Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax heeft haast en nadert akkoord met Manchester United’

Laatste update:

Ajax is er alles aan gelegen om Daley Blind in de komende 48 uur in te lijven, zo meldt De Telegraaf donderdag. De Amsterdamse club moet zich haasten omdat Manchester United vanaf komende maandag op tournee door de Verenigde Staten gaat. Volgens het dagblad beseffen alle partijen dat het beter is dat er zo snel mogelijk duidelijkheid komt over de toekomst van de 28-jarige verdediger annex middenvelder.

Slechts ‘een paar obstakels’ staan naar verluidt een terugkeer van Blind naar Ajax nog in de weg. De persoonlijke eisen van de Oranje-international vormen geen probleem meer: hij kan een contract tot medio 2021 of 2022 ondertekenen. Volgens het dagblad zijn de clubs elkaar meer genaderd inzake de transfersom. De aanvankelijke vraagprijs van Manchester United voor de linkspoot, zeventien miljoen euro, was Ajax veel te gortig.

Als Blind maandag op het vliegtuig stapt naar de Verenigde Staten loopt zijn inzetbaarheid voor Ajax vertraging op. Daarnaast is het een feit dat hij wéér een bijrol zal krijgen tijdens het trainingskamp, net als afgelopen seizoen. De 54-voudig international, die op Old Trafford nog een contract tot medio 2019 heeft, kwam in de voorbije voetbaljaargang nauwelijks in actie onder manager José Mourinho.

Het nieuwe seizoen begint voor Ajax officieel op 25 juli met een thuiswedstrijd tegen Sturm Graz in de tweede voorronde van de Champions League en ook daarom is het voor de Amsterdammers belangrijk om vertraging in de komst van Blind te voorkomen. Ajax legde voor komend seizoen al Dusan Tadic (Southampton), Zakaria Labyad (FC Utrecht), Hassane Bandé (KV Mechelen) en Perr Schuurs (Fortuna Sittard) vast. Daar staat het vertrek van Justin Kluivert (AS Roma), Nick Viergever (PSV), Mitchell Dijks (Bologna) en Mateo Cassierra (FC Groningen, op huurbasis) tegenover.

Denk jij dat Daley Blind binnen nu en een week terug is bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die is binnen, mooi! Leuk om home weer op de Nederlandse velden te kunnen zien, zeker een meerwaarde voor dit Ajax met zijn ervaring en kwaliteiten..

12 juli 2018 om 07:22

Daley zn toekomst ligt sowieso bij Ajax. zie niet in waar ie anders na zn carriere zou moeten eindigen als echte Ajacied. Zaak is wel dat ie nu draagvlak moet kweken voor zn verdere toekomst binnen Ajax,zodat niemand meer aan hem twijfelt. Dus nuchter blijven,goed presteren en goed luisteren naar pa Blind,die al in de organisatie zit.

12 juli 2018 om 07:43

Nuchter blijven lijkt mij voor hem geen probleem. Ik vind hem één van de meest down-to-earth voetballers die ik ken. Hopelijk kan hij de leidersrol bij Ajax goed oppakken.

12 juli 2018 om 10:04

Ik ben niet jaloers als Psver.. deze man gooit heel jullie salarishuis en alle rust weg.. spelers gaan meer salaris eisen nu.. is als een brug die je openzet.. dit gaat jullie veeel geld kosten..

Daarbij is het zeker een aardige speler maar laten we niet doen alsof jullie Ronaldo opgehaald hebben.. nee tegen blind spelen is geen probleem voor mij.. Als jullie Sneijder terug hadden gehaald of een type als Robben was ik meer onder de indruk..

Wel hoop ik dat dit tot een effect gaat leiden.. dat ex ED spelers eerder terug komen.. en niet als ze 46 jaar oud zijn en niet meer kunnen lopen.. ook houden ze de jonkies mischien wat langer bij de club.. want als je nu 22 bent ben je een van de oudste en moet je snel vertrekken voordat je de trein mist.. (denken ze dan)..

12 juli 2018 om 10:28

Jullie maken grapjes, denk ik? Blind en Matthijs gaan ervoor zorgen dat Ajax kampioen wordt. Met een record aantal tegen doelpunten, in goede zon welteverstaan.

12 juli 2018 om 10:34

Als je wil aanhaken moet je salarishuis ook omhoog. Anders lopen de 17 jarige straks al de deur uit. Ajax heeft genoeg geld dus geen probleem.

12 juli 2018 om 10:45

@ddo492, dan moet je je wel goed laten informeren, het salarishuis gaat niet heel erg omhoog, hij gaat er iets boven verdienen maar dat word gecompenseerd met oa tekengeld, daarbij is er geld genoeg bij ons, zeker als je weet dat er nog een aantal spelers rondlopen die heel veel geld in het laatje gaan brengen.. Ik denk dat jij als Psver je beter druk kan maken om het salaris van Luuk de Jong want die verdiend ook wel iets meer dan de gemiddelde Psver, zo werkt dat nu 1maal

12 juli 2018 om 10:57

Hunter82

"als je wil aanhaken moet je salarishuis ook omhoog. Ajax heeft genoeg geld dus geen probleem."

Het salarishuis gaat helemaal niet omhoog. Dat kan niet eens. Niet verantwoord in ieder geval. Ajax zal eerst moeten zorgen voor structureel meer inkomsten. Nu is het al zo dat Ajax 65% van wat het per jaar ontvangt uitgeeft aan salaris. Als je dus niet structureel meer inkomsten genereert (dat zijndus kosten die jaarlijks terug komen en dus geen transferwinsten) dan kun je simpelweg niet je salarisplafond verhogen.

Dat hoeft in het geval van Blind ook helemaal niet. Hij heeft gewoon een salaris gekregen dat net iets boven het salarishuis ligt en dat is aangevuld met tekengelden. Daarmee houdt je gewoon je salarishuis in stand. Als je nu je salarishuis zou verdubbelen bijvoorbeeld, dus tot twee miljoen, dan houdt dit in dat je je eigen vermogen binnen afzienbare tijd nagenoeg compleet verbrand. Dus nee dat gaat niet.

12 juli 2018 om 11:08

Komt ook erg geloofwaardig over als je in je eerste zin al benadrukt dat je niet jaloers bent. Blind zal zeker iets boven het salarishuis plafond uitsteken maar de rest word net als bij Tadic voornamelijk betaald in tekengeld en prestatiebonussen.

Blind is zeker geen Ronaldo, echter is hij ook geen Schwaab. Dat vele mensen deze transfer dan ook als een stunt zien is volkomen logisch. Welkom thuis Daley!

12 juli 2018 om 11:18

@dd0492, hilarisch dat je als PSV-er over het salaris begint, want juist PSV doorbreekt het door de gemeente opgelegde maximumsalaris met regelmaat. Ik heb niet alle salarissen van PSV spelers in mijn hoofd, maar sinds de gemeentedeal kregen spelers als Luuk de Jong, Moreno en Guardado sowieso meer dan het salarisplafond betaald aan basissalaris.

Ik denk dat het helemaal geen probleem is dat Tadic en Blind meer gaan verdienen dan de jonkies. Deze spelers hebben een status en zijn ook in het veld beter. Daarnaast worden ze mer betaald door tekengeld, niet direct via salaris. Sowieso heeft Ajax een veel te conservatief salarishuis. Ajax maakt zelfs over het afgelopen seizoen zonder het begrote Europees voetbal vrijwel zeker wins; dat is ongehoord.

Daarnaast ben ik juist blijer met spelers van eind twintig in de kracht van hun leven dan de spelers die jij noemt die met alle respect allang over the hill zijn. Sneijder kan echt het echt niet meer belopen in het systeem wat Ajax speelt en Robben kan met zijn fragiele lijf hooguit 1/3 van de wedstrijden meedoen.

Als Tadic en Blind heel blijven, dan wordt Ajax heel veel sterker.

12 juli 2018 om 11:22

Jullie halen viergever van ons wat is jullie beleid dan?

12 juli 2018 om 11:41

Niet jaloers, uit jou reactie blijkt het tegendeel.

12 juli 2018 om 11:42

Gozer weet jij wat hij gaat verdienen dan? Hij krijgt gewoon veel tekengeld. Denk je dat ze hem 4 miljoen per jaar gaan betalen of zo? Hij zal vast niet meer salaris ontvangen dan Luuk de jong bij jullie.... Het zal ons een zorg zijn of je jaloers wordt of niet lol. Wij Ajacieden zijn blij met blind. Dat is wat telt. Het zogenaamd zorgen maken omtrent de financiën van Ajax begint lachwekkend te worden. Ajax is zoveel rijker dan PSV en Feyenoord. Jullie gaan het gauw merken. Tijd om afstand te nemen van de concurrentie.

12 juli 2018 om 11:44

Doncoxxx

"want juist PSV doorbreekt het door de gemeente opgelegde maximumsalaris met regelmaat."

Opgelegd? Wat, huh? De gemeente legt Psv, uiteraard, niks op he. Althans, iedere bevoegdheid, zeker tot handhavend optreden, moet plaatsvinden op basis van een wet. Er is natuurlijk geen enkele wet die een gemeente, zelfs niet bij de gronddeal, wat een civielrechtelijke overeenkomst is, geen bestuursrechtelijke, het recht noch de macht geeft om dingen af te dwingen bij Psv. Zeker al niet inzake salarisplafonds.

Wat is gebeurd is dat er destijds, inderdaad, gesproken is over het feit dat de gemeente vond dat PSV voortaan een strakker beleid zou moeten gaan voeren om vooral de uitgaven kant in de gaten te houden. Dat is gewoon een normaal verhaal. Daarbij is inderdaad gesproken dat PSV zich zou gaan houden aan een salarisplafond van één miljoen euro. En dat is nog steeds zo.

Maar ik denk dat iedereen best wel snapt dat je dergelijke 'belemmeringen' natuurljik nooit in de weg gaat laten staan van mooie kansen die je krijgt. Je gaat niet een speler die je kunt halen laten lopen puur om een soort politiek statement te maken. Want dat is wat het is, als PSV zich niet aan haar eigen alarishuis houdt. Het is gewoon volstrekt begrijpelijk en logisch dat je, alleen bij uitzondering, in dat geval die speler net wat meer betaalt. Kijk maar zoals Ajax dat nu met Tadic, met Blind en eerder met andere spelers ook heeft gedaan. Formeel behoudt je dan gewoon je salarishuis, maar je doet daarnaast aan tekengelden en bonussen.

En tja, dat dan fans van andere clubs zeggen 'hoho, ja maar jullie hebben toch een plafond....!', ja dat snap ik best. Maar zoals je zelf ook al zegt als het over Tadic en Blind gaat, het is echt geen enkel probleem dat Guardado en Moreno iets meer betaald krijgen dan Brenet en Ramselaar. Dat ben je denk ik wel met mij eens, toch?

12 juli 2018 om 11:46

Ellewimf

"jullie halen viergever van ons wat is jullie beleid dan?"

Ja, dat vroeg ik me ook af toen bekend werd dat Viergever transfervrij gehaald werd. Ik snap dat ook niet.

Maar los daarvan, wat was het beleid toen Ajax Bazoer, Aisatti en nu Labyad ophaalde, die allemaal door PSV opgeleid zijn? Niet dat het belangrijk is, maar ik ben benieuwd wat achter de vraag naar 'beleid' zit. Is beleid af te meten aan iedere willekeurige speler die gehaald wordt? Of hoe bedoelde je dit?

12 juli 2018 om 11:47

"dit gaat jullie veeel geld kosten"

Prima. We hebben ook heel veel geld. En dat komt nu op het veld te staan.

12 juli 2018 om 11:53

Lee112

"ajax is zoveel rijker dan PSV en Feyenoord. Jullie gaan het gauw merken. Tijd om afstand te nemen van de concurrentie."

Ja, het is wel tijd ja, dat ben ik met je eens. Ajax is al best wel lang eigenlijk zoveel rijker dan PSV en Feyenoord. Maar die rijkdom is tot nu toe maar opvallend weinig omgezet in concrete prijzen en titels. Dus het zal dit jaar met al die investeringen echt van moeten gaan komen, al ben ik met jou eens dat Ajax in deze periode erg goed bezig is en een hele sterke selectie bijeen aan het brengen is. Ik zie op dit moment nog niet zo goed in hoe PSV erin gaat slagen om dit Ajax bij te houden. Al houdt ik me een beetje vast aan een jaar geleden toen we allemaal allang wisten dat PSV het niet zou gaan brengen dit jaar, ze zouden alle zeilen bij moeten gaan zetten om zelfs nog vierde te worden en zo. We weten hoe dat afliep!

Anyway, ik ben hier niet om dd0492 te verdedigen, dat kan hij zelf prima maar ik denk dat zijn 'zorgen om het financiele beleid van Ajax, een beetje gevoed zijn door die voortdurende reacties in PSV topics over dat PSV blut is, op omvallen staat en geen spelers kan halen. Is natuurlijk evidente onzin. En van daaruit gaat dd0492, denk ik, die pijlen dan maar op Ajax afvuren. Nou ja, voor wat het waard is dan maar. Ik zou het niet zo serieus nemen, als ik jou was. Ajax is goed bezig, klaar.



12 juli 2018 om 12:30

Gaan jullie van ginkel nog maar een x huren..en gaat niet om blind maar gaat on blind tadic en labyad die allemaal 25 plus en international zijn ...

12 juli 2018 om 13:34

Wat is er structureel mis met het beleid van Ajax als je Daley Blind kunt terughalen? Lijkt mij juist uitstekend beleid en Tadic naar Ajax halen is zelfs een regelrechte sensatie.

We zijn afgelopen 4 jaar geen kampioen geworden, maar daarmee is het beleid nog niet structureel mis. Kun jij me uitleggen wat er structureel is aan het beleid van PSV dan ?.

Ajax is afgelopen 4 jaar steeds 2e geworden. Dat is voor iedereen inderdaad even wennen, maar volgend jaar mei is Ajax gewoon weer kampioen hor.

14 juli 2018 om 12:25

@constant Kante, dat salarisplafond was een keiharde voorwaarde van de Gemeente Eindhoven om mee te doen aan het reddingsplan. Die Staf Depla was daar heel duidelijk in. Maar zoals het altijd gaat met politici is het populistisch geleuter dat niet hard gemaakt wordt.

Daarnaast is Ajax tot 2 jaar geleden nooit rijker geweest dan Psv; de begroting van de laatste decennia is altijd min of meer gelijk geweest; ook Feyenoord liep tot 10 jaar geleden in de pas.

Dat Ajax altijd rijker zou zijn geweest dan PSV is jouw beleving. Het was juist andersom. Vanaf de jaren 70 is Philips altijd bijgesprongen om de beste spelers uit de competitie op te kopen, zelfs bij Ajax en Feyenoord. Inmiddels is het in het moderne voetbal dat wat lastiger geworden, omdat het voetbal door de commercie ipv een miljoenenbusiness een miljardenbusiness is geworden. Dat kan zelfs het rijke Philips niet meer behappen.

Sinds 2011 heeft Ajax jarenlang het mes zwaar in de begroting gezet om met name de salarishuishouding te saneren. Pas nu, nu Ajax - mind you op eigen kracht - puissant rijk is geworden, gaat men weer geld uitgeven. Dat er in die tijd 4 titels zijn gepakt, terwijl PSV volgens de kenners veruit de beste selectie had, was uitmuntend. En daarnaast gaat het de afgelopen 4 seizoenen vaak om enkele punten(soms 1); het is niet dat Ajax 4 jaar lang op een straatlengte 2e werd. En dan is er die El finale, dus zo slecht was het allemaal niet.

Zou geweldig zijn als deze transfer snel wordt afgerond. Denk dat Blind zeker in de Eredivisie erg nuttig kan zijn voor Ajax, al zie ik hem liever op het middenveld als nummer 6. Maar de transfer van Magallan gaat dus niet meer door en Blind is een prima alternatief.

12 juli 2018 om 07:22

Ik ben een voorstander van de transfers van Blind en Tadic, vind alleen dat Ajax veel eerder een standpunt had moeten aannemen inzake de transfer van Magallan. Ondanks dat wij een rijkelijk gevulde bankrekening hebben had ik het verantwoorderlijker gevonden om deze transfers na een CL seizoen af te ronden zodat dit financiëel enigszins opgevangen kan worden of een enorme verkoop. Nogmaals ben zeer content met beide versterkingen en een risico moet genomen worden om CL voetbal te bewerkstelligen.

12 juli 2018 om 07:32

Kluivert is verkocht toch voor een aanzienlijk bedrag. Met het oog dat Ziyech waarschijnlijk ook nog betrekt is dit wel het moment om te versterken, je kan het niet verkopen om nog een jaar te wachten met eens te knallen.

12 juli 2018 om 07:58

Begrijpen doe ik het zeker, heb alleen zn gevoel dat je Ziyech aan de straatstenen niet kwijt raakt voor een prijs wat Ajax wilt. Mijn reactie is puur gebaseerd op het feit dat dit niet de norm moet gaan worden, hierdoor geraakt de bankrekening sneller leeg en komen we wellicht weer in een financieel dal zoals een jaar of 10 geleden. Helemaal nu CL voetbal geen zekerheidje meer is als je kampioen word.

12 juli 2018 om 08:46

Maar Ajax heeft toch nogal wat pareltjes die voor tig miljoen verkocht gaan worden. No worries. Van der Beek, De Ligt, F. De Jong, Neres, Onana, Dolberg. En dan vergeet ik er vast weer een aantal. En bovendien heeft onze Amsterdamse club al jaren geen CL meer gespeeld, dus zal de begroting er echt niet meer op afgestemd zijn.

12 juli 2018 om 10:11

De begroting is afgesteld op europa leaque bij ajax.

12 juli 2018 om 11:01

Cali88mero

"ik ben een voorstander van de transfers van Blind en Tadic, vind alleen dat Ajax veel eerder een standpunt had moeten aannemen inzake de transfer van Magallan. "

Waarom? Ik snap wel dat Overmars die optie open wilde houden, omdat niet duidelijk zou zijn of Blind gehaald zou (kunnen) worden of niet. Gewoon slim om dat niet meteen, uit bijvoorbeeld sentimenten als 'je moet je niet laten piepelen' en andere vage grootheden, af te schieten. Ik zie geen belang in het beperken van je eigen opties. Die moet je altijd groot en breed houden lijkt mij en niet inruilen voor imagobuilding of pr of zo.

12 juli 2018 om 11:03

"begrijpen doe ik het zeker, heb alleen zn gevoel dat je Ziyech aan de straatstenen niet kwijt raakt voor een prijs wat Ajax wilt. "

Nou ja, allereerst denk ik dat echt helemaal niemand weet wat Ajax als vraagprijs hanteert, als ze al een vraagprijs bekend hebben gemaakt. Maar dat het kennelijk een prijs is waar niet heel veel clubs oren naar hebben, Roma haakte niet voor niets af, dat is wel duidelijk.

Vandaar dat ik ook denk dat naar mate 1 september dichterbij komt, Ajax genegener zal zijn om ook biedingen van rond de 20 miljoen te accepteren.

12 juli 2018 om 11:51

Calimero: "ondanks dat wij een rijkelijk gevulde bankrekening hebben had ik het verantwoorderlijker gevonden om deze transfers na een CL seizoen af te ronden zodat dit financiëel enigszins opgevangen kan worden of een enorme verkoop."

Waarom dan? Ik snap die redenering niet. Het hoeft helemaal niet uit de inkomsten van hetzelfde jaar betaald te worden. Ajax zit op een pot met geld, en die wordt nu iets kleiner, en straks weer groter, als er weer een speler verkocht wordt. Geen enkel probleem wat mij betreft. Ajax begint er juist goed in te worden om spelers te halen als er een buitenkans is. Dat is zo met Tadic, en dat is zo met Blind. Dan moet je de beurs trekken. Als dat soort kansen er niet zijn, dat hou je dat geld op zak en koop je goedkopere spelers.

12 juli 2018 om 11:56

Edo

"ajax zit op een pot met geld, en die wordt nu iets kleiner, en straks weer groter, als er weer een speler verkocht wordt. "

Ik denk helemaal niet dat de pot nu kleiner wordt (als je daarmee bedoelt dat het eigen vemrogen iets gedaald is, ter hoogte namelijk van het transferedrag), want Ajax financiert als ze slim zijn deze transfers uiteraard niet via het eigen vemogen, maar via vreemd vermogen. Je bent een dief van je eigen portemmonee als je dat namelijk niet via leningen doet.

Dus de pot is gewoon nog net zo vol (en na bekendmaking van het bedrijfsresultaat over het boekjaar én het besluit om dat gehele resultaat, zoals al jaren gebeurd, te reserveren en niet uit te keren aan aandeelhouders dus nóg voller) als dat hij was voordat deze transfer bekend werd of wordt.

12 juli 2018 om 09:57

Denk dat hij Europees ook veel kan toevoegen. Ik vond hem toen thuis in die gewonnen wedstrijd tegen Barcelona de man of the match. Stond heel slim te spelen.

Dit is goed nieuws als dit echt tot stand zou komen. Nu moet Overmars alleen maar zorgen dat de bepalende spelers binnenboord blijven dan kunnen we een mooi seizoen meemaken.

12 juli 2018 om 06:41

Voorlopig is het rond Ziyech ook nog heel erg rustig qua geruchten. Die kan ook gewoon nog blijven. Zou wat zijn, spelers als Tagliafico, Blind, Onana, De Ligt, Frenkie de Jong, Ziyech, Tadic, Neres, Dolberg, Van de Beek.. En dan hebben we ook nog zat spelers die ook lekker kunnen ballen.. Voor de Eredivisie zeer uitzonderlijk.

12 juli 2018 om 07:28

Het probleem is dan wel dat als iedereen blijft, je volgend seizoen een leegloop hebt.

12 juli 2018 om 07:40

Dat is geen probleem maar een uitdaging. Maar wie weet vertrekt er niemand of wel weer wat. Ziyech zou toch ook snel vertrekken. Ik geloof niet zo dat er clubs aan de prijsvraag willen voldoen.

12 juli 2018 om 07:45

Dat zal deels van komend seizoen afhangen. Wordt het weer een prut seizoen, dan heb je sowieso een leegloop en zullen de opbrengsten mogelijk wat tegenvallen. Wordt het een heel succesvol seizoen, dan kan het best zijn dat men wil blijven OF dat er absurde bedragen worden geboden door geïnteresseerden..

12 juli 2018 om 07:55

Het kan ook allemaal andersom. Prut seizoen en niemand is in de spelers geïnteresseerd. Maar laten we eerlijk en objectief zijn. Dit valt niet te voorspellen. Bij Ziyech dacht men ook die is weg hoor. Niemand heeft op dit moment echt concrete interesse. Helemaal niemand geloof me. Maar Ziyech ziet ook Daley erbij en Tadic lekker toch. Ziyech is niet iemand die alles voor het geld doet. Hij houdt enorm van het spelletje.

12 juli 2018 om 09:23

@detoekomst. Dat is inderdaad een uitzonderlijk goede selectie. Maar dan heb je wel Ten Hag als trainer. Daar heb ik nog steeds weinig vertrouwen in.

12 juli 2018 om 10:10

Uitzonderlijke selectie jonges jonges.. dit is toch wel wat overdreven.. welke speler gaat er 30 inschieten voor jullie? Welke speler zal 20 assists geven en er 5 inschieten?? verdedigend naast de Ligt?? Blind mist toch wel wat lengte en fysiek als je het mij vraagt.. Onane is zkeer een aardige keeper maar geen vd Sar.. dan biedt Barca 20000 Miljoen voor alle Ajax spelers maar gaan ze zogenaamd niet weg.. waarom?? omdat het roddels zijn op VZ .. Die Frenkie moet het maar eens laten zien.. ik zie ook geen speler die 25km gaat rennen en als een Nigel de Jong elke speler doormidden trapt of aanval afbreekt die de tegenstander opzet.. nee ik zie niet zoveel..

Edit.. ow ja.. de trainer.. tja daar zijn alle Ajacieden het al overeens.. dat is geen topper..

12 juli 2018 om 10:38

Wat ben jij negatief deze ochtend!

12 juli 2018 om 11:19

Weet je toch zeker dat je niet jaloers bent dd0492? Je bent wel erg veel in Ajax topics te vinden en reageert dan op vrij bijzondere wijze.

Denk je soms dat we spelers van het niveau Van Der Sar nodig hebben om de Eredivisie te winnen?! Blind steekt er al bovenuit dus op nog betere spelers azen zou compleet gestoord zijn.

En leuk dat je denkt voor alle ajacieden te kunnen spreken maar ik beoordeel Ten Hag niet op zijn gebrekkige communicatie en heb wel vertrouwen in hem.

Ben het overigens wel eens met het stukje waarin je aangeeft dat je niet zo veel ziet. Dat dan weer wel.

12 juli 2018 om 11:54

Ik lees net dat Ziyech op de radar staat van Lyon.

En vergeet in meer algemene zin niet dat de transferwindow pas net open is. Er gaat nog heel erg veel gebeuren, en vaak op het laatste moment.

Extra goed dus dat Ajax zo vroeg Tadic en hopelijk Blind binnen heeft. Ze hebben eindelijk geleerd van voorgaande jaren.

12 juli 2018 om 12:35

3 gekocht dan dit jaar van 25 en ouder die internationaal zijn van Argentinië Nederland Servië en labyad die ook afentoe international is van Marokko ...ja Ajax koopt slecht in... bla bla

12 juli 2018 om 07:48

Ik verwacht dat Ziyech en De Ligt nog gaan. Dan moeten er denk ik nog 2 verdedigers bij.

Het zit er dus serieus aan te komen..... Daley is coming home !!! Wie had dat 2 maanden geleden verwacht, toen we gefrustreerd de competitie beëindigen... Geweldig nieuws dus en na de komst van Blind meteen het slot op de selectie !! Wow, ik heb zin in het nieuwe seizoen !!

12 juli 2018 om 06:35

He's coming, he's coming... Daley is coming home! Zou echt ongekend zijn om in 1 transferperiode als Nederlandse club zijnde 2x zo'n speler binnen te halen.

12 juli 2018 om 07:17

En dan te bedenken dat Ziyech mogelijk ook niet vertrekt 😉

12 juli 2018 om 09:19

Nouja, Ziyech moet je op dit moment zijn transfer gunnen. Buiten dat hoop ik inderdaad dat er niemand meer vertrekt. Dan heeft Ajax voor het komend seizoen echt een uitstekende selectie op de been kunnen brengen. Hopelijk betekent het vroege handelen van Overmars ook dat Ajax dit jaar wel de CL kan halen.

Fijn om te zien dat het kapitaal eindelijk gebruikt wordt en er spelers als Tsdic en Blind teruggehaald worden naar de eredivisie. Hopelijk blijft een de Ligt bijvoorbeeld een jaartje langer hierdoor!

12 juli 2018 om 07:06

Eindelijk??? Er was niet eerder een mogelijkheid om dit soort dingen te doen. Je hebt namelijk eerst vermogen nodig. Dit is het eerste moment om dit soort dingen te kunnen doen.

12 juli 2018 om 07:07

Vermogen is er al jaren te vinden op de Amsterdamse bankrekening. Het werd alleen aan de verkeerde dingen besteed.

12 juli 2018 om 07:23

Nee dit is van veel mensen zo kort door de bocht gedacht. Dit is een veel langer termijnplan van Ajax geweest. Ze hebben zorgvuldig vermogen opgebouwd ze wilden geen losse flodders schieten maar echt wat kunnen doen voor jaren. Ze hebben nu tadic en bijna blind maat let maar op volgend jaar gebeurd het gewoon opnieuw

12 juli 2018 om 07:33

@AFCA-Stevens: nee dat is niet waar maar volgens mij heeft het totaal geen zin om het uit te leggen. Zijn er misschien een paar die het snappen maar de meeste hier roepen maar wat en hebben echt totaal niets begrepen hoe zaken in het echte leven werkt.

12 juli 2018 om 07:34

Edit werkt=werken

12 juli 2018 om 07:57

Ik ben oprecht heel benieuwd naar die uitleg. Heb t de afgelopen jaren ook vaak vreemd gevonden dat er niet (iets) meer werd uitgegeven aan transfers terwijl de club rijk oogde. Dus mocht je het beknopt uit kunnen leggen; graag ! Hoe dan ook blij dat dit nu gaande is. Blind & Tadic zijn waanzinnige aankopen voor de ED.

12 juli 2018 om 08:36

Kamiel, om echt heel erg kort uit te leggen:
Er werd altijd gerefereerd aan dat Ajax een eigen vermogen zou hebben van 110 miljoen. Of dat nou waar is of niet, staat daar even los van, maar laten we hypotetisch zeggen dat dat klopt.
Eigen vermogen heeft werkelijk geen hond met besteedbaar vermogen te maken. Eigen vermogen is grotendeels opgebouwd uit de waarde vertegenwoordiging van je bezittingen. Denk dan aan de aandelen die men heeft in de Arena, denk aan de spelers op het veld, denk aan de toekomst. Het daadwerkelijke besteedbare vermogen lag echt heel erg veel lager.

Vooropgesteld, ik weet niet hoe de daadwerkelijke cijfers zijn, maar dit is een gigantische misopvatting

12 juli 2018 om 08:52

Er had misschien eerder hier en daar een transfer van 7 ipv 5 miljoen kunnen plaatsvinden. Maar dan zou het vermogen niet zoveel gegroeid zijn. Dus dan was er nu nog geen geld geweest voor tadic en blind.
Daarnaast wil je niet dat je 1 sulejmani of lique koopt en dat dan meteen je geld op is. Dan is een miskoop funest. Nu niet. Nu sta je veiliger.
Plus bv een tadic is al wat ouder. Daar ga je geen geld meer voor krijgen met een transfer. Dat geld is dus 'weg' naar wel een investering. Zonder een buffer zou dat natuurlijk onverantwoord zijn geweest.
Als laatste; een tadic/blind moet wel net beschikbaar zijn. En daar moet je ook jaren voor contact houden ed. Zie bv psv met guardado.
En met datzelfde idee: mooi dat vd sar al met vertonghen contact heeft/zoekt voor in de toekomst.

12 juli 2018 om 10:04

@bjp79

Jij doet nu precies hetzelfde als al die anderen. Het is nogal makkelijk zeggen dat anderen er niets van begrijpen maar zolang jij er, behalve die open deur die je intrapt, niets zinnigs over weet te zeggen, behoor je wat mij betreft, ook tot die groep mensen.

12 juli 2018 om 10:14

Ayrshire

Je praat voor een groot deel tegen dovemansoren.

Mensen zien staan dat Ajax een eigen vermogen heeft van 175 miljoen (wat wã©l klopt trouwens) en zien dan in gedachten hoe Overmars dan ruim elf miljoen in mooie stapeltjes van 500 Euro biljetten uit het pakhuis haalt om aan Southampton te overhandigen voor Tadic. Is natuurlijk allemaal onzin. Zo werkt het niet. Maar hoe vaak je het ook verteld, morgen zullen er weer een heleboel mensen roepen 'ajax heeft geld zat op de bank, ze hoeven het maar te pinnen om spelers te kopen.'

12 juli 2018 om 12:31

@Kaasie: heb het al vaker uit proberen te leggen maar mensen snappen het niet.
Mensen denken oh we hebben 100 miljoen dus we kunnen geld weg gooien.
Eerst heb je een financiële basis nodig die is gecreëerd door jaren van matiging in uitgave.
Daarna worden plannen in uitvoering gebracht jeugdcomplex wordt verdubbeld wat gewoon geld kost (wat je dus niet uit kan geven).
Je moet zorgen voor meer inkomsten door sponserdeals is aan gewerkt door v/d Sar hierdoor kan je meer uitgeven.
Nu al die plannen zijn bewerkstelligd kunnen nu structureel meer geld uitgegeven worden.
Dit zo kort en simpel mogelijk waar het om gaat.

Dat zou echt mooi zijn, hoop hem toch als CV te zien. Zeker in Nederland moet dat geen probleem zijn en heeft daar toch ook verdienstelijke wedstrijden gespeeld in Engeland.

Verder dan te hopen dat alleen Ziyech weg gaat. Ik zou het helemaal mooi vinden als hij blijft maar beter voor beide partijen als hij toch een transfer maakt. Staat er gewoon een top team voor Nederlandse begrippen met uitzondering van Kristensen. Maar 1 van onze rechtsbacks moet toch wel een mooie ontwikkeling gaan doormaken?

Onana
Kristensen
De Ligt
Blind
Tagliafico
Vd Beek
F. De Jong
Labyad/Tadic
Neres
Dolberg
Tadic/Labyad
12 juli 2018 om 06:47

Mazraoui, die zie ik tot uitstekende back uitgroeien

12 juli 2018 om 09:54

Vind Blind als CV toch ergens zonde... Komt hij niet volledig tot zijn recht. Hoop dat er nog een alternatief komt en dat Blind dan op 6 kan gaan spelen. Verder moet Ziyech inderdaad vertrekken, die heeft zijn zinnen al zo duidelijk op een transfer gezet, bovendien staat hij de verdere ontwikkeling van Frenkie de Jong in de weg. Zit zou mijn ideale opstelling zijn.

Onana
Mazraoui
de Ligt
Magallan
Tagliafico
Frenkie
Blind
Donny
Neres
Dolberg
Tadic
12 juli 2018 om 10:19

Mallagan is definitief van de baan. Die kun je dus al schrappen uit je opstelling. Wellicht dat Wober zich dit seizoen daar verder kan ontwikkelen. Begon voor zijn blessure veelbelovend.

12 juli 2018 om 14:02

OK, doen we. Wober lijkt me inderdaad een prima CV.

Kijk dit is nog eens lekker wakker worden. De woorden van Edwin liegen er niet om afgelopen winter dat ze de selectie voor de nieuwe start van het seizoen compleet willen hebben, tot nu toe lijkt het er zelfs op dat Ajax zich dit keer echt versterkt heeft en de sterkhouders (tot op heden) in Amsterdam heeft weten te houden. Blind zou absoluut een versterking zijn, zeker ook omdat hij op meerdere posities uit de voeten kan. Naast Tadic opnieuw een geweldige aankoop!

12 juli 2018 om 09:00

Grasveld7 dit is idd lekker wakker worden maar begin alsjeblieft niet over de woorden van Edwin...deze onervaren niets zeggende algemeen directeur zonder uitstraling heeft natuurlijk ook geroepen dat hij zou vertrekken als Ajax onder Ten Hag afgelopen jaar geen kampioen zou worden..Overmars heeft zich het vak als zakenman meer dan eigen gemaakt maar vriendje Edwin om te janken..

Maar.. waar gaat hij spelen? Centraal achterin? Daar vind ik ‘m niet zo sterk. En als hij daar komt te staan, kunnen we dan Wöber bestempelen als miskoop? Werd gehaald als basisspeler. En als hij op 6 komt, wie gaat er dan centraal achterin? Krijgt Wöber dan wel een kans? Of komt F. de jong daar dan weer. Ben zeer benieuwd...

12 juli 2018 om 06:37

Frenkie gaat dit seizoen sowieso spelen dus of Blind Lcv, of Frenkie. Wober moet dan nog maar een jaartje wachten als eerste stand-in, is ook nog jong.

12 juli 2018 om 06:46

Hoezo gaat Frenkie sowieso spelen? Als Blind wordt gekocht en Ziyech blijft denk ik dat de kans vrij groot is dat Frenkie de Jong gaat banken. Blind moet natuurlijk gewoon op 6, je beste speler zet je op zijn beste positie. En Frenkie de Jong lijkt me geen betere verdediger dan Wöber en met een goede passer als Blind op 6 is dat indribbelen ook minder waardevol.

12 juli 2018 om 07:11

Frenkie cvm en Donny en Ziyech op het middenveld. Blind kan je beter naast De Ligt doen. Stabiliteit achterin en blind kan altijd inschuiven.

12 juli 2018 om 07:53

Frenkie is toch veel te goed om te laten banken. Dan weet je zeker dat hij in december hoe dan ook pleite is..

12 juli 2018 om 07:57

Heb je ook gelijk in en er kan veel gerouleerd worden. Maar er is een grote kans dat het middenveld uit Ziyech en Donny en Frenkie bestaat. Blind is gehaald voor meerdere plekken snap dat dan. Linksback, centraal, middenveld.

12 juli 2018 om 10:17

Jasonrhijn

"maar er is een grote kans dat het middenveld uit Ziyech en Donny en Frenkie bestaat. "

De kans dat het Ajax middenveld inderdaad zo eruit gaat zien is minimaal, zo niet nagenoeg uitgesloten.

12 juli 2018 om 06:45

Waarom meteen een etiket 'miskoop' opplakken ? Het sterkste team speelt. En daarnaast kan er zo nu en dan gerouleerd worden. Dus ik zie nog genoeg kansen voor Wober. Daarnaast kun je nu ook eenvoudig van systeem wisselen; 4-3-3 of 3-4-3. Kom maar op !!

12 juli 2018 om 07:07

Als je gehaald wordt voor 7,5 miljoen en je verliest het eerst van een omgeturnde middenvelder die op jouw positie de voorkeur krijgt en nu dan misschien Blind.. Dan is het op z’n minst een aankoop waarbij het toch niet helemaal is uitgekomen.

12 juli 2018 om 07:08

Juist, daarbij is Wober net twintig, fysiek beresterk en geen moeilijke jongen.
Die komt nog wel aan spelen toe.

12 juli 2018 om 07:11

Blackpool hij mist net de routine die Blind duidelijk wel heeft.
Moet het waarschijnlijk dit jaar van invalbeurten hebben, maar die heeft een topploeg ook nodig.

12 juli 2018 om 07:13

Dus omdat we de concurrentie versterken is het een miskoop. De Ligt zal volgend jaar vertrekken misschien en dan kan Wober kansen pakken. Er komen genoeg wedstrijden er aan hoor.

12 juli 2018 om 07:20

Vorig jaar 3 wedstrijden, dit jaar dus waarschijnlijk weer niet al te veel. En in de Oostenrijkse competitie 16 wedstrijden in 2 jaar. Dan wordt het weleens tijd voor een basisplaats.

12 juli 2018 om 07:20

Basisplaats moet je verdienen klaar. Maar met Blind erbij komt hij zeker aan minuten. Blind kan op vele plekken. Snap de onrust niet zo.

12 juli 2018 om 08:03

3 wedstrijden ? Wöber ? Welk Ajax heb jij zitten kijken maat..

12 juli 2018 om 08:29

Hij verloor helemaal niets, die omgeturnde middenvelder op zijn positie was juist een noodgreep omdat wober geblesseerd raakte en zijn vervangers ook allemaal in de lappenmand zaten.

Wober voor zijn blessure was gewoon een sterkhouder in het elftal. Sober, snelheid, geen rare dingen. Precies was Ajax nodig heeft, na zijn blessure was het een stuk minder, maar ik verwacht dit seizoen gewoon weer de wober van voor zijn blessure te zien.

Het halen van Blind staat volledig los van het presteren van Wober. Blind is gehaald als ervaren speler voor de komende jaren. Wober is gehaald als investering die uiteindelijk doorverkocht wordt voor meer dan dat hij gekost heeft.

12 juli 2018 om 09:10

Je kunt ook overdrijven met je 'sterkhouder'..haha

12 juli 2018 om 10:12

Speelde 46 wedstrijden in zijn laatste 2 seizoenen bij Rapid blackpool. Vorig seizoen speelde hij 30 wedstrijden (5 in Oostenrijk, 25 voor Ajax) waarvan 22 in de ED. Waarom loop je in godsnaam statistieken te verzinnen die he-le-maal nergens op slaan??

12 juli 2018 om 11:09

Wöber 3 wedstrijden? Wat? Zoals Sander al zegt 22 Eredivisie wedstrijden afgelopen seizoen en de wedstrijden die hij niet speelde was door een blessure en doordat hij in het begin een paar wedstrijden mistte door een late transfer.

12 juli 2018 om 11:33

Haha zo lust ik er nog wel een paar. Vreemd om statistieken te verzinnen zodat je je mening niet hoeft te veranderen.

Wober is een prima speler die uitstekend presteerde tot zijn blessure. Daarna stuk minder met wat ongelukkige fouten ook, zal dit jaar hopelijk zijn oude niveau weer aantikken.

Verder is Daley niet gehaald voor 1 positie. Zijn beste positie is veruit als controleur mijn inziens, echter kan hij dus ook nog centraal en links in de verdediging. Kwaliteit die breed inzetbaar is is een luxe die iedere trainer wenst.

12 juli 2018 om 07:10

Wat maakt het uit waar hij gaat spelen. En als er af n toe n topper op de bank zit is dat toch ook niet erg. Beter dan alleen talentjes van 17

12 juli 2018 om 07:14

Precies dat was Ajax vorig seizoen. Spelers opstellen omdat zij een waarde hebben maar onder tussen presteerde zij niet.

12 juli 2018 om 07:27

Spelers opstellen die een waarde hebben? Waarom hebben we dan niet veel vaker orejuela gezien ipv oa Zeefuik op rechts? Of Cassiera ipv S. de jong in de spits? Of Wöber linksachter ipv Dijks of Viergever?

12 juli 2018 om 07:34

Je snapt wat ik bedoel. De beste speelt gewoon klaar. Als we Europees en de competitie iets willen neerzetten hebben we kwaliteit nodig.

12 juli 2018 om 07:37

Jij snapt niet wat ik bedoel. Als je als beoogt basisspeler gehaald wordt voor 7,5 miljoen en je wordt aan de kant gezet door oa Viergever en een omgeturnde middenvelder.. tja.. kan me niet herinneren dat er iemand zei bij zijn komst.. Wöber? Prima speler voor op de bank.

12 juli 2018 om 07:41

Nee maar tot nu toe springt hij er ook niet bovenuit met alle respect. Dus laten we maar afwachten wie er een plek verdiend.

12 juli 2018 om 10:28

Een jaar is lang..het is ook allemaal lastig onthouden voor jou he Blackpool. Je statistieken kloppen niet, en daarbij is Wöber pas vervangen door Frenkie uit noodzaak door een blessure. Dat hij daarna het niet meer liet zien klopt, maar daarvoor leek het een prima aanwinst.

Lijkt me niet zo moeilijk dit. 15 miljoen en geen cent minder, en anders verkoopt United hem wel aan een ander.

12 juli 2018 om 07:58

Daley moet zelf ook wel willen als hij naar een club gaat. Maar Manchester en Ajax ook komen er wel uit hoor. Win win situatie voor beide klaar.

12 juli 2018 om 08:35

@Sammerens: Toch altijd vermakelijk als een leek doet alsof hij kan bepalen wat de professionals eruit moeten halen. Wat is je onderbouwing voor dit bedrag?

12 juli 2018 om 08:52

Dan zal je hier een hoop lol hebben, aangezien we hier in feite allemaal leken zijn die over allerlei zaken meepraten waar we in feite weinig verstand van hebben.

Buiten dat vind ik het erg zwak om een ander direct leek te moeten noemen terwijl je zelf niet eens aangeeft waarom het door mij genoemde bedrag te hoog zou zijn.

Laten we het maar vermakelijk noemen dat een leek een andere leek op zijn nummer probeert te zetten.

United heeft Blind voor 17,5 gekocht en verlengt puur voor het ontvangen van de transfersom. Van de winter was er nog interesse van AS Roma.

Waarom zou je Blind dan voor veel minder dan 15 miljoen laten vertrekken. Het is algemeen bekend dat Blind prio 1 is voor Ajax en dat Ajax centen heeft. In mijn ogen faalt de onderhandelaar als Blind voor een spotprijs naar Ajax mag. Zeker gezien Ajax zelf ook louter topprijzen wil verkopen.

Dat een half jaar terug een club als Roma nog interesse had, is indicatie dat er ongetwijfeld interesse zal zijn van andere, wellicht van iets lager aangeschreven, clubs die wel willen betalen.

12 juli 2018 om 09:12

Omdat als blind zelf zegt ik wil alleen na Ajax en anders ga ik transfer vrij na buiten en scheelt het man utd 12 miljoen

12 juli 2018 om 09:14

Ik reageer ook niet zozeer op de hoogte van het bedrag. Wel op de stelligheid waar je het mee brengt. Nu je ook uitlegt hoe het bedrag in jouw ogen tot stand komt, vind ik je reactie ook een stuk waardevoller. Dank voor de uiteenzetting!

12 juli 2018 om 10:40

@Sammerens Je hebt natuurlijk volkomen gelijk. Maar als er 1 club slecht is in verkopen, is het United wel. Die zijn altijd veel te eager om onder die veel te dikke contracten uit te komen, die ze werkelijk aan iedereen uitdelen. .

12 juli 2018 om 11:26

@Leo,

Dat klinkt leuk natuurlijk, maar gaat Blind daadwerkelijk nog een jaar op de tribune zitten terwijl hij in de bloei van zijn leven zit?

Zijn plek in Oranje is al tricky, zeker na zijn recente erbarmelijke wedstrijden. Na nog een jaar niets doen is dat helemaal lastig natuurlijk.

Het wordt in mijn ogen tijd dat United gewoon eens voor fatsoenlijke prijs gaat verkopen. En in dit geval zou dat zeker 10 en wat mij betreft meer richting 15 miljoen moeten zijn.

12 juli 2018 om 11:41

Zal wel rond de 10 miljoen uitkomen met wat clausules zoals kwalificatie Champions League of kampioenschap. Lijkt mij in ieder geval een realistisch scenario aangezien United het niet te hard kan spelen. Daley wilt alleen naar Amsterdam en de kans is zeer aanwezig dat hij daardoor zijn contract laat aflopen.

Kan je wel gaan onderhandelen met andere clubs, Daley is toch degene die ook naar die clubs moet willen.

12 juli 2018 om 10:16

MU kan hem wel wilen verkopen aan een ander maar MU bepaalt niet naar welke club hij gaat , dat bepaalt maar een iemand en dat is blind in dit geval dus zo makkelijk is dat voor MU niet hoor , en daarbij hij mag vanaf 1 jan 2019 onderhandelen met een nieuwe club en loopt gratis weg dus wie is hier de baas,

12 juli 2018 om 12:52

Zo eenzijdig is het niet natuurlijk. Dan loopt Blind inderdaad gratis de deur uit, maar dan heeft hij ook 2 seizoenen lang nagenoeg niets gespeeld. Als sportman op de leeftijd 27-29 is dat absoluut niet wat je wil.

Zijn positie bij Oranje is ook niet te handhaven als hij niet speelt. De laatste wedstrijden was hij absoluut niet sterk en op een gegeven moment kan je het dan niet verantwoorden hem te selecteren.

Dus ja, Blind kan het hard spelen maar daar heeft hij zichzelf dan ook grandioos mee.

Dat gedoe met die Magallan vondt ik toch een soap en ben echt blij dat Ajax niet doorgedrukt heeft want als men daar zolang mee bezig is moet je de speler als zowel zijn club niet serieus nemen.
Over Blind prachtig heb ik altijd een goede speler gevonden, veel ervaring mooie passes.
Zet hem maar naast de Ligt.
Voorrondes naderen snel en het zou een ramp zijn als de CL of de EL niet gehaald wordt

Ze hebben gelukkig bij Ajax nu ook begrepen dat jonge spelers alleen beter worden als er ook routine bij loopt en met Tadic, Blind en Tagliafico lopen er 3 bij die de jongeren beter zullen maken , en als ook Ziyech nog een jaar blijft dan hebben we een mooie en goede selectie en kunnen ze proberen om weer een kampioen te worden want dat zou met deze selectie toch moeten kunnen lijkt mij .

12 juli 2018 om 08:26

Voor CL is belangrijk. Met het oog op de voorronden worden alle spelers ook zo vroeg gehaald. Ik kan wel weer een Ajax-CL gebruiken.

12 juli 2018 om 08:34

Maar de druk wordt in Amsterdam nu wel ongekend hoog met die goede en dure aankopen.

Ajax is nu met afstand titelkandidaat nummer 1. Zeker na deze dure kwaliteitsimpuls en ook vanwege de recente prijsloze jaren.

Ik ben benieuwd of Ten Hag van deze grote en brede selectie een eenheid weet te maken. Want Ajax zelf kan weleens de moeilijkste tegenstander zijn; druk van supporters, pers etc !

12 juli 2018 om 09:25

De druk in Amsterdam was sowieso al hoog, en al wat hoger door de weinige successen de laatste seizoenen. Dus denk dat men daar wel aan gewend is

Oftewel, het duurt nog een paar weken. Als het überhaupt gaat gebeuren. Het zou wel een goeie aankoop zijn.

12 juli 2018 om 08:41

Inderdaad, mooi voor de Eredivisie. Ben wel benieuwd of de andere ploegen hier iets tegen over gaan stellen. Op papier lijkt Ajax met de huidige transfers en deze beoogde wel de gedoodverfde kampioen.

Als het doorgaat, dan mag Ajax Boca wel ontzettend bedanken !!

Plan B lijkt mij een betere speler en toevoeging dan Plan A !

Ajax is zeer goed bezig. Lees hier wel steeds dat "blind" op 6 moet gaan spelen. Persoonlijk hoop ik toch echt op 4. Inschuivende verdediger kan hij meer dan prima. Wellicht dat je Europees wat meer defensieve zekerheid in moet bouwen.

Wat bezielt die jongen om op deze leeftijd, na 1 slechts buitenlands avontuur, alweer terug te keren naar Nederland. Waar ligt dan je ambitie? Hij had volgens mij makkelijk naar een (sub)topper in een grote competitie gekund en kies dan voor een paar leuke potjes per jaar in de Eredivisie. Eigenaardig, nog even los van het salaris.

12 juli 2018 om 14:53

In Italië en Spanje spreken ze dan van clubliefde, maar in Nederland zeggen we dat het gebrek aan ambitie is.

12 juli 2018 om 21:16

Italië en Spanje hebben de beste competities ter wereld. Nederland niet. Terug naar Nederland is stappen terug doen.

Daley, welkom thuis op je oude nest in Amsterdam.

Eindelijk stoppen ze eens met al die onbekende talenten te halen. Sommige waren misschien goed maar er ontbrak ervaring op topniveau. Met zo'n jong team die ervaring heeft in de Eredivisie kom je niet ver. Ik zou het nog mooier vinden als ze meer spelers uit topcompetities met ervaring halen. Feyenoord heeft daar een hele uitgebreide keuze in. Ze zouden Clasie Fer Janmaat of Martins Indi kunnen halen

12 juli 2018 om 11:45

Fer en Janmaat zou een versterking voor F. noord kunnen zijn maar over de andere 2 (Indi/Clasie) daar heb ik mijn twijfels over.

Met deze groep spelers moeten ze Ziyech af en toe ook durven te laten banken. Hij is dan misschien wel de beste speler der lage landen en volgens sommigen van de wereld, maar hij kan het Ajax combinatiespel ook behoorlijk in de weg zitten. Banken zal hem leren.

12 juli 2018 om 11:16

Het is denk ik voor alle partijen het beste als Ziyech een nieuwe club weet te vinden. Die is niet meer tot op het bot gemotiveerd om het in Nederland te laten zien en er lopen simpelweg alweer te veel andere spelers rond bij Ajax die concurreren om een plek op het middenveld.

Blind er bij is wel echt een versterking. Ik hoop dan ook dat Ajax afstapt van met de punt naar achteren te voetballen en met een nummer 10 gaat spelen in de competitie. Ik denk dat het spelen met een nummer 10 veel ruimte vrij maakt voor o.a. Dolberg en de 2 centrale middenvelders. Uiteraard ligt het aan de tegenstander hoe je gaat spelen, maar buiten Feyenoord en PSV om zou Ajax eigenlijk altijd met een 10 moeten spelen en niet de "safe" optie kiezen. Laat Frenkie dan maar weer inschuiven en Daley zijn plek overnemen wanneer dit gebeurd.

Indien er niemand meer vertrekt zou ik op deze manier gaan voetballen.

Onana
Mazraoui
de Ligt
de Jong
Tagliafico
v/d Beek
Ziyech
Blind (C)
Neres
Dolberg
Tadic
12 juli 2018 om 10:25

Ik zie toch liever Frenkie CM ipv Blind. Blind is in mijn optiek een perfecte inschuivende CV.

12 juli 2018 om 11:18

Ik vind de veldbezetting toch altijd net wat lekkerder met de punt naar achteren. Ik hoop ook echt dat Frenkie de Jong écht een kans gaat krijgen op het middenveld en dat hij juist niet weer wordt 'gedumpt' in de verdediging. Die jongen moet zo ver mogelijk naar voren spelen. We hebben pas een fractie van z'n kwaliteiten gezien en dat is doodzonde.

Knap van Ajax. Hele goede transfer. Hem als CVM gebruiken zou het beste zijn. Zie in hem ook de beste optie voor het Nederlands elftal op die plek. Goede pass, kan defensief denken en voor de plek als cv komt hij te kort

12 juli 2018 om 12:02

bij Ajax wel, in Oranje niet. Blind vertraagt net als Strootman heel je spel op een hoger niveau want dan speelt hij alles breed en terug

Super dat Blind terugkomst. Maar ik denk dat het ook enige onrust gaat geven. Met name voor Frankie de Jong. Die moet spelen of ga je jeugd speler van de Beek eruit laten. Ziyech zie ik ook niet 1,2,3 vertrekken meer. Maar het duurt nog lang. Ik blijf benieuwd naar de ontwikkelingen.

Wat zou dat mooi zijn ! Heeft toch bepaalde ervaring opgedaan in de jaren bij manchester united, kan genoeg toevoegen aan dit Ajax .

Nou nog een leuke buitenspeler erbij !

Blind halen zou natuurlijk een toptransfer zijn voor Ajax maar daarmee wordt wel de absolute noodzaak van het halen van een nieuwe rechtsback volledig over het hoofd gezien!!! Super naïef vind ik dat. Want Orejuela en Kristensen kunnen er helemaal niks van, Veltman is nog lang geblesseerd en Mazraoui is meer een middenvelder. Dit kan Ajax nog duur komen te staan als ze deze positie niet verder versterken!!!

12 juli 2018 om 12:03

mee eens en al is Veltman fit, die komt ook al jaren tekort. Ajax heeft een rechtsback nodig die verdedigend zijn mannetje staat maar ook aanvallend wat toevoegt en de hele rechterflank kan bestrijken

12 juli 2018 om 12:09

Tsja ik snap dan ook niet dat Ajax niet probeerde om Dumfries binnen te halen. Die heeft die kwaliteiten.

12 juli 2018 om 12:11

Maar de transferzomer is nog lang niet voorbij dus het kan ook zomaar nog dat er een paar belangrijke spelers worden verkocht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren