Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax stelt zich spijkerhard op en ontzegt Boilesen minuten met beloftenelftal

Laatste update:
/

Nicolai Boilesen heeft van Frank de Boer te horen gekregen dat hij tot aan de winterstop geen wedstrijdminuten meer zal maken. Een rentree bij de hoofdmacht zat er al niet meer in voor de Deense verdediger, maar sinds kort is ook Jong Ajax ‘verboden terrein’ voor de international. Dat liet De Boer vrijdagmiddag weten tijdens zijn wekelijkse persconferentie.

Boilesen weigerde om zijn aflopende contract te verlengen en slaagde er ook niet in om een nieuwe club te vinden. De Boer sprak al eerder zijn onvrede uit de handelwijze van de speler, die aandrong op betere voorwaarden. “Als je een superseizoen draait kun je dat nog proberen, maar na een slecht seizoen mag je God op je blote knieën danken dat we zo'n aanbieding doen”, zei hij destijds.

Volgens De Telegraaf heeft de 23-jarige linksback nu dus te horen gekregen dat hij voorlopig niet meer aan wedstrijdminuten hoeft te denken. Daarmee lijkt Ajax de speler te willen dwingen om in de winterstop een nieuwe club te vinden. Boilesen stond de voorbije maanden in de belangstelling van clubs als Aston Villa en Genoa, maar kwam niet tot een akkoord.

Ajax handelt hier juist

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Top! Wat een mafkees. Ajax investeerde zoveel in die knul die altijd geblesseerd was. En als stank voor dank een miljoenensalaris eisen. Wegwezen niet meer nodig Je moet het leuk vinden om voor Ajax te voetballen (geld voor elke club trouwens) en als je komt voor de poen kan je wegwezen. Heerlijk beleid

11 september 2015 om 14:53

Maar wel inschrijven voor de Europa League. Daar snap ik dan helemaal niks van.

11 september 2015 om 15:09

Zoiets gebeurde bij Feyenoord ook toen vond iedereen het belachelijk .
Nu moet hij maar opdonderen en is het goed dat de Boer dit doet..

11 september 2015 om 15:19

Klopt maar aan de andere kant heeft Ajax een paar jaar geleden al gezegd dat spelers met een 1-jarig contract of bijtekenen of moeten vertrekken. Anders zou je niet meer spelen. Sigthorsson had nog een contract voor een jaar vorig jaar, werd niet verkocht en tekende toen een jaar bij. Ook Schöne heeft inmiddels bijgetekend.al met al een vreemd vrhaal. Van aanvoerder vorig seizoen naar niet meer mogen spelen in het eerste, geen rugnummer krijgen, wel inschrijven voor de Europa Leage maar nu ook niet meer mogen spelen bij Jong Ajax....

11 september 2015 om 15:33

Dat hij aanvoerder was , was al belachelijk. Wekelijks de minste van het veld.
Dus dat ze hem niet meer hoeven snap ik dan weer wel.
Echter laat die jongen lekker in de belofte spelen.

11 september 2015 om 15:44

Waarom zou je een speler die niet bij ajax verder wilt bij de beloften laten spelen? Investeer die speeltijd dan in een talent van de toekomst.

11 september 2015 om 15:44

@bliek het gaat hier niet over Feyenoord, maar vooruit: over welke situatie heb je het? Iedere situatie is weer anders, ik ken geen Feyenoorders met een vergelijkbare situatie als Boilesen. Misschien De Guzman destijds, bedoel je dat?

Boilesen heeft gegokt en verloren. Wat mij betreft mag Ajax met hem doen wat ze willen nu. Geen wedstrijd meer laten spelen? Prima. Hij heeft zijn eigen glazen ingegooid.

11 september 2015 om 16:34

Zodat hij nog fit blijft en nog een beetje marktwaarde heeft. Als dit na de winterstop zou gebeuren zou ik het nog begrijpen, maar wie gaat nu een speler kopen die een half seizoen geen wedstrijd ritme heeft?

11 september 2015 om 16:36

Ik vermoed dat hij doelt op de situatie met Kelvin Leerdam die zijn contract niet wilde verlengen. Toen liet Koeman hem ook niet meer spelen en vond iedereen het belachelijk. Hij mocht toen alleen even invallen tegen Vitesse

11 september 2015 om 16:47

Als je toch nog een plek over hebt op de lijst, waarom niet. Stel dat je ineens met 3 geblesseerde linksbacks zit kun je hem alsnog inzetten.

Als hij (zoals blijkt) met zijn hoofd niet meer bij Ajax is heeft het ook weinig zin om hem bij Jong te laten spelen. Dan loopt hij daar de volgende generatie in de weg.

11 september 2015 om 16:58

Dan stel je dus een speler op die 0 wedstrijdritme heeft en waarschijnlijk 0 motivatie. Laat staan de reactie van het publiek... Als Younness al niet speelt omdat hij wedstrijdritme mist, is de kans wel heel klein dat Boilessen wel ineens gaat spelen.. En de kans dat Riedewald, Viergever, Dijks en Savastano allemaal geblesseerd zijn, is wel heel erg klein..

11 september 2015 om 19:31

Wanneer je hem 0 wedstrijden laat spelen kun je hem ook niet zomaar inzetten bij blessure's, aangezien hij dan ook 0 wedstrijdritme heeft.

12 september 2015 om 14:02

Wilde het net zeggen, waarom zou je een speler waar je in principe niks meer aan verdiend...een speler die gewoon niet beter is dan wat je al heb...laten spele bij je belofte?
Geef dan de jonge honden de kans!
Goed gedaan van Ajax!

11 september 2015 om 16:32

Eerder dom dit! Wie wilt hem nu nog kopen? Dus nu loopt hij gratis de deur uit inplaats van dat Ajax nog iets kan vangen

Zielig van Ajax, omdat hij niet bij wil tekenen mag hij nergens meer minuten maken? Hij heeft gewoon een contract toch? Ajax en boilesen hebben dat toch samen met verstand getekend?
Wat is dat toch altijd met die clubs? Laat hem gewoon vechten voor een plek bij het tweede! Wat een triest gebeuren weer zeg.

11 september 2015 om 14:26

Dan weet jij helemaal niks wat er afgelopen zomer is gebeurd. En vorig seizoen ook trouwens.

11 september 2015 om 14:31

Ja dus? Nergens in het contract zal staan dat hij gegarandeerd speelminuten dient te krijgen. Hij moet beschikbaar zijn voor het leveren van de overeengekomen arbeid en Ajax zal het salaris dienen te voldoen. Als jouw werkgever je niet meer nodig heeft, mag hij je ook betaald thuis laten zitten.

11 september 2015 om 14:35

@johnnyloco: en ook dan kun je voor de rechter eisen dat je óf weer aan het werk gezet wordt, óf de werkgever over gaat tot ontslag (met bijbehorende ontslagvergoeding, evt. herscholingsvergoeding, etc.).

11 september 2015 om 14:51

@ Superghost

Boilesen mag toch nog steeds trainen? Hij gaat alleen geen wedstrijden meer spelen. Het is niet dat hij naar huis gestuurd is..

11 september 2015 om 15:52

Zijn werk is nu gewoon trainen. Het is niet dat hij op de bank mag blijven zitten.

11 september 2015 om 16:15

Staat er wel in het contract dat hij Moet verlengen? Nee, als ik Boilesen was had ik nu dus gezegd; prima, in de winterstop vertrek ik ook niet. Daar schiet jouw club toch ook geen moer mee op?

11 september 2015 om 16:21

Prima als Boilesen dat gaat zeggen. Eens kijken wat voor clubs er gaan komen voor een speler die een jaar lang geen wedstrijden heeft gespeeld. Dat miljoenen salaris wat hij vraagt gaat hij op die manier ook niet krijgen.

11 september 2015 om 16:35

Welke club komt er nu voor hem in de winter nu hij niet speelt

11 september 2015 om 16:53

Die miljoenen vangt hij dan wel aan tekengeld aangezien hij dan transfervrij is.

11 september 2015 om 17:59

@jur74

Alsof clubs zomaar even miljoenen tekengeld gaan neertellen voor een speler die een jaar niet gespeeld heeft, daarvoor anderhalf jaar kut gespeeld heeft en daarvoor 2 jaar geblesseerd geweest is. Als je echt kritisch naar zijn carriere kijkt, blijft er bijzonder weinig over, op basis waarvan er een leuke club met miljoenen langs gaat komen.

12 september 2015 om 14:04

Denk jij dat Boilesen miljoenen aan tekengeld krijgt?
Hooguit een tonnetje of 4.
We hebben het over Boilesen... niet over Alba of Alaba!

11 september 2015 om 14:34

Het zou dom zijn van Ajax om een speler die weggaat speelminuten te geven. Klaar.

Als het nou een Messi of Cristiano Ronaldo is die je team beter maakt, oke. Maar een speler als Boilesen heb je niks aan. Ajax mist hem niet. Alleen Boilesen mist Ajax. Tja... Dan had hij bij moeten tekenen. Dan had Ajax nog speelminuten in hem kunnen investeren.

11 september 2015 om 14:37

Speelminuten in het eerste ben ik met je eens.
Maar bij de beloften....

Hoe denkt Ajax hem in de winterstop te kunnen verkopen als hij zelfs geen speelminuten maakt in het 2e elftal? Welke club is er nu zo gek om een matige speler aan te trekken die zelfs niet op de bank mag zitten bij het 2e elftal en dus totaal geen wedstrijdritme heeft en je dus na het aantrekken ook niet direct in kan zetten?

11 september 2015 om 14:46

Dat is lastig. Ik kan jouw beredenering over het verkopen van Boilesen volgen, maar tegelijkertijd heeft Ajax natuurlijk nog meer spelers die speelminuten moeten maken.

11 september 2015 om 14:49

Jong Ajax is bedoeld om talenten (en afvallers van het eerste) voor te bereiden op speelminuten bij het eerste. Om ze te laten ontwikkelen richting het eerste. Boilesen komt niet meer in aanmerking voor het eerste, dus waarom zou je hem daar dan op voorbereiden?

Voetballers zijn tegenwoordig investeringen. Boilesen is inmiddels afgeschreven.

Het is ook zijn eigen keuze, want het beleid is al een tijd duidelijk.

11 september 2015 om 14:53

Als Boilesen afgeschreven is, ga dan met hem in gesprek en ontbindt met wederzijds goedkeuren het contract.

Heb je die jongen niet meer voor Jan Joker rondlopen en bespaart Ajax zichzelf zijn salariskosten.

Boilesen kan dan transfervrij op zoek naar een nieuwe club. Bespaart je deze hele onzinnige situatie.

11 september 2015 om 14:59

@sammerens

Als je als Ajax zijnde zijn contract ontbindt, dan heb je nog wel degelijk de salaris kosten lijkt me, aangezien je het contract af moet kopen?

11 september 2015 om 15:01

Als je met wederzijds goedkeuren uit elkaar gaat dan gaat de speler dus akkoord met het stopzetten van het contract. Ajax hoeft hem dan niet meer te betalen aangezien het dienstverband per direct ontbonden is.

11 september 2015 om 15:23

@ Sammerens

Misschien hebben Ajax en Boilesen het daar wel over gehad, en wil Boilesen zelf mee trainen t/m de winter & rustig op zoek naar een volgende club.. Of zie jij hier 'tussen de regels' van dit artikel nog wat extra info die ik hier even mis?

Speculeren dit..

11 september 2015 om 15:47

Er zijn ook spelers die hun eigen contract afkopen om ergens aan de bak te komen...

Het feit dat Boilesen het aangeboden contract van Ajax te laag vond na zo´n drama seizoen verteld mij dat hij door geld gedreven is. Die gaat zijn contract niet afkopen.

Misschien dat Ajax wederzijds wil opzeggen na 31 januari, maar daarvoor kan Ajax nog gewoon geld voor hem krijgen in de winter transferperiode.

11 september 2015 om 16:26

Kan best zijn dat hij niet de eerste keus is op zijn positie, maar wie wordt hier uiteindelijk beter van? Niemand toch! In de eerste plaats Ajax niet, want Boilesen vindt echt wel een club volgende zomer hoor, zijn makelaar regelt dat wel. Maar wat doet Ajax hier nu eigenlijk: ze betalen een speler een heel seizoen om helemaal Niks te doen. Van geldverspilling gesproken, eerste klas voorbeeld. Ze hebben hem toch zelf een contract gegeven tot de zomer van 2016, wat is er dan mis met dat contract respecteren? Het gaat niet over "speelminuten in hem investeren", het gaat erom dat hij betaald wordt om te voetballen voor Ajax, waarbij Ajax hem nu dus nog altijd moet betalen, maar Boilesen zelf helemaal niks meer hoeft te doen. Nou, prima regeling voor Boilesen zeg ik dan. Ajax schiet gewoon zichzelf in de voet.

En dit alles staat helemaal los van de prestaties van Boilesen trouwens. En of Ajax hem mist of niet, door categoriek de deur te sluiten is er maar één verliezer en dat is Ajax zelf. Straks presteert hij misschien fantastisch op training en is je eerste keuze op linksback geblesseerd. Mooie situatie dan, zit je met een linksback die goed presteert, die je honderdduizenden euro's betaalt, maar je gebruikt hem niet. Top...

11 september 2015 om 17:02

@louis el Pisto,

Wat speculeer ik dan? Ik lees het artikel en reageer met wat naar mijn mening de beste oplossing zou zijn op basis van hetgeen wat bekend is.

Jij speculeert zelf met 'misschien hebben ze het daar al wel over gehad'. Dat vind ik dan wel weer komisch.

Volgens mij zeg ik toch niets raars. Zoals ik het lees willen beide partijen van elkaar af. Naar mijn mening is Boilesen al vrijwel niets meer waard in de volgende transferperiode. Dan zou ik mijzelf, uit oogpunt van beide partijen, de martelweg van een jaar lang doormodderen met een uitzichtloze situatie besparen.

Vanuit het oogpunt van Ajax bespaart de club zich dan de aanwezigheid van een persona non grada en de salariskosten. Het zou me verbazen als een eventuele transfer in Januari meer op gaat leveren dan zijn salariskosten.

Uit het oogpunt van Boilesen zou ik met alle liefde afstand doen van het contract en het bijbehorende salaris omdat het je per direct de kans geeft ergens anders te tekenen en aan een positieve toekomst te gaan werken.

11 september 2015 om 18:59

Ik kan me voorstellen dat dit een slechte uitwerking zou kunnen hebben. Andere spelers zien dan hoe je vervroegd transfervrij zou kunnen worden. Ben bang dat dan het hek van de dam is.

11 september 2015 om 14:40

dat hij geweerd word bij het eerste van Ajax kan ik me nog wel voorstellen hoewel hij zich ook niet schandalig heeft gedragen.
Tuurlijk was het vragen om een beter contract not done maar een simpele nee vanuit Ajax zou daarover voldoende moeten zijn.
Dat Boilissen vervolgens niet tot een akkoord is gekomen met andere clubs kan je over speculeren maar ook Boilissen zou liever weg willen dan blijven lijkt me.
Dat hij nu ook geweerd word bij Jong Ajax is gewoon een vorm van wegpesten wat feitelijk nergens op is gebasseerd.
Is niet de eerste keer dat de Boer zo handelt.

11 september 2015 om 14:46

@ Nick_10

Ajax heeft daar een duidelijk beleid in. Boilesen heeft er zelf voor gekozen niet te verlengen, en heeft zelf ook andere mogelijkheden laten lopen. Hij wist daarbij al wat er zou gaan gebeuren, dus is dit ook zijn eigen keuze.

Over Boilesen is duidelijk dat hij voor het eerste niet meer van waarde zal zijn, omdat hij voorbij gegaan is door Dijks. Daarbij is Jong Ajax bedoeld voor de ontwikkeling van talenten, richting het eerste. Boilesen heeft geen vooruitzicht meer op het eerste, dus dan hoeft hij daar ook niet meer op voorbereid te worden..

Voetballers zijn (hoe vreemd ook) gewoon investeringen voor een club. Bij een traineeship (waarbij ook veel in je geïnvesteerd wordt) kan je ook niet zonder consequenties uitstappen. Bij een 'normale' baan werkt het toch heel anders. Dat weet je als voetballer zelf ook..

11 september 2015 om 15:46

ajax heeft gewoon gelijk en jij hebt ergens ook een punt. Maar wanneer boilissen met een salaris eis komt, terwijl hij een van de zwakste was de afgelopen seizoen.dus gewoon geen speeltijd verdient in mijn ogen en dus handelt ajax goed.

11 september 2015 om 15:51

Nick, de tweede en derde keeper van Ajax hebben ook gewoon een contract. Waar zitten die? Op de bank of op de tribune. Geen enkele speler heeft recht op speelminuten. Die krijgen ze wanneer de trainers vinden dat dat een goed idee is.

Van Boilesen vinden ze nu dat het geen goed idee is. Nog los van het feit dat hij het daar zelf naar gemaakt heeft, zal hij dat moeten accepteren. Dat hoort gewoon bij voetbal. Soms komt het omdat je niet goed genoeg bent, de andere keer omdat er geen toekomst meer voor je is, vaak is het een combinatie. Als zo'n maatregel uitsluitend wordt genomen om een speler te dwingen om een nieuw contract te tekenen, ben ik met je eens dat het hard is. Maar bij Boilesen is het nu gewoon heel anders. Ajax wil van hem af, en terecht.

Boilesen krijgt salaris en mag trainen. Ajax houdt zich dus gewoon aan het contract.

11 september 2015 om 16:30

Ajax wil van hem af, prima. Boilesen is niet goed genoeg voor de basis, ook prima. Maar wat win je er als club mee om zo categoriek te zeggen dat hij in geen geval nog speelminuten zal maken? Je moet hem toch gewoon betalen, hij moet ook gewoon trainen en een seizoen is lang dus er kunnen allerlei dingen gebeuren. Wie weet heb je hem straks in november plots nodig, dan kun je niet meer terug want alle bruggen zijn verbrand. En dan lacht Boilesen sowieso, want die krijgt gewoon betaald door Ajax. En waarvoor betaalt Ajax hem dan? Voor niks, helemaal niks. Gewoon weggegooid geld.

Uitstekend gehandeld door Ajax. Blij mee. Afstraffen dat arrogante gedoe van omhooggevallen talentjes.

11 september 2015 om 16:31

Nou, wat een straf: een volledig jaarloon voor een speler die er niks voor hoeft te doen. Zo wil ik ook wel gestraft worden. Ajax straft vooral zichzelf met deze actie. Ik snap niet dat iedereen het anders ziet en dit soort praktijken toejuicht.

11 september 2015 om 16:41

Sportief gezien is dit natuurlijk geen fijne situatie voor Boilesen. Hij komt een half jaar niet aan speelminuten dus verliest hij al zn wedstrijdritme. Dat bedoel ik vooral als de straf.

11 september 2015 om 16:44

Ja natuurlijk is het geen perfecte situatie voor Boilesen, dat is duidelijk. Maar hij krijgt straks toch wel zijn vrije transfer naar een mooie club, daar zorgt zijn makelaar wel voor. Maar wat krijgt Ajax? Toch helemaal niks, het kost alleen maar geld.

11 september 2015 om 20:54

Ach stakke dat jaarsalaris zal wel mee vallen, ze hoeven in ieder geval de wedstrijd premies niet te betalen.....dat scheelt alweer een duit. Ze hebben hem een prima aanbieding gedaan maar hij wil zelf niet meer bij ajax spelen en zou in de zomer wel even een stap hogerop gaan. Alleen wat blijkt geen club zit op de beste man te wachten. Tijdens zijn lange blessures en mindere periodes is de boer hem blijven steunen altijd opgesteld en zelfs aanvoerder gemaakt om vervolgens doodleuk te zeggen; meer geld of ik ben weg......nee hoor dan liever een jeugdig talent die er vol voor wil gaan dan een overschat mannetje dat niet voor ajax wil spelen

Als er ooit iemand was die het aanvoerderschap in Ajax 1 totaal niet belichaamde dan was Boilesen het wel. Ik vraag me af wat hij heeft gedaan om het blinde vertrouwen te krijgen van de technische staf want goed voetbal was daar geen onderdeel van. En dan na een drama jaar waarin je veel te veel vertrouwen hebt gekregen ook nog eisen stellen als het om contract verlenging gaat... die jongen is niet goed bij z'n hoofd. Ik schrijf niet snel spelers af maar Boilesen is alles wat ik niet graag zie bij Ajax. Dijks en Tete zijn een verademing vergeleken met die twee flut backs van vorig seizoen.

dit slaat nergens op van ajax.
ze konden hem verkopen alleen vroeg ajax teveel geld, dan is het toch logisch dat niemand hem koopt.

11 september 2015 om 14:36

Ja precies, als jij je huis niet verkocht krijgt verkoop je het toch gewoon voor 1 euro? Dan raak je hem wel kwijt hoor!

Verstandig van Ajax dat ze deze houding aannemen. Geeft ook een prima signaal af naar anderen die er met de pet naar gooien en alleen maar meer centen willen.

11 september 2015 om 14:38

Nee, Ajax vroeg niet teveel geld. Boilessen zelf wou niet. Ajax is al eens akkoord geweest met een club dacht ik, alleen Boilessen wou daar niet heen.

11 september 2015 om 14:40

Ajax vroeg helemaal niet teveel geld. Ze hadden zelfs een akkoord met Genoa, maar een bank garantie bleef uit waardoor Boilesen het als excuus gebruikte om niet in onderhandeling te gaan met ze. Bij Aston Villa hield hij al meteen de boot af, hij wilde daar (ook) niet heen.

Bij Ajax is het allang duidelijk dat hij gratis wil vertrekken en daarom zijn ze zo boos. Hij heeft hele seizoenen niet gespeeld, maar Ajax betaalde gewoon zijn salaris altijd door. Sigthorsson ging wel gewoon nog zijn contract verlengen ondanks dat hij wist dat hij deze zomer verkocht zou worden.

11 september 2015 om 14:44

@gino79 jou reactie slaat nergens op :

1. dat is het beleid ,of heb je vorige jaren niet goed opgelet?
2. ajax heeft het geld niet nodig, zat op de bank, ze hoeven dus niks te verkopen.
3. ajax vroeg helemaal niet te veel geld voor boilessen meneer had zelf wat salariseisen die de pan uitschoten (2miljoen ofzo)

Waar blijven nou de commentaren van degenen die PSV veroordeelden omdat ze, na herhaaldelijke pogingen om Bakkali zijn contract te laten verlengen, hetzelfde hebben gedaan wat Frank de Boer nu doet met Boilesen.
Of is het nu plotseling wel geoorloofd om een speler zijn wedstrijden te ontnemen?

11 september 2015 om 14:39

Ik vind het van Ajax net zo belachelijk als van PSV hoor. Ze zetten bij Jong Ajax nu liever rechtspoten zonder potentie voor Ajax 1 op linksback, terwijl ze gewoon de linksback van het Deense elftal in de selectie hebben..

11 september 2015 om 14:47

Jong Ajax gebruiken voor de ontwikkeling van Boilesen die in de zomer transfervrij weg wil? Dat is wel handig?

Goed gehandeld van Ajax, kan boilesen elk weekend samen met zn papa op zoek naar een nieuwe club.

11 september 2015 om 14:49

Liever een rechtspoot op linksback die daar dan een seizoen ervaring opdoet bij Jong Ajax dan een speler die volgend jaar toch gratis vertrekt.

psvajax de situatie van Bakkali is heel anders dan die van Boilesen. Boilesen was namelijk aanvoerder van Ajax vorig seizoen. Bakkali wou niet bijtekenen omdat hem beloftes werden gedaan die PSV niet nakwam (volgens zijn zeggen) qua speeltijd. Op een gegeven moment speelde hij hele maanden niet omdat ze hem bij PSV 1 niet nodig hadden en hij bij Jong PSV ook niet speelde.

Nadat Bakkali naar het 2e was verbannen kwam bij daar wel gewoon te spelen (omdat ze nog altijd de hoop hadden dat hij zou bijtekenen, Brands zei herhaaldelijk dat het wel goed zou komen), maar vertikte hij dat zelf. Ajax geeft nu aan dat Boilesen helemaal niet mag spelen. Hele andere situatie dus.

11 september 2015 om 19:57

Sjakie en Scrum, Boilesen wilde deze zomer al weg, die zal het in de winter opnieuw proberen, maar als hij niet speelt krijgt Ajax er zeker geen stuiver meer voor. Ajax wilde 2,3 milj toch? Dan zullen ze in de winter nog steeds een milj willen, leer mij Ajax kennen.. Hoe kun je iemand, die je geen eens een plek op de bank bij Jong gunt, nog verkopen?

13 september 2015 om 19:33

Ze hopen dat hij bijtekent a la de Gea.

13 september 2015 om 23:05

Het aanbod van Ajax is van tafel sinds de weigering, dus denk het weinig.

11 september 2015 om 14:43

Inderdaad. Dit was ook bij AZ met Hoedt geloof ik en toen vond iedereen het raar dat de AZ supporters hem niet wouden zien spelen.

11 september 2015 om 15:02

waar was jij toen ajax al een aantal jaar dit soort spelers op de bank zet, in een grot wellicht?? jij noemt het een speler zijn wedstrijden ontnemen , maar wat denk je van een talent die op zijn plek dan kan gaan staan... dan ga je er toch geen boilessen neer zetten die zo naar een jaar toch wegloopt ... dat is pas wedstrijden ontnemen !!

11 september 2015 om 15:50

tevens speelt boilissen echt niet goed, zou het nu dan beter zijn, denk het niet

11 september 2015 om 16:12

@110124, Uit welke grot kom jij dan.
Toen Bakkali werd verbannen viel iedereen over PSV heen omdat het schande was en nu het met Boilesen gebeurt is het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld.
Begrijp je nu wat ik bedoel of moet ik het nog duidelijker uitleggen?

11 september 2015 om 16:37

@psvajax
Ga je er nou nog tegenin?? Op welke manier zijn de situaties met Boilesen en Bakkalli volgens jou te vergelijken?

Volgens mij is Boilesen ondanks zijn vele vele blessures al jaren een speler van het eerste. Bovendien heeft hij altijd het vertrouwen gekregen wanneer hij kon spelen (terwijl zijn prestaties dramatisch waren, zeker het afgelopen seizoen) als je dan nu nieuwe aanbiedingen naast je neerlegd en inzet op een transfervrij vertrek naai je je club gewoon een oor aan.

Ik wens Boilesen een fijn jaar toe, thuis op de bank. Wat een slappe hap die gozer.

11 september 2015 om 15:55

PSV had ook gewoon gelijk. Net als Ajax nu.

Jij loopt nu te hengelen naar reacties van mensen die alleen maar lopen te zuigen op deze site. Probeer daar nou gewoon boven te staan. Jij haalt nu zelf een oude koe uit de sloot, daar schiet helemaal niemand wat mee op.

11 september 2015 om 14:35

Hij krijgt toch nog gewoon betaald? Die andere spelers hebben toch ook een contract? Ze kunnen niet allemaal spelen.

11 september 2015 om 14:36

Met een jaarsalaris wat enkele malen boven de Balkenende norm ligt heb ik weinig medelijden met voetballers.

11 september 2015 om 14:39

Ja en? Hij heeft vorig jaar duidelijk bewezen op alle fronten de zwakste te zijn. Dus nu speelt er iemand die beter is/ in elk geval 100% geeft. En hij had dat contract niet hoeven weigeren natuurlijk. Als jij je op werk zo'n wanprestatie levert krijg je gewoon ontslag.

11 september 2015 om 14:55

@ Hangover

Boilesen mag gewoon trainen, er staat in dit artikel dat hij alleen geen wedstrijden meer mag spelen. Jong Ajax bereid mensen voor op speelminuten in het eerste. Dat vooruitzicht heeft Boilesen niet, dus waarom zou hij daar dan spelen?

Hij zit volgens mij niet thuis op de bank hoor. Ben het met je eens dat het vreemd is dat de voetbalwereld zo anders werkt dan de normale arbeidsmarkt, maar het is al heel lang een feit dat dit verschil er is.

Dan is de keuze van Ajax in voetballand dus niet vreemd. Boilesen wist wat het beleid was..

11 september 2015 om 16:01

Dit kan overal hoor. Zolang ik op kantoor mag komen, mijn geld krijg, en werk mag doen dat passend is, is het toegestaan. Ook al mag ik dan niet meer in mijn voorkeursdossiers werken, of met de hoogste baas op pad als die ergens moet presteren en ondersteund moet worden. Zo is het ook met Boilesen. Hij mag trainen, krijgt betaald, maar mag niet meer in de wedstrijden opdraven. Vervelend voor hem, maar het is niet anders. En het is ook niet anders dan elders.

Het enige dat anders is, is dat een speler niet zomaar zijn contract op mag zeggen. Maar dat mogen basisspelers ook niet, dus dat is voor dit geval niks bijzonders. Dat hoort gewoon bij het voetballen en is een geheel andere discussie.

11 september 2015 om 20:56

Hangover

Lekker is dat, heb je een speler waarvan je denkt dat het een topper wordt, is hij ieder jaar zwaar geblesseerd, blijf je er in investeren, wordt het je aanvoerder, bakt hij er helemaal niets van, sterker nog, hij verneukt diverse wedstrijden.

Blijf je toch vertrouwen in hem hebben, bied je hem een nieuw contract aan, weigert hij. Lekker is dat.

Nee, genoeg geinvesteerd. Op de tribune met dat jong. Geen extra geld en moeite meer in stoppen.

Ga er maar vanuit dat hij elke maand z'n salaris krijgt overgemaakt. Denk niet dat er een minimum aantal speelminuten in vermeld staat. Ajax houdt zich dus aan de arbeidsovereenkomst.
On: Ajax handelt hier mijns inziens correct; speler wil niet verder met de club dus zullen ze een team moeten opbouwen zonder de desbetreffende speler.

Een contract is toch een contract? Mag dit wel volgens de wet? In de zin van, hij heeft een prestatiecontract, maar hij wordt ontzegd te presteren.
Ik dacht dat daar vaker een rechtzaak is over geweest.

11 september 2015 om 14:40

Een prestatiecontract? Hij heeft vorig seizoen het hele seizoen de kans gehad om iets van zijn prestaties te laten zien maar hij voldoet niet. Dan mag Ajax toch hopelijk wel iemand anders op zijn plek zetten?

11 september 2015 om 14:54

Kinderachtige reactie. Natuurlijk mogen ze iemand anders op zijn plek zetten maar ze gooien hem eerst uit het eerste elftal, en vervolgens het tweede elftal. Oftewel, hij mag zijn beroep niet uitoefenen.

Buiten dat: blij dat boilesen nooit meer in Ajax 1 speelt.

11 september 2015 om 15:02

Hij mag meetrainen bij de beloften. Maar niet alle beloften spelers kunnen worden opgesteld; dat is een keuze van de trainer. In zijn contract zal nooit staan dat hij een bepaald aantal wedstrijden dient te spelen. Er is niets onreglementairs aan de opstelling van Ajax.
Dat zal wat zijn als alle reservespelers bij Ajax ineens naar de rechter stappen omdat ze hun beroep niet uit kunnen oefenen.

11 september 2015 om 15:54

Heb je ook zoiets gehoort baas en werknemer, nou ajax is de baas en hij is de werknemer en hij moet zelf presteren om hogerop te komen, hij is aanvoerder geweest, niks waard en als speler ook niets beter. Ik denk toch niet dat men in een contract van een speler zet hoe lang hij moet/mag spelen. Moet hij beter zijn best doen, dan komt die er miss nog in, en ook niet van die achterlijke eisen hebben. Ook hij weet wat het beleid is van ajax, of is hem dat ontgaan.

11 september 2015 om 16:06

@betweter

Het enige aparte in de voetbalwereld is dat spelers hun arbeidscontract niet op mogen zeggen. Jij en ik kunnen altijd weg bij een werkgever, met eventueel een korte opzegtermijn. Dat is in de voetballerij niet zo, maar dat is niet specifiek voor dit soort gevallen. De reden is dat er zoveel in spelers geïnvesteerd wordt.

Dat is in de normale maatschappij ook; als jouw baas een peperdure opleiding voor je betaalt, bijvoorbeeld tot piloot, dan kan je ook niet zomaar weg, daar staat dan een hoge vergoeding tegenover. Dus ook dat is niet uniek voor de voetballerij. En dat weten we ook al jaren. Stel dat Messi zegt "adios, ik neem mijn twee maanden opzegtermijn en ik ga naar City". Daar zouden we wel enigszins van opkijken, vermoed ik.

En verder: ja, dit mag volgens de wet. Boilesen mag werken, namelijk trainen. En hij krijgt zijn geld. Niks aan de hand dus. De derde keeper van Ajax maakt ook geen speelminuten, en daar heeft ook niemand het over. Zo moet Boilesen het nu zien: je bent laatste keus, alle anderen komen nu eerst.

11 september 2015 om 16:33

De reden waarom dat niet zo werkt is dat er met contracten van bepaalde duur wordt gewerkt. Ik werk zelf met een contract onbepaalde duur, dan is er inderdaad een wettelijk bepaalde opzegtermijn. Met een contract van bepaalde duur moet je (in principe) dat contract voor de resterende duur afkopen. Eigenlijk kunnen voetballers dat ook, als ze het hard zouden spelen.

11 september 2015 om 16:37

Goeie aanvulling.

Maar dat afkopen doen ze toch ook? Dat noemen we dan transfersom.

11 september 2015 om 16:46

Klopt, alleen is zo'n transfersom nogal willekeurig bepaald en niet noodzakelijk 1 op 1 gelinkt aan loon en resterende contractduur. Voor een stuk wel natuurlijk, maar niet zoals in een "normale" arbeidsomgeving.

11 september 2015 om 19:24

Dank voor de uitleg. Ik heb voor me gevoel namelijk wel is een rechtzaak gezien die door een speler was aangespannen omdat hij uit het eerste was gezet.

11 september 2015 om 21:04

Betweter, dat zou kunnen. Als het om de uiteindelijke juridische conclusie gaat, dan kunnen er altijd omstandigheden zijn die alles anders maken. Bepalingen in het contract, mondelinge toezeggingen, you name it. Alles kan relevant zijn.

11 september 2015 om 21:00

Betweter

Hij heeft geen prestatiecontract. Babel had 2 jr geleden een prestatiecontract.

Ajax maakt hier gewoon een statement, en vind dat er weinig mis mee is in mijn ogen.

Ze hebben duidelijk aangegeven dat het of bijtekenen is of vertrekken uit Amsterdam.
Als je dan een contract aanbieding naast je neerlegt, en eist een verbetert contract ben je niet goed bij je hoofd als Boilesen zijnde.

Ajax heeft hem de volste vertrouwen gegeven nadat hij na zijn blessures bleef stuntelen in het eerste elftal.
En als je je dan zo opstelt naar je werkgever geef ik Ajax het grootste gelijk.

Er is wel een club of 2 gekomen, alleen die waren niet goed genoeg in de ogen van Boilesen.

Gooit gewoon zijn eigen ramen in met deze aktie.
Toch niks mis mee dat Ajax zich zo opstelt, anders zien andere spelers dit ook gebeuren en die denken dan ' hee, als Boilesen dat allemaal kan maken doen wij dat ook'.

je vergeet te vermelden daT Ajax Teveel Geld Vroeg Voor Boilesen.

11 september 2015 om 14:41

En je vergeet dat Meneer zelf nogal kieskeurig is, denk ie echt dat na zo'n drama jaar alle topclubs uit Europa voor hem in de rij staan?

11 september 2015 om 15:01

Ajax was akkoord, Boilesen kwam er zelf niet uit met die clubs, net als bij Ajax door zijn te hoge eisen.

Ajax investeert in meneer Boilesen. De financiering van zijn opleiding, zijn salaris, de faciliteiten. Kost allemaal geld. Deze investering gaat niks opleveren, dus pompt Ajax extra geld, tijd & speelminuten in andere investeringen. Dit is de voetbalwereld. Deal with it.

1 Euro IS Overdreven.
maar als jij voor je de slechtste speler van de eredivisie nog boven 2 miljoen vraagt dan gaat dat niet werken.

11 september 2015 om 17:11

Hahaha idd helemaal mee eens!
En hem afgelopen seizoen maar blijven opstellen en zelfs aanvoerder maken. Wil niet bijtekenen en als een baksteen laten vallen, en ook nog eens 2 miljoen vragen. Ja wie is er dan gek? Naar mijn mening FdB en Ajax zelf...

Mooi arbeidsrechtelijk dingetje van maken, hij is welkom op het spreekuur van de rechtswinkel haha

boilesen is ouder dan 21 jaar. hierdoor zou hij maar een bepaald aantal wedstrijden in actie mogen komen dacht ik. dus ik snap wel dat ajax hem dan geen speelminuten geeft, want je houdt zo een talentvolle andere linksback tegen in z'n ontwikkeling

Wat een rare club dat Ajax. Je tekent met 2 partijen een contract, er is ingeslopen dat een speler maar zijn contract moet verlengen als dit profijt heeft voor de club. Mag een speler ook om contractverlenging vragen als dit geen profijt heeft voor de club, nee dan wordt je netjes door de achterdeur naar buiten geleid.

11 september 2015 om 15:00

Ik begrijp je punt niet helemaal. Hij wordt namelijk gewoin doorbetaald. Er zijn zat spelers die in de selectie zitten die ook nooit spelen, denk bijvoorbeeld aan Lerin Duarte. En dat is bij elke club zo, Mathijssen was grootverdiener bij Feyenoord en speelde in zijn laatste seizoen ook niet of nauwelijks.

Het is dus helemaal niet zo raar dat een speler niet speelt. Nog een voorbeeld, Bogarde bij Chelsea. Ajax hoefde dus helemaal niks te zeggen en niemand zou er een probleem van maken, maar omdat Ajax het nu zo naar buiten brengt gaan bepaalde typetjes die zowieso Ajax al "een nare club" vinden er graag kritiek op leveren.

11 september 2015 om 15:06

Haha Ajax een rare club. Als je nou gezegd had dat de voetbalwereld raar is, ok. Want er is een duidelijk verschil tussen voetbalcontracten, en normale arbeidscontracten.

Maar clubs investeren in spelers, zoals anderen in aandelen. Als ze niet interessant meer zijn, doe je ze van de hand. That's the way things work..

Heeft niks met Ajax te maken. BTW het gaat over wedstrijden spelen, volgens mij mag meneer huilie huilie nog gewoon trainen hoor. Wedstrijden in jong Ajax zijn er om spelers voor te bereiden op minuten in het eerste. Boilesen gaat nou eenmaal geen potjes meer spelen in het eerste, dus dan automatisch ook niet meer in Jong..

Vrij logisch volgens mij..

Aan deze situatie heeft toch helemaal niemand wat?

Verscheur dat contract, geef die jongen nog een hand als hij de deur uit loopt en sluit het hoofdstuk Boilesen.

Heeft Ajax geen speler meer rondlopen die ze eigenlijk nergens bij willen hebben. Bespaart Ajax zich lekker zijn salariskosten en de speler in kwestie kan ook geen negatieve invloed op anderen meer hebben.
Boilesen kan dan lekker op zoek naar een andere club. Als hij gratis is zijn er vast nog wel fatsoenlijke clubs te vinden die het wel met hem aandurven.

Ik zie alleen maar winnaars bij het ontbinden van zijn contact. Ajax kan hem alleen nog slijten in de winterstop en dan is hij met een contract van een half jaar en 0 speelminuten toch al helemaal geen cent meer waard. Je mag blij zijn als je nog een bedrag voor hem krijgt waarmee je zijn salaris kan compenseren.

Kortom, ontbinden die hap.

11 september 2015 om 15:06

Beetje hypocriet aangezien je bij Bakkali juist het tegendeel verkondigde. Je had het steeds over bijtekenen zodat hij nog wat kon opleveren.

Dit is een principekwestie voor Ajax zodat ze dit in de toekomst willen ontmoedigen (na Sulejmani en El Hamdaoui die laten we eerlijk zijn na hun tijd bij Ajax geflopt zijn in het buitenland na al het gesteggel en een seizoen langs de kant hebben gestaan).

11 september 2015 om 16:48

@scrumpti0uz,

Nou, dan ben ik heel benieuwd wanneer ik dat verkondigd heb. Als je mij dat aan kan tonen dan stuur ik per direct een kratje pils of Fristi jouw kant op. Wat jouw voorkeur maar heeft. Wellicht laat mijn geheugen me in de steek maar ik kan me niet voorstellen dat ik verkondigd heb dat ze hem bij moesten laten tekenen, puur voor de verkoopwaarde.

Toen er na de switch van zaakwaarnemer sprake van verlenging van Bakkali zijn contract was heb ik gezegd dat PSV dat zou moeten doen indien uit gesprekken met Ploegsma en Bakkali zou blijken dat er een basis was om op sportief vlak met elkaar door te gaan. Daarbij heb ik gezegd dat je hem altijd nog kon verkopen indien zou blijken dat je niet met hem kan werken en dat hij gezien zijn status als groot talent dan nog wel wat waard zou zijn.

Kortom: Bij laten tekenen om sportieve redenen. Gezien alles wat er toen al gebeurt was zou dat sowieso een risico zijn. Bijkomstig voordeel van bijtekenen was dat PSV hem dan altijd nog kon verkopen, wat het risico dus acceptabeler zou maken. Dat is de reden waarom ik PSV aan zou raden hem te laten tekenen, dus niet puur voor de centen.

In het geval van Boilesen is het overduidelijk dat het tussen hem en Ajax niet meer goed gaat komen. Hij gaat niet bijtekenen en Ajax gaat hem dat ook niet meer aanbieden. Deze situatie is dus compleet uitzichtloos, terwijl er bij de switch van zaakwaarnemer van Bakalli hoop was dat het toch nog goed zou komen.

Die 2 situaties zijn naar mijn mening dus absoluut niet te vergelijken.

12 september 2015 om 23:17

Bakkali stond zelfs 2 seizoenen stil in zijn ontwikkeling. Hoeveel moeite PSV ook deed om hem te verkopen of bij te laten tekenen het was allang duidelijk dat hij gratis weg wou en PSV aan het lijntje hield.

Geef nou maar toe dat je hypocriet was.

13 september 2015 om 10:10

Wauw, ik was heel benieuwd naar jouw reactie maar zo slecht als dit had ik hem niet verwacht.

Je legt iemand woorden in zijn mond en noemt hem hypocriet, maar kan dat dus niet hard maken. Wat een onthutsend zwak verweer zeg. Van een bewezen lid had ik nog wel een beetje niveau verwacht.

Ik zal je maar een handje helpen:http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=221426.... Nou, waar zeg ik dat PSV Bakkali bij moet laten tekenen puur zodat ze nog wat aan hem kunnen verdienen?

Laat het goedkoop proberen te scoren door valse beschuldigingen te maken voortaan achterwege aub.

In jouw onthutsend zwakke reactie beweer je dat Bakkali al 2 seizoenen stil stond. Bakkali debuteerde in Augustus 2013. Zijn switch van zaakwaarnemer was net een jaar later. Knap dat hij dan al 2 seizoenen stil stond.

Kortom, het zou je sieren als je mans genoeg zou zijn en zelf toe zou geven dat je fout zit, en ik nooit heb verkondigd dat PSV Bakkali bij zou moeten laten tekenen, puur voor de centen.

13 september 2015 om 13:49

In mijn reactie probeer ik het nog vriendelijk te houden, maar kennelijk voelde je je te kijk gezet als moderator door het aantal duimpjes omhoog bij mijn reactie gezien je woordenkeus in termen als bewezen lid en niveau.

Bakkali maakte al in juli zijn debuut. Een zin eerder heb je het over onthutsende zwakke reactie en dan maak je deze makkelijke fout (gewoon een kwestie van goed opzoeken).

"dan spekt het in ieder geval de clubkas nog een beetje. "

"hou je er dankzij de contractverlenging in ieder geval nog wat serieuze knaken aan over. "

Jouw woorden. Je praat er heel erg omheen, maar je hebt in wezen wel degelijk een aantal keren gezegd dat hij dan tenminste nog iets zou opleveren. Je steling daar was steeds dat het beter was dat hij zou bijtekenen terwijl je het hier al meteen hebt over contract ontbinden.

Dat is dus hypocriet.

14 september 2015 om 12:15

Nou wat voel ik me te kijk gezet. Het feit dat ik moderator ben heeft hier ook helemaal niets mee te maken.
Ik reageer omdat jij mij voor hypocriet uit maakt. Vervolgens geef ik een nette en uitgebreide uitleg over wat ik heb gezegd, en vraag ik jou om dan eens aan te geven wanneer ik heb gezegd dat PSV Bakkali bij moest laten tekenen met als hoofdreden dat hij dan nog geld waard zou zijn.

Vervolgens verzuim je dat volledig en dat vind ik teleurstellend voor een lid met de status bewezen lid. Die status heb jij als het goed is verkregen wegens nuttige en goed onderbouwde bijdragen. Dat jij denkt dat ik me te kijk voel gezet door wat duimpjes die jij jezelf nota ben zelf kan geven is een komisch gedachte. Als iemand jou een verwijt maakt waar jij het niet mee eens bent dan verdedig jij jezelf toch lijkt mij. Ik doe niet meer en niet minder.

Goed, ik maakt dus een foutje omdat ik zijn Eredivisiedebuut in augustus als debuut noemde terwijl hij welgeteld 4 dagen daarvoor op 30 juli zijn debuut in de CL had gemaakt. Zit ik er 4 dagen naast. Chapeau. Lijkt me toch heel wat minder boeiend dan het verzinnen van '2 jaar stilstand in ontwikkeling' terwijl hij zoals gezegd pas een jaar terug zijn debuut had gemaakt. Je weet dat je daar finaal mis mee zat dus dan probeer je de aandacht maar af te leiden door mij een foutje van 4 dagen te verwijten?

Verder denk ik dat je veel naar Pownews kijkt gezien je quote's. Met goed knippen en plakken kan je inderdaad wel wat moois maken.

Voor de eerste quote staat namelijk in mijn reactie duidelijk het volgende:
"als uit gesprekken met Ploegsma en Bakalli blijkt dat er een basis is om door te gaan dan moeten ze dat gewoon doen. Vastleggen en nog een kans geven.
Hij heeft wel een dermate status als talent dat je hem altijd nog kan verpatsen als blijkt dat je echt niet met hem kan werken. Dan spekt het in ieder geval de clubkas nog een beetje. "

Hoe duidelijk wil je het hebben? Ik zeg duidelijk dat ze hem bij moeten laten tekenen, alleen als uit gesprekken met de speler en zijn nieuwe zaakwaarnemer blijkt dat er een sportieve toekomst tussen de club en de speler mogelijk is. Mocht dat achteraf alsnog mislukken, dan kunnen ze als prettige bijkomstigheid van het nieuwe contract in ieder geval nog wat centen pakken bij een verkoop. Jij zegt dat ik beweer dat PSV hem bij moet laten tekenen, puur zodat hij nog wat waard is en dat is overduidelijk niet wat ik zeg.

Hetzelfde voor de tweede qoute die je pakt. Daar staat exact eenzelfde uitleg voor:

"ik zie niet in waarom je hem geen nieuwe kans zou geven als blijkt dat het met Ploegsma als zaakwaarnemer toch helder werken is.

Blijkt het uiteindelijk dat het alsnog niet werkbaar is dan verkoop je hem. Hou je er dankzij de contractverlenging in ieder geval nog wat serieuze knaken aan over."

Wederom: Geef hem contract als blijkt dat er wel te werken is met Bakkali op het moment dat hij Ploegsma als zaakwaarnemer heeft. Mislukt het alsnog, dan kan je hem dankzij het nieuwe contract altijd nog verkopen.

Het enige hypocriete wat ik zie is dat jij bewust de stukken uit mijn reacties weg laat waarin ik zeg dat een sportieve basis de reden van contractverlening zou moeten zijn. Dat hij nog geld waar zou zijn dankzij zijn verlenging is een bijkomstigheid waarmee je het risico om het toch nog eens met hem te proberen kan verantwoorden. Dat hem een nieuw contract aanbieden een risico zou zijn gezien alles wat er al gebeurt was mocht duidelijk zijn.

In mijn oorspronkelijk reactie op jou geef ik dit overigens al overduidelijk aan. Vandaar nogmaals, wees gewoon een vent en geef gewoon toe dat ik niet heb lopen verkondigen dat ze hem bij zouden moeten laten tekenen omdat hij dan nog wat waard zou zijn. Ik benadrukte overduidelijk dat het sportieve de basis is voor een verlenging en dat de waarde van de speler niet meer een bijkomstigheid is als ontsnappingsroute indien het alsnog niet zou werken.

11 september 2015 om 15:12

Denk niet dat andere clubs hem nog in Mogen schrijven voor een competitie. Maar ben het met je eens dat dat voor beide partijen goed zou zijn hoor. Vind het logisch dat hij geen minuten meer mag maken. Ze hopen natuurlijk toch nog iets van de investering in zijn opleiding/speeltijd/salaris terug te krijgen, maar of dat afweegt tegen de negativiteit die deze jongen momenteel uitstraalt is de vraag. Maar ik kom niet dagelijks op de trainingen van Ajax, dus kan ik niet inschatten of dat ook het geval is.

Misschien hebben ze gewoon afgesproken dat hij tot de winter mee traint, en hebben ze daar beide vrede mee. Who knows. Allemaal speculeren dit.

11 september 2015 om 16:15

@sammerens als je er van uit gaat dat Boilesen in de winter niks meer oplevert, dan zou je tot deze conclusie kunnen komen. Elke euro salaris die je aan hem uit geeft, is er dan 1 teveel, en Boilesen blijft zo steken.

Alleen, Boilesen heeft zelf ook nogal veel noten op zijn zang gehad. Hij heeft een zeer mooie aanbieding gehad van Ajax. Hij heeft enkele clubs geweigerd. Heeft telkens geroepen dat hij en zijn vader met veel clubs in gesprek waren.

Als je dan nu een speler gewoon gratis laat gaan, terwijl je een transfersom door hem bent misgelopen, dan laat je je als club gewoon misbruiken. Dan doen namelijk andere spelers dat in de toekomst ook. Gewoon rekenen op gratis contractontbinding. Daar doe je jezelf als club op de lange termijn dus tekort mee.

Op een ander niveau zie je dat nu bij United en De Gea. Het zag er even naar uit dat United nu een jaar salaris kon gaan uitkeren en daarna De Gea gratis de deur uit zou zien lopen. Maar door de poot stijf te houden heeft United die strijd toch gewonnen. Niet helemaal vergelijkbaar met Boilesen natuurlijk, maar het principe werkt hetzelfde.

11 september 2015 om 17:28

Ik wil het gedrag van Boilesen absoluut niet verdedigen hoor. Net zo goed als dat het geen kritiek naar Ajax toe is.

Ik kan er op zich nog wel inkomen dat het als Ajax zijnde een soort van statement is naar iemand die zichzelf op ongelooflijke wijze overschat heeft. Anderzijds is het denk ik wel een unieke situatie die zelden tot nooit voorkomt.

Persoonlijk zou ik in deze situatie liever het verlies slikken, Boilesen de deur wijzen en verder gaan met de mensen met wie je wel wilt werken zonder dagelijks geconfronteerd te worden met een nutteloos ronddwalende speler.
Situatie is de Gea is zoals je zelf al zegt niet vergelijkbaar. United wilde niets liever dan hem houden. Ajax is Boilesen onderhand liever kwijt dan rijk.

11 september 2015 om 21:07

Het komt inderdaad niet zo vaak voor. Toen het mis ging met El Hamdaoui heb ik volgens mij hetzelfde gezegd als jij nu zegt. Gewoon gratis laten gaan, dan ben je van het gezeik af.

Je blijft alleen wel het risico lopen dat andere spelers daarop gaan anticiperen, en dat zij dan ook een gratis contractontbinding willen.

12 september 2015 om 01:08

Nee, daarom wou Ajax hem ook verkopen, maar de situatie is nu niet anders. Ik weet niet, ik zou hem eerst nog een half jaar laten voelen, misschien dat hij dan ook weer met beide beentjes op de grond land. Denk dat Ajax hem dan wederom goed helpt want als hij iets nodig heeft is wel enige realiteitszin.

Heeft iemand enig idee of er vorig jaar iets is gebeurt tussen hem en de technische staf behalve niet verlengen dan? Dit is wel herl diep vallen, van aanvoerder tot nergens meer aan mee doen..

11 september 2015 om 15:10

Er is niks gebeurd. Ajax deed hem gewoon een aanbieding, maar hij wou doodleuk meer verdienen na zijn dramatische seizoen en dat is in het verkeerde keelgat geschoten bij het technisch hart.

Hij speelde het hard en wou alleen op zijn voorwaarden bijtekenen. Bij Genoa en Aston Villa zou hij ook niet verdienen wat hij wou en daarom wil hij nu gratis vertrekken zodat hij o.a. tekengeld kan opstrijken.

11 september 2015 om 16:39

En dus? Dat is toch zijn goed recht? Ajax heeft hem een contract gegeven tot de zomer van 2016 en als hij denkt elders meer te kunnen verdienen na afloop van dat contract dan is dat toch zijn goed recht? Waarom zou hij zichzelf moeten vastzetten aan andere voorwaarden dan hij elders denkt te krijgen? Vraag en aanbod, zo werkt dat nu eenmaal. Beetje raar dat je daar als voetbalclub zo mee omgaat vind ik.

11 september 2015 om 16:48

Haha en Ajax hoeft hem ook niet op te stellen. Ook hun goed recht. Niks raars aan als je beseft dat Ajax gewoon zijn salaris uitbetaalde toen hij hele seizoenen geblesseerd was. Nu wordt hij ook gewoon betaald voor niet bewezen diensten dus waarom al die ophef?

11 september 2015 om 17:07

Natuurlijk is dat ook het goed recht van Ajax, absoluut. Maar wordt Ajax daar beter van? Niet bepaald, vind ik. Geld kost het wel natuurlijk, dat wel. Als je hem opstelt en hij speelt goed, dan kan je er in de winter nog geld voor vangen en hoef je hem na de winterstop niet meer uit te betalen. Dat zal nu natuurlijk niet gebeuren, dus Ajax is alvast zeker een seizoen aan loon kwijt, zonder tegenprestatie.

12 september 2015 om 01:13

Ik hoef Boilesen niet meer in het elftal te zien, ik denk dat hij het ook verbruid heeft. Het is een vervelende situatie, maar ajax kan er weinig aan doen, ze wouden terecht niet meer salaris betalen en deden wel een aanbieding en gaven hem vertrouwen door hem oa. aanvoerder te maken. Vervolgens verleent ajax medewerking om hem te verkopen, maar zet hij of te hoog in qua clubs of qua salaris. Met zijn verleden ga je hem geen langdurig contract met topsalaris geven, eerst maar eens een jaartje wat laten zien, maar dat wou hij niet.

Beste was geweest, gewoon een jaartje verlengen dan had hij volop kansen gekregen. Dan kun je eind van volgend seizoen nog uit elkaar gaan, vangt Ajax geld en Boilesen een betere club en een beter salaris. Maarja dat wou meneertje niet.

Die mensen die het zielig vinden hebben geen verstand van het zakenleven, hij staat bij Ajax onder contract. Als Ajax wil dan laten ze hem wc's schoonmaken.

Jammer voor die jongen, hij had een nieuwe aanbieding gekregen zijn keuze was om er niet op in te gaan.

En als er een club een miljoen had geboden had het ventje gewoon ergens anders "gevoetbalt".

Ik vind dit altijd een beetje selectief ik wil wel een zien als spelers als Klaassen ,bazoer, of el Ghazi dit straks zullen doen ik vind altijd je tekent voor een x aantal jaren en als het afloopt jammer , maar hij heeft een ontzettend slecht jaar achter de rug dus is dit wat makkelijker te verkopen maar als hij een top jaar achter de rug had gehad had ik wel eens willen zien of Ajax dit ook gedaan had .
Hier heeft toch niemand wat aan ?

11 september 2015 om 15:11

Ja inderdaad, ik vind dit allemaal zo vreemd gaan. Hier is zoveel meer gaande dan gewoon een slecht jaar voetballen. Ik vind dit bijna gevalletje Toivonen bij PSV.

11 september 2015 om 15:13

Als hij een topjaar had dan zaten er grotere clubs achter hem aan en was hij vrijwel zeker gekocht en was Ajax heus wel bereid om tot een salarisverhoging over te gaan.

Maar zoals je al zei had hij een ontzettende slechte jaar achter de rug en zat een verbeterde aanbieding er dus niet in.

11 september 2015 om 15:19

Eens dat niemand hier iets aan heeft. Maar jong Ajax is nou eenmaal om mensen voor te bereiden op minuten in het eerste. Boilesen heeft geen uitzicht meer op minuten in het eerste, omdat Dijks het veel beter doet dan hij. Moet hij dan minuten krijgen zonder doel? I don't think so..

Ik denk dat Klaassen, Bazoer of El Ghazi niet zomaar voorbij gestreefd worden, waardoor ze niet meer van waarde zijn. Dus dat is ook anders, Daarbij laat hij blijkbaar niet zien dat hij zich nu terug wil knokken, of dat hij doorheeft toch niet zoveel geld waard te zijn. Dan houdt het toch echt op. Boilesen is gewoon afgeschreven. Ajax heeft veel geïnvesteerd in Boilesen en weet al dat het daar niks voor terug krijgt.

Gewoon contract ontbinden en vriendelijk (voor zover dat nog kan) afscheid nemen.

Ze hadden hem destijds toch geen aanvoerder gemaakt om hem over te halen zijn contract te verlengen? Wat is hier toch scheef gegaan? Een speler die je in eerste instantie zowat elke dag in de media bewierookt, maar volledig negeert na een matig seizoen waarin hij na alle kritiek ook geen zin meer heeft in verlengen. Wat is dit voor politieke poppenkast?

11 september 2015 om 16:56

Hij wou wel verlengen alleen hij vroeg een flinke salarisverhoging.

Omdat dit niet de eerste speler is waarbij dit gedaan wordt. Ook bij andere clubs zou ik dit een rare gang van zaken vinden. Een speler die niet aan spelen toekomt omdat die niet goed genoeg is komt wel uit in t belofteteam. En dat is nou juist net mijn punt, als leroy duarte om verlenging vraagt, vragen ze of hij wel goed bij zijn hoofd is. Zou hij wel de sterren van t dak spelen dan werd hij weer gedwongen om bij te tekenen. Erg eenzijdig dus. Wat ik wel raar vind is dat je als speler een transfer kan weigeren, Ajax moet Boilessen voor de rest van zijn contract tegen hetzelfde salaris moeten kunnen verkopen aan wie ze willen, dat vind ik dan weer wel.

Typisch Ajax. Vorig jaar nog aanvoerder en nu volledig afgeserveerd omdat hij niet wil bijtekenen. Een warme club (zoals Ajax beweerd te zijn) gaat niet zo met mensen om.

11 september 2015 om 16:20

Clubs die zeggen dat ze een warme club zijn, moet je sowieso wantrouwen. Het zijn allemaal handelshuizen, dat hebben we bij alle clubs in Nederland gezien de afgelopen jaren. Ajax hoort daar zeker bij, maar is daar niet "typisch" in, in elk geval niet "typischer" dan de andere.

Ik heb er meer moeite mee als dit soort maatregelen genomen worden bij gewaardeerde en anderszins loyale voetballers. Dan worden ze kalt gestellt, alleen maar om hun contract te verlengen. Bij Boilesen is dat niet zo, daar willen ze juist vanaf. Niks mis mee, wat mij betreft. En ook dat gebeurt bij andere clubs net zo goed.

En zo gaan we met mensen om.
Mooi sport he voetbal op deze manier.

Lekker triest! Echt te zielig!!
Als ik hem was zal ik lekker op 10% gaan trainen, continu lopen fucken en eikelen. Lekker de sfeer lopen verzieken tot ze er helemaal zat van zijn. Maar dan net genoeg doen zodat ze geen maatregelen kunnen nemen...
En in zijn vrije tijd lekker conditie op peil houden...

11 september 2015 om 16:21

Ja, dan zijn er vast veel andere clubs die het wel met je willen proberen!

11 september 2015 om 16:22

Dan schors je hem gewoon, dat kost geen enkele moeite.

Zo lang hij mag trainen en zijn geld krijgt, moet hij gewoon opdraven en zijn werk doen.

11 september 2015 om 16:35

Dat zegt dus genoeg over je eigen mentaliteit.

11 september 2015 om 17:09

Ja want een "gewone" baan is ook compleet vergelijkbaar met een baan als voetballer.
Zou me iig geen contract door de strot laten drukken. En zet me 200% in op het werk, want werkgever is goed voor mij en ik dan ook voor de werkgever.
Ajax en vooral Frank de Boer hebben hier 200% schuld aan. Die jongen compleet ophemelen, zelfs aanvoerder maken. En vervolgens compleet laten vallen omdat hij niet wil bijtekenen. Nou veel zieliger kan het niet worden, en zegt genoeg over Ajax en de persoon FdB!!

11 september 2015 om 21:11

Lol. Of liever huil ik hardop.

Ajax heeft jaren geduld met hem gehad, blessure op blessure. Nieuw en verbeterd contract aangeboden. Biedingen van andere clubs geaccepteerd zodat Boilesen weg kon.

Boilesen daarentegen heeft niets gedaan. Die heeft alleen maar dingen geweigerd. En nu wil hij bij jong Ajax voetballen. Omdat dat goed voor hemzelf is.

En nu heeft Ajax 200% schuld? Tuurlijk jongen.

12 september 2015 om 01:04

Dat doet hij maar, op een apart knollen veldje. Is hij nog vaker geblesseerd en totaal niet fit richting volgend seizoen, Ajax heeft zijn verlies toch al genomen.

Belachelijk hoe Ajax zich opstelt tegenover haar spelers. Amateurisme en arrogantie ten top. Geen discussie over mogelijk. Is niet de eerste keer dat dit gebeurd.

12 september 2015 om 01:03

Spelers.... We hebben het hier alleen over Boilesen. Goede opstelling van Ajax, het is inderdaad onaanvaardbaar een flinke salaris verhoging te vragen na zoveel steun en zoveel vertrouwen te hebben gegeven waarbij het de laatste 2/3 jaar nog geen moment waar gemaakt heeft.

Spelers als Boilesen maar ook Kishnn en Moisander met hun instelling daar had ajax er teveel van, alle rotte appels zijn nu wel weggesneden.

Het was wel je aanvoerder Frankie....
Das ook niet echt sterk van je...

Wel mooi dat iedereen Ajax de grond in probeert te praten, jammer voor velen dat Ajax hun zaakjes zo goed op orde heeft. Een prima besluit en goed signaal naar komende kandidaten die niet presteren en wel geld willen zien, Boilesen had er denk ik door zijn blessures meer van verwacht. Terrecht ook, hij was een groot talent maar is door blessures teruggeworpen, dan moet je alleen in de spiegel kijken en een stapje terug doen, in plaats van het oude traject willen blijven volgen. Hij is denk ik de realiteit verloren en dat komt hem nu duur te staan.

Frank de Boer heeft afgelopen seizoen al laten zien dat het een matige trainer en persoon is. Boilesen aanvoerder.
Is Frank vergeten zijn fantastisch geregelde vertrek van Ajax naar Barcelona

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren