Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Utrecht stunt dankzij Paes en Warmerdam met zege op Ajax

Laatste update:

Ajax heeft zondagmiddag zijn eerste Eredivisie-nederlaag sinds 5 december 2020 (destijds 1-2 tegen FC Twente) geleden. FC Utrecht was dankzij een doelpunt van Django Warmerdam én de uitblinkende doelman Maarten Paes met 0-1 te sterk voor de Amsterdammers. Door de eerste competitienederlaag van Ajax passeert Feyenoord op basis van verliespunten op de ranglijst: de Rotterdammers gaan later op de middag op bezoek bij Vitesse en hebben nog een inhaalwedstrijd tegen Heracles Almelo tegoed. Ook PSV kan bij een zege op Sparta Rotterdam tot op één punt van Ajax komen. FC Utrecht stijgt tegelijkertijd voorlopig naar de tweede plaats in de Eredivisie.

Bij Ajax waren er voor het duel met FC Utrecht twee wijzigingen doorgevoerd ten opzichte van de met 2-0 gewonnen Champions League-wedstrijd tegen Besiktas. Nicolás Tagliafico en David Neres vervingen Daley Blind en Antony. Bij FC Utrecht was Quinten Timber - die afkomstig is van Ajax en tegenover tweelingbroer Jurriën had kunnen staan - de meest opvallende afwezige in de basiself. De beste kansen waren in de beginfase voor Ajax: een schot van Neres werd geblokt, terwijl Sébastien Haller in kansrijke positie over schoot.

Het eerste gevaar van FC Utrecht kwam voort uit een slippertje van Ryan Gravenberch, maar doelman Remko Pasveer was tijdig zijn doel uit voor Anastasios Douvikas kon profiteren. De mogelijkheden waren in het restant van de eerste helft schaars, tot Steven Berghuis vier minuten voor rust Paes tot een uitstekende redding dwong. De doelman van FC Utrecht was na 52 minuten spelen ook de sta-in-de-weg bij de eerste kans van de tweede helft, toen Noussair Mazraoui opdook voor zijn neus.

Het beste werk van Paes in het begin van de tweede helft viel echter enkele minuten later te noteren. De sluitpost redde tot drie keer toe: op twee pogingen van Haller en een inzet van Dusan Tadic. Op dat moment stond er al een driedubbele wissel klaar aan de kant van Ajax. Blind, Antony en Davy Klaassen kwamen binnen het veld als vervangers van Tagliafico, Neres en Gravenberch. Ook FC Utrecht wisselde: Quinten Timber werd met Mimoun Mahi voor Sander van de Streek en Moussa Sylla ingebracht.

Invaller Klaassen kreeg vrijwel direct een goede kans, maar zag zijn kopbal net over de lat op de dak van het doel eindigen. FC Utrecht probeerde gaandeweg de tweede helft het spel van Ajax zoveel mogelijk te ontregelen, iets dat bijvoorbeeld Paes op een gele kaart voor tijdrekken kwam te staan. Met Mohamed Daramy als vervanger van Haller zocht Ajax in de slotfase nadrukkelijk naar een winnend doelpunt. De openingstreffer viel met nog een kwartier te spelen echter aan de andere kant.

FC Utrecht profiteerde van de ruimte in de omschakeling en uitgerekend Quinten Timber bracht Warmerdam in stelling. De voormalig jeugdspeler van Ajax passeerde met een droge knal in de verre hoek Pasveer. Daramy, Klaassen en Antony kregen daarna nog wel mogelijkheden, maar de gelijkmaker leverde dat niet op. Mede daardoor kon Ajax de opgelopen schade niet meer repareren tijdens het slotoffensief. Ongeacht de afloop van Vitesse - Feyenoord blijft Ajax met negentien punten uit acht wedstrijden nog koploper, al kunnen de Rotterdammers bij een zege in Arnhem wel tot op één punt naderen. Feyenoord heeft bovendien nog een inhaalwedstrijd tegoed. Ook PSV kan de achterstand op Ajax verkleinen tot op één punt. FC Utrecht is na de zege in de Johan Cruijff ArenA voorlopig met zeventien punten de nummer twee van de Eredivisie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En weer met beide benen op de grond. Ajax heel heel erg zwak, geen beleving niks. Vaak onterechte kritiek op Haller, maar die moet er gewoon 2 maken en dan is er niks aan de hand. Alvarez dramatisch in balbezit, Tadic niks gebracht en Klaassen en Blind vielen in als 2 oude veteranen. Totale offday, die zitten er ook tussen. Complimenten aan Utrecht, dat niet vergeten.

3 oktober 2021 om 16:26

Prima dit. Weer met beide beentjes op de grond inderdaad. Veel te slap begonnen. Dachten dat ze het wel even op 80% konden doen. Niet dus.

3 oktober 2021 om 16:27

Prima dit? Gewoon een afgang, vooral thuis. Vandaag ook wel kansen gehad om voor te komen. Maar dat er tot minuut 65 geen inzet was valt me wel erg tegen.

3 oktober 2021 om 16:32

Utrecht is en blijft lastig voor ajax, dit soort potjes kunnen gebeuren we moeten niet gelijk zo super negatief gaan doen na zo’n pot. Utrecht speelt dit seizoen ook gewoon heel goed en sterk. Dat ajax gewoon volle 100% dit soort potjes aan moet gaan ben ik het zeker mee eens

3 oktober 2021 om 16:33

Prima dit dat ze weer met beide benen op de grond staan. Begrijpend lezen.

3 oktober 2021 om 16:35

Voordeel is wel dat zo de interland periode begint. Als ze terugkomen is dit al uit het hoofd. Als je nu komende dinsdag tegen dortmund had gemoeten had je kans dat het in de koppies ging zitten. In plaats van Ajax de schuld te geven van het verlirs kun je hier trouwens ook een dikke pluim geven aan Utrecht. Gewoon erg goed verdedigd vandaag.

3 oktober 2021 om 17:03

Utrecht won vaker in de Arena, is een soort Angstgegner. Een stunt is het niet meer.

3 oktober 2021 om 16:28

Ajax was toch gewoon beter, zeker de 2e helft. Niet top, maar ga nou niet doen alsof Utrecht hier terecht wint. Overigens beide benen op de grond? Ajax zelf is niet de gene die zich neerzet als CL winnaar en “wie kan Ajax stoppen”, dat is de media geweest hè. Volgens mij snapt ten Hag en de spelers prima zelf dat ze het niet op halve kracht kunnen doen.

3 oktober 2021 om 16:30

Beter nog wel. Er zaten teveel Ajacieden slecht te spelen.alleen Nico en Martinez speelde goed en zij gingen eruit.

3 oktober 2021 om 16:38

Nou vind Ajax voetballend veel en veel beter, Utrecht echt anti anti voetbal.. alleen ze dachten het op 90% procent te kunnen.. Utrecht 85 minuten met 10 man verdedigd en ja als je dan je kansen niet af maakt kan je de deksel op de neus krijgen. Maar laten we nu niet doen alsof Ajax wel ff met 6-0 zou winnen, Parijs is nog ver alleen zuur dat dit in eigen huis gebeurd

3 oktober 2021 om 16:38

@ Bakkert Als ze dat zo goed snappen waarom spelen ze dan 65 minuten op halve kracht????
Puur gemakzucht.

3 oktober 2021 om 16:45

Ajax speelde niet top, dat zeg ik toch ook. Het was idd gemakzuchtig de eerste helft, eens, maar al met al vond ik Ajax sterker en hebben ze veel meer gecreëerd. Het gaat om de knikkers dus felicitaties aan Utrecht, maar als je eerlijk bent had een gelijkspel of overwinning voor Ajax niet misstaan. Gemakzuchtig of niet.

3 oktober 2021 om 16:48

Wie zegt dat dit Ajax niet beter was, niet wilde etc heeft echt een vreemde
Kijk op het spelletje. Ajax begon wat laks maar naar mate de wedstrijd vorderde ging de intensiteit omhoog. Utrecht stond als een huis te verdedigen en met klasse. Ajax veroverde de bal erg snel en zetten Utrecht onder druk maar scherpte en geluk ontbrak en Utrecht hield goed stand.

Dan krijg je een keer deze zeppert om de oren. Dit is geen bigdeal en was niet omdat Ajax enorm slecht was. Dan hebben ze niet gekeken want hoe Ajax er energie in stopte was als afgelopen weken.

3 oktober 2021 om 16:51

@Bakkert. Eerste uur was het gewoon gelijkwaardig puur door gemakzucht. Laatste half uur eindelijk de juiste instelling en dan ben je gewoon beter. Onnodig verlies dus. Te wijten aan de instelling en gemakzucht.

3 oktober 2021 om 16:55

Gelijkwaardig? Moet je je eens voorstellen dat Ajax Utrecht was en Utrecht Ajax eerste uur. Dan had je dit nooit gezegd. Ajax 70% balbezit, 20 schoten op goal, pass acc 83%. Hoe er af en toe gecombineerd werd was prima en je verwacht dat elk moment die goal komt. Dat het een c niet lukt doet daar niets aan af. Kolere sommige kijken alleen naar de stand lijkt het wel.

3 oktober 2021 om 17:02

@ Thamike Dan moet je wel de statistieken erbij halen van het eerste uur en niet van de hele wedstrijd…
Eerste uur was kwa doel pogingen gewoon gelijkwaardig. Meer balbezit zegt mij niet zoveel. Daar heb je niet persé wat aan. Het was gewoon een slap eerste uur. Utrecht andere speelwijze maar deden zeker niet onder voor Ajax in dat eerste uur. Laatste half uur werd Ajax eindelijk wakker. Te laat!

3 oktober 2021 om 17:47

Utrecht blijft een angstgegner: laatste 25 wedstrijden: 10 x winst Fc U, 6 x gelijk, 9 x winst Ajax.

3 oktober 2021 om 16:28

Maakt de competitie alleen maar leuker, sterker en beter denk ik. Knap van Utrecht hoe ze het altijd opbrengen tegen Ajax.

3 oktober 2021 om 16:33

Moet erkennen dat Utrecht loon naar werken heeft gekregen, Ajax was vandaag niet top.

Hoop dat het bij deze ene keer blijft, te veel balletjes breed en terug.

Waren weinig lichtpuntjes vandaag.

3 oktober 2021 om 16:33

Utrecht had het uitstekend staan. Beste defensie na Ajax (zie ook lage aantal tegengoals). Als hij voor Ajax dan niet valt kan dat gebeuren. Wedstrijden zitten ertussen, beide benen op de grond en zo weer vol gas door.

3 oktober 2021 om 16:36

Leeuw fout van Eth. Had nooit Neres moeten opstellen tegen Utrecht wat altijd 100% strijdt tegen ons. In de rust had hij Neres en Gravenberch al moeten wisselen. Sloeg nergens op. Gravenberch door al die journalisten dacht eredivisie al ontgroeid was.

3 oktober 2021 om 16:40

Ach, Leeuw, elke week winnen met tig nul wordt toch ook voor een Ajax supporter op den duur wat saai? 😊

3 oktober 2021 om 16:28

Gek dat je Gravenberch niet noemt. Weken lang niets gebracht en Klaassen zou daar niet mis staan.

3 oktober 2021 om 16:28

Overdrijft je niet? Ik heb alleen het laatste half uur gezien, maar Ajax speelde best met bezieling. Alleen een matige ingreep van een van de twee beste keepers van de Eredivisie op de inzet van Warmerdam.

3 oktober 2021 om 16:52

1e helft was volledig stiltaand voetbal waardoor het tempo zo laag was dat zelf een oma het nog kon bijbenen. Ookal had had ajax gewoon moeten scoren.

3 oktober 2021 om 17:45

Ik heb dus niets gezien, dus ik moet je op je woord geloven. Ik snap dan niet dat Ajax zo slap begint, juist tegen Utrecht.

3 oktober 2021 om 19:55

Pasveer is niet een van de beste twee keepers van de eredivisie. De beste man keept al een decennia plus in de eredivisie en vorig jaar was zijn eerste echt goede jaar. Tot dus ver dit seizoen is hij simpelweg enorm matig, slecht zelfs. Onana had deze bal gewoon gepakt, net zoals Onana de ballen van sporting en besiktas ook gewoon gepakt had.

3 oktober 2021 om 16:29

Hoezo beide benen weer op de grond? Ajax heeft het altijd moeilijk tegen Utrecht en het was vooral de media dat Ajax overdreven aan het ophemelen was hoor

3 oktober 2021 om 16:33

Dat laatste klopt zeker. Maar als je alles zó makkelijk wint dan doet dat wat met de instelling, blijkt vandaag. Imo gewoon een totale offday aangezien niemand goed was. Maar de marge die je hebt, verspelen in een thuiswedstrijd waarin je kansen hebt gekregen is wel heel zuur.

3 oktober 2021 om 16:47

Dat is ook weer waar. Nu hebben de speler iig de interlandweek om na te denken.

3 oktober 2021 om 16:31

Geef het al weken aan.. wat heeft Ajax eigenlijk een eenvoudig programma tot vandaag! Veelal KKD clubs en enkel Twente uit wat interessant is. MyVision ook wakker? Kijk ik nu naar Feyenoord wat na vandaag PSV, Willem II, Utrecht en Vitesse uit hebben gehad. Tuurlijk Ajax blijft titel kandidaat nr1 maar het was echt wel vertekenend tot op heden.

3 oktober 2021 om 16:43

Mwoah neehoor, in de CL was het ook echt goed tegen een Sporting dat al 25 wedstrijden niet had verloren

3 oktober 2021 om 16:50

KKD clubs? Volgens mij spelen die in de eredivisie hoor? Of zijn die competities inmiddels samen gevoegd?

3 oktober 2021 om 16:55

Dan heb je het al weken fout. Ajax heeft verloren door zichzelf en niet omdat de tegenstander sterker is. Veel te laag tempo doordat spelers geen beweging hadden. Indien men gewoon de 100% kansen eein schieten, dan was dit gewoon 3-0 geworden. Wat je nu doet is pute scorebord journalistiek, want Utrecht heeft op de goal na eigenlijk geen kans gehad.

3 oktober 2021 om 18:36

Heb jij een andere wedstrijd gezien utrecht heeft meerdere kansen gehad en Ajax veine nooit op 60% van Utrecht we stonden goed gegroepeerd en daar hadden ze alle moeite maar ik snap het wel jullie hebben liever dat iedereen op de aanval gaat spellen zodat jullie een leuke dag hebben nu dus effe niet😂😂

3 oktober 2021 om 16:31

Ach ik vind niet dat jullie je zo druk moeten maken, het is tegen Utrecht he, van te voren ga je er toch wel vanuit dat het puntenverlies gaat worden? Datzelfde had ik namelijk met PSV tegen Feyenoord. Net als PSV tegen Feyenoord is het net alsof iedereen een complete off-day heeft en de tegenstander vol zit met spelers als Puyol en Ramos. Lekker snel vergeten joh

3 oktober 2021 om 16:40

Aguero klopt, maar wel lekker voor jullie natuurlijk! Vandaag winnen jullie zeker wel, en al helemaal na deze uitslag. En dan zijn jullie toch weer snel akelig dichtbij gekropen.😪

3 oktober 2021 om 16:47

En dan te bedenken dat Utrecht de weken erna meestal punten laat liggen, zich aan het eind van het seizoen ternauwernood wellicht plaatst voor Europees voetbal en er dan in de 1e ronde uitligt tegen een cluppie uit Luxemburg o.i.d.

3 oktober 2021 om 16:47

Haha nouja, zeker zeker .. afgelopen weken is bij ons niks meer zeker maarja, PSV had ook best wel een lastig programma vond ik zelf. De iets mindere tegenstanders komen nu pas. We krijgen tussendoor ook nog een keer Ajax - PSV en dan gaan we zien of het gat groter word of dat PSV er boven gaat komen. Blijft wel een beetje irritant dat we 3 dagen daarvoor net de belangrijkste pot in de EL tegen Monaco hebben..

3 oktober 2021 om 18:30

Yup dat word een hele belangrijke pot, en dan weten we beide waar we staan. Dat Monaco zo snel daarna komt, is inderdaad wel jammer ook een belangrijke pot. Maar goed.

3 oktober 2021 om 16:33

Ik vond Ajax zwak spelen. Dit keer waren ze niet effectief. Dan zie je dat het toch een vrij pover elftal is als het trucje over de zijkant mislukt.

3 oktober 2021 om 16:34

Het was slecht, maar om de conclusie te hebben dat het een vrij pover elftal is… pfff

3 oktober 2021 om 16:33

@MessiBazoer: was inderdaad erg slap. Als we met de intensiteit van de laatste 10 minuten hadden gespeeld, hadden we Utrecht opgerold. Die zijn amper gevaarlijk voor onze goal geweest op de tegengoal na (waar Timber erg slecht reageerde). Maar inderdaad hulde aan Utrecht, die hebben gevochten als leeuwen en er een overwinning uitgesleept.

3 oktober 2021 om 16:34

Aan de andere kant moet Haller na 10? minuten gewoon 1-0 maken en dan speel je een hele andere wedstrijd. Maja, lag zeker niet alleen aan Haller vandaag.

3 oktober 2021 om 16:43

Ben ik het niet mee eens, deze moet er op dit niveau vaker wel in dan niet.

3 oktober 2021 om 16:44

Messi dat klopt, maar toch hebben we niet dankzij Haller verloren. Berghuis mag zich ook wel iets egoïstischer opstellen, als hij zelf in een betere schiet positie is. En Tadic onze aanvoerder, Blind en Klaassen als ervaren mannen deden ook niets goed. Een collectieve wanprestatie als je het mij vraagt. De mooie voorsprong is bijna helemaal weg, wat ben ik vreselijk teleurgesteld. 😪

3 oktober 2021 om 16:46

We hadden zeker 2x moeten scoren in de 1e helft, die van Haller en Berghuis.

3 oktober 2021 om 17:56

Tadic liet weinig zien, maar goed Pareltje is stiekem ook best een lastige verdediger!

Leuke pot om te zien. Denk dat Utrecht zich heel goed heeft opgesteld tegen Ajax.

3 oktober 2021 om 18:31

4ever4Ajax exact mede-Ajacied, erg zonde hoor. Maar goed.

3 oktober 2021 om 16:36

Laat je toch niet zo leiden tot je emotie man. Je moet gewoon die kansen afmaken. Geen beleving? Welke wedstrijd kijk jij? Alvarez was tot de 0-1 één van de beste op het veld. Het is gewoon ongelooflijk dat we Pasveer op doel hebben staan. Die man gaat als een opa naar de hoek. En hij kan er niks aan doen hij is gewoon niet goed genoeg. 1 schot op doel en het is raak. En zelf je kansen niet maken dat is het maar zo zwak waren we echt niet hoor!

3 oktober 2021 om 16:38

Het probleem bij Utrecht is dat ze maar 2 x per jaar een goede wedstrijd kunnen spelen en dat is tegen Ajax. Verder stelt het weinig voor en die aanval op de top 3 is en blijft een utopie.

3 oktober 2021 om 16:45

Ze hebben ook gewoon thuis gewonnen van Feyenoord hoor. Daarmee doe je ze echt tekort.

4 oktober 2021 om 00:45

Ondertussen hebben we thuis van Feyenoord en uit van Ajax gewonnen. Daarnaast staan we 3e. Geen orginele en een behoorlijk achterhaalde reactie als je het mij vraagt. We zijn geen kampioens waardig team maar maken het alle top ploegen elk jaar weer lastig.

3 oktober 2021 om 16:49

MessiBazoer ik vond Ajax niet zwak maar ook niet top. Vond Utrecht erg stabiel verdedigen. Steeds voetje of kop er tussen en een keeper in de vorm van z'n leven.

3 oktober 2021 om 16:59

We waren geel zwak de eerste helft. Niemand bewoog waardoor je nooit een antivoetbal ploeg uit elkaar speelt.

Utrecht blijft een lastige tegenstander voor de topploegen, lijkt een beetje alsof ze daar wel goed voor op kunnen laden om vervolgens van kleinere tegenstanders te verliezen.
Keeper overduidelijk de beste man bij Utrecht, heeft ze echt op de been gehouden. Aan de andere kant blijf ik Pasveer niet goed genoeg vinden voor Ajax, gewoon geen puntenpakker.

Zo is ook te zien dat ook Ajax niet onverslaanbaar is, mits de tegenstander goed verdedigt en er ook echt uit durft te komen. Pas op het einde zette Ajax echt druk en had Utrecht het gigantisch moeilijk.

Nijhuis blijft een vervelende scheids met z'n eigen interpretaties en "mannelijk voetbal" (lees; ik fluit gewoon niet voor overduidelijke overtredingen), zoveel door laten gaan en dan ineens met kaarten gaan strooien voor pietluttige dingen.

3 oktober 2021 om 16:31

Ik weet niet wat het is, maar ik heb het idee dat Ajax, bij wijze van, zelfs de Champions League finale met 18-0 zou kunnen winnen, om dan vervolgens alsnog met zo'n slappe schijt instelling te beginnen tegen Utrecht, waarvan toch ondertussen zelfs elke schoonmoeder weet dat het 1 van de lastigste wedstrijden voor Ajax is. Ongelooflijk. De laatste 10 minuten zat er beleving in, verder letterlijk helemaal niets. En ja leuk dat Haller topscorer is van de Champions League maar wat een niveau vandaag weer zeg. Ik denk dat hij nog 16 keer op doel had kunnen schieten en hem niet zou maken. Verschrikkelijk.

3 oktober 2021 om 16:35

Bizarre onderschatting tegen toch wel een top 4 ploeg in de eredivisie. Uitstekende selectie dat Utrecht. Als je er dan als Ajax zijnde met zo’n insteling aan begint dan krijg je de deksel op je neus. Utrecht uitstekend gedaan, complimenten.

3 oktober 2021 om 16:46

Wat zwak weer om Haller eruit te pikken, Tadic, Berghuis, Neres om een paar te noemen zijn ook aanvallers. En hadden een goal moeten en kunnen maken.

3 oktober 2021 om 16:51

Utrecht zou niet onderschat mogen worden. Tis een subtop vd eredivisie. Verdedigde uitstekend. Keeper was goed.

3 oktober 2021 om 17:15

Hij is een spits en staat er om te scoren toch? Als hij 3 ballen letterlijk pan klaar krijgt voor het doel, mag men dan niet kritisch zijn? Dat Neres misschien nog wel het slechtste van het veld was ben ik absoluut met je eens. Maar vorige wedstrijd krijgt Haller er ook 3 op z'n hoofd klaar gelegd, waarvan er maar 1 tussen de palen ging (wat wel een hele knappe redding was).

3 oktober 2021 om 18:35

Al de overige aanvallers hebben ook de plicht om te scoren, en natuurlijk mag je kritisch zijn. Dat zijn wij Ajacieden altijd, ik bedoel alleen dat het voor alle aanvallers gold. Maar goed. 🙂

3 oktober 2021 om 16:37

Dit seizoen absoluut niet. Als je als Utrecht zijnde wedstrijden met 4-0, 4-1 en 5-1 wint, kan je gewoon spreken van een goede vorm overall. Niet alleen tegen de topploegen. Maar het is wel een populaire opmerking om te verbloemen dat Ajax haar kansen niet afmaakte.

3 oktober 2021 om 16:41

Tegen grotere clubs is er altijd meer motivatie. Maar ligt ook maar net aan de wedstrijd/tegenstander. Tegen de grotere clubs kunnen clubs als utrecht lekker anti-voetballen en vol voor de counter kansen gaan. Tegen de kleinere clubs moeten ze het spel maken en krijgen ze zelf met anti-voetbal en counters te maken. Anti-voetbal + counter is verschrikkelijk en totaal niet entertainment, maar juist uitgevoerd ontzettend lastig te verslaan. En resultaat(=money) gaat boven entertainment.

Tijdens dit soort wedstrijden laat ten hag overigens prima zien dat hij af en toe een tactische dwaas is. Nico eruit halen voor Blind terwijl je tegen een snelle counterende tegenstander speelt.. haller de enige die voorin nog iets van gevaar met het hoofd kan zorgen naar de kant halen.

Er mag overigens ook kapot geschaamd worden over ons keepersprobleem. Onbegrijpelijk dat deze Pasveer gehaald is, zelfs als derde keeper. Stekelenburg was er al voor die ''bejaarde'' keepersrol. Onana is al wel eventjes duidelijk (voetbalwereld is niet nieuw), er had afgelopen zomer gewoon een eerste doelman gehaald moeten worden.

3 oktober 2021 om 17:58

Hoezo anti-voetbal? Uiteindelijk gaat het erom dat je wint. Je weet dat je tegenstander vele malen beter is. Alle wissels bij Ajax zouden bij Utrecht in de basis staan.

Tuurlijk zie je liever leuk en aantrekkelijk voetbal, maar daarin schieten we in Nederland echt wel door.

3 oktober 2021 om 16:48

Stpn84 inderdaad, zowel Pasveer en Stekelenburg zijn passé. Gorter moet gewoon de kans krijgen, erg teleurstellend dit allemaal. Laat een jong talent maar fouten maken, in plaats van die veteranen.

Wat een drama.. nooit meer neres aub.

3 oktober 2021 om 16:28

Eens, loopt erbij als een pupil. Mogen ze gratis weggeven wat mij betreft

3 oktober 2021 om 16:28

Levert nog een paar ballen waar ze niks meedoen in de 16. De rest was vele malen slechter.

3 oktober 2021 om 16:30

Nou inderdaad. Wat was er weinig plezier in zijn spel zeg. Die pass die hij hij vlak voor het einde eerste helft gaf, zo in de benen van die Utrecht verdediger was echt tekenend voor Neres!

3 oktober 2021 om 16:31

Of nooit meer Pasveer? Die bal had een goede keeper gewoon gehad en dat kost Ajax nu alweer punten.

3 oktober 2021 om 16:42

Wat een onzin, geen keeper in de eredivisie die deze 'even' pakt.

3 oktober 2021 om 16:47

Dit was gewoon enorm klote gekeept, Onana had deze bal met 1 hand op de rug nog gepakt.

3 oktober 2021 om 16:49

Johan hij heeft helemaal gelijk hoor, Gorter moet gewoon op goal staan en de kans krijgen.

3 oktober 2021 om 17:03

Pasveee is inderdaad niet g9ed genoeg, maar ik ben het er niet mee eens dat hij ons vandaag punten heeft gekost. Met een hoger tempo heeft Utrecht namelijo geen schijn van kans en verlies je niet op basis van 1 goal.

3 oktober 2021 om 18:37

Musi klopt, helemaal eens. Maar dat zei ik zelf ook, die opa's op goal hoort niet bij een club als Ajax.

3 oktober 2021 om 16:32

@burwatti Ja. Anthony maar ook Klaassen horen altijd te spelen. Neres had tegen laagvlieger moeten spelen.

3 oktober 2021 om 16:33

Pasveer eerder wat mij betreft. Die pakt ook totaal geen punten voor je

Én voetjes weer op de vloer

3 oktober 2021 om 16:30

Voetjes op de vloer ze zitten nog vrij hoog in de lucht hoor

3 oktober 2021 om 16:33

Wat jij en je vriend samen doen hoef je niet op VZ te delen hoor 😉

wat was daramy echt dramatisch ingevallen.

3 oktober 2021 om 16:28

Vond het wel meevallen. Bracht genoeg dreiging. Tadic brengt dat niet aan de zijkant, daar mist hij de snelheid voor. Vond het een goede afwisseling

3 oktober 2021 om 16:28

Zo die speelde echt vreselijk slecht inderdaad. Leek ook wel alsof ie moe was aan het einde terwijl ie er 20 min in stond.

3 oktober 2021 om 16:29

Echt alsof hij spaghetti beentjes had. Erg wild ook met die ene kans van hem. Ergerde me kapot aan hem.

3 oktober 2021 om 16:31

Van alle invallers speelde alleen Antony beter

En dankzij een andere keeper...

Warmerdam zorgt er voor dat de Eredivisie nog even spannend wordt. Kansen niet afmaken en dan krijg je de deksel op de neus.

3 oktober 2021 om 16:29

Tja, daar weten wij als PSV-ers alles van he. Jammergenoeg ..

3 oktober 2021 om 17:26

Begin nou niet weer

Gefeliciteerd Utrecht
Ajax was niet best vandaag, maar 1 kans 1 goal is toch ook wel erg zuur

3 oktober 2021 om 16:29

1 kans 1 goal? 8 doelpogingen waarvan 4 op goal.

3 oktober 2021 om 16:36

Als je zwakke schoten als kansen ziet dan heb je er wel meer gehad ja al kan je die counter minuutje 90+3 ook als 2e kans zien indd

3 oktober 2021 om 16:37

Een doel poging is in mijn ogen ook niet altijd een kans..

Utrecht heeft 2 echte kansen gehad, niks mis mee als je ze afrond.

Iets waar het bij ons niet wou lukken.

3 oktober 2021 om 16:35

@Jasper1986 Utrecht verdiende hier natuurlijk geen 3 punten, gelijkspel denk ik terecht. Maar je doet Utrecht echt te kort met 1 kans 1 goal. Voor die goal gaven ze vrij weinig weg en zijn er echt wel een paar keer goed uitgekomen. Al met al heeft Utrecht dit echt op strijdlust over de streep getrokken.

3 oktober 2021 om 17:06

Utrecht verdiende niet eens een punt met hun voetbal. 2 kansen 1 goal is gewoon de waarheid. Ajax heeft zichzelf pijn gedaan.

Wie had dat verwacht dat Feyenoord na het winnen van de 2 wedstrijden koploper kan worden haha

3 oktober 2021 om 16:34

Moeten ze wel winnen..

3 oktober 2021 om 17:12

Als ze winnen zijn ze nog steeds geen koploper. Wanneer is die inhaalwedstrijd?

4 oktober 2021 om 00:57

Toch niet

Wat klote dat onze voorsprong teniet gedaan is, de mogelijkheden hebben we wel degelijk gehad. Maar altijd weer mooi willen doen, die hakjes doe je met 3-0 voor.

Maar de complimenten aan Fc Utrecht, en de felicitaties aan hen. Vandaag bespeelde zij ons gewoon uitstekend.

Bij ons haalde alleen Alvarez zijn niveau. 😔

3 oktober 2021 om 16:28

Alvarez vond ik juist een van de zwakste. Leek ook wel of Utrecht het expres deed (goeie tactiek) want Alvarez was constant vrij in balbezit. Enorm simpele ballen ingeleverd en verkeerde keuzes.

3 oktober 2021 om 16:31

Ik vond Alvarez er prima tussen zitten, haalde wat hachelijke momenten eruit.

Maar verder was het niet veel nee, maar bij niemand. En die Gorter moet nu echt op doel, waarom ziet Ten Hag niet dat Pasveer en Stekelenburg passé zijn. Niet dat het grote blunder was ofzo, maar ik zie liever een jong talent fouten maken. Zonde van zijn ontwikkeling!

3 oktober 2021 om 16:35

Gorter moet inderdaad op goal. Pasveer pakt nooit een bal dat je denkt knappe redding. Is ervaring dan zo belangrijk dat Pasveer boven Gorter gekozen word?

3 oktober 2021 om 16:36

Alvarez was vandaag dramatisch, is niet erg, maar het is wel zo.

3 oktober 2021 om 16:51

Dat is jullie mening wat goed is toch, persoonlijk vond ik Alvarez niet de slechtste. Maar sowieso collectief dramatisch, en helemaal NIEMAND stond op wanneer het moest.

3 oktober 2021 om 17:13

Alvarez was verdedigend gewoon harstikke goed. Aanvallend had hij eerder de bal moeten inleveren.

3 oktober 2021 om 16:31

Duurt allemaal veel te lang bij alvarez in voetballend opzicht. Neem dat moment 1e helft waarin hij neres moet wegsteken. Hij ziet het gewoon niet. Blijft zonde

3 oktober 2021 om 16:40

Het duurde bij de meeste een beetje lang in voetballend opzicht. De echte scherpte ontbrak en het ging allemaal op 80% zonder te swingen. Helaas, volgend week beter! Verder is Alvarez echt een beest en zit er heel vaak tussen, voetballend maakt hij stappen maar soms komt het er nog niet uit, maar daar is hij ook niet voor.

3 oktober 2021 om 16:57

Ben ik met je eens. Alvarez is eigenlijk voor andere zaken. Wel lichtelijk teleurgesteld in de wat meer creatieve jongens. Maarja zo’n potje zit er een keer tussen. Kop omhoog en weer vlammen

3 oktober 2021 om 16:41

Nico vond ik prima spelen, Lisandro ook, met name laatstgenoemde speelt echt nooit slecht. Timber had veel te weinig van zijn dribbels van achter. Alvarez was goed aan het breken, maar aan de bal was het weer matig net als vroeger. Jammer. Maar er zijn zat andere namen die eens in de spiegel moeten kijken (gravenberch met name)

3 oktober 2021 om 16:52

Tagliafico en Martinez speelden inderdaad uitstekend, die wissels waren niet goed.

Het zat Ajax niet mee, FC Utrecht wint hier toch wel vrij gelukkig. Vervelend dat ze het merendeel vam de wedstrijd aan het tijdrekken waren.

3 oktober 2021 om 16:36

Daar zijn ze ook voor bestraft,dus wat is je punt.

3 oktober 2021 om 17:15

Niemand is bestraft voor het tijdrekken. Een gele kaart na 3 kwart wedstrijd is eigenlijk hetzelfde als niet bestraffen.

Blind voor Tagliafico was de slechtste wissel. Het werd verdedigend zwakker achterin en qua spel bracht Blind sowieso erg weinig.

3 oktober 2021 om 16:39

Ik vond vooral de Haller wissel slecht. Op dat moment stond het nog 0-0 en je weet dat je wat opportunistisch moet spelen. Dan ga je vaak ballen de 16 in pompen om dan maar te zien waar het schip strandt. Dat wordt lastig als je spits van 1.90? Op de bank zit en en Tadic in de punt staat. Wat was daar überhaupt het idee van? Willen combineren in de 16 waar al heel de wedstrijd 8 man van Utrecht prima staan te verdedigen?

3 oktober 2021 om 16:42

Dat komt doordat hij Tadic nooit wisselt. Dan valt voorin gewoon een wissel mogelijkheid af.

3 oktober 2021 om 17:04

Dat hij hem nooit wisselt valt vind ik in veel gevallen iets voor te zeggen, dat hij Haller rust geeft in veel gevallen ook. Maar om Haller te wisselen terwijl je waarschijnlijk opportunistisch gaat spelen daar snap ik weinig van.

Geweldig gedaan Utrecht!!!

Petje af voor Utrecht gestreden en gewoon goed gespeeld, we hadden zeker kunnen winnen, maar met Paes op doel was het heel goed vandaag en natuurlijk Waterdam - het zijn altijd de ex-ajacieden. Gefeclitieerd, Hake doet het heel goed met Utrecht. Wel had Maher absoluut z'n 2de gele kaart moeten hebben, maar ja het is wat het is. Haller had vandaag moeten scoren en wat doet Pasveer nog op doel zeg, houd daar mee op.

Echt een wonder dat er geen een in ging van Ajax. Maar ik denk dat misschien zelfs sommige Ajacieden het met me eens zullen zijn dat dit voor de competitie wel goed is.

3 oktober 2021 om 16:34

Tuurlijk is het goed voor de competitie. Vooral als jullie en Feyenoord tot het eind meedoen.

3 oktober 2021 om 16:37

Voor de spanning wel, maar daar koop ik als Ajacied heel weinig voor. Echt zo’n frustrerende pot zoals jullie tegen Willem II hadden, maar die zitten er soms tussen. In het stadion voelde ik het op een bepaald moment aankomen. Wel frustrerend, 2de seizoen op rij dat Utrecht teveel krijgt. Een middag met een pest humeur levert dit op.

3 oktober 2021 om 16:42

"een middag met een pest humeur levert dit op."

Nergens voor nodig. Jullie gaan gewoon fluitend kampioen worden.

3 oktober 2021 om 16:47

Dat vind ik zelf nog veel te voorbarig, maar zelfs dan nog : naar het stadion gaan en zo’n wedstrijd te zien krijgen is slecht voor je humeur. Maar geen zorgen, straks is het gewoon weer weg.

3 oktober 2021 om 16:54

Cabi dat is zo een onzin, ik snap ook niet dat zoveel psvers dat blijven roepen. We hebben vandaag gezien, dat we niet onverslaanbaar zijn en het seizoen is nog lang!

4 oktober 2021 om 08:09

Het zegt op zich genoeg dat bijna alle media het een "enorme stunt" noemen als Ajax een keer verliest van een subtopper. Die gaan dit seizoen echt niet zoveel punten meer laten liggen.

3 oktober 2021 om 16:38

Cabin ben niet met je eens. Liever al in april beslist Zou toch geen jaar worden dat een subtop club als Feyenoord straks kampioen wordt ipv Ajax of PSV...

3 oktober 2021 om 16:45

MrKrillin: in onze stoutste dromen wellicht. Maar denk dat er geen (realistische) Feyenoorder is die denkt dat dat gaat gebeuren! Desalniettemin maakt dit verlies 't wel weer wat spannender.

3 oktober 2021 om 17:24

Ah mrkrillin met een steek naar Feyenoord whats new

3 oktober 2021 om 17:45

Gluubster als jullie inhaalwedstrijd ook winnen, dan gewoon bovenaan. Oa uit in Eindhoven al dik gewonnen. Als er weinig blessures voorkomen, kunnen jullie gewoon tot einde meedraaien.

3 oktober 2021 om 16:40

Vorig jaar was ook gewoon een incident net als PSV in 2015/16, lang niet elk jaar gaan er 17 punten tussen de nr1 en nr2 zitten. Dat geef ik je wel op een briefje. We hebben de laatste jaren juist hele spannende titelraces, hoe vaak is het tot de laatste dag nog niet beslist (zowel officieus/officieel dan)? Ik denk dat er in april nog niks is beslist, aangezien het rechterrijtje zodanig zwak is, dat een gehavend Psv/feyenoord daar ook wel van wint. De subtop is wel redelijk. Die kunnen ook punten pakken.

3 oktober 2021 om 16:46

Denk dat dit voor de competitie nog slechter dan slecht is. Halen nu helemaal niets meer uit de eredivisie. Immers de oh zo goede en ervaren keeper van Vitesse kost ons 4 punten en gaan nu alla city voor 3 dubbele top bezetting. Immers door te gebrekkige keepers verliezen we 4 punten. Dus in hoeverre het goed is dat Ajax nog extremer de portomonne gaat trekken, durf ik te betwijfelen.

Tweede tegengoal dit jaar, tweede keer dat Klaassen volledig staat te slapen. Verder mag Haller wel eens aan zijn afronding gaan werken man man man. FC Utrecht supporters gefeliciteerd. Prima prestatie vanuit hun kant.

Van verdiend overwinnen in de CL
Naar verliezen van Utrecht met zwak spel.

Leuk voor de competitie dit, zo blijft het spannend! Maarten Paes of Warmerdam motm?!

Nu gaan de Utrecht fans zichzelf wijsmaken dat ze dik verdiend dit resultaat hebben behaald. Ik ben het bijna altijd met ze eens...Alleen valt het me op dat bij Ajax het patroon ontstaat om de laatste weken minimaal 3 a 5 100% kansen te missen per wedstrijd en vandaag was dan eindelijk de dag dat dit Ajax de das om deed. Dat het dan net tegen Utrecht gebeurd? Ik denk oprecht stomste toeval maar goed, ik zal wel een slechte verliezer zijn die Utrecht geen complimenten wil geven.

3 oktober 2021 om 16:31

Ik heb letterlijk geen enkele Utrecht fan dit zien zeggen en betwijfel ook oprecht of er eentje gaat komen die dit gaat zeggen.

3 oktober 2021 om 16:33

Er is hier onder al eentje

3 oktober 2021 om 16:40

Dit resultaat is absoluut niet verdiend,maar zo wint elke club dit soort wedstrijden.En ja ook ajax.

De enige manier hoe je wint van Ajax is met 11 man voor de goal liggen en er met de enige kans eruit komen. Anti voetbal noemen we dat. Keeper van Utrecht die de beste wedstrijd van zn leven keept. Volgende wedstrijd zal Utrecht wel weer op hun bek gaan want dat is altijd zo. Alleen tegen Ajax...

3 oktober 2021 om 16:35

En ook veel geluk hebben dat de bal net goed voor je valt en niet voor Ajax. Want dat Ajax niet gescoord heeft mag je ook wel een wonder noemen hoor, vooral op het eind.

3 oktober 2021 om 16:37

"Alleen tegen ajax"
Hebben ook al van feyenoord gewonnen dit seizoen.
Utrecht speelt de laatste jaren gewoon goed tegen de top vd eredivisie.

3 oktober 2021 om 16:39

Jij noemt het anti voetbal maar ik noem het resultaat voetbal. Iets waar we in Nederland nog een hoop van kunnen leren. En daar weet ik als PSV’er helaas alles van(Benfica 2x en Sociedad).

3 oktober 2021 om 16:41

Als je met 11 man voor de goal gaat liggen dan scoor je niet. Utrecht heeft wel gescoord, je reactie kan dus de prullenbak in!

3 oktober 2021 om 20:18

Dat gezeik altijd over volgende wedstrijd zal Utrecht wel weer verliezen altijd alleen kunnen ze het tege ajax! We spelen de laatste jaren structureel top 6. Als die goal tegen rkc niet ten onrechte was afgekeurd stonden we gelijk in punten met ajaz nu. Dat doe je niet door alleen van ajax te winnen. Wees sportief neem je verlies.

3 oktober 2021 om 17:19

Ajax en knokken??? Alleen het laatste kwartiertje wilde ajax ervoor gaan. De rest was lamlendig.

Best goed spel van ajax, Utrecht natuurlijk beetje Lucky maar desondanks ben ik tevreden met vertoonde spel ajax
Volgende week beter

3 oktober 2021 om 17:20

Wanneee hebben we goed spel laten zien. Iedereen srond stil. Het leek nergens op. Dus ik kan helemaal niets uit het vertoonde spel halen wat positief is.

Ik denk dat niemand de illusie had dat Ajax even ongeslagen kampioen gaat worden. Zulke nederlagen zijn juist nodig om even weer tot realisme te komen om juist weer de draad op te pakken. Niks aan het handje, nog steeds bovenaan, kansen op CL overwintering.

3 oktober 2021 om 16:36

Volgens een paar kansloze figuren hier denken Ajacieden dat wij in maart al kampioen zijn en dat wij ff the Invincibles na gingen doen. Vervelende wedstrijden als deze horen erbij.

3 oktober 2021 om 16:41

Vrijwel iedere Ajacied staat er zo in. De mensen buiten Ajax maken zich meer druk om deze nederlaag dan de Ajacieden zelf. Grappig om te zien.

Dramatisch Ajax, dramatische wissels en een dramatische Nijhuis. Terug op aarde, wat een kut pot zeg

Potverdikkie, we zullen het wel verpesten hoor, en het seizoen is nog lang, maar we kunnen op verliespunten gewoon bovenaan komen vandaag.

Kappen met onzin zoals Ajax wint CL na overwinningen op Cambuur en co. Jammer veel kansen. Keeper kan het echt niet, geen puntenpakker. Ieder schot op goal is een doelpunt.

Voor de competitie wel leuk! Brengt weer wat spanning terug. Feyenoord zou zelfs de nummer 1 kunnen worden als zij straks winnen en de inhaalwedstrijd ook. Utrecht echt gestreden en alles gegeven!Kan echt genieten van de beleving van Willem Janssen. Da’s nou echt een leider! Daramy, Anthony, Danilo, Neres ze hebben allemaal dat rare witte haar, dan verdien je ook een nederlaag!😂

Tweede serieuze tegenstander dit seizoen..

3 oktober 2021 om 16:37

Onzin, in de CL tref je altijd gevaarlijke tegenstanders. Dat Ajax dat zo gemakkelijk won doet daar niets aan af. Vandaag waren ze wel matig, maar goed, topsporters kunnen niet altijd pieken.

Heerlijk! Goed en zeer knap van AZ. Ajax weer met beide benen op de grond, zo doorzetten Az en ze komen heel ver dit seizoen.

Enorm solide Utrecht. Wat ben ik trots op onze verdediging. Jansen heeft gewoon al zijn duels gewonnen deze wedstrijd. Heerlijke counter. Ajax was echt slap, zelf het slot offensief miste echte tanden. Eerst Feyenoord, nu Ajax, de top 3 gaat eraan.

3 oktober 2021 om 19:58

Wat een arrogantie!😉 jullie hebben met de juiste tactiek en een portie geluk de punten mee naar Utrecht genomen, gefeliciteerd en geniet ervan! Helaas hebben we elk jaar wel van dit soort wedstrijden ertussen zitten, wonden likken en door.

Het welbekende jaarlijkse puntenverlies tegen Utrecht vanuit Ajax. Begin van het seizoen weet je eigenlijk al dat dit de wedstrijden zijn waar je punten laat liggen, net als dat voor PSV tegen Feyenoord en Heerenveen is, is dat voor Ajax vaak tegen Utrecht en tegen PSV. Ajacieden moeten hier zich niet al te druk over maken denk ik. Kansen genoeg, maar die verrekte Paes en de scherpte waren er niet bij Ajax, Paes wel gewoon de MoTm vandaag, wat een fantastische reddingen had die jongen zeg.

PSV had het vorige week en deze keer was het kennelijk onze beurt. Voetbal slaat soms echt helemaal nergens op.

3 oktober 2021 om 16:30

Psv was vorige week veel beter dan Willem 2, dat klasse verschil vond ik vandaag veel minder.

3 oktober 2021 om 16:44

Ach hou toch op, Utrecht heeft toch niks gedaan behalve zuigen, irriteren, vervelend doen en dan 1 zo'n vieze schijt counter winnen ze ook nog. En wat dacht je van die keeper, 3 reddingen in 5 seconden. Zo'n wedstrijd keept die gast nooit weer.

3 oktober 2021 om 20:20

Pik douvikas en sylla konden in de eerste helft ook zomaar scoren. Reageer niet zo triest en neem je verlies. Volgende keer beter toch

Gefeliciteerd Utrecht, dik verdiend gewonnen op de juiste manier tegenstand geboden tegen Ajax. Alle complimenten daarvoor. Uithuilen en opnieuw beginnen.

3 oktober 2021 om 16:30

Helemaal niet dik verdiend. Ze zijn nauwelijks gevaarlijk geweest terwijl Ajax de grootste kansen had. Ze hebben gewoon gewonnen en dat is verder prima.

3 oktober 2021 om 16:34

Als je wint, is het altijd verdiend.

3 oktober 2021 om 16:35

Je hebt gelijk. Alhoewel ik niet denk dat dit een Utrecht fan is?

3 oktober 2021 om 16:40

Dat is natuurlijk de grootste onzin ooit Dirk_borst

3 oktober 2021 om 16:44

Utrecht heeft er keihard voor geknokt en een goal meer gemaakt...dus wel degelijk verdiend.

3 oktober 2021 om 16:44

Verdiend, niet DIK Verdiend.
Daar heb ik het over.

3 oktober 2021 om 16:53

Want? Voor de meeste zal het gevoel zijn dat het onverdiend zal zijn, maar ik vind van niet. Utrecht speelde ook gewoon sterk en georganiseerd. Tuurlijk had Ajax in verhouding meer kansen. Maar dan ben ik gewoon van mening dat je scherper moet zijn. Utrecht heeft Ajax op een juiste manier verslagen en dat is verdiend. Hebben ze namelijk zelf af gedwongen.

3 oktober 2021 om 17:24

Utrecht heeft niets, maar ook niets afgewongen. Men heeft gewonnen, omdat 1: ajax er vooral de 1e helft geen zin in had. 2. Hun kansen niet afmaakte.

3 oktober 2021 om 17:28

Snap niet waarom mensen Dirk tegen spreken. Je verdient pas te winnen als je ze erin knalt. Je krijgt geen punten voor kansen.

Utrecht heeft Ajax prima aangepakt. Verdiend alleen maar complimenten. Toch jammer dat Ajax het altijd lastig heeft tegen Utrecht

Ik zeg t al wekennn mensen, kijk er maar op na. Ajax is nog niet getest. Zie hier...eerste test, omdat t utrecht is...direct verlies. Neres is zo slecht, gravenberch is slecht, iedereen slecht...pasveer spant de kroon. Beide beentjes weer op de grond. Jaja niks bayern van nederland. (Ik zei eerder dat t 6-0 zou worden, maar dat was uiteraard onzin, omdat ik juist al weken zei, ajax is niet getest.)

Wat een wedstrijd zeg. Ajax eerste helft erg slap en ongeïnspireerd. Tweede helft zat er wat meer power in, maar de overwinning en later het gelijk spel hebben ze nooit kunnen afdwingen. Utrecht heeft Ajax op de juiste manier bestreden. Op het einde viel alles wel goed voor Utrecht, alle klutsballen vielen verkeerd voor Ajax. Ajax is wel weer even met beide benen op de grond gezet en nu kan iedereen weer ff normaal doen en niet doen alsof winnen vanzelfsprekend is bij Ajax.

Respect voor fc Utrecht serieus petje af; moet ook gezegd worden

Uuuuuuuuuuuuuuuuuu #trotsopmijncluppie!!

0 kansen en 0-1 winnen, t is bijna knap. Maar ja, als je zelf je kansen niet afmaakt win je niet

Wie nu nog roept dat Onana niet opgesteld moet worden mag zichzelf weggooien.
Utrecht nauwelijks gevaarlijk geweest en scoort met een schot gelost vanuit Almere die 89% hier had gehad. Ajax helaas te slap begonnen en had ze 2e helft helemaal vast. Begin volgende keer met je sterkste elftal tegen tegenstanders uit het rechterrijtje.

3 oktober 2021 om 16:53

Ik snap dat sowieso niet. Over een paar weken heb je een topkeeper weer beschikbaar en dan zijn er mensen die teveel met hun emoties bezig zijn ipv logisch nadenken. Tuurlijk moet je Onana opstellen. Die Pasveer gaat dadelijk echt een blunder van jewelste maken in de CL en dan worden wij weer boos.

3 oktober 2021 om 16:56

Ik zie totaal niet hoe je tot deze conclusie komt. Niemand uit de eredivisie, ook Onana, pakt deze ballen zomaar even. Sterker nog dit soort ballen zijn Onana's zwakte. Herinner me nog goed een zekere 3-2 die viel in de laatste 10 seconden uit precies zo'n zelfde schot, alleen was die nog zwakker ingeschoten.

3 oktober 2021 om 17:28

Johannetje.

Onana had bijv. de goal + de afgekeurde goal van Sporting echt wel gepakt. Pasveer zag daar echt slecht uit.

Ach je weet dat het een keer gaat gebeuren.je gaat een keer verliezen. dat je dat dan doet tegen Utrecht is niet heel verrassend. prima ploeg. Utrecht fans gefeliciteerd.

Zo, Ajax ook weer met beide voetjes op de grond

3 oktober 2021 om 16:32

Nee hoor, zo'n pechmiddag doet niks af aan t goede spel van ajax.

3 oktober 2021 om 17:21

Omdat? Ajax speelde niet slecht, zeker de tweede helft niet.

3 oktober 2021 om 18:03

Eerste helft was toch zeer pover? Tweede helft ga je drukken omdat je 0-1 achter staat maar wat voor serieus grote kansen heeft dat opgeleverd? (Buiten die 3 kansen binnen 10 seconden die Paes keert)

Jammer, maar dit kan gebeuren een keer. En misschien ook beter, nu is het duidelijk dat op halve kracht of niet vanaf het begin 100% scherp zijn gewoon niet kan. Eigenlijk ook ongelofelijk hoe Ajax niet een bal erin heeft weten te krijgen, vooral op het eind. Wat wel duidelijk is geworden dan Pasveer ZSM uit het goal moet bij Ajax. Hoe traag hij weer de hoek inging bij dat doelpunt. Niet te doen gewoon, dat kost je ook uiteindelijk een verlies. Gefeliciteerd trouwens Utrecht, naar jullie mogelijkheden tegen Ajax toch nog naar een overwinning geknokt.

De arrogantie om met vooral Neres maar ook met Nico te spelen afgestraft. Ze hebben het over een brede bank, maar deze spelers zijn echt veel minder dan de eerste keuze.

3 oktober 2021 om 16:33

En waarom is dat arrogant? Mag er gerouleerd worden? Er zijn een aantal spelers erg aan elkaar gewaagd in de Ajax selectie waardoor je wat vaker kan rouleren. Vreemde redenering om dat als arrogantie te typeren.

Ik blijf erbij dat ik het overdreven vind dat dit een "stunt" wordt genoemd. Utrecht heeft het natuurlijk knap gedaan, maar we moeten ook niet doen alsof Utrecht er normaal gesproken niets van bakt en nog nooit van Ajax heeft gewonnen o.i.d.

3 oktober 2021 om 16:33

Als je echter ziet dat de Utrecht spelers zelf doen alsof ze landskampioen zijn geworden dan zal het toch wel een stunt zijn😉

3 oktober 2021 om 16:41

barryballs

Zou je niet denken als je ziet hoe de Utrecht spelers een overwinning op Ajax vieren alsof ze de beker gewonnen hebben.

Vorige week was Ajax nog kampioen in februari. Kijken wat ze vanavond allemaal weer voor onzin gaan roepen.

3 oktober 2021 om 16:35

Riepen ze dat zelf? Of waren dat vooral de analisten en roeptoeters die elke week iets anders zeggen en leven in de waan van de dag?

3 oktober 2021 om 16:41

Ja, dat riepen ze zelf.

3 oktober 2021 om 16:45

@Luzacovic - Hahaha..kan je mij even het artikel sturen waar ze dat in riepen dan? Want ik denk dat je een klein beetje jokt 😉

3 oktober 2021 om 16:58

Wizzle laat gaan, die gast is alleen maar aan het provoceren. Het gros is realistisch geweest, en dan aanhalen wat één of twee tieners hier schreeuwen.

3 oktober 2021 om 16:37

Dat soort dingen worden geroepen door mensen die niet voor Ajax zijn. En dan krijgen de Ajax supporters de shit over zich heen. Hier had ik vorige week al voor gewaarschuwd met die bizarre uitspraken over de CL. Laat die gasten maar roepen. Ik ga als Ajax fan nog nergens van uit voorlopig. Veel te vroeg.

Pff frustrerend middagje maar je kon vanaf het begin al zien dat dit Utrecht lastig te verslaan zou zijn en je kon wachten op die ene counter. Hopelijk ziet de rest van Nederland inclusief analisten in dat de competitie echt nog LANG niet is beslist.

Terechte overwinning voor Utrecht. Ajax probeert steeds hetzelfde trucje over de flanken. Vanuit centraal komt er niets als het trucje op de zijkant mislukt.
Ajax is erg kwestbaar in de omschakeling.
Ajax oogde ook vermoeid. Ik denk dat het nu bergafwaarts gaat in de komende weken.

3 oktober 2021 om 16:34

Terecht was het absoluut niet

3 oktober 2021 om 16:53

Naar mogelijkheden wel degelijk terecht.

3 oktober 2021 om 17:20

Hoe is dit terecht, kom op hey.

Typisch zo een wedstrijd dat je weet dat hij de andere kant erin valt. Goed schot van Warmerdam! Ajax verdiende geen nederlaag, maar ook zeker geen overwinning. Tempo te laag en als je achter staat moet je eerder de lange bal spelen ipv oneindig blijven breien. Zonde!

Jaaaaaa!!!!!!! Wat een fantastische overwinning zeg!!! Geweldig neergezet door Hake en hebben Ajax het echt moeilijk gemaakt. Geweldige zege!!

Toch wel een grote verrassing. Ajax boekte zulke makkelijke overwinningen in de Eredivisie. Utrecht krijgt het toch bijna elke keer weer voor elkaar om het Ajax moeilijk te maken, erg knap! Voor de competitie leuk, kan weer wat spanning terugbrengen. Al verwacht ik eerlijk gezegd dat Ajax, ook met deze wedstrijd in het achterhoofd, over een paar weken messcherp voor de dag komt tegen PSV.

Pff die Daramy viel ook slecht in.

Hake troeft Ten Hag tactisch af.Quinten verslaat Jurrien..Verdiende overwinning van Utrecht hebben als leeuwen gestreden, vanuit de organisatie Ajax het voetballen moeilijk maken en via een counter proberen te scoren...proficiat Utrechters...

3 oktober 2021 om 17:29

Utrecht heeft gewonnen, omdat er bij ajax geen inzet was en door het niet afmaken van kansen. Heeft niets met taktiek te maken.

Gestolen zege, maar goed dit mag Ajax zichzelf verwijten. Niet scherp genoeg, teveel kansen gemist. En dan tref je met Utrecht net de verkeerde tegenstander. Die voerden de taken goed uit en de keeper hield er enkele ballen knap uit. Doodzonde dit, maar het is wat het is. Erg teleurstellend om dit blok zo af te sluiten. 2 doelpunten tegen en ze kosten je 5 punten.

Heerlijk dit! Afgelopen weken werd Ajax terecht gehyped in de CL, maar in de competitie waren ze nog niet getest en hebben ze vooral tegen de zwakkere clubs gespeeld. Vandaag de eerste test en zo zie je maar dat een slechte dag en een goed Utrecht zomaar voor puntverlies kan zorgen. Ik ben benieuwd naar de reacties over de wissels van Ten Hag. Anthony in topvorm op de bank zetten is vragen om problemen.

Spannende wedstrijd, Ajax logischer wijs de betere.. Utrecht gelukkig wel scherp voor de goal.

3 bonus punten zijn binnen dit seizoen

Weer met beide beentjes op de grond. Nooit meer Neres aub. Zit te vaak in de Bulldog volgens mij. Ten Hag, hoe kun je met deze opstelling beginnen tegen een Utrecht. Voor hen de wedstrijd van het jaar. Wat een kutmiddag.

Heerlijke pot, veel strijd aan beide kanten.
Utrecht verdediging stond als een huis gelijkspel was wel de terechte uitslag geweest.
Nu interland dus even bijkomen en verder gaan.

Eerste fout van ten Hag dit seizoen. Tegen Utrecht, Groningen en de drie ploegen erboven mag je nooit wisselen puur om mensen tevreden te houden. Antony moet gewoon starten. Nico was wel een goede beslissing, waarom haal je die eraf? Speelde gewoon prima vergeleken met de rest. En voor de rest... laten we opnieuw hopen dat dit een incident is want dat je 0 goals maakt vandaag is een klein wonder. En Utrecht wel.. die keepers zijn echt een probleem. Ik gun niemand een blessure ofzo, maar ik wil gewoon zien hoe Gorter het in de Arena zou doen. Sooner rather than later. Ene kant goed dat er nu een break is, andere kant wil je deze meteen wegspoelen tegen een goede ploeg. Ajax op zondagen is voor mijn gevoel ook altijd minder dan zaterdag..

Vorige week was het kampioen voor de winterstop ben benieuwd waar valentijn driessen nu mee komt? Het verval van ajax zet zich in er moet een nieuwe trainer komen.

3 oktober 2021 om 16:40

Het verval???
Ze verliezen een keer.
Overdrijven is ook een vak he, heet je toevallig Driessen?

Pasveer is wel echt een drollenvanger hoor… elke serieuze poging op goal gaat er gewoon in. Je mag toch verwachten dat een keeper van Ajax zo’n bal tegen houdt? Wat slecht gehandeld van Marc

3 oktober 2021 om 16:39

Tja het blijft een onbegrijpelijke move vind ik ook. Ondanks dat hij transfervrij was, Met Stekelenburg en Gorter verwacht je toch wel een echte eerste keeper a la Onana. Ben ook bang dat vooral in de CL dit nog wel eens verkeerd kan aflopen, Pasveer is gewoon geen puntenpakker.

3 oktober 2021 om 16:49

Ik mag hopen dat ze na vandaag inzien dat Onana gewoon moet keepen zodra het kan. Anders kan je elk schot wel afdoen als tegen goal

3 oktober 2021 om 16:43

Tiid om in de winterstop een nieuwe keeper aan te trekken. Stekelenburg en Pasveer zijn te min. Zolang Marc maar niet met Arnesen gaat bellen vind ik het goed!

3 oktober 2021 om 17:35

Gorter moet gewoon minuten krijgen en Pasveer had niet aangetrokken moeten worden

Echt ten Hag donder op met het opstellen van Pasveer. 4 punten gekost elke tegengoal houdbare bal. Zijn gewoon 3 fouten, waarvan 2 cruciaal. Zie dan de keeper bij de tegenpartij die voorkomt een goal op een cruciaal moment. Pasveer nog langer kan echt niet. Dat is onacceptabel. Kun je wel roepen dat Gorter nog niet ver genoeg is. Pasveer is dat ook niet en dan heeft jeid met groeipotentie de voorkeur. Neres opstellen hoeft voorlopig ook niet meer, Jezus wat was die slecht. Is sowieso tijd dat de juiste mensen op de bank geplaatst worden. Mazraoui is al een paar wedstrijden matig, veel risico in balbezit op de helft van de tegenstander en de pijp leeg op de verdedigende momenten. Banken. Gravenberch is ook al een aantal wedstrijden zeer matig, banken. Haller mist al meerdere wedstrijden 100% kansen. Banken. Je ziet wat met de mantel der liefde bedekken je oplevert. Dit moet veel en veel beter. Coach van een topclub is meer dan de keuze tussen Klaassen en Berghuis. Dat is ook gewoon spelers eruit flikkeren die niet leveren en niet na 3 wedstrijden, nee direct. Dat betekend namelijk spelen bij een topclub en je ziet wat je dat gebracht heeft bij Berghuis en Antony.

3 oktober 2021 om 17:36

Ha, ha lachwekkend dit. 4 punten gekost? Tegen Twente speelde Pasveer niet eens man.

Ajax verliest echt veel te vaak punten tegen felle ploegen. Tegen Twente ook al. Feyenoord nu virtueel koploper!

Veel slechte tactische keuzes bij Ten Hag vandaag, niet begonnen met de sterkste 11. Te laat ingegrepen met wissels en de keuze om Blind in te brengen voor Nico gaf Utrecht ook wel overwicht in de wedstrijd. Net als de keuze om met 1 verdedigende middenvelder te spelen na het inbrengen van Klaassen terwijl Utrecht elke counter met minimaal 2 middenvelders de 16 in kwam denderen. Niemand haalde z'n niveau vandaag maar zoals Klaassen en Blind invielen dat kan echt niet hoor die mogen zich kapotschamen.

Ben helemaal klaar met die pasveer. Ja ik weet het, Ajax moet gewoon scoren bla bla bla. Maar hoe kan je zeggen dat je aansluiting bij de Europese top wilt als je met zo een keeper op doel staat.
Ga mij aub niet vertellen dat Gorter minder is dan Pasveer. Als dat zo is, hebben we een groot probleem.

Zo een wedstrijd zit er tussen maar je moet als keeper zo een bal gewoon pakken.
Daarnaast heeft ten Hag hopelijk gezien dat Berghuis op 10 beter is dan Klaassen en Blind ondermaats is.

Daarnaast gewoon respect voor Utrecht want die speelde meer dan prima. De keeper was geweldig.
Gefeliciteerd!

3 oktober 2021 om 17:02

Thanks, verwacht nog steeds dat Ajax paar wedstrijden voor het einde "gewoon" kampioen is

Apart, dacht namelijk dat Ajax nog beter dan Bayern en City was als ik de reacties van de afgelopen tijd hier las.

3 oktober 2021 om 16:41

Dan heb je reacties van ontspoorde fans gelezen.

3 oktober 2021 om 16:48

Dat is juist niet wat ik hier las. Zag vooral de media onzin roepen en Ajacieden hier de verwachtingen temperen. Je ziet gewoon wat je wilt zien om hier je gram te halen maar verkondig aub geen onzin.

Utrecht was als een knokploeg. Mooi weer voetballers van Ajax zijn geen herfst voetballers. Hake is echt een goede coach.

Je voelt het gewoon aankomen deze nederlaag, Utrecht gewoon goed tegenstand geboden , zwakte punt is echt de sluitpost, als je zo'n bal vanaf 30 m nog niet eens kan aanraken en ziet hoe langzaam hij naar de hoek gaat , bezuinigen op de keeper, ff serieus !!??

Heeft Utrecht gevoetbald dan vanmiddag, hoop andere dingen zien doen. Tijdrekken, bal wegschieten, verdediging, irritant zijn. Ben gelukkig supporter van een club die wil voetballen, ook al verliezen we soms. Terecht of onterecht.

3 oktober 2021 om 17:00

Inderdaad altijd lastig als een team aan verdediging doet.. gelukkig doet Ajax nooit tijd rekken etc.. man man

3 oktober 2021 om 17:09

Nijhuis leek het allemaal prima in de gaten te hebben, alleen waarom 5 minuten blessuretijd ? 8/9 wissels, tijdrekken en een blessurebehandeling. Nijhuis had er simpelweg 10 minuten van moeten maken ! Overigens had dat niets gescheeld in de einduitslag, want dat slotoffensief was van kleuterniveau

Hopelijk is dit een opstekertje voor de spanning in de competitie en sluiten de achtervolgers weer aan.

Dat gaat nog een probleem worden een keeper die niet meer kan , en een ajax/spits die teveel kansen nodig heeft om te scoren

Dat gaat ajax vaker opbreken tegen zulke subtoppers

Zal het niet hebben over de fout van ten Hag door met zn opstelling het signaal af te geven dat vandaag niet op 100% moest, of hoe de hele ploeg op een enkeling na niet thuis gaf. Tadic: er gaan dit seizoen dingen fout die ik nog niet eerder heb gezien, hij mist kansen die er vorige seizoenen altijd in gingen. Ik twijfel niet over zn waarde voor het team, maar zie serieus dat de sleet er op begint te komen.

Ze winnen wel vaak van Ajax

De eerste helft ontzettend traag en ongeïnteresseerd spelen en helemaal geen druk creëren, pas rond de 60e minuut kwam er druk. Haller die maar grote kansen blijft missen wat gewoon écht niet meer kan en nu breekt je dat dus op, ontzettend slechte voorzetten steeds, geen diepgang want je ziet wel steeds spelers goed diep gaan maar de pass komt zelden, blijkbaar is breien en moeilijk doen belangrijker. En dan ook nog een slechte keeper in je doel hebben staan die zelden wat pakt, wat een schijnduiker is dat zeg. En juist tegen Utrecht gaan ze zó slap voetballen.

Heerlijk strijdbaar Utrecht gezien ! met een klein beetje geluk aan onze zijde, een heerlijke overwinning !
Trots !

Och och meteen weer allemaal spelers afzeiken die vorige week nog de hemel in werden geprezen. Trieste reacties.

Ajax niet goed vandaag, Utrecht prima.

Op naar de volgende.

Zo jammer dat Willem II gisteren niet heeft gewonnen was het spannend bovenin geweest zeg.

Ajax gewoon afgetroefd door eigen arrogantie want denken dat ze alles zijn in de ED.

En dan die scheids die wel extreem voor Ajax floot wanneer stopt dat eens?

De jaarlijkse gun-wedstrijd van Ten Hag. Hebben we meteen ook weer gehad. Volgend jaar nog een keer zo, maar dan in Utrecht. Deze kneuter van een trainer heeft een fantastische selectie, maar kan zich moeilijk prepareren op wedstrijden tegen Twente en Utrecht. Toevallig 2 clubs waar zijn hart ligt... Op basis waarvan start Neres ? Waarom keept Gorter nog steeds niet ? In de 2e helft na de wissels werd Ajax pas weer Ajax. Alleen dat slotoffensief is te armoedig voor woorden... Complimenten voor Utrecht, goed naar bewogen gevoetbald !

Ajax niet goed genoeg vandaag. Miste vanaf het begin een beetje het besef dat je tegen deze tegenstander het niet red op halve kracht. Dan is het heel moeilijk om dat om te draaien. Pas tegen het einde zag je echt de strijd die nodig is, te laat dus. En dan heeft Utrecht kwaliteit genoeg om het 90min dicht te houden. Ajax uiteindelijk wel gewoon de veel betere ploeg, ook goeie kansen gehad. Dat je hem verliest door het enige schot op doel van Utrecht is dan wat zuur. 0-0 was ook terecht geweest denk ik. Het mag nu wel duidelijk zijn hoe de wedstrijden er voor de rest van het seizoen uit gaan zien voor Ajax. 8 of 9 man in de eigen 16 die ballen over de zijlijn of naar voren gaan rossen. Daar staat dan iemand die op de training het snelst is gebleken en achter al die ballen aan moet rennen. Ja, 1 op de 50 ballen valt dan een keer goed om een kans te creëren. Begrijpelijk hoor, maar het ziet er toch niet uit.

4 oktober 2021 om 08:25

@ajaxchamps daar doe je utrecht toch echt veel te veel te kort hoor, die hadden een plan, ajax vastzetten, ze alleen maar over de flanken laten komen, en ze kwamen er geregeld goed uit, dat wegrossen van de ballen was alleen in de laastse 10 minuten toen ajax vol gas ging geven, (dit hadden ze vanaf het begin moeten doen, dan hadden ze wellicht gewonnen,) daarvoor werd er gewoon goed uitverdedigd, en voetballend de vrijstaande man gezocht, ik weet het is niet leuk om te zien dat je club hier geen antwoord op heeft, maar dit hoort ook bij voetbal en utrecht voerde dat perfect uit. maar jij wilt graag als ajacied zijnde dat iedere tegenstander ala cambuur de deur wagenwijd open zet omdat ajaxchamps graag wil zien dat zijn clubje dan met alle gemak kan winnen.

Wat een heerlijke pot, vol gestreden. Mooi dat je nog beloond word. Paes motm wat keepte die geweldig.

Uuuuuu

Die verliezen ook werkelijk elk jaar van Utrecht he

Netjes van Utrecht. De winst behouden door vooral Paes!
Goede keeper.

Ajax kan dit wel lijden.

JC zou zeggen: Utrecht kan niet van Ajax winnen, maar Ajax kan wel van Utrecht verliezen.

Utrecht stond goed, waren vastberaden, goeie voetballers.
Ajax te traag, niet creatief genoeg, wonden likken

Wat een trieste partij. Ajax slap Utrecht afbraakvoetbal en één counter . Haller 5 kansen en Pasveer 1 bal .... kansloos verhaal. Onana toch maar onder de lat. Was geen voorstander maar nu wel

3 oktober 2021 om 17:40

Pasveer speelde vandaag een prima partij! Ik was en ben geen voorstander van die twee "bejaarde" keepers, maar naast dat hij geen enkele schuld had aan dat tegendoelpunt, keepte hij voor de rest prima. Was alert bij de fout van Gravenberch en bij nog een paar gevaarlijke situaties. Dus niet de keeper bekritiseren, maar de instelling en de spits. Want daar ligt het echte probleem van Ajax. En niet alleen vanmiddag.

Tja, nog een beetje met hoofd bij de wedstrijd van afgelopen dinsdag, vermoed ik. Laatste voor de interland break en dan tegen een mentaal fris Utrecht dat hoopt Ajax zo lang mogelijk van zich af te houden en hopen op een geslaagde tegenaanval. En dat is gelukt. Meestal niet, maar je wint niet zo maar 10 x achter elkaar van Utrecht. Dus kan gebeuren. Wel moet Ajax zich zorgen maken over de spits. Die ene uitschieter tegen Sporting Lissabon bevestigde de uitzondering. Wat een zwakke schakel. Een goede spits maakt zeker 1 doelpunt uit de drie mega kansen. En vooral in een wedstrijd waar dat nodig is. Ook tenenkrommend: de prima verdedigende Martinez vervangen en heel zwak ingevallen Blind (de gaten aan de rechterkant vielen direct na zijn invalbeurt) laten staan. Logisch dat je wat wilt forceren. Maar dan laat je toch de spelers staan die wel goed in de wedstrijd zitten? Of starten met Antony in plaats van de zo vaak falende Neres? Natuurlijk, dit soort wedstrijden zitten er tussen, al is dat bij Ajax vaak een gevolg van niet de juiste instelling. En dat komt in 1 seizoen net ietsje te vaak voor.

Ajax gaf niet thuis. De sterkhouders waren er niet. Zelfs Anthony kon het niet rechtbreien. Na Twente de zoveelste afgang met zo een selectie van meer dan 100 miljoen.

Wat een aangename verrassing dus ajax is ook niet onverslaanbaar in onze competitie

Maher is zo een speler, die heb je liever in je team dan als Tegenstander, je kan zeggen wat je wilt over hem, hij is een bijter en laat niet meer los als hij in duel is. Zal mij echt niet verbazen als Ajax aan hem denkt als vervanger van Alvarez. Eigenlijk was Maher al rijp voor een Ajax transfer na zijn vertrek bij AZ 2 jaar geleden.

Slappe hap vandaag, en je moet idd al heeeeel lang weten dat Utrecht een 100% koppie erbij houden wedstrijd is, anders speel je gelijk of verlies je m gewoon. Ondermaats. Gefeliciteerd Utrecht.

Niet meer dan schijt geluk en Ajax heeft meer in de benen zitten. Kwam er vandaag even niet uit we waren velen malen beter van leren vergeten en doorgaan.

Achja, net zoals psv heeft ajax ook mindere dagen. Maar goed ajax is enorm goed en sterk. Word een leuke titel race zo. Hoop alleen dat mensen stoppen met elke keer ajax en of psv naar beneden te praten indien 1 verliest

Het is nu ook weer niet dat Ajax een elftal heeft dat het 34 wedstrijden wint met ruime scores. Zo fantastisch goed zijn die ook weer niet. Dus zulke wedstrijden zitten er tussen.

En Utrecht wordt zo langzamerhand wel de favoriet voor plek 3 dit jaar. Dat staat daar redelijk goed, zeker achterin. En als Paes zo doorgaat, wordt hij de nieuwe keeper van het Nederlands Elftal.

Als je statistieken bekijkt lijkt het veel op de wedstrijd van willem2-psv

De vraag is niet , of Ajax wint , maar met hoevèèl Ajax wint!
Deze vraag was de laatste weken actueel.
We weten nu beter.
Uitstekende prestatie van FCU, en gegund.
Ach... het lijkt me voor Ajax een incident.
Ik denk dat de club uit Amsterdam gewoon weer als vanouds doordendert.
En dat mag ook wel met zoveel (individuele) kwaliteit!

Utrecht de volgende wedstrijden weer verliezen tegen de kleintjes? Zo jammer dat ze alleen tegen Ajax hun best doen.

4 oktober 2021 om 08:32

@jannie1109 Ajax de volgende wedstrijden weer winnen van de kleintjes? Zo jammer dat ze alleen tegen Utrecht nooit hun best doen.

Het is maar hoe je het wil bekijken, ajax zou dit nu onderhand toch wel moeten weten, en als je jezelf dan echt zo goed vindt dan moet je toch ook van FC Utrecht kunnen winnen? kijk eerst eens naar jezelf. zo ben je wel een hele slecht verliezer hoor.

4 oktober 2021 om 09:22

@jannie1109 Inderdaad. We pakken in 8 wedstrijden 2 punten minder dan Ajax maar we laten het altijd alleen tegen Ajax zien. besides... volgens alle bovenstaande reacties heeft Utrecht niet gevoetbald, niks laten zien, niks gedaan.. maar jij bent van mening dat Utrecht wel hun best gedaan heeft. Welke van de 2 is het nu precies?

4 oktober 2021 om 16:56

Dit is hetzelfde als de hele kleintje naar de Arena komen helemaal hun best niet doen en zelfs geen gele kaart pakken terwijl ze het Ajax moeilijk kunnen maken.

Dit is ook een feit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren