Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax haalt gigantisch hard uit en boekt grootste uitzege ooit

Laatste update:

Ajax heeft hard uitgehaald in zijn eerste wedstrijd na de interlandonderbreking. Het elftal van Marcel Keizer maakte een gedreven indruk op bezoek bij NAC Breda en hield uiteindelijk geen spaan heel van de promovendus: 0-8. Het betekende voor de Amsterdammers de grootste overwinning ooit op NAC en tevens de grootste uitzege ooit in de Eredivisie. Door de zege bedraagt de achterstand van Ajax op PSV voorlopig vijf punten, al speelt de koploper later dit weekeinde nog uit bij PEC Zwolle.

Keizer voerde de nodige wijzigingen door in zijn basiself ten opzichte van de verloren wedstrijd tegen FC Utrecht van voor de interlandperiode. Zo moest Maximilian Wöber in het hart van de verdediging plaatsmaken voor Nick Viergever, waardoor Daley Sinkgraven als linksback kon rekenen op een basisplaats. Verder verschenen ook onder anderen Donny van de Beek en Justin Kluivert aan de aftrap in het Rat Verlegh Stadion. Ajax had niets te duchten van NAC, dat zijn laatste twee wedstrijden voor eigen publiek had verloren, en veegde in de eerste helft werkelijk de vloer aan met de thuisploeg.

Matthijs de Ligt opende na dertien minuten voetballen de score uit een hoekschop, waarna Kluivert met een knappe actie over de linkerflank aan de basis stond van de 0-2 van Van de Beek. Laatstgenoemde verscheen niet veel later opnieuw op het scorebord, nadat zijn schot van richting was veranderd door Karol Mets. NAC maakte een apathische indruk en zocht de kleedkamer halverwege uiteindelijk op met een 0-5 achterstand. David Neres kon scoren na matig uitverdedigen van Angeliño, vlak voordat De Ligt uit een vrije trap van Hakim Ziyech opnieuw doel trof. Rai Vloet schoot in de eerste helft nog op de paal namens de Bredanaars.

Stijn Vreven besloot na de onderbreking wat meer defensieve zekerheid in te bouwen bij NAC. Giovanni Korte werd naar de kant gehaald ten faveure van Bart Meijers, waardoor de thuisploeg met vijf verdedigers ging spelen. Ajax liet de teugels in het eerste kwartier na rust vieren, wat leidde tot kansen voor Vloet en Arno Verschueren. Zij stuitten echter op André Onana, die op het uur ook nog redding bracht op een kopbal Pablo Marí. In verdedigend opzicht leek NAC de zaken beter op orde te hebben, maar in het laatste kwart van de wedstrijd ging het opnieuw volledig mis voor de ploeg.

Mounir El Allouchi beging in zijn eigen strafschopgebied een overtreding op invaller Frenkie de Jong, waarna Lasse Schöne vanaf elf meter geen fout maakte. Daarmee was de koek echter nog niet op voor Ajax. Klaas-Jan Huntelaar kon geheel vrijstaand binnenkoppen na een voorzet vanaf de linkerflank van Ziyech en even later tekende Van de Beek met zijn derde doelpunt van de avond, na goed voorbereidend werk van Frenkie de Jong, ook nog voor de 0-8. Ajax kreeg daarna kansen op meer, maar bespaarde NAC uiteindelijk een grotere nederlaag.

Moet Donny van de Beek altijd spelen bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toch wel twee grote kanttekeningen op deze mooie uitslag, een van mijn grote favorieten Hakim Ziyech en Nac dat onthutsend zwak was. Mijn andere grotere favoriet onze panther Onana, was weer zichzelf en stond lekker te keepen op enkele momentjes na.

Bij Marokko zag ik weer wat Ziyech allemaal in zich heeft, maar als ik eerlijk ben is het schandalig wat hij de laatste weken wat laat zien bij Ajax. Hij grossiert in balverlies en verkeerde beslissingen nemen, wil hij ooit een mooie stap maken. Dan moet hij wel echt veel stabieler gaan spelen bij Ajax, en het team bij de hand nemen zoals hij ook bij Twente deed.

De overige spelers vond ik wel aardig spelen, en niemand echt buiten de toon vallen dus dat is wel mooi. Trots op de jongens, ondanks de geringe tegenstand heeft men hard gewerkt in het veld. Maar we moeten niet vergeten dat de selectie van Nac, voor de wedstrijd aan het borrelen waren aan de Grote markt en Vissersstraat. Tenminste daar leek het op, tuurlijk heeft Nac minder kwaliteit dan Ajax. Maar er werd ons op geen enkele wijze, een strobreed in de breedte gelegd op enkele momenten na.

Heerlijke uitslag, mooi begin van mijn zaterdag avond! En als Ajacied die nooit achter de keuze van Keizer stond en staat, ben ik wel erg blij voor hem en is het hem dit succes gegund! Heerlijk voor hem, want hij snoert critici zoals ik dat ben toch wel even de mond. Alleen moest Wober wel beginnen, ik ben erg gecharmeerd van hem. Overigens heb ik niks tegen de persoon en mens Keizer, maar op een van de moeilijke posten van Nederland zoals Ajax 1. Hoort in mijn ogen toch altijd wel een ervaren man, die gepokt en gemazeld is in het vak. Net zoals ik de aanstelling van Van der Sar als ad nooit begrepen heb, tuurlijk heeft hij zijn papieren gehaald. Maar gaf zelf aan nog niet klaar te zijn voor de klus wat logisch is, en liep zijn begeleider waar ik de naam kwijt van ben een jaar langer mee. Daarnaast is het voor een gezonde situatie in een instelling, van belang dat er nooit alleen vrienden zitten. Maar ook onafhankelijke mensen, we hebben gezien tot wat voor vreemde en nadelige
beslissingen dat geleid heeft in het nadeel van vooral de supporters.

Wel jammer voor Nac deze monster uitslag, ik vind het een van de mooiste clubs van Nederland. Daarnaast hebben ze een geweldige binnenstad voor jong en oud. Respect voor de Nac fans, het gros bleef zitten en hun club toezingen al was dat misschien wel cynisch.

Tot slot was het een bonus dat ik me niet aan Younes heb hoeven ergeren, Kluivert was ijverig en had een leuke assist. Nu nog meer rendement en constanter worden, en daarna meneer Younes uit de basis spelen....... (^_-)

18 november 2017 om 22:39

Ik heb dus precies hetzelfde. Werkelijk lachwekkend hoe slecht ziyech al tijden speelt. Zegt genoeg over.keizer dat hij hem er nooit uithaalt. Ik vind zicyech sowieso overschat

18 november 2017 om 22:43

Alsnog is hij beter dan de rest van de middenvelders. Zeer slecht vandaag en toch 2 assists. Andere middenvelders moeten verdomd goed spelen om dat ook te kunnen.

18 november 2017 om 22:53

Jongen kap nou eens met dat gemakkelijk argument van ‘zegt genoeg over keizer’. Lees die fora even man. Keizer is een pannenkoek omdat hij kiest voor: Dolberg, Ziyech, de jong, schone, Veltman, Viergever, kluiver, Neres, younes, de ligt, Wober, Huntelaar & Dolberg samen, Huntelaar & Dolberg niet samen, etc.

Als hij 4 wedstrijden op rij gouden wissels toepast is het een minkuukel dat hij niet de juiste basis 11 de wei in heeft gestuurd en als hij die gasten
in de basis zet dan had hij ze wissel moeten zetten. Gaat er ergens een belletje rinkelen bij de schreeuwers...??

18 november 2017 om 22:54

Nou, Schöne speelde vandaag een beste pot hoor en Donny was constant dreigend. Ziyech was zeker in de eertste helft wel erg slordig, tweede was ie beter.

18 november 2017 om 23:08

Twee assists is gewoon keurig voor een middenvelder.

18 november 2017 om 23:10

Ik weet niet of jij de wedstrijd hebt gekeken maar hij heeft in de eerste 22 minuten 7 keer balverlies geleden. Kap nou eens met die onzin van hij had weer 2 assist. Als ik allemaal ballen erin ga gooien haal ik die assist ook wel

18 november 2017 om 23:11

Sorry maar ik snap helemaal niks van jouw reactie?wat praat jij allemaal?

18 november 2017 om 23:19

Nee hij moet alle ballen terug spelen zonder risico en hopelijk ook 0 rendement. Daar doen we het voor!

18 november 2017 om 23:44

Overschat vind ik Ziyech niet, maar hij speelt onder zijn kunnen. Daar baal ik wel van, ik snap wel dat hij speelt. Zijn creativiteit is broodnodig, anders wordt al helemaal niets.

19 november 2017 om 00:09

Lee je hebt gemaal gelijk, hij speelt wel zwaar onder zijn kunnen. Dat stoort mij.

19 november 2017 om 00:41

Hij speelt ook in een andere rol. Check zijn statistieken. Hij creëert verreweg de meeste kansen voor zijn teamgenoten. Geloof het of niet hij heeft ook de meeste balveroveringen in de eredivisie. Ik heb hem liever in een echte vrije rol waarbij hij ook niet hoeft mee te verdedigen. Maar ziyech moet wel veel dominanter zijn.

19 november 2017 om 00:41

Ziyech is een speler die nou eenmaal risico in zijn spel legt en dat zorgt voor balverlies. Nu heb ik de wedstrijd niet gezien, maar normaliter zijn zulke spelers goud waard, want als het lukt wat ze doen, dan is het ook gelijk gevaarlijk. Echter ben ik het er wel mee eens dat Ziyech gewoon dominanter in het spel aanwezig moet zijn en constanter moet gaan spelen. Tevens moet hij leren om niet altijd een mooie / risicovolle pass te willen geven; het is niet altijd nodig en/of het kan niet altijd. Larsson vind ik ook zo'n speler; neemt vaak risico, maar als het lukt, dan komt er gevaar uit.

19 november 2017 om 01:42

Mickey, vind je Hakim echt overschat? Dat vind ik niet, hij heeft meermaals aangetoond wat hij kan.

19 november 2017 om 02:21

Ben het helemaal met je eens. Het enige dat je Keizer kwalijk kan nemen is dat er nog geen vast elftal staat. Wie je er uiteindelijk neer zet moet behalve tegen PSV en Feyenoord niets uitmaken. Schone, Frenkie, vdBeek, Ziyech zouden allemaal het verschil moeten kunnen maken. Sterker nog, ze zouden dit allemaal moeten kunnen zonder dat een trainer dat tegen ze zegt. Ik vraag me wel af, was Ajax echt zo goed? Of was NAC alweer zo slecht?

19 november 2017 om 06:00

Ik denk dat het vooral de uitstraling is bij Ziyech. Als je dat met vorig jaar vergelijkt. Die gretigheid, motivatie en strijd straalt er niet meer vanaf. Kan komen door niet spelen in Europa of de trainer. Hij straalt uit van hier ben ik te goed voor.

19 november 2017 om 07:46

Ziyech zoekt spelers voor zich. Hij is niet van het tikkie terug principe. Vergeet niet dat hij nu met Donny een andere speler naast zich heeft staan dan destijds met Klaassen. Hij verzet nog genoeg werk en misschien moet je je afvragen of dat zijn taak wel moet zijn? Technisch sterk, maar het stukje nonchalance mag er wel uit. Ajax moet echt blij zijn met Ziyech. Hij creëer genoeg.

18 november 2017 om 22:45

Je club heeft laten zien hoe je dit soort teams naar de slachtbank leidt. Daar kan mijn Feyenoord nog wat van leren
Ik verbaas me ook steeds over Ziyech. Niemand twijfelt aan zijn potentie en kwaliteiten maar op de een of andere manier verspeelt hij ook zoveel onnodige ballen. Al zag ik pas een statistiek terug dat Ziyech ook verreweg de meeste balveroveringen heeft in de Eredivisie dus hij werkt iig hard genoeg.
De 0-8 zou ook een slechte reden zijn imo om opeens je mening (die ik deel) over het aanstellen van Keizer bij te draaien. Daar mag men best kritisch naar blijven kijken. Voor nu ‘gewoon’ lekker genieten van dit prachtige resultaat. Ajax lijkt me de enige serieuze uitdager van psv dit jaar. Al ben ik erg benieuwd naar zwolle en psv morgen. Ik ben onder de indruk van het lef waarmee ik zwolle vaak heb zien spelen dit jaar. Misschien wordt het morgen wel een prachtige pot en worden wij, de voetballiefhebbers wel verwend.
Gefeliciteerd met je mooie 0-8!

18 november 2017 om 23:48

Ijsmuts, precies om die redenen ben baal ik zo van Ziyech. Maar ik snap dat hij speelt, zonder zijn creativiteit is het al helemaal niets. Ik ga zeker genieten van deze uitslag, toch wel een mooi resultaat in zo een stormachtig seizoen. Ik geloof niet meer dat wij kampioen worden, acht punten is teveel. En daarnaast winnen wij ook niet alles, en tegen Psv hebben wij het vaak moeilijk dus of we twee keer winnen. Dat denk ik niet, en dan zijn we er nog niet. Plus Lozano helpt ook niet echt.

19 november 2017 om 04:54

Overdreven gelul dit. Ziyech kan net als andere spelers dipjes hebben. Zeker ten tijden van interlands waarin Marokko voor het eerst een WK haalt. Als je z'n statistieken bekijkt werkt hij hard, enige dat je mag verwachten.

18 november 2017 om 22:49

Ik vind het heel typisch dat Ajax zo’n uitslag neerzet als die vreselijke Younes er eens niet in staat.. Wat een gedrocht van een speler vind ik dat zeg.. Verder vind het ook bijzonder dat mensen maar vol blijven houden dat Ziyech bij de beste spelers van de Eredivisie hoort. Daar zie ik echt niks van terug. Voor mij zijn er bij Ajax al drie betere spelers laat staan bij PSV en Feyenoord.. Als hij echt van de zomer vertrekt naar de middelmaat in Duitsland of Engeland hoor je nooit meer wat van hem, daar ben ik heilig van overtuigd

18 november 2017 om 22:59

Deze score had niks, maar dan ook niks met de absentie van Younes te maken.

19 november 2017 om 13:13

Ik ben benieuwd welke 3 van Ajax jij beter vindt en daarnaast 'laat staan bij PSV en Feyenoord', wie je daar allemaal beter vindt (vooral bij Feyenoord in deze abominabele vorm..)

18 november 2017 om 22:51

Ziyech knapt heel veel vuil werk op, op het middenveld, zie zijn bal veroveringen maar. Tevens zet hij vaak en veel druk op de tegenstander om het elftal hierin mee te slepen.
Snap wel wat je bedoeld hij oogt niet erg goed laatste tijd maar zijn meest positieve dingen zie je vaak op de achtergrond en wordt ook.niet besproken met analyses op tv.
Al met al scoort hij ruime voldoendes ondanks in BB veel balverlies en geeft toch weer 2 assists.

18 november 2017 om 23:49

Catenacio, ik zie ook wel dat we niet zonder hem kunnen. Daarom is hij ook één van mijn favorieten, we kunnen niet zonder zijn creativiteit. Mijn probleem is dat hij te ver onder zijn niveau speelt.

19 november 2017 om 00:48

Klopt. Maar ligt ook aan het systeem. Van Beek is 1 van mijn favorieten maar moet taken opknappen wat hij niet gewend is in een systeem wat hij niet gewend is. Binnen 2 jaar speelt Donny voor een club als Chelsea.

19 november 2017 om 01:29

Manan, zou zeker kunnen dat je gelijk hebt. Maar Donny over twee jaar voor Chelsea? Denk je dat serieus? Nee joh, ik denk echt niet dat hij dat niveau zal benaderen.

18 november 2017 om 22:51

Sulimani, ligt het niet aan hoe ze spelen en ook ziyech kan een slechte wedstrijd hebben. Het is maar hoe je het ziet of je wilt zien

18 november 2017 om 23:05

@jolano

Dat nonchalante in het spel van Ziyech is niet alleen deze wedstrijd, het zit in zijn spel opgesloten.

Hij heeft soms geniale acties en verovert ballen bij de vleet, maar grossiert in vaak knullig en onnodig balverlies. Daarmee is hij vaker dan ons lief is een onrustzaaier voor de eigen ploeg.

Vorige seizoensstart wad het minder opvallend met Klaassen naast hem, die veel vuil werk voor hem opknapte.

18 november 2017 om 23:34

eerste helft had hij een paar keer balverlies, maar toch weer aan de basis van 3 doelpunten. Tweede helft deed hij niets fout. Sterker nog alles goed, meg weer aan ds basis van 3 doelpunten. Zelfs zijn schoten op doel waren goed.
Hij moet snel weg bij Ajax. Daar hij altijd afgezeken wordt.

18 november 2017 om 23:51

Jolano, dit is geen incident kerel! Hij speelt de laatste weken slecht, maar blijft wel hard werken dat is zeker zo. Maar mijn punt is dat deze jongen, zoveel beter kan.

18 november 2017 om 23:53

Ben, Ziyech is een van mijn grote favorieten. Maar dat wilt niet zeggen, dat ik mijn ogen sluit en kritisch ben. Als hij al weken onder zijn niveau speelt. En om in buitenland te slagen bij een redelijke club, moet hij Ajax echt bij de hand nemen. Ondanks zijn arbeid want die is bewonderingswaardig, lijdt hij gewoon teveel balverlies.

19 november 2017 om 00:07

@ben1974

Hoezo wordt bij afgezeken door Ajacieden? Wees gewoon realistisch, Ziyech is soms geniaal, maar soms ook een speler die vergeet bij de les te blijven. Daar op wijzen is toch geen afzeiken?

Door mij zeker niet, sterker nog, ik draag zijn naam en nummer achter op mijn shirt, dat betekent niet dat ik niet kritisch kan zijn, zoals Slejmanni ook al zegt.
(edit: *Sulejmanii bedoel ik natuurlijk)

19 november 2017 om 15:17

Buitenspelval, thanks voor je berichtje. Je weet dat ik het vaak over Younes en Veltman heb gehad, het zou oneerlijk en belachelijk zijn als ik de rest een vrijbrief zou geven om slecht te spelen. Niemand is heilig, bovendien wil ik wel geloofwaardig blijven. Voor een ieder geldt, goed is goed en slecht is slecht.

18 november 2017 om 22:52

Wat ik me dus afvraag, zou het kunnen komen doordat Ziyech totaal geen klik heeft met Keizer.
Of beter gezegd, hij vind Keizer een totale onbenul.
Met Bosz had die een klik en bij Twente met Schreuder en dat straalde die ook uit. Ziyech is een markant persoon die bij personen met wie hij een klik heeft het beste uit zichzelf haalt en bij personen als Keizer, met wie hij niets heeft, er als het ware met de pet naar gooit.
Of het goed is, nee maar het tekent de persoon Ziyech zelf wel. Voor hun die hij mag, zowel als trainer als mens, gaat hij door het vuur.

18 november 2017 om 23:31

Hier ben ik het totaal niet mee eens. Ik vind Ziyech ook echt als een krant spelen op het moment, maar inzet heeft hij zeker wel. Die jongen gaat er altijd 1200% voor.

Hij moet gewoon iets meer rust in zijn spel krijgen. Vaak wil hij het gewoon te snel doen en daarbij wil hij ook nog alles op een mooie manier doen terwijl het soms ook simpel kan. Precies hetzelfde verhaal met zijn afstand schoten. Voelt heel geforceerd allemaal, net of hij TE graag belangrijk wilt zijn.

18 november 2017 om 23:01

Ziyech is goed zelfs wanneer hij slecht speelt en veel balverlies lijdt. Ziyech is een aanvallende middenvelder die veel risico's neemt. Hij is geen speler die balletjes breed en terug speelt zoals de meeste middenvelders.

Ziyech heeft ondanks vele balverlies toch 2 assists kunnen geven. Ook staat Ziyech vaak aan de basis van vele doelpunten.

Zonder Ziyech is Ajax 10 keer slechter. Keizer en de technische staf van ajax hebben dit ook door, dat is de reden waarom Ziyech een basisspeler is.

Dolberg heeft een hogere cijfer dan Ziyech, terwijl Dolberg geen pepernoot heeft geraakt. Dit zegt al genoeg over hoe men over Ziyech denkt.

PSV was een betere club geweest voor Ziyech.

18 november 2017 om 23:25

Want in een Psv shirt schiet hij wel zen vrije trappen erin? scoort hij wel van buiten de 16 en had zen passing wel altijd goed geweest?
En counteren zoals ze graag bij Psv doen is nou ook niet zen sterkste punt als je vandaag hebt opgelet.

18 november 2017 om 23:56

Ajax heeft gewonnen met 0-8 dankzij Ziyech en alle 10 andere spelers. Hij stond aan de basis van 3 doelpunten waarvan 2 directe assists.

So what dat hij veel balverlies heeft geleden? Hij neemt eenmaal risico's zodat er gescoord kan worden.

Heb je liever balletje breed en balletje terug? Wel lekker veilig, maar je schiet er niets mee op.

Met Ziyech heeft ajax wel de finale gehaald van de Europa league en toen had ook iedereen kritiek op Ziyech vanwege zijn vele balverlies.

Vorig jaar aan het begin van het seizoen verloor Ajax van Willem II.

Toen Ajax Ziyech had gekocht begon Ajax opeens een tikkeltje beter te voetballen, het was nog steeds niet goed, maar Ajax was wel duidelijk sterker geworden met Ziyech in de ploeg.

Ajax had vorig jaar alle wedstrijden verloren toen Ziyech niet speelde. Ajax heeft zelfs een voorsprong weggeven in de kuip, nadat Ziyech gewisseld werd.

Nogmaals, de technische staf van Ajax hebben dit ook door.

Ziyech lijdt inderdaad veel balverlies, maar hij creeert wel veel kansen, staat vaak aan de basis van doelpunten, geeft veel assists en zonder Ziyech is ajax 10 keer slechter.

Was niet eens best wat Ajax liet zien en wat was NAC slecht zeg, maar wel blij met de overwinning en toch lekker aan het doelsaldo kunnen werken. Al vond ik het wel jammer dat Ajax in de 2de helft toch niet nog wat gas bij gaf, want had graag een overwinning met 10 goals gezien en dat had er, ondanks dat Ajax niet goed  speelde, echt wel in gezeten.

18 november 2017 om 22:40

Was niet best wat Ajax liet zien, wint 0-8.... En weetje hoe bizar het ook klinkt ben het niet eens met je oneens haha.

18 november 2017 om 22:43

Ajax speelde gewoon goed hoor. Tempo was prima op 30 minuten (40-60 en 80-90) na. Kon ook 0-14 worden.

18 november 2017 om 22:49

Is ook een beetje Ajax supporter eigen. Het is nooit goed. Als je zo dik wint mag je ook wel eens zeggen hoe lekker effectief we waren. Heb ook veel mooie combinaties gezien maar de fouten passes en wat lager tempo in wat fases krijgen toch de overhand. Wat ik alleen echt niet begrijp zijn de wissels. Waarom Wober voor Sinkgraven? Waarom niet Johnson nu een kans geven?

Kudos aan het Nac publiek. Die bleven lekker zingen en sfeeracties maken ook bij zo'n wanprestatie van Nac zelf.

18 november 2017 om 22:53

Die waren waarschijnlijk zo dronken dat je t verschil tussen geelzwart en donkerblauw niet meer konden zien. Dan maakt t ook niet meer uit

Respect voor de NAC supporters.

Toptrainer die keizer, misschien goeie bondscoach??

18 november 2017 om 23:03

Mwa, ik denk dat je beter een coach kan hebben die geen club heeft. Frank wil niet, en het lijkt er steeds meer op dat Gio binnenkort beschikbaar is en zonder club komt te zitten, misschien is dat een optie?

18 november 2017 om 23:40

Direct doen, maar dan wel inclusief assistenten graag. Ik voel wel wat voor een terugkeer van Koeman in de Arena als Ajax trainer. En anders toch Marc nog eens even laten bellen met Peter Bosz, die als de crisis doorzet in Dortmund binnenkort ook op zoek kan naar een nieuwe werkgever.

19 november 2017 om 02:26

Jamme voor jullier alleen dat Koeman nooit en never terug zal keren.

Mooie overwinning.
Heb de wedstrijd niet gezien, maar ik kan me zo voorstellen dat deze uitslag meer aan de zwakte van nac heeft gelegen dan aan dat Ajax opeens zo goed is gaan spelen.
Maar altijd goed voor het zelfvertrouwen dit!

18 november 2017 om 22:59

Je moet de doelpunten eens zien... Alsof de verdedigers van NAC verlamd waren, ze maakte gewoon ruimte voor Ajax. Echt zelden zoiets gezien.

18 november 2017 om 23:43

Voor de grap de 0-5 eens terugkijken, waarbij 2 Ajacieden inlopen en een stuk of 7/8 verdedigers deze twee spelers proberen te verdedigen. Het resultaat is een vrijstaande De Ligt die rustig zijn tweede doelpunt kan maken.

Het was echt bijzonder slecht wat NAC liet zien.

19 november 2017 om 01:08

Die 8-0 dan, net een trainingspartijtje waar de tegenstander denkt, ja laat maar zitten joh, prima. Wat een schande, respect voor die mensen die bleven zitten. Al smaakt dat bier in Breda naar meer

Verschrikkelijk hoe nac slecht vandaag. Ajax was serieus niet eens geweldig... Beetje meer pit en ne wint 15 -0 of zo. Ongelofelijk.

18 november 2017 om 22:43

ach je mag met 0-8 toch gewoon tevreden zijn.geen enkele club op het hoogste niveau wint met 12,13-0

18 november 2017 om 22:45

Ben Ik Ook Hoor. 8 goals voor ajax in de ed kan ik me niet herinneren.

18 november 2017 om 22:47

Ja, maar toen ze met nog 10 minuten te gaan 8-0 voor stonden had ik toch wel gehoopt dat ze er nog even bovenop zouden knallen voor twee doelpunten extra.

Fijne supporters daar in Breda dat mag wel gezegd worden, dat NAC er niets van kan is bij deze wel bevestigd. Niveautje Jupiler League.

18 november 2017 om 23:14

Haha je hebt duidelijk geen idee waar je over praat. Dit is inderdaad echt een bizarre wanprestatie, maar als je vaker naar NAC zou kijken weet je dat ze vaak wel echt leuker voetballen. Tegen ADO verlies je terwijl je de eerste helft veel beter bent, ADO was de tweede helft sterker. Tegen Sparta speel je gelijk terwijl ze 70 minuten lang worden weggetikt. Tegen psv kun je 60 minuten goed meedoen maar blijken ze gewoon een maatje te groot enz. Pec, Vitesse en Ajax zijn de enige clubs die echt significant beter waren de hele wedstrijden

Vandaag een dramatische wedstrijd gespeeld, maar nac heeft echt genoeg spelers die het niveau aankunnen. Ze zijn jong en onervaren wat voor wisselend succes zorgt. Kan me niet voorstellen dat je vaker dan 3x naar nac hebt gekeken dit jaar.

Ja, wat moet je zeggen. Je scoort er 8 maar speelt geen goede wedstrijd. Leuk dat de Ligt er 2 maakt en Vd Beek een hattrick maar realistisch gezien viel het in begin allemaal eens keertje direct goed en was NAC direct gebroken die bal geen 5x naar elkaar konden overspelen. Goed voor doelsaldo, Sinkgraven verademing op links maar vooral Ziyech was op momenten schandalig slecht.

18 november 2017 om 23:38

Wat wen onzin kraam je uit. Eerste helft wat balverlies, maar stond toch weer aan de basis van 3 doelpunten. 2e helft deed hij niets fout. Hij was juist de betere. Kijk nog maar eens ds wedstrijd.

18 november 2017 om 23:47

Ziyech bedoel je? Was met afstand de slechtste middenvelder vandaag, met grote afstand zelfs. Schone speelde een goede pot, Vd Beek speelde een goede pot en Ziyech was voor zijn doen net als wel vaker afgelopen weekend zwaar ondermaats. Heb hem teveel ziekenhuisballen zien geven, 3v2 situatie schandalig slecht uitspelen, lange ballen minimaal 10 meter achter man geven, hoogstandjes belangrijker vinden dan bal bij teamgenoot krijgen en lijstje gaat maar door. Is leuk dat hij een fraaie panna zet maar nog geen halve minuut ervoor trapt hij in 16 naast de bal en in de 15 seconde na die actie geeft hij bal 2x kinderlijk weg. Nee, Ziyech was vandaag ondermaats, dat hij risico in zijn spel legt heb ik geen probleem mee en dat zodoende minder passes aankomen, alle begrip voor. Maar vandaag was hij gewoon bizar slordig, ging hij weer op momenten teveel zelf willen waarmee hij zich vastliep of van afstand weer pogingen ging ondernemen. Nu win je 0-8 en heeft zoiets geen gevolgen maar die slordigheid werd door een andere ploeg direct benut, verzet van NAC werd al snel gebroken maar van Ziyech kwam het vandaag niet en gelukkig stonden de andere middenvelders wel op.

19 november 2017 om 01:25

2e helft was hij weer geniaal.
Hij deed weinig fout en heel veel goed. Je vergeet ook nog eens hoe belangrijk hij verdedigend is.
Hij heeft meer balverovingen dan wie dan ook. Hij maakt de meeste km's en dat in voor hem een slechte wedstrijd. Waar hij dan ook wee twee assists en 3 keer aan de basis stond van een doelpunt.

19 november 2017 om 02:00

Ben het eens met WolterX. Ziyech was echt slecht en slordig vandaag. Ik denk zelfs dat ik hem nog nooit zo slecht heb zien spelen bij Ajax. Echt hele simpele passjes gingen mis en dat regelmatig. Ik hoop echt dat Ziyech ook leert om soms wat simpeler te spelen. Niet iedere pass hoeft een steekbal of crosspass te zijn. En aub niet meer van buiten de 16 op goal schieten. Beter houdt die het bij voorzetten want die zijn wel gevaarlijk.

19 november 2017 om 00:18

Vd Beek scoorde drie doelpunten, maar geen hattrick.

19 november 2017 om 00:36

"Wat wordt in het voetbal nu precies verstaan onder een hattrick?

Als een voetballer in één wedstrijd drie doelpunten maakt, heet dat een hattrick.

Let wel: het gaat hier om de breedste betekenis van hattrick, want niet iedereen hanteert dezelfde criteria. Drie goals van dezelfde speler in hetzelfde duel is de eerste voorwaarde. Maar volgens sommige definities moet het een serie zijn (niet onderbroken door doelpunten van anderen), bovendien gescoord in één helft van de wedstrijd.

De meeste woordenboeken nemen die extra criteria op in hun omschrijving van hattrick, maar dat wil niet zeggen dat de ruime interpretatie onjuist is. Voor de duidelijkheid heeft men het dan ook vaak over een echte, onvervalste of zuivere hattrick als aan alle mogelijke voorwaarden is voldaan.

Het woord hattrick komt overigens niet uit het voetbal, maar uit het cricket. Als een bowler drie wickets met drie opeenvolgende ballen nam, werd dat als zo'n bijzondere prestatie beschouwd dat hij als beloning een nieuwe hoed kreeg. Een hoed (hat) voor een truc (trick) dus. Rond 1940 is de term overgewaaid naar het Nederlands." Dit was eerste dat ik tegenkwam toen ik opzocht 'Wat is een hattrick' het is geen zuivere/onvervalste hattrick maar ik persoonlijk zie 3 doelpunten in een wedstrijd wel als een hattrick.

19 november 2017 om 15:21

Drie goals in een helft, is volgens mij een hattrick.

Toch jammer dat ze niet voor de 10 zijn gegaan.

Heerlijke uitslag natuurlijk, even goed bijgetankt voor het doelsaldo. Nu hopen op medewerking van Pec. Hopelijk is dit voorbode voor meer!

Vanaf het begin zat ik al te roepen. Tien, Tien, Tien, maar helaas niet. Wat ik wel minder vond was de wissels. Dolberg had moeten blijven staan en misschien had Zeefuik erin gemogen I.p.v. Sinkgraven of Johnsen kon erin.

Proficiat Ajax goed gewonnen, NAC belachelijk slecht.

Inderdaad, complimenten aan het publiek, haha. Brabantse nachten zijn lang...

Wist NAC wel dat ze moesten voetballen vanavond?
Wat onthutsend slecht zeg.

fijn avondje voetbal.morgen psv punten verliezen en het is een top weekend.

Tja NAC is geen VVV.
Nee grapje natuurlijk, los van hoe het zit woe in vorm is en wie niet, natuurlijk een prima overwinning. Toch een soort van druk leggen op PSV en in mindere mate PEC

moet wel even een compliment geven aan de nac supporters .moest er wel om lachen.

Dit was wel echt lachwekkend. Nac echt bizar slecht. Grote uitslag, maar vond t spel weer dramatisch. Die wissels vond ik ook onbegrijpelijk maar gelukkig zit keizer nog steviger in het zadel

0-8, heerlijk om te zien dat ze weer eens met een monster uitslag van het veld te lopen, van een heet avondje NAC was dan ook geen sprake. Complimenten voor de fans van NAC, ze bleven maar zingen.

19 november 2017 om 09:39

Momenteel alles dat we kunnen doen

Bedankt nac. Wat een ongelooflijke shit show. Vermoeden van matchfixing.

Normaal gesproken betekenen dit soort grote uitslagen dat je goed hebt gespeeld, maar dat vond ik zeker de eerste helft wel meevallen. Een gretige indruk maakte de spelers inderdaad, maar oh wat ging er nog veel fout. Het is vooral aan een heel erg zwak NAC te danken dat we vandaag zo'n monsterscore boeken. Maar goed, ik ben er natuurlijk niet minder blij om.

Een lekkere opsteker, in een seizoen wat eigenlijk voor geen meter loopt.

Wat heb ik genoten... heerlijk retro een 8klapper

Tja, had liever vandaag 0-4 gewonnen en dat we ook tegen Utrecht de punten hadden gepakt...Hoe dan ook was deze avond zeker goed voor het doelsaldo. Verder ben ik van mening dat Ziyech gewisseld had moeten worden. Deze jongen kan echt goed voetballen, maar ook vandaag lijd hij vreselijk veel balverlies. Ook de strijd tussen Dolberg en Huntelaar lijkt een probleem te blijven. Voor de rest hulde voor het NAC publiek.

Mijn hemel, wat een uitslagen zien we dit seizoen met een 0 8 vandaag, psv met een 4 3 afgelopen speelronde en een 1 7 eerder dit seizoen. Het is zeker vermakelijk om te zien, maar het begint er steeds meer op te lijken alsof er ploegen zijn die niet weten wat verdedigen inhoudt. Ik durf bijna mijn geld te zetten op dat we dit seizoen een wedstrijd krijgen waarin er 10 goals vallen.

Heerlijke overwinning en een record, ook leuk voor Keizer. Goed voor ons doelsaldo die zelfs nu tijdelijk beter is dan Psv, die hopelijk morgen punten gaan morsen bij Pec. Prachtig begin van het weekend voor mij, want Barca loopt ook nog eens uit op de Madrileense clubs.

Ik snap niet waarom ze na 70 minuten spelen het gewoon opgeven ipv meer goals scoren terwijl ze achterlopen qua doelsalsdo, ze liepen als een stel wijven and het irriteerde mij echt.

De laatste wissel sloeg alweer nergens op, weer laat hij Ziyech spelen terwijl hij zo ongeloofelijk slecht speelt. Nu denkt die jongen van 'ik hoef niet eens goed te spelen voor een basis plaats dus waarom zou ik het proberen'

0-8 winnen heel leuk maar er is nog steeds niets veranderd.

18 november 2017 om 23:21

Hoezo is er niets veranderd? Winnen we elke werk dan met 8 goals verschil? En Ziyech speelt niet altijd goed maar dat risico zit in zijn doel en daarom vaak beslissend. Wat er veranderd is is hoe efficiënt we zijn. Hoe veel vertrouwen er was en hoe vaak erg goed gecombineerd werd op het middenveld. Dat het nig niet fantastisch was kon iedereen zien en dat NAC snel aangeslagen was ook naar jij bent wel heel erg zuur zeg.

18 november 2017 om 23:39

Ik ben niet zuur, ik ben realistisch. Als ik op het veld stond zou ik 90 minuten alles geven, Ajax staat niet eerste, Ajax staat niet voor op doelsaldo dus waarom spelen alsof je veilig bovenin staat?

De wissels zijn weer is afschuwelijk, je staat goed voor dus nu is het de tijd om jonge spelers in te zetten die van natuur gretig zijn en juist nog meer naar voren gaan maar nee, hij haalt de verkeerde spelers van het veld af en stuurt de verkeerde erin.

Het spel was niet om aan te zien en het viel niet op omdat NAC net zo slecht was. Erg vaak balverlies. Veltman nog steeds een grap van een aanvoerder die geen eens een fatsoenlijke vrije trap kan geven en je ziet die jongen gewoon ook nooit coachen.

18 november 2017 om 23:58

8-0 winnen en dan zo'n reactie plaatsen.. lekker keizer en Veltman bashen.. drink een biertje en vier de grootste uitoverwinning ooit!! En laat de azijn een keertje staan...

19 november 2017 om 02:35

Wow zeg... de kansen worden voor het eerst met een beetje geluk benut, mede dankzij Nac's afschuwelijke defensie. Ga jij maar lekker een paar goaltjes vieren terwijl er niks verbeterd is in het elftal.

Jij bent te makkelijk verblind want de realiteit is dat beide clubs zeer matig speelden maar NAC nog zelfs slechter waardoor Ajax 'goed leek'

19 november 2017 om 13:37

Ja tuurlijk, de kansen zijn geluk, de kampioenschappen onder Franks zijn geluk, het ligt alleen aan de tegenstander. Ook nog Veltman een sneer geven daar waar hij weer prima speelde. Voor sommige mensen is het nooit goed en moet Ajax als Barca spelen. Heb Feyenoord wedstrijden zien winnen afgelopen seizoen die op het randje waren maar daar hoor je de supporters juist het positieve eruit halen. Jij bent gewoon zuur.

Wat een schijtluis die keizer, zelfs te laf om zijn 2 slechste spelers tewisselen, want zyech en veldman waren dramatisch

18 november 2017 om 23:14

Waarom is Keizer dan een schijtluis? Hij wint met 0-8 en jij noemt hem laf en een schijtluis, tja......Keizer kan het ook nooit goed doen hè!?
Ik vind het geweldig mooi voor Keizer en het is hem van harte gegund..
Beoordeel die man aan het eind van het seizoen,

Keizer verdient alles respect na dit avondje NAC

18 november 2017 om 23:28

Veltman noemen om even likes te scoren, lekker makkelijk dit. Speelde wederom gewoon een goede pot, zeker eerste helft klopte alles. Goede loopacties, opbouwend goed en verdedigend solide. Maarja, is Veltman dus die kan het nooit goed doen.

18 november 2017 om 23:32

Ongelooflijk hoe men elkaar toch maar napraat he.. Gewoon alles wat je beter vindt kunnen op keizer afschuiven. Aankopen, verkopen, wissels, basis 11, Ziyech, schone, de jong, Dolberg, younes, Kluivert, vd beek, Huntelaar, Veltman, de ligt, Sinkgraven, Wober, Veltman, 2 spitsen, 3 spitsen, Neres , Dolberg en Huntelaars wel of niet samen, 0-8 winnen, etc.

Zolang we er maar 1 iets uit kunnen trekken wat ‘keizer verkeerd doet’. Want dan kunnen we weer fijn de non argumenten over ervaring, het TH en Bergkamp tevoorschijn halen..

18 november 2017 om 23:47

Dramatisch gespeeld wanneer je twee assist geeft. Wat moet ik dar nou over zeggen anders dat ik vind dat je erg bar weinig kijk op hebt.

Je zou bijna gaan denken aan matchfixing, wat NAC aan het doen was heb ik nog nooit gezien. Liepen gewoon weg van de spitsen ipv ze te dekken, een schande voor de eredivisie.

18 november 2017 om 23:54

Zo erg was het niet, ze wilde vroeg druk zetten aan Ajax tegengas geven. Dat mislukte omdat Ajax zich er vrij makkelijk langs speelde. Voor NAC het goed en wel door had dat de gekozen taktiek niet ging werken, stonden ze al drie nul achter. Deeerste goals kwamen uit een corner en van het inkomende middenveld. De spits dekken had daar weinig mee te maken.

Daarna was het gespeeld en konden ze het niet meer opbrengen.

Ongelooflijk. Win je met 0-8 en is het toch weer niet goed genoeg. Wat een zeik 'supporters' heeft mijn club toch.

18 november 2017 om 23:52

Het is een prachtige avond omdat je een geweldig resultaat boekt. Je bent eindelijk effectief en een aantal spelers blonken uit. Als je vooraf denkt dat je een moeilijke wedstrijd zal krijgen is dit gewoon heel lekker.

Maar de kritische noten hier zijn wel terecht, we beleven een flut seizoen tot op heden. Dat is voor een niet onbelangrijk deel te danken aan het feit dat we een trainer hebben die tactisch gewoon zeer zwak is. Voor een geslaagd seizoen is een marathon lopen vereist, geen sprint.

Harstikke leuke deze 0-8, net zoals de 0-4 in Heerenveen en de 1-4 in de Klassieker. Dat zijn lekkere overwinningen, maar het zijn tijdelijke oplevingen die niet eens zoveel te maken hebben met Ajax maar meer met tegenstanders die hopeloos falen en het feit dat je bijna standaard individueel veel maar kwaliteit hebt.

18 november 2017 om 23:55

Het zijn niet de Ajax supporters die zeuren maar die van de andere clubs. De Ajax supproters hebben een leuke avond gehad en zijn blij dat de jonkies het goed gedaan hebben vanavond. Zeker voor van de Beek was dit een geweldige opsteker.

Kan iemand mij vertellen hoe die fifa wissel van Keizer uitpakte? Kluivert voor de Jong? Aanvaller voor een middenvelder alsof het F-jes voetbal is?

18 november 2017 om 23:30

Als het had plaatsgevonden had ik je het inderdaad niet kunnen uitleggen.

18 november 2017 om 23:41

Het was weer is triest, ik schaam me ervoor dat we zo'n coach hebben voor Ajax 1. Extreem amateuristisch en hij leert het nooit.

19 november 2017 om 00:04

Grootste uit overwinning ooit en dan je coach triest noemen.. ik heb geen woorden voor zulke reacties..

19 november 2017 om 02:31

Wat maakt het nou in godsnaam uit dat Ajax de grootste uit overwinning ooit heeft?heeft Ajax wat dan ook geleerd van haar vorige fouten? Nee, je ziet ze constant weer.

Het zat eindelijk wat mee met de kansen en komt meerderdeel doordat NAC zo matig speelde. Hierdoor lijkt alsof Ajax goed speelde terwijl dat compleet niet zo is.

18 november 2017 om 23:58

Volgende keer maar de wedstrijd kijken voordat je jezelf voor schut zet. Kluivert starte gewoon in de basis. Toen de wedstrijd al gespeeld was, bracht de coach nog wat spelers die op de bank zaten om die ook deel uit te laten maken van deze geweldige avond. Met zo'n dikke voorsprong maakt dan de positie van die spelers ook niet meer uit.

Ja jeetje Ajax. Nou wordt dat inhalen op doelpunten wel heel erg lastig morgen....

Allereerst gefeliciteerd met de overwinning.
*sarcasme stand ingeschakeld*
Gelukkig hebben we er alles aan gedaan om het jullie lastig te maken
*sarcasme stand uitgeschakeld*

Ik moet eerlijk bekennen dat ik van sommige reacties echt verbaasd ben.
Zo geweldig was het niet wat ze lieten zien. Dit heeft niks met Keizer, Younes, Ziyech of wie dan ook van Ajax te maken. Als de A1 van jullie op het veld hadden gestaan hadden jullie ook met minimaal 0-3 gewonnen.
Als je kijkt dat NAC 433 speelt in een aanvallende opstelling en zelfs in balbezit het veld klein houdt, wordt het al lastig. Verdedigers die van de aanvallers weglopen in plaats van te dekken (wat deed Mari bij de 0-1?). Een keeper die bij ballen in het 5 meter gebied op zn lijn blijft staan. Middenvelders die het te druk hebben om te kappen en draaien totdat ze er duizelig van worden en een bal op 1 meter nog niet naar elkaar kunnen spelen.........
Nee op de uitslag valt niks aan te merken......het lag alleen niet aan jullie fantastische spel, het lag aan het lagere niveau dan amateuristisch van mijn ploeg. Geniet van de overwinning. Liever jullie dan die havenslaven uit Rottedarm

Gefeliciteerd Ajax!! 0-8 joh! 0-5 en 0-3 na rust! Gewoon kei goed!
Apart dat er dan nog mensen Ziyech afkraken of iemand anders van Ajax! Is het dan nooit goed bij jullie Ajax supporters? Wat zou je zelf doen als er binnen 30 MIN 0-4 staat? Minder geconcentreerd zijn wellicht? Of mag dat niet dan? Of gaan jullie hem beoordelen en afkraken waarbij het dus na 30 MIN al 0-4 staat nogmaals? Kom op man!
Maar goed, morgen PSV ook een simpele overwinning en niemand praat meer over vanavond! 😉
Oké, bij studio sport wel, maar dat is logisch 😜! Geniet ze rivalen! 👍

Geen wereld wedstrijd maar het ging gewoon lekke bij Ajax en dat op 70 procent. Gewoon door gaan niet overdrijven, lekker aan het doelsaldo gewerkt, maar PSV is nog steeds ver weg, het moet beter.

19 november 2017 om 12:06

Zeer goed geschreven. Ben het totaal met je eens. Deze wedstrijd is goed voor het moraal. Meer niet.

Prima uitslag, ofwel een hoog rendement op een wedstrijd waar toch het één en ander fout ging... een pass over een paar meter te kort/ te hard, voor de man/ achter de man...

Niemand was top.. alleen Ziyech was minder.. de westrijd vanuit mijn optie.. evenals bijna de gehele selectie een 6.5/ 7...

Was Ajax nou zo goed of Nac zo slecht? Vorige keer schreeuwde iedereen dat Siem een basisplek moest hebben, maar vandaag liet De Beek zien dat Siem terecht op de bank zat.

Wat moet ik hier nu toch van zeggen? Van Ajax mag je gewoon verliezen, maar dit was onthutsend slecht. Er klopte helemaal niks van onze kant. Het idee dat Ajax nauwelijks boven zichzelf hoefde uit te stijgen om een dergelijke score neer te zetten.

Ik heb veel geduld gehad dit seizoen tot nu toe, de één-na-jongste selectie van Europa zal altijd met vallen en opstaan presteren. Momenteel beperken we ons tot vallen, terwijl we dan wel in De Kuip met drie punten huiswaarts zijn gegaan. Het wordt een loodzwaar seizoen en het lijkt mij dat we toch eens wat ervaring in moeten gaan zetten...

Ik heb maar één woord over voor deze prachtige overwinning van mijn ploeg op NAC ...... “Flawless Victory”

Tja, en volgende week verliezen we weer van een iets sterkere tegenstander, pakweg Twente ofzo. Deze overwinning zegt mij helaas niet zoveel, hoe graag ik er ook van wil genieten. Nac was erbarmelijk slecht, Ajax speelde als normaal, helemaal niet bijzonder. Zoals hierboven ook al besproken vond ik ziyech ook weer tegenvallen, ongelooflijk veel slordigheden en nonchalante momenten. Keizer heeft niet de persoonlijkheid om hem er een keer uit te halen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren