Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Meermalig transfertarget opnieuw op lijstje Ajax voor opvolging Antony

Laatste update:

Leon Bailey is opnieuw in beeld bij Ajax, schrijft De Telegraaf maandag. De 25-jarige vleugelaanvaller behoort net als Justin Kluivert en Anwar El Ghazi tot het rijtje namen dat ter sprake is gekomen in Amsterdam in de zoektocht naar een opvolger voor de vertrekkende Antony. Ajax was in 2013 al dicht bij de komst van Bailey en deed ook in 2017 verwoede pogingen om de Jamaicaan naar de hoofdstad te halen.

Fabrizio Romano gaf zondagavond zijn karakteristieke Here we go af wat betreft de aanstaande miljoenentransfer van Antony. Naar informatie van de gerenommeerde transfermarktexpert betaalt Manchester United 95 miljoen euro plus 5 miljoen euro aan variabelen voor de Braziliaan, terwijl De Telegraaf rept van een transfersom van 102 miljoen euro inclusief bonussen. Volgens Mike Verweij 'lijken Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar min of meer verplicht om een kwaliteitsspeler te kopen of huren om de nieuwe trainer (Alfred Schreuder, red.) een kickstart te geven'.

De doorgaans zeer goed ingevoerde Gianluca Di Marzio wist zondag al te melden dat de terugkeer Hakim Ziyech binnen afzienbare tijd bevestigd zal worden, maar Verweij rept maandag geen woord over de Marokkaan. Wel wordt de naam Bailey in de Johan Cruijff ArenA genoemd, net als die van El Ghazi (die nagenoeg zeker naar PSV verkast) en Kluivert. Laatstgenoemde zou zelfs al gepolst zijn vanuit Amsterdam. Verweij schetst tevens een scenario waarin er in de winterstop 'een nieuwe Antony' wordt aangetrokken vanuit Zuid-Amerika.

De naam Bailey is geen onbekende in Amsterdam. In 2013 schreef Het Parool al over een mondeling akkoord tussen Ajax en de destijds zestienjarige jeugdspeler van AS Trencín, maar KRC Genk ging toen met hem aan de haal. In 2017 deed de regerend landskampioen andermaal een poging; echter trok toen Bayer Leverkusen aan het langste eind. Na vierenhalf seizoen in dienst van die Werkself betaalde Aston Villa 32 miljoen euro voor de vleugelaanvaller, maar zijn avontuur in Birmingham is nog geen doorslaand succes gebleken. Wat Ajax voor Bailey neer zou moeten tellen, blijft onduidelijk.

Ajax haalde deze zomer ook Francisco Conceição al op om zich in de schaduw van Antony te kunnen ontwikkelen. Het lijkt er echter op dat Schreuder hem nog niet rijp genoeg acht voor een basisplaats: vooralsnog krijgt Steven Berghuis het vertrouwen bij afwezigheid van Antony. Ook Mohammed Kudus wordt nog overwogen als optie door Schreuder, terwijl Mo Ihattaren bij zijn terugkeer eveneens op de rechtsbuitenpositie uit de voeten zou kunnen.

Zie jij in Leon Bailey een geschikte opvolger voor Antony?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Neem aan dat Ziyech dan nier gaat komen. Ik ben benieuwd wie Ajax voor woensdag heeft gehaald

29 augustus 2022 om 07:57

Ik hoop gewoon all in op Ziyech en anders de centen lekker op zak houden. El Ghazi is niet beter dan wat we hebben. Als we een speler halen moet het iemand zijn met óf de kwaliteiten van Ziyech, of absolute snelheid zoals Kluivert/Bailey

29 augustus 2022 om 08:32

Eigenlijk vind ik Bailey en Kluivert nou ook niet zoveel beter dan wat we hebben. Berghuis is een goede, ervaren international die ik gewoon nog even het vertrouwen zou geven. Hij kan het wel namelijk. Dan heb je Conceicao daarachter en hopelijk later ook Ihattaren. Met de diepgang van Bergwijn en Brobbey heb je dan eigenlijk niemand meer nodig. Beter het goed gewoon in de zak houden.

29 augustus 2022 om 08:42

Precies. Dat zou echt zwaar teleurstellend zijn als we na Ziyech en Anthony met kluivert aan komen zetten. Daar kun je echt niet mee aankomen in de champions league.

29 augustus 2022 om 08:51

Vind ik ook niet, alleen dan voeg je met hun echte snelheid wel weer een wapen toe. En persoonlijk ben ik altijd wel fan geweest van Kluivert dus dat zou ik dan we leuk vinden

29 augustus 2022 om 09:07

Berghuis is gewoon matig op rechts. Op 10 prima. Nu speelt tadic op rechts, maar die bakt er daar niks van. Er moet sowieso een rv erbij vind ik. Op rechts loopt het totaal niet

29 augustus 2022 om 09:21

Gevoelensmatig ben ik het met je eens. Fan van Berghuis ook op rechtsbuiten. En het maakt de weg vrij voor Conceicao en Sontje.
Echter, een rechtsbuiten met snelheid voor in de breedte wanneer we tegen betere tegenstanders niet het grootste van de tijd op eigen helft spelen is iemand met snelheid en diepgang nodig. Of de laatste 2 die ik noemde dat kunnen brengen in de CL is een gok.
Ziyech vind ik dan ook niet het juiste profiel hebben voor een back up na vertrek Anthony. Maar ja... Het klinkt krankzinnig om hem niet te halen haha

29 augustus 2022 om 09:23

Mee eens zeker zolang Tadic oneindig veel krediet heeft zou ik in ieder geval tot het WK niemand halen. Dan heb je tijd om te bepalen of de huidige selectie voldoet en of Concencaio en Ihatarren het kunnen waarmaken. Ik vind Berghuis overigens op 10 beter dan op rechts.

29 augustus 2022 om 10:00

Maar dat ligt er toch aan wat je wilt Gaalmeister? Antony was een bepaald type flankspeler. Als je dan kijkt naar Bailey, dan komt hij daar wel het meest in de buurt. Met Berghuis speel je gewoon anders dan met Antony. En die Conceicao moet zich natuurlijk nog bewijzen. Bailey is wel een bewezen international, die in z'n prime zit. Bovendien vind ik persoonlijk Bailey wel echt beter dan Berghuis.

29 augustus 2022 om 10:13

Bailey gaat de eredivisie aan flarden schieten. In de bundesliga was hij gewoon een uitstekende speler. In de premier league is het er niet helemaal uitgekomen mede door blessures, maar ajax mag in z'n handjes knijpen als ze hem kunnen aantrekken.

29 augustus 2022 om 11:26

Bailey en Kluivert zijn beiden beter op Links. Heb je dus helemaal niks aan. Lekker Berghuis laten spelen en daarachter Conceicao, Hansen, v Axel Dongen en Ihattaren de kans geven.

29 augustus 2022 om 12:50

@trobiii, Ihattaren gaat sws niet meer iets laten zien voor het ek. Dat is nog minder dan over 3 maanden en hij is nog geen eens bij de groepstraining aangesloten

29 augustus 2022 om 14:25

El Ghazi heeft wel diepgang, is explosief en is doelgericht. De man heeft ook een goede strafschop en is fysiek gewoon goed. Denk dat hij voor variatie in het aanvalsspel zorgt bij Ajax.

Persoonlijk denk ik wel dat Ajax serieus een topkeeper moet strikken. Je moet gewoon voor de CL een volwaardige keerper hebben en ook een goede op de bank. Dat heb je nu niet.

29 augustus 2022 om 08:34

Ik denk ook dat Ziyech een lastig verhaal gaat worden, maar sluit niet uit dat Chelsea toch nog overstag gaat omdat ze anders zijn salaris moeten blijven doorbetalen terwijl hij niet zal spelen.
Mocht Ziyech niet komen dat heb je wel iemand met dreiging op die rechterflank nodig. Dat heeft Berghuis daar helaas niet en het is ook niet de plek van Kudus. Kluivert hoeft wat mij betref niet. Dan kun je net zo goed Sontje Hansen, Conceicao of van Axel Dongen uitproberen, Dus ik ben benieuwd of en wie er dan eventueel nog gaat komen. Het zou wel fijn zijn als er ook weer dreiging op rechts bij komt. Nu is het spel te voorspelbaar, waardoor het solide achterin maar moeilijk voorin loopt.

29 augustus 2022 om 08:41

Ik mag toch niet hopen dat ze dat verwaande jochie van Kluivert op de radar hebben…..dan had je gewoon Daramy kunnen houden

29 augustus 2022 om 09:13

Lekker de centen op zak houden en Tadic op recht posteren aangezien hij MOET spelen. Kudus op 10 en ik denk dat menig Ajacied tevreden is. Berghuis en die Portugees achter de hand.

29 augustus 2022 om 09:21

Ik vind Ziyech geweldig, maar je hebt al 2 vergelijkbare types met Berghuis en Ihatarren. Een echte dribbelaar als Bailey zou ik graag zien komen. Overigens moet dit wel betekenen dat Tadic minder gaat spelen, want hij heeft dit seizoen nog niet het niveau en de alternatieven zijn op dit moment beter.

29 augustus 2022 om 11:38

Ik zie Bailey heel erg graag komen, was echt blij om deze naam te lezen (ipv flops als Kluivert).

Benieuwd hoeveel hij moet kosten. Zou niet verder gaan dan ongeveer 15 miljoen.

Anders tot winterstop gewoon doen met Berghuis (of Tadic), Conceicao, Ihattaren en Sontje. Genoeg variatie en dan winter een nieuwe Braziliaan of Argentijn oppikken

29 augustus 2022 om 12:06

Bailey is mijn ogen echt de beste optie die je hebt. Maakte furore in België en Duitsland en heeft de diepgang die je nu mist met Anthony. Daarnaast heeft die een perfecte leeftijd en dus ook nog restwaarde. Iets wat je hoogstwaarschijnlijk met Ziyech niet hebt.

29 augustus 2022 om 14:32

Het is wel een lastig misselijk mannetje die Bailey, heeft dat bewezen in België en in Duitsland, van mij mag hij wegblijven. Hakim of verder niemand imo.

29 augustus 2022 om 18:30

Lastig mannetje? Op basis van wat?

Ziyech dus niet, kluivert altijd wel fan van geweest.. misschien een nieuwe poging wagen om het te laten zien in Amsterdam! En vanuit daar uit Ajax veel geld opleveren zoals brobbey bij een mooi bedrag verkopen.

Bailey denk ik niet dat hij de prem wil ruilen voor een kunstgras wedstrijd Of spelen in een half vol stadion van Vitesse.

El Ghazi is al rond met psv.

29 augustus 2022 om 07:25

@Talisca, Ajax speelt natuurlijk wel Champions League. Wellicht speelt dat een belangrijke rol. Bailey heeft wel in alle wedstrijden van Aston Villa tot nu toe minuten gemaakt, dus vraag me af hoe happig Aston Villa werkelijk is op een vertrek.

29 augustus 2022 om 07:27

Kluivert is echt een grote achteruitgang imo. Bailey heeft Ajax al 2x eerder afgewezen, dus zal nu ook niet komen. El Ghazi naar PSV. Dus doe Ziyech maar gewoon 😉

29 augustus 2022 om 07:27

Zou een bak zijn om el Ghazi nog voor Psv weg te kapen.Gewoon voor erbij.

29 augustus 2022 om 07:30

Nou poeh, wat een bak... of haal anders El Ghazi, Kluivert, Ziyech én Bailey. Dan heb je zelfs vier bakken en drie extra wisselspelers. De lol kan niet op.

29 augustus 2022 om 08:27

Waarom zou het een bak zijn? Kijk niet steeds naar andere clubs maar alleen naar de jouwe. Geld uitgeven om een andere club dwars te zitten? Ik mag toch hopen dat de bestuurders van Ajax volwassener zijn en het geld beter besteden.

29 augustus 2022 om 07:33

El Ghazi is persoonlijk nog niet rond met PSV.

29 augustus 2022 om 09:27

El Ghazi is behoorlijk voordelig en zou een goede aanvulling zijn. Als hij een wedstrijd niet speelt is er niet gelijk paniek in de tent, want is een hele rustige jongen die wellicht ook Ihatarren kan begeleiden!

Nou, ze moeten allemaal wel opschieten zeg het is bijna de 31e. Kluivert is heel slecht weggegaan die zou ik raar vinden.El Ghazi gaat naar Psv. Ziyech vind ik echt een verbetering de rest allemaal net niet.

29 augustus 2022 om 07:28

Precies dat..

29 augustus 2022 om 07:30

Zo slecht is Kluivert toch niet weggegaan?

29 augustus 2022 om 08:55

Kluivert is redelijk slecht weggegaan, die terughalen is nog los van zijn kwaliteiten op basis van sentiment ook geen goeie actie te noemen.

29 augustus 2022 om 09:29

Zeker wel. Kluivert hoef ik echt nooit meer in een Ajax shirt te zien. Die liet ons voor de eerste de beste aanbieding vallen.

29 augustus 2022 om 10:23

Precies. En week ervoor nog uitgebreid het Ajax logo kussen. Ik hoef 'm ook niet meer.

29 augustus 2022 om 14:14

De meeste Ajacieden (in mijn omgeving dan) hoeven Kluivert niet terug. Toonde weinig respect voor de club Ajax.

29 augustus 2022 om 15:45

Dit is zo'n fabeltje, Kluivert heeft meerdere malen in interviews aangegeven achteraf dat hij niet weg wilde maar dat Overmars hem perse wilde verkopen en daarom overstag is gegaan. Men geeft echt de verkeerde persoon de schuld in deze saga.

29 augustus 2022 om 08:47

Hij is niet slecht weggegaan, maar hij hoeft ook niet terug te komen.

Als er een aankoop komt, dan kunnen ze ook beter wat spelers verkopen. Wat mij betreft overkill om nu nog een rb erbij te halen, ga gewoon verder wat we al hebben. Mocht het toch te weinig zijn kun je in januari alsnog de markt op.

29 augustus 2022 om 07:56

Dan kan het al te laat zijn.

29 augustus 2022 om 08:57

Er worden dit jaar minder wedstrijden voor de winterstop gespeeld. Dus voor de eredivisie zal het meevallen. En volgens mij kun je in de CL heel goed met Bergwijn-Brobbey-Tadic en daar achter Berghuis spelen.

Goedemorgen allemaal.

Als Ziyech niet haalbaar is dan beter het geld houden en in de winterstop eventueel een nieuwe parel halen. Met nog 3 dagen te gaan op de transfermarkt, moet Ajax niets forceren. Ajax heeft voldoende opties voorin.

Ocampos en Bailey zullen te duur zijn. Daarnaast is Ocampos een hele lastige jongen.
Kluivert junior en El Ghazi lijken mij geen vooruitgang. Zeker niet voor de Cl.

29 augustus 2022 om 07:31

Goedemorgen Marc, helemaal eens man! Ik gaf net ook dat ik niet meer dan 25 miljoen voor Ziyech zou betalen, gezien zijn leeftijd en gebrek aan restwaarde. Maar de terugkeer van Ziyech zou wel echt een droom zijn, worden spannende dagen. 💯✌🏾

29 augustus 2022 om 07:37

Goedemorgen Sulejmanii,

Inderdaad Ziyech zou echt geweldig zijn. Je haalt dan kwaliteit en ervaring binnen. Een speler die er direct staat.

Wordt nog even nagelbijten de komende dagen

29 augustus 2022 om 07:39

Goedemorgen Marc, goedemorgen Sulejmani,

Heb eigenlijk niets meer aan jullie reacties toe te voegen, maar wilde jullie toch even goedemorgen wensen. Succes met nagelbijten de komende dagen.

29 augustus 2022 om 07:47

Goedemorgen DieGelbeReds, thanks man! Ik hoop voor jullie dat naast El Ghazi, nog een verdediger komt. Want een collega psvfan van jou, die gaf aan dat sinds Brands weer algemeen directeur is nóóit meer over verdedigers gesproken word, net als zijn eigen tijd als technisch directeur. 🤦🏾‍♂️

29 augustus 2022 om 07:52

Bedankt Diegelbereds

Eigenlijk is het een luxeprobleem de rechtsbuiten positie. Conceicao en Berghuis kunnen daar spelen. En mocht Ihattaren weer aansluiten, dan hij ook.

Ik maak mij meer zorgen om Alvarez. Dat Newcastle toch met een giga bod komt.
En Alvarez is heel moeilijk te vervangen. Zeker zo vlak voor de sluiting van de markt.

29 augustus 2022 om 07:58

Hejsan! Ik zou een beetje rouleren met deze gasten.

Bergwijn wellicht op rechts proberen, daar heeft hij bij Tottenham toch ook opzich goed gespeeld in de minuten die hij kreeg.

Om lekker Tadic op links te houden en Berghuis meer vanaf het middenveld te laten spelen. Je ziet berghuis op het middenveld ook meet naar links hangen.

Daarbij heb je Kudus nog die middenveld kan spelen maar hij is links dacht ik dus zou ook gewisseld kunnen spelen in een roulatie rol met juist Berghuis en Tadic?

29 augustus 2022 om 08:05

Van Alvarez afblijven inderdaad. Is echt "onze" breekijzer voor de verdediging. Je zag het gister ook weer, hij zit gewoon bijna overal tussen. Wat een strijder zeg.

Wat dat betreft zou ik hem absoluut niet laten gaan. Zeker niet in de laatste dagen van de transfer periode. Onmogelijk om een vervanger te halen.

En wat zou een megavod zijn? Voor 40 miljoen laten ze hem echt niet gaan denk ik? Of?

29 augustus 2022 om 08:18

Ik weet dat Rennes vorig jaar 20 miljoen plus Salma Hayek boden op Alvarez en dat was niet genoeg

40 miljoen gaat Ajax niet accepteren. Zeker nu er geen tijd is om een vervanger te halen. Newcastle haalde volgens mij een paar dagen geleden Isak voor 70 miljoen binnen. De club heeft een schatrijke eigenaar en kunnen dus gek doen.

29 augustus 2022 om 08:22

@ Jeronsaik

Eens! Vooral Tadic op links houden lijkt mij een must. Op rechts en op '10' komt hij niet uit de verf helaas.

En Kudus moet echt een kans krijgen. Hij doet het goed in wanneer hij invalt.
Dus ja eens, er zijn voldoende opties.

29 augustus 2022 om 10:25

Alvarez gaat Ajax in deze fase echt niet verkopen. Die is veel te belangrijk en die 40 mln heeft Ajax totaal niet nodig. Voor Alvarez heb je op dit moment geen enkele vervanger die ook maar enigszins in de buurt komt.

29 augustus 2022 om 17:37

Hahahah Marc, topper ben je ik ga helemaal stuk! Is dat niet die Spaanse schoonheid. 🤣

29 augustus 2022 om 08:10

Wintertransfers moet je niet willen. Clubs verkopen vaak niet, omdat ze midden in een seizoen zitten. Het is dan nog duurder dan de laatste fase van de zomertransferseizoen. Beter nu iets halen, want ook de trainer moet kwaliteitspelers krijgen om iets klaar te spelen.

29 augustus 2022 om 08:26

Normaal gesproken ben ik ook geen voorstander van wintertransfers. Echter, Antony en Neres zijn beiden in de winter gehaald om hen zo alvast te laten acclimatiseren en te wennen aan de club en speelsysteem.

Overmars omschreef dit altijd als 'buitenkansjes'. Dat bedoel ik meer eigenlijk.

29 augustus 2022 om 08:31

Neres wel. Antony is gewoon in de zomer 2 jaar terug gekomen.

29 augustus 2022 om 08:40

Je hebt gelijk. My bad.

29 augustus 2022 om 11:41

Marc433

Wat is de prijs voor Bailey? Want dat is echt een kanjer. Als wij die kunnen halen, gelijk doen! Bailey Brobbey Bergwijn gaat de Eredivisie aan flarden schieten.

B3 of BBB (niet verwarren met de boeren partij )

29 augustus 2022 om 12:25

@ Mrkrillin

Ik zie dat Villa vorig jaar 32 miljoen voor hem betaald heeft. Die weten dat Ajax geld heeft en gaan echt hoog in de boom zitten. Zeker gezien zijn leeftijd en nog langlopend contract.

Ik zie hem graag komen, echter zal hij onhaalbaar zijn denk ik.

Wat vind je trouwens van Viktor Tsygankov? Heerlijke rechtsbuiten van Dinamo Kiev.
Heeft uitstekende cijfers, is 24 jaar en 1 jaar contract.

29 augustus 2022 om 12:07

Marc 433,Kan je me alsjeblieft uitleggen waarom je deze jongen niet graag ziet komen? In mijn ogen de beste optie die je hebt.

29 augustus 2022 om 12:27

@ Rens026

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik zie hem namelijk ook graag komen.
Alleen zal die ontzettend duur zijn. Zie mijn comment op Mrkrillin.

29 augustus 2022 om 13:54

Bailey is gewoon een prima optie, ook nog niet heel erg oud. Heeft het fysiek lastig in de premier league maar heeft het in de bundesliga bewezen. Die kan je na 2 jaar met winst verkopen.

29 augustus 2022 om 14:37

Nee is echt een misselijk moeilijk ventje die zo arrogant is als het maar zijn kan. Red flag alert

29 augustus 2022 om 21:49

Bedoel je niet Ocampos?

29 augustus 2022 om 17:05

Goedemiddag mannen.

Ik ben het volkomen met jullie eens. Mocht Antony daadwerkelijk vertrekken dan hoeft er voor mij niet direct iemand per se bij. We kunnen gerust wachten tot de winterstop of tot na dit seizoen, aangezien er genoeg opties voorin zijn. Mochten we Ziyech terug kunnen halen voor een mooi bedrag, dan zou dat uiteraard mooi zijn, maar ze moeten niet teveel voor hem betalen. Dan kun je gerust wachten tot de volgende transfer-window.

Fijne dag nog.

29 augustus 2022 om 17:41

Goedemiddag ApyroG, nou Antony is al weg man. Een bod van 100 miljoen is natuurlijk niet te weigeren. Ik weet niet of het voldoende is, Berghuis rendeert op het middenveld toch beter. Maar gisteren speelde hij prima als rechtsbuiten, moeilijke beslissingen.

29 augustus 2022 om 17:55

Je hebt natuurlijk gelijk, maar wat ik voornamelijk bedoelde is dat er geen paniek aankoop moet komen. Dan kun je beter wachten en rondkijken voor de volgende transfer periode. Ik zie liever een kracht erbij komen die daadwerkelijk in het team en speelwijze past, dan iemand die gehaald wordt omdat we nu Antony verkopen. Ocampos en Bailey zijn daar voorbeelden van. Ik zie persoonlijk liever wat anders erbij komen.

Berghuis, Conceição, schuiven met andere spelers zodat je Kudus of Klaassen kunt opstellen en de jeugd (sontje Hansen) een kans geven. Alle technisch directeuren van de wereld weten dat Ajax veel geld krijgt dus die willen nu echt allemaal de hoofdprijs, we hebben keuzes genoeg binnen de selectie.

29 augustus 2022 om 09:24

En met welke van die keuzes zie jij ons wel succes hebben in de Champions League? Ik vind ze (op rechts) allemaal tekortschieten. Net als Kluivert of El Ghazi trouwens. Als die twee het meest concreet moeten zijn, zou ik inderdaad niemand halen. Voor Ziyech zou ik wel de knip trekken, maar 40m is dan gewoon veel.

Het liefste had ik gezien dat er een talent in Zuid-Amerika op de radar zou staan.

29 augustus 2022 om 10:27

@Ajaxxlove daar zou ik altijd kijken als ajax zijnde Brazillie, Argentinie daar zitten de parels natuurlijk die liggen vaak goed in de markt...had al graag Thiago Almada gezien bij ajax wat een talent is dat speelt nu bij Atlanta United

Het gaan spannende dagen worden, mijn voorkeur blijft Ziyech. Maar gezien zijn leeftijd en gebrek aan restwaarde, zou ik niet veel hoger gaan dan 25 miljoen euro. We hebben sowieso een kwalitatieve versterking nodig om Antony te vervangen, want die gaan we natuurlijk wel missen! Maar 100 miljoen was natuurlijk niet te weigeren, en zouden we hoogstwaarschijnlijk nooit meer krijgen voor Antony.

29 augustus 2022 om 08:32

Tja dan heb je ziyech dus niet. Chelsea vraagt 45 miljoen en weet dat ajax net veel gecashed heeft. Die gingen bij ac milan ook niet zakken dus lijkt me sterk bij ajax wel met gevulde zakken. Misschien ietsje tot aan de 35 a 40 miljoen maar zeker niet meer.

29 augustus 2022 om 08:40

Aan Milan werd juist 25 gevraagd Luuk. Aan Ajax nu 44 in eerste instantie. Geen idee hoe dat er nu verder voorstaat.

29 augustus 2022 om 17:43

Luuk zie de reactie van AkaxF1, en mocht Chelsea bij hun standpunt blijven dat laten we Ziyech in Engeland. Veel te veel geld voor bijna 30 jarige topper weliswaar, maar ook geen restwaarde.

Bailey was vroeger wel een heel groot talent. Deed het goed in Duitsland. Een speler die je nog kan doorverkopen. Tuurlijk Ziyech heeft zich bewezen in A'dam en hun harten veroverd, maar het is wel +50 miljoen (incl. salaris) die je niet meer terug krijgt. Ook zonder Ziyech wordt Ajax wel kampioen.

29 augustus 2022 om 07:34

De laatste zin is natuurlijk volstrekt onnodig en enkel gebaseerd op je eigen onderbuikgevoel. Ajax heeft de beste selectie, maar je bent hier bewust of onbewust té stellig. Daarnaast zal Ajax ook in de CL hoge ogen willen gooien, daar ga je dan weer compleet aan voorbij. Incomplete reactie dus.

29 augustus 2022 om 08:36

Nou.. ik ben verre van een fan van Ajax. Maar ik denk dat ze zonder Anthony of Ziyech ook gewoon kampioen worden hoor.

29 augustus 2022 om 10:36

Het lijkt er soms op dat Ajax het lastig heeft. Dat heeft puur met instelling te maken, ff wedstrijdje afwerken. Soms komen ze van een koude kermis thuis. Ajax moet na dit seizoen wel doorselecteren, een fout die veel gemaakt wordt (zie Tadic sentiment).

Ik ben absoluut geen ajax-fan, maar ben idd wel stellig dat Ajax kampioen gaat worden. Feyenoord moet eerst ingespeeld raken en veel spelers zullen moeten acclimatiseren.
Psv acht ik niet sterk genoeg, te zwakke verdediging. Maar met El Ghazi doen ze wel goede zaken mijn inziens.

Betreft CL. Doelstelling Ajax is elk seizoen CL halen en overwinteren in Europa. Dat kan ook door 3e te worden. Tuurlijk hopen ze het liefst zo ver mogelijk te komen (kassa!!).
Maar Berghuis is mijn inziens niet veel slechter dan Ziyech. Op hangend rechtsvoor 2 vergelijkbaar type spelers. Dus dien je een ander type speler aan te trekken. Eentje met diepgang en een passerbeweging in huis. Hierdoor kan je andere systemen spelen etc.

29 augustus 2022 om 09:48

Bailey heeft dit seizoen een goede voorbereiding gehad. Maar hij, en dat geldt voor heel Aston Villa, zit er niet lekker in sinds het seizoen is gestart. Kan wel echt een goede aankoop zijn, maar sowieso ook een dure en niet passend in transferbeleid (al 25 jaar, riant salaris, hoge transfersom en staat talent in de weg). Ik verwacht dat Ziyech rondkomt.

29 augustus 2022 om 10:03

Wel grappig GunneRo jouw laatste 2 zinnen. Ziyech is toch precies hetzelfde als wat jij zegt waarom Bailey niet in het beleid past? Ziyech is zelfs nog ouder. Ik zou persoonlijk juist voor Bailey gaan. Snelheid op de flanken. Je raakt Antony kwijt, wat een dribbelaar is met snelheid en technische hoogstandjes. Dan is het toch logischer om in de persoon van een Bailey een vergelijkbaar type te halen, in plaats van een spelmaker op rechtsbuiten? Die heb je namelijk ook al in Berghuis. Bovendien heb je op Bailey nog restwaarde, wat je op Ziyech veel minder zal hebben.

29 augustus 2022 om 11:33

Enigszins waar. Maar Ziyech staat er direct (kent club en competitie) en ik verwacht dat hij na 1 a 2 seizoenen weer weg is (wellicht huur). Die dribbelaar heb je nu op links gehaald in de vorm van Bergwijn. Maar inderdaad kan de afweging zijn om dan te kiezen voor bestaande selectie ipv versterking.

Mist wel een beetje de X-factor in mijn ogen, gewoon een buitenspeler met snelheid en een redelijk schot. Duidelijk niveau minder dan Antony.

Dat mensen vinden dat er geen vervanging moet komen snap ik echt niks van. Je wilt toch ver komen in de CL dan kan je toch niet aankomen met Berghuis of conceicao. Dan moet je een speler hebben die beter is en iets speciaals heeft. En so what dat we dan een luxe probleem hebben en dat sommige jongens op de bank komen. De beste spelen en de andere moeten maar laten zien dat ze beter zijn.

29 augustus 2022 om 08:50

Volgens mij wil iedereen dat er een vervanging komt, maar dan niet van het niveau Kluivert. Spelers met een hoger niveau liggen echt niet voor het oprapen.

Dilemma voor Ajax, ze krijgen veel geld dus wordt ook de hoofdprijs gevraagd door andere clubs waarvan ze een speler willen halen. Ziyech is natuurlijk qua type speler totaal niet vergelijkbaar met Antony. Wil je niet veel liever gewoon een wingflitser hebben die met voorzetten en acties dreigend vanaf de zijkant komt? Buitenom, binnendoor afwisselend? Ziyech kan daar hangend spelen, maar is natuurlijk veel meer een middenvelder dan een winger.

29 augustus 2022 om 09:38

Ik zie zelf ook liever een echte vleugelflitser, maar vind het geen straf om Ziyech op die positie te zien terwijl Conceicao rustig acclimatiseert. Idealiter komt Ziyech dan uiteindelijk als 10 te spelen en neemt Conceicao zijn plek in als rechtsbuiten.

Ik zou gewoon vol voor Ziyech gaan 25/30 mil moet lukken. kom op die jongen heeft al 40 mil opgeleverd en wat daarvoor gebeurde was legendarisch, heeft voor een groot aandeel ervoor gezorgd dat Ajax weer op de kaart staat (Europees). Begrijp wel dat hij geliefd is bij de Ajax supporters.

Als er dan toch perse iemand gehaald moet worden doe dan maar een rechtsbenige verdediger. Schuurs is weg en als Timber een keer uitvalt hebben we enkel Magallan nog over. Mag van mij de kans krijgen, maar denk als je echt een zwakke plek hebt je daar moet kijken en niet op rechtsbuiten.

29 augustus 2022 om 08:42

Ze hebben Kaplan niet gehaald voor die positie denk je? Ik las in eerste instantie over 'rechtsbenige' heen, maar dat iemand linksbenig is betekent niet dat hij nooit RCV kan spelen.

29 augustus 2022 om 09:01

@Robur….. Kaplan vriend….die is al gehaald voor die positie. Die kan op beide posities in de verdediging spelen

29 augustus 2022 om 09:09

En dat is een speler die er direct in CL staat, of is het een speler zoals Conceicao die op termijn iemand moet kunnen opvangen ???

29 augustus 2022 om 09:26

Dat is voor back-up een geweldige speler voor Ajax. Je kunt niet 20 spelers hebben die er op CL-niveau direct staan.

Ik zal het wel leuk vinden wanneer Kluivert weer terug komt

29 augustus 2022 om 11:44

Ik totaal niet!

29 augustus 2022 om 11:54

ik wel, halve Amsterdam Arena kotste hem uit en dan zitten ze er straks weer mee opgescheept. Ik zie er de humor wel van in

Wat moet Ajax met Ziyech? Heeft 2 jaar geen goede wedstrijd gespeeld en zit liever in Londen z'n geld te tellen. Heeft geen ambitie meer, zijn ook geen clubs in hem geïnteresseerd. Veel fans leven nog in het verleden en zien het grote plaatje niet meer. Dat Ajax zoveel betaald heeft voor Bergwijn wil niet zeggen dat ze dat ook doen voor een speler die 5 jaar ouder is met minder wedstrijden in de benen

29 augustus 2022 om 09:06

Wat moet Ajax met Ziyech?! Is toch een fantastische versterking. Heeft al een enorme staat van dienst bij Ajax, kent de club én kent de trainer erg goed. Zou blijkbaar graag terug willen naar Nederland om zo dichtbij zijn familie te zijn.

Op voetballend gebied; noem mij éen speler die de afgelopen jaren zó belangrijk is geweest voor Ajax? Ik kan er zelf geen een opnoemen aangezien die er natuurlijk ook niet zijn. Zou perfect kunnen passen in het systeem dat Ajax speelt en zal Bergwijn en Brobbey alleen maar beter maken. Als hij bereid is financieel wat water bij de wijn te doen zou ik als Hamsterlaar niet twijfelen en de portemonnee trekken. Je verdient €100 mln aan Antony waarvan je ongeveer €20 mln aan Sao Paulo moet afstaan. Hou je netto een winst van ongeveer €60 mln over; koop je Ziyech voor €25-30 mln (en hopelijk nog een fantastische keeper zoals Vlachodimos) en we gaan weer een fenomenaal seizoen tegemoet!

29 augustus 2022 om 10:18

Ziyech was geweldig bij Ajax, maar ik zie de wederopstanding van ajax toch meer door Tadic en zou hem dan ook als belangrijkste speler van ajax aanwijzen de afgelopen jaren.

el Ghazy heeft al bij Psv getekend toch?
Dat las ik gister avond.
Ik denk dat Bailey wel een goede zou zijn
Zeker in combinatie met de spelers die Ajax al heeft

Wat zitten mensen steeds over Ziyech. Ajax gaat geen 30 a 40 miljoen uitgeven aan een speler die ze toch niet meer kunnen verkopen daarna. En huren wil hij zelf ook niet. Maar Ajax moet sowieso geen dure spelers halen die volgen seizoen conceicao in de weg zitten. Dat was de bedoeling niet hè.

29 augustus 2022 om 09:16

Wat is de prioriteit? Presteren op het veld of geforceerd talenten invoegen? Mij lijkt het eerste de prioriteit. Ziyech is een buitenkans, maar als hij niet komt moet er wel iemand van dat kaliber komen. Zonder nieuwe rechtsbuiten ga je er gewoon uit in de CL tegen Napoli. Volgende zomer trouwens sowieso Klaassen en Berghuis lozen, tijd om door te selecteren dan weer.

29 augustus 2022 om 09:27

Nou ja, buitenkans. Een vrij dure buitenkans dan. Conceicao was een buitenkans, omdat je die voor een prikkie kon ophalen.

29 augustus 2022 om 10:16

Als een speler van het kaliber Ziyech terug wilt keren op 29 jarige leeftijd is dat een buitenkans imo. Kan bij elke club ter wereld zowat mee, basis of 12e man.

29 augustus 2022 om 11:25

Iemand van kaliber wordt lastig op zo'n kort termijn. Daarnaast kan je in Europa ook Bergwijn op rechts positioneren en dan Tadic op zijn favoriete plek links laten spelen. Heb je nog altijd Berghuis, Conceicao, Sontje en Kudus achter de hand om eventueel in te vallen. Ik zie de noodzaak dus niet zo om een vervanger voor Anthony te halen. Imo moet je prioriteit een vervanger voor Alvarez zijn. Denk overigens wel dat Ziyech in combinatie met Sanchez heel erg goed kan werken.

Ajax moet geen middelmaat halen om het halen. Met het huidige spelersmateriaal kun je volgens mij nog genoeg schuiven zodat je alsnog een uitgebalanceerd team hebt staan, ook zonder Anthony. Het mag niet zo zijn dat het geld in de zakken van H2 brandt. Goed investeren nu, of anders niks.

Geef Sontje Hansen een kans als het niet loopt met Berghuis. Waarom meteen weer miljoenen spenderen en laat de jeugd merken dat zij er ook zijn. Want we kopen erop los!

29 augustus 2022 om 09:28

Omdat je ambities hebt en in Europa hoge ogen wil gooien.

Ik hoop nog steeds dat Ajax vol voor Ziyech gaat. 30-35 miljoen en 7 miljoen salaris, ik zou het gewoon doen. Ziyech moet dan die 3 miljoen minder per jaar gewoon accepteren, maar dat doet ie denk wel.

Heel lastig. Ik zie Ajax geen hoge ogen gooien in de CL als ze niemand halen. Berghuis is geen buitencategorie, hij is redelijk stabiel maar niks speciaals en gaat het niet voor je winnen. Brobbey heeft blijkbaar nog steeds niet de inhoud dat hij meer dan 70 minuten aankan. Tadic zit nog in zijn vormdip en die zie ik hem niet kwijtraken in een week. Bergwijn is nog even afwachten hoe het gaat maar dat zal wel goed komen. Dat is gewoon te weinig om verder te geraken dan een derde plek.

Echter zijn de opties die voorbij komen allesbehalve geruststellend, Ziyech te duur, Ocampos werd eerst afgewezen om mentale kwesties en is nu wel weer iets. El Ghazi, Kluivert en Stengs zijn geen versterkingen. Bailey was voordat die naar de PL ging een groot talent maar het komt er nog steeds niet uit en om daar nou 25 miljoen voor neer te leggen is wel een heel groot risico.
Ik had wat meer verwacht van de scouting van Ajax als ik eerlijk ben, je zal toch wel op iedere positie een schaduwlijstje hebben liggen. Je geeft ieder jaar miljoenen eraan uit en al deze opties had iedere hans worst mee kunnen komen.



Ajax gaat Ziyech niet halen. Het is niet voor niets dat ze hem wilde huren. Ajax geeft niet dergelijke bedragen uit voor spelers in die leeftijdscategorie. Tadic en Blind waren een stuk goedkoper. Daarnaast heb je nu niet per se spelers uit die leeftijdscategorie nodig. Dus ik denk dat Ajax dat niet gaat doen.
Bailey is absoluut interessant. Maar mijn droomkandidaat is Viktor Tsygankov. Volgens mij nog slechts één jaar contract. Maar ik zet wellicht iets te hoog in nu...

29 augustus 2022 om 09:48

Ik ken hem niet, maar waarom is dat te hoog inzetten?

29 augustus 2022 om 09:53

Scoort ongeveer 1 op 2 bij Dinamo en die competitie is best redelijk. Heeft ook al zo'n 40 interlands. Ik kan me voorstellen dat hij bij topclubs in grotere competities kan tekenen... Ik denk dat het voor zo'n jongen trouwens een prima tussenstap zou zijn...

29 augustus 2022 om 11:46

Maar is hij niet een middenvelder? Zou één van die Oekraïense keepers niet iets zijn voor Ajax?

Ik zal niemand halen we hebben berghuis die Portugees en nog 2 talenten die daar kunnen spelen

29 augustus 2022 om 09:48

Absoluut ook een optie. Als er iemand gehaald wordt, moet die direct in de basis kunnen. Maar voor de breedte lijkt het me even niet nodig. En ik ben nog steeds benieuwd hoe Ihattaren er op staat...

Bailey is wel blessuregevoelig. Vorig jaar ook lange tijd uit de roulatie. Een goede speler die bij Villa weinig speelt omdat Gerrard geen fan is van 4-3-3. Hij zal wel minimaal 35-40 miljoen kosten.

Ik hoop niet dat Anwar en Justin komen want dat voelt toch een beetje als het 'oude tijdperk'. Ajax moet hoger mikken natuurlijk.

Zou graag een snelle/dynamische RB zien worden toegevoegd aan de selectie, zou Bailey dit kunnen zijn? CL overwintering vraagt een top selectie.

29 augustus 2022 om 12:01

Bailey als rechtsback? Heeft hij in ieder geval geen ervaring mee

29 augustus 2022 om 15:43

Ik denk dat de 'rb' die Zion hanteert rechtsbuiten betekent en niet rechtsback... Bailey als rechtsback lijkt mij niet noodzakelijk, tenzij we een rechtsback willen die naar binnen gaat en op goal gaat rammen haha.

29 augustus 2022 om 15:45

Ik weet wel zeker dat hij rechtsbuiten bedoelt. Ik wil even zout op de slak leggen dat het nergens op slaat om zelfverzonnen afkortingen te hanteren omdat het er niet duidelijker op wordt. Mag hopen dat hij niet op een T9 typt.

Bailey is wel een goede, maar denk niet dat hij zomaar de BPL verlaat voor Ajax.
Verder is hij ook langere tijd al geblesseerd geweest.

Ik zou gewoon voor Ziyech voor een miljoentje of 20 a 25 gaan. Dan weet je wat je hebt en je hebt een speler die je door en door kent en geen aanpassing nodig heeft.

Ik mag hopen dat ze Justin Kluivert of El Ghazi niet gaan halen. Dat lijkt mij namelijk een flinke stap terug en geen versterking. Beide heren maken geen sterke indruk in het buitenland.



Kluivert is in combinatie met Blind, Klaassen en Brobbey wel geniaal. Helemaal wanneer je Bergwijn er ook bij rekent. Heeft Ajax mooi even 75 miljoen betaald voor zelfopgeleide spelers

Wat vinden we hier van de naam die mijn collega vanmorgen opperde... Samuel chukwueze van villarreal.. een echte rechtsbuiten, snelheid en diepgang

Bailey is wel echt beter dan wat we nu hebben, wat een speler zou dit zijn zeg. Alleen is deals sluiten niet echt leuk als het een PL club betreft. Die clubs mogen lekker met een goed gevulde portemonnee naar Amsterdam komen. Denk ook niet dat ie komt. Maar in ieder geval veel meer een profiel als Antony dan Ocampos, die twee zijn eerder dag en nacht.

wellicht haal je met ziyech de opvolger van tadic in huis. Volgend seizoen is tadic op en zal hij goed zijn voor de kleedkamer en invalbeurten. Bergwijn zal volgend jaar waarschijnlijk weg zijn.

Zo'n jongen zie ik liever komen dan een el Ghazi bij Ajax. Ik heb altijd wel grote potentie gezien in Bailey! Zou een verrijking zijn voor de vaderlandse competitie. Paar jaar geleden was hij al erg dichtbij een transfer naar Ajax maar toen ketste het af. Wellicht nu wel?

Ajax zou ook voor Dinamo Kiev's Viktor Tsygankov kunnen gaan, een 24 jarige, linksbenige rechtsbuiten die een kruising is tussen een buitenspeler en een aanvallende middenvelder. Hij heeft echter ook redelijk wat snelheid in tegenstelling tot Ziyech en Ziyech is mogelijk ook nog blessuregevoelig geworden in Engeland. Viktor Tsygankov heeft ook nog een redelijke vrije trap, een behoorlijk afstandsschot, kan goed penalties nemen, is een goede afmaker voor een buitenspeler en werkt ook nog redelijk hard als zijn team de bal niet heeft. Daarbovenop is Oekraïne in oorlog en kan hij misschien voor een lager bedrag weg ondanks dat hij 25 miljoen euro waard is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren