Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mysterieus PSV bereikt akkoord en rondt deal Lozano ‘helemaal zelf’ af

Laatste update:

PSV heeft zich definitief versterkt met Hirving Rodrigo Lozano Bahena. De 21-jarige buitenspeler komt over van het Mexicaanse Pachuca. Hij gaat een contract tekenen tot de zomer van 2023. Meer details maakt PSV vooralsnog niet bekend. Het lijkt er volgens het Eindhovens Dagblad op dat PSV de deal 'helemaal zelf' heeft afgerond, zonder hulp van bijvoorbeeld Manchester City.

Het is onduidelijk hoeveel de Eindhovense club betaalt en welk deel van de transferrechten men in handen krijgt. Wel is bekend dat PSV rond is met zowel Pachuca als Lozano zelf. De transfer werd maandagavond op creatieve wijze aangekondigd via sociale media. Op het Twitter-account van de Eindhovenaren verscheen een video vanaf een vliegveld, waarop vluchten te zien waren die rond het middaguur zijn vertrokken. Onder de lijst met bestemmingen bevond zich Moskou. In Rusland vindt momenteel de Confederations Cup plaats en Lozano is op dat toernooi actief met Mexico. Eerder op de maandag rondde hij de medische keuring af na een bliksembezoek aan Nederland.

Lozano is een vleugelaanvaller die uit de jeugdopleiding van Pachuca komt en er tot dusverre 133 wedstrijden in het eerste elftal voor speelde. Daarin kwam Chucky tot 41 doelpunten en 28 assists. De voorhoedespeler had nog een contract tot medio 2020 en naast PSV hadden ook clubs als Celta de Vigo, Real Sociedad en Benfica naar verluidt belangstelling. Aanvankelijk gingen geruchten dat Manchester City de helft zou betalen en de international vervolgens zou stallen bij PSV, maar daar lijkt dus geen sprake van.

Een goede versterking voor PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Topppppp, goed bezig Brands!!

19 juni 2017 om 19:49

@ Panerai,

Ben als Ajacied toch wel stiekem een beetje jaloers op deze aankoop. Heb veel positieve verhalen over deze Lozano gehoord. Sinds januari, waar ik bij Ajax weleens zijn naam voorbij zag komen, hield ik 'm 'n beetje in de gaten en ook zocht ik weleens Youtube-filmpjes van hem op en natuurlijk wordt er in zo'n Youtube-filmpje vrijwel alleen maar het positieve laten zien, maar toch denk ik dat dit echt een serieuze topaanwinst voor PSV is.

Pas 21-jaar en nog veel potentie, dus heb hoge verwachtingen van hem. Maar ben wel benieuwd hoe PSV hem binnen heeft gehaald. Waarschijnlijk zonder hulp van Manchester City, maar waarschijnlijk hebben ze een forse prijs betaald voor 100 procent van de rechten van Lozano of ze hebben een bepaald aantal procent van Lozano gekocht en dan gok ik op zo'n 60 tot 80 procent.

19 juni 2017 om 20:59

Klopt, dat is gelijk het probleem van compilatie video's. Ik denk dat velen hun kennis hier halen uit die video's. Echter laten die video's wel een eenzijdig beeld zien. Het gaat er namelijk niet alleen om wat hij goed doet, het gaat er net zoveel om wat hij niet goed doet. Dit wordt natuurlijk echter niet laten zien op een video. Heb hem namelijk ook wel eens 3 wedstrijden op rij waardeloos zien spelen. Desondanks mooi talent. In mijn opinie geen toekomstige wereldtop maar voor PSV en voor elke Eredivisie club is het een geweldige voetballer.

19 juni 2017 om 21:11

Maar ja welke speler in de eredivisie speelt niet ooit 3x achter elkaar slecht. Depay een van de betere buitenspelers speelde ook af en toe een slechte wedstrijd hoewel hij in zijn laatste seizoen wel bijna altijd scoorde en ook een speler als Ziyech is niet constant. Wat je uit die video's in ieder geval wel kan zien is dat hij snel is, een actie heeft en een goed schot en dat was toch wel iets wat PSV miste de afgelopen 2 seizoenen na het vertrek van Mertens en Depay. Toekomstig wereldtop zit er sowieso weinig in de eredivisie dat vind ik op dit moment alleen de Ligt en Sanchez zie ik ook nog wel ver komen maar de ligt is toch echt het talent van de eredivisie naar mijn mening en ook Onana is een goede doelman maar die zal ook niet bij de beste 7 doelmannen gaan horen.

19 juni 2017 om 21:39

Klopt, daarom heb ik gelukkig ook altijd gezegd dat Depay zeker geen wereldtop zou gaan worden. Ben ik er vaak mee om mn oren geslagen. Maar zonder gekheid, ik heb niet mijn twijfels dat dit geen goede speler voor PSV is. Ik wil alleen de verwachtingen wel een beetje temperen dat sommige mensen nu net doen alsof de nieuwe Gabriel Jesus, Neymar of Messi naar Eindhoven komt. Dat is niet het geval, ik heb teveel dingen in zijn spel gezien waarin ik twijfel.

Daarbij vind ik de scouting van topclubs ook altijd een goede graadmeter. Als bijvoorbeeld United, City, Arsenal en vast nog meer clubs echt zouden denken dat hij wereldtop zou gaan worden, denk je dan niet dat die clubs voor ''slechts'' 14 miljoen niet het risico hadden genomen? Natuurlijk wel. Maar goed, goede aankoop voor Psv, ik denk dat ze er veel plezier aan gaan beleven.

19 juni 2017 om 21:50

Denk jij nou echt dat mensen denken dat de nieuwe Gabriel Jesus of Neymar gehaald wordt? Nee natuurlijk niet iedereen met ook maar een beetje verstand ziet dat wel in. Natuurlijk zit er wel een kern van waarheid in dat clubs als City etc. hem niet gekocht hebben maar gelukkig zijn er ook nog spelers die aan carrière planning doen en logische stappen willen maken. Daarnaast weet je niet of die clubs hem niet wilden kopen en als je de geruchten mag geloven was er wel interesse.

19 juni 2017 om 21:59

Nou ja, ik zag eerder vandaag al teksten voorbij komen als ''de nieuwe Messi'' of '' over 2 jaar voor 40 miljoen doorverkopen aan Man Utd''. Dus vandaar ik soms zie dat de euforie het overneemt van het verstand. Bij jou gelukkig niet.

Dat weet ik inderdaad niet. Maar je mag er toch wel van uit gaan dat als een topclub deze jongen echt had gewild, dan was hij niet naar PSV gegaan, dat is de realiteit anno 2017. Als City hem echt had gewild dan hadden ze hem gewoon gekocht en voor 2 jaar bij PSV gestald.

19 juni 2017 om 22:14

@Rugu.. Die euforie komt ook deels door de Mexicaanse media, die wereldkampioen chauvinisme is. Als je vooral de Mexicaanse media volgt zou je namelijk bijna denken dat Chicharito van het niveau Zlatan is en dat tecatito de nieuwe Messi is. Desalniettemin denk ik wel dat Chucky erg belangrijk voor PSV kan worden, al dacht ik dat ze met Pereiro ook een groeibriljant hadden binnengehaald.

19 juni 2017 om 22:22

Op dit moment is het niet zo moeilijk voor clubs als Ajax en PSV echt geld te maken. Zodra een speler een contract tekent zijn ze al meer waard, totale miskopen zoals Narsingh maakte PSV winst op, Gudelj een half miljoen verlies en Matavz 3 miljoen verlies was aan de hoge kant dit geeft aan dat transfers niet zo'n groot risico zijn aangezien de spelers uit de eredivisie 8 van de 10 keer toch wel slagen. PSV en Ajax gaan zo langzamerhand ook door de markt hogere bedragen ontvangen we hebben het al gezien met Milik, Klaassen, Depay de afgelopen jaren dus niet zo gek dat supporters zo iets zeggen. Na 2 echt goede seizoenen is een aanvaller gewoon 30+ miljoen waard en je mag er met deze transfer wel vanuit gaan dat je iets speciaals binnen haalt voor eredivisie begrippen dan natuurlijk.

20 juni 2017 om 00:27

@ siepie,

Dat klopt inderdaad. Ik volgde met Mexicaanse voetbal nog niet zo toen Chicharito daar nog speelde. Als je toen de verhalen uit de Mexicaanse media moest geloven ging het inderdaad om een soort kruising van Cruijff en Pele. Chucky wordt daar ook wel enigszins gehypt. Maar nogmaals, wel een talent. Ik denk dat hij op termijn zeker wat toe kan voegen aan Psv.

@ memphisdepay,

Klopt, alleen betaal je hier dus nu 12 (?) miljoen voor met een doorverkooppercentage van 40%? (corrigeer me als ik ongelijk heb). Al zou je Chucky voor 30 miljoen verkopen. Dan kost hij dus in totaal 24 miljoen. Dan hou je zelf 6 miljoen over. Gaat er uiteraard nog belasting en dergelijke van af, hou je misschien 3,5 miljoen over. Dat is het natuurlijk wel, PSV zal niet rijk worden van deze transfer.

Wat jij natuurlijk wel in je voorbeelden vergeet. Is dat het natuurlijk niet zo eenvoudig werkt als dat jij het doet vermoeden. Het is niet zo dat als jij een speler koopt voor 3 miljoen en je hem verkoopt voor 5 miljoen dat je dan 2 miljoen winst maakt of denk jij dat Ajax en PSV geen belasting hoeven te betalen?

Verder heb je natuurlijk wel gelijk. Als je nu bijvoorbeeld naar Ajax kijkt dan gaan spelers als Sanchez of Dolberg na nog een goed seizoen zeker 35/40 miljoen opleveren.

19 juni 2017 om 19:54

Totdat blijkt dat het om een x-percentage gaat en de rest in handen is van een groep schimmige investeerders. Dan blijken de rapen gaar. Maar misschien valt het mee, in dat geval (mits voor de juiste prijs) een mooie aankoop.

19 juni 2017 om 19:57

Heeft meneer Brands nu weer wat krediet bij de fans?... Volgens mij gaat er nog steeds een dikke leegloop plaatsvinden en zit je met mensen die voor veel te weinig geld vertrekken, omdat ze dat beloofd is.. Heeft meneer vorig jaar een bijzonder slecht uitgebalanceerd elftal aan Cocu gegeven en houdt de man jaar in jaar uit zijn jeugdspelers een wortel voor.
Maar meneer Brands heeft een jonge Mexicaans gekocht(voor wsl veel te veel geld voor veel te weinig aandeel) die over een 2 jaar voor een habbekrats kan vertrekken omdat 'deze spelers anders onhaalbaar zijn'.
Maar hij is goed bezig!
Dit staat overigens helemaal los van de speler zelf, want het is een geweldig talent.

19 juni 2017 om 20:37

Hoe was de selectie afgelopen jaar slecht uitgebalanceerd? Het was letterlijk hetzelfde als het jaar daarvoor waarin ze kampioen werden en een uitstekende CL toernooi hadden. Enige verschil was dat Hendrix en Locadia grotendeels geblesseerd waren en dat de Jong opeens drama was, maar dat had niemand aan kunnen zien komen.

Volgens mij komt al deze kritiek vooral van de buitenwereld en niet van PSV fans zelf. Eindelijk weer een jaartje waarin PSV geen prijzen pakt en 5 punten achter het fantastische Ajax komt.

19 juni 2017 om 20:52

Die kritiek was met name gericht op het falende transferbeleid in de winterstop nadat bleek dat de bestaande selectie het niet kon bolwerken en na vertrek van al je buitenspelers. Daarnaast is het ook de taak van de technische directeur om te voorkomen dat een selectie fris en hongerig blijft door deze van nieuwe impulsen te voorzien.

19 juni 2017 om 20:56

Het was niet hetzelfde. Lesbienne is niet vervagen en Narsingh in de winter vertrokken. Waardoor je gewoon krap zat qua buitenspelers.

19 juni 2017 om 20:57

Ongebalanceerd in de zin van dat jullie enige buitenspeler in de winterstop vertrok.

19 juni 2017 om 21:15

JC-schaal ging wel naar PSV, al vind ik dat niet echt een prijs.

19 juni 2017 om 21:20

@as, dat is het nu juist: Een goeie TD had dat wel aan zien komen. De selectie was verzadigd, te veel ego en haantjes die allemaal eigenlijk toe waren aan een stap hogerop, terecht of niet. De fout van Brands in deze is dat er niet is doorgeselecteerd..
Maar nogmaals, fijn dat hij zo'n geweldig werk levert

19 juni 2017 om 21:23

Ik bedoel uiteraard Lestienne Haha, autocorrect.

19 juni 2017 om 21:57

@lapcus calami
Zo is dat. Jij hebt er kijk op.
Juist als je denkt dat alles lekker loopt moet je doorselecteren. NL clubs zijn niet in de positie dezelfde selectie jarenlang bij elkaar te houden. Als je iemand kunt verkopen in de zomer voor een mooie prijs.......... doen!

@asroma8
Eerlijk gezegd kon je de vormdaling van L. de Jong wel zien aankomen. Dat het zo dramatisch werd niet nee, maar het half jaar ervoor werd de neerwaartse spiraal al ingezet. Ik hoop nog altijd dat Brands hier ook iets miraculeus op kan verzinnen.

19 juni 2017 om 22:28

Ga toch geen onzin over Luuk de Jong uit liggen kramen! 12 goals en 8 assists in de 2e seizoenshelft lijken me zeer goede statistieken en in die eerste 2 seizoen was Luuk de Jong de beste spits sinds jaren. Daarnaast zou het mij niet verbazen mocht die er volgend seizoen weer 20 inschieten.

19 juni 2017 om 22:42

Dat zijn de statistieken. Ik kijk echter ook naar zijn spel en naar zijn aandeel in het gehele team. Daarin werd het steeds minder. Complete wedstrijden onzichtbaar op 1 moment na en dat was dan zijn goal. Dat kun je knap vinden. En op zich is dat het ook, maar ik begon me meer en meer aan hem te storen. Ook dat telt.

19 juni 2017 om 22:50

12 goals en 8 assist is niet verkeerd maar als je dat tegen alle kansen en aanvallen die hij omzeep hielp zet...

19 juni 2017 om 20:12

Ik als Ajacied kan niet meer zeggen dan gefeliciteerd met deze man! Zeer talentvolle speler met een geweldige dribbel en schot. Wordt een succes.

19 juni 2017 om 20:20

De komst van Lozano is inderdaad top.
Maar toch ben ik wel benieuwd hoe het nu allemaal in elkaar steekt. Ik begrijp er helemaal niets meer van. Een speler die te boek staat voor een slordige 20 miljoen en dan helemaal zelf door PSV gehaald? Dat kan natuurlijk niet. Daar moet meer achter zitten. Misschien een deel van het eigendomsrecht? Maar nogmaals, een speler met de kwaliteiten als die van Lozano kunnen we heel erg goed gebruiken bij Psv.

19 juni 2017 om 20:37

20 miljoen is een bedrag waar hoogstwaarschijnlijk niets van klopt.

19 juni 2017 om 20:52

Wat ik nog vreemder vind is zijn salaris, hij zou daar al 2 a 3 miljoen per jaar verdienen terwijl psv niet boven de miljoen mag uitkeren van de gemeente. ( afspraken die gemaakt zijn bij de verkoop van de grond )

19 juni 2017 om 21:27

Zal denk ik om 10 miljoen euro gaan en 30-40 procent doorverkoop percentage. Alsnog veel geld, maar voor talent moet je betalen.

19 juni 2017 om 21:37

@gunner: het is toch bekend dat psv het dan in tekengeld stopt of bonussen. De jong verdiend echt geen 1 mln

19 juni 2017 om 20:21

Inderdaad. Nu nog hopen voor PSV dat ze de volledige achterhoede goed weten te renoveren en eigenlijk nog een buitenspeler halen. Tenzij Bergwijn nu definitief kan doorbreken in de basis van PSV.

19 juni 2017 om 20:34

Super goede aanwinst voor PSV, jammer alleen dat de rest van het team leegloopt..

19 juni 2017 om 22:24

Nu wel. Een paar maanden geleden werd er nog wat anders over brands geroepen.

Boom! Op zen Brands' aangetrokken!

19 juni 2017 om 19:31

Echt zo typisch inderdaad. Enorm talent!

19 juni 2017 om 19:33

Beter dan een typische Eredivisie aankoop in ieder geval! Nu nog anticiperen op het mogelijke vertrek van een Willems en Arias. Brenet staat alvast klaar.

19 juni 2017 om 21:38

Eerst zien pereiro is ook nog geen succes

19 juni 2017 om 19:43

Hij wordt niet volledig eigendom van psv, geloof dat 40% of zelfs de helft in handen is/blijft van een Mexicaanse groep "investeerders". Dat is althans wat er in Mexico gezegd word..

19 juni 2017 om 19:48

Ja klopt idd, daarom haakte Ajax ook af die wilde 100% van de rechten.
Waarschijnlijk betaald PSV nu 10/15 miljoen voor 60% van de rechten en mogen de aandeelhouders over toekomstige transfers beslissen.

19 juni 2017 om 19:50

Dat is dus alsnog ruk! Dan hopen dat hij echt een meerwaarde is en zorgt voor prijzen en/of CL! Qua verkoop moet hij wel heel goed worden voor je er veel aan verdient

19 juni 2017 om 19:54

Dus het is een soortgelijke constructie als bij Jesus Corona destijds bij Twente. Het is in ieder geval van belang dat je een meerderheidsbelang hebt in de speler zodat je beslissingen doorslaggevend kunnen zijn. Dat heeft PSV gedaan indien ze daadwerkelijk een meerderheid van de transferrechten hebben. Anders kunnen de externe partijen altijd een probleem vormen.

Ik ben zeker blij dat hij komt maar ik weet niet of ik blij word van een dergelijke constructie.

19 juni 2017 om 19:59

Denk dat het de enige manier was voor Psv om hem te kunnen halen. Hij zal wel een aanwinst zijn, zowel voor psv als voor de eredivisie!

19 juni 2017 om 20:04

Je hebt een topspeler die normaal 20 mil zou kosten voor 10 mil. Hebt gewoonweg zulke spelers nodig nu. En ja, bij vertrek hou je er dan minder aan over.

19 juni 2017 om 20:10

Klopt Dominic, maar wordt je geen kampioen dan gaat het je de kop kosten (zie twente), omdat je via rare constructies geen geld meer ziet van zo'n jongen, waardoor je alleen maar verlies maakt.

19 juni 2017 om 20:11

Is een mooie aankoop voor Psv, goede voetballer.

Alleen hoe liep financiering, bij 50 procent van de rechten en aankoopbedrag van 12 miljoen moet je hopen dat hij veel gaat opbrengen.

Bij verkoop voor 30 miljoen gaat er 15 miljoen naar Pachuca en ook PSV ontvangt 15 miljoen.

De winst voor PSV is dan 3 miljoen en Pachuca heeft dan 27 miljoen overgehouden aan deze deal.

Begrijp nu waarom Ajax bedankt heeft, maar is zeker een goede voetballer.

19 juni 2017 om 20:17

PSV gaat echt geen 12 miljoen betalen voor 50% hoor, kan me eigenlijk sowieso niet voorstellen dat ze meer den 10 betalen. Dar doet PSV eigenlijk nooit.

19 juni 2017 om 20:23

Jdw17
OK, ik geloof je.
Maar vertel jij me dan eens hoe Psv het dan wel voor elkaar heeft gekregen om een voetballer te halen waar rond de 20 miljoen dollar voor gevraagd werd en waar diverse andere clubs ook interesse in hadden?

19 juni 2017 om 20:36

Dat zal Brands morgen allemaal vertellen . Wat hij zelf wil telt natuurlijk ook mee he, volgens mij wilde hij zelf mede door goede verhalen van Moreno en Guardado ook graag naar PSV.

19 juni 2017 om 20:53

Jdw17,

Ben ook benieuwt hoe de deal in elkaar steekt, zelfde rekensommetje met jouw 10 miljoen aankoop en 50 procent eigendom van Pachuca.

Gaat er van de 30 miljoen verkoop 15 miljoen naar Pachuca, plus de 10 miljoen die ze al hebben ontvangen is totaal 25 miljoen.

De winst bij verkoop voor 30 miljoen is dan 5 miljoen euro.

Maar nogmaals, denk dat PSV een goede voetballer heeft binnengehaalt.

19 juni 2017 om 21:30

Niet waar, Ajax haakte af, want men wilde niet zoveel betalen voor hem. Heeft niks met zogenaamde investeerders te maken. 100% eigenaar is 100% eigenaar. Er wordt teveel gespeculeerd.

19 juni 2017 om 23:58

Wel 100% eigendom van PSV dus! Alleen een flinke doorverkoopclausule voor z'n oude club. Heel goed gehandeld dus.

19 juni 2017 om 23:59

Maar voor Neres wel!

Dit zou een erg knappe aankoop zijn van PSV, ik ben benieuwd welk bedrag er mee gemoeid is!

Knap van PSV dat ze Lozano weten te halen. Ben erg benieuwd naar hem.
Ik ben ook erg benieuwd hoeveel PSV uiteindelijk moet betalen, aangezien er afgelopen week geruchten waren dat hij 20 miljoen zou moeten kosten.

19 juni 2017 om 19:32

Gerucht was dat PSV 12 miljoen zou betalen voor 60 procent van de transferrechten, zodat je uiteindelijk toch aan die som van 20 miljoen zou komen.

19 juni 2017 om 19:33

Ach, als hij over een jaar of 2/3 naar City gaat, weten we genoeg :-)

19 juni 2017 om 19:40

@joentje

Het zal wellicht een vergelijkbare deal zijn zoals Twente die had afgesloten met Doyen. Dat zou betekenen dat PSV tegen een klein deel van de transfersom een paar jaar over de speler kan beschikken, maar er niet zoveel aan overhoudt als de speler weer wordt door verkocht. En het is in de praktijk dan meestal ook zo dat de investeerders uiteindelijk bepalen wanneer de speler wordt verkocht. Je zou het de Portugese methode kunnen noemen, want de grote Portugese clubs doen het al jaren zo. PSV zal wellicht gedacht hebben, laten we er van profiteren zolang het nog kan, want er zijn Fifa regels in de maak die voorschrijven dat de transferrechten van een speler in de toekomst alleen nog in eigendom mogen zijn van een club. Al ligt het in de lijn der verwachting dat de investeerders daar ook wel weer wat op verzinnen.

19 juni 2017 om 19:49

Maar die deal met Doyen was niet helemaal volgens de regels toch? Ben benieuwd hoe ze het nu uiteindelijk geregeld hebben.

19 juni 2017 om 19:58

De investeerders of eigenaren zijn in dit geval als het goed is PSV en de huidige Mexicaanse club van Lozano en dat maakt het geen third party ownership zoalset Doyen; er is hier immers geen derde partij betrokken

19 juni 2017 om 20:19

@jdw17

Je schrijft: "maar die deal met Doyen was niet helemaal volgens de regels toch? Ben benieuwd hoe ze het nu uiteindelijk geregeld hebben".

Die deal was wel volgens de regels, alleen heeft Twente er tegen de Knvb over gelogen en de gevolgen rooskleuriger afgeschilderd als ze waren. Porto doet bijv. nog steeds zaken met Doyen. Bij Braziliaanse spelers zie je ook heel vaak dat de transferrechten over meerdere partijen zijn verdeeld. Dat is de Uefa en de Fifa een doorn in het oog omdat het competitievervalsing in de hand kan werken, helemaal waar het investeringsmaatschappijen betreft, die zaken doen met meerdere clubs. Daarom zal dat in de nabije toekomst niet meer mogelijk zijn en de verwachting is dat dan veel Portugese clubs in de problemen gaan komen omdat ze feitelijk op te grote voet leven en niet in staat zijn om zonder de investeringsmaatschappijen de broek op te houden. De spelershandel is tegenwoordig een lucratieve business met de enorme bedragen die er voor hen betaald wordt. De afschaffing van het transfersysteem komt echter steeds naderbij al zal het nog wel even duren voordat dat het geval is. De vraag is echter al lang niet meer of het transfersysteem afgeschaft gaat worden, maar wanneer. Het is de spelersvakbond en de politiek al jaren een doorn in het oog en achter de schermen wordt al jaren gesproken over afschaffing van het systeem. Omdat het enorme gevolgen heeft, zal het nog wel even duren, maar geen tientallen jaren meer. Het zou me ook niet verbazen als het balletje in Belgie of NL gaat rollen. In Belgie heb je al jaren de Wet van 78 die het mogelijk maakt voor een speler om op kinderlijk eenvoudige wijze onder zijn contract uit te komen. Waar je in Belgie nog aan bepaalde voorwaarden moet voldoen om dat voor elkaar te boksen geldt dat niet in NL sinds de wet Werk en Zekerheid in werking is getreden en waarin het ontslagrecht ingrijpend is veranderd. Iedere werknemer in NL kan ongeacht de doorlooptijd van zijn contract met inachtneming van een opzegtermijn van enkele maanden onder zijn contract uit. Aan de oprotpremie is tegenwoordig een maximum verbonden die bovendien in de wet is vastgelegd. En dat is slechts een fractie van het bedrag dat via de transfermarkt kan worden verkregen. Om de concurrentiepositie van de Nederlandse clubs niet verder te laten verslechteren, heeft de politiek voor het Nederlands betaalde voetbal een uitzonderingspositie ingeruimd in betreffende wet. Maar het moge duidelijk zijn dat die uitzonderingspositie rechtsongelijkheid in de hand werkt en de rechter deze op die grond zomaar van tafel kan vegen. En dan zijn de rapen gaar.

19 juni 2017 om 21:31

Als je zegt "transfersysteem", dan bedoel je ook echt het hele systeem van transfersommen betalen voor spelers? Even navragen, want wat je hier impliceert is natuurlijk enorm.

21 juni 2017 om 08:30

@theroscoe

Je schrijft: "als je zegt "transfersysteem", dan bedoel je ook echt het hele systeem van transfersommen betalen voor spelers? Even navragen, want wat je hier impliceert is natuurlijk enorm".

De gevolgen van de Wet Werk en Zekerheid voor het betaalde voetbal zouden inderdaad enorm kunnen zijn. De politiek is daar ook van doordrongen en heeft daarom in die wet een uitzonderingspositie voor het betaalde voetbal gecreeerd. Ik ben er eens diep ingedoken om te zien wat die uitzonderingspositie nu precies inhoud en ben erachter gekomen dat betreffende wet de positie van het voetbal nog steeds erg ondermijnt ondanks die uitzonderingspositie. In de nieuwe wet kan een werknemer altijd eenzijdig zijn contract opzeggen, ongeacht hoe lang dat doorloopt. Omdat dat ook in de nieuwe wet nog steeds contractbreuk is, dient de werknemer zijn werkgever een schadeloosstelling te betalen. Die is in de wet vastgelegd en is gelijk aan het salaris dan hij nog zou verdienen gedurende de tijd dat zijn contract nog doorloopt. Als een speler 1 miljoen per jaar zou verdienen en nog een contract voor 2 jaar zou hebben, betekent dat dus een schadeloosstelling van 2 miljoen. Omdat dat natuurlijk niet meer is dan een doekje voor het bloeden en de club bij verkoop van de speler waarschijnlijk een veelvoud van dat bedrag zou kunnen ontvangen, is in de WWZ opgenomen dat de Knvb in dat geval een extra boete kan opleggen. Maar aangezien een speler een werknemer is en geen handelsobject zal die vergoeding waarschijnlijk bestaan uit een bedrag dat gelijk is aan de restwaarde van zijn contract. De transferwaarde van een speler is tenslotte fictief omdat het maar net is hoeveel een andere club er voorover heeft om betreffende speler over te nemen. Dat bedrag zal per club verschillend zijn. Dus als hij 5 miljoen heeft gekost en een 5 jarig contract heeft getekend waarvan hij nog 2 jaar te gaan heeft, is de restwaarde 5 miljoen gedeeld door 5 jaar maal 2 jaar is 2 miljoen. Dan levert de contractbreuk van de speler zijn club derhalve "slechts" 4 miljoen op, waar hij via de transfermarkt wellicht een veelvoud van dat bedrag zou opleveren. Het lijkt me duidelijk dat een dergelijk risico zo groot is, dat een club een speler die perse weg wil, daarom niet wil en kan tegenhouden. En dat die wet ook verhindert dat een club astronomische transferbedragen kan vragen als in de grote voetballanden, waar men een dergelijke wet (nog) niet heeft. Omdat als een club te hoog in de boom zal gaan zitten, men het risico loopt dat de kopende partij afhaakt en de speler, als hij perse naar die club wil, zijn contract eenzijdig zal opzeggen. En dan ontvangt de verkopende partij slechts een fractie van wat er via de transfermarkt kan worden verkregen.

Wow dat zou verassend zijn, ben benieuwd naar deze speler bij psv..

Dit zou een soort goede zet zijn. Dit is de enige manier om nog aan te kunnen haken of in ieder geval niet te ver af te haken in Europa

19 juni 2017 om 20:01

Ben ik het gedeeltelijk mee eens. Met zulke jongens heeft Psv inderdaad een grotere kans om bepaalde duels te winnen, aan de andere kant, mocht hij vertrekken en je hebt maar een deel van de transferrechten in handen, dan verdien je er dus niet veel aan. Daarnaast moet blijken of Lozano daadwerkelijk dit Psv naar een hoger niveau tilt, de vergelijking met Neres is misschien een beetje appels met peren vergelijken, maar die heeft het toch ook moeilijk gehad om een onbetwiste basisspeler te worden.

Vind het wel knap dat Brands dit weer flikt, voorin mist Psv al jaren een fatsoenlijke buitenspeler, misschien dat deze jongen de spitsen wel is weer van fatsoenlijke ballen kan voorzien.

Jajaaaa de Mexicaanse Messi is binnennnn siiiiii

19 juni 2017 om 19:25

Krijg het nou niet te hoog in je bol 😂 We weten allemaal hoe het in Nederland gaat met spelers die voor veel geld gehaald worden..

19 juni 2017 om 19:36

Voor hetzelfde geldt wordt het een gevalletje Peirero maar jij bent er al van overtuigd dat hij volgend seizoen er 43 in gaat knallen en 2 seizoenen erop voor 195 miljoen wordt verkocht. Eerst maar eens kijken hoe ie zich gaat aarden in NL .

19 juni 2017 om 19:47

Alleen is lozano een echte aanvaller en heeft wel de snelheid die de 10 pereiro mist.

19 juni 2017 om 19:35

Hoho, de Mexicaanse Messi is ook zeer overdreven natuurlijk. Ik ben allang al blij dat Chucky naar PSV komt in plaats van een Larsson.

20 juni 2017 om 10:50

Ja hoor, praat geen onzin, komend seizoen weer helemaal niets in Eindhoven,. Ajax kampioen!

Ken hem niet. Speelde hij gisteren mee tegen Portugal?
Zo ja dan was hij niet best want het was een niet zo beste wedstrijd.

19 juni 2017 om 19:22

Speelde niet mee. Zat op de bank.

19 juni 2017 om 19:36

Ik zal eens opletten als hij mee speelt. Maar Mexicaanse Messi zou niet op de bank zitten.

19 juni 2017 om 19:41

Ik noem hem ook geen mexicaanse Messi.

19 juni 2017 om 20:12

Waarschijnlijk omdat hij bezig was met deze transfer en er dus niet met zijn hoofd bij de wedstrijd was. Ook om natuurlijk een blessure te voorkomen

20 juni 2017 om 02:22

Spelers als Vela en Hernandez hou je niet even buiten de basis. Giovanni Dos Santos viel bijv ook in terwijl die voor o.a Barcelona Villarreal speelde. Mexico is gewoon een sterk land al jaren, Maar zijn transfer naar PSV heeft hier ook gewoon mee te maken

Geweldig nieuws indien dit waar is, laten we dat nog even afwachten. En met name de details van de deal. Maar dit zou echt een top versterking zijn.

19 juni 2017 om 19:50

Waarschijnlijk 60% eigendom van PSV voor 10/15 miljoen en de investeerders blijven de eerste keuze hebben in toekomstige transfers als we de geruchten mogen geloven

Mooie zaak! Ik ben geen PSV-fan maar het fantastisch dat zo'n jongen naar de Eredivisie komt. Ook heel benieuwd hoe PSV de deal heeft weten te beklinken. Gedeelde eigendom mag niet voor zover ik weet (?) in Nederland en een huurconstructie met toch een ander team zou jammer zijn. Immers hoop je voor het Nederlands voetbal ook dat PSV in de toekomst een mooie som aan zo'n speler over kan houden.

19 juni 2017 om 19:35

Je mag volgens mij niet met allerlei investeringsmaatschappijen in zee gaan maar gedeeld eigendom mag zover ik weet volgens mij wel. Neres is bijvoorbeeld ook niet voor 100% in handen van Ajax dacht ik.

19 juni 2017 om 19:40

Neres is voor zover bekend gewoon 100% in handen van Ajax.

19 juni 2017 om 19:46

heeft neres niet een doorverkoop clausule? stel dat is 20%, dan heeft hij technisch gezien twee eigenaren.

19 juni 2017 om 19:49

Oke, bedankt voor in de informatie. Had altijd het idee dat Ajax een meerderheid had qua transferrechten en dat er een partij was die ook een deel bezat. Weer iets (nieuws) ontdekt.

19 juni 2017 om 20:30

Doorverkoop percentage houdt niet in dat die andere club dan ook eigenaar is. Ajax bepaalt naar welke club hij gaat en niet zijn vorige club. Die profiteren eigenlijk alleen van een transfersom van een eventuele transfer van Neres, maar zij kunnen niet tegen Ajax zeggen dat ze een bepaald bod moeten accepteren.

19 juni 2017 om 20:34

Geen idee hoe het zit in deze, maar bepalen wat er met eigendom gebeurd en het wel of niet accepteren van een bod kan vaak ook al als je meer dan 50% eigenaar bent.

19 juni 2017 om 21:09

Neres is 80% in handen van Ajax.

19 juni 2017 om 21:18

Idd en lozano is gwn 100% eigendom van psv.

19 juni 2017 om 20:01

Je mag geen derde partij betrekken in een transfer en die een deel van de transfersom laten betalen en recht geven op een toekomstige vergoeding; dat is third party ownership. De huidige en nieuwe club van een speler vallen niet onder de TPO regels

Toch vreemd, zogenaamd is het maximum 6 miljoen oid en Lozano zou 20 miljoen zijn!? Ik snap heus wel dat er gegoocheld is met transferrechten etc maar een simpel sommetje: minimaal 51% zullen ze zelf willen houden dus zou dat toch minimaal 10 miljoen moeten zijn!?

19 juni 2017 om 19:28

Of 50% doorverkoop percentage misschien, aangezien gedeelde eigendom niet mag (lees ik hierboven tenminste)?

19 juni 2017 om 19:35

Onzin dat het maximum 6 miljoen is, dat is typisch Brands tactiek. Pereiro koste bijvoorbeeld meer.

19 juni 2017 om 19:42

20 mln pesos jongens...

Lekker brands! Tijdje stil gehouden en ineens Boem! Zo hoort het, toch wel een betere speler dan bijv. Die neres voor 12 miljoen! Nu hopen op nog 3 a 4 basisversterkingen

19 juni 2017 om 19:24

Ja een betere speler? Je hebt beide regelmatig aan het werk gezien?

19 juni 2017 om 19:28

Duhhhh wie kijkt er niet wekelijks naar Pachucha in Mexico?

19 juni 2017 om 19:40

Achja zijn naam zegt al genoeg. En als Ajax 12 uitgeeft aan Neres is het weer veel te veel maar wanneer PSV iemand haalt die waarschijnlijk nog duurder is, Is het weer slim gehandeld. Och, dit zul je altijd houden

19 juni 2017 om 21:06

Joh, Neres had 6 wedstrijden gespeeld op het hoogste niveau. Dat roept altijd wat meer twijfels op dan deze jongen die al langer bekend is bij de Nederlandse top en A-international is. Kunnen sommige mensen zelf niet nadenken?

19 juni 2017 om 21:34

Neres scoorde nagenoeg iedere x toen hij in de basis begon en nu jij weer...

19 juni 2017 om 19:24

Rustig aan, beide hebben ze in Nederland nog niets laten zien. We kijken aan het einde van het seizoen wel of je gelijk hebt.

19 juni 2017 om 19:46

Neres heeft toch een aantal keer gescoord.

19 juni 2017 om 20:03

Zegt nog niets. Laat hem eerst maar een volledig seizoen mee draaien.

19 juni 2017 om 19:25

Hoe kan je nu al weten dat hij beter is dan Neres?

19 juni 2017 om 19:45

Hij heeft wel al iets meer bereikt natuurlijk. Neres was volgens mij geen basisspeler bij de club terwijl Lozano al anderhalf jaar international is. Dat hoeft niet per se te zeggen dat hij beter is, maar wel wat minder een onbekend talent.

19 juni 2017 om 19:53

Dat is natuurlijk logisch. Neres was 19 toen hij naar Ajax kwam terwijl Lozano 22 jaar is als hij zijn eerste wedstrijd voor PSV gaat spelen.

19 juni 2017 om 19:57

Lozano is natuurlijk wel al een jaartje ouder heh dan Neres. Ook Neres stond bekend bij zijn oude club als groot talent, verder is hij jeugdinternational van Brazilië. De kans om international voor de flanken te worden is natuurlijk wel iets groter bij Mexico als bij Brazilië. Als je ziet waar Brazilië allemaal uit kan kiezen.

19 juni 2017 om 19:58

Ik heb het dan ook niet over potentieel maar over huidige kwaliteit.

19 juni 2017 om 21:35

Hoeveel wedstrijden heeft de 16 matige Madrid talent van 45 miljoen euro gespeeld? Juist!

19 juni 2017 om 19:26

Hoe weet je nou of ie beter is? Heb jij Neres en Lozano vaak zien spelen dan of basseer je je op filmpjes? We gaan het aankomend jaar wel zien als beiden een echte kans krijgen.

19 juni 2017 om 19:57

Beter omdat? Volgens mij kun je dat pas aan het einde van het jaar zeggen.

19 juni 2017 om 23:11

Altijd grappig dit soort opmerkingen. 1 dure aankoop en Brands en de aankoop zelf worden de hemel ingeprezen zonder dat hij iets heeft laten zien. En dan altijd maar weer zeggen dat Ajacieden arrogant zijn omdat ze te hoog van de toren blazen. Bewijst maar weer dat er geen verschil zit tussen de supporters, alleen in het vooroordeel.

Hele knappe transfer al zou ik als PSV'er nog niet juichen voor er meer over bekend is. Beste man heeft een hoog salaris en geruchten gingen al dat er 60% van de transferrechten gekocht zouden zijn voor 12 miljoen (was laatste wat ik er paar dagen geleden over had gelezen, geen idee hoeveel het nu precies is) wat dus al zou betekenen dat hij voor een heel hoog bedrag verkocht moet worden om je aankoopbedrag terug te verdienen. Maar alsnog, heel knap gehandeld en het is voor PSV te hopen dat hij niet tegen zal vallen.

19 juni 2017 om 19:26

Het bedrag waarvoor hij gehaald is, is van belang voor Gerbrand en Brands. Of hij nou 10 of 15 miljoen kost voor een supporter maakt het niet uit.

19 juni 2017 om 19:34

Tuurlijk is dat als fan ook belangrijk, als Ajax er morgen 25 miljoen tegenaan gooit ben ik ook niet blij omdat ik weet dat het mismanagement is met een risico dat Ajax zich niet zou kunnen permitteren als het niet succesvol afloopt. Als PSV altijd zegt dat ze niet mee kunnen doen bij bedragen boven de 10 miljoen dan zou ik als fan toch heel benieuwd zijn hoe deze speler dan naar PSV is gekomen. Vanaf het moment dat bericht vanuit Mexico kwam verschijnen 10 verschillende constructies en bedragen dus is afwachten was PSV zelf te melden heeft. Tuurlijk is het voor de fan op korte termijn prachtig maar ik zou als het om mijn club zou gaan eerst de cijfers afwachten.

19 juni 2017 om 19:38

Ja dat begrijp ik maar wij als fans weten niet hoe het daad werkelijk in elkaar zit. Ik vertrouw Gerbrands blind en dat was vroeger wel anders.

19 juni 2017 om 19:53

@psverdave

Dat blinde vertrouwen van jou kan exact leiden tot de situatie zoals in 2011, waarin de club hulp aan de gemeente moet vragen omdat ze een negatief eigen vermogen hebben door wanbeleid. Denk nou niet omdat de bestuurder dit keer Gerbrands heet dat zoiets onmogelijk is. Had je in 2010 geroepen dat Joop Munsterman FC Twente bijna failliet zou laten gaan was je voor gek verklaart, en toch was het vier jaar later zover.

19 juni 2017 om 20:36

Ik noem het nogal ontverantwoord/ risico zo'n grote aankoop gezien de buffer van PSV.

19 juni 2017 om 20:43

Fantastisch alle kritiek op dat het een enorme aankoop is terwijl niemand een idee heeft wat de constructie is. 20 miljoen is totaal uit de lucht gegrepen net zoals dat er een huurconstructie met man city zou worden opgezet.

19 juni 2017 om 19:32

Als die cijfers kloppen zou je quitte spelen wanneer je hem voor 20 miljoen doorverkoopt (salaris niet meegerekend). Wanneer hij echt talent blijkt te hebben is dat in deze gekke voetbalwereld een niet meer dan logisch bedrag.

19 juni 2017 om 19:37

Dat zeker maar voor een Nederlandse club is dat gewoon veel geld, als die bedragen kloppen (inmiddels duikt vanalles op dus is afwachten) is het qua risico in de prijsklasse van Neres alleen is Lozano natuurlijk al verder in zijn ontwikkeling. Ik denk dat er genoeg PSV fans hebben wat ik toen met Neres had, heel tof dat hij er is maar het prijskaartje en de constructie ben ik net zo benieuwd naar. Bij Neres kon ik om de prijs niet tevreden zijn omdat het risico gewoon te groot is omdat het betrekking heeft op een speler zonder Europese ervaring die de halve aardbol overvliegt naar Nederland. Maar nogmaals, Chapeau naar PSV voor het binnenhalen, komt de hele competie ten goede maar is voor PSV te hopen dat hij presteert anders kan het wel eens een heel duur grapje worden.

je moet je toch afvragen waarom het psv wel lukt dit soort spelers uit zuid amerika weg te halen. en waarom hij Ajax links heeft laten liggen toen ze interesse hadden. weer een nette transfer.

19 juni 2017 om 19:27

PSV pakte blijkbaar door bij hem, Ajax niet, denk dat dat het grootste verschil is.

19 juni 2017 om 19:29

Tja je weet niet hoe concreet Ajax destijds was. Hebben ze alleen navraag gedaan hoeveel hij koste of hadden ze echt al een bod gedaan? Ik denk dat het ook wel heeft geholpen dat City zich ermee ging mengen

19 juni 2017 om 19:30

Hij liet Ajax helemaal niet "links liggen"! Het was andersom,ajax haakte af met de belangstelling.

19 juni 2017 om 19:30

Ajax vond Neres beter denk ik, want ze vonden de prijs van lozano te hoog en keken ze verder.

19 juni 2017 om 19:32

Wat denk je van een guardado,die is zowat een halve god in de Mexicaanse selectie,denk daarom ook dat guardado nog een jaar blijft voor hem,en hij had zelf aangegeven dat hij niet bezig is met een vertrek bij psv.

19 juni 2017 om 19:37

Denk inderdaad dat het Mexicaans contingent spelers in het verleden en heden ook een belangrijke rol hebben gespeeld in zijn keuze voor Psv.

19 juni 2017 om 19:43

En ze zijn allemaal via de voordeur vertrokken dus geloof dat ook wel ja .

19 juni 2017 om 19:45

Ik denk zelf dat Guardado in de winter stop vertrekt omdat dan de competitie in USA begint, maar hij heeft zeker een goed woordje gedaan

19 juni 2017 om 19:48

Naar het schijnt was het bij Ajax juist zijn salaris wat ze niet konden doen, dat is bij PSV iets flexibeler in de groep terwijl bij Ajax iets meer gelijk is om zo problemen te voorkomen. Lozano zou in Mexico al meer verdienen dan de topverdieners bij Ajax hier deden (dat was in de winter het verhaal) wat icm het prijskaartje te veel voor Ajax zou zijn. Daarom ben ik heel benieuwd hoe PSV dit allemaal geregeld heeft want Brands gaf zelf al aan dat ze creatief moesten zijn om hem binnen te halen.

19 juni 2017 om 19:52

Waar heb je dat salaris verhaal vandaan. Zover is Ajax niet gekoken hoor, heb een keer even geïnformeerd en zijn na het horen van de vraagprijs direct afgehaakt.

19 juni 2017 om 20:23

Dat is in het andere topic al beantwoord, zie dit bericht nu pas. Mexicaanse media melden dat hij al over het miljoen verdiende daar (sommige beweren zelfs 2 maar geloof ik niet, is te gortig) wat Ajax niet geeft aan salarissen.

19 juni 2017 om 19:58

Ik weet niet maar Ajax heeft Neres en Sanchez gehaald, die laatste is al een groot succes dat kun je van zowel Neres als Lozano nog niet zeggen. Ajax haalt dit soort spelers ook gewoon, onzin.

Zeer zeer netjes van PSV. Ben benieuwd naar het bedrag.

Eindelijk ! Heb hier het hele weekend op gewacht. Het zal mij als supporter een worst wezen hoe hij gehaald word ik wil gewoon een zo goed mogelijk elftal zien.

Knap dat ze zo'n talent weten te halen! Ben wel erg benieuwd wat voor 'rare' constructie erachter zal zitten.

Toch een lichtpuntje momenteel bij Psv. Hopelijk kunnen ze nu doorpakken en een volwaardige selectie op orde krijgen voor nieuw Europees succes.

Als je de verhalen hoort moet het een geweldige speler zijn dus ik ben zeer benieuwd. Het is te hopen voor Psv dat het geen gevalletje Cvitanich wordt en dat Psv snel weer prijzen gaat winnen anders kan het wel is een vervelende periode gaan worden in Eindhoven

Wederom knap van Brands om zo speler te halen, nu even wachten hoe de constructie is maar ook daar ben ik bang voor Brands kenende

Geweldig nieuws! Het mooiste is nog dat PSV het blijkbaar zelf heeft weten te financieren. Ik ben benieuwd hoeveel procent van de transferrechten PSV heeft weten te bedingen indien het niet 100% is en om welk bedrag het gaat.

Geweldig, "onhaalbaar" we hebben je door hoor Brands. Benieuwd naar zijn ontwikkeling in de eredivisie. Een toptalent laat dat duidelijk zijn.

Zo goede aankoop zeg, ik vind het als Ajacied maar helemaal niets. Dit is echt een goede speler. Knap van PSV, er moet veel gebeuren op de transfermarkt maar dit is zeker een goed begin.

Erg leuk talent, nu hopen dat het eruit gaat komen.
Ben benieuwd wat de transfersom is aangezien er een flink prijskaartje om zn nek zat.
Snap ajax ook niet kwa Neres, kijk naar Kluivert, die doet toch niks onder voor Neres?
Ajax heeft Lozano ook niet nodig.

19 juni 2017 om 19:40

Je kan Kluivert toch op links zetten en Neres op rechts... dan spelen ze beide. Traore was gehuurd voor een seizoen en bekend was dat ie weer ging vertrekken. Je had als Ajax zijnde dus wel degelijk een (nieuwe) buitenspeler nodig. Op deze manier heeft ie een half jaar kunnen 'wennen' en zal die aankomend seizoen vermoedelijk vaak gaan spelen.

19 juni 2017 om 20:03

Er was idd plaats voor een buitenspeler maar is Neres zoveel dan wat je in de jeugd hebt lopen?

19 juni 2017 om 21:06

Blijkbaar is Ajax dat van mening ja want anders hadden ze heus wel iemand laten doorstromen. Je hebt natuurlijk Cerny bijvoorbeeld maar die jongen is redelijk vaak geblesseerd en het moet nog maar gaan blijken of hij het ook echt definitief aan kan.

Kennelijk zag City er niet zo veel in. Betekent dat het niets voor hen is. Dus goede speler voor de subtop.

19 juni 2017 om 20:47

Volgens mij steekt elke Engelse topclub geld in jongens waarvan ooit ook maar 1 iemand heeft gezegd dat het een talent is. Dat zou dus niet perse de reden moeten zijn.

Poeh zeer mooie transfer voor Psv. Ben erg benieuwd hoe deze uiteindelijk tot stand is gekomen, want leek tot voor kort toch onhaalbaar zonder ingewikkelde constructies. Een goede eerste stap om weer een sterke en gretige selectie samen te stellen voor het nieuwe seizoen.

Ken de speler niet maar als ik zo wat comments lees dan lijkt het een erg mooie aanwinst voor Psv. Ben benieuwd wat er nog meer gaat komen. Want er is nog wel wat nodig. En hoeveel geld PSV nog over heeft na de aanschaf van deze Mexicaan. Die zal niet voor minder dan 10 zijn gekomen vermoed ik.

Lijkt me een echte versterking voor Psv. Wie weet dat met Lozano op de vleugel ook De Jong weer kan gaan opbloeien in het centrum!

Laten we ook niet te vroeg juichen met 1 speler want we hebben als we een beetje pech hebben bijna een hand vol spelers nodig.

In tegenstelling tot Pereiro ben ik wel optimistisch over Lozano. Heeft inzicht, handelingssnelheid, goed in combinatie, techniek, voorzet, schot en snelheid. Pereiro mist alleen de snelheid en handelingssnelheid. In de combinatie moet hij het ook beter doen, maar ik zie in Pereiro wel een toekomstige toppers als spits/cam. Werd toen belachelijk gemaakt door velen (als wel met Neres), maar het feit blijft dat weinigen hem hebben zien spelen. Om eerlijk te zijn heb ik Lozano ook nooit zien spelen, maar het ziet er vele malen beter uit dan bij eerdergenoemde 2. Daarnaast zijn de compilaties ook veel langer en leveren zijn acties resultaat op (doelpunten/assists).

Betere aankoop dan Neres en Pereiro. Neres is fysiek erg zwak.

Ik vermoed dat PSV een deel van de transferrechten heeft gekocht en dat Pachuca 30 van de salaris betaalt. In Mexico verdient hij namelijk 2 miljoen per jaar. En hij stond in Januari al niet te springen om naar de Eredivisie te komen. Er is hier een deal achter de schermen gesloten. Wellicht krijgt hij ook nog 5 van de transfersom mee.

Kan me namelijk niet voorstellen dat hij nu wel naar PSV wilt komen, terwijl ze CL mislopen en de ene na de andere sterkhouder op de nominatie staat om te vertrekken of vertrekt (zoet, Willems, Van Ginkel, Moreno, Guardado, Propper). En daar komt ook niet erg veel geld voor binnen.

19 juni 2017 om 19:55

Je noemt uitgebreid op wat hij wel en niet kan. Je vindt hem beter dan Neres en Pereiro, maar je hebt hem nog nooit zien spelen?

19 juni 2017 om 20:48

Er staan goede, uitgebreide compilatie videos op youtube. Na 10 minuten kijken hoef je geen meesterscout te zijn om te weten wat voor type speler het is hoor.

19 juni 2017 om 20:54

Die compilatie video's laten alleen de goede dingen zien. Die video's laten niet zien dat hij ook geregeld 4 wedstrijden onzichtbaar is, het gaat er bij scouten niet alleen om wat hij wel laat zien maar ook om wat hij niet laat zien en dat zie je niet op een compilatie. Quincy Owusu Abeyie (ken je hem nog?) staan ook geweldige uitgebreide compilatie video's van. Als het allemaal zo simpel was konden we allemaal wel scout worden toch?

19 juni 2017 om 21:31

Daarom zeg ik ook dat het prima is om het type speler te beoordelen, niet hoe goed hij is. Door die filmpjes kan ik zeggen dat hij sowieso snelheid heeft en dat hij het van dribbelen en zijn schot moet hebben. Als hij het van zijn passing zou hebben zou ik meer assists in die filmpjes zien.

19 juni 2017 om 20:02

En daarna had die volgens de berichtgeving wel interesse in psv door gesprekken met moreno en guardado.

19 juni 2017 om 20:07

Wel knap dat je dat concluderen als je hem nog nooit hebt zien spelen. Dat gelijk de vergelijking met Neres wordt gezocht geeft ook wel aan dat het diep zit bij sommigen. Dat er niet veel filmpjes zijn van Neres heeft misschien ook te maken dat hij uit de jeugd is gehaald. Dat hij fysiek niet sterk oogt ben ik wel met je eens maargoed is dat heel erg nodig voor een buitenspeler?

19 juni 2017 om 20:14

Precies. In plaats van blij te zijn dat zo'n speler bij PSV komt spelen word er eerst een vergelijking met een speler van Ajax gemaakt. Het is maar wat als eerste in je op komt.

Nu ze dus lozano gekocht hebben, hoeveel geld blijft er dan van het transferbudget van psv over om de andere linies te versterken ?

19 juni 2017 om 20:04

Ik denk genoeg, hoeveel mensen net zoals de kranten denken dat psv op een houtje moet bijten. Ze hadden het bijv. laatst over maximaal 10 miljoen te besteden, terwijl ze daar hiermee alleen al overheen zijn.

19 juni 2017 om 20:09

Ik snap dat je blij bent en dat wil ik niet bederven maar als die krant toch gelijk blijkt te hebben is Psv wel gewoon wanbeleid aan het voeren.

19 juni 2017 om 20:15

@Encorr
Dat artikel had ik inderdaad ook gelezen, en mocht het waar zijn, hoe willen ze dan ooit een fatsoenlijke verdediging op touw brengen voor de transferdeadline?

19 juni 2017 om 21:24

@encorr psv heeft lekt nagenoeg niets de laatste tijd uit over transfers en budgetten dus heb niet bepaald vertrouwen in de kranten. Hoe komen ze aan hun info als die niet van psv komt. Het enige betrouwbare blad is het ed, omdat die in direct contact staan met psv.

21 juni 2017 om 18:58

Zoveel heeft PSV nog niet uitgegeven.
Brands gaf aan tussen de 5 a 10 miljoen.
Dus denk dat ze zon beetje 5 miljoen betalen met bonussen op kan lopen tot 10 miljoen.
Moreno hebben ze ook nog verkocht voor 5 miljoen.
Dus de uitgaven valt nog best mee.

Als de statistieken van VZ kloppen zou ik hem echt niet willen !! Dit seizoen in 29 wedstrijden 10 gele en maar liefst 4 rode kaarten .

19 juni 2017 om 20:49

Tja dat heb je met 22 heethoofden op een voetbalveld. Het gaat er gewoon erg hard aan toe, en wanneer je dan een groentje ben kun je je snel laten uitlokken. Hopen voor Psv dat hij dat kan afleren.

19 juni 2017 om 21:10

Als je 133 wedstrijden voor je club hebt gevoetbald dan ben je geen 'groentje' meer in mijn ogen.

Mooi dat zo'n talent in Nederland komt spelen. Je hoort toch wel heel veel positieve verhalen over hem. Snap alleen niet waarom PSV dan zo geheimzinnig moet doen over de deal. We weten allemaal dat hij veel geld moest kosten. Wees dan gewoon transparant in hoe je hem heb gefinancierd.

Voor de rest ben ik benieuwd wat er nog over is voor het aantrekken van andere spelers, met 1 buitenspeler erbij gaan ze de oorlog niet winnen.

19 juni 2017 om 20:06

Dat heeft te maken met die hele pereiro saga van 2 jaar terug. Toen ging de zakennemer in een keer meer geld vragen anders zou die hem ergens anders onderbrengen, dat willen ze terecht niet meer hebben.

https://www.youtube.com/watch?v=me5ugq5u7lo

Zoals hij loopt, valt en scoort lijkt het op een Suarez op de flanken.

Vraag me af of Cocu hem wel op de juiste plek zal gebruiken. Perreiro gebruikt hij ook op verkeerde plek waardoor hij niet echt uit de verf komt.

Pfoe die had ik niet aan zien komen. In ieder geval niet PSV als enige club binnen de deal. Als Ajacied wil ik de PSVer feliciteren met deze geweldige voetballer. Ben benieuwd naar de verdere details!

Dit is wel een serieuze aankoop zeg, een aanwinst voor de Eredivisie verwacht ik. Sowieso ligt het niveau in Mexico heel hoog, dat zien we op de eindtoernooien ook vaak terug. Als PSV fan zou je voor deze man een seizoenskaart moeten kopen, hij lijkt het me echt waard voor wat ik op Youtube voorbij zie gaan.

Hij moest 15 tot 20 miljoen kosten, dat kon PSV logischerwijs niet ophoesten. Stond gewoon ook in belangstelling van meerdere Europese (sub)-top clubs die het zeker Wilde betalen. Heeft bij het Mexicaanse elftal nog met Moreno en Guardado gesproken en die adviseerde hem om naar PSV te gaan. Lijkt mij overigens dat hij voor ongeveer 8 á 9 miljoen is overgenomen (50 a 60%) of er moet een constructie opgenomen zijn waarin PSV in delen betaald.

Pereiro nummer twee is ook gearriveerd. Verwachting: een goede wedstrijd tegen Ajax met voorzet en doelpunt, wanneer hij nog gemotiveerd is zeg maar en verder zal het ook weer op weinig uitdraaien. Groot risico van PSV weer maarja als je geen eigen jeugd hebt...

19 juni 2017 om 20:32

Gelukkig dat PSV een wat andere instelling heeft dan jij, anders zou er nooit iets gebeuren!

Nu hebben ze een redelijk dure speler aangetrokken voor op de flank,is er straks nog financieel iets over om op andere positie een aankoop te doen (Morero,Van Ginkel,S de Jong,Gaudrado en misschien Willems en Zoet ) om deze op te vangen?

19 juni 2017 om 20:42

Zal mede afhankelijk zijn van uitgaande transfers

Netjes hoor! Goed voor de eredivisie dit! Snel, technisch en een goed schot! Ben benieuwd!

Wat een schijnheilig is die brands: https://www.ajaxshowtime.com/article/voetbalnieuws/103480/brands-beleid-van-ajax-is-omgeslagen

Verbaast, geven wij niet uit, max 5 a 6 miljoen, nooit 12 etc. Nou ben benieuwd wat het bedrag gaat worden.

20 juni 2017 om 06:58

Op die site is objectiviteit een woord wat nog moet worden toegevoegd aan de Nederlandse taal, weinig waarde aan hechten.. Je vraagt op een Feyenoord site ook niet wat ze van de nieuwe aankoop van ajax vinden.

Super blij dat het eindelijk rond is hele goed talent en gelukkig voor 100% eigenaar. Ze hebben fors betaald waarschijnlijk maar zijn hem ook al enkele jaren aan het scouten.

Off topic
Weet iemand trouwens hoever de geruchten kloppen dat ze geïnteresseerd zijn in Cengiz Ünder van bakasehir? En kan iemand me meer over deze speler vertellen?

Een vleugelaanvaller die 28 keer scoort in 44 wedstrijden, dat is niet mis zeg. Ben benieuwd naar deze speler.

http://www.marca.com/claro-mx/futbol/mexicanos-mun... holy cow 15 miljoen euri, na onderhandeling en een doorverkooppercentage voor pachuca!. marcel zou toch geen 11 miljoen of meer uitgeven voor een speler want dat doet psv toch niet en over 3 jaar ook niet?. lijkt me dat hij psv hiermee weer de afgrond aan het inwerken is!.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren