Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ten Hag belachelijk gemaakt om Engels: ‘Dat toontje en kabouterhoofd erbij...’

Laatste update:

Erik ten Hag gaat het als toekomstig manager van Manchester United in Engeland lastig hebben met zijn communicatie, zo stellen de analisten bij Vandaag Inside vast. René van der Gijp en Valentijn Driessen suggereren lacherig dat Ten Hag met zijn gebrekkige Engels een imitatie van Carlo Boszhard is. Derksen geeft bovendien aan dat de spelers van Manchester United de oefenmeester niet serieus gaan nemen door zijn toon en uitstraling.

Presentator Wilfred Genee introduceert een fragment van Ten Hag voorafgaand aan de bekerfinale tegen PSV waarin hij vragen van de Engelse pers beantwoordde. De Ajax-trainer gaf destijds aan dat hij nog bezig was met Ajax en niet met United, maar deed dit met zichtbare moeite. Van der Gijp en Driessen kunnen hun lach niet inhouden tijdens het fragment. “Dit is echt Carlo Boszhard”, zegt Driessen. Boszhard imiteerde Ten Hag in het verleden al meerdere keren in het RTL 4-programma de TV Kantine. “Als hij een bespreking gaat geven in het Engels liggen de spelers over de grond te rollen van het lachen”, voegt Van der Gijp al lachend toe.

Ook Derksen ziet Ten Hag struikelen over zijn woorden. “Hij gaat een weekje naar de nonnen in Vught, maar ik zou er drie weken van maken. Hij probeert het wel, slechter dan Louis van Gaal zal hij het waarschijnlijk niet kunnen doen.” De huidige bondscoach van het Nederlands elftal was tussen 2014 en 2016 actief bij Manchester United en kreeg vaak de lachers op zijn hand wanneer hij in gebrekkig Engels vragen van de pers beantwoordde.

Derksen denkt dat Ten Hag een probleem zal hebben om zijn boodschap over te brengen op zijn spelers in Engeland. "Misschien dat hij inhoudelijk wel goed communiceert, maar dat toontje en het kabouterhoofd erbij. Als ze hem blauw maken is het een smurf”, zegt hij gekscherend. Ook van de prestaties van Ten Hag is Derksen niet onder de indruk. “Je moet relativeren, ik zeg altijd: De trainer van PEC Zwolle had bij Ajax ook bovenaan gestaan. Hij heeft geluk dat hij op het juiste moment daar trainer is en dan ben je plotseling een toptrainer. Iedere Eredivisie-trainer zou met Ajax bovenaan staan, zo logisch is dat."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

aldus valentijn driessen. Een parodie van een vent en de grootste clown op tv als het om voetbal gaat.

26 april 2022 om 10:52

Ik ben het met je eens.
Het is gewoon racisme gerelateerd, deze uitlatingen van Valantijn.iemand aanspreken op zijn uiterlijk en zo kleineren heeft een racistische ondertoon. Dit moet betstraft worden.

26 april 2022 om 10:58

Racistisch? Nou, nu moeten we niet te hard van stapel lopen hoor Premmetje 😂 het is echt plagen hoor, ik denk niet dat ten Hag tot op het bot geraakt is hierdoor.

26 april 2022 om 10:58

Niet alles is meteen racisme. Beledigen, pesten, hoe je het wil noemen, maar racisme wordt echt veel te makkelijk gebruikt. Los daarvan is het ontzettend zielig wat de heren hier weer doen. Ten Hag spreekt niet eens heel slecht Engels, hij zoekt alleen naar zijn woorden. Wel denk ik dat, als je een trainer bent met internationale ambities, het handig was geweest als hij gewoon jaren geleden al was gestart met Engelse les.

26 april 2022 om 10:59

Valentijn is een ongelooflijke kwal maar dit heeft niks met racisme te maken...

26 april 2022 om 11:03

Prem_93 Hij kan slecht Engels dat klopt maar waarom wordt het nou weer gelijk op racisme gegooid Altijd zo lekker makkelijk, het is meer een denigrerende opmerking maar absoluut geen racisme.We leven tegenwoordig in een tijd, dat als je een scheet laat, je gelijk een racist bent pfff zo moe van

26 april 2022 om 11:03

Racisme is sowieso een moeilijke term aangezien de kern van het woord een imaginaire constructie is die populair was in de 19e eeuw.

Het is naar mijn mening dan ook het woord waar het meeste onduidelijkheden bestaan omtrent de werkelijke betekenis ervan.

26 april 2022 om 11:08

Je zou het eventueel racisme kunnen noemen als Erik ten Hag een donkere man was en Valentijn maakt een opmerking dat hij net een aap lijkt.

Dit is geen racisme. Ook geen discriminatie overigens.

Dit is gewoon iemand belachelijk maken omdat hij een beetje vreemd praat. Als je je kop boven het maaiveld uitsteekt kan die afgehakt worden, zo simpel is het.

Dit is wat bij een leven in spotlights hoort. Hij krijgt er ook goed voor betaald (gaat 10 miljoen verdienen) dus ETH moet dit gewoon verdragen en zijn werk doen.

Ik zeg niet dat ik het netjes vindt hoor van Driessen, hij wil gewoon goedkoop scoren en is altijd al anti Ten Hag geweest. Ongelooflijke kwal van een vent, die Valentijn.

26 april 2022 om 11:10

Mensen het is gewoon discriminatie als hij vanwege zijn spraak wordt aangepakt. Dit kan anno 2022 gewoon niet meer.

26 april 2022 om 11:13

Zoek de definitie van racisme eens op, Prembo.

26 april 2022 om 11:15

Klopt. Discriminatie, maar dat is iets anders dan racisme, alhoewel het best veel op elkaar lijkt. Racisme mbt etniciteit en ras. Discriminatie vanwege rode haren, bril, homo, religie, etc.

26 april 2022 om 11:19

Prem bedoel je niet discriminerend? Dat kan idd NAAST ras op uiterlijk, geslacht etc. Gelukkig is t in deze niet institutioneel maar een paar conservatieven die t uitbraken.

26 april 2022 om 11:22

Sir Paul,

Daarin geef ik je gelijk. Het is een dunne lijn en er zit verschil in.
De opmerkingen zijn meer discriminerend naar EtH toe. Zie mijn reactie hierboven van 11:10

26 april 2022 om 11:24

Ras bestaat alleen niet dus dan wordt de definitie van racisme al een stuk moeilijker.

26 april 2022 om 11:26

Ach gut daar hebben we weer een calimero die gelijk de racisme kaart weer trekt. Stel je toch niet zo belachelijk aan

26 april 2022 om 11:28

@prem stel je aub niet zo aan. T is triest en laag niveau om op zo'n manier tv te maken, maar het is niet verboden of het is geen grote schande.

Je moet je alleen zelf afvragen waar je mee bezig bent en ik vraag me af waarom er mensen naar kijken.

26 april 2022 om 11:35

Wat Lierse zegt: eigenlijk is er geen ras. Bovendien is rascisme een onderdeel van discriminatie. Maw: discriminatie is een beetje het verzamelwoord. Overkoepelend dus.

26 april 2022 om 11:35

In principe is er 1 ras bij ons soort. Het menselijke ras.

26 april 2022 om 11:40

De reactie van Ike van Meulen hoort officieel bij de meest stupide die ik hier ooit heb gelezen. Hoe kun je in 10 zinnen zoveel onzin uitbraken.

26 april 2022 om 11:43

Boskamp is dik en wordt vergeleken met van alles. Of het nou 1922 is of 2022, neem dingen niet te letterlijk

26 april 2022 om 11:44

Dit heeft niks met racisme te maken. Het is bot, lomp, neerbuigend, akelig, maar niet racistisch.

Het typische is ook dat ze in Engeland hier vermoedelijk heel anders naar gaan kijken. Die zijn het wel gewend, buitenlandse trainers die de taal nog niet goed beheersen. Maar ze proberen het wel.

26 april 2022 om 11:48

@Ike dan moet je de definitie even googelen. Ik weet niet wat je bedoelt met "rode haren nemen", maar de meeste mensen hebben gewoon hun natuurlijke haarkleur en kunnen daarop gediscrimineerd worden. Net als dat personen op hun huidskleur gediscrimineerd worden. Die kleur "neem" je niet, die heb je.

26 april 2022 om 12:03

Zegt ie nou serieus dat "gingers" zoals bijvoorbeeld KDB kiezen voor hun roodachtige haarkleur??? Laat maar zitten, daar ga ik nog geen eens verder op in

Edit: of misschien dacht hij dat ik op knalrood geverfd haar doelde? Is volgens mij toch algemeen bekend dat rood (oranje) harige relatief vaak gepest worden. Zelfs Southpark heeft hier een epische aflevering over gemaakt met Cartman als ultieme ginger hater...

26 april 2022 om 12:13

Ik snap wat je bedoelt, maar dit is gewoon regulier pestgedrag. Op zich is het vergelijkbaar met discriminatie omdat het ook tegen uiterlijke eigenschappen van een persoon is gericht en deze daar geen invloed op heeft. Maar racisme is het natuurlijk niet.

Het hoort helaas (ten onrechte) bij het huidige abominabele televisielandschap….

26 april 2022 om 12:22

@Prem Het feit dat jij woorden als racisme en discriminatie er weer bij haalt geeft juist aan hoe erg we als mensheid anno 2022 gezonken zijn. Mensen zoals jij hebben daar helaas een ontzettend grote bijdrage aan. Kansloos.

26 april 2022 om 12:39

@Lierse

Dat is dan ook de basis van racisme, het geloof dat rassen bestaan, wat dus niet zo is.

Het is dus daardoor niet lastig te omschrijven wat racisme is. Dat is het dus.

26 april 2022 om 12:46

Jezus.. een mens kan zich toch vergissen. Hij bedoelde discriminatie en niet racisme dat is wel duidelijk. Toch? En voor degene die zeggen dat het geen discriminatie is, onderbouw die mening eens? Verder lees ik nog dat racisme een imaginaire constructie zou zijn wat natuurlijk ronduit belachelijk is, evenals iets dat ik verderop lees dat het niet duidelijk is wat racisme is. Je reinste onzin want de definitie zit gewoon in het woord. Iemand aan/afvallen op basis van ras, iemand haten vanwege ras, geloven dat iemand minder recht heeft vanwege ras.. zulk soort dingen, valt allemaal onder racisme en dit lijkt me vrij duidelijk. Waarom zou dit niet duidelijk zijn? Als dat zo is dan denk ik dat ik al die jaren verkeerd begrepen heb wat de rol van een basSIST in een band is. Zal wel aan mij liggen.

26 april 2022 om 12:49

Bestaan er geen verschillende menselijke rassen? Ik vind een blanke man toch behoorlijk anders dan een negroïde man of Aziatische man. Met ander DNA en bij opgravingen ook andere kenmerken in het skelet.

26 april 2022 om 12:52

@Mark010

Je generaliseerd de uitspraak van een persoon die het fout gebruikt om te zeggen dat 'de mensheid diep gezonken is', omdat racisme bestaat.

Een persoon, spreekt blijkbaar voor 7 miljard mensen voor jou en de gehele wereld.

Zulke generalisaties en denkpatronen zijn vaak dus de basis van discriminatie en racisme. Als je het vervelend dus vindt dat gezeik te horen, klaag dan over mensen die discrimineren, niet de mensen die, ook al gebruikt de beste man het hier verkeerd, het in ieder geval normaal vindt om mensen met respect te behandelen.

Dat maakt hem geen probleem in deze maatschappij, maar eerder goed opgevoed.

26 april 2022 om 12:55

@Scrizzle, voordat je me dingen in de mond legt, moet je de reactie nog eens goed teruglezen.

Ik zeg duidelijk dat de kern van het woord, ik zal het maar even expliciet zeggen dat dat dus het woord ‘ras’ is, een imaginaire constructie is.

Nergens maar dan ook nergens zeg ik dat het concept racisme een imaginaire constructie is.

26 april 2022 om 13:27

Hahaha niets leukers dan tijdens de lunch een goeie ouwe racismediscussie op VZ te lezen. Los daarvan: Prem, waar jij op doelt is discriminatie en niet racisme.

26 april 2022 om 13:38

@Johan

Nee Johan. Het komt door racisme dat mensen zelfs vandaag de dag denken dat rassen onder mensen bestaan en rassen verwarren met etniciteiten. Je hebt het menselijke ras. De verschillen die je ziet zijn etniciteiten.

De gemiddelde West-Afrikaan vergeleken met de gemiddelde Centraal-Afrikaan is genetisch bijvoorbeeld meer divers dan het verschil tussen de gemiddelde Europeaan en de gemiddelde Oost-Aziaat. Dat zou je op oog opzicht dus niet snel zeggen omdat wij heel oppervlakkig redeneren.

Het is in werkelijkheid vrij simpel. Kan je er sex mee hebben, bezwangeren en gezonde kinderen ermee krijgen, dan ben je hetzelfde ras.

Honden zijn daarin een perfect voorbeeld(ondanks de verwarrende raciale term die we gebruiken). Kleine hondjes die er compleet anders uitzien kunnen dus pups krijgen met enorme honden die er compleet anders uit zien.

26 april 2022 om 13:40

Hou toch op man. Racisme. Gewoon kantine humor. Of mag dat tegenwoordig ook al niet. Ook ik lig dubbel wanneer Ten Hag in steenkolen Engels de media te woord staat. Dat is kostelijk en ik verheug me nu al op zijn taalmisbruik wanneer het eventjes slecht gaat bij Man. Utd. Ik vrees dat niemand hem dan nog serieus neemt. Maar laat hem aub wel even een tijdje zitten! Net als Maud bij boer Evert. Dat wil je toch voor geen goud missen. Misschien dat Ten Hag straks een brief in het Engels gaat voorlezen. Met het statement: it eent over til its over;-))). Lachen man!

26 april 2022 om 13:44

Hebben ze hem uitgesloten op basis van zijn uiterlijk nee toch?

26 april 2022 om 13:54

@Sir Paul
We onderscheiden drie hoofdrassen. Gebaseerd op genetische mutaties die zich in tienduizenden jaren hebben voor gedaan. Daaronder hebben we weer allerlei sub classificaties. Zo gaat het in de biologie, bij mens en dier.

26 april 2022 om 14:12

Iets kan inderdaad pas als discriminatie worden bestempeld wanneer een persoon of groep personen op bepaalde kenmerken wordt uitgesloten.

Racisme: Blank iemand omschrijven als kaaskop
Discriminatie: Jij bent blank, dus jij mag niet meedoen.
Raciminatie(?): Jij bent een kaaskop, dus jij mag niet meedoen.

Als je iemand pest omwille zijn uiterlijk en manier van spreken, wat bij Ten Hag het geval is, spreek je over pesten of denigrerend gedrag. Heeft 0,0 met racisme of discriminatie te maken.

Ik vind het sowieso veelte ver gezocht, ik denk dat Ten Hag er zelf namelijk geen moment wakker van ligt.

26 april 2022 om 14:17

Noem de drie hoofdrassen (en als je toch bezig bent alle subrassen) dan eens aub.

26 april 2022 om 14:27

Genetisch is t verschil nog geen 0.1 procent. Maar ik begrijp wel wat je bedoel.

26 april 2022 om 14:31

Lierse ik denk Mongoloïde ,Negroïde en kaukasisch . Maar t genetische verschil is minder dan 0.1 procent. Mensen die met materie bezig zijn hebben helaas niet altijd goede intenties.

26 april 2022 om 14:50

Dat zijn dus geen erkende menselijke rassen binnen de biologie. Het is gewoon echt de wetenschappelijke consensus dat er binnen de groep van de homo sapiens geen onderverdelingen zijn qua rassen. Wel worden er volgens mij (ik zal allerminst beweren er veel van te kennen) verschillende haplogroepen van elkaar onderscheiden, maar echt in rassen spreken doet men dan ook niet.

26 april 2022 om 15:51

Ik heb het teruggelezen en je zegt inderdaad "de kern van het woord" wat in dit geval duidelijk ras is. Dan heb ik daaroverheen gelezen en dat is mijn fout.

Want de zin zoals ie daar staat us natuurlijk gewoon een feit.

We zijn geen honden.

Er is maar één ras en dat is het menselijke.

Excuses!

26 april 2022 om 16:19

Kan de beste overkomen 😉.

26 april 2022 om 16:25

Racisme zelfs! Toe maar! En komen er tribunalen Prem? Foute kantinehumor wegzetten tot racisme dat straf verdient. Wat een griezel…

26 april 2022 om 22:24

@ Speedyafc, net als Lierse ben ik zeer benieuwd welke drie menselijke rassen we dan onderscheidden. Ik ben al een tijdje van school af en ik ken uiteraard het woord racisme maar kan niet begrijpen dat er anno 2022 nog steeds mensen in Nederland leven die denken dat er verschillende mensenrassen zijn. Ik weet niet beter dat er maar 1 mensenras bestaat maar ik laat me graag door je bijpraten. Ik wacht met spanning op je antwoord.

27 april 2022 om 11:03

Aldus de woke generatie

29 april 2022 om 13:39

😂😂😂😂😂😂💀💀💀

26 april 2022 om 11:00

pieterverbeek

en dat er nog steeds heel veel mensen kijken is bizar. Paar seizoenen was wel leuk, maar is nu wel erg te vaak herhalend. Zelfde grappen, weinig inhoud en steeds makkelijke slachtoffers zoeken

26 april 2022 om 11:06

Het verschilt volgens mij ook gewoon heel erg welke gast er zit. Als Valentijn er zit wordt er voor mijn gevoel steevast iemand ontzettend afgebrand (lange tijd Ten Hag, toen Schmidt en nu blijkbaar weer Ten Hag).

Als Jan Boskamp er bijvoorbeeld zit is de sfeer volgens mij veel gemoedelijker (van de stukjes die ik wel eens voorbij zie komen)

26 april 2022 om 11:14

@mrkrillin,

Ik kijk al zeker twee jaar niet meer. Ik vind het echt een verschrikkelijk programma. Betaald krijgen om ongestraft mensen op tv te schofferen, te beledigen en soms zelfs ver over het randje. Populistisch gedoe, meer is het niet.

Hebben we eindelijk weer een Nederlandse trainer die naar een van de grootste clubs ter wereld gaat en dan wordt ie zo respectloos behandeld. Ten Hag heeft gesproken met het management van United en die zijn overtuigd geraakt. Dat is wat telt.

Maar ook bij Ajax en eerder in Duitsland had hij te maken met verschillende nationaliteiten. En toch kon hij goed met iedereen communiceren en zijn ideeën overbrengen.

26 april 2022 om 11:48

Waarom is het bizar? Het is een kwestie van smaak, ieder heeft zijn eigen smaak toch?
Als ik Ten Hag zo zie kan ik ook niet anders dan in de lach schieten.

26 april 2022 om 14:15

Als er niks ander is en ik eraan denk dan kijk ik ook gewoon hoor, prima kijkt lekker weg, niks mis mee.
Als je lange tenen hebt of overal wat achter zoekt is het beter om niet te kijken dat ben ik wel eens.

En ook het in herhaling vallen is een dingetje, dat valt mij ook wel op.
Zolang je het allemaal niet te serieus neemt en ziet als kantinepraat niks meer niks minder.

26 april 2022 om 11:25

Datzelfde domme gel@l had hij ook over zijn Twentse accent toen hij naar Ajax ging. En we weten allemaal hoe dat nu gaat.

26 april 2022 om 11:32

Ze zijn weer erg voorbarig. De man heeft nog geen wedstrijd gecoacht bij United. Of de spelersgroep hem serieus neemt zien we dan wel weer, maar geef hem eerst eens een eerlijke kans

Nou nu weten we het wel toch, ten Hag kan geen engels. Alsof dat in het buitenland ook maar iets uitmaakt tegenwoordig. Communicatie is belangrijker dan je accent lijkt me, en daar heeft ten Hag zich afgelopen jaren prima in verbeterd. Het zal de eerste maanden flink wennen zijn voor hem maar ik denk dat hij het daarna, net als bij Ajax, echt wel op de rit kan krijgen. Mits ze de selectie daar flink op de schop gooien.

26 april 2022 om 10:54

Nou ja, Emery is in Engeland wel degelijk mede door zijn Engels kapotgemaakt door de media. Natuurlijk blijven de resultaten doorslaggevend maar mochten die uitblijven geeft het Engels van Ten Hag de rioolpers extra munitie om eens flink op hem in te hakken. In het geval van Ten Hag is het ook niet alleen het accent, zijn Engelse vocabulaire en grammatica zijn ook ondermaats. Het is ondergeschikt aan resultaten maar wel iets om rekening mee te houden.

26 april 2022 om 11:00

Denk dat het allemaal wel meevalt. Er zijn zoveel trainers die vreselijk slecht engels spreken, of zelfs helemaal niet. Het gaat er om wat je presteert en zegt. Net als in een spelersgroep. Dat ten Hag voor die spelers geen grote naam is wordt pas relevant als hij onzin uitkraamt. En aangezien ten Hag verstand van voetbal heeft komt dat echt wel goed, verwacht ik.

26 april 2022 om 11:20

Ten Hag praat nog steeds beter Engels dan de beste Engelsman Nederlands praat (bij wijze van spreken). Hoeveel Engelsen kunnen zo goed Nederlands praten. Dat valt pas vies tegen. Wat betreft Derksen, tsja je moet hem bijna in bescherming nemen, je ziet toch dat de leeftijd hem inhaalt. Zowel lichamelijk als geestelijk heeft het roken, zuipen en hoereren zijn sporen nagelaten. Zijn talloze huwelijken zijn daar het tragisch bewijs van. Driessen is en parodie op journalistiek. Ik ken eigenlijk weinige die de basis van schrijven zo missen als Driessen, en het consequent fout hebben is eigenlijk al een prestatie op zich. En Wilfred, tsja die doet alles voor een eurootje. Zelfs Dick Advocaat zou zeggen dat Wilfred eens moet stoppen met graaien. Als er 1 iemand op dat vlak geen gene (niet Genee) heeft is hij dat wel. Die verkoopt zijn eigen vrouw nog. En dan heb ik het nog niet over v.d. Gijp die door antidepressiva overeind wordt gehouden. Die is zo grappig dat zelfs zijn eigen zoon niet bij hem wil wonen. (zo nu heb ik ook eens heerlijk op de man gespeeld). Ten hag functioneert meer dan prima,. ja hij had de beste selectie en er werd grof geld gegeven, maar statistisch gezien is hij dan ook de best presterende trainer van Ajax, met vaak gewoon goed spel, tevreden supporters en prijzen. Meer als dat kan hij niet doen. Ik vindt het jammer dat hij weggaat en hoop dat hij succesvol gaat zijn.

26 april 2022 om 11:51

Precies dit ja en hij heeft genoeg tolken om hem heen,

Schaam me echt voor dit volk. Dit is gewoon iemand belachelijk maken? Erik staat daar wel, hij doet het maar en wat doen jullie? Wekelijks mensen belachelijk maken. Hoe krijg je daar voldoending van als persoon? Vooral iemand als Valentijn, wat voegt hij nou eigenlijk toe. Je vrouw zal vast trots zijn..

26 april 2022 om 10:54

Haha er is niks trots op die zijn, die Engerd is te beroerd om een bos bloemen te kopen voor zijn vrouw. Zegt genoeg toch.

26 april 2022 om 10:55

Kijk naar Bielsa, die kon geen eens engels en daar hoorde je ook niemand over.

26 april 2022 om 11:00

Volgens mij kon Bielsa eigenlijk tot op zekere hoogte wel Engels, maar was hij er niet van overtuigd dat hij zijn gedachtegoed op voldoende niveau kon overbrengen. Het gebeurde ook meermaals dat hij zijn eigen assistent/tolk verbeterde dat hij niet goed had uitgelegd wat hij daadwerkelijk bedoelde. Al met al is het ook gewoon het misgunnen van de heren, want ze hebben natuurlijk eerst Ten Hag jarenlang kapot proberen te maken en daar beginnen ze nu weer opnieuw mee. Letterlijk het misgunnen van succes.

26 april 2022 om 10:58

Het grappige van dit alles is dat er in Engeland echt niemand is die er wakker van ligt hoe Ten Hag Engels spreekt, ik kan 10 slechtere voorbeelden noemen en sommige zijn nog steeds actief in de PL, ze hadden zelfs ooit Capello als bondscoach en die sprak letterlijk geen Engels. Dit is puur om iemand voor lul te zetten, ik denk dat je VI vooral als comedy moet zien, een soort satire want serieus zal ik het nooit nemen.

26 april 2022 om 11:09

Het zal bij de kwaliteitsmedia wel mee gaan vallen en als coach moet je er eigenlijk ook gewoon omheen leven, maar wanneer de resultaten na een tijdje vast en zeker een keer gaan terugvallen gaan media als The Sun en The Daily Mail hier wel mee aan de haal waarschijnlijk.

Emery werd op een gegeven moment toen Arsenal niet draaide ook belachelijk gemaakt om zijn Engels met zijn 'good ebening'

26 april 2022 om 10:59

Leuke verhalen allemaal van die gasten maar slaat natuurlijk allemaal nergens op. En maar geen idee hebben dat iemand als driessen zelf juist de persoon is die iedereen uitlacht en waar iedereen grappen over maakt. Wij zijn trouwens altijd het enige land wat valt over onze eigen taalkennis en uitspraak terwijl wij vaak bovengemiddeld zijn met onze buitenlandse taal. In andere landen is dit vaak nog erger maar daar hoor je ze nooit wat over. Maar goed over het algemeen zijn wij ook vaak een land vol met zure gasten en zeikerds.

26 april 2022 om 11:07

Dit is precies 1 v/d redenen dat ik 3 jaar geleden gestopt ben met kijken. Sinds dat Gijp die Belgische presentator, die in transitie zat, de gek aan stak. Sommige mensen vinden het humor, prima maar het is niet mijn humor en gelukkig kan ik zelf beslissen om dat programma over te slaan.

Ik moet altijd denken aan een paar pestkoppen op school, voor mij in de vorige eeuw. Daar wist ik toen wel raad mee terwijl ik niet eens degene was die gepest werd...

26 april 2022 om 11:23

Je hebt het nog lang volgehouden, ergens in 2013 ben ik gestopt met kijken

26 april 2022 om 11:51

Dat was voor mij de spreekwoordelijke druppel Rochus. Daarvoor keek ik al minder frequent.

Ik was een kijker en "fan" vanaf het eerste uur toen Ruud ter Weijden het presenteerde met Derksen. Derksen had toen nog veel voetbal inhoudelijke informatie als redacteur v/h blad vi.
Eerste periode Genee ging ook nog maar vanaf Barbara Barend is het naar mijn mening hard achteruit gegaan.

26 april 2022 om 15:55

Helemaal mee eens, voetbal inhoudelijk is het programma al heel wat jaren hartstikke dood natuurlijk. Nadat Derksen weg ging bij VI kon je het wat mij betreft al afschrijven.

26 april 2022 om 11:50

Helemaal mee eens en roep het al een tijdje. Het is echt hopeloos. Sneu dat het een verdienmodel is geworden om maar te prikkelen en relevant te blijven in tv en media land. Triest gebeuren en ook sneu dat vz er maar steeds aandacht aan schenkt. Maar ja clicks en views he. 🤦

Ik moest er ook wel om lachen ja. maar het is niet dat je Erik niet verstaat. hij moet gewoon gaan oefenen met zijn uitspraken. en het wat rustiger brengen mag ook wel. lijkt net of die speed genomen heeft als hij nu Engels praat.

26 april 2022 om 11:13

Hahaha dat laatste.. Misschien dat ie daarom een hele andere wedstrijd gezien heeft soms 😜. Achterdocht,leugentjes. Volgens mij zit ie aan de pervitine 😜

Moet zeggen dat ik ook behoorlijk gelachen heb om het Engels van ten Hag, de opmerking van het kabouter hoofd was dan weer overbodig..

Maar goed, hoop dat ondanks het matige Engels van Ten Hag hij het gewoon super goed gaat doen in Manchester.

Wat een ontzettend gelul. We gaan hier toch ook niet Petrovic uitlachen omdat zijn uitspraak niet zo goed is? Het gaat erom dat Ten Hag zijn visie en ideeën kan overbrengen. Wenger sprak na 20 jaar Arsenal nog steeds met een enorm Frans accent. Daarnaast spreken Nederlanders over het algemeen goed Engels, ten Hag zal wanneer hij begint waarschijnlijk veel beter Engels spreken dan menig Fransman of Spanjaard. Unai Emery werd in Engeland uitgelachen om zijn Engels (good ebenening), dat was pas slecht. Ten Hag zal dat niet overkomen.

Voetballers zullen hem inderdaad uitproberen en wellicht komt ETH met 0-1 binnen. Als ze met hem gaan zitten en over voetbal gaan praten (en weten wie de broek aan heeft), zou dat wel eens heel snel omgedraaid kunnen worden.

Joh heb je Wayne Rooney weleens Engels horen praten, en die gozer is Engels. Je hebt zat trainers die het niet eens proberen en gewoon Spaans of Italiaans praten met de pers. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Ten Haag ook een pino, maar dat ie gewoon Engels spreekt, zij het met een accent, is toch top.

26 april 2022 om 10:58

Wayne Rooney praat beter Engels dan Noa Lang Nederlands

26 april 2022 om 11:33

Als Rooney voor de camera spreekt misschien wel maar als hij met een Scouser praat kan ik mij niet voorstellen dat jij dat onder "normaal" Engels verstaat.

Ik heb zelf een tijd gereisd met een Liverpudlian en als zij een scouser tegenkwam met wie zij een gesprek aanknoopte dan stond ik er voor de katse kut bij.
Maar goed dat geldt niet alleen voor scousers, Birmingham kent ook een bijzonder accent..

Trouwens, in Nederland kunnen wij er ook wat van. Ik heb een schoonzus uit Limburg gehad en die familie kon ik ook niet verstaan als zij onderling a
an het praten zijn. Voor Friezen hetzelfde en als ik in mijn dialect praat, verstaat de helft mij ook niet. Ik ben van huis uit dan ook tweetalig opgevoed..😋

Edit; Patrick Lauerij heb ik ondertiteling bij nodig, versta ik spijtig genoeg ook de helft niet van, dat komt mede door de snelheid van praten maar zeker ook door het Rotterdamse accent.

26 april 2022 om 11:56

Ik denk dat het elkaar niet veel ontloopt. Maar goed, United moet gewoon mij aannemen, ik spreek net zo goed Engels als Prince Charles en heb een volle bos haar.

26 april 2022 om 12:38

Migi: "every year we must try to pak schaal" -- Maar ook @douwe, klopt wat je zegt hoor qua dialecten en opzich netjes van Ten Hag dat hij vrij snel behoorlijk abn heeft leren praten. Dat was in z'n eerste interviews wel anders. Verder is hij ook vloeiend in Duits dus wat dat betreft ook bovengemiddels in NL and wereldwijd.

26 april 2022 om 13:06

Duits is makkelijker voor ons. Ik ben een Sallander, ten Hag een Tukker. Beide Overijssel en beide relatief dicht bij de Duitse grens dus Duits is de 3e taal na het Nederlands en dialect waar je in deze contreien mee opgroeit. Tanken en boodschappen bv doe ik vaak in Duitsland, is goedkoper. Vlak over de grens kun je je hier nog in het dialect redden maar wel met Duitse invloeden.

26 april 2022 om 14:37

Ik kom ook regelmatig in Duitsland voor werk. Het leuke is, zij spreken Duits tegen mij, ik vaak Nederlands terug en we verstaan elkaar prima. Zodra ik in het Engels begin krijgen ze het lastig. Echter weiger ik het principieel om Duits te leren.

26 april 2022 om 11:01

Harry Kane wordt er ook altijd belachelijk om gemaakt, toen deden hij en Son een interview in het Engels en waren de comments 'ik kan Son beter verstaan dan Harry.'

Laten deze twee eerst maar leren om fatsoenlijk ABN te spreken. Gijp met zijn uitspraken kan zich in Nederland nog niet verstaan baar maken met zijn kale kop laat staan in het buitenland

Hij heeft wel een punt dat iedere eredivsie trainer met het materiaal van Ajax bovenaan zou staan.

Ben een beetje klaar met die gasten. Die zuipen volgens mij voor de uitzending een fles azijn op en dan alles en iedereen afzeiken. Laat het hem maar gewoon doen en misschien een keer een beetje trots zijn op het feit dat een Nederlander trainer wordt van Man Utd. Ik ben ook sceptisch, want Utd kan niet scouten, maar toen hij startte bij Ajax waren ze ook denigrerend. Moet je eens kijken wat hij gepresteerd heeft.

VI is zo ontzettend kansloos

Kijk al een tijdje geen VI meer, niks meer aan man

26 april 2022 om 11:05

Is gewoon dom geweest om het een dagelijks programma te maken van Vi. zelf kijk ik het alleen op Maandag en Vrijdag nog zoals het eerst was. dat is nog wel te doen maar het is vreemd. dan hebben ze het eerst over Ten Hag en United. en 2 minuten later hebben ze het over mondkapjes bijvoorbeeld.

26 april 2022 om 11:31

Hoezo dom? Er kijken elke dag meer mensen naar dan naar Jinek. SBS is er qua kijkcijfers op de meeste avonden flink op vooruit gegaan.

26 april 2022 om 12:07

Ze hebben gewoon op zich best verstand van voetbal, maar andere zaken zijn zo kortzichtig, en gebaseerd op hun eigen mening. Ik vind dit slecht, ik vind deze man niet leuk, ik vind dit en dat. Zo ging het op een duur weken achter elkaar, toen ben ik vanzelf afgehaakt.

En op een andere reactie, ik kijk geen Jinek of op1. Ze hebben daar maar 1 mening, en alles wat naar rechts valt lachen ze weg of nodigen geen mensen uit die hun verhaal kunnen vertellen. Daar had VI wel een opening in, maar dat begint ook steeds het zelfde riedeltje te worden. Ik luister graag naar 2 kanten van een verhaal zonder gelijk een mening te hebben, maar als ze al een mening pushen een bepaalde richten in bij een discussie ben ik er al klaar mee.

Dus ja, geen talkshows meer voor mij.

26 april 2022 om 13:59

@wanny
Dat is niet waar. Vandaag Inside heeft meer lineaire kijkers dan Jinek. Echter de totale aantallen kijkcijfers van Jinek zijn hoger.
SBS trekt nou eenmaal wat meer camping publiek die 's avond standaard kastje kijken daar waar Jinek een wat meer ontwikkeld publiek heeft dat veel vaker streamt op andere tijdstippen als de live uitzending.

Niet iedereen is perfect, kijk graag naar VI maar kan mij soms mateloos irriteren aan het overdreven gelach van van der Gijp en ook heeft van der Gijp bij discussies echt hele domme antwoorden.
Ik denk dan hoe durf je dat te zeggen.
Derksen je kan zeggen wat je wil maar echt veel van zijn standpunten kloppen toch echt.

26 april 2022 om 11:09

Vd Gijp luistert niet eens meer naar wat anderen zeggen hè hij dendert er gewoon overheen met een compleet ander onderwerp. En dat gelach….ik begin me er ook aan te ergeren. Ik keek graag naar ze maar die onzin die er nu steeds uit vd Gijp z’n mond komt..niet te doen.

26 april 2022 om 11:11

Dat imbeciele gelach idd ....

26 april 2022 om 11:13

Doet me altijd aan gerard joling denken als ik Gijp hoor lachen.

26 april 2022 om 11:13

Ben ik niet mee eens, dat de standpunten van Johan vaak kloppen. Juist die van Genee kloppen vaak, dan probeert Genee, Johan een andere standpunt te belichten waarna Johan altijd boos wordt op Genee. En Gijp gaat dan lopen lachen waardoor Derksen denkt dat hij leuk is.

Dat een stel volwassen mannen zo over iemand kunnen praten, wat een niveau zeg.

26 april 2022 om 11:23

Denk dat ze jaloers zijn. Ten Hag gaat gewoon 40 miljoen verdienen de komende 4 jaar. Daar moeten hun 40 jaar voor werken.

Niveauloze troep Ik snap echt niet dat mensen nog in dit 'trucje' trappen. Afzeik tv,leedvermaak.
Dat gezegd hebbende vindt ik een roasted soms wel leuk maar dat is ook een totaal andere insteek met wederzijds uitdelen en incasseren.

en wat hebben de heren Driessen en van der Gijp precies bereikt? schrijven voor een roddelkrantje en een voetbal carriere in nederland, belgië en zwitserland... ohja een een ringetje gewonnen door wat slap en plat te praten. Een beetje respect voor de prestaties en de vervolg stappen van ETH zouden de heren wel sieren. in plaats van belachelijk maken.

Bielsa deed het niet onaardig bij Leeds, die sprak geen woord Engels. Als dat steenkolen Engels van Ten Hag echt onverstaanbaar is, wat ik niet uitsluit, zal er wel een tolk aan te pas komen.

Als ik die gasten daar in Manchester zelf hoor praten dan denk ik ook wel eens is dat fatsoenlijk Engels? Die zijn zelf ook niet te verstaan.

Erik werd ook belachelijk gemaakt toen hij bij Ajax begon. Wat moest die Tukker zonder uitstraling nou bij een grote club als Ajax. We verstaan hem niet, laat staan dat we hem begrijpen.kortom, de aanstelling bij Ajax was bij voorbaat al kansloos. Hij heeft de club echter geweldig op de kaart gezet. Uiteraard met een goede selectie, maar ook weer geen internationale top. Frenkie, Donny, Mathijs en Ziyech zijn allemaal (nog) niet geslaagd in het buitenland. Ik vermoed dat Ajax zich pas na zijn vertrek gaat realiseren hoe goed Ten Hag is/was.

Dit is gewoon puur op de man en die Genee is totaal niet serieus te nemen evenals die onbenul van een Driessen die gewoon maar wat roept even een bom legt en lekker mee doet om ten Hag belachelijk te maken die mensen zijn van een zo laag allooi, evenals altijd het belachelijk van Louis v Gaal , en dat moet dan leuk zijn iemand in hun waarde laten hebben de heren nog nooit van gehoord ten Hag heeft ajax weer een beetje op de kaart gezet de laatste 3 jaar en nu komt die vreselijke Derksen dat iedere trainer dit had bereikt ja zo kun je alles bagataliseren vreselijk dit soort afzeik tv .

Zo lang Ten Hag punten pakt en met Manchester United zal zijn spraakgebrek op zijn minst grappig gevonden worden. Maar faalt ie en blijft op termijn verbetering uit, dan kun je er donder op zeggen dat zijn onsympathieke presentatie en tenenkrommende gehakkel munitie geeft om aan zijn stoelpoten te zagen. Ook in Engeland lopen er wel een paar Valentijntjes rond die zonder navraag en met de nodige vermoedens en aannames 'weten' dat hij communicatief tekort schiet om zijn spelers te raken.

Overigens vind ik sommige reacties op VI hier wel weer erg woke hoor. Nu mag je niet meer om Ten Hag en zijn gestamel lachen? Hou op hoor. Ze zeggen toch niet dat-ie een slechte coach is of dat-ie thuis zijn vrouw slaat? Zelf kan ik er nauwelijks kijken naar wat Ten Hag gisteren tegenover Sky ten beste gaf, krijg er rillingen van als nagels op een schoolbord en op dezelfde manier als bij Van Gaal die na een paar baco's in steenkolenengels staat te oreren bekruipt me een gevoel van plaatsvervangende schaamte. Maar dat lijk je niet te mogen vinden of zeggen. So be it.

26 april 2022 om 11:24

'Ze zeggen toch niet dat hij thuis zijn vrouw slaat.'
Dit is een typische Derksen uitspraak. Dit is enkel een truc en excuus om iemand tot op het bot te beledigen en kleineren.
'Ach ik heb toch niet gezegd dat hij thuis zijn vrouw slaat'.

Zelf kan hij totaal niet tegen kritiek. De hele soap rondom racisme heeft dat aangetoond. Hij kon niet tegen de mening van anderen over hem.
Wat was hem toch onrecht aangedaan.
Ik keek vroeger graag naar voetbal inside. Ik kijk allang niet meer. Ik vind het niets meer aan. Het is voorspelbaar geworden.

26 april 2022 om 12:38

Ten eerste is dat gewoon beeldspraak, wat prima is om bepaalde kritiek een beetje te relativeren. Over Van Gaal hebben we een hoop ergernis gehad, Schmidt heeft er van langs gekregen, Frank de Boer heeft zijn gemompel en geblunder in de pers wel eens op zijn vet gekregen, dus laten we niet zo overspannen doen als er wat mensen zijn die hardop grinniken om de onbedoelde poppenkast van Ten Hag.

En dat staat natuurlijk los van Derksen en VI zelf of wat je daarvan vindt. Zelf vind ik het programma ook aan devaluatie onderhevig en sinds het op dagelijkse basis te zien is kijk ik er vrijwel nooit naar. Maar dat neemt niet weg dat hoge bomen nu eenmaal veel wind vangen; net als politici, Bn'ers en topondernemers krijgen ook topcoaches het voor hun kiezen als ze opmerkelijk overkomen. 'tot op het bot beledigen en kleineren' vind ik hier wat overdreven.

26 april 2022 om 13:58

(gomez1psv)

Ik ben het niet met je eens maar dat mag toch ? Wat Derksen doet is iemand tot op het bot beledigen kijk naar v Gaal kijk naar de oud voorzitter van Ajax Coronel dit zijn er maar een paar , over Schmidt mag je zeggen dat dat hij slecht is maar ik heb nog nooit beledigingen naar hem gehoord maar waarom steeds ten Hag belachelijk maken ? je kunt ook de man is gewoon in zijn waarde laten en zijn prestaties benoemen nee Derksen niet want volgen hem had iedereen dat gekund met deze selectie dat vind ik een beetje jammer voor mij mogen die gasten ala minuut van de buis gerost worden , steekhoudende argumenten heeft hij nooit en als hij in het nauw gedreven wordt gaat hij boos worden het is de grootste flapdrol die er bestaat veel beledigen maar zelf geen greintje kritiek accepteren .

26 april 2022 om 15:46

Ik zeg niet dat Derksen dat niet mag zeggen. Mensen mogen ook zeggen wat ze van de uitspraken van Derksen vinden.
Derksen moet zich niet verschuilen achter beeldspraak als een neppe manier om te relativeren. Hij gebruikt dat excuus om mensen tot op het bot te beledigen. Hij loopt dan nep verwonderd te doen waarom mensen dat niet leuk vinden. Net als hij bepaalde dingen niet leuk vindt. Hij liep zelfs weg uit een uitzending.

26 april 2022 om 16:30

Denk dat we hier even twee dingen moeten scheiden. Hoe we over Derksen denk en dat die inderdaad niet altijd deugt en de heisa dat er om Ten Hag gelachen mag worden in het algemeen. Laten we over dat laatste niet zo kleinzerig doen, ik lach me iig dood om dat moeizame gestuntel van hem en schaam me er niet voor. Zeker omdat ik het wel een uitstekende trainer vind.

Een Bielsa of een Ancelotti worden ook gewoon serieus genomen. Al hebben die ook wel een iets andere uitstraling verder.

Dat gezegd hebbende is het niveau van Engels van Ten Hag eigenlijk gewoon beschamend en niet meer van deze tijd. Hij staat inmiddels ook al een tijd aan het hoofd van een grote internationale organisatie, je mag daar gewoon een gedegen Engels antwoord op buitenlandse vragen verwachten.

Wat een triest volk die Gijp en Co🤮🤮🤮.
Kijk nooit naar dit soort rotzooi, vrij kansloos om naar dit soort mensen je tijd te verdoen.
ETH is een geweldenaar in z'n vak. Grappig dat zij over zijn gebrekkig Engels kunnen lachen. Na hun eigen voetbal carrière niks meer gepresteerd behalve zuipen en snuiven. Gewoon respect tonen voor ETH, zou beter scoren dan bij een klein groepje kanslozen.

Derksen, Gijp en Driessen denken altijd te weten hoe spelers van topclubs denken.
Alsof spelers wakker liggen van een accent.
Ik kan me trouwens herinneren dat hij bij zijn overgang van Utrecht naar Ajax ook belachelijk gemaakt werd om zijn accent bij Gijp, Derksen en Driessen. De spelers van Ajax zouden hem ook niet serieus nemen om zijn Tukkers accent.

Het gaat erom of je autoriteit uitstraalt op het trainingsveld. Dat kan met elk accent. Er zijn zat Nederlandse trainers bij Nederlandse clubs zonder 'accent' die niet serieus genomen worden en geen overhand hebben.

Vroeger keek ik wel eens naar Voetbal Inside maar allang niet meer. Het is een gewoon een parodie op een serieus televisieprogramma geworden. Het is niet een schande wat ze allemaal zeggen maar het is een schande dat er überhaupt nog mensen naar kijken en dat de heren ondertussen ergens tussen de half en een heel miljoen jaarlijks gestort krijgen voor deze banaliteiten en regelrechte beledigingen aan alles en iedereen. Its a disgrace to the nation zouden ze in Engeland zeggen.

Getuigt het nivo van de analisten. Best wel triest. Je zou denken dat ze wat meer respect kunnen tonen, maar dat hebben ze blijkbaar ook niet. Tja, trainer van ManU is hij wel......terwijl die analisten lekker aan tafel zitten en doen alsof ze meer over voetbal weten. Laten ze ook coach/trainer gaan worden.

Dit is gewoon pestgedrag he. Die gasten worden met de dag erger. Dat programma begint ook steeds meer en meer weer alleen over voetbal te gaan in plaats van die andere weg die ze in wilden slaan.

26 april 2022 om 12:12

Nee hoor. Gisteren ging het bijna alleen maar over voetbal. Vorige week ging het bijna alleen maar over D66

Ach Gijp wordt toch ook niet belachelijk gemaakt om zijn Pinokkio neus?
Gijp wist niet hoe snel hij vriendjes moest worden met Carlo Boshard roen hij gruwelijk te kakken werd gezet
Real Madrid ontsloeg ooit eens Del Bosque omdat hij niet knap genoeg was en nam Mourinho
Del Bosque werd bondscoach en vierde net zoveel succes als bij Real

26 april 2022 om 12:24

Del Bosque werd inderdaad ontslagen omdat ie niet glamoureus genoeg was, maar zijn opvolger was Queiroz en daarna Luxemburgo. Er zouden nog wel meer trainers aangesteld worden voordat Mourinho kwam.

26 april 2022 om 12:29

ow, dan vergis ik mij wat de opvolging betreft. Zijn opvolger had inderdaad meer glamour, maar resultaten waren minder.
Tx
Don't judge the man by his look is een bekend gezegde

Het leuke is dat Gijp, Drieesen en de mislukt hippie Derkzen dit zeggen. Best grappig

26 april 2022 om 12:37

Ik vermoed dat jij Ronaldinho bedoelt Cas1. Over hem gaat het verhaal dat Peréz Ronaldinho niet wilde halen omdat hij te lelijk zou zijn om een Galactico te zijn..

Wat een zielig volkje aan die tafel ook, over voetbal gaat het al lang niet meer maar om nou ook mensen zo af te kraken en belachelijk maken is gewoon schandalig!



Ten Haf=g lacht het laatst, die gaat het daar echt maken. Hopelijk krijgt hij twee jaar de tijd en dan zie ik het helemaal goed komen. Buiten dat, hij heeft voor vier jaar getekend a 10 miljoen per jaar. Dat zie ik die mannen aan tafel niet verdienen. Gisteren ging me echt te ver, zoals wel vaker. Maar ze weten niet beter zullen we maar denken.

26 april 2022 om 12:11

Oh ja, gaan we salarissen maar weer erbij pakken. Alsof geld het enige is dat telt in deze wereld (lijkt het eigenlijk wel op)

26 april 2022 om 12:38

Dat helemaal niet, maar om iemand zo belachelijk te maken slaat nergens op. Daarom haalde ik het geld erbij. Om te laten zien dat ten Hag het laatste lacht.

26 april 2022 om 12:47

Ik vind hoeveel geld iemand krijgt/heeft ook een dramatisch argument hoor, maar die mensen daar aan tafel doen dat wel. Anders waren ze allang gestopt. Dus in dit geval kan ik het wel accepteren.

Hij doet natuurlijk ziin huidige besprekingen bij Ajax volledig in het Nederlands, want er spelen alleen maar Nederlanders bij Ajax....

Wat een trieste bedoening bij VI. We hebben geen nieuwe onderwerpen meer, dus grijoen we terug op het belachelijk maken van een trainer die we 4 jaar geleden op precies hetzelfde onderwerp ook belachelijk hebben gemaakt. Toen namen de spelers van Ajax Ten Hag niet serieus, nu gaan de spelers van Man United dat niet doen. En wat lachen we daarom.... we maken hem uit voor smurf. God wat een voetbalkantine humor.... wat een dwazen....

Tja, ik lach me ook kapot als ik Ten Hag hoor praten. Of die nou Engels of Nederlands spreekt. Maar om iemand nou zo belachelijk te maken op die manier, kom op zeg.

26 april 2022 om 14:07

waarschijnlijk nooit je eigen stem gehoord!!

26 april 2022 om 17:34

Ja lachen man, omdat iemand uit een andere streek komt dan het geweldige randstedelijke.. Dan lach je je idd kapot

26 april 2022 om 18:30

Nee, omdat die vaak onzin praat, moraalriddertje.

Had een ieder hier iets anders verwacht van VI, nee toch? Feit is wel dat het Engels van ten Hag echt beneden alle peil is. Hij is echt niet in staat om een normaal gesprek in het Engels te voeren. Het is nog slechter dan wat ik premier Rutte hoor uitslaan. Wil hij zijn kansen om daar te slagen aanzienlijk vergroten dan moet rap op Engelse taal curcus. Het is je belangrijkste gereedschap om je voetbal visie over te brengen. Nederlandse spelers/trainers die echt slagen in het buitenland spreken spreken die taal vloeiend. Werk aan de winkel voor ETH.

Alles gaat met resultaten, wint ten hag gewoon zen wedstrijden, dan valt niemand in de Engelse pers erover, gaat het slecht dan word het in eens een dingetje

Dit moet je toch niet serieus nemen?
Als je Derksen donkerbruin maakt , lijkt hij op een sterk vermagerde walrus.
Waarom moet een trainer perfect Engels spreken?
Als de boodschap naar de groep helder overkomt , is de doelstelling gehaald.
Als bijvoorbeeld een Duitse trainer , werkzaam in de eredivisie , in haperend Nederlands zijn betoog doet , is er niemand van ons die daar over valt , laat staan lacherig over doet.
Helemaal van lotje getikt die gasten van Vi.
Zelf kunnen ze er smakelijk om lachen , dat wel.
In het geval ten Hag vind ik , dat Steve mclaren hier een belangrijke rol in kan gaan spelen.

voor de critcasters ook wel de dummies
In vier en een half seizoen 5 prijzen Wow
138 wedstrijden 109 gewonnen 16 verloren
409 doelpunten voor 109 tegen
Dit heb ik op een site van reuters gelezen.
Niet slecht hahaha

Zoals ik al eerder heb geschreven is het commentaar van Driessen en zijn de artikelen van de Telegraaf steeds verder naar rechts opgeschoven. had je in de jaren '70 vooral Henk vd Meyden (grr dat ik die naam nog weet) die mensen belachelijk maakte, nu is de gehele krant geworden.
Kwaliteit; nee te duur en te lastig te weinig kennis
Boulevard krant dan maar? ja laten we dat doen. Goedkoop en je lult maar wat, net als Derkzen.

Ik ben geen fan van de heren maar ze hebben gewoon een punt. Hij heeft geen charisma en is ongemakkelijk. Uiteindelijk gaat het om de prestaties maar ik weet zeker dat die spelers van Man U in het begin zullen denken wat is dit voor rare snuiter. En als de resultaten uitblijven al helemaal.

Het is ook een satire programma natuurlijk, goedkoop lullen en beetje de draak steken. Lekker laten gaan.
Ik denk dat TH het meer dan prima gaat doen in Engeland. Aankomend seizoen zal je na december de resultaten gaan zien, spelers moeten eerst het spelletje leren snapen wat hij wil spelen.

In Dordrecht wonen allochtonen die al 30 a 40 jaar in Nederland zijn. Ik lach me kapot door hun accent! Maar eigenlijk is het dieptriest, vanuit beide kanten

In het buitenland en met name de Engelstalige landen zijn ze daar helemaal niet mee bezig... ze vinden het fantastisch als iemand meerdere talen machtig is. Hij kan zich toch prima verstaanbaar maken?! Ik heb zelf in Canada gewoond en daar viel niemand over een accent of niet. Als je maar duidelijk kan maken wat je bedoeld

Ah gelukkig, ik was al bang dat dit bericht van iemand zou komen die echt serieus genomen werd. Hou toch op zeg. Tuurlijk, er zullen echt wel hier en daar grappen gemaakt worden over Ten Hag, maar ik heb zo'n vermoeden dat ze zich toch vooral bezig zullen houden met z'n prestaties. Ik denk dat iedere United fan er voor tekent als Ten Hag belabberd engels spreekt maar wel resultaten neer zet.

Ach, het typeert de heren helemaal . Sneuheid ten top. Alsof hun taalgebruik van het ABN zo goed is. Laat staan Engels of Duits.

Typisch Nederlandse media, toen hij naar Ajax ging zou het niet goedkomen omdat hij zo'n sterk Twents accent heft. Nou, neem een voetballer als Noa Lang, die spreekt lekker goed Nederlands met een fake Marokkaans accent.

Nu gaat het om de Engelse taal, waarin hij zo fatsoenlijk is zich aan te passen naar de interviewer, waar Bielsa, Rainieri en Capello het altijd met een tolk deden in hun eigen taal.

Om een parodie te lijken hoeft hij geen Engels te spreken. Ik verbaas me elke keer weer over de manier waarop hij klanken uitstoot en de moeite die hij heeft om volzinnen te maken. Kinderachtig natuurlijk van die nietsnut van een Valentijn om dit op tv te vermelden. Maar eerlijk is eerlijk: van Gaal krijgt inderdaad een waardig opvolger op taalkundig vlak.

26 april 2022 om 14:43

De beste man komt uit haaksbergen en woonde de eerste 25 jaar van zijn leven daarzo. Dat accent leer je niet zomaar af.

26 april 2022 om 15:40

Toevallig komt mijn familie uit Haaksbergen en ikzelf uit Zeeland, dus vertel mij iets over accenten Ten Hag heeft een klein spraakgebrek, maar dat geeft niet, hij maakt een prachtige stap straks waar menigeen alleen van kan dromen.

Wilfred noemt het vaak pijnlijk. Zijn interview in het Engels met Wayne Mardle (darter) was pas pijnlijk. Lekker in het Nederlands roepen dat het pijnlijk is, is wel heel gemakkelijk. Zelf kan hij ook voor geen meter Engels.

Oh gossie, de heren kunnen hun notitieblaadjes van 2 jaar geleden weer naar boven halen. Er is weer eens iets mis met zijn stem en taalgebruik, oh gossie.

Die Vd Gijp heeft geen spiegel thuis hè

Ik snap dus echt niet dat er zoveel Nederlandse trainers gebrekkig Engels spreken. Ten Hag is niet de 1e of laatste kan er zo een lijstje opnoemen van 5 uit me hoofd.

Precies dezelfde dingen zeiden precies dezelfde mensen toen Ten Hag werd aangesteld bij Ajax. Het is echt totale onzin. Alsof een professionele voetballer bepaalt of hij een coach serieus neemt aan de hand van hoe hij eruit ziet. Kom nou. Die mensen zijn serieus met hun vak bezig, en die zullen Ten Hag - die vaardig is, inhoudelijk, gedreven en dat ook allemaal heeft bewezen - zeer serieus nemen. Dit commentaar verraadt alleen maar hoe deze mensen zelf denken. Wat ook precies de reden is dat ze stuk voor stuk niet ver zijn gekomen in het voetbal. Ja, ook Gijp, die op zijn pure talent een heel eind gekomen is, maar veel verder had kunnen komen als hij zijn vak serieus had genomen.

26 april 2022 om 19:50

@shepherd
Hoe iemand overkomt kan wel degelijk bepalen hoe snel diegene serieus wordt genomen. Kijk nou zelf hoe het op de middelbare school ging. Bij een ervaren leraar moet uitstraling werd er niet gekloot. Iemand die net klaar was met de PABO en voor de klas stond heeft totaal nog geen uitstraling. Juist dan moet diegene erg zijn best doen om serieus over te komen.

Lekker goedkoop over de rug van een ander scoren!
" kijk mij eens lekker leuk zijn " en vervolgens zelf een kop als een pleedeksel hebben. Man man man wat een droevige figuren. Vieze misgunners zijn het

Er zijn trainers in de PL die kunnen helemaal geen engels dus ik begrijp deze bulshit niet. Waarom willen ze zo graag hem naar beneden halen. Ik bedoel het is toch een medenederlander die moet steunen of ben ik nou gek.

Wat een hoop onzin wordt hier geschreven. Bottom line is dat er straks een angstig hert met wegschietende ogen voor Ronaldo staat die Lachwekkend slecht Engels spreekt. Neemt Ronaldo hem serieus denk je? Nee natuurlijk niet. Nou dan zijn we er toch? De mannen van VI hebben gewoon gelijk dus. Niet leuk voor de tere zieltjes die eigenlijk thuishoren bij korfbal. En die idioot die over racisme begint…….hoe DAN?

Volgens mij spreekt Ten Hag toch wel oké Engels. Het is een beetje Rutte-achtig, maar het is wel gewoon verstaanbaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren