Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Barcelona en Liverpool sluiten mega-akkoord over Suárez’

Laatste update:

Barcelona en Liverpool zijn het vrijdagochtend eens geworden over Luis Suárez, zo klinken de geluiden in zowel de Spaanse als de Engelse media. Een delegatie van Barcelona was sinds woensdag in Engeland om te onderhandelen over de vraagprijs voor de bijtgrage Suárez. Volgens Cadena SER zijn beide partijen het eens over een transfersom van ten minste negentig miljoen euro.

/

De clubleiding van Barcelona was al langer overtuigd van de kwaliteiten van Suárez, al wilde men na het bijtincident met Giorgio Chiellini ook nog groen licht van nieuwbakken trainer Luis Enrique. De oefenmeester blijkt eveneens onder de indruk van de Uruguayaan, waardoor Barcelona de onderhandelingen met Liverpool opende.

Ook Engelse kranten, zoals de Daily Mail, schrijven over een akkoord tussen Barcelona en Liverpool. De Engelse media dikken de prijs wel iets verder aan: honderd miljoen euro in plaats van negentig miljoen euro. De verwachting is dat beide partijen binnen 48 uur melding zullen maken van een overeenkomst.

Zou jij na het derde bijtincident nog zaken willen doen met Luis Suárez?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

90 miljoen euro terwijl je al genoeg aanvallers hebt rondlopen. Hahahaha. Wat een gekken daar in Barcelona. Investeer in je verdediging en middenveld ipv aanval.

Ik dacht trouwens dat Barcelona hun schulden moesten aflossen ipv de schulden te verhogen?

4 juli 2014 om 09:35

Dat aflossen kan van start gaan als het hoger beroep is geweest en Barcelona alsnog het transferverbod opgelegd krijgt.
Ben het wel met je eens dat dit een hele slechte koop is. Ongeacht zijn kwaliteiten als voetballer.. Het is nu wel zo goed als rond, kan ik van uitgaan, dus mijn weekend begint (over een paar uur pas) slecht.

4 juli 2014 om 09:37

Zal Sanchez dan toch vertrekken? Of gaat Messi op het middenveld spelen? Ik heb echt te doen met Pedro. Die zo goed speelde voor Neymar naar Barcelona kwam.

4 juli 2014 om 09:40

Sanchez gaat 100% vertrekken (naar Arsenal denk ik), Pedro blijft.

4 juli 2014 om 09:45

Ik kan me toch wel voorstellen dat één van de twee vertrekt en dan lijkt Sanchez mij het meest concreet.
Helaas, want ik vond hem vorig seizoen echt waardevol voor Barcelona en zeker toen Messi er niet was, stapte hij eigenlijk op om de doelpunten voor zijn rekening te nemen.

Of we ze allebei verkopen ligt denk ik aan de eis van Pedro en Sanchez, als ze genoegen kunnen nemen met een rol als 4de of 5de aanvaller zou het mogelijk kunnen. Echter, Deulofeu heb je ook niet teruggehaald om de sausjes neer te zetten bij het eten dus hoop dat hij nog wel een kans gaat krijgen. Ook wanneer de schorsing van Suarez afgelopen is.

Maar terugkomend op Pedro en Sanchez, het zou me niks verbazen als ze allebei vertrekken. Zulke spelers willen nou eenmaal spelen, en terecht. En voor deze 2 spelers zal er genoeg interesse komen (arsenal, Liverpool, Juventus, United).
We gaan het afwachten.

4 juli 2014 om 09:48

Ja ik denk ook dat hij naar Arsenal gaat, ik zag iets op de fb pagina van arsenal dat ze achter sanchez aan zijn

4 juli 2014 om 09:49

Slecht? Hoezo dat dan. Als die er volgend seizoen 25 in schiet sta je ook te juichen.
Ik hoop juist dat hij komt! Wat een geweldenaar! Helaas, niet van onbesproken gedrag, maar wie wel.

4 juli 2014 om 10:02

Hafc1991

Als ik juich wanneer hij scoort, heeft dat niets met de persoon Suarez te maken. Als Pepe de bal in eigen doel kopt in El Clásico juich ik ook niet voor Pepe, maar voor de club Barcelona.
Het maakt dus niet uit wie ze maakt, als ze er maar ingaan.

Daarnaast kost hij (blijkbaar) 90 miljoen euro. Moet je voor de grap eens kijken hoeveel spelers je daarvan kan halen die direct kunnen meespelen.
Met die 90 miljoen haal je niet alleen voetbalkwaliteit binnen, maar ook veel negativiteit. De club Barcelona kan dat nou eenmaal niet gebruiken. Zie belastingschandaal Messi's vader, en Messi zelf ook verdacht geweest. Het bracht negativiteit naar Barcelona.
Vorig seizoen zijn er ook veel negatieve dingen aan het licht gekomen over Neymar SR. Ook niet goed voor het imago van Barcelona.

Waar veel mensen enkel denken aan resultaten, is de club voor mij groter. Ik ga al sinds mijn 7de geregeld naar Camp Nou, mijn opa en oma wonen in Barcelona, en geloof me. De resultaten waren niet altijd glorieus, maar de club Barcelona trok mij aan in zijn geheel, niet de prestaties.

Tuurlijk wil ik dat Barcelona kampioen wordt, maar nog meer wil ik rust in de tent. Dan komen de resultaten vanzelf.

Met Suarez haal je van alles binnen, allesbehalve rust...

4 juli 2014 om 10:05

Hij bedoeld niet dat Suarez een slechte voetballer is, integendeel hij roemt juist zijn kwaliteiten. Met slecht bedoeld hij op het transferbeleid bij Barca. 90 miljoen voor een speler die je niet echt nodig hebt is natuurlijk ook geen superbeleid als je team om duidelijke versterkingen schreeuwt op andere posities.

4 juli 2014 om 11:37

Wow... En ik maar geld betalen voor hun economie ( iedereen overigens in Nl). 90 mill is een absurd bedrag. Maar goed,

4 juli 2014 om 11:44

En weer zo'n verstandsloos figuur die denkt dat hij meebetaald.. Als je na 1.000 pogingen door verschillende leden hier nog niet door hebt dat juist dit sooelrt investeringen goed zijn, raad ik je aan om terug te gaan naar school. Barcelona leent geld waarover rente betaald zal moeten worden. Aangezien Barcelona elk jaar winst maakt, kunnen zij dit zichzelf prima veroorloven. Hiermee stimuleren zij dus de economie. Investeringen helpen je uit de crisis, alleen niet iedereen kan investeringen doen.

4 juli 2014 om 12:18

*meebetaalt*

4 juli 2014 om 12:19

Dat neemt niet weg dat 90 miljoen nog steeds een absurd bedrag is voor een club die in het rood staat

4 juli 2014 om 13:39

Is het niet. Neem eens een kijk in welke mate gigantische bedrijven als Coca Cola in het rood staan en vervolgens hoeveel zij elk jaar uitgeven.

4 juli 2014 om 14:27

Niet helemaal mee eens Pedro speelde dat jaar ervoor ook al niet zo goed. En ze missen iemand die ook veel doelpunten maakt het zou zo maar kunnen dat messi vanaf het middenveld gaat spelen of vanaf rechts in de spits gaat hij niet meer staan. Is ook beter voor het balans van het team. Suarez is een top aankoop die perfect bij barca gaat passen

4 juli 2014 om 15:56

Tja... technisch gezien klopt je betoog, ware het niet dat het geld dat Barcelona met haar schulden creëert in de financiële wereld blijft hangen en er slechts 10 tot 20% van in de echte economie komt (en dan ben ik nog positief).

Kortom de schulden die Barcelona en Real hebben worden alleen banken, aandeelhouder en de topmannen beter van. Voor ons plebs maakt het geen ruk uit en wordt alleen ons favoriete spelletje verneukt.

4 juli 2014 om 16:42

Je verwijst mij naar scholing, terwijl je grammatica, je zins opbouw, voor geen meter klopt. Ja goede argumenten gozer. Barca dat elk jaar winst maakt staat alsnog 500 mill in de min. Denk ff naar voordat je wat zegt, verstandsloos figuurtje.

4 juli 2014 om 09:49

Als Barca man ben ik het met je eens. Aanvallers niet te kort, verdedigers daarentegen.. -zucht-

In mijn ogen 3x verlies.
- Sanchez gaat weg
- Pedro speelt (wederom) minder
- drie vedettes (neymar / Suarez / Messi)

stel dat Brazilië wereldkampioen wordt, dan verandert er weer wat in de pikorde.. Neymar komt dan weer iets dichterbij. Daarnaast: hoe gaan we spelen?
Neymar of Suarez va links? Ik zou gaan voor Suarez - Messi - Neymar (messi punt naar achteren).

Schulden: financieringsconstructie. Dus dit wordt wel weer omzeild. al die grote clubs kunnen dit. Liverpool, AS Roma, Man U, Real, Barca, AC Milan.. Een aantal van hen hebben een papieren schuld.

4 juli 2014 om 10:01

Middenveld zit je ook schaars met het vertrek van Xavi en Fabregas. Daarvoor heb je Rakitic binnen gehaald, maar die moet het ook bij Barcelona eerst nog maar is laten zien.

Verdedigers moeten er inderdaad ook nog bij. Maar ik ben benieuwd hoeveel geld ze nog gaan uitgeven.

Ze hebben met inkomsten/uitgaven met de komst van Suarez (90 miljoen) al 99 miljoen meer uitgegeven.

4 juli 2014 om 10:02

Dan moet Messi in dienst van Suarez en Neymar gaan spelen. Dan zal Messi wel weer een beetje over het veld gaan wandelen en niets doen.

4 juli 2014 om 10:06

Bij Argentinië speelt hij toch ook achter Di Maria, Lavezzi en Higuain. Dat gaat toch ook redelijk? Je moet alleen een blok achter Messi hebben staan die het verdedigende werk op lost. Met Busquets en Rakitic heb je dat wel, maar waar laat je Iniesta dan?

4 juli 2014 om 09:50

Pfff je zet Messi gewoon op het middenveld en je hebt de beste 10 ter wereld...

4 juli 2014 om 11:47

En Iniesta laat je maar op de bank plaatsnemen? Die jongen is gruwelijk goed en alles wat hij doet is magisch. Dat wil je vervangen door een nog altijd niet veel lopende Messi die toevallig een aantal goede dribbels heeft gehad de laatste tijd en beslissend is geweest.. Voel jij je wel goed? Daarnaast speelt Barcelona niet eens met een echte '10', aangezien Busquets de punt naar achter is.

4 juli 2014 om 10:00

@fcda

Er was al voldoende geld beschikbaar. Nu is Cesc al verkocht en mogen er nog een paar vertrekken dat ook rond de 50 miljoen gaat opleveren. Genoeg geld om je verdediging mee te versterken.

Wie zegt dat geld uitgeven je in de schulden brengt ?? Als ik dure kleding ga kopen kom ik toch niet in de schulden?? Zolang ik het geld heb en niet hoef te lenen is het toch prima. Sommige mensen moeten eens nadenken voordat ze gaan roepen. Maar ja het is barca he ?

4 juli 2014 om 10:04

Tot nu toe zonder de transfer van Suarez heb je met de transfer inkomsten van Fabregas 9 miljoen verlies geleden. Met Suarez erbij dus 99 miljoen.

Welke spelers ga je verkopen waar je zoveel voor vangt?
Op Song zitten er niet veel meer te wachten. De enige die je echt geld gaat opleveren is Sanchez.

Je kan mij veel vertellen maar als je 99 miljoen verlies maakt door transfers, dan gaat Barcelona daar echt niet safe op spelen.

Ik dacht gelezen te hebben dat ze per seizoen max 60 mogen uitgeven. Daar zit je dus vorig seizoen ruim over en nu dus weer.

4 juli 2014 om 10:24

Song, Tello en Sanchez bijvoorbeeld zouden minimaal 50 miljoen gaan opleveren. Ik weet niet wat Pedro doet. Met Suarez is de helft zo terugverdiend dankzij shirtverkoop etc. Wanneer ze volgens jou 60 miljoen mogen uitgeven en 85 miljoen aan spelers verkopen mogen ze dus 145 miljoen uitgeven. Nu is nog altijd de vraag hoeveel Suarez echt gaat kosten. Stel dat is 90 miljoen. Dan hebben ze nog 13 miljoen over. Daar kan echt nog wel iets bij worden gevoegd als je een club als Barcelona bent. Dat heeft namelijk niets met schulden te maken. Die worden ook elk jaar netjes afgelost. Bovendien hebben ze nog altijd Messi die ze kunnen verkopen wanneer ze echt in de schulden zitten.

4 juli 2014 om 11:00

Hoeveel moet Sanchez kosten? 30 miljoen? Voor Song mag je blij zijn als je 10 miljoen krijgt. Tello blij als het boven de 5 miljoen is. Daarnaast moet je als je Song verkoopt, ook voor die positie weer een back-up erbij kopen.

Netjes worden de schulden afgelost? Ook als Barcelona zo belachelijk veel betaald voor Neymar en nu al deze transfers? Ja doei!

Verkoop je Messi, kan je denk ik beter gelijk de brandweer bellen omdat Camp Nou in de fik staat door de eigen aanhang aangestoken.

4 juli 2014 om 10:34

Voor het middenveld hebben ze Racitic gehaald, nu nog idd de verdediging

4 juli 2014 om 11:24

Belachelijke aankoop!

Verdediging is dramatisch, wat een kutbeleid zeg!
Er moet een hoop gebeuren daar, het voetbal zag er al niet uit afgelopen seizoen en dan ook nog 3 kapiteinen op 1 schip! Dat gaat nooit goed...

4 juli 2014 om 15:58

SNapje, eerst schijnheilig met zen allen roepen dat Real Madrid koopclub is en dat men in Madrid dom is om 100miljoen voor een speler te betalen. Kijk nu eens

4 juli 2014 om 18:32

Tja, een stel incapabel groep mensen die voor de fans en de club zwaar verpest. Barca kunnen ze nooit kapot maken, maar bezorgen het wel een slechte imago en niemand die iets aan kan doen

Had ik niet verwacht na dat bijt incident maar als je die rare dingen aan hem weglaat is het een geweldige voetballer!

4 juli 2014 om 09:45

Ik heb spelers complete benen zien breken en bij een transfer als helden binnen gehaald worden. Dus ik zie hier echt niet van op.

Ajax heeft een doorkoopclasule toch? Dus die pakt 3 a 5 miljoen?

4 juli 2014 om 09:58

Tussen de 5 en 10% doorverkooppercentage heeft Ajax. Daadwerkelijke percentage is niet bekend.

4 juli 2014 om 18:16

Ga er maar vanuit dat Ajax rond de 5 miljoen zal vangen

Kan ajax ook weer kopen want die krijgen geld. Jeugd is immers niet goed genoeg daar.

4 juli 2014 om 09:34

Goed genoeg blijkbaar voor de nederlandse competitie want zelfs de fey-talentjes uit het NL-elftal kon aiax niet stoppen naar weer een titel !

4 juli 2014 om 11:17

Tja, met z'n grote begroting moet je ook wel kampioen worden. Feyenoord doet het met eigen jeugd en geen geld. Knap hoor met de grootste begroting kampioen worden.

4 juli 2014 om 13:01

Het is maar gelukkig ook dat jullie geen geld hadden om spelers te kopen. Dat is over het algemeen geen succesverhaal geweest.
En ik blijf maar lachen over jullie gejuich over jeugdopleiding. Ik snap het wel, want dat is zo beetje het enige wat er nog een beetje in orde is daar. Dus goed, jullie hebben de beste jeugdopleiding als je dat zo graag wilt hebben.
Bij Ajax halen ze echter veel meer uit hun opleiding. Zeker als je dan zou moeten stellen dat ze, vooral volgens de Feyenoorders, niet de beste opleiding hebben, is dat frappant.
De grote talenten van Feyenoord gaan met een meerjarig contract alsnog voor minder de deur uit dan de grote talenten van Ajax.
Dus wees maar flink blij met je uitverkiezing, maar ik denk dat Ajax het toch wat beter voor elkaar heeft. Daar is het totaalpakket veel en veel beter in orde.

Nu ook weer lekker 4.5 - 5M bijschrijven voor de Suarez deal. En dat uit enkel een doorverkoop.

4 juli 2014 om 19:20

San90, anders moet je ff lekker de tweede plaats gaan vieren man zoals al die Feyenoorders doen..

4 juli 2014 om 09:34

de jeugd aangevuld met een paar goedkope spelers van buitenaf wordt al wel 4x op rij kampioen. Die geweldige jeugd bij jullie faalt elke keer als de titel in beeld komt. Das lekker

4 juli 2014 om 11:21

Die geweldige jeugd van ons is pas sinds 2008 onder de loep genomen en goed bezig. Je kan niet verwachten dat er dan wereld spelers eruit komen. Door onze jeugd staat oranje wel in de kwartfinale en wij zijn nog maar kort bezig met onze jeugdopleiding.
Dus dat is inderdaad lekker. Ik ben te minste oprecht trots op mijn club hoe het bezig is en jij alleen trots op de titel en verder weet jij niks van Ajax. Zou mij niks verbazen als ik meer weet over Ajax dan jij

4 juli 2014 om 12:23

haha...en waarom denk je dat allemaal san.
Wat een onzin verhaal.
En hoezo alleen trots op de titels?

Ik ben ajaxfan vanaf de midden jaren 80 toen het helemaal niet zo best ging met ajax en alle prijzen naar psv gingen.

En hoezo staan we door jullie jeugd in de kwartfinales?
We staan dankzij de selectie van het nederlands elftal en de technische staf in de kwartfinales.
Dus dankzij spelers van feyenoord, psv, ajax en nog veel meer clubs.

Ik reageer alleen maar op feyenoorder21 zn kinderachtige sneer.

4 juli 2014 om 13:07

WIj staan vooral in de kwartfinale door spelers als Robben, van Persie en de Jong. Ga geen onzin verkopen dat het door de Feyenoord spelers komt. Die maken zeker een belangrijk onderdeel uit van het geheel, maar net zoals de Ajacieden in Oranje, ondersteunen de Feyenoorders enkel het totaalplaatje. Je had er waarschijnlijk ieder willekeurige speler kunnen opstellen en we zouden het net zo goed gedaan hebben. Met het materiaal dat wij achterin hebben, is enkel van Gaal een uitblinker.

4 juli 2014 om 13:09

En de jeugd bij Ajax pas veel later. Namelijk na de Cruyff revolutie. Dus wat is je punt San90?
Het maakt het eigenlijk alleen maar erger, als je je op die manier probeert te verdedigen.

4 juli 2014 om 13:12

San90, maakten Sneijder en Huntelaar ( Ex-Ajax spelers) niet het verschil in de beslissende fase van de pot? Je overschat je spelers een beetje, met jullie jeugd staan we in de kwartfinale. Janmaat en Clasie op de bank, BMI die niet sterk speelt. De Vrij en Vlaar zijn wel goed, net als de 9 anderen die naast hun op het veld staan.

4 juli 2014 om 09:35

Dat is wel een voordeel ja... Bij 90mln krijgt Ajax 4-5 mln dacht ik....
En niet zo flauw doen, er komt voldoende jeugd door...

4 juli 2014 om 10:41

Volgens Simon Zwartkruis zou het gaan om een percentage van 5%, bij een bedrag van 90.000.000 zou het dus gaan om 4.500.000 euro. Leuk bedrag, maar ik hoop eerlijk gezegd dat jij gelijk hebt met je 15%

4 juli 2014 om 09:38

Want jij als Feyenoorder kijkt geregeld bij de training en wedstrijden van de A-selectie van Ajax en bent dus regelmatig op de Toekomst te vinden?
Je tweede opmerking is nergens voor nodig en ookal had ik het graag anders gezien, Ajax is wel 4 keer op rij kampioen geworden.. Ben benieuwd waar Feyenoord eindigt met Rutten als trainer.

4 juli 2014 om 11:24

Je hoeft niet op de Toekomst te kijken om te zien dat er in de vertegenwoordigde elftallen weinig spelers van Ajax rondlopen
Als hun zo goed waren dan zaten hun er wel tussen. De prijzen die de vertegenwoordigde elftallen zijn wel teams met Feyenoord als hofleveranciers.
Leuk die kampioenschap en ik zou ook eindelijk weer eens willen dat Feyenoord kampioen wordt, maar hoe Feyenoord bezig is kost gewoon veel tijd

4 juli 2014 om 13:15

San90
Tijd kost geld. Ajax heeft geen tijd om op Feyenoord te wachten. Ajax is bezig om zich op alle fronten zo door te ontwikkelen dat Feyenoord wel heel erg moet gaan opschieten willen ze nog in het kielzog van Ajax meekomen.
.
Bij jullie gaat natuurlijk ook niet enkel de jeugdopleiding voorwaarts. Maar de rest gaat gewoon veel te langzaam. Op die manier wordt de kloof alleen maar groter.

En inderdaad: leuk al die kampioenschappen.

4 juli 2014 om 14:33

San90, Alle reacties die ik van jou lees zijn allemaal anti-Ajax. Dat jou cluppie Feyenoord nou talenten rond heeft lopen met Nederlandse nationaliteit oke.
Ajax heeft de afgelopen jaren genoeg talent opgeleid alleen met een andere nationaliteit. Voorlopig spelen al deze ex-Ajacieden bij top clubs in grote competities. En dat kan je van de Feyenoord-talenten niet zeggen.

Vertonghen (spurs)
Vermaelen (arsenal)
Eriksen (spurs)
Alderweireld (atletico Madrid)

Ik zou deze spelers liever bij Oranje willen hebben dan de gene die nu op deze posities staan. Bij Ajax gaat het niet om of ze Nederlands zijn het gaat om de beste talenten. Het enige wat jullie zeggen daar in Rotterdam is jeugd dit en dat terwijl er nog niks bewezen is. Ajax is afgelopen seizoen met jeugd kampioen geworden zoals Blind, de Jong, Denswil, Veltman, van Rijn, Vermeer, Moisander, de Sa, Fischer etc. Het zogenaamde Feyenoord talenten gebeuren is al 3 jaar dezelfde groep en er is nog steeds niks gepresteerd. Het draait allemaal om het 1e uiteindelijk en niet om over vertegenwoordigt te zijn in Oranje elftallen!

4 juli 2014 om 16:09

san90

..zoals batistuta10 al zegt... je kunt alleen maar negatief doen over ajax en overdreven positief over alles wat feyenoord is.

Ik durf rustig te zeggen dat janmaat terecht bij oranje zit ipv van Rhijn en ondanks dat ik Veltman een fantastisch talent vind, is het ook terecht dat hij nu op de bank zit achter De Vrij en Bmi, omdat hij nog veel te veel foutjes maakt.
Maar jij had waarschijnlijk liever Mulder in de goal gezien dan Cillessen.
Als je posts wat objectiever waren, zou je een stuk geloofwaardiger overkomen.
Niet alles aan feyenoord is goed en niet alles aan Ajax is slecht en andersom ook niet.

4 juli 2014 om 10:29

Als je prijzen wilt pakken, red je het niet alleen met de jeugd. Dan is er af en toe ook een versterking nodig voor die posities waar geen goede jeugdspeler is.

Geldt niet alleen voor Ajax hoor, is bij jullie niet anders. Zie Janmaat, Pelle, Immers, Mathijssen.

4 juli 2014 om 11:26

Klopt en daarom lukt het Feyenoord niet om kampioen te worden omdat het niet de directe versterking kan halen zoals Ajax. Feyenoord moet het met transfervrije spelers doen als pelle en Mathijsen en Janmaat is gewoon eigen jeugd die gratis terug is gekomen.

4 juli 2014 om 14:36

Ajax heeft amper spelers gekocht afgelopen seizoen. Als er 1 club de hand op de knip houdt is het Ajax wel. Dus wat je zegt is wederom onzin.

4 juli 2014 om 15:19

Ik zou zeggen, begin Ajax eens te volgen en dan zie je hoeveel spelers er aangetrokken worden. Alleen richt Ajax zich niet alleen op gearriveerde spelers maar vooral op toptalenten voor de positities die in de A-jeugd en jong Ajax niet goed gevuld zijn.

Dit jaar nieuw tot op heden: Arkadiusz Milik, Robert Murić, Nick Viergever en Richairo Živković.

Verleden jaar aangekocht: Lerin Duarte, Mike van der Hoorn. Gehuurd Bojan (met optie tot verlenging)

Twee jaar geleden aangetrokken: Ryan Babel (eenjarig contract), Danny Hoesen, Christian Poulsen, Niklas Moisander, Tobias Sana, Lasse Schöne, Cuanca (gehuurd)

Dus hoe bedoel je dat het onzin is dat Ajax geen spelers aan trekt?

Ik heb gelukkig altijd al meer gehad met de Madrileense clubs dan met Barcelona. Dat gevoel zal nu alleen nog maar toenemen. Lekker voorbeeld voor de jeugd.

4 juli 2014 om 09:39

nee, Real Madrid houdt gelukkig altijd de hand op de knip. pffffff...

4 juli 2014 om 09:45

Real maakt genoeg geld. Meer dan welke club dan ook. Real heeft veel minder schulden dan barca.

Als je eenmaal een topclub bent, moet je wel veel uitgeven om top te blijven.. Jeugdopleidingen betekent niet elke keer een gouden lichting.. Ajax is nu leuk bezig, ben benieuwd waar ze zijn over 4 jaar als de jeugdspelers niks toevoegen. Dit jaar gaat Ajax zeker geen kampioen worden. Dat verzeker ik je.

4 juli 2014 om 09:47

Ik denk/hoop dat hij bedoeld dat Barcelona een speler aanschaft met het gedrag van een gefrustreerde kleuter. Die regelmatig ook in het nieuws komt met incidenten wat niets met voetbal te maken heeft!

4 juli 2014 om 10:26

Gelukkig hebben ze daar in Madrid absoluut geen last van toch? Of is dat wel de club die het wangedrag van oa Mourinho en Pepe gedoogde?

4 juli 2014 om 10:30

@treinwagon

En dat type speler zie je niet bij Real voetballen?

4 juli 2014 om 11:47

Nee een type Suarez loopt niet bij Real. Jij doelt waarschijnlijk op Pepe, die zo nu en dan een doodschop geeft aan een tegenstander, maar dat heeft Suarez ook gedaan in de Premier League. Tegen Everton en Scott Parker bijvoorbeeld.
Een racistische speler die nu voor de derde keer een tegenstander heeft gebeten heeft Real niet.

4 juli 2014 om 13:21

Hoh Aquillano, jullie hebben 2 jaar geleden een keer het kampioenschap gewonnen met je investering van om en nabij de een half miljard en nu ga je lekker lopen reopen van: Ajax wordt dit jaar geen kampioen en dat kan jij ons verzekeren? ik geloof dat er maar heel weinig jou echt serieus zullen nemen. Want zelfs vele doemdenkers vrezen nu al voor een nieuwe Ajax titel. Ik zal niet zo snel van de toren gaan blazen, maar het is wel frappant om lui zoals jij zulke onzin te moeten horen uitkramen.

4 juli 2014 om 15:25

Niet zo moralistisch doen David Loggie. Alsof Pepe en de modder gooiende Mourinho zo'n voorbeeld voor de jeugd waren. Maar goed, blijf maar lekker huilen over Suarez..

4 juli 2014 om 16:23

Real heeft ook niet het 'brave jongetjes' imago van Barcelona. Je kunt niet met Unicef op de borst gaan lopen en tegelijkertijd psychopaten aantrekken. Tenminste, dat vind ik.

5 juli 2014 om 14:38

Je kunt ook niet meer met Real Madrid hebben dan met Barcelona en dan als argument geven dat Suarez grof speelt.

Weer zo'n belachelijk bedrag voor een club die afgelopen zomer door de Uefa nog werd uitgesloten van transfers vanwege het slechte financiele beleid... Omdat ze in hoger beroep zijn gegaan kunnen ze nu even leuk 90mln uitgeven? Wat een farce... Los van het feit dat Suarez het gewoon niet waard is, zelfde geld speelt hij in Spanje ook maar de helft van de wedstrijden, als hij om de zoveel tijd weer iets uitvreet...

Edit: Het klopt idd dat het kwam door t contracteren van jonge speler; Laat onverlet dat Barca hoge schulden heeft!!

4 juli 2014 om 09:35

niet zeuren, extra geld voor ajax. Altijd lekker :-)

4 juli 2014 om 09:39

Barcelona zal nu inderdaad wel het dubbele uitgeven van wat ze eigenlijk kunnen uitgeven omdat hun beroep toch niets zal helpen. Eigenlijk wel schandalig dat het kan.

4 juli 2014 om 09:45

Financieel beleid was niet de reden van de transferban. Het contracteren van te jonge spelers wel.

4 juli 2014 om 09:48

Als je iets zegt, weet dan wel ff waar je over praat; barcelona werd 'uitgesloten' van transfers vanwege het overtreden van regels bij het contracteren van jonge spelers, dit had niets te maken met slecht financieel beleid.

4 juli 2014 om 09:53

Volgens mij heb jij iets gemist. Dat transferverbod was niet was niet voor de financiën maar voor het halen van spelers op te jonge leeftijd.

Een club als Barcelona zal zo'n transferbedrag er zo uit halen als je een speler als Suarez binnenhaalt. Ook betekent transfers doen niet dat je meer in de schulden komt. Er was al veel geld beschikbaar. Cesc is verkocht. En er mogen nog meer spelers vertrekken. Dus er is voldoende geld om ook nog een verdedigende versterkingen te kopen.

4 juli 2014 om 09:56

Dat is helemaal niet de reden van hun sanctie. Daarbij moeten ze nu wel wat meer investeren, omdat ze dadelijk 2 transferperiodes niemand kunnen kopen. Dus ja, ze geven nu wat meer uit, maar dan ook waarschijnlijk 2 periodes niets.

4 juli 2014 om 09:38

Leuk voor Ajax, maar ze doen er toch niets mee...

4 juli 2014 om 10:00

Natuurlijk doet Ajax er wel wat mee. Veel mensen schijnen te denken dat Ajax een hele rijke club is, maar dit valt echt tegen. Wil je dat wel worden.zul je moeten sparen en zorgvuldig investeren. Dat ze niet voor 20 miljoen per jaar aan spelers kopen betekent niet dat ze niets met het geld doen. Zo liggen er bijvoorbeeld de plannen om de ArenA te kopen en van de beurs af te gaan. Daarbij kan Ajax volgens het plan straks de spelers een hoger salaris bieden waardoor ze langer bij de club zullen blijven, en zodoende ook voor meer verkocht worden. Dan hebben we het natuurlijk voornamelijk over spelers uit de jeugd. Zelf opgeleide spelers, maar ook spelers als Meleg en Andersen

4 juli 2014 om 10:28

"veel mensen schijnen te denken dat Ajax een hele rijke club is, maar dit valt echt tegen. "

Volgens mij weet jij niet echt waar je het over hebt. Er zijn maar weinig clubs in Europa die meer eigen vermogen hebben dan Ajax.

4 juli 2014 om 10:51

Ajax heeft een eigen vermogen van tegen de 100.000.000 miljoen euro! Om het even in contrast te plaatsen: Twente had vorig jaar een eigen vermogen van 11.000.000, Feyenoord had een negatief eigen vermogen van 6.100.000.

Maakt niet uit dat ze al genoeg aanvallers hebben, zolang de kassa bij Ajax maar weer lekker gaat rinkelen. Het Parool meld dat ze bij Liverpool een doorverkooppercentage hebben bedongen.

Hoeveel procent krijgt ajax?

4 juli 2014 om 09:43

Het schijnt dat Ajax recht heeft op 5%, wat dus zou neerkomen op zo'n 4.5 miljoen.

Ik kijk nu al uit naar El Clásico. Suarez die zijn tanden in Pepe zet. Dan wordt voetbal pas echt oorlog!

Waste of money trouwens...

4 juli 2014 om 09:40

De 1e el Clasico zal hij idg wel missen. Of zal de straf, nu hij naar Barcelona gaat, ineens ongedaan gemaakt worden?

4 juli 2014 om 09:57

Ik ga er van uit dat de straf hoe dan ook verlicht gaat worden. Ik denk niet dat 4 maand een gepaste straf is als sommige voetballers gewoon wegkomen met geweld. Ook zijn aangeboden excuses, al dan niet gemeend, en chiellini die hoopt dat de straf verminderd wordt zal allemaal in het voordeel van Suarez zijn.

90 mil? Voor nog een aanvaller?! Dat is bijna wanbeleid voeren...Barça heeft verdedigers rn een DM nodig! Anders wordt het niet best dit seizoen..

4 juli 2014 om 09:52

Waarom heeft barca een doelman nodig? Ze hebben net Ter Stegen en Bravo gehaald..

4 juli 2014 om 10:03

Met ter stegen en bravo ga je toch de strijd niet winnen denk ik. De een is jong en maakt nog redelijk vaak een fout. De andere is op zijn top, en speelt goed. Maar een wereldkeeper is het niet.

4 juli 2014 om 10:57

Heb het vermoeden dat hij een Defensive Midfielder (dm) bedoeld. Althans dat hoop ik, want er zijn inderdaad net twee keepers aangetrokken.

Sportief gezien een enorm gemis voor Liverpool. Meedoen om de prijzen zal dit jaar weer erg lastig worden denk ik. Met die 90 miljoen kunnen ze wel weer een goede spits halen natuurlijk, maar de vraag is of ze dat ook gaat lukken. De vorige keer dat ze goed cashten voor een spits (torres) gaven ze het uit aan die vreselijke Carroll.

4 juli 2014 om 10:39

De laatste jaren heeft Liverpool al een stuk beter ingekocht. De wereldtoppers zullen niet naar Liverpool komen. Maar indien ze deze lijn door zetten denk ik dat deze 90 miljoen prima besteed zal worden.

4 juli 2014 om 10:50

Ik hoop het echt. Ik zou niets liever zien dan dat Liverpool weer eens een titel pakt.

opleiden wilt ook niet echt meer lukken blijkbaar.

benieuwd hoe hypocriet ze zullen blijven...

Ajax kreeg toch 5% over de winst?
dat is dus 90 mil - 25 mil = 65mil x 5% = €. 3.250.000.
Nog altijd een lekker bedrag, kun je Ziyech voor ophalen

4 juli 2014 om 09:49

Simon Zwartkruis meldde gister via Twitter dat het doorverkoop percentage rond de 5% zou liggen. Ik neem dus aan dat het hier gaat over het totale bedrag, maar zeker weten doe ik het niet. Wat ik wel zeker weet is dat Ajax het bedrag niet zal gaan investeren in Ziyech.

4 juli 2014 om 10:50

Simon zal het vast wel beter weten dan ik, en ik hoop het natuurlijk ook voor Ajax, hoe meer hoe beter.

Helaas wordt het geld inderdaad niet geinvesteerd in Ziyech. Ik vind dat echt een schitterende speler met veel potentie.

Wie zullen ze wel halen dan?

Nee 100 miljoen voor bale is wel goed zeker
Suarez is veel beter

Dus 93 mil voor Cristiano was toen belachelijk, 90/100 miljoen voor Bale was uit den boze maar een 90 miljoen voor een recidivist is wel geaccepteerd.. Die Catalanen maken zichzelf egt belachelijk nu.. Eerst klagen over transfers van Real Madrid en vervolgens zelf ff 90+ voor Neymar lappen en nu weer een 90 miljoen voor Suárez.. Voor zover ik weet heeft die 200 miljoen die Madrid geïnvesteerd heeft uiteindelijk geresulteerd in de Cl en Copa del Rey afgelopen seizoen, ben benieuwd wat het Barça opleverd..

4 juli 2014 om 10:04

Uiteindelijk geresulteerd na 3 of 4 jaar met Ronaldo. Misschien levert het barca volgend seizoen niets op maar het seizoen daarop weer wel. Ik denk dat Atletico in geen geval weer zo'n seizoen zal hebben al hoop ik van wel.

Kwalitatief zal Real een betere selectie hebben. Het is afwachten of Suarez echt iets kan toevoegen. Ik denk van wel. Alleen op de 1 of andere manier lijkt het of Messi weggaat.

Kijk eerst eens wat voor een vlees je zelf in de kuip hebt.

Barcelona speelt dadelijk met Messi, Suarez en Neymar? Bij Barcelona wordt tegenwoordig blijkbaar lekker wanbeleid gevoerd. Koop maar een goede aanvaller voor te veel geld en zie maar waar het eindigt. Juist nu zouden ze moeten kijken naar middenvelders en verdedigers.

Adios tiki taka voetbal! Xavi weg, en 2 eerste klas rommelaars Neymar en Suarez in de voorhoede. Goede voetballers maar geen combinatievoetballers. Kan je verzekeren dat het nu gedaan is met Messi. Geen plezier meer alleen irritatie. Waardeloze aankoop Barca. Sanchez en Pedro zijn beter in die positie en geschikter. 90 miljoen teveel!

4 juli 2014 om 11:33

90 miljoen is gezien de recente ontwikkelingen om hem te veel. Klopt.
Met Neymar en Suarez en het vertrek van Xavi wordt het combinatievoetbal een stuk minder. Klopt ook.

Sanchez en Pedro beter dan Suarez (op welke positie dan ook). Absolute onzin! Suarez is duidelijk een niveau hoger dan Sanchez en wel 2 tov Pedro.

Idiote koop van Barca, maar dat weten de Barcelona-fans zelf ook wel. Gelukkig zie ik geen Sánchez-ruil erbij vermeld, dan kan die naar Arsenal. De geruchten gingen sowieso al dat hij Arsenal prefereerde boven Liverpool, maar nu moet Arsenal het nog eens worden met Barcelona.

Na deze koop zie ik dat echter wel gebeuren, Barca kan het geld wel gebruiken.

4 juli 2014 om 09:58

Nee, niet door met Chelsea in zee te gaan. Barca is ons wel iets verschuldigd voor de Fàbregas transfer in 2011. Wij hebben hem laten gaan voor véél minder dan hij in een open markt waard was, omdat hij alleen naar Barca wilde komen. En die lui maakten zijn hoofd gek door hem een Barca shirt aan te trekken e.d.

Al lijkt me dat een beetje bestuurder daar nu maling aan heeft natuurlijk

Snap hier werkelijk niets van. Al jaren is de verdediging de zwakste schakel en toch blijven ze maar te dure aanvallers kopen. Plus het feit dat Suarez een grote risico is ivm imagoschade, ongelofelijk dit bestuur.

Nu moet Sanchez wel weg. Beter dat ze nu de verdediging gaan aanvullen met Vertonghen, dan wel centraal links en Eriksen zou ook niet mis staan evenals Koke van Atletico Madrid. We zullen zien.

Waarom zeuren de meeste mensen over deze transfer en over het middenveld? De transfer datum is pas over 2 mnd. pas gesloten. Dus zullen we wachten tot die datum, dan hebben we allemaal een beeld hoe de selectie dan eruitziet.

Ik zou Sanches op de plek van Xavi zetten, mocht die vertrekken.

4 juli 2014 om 09:59

Zonde voor Liverpool, nu maar hopen dat ze het geld beter uitgeven dan Tottenham een jaar geleden.maar ik zou geen waardige vervanger voor Suarez kunnen noemen op Messi na

Kijk eens aan! Mijn eerste gedachte bij deze transfer gaat uit naar Ajax want dat betekent dat wij circa 5 miljoen extra in het laatje hebben. Misschien dat Overmars ergens goedkoop een leider voor op het middenveld kan strikken?

Daarnaast is bij deze het Tiki-Taki voetbal kapot. Het was al een beetje al het afsterven, maar nu is de grootmeester van de paas weg en heb je 3 mensen die voor solo's gaan in die voorhoede. Pedro zou nu ook wel weg willen, zonde want ook gewoon een speler van wereldklasse. Domme aankoop van Barca, steek liever die 90 miljoen in de verdediging.

4 juli 2014 om 10:00

Haha solo? Meeste assist van Suarez. Met je tiki taka

4 juli 2014 om 10:13

Ja inderdaad solo en ook inderdaad meeste assist. De reden dat Suarez zoveel assist eheeft is omdat hij in zijn eentje zo ontzettend veel gevaar voor het doel creëert, maar hij gaat toch echt liever voor eigen succes. En dat moet ook want dat zit in zijn voetbalkarakter. Hetzelfde geldt overigens voor Messi en Neymar, ook allebei veel assist, maar ze gaan toch liever zelf.

Hoop van harte dat dit waar is. Dat maakt de weg vrij voor Sanchez om naar het Emirates te komen

Dat is toch wel bijzonder nieuws, ik had niet meer verwacht dat Suarez nog zou vertrekken.
Zeker gezien zijn verleden en het afgelopen wk, het is een geniale gek om het zomaar te zeggen.
De stap van Liverpool naar Barca is een hele mooie, hopelijk voor Barca gedraagd hij zich een beetje. Voorlopig is hij niet inzetbaar.

Barca en een spits.. Ik weet het niet. In het verleden was dat niet zo'n goede 'relatie'. Misschien dat het onder Luis Enrique (volgens mij heet die trainer zo ? :P) wel beter gaat. Best een onnodig transfer, lijkt wel alsof barca zelf ook geld aan het uitgeven is.. Zoveel geld, terwijl het best normaal is tegenwoordig.. Barca heeft messi eigenlijk al die op die positie rondloopt dus onnodig vind ik, maar! wie ben ik om dat te zeggen/denken hé! Als de transfer echt klaar is, Gefeliciteerd Barcelonafans! Laten we maar hopen dat hij niemand gaat bijten in spanje

Heeft Ajax niet een doorverkoop percentage in het contract staan van 10 of 20% Zou wel lekker zijn :D Ik gun hem deze transfer wel. Hij heeft mij erg verrast door in Engeland te slagen. Ben benieuwd hoe dat nu gaat bij Barca. Ze hebben nu 3 ego's voorin staan.. we zullen het zien

Schulden of niet in Spanje kunnen ze blijven uitgeven..en dan dt slappe gelul van ze halen genoeg geld binnen en waarde staat op het veld bla bla...ja als je altijd hebben kunnen investeren, Real zelfs richting de miljard wordt je als club steeds groter en haal je ook meer geld binnen ja. Eerlijk zal wat dat betreft niet meer worden!

Belachelijk dat dit weer kan met 364 miljoen aan schulden, en de lasten hoger zijn dan de inkomsten. Hopelijk stort Barca over een aantal jaar in de afgrond met hun corrupte handel. Nederlandse ploegen moeten alle zeilen bij zetten om uit de schulden te komen , en daar kunnen ze met miljoenen blijven gooien alsof het niks is.

Nou, dan heeft hij zijn zin toch nog, hij wou bij ajax al naar spanje, alleen hoop ik echt dat hij die nieuwe kans echt met 2 handen aanpakt en zich laat helpen aan dat storinkje wat hij heeft. Is een geweldige speler, alleen soms een waas voor zijn ogen.

Goed signaal geef je zo af aan iedereen (behalve Uruguayanen).
Misdraag je een paar keer en het boeit toch niet. Beetje onsprotief zijn, veel doepunten maken en hoppaaa, je gaat naar een club die claimt sportiviteit hoog in het vaandel te hebben.

Yeah right. Gewoon waanzin om 90 mil te betalen voor zo'n gek

Als het 90 miljoen is dan is die toponderhandelaar niet zo top als ze denken. Maar met messi, neymar en suarez gaan we wel alle tegenstanders verpulveren.

4 juli 2014 om 10:14

Voetbal is een teamsport en met 3 individuen in de aanval en een niet al te sterke verdediging zou ik daar niet zo zeker van zijn. Misschien moeten ze nog eens aankloppen bij een bank om wat verdedigende versterking te halen.

4 juli 2014 om 11:33

Messi was dit seizoen al een stuk minder omdat Neymar erbij kwam. Nu Suarez er ook nog bijkomt, kun je Messi denk ik wel afschrijven. Komt bij dat je als Barca je imago te grabbel gooit als je 90 miljoen gaat betalen voor deze mafkees. Jaar daarvoor al een bult geld voor Neymar.

Op papier is Messi - Suarez mooi maar ik vraag me af of dat gaat werken in de praktijk. Hoop t allerbeste voor Luis, held.

4 juli 2014 om 10:06

De meesten hier snappen er weinig van volgens mij

4 juli 2014 om 10:47

Waarom zou je hem daar neerzetten als hij maximaal rendeert op de positie waar hij nu staat en alle records breekt? Hij kan er spelen, absoluut maar waarom zou je de beste speler ter wereld van zijn positie halen? Grappig dat je dan direct zegt dat mensen er weinig van snappen o alwetende marcokant.

4 juli 2014 om 10:07

Je kan messi toch ook op 10 zetten dat kan die wel

Kijk dit is echt iets waar ik niet blij mee ben want ondanks ik Suarez een topvoetballer vind.

Hopelijk komt straks het nieuws dat hij alsnog niet komt want voorin zit het bij Barcelona erg goed maar achterin niet en zie liever Alexis en Pedro.

Hoor ik daar de kassa rinkelen?? Minimaal 4,5 miljoen naar Ajax al verwacht ik iets meer. Dan heb je uiteindelijk toch nog een redelijk bedrag voor Suarez gekregen.. alles in totaal zo'n 30 miljoen.

Heelijke transfer! Als ik kon kiezen tussen Bale en Suarez wist ik het wel al ben ik niet geheel objectief in deze want ik ben ondanks alles een grote fan van Suarez. Kan niet wachten om hem volgend jaar bij Barca te zien schitteren!

Ben benieuwd naar de aanval... zal Suarez gaan spitsen met Messi erachter of staan de 3 toppers naast elkaar? Ik verwacht overigens in tegenstelling tot veel anderen wel dat dit gaat werken.. Suarez is in tegenstelling tot veel andere toppers een keiharde werker, blijft rennen en vecht voor elke bal. Vele denken dat hij voor eigen success gaat terwijl ik denk dat hij zich zeker nederig kan opstellen, dat deed hij in het begin ook bij Ajax in samenwerking met Huntelaar tot hij doorkreeg dat hij eigenlijk de beste was... Nu zal dat niet 1,2,3 het geval zijn.

Blij voor Suarez, mag eindelijk bij zijn droomclub spelen ondanks alles wat er gebeurt is... het blijft een top speler!

Wat ik dus niet snap.

De liefhebbers van Barca hadden altijd de mond vol over de jeugdopleiding, geen shirtsponsor bij Barca, dat het, meer dan 'n club is en geen onverantwoorde aankopen doet, tika takka enz. En iedereen maar de les lezen als zogenaamd lichtend voorbeeld.

Sneren naar Real, PSG en Mancity en Chelsea.

Diezelfde mensen zeggen nu dat hij welk z'n fratsen heeft maar 'n goede voetballer en dat deze deal te verantwoorden valt. Nog los van alles andere principes die overboord zijn gegooid met deze transfer voor 90 plus miljoen.

Sorry hoor, maar dit is zo ongeloofwaardig en hypocriet.

Apart dat Messi hier niks van zegt? Met Neymar heb je al iemand die ook die ballen opeist, Suarez zal dat ook gaan doen, blijft er niks meer over voor messi?

Waarom Zubi, waarom? Waarom help jij de club ten gronde door weer een aanvaller te kopen, en niet voor het minste bedrag? Suaréz is een topvoetballer, maar we hebben: 1. al genoeg aanvallers en 2. er is behoefte aan een goede verdediger. Maar Zubi denkt niet aan een goede verdediger, nee. Als we maar een wereldaanval hebben; dan blijft onze zwakke verdediging wel op de achtergrond.

Hopelijk verrast Barcelona mij en kopen ze nog een goede verdediger, maar ik zie het somber in. Ach ja, misschien wordt Suarez samen met Messi en Neymar wel een wereldtrio, wie weet. Jammer voor Sanchez, die erg waardevol was in ons systeem. Die vertrekt nu zeer waarschijnlijk.

Wtf????? Waarom????? Dat is het enige wat ik kan zeggen over deze tranfer.

Dit wordt een gevalletje Ibrahimovich of Messi gaat weg.

Kan iemand een mogelijke opstelling maken voor het nieuwe Barcelona? Ben benieuwd hoe ze gaan spelen met Messi, Suarez, Neymar, Raketic, Iniesta. Hopelijk draait het niet uit op eenzelfde situatie als destijds met Ibrahimovic.

4 juli 2014 om 10:31

Laat ik zelf een poging doen. Zit ik er met deze opstelling ver naast? (behoudens de aankopen die nog moeten komen)

Te Steegen
Dani Alves??
???
Pique
Jordi Alba
Rakitic
Busquets
Iniesta
Messi
Suarez
Neymar

En wij sturen onze belastingcenten zeker weer naar Spanje, zodat de banken daar overeind kunnen blijven na bizarre "leningen" aan Real Madrid en Barcelona te verstrekken.

Misselijke bende, daar in Spanje!

Wat een achtelijke prijs en dan vond ik dat united al veel uitgaf 😕

Bij welke, door de Europese Unie staande gehouden Spaanse bank gaan ze dit geld nu weer lospeuteren? Ik denk dat ze vanuit Brussel met veel misnoegen kijken naar de spelletjes die er in Spanje worden gespeeld.

Maar goed, dat Barcelona met geld zou gaan smijten was al een tijdje bekend. Iedereen wist wel dat dat transferverbod opgeschort zou worden, zodat Barcelona nog even snel orde op zaken kon stellen.

Belachelijke prijs, maar ik kijk nergens meer van op. en benieuwd hoe deze intuïtieve speler met Messi en Neymar gaat samenwerken..
Wel leuk trouwens want Groningen en Ajax plukken hier volgens mij ook nog hun vruchten van

Dit is echt belachelijk! Suárez is een geweldige speler, maar negentig miljoen is toch onzin. Eerst zegt Barça dat Benatia te duur is en dan komen ze opeens met dit gedoe. We hebben VERDEDIGERS nodig!!

Lekker dit. Commentaar op de "koopclubs' en ze laten zien niets anders te zijn dan Real Madrid. Kopen kopen en nog eens kopen en de gemiddeld de hoogste salarissen betalen van allemaal.

Voetbal is gek. Hiernaast gaat het helemaal niets worden met Justin Neymar, Messi en Suarez in één team.

Het middenveld is wel echt weergaloos !

Hehe ben ik eindelijk verlost van die onzin berichten over Suarez naar Real..thankgod.
Nou veel plezier met hem Barca!!
Hij zal het vast prima doen daar.

Nu shaqiri een nieuwe spits en verdediger kopen en mercato is erop

4 juli 2014 om 11:12

Met die 90 miljoen verwacht ik wel wat beters dan die overschatte Shaqiri.

Koop er nog maar 1 bij. Vraag me oprecht af, waar die 2 Spaanse grootmachten al dat geld vandaan halen? Ze zijn immers de enige 2 die dit soort belachelijke bedragen betalen.

Kunnen ze weer verder het spelletje " wie heeft de langste' met Real Madrid spelen.
Ondertussen maken ze het voetbal kapot , want voor de sterren die bij hun op de bank zitten. Zou bij andere clubs de stadions vol lopen.

4 juli 2014 om 11:06

Real Madrid heeft de hoogste inkomsten van heel de wereld. Daarnaast verdelen ze het geld van televisie inkomsten voornamelijk tussen Real Madrid en Barcelona door de kijkcijfers. Om die redenen hebben zij veel geld.

Real Madrid is van een ander niveau als Barcelona, maar Barcelona blijft maar schulden maken om te kunnen meten met Real Madrid. Of ze doen dit omdat ze weten dat ze straks een jaar lang niets mogen uitgeven door de strafcommisie vanwege de jonge spelers die ze hebben aangetrokken van buiten Europa.

Barcelona kan volgens mij 60 miljoen per jaar uitgeven. Real 90 a 100 miljoen.

4 juli 2014 om 11:36

Uit een analyse van tussen de linies heeft Real Madrid de afgelopen 4 jaar 588 miljoen uitgegeven aan nieuwe spelers.

Alleen City met dik 600 miljoen staat nog boven hun. Barca staat daarin 5e.

Real heeft een hoop inkomsten, maar dus ook een hoop uitgaven. De salarissen komen hier ook nog eens bij.

Redelijk bizar als je dit leest

4 juli 2014 om 11:43

Vergeet ook niet dat Real ook veel heeft verkocht voor veel geld.

Ik zal het even verrekenen voor je:

Vanaf seizoen 2010/2011 tot nu:
Uitgegeven aan transfers: 352,5 miljoen
Inkomsten aan transfers: 166 miljoen.

Dan valt dat toch nog behoorlijk mee.

4 juli 2014 om 11:46

Hoe kom je aan 588 overigens? Ik heb het van transfermarkt.de, behoorlijk betrouwbaar.

4 juli 2014 om 12:32

real heeft de hoogste schulden,evenals barca,ze moeten die
clubs opheffen,

4 juli 2014 om 12:43

Real heeft een lagere schuld tav Barcelona. Daar maak je al fout 1.
Ten 2e lost Real Madrid in rap tempo hun schulden op. Daar maak je fout 2.

Real Madrid heeft de hoogste clubomzet van alle clubs, dus ook meer als Barcelona.

Daarnaast heeft Real Madrid dit seizoen nog niemand gekocht en mogen ze terwijl ze hun schulden aflossen 90 a 100 miljoen aan transfers uitgeven.

Dus waar praat je nou eigenlijk over?

4 juli 2014 om 13:04

als je zoveel inkomsten heb waarom is er dan nog altijd een schuld
van 170 miljoen,het is voor mij niet te rijmen dit soort stront clubs
en dan stoer doen met la decima,ha wat een grap.

ik hoop op de dag dat real niet meer zal bestaan

4 juli 2014 om 13:07

Omdat Real een schuldenlast had van ik geloof 650 miljoen. Dit is inmiddels terug gebracht naar een kleine 100 miljoen. Misschien zijn ze zelfs nu uit de schulden na de prestaties in de CL.

Waarom moet je zo provoceren met stront clubs en stoer doen met la decima? Ben je een kleuter of wat is jou probleem?

4 juli 2014 om 13:31

praat jij alles maar goed joh moet jij weten,weet niet of je het
doorheb maar ons geld verdwijnt daar onder andere heen,
dus ja ik heb een hekel aan die clubs.

4 juli 2014 om 13:54

Hahahahaahahahahaha. Ons geld verdwijnt daar? Nou ik zou blij zijn als mijn belastingcenten naar Real Madrid gaat. Gaat het idg nog naar een goed doel.

Schandalige club. Snap niet dat Barcelona zo vaak uit het licht wordt gehouden ten opzichte van een Manchester City, Chelsea of Real Madrid. Dit maakt het voetbal niet leuker, alleen maar saaier, corrupter en een klein groepje clubs kan doen wat ze maar willen.. Grijp toch eens met dit soort praktijken. Eerst een club schorsen en daarna geven ze zowat het meeste uit van alle clubs. Moet kunnen, niets mis mee. Neymar- Messi - Suarez, om te kotsen toch zeker. Dan ben je als club ook niet meer bezig om het beste team te krijgen.

90 miljoen, terwijl Ajax 3 jaar geleden iets meer dan 20 miljoen voor hem ontving. We moeten hier in Nederland de verkoopprijzen naar buitenlandse topclubs flink opschroeven. want die 5 % die we nu van de winst op Suarez ontvangen is natuurlijk niets vergeleken bij een winst van 70 miljoen.

Typisch dit, heel de wereld ziet dat de verdediging niet kan en dat het middenveld ververst moet worden maar men kiest weer voor een sensatie aankoop die marketing technisch interessant is en dan dadelijk weer een seizoen meemaken waarin je geen prijs wint omdat je achterin enorm veel weggeeft.

De aanval is al jaren het probleem niet, al sinds dat Puyol minder ging spelen is Pique enorm achteruit gegaan, is Dani Alves niet meer de sterke back van weleer en is Mascherano misbruikt als centrale verdediger.

Misschien dat Enrique echt uit gaat van het principe, als je er altijd eentje meer scoort als de tegenstander win je de wedstrijd want anders kan je dit niet uitleggen. Deze zomer was ideaal geweest om te verjongen en te verversen maar ze lijken weer terug te vallen op een oud kwaaltje dat ze alleen maar dure aanvallers willen aantrekken.

Bedoel Sanchez word nu het kind van de rekening maar die heeft gewoon van de aanvallers het beste seizoen gedraaid, te absurd voor woorden, er word niet meer gekeken naar prestaties maar puur naar de naam.

4 juli 2014 om 11:24

Het lijkt een beetje gericht op de beroemde Cruijff uitspraak dat je er 1 meer dan je tegenstander moet maken. Neymar - Messi - Suarez met Iniesta daar kort achter klinkt als een garantie op doelpunten, maar het is nu eenmaal geen Football Manager...

Hoeveel krijgt Ajax? Leuke transfer voor Suarez, maar ik zie het niet zo klikken met neymar en Messi. Op papier wel een schitterende aanval.

ja...ben benieuwd wat het wordt met Neymar en Messi. Die willen allemaal scoren.

hebben jullie wel eens een wedstrijd gezien van barcelona?? messi op 10?? sanchez er achter? leuk al die opstellingen maar dat is voor het 1e fluitsignaal. vanaf het moment dat de wedstrijd begint speelt Messi, nja eigenlijk waar die zelf wilt. dani alves speelt rechtsbuiten of achter de spitsen, en Alba precies hetzelfde. Niemand heeft een vaste positie. dit zal ook niet veranderen wanneer suarez komt. Alle spelers van barcelona spelen maar een beetje waar de bal is.

hopenlijk komt dit goed. neymar suarez messi zal misschien wel de beste voorhoede ooit vormen.
ze zijn allemaal goalgetters maar ze spelen toch allemaal als team.
messi heeft dit al vaak genoeg laten zien met al z'n assists. neymar ook, sinds hij bij barca is gaat hij minder moeilijke dingen doen en geeft constant assist. zelfde geld voor suarez die toch een echte spits/goalgetter is maar ook weet wanneer hij af moet leggen.
als dit rond is dan ben ik iiig hardstikke blij. messi weer terug op de vleugels met een vrije rol.
neymar en suarez die dan meer ruimte hebben en in de box zitten.
daar gaan hele mooie combinaties ontstaan en goals.
suarez kom naar barca :D!

Ik denk dat ze Messi gaan verkopen voor 300 miljoen. Daarom deze transfer

Ow ow ow, wat een geld.... Maar 90 mil. Hoeveel houdt Ajax en Grunn over?

Omg je gaat toch geen 90miljoen voor suarez betalen . Dan zougareth bale 200miljoen waard moeten zijn. Suarez is wel een voeie voetballer maar ik.zou hem niet eens kopen hij heeft al drie keer gebeten dan ben.je toch.niet honderd procent.

Een paar maanden geleden herinner ik me nog dat de voorzitter van Barca ons een koopclub noemde dat de voetballerij kapot maakte, geen verstand had van eigen jeugd en aankopen etc. Nu betalen zij 90 miljoen voor een speler die ergens in Oktober weer kan spelen en dan is het een goede deal opeens. En dan laten we Neymars' transferbedrag er nog buiten..

nul komma nul respect voor die schijt clubs als real en barca,het word tijd
dat ze die clubs is keihard aan gaan pakken,laat ze maar kapot gaan,
in ieder geval hoop ik dat en zal ik juichen als de dag daar is.

Dit bestuur slaat nergens op. Als dit waar is heb ik elk schrijntje respect verloren. Ik hoef geen wedstrijd te zien waarin Suarez speelt. Ik ben die overschatte kerel (want dat is het gewoon) meer dan zat. Ik dacht dat ze Suarez wilden halen omdat hij ineens spotgoedkoop was geworden, maar dan gaan ze alsnog 90m betalen, terwijl ze vorig jaar al flink hebben uitgepakt met Neymar; die ook al overbodig was. En dan verkopen ze Fabregas om er vervolgens Rakitic voor terug te halen? En het ergste is dat nu waarschijnlijk Alexis weg moet, terwijl die zo lekker in vorm is. Stank voor dank, zullen we maar zeggen.
Ze waren zo goed op weg met schulden aflossen en nu blijven ze maar kopen en kopen en kopen. Haal eens wat verdedigers, zou ik zeggen. Dit wordt echt weer een waardeloos seizoen.

Domme transfer, Suarez past totaal niet bij het spel van Barcelona. Suarez moet dé man zijn bij het team waar hij speelt. Bij Barcelona moet hij braaf alles naar Messi spelen.

Betekend dat dat wij Sanchez krijgen :D.

Wat is Barcelona verder aan het verloederen zeg , het bleek dat twee supersterren zoals Messi en Neymar al niet helemaal samen gingen en doe daar nu nog maar een superster bij die ook nog eens graag bijt

In de tijden met Laporta als voorzitter had ik veel meer respect voor Barcelona. Hadden een slimmer beleid en stonden echt voor iets. Nu is het niet meer dan een club, maar meer een ordinaire club.

Sanchez naar Real voor Benzema?
Kan Sanchez Barcelona noor ff na4ien en hij past in het Real voetbal.

Ik vind Barca slecht bezig deze zomer. Fabregas voor veel te weinig geld naar Chelsea laten gaan en vervolgens Rakitic binnen halen die het nog maar moet bewijzen. Daarna ook nog eens Suarez halen waardoor Pedro minder gaat spelen en Alexis weg moet. 3 vedetten voorin gaat nooit goed. Bovendien liggen de prioriteiten duidelijk achterin en op het middenveld. Bespaar je dit geld en investeer in 2 goede verdedigers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren