Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Winterse transfer van Hakim Ziyech komt na nieuw contact stap dichterbij’

Laatste update:

Barcelona en Chelsea hebben volgens Sport de afgelopen dagen opnieuw contact gehad over Hakim Ziyech en Timo Werner. De Catalanen informeerden in oktober al naar de beschikbaarheid van het tweetal, van wie Ziyech voor beide partijen als ‘de meest interessante optie’ zou gelden. Inmiddels zou Barcelona te horen hebben gekregen dat zowel Chelsea als Ziyech openstaat voor een winterse overstap.

Xavi wil in januari in ieder geval een aanvallende versterking aan zijn selectie toevoegen. De afgelopen dagen vielen voor deze vacature al nadrukkelijk de namen van Ferran Torres (Manchester City) en Karim Adeyemi (Red Bull Salzburg), maar eerder werden ook Ziyech en Werner al aan Barcelona gelinkt. Barcelona informeerde in oktober reeds naar Ziyech en Werner. De afgelopen dagen hebben de Catalanen volgens Sport andermaal contact gezocht met Chelsea.

Chelsea is bereid om tegen de juiste financiële voorwaarden te onderhandelen over een vertrek van Werner of Ziyech. The Blues zouden het financieel geplaagde Barcelona tegemoet willen komen door bijvoorbeeld in te stemmen met een transfersom die in meerdere termijnen betaald wordt. Er zou nog moeten blijken wie door de technische staf van Barcelona als de meest gewenste versterking wordt beschouwd. Barcelona heeft reeds contact gehad met de entourage van zowel Ziyech als Werner en zij zouden allebei openstaan voor een overstap naar Spanje, om daar vaker aan spelen toe te komen.

Ziyech en Werner hadden afgelopen zondag allebei een basisplaats tijdens de wedstrijd tussen Chelsea en Manchester United (1-1). Desondanks zijn ze allebei niet zeker van een plek in het elftal van manager Thomas Tuchel. Ziyech - voor wie in 2020 veertig miljoen euro aan Ajax werd betaald - speelde dit seizoen voorlopig dertien wedstrijden, waarvan negen als basisspeler. De voor 53 miljoen euro van RB Leipzig overgenomen Werner verscheen één keer minder aan de aftrap en heeft voorlopig twaalf optredens achter zijn naam staan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou voor Barcelona een geweldige speler zijn maar lijkt me sterk dat Chelsea hem laat gaan. Speelt de laatste weken namelijk best wel goed.

1 december 2021 om 10:03

De reden om niet te gaan is dat Barca een ploeg op de weg naar beneden is die niet makkelijk omgedraaid zal worden... Maar bij Chelsea blijven met deze omschakel trainer die van fysiek houdt en totaal geen plek voor m heeft, zou ik Ziyech echt afraden. Hij laat m niet eens spelen op een plek die m ligt, hij is vaak halve spits.

1 december 2021 om 10:10

Er is veel werk te verzetten natuurlijk. Barcelona blijft wel een van de zeldzame clubs die altijd aantrekkingskracht behoudt. Hoe een drama het ook is, er zullen nauwelijks spelers zijn die direct nee zeggen tegen zo’n club. Persoonlijk lijkt het mij daar bovendien prettiger leven dan in Londen. Als ik Ziyech was zou ik het doen, bovendien traditioneel gezien een club waar technisch hoogstaand Voetbal gewaardeerd wordt, kan zomaar een match zijn.

1 december 2021 om 10:19

Inderdaad. De spelopvattingen waar een club als Barcelona naar streeft, moet in het straatje liggen van Hakim. Net zoals bij Ajax. Het wilt niet zeggen dat het altijd lukt, maar vanuit de filosofie zal dat altijd zo zijn. En met nieuwbakken trainer Xavi heb je in ieder geval een groot aanhanger van deze filosofie. Goede stap voor Hakim lijkt me.

1 december 2021 om 10:34

Totaal geen plek voor hem heeft? Jij hebt afgelopen weken geen Chelsea gekeken.

1 december 2021 om 10:58

Van wat ik weet is Ziyech 1 van de belangrijkste spelers de laatste weken samen met James en Rudiger als hij zo blijft doorgaan dan blijft hij in de basis spelen totdat hij een dipje krijgt dan kiest Tuchel weer een tijdje voor anderen totdat die weer een dipje krijgen dat is een beetje Tuchel zijn werkwijze.

1 december 2021 om 11:05

Clarkent2… omschakeltrainer?

Klok en een klepel… duidelijk de wedstrijden tegen Juventus en man. Utd gemist. 90 minuten dominantie en tegen utd was Ziyech bij de beste 3 van het veld!

Waar heb je het over?

Conté is al een tijdje weg hoor…

1 december 2021 om 11:46

Ik zou het wel begrijpen. Bij Barca heeft ie de kansen om uit te groeien tot een basisspeler atm en zodoende tot veel spelen toe te komen. Daarbij genoeg spelers die dezelfde taal spreken en ook 2 ex-Ajacieden erbij die hij nog kent uit zijn tijd bij Ajax. Ik kan zijn beweegredenen iig wel begrijpen.

1 december 2021 om 11:57

@clarkkent
Er is voldoende perspectief bij Barca. Noodgedwongen spelen ze met veel talent en dat heeft op lange termijn veel positieve effecten. Dat heb je in recent verleden ook gezien bij Chelsea (transferban) waardoor o.a. Mount, James, Abraham, Hundson-Odoi doorbraken. En nu zie je dat bij Arsenal, dat beschouwde we een aantal weken geleden nog als een zinkend schip.

Er staat een geweldige lichting bij Barca en Ziyech kan hier aansluiten als ervaren speler die vrijheid/privileges krijgt, een positie die hij bij Ajax ook had. Die vrijheden krijgt hij van Tuchel totaal niet, die kiest voor een taakgerichte speelstijl. Ik vindt dit éã©n van de betere stappen die Ziyech nu kan maken.

Daarnaast is de connectie met Frenkie al bekend en zullen Depay en Ziyech elkaar naar alle waarschijnlijkheid ook goed kunnen vinden (geen taalbarriã¨re, soortgelijke levensstijl).

1 december 2021 om 19:59

correct, ik kijk niet graag naar chelsea onder tuchel lierse. En ik bedoel de juiste plek. Tuchel rouleert veel en speelt niet vaak met een echte nr 10 spelmaker of met een hangende rechtsbuiten. Naar mijn mening de posities waar Ziyech het best tot zn recht komt. Hij speelt vaker de laatste tijd,en hij doet het naar behoren, maar je hebt maar 1 carriere, ik zou in de prime van die carriere niet bij een coach willen zitten die me niet optimaal gebruikt.

Zou wat zijn Ziyech op rechtsbuiten met Depay in de spits. Denk dat dat best wel een goed duo kan vormen. Allebei van die pure voetballers, dat kan wel eens excelleren. Bovendien is Ziyech ook wel een fijne speler om bij de groep te hebben, werkt hard en heeft buitengewone kwaliteiten. Topdeal voor barca zou dat zijn

1 december 2021 om 09:51

Het zou alleen een topdeal zijn voor Barcelona en werkelijk niemand anders. Ziyech zou een enorme stap terug doen voor een lager salaris en Chelsea raakt een speler kwijt die dit seizoen echt duidelijk bijdraagt aan de ploeg. Tegen United laatst ook weer echt een uitblinker, continu gevaarlijk, hard aan het werken en gevaar stichten.

1 december 2021 om 09:55

Tja, toch lijkt Chelsea hem nog niet helemaal te waarderen. Qua salaris en stap terug doen heb je gelijk. Daar staat wel tegenover dat hij een belangrijkere rol krijgt, meer gewaardeerd wordt en in regio Barcelona kan gaan leven.

1 december 2021 om 09:58

Tsja een belangrijkere rol in een ploeg die niks gaat winnen en waar je niet meer verdient, omdat je liever in Barcelona dan in Londen zou wonen- naast dat je altijd toch zal worden gezien als een flop bij Chelsea? Tsja, als ik Ziyech was zou ik toch minstens tot de zomer wachten en dan een andere stap maken.

1 december 2021 om 09:52

Ziyech vind ik inderdaad een pure voetballer en zou hem ook graag bij Barca zien. Geldt niet voor Depay, wat voor mij een krachtvoetballer is die het spel vertraagd en altijd voor de moeilijke oplossing kiest

1 december 2021 om 10:26

Denk inderdaad ook dat Ziyech en Depay een goed duo kunnen vormen, net zoals Ziyech bij Ajax had met Promes.

Ziyech legde de ballen panklaar neer voor Promes die ze zowat alleen maar in hoefde te tikken. Denk wel dat Depay voetballend dan wel wat meer kan dan Promes, want die heeft nog passeeracties en andere dingen in huis en Promes heeft dat toch minder.

Maar voor Ziyech zou dit een mooie overstap zijn. Denk helaas niet dat hij het zal redden bij Chelsea, want hij komt niet echt aan spelen toe en als hij wel aan spelen toekomt vind ik hem niet echt in het systeem van Tuchel passen want het komt weleens voor dat Ziyech zelfs als 1 van de 2 aanvallers speelt of als 1 van de 2 nummers 10.

Vraag mij natuurlijk wel af hoe Barcelona Ziyech kan binnenhalen. Ik verwacht dat Chelsea wel een groot gedeelte van de in 40 miljoen geïnvesteerde bedrag in Ziyech wel terug willen hebben en dat hij sowieso rond de 30 miljoen moet gaan kosten, en ik las dat Barcelona een of andere lening wilde afsluiten voor transfers maar dat is gewoon wederom 'uitstel van executie' op financieel gebied.

Het is te hopen dat ze in januari spelers als Dembélé (verwacht niet dat hij zal verlengen), Coutinho en Umtiti kunnen verkopen. Halen dan waarschijnlijk nog wel een redelijk bedrag binnen en besparen een hoop salaris, waardoor ze hopelijk Ziyech kunnen halen en hoop dan dat Ziyech vanaf rechtsbuiten in een soort vrije rol zal spelen, zoals hij ook bij Ajax deed en dan continu van positie wisselt met Depay en Fati.

ter Stegen
Dani Alves
Araújo
Piqué
Alba
Pedri
Busquets
Frenkie
Ziyech
Depay
Fati
1 december 2021 om 10:36

Hij doet het de laatste weken nochtans uitstekend en tegen Man U was hij een van de beste spelers op het veld. Valt dus allemaal wel mee, hij komt er wel. Sowieso laat je een speler niet net op dat moment gaan als Chelsea zijnde lijkt me.

1 december 2021 om 10:36

Ik vraag het mij juist af of zij een goed duo zullen vormen Rochester. Promes is kwalitatief natuurlijk vele malen minder, maar de reden dat Ziyech - Promes zo goed werkte was diepgang. En diepgang is juist het enige dat Depay echt mist. Niet omdat ik denk dat hij het niet kan, maar puur omdat hij het nauwelijks tot niet doet. Depay wil en moet de bal in de voet hebben. Juist dan zal een connectie met Ziyech niet werken op de manier waarop de connectie tussen Ziyech en Promes werkte...

Persoonlijk vind ik eigenlijk niet dat Ziyech Chelsea moet verlaten voor Barcelona. Ziyech is vooralsnog niet echt geslaagd bij Chelsea, maar mensen vergeten simpelweg al zijn blessures tot nu toe. De keren dat hij fit was, kreeg hij langzaamaan meer speeltijd en werd hij belangrijk. Alleen raakte hij dan weer geblesseerd. Dus het is eigenlijk helemaal niet zo dat Ziyech te weinig speelt. Ook nu weer lijkt hij meer kansen en vertrouwen van Tuchel te krijgen. En ook nu laat Ziyech wel weer dingen zien in wedstrijden. Ik denk dus echt dat hij gewoon geduld moet hebben en er dan bij Chelsea vanzelf komt.

1 december 2021 om 11:45

Wat een lariekoek Rochester. Depay lijkt in niks op Promes, Promes is een kerel die een sprint inzet en dan de bal in de diepte moet krijgen, Depay komt eindeloos in de bal, geen idee waarom want spelverdelen kan ie niet. Ziyech wil ook de bal in de voet hebben en dus zie ik ze eerder elkaar in de weg lopen, dan elkaar goed aanvullen. Geen idee hoe je erbij komt dat Depay in een Promes rol zou kunnen spelen, dat wil hij simpelweg niet want dan is ie niet de grote ster.

1 december 2021 om 10:29

Dan mag Depay wel even gaan werken aan zijn effectiviteit en doelgerichtheid.

1 december 2021 om 10:35

Pure voetballer? Depay? Die rommelt maar wat aan. Lange termijn is dat niets voor Barcelona.

Ziyech begint net in zijn schwung te komen bij Chelsea. Dit is echt geen moment om te vertrekken voor hem, hij speelt meer basis dan niet en heeft zo'n mooie vrije rol gekregen van Tüchel. Wat heb je dan te zoeken bij een noodlijdend Barcelona? Hij zal ook niet misselijk verdienen bij Chelsea, meer kans op prijzen, een goede trainer... Er is echt geen enkele reden die ik zie (behalve wat tekengeld pakken?) om in Januari ineens naar Barcelona te vertrekken.

1 december 2021 om 10:24

Er wordt hier niet gerept van een verhuur. Maar een dergelijke constructie lijkt me nog minder interessant voor Chelsea of Ziyech.

1 december 2021 om 11:15

Dan ken je Tuchel nog niet haha, Ziyech is nu inderdaad heel goed bezig, maar het zal me niet verbazen als Tuchel vandaag kiest voor Havertz of Pulisic. Zo is die Schwung er weer af. Ziyech heeft zekerheid nodig, is samen met Lukaku die enige speler in zijn “Prime”, hij heeft niks aan rouleren. Xavi is een coach van zekerheid, hij wil een vaste elf bouwen, Ziyech kan daarin een grote rol spelen.

1 december 2021 om 11:15

Het is Barcelona kerel! Alleen in Nederland denken ze sinds Koeman ontslagen is dat Barca pec Zwolle is! Barca en Real zijn de grootste clubs ter wereld dat doet verder niet toe of ze dan keer mindere jaar hebben! En al die bla bla financiël kapot dit en dat nogmaals dit is barca met omzet van boven de miljard!

1 december 2021 om 11:19

Ze hebben nog nooit een omzet van boven de miljard gehaald. En dat gaat dit jaar ook niet gebeuren.

1 december 2021 om 11:29

Barca heeft 2 x omzet van boven de miljard als eerste en enige club! Na de zomer wordt weer vanouds nieuwe sponsors komen eraan! Nogmaals is barca!

1 december 2021 om 12:46

Volgens mij maar 1 keer hoor: in 18/19 was de omzet 1,047 miljard - zij waren toen de eerste (en nog altijd enige volgens mij) sportclub ter wereld die een jaaromzet van meer dan een miljard realiseerden. Het jaar erop was de omzet -mede door de Corona crisis- "slechts" 855 miljoen en vorig seizoen was deze zelfs nog fors verder gedaald tot 631 miljoen.

Edit: die recordomzet in 18/19 was in dollars (zo'n 960 miljoen euro dus). Weliswaar nog altijd de hoogste omzet van een sportclub aller tijden, maar de miljard euro is inderdaad nog nooit gehaald, zoals Lierse1997 ook aangaf.

1 december 2021 om 15:39

'Het is Barcelona' zegt niets. Het is een beetje alsof je in 2011 zegt 'Het is Liverpool!' of in 2008 (andersom gedacht) 'Het is Manchester City!'. Het gaat erom: heeft een club goede vooruitzichten, zijn ze competitief, kunnen ze me financieel belonen. Die kusjes op het shirt en al die zogenaamde geveinsde liefde is een farce en wordt meestal alleen doorgezet door spelers die zijn opgeleid door clubs die al een godsvermogrn kunnen betalen, laat staan dat het voor een 28-jarige Ziyech telt.

1 december 2021 om 11:30

Dat Ziyech nu laatste weken in de basis speelt, komt door blessureleed van Mount, Pulisic en Haverts. Werner en Lukaku waren ook geblesseerd. Man! Hoeveel geluk moet je hebben dat al je concurrenten geblesseerd zijn. Zodra deze spelers weer fit zijn is het weer ouderwets Ziyech op de bank. Ik als Ziyech fan heeft hij zijn kans niet echt gegrepen (ja, ik ben kritisch). Daar kan hij ook niets aan doen de positie waarin hij nu in moet vullen. Tuurlijk zien we hier en daar zijn momenten maar zijn struggle is echt de positie waar hij speelt. Voorin tussen de linies en altijd man in de rug. Één ding wat hij zeker niet beheerst is bal aangespeeld krijgen met man in de rug. Heeft het fysiek totaal niet mee om de bal te beschermen bij een duel. Daar ligt zijn kracht ook niet. Ziyech is op zijn best als hij het spel voor zich. Naar mijn menging moet hij zo snel vertrekken bij Chelsea.

Het spel van barca zal wel beter passen bij Ziyech. Hij is zeker niet mislukt bij Chelsea. De trainer hanteert alleen een systeem waar ziyech niet veel aan spelen toe komt. Het is ook jammer dat hij geblesseerd raakte aan het begin van het seizoen.

1 december 2021 om 10:17

Het grappige is hij komt juist wel aan spelen dit seizoen staat heel vaak in de basis en zelfs als die wisselspelers is pakt hij nog een half uurtje mee.

1 december 2021 om 12:14

Ik ben een fan van Ziyech maar zie liever iemand met meer snelheid komen voor op de flanken.

Ziyech kan het in Laliga heel goed gaan doen gok ik. Met zijn voetbalinzicht en zijn pure voetbalkwaliteiten kan hij bizarre cijfers neer gaan zetten denk ik. Hij mag ook wel naar Valencia komen

Jammer dat de geruchten naar Milan is zijn gaan liggen. had toch gehoopt dat hij een halfjaartje naar Milan kon, maar Barcelona vind hij denk ik mooiere club, alleen bij Milan speel je nog voor de titel, heeft toch de kans om met een halfjaartje Italië een landstitel in z’n zak de te douwen. Maar goed. Barcelona past hem ook zeker. Past precies in het spelletje van Xavi.

1 december 2021 om 10:15

Beide fantastische clubs. Vind Ziyech alleen niet het type persoon die voor een half jaar ergens naar toe gaat. Als hij permanent naar Barca kan dan zal hij dat eerder doen. Weet ook niet precies hoe dat qua financiën moet gebeuren.

Off; gaat Kessie eigenlijk nog verlengen bij jullie of gaat hij vertrekken? Ook een hele interessante optie voor veel clubs!

1 december 2021 om 10:36

Kessie situatie is nog steeds niet veranderd; gaat waarschijnlijk weg deze zomer

Ik geloof dat Tuchel heeft gezegd dat Ziyech helemaal nergens heen gaat deze winter. Dus dit zijn nietszeggende geruchten.

Wat is Ziyech eigenlijk een voorbeeld voor de jonkies qua carrièreplanning als je bedenkt dat hij nu bij een Europacupwinnaar zit, daar net een beetje begint te draaien en Barcelona gewoon bij je aanklopt op je 28e terwijl ik hierboven bij de doorgaans goed geïnformeerde Maurootje op Italië gebied dat Milan ook al interesse heeft gehad. Daarbij zal hij voor de komende 5-7 jaar ook nog altijd interessant zijn voor een terugkeer naar Ajax. Hij heeft het vanaf Heerenveen stap voor stap geweldig opgebouwd.

1 december 2021 om 10:13

Heeft ook veel mensen hun ongelijk bewezen. Toen hij bij Twente zat en naar Ajax ging vonden velen hem niet goed genoeg (ook mensen bij Ajax), bij Ajax eigenlijk ook al soort van afgeschreven om vervolgens twee geweldige seizoenen te spelen. Dat hij zo goed was tegen Chelsea in de CL heeft er denk ik wel voor gezorgd dat ze hem kochten want qua speelstijl vind ik hem niet echt bij Chelsea passen. Speelt nog niet echt in z’n kracht als je het mij vraagt. Kan natuurlijk ook twee kanten op gaan, zie Tagliafico die te lang heeft gewacht en nu zelfs bij Ajax op de bank is beland..

1 december 2021 om 10:19

Van wat ik weet had nog nooit iemand bij Twente twijfels over hem heeft ze notabene in zen eentje in de eredivisie gehouden.

1 december 2021 om 10:24

Niet bij Twente maar toen hij de transfer maakte van Twente naar Ajax. Werd toen vaak bestempeld als paniekaankoop..

1 december 2021 om 12:52

Dat werd meer gezegd door personen die het beleid van Overmars (onterecht) wilden bekritiseren heb ik het idee. Ziyech was weliswaar een last-minute aankoop, maar natuurlijk wel gewoon een steengoeie aankoop. Het woord "paniekaankoop" heeft mijns inziens een beetje een te negatieve ondertoon voor het aantrekken van Ziyech - wat bij Twente gewoon al een van de beste spelers van de ED was.

1 december 2021 om 13:00

Was dat ook niet in de periode dat Blind hem toen ook links liet liggen ???

Blijft toch lachwekkend dat veel Ajacieden hem nog steeds ThE WiZzArD noemen...
On: Als dit het niveau is wat Barcelona wilt na streven dan gaat het nog lang duren voordat ze weer bij de top horen. Werner kan sinds hij bij Chelsea zit alleen maar kansen missen. Ziyech raakt ook geen pepernoot, al speelde hij de laatste wedstrijden wel redelijk.

1 december 2021 om 10:12

Zo, wat voor zure meuk heb jij vanochtend gedronken? Ziyech doet het echt de laatste weken prima bij Chelsea. En Xavi wil met Barcelona een beetje hetzelfde spelen als Ten Hag met Ajax doet dus lijkt deze overstap mij op het lijf van Ziyech geschreven. Hoezo zal het nog lang gaan duren voordat Barcelona met Ziyech weer bij de top hoort dan? Ajax met Ziyech zat gewoon tussen de absolute wereldtop met een Europa League finale en een Champions League halve finale (waar een finale op 10 seconden na misgelopen werd). Ziyech scoorde in de Europese Supercup bij Chelsea.

1 december 2021 om 10:17

Ziyech doet het de laatste tijd inderdaad wel prima. Verder denk ik dat La Liga beter bij hem past, minder fysiek en minder sterke competitie. Daar kan hij zich weer gaan onderscheiden. De Europa League finale komt trouwens niet eens in de buurt van wereldtop.

1 december 2021 om 12:16

La Liga is erg fysiek. Veel teams spelen met een low block en met een paar Zuid-Amerikaanse slagers.

1 december 2021 om 13:04

@teesboer: Oh, ik dacht dat ze die EL finale tegen een Manchester United moesten spelen.

1 december 2021 om 13:27

Ja dus? je weet zelf hopelijk ook dat de EL niet meer is dan een troostprijs voor de Europese top. United is dit jaar ook weer met veel mazzel door de poule gekomen. Zegt allemaal niet zoveel over de kwaliteit van de EL.

1 december 2021 om 13:02

Naja Het is wel pepernoot tijd .Die gaat nou genoeg raken

Werner is toch meer een counterspits die het best rendeert vanuit de omschakeling? En voor zover ik weet wil Barca dominant voetbal op de helft van de tegenstander spelen. De interesse in Ziyech snap ik wel

Vind Ziyech ook beter in Spanje en bij Barca passen dan in Engeland bij Chelsea. Het probleem van Barca zit achterin maar met name voorin naar mijn mening. Dembele zal transfervrij vertrekken zoals het er nu naar uitziet, Braithwaite en de Jong zijn niet goed genoeg. Een aanval met Fati, Depay en Ziyech is op papier heel erg goed. Al vind ik dat Depay ook niet goed genoeg is voor het niveau wat Barca normaal gesproken zou moeten nastreven. Maar de situatie is natuurlijk anders nu..

Geen geld hebben en dan Ziyech, Werner, Torres en Adeyema willen aantrekken? Het is in theorie echt een prima versterking en wens, maar laten we eens even terug naar de praktijk gaan: hoe wil je ze dan halen? Je gaat jezelf meer in de schulden duwen of je gaat op krediet kopen (wat in feite ook gewoon een lening is). Aanspreken op coulance vanuit de verkopers is toch ook gewoon vreemd. Waarom zou chelsea voor (pak hem beet) 80 miljoen een speler schenken (als huurdeal) aan Barca terwijl ze hem dan net zo goed meteen kunnen verkopen aan een ander. Als ze al van die spelers af willen

1 december 2021 om 10:50

@westend

Zou ook niet alles geloven wat er in de media staat. Ziyech speelt nu vaker onder Tuchel en lijkt de vorm vast te hebben na zijn goede wedstrijd tegen United. Chelsea speelt dan ook voor alle prijzen en zal die squad depth wel nodig hebben.

1 december 2021 om 11:43

Ik ga niet alles fact checken, daar heb ik het nieuws voor. 'vroeger' was VZ gewoon nog redelijk op feiten en waarheid berust, dus ik ga er altijd maar vanuit dat wat hier staat waar is. Als alles op deze site onjuist is, dan heeft het niet zoveel zin meer om op artikelen te reageren. Dus op basis van dit artikel (barca wil die gasten halen) vorm ik mijn mening.

Kan er verder ook niet veel meer van maken. Als het allemaal onwaar blijkt te zijn (of Barca zit helemaal niet in financiele nood), dan ben ik gewoon onjuist voorgelicht.

1 december 2021 om 12:19

@westend

Nee dat hoef je ook zeker niet, maar met wat kritisch nadenken (wat je overigens ook doet) kan je ook al ergens uitsluiten dat Barça deze jongens überhaupt kan kopen. Ik ga ook niet alles factchecken, dat kan je ook niet, maar ik bepaal voor mijn eigen wat ik als onzin nieuws bestempel en waar het mogelijks wel waar kan zijn.

Ze kunnen natuurlijk in Spanje schrijven wat ze willen, maar Chelsea heeft al aangegeven dat er in de winter niemand gaat vertrekken.. Dat domme geblaat van die Spaanse kranten, alsof heel Europa in dienst staat van die twee gevallen topclubs, is echt onzin.. Wat wint Chelsea er precies mee om Werner en Ziyech te verhuren aan een club die ondertussen in heel Europa schulden heeft uitstaan, omdat ze geen transfersommen kunnen betalen?

1 december 2021 om 10:46

Hahaha rustig kerel. Zit je wel heel dwars allemaal blijkbaar. Laat het je toch niet zo opnaaien wat er in de media komt. Het is nou ook niet dat ze respectloos naar Chelsea toe zijn oid

1 december 2021 om 10:50

Nee, daar gaat het mij ook niet zo om. Ik erger me groen en geel aan al die onzin in die kranten. Zeker als het direct door de clubs ontkend en tegengesproken wordt zijn dit soort krantenberichten niet meer dan shit stirring

1 december 2021 om 10:52

Net zoals Engelse media doen wanneer het Engelse clubs betreft, die schrijven constant dat Haaland naar United, dan weer City en dan weer Chelsea zo goed als rond is of dat Liverpool zeker is dat ze Mbappe gaan overtuigen etc. Zo gaat het er in elk land aan toe toch?

1 december 2021 om 11:06

Sportkranten in het algemeen zijn hier schuldig aan. Er zijn uitzonderingen, maar het gros is echt een bij elkaar geraapt zooitje journalisten wat de hele dag FM zit te doen met zijn lievelingsclub.. VZ is net zo erg overigens, want ik moet ondertussen voor de derde keer dit onzinartikel lezen maar een fatsoenlijke update over de contractsituatie van Christensen (waar toch een hoop gebeurd is de afgelopen 24 uur) zul je hier niet snel zien

1 december 2021 om 11:33

Daar ben ik wel benieuwd naar. Over welke ontwikkelingen heb je het?

1 december 2021 om 12:23

Chelsea en Christensen waren rond en mondeling akkoord, een nieuw contract voor 5 jaar met een dik salaris. Christensen is teruggekomen op zijn woord en wilde een drie jarig contract, waarop Chelsea tijdelijk de stekker uit de onderhandelingen trok. Na het heropenen zijn ze akkoord gegaan met de nieuwe voorwaarden, een driejarig contract met een dikker salaris, en nu heeft Christensen weer de onderhandelingen stopgezet na een tweede mondeling akkoord. Tuchel heeft daarop besloten om Christensen de afgelopen 3 wedstrijden buiten de eerste 11 te houden zolang hij niet duidelijk is. Of wel bij tekenen, of niet, maar niet ja zeggen en nee doen.. Het gekke is dat wij dit niet weten door een krant, maar dat Tuchel dit gezegd heeft in zijn persconferentie

1 december 2021 om 13:21

Zegt degene waarvan z'n club al jaren op olie money drijft van de grote meneer. Ik zie daar geen verschil. Die 2 spaanse teams hebben wel even europa gedomineerd, 10 + jaar lang!

Wat betreft je laatste punt, helemaal eens haha. Vz begint een lachertje te worden. Helaas is er geen alternatief. En tsja kwaliteit wordt niet gewaardeerd, sterk kwalitatief nieuws, zoals je aangeeft over Christensen. Het is enkel kwantiteit helaas.

Ik vind beide stappen mooi bij Chelsea is hij nu een basisspeler en lijkt zen draai helemaal te vinden en bij Barcelona kan hij de grote man worden voorin en als Ziyech zijnde kan ik me geen betere trainer voor hem voorstellen dan Xavi , het lijkt me ook echt een trainer die van Ziyech kan houden een soort lieve oom met heel veel ervaring.

Ik weet het niet zo goed... Ziyech is natuurlijk een uitstekende speler en zou voor dit Barça sowiso een versterking zijn, alleen vraag ik me af waar die gaat spelen. Als Ousmane fit is en blijft (fingers crossed), dan speelt hij Dembele niet uit de basis. Als Xavi 3-4-3 gaat spelen zoals tegen Villarreal, dan kan Ziyech wel van nut zijn op het vierkant in het middenveld rechts aanvallend.

1 december 2021 om 15:09

Met het balverlies van Ziyech is dat zelfmoord. die zou alleen voorin aan de rechterkant kunnen spelen.

Chelsea schiet er dus echt niks mee op om Werner en Ziyech te gaan verhuren. Ziyech krijgt de laatste tijd steeds meer speeltijd en doet het goed dus waarom zou Chelsea Ziyech nu laten gaan. En Werner is met zijn snelheid ook gewoon belangrijk in de omschakeling dus ook daar snap ik niet waarom Chelsea Werner zou laten gaan.

1 december 2021 om 10:53

Klopt alleen het lastige is met Tuchel weetje nooit wat de opstelling wordt stel dat Ziyech nu heel goed blijft spelen en 2 weken voor de CL finale iets minder speelt heb je zomaar de kans dat Tuchel ineens met andere spelers gaat spelen , terwijl bij FC Barcelona zal hij de eerste zijn op het wedstrijdformulier samen met Busquets en Frenkie.

1 december 2021 om 11:15

Tuchel rouleert inderdaad veel maar dat kan ook een manier zijn om de spelers scherp te houden voorin. En ja hij is bij Barca waarschijnlijk één van de eerste op het wedstrijdformulier maar Barca is lang niet meer de club die het ooit was dus buiten speeltijd om schiet je er weinig mee op na mijn mening.
Ook heeft Barca niet de financiële middelen om Ziyech te halen dus dan zal het blijven bij een verhuur.

Dit zou ik een domme aankoop vinden. Barca is creatief genoeg maar mist 2 dingen: defensieve stabiliteit en meer doelpunten. Ziyech gaat geen van beide problemen oplossen. Bovendien hebben ze op de flanken imo meer diepgang nodig aangezien dit erg gemist wordt wanneer Dembele en Fati er niet zijn. Dus Ziyech op de flanken vind ik nou niet iets dat Barca moet willen en op het middenveld is hij niet nodig. Ik vraag me af of hij beter is dan Pedri en zelfs als dat zo is is het verschil niet groot genoeg om een grote transfersom te betalen. Werner lijkt me ook niet de beste optie, die is vooral goed in de omschakeling en dat zie ik weinig gebeuren onder Xavi. Torres en Adeyemi (hoewel ik ook hen niet de beste transfertargets vind op dit moment) zijn imo veel betere opties op dit moment.

1 december 2021 om 11:15

@real8madrid

Ben het met je eens. Als je iemand moet halen, dan moet het echt iemand zijn die broodnodig is of die exceptionele kwaliteiten heeft (die wij op dit moment niet kunnen veroorloven ).

Ziyech is een twijfelgeval, hij kan sowiso iets brengen aan het huidige Barcelona, maar in het systeem dat Xavi wil spelen en hoe hij dat systeem wilt zien heeft Ziyech denk ik geen plek.

Ik zou kijken naar een transfervrije of goedkope defensieve versterking. Misschien dat Dani Alves op CB kan gaan spelen? Je weet het maar nooit :D

1 december 2021 om 11:42

Ik weet niet of je mijn reactie gisteren misschien al voorbij hebt zien komen in een ander Barca topic maar ik zou voor Rudiger, Alvarez en Cavani gaan. Rudiger is gratis, Alvarez heeft een afkoopsom van 21 miljoen euro en Cavani is ook gratis als ik het goed heb. Dan geef je nauwelijks geld uit maar ben ik imo een stuk sterker en zijn beide zwaktes bij Barca zo goed mogelijk opgelost gezien de financiele mogelijkheden. Alvarez is Argentijns, die maken meestal vrij succesvol de overstap naar Spanje en heeft dit seizoen 17 doelpunten en 7 assists in nog geen 1500 minuten in de Argentijnse competitie. In het beste geval begint ie meteen aan de lopende band te scoren. In een realistisch scenario heeft ie even tijd nodig om te acclimatiseren maar heb je met een bewezen doelpuntenmachine als Cavani alsnog je influx aan doelpunten.

Andere opties zijn imo achterin Christensen, Sule of Romagnoli. Ook allen gratis. Voorin zijn dat die jongen van Basel voor 13 miljoen euro ipv Alvarez en Dzeko ipv Cavani.

Met minimale kosten heb je naar mijn mening dan een betere verdediging dan Barca nu heeft en voorin meer doelpunten. Als er dan nog financiele ruimte is zou ik gaan voor Kessie of Zakaria als vervanger/backup voor Busi. Die brengen meer fysieke kracht wat best handig kan zijn op een middenveld dat momenteel vooral bestaat uit jonge, lichte en verfijnde voetballers als Gavi, Pedri etc. Pas daarna zou ik gaan kijken naar 'luxe aankopen' als Torres.

1 december 2021 om 11:55

@real8madrid

Ben ik het volledig met je eens! Dit zou echt de meest ideale situatie zijn. Cavani is ook een ervaren rot, vraag me alleen af wat hij verdient. Kan Barça dat wel betalen?

Julian Alvarez heb ik al vaker gehoord, maar nog nooit bezig gezien. Leuke stats alleszins!

Mijn keuze achterin zou voor Romagnoli zijn omdat je Lenglet/umtiti sowiso moet zien vertrekken en daar een linksbenige terug voor moet krijgen.

Kessie of Zakaria gaat helaas moeilijk zijn, want andere clubs zullen ongetwijfeld ook op de loer zijn en betere salaris kunnen bieden dan Barcelona op dit moment.

1 december 2021 om 12:15

Voor de spitspositie zal het ook een beetje afhangen of Aguero nog terugkomt toch? Of is die ale helemaal afgeschreven? Anders komt zijn salaris ook vrij. Blijft hij spelen; dan heb je geen spits nodig.

1 december 2021 om 16:35

@westend

Ik denk niet dat ie nog terugkomt... Helaas!

1 december 2021 om 11:58

Werner zou wel een hele goede aanwisnt zijn.
Maakt vaak perfekte looplijnen, is heel snel, en scoort ook veel.
Bij Chelsea vaak pech gehad wat scoren betreft, maar normaal gezien is het iemand die heel makkelijk scoort

1 december 2021 om 12:09

Misschien. Ik zie hem niet presteren in het systeem dat Barca doorgaans wil spelen. Daar heeft ie te weinig ruimte achter de verdediging en is men te traag in de omschakeling om zijn krachten optimaal te benutten.

Weetje wat ik de perfecte club vind voor Ziyech, Ac Milan. Hij moet daarna toe gaan. Ik weet niet als Ziyech gaat slagen bij barca.

Ziyech ga aub niet naar Barcelona, club waar niets te halen valt in mijn ogen want Xavi is niet het wonder die het bij deze corrupte club gaat maken
Gewoon een stap naar beneden en kom je tenminste aan je minuten

1 december 2021 om 11:44

waarom is barca opeens corrupt?

1 december 2021 om 12:28

Bestuur, kopen terwijl ze miljoenen en miljoenen rood staan.
Het is mijn club niet meer.

Ziyech en Werner zouden wel 2 heel goede versterkingen zijn.
Vooral Werner vind ik een hele goede speler, heel snel en doelgericht.

Hij begint juist goed te aarden daar. Engeland vind ik dan toch mooier dan Barca op het moment. Al past Ziyech wel goed bij het spel dat Barca graag speelt.

Boys clubs als city Chelsea en zelfs Bayern hebben gewoon geen standaard 11. Er zijn altijd 2/3 posities die inwisselbaar zijn. Ziyech steekt niet ver boven de rest uit. Maar hij speelt ook niet veel minder dan de rest. Hij begint rendement te krijgen. Fysiek houdt hij zich ook prima staande. Kleine Billy Gillmour speelt ook gewoon bij Norwich hè. En hij speelt geweldig. Ik hoop stiekem dat ie blijft en nog een PL op z’n palmares kan schrijven voor hij de deur dichttrekt.

Ik denk dat Ziyech niet per se weg hoeft/moet van Chelsea.
Als Ziyech zijnde, als je echt graag weg wilt bij Chelsea, dan ga je toch ergens naar toe waar je beter verdiend of sportief een betere stap maakt. Bij Barcelona is dit niet het geval. Zou het een rare stap vinden.

Dat Barcelona interesse heeft in Ziyech kan ik wel volgen. Past volgens mij ontzettend goed in de filosofie van Xavi. Maar hoe realistisch is een overstap? Zeker nu Ziyech wat meer rendement toont bij Chelsea. Werner daarentegen, geen idee waarom Barca daarop zou willen inzetten. Toont zich sinds zijn komst zeer matig waarvoor die gehaald is: doelpunten maken. Dat is ook wat Barca nodig heeft.
Dan heb ik het nog niet gehad over de financiering. Wellicht een ruildeal aangaan met daarin spelers als Coutinho, Umtiti, Dembele. Spelers die ik gek genoeg nog wel zie slagen bij Chelsea.

Transfersommen worden 9 van de 10 keer niet in 1 x keer betaald, maar in termijnen. Is dus echt niet zo dat chelsea barcelona wil helpen.

Ik zou het niet doen. Voor beiden. Nieuwe ploeg, moet je je weer gaan bewijzen en aanpassen en dat heeft ook nogal geduurd bij Chelsea. Nog steeds bij lange na niet onomstreden en imponeert niet. Doet af en toe leuk mee. Moet je dat willen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren