Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona gaat hard af tegen Benfica en vergroot zorgen van Koeman

Laatste update:

Barcelona heeft woensdagavond ook zijn tweede groepswedstrijd in de Champions League verloren. De ploeg van Ronald Koeman sprong op bezoek bij Benfica slordig om met de gecreëerde kansen, terwijl de Portugezen juist effectief counterden: 3-0. De druk op Koeman zal na het slechte resultaat verder toenemen. Barcelona staat puntloos onderaan in Groep E, terwijl Benfica de tweede plek bezet met vier punten. Bayern München won het andere duel in de poule van Dynamo Kiev (5-0) en staat bovenaan met zes.

Koeman besloot om in Lissabon terug te keren naar de 5-3-2-formatie, die Barça voor het laatst had gehanteerd in de wedstrijd tegen Bayern München. Sergi Roberto keerde terug van ziekte en speelde rechtsback, terwijl Frenkie de Jong en Pedri op het middenveld plaatsnamen samen met Sergio Busquets. Voorin vormden Memphis Depay en Luuk de Jong net als tegen Bayern het spitsenkoppel.

Al in de derde minuut kwam Barcelona op achterstand door een vlijmscherpe counter van Benfica. Darwin Núñez dribbelde vanaf links naar binnen het strafschopgebied in en kon niet worden afgestopt door Eric García, waarna de linkerspits in de korte hoek raak schoot: 1-0. Barça kreeg snel een enorme kans op de gelijkmaker, toen Frenkie de Jong doorbrak en de bal breed legde op Luuk de Jong. De spits leek de bal in het lege doel te kunnen schuiven, maar had buiten de sliding van verdediger Lucas Verissimo gerekend.

Barcelona bleef de aanval zoeken en Pedri schoot vanaf de van het strafschopgebied rakelings naast. Depay werd even later gelanceerd door een goede pass van Frenkie de Jong, maar de spits stuitte met links op de sliding van Verissimo. Koeman haalde Frenkie de Jong na een half uur naar de verdediging. Gerard Piqué, die al geel had en goed weg kwam bij een tweede overtreding, werd op dat moment naar de kant gehaald en vervangen door middenvelder Gavi.

Benfica had zes minuten na rust zijn voorsprong kunnen vergroten, toen Barcelona-doelman Marc-André ter Stegen onnodig ver zijn doel uit kwam en zich liet passeren door Núñez. De aanvaller mikte vervolgens van grote afstand op de paal. Aan de overzijde wist Luuk de Jong een bal op aangeven van Ronald Araújo op miraculeuze wijze van dichtbij niet binnen te lopen, al had de eventuele treffer sowieso niet geteld vanwege buitenspel in de aanloop.

Koeman bracht Nico González, Philippe Coutinho en Ansu Fati in de hoop een gelijkmaker te forceren, maar kreeg een minuut later het deksel op de neus. João Mário stuitte na een een-twee met Roman Yaremchuk op Ter Stegen, waarna Rafa Silva profiteerde door de rebound schitterend met buitenkant rechts in het dak van het doel te schieten: 2-0. Het werd nog erger voor Barcelona, toen Dest een kopbal van Gilberto tegen de arm kreeg en een penalty veroorzaakte. Die werd door Núñez binnengeschoven: 3-0. Barcelona moest in de slotfase met tien man verder, toen García het lichaam van Gonçalo Ramos vastgreep en zijn tweede gele kaart ontving.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vraag me echt af wat de verdedigers van barcelona deden. Na 3 minuten in de 1e helft gelijk een goal. Roberto die niks stond te doen. Alleen pedri die in de 1e helft briljant was. Luuk met een 100% grote kans mist hem ook gewoon. Gelukkig ging pique eruit en kwam gavi erin. Pique is echt over nu. kan het echt niet meer aan. Al jaren lang is onze verdediging een groot probleem. Licht puntje vandaag. WAAROM GING TER STEGEN zijn doel uit? Veroorzaakte bijna de 0-2. Ook garcia vandaag deed niks. Aub koeman laat mingueza spelen. Die is snel heeft lef fysiek sterk en maakt zelden fouten. Busquets ook niks bijzonders vandaag. Iedereen was slecht vandaag behalve pedri. Ook bij de 2-0 zoveel spelers van barca staan bij het doel van ter stegen. MAAR NIEMAND DOET WATGavi coutinho fati kwamen erin. Maar ook met hun gebeurde er weinig. Hoop echt dat laporta koeman nu gaat ontslaan traumatische wedstrijd was dit.#KOEMANOUT

29 september 2021 om 22:55

Op welke website kan je inzetten Koeman out? Ik ga all in

29 september 2021 om 22:56

Koeman ontslaan kost Barcelona geld en heeft geen enkele zin. Al zet je Stevie Wonder voor de groep, dit is gewoon een hele matige selectie voor Barcelona begrippen.

29 september 2021 om 22:56

Volgens mij ligt z’n ontslag al klaar zelfs.

29 september 2021 om 22:57

dit Barcelona is echt heel matig, echt heel matig. Met name die “oudere” garde is flink over de datum heen.

29 september 2021 om 22:58

Onzin lubaldo. Er valt echt veel meer uit deze selectie te halen. Dat Koeman het niet kan, betekent niet dat niemand het kan. Er lopen echt wel goede voetballers daar

29 september 2021 om 22:59

Koeman out en misschien Wenger in? Die kan tenminste parkeer de bus spelen met een matig kutelftal..

29 september 2021 om 23:00

Geen zin? Hem aan roer gaat Barca veel meer kosten

29 september 2021 om 23:01

Dan verspreiden ze die 17mil maar over 10 jaar

29 september 2021 om 23:01

@lubaldo Als je denkt met 5 verdedigers te moeten spelen tegen Benfica en ook nog eens met Luuk de Jong als 1 van de 2 spitsen begint, snap je het gewoon niet

29 september 2021 om 23:04

@aubaarsenal
enige remedie is dat de socio's en andere aanhangers een crowdfunding lanceren. Het is toch Mes que un club

29 september 2021 om 23:05

Ik volg haha

29 september 2021 om 23:05

Onzin. Koeman draagt eveneens schuld.

29 september 2021 om 23:10

Dit is een hele matige Barcelona selectie, maar je moet niet doen alsof ze plots niveau Zwolle zijn. Dit blijft een goede kern waar je veel beter mee moet doen. Als je zo'n Salzburg, Villareal, Sheriff en Brugge ziet spelen, ploegen met mindere spelers en een minder budget, maar die goed gecoacht worden en met een herkenbare filosofie spelen, dan weet je hoe belangrijk een trainer is.

Koeman is een ramp, en wil ook zoveel mogelijk Nederlanders in de basiself krijgen. Luuk de Jong? Ja hallo, wat een grap. Ik zou nog Lex Immers kopen en op de plaats van Pedri zetten.

29 september 2021 om 23:11

Blijft mijn argument staan dat het geld kost wat er niet is. En er loopt inderdaad wel een handvol goede voetballers, maar niet genoeg voor het niveau dat Barcelona nastreeft.

29 september 2021 om 23:17

Maar ze halen ook niet het niveau wat Helmond Sport nastreeft (met alle respect 😉)

29 september 2021 om 23:21

Wenger en parkeer de bus voetbal?

29 september 2021 om 23:34

Volgens jou beredenering zou dus gister een Sherrif Niet kunnen winnen van een Real. Zet de trainer van Sherrif op de plaats van Koeman en kijk dan maar eens hoe die het doet.

29 september 2021 om 23:40

Een club in financieel noodweer maakt rare stappen. Daarom dus Luuk de Jong.

30 september 2021 om 00:55

Het was een drama om na te kijken, denk dat het over is en uit voor koeman.

29 september 2021 om 22:56

Dinamo schat ik hoger in dan dit Barcelona. Ik vrees dat ze laatste in de groep gaan worden zo.

29 september 2021 om 22:59

Bijzonder. Laatste gaat Barcelona echt niet worden. Dit hoop je gewoon, dat is wat anders.

29 september 2021 om 23:01

Ik hoop helemaal niks! Ik zie gewoon dat Dinamo veel beter kan voetballen dan dit Barcelona. Het is namelijk gewoon 1 op 1 Oekraine.

29 september 2021 om 23:03

Vorige week tegen Levante speelde Barcelona best goed. Als ze zo spelen is Dinamo gewoon kansloos, maar daarvoor moet Koeman wel de laan uit want die durft dat niet.

29 september 2021 om 23:06

Nou is het wel zo dat Levante er echt helemaal niks van kan he. Daarnaast als je ziet hoeveel grote kansen Barcelona miste in deze wedstrijd.. Dat is topclub onwaardig. Doen ze dit tegen Dinamo kan ik je al vertellen dat ze daar ook de deksel op de neus gaan krijgen.

29 september 2021 om 23:11

Ik ben benieuwd, we gaan het meemaken. Ik denk dat het goed uitkomt dat ze nu tegen hen mogen gaan spelen als zowel uit als thuis achter elkaar. Komt wel goed met Barca.

29 september 2021 om 23:23

Beter toch? Dan ontwijken ze EL voetbal

29 september 2021 om 23:24

Levante is zo slecht dat ze er maar 3 tegen Madrid maakten dit seizoen. Benfica is net als Barcelona ook EL niveau. Dat maakt zo'n verlies nog pijnlijker.

29 september 2021 om 23:45

Visca had toch gelijk dat Levante het altijd laat lopen tegen barca, zie vandaag de bevestiging.

29 september 2021 om 23:06

Gelukkig pique er uit? Volgens mij heeft koeman hierdoor frenkie naar cv geschoven, een van de redenen waarom barca zo nat ging. Frenkie was aanvallens de eerste helft barca’s gevaarlijkste man. Dit is het boemerang effect, gister zonder een wedstrijd te hebben gezien madrid uitlachen. En dan vervolgens zooo nat gaan vandaag jajajajajjajajajajajajajajjajajajajaj. Luuk de jong??? Memphis????? Jajajaja laat me niet lachen, krijg bijna medelijden met jullie culés. Denk dat zelfs Kiev kans maakt om 3e te worden in deze poule. Al zou ik liever barca in de europaleague zien ipv dat ze 4e worden

29 september 2021 om 23:25

Zelfs toen durfde Koeman niet te switchen naar 4 verdedigers.

29 september 2021 om 23:32

Wat maakt ons het uit dat we worden uitgelachen door een dictators clubje met alleen maar gloryhunters als fans zonder enige sfeer op de tribune en waar zelfs ronaldo wordt uitgefloten. Barca is een prachtige volksclub die zich niks van anderen aantrekt

30 september 2021 om 00:11

Prachtige volksclub met 1,3 miljard schuld maar goed we gaan deze discussie niet voeren. Als je nog iets inhoudelijks over de wedstrijd hebt hoor ik het graag, zo niet lekker naar bed. Koeman die weer vreemd wisselt en misschien hierdoor wel de wedstrijd verliest. Dat je pique wisselt vanwege een gele kaart, ok en als je dan alsnog 532 wil spelen ok maar hoezo breng je dan niet lenglet of umtiti? Dan kan frenkie iig op zijn plek spelen. Eric garcia verdedigend altijd op de zelfde manier, met beide armen om zijn tegenstander of aan de verkeerde kant. Maar goed dat ze daar niet voor hebben betaald. Dest, tja je jan net zo goed met hem als rechts buten spelen want verdedigen kan hij niet. Ook gavi (en nico al helemaal) zijn gewoon nog niet klaar voor senioren voetbal. Memphis weer heel erg slordig met veel balverlies.

29 september 2021 om 23:11

Alles zat ook wel tegen vandaag maar goed, als je met zo'n formatie tegen Benfica begint dan sta je als trainer bij voorbaat al 1-0 achter natuurlijk. Ik heb lang gehoopt dat Koeman 't nog op de rails zou kunnen krijgen maar dat gaat niet meer gebeuren.

29 september 2021 om 23:14

Waarom wordt er niet meer gal gespuwd op Erik Garcia? Die is vooralsnog een totale ramp bij Barcelona. Ik weet dat er wat makkelijke doelwitten rondlopen, zoals Luuk, maar wat Garcia laat zien is minstens net zo slecht.

29 september 2021 om 23:32

Haha inderdaad, was ook al duidelijk dat die gozer er niks van kon VOOR hij naar Barca ging. Ontzettend matige voetballer.

30 september 2021 om 00:14

De zwakke schakel van vandaag. staat altijd aan de foute kant te dekken en houdt altijd met 2 handen/armen spelers vast. Maar denk dat iedereen ook wel wist dat hij ging floppen behalve hij barca. Dacht ie echt dat als hij zo goed was, hij gratis de deur uit zou lopen? Schandalige is nog dat hij ipv een ramos, albiol of nacho naar het ek is gegaan. Denk dat dest zelfs nog beter kan verdedigen

29 september 2021 om 23:18

Tsja, Koeman kan er weinig aan doen dat zijn ploeg na 3 minuten het enige doet wat je niet moet doen tegen zo'n zaadploeg. Wanneer komt er nou een regel dat klagen bij de scheids meteen geel is?

29 september 2021 om 23:29

als je eerlijk bent moet je ook concluderen dat braithwaite gewoon beter is dan Luuk

30 september 2021 om 00:55

Grappig die mensen die nig steeds denken dat Barca topniveau is. Zeer matige verdedigers, kom op zeg zoals die back verdedigt na 3 minuten...daarvoor wordt je bij Helmond Sport 6 weken niet opgesteld. Matig en statisch middenveld...busquets beweegt als een kerel van 83 en die Eric garcia of zoiets die haalt de basis bij Zwolle niet. Een olijke rapper in de spits die het soms op zijn heupen heeft maar meestal niet. En daarnaast...Luuk de Jong. Kom op, FC Utrecht maakt het dit team nog lastig al maak je Klopp , Flick, Pep en Louis samen coach. Als er wat geblesseerden terug komen zal het ietsje beter gaan. Barca is al jaren dalende maar Messi kon het nog enigzins verbloemen. Barca moet gewoon even slakken na 15 jaar wanbeleid. Inzetten op jeugd en accepteren dat het voor minimaal 5 jaar even in de schaduw moet staan. Ze zijn hoog gevlogen maar als Icarus te dicht naar de zon. Nu zijn de vleugels verbrand en die moeten herstellen. Dat duurt een aantal jaar.

Zelfs als barbapappa de vorm van Barcelona zou aannemen, zou hij nog niet in een winnend team kunnen veranderen met deze coach aan het roer.

Koeman blijft maar volhouden aan dat domme 532 systeem van hem.

Hoe verzin je het om met een Luuk de jong in de spits te beginnen, waar een potlood van Bruynzeel nog jaloers op zou zijn?

29 september 2021 om 22:59

Koeman lijkt wel een beetje op barbapappa trouwens. Toch zeker wel cupje C inmiddels.

29 september 2021 om 22:56

Zei t een paar weken geleden al: dit Barca is geen top meer, maar nog altijd subtop van Europa, en Koeman haalt er gewoon niet het maximale uit.

29 september 2021 om 23:02

Wel makkelijk om naar Koeman te wijzen. Hij heeft namelijk echt een selectie om je vingers bij af te likken. Sorry maar geen andere trainer zal het beter doen met deze spelers.

29 september 2021 om 23:04

Elke andere trainer zal het beter doen. Jij hebt er duidelijk geen kijk op. Met dit materiaal moet veel meer voetbal inzitten. Luuk de jong en meer zeg ik niet!

29 september 2021 om 23:06

Hij zet Luuk de Jong er neer, terwijl je zelfs mij er nog beter in kan zetten met m’n dikke pens, en ook stug vast houden aan Dest en Eric ook nog niets goed gedaan bij Barca. En Depay staat er terecht in want er is geen betere maar ook Depay bakt er niets van. WEER onzichtbaar in een topduel. Net zoals bij Lyon.

29 september 2021 om 23:08

Selectie is echt wel beter dan wat ze nu laten zien. Koeman is gewoon extreme counter trainer en wordt weeeeeeeerrr ontslagen. Dit was zijn laatste kans op een top carriere. Topclubs zullen nu ook wel wakker zijn en hem geen kans meer bieden en terecht.

29 september 2021 om 22:58

Ik vind het raar dat je de trainer hier de schuld van geeft. Barcelona is helemaal niks maar dan ook niks meer.

29 september 2021 om 23:01

Maar dan moet je nog steeds van Cadiz, Granada en Benfica winnen. Dat je niet wint van Real, Atletico en Sevilla, helemaal prima. Maar dan moet je niet falen tegen tegenstanders die een stuk minder zijn. Dat is Koeman wel degelijk aan te rekenen.

29 september 2021 om 23:02

Omdat dat ook aan Koeman ligt.

29 september 2021 om 23:02

En wie is daar verantwoordelijk voor? Voor die baan heeft hij zelf gekozen.

29 september 2021 om 23:06

Nou ik vind dit overdreven. Benfica vergelijken met Cadiz en Granada wauw.

29 september 2021 om 23:07

Die spelers van Barcelona lopen er zelf ook als verwaande zoutzakken bij, deze hele club valt niet meer te redden.

29 september 2021 om 23:16

sorry hoor maar Benfica is een paar jaar al geen top meer in Europa ...

29 september 2021 om 23:33

@fcpdani: Ik vergelijk Benfica niet met Cadiz en Granada, ik vind ze alle 3 alleen kwalitatief slechter dan Barca. Ik vind Feyenoord en Top Oss ook kwalitatief minder dan Ajax, daarmee zeg ik niet dat Feyenoord en Top Oss gelijkwaardig aan elkaar zijn.

30 september 2021 om 00:03

@4ever Oh oke in zo'n opsomming komt het op mij zo over, maar sorry dan. Toch vind ik het gat tussen Sevilla en Benfica (als dat er is) veel kleiner dan tussen een Cadiz/ Granada en Benfica. Gaat ook vrij snel in deze vorm. Benfica vind ik, op dit moment, kwalitatief sterker dan Barca. Ik ben wel benieuwd op basis van wat je aangeeft dat Barca hier "zonder moeite" had kunnen winnen en vooral in Estadio da Luz.

30 september 2021 om 00:17

@XAJAcfa Dat is zeker waar, maar het verleden heeft toch niks met het niveau van dit moment te maken? Als we het verleden erbij halen komt Benfica eerder in het rijtje van Sevilla dan Cadiz of Granada...

30 september 2021 om 01:29

Sevilla en Benfica zijn van gelijkwaardig niveau. Maar voor de rest snap ik je punt. En 0-1 verliezen of 0-3 verliezen maakt natuurlijk ook groot verschil.

29 september 2021 om 23:02

Die hele club is toch gewoon ziek? Zullen er vast ooit wel weer bovenop komen door de grote naam en de geweldige jeugdopleiding maar ergens heb ik niet zoveel medelijden gezien hun schulden. Als je er zo'n puinhoop van maakt, mag je de komende jaren op de blaren zitten.

29 september 2021 om 23:02

Even serieus waar is Koeman nou mee bezig?! Elke keer een andere opstelling dit is toch geen fifa game? En Fati heeft laten zien dat hij genoeg fit is om minstens 1 helft mee te spelen en waarom weer Luuk de Jong in de basis? Ik had echt gehoopt dat Koeman nog meer tijd zou krijgen maar als je dit ziet hoe hij alles zelf verpest dan mag van mij iemand anders het proberen bij Barca.

29 september 2021 om 23:03

Wat doen zijn assistenten toch op de bank vraag ik me af. Iedereen kon toch inzien dat het plan van Koeman gedoemd was te falen. Gavi was in topvorm. Mingueza ook. Luuk is kansloos. Iedereen ziet dit toch. Waarom weer gaan switchen terwijl die 4231/4222 het weekend goed werkte?

29 september 2021 om 23:15

@BVRCV, ben het helemaal met je eens. Barcelona gaat de komende jaren meerdere trainers verslijten en we gaan er achter komen dat dat allemaal schijttrainers zijn. Met deze selectie is geen enkele eer te behalen, niet in Europa en ook niet in Spanje. Koeman er uit en een andere trainer laten beginnen aan deze kansloze missie, perfecte oplossing.

29 september 2021 om 23:21

Hoe heeft Koeman nog zo veel krediet bij je opgebouwd als ik vragen mag? Hoe kan je hem überhaupt verdedigen als je ziet met wat voor een formatie hij op de proppen komt. Niet aanvallend bedoeld maar ben oprecht benieuwd naar je antwoord. Dat dit Barca geen top is mag wel duidelijk zijn, maar zo ontzettend slecht presteren met dit elftal is wel een prestatie opzich.

29 september 2021 om 23:28

@Lebuffon, vind het eigenlijk wel knap dat je uit mijn reactie haalt dat Koeman krediet bij me heeft haha. Ik krijg de indruk dat veel mensen hier denken dat het vertrek van Koeman de oplossing voor alle problemen gaat zijn en dat Barcelona binnen no time weer mee gaat doen voor de prijzen. Ik sta daar ontzettend sceptisch tegenover en verwacht dat Barcelona zware jaren tegemoet gaat. En dus dat ook een nieuwe trainer enorm veel problemen gaat krijgen met deze onevenwichtige selectie. Ik snap best dat Koeman waarschijnlijk na Atletico uit van aanstaande zaterdag wordt ontslagen, maar vraag me af of een andere trainer het daadwerkelijk beter gaat doen. Ik laat me graag positief verrassen.

29 september 2021 om 23:28

Iedere andere trainer stelt Luuk niet op. Dat is al een hele grote pluspunt

29 september 2021 om 23:33

Makkelijk en populistisch gezegd, Youngblood. Kom dan ook direct met het alternatief.

29 september 2021 om 23:54

Ja klopt Luuk is zo wereldspits je kan moeilijk om hem heen. Als je echt zijn beleid om Luuk basis te zetten wil verdedigen heeft het weinig nut om in discussie te gaan.

29 september 2021 om 23:57

@Youngblood, dan ga ik graag met je in discussie. Ik verdedig namelijk helemaal niet de keuze om Luuk de Jong in de basis te zetten. Sterker nog, ik ben van mening dat Luuk de Jong helemaal geen speler van Barcelona had moeten zijn. Daar heeft Koeman een rol in, maar daar heeft ook het (technisch) bestuur een rol in. Maar jouw bewoordingen zijn zeer onzuiver en telkens zwaar overdreven. Luuk de Jong is geen wereldspits, heb je gelijk in. Maar net doen alsof hij er werkelijk helemaal niets van kan is dan wel weer het andere uiterste.

29 september 2021 om 23:58

Elk ander. Araujo heeft zelfs beter doelkansen met het hoofd dan Luuk(terwijl Luuk zo geweldig is met het hoofd volgens sommige) en dat is een verdediger…zet Depay in de spits en Coutinho als buitenspeler, zou moeilijk is het toch niet!? en nee, ook zij voldoen niet voorin aan het Barca niveau maar zullen meer kansen afmaken dan Luuk

30 september 2021 om 00:13

Daar ben ik het niet mee eens. Een nieuwe trainer aanstellen is niet DE oplossing maar wel 1 van de oplossingen. Want met deze selectie kun je echt veel meer dan het bagger wat we nu zien. En daar is Koeman verantwoordelijk voor. Hij kiest ervoor om Garcia op stellen. Hij kiest ervoor om Roberto, Luuk de Jong op te stellen ten faveure van een Coutinho. En in deze belachelijke, Barca onwaardige formatie aan te treden. Dat heeft niks te maken met geen geld hebben. Kijk naar Chelsea toen Lampard kwam. Ze mochten niemand kopen en door hem zijn Reece en Mount nu basisspelers. Hij deed het goed ondanks alle beperkingen. Koeman is gewoon een slechte coach en hem ontslaan en een nieuwe coach neerzetten is zeker wel een goede zet.

30 september 2021 om 03:07

Voor Barcelona wel ja. Ik heb Koeman nooit een typisch Barcelona trainer gevonden, omdat het een behoudende coach is .

Belabberde wedstrijd zeg van Barcelona. Kansen hebben ze wel gehad maar ja dan heb je ene Luuk de Jong erin die een parodie van een spits is. En dan Koeman die op voorzetten gaat spelen tegen Benfica. Haha dat kan toch niet. Benfica heeft 3 uitstekende koppers achterin. Daar ga je nooit van winnen. Gaat Barcelona dan echt de Europa League in. Pff dat is wel echt een dieptepunt. Maar ja je haalt ook pure middelmaat met Dest, Garcia en Luuk de Jong. Memphis is leuk maar niet voor de basis. Sterkte Barcelona fans want dit gaat echt de AC Milan kant op. Er is helemaal niets meer te besteden en de oude garde is op.

29 september 2021 om 22:58

Als ze zo doorgaan is EL te hoog gegrepen hoor

29 september 2021 om 23:12

@Modric en nog blijven sommige mensen beweren dat het niet aan Koeman ligt. Echt ongelooflijk hoeveel krediet die man heeft

Zit Xavi al in het vliegtuig?

29 september 2021 om 22:56

Koeman hoeft niet meer in het vliegtuig. Die kan uitgaan buiken in Portugal. Zijn pensioen is welverdiend.

29 september 2021 om 22:59

Dat denk ik ook ja, ongelofelijk hoe slecht dit was…

29 september 2021 om 22:59

Kan in z’n bikini inderdaad gaan liggen.

29 september 2021 om 23:28

Bedankt @carefree FC. Nu krijg ik dat beeld niet meer uit mijn hoofd en kan ik niet meer slapen voor minstens 1 nacht

29 september 2021 om 23:34

Ik denk dat ik een weekje wakker lig. Wat een beeld wordt me daar geschetst zeg.

29 september 2021 om 22:59

Dat hoop ik niet. Xavi gaat echt veel meer uit deze selectie halen. En wie zegt dat Xavi een goede trainer is. Gewoon dit seizoen de jonge spelers laten rijpen en op deze manier verder gaan.

29 september 2021 om 23:41

Xavi zal in ieder geval 433 spelen en Luuk de Jong niet opstellen. Dit zijn al 2 grote redenen voor mij om hem aan te stellen. Maar elke andere malloot die doet zou doen, zou ik al boven Koeman prefereren. Laat die papzak lekker opdonderen.

Ik denk dat we ons voor een lange tijd niet meer hoeven te vertonen in Barcelona als Nederlandse tourist.

29 september 2021 om 22:57

Jeetje. De goede reputatie van de Nederlanders bij Barca in het verleden wordt gelijk te grabbel gegooid, Door Koeman zelf, maar ook door die 2 andere clowns in de vorm van Luuk de Jong en Memphis. Wat een niveau.

29 september 2021 om 23:33

Laatst werd er nog iemand boos op mij omdat ik Memphis geen legende vond in oranje, naast het feit dat het een raar mannetje is. Hij heeft echt te weinig laten zien nog. Vanavond was het weer verstoppertje.

Mensen die zeggen: kan Koeman niet aan doen, want materiaal, want geld, want zus, want zo... Speel met een identiteit, zoals zelfs internationaal gezien kleinere clubs als Ajax, Club Brugge, Leipzig, Atalanta, Villareal, Sevilla, etc. doen. Maar nee Koeman krijgt al stress van een potje tegen een gehavend Benfica en gooit het hele systeem om na een schitterende wedstrijd tegen Levante met al het jong geweld van La Masia. Maar bij de eerste de beste tegenstander moet Mingueza plaats ruimen voor non voetballer Roberto en wordt de 5 mans defensie op het veld gestuurd. Dan ben je topclub onwaardig. Ga maar terug Everton of Southampton coachen.

Koeman past zijn opstelling aan, aan Benfica. Barcelona past zich aan, aan Benfica. Aan Benfica, dat met alle moeite van de wereld van PSV won. PSV. In welke universum heeft Barca zich ooit aan een tegenstander aangepast. Zo'n lafbek van een coach. Je coacht Barca, niet Everton of Southampton. 532 allemachtig, tegen Benfica. Nadat het jong geweld zoveel energie en dynamiek meebracht tegen Levante. Triest. En frustrerend. Adieu Koeman.

29 september 2021 om 23:14

Everton was ook te hoog gegrepen voor hem.

29 september 2021 om 23:31

Ajax. ????? Wij hebben de kleine clubs tijd gegeven om groot te worden. Binnen nu en 3 jaar winnen wij weer CL

30 september 2021 om 05:27

Koeman is feitelijk ook en van de slechtste coaches die Barcelona in recente jaren heeft gehad. Zijn prestaties en acties zijn niet goed te praten. Wellicht Setien te vroeg ontslagen en uiteraard enkel op naam en niet op kredietwaardigheid aangenomen bij Barcelona. Als ik Barcelona was zou ik deze ''clubman'' gewoon ontslaan.

30 september 2021 om 11:41

Hoezo doe je zo denigrerend over Benfica? Benfica is een van de grootste clubs in Europa.

30 september 2021 om 16:55

Barcelona heeft sinds 1961 niet verloren van Benfica, zowel uit als thuis. Benfica is een grote club, maar Barca is in alles een grotere club en hoort Benfica altijd kapot te spelen.

Je zult maar al hebben en ziel op Memphis zettenEigen schuld Koeman, heel de wereld ziet dat de imitator van Neymar en Ronaldo tegelijkertijd notabene geen materiaal is voor Barcelona maar hij gaat jou de kop kosten.. lekker makkelijk om busquets te wisselen, hij zal zijn zoon frenkie nooit maar dan ook nooit wisselen of laten vallen.. als je 3 52 speelt zet dan Coutinho erin in plaats van Luuk wat een lafaard die Koeman,vraagt er zelf om.. mocht Koeman blijven dan voorspel ik alvast een artikel op VZ in november of december, Memphis met de meeste minuten bij Barcelona, alsof dat bijzonder is met Koeman al coach.. dan lees ik hier weleens reacties dan wanneer aguero dembele terug zijn Memphis op de bank beland.. nee jongens Koeman gaat hem nooit laten banken, wel copa del Rey tegen 3e divisie club maar dat telt niet mee.. mocht Messi er nog zijn dan had Koeman eerder Messi gewisseld dan Memphis.. eigen schuld Koeman

29 september 2021 om 22:58

Frenkie was 1 van de weinige lichtpuntjes vandaag. Daarnaast heeft hij momenteel geen betere aanvallers. Depay is geen geweldenaar maar kan elk moment iets forceren. Vreemder vond ik het dat hij weer met Luuk begon als spits en Roberto als back. Daarnaast speelde Garcia ook een matige pot, liet zich makkelijk aftroeven bij de tegengoal.

29 september 2021 om 23:00

@prosoccer je snapt mijn punt niet, sommige spelers staan 10 strepen voor en worden heilig verklaard.. typisch Nederlands, frenkie goed gespeeld maar wel
3-0 op je cojones.. well done

Koemand ga aub weg, hoe durf je met 5 verdedigers te beginnen

Dit is toch wel een flinke afgang. Barca had hier minstens een punt moeten halen.

Ik denk dat de wedstrijd vooral een einde heeft gemaakt aan de zorgen van Koeman. Met die startopstelling lag het ook in de lijn der verwachting. Sergi Roberto, waarom toch Koeman?

Gisteren waren wij het lachertje, vandaag dus Barca. Benfica speelde goed, mag ook gezegd worden.

29 september 2021 om 22:59

Tactisch goed neergezet door de coach van Benfica. Tegen Psv viel me dat ook al op. Denk dat veel ploegen nog moeite gaan hebben als ze Benfica treffen.

29 september 2021 om 23:00

Wisselen we elkaar lekker af maar ik verlies liever deze dan die van jullie eerlijk gezegd😜 ach fijn Real en Barca zijn van de 2 top clubs van Europa naar de 2 lachertjes van Europa gegaan. Messi en Ronaldo hebben de clubs lang gedragen.

29 september 2021 om 23:22

Thuis verliezen van de kampioen van Moldavie vind ik toch een stuk erger dan uit verliezen van Benfica.

29 september 2021 om 23:44

Real heeft veel meer toekomstperspectief en al heel wat goede dingen laten zien dit seizoen. Ancelotti is ook een toptrainer, Koeman? Tja alleen Nederlanders praten die papzak omhoog. Een tactisch onbenul eerste klas is het.

29 september 2021 om 23:52

Ook rekening houdende met de manier waarop? Sherrif speelde fantastisch voor hun doen en steeg boven zichzelf uit maar had ook de nodige mazzel uiteindelijk. Barca gaat hier gewoon kansloos af. Dat eerste gaat meer aandacht krijgen in de media maar van dat tweede zou ik als fan toch moedelozer worden hoor

Benfica maakte grote indruk en speelde beter dan Barca. Mooi dat ze hebben gewonnen de spelers van Barca moeten zich diep schamen! Hebben tot minuut 90 niks gedaan

Gefeliciteerd Benfica fans!

Ongeacht het resultaat vanavond, bij het zien van de namen op het wedstrijdformulier had ik al een voorgevoel dat Ronald Koeman bezig in zijn laatste weken als oefenmeester van Barcelona. Vijf verdedigers, geen diepgang over de vleugels en een spits die eigenlijk alleen van waarde is als je hem door de lucht aanspeelt. Zelfs in deze omstandigheden is dat een brevet van onvermogen. En al helemaal als je dan in de eerste twintig minuten minimaal vijftien keer in de omschakeling compleet verkeerd staat en vervolgens in pure wanhoop Gerard Piqué naar de kant haalt voor een 16-jarige jeugdspeler. We kunnen het hebben over de verzachtende omstandigheden, maar zelfs met dit materiaal had je vandaag bijvoorbeeld in een 4-3-3 met Marc-André ter Stegen, Óscar Mingueza, Gerard Piqué, Eric García, Sergiño Dest, Frenkie de Jong, Sergio Busquets, Pedri, Yusuf Demir, Memphis Depay en Philippe Coutinho aan kunnen treden. Het belabberde voetbal is niet alleen een gevolg van omstandigheden, maar ook van doelbewuste keuzes van Ronald Koeman.

Over belabberd voetbal gesproken… Luuk de Jong. Dat kan gewoon écht niet. Het maakt me niet uit of je tweede spits, derde spits of wat mij betreft de spits van het elftal met gestopte spelers bent… Dit kan gewoon écht niet. We hebben in de afgelopen jaren jammer genoeg al vaker spelers gezien die we eigenlijk al na een handvol balcontacten af kunnen schrijven. Dat zijn van die spelers waarvan je meteen al ziet dat ze niet het niveau of spelinzicht hebben. Douglas Silva, Júnior Firpo, Arturo Vidal, Kevin-Prince Boateng… Van die spelers waarvan je denkt ‘een prachtige ervaring voor hen moet zijn om voor een club als Barcelona te spelen’. Luuk de Jong is zo’n speler. Als mens gun je het hem van harte, maar dit kan gewoon écht niet. Zet gewoon Alfred Schreuder in de spits, zoveel slechter kan het niet zijn.

En dan over de vroegtijdige wissel van Gerard Piqué. Het is echt onbegrijpelijk dat je naar de eerste dertig minuten van de wedstrijd hebt gekeken en dan een middenvelder voor een verdediger inbrengt… En nog steeds met vijf verdedigers blijft spelen door Frenkie de Jong een linie naar achteren te halen! In balbezit kwam Barcelona consequent een aanspeelmogelijkheid tekort (doordat er een extra speler achter de bal blijft) en bij balverlies ontstond er overal ruimte door de positionering van de vleugelverdedigers. Dan verandert er dus gewoon niets. En dan heb ik het nog niet eens over het signaal wat je afgeeft richting de eerste speler die bereid was om een behoorlijk deel van zijn salaris in te leveren. Zelf constant vragen om begrip voor de situatie waar de club zich in bevindt… En dan uitgerekend degene die bereid is om mee te denken slachtofferen op deze manier.

Kijk, niemand verwacht van Ronald Koeman dat ‘zijn’ Barcelona tot het laatste moment om alle prijzen meedoet. En er gelden duidelijk verzachtende omstandigheden. Denk bijvoorbeeld aan het blessureleed, het gebrek aan kwaliteit in de selectie en de beperkte financiële mogelijkheden. Maar tegelijkertijd wordt het steeds duidelijker dat Ronald Koeman niet degene is die Barcelona terug gaat brengen naar het niveau waar Joan Laporta naartoe wil. Hopelijk kan de club op een enigszins respectvolle wijze afscheid nemen, want dat verdient hij als mens en als clublegende.

29 september 2021 om 22:59

Heel raar dat jij je beste verdediger niet zou opstellen.

29 september 2021 om 23:03

Op basis van de wedstrijd die we zojuist hebben gezien zou ik Eric García ook even op de bank houden inderdaad. Ronald Araújo was een betere keuze, maar m'n punt was eigenlijk meer dat Ronald Koeman zelfs in deze omstandigheden toch gewoon keuzevrijheid had. En hij kiest doelbewust voor een systeem met vijf verdedigers en de nadelen als gevolg.

29 september 2021 om 23:12

Dat ben ik met je eens. Dit waren hele slechte keuzes van Koeman.

29 september 2021 om 23:02

Eric Garcia heeft laten zien een zeer en zeer matige verdediger te zijn. Waarom geniet hij je voorkeur? Koeman solliciteert naar zijn ontslag of hij heefr laten zien echt 0 verstand van voetbal te hebben.

29 september 2021 om 23:08

Op basis van deze wedstrijd zou ik 'm inderdaad ook niet opstellen. Maar dat was niet m'n punt. Ronald Koeman had zelfs in deze omstandigheden gewoon de keuzevrijheid om voor andere systemen of speelwijze te kiezen.

29 september 2021 om 23:13

Op basis van geen enkele wedstrijd zou ik Garcia opstellen. Traag, geen inzicht, verkeerde timing en erg lomp. Wat betreft systemen ben ik het volledig met je eens. Hoe kan je Luuk de Jong 3/4 wedstrijden een basis plek geven?? Mijn hoofd zegt: errorrrr!

29 september 2021 om 23:17

Dat is in mijn ogen overdreven. Eric García heeft duidelijk het aangeboren talent om voor Barcleona te spelen. Maar als je toch met drie centrale verdediger speelt, dan zou ik altijd Óscar Mingueza opstellen. Ach... Er zijn zoveel beslissingen waar ik het niet mee eens ben.

29 september 2021 om 23:21

Groot gelijk. Bij Man City zagen ze allang dat het een waardeloze verdediger was en lieten hem maar weg gaan.

29 september 2021 om 23:27

Ben het vaak met je eens maar over García niet,Die gozer is zo bang voor de bal en draait altijd met z’n lichaam weg in een duel of als iemand op doel schiet.Laat hem maar lekker op z’n trainings carrière richten,we hebben teveel van zulke watjes in het team.Roberto is er ook zo een.

30 september 2021 om 00:07

Mijn hemel Eric Garcia heeft het aangeboren talent ook voor Barca te spelen? En dat is duidelijk ook nog? Mijn goeie genade, die jongen kan er niks van. Pep heeft oog voor spelers die zijn spelletje beheersen. Als Garcia echt een typische Barca speler was dan had Pep hem zeker gehouden. Maar ook Pep zag het al vroeg in dat die jongen er niks van bakt. Zelfs Lenglet en Umtiti in huidige vorm zijn beter dan Garcia. Die jongen is van het niveau Real Sociedad, heeft helemaal niks te zoeken bij Barca.

29 september 2021 om 23:03

Piqué had geel op zak en speelde met vuur door een overtreding kort voor zijn wissel. Kon me daarom goed vinden in de wissel. Het was immers maar 1-0 en Barca zat in een betere fase met kansen op de aansluitingstreffer.

29 september 2021 om 23:13

Op zichzelf is de vroegtijdige wissel van Piqué niet een verkeerde beslissing, het ging me juist om het feit dat je zelfs na zo'n 'tactische' wissel nog altijd vast blijft houden aan hetzelfde systeem waarmee je al vanaf het eerste moment in de problemen kwam. Hij had bijvoorbeeld ook Mingueza en Puig in kunnen brengen. En dan met Ter Stegen, Migueza, García, Araújo, Dest, Puig, Busquets, De Jong, Depay, De Jong, Pedri kunnen spelen.

29 september 2021 om 23:15

Je vraagt je dan ook echt af wat nou het wedstrijdplan was van Koeman. Ik heb het niet kunnen ontdekken in ieder geval. Het leek echt helemaal nergens op

29 september 2021 om 23:21

Het wedstrijdplan was gebaseerd op angst. Benfica speelde met vleugelverdedigers Lazaro en Grimaldo die alle vrijheid kregen om de volledige flank te bestrijken, dus koos Koeman voor een systeem om hen in verdedigend opzicht op te vangen. In plaats van die vleugelverdedigers in hun rug aan te vallen koos Koeman voor de laffe aanpak. En dat is precies waarom hij Barcelona niet terug gaat brengen naar het niveau waar Joan Laporta naar zoekt.

Ik hoop hier welgeteld 1 positief gevoel aan over te houden: Koeman Out!!.

Lang verdedigd, maar hij maakt cruciale fouten. Opstelling klopt van geen kanten en formatie heb ik ook vraagtekens.

29 september 2021 om 23:18

En dan? Nieuwe trainer, hetzelfde kutbeleid en dezelfde spelers in de selectie. Ziet er ook niet best uit, toch?

29 september 2021 om 23:34

Inderdaad een nieuwe trainer. Die een beter kijk heeft op het spel. Luuk niet opstelt. Dest en Roberto thuislaat! Frenkie durft te wisselen voor meer snelheid en dynamiek ipv het spel vertragen. Iemand die durft te voetballen en ook een trainer die de spelers tot op het bot weet te motiveren en de strijdt aangaat. Een trainer die 433 speelt en niet met rare wissels aankomt. Iemand die lef heeft en Puig ook kansen geeft. Laten we hiermee beginnen, dit zou al een hele goede basis zijn op de club weer op te bouwen!

29 september 2021 om 23:19

Heeft geen zin deze man te verdedigen. Benieuwd of Japie weer met zijn smoesjes komt dat het aan veredelde jeugdteam ligt en hij maximale eruit haalt

29 september 2021 om 23:48

Opvallend inderdaad dat ik hem nog niet heb gezien in dit topic.

Afbraak van Barcelona in Europa is na vanavond wel compleet. Zal Koeman wel de kop kosten. Maar zou niet weten, wie met dit materiaal aantoonbaar beter zou presteren.

29 september 2021 om 23:49

Elke debiel. Zet mij daar en ik doe het beter, dat durf ik na het zoveelste debacle wel te stellen. Ik speel 433. Ik stel de juiste spelers op. Ik ga geen 532 of 352 spelen met Luuk de Jong in de spits. Ik begin met logica. Dat zou Koeman een keer moeten doen. Maar ik HOOP dat ik morgenochtend lees dat hij de laan uit gestuurd is.

Dit doet echt oprecht pijn om te zien maar toch ben ik van mening dat er zo veel meer in zit dan de ploeg laat zien. Het team speelt zonder idee, zonder vertrouwen in een stoke City speelwijze. Laporta zet alsjeblieft Koeman op straat en zoek een goede vervanger die volgens de filosofie van de club wil voetballen. En voor de mensen die weer komen schreeuwen dat het materiaal matig is.. kijk even Atalanta, Brugge en Villareal allemaal clubs met niet beter materiaal maar die volgens een bepaalde speelwijze spelen die bij de club past. Je kan ook leuk voetbal spelen met deze spelers maar het heeft geen zin als je coach je het veld in stuurt met de boodschap om niet te verliezen in plaats van om te gaan winnen! Koeman ontslaan gaat niet alles oplossen maar ik weet zeker dat het een deel van het probleem gaat oplossen. Barcafans blijf achter de club staan, we hebben jaren genoten en nu is het door de zure appel heen bijten!

30 september 2021 om 00:27

Niet om flauw te doen hoor, maar dit is het hele probleem: Atalanta en Villareal hebben absoluut beter materiaal dan dit huidige Barca. Club Brugge heeft qua team / selectiesamenstelling het ook beter voor elkaar.

Dit is je eerste 11: Ter Stegen - pauperspeler - Araujo - pauperspeler - pauperspeler. Pauperspeler - Frenkie - Pedri. Pauperspeler - Memphis - Fati (nét terug van een slepende blessure). Serieus, op die 'pauperspeler' plekken kun je of een veel te jonge jeugdspeler neerzetten, of een oude volgevreten en versleten vedette. Als je dan nog meerekent dat de Coutinho's en Puigs van deze wereld op een positie spelen waar je nu net wel kwaliteit hebt lopen, kan je ook concluderen dat de selectie hopeloos uit balans is.

Vorig jaar was een prachtig jaar. Toen was Barca echt lange tijd bezig met een wonder te verrichten, want toen moesten ze ook al 4x scoren omdat de verdediging zo lek als een mandje was. Uiteindelijk heel knap derde van Spanje. Nu heb je zowat al je doelpunten en Messi verkocht, en zijn de oude spelers weer een jaartje ouder. Als klap op de vuurpijl heb je de enige verdediger kunnen vinden die nóg slechter speelt dan Lenglet. Alweer rood.

Ik vind het echt schokkend dat je deze verzameling piepjonge jeugd, transfervrije, en volgevreten versleten spelers niet onder clubs als Atalanta en Villareal zet. Die hebben hun zaakjes echt zoveel beter voor elkaar. Ik zou heel misschien willen zeggen: Barca heeft meer potentie, aangezien die jeugspelers zoveel talent hebben. Maar op dit moment? Gewoon slechter.

30 september 2021 om 11:26

Leuk verhaal maar dat is natuurlijk zo’n onzin. Bosz speelde met Heracles ook mooi voetbal of is dat team ook beter dan dit Barca?

30 september 2021 om 15:13

Natuurlijk. Dat is mijn hele punt. Wel met de nadruk op 'team', he? Barcelona heeft natuurlijk wel betere voetballers. Je kunt geen leuk voetbal spelen als het gros van de pijlers in je selectie amper twee keer achter elkaar 90 minuten kunnen spelen. Door ouderdom, jeugd, of terugkeer na blessures. Hoe wil je er dan automatismen inslijpen? Daarbij, als je het hart en zowat al het scorend vermogen uit een team sloopt moet je sowieso weer vanaf nul beginnen. En dan nog, als er iemand lang nodig heeft om tot het goede voetbal te komen is het Bosz wel. Kost je veel punten, maar uiteindelijk heb je dan ook wat. Geen prijzen, maar wel mooi voetbal.

Teams bouw je van onderop af, en Atalanta en Villareal hebben allebei een veel betere verdediging dan Barcelona. Beide ploegen zijn volledig uitgebalanceerd en hebben een goede mix van talent en ervaring, aanvallend vermogen en defensieve zekerheid. Barca heeft op dit moment nul komma nul defensieve zekerheid, het aanvallend vermogen is broos en karig; de oudjes zijn te oud, en het gros van de jonkies te jong. Het is een mix van niks.

Het is leuk dat Koeman de jeugd de kans geeft, maar als je daar een heel seizoen mee aangaat vallen die jonge jongens bij bosjes neer. En waar ga je dan uit tappen? Barcelona C? Gaan we van de 17-jarigen naar de categorie 15/16? Echt, krankzinnig. Je hebt nog niet eens een adequate eerste 11, laat staan een selectie van 23. Zowat elke blessure is direct een enorme aderlating bij Barca, en jij wil roofbouw op de spelers plegen.

Als je zegt dat Atalanta en Villareal "niet beter materiaal hebben", dan onderschat je hen, of overschat je het huidige Barca schromelijk.

Barca heeft voorlopig helemaal niks te zoeken in de Champions League.

Als je in 120 minuten geen één schot op doel kunt krijgen en 6 doelpunten om de oren krijgt, is het wel heel erg gesteld. Dit Barca gaat het zelfs in de Europa League lastig krijgen.

Heel veel sterkte aan de Barca fans!

29 september 2021 om 23:17

Het wordt nu eerst vechten om een plaatsje in de EL. Verder ben je daarna volledig afhankelijk van hoe Bayern het in Lissabon gaat doen.

Koeman ontslaan gaat de problemen van dit Barca niet oplossen. De problemen binnen deze club liggen dieper dan de Marianatrog. Als Frenkie wat van zijn carrière wilt maken, ben ik bang dat hij een andere club moet gaan zoeken..

30 september 2021 om 00:09

Hoezo andere club? Frenkie zit gewoon op zijn plek bij Barcelona hoor. Denk je dat hij het verschil kan maken bij een Bayern? Dat is zijn niveau niet, dat kan hij niet aan. Frenkie hoort niet bij de absolute top.. het is een degelijke speler. Denk je echt dat de topclubs nog steeds in een rijtje staan te wachten op meneer tikkie terug tikkie breed? Haha die tijden zijn voorbij.

De grootste winnaar van de avond is de bankrekening van Koeman, die twaalf miljoen zijn nu zo goed als zeker binnen.

OT: Prima gedaan door Benfica, wordt nog een spannende strijd om plek twee in deze poule. Zelfs Barcelona is nog niet kansloos.

29 september 2021 om 22:58

En sommige vonden dat laporta maar een rare voorzitter is laporta had allang gezien dat koeman maar een middelmatige coach is.
Middelmatig is nog zacht uitgdrukt.

29 september 2021 om 23:01

Nou ja, de manier waarop Laporta met Koeman is omgegaan verdient natuurlijk ook zeker niet de schoonheidsprijs. Maar je kunt het hem inderdaad moeilijk kwalijk nemen dat hij van Koeman af wil, Koeman is gewoon geen coach voor Barcelona (en is inderdaad ook sowieso geen top coach).

29 september 2021 om 23:11

Laporta had gehoopt dat Koeman water bij de wijn wilde doen. Maar hoeveel het nu ook kost, het is afgelopen.

30 september 2021 om 05:34

Geen clubman en geen eer aan zich zelf houden om gewoon af te stappen. Laat de club maar meer geld trekken en dieper in de problemen komen. Hij maakt het zichzelf wel onmogelijk daar.

Ik vraag me af hoe Eric Garcia ooit een professionele voetballer is geworden? Man man man wat is dat een matige verdediger zeg. Gewoon een juffrouwtje.

29 september 2021 om 23:05

Helemaal mee eens. Echt nog nooit een goede verdedigende actie van hem gezien. Te traag fysiek en metaal, te slap, te klein, overal en altijd te laat en z'n man kwijt.

29 september 2021 om 23:31

Lol vindt z’n kapsel duidelijk belangrijker dan goed voetballen

Dan te bedenken dat PSV sterker was in beide potten tegen Benfica. Barca toch…

29 september 2021 om 22:58

Benfica is pas weer na PSV bij vlagen als vanouds gaan spelen dus dat zegt niet heel veel.

29 september 2021 om 23:03

Ik vind dat Benfica het prima gedaan heeft vanavond, maar ik denk dat PSV het niet minder zou hebben gedaan (al helemaal niet in de goede vorm van begin dit seizoen)

30 september 2021 om 00:07

@BenficaLopes Dat wat jij zegt, maar daarnaast: in de eerste wedstrijd tegen Benfica vond ik PSV helemaal niet sterker en in de tweede wedstrijd speelde Benfica een groot deel van de wedstrijd met 10 man... ja kunst dat PSV dan sterker overkomt. Hoe zou PSV spelen met 10 man?

29 september 2021 om 23:09

Barcelona had ook prima een paar goals kunnen maken maar het zakte helemaal in elkaar op het einde.

Depay is niet van het niveau Barcelona. Of nouja, hij is wel van het niveau van dit Barcelona. Past perfect zou je zeggen. Man man man. Hij lijkt me een sympathieke kerel, maar verder. 3x niks.
Luuk en Garcia: lol.

29 september 2021 om 23:14

Ja hoor, er is niks beters idd, maar dat neemt niet weg dat hij te kort komt voor Barca. De Barca fans hebben natuurlijk gelijk: koeman zal depay blijven opstellen, ook met een fitte Aguero/Dembele in de selectie.

29 september 2021 om 23:15

Hem niet maar Koeman die zo dom is geweest om hem te halen en om Suarez te laten gaan omdat hij te “slecht” was.

29 september 2021 om 23:17

Depay kan je er prima als invaller bij hebben maar voor het niveau waar Barcelona wil naar streven absoluut niet. Maar goed dat zijn ze allemaal niet eigenlijk op Pedri na vind ik. Dus je kan hem niet veel kwalijk nemen.

Werkelijk schandalig. Belachelijke opstelling al en dan dit wissel beleid. Om te janken. Als je coach zo faalt, en je hebt zo'n prutser achterin als Garcia (die z'n hele carrière al overal en altijd te laat, te slap, te traag is. Nooit gesnapt wat City en Barca in hem zagen/zien) dan wordt het erg moeilijk. Kansloos vandaag helaas. Luuk de Jong heeft Werkelijk niks toegevoegd en dan komt zo'n Coutinho het veld in die geen schim meer is van een voetballer (hij durft en kan niks meer) dan word ik als Barca fan toch echt verdrietig.

Koeman is morgen al geen trainer meer van Barcelona. 6 om de oren en 0 gescoord in eerste 2 wedstrijden is Barcelona volgens mij in 20+ jaar al niet overkomen.

Barcelona is echt hilarisch slecht. How the mighty have fallen.

morgen weer een evaluatiegesprek met Laporta om hem vervolgens niet te kunnen ontslaan met die oprotpremie. ik zou gewoon lekker met Depay in de spits gaan spelen want die Luuk De Jong voegt echt niks toe

29 september 2021 om 22:58

Wie heeft die Luuk gehaald dan en wie stelt hem op? In plaats van te beginnen met Couthino en Demir..?

29 september 2021 om 23:17

@barcalover123 ik heb het toch ook over de keuze van Koeman voor Luuk De Jong

29 september 2021 om 23:07

Je kan hem toch ook gewoon naar Barca B sturen met behoud van loon?

Lijkt me best een goede oplossing.

29 september 2021 om 23:33

Ben je het er nog steeds mee eens dat het beter was dat Messi zou vertrekken zodat ander konden “opstaan” kever??? 61 goals en assist met die team en dan vertellen jij een anderen doodleuk dat barca beter zal presteren zonder hem…

Redelijk Benfica gezien. Verdedigend  was het wel dramatisch hoor. Maar doordat Barca nog dramatischer was en de bal er niet inging toch nog een clean sheet.

Darwin had die bal gewoon moeten overspelen. Dat was namelijk een 1000% kans en 4-0 staat toch net iets leuker

Ben benieuwd welke trainer in dit zinkend schip wkl instappen als Koeman wordt ontslagen. Vraag me af of ze zijn ontslagvergoeding wel kunnen betalen..

Waar zijn al die kenners die zeiden dat barca beter af is zonder Messi zodat andere “op kunnen staan uit zijn schaduw”???? 47 goals en 14 assists met dit zooitje.

García ga lekker op je trainingscarriere focussen,Verdediger die z’n kapsel belangrijker vindt als voetballen zou geen prof moeten zijn tenzij je.

Tja je kunt er eigenlijk niks van zeggen dus doen we maar niet!

Dan toch maar wel, Koeman maakt spelers gewoon slechter en heeft geen benul hoe hij een elftal moet laten voetballen.

Elke wedstrijd hoop je dat het anders wordt.. Wat een zware periode is dit in fan te zijn van Barcelona. Uitschakeling in de CL lonkt.. Even geen woorden voor. 1 punt. De scheidsrechter was echt heel goed! Al z’n beslissingen waren terecht. Niks mis mee.

Dit Barcelona staat symbool voor de teloorgang van het Spaanse voetbal welke reeds is ingezet.

Begrijp dus totaal niet dat de opstelling is omgegooid ten op zichte van de wedstrijd tegen Levante.

Luuk de jong. Man man man! Frenkie lekker banken, met gavi busquets en pedri draait het middenveld veel dynamischer. Dest, Garcia en Roberto nooit meer opstellen.

Iedereen ff Koeman verdedigen dat ie te maken heeft met een jankselectie. Deze selectie is nogsteeds beter dan meer dan de helft van de clubs die meedoen aan de CL, maar Koemantje haalt er gewoon geen reet uit met zn Luuk de Jongetje en Destje in het team. Datsoort spelers moet je nieteens opstellen.

29 september 2021 om 23:09

Voeg Roberto en Garcia ook maar toe aan dat rijtje.

Ik denk terug aan de jongens van de Muppetshow.
Ze riepen dat ten Hag er niets van kon dat het allemaal uit de koker van Schreuder kwam.
Na Ajax is het alleen maar slecht gegaan met hem
Waldorff en Stattler zagen het goed. HAHA

Helaas, dit was de druppel. Ja de selectie is niet geweldig maar het begint bij strijd en passie. Ook dat is niet terug te vinden.

tegen Atletico moeten ze echt met een 3-3-4 systeem spelen hoor. Met Memphis-Fati-FdeJong-LdeJong kunnen ze echt gaan scoren en winnen!

29 september 2021 om 23:21

Ik kan je de uitslag al geven: 3-0 winst atletico. Met zo'n formatie ga je sowieso kapot tegen die ploeg.

Mijn hemel he, waar je vorig jaar Lenglett had die hoogst persoonlijk 20 punten heeft verpest, heb je dit keer Eric Garcia.
Mensen die beweren dat Barcelona een degelijk team heeft moeten de wedstrijd van vanavond nog eens kijken. Wat een armoede. Pique echt bedroevend slecht, en dan staat Garcia er ook gewoon naast te klungelen. Ik denk dat het klaar is voor Koeman maar ben benieuwd welke trainer wel kaas kan maken van deze selectie.

Barcelona speelt zonder vertrouwen.. en dat is echt de schuld van Koeman! Geen barca filosofie, is einde verhaal hoop ik voor hem. Anders word ik als barca fan ziek 😔

Lijkt alsof we van stoke city de speelstijl hebben gekopieerd. En mensen even serieus, dest mag echt strik erom heen en naar bayern. Geen een (!) voorzet is fatsoenlijk in de 16 gepompt , geen EEN!

Luuk geen woorden voor , geen barca materiaal.

Zal Koeman in zijn woning in Portugal blijven of neemt hij nog het vliegtuig terug naar Barcelona?

Kan Koeman zelf niet de eer aan zich zelf houden en die afkoop som laten voor wat het is
Wat een middelmatige coach is het.
Laporta had 100 % gelijk.

Al die mensen die Koeman blijven verdedigen: ga vooral door. Hopelijk pesten hem zodanig dat hij wel zelf weg wil. Kijken of hij dat kan volhouden. Gewoon die man helemaal het leven zuur maken dat hij er ook niet wil zijn.

Wat een triest zooitje bij elkaar, dit wordt lang en zwaar seizoen. Ik hield lang vertrouwen in Koeman, maar dat is helemaal afgezwakt. Hoe kun je in vredesnaam met 5 verdedigers gaan spelen en niet met 4-3-3. Het moet echt beter dit kan gewoon niet langer. We mogen de komende jaren van Barca niks meer verwachten wat een zwakke ploeg is dat geworden zeg.

Zou toch wat zijn zeg als Barcelona aankomend jaar in de Europa League actief is of zelfs helemaal klaar is in Europa. Ben benieuwd wanneer dat voor het laatst was. Eigenlijk ook wel terecht na al dat wanbeleid. Koeman zal op deze manier de kerst niet halen. Al is de selectie natuurlijk ook niet geweldig.

Koeman moet eruit maar wie gaat het beter doen met deze defensie? Dest wil alleen maar pingelen en geeft alleen maar voorzetten richting de parkeerplaats. Garcia is al zo vaak gewogen maar die komt echt te kort voor het top niveau en gaat dat ook nooit halen. Sergi Roberto...die kan beter stoppen met voetbal.
Luuk de Jong en Memphis ook drama die moeten toch gewoon 4 goals scoren vandaag met z'n tweeën. Pedri top en Frenkie ook wel ok. Overigens die Ter Stegen wat is dat voor clown geworden??

29 september 2021 om 23:07

Koeman is letterlijk en figuurlijk de weg kwijt
Weet zelf niet meer wat die aan het doen is
In de 88 minut nog even mengez in laten vallen.hij dacht dat barcelona met 0 3 voor stond.

Voor de 2x op rij 0 doelpogingen. Triester kan het bijna niet meer.

Ey waar zijn de mensen die Depay na zn eerste goals al zaten te verdedigen en meenden dat hij een topspeler was? Is een leuke speler voor Lyon, bij Barca niks te zoeken en luuk de Jong ga ik niet eens over beginnen

29 september 2021 om 23:10

Psv altijd je zit ernaast het is de coach niet de spelers.

30 september 2021 om 01:15

Dus het lag aan Koeman dat Depay tegen bijvoorbeeld Cadiz al die kansen miste?

30 september 2021 om 08:31

@jeff

Medeverantwoordelijk ja.

Als hij als coach elke dag stress en onrust brengt door zijn gedrag, docu maakt en jankt, en klaagt, team onder de bus gooit (spelers stellen niets voor) dat straalt allemaal af op de spelers.

Komt onnodige druk op hun schouders.

30 september 2021 om 11:11

Dat is helemaal waar MrKrillin, maar die wedstrijd had hij er toch 1 van moeten maken.. Ookal zoveel druk. Gister ook Luuk de Jong onmisbare kansen die hij mist..

Tja, naast Koeman die het duidelijk niet meer lijkt te weten, kan het ook alleen maar misgaan. Luuk de Jong die voor de zoveelste keer laat zien een dergelijk niveau niet aan te kunnen en een totale disbalans. Bovendien lijkt het me dat je 5-3-2 speelt om ruimtes achterin te vermijden, maar dan moet je niet relatief hoog gaan staan. Dan zijn de ruimtes achterin alsnog groot en ben je in de andere linies ook nog eens een poppetje kwijt. Hoe dan ook is dit Barcelona een ramp in elk opzicht. Nu is het dan Barcelona, maar wat was het goed geweest als dergelijk wanbeleid vaker afgestraft werd en niet alleen ten tijde van een pandemie. Barcelona heeft enkel de pech dat het voor hen op een verkeerd moment kwam, maar genoeg clubs komen in dergelijke situaties terecht onder die omstandigheden.

29 september 2021 om 23:13

Je hebt umtitte mengeza Coutinho
En koeman durft het gewoon om met een amateur garcia te starten.
Heb garcia sinds de wedstrijd bij valancia al
Afgeschreven.

29 september 2021 om 23:20

Iedereen weet dat Umtiti al 3 jaar klaar is met een leven als profvoetballer, het is maar dat ie zo'n dik contract heeft dat hij daar nog graag wil blijven rondhangen. Coutinho heeft zijn talent in een kast achtergelaten ergens in een dikke villa in de regio van Liverpool. En Mingueza is een redelijk goeie verdediger maar die heeft ook niet de antwoorden voor dit Barca.

29 september 2021 om 23:35

En garcia dan waar heeft die zijn talenten achtergelaten dan.

En wij maar denken dat Laporta een gek is omdat die Koeman geen kansen geeft. Laporta zag het allemaal veel eerder in dan wij, Hollanders met een Oranje brilletje op die het Koeman allemaal gunde. Alles valt op zn plek en nu begrijp ik dat Laporta echt van Koeman afwilde.

Heb zelf United zitten kijken maar toen ik even naar deze tussenstand keek toch wel verbaasd. Heb de wedstrijd niet gezien maar kan op basis van de laatste weken wel enigzins inschatten hoe Koeman deze wedstrijd in ging. Triest voor de club Barca en de supporters, hoe snel dit verval gaat. Het is te hopen dat een nieuwe trainer de boel kan omdraaien!

Dit is niet de schuld van Koeman. Het is een goede trainer. Alleen werd hij door Bartomeu al vanaf dag 1 in onzekerheid gebracht. Ook Laporta doet het niet beter. De club is gewoon kapot gegaan door wanbeleid en Koeman gaat hier lijkt het de dupe van worden.

29 september 2021 om 23:19

Mwoh, bij een 3-0 uit tegen Benfica, en dat in deze formatie met Luuk de Jong in de spits.. op een gegeven moment kun je niet meer het bestuur de schuld geven. Deze nederlaag valt echt wel de coach te verwijten.

Weeral hard gefaald, maar ik ben niet eens verbaasd meer. Knap wat Benfica vandaag heeft gedaan, gewoon echt een hele goeie ploeg. Gewoon een ramp heel dat Barca, kan haast anders dan dat Koeman nu wel weg is.

Ik wist al dat ik niet hoefde te kijken toe. Ik wederom sergi roberto rechtsback zag staan en luuk en memphis in de spits. Dit is letterlijk hoe Frank de Boer met dit Barca zou spelen. Een soort rommelig hoogconcept in je hoofd hebben maar er dan totaal geen sturing aan geven. Ook met deze ploeg had je kunnen winnen bij Benfica en had blijkbaar nog laag ingezet door te denken dat dit 1-1 zou worden. Wat een afgang.

Nou koeman was dit nou je droom,sommige dromen zijn mooier dan de werkelijkheid...

Denk dat dit de laatste wedstrijd voor Koeman was. Natuurlijk moet Barca flink gaan opbouwen en is de selectie matig, maar het systeem waar koeman mee speelt is ook een ramp. Laat ze maar eens flink afgaan in de CL en in de competitie, wellicht gebeurd er dan ook wat met de gehele directie die er een puinhoop van maken.

Voor mij is Luuk de Jong nu al afgeschreven en eigenlijk was hij dat al voor zijn eerste speelminuten bij Barca. Wat een ongelofelijk slechte spits is dat zeg.
Zelfs Rey Manaj, die een meer dan degelijke voorbereiding speelde, zou het beter doen.
Luuk is echt een schande voor alles waar het Nederlandse voetbal voor staat. Teert nog altijd op zijn doelpunten bij PSV maar Bjorn Vleminckx is ook ooit topschutter geweest in de Eredivisie en die zit nu te ‘kloten’ in het provinciale voetbal in Belgie.
Wat een schande zeg. Overigens ook een zeer matig staaltje vakmanschap van Koeman. Je opstelling omgooien tegen een Benfica. Dan moet je laag gevallen zijn.

29 september 2021 om 23:32

Is dat mensen nog de schuld geven aan de spelers.het is koeman die te laf is en bang is om te verliezen en toch verloren.
Angsthazen voetbal.

29 september 2021 om 23:37

Koeman zit nooit fout in zijn ogen. Wat een ongelofelijke grap is die man. Volgens mij ook maar 1 schot tussen de palen en dat tegen Benfica. Echt te triest voor woorden hoe ze spelen. Koeman kan makkelijk kiezen voor Ter Stegen; Mingueza, Araujo, Pique, Dest; Busquets, Frenkie, Pedri; Coutinho, Memphis en Demir in een normale 433 met de punt naar achter. Maar nee altijd Luuk erin he? Hoewel volgens Koeman heeft Barcelona dankzij hem een toekomst haha.

30 september 2021 om 08:39

@modirc

"hoewel volgens Koeman heeft Barcelona dankzij hem een toekomst haha."

Geen woord van gelogen, Barca heeft toekomst als de nieuwe Arsenal met Koeman aan het stuur

Zaterdag laatste examen tegen Atletico. Verlies is wegwezen denk ik.

Niemand het hier over Depay? Verassend? Wat was hij ontzettend slecht (beetje zaalvoetbal). Niets aannemen, niet vrijlopen, geen goede passing, ballen stuiteren weg etc. Vreselijk en niet de eerste keer, wat mij betreft en dat zal de nieuwe trainer beamen, wissel hem zsm.

Zal Xavi al in het vliegtuig zitten?

30 september 2021 om 00:06

Die gaat natuurlijk nooit instappen met deze selectie. Die kan het alleen maar fout doen op dit moment. Die wacht natuurlijk tot er een betere groep staat waar iets mee te halen valt, en gelijk heeft ie!

30 september 2021 om 00:18

@MR_United, heel veel slechter dan Koeman kan ook niet. Daarnaast komen er belangrijke spelers terug dus de resultaten zullen vast beter worden, lijkt me juist een redelijk moment om in te stappen.

Dit Barcelona is kapot ik snap
Al helemaal niet waarom ze Luuk de jong dest en depay hebben gehaald dit zijn
Geen spelers met het niveau van Barca met alle respect dit zin geen spelers van
Top niveau en de rest van de jongelingen
Doen ook hun best het zijn nog jonge mannetjes allemaal maar met dit team
Gaat geen een trainer kampioen worden of de CL winnen al zet je er 5 trainers neer met dit team kan je gewoon niks het is gewoon op

30 september 2021 om 00:39

Hala madrid dacht dat real gisteren ook verloren had weet niet eens meer de naam van die tegenstander.
Wat ik hier mee wil zeggen is je kan ook met
Een middelmatige elftal resultaat halen.
Maar Koeman haalt er helemaal niets uit sterker nog door zijn tacktiek systeem opstelling
Heeft hij gewoon gefaald en heb ook het iedee dat sommige spelers helemaal klaar zijn met zijn manier van werken.

Weg met die Koeman je heb coutinho die gevaarlijk kan zijn zet je op de bank en start je met Luuk 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️ Andere trainer zou het beter doen dus Koeman out

Tegen Bayern Munchen 0-3 kan ik nog wel enigzins inkomen. Maar tegen Benfica, dat gaat echt te ver. Portugeze ploegen zijn echt waardeloos dit jaar. Sporting - Ajax 1-5, Porto - Liverpool 1-5. Barcelona zit op niveau middenmoot Eredivisie momenteel.

30 september 2021 om 11:01

Bayern speelde toen echt maar op 80 procent. Als ze echt aangezet hadden, was het 7-0 of 8-0 geworden. Geen enkele speler van Barcelona zou bij Bayern in de basis staan.

Waauw afgetroefd door Benfica met 0-3, het team is compleet weggespeeld en het gaat van kwaad tot erger. Koeman kan maar beter aangeven dat er een nieuwe trainer voor in de plaats moet komen je ziet duidelijk dat er geen eer meer te halen valt. Laporta het werd tijd voor een faillissement pik met dan aan bartomeu.

Gaan de mensen in Nederland nu eindelijk inzien dat Koeman gewoon een slechte coach is, beetje niveau Frank de Boer en Jaap Stam.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren