Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bonus Overmars in Amsterdam valt nog hoger uit dan vast salaris

Laatste update:

Er was de afgelopen maanden kritiek op Marc Overmars, maar de directeur voetbalzaken van Ajax zal weinig te klagen hebben over de bonus die hem door de clubleiding wordt uitgekeerd. Het bedrag dat de voormalig aanvaller als extraatje krijgt is zelfs nog hoger dan zijn vaste salaris in Amsterdam.

/

Overmars was afgelopen zomer verantwoordelijk voor het vertrek van Siem de Jong naar Newcastle United en Daley Blind (Manchester United), maar gelijkwaardige vervangers werden niet aangetrokken en dat kwam de directeur op kritiek te staan. Uit het jaarverslag dat de landskampioen heeft gepubliceerd, blijkt dat Overmars jaarlijks sowieso 270.000 euro bijgeschreven krijgt. Naast dat loon was er echter ook een bonus van 381.000 euro weggelegd voor de beleidsbepaler.

Daarmee troeft de 86-voudig Oranje-international ook algemeen directeur Michael Kinsbergen af, die in totaal 582.000 euro op heeft gestreken. Voor Kinsbergen bestond iets meer dan een kwart van dat bedrag (155.000 euro) uit zijn bonus. Financieel directeur Jeroen Slop kreeg een extraatje van ‘slechts’ 38.000 euro, maar vanwege zijn riante reguliere salaris kwam hij al met al toch nog op 355.000 euro uit.

Vind je het terecht dat Marc Overmars deze bonus krijgt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Overmars heeft samen met het technische hart Ajax gezond gemaakt... Als je presteert mag je wat mij betreft een bonus krijgen...

(sommige mensen zien liever kapitaal op het veld staan.. ik zie het liefst dat Ajax financieel gezond is... realistische spelers haalt met een meerwaarde en vertrouwd in zijn eigen jeugdopleiding...)

15 oktober 2014 om 08:57

Danny Blind die slechts technisch manager was en bovendien niet goed presteerde verdiende een basissalaris exclusief bonussen van ca. €600.000,- Dat de technisch directeur van Ajax genomen neemt met "slechts" €380.000 zegt genoeg.
Alle managers bij Ajax verdienen minder dan vergelijkbare posities bij andere grote clubs.

15 oktober 2014 om 09:06

Wat een kul argument dat andere technische directeuren meer verdienen en dat het daarom wel meevalt. Overmars pakt in zijn met afstand slechtste jaar zijn met afstand grootste bonus.
Ik sluit me aan bij het commentaar hierboven, sommige mensen zien het kapitaal liever op het veld staan, anderen blijkbaar liever in de zakken van de beleidsbepalers.

15 oktober 2014 om 09:16

Dan geef je wel blijk dat je weinig kijk op de werkelijkheid hebt. Volgens jou mogen de directeuren geen vergelijkbaar salaris verdienen dan de directie bij kleinere clubs (wat overigens overall zelfs lager is en in vergelijking met de vorige Ajax directie heel veel minder).
Waarom schaffen we dan überhaupt de hele directie niet af? Zetten we er een paar ww-ers neer en bespaart Ajax een paar miljoen wat ze lekker uit kan geven aan een nieuwe speler. Wat zijn al die grote bedrijven toch ook dom dat ze die directeuren zo veel betalen. Volgens Tendeloo kan je met gemak ver onder marktconforme salarissen betalen. Dan gaan je beste mensen op termijn wel wat anders doen, maar ja, je hebt ze toch niet nodig.

15 oktober 2014 om 09:26

@polop

Helemaal mee eens! Ik denk dat een gemiddelde ww-er het niet slechter zou doen als Overmars. Dat scheelt toch al een zak geld!

15 oktober 2014 om 09:50

Polop. Weet jij misschien of hij vorig jaar ook al een bonus kreeg? Zo nee dan zal dit zomaar een optelsom kunnen zijn van beiden jaren. Mocht hij vorig jaar wel al een bonus, dan vind ik dit bedrag persoonlijk wel heel erg veel. Ach ja financieel heeft hij het inderdaad prima gedaan.

15 oktober 2014 om 10:03

@tendeloo;

voordat ik de discussie met je aanga... Wat maakt dat dit met afstand zijn slechtste jaar is? Op welke criteria denk jij dat Overmars afgerekend wordt?

En wat maakt dat jij denkt dat wanneer er "kapitaal" op het veld staat dat Overmars dan wel goed gepresteerd heeft.

Alhoewel ik ook liever "grote" aankopen zie ben ik wel realist. Talenten van 10 miljoen kan Ajax niet halen. Als je afvraagt waarom. Vaak willen ze niet eens meer komen. Het salaris is vaak ook groots. En een club als Ajax kan die risico's niet nemen. Misschien heb je enkele keren een voltreffer. Daar zullen tegenover ook vele missers staan. Dat beleid hebben we jaren lang gehad. Dat is gewoon niet meer rendabel.

Dit Ajax kiest er voor om in de jeugd te investeren (wat voor supporters een frustrerende investering is aangezien je het resultaat niet gelijk ziet) en niet spelers te halen op hun 20ste maar op hun 16de. Dan kan je ze nog vormen en beter maken. Minder risico en je voegt als club zelf "meer waarde toe". Dat is een rendabele investering.

En een slecht jaar....?

*kampioen geworden (voor de 4de keer)
*veel eigen jeugd op het veld (of jeugd die Ajax op relatief jonge leeftijd gekocht heeft en verder opgeleid heeft)
*cl
*financieel een hele gezonde club

15 oktober 2014 om 10:47

@polop. Lees nog even de titel van het topic. Het gaat over de bonus van Overmars, niet over salarissen en al helemaal niet over salarissen van Ajax in vergelijking met andere clubs. Als het verschil tussen salaris en bonus te onduidelijk is raad ik je aan het even op te zoeken op Google, dit werkt waarschijnlijk verhelderend.

Jij gaat in je vergelijking met Blind, Brandt en van Geel alleen uit van namen grootte van clubs en volkomen voorbij aan de daadwerkelijk prestaties van de technische directeuren. Als je kijkt naar de afgelopen 2 jaar blijken Brandts en van Geel het transferbeleid beter op orde te hebben. Zij weten met aanzienlijk minder liquide middelen toch aanzienlijk betere spelers (pelle, Janmaat, L de Jong, Guardado, Ruiz) binnen te halen ivm waar Overmars mee komt aanzetten voor Ajax (zimling, Bojan etc).
Het heeft er daarom verdacht veel weg van dat Overmars geen recht heeft op zo'n hoge bonus in relatie tot zijn prestaties. Dat je dan volgens jou beter een WW-er neer kan zetten dan Overmars, tsja daar ben ik het op voorbaat niet geheel mee oneens..

15 oktober 2014 om 10:52

@tendeloo:

Dat Ajax het afgelopen zomer, voor het komend seizoen, niet heel goed heeft gedaan op de transfermarkt staat hier los van.
Dit is puur een financieel besluit over het afgelopen boekjaar. Ajax heeft daarin veel winst gemaakt en van daaruit worden die bonussen toegekend.

15 oktober 2014 om 10:55

@tendeloo;

met Overmars zijn beleid en spelers zijn we 4 jaar kampioen geworden (heeft niet alleen de Boer gedaan).

Brandts heeft de afgelopen jaren met geld gesmeten.. Hier en daar goed uitgepakt. Maar dat kan een keer misgaan (een miskoop) en dan staat PSV aan de rand van faillissement.. En hoeveel keer is Brandts de afgelopen jaren kampioen geworden.

Van Geel heeft goed gepresteerd voor de middelen.. Hij wordt hier ook voor betaald. Maar op het moment dat van Geel met geld gaat smijten en onverantwoorde risico's gaat nemen komt Feyenoord gewoon in de problemen.. Het is zoeken naar de grens tussen financiële risico's en sportieve prestaties.

Luuk de Jong moet je nog maar afwachten.. Ruiz was weggegooid geld (op die posities had je gewoon vele andere alternatieven) en heeft sportief ook niks gebracht. Pelle was een goede gok. Wie zegt dat de volgende gok niet verkeerd uitvalt?

Ik gok liever op de eigen jeugdopleiding dan scouten van spelers die ook door vele andere scouts gezien worden en in een poel te vissen waar je eigenlijk al te laat bent....

En als je naar het salaris van Overmars kijkt is het niet gek dat je kijkt naar wat andere mensen in dezelfde positie verdienen. Dan verdient Overmars qua vast salaris weinig.. Met bonussen heeft hij dit omhoog gekregen. Dit was omdat we gewoon met weinig middelen weer kampioen geworden zijn, CL spelen en financieel één van de gezondste clubs in Europa zijn.. Dan vind ik dat je goed gepresteerd hebt..

15 oktober 2014 om 10:56

@ Filip. Dat talenten en goede spelers zogenaamd niet meer naar de Eredivisie willen komen is het grootste kul-argument wat er is. Dat ligt meer aan de gebrekkige scouting van Ajax en geringe netwerk van Overmars dan aan de status van de Eredivisie.
Hoe wil je nou in godsnaam verklaren dat andere clubs het voor elkaar krijgen om met minder geld, betere voetballers weten binnen te halen (tadic, Kostic, Pelle, Janmaat, Guardado, L De Jong) en dan Overmars de volle mep betaalt voor spelers zoals Duarte, vd Hoorn en Zimling.

Overmars is simpelweg een van de slecht presterende technische directeuren in de Eredivisie, daarom is het ook zo krom dat juist deze man dan wel de hoogste bonus binnen weet te harken. Maar aan de andere kant, de naam Marc Netto is natuurlijk niet zomaar uit de lucht komen vallen..

15 oktober 2014 om 11:03

Ik sluit me volledig aan bij Filip, Marc Overmars heeft het gewoon goed gedaan. Dat daarbij een marktconform salaris aan hangt is niet meer dan normaal. Marc heeft een relatief gezien laag basis salaris en krijgt uitbetaald op basis van zijn prestaties, dat je kan zeggen dat Ajax wederom kampioen is, wederom CL speelt, positieve balans hebben opgemaakt over 2013-2014 en een paniek aankopen waar veel mensen nu om vragen is alleen maar verstandig. We kunnen zo nog een heel rijtje spelers opnoemen die voor veel te veel geld zijn gehaald en daarnaat niks heeft gebracht.

Kijk naar een speler als Bojan, heel veel hadden verwacht dat het een goede aankoop zou worden, maar je kan wel zeggen dat hij gefaald heeft. Nu staat iedereen voor aan om te zeggen dat ze het al verwacht hebben... Kritiek is altijd zo makkelijk maar geef dan ook aan hoe je het zelf beter zou doen, want nu lees ik alleen maar wat blabla ik heb geen leuke wedstrijd op zondag dus we doen het verdomd slecht.

Off topic; Het voetbal van Ajax is wel heel vervelend om naar te kijken, ik volg Cambuur en Ajax. Maar als ik kijk 10 keer zo graag vanwege het voetba naar Cambuur dan dat van Ajax

15 oktober 2014 om 11:07

Overmars heeft het ook prima gedaan, maar hij wordt nu steeds aangevallen omdat hij geen gelijkwaardige spelers terughaalt. Bij elke speler die je koopt is het altijd de vraag of ze zullen slagen bij je club en Overmars gaat gewoon beter met zijn geld om dan de meeste mensen.

Hij spaart, i.p.v. uitgeven als je het geld hebt.

15 oktober 2014 om 11:09

@tendeloo;

je begrijpt hopelijk wel dat:
*scouts kosten geld...
* tegenwoordig hebben de clubs in de grote competities overal scouts te zitten..
*niet iedereen in de eredivisie wil voetballen
* je niet kan concurreren met de grote competities qua salaris

Leuk hoor dat je de positieve voorbeelden weet te noemen van investeringen die wel renderen. Kan je ook de voorbeelden noemen van spelers die gekocht zijn en vervolgens niks gepresteerd hebben en de clubs bakken met geld gekost hebben? En als die clubs zo'n fantastisch beleid hebben.. Waarom zijn ze geen kampioen geworden dan?

Met het beleid van transfers en scouten ben je afhankelijk van derden en neem je financiële risico's. Dat kan goed gaan. Die voorbeelden die jij dus weet op te noemen. Dit kan ook fout gaan (die voorbeelden zie jij niet maar zijn er wel).

Beleid van zelf opleiden heb je zelf meer in de hand. Je bind spelers op een jongere leeftijd als club aan je. Je gaat zelf waarde toevoegen door middel van goede opleiding. De spelers is je dankbaar voor die goede opleiding en zal sneller geneigd zijn om je trouw te blijven.. Ik zeg dat op langere termijn dit de beste manier is.

Jij rekent technische directeur af op alleen aankopen. Ik op sportieve prestaties, lange termijn visie en uitvoering geven aan het technische beleid wat uitgestippeld is (de fluwelen revolutie). Dan is hij in mijn ogen één van de best presterende technische directeuren. Alleen kijken naar de "aankopen" komt op mijn wat "waan van de dag" over.

15 oktober 2014 om 11:12

Sluit me helemaal bij Marnix88
@tendeloo kan het ook niet laten om te vermelden dat Feyenoord ook gewoon in de markt voor Bojan was, en ook PSV interesse heeft getoond, alleen dat hij voor Ajax koos. Dus als dat 'slecht werk' van Overmars is, is dat het net zo hard van van Geel en Brandts

15 oktober 2014 om 11:44

@ Filip. Het gaat hier niet om investeringen die niet of wel renderen. Elke club heeft zo haar goede en slechte investeringen gedaan. Dit varieert van Romario tot Sulejmani (haha, Sulejmani!!).
Het gaat ook niet om het opgestelde beleid. Dit beleid is bij Ajax namelijk opgesteld door Cruijff, Jonk en Bergkamp. Pas 1-2 jaar later is Overmars erbij gekomen.
Het gaat ook niet perse om de sportieve prestaties, deze vallen ten deel aan de trainer. (een technisch directeur wordt immers ook niet ontslagen bij tegenvallende prestaties, dit is altijd de trainer).
Het gaat ook niet om de financien, want daar is Jeroen Slop namelijk financieel directeur voor.
Daaruit kan je concluderen dat de kerntaken van Overmars bestaan uit het transferbeleid en de kwaliteit van de selectie. En dan kom ik weer uit bij het verhaal wat ik hierboven al eerder vermeldde, dan zijn de prestaties van Overmars op z'n best gezegd middelmatig en staan niet in relatie tot zo'n hoge bonus.

15 oktober 2014 om 12:00

@ Tendeloo

Iedereen roept maar dat de prestaties van Overmars middelmatig zijn. Leuk en makkelijk schreeuwen natuurlijk. En zeker als je met Duarte op de proppen komt. Maar wie eens echt serieus naar het rijtje van Overmars gaat kijken de afgelopen 4 jaar komt tot de conclusie dat hij het helemaal niet zo slecht heeft gedaan. Haal je hoofd eens uit het zand en kijk het lijstje eens door. Voor het gemak zal ik hem hier even neerzetten voor je.

2011-2012 aankopen van Overmars
- Derk Boerrigter, zeker zijn waarde gehad in zijn eerste jaar. Beste speler jupiler league.
- Serero, beste speler ZA toendertijd, Ajax opgeleid en nu basis speler
- T Janssen. volgens velen toen beste speler eredivisie
- Cillessen. nu eerste keeper Ajax en NL elftal
- Sigthorson, de enige "voorlopige" miskoop van deze periode, maar misschien word hij nog met winst verkocht en dan heeft hij nog goed gehandeld
5 spelers gehaald, alle 5 op dat moment logisch.
4 zijn er relatief tot goed geslaagd, Sigthorson is het twijfel geval.

2012-2013
- Moisander, Vertonghen vertrok en Moisander ving het vertrek op
- Andersen, lijkt nu eindleijk zin belofte in te lossen
- Sana, gokje van 300.000, verkeerd uitgepakt
- Schöne, transferij, geen uitleg nodig
- Babel, transfervrij, zeker een belangrijke waarde gehad
- Poulsen, transfervrij, zeker een belangrijke waarde gehad
- Cuenca, is mislukt voornamelijk door blessures.
7 spelers gehaald, 2 zijn er mislukt (beide heel goedkoop). En de transfervrije spelers bleken allemaal een succes.

2013-2014
- Mike vd Hoorn, toendertijd samen met Virgil van Dijk het verdedigende talent van Nederland. En Alderweireld vertrok dus een hele logische aankoop
- Lerin Duarte, de grootste miskoop van Overmars
- Krkic, de huur op zich was hele logisch. Topscoorder van La Masia en ooit een groter talent dan Messi. Voor die 1 miljoen moet je die gok gewoon wagen.
3 spelers gehaald waarvan 2 heel logisch.
Helaas is Duarte het niet, is Bojan het ook niet. In Vd Hoorn heb ik nog steeds genoeg vertrouwen

2014-2015
- Viergever, jong maar veel ervaring. Inzetbaar op 3 posities waarvan er 2 versterking nodig hadden. En was spot goedkoop
- Zivkovic, het grootste jeugdige spitsen talent op de NL velden
- Zimling, een ervaren jongen, misschien niet de droom aankoop maar zeker degelijk.
- Muric, een degelijk talent die vrij goedkoop was. Altijd proberen
- Milik, voorlopig laat hij bij Polen zien waarom Ajax hem wilde hebben.
- Boer, een prima vervanger voor Vermeer.

Viergever, Zivkovic, Milik en Boer zijn prima aankopen. Zimling moet je nog af wachten en Muric is een goedkoop talent wat een gokje waard is.

Alles bij elkaar doet Overmars het zo slecht nog niet.

15 oktober 2014 om 13:11

@bergkamp.
"op 6 juli 2012 werd bekend dat Overmars bij AFC Ajax door de directie en raad van commissarissen werd aangesteld als directeur voetbalzaken. Overmars gaat zich onder andere bezighouden met transferzaken, de jeugdopleiding en de scouting."
Laten we dus naar de spelers vanaf 2012 kijken. In dat seizoen zijn alleen Moisander en Schone van meerwaarde gebleken. Sana, Babel en Cuenca waren tegenvallers en Poulsen middelmaat.
Die 3 jongens uit 2013 waren alle drie een miskoop.
Uit 2014 hebben Boer, Muric en Zivkovic nog geen minuut gespeeld. Zimling en Viergever hebben beide geen al te beste indruk achter gelaten en Milik krijgt het voordeel van de twijfel omdat hij nog weinig heeft gespeeld.

Alles bij elkaar doet Overmars het zo goed nog niet.

15 oktober 2014 om 14:48

@ Tendeloo

Volgens mij ga je compleet voorbij aan de waarheid. Uit verschillende posts blijkt dat je moeite hebt om objectief te oordelen en slechts het "feit" blijft benoemen dat Overmars niet in staat is geweest toppers naar Amsterdam te halen.
Verder ga je compleet langs de feiten dat Overmars ondanks de door jouw genoemde "feiten" blijkbaar jaarlijks een selectie heeft weten samen te stellen dat de maximale prestatie in Nederland heeft gehaald. Namelijk kampioen. Bovendien doet die dat met een transferbalans waar andere clubs alleen maar van kunnen dromen. Volgens mij meetbare feiten waar Ajax een stuk beter mee scoort dan andere clubs. En Overmars is daar (mede)verantwoordelijk voor.

Je lijstje spelers wat je opdreunt geeft eigenlijk al weer hoe objectief je bent. Kijk alleen al naar 2014. Boer is gehaald als reservekeeper, Muric en Zivkovic voor de toekomst. Natuurlijk hebben die nog geen minuten gemaakt. Wat een kulargument van je.

Als je de aankopen van Overmars zo slecht vindt ben ik ook eens benieuwd welke aankopen van dezelfde periode van de concurrentie jij dan zo geweldig vindt. Aangezien je Overmars ondanks de prestaties en positieve transferbalans slecht vindt presteren moeten zijn concurrenten vast en zeker wereldaankopen hebben gedaan. Misschien dat ik iets over hoofd zie, maar ik zie er maar bar weinig.

15 oktober 2014 om 17:14

Tendeloo, Janmaat is de enige die niet thuishoort in dat rijtje. Staat vreselijk onder druk in Engeland, staat verdedigend te schutteren en wordt ook afgemaakt door analytici. Toont ook weer waarom Janmaat, door nota bene een aanvaller werd gepasseerd. In Nederland werd zijn gebrek aan kunnen verdedigen niet duidelijk, maar in Engeland en Oranje gelijk.

15 oktober 2014 om 17:28

@ Polop
De waarheid?
Wel fijn om te horen dat je mijn eerdere posts ook hebt gelezen, wel jammer dat je moeite hebt om de begrippen pro-ajax en objectief van elkaar te onderscheiden.

Verder benoem ik nergens feiten, ik constateer alleen dat Overmars helemaal niet zo goed presteert als men over het algemeen denkt. Jij komt opeens aanzetten met feiten als: Ajax is kampioen geworden. Helemaal waar, maar verder compleet irrelevant in deze discussie. En dan zeg je opeens dat Overmars verantwoordelijk is voor de sportieve successen. Dat is wel heel raar aangezien op de Ajax website staat dat 'overmars gaat zich onder andere bezighouden met transferzaken, de jeugdopleiding en de scouting.' Zie jij daar iets staan over Overmars krijgt als doel het behalen van de landstitel? Overmars moet overwinteren in de CL? Nee.. want dat zijn de verantwoordelijkheden van de trainer en niet van de technisch directeur.

Transferzaken, de jeugdopleiding en de scouting dus. Nou dat met de jeugdopleiding zit wel snor, het zou misschien te veel van het goeie zijn om te zeggen dat Jonk en Bergkamp al het harde werk al voor hem gedaan hadden en de nieuwe filosofie hadden geintroduceerd. Transferzaken, dan kom je uit bij het lijstje hierboven (niet mijn lijstje, dat is werk van D-Bergkamp die dat mooi bij elkaar heeft gezocht, waarvoor +1 op zn plek is). Het constateren (het blijft moeilijk voor je he) dat die 3 jongens nog geen speeltijd hebben gehad is geen argument, heel apart dat jij dit zo ziet?

Als je dan kijkt naar de afgelopen 2-3 jaar dan is het scouten dan wel aankopen van spelers zoals Pelle, Janmaat, Vermeer, L de Jong, Guardado, Bruma, Tadic, Kostic bij andere clubs toch wel een imposanter lijstje dan wat Overmars weet te produceren (dit is een constatering he Polop, geen feit).

15 oktober 2014 om 17:33

@sulejmani. Gratis (toch?) binnengehaald door Feyenoord, na 2 jaar redelijk tot goed presteren in de Eredivisie een transfer voor 8 miljoen afdwingen naar de Premier League. Dat is toch lang niet gek.
Dat ie niet kon verdedigen hadden ze ondertussen moeten zien aankomen in engeland. Er is al jaren geen NL back die fatsoenlijk kan verdedigen

15 oktober 2014 om 17:41

@ Tendeloo

Ja precies

Deze bonus is een schande want het is helemaal niet zijn verdienste dat ajax winst maakt.. Dat is de verdienste van frank en de speleres..
Mark echter haalt elk jaar slechte spelers. Hoe kun je iemand belonen als ie elk jaar het team slechter maakt, en echt de meest absurde aankopen doet..

Please ontslaan dat stuk ellende en haal een TD die wel verstand van scouting heeft.. Mogen wel zuinig zijn maar dat moet niet gepaard gaan met achterlijke aankopen.. Welke aankoop van Overmars was eigenlijk goed?

Onder blind zijn echte vedette's gehaald: Erisken fischer etc

15 oktober 2014 om 17:44

Tendeloo

Volgens mij ben ik het voor de eerste keer helemaal met je eens. En transfervrij binnengehaald, en dan voor zoveel geld verkopen is natuurlijk een werelddeel geweest. En heeft veel geholpen bij het gezond worden van je cluppie.

15 oktober 2014 om 08:58

@filip

Als je inderdaad presteert mag je een bonus krijgen! Maar nog meer dan je vaste salaris? Gaat wel erg ver hoor.

Daarbij is het aankoopbeleid duidelijk gericht op zo goedkoop mogelijk. En waar heeft Overmars spelers gehaald met zoveel meerwaarde? Zijn miskopen beginnen aardig op te lopen. En die fantastische aankopen kan ik niet opnoemen.

Nee bij Ajax is winst inderdaad belangrijker dan het kwaliteit op veld. Dat is goed voor de bonus van de heren!!

15 oktober 2014 om 09:34

Alle prestaties zijn geleverd door het technische hart als een geheel. De technische staf overlegt altijd met elkaar als het gaat om het aantrekken van spelers. Dus als Overmars een speler haalt, dan is dat in overleg met De Boer, Bergkamp en Spijkerman. Als zij het er niet mee eens zijn, dan worden ze niet gehaald. Zo simpel is het. Blijkbaar zijn ze allemaal lyrisch over Zimling. Je kan niet zomaar iemand de schuld geven van een slechte aankoop bij Ajax, dan moet je wijzen naar het gehele technische hart inclusief De Boer!

15 oktober 2014 om 09:42

@megamind

Oh sorry ik dacht altijd dat de TD de eindverantwoordelijke is voor het aankoopbeleid. Dat hij diegene is met het laatste woord. En dat Ajax een professionele organisatie is met iemand aan het hoofd voor dergelijke zaken.

En een TD vooral voor de langere termijn is en dat een trainer voor de korte termijn er is. Of hebben wij het hier over een vriendengroep die alles samen doet? Dan kunnen zij naar elkaar wijzen als het fout gaat!!

Dus als de Boer een keer een verkeerde opstelling maakt is Overmars hier ook medeschuldig aan?

15 oktober 2014 om 09:56

Denk je nou werkelijk dat De Boer en zijn assistenten bijna geen invloed hebben op het aantrekken van spelers waar zij een of meerdere seizoenen mee moeten werken? Natuurlijk is Overmars eindverantwoordelijk, maar het is echt niet zo dat hij alles in zijn eentje beslist. Dat is bij geen enkele professionele organisatie zo, zoiets komt eerder voor bij een vriendengroep.

15 oktober 2014 om 10:06

@steven West;

dit is de fluwelen revolutie in uitvoering... Cruijff geloofd heilig in het principe "betaald krijgen als je presteert". Dus lager basissalaris en hoge bonussen als je het goed doet.

En mensen zitten te zeuren omdat ze weinig kwaliteit op het veld zien... Dat is subjectief wat je onder kwaliteit verstaat en mensen weten niet waar Overmars op beoordeeld wordt.

En al die mensen die over "grote aankopen" zeuren hebben last van ernstig korte termijngeheugen... Die "grote" aankopen hebben Ajax op de rand van failliet gebracht. Heb ik liever een gezonde club persoonlijk...

15 oktober 2014 om 10:19

@megamind

Heel goed dat er overleg plaats vind. Dat gebeurt bij iedere professionele organisatie!! Maar Overmars is en blijft de eindverantwoordelijke! En is hij diegene als het over aankoop gaat die tenslotte de knoop moet doorhakken. Zo kan ik mij herinneren dat er scouts zijn weggelopen die vonden dat Overmars geen rekening hield met hun advies. En dat is op zich niet erg zolang hij maar de goede keuze maakt.

Ook is hij officieel de baas van een trainer en kan hij bij slecht presteren van de trainer hem de laan uitsturen. En de trainer kan niet de TD ontslaan.

Dus de Boer kan en mag wel een advies geven over een aankoop maar het is Overmars die er tenslotte over gaat. Of deelt hij zijn bonus met alle mensen waar hij dagelijks mee overleg voert?

15 oktober 2014 om 10:39

Dus de Boer heeft wensen.. Heeft overleg met Overmars om te kijken wat haalbaar is (op het gebied van financiën vooral). Uiteindelijk zoeken ze iemand die in dat plaatje past.. Mensen vergeten dat sommige spelers ook niet naar Ajax willen komen (de competitie en financiën)...

Resultaat afgelopen seizoen was kampioenschap. Daarom krijgt hij nu een bonus..

Als zijn beleid zo dramatisch is dan worden we dit seizoen dus geen kampioen en krijgt hij dus volgend seizoen dus geen bonus.. Wat is het probleem dan?

En jij denkt niet dat de Boer geen bonussen krijgt? Die zal echt wel voor zijn prestaties beloond worden..

15 oktober 2014 om 10:40

@filip

Ik ben blij te horen dat jij wel vind dat er voldoende kwaliteit is. Maar dat is niet aan het spel meer af te zien. Ajax heeft alle moeite met de 'kleintjes'. Met als dieptepunt dat zelfs Zwolle in staat was Ajax volledig te domineren en van de mat te spelen. Dat duidt gewoon op gebrek aan kwaliteit. Met kwaliteit kan je best een keer verliezen maar wordt je niet door een 'kleintje' van de mat gespeeld.

Ook zou ik niet weten voor welke speler de grote clubs in de rij staan om aan te trekken en hem als een directe versterking zien. Op dit moment heeft Ajax die simpelweg gewoon niet. Zij halen hooguit spelers als gokjes voor de toekomst.

En er is inderdaad in het verleden niet altijd een goed beleid gevoerd. Maar om deze nou direct deze te verheerlijken? In het verleden liepen er nog spelers rond die later een grote carrière hebben gehad en tot de beste van de wereld hoorde. Deze spelers heeft Ajax nu echt niet hoor. Kwaliteit als Suarez, Huntelaar, Kluivert, Zlatan, Sneijder, van der Vaart etc.. Die lopen er niet!

Helemaal mee eens dat er goed op de financiële plaatje gelet moet worden. Maar dat neemt niet weg dat er af en toe best geïnvesteerd mag worden in kwaliteit. En met goede scouting en slimme onderhandelingen is echt heus nog wel wat mogelijk hoor! Er lopen nog genoeg voetballers rond in de wereld die heus betaalbaar zijn en bij Ajax nog van toegevoegde waarde kunnen zijn.

Het is mij te makkelijk om te roepen dat het niet meer mogelijk is. Andere clubs met minder budget laten het ook gewoon zien dat er altijd iets mogelijk is.

15 oktober 2014 om 10:48

Leuk hoor.. Je betoog.. Maar in de tijd van Suarez en Huntelaar werden we geen kampioen.. Werden ook veel kansloze B spelers gehaald die bakken met geld gekost hebben.. En dat kaliber spelers voetbalt niet meer in Nederland. Die werden des tijds nog gescout door Heerenveen en Groningen en naar Nederland gehaald.. Dat type spelers gaat nu naar de PL om bij een degradatiekandidaat te banken..

Sneijder en Vdv hebben ze zelf opgeleid.. En daar is Ajax nu mee bezig.. Om het niveau van de opleiding op zo'n niveau te krijgen dat er weer pareltjes uitkomen (want die komen er nu niet altijd uit).

En clubs met minder budget nemen ook meer risico's. Heerenveen heeft ook jaren met weinig budget grote dingen laten zien... Veel gescout. Veel spelers gehaald. Waar heeft dat beleid ze financieel gebracht? Aan de afgrond.. Wat doet Heerenveen de laatste jaren? Juist.. Investeren in de eigen opleiding en die spelers verkopen..

Het is niet dat ik nu elke week zit te genieten van Ajax. Nee absoluut niet. Is het voor mij frustrerend om een Viergever op de positie van Blind te zien voetballen. Absoluut. De vervanger is drie klasses minder. Maar dat is Ajax. Opleiden. Verkopen. Opnieuw opleiden. Dat zorgt ook voor een cyclus in je team. Sterkhouders gaan weg. Vervang je door talenten. Andere spelers staan op en worden sterkhouders. Die gaan weg. Nieuwe talenten. Etc etc etc.

15 oktober 2014 om 10:49

@filip

Waar heb ik gezegd dat ik denk dat de Boer geen bonus krijgt? Alleen ben ik er wel van overtuigd dat het een ander bonussysteem is dan die van Overmars!

En wij verschillen gewoon van mening. Ik vind dat ondanks het matige beleid dat de Boer het geweldig doet om toch maar steeds weer kampioen te worden!!

15 oktober 2014 om 10:58

@steven West;

en dat is ook helemaal niet erg dat we een andere mening hebben..

Jij wilt graag dat Ajax gaat scouten en spelers gaat kopen..

Ik zie graag investeren in eigen jeugd en die de kans geven.

Beide kanten valt wat voor te zeggen. Op dit moment kiest Ajax voor de Cruijff manier. En Cruijff is een grootse voorstander van lager basissalaris en grote bonussen bij goede prestaties. Wat onder goede prestaties valt zal je bij Ajax moten vragen. Dat hebben ze onderling vast gesteld. Ze zullen naar hoe het afgelopen jaar is gegaan kijken.. En niet naar of ze vinden dat er "goede" spelers gehaald worden. Dat zou wat opportunistisch zijn.

15 oktober 2014 om 11:11

@filip

Dat het voor Ajax niet haalbaar meer zou zijn om uit eigen land kwaliteit aan te trekken klopt niet. Het verschil is dat Ajax hier niet teveel geld aan wilt uitgeven en dan maar met matige aankopen komt zoals bijvoorbeeld Duarte en van der Hoorn.

Zo had het de kans om bijvoorbeeld Honda, Narsingh, Maher, Chadli, Tadic etc te halen.

Maar gelukkig hebben wij een uitstekende trainer die met de weinige kwaliteit toch kampioen kan worden!!

En ook is de kwaliteit wat er uit de opleiding komt ook niet geweldig. En de revolutie is inmiddels al een aantal jaar ingezet. In het begin werd ons gezegd geduld te hebben en dat er over een paar jaar pas het 'nieuwe' beleid merkbaar zou zijn. Maar als ik je goed begrijp is het 'nieuwe' beleid pas over een aantal jaar merkbaar??

15 oktober 2014 om 11:51

Jeugdopleiding is van een jonge leeftijd tot je 18de. Je denkt toch niet dat de gehele structuur en opleiding binnen enkele jaren klaar is? Daar zullen we pas (denk ik) pas echt over minimaal 5 jaar echt de vruchten van gaan plukken..

En misschien is er nu al verbetering. Misschien zijn de talenten nu al beter dan dat ze anders geweest waren zonder de begeleiding. Dat is moeilijk te toetsen.

En je weet de goede voorbeelden te noemen. Top van je. Alleen dezelfde clubs hebben ook genoeg spelers gehaald die ook veel geld hebben gekost die niks hebben laten zien en vooral geld gekost hebben. Ik vind niet dat Ajax die "gokjes" kan blijven wagen. oké de aankopen zijn niet altijd van wat wij supporters hopen (vd Hoorn heb ik nog steeds vertrouwen in btw) en zitten er een paar minder goede aankopen tussen (duarte wellicht... en ik zie het niet zo zitten in Viergever). Liever dat dan een karrenvracht aan miskopen. Liever jeugd blijven opstellen en laten zien dan als je voor Ajax kiest als jeugdige speler.. Je vanzelf je kans krijgt in Ajax 1 en je een op opleiding krijgt.. Dan trek je vanzelf grotere talenten aan..

Edit: en je moet niet vergeten.. Vroeger konden wij Huntelaar halen voor 6 a 8 miljoen (weet het exacte bedrag niet meer)nu vraagt Heerenveen gewoon 10 a 12 miljoen voor zo'n type speler. En nu staan er genoeg subtop clubs klaar die dit bedrag op tafel willen leggen en een bijpassend hoog salaris. De gok is dus ook minder makkelijk geworden. Ajax zal dus nu zelf de Huntelaars en Suarez'en moeten opleiden..

15 oktober 2014 om 12:15

@ Steven West

Sorry mag ik even je mening in twijfel trekken. Laten we je laatste post even ontleden.
" matige aankopen komt zoals bijvoorbeeld Duarte en van der Hoorn. "
Duarte is een matige aankoop, per direct eens. Maar van der Hoorn was absoluut geen matige aankoop. Op dat moment samen met Virgil van Dijk (ja degene die in Oranje moet volgens iedereen) het grootste verdedigende talent van Nederland. Tegelijkertijd vertrok Alderweireld bij Ajax dus was er een RCV nodig. De aankoop van Mike van der Hoorn was volledig logisch.

"zo had het de kans om bijvoorbeeld Honda, Narsingh, Maher, Chadli, Tadic etc te halen."
- Honda ging voor 9 miljoen naar Cska
- Maher, PSV begon met een vraagprijs van 10 miljoen. Zakte naar de 8,5 miljoen. En toen heeft Ajax de stekker er uit getrokken
- Chadli, Ajax heeft naar verluid 8 miljoen geboden op Chadli. Maar deze wilde naar het buiten land.
- Narsingh, Heereveen verlangde 5 miljoen, toen is Ajax (terecht) afgehaakt. Past trouwens ook totaal niet bij Ajax en combinatie voetbal.
- Tadic kosste 7 miljoen met 15% doorverkoop percentage.

Achteraf kan je zeggen dat je misschien het geld neer had moeten leggen. Maar dat is makkelijk schreeuwen. Tenslotte moet je ook bedneken dat er geen enkele garantie op succes is. Zo is Narsingh voorlopig geen succes, krijgt Maher bakken met kritiek en was er al sprake van een terugkeer van Chadli naar Nederland.

"en ook is de kwaliteit wat er uit de opleiding komt ook niet geweldig"
Dat is jou persoonlijke mening. Veltman is regelmatig international, Boilesen heeft het lastig maar heeft veel potentie, Bazoer is reserve Cvm, Klaassen is basis speler, Fisscher was een fenomeen, Kishna speelt veel, Ghazi speelt veel.

"in het begin werd ons gezegd geduld te hebben en dat er over een paar jaar pas het 'nieuwe' beleid merkbaar zou zijn."
Dat is correct, je moet nog even geduld hebben. De echt grote talenten spelen nu allemaal in de Jong Ajax, A1 en B1.
Jong Ajax
- Kenny Tete
- Owusu
A1:
- Leyder
- Donny van de Beek
- Karlsson
- Bay
- Cerny
- Nouri
- Efmorfidis
- Walian

15 oktober 2014 om 12:16

Voor beide kanten valt wat te zeggen, kopen/opleiden, de realiteit zal ook altijd een combinatie moeten zijn.

Jullie kunnen het erover eens worden dat Overmars sportief goed heeft gepresteerd: kampioen en pech in de CL, maar dat een bonus van 3 ton misschien iets te veel van het goede is?

15 oktober 2014 om 17:35

Straks kom je mij nog vertellen dat het 'nieuwe' aanpak gaat werken voor spelers die nog geboren moet worden. En de voorbeelden die ik opnoem zijn gewoon enkele voorbeelden die ook voor Ajax haalbaar waren geweest. Door goede scouting en creativiteit hadden zij ook bij Ajax kunnen spelen. En gezien de huidige selectie hadden al deze spelers een meerwaarde gehad voor Ajax.

En de spelers die jij als voorbeeld opnoemt zijn volgens jou eigen woorden ook door het 'oude' aanpak doorgebroken. Immers de 'nieuwe' aanpak is nog niet werkzaam.

En prima dat Overmars wel eens naast het net vist bij het aankopen van goede spelers. Maar wat is wel een fantastische aankoop van hem geweest?

Het is echt heel magertjes hoor! Alleen financieel gezien niet voor de directie van Ajax.

15 oktober 2014 om 18:23

I agree with Steven West

We moeten investeren in een nieuwe TD inplaats van het geld aan Mark Eigen Netto Overmars te verkwansen.. Een schande voor de club

15 oktober 2014 om 18:23

I agree with Steven West

We moeten investeren in een nieuwe TD inplaats van het geld aan Mark Eigen Netto Overmars te verkwansen.. Een schande voor de club

15 oktober 2014 om 09:02

Je weet dat we het niet over de rabobank hebben maar over een voetbalclub!?!?!?.
Kom op zeg zie je livwr dat real en baeca met jeugdspelers zspelen en hun onzet van 500 mil per jaar op de spaarzetten.
Zo blijf achter de feite aanlopen.
We beginnen steeds meer achterop te raken zelfs turkije en oekrainie halen ons i op de coefficientie ljjst.
Van mij mogen ze best wat spelers trwkken inpv van hun riante salaris.
Doe mij liever marcel brands door hem krijg je nog rnig sinds speler van akliver op het veld.
Guardado de jong depa

15 oktober 2014 om 10:11

Dit is wat Cruijff wil. Lager basissalaris. Hoge bonussen als je presteert...

En mensen denken dat als je met geld smijt je vanzelf succes gaat krijgen.. Elk talent zitten 20 scouts voor op de tribune. Die scouts komen uit landen waar ze veel meer met geld smijten (salaris en transfergeld). Als je daarmee wilt concurreren ga je gigantisch grote financiële risico's aan. Die risico's kunnen je op de rand van de afgrond brengen.. Mensen zitten over Porto te zeuren.. Die club is gedeeltelijk in handen van investeerders.. En voor elk talent wat lukt zijn er genoeg die mislukken. Ik denk dat dit op lange termijn onverantwoord financieel beleid is.

Ajax heeft een ander beleid.
*investeren in eigen jeugdopleiding
*spelers op 16de kopen en niet 18/19 wanneer ze heel duur zijn
*alleen spelers op latere leeftijd kopen als ze iets toevoegen en als het financieel geen onverantwoorde risico's zijn
*salaris op basis van prestatie.. Je moet bij Ajax willen voetballen omdat je daar de beste opleiding krijgt.. Niet omdat je daar het meeste geld krijgt.. Net zoals je in het bestuur een "relatief" lager basissalaris krijgt.. Maar als je presteert krijg je meer...

15 oktober 2014 om 18:26

@ Filip

Het probleem is niet het beleid..

Het probleem is Overmars en zijn waarachtig slechte aankoopbeleid.. Hier maken we op termijn verlies op.. Het heft al het positieve van het Ajaxbeleid op.

Dat is het punt

15 oktober 2014 om 10:07

gezond op bedrijfskundig niveau, ja. Maar een sportclub is geen bedrijf (in zekere zin niet) en er moet ook gewoon gepresteerd worden. Ieder jaar kampioen van de armoede worden zegt niets. De doelstelling is al jaren om te overwinteren in de cl maar omdat overmars de club 'gezond wil maken' gaan steeds de beste spelers weg.

Als je die spelers houdt, overwinter je en hoef je geen spelers te verkopen om aan geld te komen! Kortetermijnvisie

15 oktober 2014 om 10:16

Op een gegeven moment kom je dus op het punt (waarvan ik de hoop had dat dit seizoen al zo ver was.. maar dat was het niet) dat je financieel zo sterk bent dat je de talenten langer aan je kan binden.. Dan kan je dus ook stappen gaan maken op sportief gebied..

Zo is Dortmund ook financieel gezond geworden.. Eigen jeugd.... Financieel strak beleid.. Tot op het punt dat ze talenten langer kunnen binden.. Dan nog zullen zij bij extreem hoge bedragen (net zoals bij Blind) spelers verkopen.. Dit omdat bepaalde bedragen niet te weigeren zijn en onverstandig zou zijn..

Verschil is alleen dat zij in een grotere competitie spelen met een grotere achterban. Dat betekend dat zij structureel meer geld kunnen renderen zonder dat ze hoeven te verkopen. Dat heeft Ajax minder. Zij zijn financieel meer afhankelijk van transfers... Hoe vervelend dat voor de supporters ook is.

Ik denk wel dat wanneer Ajax in de jeugd investeert dat je op langere termijn (en daar gaat dus wel een generatie overheen) een hogere kwaliteit spelers uit de opleiding haalt waardoor je dan ook grotere stappen kan zetten..

15 oktober 2014 om 18:28

@ Filip

Talenten binden en sterker maken doe je niet alleen met geld.
Dat doe je ook door goede aankopen te doen, die het team - de talenten - waar nodig verstekren of dmv ervaring ondersteunen.

Dortmund is niet alleen groot geworden door hun financieele beleid.. Maar ook door achterlijke mensen als Mark buiten te houden zodat het geld wat ze besteden iig goed terrecht komt.. in het team

15 oktober 2014 om 10:34

Financieel gezond?? Ajax is de meest gezonde club van Europa, dat is gewoon overdreven. Je hoeft niet uber-'gezond' te zijn, gewoon financiele stabiliteit is goed genoeg, daarvoor hoef je geen 110 miljoen op de bank te hebben staan.

15 oktober 2014 om 10:42

Dat zijn we geworden door een gedegen beleid. Een beleid dat vooral zich spitst op eigen jeugd... En Ajax is uiteindelijk ook afhankelijk van transfer inkomsten.. We zullen niet elk jaar kampioen worden en CL spelen..

Sommige bedragen zijn voor een club als Ajax dus gewoon niet te weigeren.. Deal with it. Omdat je 110 op de bank hebt te staan hoef je dus niet grote bedragen voor spelers te betalen en grote salarissen te betalen.. Dan ben je die 110 miljoen zo kwijt.. Het leven is geen Fifa15 hè. Voor 4 miljoen kan je als Ajax zijnde niet "grote jongens" halen.. En in de poel van 10 miljoen.. Die vragen ook hoge salarissen en dat zijn vaak spelers die liever naar de PL gaan dan in de eredivisie te voetballen..

Laat de criticasters maar komen. Echter zelfs inclusief bonus is zijn inkomen minder dan zijn voorgangers.

15 oktober 2014 om 09:00

Ik heb geen kritiek op deze specifieke situatie, maar het feit dat er zo'n enorme bonussen gegeven worden in het bedrijfsleven is toch te gek voor woorden? Maarja het gebeurt overal...

15 oktober 2014 om 09:04

Dat gebeurt inderdaad heel veel. Ik vind het overigens heel gezond. Een relatief mager basis salaris (in vergelijking met de technisch directeuren van PSV en Feyenoord verdient hij ongeveer de helft) en een hele flinke bonus wanneer het bedrijf het voor de wind gaat. Hierdoor zijn de risico's voor het bedrijf vele malen kleiner.

15 oktober 2014 om 09:34

Echter worden er ook vaker bonussen uitgekeerd in het bedrijfsleven aan mensen die er een potje van maken. Vaak komt men daar dan pas later achter.

15 oktober 2014 om 09:47

De buitenwereld komt daar pas later achter. Elke bedrijf wat al vooraf welke targets er liggen. In het geval van Overmars zijn de doelstellingen blijkbaar gehaald. Lijkt me ook niet zo gek. Ajax is weer kampioen geworden en er is Europees overwinterd. Voor Ajax begrippen een goede prestatie. En bovendien duidelijk meetbare doelen. Dat het spel meestal niet om aan te gluren was zal ik zeker beamen. Echter is daar nauwelijks een meting op te doen. Daar is een technisch directeur dan ook objectief niet op af te rekenen.

15 oktober 2014 om 09:52

Wat heeft dat met Overmars te maken? Een bonusstructuur is goed, ook bij banken en andere bedrijven in het bedrijfsleven, zo haal je de beste mensen naar je toe .

Wel geef ik je gelijk wat betreft de periode van uitbetalen. Slechte beslissingen komen later vaak naar voren. De bonusstructuur dient m.i. daarop ook aangepast te worden. Ik weet niet of dat bij Overmars geldt. Hij heeft m.i. een regulier salaris voor een directielid bij een beursgenoteerd bedrijf.

Het zal allemaal wel. Maar ze zijn kampioen geworden en daarvan hoort deze premie.

15 oktober 2014 om 09:01

Tja, maar een bonus die 150% ofzo van je normale salaris is, is wel erg extreem vind ik persoonlijk. Maar goed, het gebeurt overal helaas, deze belachelijke bonussen.

15 oktober 2014 om 09:02

@ahjacied

Alsof de heren salaris gaan inleveren als Ajax geen kampioen wordt. De kampioenschappen zijn alleen de verdienste van de Boer hoor! En die is niet door Overmars aangesteld!

Hij moet ook afgerekend worden op de kwaliteit op het veld. En dat is sinds zijn komst alleen afgenomen.

15 oktober 2014 om 09:08

Hier ben ik het helemaal mee eens, want sportief schieten we helemaal niets op en daar wordt makkelijk aan voobij gegaan.

15 oktober 2014 om 09:26

Speciaal voor deze reactie een account aangemaakt. Wat een onzin dat de kampioenschappen alleen de verdienste van De Boer zijn. Dat zou betekenen dat Overmars, Bergkamp en vooral ook Spijkerman makkelijk vervangbaar zouden zijn. Dat is echt niet zo. Alle prestaties zijn geleverd door het technische hart als een geheel. De technische staf overlegt altijd met elkaar als het gaat om het aantrekken van spelers. Dus als Overmars een speler haalt, dan is dat in overleg met De Boer, Bergkamp en Spijkerman. Als zij het er niet mee eens zijn, dan worden ze niet gehaald. Zo simpel is het. Blijkbaar zijn ze allemaal lyrisch over Zimling. Je kan niet zomaar iemand de schuld geven van een slechte aankoop bij Ajax, dan moet je wijzen naar het gehele technische hart inclusief De Boer!

15 oktober 2014 om 09:54

@megamind

Zoals ik eerder heb aangegeven kent Ajax een structuur waar een ieder zijn eigen takenpakket heeft en zijn eigen verantwoordelijkheid. Heel goed dat er overleg wordt gepleegd maar een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen takenpakket.

Overmars gaat inderdaad niet over tactieken, opstellingen, wissels etc.. Daar is de Boer de eindverantwoordelijke voor.

En laat Overmars nou net de aankoopbeleid in zijn takenpakket hebben. Een TD en een trainer hebben weliswaar dezelfde doel. Maar de 1 is er vooral voor de langere termijn planning en de ander moet direct presteren!

En gezien de rommel waar de Boer mee te maken krijgt sinds de aanstelling van Overmars. Kan je alleen maar concluderen dat de Boer een buitengewone prestatie heeft neergezet. En verdient hij alle lof!

15 oktober 2014 om 09:05

Kampioen geworden ja dat klopt, maar verder dan dat komen we niet met deze matige selectie en het aantal miskopen begint aardig op te lopen logisch want het mag niets kosten ,

15 oktober 2014 om 09:29

Wat een opmerking weer. Alsof de spelers ook 150% van hun jaarsalaris aan bonus krijgen... Dan is het snel gedaan met Ajax. Maar 381000 euro bonus is wel buitensporig veel. Hoe komen ze in godsnaam aan dat bedrag? Ikhoop niet dat het bestaat uit een percentage van het bedrag wat er als + is uitgekomen na spelers verkopen en aankopen. Dat zou dan meteen verklaren waarom er bijna geen geld wordt uitgegeven.

15 oktober 2014 om 20:04

@ Ajaxcied

Ja we zijn kampioen... ondanks overmars wel te vertaan :D

Volslagen belachelijk en de supporters maar in de maling blijven nemen.alles verkopen en middelmaat terugkopen ik vind dit echt van de gekke .

15 oktober 2014 om 09:02

Dan snap je er helemaal niets van. Zelfs met die bonus verdient Overmars niet meer dan bv Brands of van Geel. Die verdienen exclusief bonussen naar het schijnt €650.000-750.000. Ajax presteert vele malen beter, is veel rijker en heeft directeuren die allemaal met minder geld genoegen nemen dan vergelijkbare functies bij de concurrentie. Dat onder meer Overmars genoegen neemt met een klein basissalaris (ca. de helft van van Geel en Brands) en slechts op dat niveau komt wanneer Ajax miljoenen winst maakt en kampioen wordt is super gezond en heel goed uit te leggen.

15 oktober 2014 om 09:08

Je schijnt nogal goed op de hoogte te zijn van het salaris van van Geel, Polop.

Ik ben zeer benieuwd hoe, aangezien Feyenoord noch van Geel die cijfers in de regel naar buiten brengt.

15 oktober 2014 om 09:19

Ik ben niet exact op de hoogte van het salaris van Martin van Geel. Echter zijn er verschillende artikelen te vinden van mensen die dichter bij de bron zitten die deze bedragen communiceren.

15 oktober 2014 om 09:20

Nee wij snappen het niet ,maar het voetbal is al tijden niet om aan te gluren omdat alle kwaliteit weg is, en er loopt alleen middelmaat dus sportief schieten we weinig op maar dat wordt even gemakkelijk vergeten.

15 oktober 2014 om 09:21

ah.

"dichter bij de bron".. ok. Dat zegt het wel.

Dan zal het allemaal wel mee vallen, met die "twee keer zoveel". Ik heb namelijk ook andere verhalen gehoord.

15 oktober 2014 om 09:43

Dan stuur mij privé wat linkjes door van artikelen waar er andere bedragen genoemd worden aub.

Gewoon googlen levert namelijk al voldoende geschreven artikelen op van zogenaamde clubwatchers die deze bedragen meldden. Welke andere verhalen jij op doelt ben ik erg benieuwd naar.

15 oktober 2014 om 09:45

Ik heb die linkjes juist niet, en daarom vroeg ik ook aan jou waar jij die bedragen vandaan hebt, aangezien je ze zo stellig noemt alsof het feiten zijn.

Zolang het niet iets officieels is van Feyenoord zelf of van van Geel, geloof ik het kortom dus niet.

15 oktober 2014 om 11:17

@michiel2424
http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/246725/... Een van de eerste hits op google, dus zal vast niet de enige zijn.

Feyenoord of van Geel zelf gaan dat nooit officieel naar buiten brengen, begrijpelijk als je nu kijkt wat voor gezeik Overmars al over zich heen krijgt met een aanzienlijk lager salaris, dus als je het dan niet gelooft is het gewoon je kop in het zand steken.

15 oktober 2014 om 11:28

Aha, dus omdat één van de eerste hits op google raak is, breng jij het als feit.
Zoals ik al eerder zei: dat zegt het wel zo'n beetje.

Maar vooruit, ik doe met je mee: als ik google op "salaris van Geel", is een van de eerste hits een link naar een website waarop óók gezegd wordt dat de compléte directie in totaal 1,1 miljoen per jaar verdient. Heel wat anders dus dan wat jij zegt.

Zo zie je maar: je vindt wat je wilt vinden.

Jij noemt het je kop in het zand steken, ik noem het een gezonde paranoia tegen mensen die zomaar wat roepen zonder het te kunnen weten. Dat vind ik persoonlijk fijner dan alles te geloven wat internet je vertelt, en dat gewoon over te nemen en te brengen alsof het waar is.

15 oktober 2014 om 12:05

Nee, ik breng het als een van de eerste hits op google omdat dat illustreert dat er wel meer zullen zijn (wat ik er overigens ook gewoon duidelijk bij vermeld, ik claim nergens dat het daardoor een feit is). Als je de moeite had genomen het artikel te lezen zie je dat het voortkomt uit een onderzoek van VI, die het over het algemeen toch vaak bij het juiste eind hebben bij dit soort dingen. Ik claim niet dat het 100% zeker is dat van Geel 7 ton verdient, maar in ieder geval geldt: waar rook is is vuur.

En een simpele rekensom van 1,1 miljoen - 7 ton laat een goeie 4 ton over, dus in hoeverre is dat iets anders dan wat ik zeg? Aangezien ik betwijfel of er ooit onderzoek is gedaan naar het precieze salaris van alle andere directeurs.

Dus je vindt wat je wilt vinden slaat echt compleet de plank mis, mijn google input was iets in de richting van 'basissalaris van Geel', niet echt subjectief vind je wel?

Gezonde paranoia is niks mis mee, zeker als het dingen zijn die op internet worden beweerd, maar (in dit geval) een onderzoek van VI kun je niet zomaar wegvegen alsof het niks is en er geen waarheid in zit.

15 oktober 2014 om 12:39

@top_oss.

excuus. Jij brengt het inderdaad niet als feit. Ik had niet goed naar je naam gekeken, en dacht dat je Polop was. Die bracht het wel als een soort van feit.

Dan inhoudelijk: tuurlijk, waar rook is is vuur, maar dan nog is niet gezegd dat het klopt. Vi heeft het ook weleens mis.

Dat je vindt wat je wilt vinden, zoals ik zeg, noem jij "de plank misslaan".
Maar zoals je ziet google ik met bijna dezelfde termen als jij, en kom ik dus met een hele andere uitkomst. En wel degelijk een heel andere uitkomst, want als die 1,1 miljoen waar zou zijn ( wat dus helemáál niet zo hoeft te zijn), zou er 4 ton over de andere twee (!) directieleden worden verdeeld. Dat lijkt me sterk. Maar nogmaals: ook dat hoeft dus helemaal niet waar te zijn.
Dat bevestigt juist mijn punt, aangezien we met bijna dezelfde zoekterm vertrokken.

Ik veeg overigens ook helemaal niks weg. Ik weiger dingen als feit te brengen, omdat ze nou eenmaal op internet staan. Jij ook, zo weet ik nu, maar anderen dus niet. En voor die anderen was mijn reactie bedoeld

15 oktober 2014 om 14:25

@ michiel2424
Het moet toch niet gekker worden. Volgens mij schrijf ik letterlijk, "naar het schijnt". Dat jij hier van maakt dat ik het als een feit brengt ligt duidelijk aan jou.
Je opmerking dat mensen vinden wat ze willen vinden geldt duidelijk ook voor jou. Je leest maar wat je wilt lezen. Ondanks dat het er feitelijk niet staat.

Helemaal prima ook dat jij weigert deze bronnen niet te geloven. Dat is je eigen keuze. Ik steek er mijn hand niet voor in het vuur, maar ga er wel vanuit dat betrouwbare bronnen als VI en nationale dagbladen niet ver langs de waarheid zitten. Lijkt mij veel aannemelijker en realistischer dan jouw gedachtegang.

Het heeft er veel van weg dat je een grote aanhanger van de kinderen voor kinderen hit "wat je niet ziet, bestaat niet" bent.

15 oktober 2014 om 16:04

@polop:

Ik quote je eventjes: "dat jij hier van maakt dat ik het als een feit brengt ligt duidelijk aan jou. "

En "ondanks dat het er feitelijk niet staat. "

dan nu wat andere quotes van je, in dit topic:

1. “alle managers bij Ajax verdienen minder dan vergelijkbare posities bij andere grote clubs.”

2. "“een relatief mager basis salaris (in vergelijking met de technisch directeuren van PSV en Feyenoord verdient hij ongeveer de helft) “"

3. “dan snap je er helemaal niets van. Zelfs met die bonus verdient Overmars niet meer dan bv Brands of van Geel.”

Ga me nou niet met droge ogen vertellen dat je het dan nergens brengt alsof het een feit is.
Maar oke. Ergens anders in dit topic zet je er ook een keer "naar het schijnt" voor.

En nee, nergens zeg ik dat ze "geen gelijk" hebben. Ik weiger het alleen blind aan te nemen, zolang het niet bevestigd is. En daarom vraag ik of er bewijs is. En dat heb ik nog altijd niet gezien.

16 oktober 2014 om 03:57

@ michiel

haha baas

16 oktober 2014 om 04:01

overigens wat wel een feit is.. zo onomstreden als het bestaan van onze planeet... is dat overmars zuigt..

Hij haalt alleen maar rotzooi.. Het is de meeste slechte leiding der scourtingsapparaten dat ik ooit heb mogen aanschouwen..

Een belediging voor het vak welteverstaan..

En ja.. Dan is al het geld teveel..

We moeten niet vergeten.. Mark Netto Overmars, heeft zijn eigen Netto er nog beter voor staan dan dat van Ajax

Leuke discussie, maar graag meer kritiek op Overmars :D

15 oktober 2014 om 09:54

Sloep haha XD! Goeie grap!

15 oktober 2014 om 12:27

@ sloep01

Ik sluit mij volledig aan bij jouw woorden, we worden ook op verschillende manieren in de maling genomen. Het grappige is ook dat toen zijn voorgangers bonussen kregen omdat ze goed verkocht hadden maar slecht ingekocht hadden de wereld te klein was. En nu word het opeens gepikt door de meeste van onze mede supporters, dat vind ik toch echt merkwaardig.

Overmars is er nog niet 1 keer in geslaagd om te voldoen aan de vraag om kwaliteit van de Boer, het lukt hem zelfs niet om de tweede en derde keuze te halen, maar naar een lange stilte komt hij opeens met een "z" keuze op de proppen (als hij al met iets op de proppen komt). Men beloofde dat er een betere balans zou komen tussen het sportieve en het financiële, tot op heden heb ik daar nog niets van gezien.

Daarnaast stoor ik mij er mateloos aan dat je geen kritiek meer mag hebben want dan ben je gelijk een "nep supporter" en weet ik al wat niet en gaat men er maar automatisch er vanuit dat je dan ook zou willen dat Ajax terug valt op het oude foute beleid. Net zoals voorgaande besturen schiet dit bestuur ook compleet door in bepaalde zaken, er zit bijvoorbeeld namelijk een groot verschil tussen bijna niets uitgeven en het doen van onverantwoorde uitgaven.

Onderdeel van het nieuwe beleid zou ook zijn dat de onvrede onder scouting aangepakt en opgelost zou worden, daar is tot op heden niets mee gebeurd. Sterker nog die onvrede is alleen maar gegroeid, in 2010 was de Belgische top scout van Ajax in België al opgestapt omdat hij vond dat de club niet naar de scouting luisterde, maar onlangs heeft er nog een tweede scout ontslag genomen omdat er volgens hem niets verandert is. Er word nog steeds niet geluisterd en bovendien word alles als te duur bestempeld waar de scouting mee aankomt door Overmars. Daar is Overmars verantwoordelijk voor, het blijft mij verbazen dat het artikel in de Volkskrant wat ook op Ajax netwerk stond totaal geen aandacht krijgt.

Daarnaast moeten Overmars en Ajax ook stoppen met die idiote uitspraken zoals:

- Dat Ajax de beste selectie heeft sinds jaren.

- Viergever opeens gehaald was om Blind te vervangen, terwijl het vanaf het moment dat Viergever met Ajax in verband gebracht werd de club meermaals bevestigde dat dit was om een eventueel vertrek van Moisander op te vanger.

- Zijn mooie verhaaltje dat hij wel een topspits zou kunnen krijgen afgelopen transfer periode, waarvan hij zei dat hij dan rustig achterover zou kunnen leunen. Ajax heeft altijd gezegd dat er altijd uitzonderingen gemaakt kunnen worden als een speler dat echt waard is. Dus waarom is er voor deze speler geen uitzondering gemaakt, maar moeten we het doen met de door Ajax afgeschreven Sigthorson. Wat ik ook frappant vind is dat Overmars het regelmatig ook van de daken schreeuwt dat toppers niet meer naar Nederland komen, ja ja ja maar hoe zit het dan met die topspits die hij claimde te kunnen halen ? Natuurlijk weet ik wel dat toppers niet structureel naar Nederland komen maar daaronder zit nog genoeg wat van meerwaarde van Ajax zou kunnen zijn en klinkt het behoorkijk tegenstrijdig met wat Overmars (ajax) ons doen willen geloven.

- Of de manier wij in de maling genomen worden als het gaat om de Europese sportieve aspiraties. De beleidsbepalers hadden voor hun aanstellingen er de mond over vol dat Ajax niet meer zou moeten meewerken aan transfers van sterktehouders vlak voor het sluiten van de markt, ook zal zou dat tijdelijke een ontevreden spelers opleveren. Want zo stelde men terecht, je kunt niet ongestraft steeds vlak voor het sluiten van de markt je sterktehouders verkopen omdat je nooit in staat bent om iets vergelijkbaars of iets wat die potentie heeft op zijn korte termijn te kopen. Met als klap op de vuurpijl zeiden zij ook nog eens dat je dit ook niet kon maken richting de seizoenkaarthouders nadat zij vlak daarvoor massaal weer de seizoenkaarten verlengt hadden.

Zo langzamerhand beginnen de versterkingen die gehaald zijn onder Overmars van goedkoop duurkoop te worden. Iemand op Ajax netwerk berekende dat de gehaalde versterkingen onder zijn leiding al een slordige twintig miljoen hebben gekost. Dat vind ik een hoop geld voor de pure middelmaat die gehaald is en voor een directeur die allergisch is om ook maar iets uit te geven. Er gaat nog van alles fout bij Ajax en daar mag best wat van gezegd worden, ik sta nog steeds achter de visie van Cruijff maar dan wel zijn hele visie en niet alleen de twee onderdelen waarop de club zich alleen maar op lijkt te richten waar men in mijn ogen compleet in door schieten.

Zal wel 'marktconform' zijn.

15 oktober 2014 om 09:11

In ieder geval Marc-conform

Ach, het is ook niet eens belachelijk veel denk ik, geloof dat Van Geel bij Feyenoord nog wel meer verdiend.

15 oktober 2014 om 09:20

Het schijnt dat van Geel rond de 7 ton opstrijkt en Brands daar net onder.

15 oktober 2014 om 09:35

De Directie van PSV kreeg met zijn vijven nog 1,2 miljoen bonus, dus dan komt Brands daar weer boven..

15 oktober 2014 om 11:43

Zo'n salaris mag ook wel, die mannen zitten in een positie waar ze met een goede onderhandeling hun hele salaris in een keer terugverdienen.
Ik bedoel, als zo'n gast twee ton verdiend maar bij elke onderhandeling zes ton laat lopen, dan kost hij uiteindelijk meer.

Hij verdient deze bonus ten zeerste, gezien hoe hij Ajax financieel uit het slop heeft gekregen. Chapeau !!

Daarentegen mag hij zijn bonus gelijk inleveren als een soort boete, voor het sportief verzwakken van Ajax.

Mag iets lager maar gezien het sportieve en financiële resultaat, prima. Ik ben erg blij met Overmars prima uithangbord en hij houdt vast aan het beleidsplan om in te zetten op de opleiding. Kinsbergen zal de club op termijn verlaten dus daar ligt nog een mooie kostenbesparing, als van der Sar er klaar voor is. Bij Slop zou ik liever een lager aandeel aan vast salaris omgezet zien naar een bonus.

15 oktober 2014 om 09:05

@afcanats

Ja want de opleiding heeft sinds de revolutie meer opgeleverd dan de jaren ervoor?

15 oktober 2014 om 12:13

Niet echt, als je een beetje logisch zou kunnen nadenken zou je snappen dat dat niet mogelijk is. De nieuwe manier van trainen wordt nu iets van twee jaar gedaan, dus zal je ook pas over 2-3 jaar daar echt de vruchten van kunnen plukken.

ik hoop dat het niet te lastig en diepgaand is voor je om te begrijpen.

Ontopic: erg logisch, hij heeft van ajax de "gezondste club van Europa" gemaakt en dat ging gepaard met het vierde kampioenschap in 2014. Dus is het volledig terecht dat hij een riante prestatie bonus krijgt.

15 oktober 2014 om 17:17

@surreal

Want voor de revolutie kwam er geen jeugd door? En wanneer heb ik dat eerder gehoord dat het een paar jaar zou duren voordat de 'nieuwe' aanpak zou werken. Dus volgens jou is het een hoeveel jaren aanpak??

Ook is de 'nieuwe' aanpak geen uitvinding van het huidige Ajax bestuur hoor. In bijvoorbeeld Engeland kopen zij al langer veel eerder talenten op. En voor de revolutie werd dit ook eerder gedaan. Denk aan Vertonghen, Eriksen en Alderweireld.

Belachelijk zoveel bonus voor iemand die gewoon zn werk doet. Steek dat dan in spelers salarissen.

15 oktober 2014 om 09:03

Zijn werk doet en presteert, in het bedrijfsleven kan Overmars misschien nog wel meer verdienen en ik denk dat iemand als hij van grote waarde is. Een oud topspeler in het bestuur is heel veel waard in mijn ogen, hij doet het goed.

15 oktober 2014 om 13:44

Haha het bedrijfsleven.. Voetbal is tegenwoordig het bedrijfsleven.

Die jongen heeft in zn actieve carriere volgens mij genoeg verdiend bij ajax, arsenal enb barca. Je zou zeggen dat je dit toch ook n beetje uit clubliefde doet. Of ben ik nu te naief? Ondanks dat ie t waarschijnlijk goed doet getuige de cijfers vind ik t wel veel geld. Zeker in verhouding totzn salaris.

15 oktober 2014 om 09:55

Volgens mij is Overmars een van de spelers die zijn kapitaal uit het voetbal handig wist te vermeerderen, volgens mij met vastgoed. Meen dat ik hem ook in de quote 500 heb zien staan.

15 oktober 2014 om 10:14

Oke. Dat wist ik niet. Maar dan snap ik t nu wel...-)

Ben wel benieuwd naar de criteria voor de bonus. Zolang dat niet alleen op sportieve prestaties of alleen op financiële prestaties gebaseerd is, is het ok. Moet een gezonde mix van beide zijn. Aan de andere kant wel een heel riante bonus voor iemand die er eigenlijk niet is geslaagd echt goede spelers te halen dit jaar.

Overmars doet het fantastisch ondanks zijn waardeloze salaris, ik kan geen club noemen in Europa die ook maar in de buurt komt van de prestaties van Overmars en Ajax, zelfs de clubs waarbij het personeel rustig 10 keer zoveel verdient kunnen maximaal slechts evenaren wat Ajax doet.

Echt lachwekkend dat er hier nog mensen over zeuren, iedereen binnen Ajax doet het momenteel (meer dan) prima!

Dit soort excessieve bonussen proberen ze in de bankwereld juist te verbieden, en terecht. Schandalig. Ajax wordt jaar na jaar kwalitatief leeggezogen zonder dat er waardige vervanging worden gehaald. Jeugd breekt nauwelijks door en Europees faalt de club altijd, dus niets doelstellingen gehaald. Landskampioen mag je verdorie verwachten van de grootste begroting.

De club, maar ook de hele Eredivisie verschraalt doordat de miljoenen niet langer worden rondgepompt maar verdwijnen op de niet renderende spaarrekening van Ajax N.v.

Maar multimiljonair Overmars schrijft graag een miljoentje bij. Ajax is nu echt een handelshuis in plaats van een club. Met alle perverse beloningen en exorbitant gegraai vandien.

Omdat Ajax transparant is betreft de betaalde bedragen, krijgt de club alle kritiek over zich heen.

Voor de gewoon werkende man zijn dit idiote bedragen, maar in de voetballerij lijkt me dit allesbehalve extreem. Overmars presteert, dus dan mag hij betaald krijgen. En dat geldt ook voor de andere directeuren.

Ajax is hard op weg financieel weer helemaal gezond te worden, alleen de negatieve reserves nog wegwerken, en binnen Nederland presteert het als geen andere club.

15 oktober 2014 om 10:38

Je kan je wel afvragen wat dan precies de criteria voor presteren zijn.. Financiële prestaties zijn natuurlijk slechts indirecte indicatoren voor de prestatie van een technisch directeur. Sportieve prestaties zijn dat wel meer, maar lopen niet gelijk aan zijn handelen. Een team wordt doorgaans niet gemaakt met de aankopen van een TD in dat gegeven jaar.


Hoe meer Ajax verdient aan spelers, hoe minder ze uitgeven en des te beter is de financiele positie van de Club, en daardor valt waarschijnlijk de bonus van Overmars hoger uit.

Met andere woorden; hoe slechter de aanvalslinie van Ajax, des te meer geld vloeit in de zakken van Marc Netto-o.

15 oktober 2014 om 11:52

Zal hij niet gewoon deze bonus krijgen door het halen van CL voetbal en het binnen halen van enorm veel geld aan uitgaande transfers? Neem aan dat hij niet meer krijgt als hij minder uitgeeft?

Wat is de criteria voor zijn bonus....de financiele situatie (zou hij daarom zo zuinig zijn) of de kwaliteit van de selectie....

Nu weten we ook waarom hij weigert een cent uit te geven. Deze bonus wordt natuurlijk bepaald door een aantal financiele voorwaarden waar Ajax aan moet voldoen. Treurig hoor.

15 oktober 2014 om 11:53

Dat zal enkel zijn met uitgaande transfers zijn lijkt mij. Anders snij je je als ajax zijnde in je eigen vingers door te accepteren dat er een zwak elftal staat omdat Marc Overmars extra geld wilt verdienen.

Wat wel kan is een bonus door vele binnen gehaalde miljoenen door goede zaken rondom uitgaande transfers. Dat heeft Martin v Geel volgens mij ook bij Feyenoord.

15 oktober 2014 om 13:27

@ Tristan

Precies, vind jij het trouwens ook niet opvallend dat wanneer zijn voorgangers een bonus kregen omdat ze "goed verkocht hadden" maar slecht hadden ingekocht met de grond gelijk gemaakt werden ? Op een of andere manier word het nu opeens geaccepteerd, dat vind ik toch echt heel opmerkelijk.

Enige wat Overmars niet goed heeft gedaan is een goede vervanger voor blind aantrekken, en Vermeer laten vertrekken tja dat zag niemand aankomen, maar voor de rest is Ajax wel één van de gezondste clubs op de wereld en dat is toch een mooie prestatie, de spelers komen vanzelf wel uit de jeugd, en wie zou je moeten aantrekken dat een echte versterking is voor Ajax? In Nederland loopt er niet veel rond en als het wat is vragen ze voor een overschatte Gudlje 9 miljoen dacht ik dat ze totaal niet waard zijn tja en buitenlandse spelers kiezen liever voor een andere club met een hoger salaris dan dat ze hier voetballen.

De Ajacieden zijn verwend geraakt, 4x kampioen op rij geworden, ik kan ervan dromen en nog de Boer afzeiken, triest. Het is niet altijd feest.

Gaat mij helemaal niet over het verdienen.
Maar hieraan is te zien dat het voetbal totaal is door geschoten in salarissen.
Eigenlijk is het toch maar een gewoon bedrijf,en dan in de voetbal wereld maar
een kleine speler.
Niet normaal.

15 oktober 2014 om 11:01

Dat ben ik met je eens..

Andere kant is dat dit dus vraag en aanbod is. Er gaat zoveel geld in voetbal om dat er ook steeds meer geld betaald wordt aan spelers en bestuurders..

Net zoals dat in het bedrijfsleven gebeurt..

Het is van de zotte. Maar het is wel de realiteit. Misschien verdient Overmars in vergelijking met zijn collega's niet eens zoveel. Als je ziet wat hij ten opzichte van een leraar of een verpleegster verdient is het absurd. Kan je nog over discussiëren wie van grotere waarde is voor de maatschappij.. Maar zo werkt het dus niet helaas..

15 oktober 2014 om 11:20

Puur bedrijfseconomisch gezien is de voetbalwereld een van de kleinste bedrijfstakken ter wereld. Het totale aandeel in de economie is nog geen tiende van een procent en het grootste voetbalbedrijf ter wereld (man United) is geloof ik iets van 1,5 miljard kleiner (qua omzet) dan het kleinste bedrijf bij ons op de AEX (tomtom is dat dacht ik).

Het valt eigenlijk heel erg mee hoeveel geld er omgaat in de voetbalwereld. Het unieke van voetbal is alleen dat voetbalclubs als bedrijf relatief weinig werknemers in dienst hebben die daadwerkelijk de prestaties van het bedrijf beïnvloeden, waardoor de salarissen relatief hoog zijn. Het inkomen hoeft niet verdeeld te worden over duizend fabrieksarbeiders (bij wijze van).

15 oktober 2014 om 11:31

Inderdaad. Ajax heeft bijvoorbeeld een begroting van 107 miljoen. Een beetje zorginstelling heeft een omzet die 2 keer zo hoog ligt.

15 oktober 2014 om 11:46

Mooi verwoord scotsman...!

Maar dat maakt dus ook dat het salaris van de werknemers hoger ligt.. Weinig werknemers die een grote invloed hebben op de prestaties. Vraag en aanbod. Er is niet iemand anders die kan wat Messi of Ronaldo kan. Bedrijven gaan steeds meer betalen. Persoonlijk vind ik het doorgeschoten qua geld. Maar het is wel de realiteit.

zowiezo belachelijk al die bonussen maakt niet uit waar, alleen maar zelfverrijking. Maar de Boer afzeiken daar snap ik niks van, 4 keer kampioen geworden. Goeie trainer hoor.

Typisch dit alles. Gisteren Twente nu Ajax. Goh?, zouden ze tegen elkaar moeten dit weekend? Typisch media om dit soort zaken nu te brenen. GA HET Eens Over Voetbal Hebben!

Als de bonus nou een (paar) miljoen bedroeg dan zou het natuurlijk wel scheve gezichten trekken, maar een bonus van een paar ton extra voor onze Netto vind ik prima, ook verdiend hij dat ondanks zijn gierigheid.

Dat hij niet diep in de buidel tast is beleid maar hij heeft met al zijn aankopen samen alleen maar mislukkingen gehaald. Dat opgeteld kost ook een hoop geld! Vind het niet gepast nu hij onder druk staat dat hij zijn hoogste bonus ooit krijgt..

15 oktober 2014 om 13:25

@ Marranier

Precies, al zijn geweldige buitenkansjes hebben bij elkaar ook al een slordige twintig miljoen gekost. Bovendien heeft hij de onvrede bij de scouting alleen maar verergert, wat er toe geleid heeft dat er weer een scout is opgestapt omdat er nog steeds niet naar de scouting geluisterd word en Overmars alles te duur vind wat de scouting aandraagt. Onderdeel van het nieuwe beleid zou ook zijn dat de onvrede bij de scouting opgelost zou worden en dat de club die weer serieus zou nemen. Bovendien vertelt hij een aantal leugens/tegenstrijdigheden en idiote uitspraken, wanneer zijn voorgangers precies hetzelfde deden was de wereld te klein. Alleen op een of andere manier word het nu allemaal maar prima gevonden.

Die gasten zitten er alleen voor de poen

Bonussen.. Hou toch op met die onzin is nergens voor nodig.

Als ie een beetje eerlijk is schenkt ie zijn hele bonus aan De Boer..

Zwaar verdiend voor Marc die Ajax volgens de overeenkomst naar een gezonde toekomst leidt. De beste man kan veel meer verdienen dan bij Ajax en zijn basis is voor de voetbalwereld niet enorm. Dan verdiend hij bij goede resultaten zeker deze bonus. Bedankt Marc!

Dankzij CL en transfers veel geld verdienen
Zeer weinig investeren
En dan zeggen : kijk eens hoeveel ik heb verdiend ? Nu geef ik mezelf een dikke bonus
Lekker makkelijk
Of zijn beleid echt goed is geweest kun je pas over een jaar of drie beoordelen
Maar wel nu vast cashen
Maak mij directeur , ik verkoop Cillisen , Klaassen , Boilesen en el Ghazi koop niks terug en ik hoef maar twee ton . Tel uit je winst

Die huichelaar met z'n dikke bonus mag snel opzouten bij het bestuur. In plaats van dat geld te investeren om Ajax de grootste club van de wereld te maken stopt ie het in eigen zak. Ga alsjeblieft weg Overmars! Jouw tijd is geweest. Wordt tijd dat de bezem er er doorheen gaat in het bestuur. Kwaliteit moet op het veld staan in plaats van die prut talenten a la Ghazi en Kishna en Živković die geen donder voorstellen en je grote twijfels hebben of die ooit de top weet te halen. Haal spelers van het niveau Barcelona dan win je pas prijzen die iets voorstellen!! Schijtziek wordt ik van dit bericht.

15 oktober 2014 om 20:54

Gek, zo'n klote selectie bij elkaar brengen en zo beloond worden. Maar zijn salaris was bekend. Valt 1000 euro hoger uit dan ik dacht. Zonde van het geld

Buiten het feit dat deze salarissen erg hoog zijn, al zijn ze relatief laag, Overmars heeft wel goed werk verricht door Ajax weer gezond te maken en dat heeft een bonus verdiend! Nu alleen nog directe versterkingen in Ajax 1 en ik ben helemaal tevreden!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren