Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Je merkt wel heel erg dat de mensen ons de landstitel gunnen'

Laatste update:

De strijd om de landstitel in Nederland gaat vooralsnog tussen Ajax, PSV, Feyenoord en Vitesse. Het verschil tussen de nummers een en vier op de ranglijst bedraagt, met nog acht duels te gaan, maar drie punten. Voetbalminnend Nederland is vooral zeer te spreken over de inmenging van Feyenoord, dat moeilijke jaren achter de rug heeft en inmiddels over de gunfactor lijkt te beschikken.

/

Het Algemeen Dagblad vraagt zich dinsdag af of de gunfactor van Feyenoord in de komende weken een rol zal gaan spelen. Het team van Ronald Koeman kwam zondagmiddag bij Roda JC Kerkrade (0-1) goed weg toen Bruno Martins Indi in het strafschopgebied een overtreding op Sanharib Malki maakte. Meteen werd gesuggereerd dat Feyenoord als titelkandidaat het voordeel van de twijfel krijgt van de arbitrage.

Feyenoord treft bovendien nog FC Utrecht en ADO Den Haag, van oudsher twee clubs met een grote antipathie tegen Ajax. Martin van Geel gelooft niet dat de gunfactor een rol zal gaan spelen. "Als ze het ons het meest gunnen, dan zal dat ná het seizoen zijn", zegt de technisch directeur. "Voorlopig strijdt iedereen voor zijn eigen kans. Je merkt wel heel erg dat de mensen het ons gunnen. Al was dat vorig jaar nóg sterker. Toen kwamen we uit een situatie dat er soms zelfs medelijden was."

Wordt Feyenoord landskampioen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik gun het Feyenoord en of Vittese beiden verdienen het

12 maart 2013 om 07:59

Ik gun ze zeker de strijd om de landstitel. Toch mooi dat het nu weer tussen 'de drie' gaat (en in dit geval Vitesse). Ik gun ze echter niet de titel, die mag in Amsterdam blijven.

12 maart 2013 om 08:06

Dat er mensen buiten de voetballijnen zijn die het hun gunnen, is prima. Maar ik merk ook dat Feyenoord dit jaar een enorme gun-factor heeft binnen de lijnen. In zoveel thuiswedstrijden hebben ze al flinke voordeel gekregen en ook in enkele uitwedstrijden is dat het geval. Zo hoort het niet te lopen.

12 maart 2013 om 08:19

Icecold:

Bij deze vraag ik een paar voorbeelden? Op dit in Roda na zijn er 0,0 sitauaties die andre clubs niet hebben. Zijn ook vaak zat benadeeld. Dit slaat echt werkelijk nergens op!

12 maart 2013 om 09:10

Kom op. Matthijssen die tegen PSV rood had moeten krijgen met een overduidelijke elleboog. Verhoek die super agressief reageert na de wedstrijd tegen Psv. Pelle die regelmatig als een stervende zwaan ter aarde is gevallen (zie Suarez) en een onterechte penalty kreeg.

12 maart 2013 om 09:20

@valek:

Briljant, je reactie.

Zeuren over spelers die als een stervende zwaan vallen als je Mertens in je team hebt, de elleboog van Mathijssen "duidelijk" noemen en zeuren dat verrhoek reageert op een of andere psv-debiel die een kwartier na de wedstrijd nóg in de tunnel staat te wachten, om die vervolgens niet te veroordelen.

Ik snap best dat het je hoog zit hoor, als je nu voor psv bent, maar blijf wel ff reeel hey.

12 maart 2013 om 09:48

@michiel2424

Gelukkig noem jij eens een keer niet Toivonen, Strootman en van Bommel. Ik kan je als PSV nu namelijk alleen maar gelijk geven. Mertens valt letterlijk van elk tikkie om en Lens reageerde uiteraard dom. Het is echter vooral Mertens waar ik mij gruwelijk aan irriteer. Jarenlang wordt Suarez afgezeken om zijn vallen. Echter presteerde deze tenminste nog als het minder ging.

Natuurlijk valt Pelle ook wel eens en natuurlijk was Verhoek agressief. Als PSV supporters moeten wij het nu echter bij onszelf gaan zoeken, daar hebben we het al druk genoeg mee.

12 maart 2013 om 10:14

@ Valek

Kom op. Valt mij echt op dat Psv'ers niet tegen hun verlies kunnen.

12 maart 2013 om 11:20

Er zijn voldoende voorbeelden op te noemen hoor. Ik kan me thuiswedstrijden herinneren waar tegenstanders geel krijgen voor overtredingen, waarbij Feyenoord dat niet heeft (vb. tegen Ajax, Ado, Az). De wedstrijd tegen PSV is inderdaad ook een mooi voorbeeld en nu ook weer een mooi voorbeeld bij Roda.

Er zijn tal van voorbeelden, die tijdens de competitieronden mij opvielen en een aantal heb ik dus opgenoemd voor je.

En wanneer is Feyenoord 'zo vaak' benadeeld dan?

En ik lees net inderdaad ook weer iets over een penalty van Pelle, kan me zoiets ook weer vaag herinneren.

12 maart 2013 om 11:21

Dus omdat Lens als eerste fout zat moeten de anderen die ook fout zaten niet gestrafd worden? Sowieso had Matthijsen op basis van videobeelden geschorst moeten worden.

12 maart 2013 om 14:04

Er is na het vorige seizoen onderzoek gedaan naar dit soort beweringen door Thijs Zonneveld en Fokko Ebbens van Nrc. Ik citeer even een samenvatting:

"de journalisten Thijs Zonneveld en Fokko Ebbens publiceerden in NRC en NRC Next een onderzoek naar de gevolgen van scheidsrechterlijke dwalingen op de competitie. Ze bekeken alle wedstrijden en beoordeelden zelf op basis van videobeelden foutieve beslissingen van scheidsrechters (alleen doelpunten en rode kaarten). Op basis van kansberekening voor die betreffende club bepaalden ze vervolgens welke gevolgen dat zou hebben voor de eindstand van het duel. In 35 van de duels maakte de scheidsrechter volgens de onderzoekers een cruciale fout.

Uit het onderzoek kwam dat Feyenoord afgelopen seizoen maar liefst zeven penalties te weinig heeft gekregen. Volgens de kansberekening van de onderzoekers zou dat Feyenoord vier punten hebben gekost op de ranglijst. Feyenoord zou echter wel gewoon tweede zijn gebleven. In de top van de ranglijst zou alleen Heerenveen een betere plaats (3e) verdienen, nog voor Psv. Ajax kreeg een punt te weinig, Heerenveen vier punten, PSV (-3), AZ (-2) en FC Twente (-5) kregen teveel."

Dus beweren dat er een trend zou zijn dat Feyenoord door scheidsrechters wordt bevoordeeld is aantoonbare onzin. Een onderzoek aan het eind van dit seizoen zal uitwijzen of Feyenoord dit jaar wel in het voordeel is, maar ik waag het te betwijfelen. De fans van Feyenoord zien ook de beslissingen in het nadeel en jullie focussen nu alleen wat in het voordeel van Feyenoord zou zijn gevallen. Maar bijvoorbeeld de onterechte rode kaarten van Kongolo (Fc Groningen) en BMI (even vergeten welke wedstrijd in de Kuip), vergeet je dan even voor het gemak.

12 maart 2013 om 14:32

'aantoonbare onzin'? Volgens mij toont het aan dat Vorig jaar Feyenoord punten te weinig heeft gekregen. Oftewel totaal niet aantoonbaar. Maar bedankt voor je poging. Overigens heb ik het niet alleen over penalties en rode kaarten. Ook gele kaarten komen makkelijker bij de tegenstander dan bij Feyenoord.

En je noemt inderdaad 2 momenten die discutabel zijn, maar daarentegen heb ik al meer opgenoemd dan jij. Die simpele rekensom zegt al voldoende (voor nu).

12 maart 2013 om 14:02

Op basis van wat verdient Vitesse het dan vraag ik mij af. Op het feit dat er een buitenlandse investeerder veel geld in heeft gepompt en op die manier een landskampioen wil kopen.

Qua spel en spelers zeg ik ja maar de manier waarop dit tot stand gekomen is zeg ik nee.

Feyenoord natuurijk wel. Mooi voor die gasten dat ze staan waar ze horen

Ik heb alvast retourtje Coolsingel geboekt, dus laat het kampioenschap maar komen.

ik gun het Feyenoord echt, want ze zijn van heel ver gekomen en spelen ook nog eens mooi voetbal (vaak). ik hoop dat iedereen met 2 benen op de grond blijft staan, dan geef ik ze een grote kans

12 maart 2013 om 07:40

Het zou raar zijn als jij ze het niet gunt.

12 maart 2013 om 08:29

wat leuk dat jij het ze ook gunt en dat je het ze zo erg gunt, dat je gelijk je profielplaatje hebt veranderd en nu zelfs voor Feyenoord bent. Chapeau!

12 maart 2013 om 08:38

eerste successupporter is een feit?

12 maart 2013 om 09:32

mag ik vragen waarom je zo reageert. ik leg alleen uit waarom ik het Feyenoord gun, los van dat ik supporter ben. iedereen weet dat ik graag feyenoord kampioen zie worden. ik leg gewoon uit waarom ik ze het gun. dan hoef je niet meteen zo'n reactie te plaatsen

12 maart 2013 om 09:50

@stevenl18,

Hij reageert zo omdat je een reactie plaatst alsof je een of andere neutrale supporter bent. Natuurlijk gun je het je eigen club en natuurlijk zijn er voor elke club genoeg argumenten te bedenken waarom ze het zouden moeten worden.

12 maart 2013 om 10:13

alsof successupporter een scheldwoord is.

12 maart 2013 om 15:03

@ttibor

ja ik weet het. ik had het eigenlijk anders moeten formuleren om dit soort reacties te voorkomen. Tegenwoordig wordt je echt op elk foutje afgerekend.

12 maart 2013 om 12:29

@stevenl18..

Op basis van voetbalkwaliteiten gun ik het feyenoord juist niet. Op basis daarvan zeg ik juist psv of Ajax aangezien psv het meest heeft gescoord en ajax het mooiste voetbal (dominant) heeft laten zien. (mijn mening)

Echter gun ik (als ajax het niet wordt) het eerder feyenoord dan psv omdat ik psv hekel om haar korte termijn gedachte. Ze geven zoveel geld uit en vind niet dat er een bepaalde visie uitstraalt bij psv. Dat vind ik bij ajax en feyenoord anders. Ook het feit gezien dat feyenoord van ver is gekomen en het geheel met veel jeugdspelers heeft opgelost gun ik het ze meer dan psv.

Hopelijk ajax 1, feyenoord 2,,

12 maart 2013 om 12:29

dubbel gepost?!?!

Ik denk toch dat Ajax aan het eind van de rit weer bovenaan zal staan. Ze hebben in de breedte een goede selectie en halen altijd een bepaald niveau zoals Bert van Marwijk al opmerkte bij Studio Voetbal. Ik denk dat iedereen afgelopen weekend weer heeft kunnen zien hoe niet constant Psv is, en ik denk dat Feyenoord in de cruciale laatste wedstrijden punten zal verspelen. Dit omdat er naar mijn idee toch wel een gebrek aan ervaring is, waardoor de druk op de jonge jongens enorm zal zijn, dit kunnen ze naar mijn mening nog niet aan.

12 maart 2013 om 11:14

daarbij heeft ajax wel aangetoond altijd vanuit dezelfde gedachte te kunnen spelen. een verzorgd systeem waaruit veel kansen voortkomen. dat de afronding geregeld tekort schiet is inmiddels bekend, maar belangrijker is dat het systeem staat en de poppetjes betrekkelijk eenvoudig vervangen kunnen worden. schone als voorbeeld nu twee keer op rij verdienstelijk op de rechterflank. daarbij is voor elke blessure of schorsing een jeugdige vervanger voorhanden. wellicht niet van de kwaliteit van de bank van psv, maar wel met goed zicht op de eigen taak.

vind dat de boer onvolprezen is in het werk dat hij technisch gezien verzet heeft. van de puinhopen van jol naar wat er nu staat is een wereld van verschil. onder jol werd ajacieden na een slecht resultaat verweten werd dat ze geen inzet en strijd toonden. onder de boer is ajax weer terug waar het hoort: bij een systeem waarbij nauwelijks iemand zich hoeft te verlagen tot schoffelen en beuken en dat als vanouds aan de gefrustreerde tegenstander kan worden over gelaten, simpelweg omdat er door ajax weer gevoetbald wordt. zonder de kansen van psv, vitesse of feyenoord kleiner te maken dan ze zijn ziet het er ondanks het recente puntverlies goed uit bij ajax.

Het zou wel bijzonder zijn om zonder aankopen(grote) kampioen te worden en daarmee al die geïnvesteerde miljoenen van PSV te zien falen

12 maart 2013 om 08:02

Ajax

Dejan Meleg 0.5 M
Lucas Andersen 1.3vm
Danny Hoesen 0.3 M
Ryan Babel 0m
Christian Poulsen 0m
Niklas Moisander 3.2m
Ilan Boccara 0.5m
Tobias Sana 0.35 M
Lasse Schøne 0m

totaal 6.15 Mand 10 spelers

Mathias Jørgensen 0m
Mark van Bommel 0m
Boy Waterman 0m
Luciano Narsingh 4m
Oscar Hiljemark 2 M

totaal 6 M en 5 spelers

Feyenoord

Harmeet Singh 0.5 M
Lex immers 1m
Pelle 3m

Totaal 4.5

Ajax heeft meer uitgegeven dan PSV en feyenoord
Ajax geeft meer uit aan salarissen dan PSV en feyenoord
Ajax heeft meer spelers aangetrokken dan PSV en feyenoord

Feyenoord heeft 4.5 miljoen uitgegeven en dat is slechts 1.5 miljoen minder dan Psv

Het is best wel bijzonder dat de grootste koopclub in Nederland , en dat is niet PSV maar ajax, want check de transferuitigaven van der afgelop[en 5-10 jaar en je siet dat ajax structureel meer uitgeeft aan grote transfers, de club die de meeste salarrsieen uitkeert ( en dat is weer ajax). de club die de meeste spelers verslijt , met in een verkoop( en dat is weer ajax)

te zien falen.
Dit seizoen heeft ajax ( van de top drie) heeft meest geinvesteerd in spelers.
Dit seizoen heeft ajax ( van de top drie) de meeste salariussen uitgegeven)
dit seizoen heeft ajax ( van de top drie) de meeste Spelers aangetrokken
dit zieoen heeft ajax de meeste contract spelers (27)

en ik zal het zo mooi vinden als de grootste koopclub in nederland , Ajax , te zien falen..

12 maart 2013 om 08:13

Tjah... je hoeft ook weinig dit seizoen te kopen als je het allemaal vorig seizoen al hebt gedaan. Lekker kort door de bocht ben je weer.

12 maart 2013 om 08:18

De meeste aankopen van Ajax die jij opsomt zijn toekomstinvesteringen. Spelers als Andersen, Meleg, Bocarra en Hoesen zijn niet voor de basis gehaald, maar worden opgeleid om in de toekomst de gaten van vertrekkende basisspelers op te vullen. De basiself van Ajax komt nog steeds grotendeels uit de eigen opleiding. PSV daarentegen heeft voor de basis aangekocht. Een wezenlijk verschil.

Daarnaast is er recentelijk nog een artikel hier verschenen waarin aangetoond is dat PSV Ajax ver voor blijft in salarissen. Je verkoopt dus onjuistheden.

12 maart 2013 om 08:25

Dat klopt,
in seizoen 2011/2012 heeft ajax maar liefst

Jasper Cillessen3.3 miljoen
Kolbeinn Sigþórsson 4miljoen
Derk Boerrigter .5 M
Theo Janssen 3.3 M
Thulani Serero 2.5 M

13.6 miljoen uitgegeven aan transfers

dus die 6.2 mljoen van dit seizoen valt best wel.

12 maart 2013 om 08:26

@leprechaun:

Laat voorop staan dat ik PSV een koop club vind. Maar wat is het verschil tussen kopen voor de toekomst en kopen voor de basis?!?!

Kopen is toch kopen, dus dat slaat echt nergens op. Het grote verschil is alleen dat PSV vorig jaar ook veel had gekocht! En het zo wel lekker op loopt.

12 maart 2013 om 08:29

Tjah een beetje gek dat je zegt dat Pelle 3 miljoen heeft gekost, haal daar maximaal 1 miljoen van af en je komt wat dichter bij de werkelijkheid. Dus 3,5 miljoen voor Feyenoord is een stuk realistischer.

12 maart 2013 om 08:30

en hoeveel mil zie je daarvan wekelijks terug in de basis? vergeleken met PSV en Feyenoord??

Ajax: 3,2m
Psv: (geen idee of hiljemark elke week speelt) maar minstens
4 mil.
Feyenoord: 4m.

Ajax koopt spelers voor de basis daar waar nodig is maar ze kopen meer voor de toekomst en voor de opleiding.

PSV koopt puur om een prijs te winnen evenals Feyenoord.

En als je naar de laatste tien jaar gaat kijken, dan ben je wel laf. Ajax handhaafd een nieuw beleid vergeleken met een paar jaar geleden. En daarbij komt ook nog eens, wie haalt het meeste profijt uit zijn aankopen? Ajax dus.

12 maart 2013 om 08:33

"spelers als Andersen, Meleg, Bocarra en Hoesen zijn niet voor de basis gehaald, maar worden opgeleid om in de toekomst de gaten van vertrekkende basisspelers op te vullen."

Narsingh is gehaald, mocht Lens vertrekken
Hildermark is gehaald mocht strootman vertrekken.

Zie jij het verschil?

Ik besteed liever 6 miljoen aan spelers die meteen er staan dan 6 miljoen aan zogenaamd toekomst.

"daarnaast is er recentelijk nog een artikel hier verschenen waarin aangetoond is dat PSV Ajax ver voor blijft in salarissen. Je verkoopt dus onjuistheden."

je bedoelt waatschijnlijk het volgende artikel:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=183366
PSV troeft Ajax af en staat met negen man in ‘inkomens Top 100’

volgens mij weet jij niet wat begrijpend lezen is.goed lezen jongen.
Bij PSV wordt het hoogste loon betaald. dat is heel anders dan dat de lonen bij PSV het hoogsst is.
als de 11 basisspelers van PSV 1 miljoen verdien en de 11 bankzitter 1 euro. terwijl bij ajax iedereen 8 ton verdient, dan betaald psv de hoogste loon in de eredivisie( wat er dus in dit artikel bedoelt wordt) , maar betaald ajax de hoogste salarissen...

Iedereen weet dat Ajax van alle eredivisie clubs het meest kwijt is aan salarissen.

12 maart 2013 om 08:37

" Ajax koopt spelers voor de basis daar waar nodig is maar ze kopen meer voor de toekomst en voor de opleiding.

PSV koopt puur om een prijs te winnen evenals Feyenoord."

ALS JE Voor DE Toekomst Koopt, DAN Koop Je niet om een prjste winnen.
welnee, je investeerd in juegdspelers voor liefdadigheid.
deze jongens zouden dan op straat zonder werk komente zitten en vooor 1 euro per uur kinderarbied moeten doen...

Omg.... wat een gel...l

12 maart 2013 om 08:38

Je geeft zelf al aan dat Ajax de meeste spelers verkocht heeft afgelopen seizoen. Dat ze dan ook de meeste spelers gekocht hebben lijkt me niet vreemd. Dat dit echter voor (nagenoeg) hetzelfde bedrag gebeurd als PSV geeft mijn inziens aan dat ze minder gemakkelijk de portemonnee trekken. Bovendien vergeet je voor het gemak even dat ze vorig jaar veel minder hebben uitgegeven dan PSV als je die twee dan toch wil vergelijken. Ik probeer hiermee niet te zeggen dat ik het beleid van Ajax beter of slechter vind dan dat van Psv, maar dat de vergelijking zoals jij hem maakt mijn inziens erg krom loopt.

Als je de drie ploegen dan toch wilt vergelijken zoals je doet, doe dit dan wel eerlijk. Ik zou zeggen pak de complete selecties erbij en kijk hoeveel deze in totaal gekost heeft. Maar bedenk er dan wel bij dat Pelle dit seizoen nog gehuurd is. Die 3 miljoen hebben ze in de winter afgetikt omdat hij zo goed presteerde en Feyenoord hem er de komende seizoenen ook graag nog bij heeft. Als Pelle niet had gepresteerd (wat aan het begin van het seizoen veel mensen hadden verwacht) dan had hij ook kosteloos teruggekeerd.

12 maart 2013 om 08:40

Club 1 koop nu een speler voor 2 miljoen en hoop dat hij over 3 jaar een basis speler wordt.

Club 2 koop een speler voo2 miljoen en staat meteen in de basis.

Club 1 doet het beter want investered inde jeugd. en club 2 koop een basisspeler dus is een koopclub

want investeren in de juegd is niet investeren in de spelersgroeps.
het is een goed doel! heeft nisk met voetbal te maken.

12 maart 2013 om 08:41

Jij kent blijkbaar het verschil niet tussen direct en indirect he.

12 maart 2013 om 08:43

Vind dit wel interessant. Heb je van de afgelopen jaren ook zo een lijstje van de uitgaande transfers? Bv Ajax is natuurlijk na de afgelopen 2 kampioenschappen heel veel basisspelers kwijtgeraakt doordat ze verkocht zijn. Als je 4 basisspelers kwijtraakt kan je natuurlijk niet verwachten dat het allemaal door eigen jeugd opgevangen worden.
Dus als je de transfers van vertrokken spelers er ook even bijzet kunnen we echte conclusies trekken. Ben ook wel zeer benieuwd naar de transfersaldo's van de laatste jaren.

12 maart 2013 om 08:47

Wat maak jij je druk zeg... Zielig en lachwekkend tegelijk. Maar succes ermee man haha

12 maart 2013 om 08:49

Volgens mij ben jij de helft van je leeftijd die je heb aangegeven op je profiel.

Ik ga die discussie niet eens meer met je aan.

12 maart 2013 om 08:49

Hoeveel de selectie van PSV kost weeti k niet.
Maar ach ja een sulemani is al meteen matavz.strootman en mertens bij elkaar waard.
dus ik denk niet er minder is geinvesteerd in de selectie van ajax.

12 maart 2013 om 08:55


Bij Feyenoord vergeet jij er wel een hele hoop

- Adil Auassar
- Omar Elabdellaoui
- John Goossens
- Daryl Janmaat
- Joris Mathijsen
- Wesley Verhoek
- Mitchell te Vrede

Verder zijn er bij Ajax en Feyenoord 4 a 5 basisspelers vertrokken (van de totaal van 13 en 14)

Van de top 3 heeft ajax de meeste transferinkomsten binnengehaald
Van de top 3 heeft ajax het meest geminderd op salarissen
Van de top 3 heeft feenood de meeste spelers aangetrokken!!!

12 maart 2013 om 09:08

Is Sulejmani nog interessant om conclusies te trekken. Er zit een bijna compleet nieuw bestuur en we zijn 3 trainers verder. Er is een totaal veranderd beleid. Maar ja hij is gelukkig over 3 maanden weg hoeven we dat ook niet meer te horen. Ben benieuwd of je aan het begin van volgend seizoen nog zo een lijstje gaat maken. Kom anders dan is met een lijstje met spelers uit de eigen jeugd in de selectie. Totale aankoopbedrag van de selectie. En kom nou ook eens met de waarde van en het aantal spelers van de uitgaande transfers. Je bent al zo lekker bezig met je lange stukjes dus geef de rest van de info ook eens..

12 maart 2013 om 09:36

Daarom, ik snap ook niet waarom PSV nou zo zit te zeuren, ze staan toch keurig 3e? Ik vind het hartstikke goed voor PSV hun doen!

12 maart 2013 om 09:52

@ Rentree,

Hahaha heerlijke reacties. Het mooiste is nog dat het allemaal feiten zijn. Tijd om een groen randje uit te delen VZ. Dat het allemaal toekomst investeringen zijn is natuurlijk ook een loos argument. PSV koopt ook niet voor het moment. Wijnaldum was 19/20 toen hij naar PSV kwam. Mertens 23, Narsingh 21, Zanka 20. Allemaal toekomstinvesteringen toch?

12 maart 2013 om 10:09

@rentree

Feit:

Psv: 29.528 mil
Ajax: 27.300 mil

Jou mening: ''iedereen weet dat Ajax van alle eredivisie clubs het meest kwijt is aan salarissen.''

Mijn mening: ''je kunt zeggen wat je wilt, maar het is feitelijk te bewijzen dat PSV meer salaris kwijt is aan alle contractspelers dan Ajax. Dit is gebaseerd op het boekjaar van 2011 ./ 2012. Inmiddels zijn er bij Ajax meer dan 20 spelers vertrokken van groot verdieners tot jeugdspelers. Ik heb geen enkele idee hoeveel spelers er bij PSV zijn vertrokken afgelopen zomer en winter, maar ik durf wel te stellen dat PSV in het lopende boekjaar 2012 / 2013 nog steeds het meeste geld aan salarissen kwijt is en dat het gat tussen Ajax en PSV alleen maar is gegroeid. Het zou mij niets verbazen als PSV weer 29 miljoen euro kwijt is en dat Ajax blijft steken op 25 miljoen euro.''

12 maart 2013 om 10:22

En nu feiten,

Vermeer is jeugd en al jaren bij de club
Van Rhijn is jeugd
Alderweireld, gehaald naar Ajax jeugd en jaren bij de club
Moisander (dit jaar gekocht)
Blind, is jeugd.
Eriksen gehaald naar de Ajax Jeugd,
Siem de Jong gehaald naar de Ajax Jeugd
Poulsen, dit jaar gekocht
Schöne dit jaar gekocht.
Sigi vorig jaar gekocht.
Fisscher gehaald naar de jeugd.

Dat betekent dat er dit jaar drie spelers zijn gekocht die in de basis staan op dit moment.
Poulsen is de vervanger van Anita(ajaxjeugd) de opvolger stond nog niet klaar dus een logische aankoop.

Schöne is min of meer vervanger van Jansen en is dus volledig een aankoop om de selectie te versterken.

Moisander is de vervanger van Vertonghen die ook Jaren bij Ajax zat en daar ook jeugdjaren heeft gehad.

Dat uit de opleiding van Ajax geen spits is gekomen de afgelopen jaren verklaart de aankoop van Sightorson en die van Hoesen.

Dan heb je nog een bank met Cillisen, Serero, Dijks, Veltman, Denswil, Boccara, Sprokslede, Sana, Andersen, Boerrighter, Lukoki etc.

Keeper is aangekocht na het vertrek van Stekelenburg die uit de jeugd kwam.
Serero is een speler die overkwam van Ajax Capetown, waar Ajax al jaren een band mee heeft en waar exceptionele talenten worden overgenomen.
Dijks, Veltman, Denswil, Sporkslede, Lukoki is allemaal jeugd.
Boccara, Andersen zijn aankopen geweest gericht op posities, leeftijd en talent.
Boerrighter en Sana tja daar kan je over discussiëren wat ze toevoegen maar waren wel gerichte aankopen op de posities.

De filosofie lijkt me duidelijk: Ajax koopt net als iedereen ook spelers, maar legt prioriteit bij eigen jeugd. Dat is het grote verschil met PSV

12 maart 2013 om 10:22

Feiten zeg je. En een groen randje ook nog. Vind je dan niet dat je alle feiten moet laten zien om tot een oordeel te komen? Misschien kan jij dan ook de feiten ernaast leggen hoeveel spelers er uit de eigen jeugd er in de selectie zitten. Hoeveel hiervan ook daadwerkelijk minuten maken. Hoeveel (basis)spelers er de laatste jaren verkocht zijn en hoeveel hiervan eigen jeugd. Wat de transferbalans is. Denk bij Ajax en Feyenoord positief, bij PSV heeel mis net gelijk. Zo is Ajax de laatste jaren bv Stekelenburg, Verthongen, Van der Wiel, Anita en Emanuelson uit de eigen jeugd kwijtgeraakt .en mindere goden als Ebecilio, Ozbiliz etc. Feyenoord is bv Castaignos, Fer, Wijnaldum en zo Leerdam kwijt. Bij PSV kom ik niet veel verder dan Labyad
Nee Ajax en Feyenoord zijn koopclubs want die hebben dit jaar meer nieuwe spelers van buitenaf gehaald... Hele goede conclusie als je de rest van de info verzwijgt. Feit is dat zij veel meer eigen jeugd in de selectie hebben en daarnaast ook nog heel veel meer eigen jeugd kwijt zijn geraakt. Concludeer jij nou maar wie de koopclub is..

12 maart 2013 om 10:29

gaan we nu ook de verkopen meenemen? want dan krijg je een heel ander beeld.

ajax verkoopt elk jaar veel belangrijke spelers. tja, iedereen weet dat ajax in een overgangssisutatie zit. ik zou ook liever hebben dat er meer eigen jeugd zou worden ingepast, vooral voor de middenveld en aanval posities, maar blijkbaar zijn die nog niet goed genoeg.

dat ajax dan een relatief klein percentage van al het geld wat ze hebben verdiend met de verkoop van zelfopgeleide spelers weer herinvesteert zou toch niet tot kritiek mogen leiden?

vreemd dat dat dan toch gebeurt.

12 maart 2013 om 10:33

Wat betreft Tranferinkomsten en Uitgaven staat Ajax samen met AZ bovenaan in Nederland. PSV heeft veel meer uitgegeven dan binnen is gekomen. Dat zijn feiten.

12 maart 2013 om 10:37

Auassar is vertrokken afgelopen zomer. Logisch dat Feyenoord zoveel spelers heeft gehaald, onze selectie was veel te smal en te jong. Tussen de 25-30 en 30+ was er alleen Schaken en 3e keeper Graafland, over uit balans gesproken.

12 maart 2013 om 10:45

Misschien begrijp je dat 6 miljoen voor ajax geen probleem is met de hoogste omzet en wknst.
Daar waar psv staatssteun nodig heeft om twee derde van deze begrofing te halen.
Ben benieuwd hoeveel spelers psv moet verkopen als blkjkt dat er toch illegale staatssteun is gegeven. Psv naar de eerste divisie.....

12 maart 2013 om 11:12

Het gaat niet alleen maar om de aankopen maar ook om de verkopen. Als Ajax Suarez kwijtraakt hebben ze meer te besteden dan als Feyenoord Guidetti kwijtraakt. Je moet naar de transferbalans kijken niet naar de uitgaven als je wilt zien wat een koopclub is.

12 maart 2013 om 11:38

Auassar is van twee seizoenen geleden die is allang weer weg.

12 maart 2013 om 12:47

@ttiborr

Ik vind het juist geen goede reacties van Rentree omdat die even een paar "kleine feitjes" vergeet.

Zo zijn sterkhouders anita, vertonghen en vd wiel vertrokken voor samen +20 miljoen. Als ze dan een paar talenten hiervoor terug kopen dan is het wel heel makkelijk een koopclub ja. En dan heb ik het alleen nog over de grote verkopen en niet over de ebecilio's ed.

Als je dit vergelijkt met PSV welke spelers hebben zij voor miloenen weggedaan afgelopen jaar en dat jaar daarvoor? Ik kan er weinig opnoemen.

Bij ajax waren dat suarez en stekelenburg ook deze zijn niet voor een appel en een ei weggegaan. Dat je dan een klein gedeelte van deze inkomsten herinvesteerd is toch iets heel anders als hoe het er bij psv aan toe gaat.

12 maart 2013 om 12:48

@noobistic.

precies.. en laten we het ook nog even over onze transferinkomsten hebben elk jaar en deze vergelijken met psv.

Dat er heel veel mensen Feyenoord de titel gunnen, leidt geen twijfel.....het maakt de laatste 2 seizoenen een onvoorstelbare come-back naar de top 3 in Nederland.
Feyenoord heeft landelijk veel supporters, en buiten hen dragen ook vele neutrale supporters Feyenoord een warm hart toe....is logisch en terecht.

Maar dat de arbitrage én andere teams tegen Feyenoord een stapje minder zullen doen, kan ik me niet voorstellen.
De grensrechter die zondag de strafschap voor Roda niet zag, besloot diezelfde avond nog te stoppen met vlaggen. En dat is echt uit schaamte, absoluut niet uit sympathie.
Ook Ado Den Haag zal alles doen om de punten in eigen huis te houden, zij willen zo hoog mogelijk eindigen en als het even kan Europees voetbal afdwingen.

In deze competitie, met zoveel verrassingen wekelijks het hele seizoen al, wordt hard gestreden om de punten en dat zal echt zo blijven.

De arbitrage als geheel maakt natuurlijk fouten, maar heeft gelukkig die belachelijke hoogmoed van een poosje terug weer laten varen en probeert zoveel mogelijk het voetballen zelf dienstbaar te zijn zonder overbodig autoritair gedoe en gemiskleun.
Daar dwingen ze veel meer respect meer af !

Dat lijkt wel zo te zijn, maar is natuurlijk schijn. Men lijkt wel content te zijn met de traditionele top drie, die dan al 2 jaar achtereen in ere hersteld is, ik zie Vitesse het niet redden namelijk. Het is niet zo dat ADO en Utrecht nu een stapje opzij doen, als Pelle aankomt, om Ajax te nekken, dat is irreeel om te denken en ook laag om te suggereren.

Na een eventueel kampioenschap loopt het denk ik nog meer leeg! Des te knapper is de prestatie dan van Koeman,waar dan nog meer aan getrokken gaat worden en de spelers zullen nog meer in the picture staan bij buitenlandse clubs.

Aan de andere kant heeft het aantrekkingskracht bij de zoektocht naar nieuwe spelers. De kans dat jongens willen blijven is ook groter, maar er lopen er teveel slechts tot 2014, dus verlengen na een eventuele titel of laten gaan om zo een lekker bedrag te kunnen incasseren.

Iedereen heeft het over de hand op de knip houden, maar ik zou persoonlijk nu wel een echt goede back up voor Pelle gaan zoeken en nog een rechtsbenige centrum verdediger. Voor Indi heb je Nelom, centraal Mathijssen en Kongolo. Vormer kan het elftal in voor Clasie, enzovoort, maar de breedte gaat ook bepalend worden, dus je moet weer creatief zijn!

Kali, Bulthuis en Gouweleeuw zou ik voor gaan, waar je alleen voor laatstgenoemde een klein bedrag neer dient te leggen!

12 maart 2013 om 11:12

Alleen voor laatstgenoemde?
Kali is transfervrij maar Bulthuis heeft gewoon een contract tot 2016 en die laten we echt niet naar een concurrent vertrekken voor een appel en een ei.

En de gunfactor? Ik gun het helemaal niemand behalve Utrecht en verder zal het me niet interesseren wie er kampioen wordt zolang utrecht maar zo hoog mogelijk eindigt en als ajax daarmee kampioen wordt dan is dat maar zo.

Als de scheidsrechters het jullie beginnen te gunnen kom je erg dichtbij. Maar het wordt PSV of Ajax denk ik.

Laat Feyenoord maar kampioen worden. Geef Ajax meer kans om de voorronde CL te overleven. Hebben toch meer ervaring in dit soort duels. PSV heeft het dit jaar na alle rottigheid domweg niet verdiend.

12 maart 2013 om 09:53

Heeft Ajax alleen de pech dat ze geen beschermde status hebben en PSV wel. Kortom, PSV heeft meer kans om de voorrondes door te komen

12 maart 2013 om 10:14

Waar baseer jij op dat Ajax geen beschermende status heeft en PSV wel ? Ajax heeft exact evenveel punten als PSV gehaald de afgelopen 5 jaar en deelt daarom samen de 27ste plaats. Beide vallen binnen de top 30 en zouden dus recht hebben op zo'n status.

Maar maak je geen zorgen Ttiborr, wij gaan ons gewoon rechtstreeks plaatsen voor de CL

12 maart 2013 om 13:59

Excuses, ik zie dat de lijst 4 dagen geleden bijgewerkt is. Ajax stond voorheen 32e en PSV 22e. Beide hebben dus inderdaad recht op een beschermde status, Feyenoord echter niet.

Wel grappig dat je er alweer van overtuigd bent dat Ajax zich direct plaatst. Hoogmoed komt voor de val, zeiden ze dat niet altijd?

Je merk inderdaad dat de Knvb, en vooral het scheidsrechterskorps(!!) ze het heel erg gunnen, en er alles aan doen om Ajax geen 3e keer op rij kampioen te laten worden!!

12 maart 2013 om 08:33

Joh rot toch op man, het zit even tegen en gelijk dit gaan roepen? Zo is voetbal de ene keer heb je alles mee en later weer tegen het blijft zuur idd.

Maar de blessuretijd dat ajax altijd erbij krijgt is gewoon schandalig als ze gelijk of achter staan, vorig seizoen ook bij ado dacht ik of 2 seizoenen terug 9 minuten extra haha wtf, en laatst ook weer zoiets, dus daar matst de knvb ze vaak in lijkt het wel....

12 maart 2013 om 08:43

Hahahaha, dus Ajax is al twee maal kampioen geworden over 34 wedstrijden door een paar minuten blessuretijd?

12 maart 2013 om 08:54

Jij hebt die wedstrijd dus niet gezien. Kon nog wel langer duren met al dqt oponthoud. Ga geen dingen zoeken als je weet dat hij gelijk heeft.

12 maart 2013 om 10:07

Ik had gekeken en had was gewoon typisch dat er 9 minuten bijkwamen, en 5 is al veel. En nergens heb ik 9 minuten extra tijd erbij zien komen dat is zeldzaam maar als het bij jullie is is het ineens niet zo haha dan is het logisch ja hoor.

12 maart 2013 om 12:24

Wat een gejank weer, vorig jaar had feyenoord kampioen moeten zijn als de scheidsrechters geen "fouten" hadden gemaakt. (feyenoord had boven ajax gestaan volgens de berekeningen)

Ook tegen Roda kan iedereen wel huilen over die niet gegeven penalty maar even daarvoor had Malki er al moet rood af gemoeten door een overtreding die niet word "gezien"

En ik hoor niemand over Twente die dit weekend enorm genaaid is, anders hadden ze gewoon weer de aansluiting gehad, nu moeten ze knokken om nog EL te halen

12 maart 2013 om 14:34

Just because komt hier weer aan met zijn eigen interpetentie.. Ook verleden jaar had Feyenoord het merendeel aan penalty's voor een ploeg die minder scoort dan de hele top 5. Is het nu zo moeilijk toegeven dat de scheidsrechters blijkbaar niet durven te fluiten tegen het legioen? Nu zoek je weer naar allerlei complot theorieen tegen Feyenoord.. Dat is de reden waarom ik het jullie niet gun. Ik als Ajacied kan heel objectief reageren waarneer mijn club wordt bevoordeeld. Daarom heb ik ook heel veel vrienden bij allerlei clubs...

12 maart 2013 om 18:00

Buiten dat de berekeningen natte vinger werk is, zou Feyenoord nog steeds niet boven Ajax gestaan hebben.

Feyenoord zou 4p te weinig gekregen hebben, Ajax 1p. Nog steeds een verschil van 3p. Ajax de terechte kampioen dus.

Dus ga weg met je zielige leugens!

Aan de ene kant wordt het Feyenoord gegund omdat ze uit een heel diep dal komen en met zeer goed beleid de weg omhoog in hebben gezet. Dit is een voorbeeld voor alle jeugd opleidingen in Nederland. Aan de andere kant denk ik ook dat ze het vooral PSV en ook Ajax juist niet gunnen. Ajax omdat ze al 2x op rij kampioen is geworden en PSV vooral om het misselijke gedrag van Mertens, Strootman en Toivonen.

12 maart 2013 om 08:44

In mijn optiek heeft het vooral met het financieel plaatje te maken. Zowel Ajax, Feyenoord en PSV hebben in het verleden te veel risico genomen. Bij Ajax is heel de club door elkaar geschud en dit werpt financieel haar vruchten af, wat voorkomt uit saneren en sportieve successen. De successen hebben Ajax ervan weerhouden om in dezelfde situatie als Feyenoord te komen. Die zijn door een diep dal gegaan en opeens zien ze in Rotterdam het nut in van een goede jeugdopleiding. Dit in samenhang met de Vrienden van Feyenoord heeft de club gered. PSV heeft het anders aangepakt. Die hebben haar laatste beetje geld dat ze hadden gepompt in de selectie, waarbij het geld van Ajax en Feyenoord dat werd gehaald uit transfers vooral in de club is gestoken. PSV heeft de club financieel gezond proberen te maken met haar herfinancieringsplan.

Feyenoord en Ajax gunnen elkaar nooit wat, maar het valt wel op dat beide partijen het PSV nog minder gunnen dan haar grootste rivaal. Dat komt volgens mij doordat Feyenoord en Ajax nu een beetje hetzelfde te werk gaan. Beide richten zich op de jeugd waarbij gezegd moet worden dat Ajax financieel al een stuk gezonder is dan Feyenoord, maar dat komt door 3 keer CL inkomsten. Ajax is nu ook al een stap verder dan Feyenoord als het gaat om het aantrekken van jeugdige spelers. Je kunt beter een aantal jeugdspeler kopen en deze laten ontplooien op de jeugdopleiding, dan de zoveelste miljoenen aankoop wegkapen bij een andere Eredivisie club. Feyenoord zit nog niet in deze positie financieel gezien, maar het zou mijn niets verbazen als ze dit over een jaar of drie ook gaan doen.

PSV loopt vooral achter de feiten aan. Ze hebben financieel gegokt en verloren en het einde is nog niet in zicht. Zij moeten nu kampioen worden om te voorkomen dat ze hun halve selectie niet moeten gaan verkopen om aan het benodigde geld te komen, zoals Ajax heeft gedaan en Feyenoord ook met de verkopen van Fer en Wijnaldum. Als dit niet lukt dan moeten ze naar alle waarschijnlijkheid 20 miljoen zien binnen te harken en daarvan kunnen ze helemaal niets uitgeven. Met dat gegeven zijn veel supporters nu aan het rekenen geslagen. Ik kom zoveel mensen tegen die zich afvragen wat er gebeurt als PSV geen kampioen wordt. Wie moeten ze verkopen, wat kunnen ze uit hun eigen jeugd opstellen, is er iets dat ze kunnen kopen, hoever daalt de kwaliteit van de selectie, wat gaat er gebeuren met het onderzoek van de EC? Ik heb persoonlijk het gevoel dat veel mensen gewoon willen zien wat er gaat gebeuren in Eindhoven wanneer ze weer geen CL inkomsten hebben en daarom gunnen veel mensen hun het niet, maar Feyenoord bijvoorbeeld weer wel. Ik ben daar in ieder geval één van. Van mij mogen Ajax of Feyenoord kampioen worden, omdat ik weet dat beide clubs achter de schermen ontzettend goed bezig zijn.

12 maart 2013 om 10:45

Feyenoord is daar al mee bezig, vorig seizoen hebben ze een Poolse keeper gecontracteerd, de zoon van Larsson traint regelmatig mee en nu een Noorse jongen.

12 maart 2013 om 11:11

Feyenoord heeft er ook nog eens alles aan gedaan om Emil Hansson naar Feyenoord te halen. Deze speler wordt door Feyenoord regelmatig naar Rotterdam gehaald voor een bepaalde periode. Echter heeft de Fifa een stokje voor de overgang gestoken waardoor Emil nog even geduld moet hebben om daadwerkelijk voor Feyenoord te kunnen spelen. Het is niet zo gek dat die transfer niet doorging want Emil Hansson is 14 jaar oud. Momenteel traint inderdaad ook de 15-jarige Noorse Mats van der Weel (rosenborg BK) mee met Feyenoord. Hij probeert een contractje af te dwingen. Feyenoord is dus inderdaad wel bezig met het halen van jeugdige talenten alleen zijn dit er slechts een handje vol. Ajax daar in tegen haalt elk jaar bij meerdere clubs de grootste talenten weg, zij hebben daarvoor ook een veel hoger budget dan Feyenoord. Ook PSV kijkt goed rond in de randstad (en België natuurlijk) en zij kopen achter de schermen ook veel jeugdspelers, maar daar hoor je wat minder van.

12 maart 2013 om 11:21

@northskull en roodwit010

Ik zeg ook niet dat Feyenoord dit niet doet, maar dat Ajax hier verder in is doordat ze op dit moment simpelweg wel het geld te besteden hebben om jeugdspelers aan te kopen en niet alleen maar afhankelijk zijn van jeugdige voetballers die stage komen lopen. Als Feyenoord het geld heeft over een aantal jaar, dan zie ik je ook wel talenten in huis halen voor 250.000 tot onder de miljoen. Voor zowel Feyenoord als Ajax zijn de tijden voorbij waarin ze alle nieuwe spelers haalde uit de Nederlandse competitie. Nu misschien slechts 1 of 2, maar de rest moet doorstroming vinden vanuit de jeugdopleiding al dan opgeleid of aangetrokken.

Feyenoord mag van mij kampioen worden, maar hoop toch op een overwinning voor Utrecht zondag, omdat plaats 4 en 5 erg belangrijk kunnen worden voor europees voetbal. Zal mij benieuwen of Pelle weer zo makkelijk zijn kopduels wint tegen de luchtmacht van Utreg, veel lengte met vd Hoorn, Wuytens en goede kopper Bulthuis. Wordt een leukepot, Utreg heeft niets te verliezen, paly offs zijn al zo goed als zeker gehaald, en na deze wedstrijd, krijgen we alleen nog teams die onder ons staan.

12 maart 2013 om 10:18

Het werd gister bij VI ook al gezegd, als je Pelle bestrijd zoals Ajax deed in de klassieker dan heb je het halve werk al gedaan. Utrecht heeft achterin veel fysieke kracht, waardoor je het Pelle heel moeilijk kan maken als je er direct op zit.

Ik hoop dat Utrecht zondag een mooi resultaat neerzet, het zou Ajax namelijk nog wel eens van pas kunnen komen.

12 maart 2013 om 10:40

pelle moet je gewoon regelmatig met je hand door zn haar heen strijken. zit zn haar in de war. en hij moet eerst zn haar goed doen voor hij verder akn voetballen. het is allemaal niet zo moeilijk. gewoon ee beetje inventief zijn.

12 maart 2013 om 11:07

Heul, heul, heul grappig.

12 maart 2013 om 11:40

Bulthuis krijgt altijd rood tegen Feyenoord, dus drie puntjes blijven in Rotterdam

Geweldig dat er weer een titelstrijd is tussen Ajax en Feyenoord. En ja, zelfs als Ajacied gun ik het Feyenoord wel, mocht Ajax het niet redden (wat ik absoluut niet geloof, ze worden gewoon voor de derde keer op rij kampioen).

Maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik zo'n ontzettende hekel heb gekregen aan PSV de afgelopen seizoenen, die gun ik echt helemaal niets meer, behalve een faillisement dan
En dat heeft niks met de club te maken, maar met de spelers op het veld. Wat een stel achterbakse, lamlendige jankerds zijn dat toch......

Bij Feyenoord mekkeren de spelers tenminste niet, daar worden de mouwen opgestroopt en wordt er (best goed) gevoetbald. En ja, dan wordt de gunfactor inderdaad wat hoger.

Even over de mooie lijstjes hierboven van Rentree. Voor hoeveel heeft Ajax verkocht?? Het balansresultaat van Ajax op aan- en verkoop is positief. Er wordt dus meer verkocht dan gekocht. En dan heb je weleens een aankoop nodig en hoe zit dat bijvoorbeeld bij psv. Zwaar negatief, zelfs zo negatie fdat ze met allerlei kunstgrepen in leven moeten blijven. Oh ja en over de gunfactor, ik vind het knap wat feyenoord doet maar ik gun het alleen aan Ajax!!

12 maart 2013 om 08:51

Gebruik dan de functie dat je op hem kan reageren dan had je reactie onder die van hem gestaan.

Ik gun Feyenoord de tweede plek dit seizoen, spelen echt goed voetbal met een leuk team en een goede trainer!

Gun feyenoord niks. Ik lach het hardst als psv kampioen wordt. Vorig seizoen zeikte iedereen dat er geen winnaars in de selectie zaten en nu is het misselijk? Jullie mochten willen dat je ons middenveld had. Zo heerlijk hypocriet weer.

12 maart 2013 om 09:29

Wat moeten wij met jullie middenveld? Dat zijn toch die jongens die uit bij Ajax helemaal weggespeeld werden door Poulsen, de Jong en Eriksen? Ik vroeg me af of jullie toen een middenveld hadden.

12 maart 2013 om 09:29

Klopt, ben inderdaad jaloers op jullie middenveld, daarentegen is ons team (6e klas amateurs) sterker in verdedigen.
Met andere woorden, PSV heeft op het verkeerde paard gewed.
Als PSV geen kampioen word kom ik je persoonlijk 10 minuten lang in je bek uitlachen.
En er is een verschil tussen winnaars en bloedzuigers, dus weet niet waar jij het vandaan haalt dat wij hypocriet zijn.
Als je een elftal bij elkaar krijgt met zulke misselijke bloedzuiger dan gunt inderdaad niemand je wat meer.
Hetzelfde dat ik jou ook al een irritante gast vind met je verotte post.

12 maart 2013 om 10:25

Sorry Elmo maar met Clasie, Vilhena en Immers ben ik echt niet jaloers op dat middenveld van Psv.

12 maart 2013 om 10:55

Ik vind kwalitatief Strootman, van Bommel en die verschrikkelijke Zweed wel net iets beter. Maar ieder zijn eigen mening.
Vind alleen de instelling van onze spelers stukken beter, als je Clasie en Immers ziet gaan en strijden.. Heerlijk!

Tsja en dan moet feyenoord nog tegen ADO en Utrecht, die doen altijd net wat meer hun best tegen Ajax. En dat ze het feyenoord meer gunnen, dat is altijd zo geweest en ik denk dat geen ajacied ervan wakker ligt. En even voor de duidelijkheid ik gun feyenoord helemaal niks.

12 maart 2013 om 12:00

Nou liever Feyenoord dan Psv. Dan is in ieder geval Psv, ook volgend seizoen uitgeschakeld voor de titel, want die moeten spelers verkopen indien zij geen kampioen worden.

Natuurlijk word Feyenoord de landstitel gegund, dat is de ploeg die het minst lang kampioen is geworden van de top 3. Ik gun Ajax dit jaar de titel omdat ik vind dat ze het beste voetbal spelen. Feyenoord zie ik het liefst 3e worden aangezien in denk dat die weinig kunnen uitrichten in de Champions league. Toch heb ik wel veel sympathie voor Feyenoord doordat ze met een paar goede jeugd spelers en gerichte aankopen weer uit het dal zijn geklommen. Nu moeten ze ervoor zorgen dat het ook zo blijft.

Feyenoord is hot op dit moment. Het was een slimme zet van Opel hoofdsponsor te worden. Ongelofelijk hoeveel internationals Feyenoord levert, het doet je afvragen of waarom niet eerder dit beleid van eigen jeugdspelers konden voeren. Nog 1 a 2 spelers verkopen en Feyenoord is financieel uit de brand.

12 maart 2013 om 10:13

Waarschijnlijk ook omdat de lichting hiervoor niet goed genoeg was om door te stromen. We moeten niet vergeten dat ze nu ook toevallig tegen een paar goede tot zeer goede lichtingen aanlopen.

12 maart 2013 om 10:27

Ja he.. echt Hot.. ze betalen wel 4 miljoen euri's ..

Een derde wat Ajax met al hen bestuurlijke gelazer krijgt.

12 maart 2013 om 12:20

@ Ouwe dibbes

En jij denkt dat als Ajax nu een nieuwe hoofdsponsor zoekt ze weer 12 miljoen gaan krijgen?

12 maart 2013 om 14:07

Waarom zou Ajax het niet krijgen? Omdat toevallig een mislukte Woerst concludeert dat het een deal in de hoogtij dagen?

Er zit nog genoeg geld in de finacieele wereld waar er veel gehuisvest zijn in Amsterdam.

Verder is het produkt Ajax in het buitenland hot en met name in de nieuwe opkomende markten.

Wat zou het toch mooi zijn kampioen weer te worden. Die Coolsingel weer helemaal vol. En volgend jaar weer Cl. spelen. Toch blijft mijn favoriete kampioenschap in 1993. Een van de zo niet het mooiste Feyenoord elftal aller tijden. Met die uitwedstrijd in Groningen. Kuip tijdens die wedstrijd uitverkocht. En zaten naar een scherm te kijken. Dat was voor het eerst in Nederland. Ik denk dat vele Feyenoord het ook wel gunt. Kom op zeg. PSV is de laste 14 jaar genoeg kampioen geweest net als Ajax de laatste jaren. Mogen we in Rotterdam na 14 jaar ook eens een feestje hebben. Met veel speler uit eigen jeugd.

Men meet met twee maten hier in Nederland, als Roda die overtreding van Indi van afgelopen zondag in de kuip had gemaakt kregen ze 10 van de 10 een strafschop tegen in z'n situatie. Pelle hoeven ze maar aan te kijken in de kuip en je hebt al een pingel tegen.

12 maart 2013 om 10:16

Je hebt het mee en tegen, niet zo najanken over een week zitten wij hier te vloeken je weet het nooit, zo kortzichtig het hoort bij het voetbal...

Altijd een eng mannetje gevonden die Van Geel. Nu suggereert hij weer dat en ADO Den Haag en FC Utrecht, Feyenoord het kampioenschap zouden toewensen, de zgn. gunfactor. Niet ten koste van Psv, maar voornamelijk ten koste van Ajax. Hoe zielig kan iemand zijn!

Laat ik voorop stellen dat ik op de 1e plaats hoop dat Ajax kampioen wordt en met Feyenoord op de 2e plaats. Maar mocht Ajax het niet halen, hetgeen ik overigens ook verwacht, dan moet van mij Feyenoord het worden. Maar wel graag aan de hand van terecht gewonnen wedstrijden, ook tegen ADO en Utrecht, waarbij beide teams zich tot het uiterste hebben geweerd. Ik verwacht trouwens ook niet dat deze teams zich zo maar gewonnen zullen geven.

12 maart 2013 om 10:18

De schrijver van het artikel suggereert dat, Van Geel zelf niet. Lees het nog maar is een keer goed door

12 maart 2013 om 10:19

Ik hoop dat iedereen lekker vol blijft voetballen en dat verwacht ik ook. En het is ook zo ado en utrecht hebben een hekel aan ajax, waarom? Geen idee maar het is gewoon zo en dan is de gunfactor voor feyenoord idd hoger, is toch logisch dan.

12 maart 2013 om 10:21

Hoe kom je er in hemels naam bij dat Martin van Geel dat suggereert? Heb je er ooit aan gedacht dat journalisten de beste man vragen stellen? Of denk je dat Martin van Geel zelf de link zoekt naar Ajax? Natuurlijk niet, dat doet die journalist... Nergens in dit hele stuk staat trouwens dat hij zegt of denkt dat ADO Den Haag en FC Utrecht, Feyenoord het kampioenschap "gunnen"...

Gun het Feyenoord ook wel het is ze wel gegund

Vitesse hoeft het niet te worden met die jordania dat verpest het voetbal!

Ik zie het, Utrecht Den Haag zullen wel weer verbroederen.. de HK van die 2 clubs doen het sowieso toch altijd in hen broek voor de grote broer Feyenoord.

Overigens wat Van Geel suggereert kan echt niet.. Hij creeert stiekem een opening richting de fans van Den Haag en Utrecht om vooral niet gemotiveerd aan de start te komen omdat Ajax dan kampioen wordt.

Maar de Knkb kennende kijken ze natuurlijk bij Feyenoord de andere kant op.

12 maart 2013 om 12:25

Lezen! Het is niet Van Geel die dit suggereert, het is de invulling van de journalist!

Jouw reactie schetst overigens perfect de angst die de andere clubs weer voor Feyenoord hebben. Nu we een serieuze bedreiging gaan vormen, komt dat ineens door de 'knkb' (de meest belachelijke opmerking die ik in tijden heb gehoord)

12 maart 2013 om 14:28

Niet bos worden Stefan.. Van Geel suggereert dit wel..
Overigens ik als Ajacied ken hem persoonlijk uit zijn Ajax en AZ tijd, dus weet wel beter hoe van Geel in elkaar zit dan een supporter die niet tegen kritiek kan.

12 maart 2013 om 14:43

Ik ben niet boos hoor, maar het is absoluut niet zo dat Van Geel dit suggereert. De journalist merkt op dat Feyenoord nog tegen ADO en Utrecht speelt, volgens hem (de journalist) 'sympathisanten' van Feyenoord, en dat deze clubs het daarom vast niet erg vinden om ze aan een kampioenschap te helpen. Van Geel zegt heel duidelijk dat hij hier niet in gelooft, en dat deze sympathie hooguit pas NA het seizoen geuit zal worden.

Maar jij weet het vast beter, want Van Geel heeft bij jouw club gewerkt. Daarnaast ken je hem zelfs persoonlijk...? Haha, wat een onzin. Ik kan overigens prima tegen kritiek, maar als het kant noch wal raakt, zoals in jouw geval, wil ik graag even reageren.

Gun het feyenoord, leuk voor de jonge spelers en zijn een goede beloning zijn voor alle inzet binnen de club.

Maar denk dat Feyenoord 2e word:

1. Psv
2. Feyenoord
3. Ajax
4. Vitesse
5. Twente

Dit omdat PSV gewoon de betere middelen heeft.

12 maart 2013 om 10:14

Ik denk niet dat psv in staat is om ajax thuis te verslaan. Mocht dat inderdaad niet het geval zijn, zou het voor psv wel eens over en uit kunnen zijn met nog een uitwedstrijd tegen Fc Twente voor de boeg.

Nou op voetbalzone is die tijd al wel weer geweest.
Maar niemand hoeft Feyenoord ook iets te gunnen.
Wij doen het zelf wel op eigen kracht! Zo zijn we ook groot geworden!

Raar dat ik het zeg misschien, maar van mij mag Feyenoord kampioen worden. Veertien jaar zonder titel, dat is niet goed voor de concurrentiepositie. Wij zijn nu alweer twee jaar achter elkaar kampioen geworden, nou, prima als een ander het nu wordt.
Het is net als met Europees voetbal: wij roepen steeds dat we weinig kans meer maken omdat er maar een paar clubs de dienst uitmaken, en dat die situatie ten koste gaat van de spanning. Op kleiner niveau zie je dat ook in de Eredivisie. Het heeft geen zin als de rijkste clubs (ajax en Psv) altijd maar kampioen worden, daar heeft uiteindelijk niemand wat aan. Wil je meer kwaliteit in je competitie, dan zal het gat tussen de twee topploegen van de laatste 15 jaar en de rest niet veel groter moeten worden. Wij willen geen Spaanse toestanden, toch? Dus Feyenoord mag best kampioen worden en Cl-gelden binnenhalen. Dan moeten Ajax en PSV er maar gewoon voor zorgen dat ze volgend jaar, elk op hun eigen manier, klaar zijn om Feyenoord achter zich te houden. En het zou helemaal mooi zijn als Twente, Utrecht, Vitesse, Heerenveen en AZ redelijk in de buurt blijven van de top. In de Franse competitie zie je die kleine verschillen ook vrij vaak, en dat maakt het heel leuk en spannend.

12 maart 2013 om 11:35

Inderdaad, het liefst zie ik Ajax gewoon kampioen worden (als supporter zijnde), maar mocht dit onverhoop niet gebeuren dan zie ik Feyenoord graag beloond worden voor hun fantastische beleid van de afgelopen jaren. Ondanks dat de doorstroming van de jeugd een noodzakelijk proces was symboliseert het wel waar de club voor staat. Het opleiden van jeugdige voetballers die de mouwen opstropen en met een dosis techniek. Prachtig.

Bij mijn club vindt eenzelfde proces plaats, maar Ajax is tweemaal kampioen geworden, de supporters zijn weer trots op het uitgezette beleid en de ideaelen en we zijn financieel weer gezond. Een traditionele en oude club zoals onze rivaal uit Rotterdam verdiend eenzelfde positie, en beloning voor hun harde werk.

12 maart 2013 om 14:01

Precies, Dutchmen. Ik heb trouwens het idee dat er in Amsterdam ineens heel snel veel sympathie voor Feyenoord aan het groeien is, terwijl PSV in rap tempo steeds minder gewaardeerd wordt. Ligt dat aan mij of klopt deze indruk?

12 maart 2013 om 15:56

Ik kan niet spreken voor de gehele Ajax aanhang, maar voor mijzelf geldt dit in ieder geval wel. Ik heb toch wel bewondering en respect voor hoe de club uit een puinhoop is herrezen. Daarnaast hebben de houding van een aantal personen van de Eindhovensed voetbalclub een hoop afbreuk gedaan op het altijd keurige imago van Psv.

Overigens moet ik hierbij wel zeggen dat als Ajax aantreedt tegen Feyenoord ik hen helemaal niks gun hoor haha, dan gaan mijn clubje lekker voor zoveel mogelijk doelpunten .

Ado maar vooral FC Utrecht doet het zeer goed dit jaar! Hoewel het me niet zou verbazen als deze clubs (en dan eigenlijk vooral Ado..) Feyenoord min of meer zouden matsen, ga ik er vooralsnog niet van uit. Utrecht staat vijfde, prachtig toch?

Sportiviteit staat op 1. Je wordt kampioen omdat je de meeste punten haalt, niet omdat clubs het laten afweten zodat een ander geen kampioen wordt.

12 maart 2013 om 13:59

Utrecht gaat ons niet matsen lijkt mij, die willen Europa in.

En van der Gun speelt ook nog eens bij fc utrecht. denk dat ze het ons wel gunnen

Ik gun het Feyenoord ook gewoon en Ajax trouwens ook had het Twente ook gegund maar die zijn afgehaakt. Maar natuurlijk hoop ik dat het Vitesse word ook al is het een hele kleine kans maar dan nog. Wat ik alleen niet snap hoe zou je het Feyenoord kunnen misgunnen is toch geweldig hoe het dit jaar daar gaat als je ziet waar ze vandaan komen. Alleen je kan niet ontkennen wie er kampioen word dat het toch een beetje knullig is hoe alle ploegen de punten verspelen. En al zal de kampioen daar maling aan hebben en volkomen terecht want dat doet er niet meer toe dan

Zit er alleen hier weer vol met verbazing te lezen dat Vitesse zon koop club is. Terwijl zowel PSV en Ajax veel meer spelers gekocht hebben dus lekker logisch. Maar ja je zou maar een eigen mening moeten hebben he

We kunnen het Feyenoord wel gunnen maar dan is de kans nog groter dat ze hun beste spelers verliezen. CL wordt dan een drama.
Vitesse daarintegen zie ik bij een kampioenschap zelfs Bony behouden en gezien hun reputatie tegen topclubs, verwacht ik goede wedstrijden in de CL.
Denk trouwens dat Utrecht en ADO alles zullen geven om zoveel mogelijk overwinningen te halen, dus ook Feyenoord hoeft nergens op te rekenen.
Denk wel dat de antipathiefactor een rol speelt in wedstrijden tegen zowel Ajax als Psv.
PSV is trouwens makkelijk te provoceren want duidelijk is dat ze kampioen moeten worden.

Al met al vind ik dat zijn rol in de wederopstanding wel heel erg overdreven wordt. Hij heeft behoorlijk wat jongens gehaald waar ik mijn vraagtekens bij heb. Goossens, Vormer, Immers, Mathijsen en Verhoek. Dat Feyenoord weer mee doet is uit nood geboren en te danken aan de uitstekende jeugdopleiding. Ik had van Geel wel eens willen zien als hij een zak met geld te besteden had aangezien ik vermoed dat we dan jongens als Vilhena en Boetius miss wel niet hadden gezien..

12 maart 2013 om 12:03

Wat een onzin, Goossens heeft veel pech gehad met blessures en was bovendien gratis, Vormer is een prima back-up voor Clasie, Immers is basisspeler en speelt erg goed de laatste tijd (afgelopen week weer in diverse elftallen van de week), Mathijsen is basisspeler en speelt eveneens weer erg sterk de laatste tijd. Alleen Verhoek valt tot nu toe wat tegen, maar die is gewoon heel slim geruild voor Cabral, die er helemaal niks van bakte en bij Twente nu ook al niet meer speelt. Al met al heeft Van Geel het dus prima gedaan.

12 maart 2013 om 12:20

Het staat je volledig vrij dit te vinden maar ik denk er totaal anders over. Van Goossens is het bekend dat ie meer in de lappenmand zit dan fit is dus waarom die gehaald is begrijp ik niet. Vormer vind ik echt niet van het niveau van F'noord en zo'n type hebben ze vast wel ergens in de jeugd rondlopen. Immers mist handelingssnelheid en techniek en met Vilhena heb je een jongen die Immers op nagenoeg alle fronten aftroeft als hij op 10 speelt. Verhoek heeft een goed seizoen bij Ado gehad en blijkt niet meer dan een eendagsvlieg die gewoon bij Ado had moeten blijven aangezien nu wel duidelijk is dat dat zijn niveau is. En Mathijsen ben ik nooit een fan van geweest, modale verdediger en niet meer dan dat. De Vrij-indi vind ik persoonlijk een veel beter duo aangezien ze elkaar perfect aanvullen. Sowieso prefereer ik een centrum met een links- en rechtspoot.

Als mijn club het niet wordt (en die kans acht ik bijna 0)mag het van mij Feyenoord wel worden. Die hebben toch een paar rotjaren gehad en zich knap teruggeknokt.repect

Ik gun het als eerste PSV puur omdat het mijn cluppie is.maar om eerljke te zijn vind ik PSV het minst stabiel van de top 4 Feyenoord gun ik het wel alleen weet ik niet of die klote hooligans (maasgebouw,franrijk,duitsland) zich weer in kunnen gaan houden en de club Feyenoord het beste gunnen. Ik ben bang dat wanneer Feyenoord een dip krijgt net als iedere andere club de bom weer barst en de hooligans het weer kapot maken. De grootste koopclub en dat is niet PSV maar Ajakkes gun ik helemaal niets.

Wat mensen vinden of supporters is niet zo intressant.
Feijenoord kan het worden maar hebben nu wel heel erg de scheidsrechter mee in bepaalde beslissingen.
Lijkt er op ofdat er vanuit zeist een bepaalde richtlijn word meegegeven om feijenoord aan de landstitel te helpen.

Dat gunnen zit het vooral in het misgunnen van evt ajax of psv .
Als psv supporters heb ik natuurlijk het liefste dat psv kampioen wordt,en dan jaar in jaar uit.
Maar mocht psv het niet worden,dan liever geen ajax. Dan voelt feyenoord ,twente en Vitesse beter.

Feyenoord heeft wel de flow nu,alles zit mee..........pelle scoort als of hij romario himself is.terwijl hij jarenlang nog geen f-puppie voorbij kon spelen.scheidsrechterlijke beslissingen vallen ook allemaal de kant van feyenoord uit. Elleboog mathijssen tegen lens,niet bestrafts met rood.......terwijl lens wel bestraft wordt als hij verhaal komt halen....wat is nu geweldadiger??? elleboog op je kop of een shirtje vastpakken??
Feyenoord heeft geen last van blessures of schorsingen. itt oa psv waar: pieters-toivonen-mertens-hutchinsson-bommel-willem... wedstrijden out zijn geweest,en daardoor zelden of nooit in eenvaste samenstelling hebben kunnen spelen.
Dit(blessures/schorsingen) geeft de doorslag of je na 34westrijden 1e 2e of 3e wordt

ado, utrecht allemaal clubs die het feyenoord meer gunnen dan ajax. Dat kan zomaar een verschil van 6 punten opleveren voor feyenoord als deze clubs minder hun best doen tegen feyenoord.. En dus competitievervalsing.

12 maart 2013 om 14:48

Als deze situatie zich al zou voordoen, wat ik me nauwelijks voor kan stellen, zou dit nog altijd de schuld zijn van Utrecht en ADO en niet van Feyenoord. Die clubs zouden zichzelf behoorlijk in de voet schieten.

12 maart 2013 om 14:58

Objectief gezien zou dat een kwalijke zaak zijn toch? In een competitie waar het al zo moeilijk is om een verschil te pakken.

12 maart 2013 om 15:16

Natuurlijk, maar ik krijg de indruk dat veel mensen dit Feyenoord aan zouden rekenen. En dat zou in mijn ogen niet terecht zijn.

Als Psv geen kampioen woord waar het weer naar uit gaat zien, dan gun ik Feyenoord zeker weten de titel

Tuurlijk gunnen velen het Feyenoord. Als je kijkt zo'n 3 seizoenen geleden stond en waar je nu staat. Groot respect voor Feyenoord dat ze de boel zo snel weer op orde hebben gekregen.

ouderwets spannend

Het heeft in mijn ogen niets te maken met gunnen.
ik gun het ook aan iedere club mits er maar hard en eerlijk voor gestreden is.
helaas is er dit seizoen te vaak grote fouten gemaakt door de arbitrage dat de stand er misschien heel anders uit had gezien. daarom kan ik niet zeggen dat feyenoord het meer verdiend dan andere clubs.

persoonlijk had ik mijn geld op ajax gezet aan het begin van dit seizoen.
feyenoord op 2 en psv op 3.
dat feyenoord nu zo goed meedoet is voor mijzelf een waar genot.
realistisch gezien is ajax meester aan feyenoord en zou het dus niet meer dan normaal zijn dat zij er met de titel vandoor gaan.
de wedstrijd tussen ajax en psv zal de doorslag gaan geven wie er kampioen word.
mocht daar gelijk gespeeld gaan worden en feyenoord weet te blijven winnen dan staan we voor het eerst in zoveel jaar weer eens op de coolsingel!!
ik hoop het zo!!

13 maart 2013 om 01:20

Mijn reactie baseer ik vooral op jouw eerste alinea. Wie er ook kampioen wordt, de gunfactor heeft helemaal niks hiermee te maken en zal ook totaal geen invloed hebben op hetgeen wat er nog gebeurd. Vind het een vreemd artikel en snap ook niet waarom er in vermeld staat, dat Feyenoord nog ADO en Utrecht treft en dat deze tegenstanders ook een antipathie hebben tegen Ajax. Wat een onzin. ADO strijdt, net zo hard als Utrecht, voor Europees voetbal. Zouden ze deze kans laten liggen, omdat ze niet willen dat Ajax kampioen wordt ? Het wordt steeds gekker allemaal en het word mij ook steeds onduidelijker allemaal.

Tuurlijk zou het ik het geweldig vinden als Feyenoord weer kampioen wordt van Nederland, maar wanneer PSV kampioen wordt, Ajax óf Vitesse, de kampioen is kampioen. Na 34 wedstrijden staat er één club bovenaan en die is kampioen. Dat hoeft niet verdiend te zijn, maar het zijn wel de keharde feiten op dat moment.

Om nogmaals te benadrukken hoe vreemd ik het artikel vind: ik gun het Feyenoord ook, maar zal Feyenoord kampioen worden, omdat ik het ze gun ? Nee, denk niet dat dat de reden kan zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren