Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Alle Engelse clubs en AC Milan trekken zich terug uit Super League

Laatste update:

Alle Engelse clubs zullen zich terugtrekken uit de Super League. Chelsea, Manchester United, Arsenal, Tottenham Hotspur en Liverpool volgen daarmee het voorbeeld van Manchester City, dat eerder op de dinsdagavond een statement publiceerde. Arsenal biedt zijn excuses aan en spreekt van 'een fout'. Volgens Sky Italia is het project momenteel stopgezet. Mundo Deportivo meldt dat de Engelse clubs van de UEFA een aanzienlijk geldbedrag hebben ontvangen om de Super League de rug toe te keren. The Athletic meldt dat ook AC Milan zich terugtrekt. De Italiaanse topclub heeft nog geen statement naar buiten gebracht.

"Als gevolg van het luisteren naar jullie en de bredere voetbalgemeenschap in de afgelopen dagen trekken we ons terug van de voorgestelde Super League", schrijft Arsenal in tweet. "We hebben een fout gemaakt, en we verontschuldigen ons ervoor." De club heeft een open brief gepubliceerd aan de fans. Daarin schrijft Arsenal dat de afgelopen dagen opnieuw hebben laten zien hoe sterk de gevoelens van de fans voor de club en voor het voetbal zijn. "Daar hoefden we niet aan herinnerd te worden, maar de reactie van de supporters heeft ons de tijd gegeven om verder te reflecteren en er diep over na te denken."

"Het was nooit onze bedoeling om zoveel ongenoegen te veroorzaken. Maar toen de uitnodiging voor de Super League kwam, wilden we niet achterblijven en wilden we de toekomst van Arsenal beschermen, hoewel we wisten dat er geen zekerheden waren. We weten dat het tijd zal kosten om jullie vertrouwen te herstellen in wat we hier bij Arsenal proberen te bereiken, maar laat duidelijk zijn dat het besluit om deel te nemen aan de Super League werd ingegeven door onze wens om Arsenal, de club waar jullie van houden, te beschermen, en het spel waar jullie van houden te ondersteunen middels grotere solidariteit en financiële stabiliteit."

"Stabiliteit is essentieel voor het voetbal en we zullen blijven strijden om daarvoor te zorgen. Het systeem moet gerepareerd worden. We moeten samenwerken om oplossingen te vinden waarmee de toekomst van het spel wordt veiliggesteld. Tot slot: we weten dat deze situatie erg verontrustend was aan het eind van een jaar dat voor iedereen enorm zwaar is geweest. Ons doel is altijd om de juiste beslissingen te nemen voor deze mooie voetbalclub, en om de club te beschermen richting de toekomst. We hebben hier niet het juiste besluit genomen en dat erkennen we volledig."

De statements van de andere clubs zijn een stuk korter. Manchester United en Liverpool erkennen niet een fout te hebben gemaakt. "In de afgelopen dagen heeft de club afgevaardigden gehoord van verschillende betrokkenen, zowel intern als extern, en we willen hen bedanken voor hun waardevolle bijdragen", is het enige wat Liverpool erover schrijft. Manchester United schrijft: "Wij hebben zorgvuldig geluisterd naar de reactie van onze fans, de Engelse regering en andere betrokkenen. We blijven werken met anderen in de voetballerij om duurzame oplossingen te vinden voor de langetermijnuitdagingen voor het voetbal."

Tottenham Hotspur bevestigt het vertrek eveneens en komt bij monde van voorzitter Daniel Levy met een reactie. "We betreuren de onrust die is veroorzaakt door het Super League-voorstel. We vonden het belangrijk dat onze club deelnam aan de ontwikkeling van een mogelijke nieuwe structuur waarin Financial Fair Play en financiële stabiliteit beter gewaarborgd konden worden en er significant meer steun zou komen voor de bredere voetbalpiramide. We geloven dat we nooit stil moeten staan en dat de sport voortdurend de competities moet evalueren om ervoor te zorgen dat het spel waar we allemaal van houden zich blijft ontwikkelen en fans blijft enthousiasmeren. We willen alle supporters bedanken die hun weloverwogen meningen hebben gegeven."

“Zoals eerder deze avond naar buiten is gekomen, kan Chelsea bevestigen dat het de formele procedures is gestart om zich terug te trekken van de groep die de plannen ontwikkelt voor de European Super League”, schrijven the Blues op de clubwebsite. “Nadat we ons vorige week bij de groep hebben gevoegd, hebben we nu de tijd gehad om de zaak volledig te bestuderen. We hebben besloten dat de plannen niet het beste zijn voor de belangen van onze club, de supporters en de voetbalwereld.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zat eraan te komen. Laten we hopen dat het dan ook snel afgelopen is met dit ridicule idee!!!!! Geef mij maar gewoon de heerlijke champions league avondjes, mag wat mij betreft komend jaar ook even zonder de “founding fathers” zodat ze hun lesje leren.

20 april 2021 om 23:57

Het is al klaar! Wel duidelijk dat de Engelse clubs het het minst nodig hadden financieel gezien. De Zuid Europese clubs hebben het echt harder nodig, maar alleen om hun eigen gaten te dichten die mede en vooral door hun eigen onkunde zijn ontstaan.

21 april 2021 om 00:29

Klopt. Ook komisch dat de vergadering van de 3 Spaanse topclubs een uurtje eerder afgelopen leek te zijn. Die zullen verwacht ik alsnog snel terug komen op hun besluit nu, en de ESL snel verlaten. Zo niet, wens ik ze veel succes in deze 'super competitie' samen met Juve en Inter.

21 april 2021 om 07:30

Maar er staat in dat ze een aanzienlijk bedrag van de uefa gekregen hebben...

20 april 2021 om 23:58

Eufa moet nu doorpakken en het geld beter verdelen en zeker niet meer dan 4 plekker geven per land. Hoe meer competitie hoe beter. Teams met een eigen DNA en speelwijze is gewoon leuk om naar te kijken. Teams als Sevilla, Leicester، West Ham, Leeds, Aston Villa, Monaco, Lazio Roma, Ajax.

21 april 2021 om 00:01

Klopt als een bus. Het is wel duidelijk geworden dat de supporters dat liever willen dan die narcistische Super League. Je moet het allemaal gewoon op sportief gebied verdienen.

21 april 2021 om 00:04

Heb je de nieuwe CL opzet gezien? Dat is helaas ook gewoon een belachelijk concept.

21 april 2021 om 00:10

Lierse, dat wordt de volgende stap.

21 april 2021 om 00:12

Nu ik heb de laatste dagen bewezen te cynisch te zijn, dus laat ik je het voordeel van de twijfel geven 😉.

21 april 2021 om 00:20

Haha, scherp man 🙏

21 april 2021 om 00:24

Van al die clubs die je noemt hebben alleen Ajax en Sevilla iets wat je eigen dna kunt noemen, stel je niet zo aan.

21 april 2021 om 00:27

@Formus Dat wordt niet de volgende stap omdat 20 ploegen uit de 5 grootste competities al rechtstreeks voor kunnen kwalificeren. Reken daarnaast nog de kampioenen en vice kampioenen van anderen landen en jij hebt genoeg steun om het project te laten doorgaan hetgeen al gebeurd is. Supporters van Ajax, Porto, Dortmund etc zal je niet meer horen want 80-90mil gaat gegarandeerd zijn.

21 april 2021 om 01:15

Nope, er komt zoiets als een lucky loser system. Waarbij als Napoli of Spurs 6de wordt ze op basis van voorgaande seizoenen een groepsfase ticket krijgen. 2 van die tickets zijn er voor de top 5 leagues

21 april 2021 om 06:22

Nee gewoon alleen kampioenen. Champions League heet het toch?

21 april 2021 om 07:11

Zoek jij de plannen maar op die al zijn goedgekeurd. Dat gaat het nooit meer worden

21 april 2021 om 07:35

Dan krijg je dus ook de kampioenen van Noorwegen, Roemenië en Litouwen structureel in de CL. Dan liever toch minimaal nog de nummer 2 van Spanje en Italië erbij.

21 april 2021 om 07:46

Ben bang dat dit hele gebeuren gewoon een spelletje cq dreiging was van de grote clubs om te proberen weer meer zekerheden los te peuteren bij de UEFA. Zou me niets verbazen als de uefa stiekem ergens een dealtje met ze gemaakt heeft. Time will tell..

21 april 2021 om 08:33

@marton3103, dat redeneer je fout. Als structureel de kampioenen van dat soort leagues toegevoegd worden, zullen zij ook met inkomsten krijgen een groeien ipv al het geld te centreren in een paar 'top' landen

21 april 2021 om 10:12

@marton, want? alleen om dat die aantrekkelijker voetbal spelen? of omdat ze beter spelers hebben? kampioenen uit noorwegen roemenie en litouwen zijn ook gewoon bij de uefa aangesloten en zouden dus gewoon dezelfde rechten moeten krijgen als elk ander land, maar ja het geld regeert

21 april 2021 om 15:28

@juweel, omdat er dan een veel spannendere competitie ontstaat. Het kan aan mij liggen, maar ik zie dan liever nog bijvoorbeeld barca en liverpool erbij dan de kampioen van Gibraltar en de kampioen van de Faeröer eilanden. Dan komt het niveau van de Champions league in de buurt van de KKD.

21 april 2021 om 00:58

Ik snap dat mensen graag de verantwoordelijke gestraft zien worden. Maar de eigenaren en voorzitters zijn hier de schuldige. Niet de spelers of coaches. Straf niet de club, maar de leiding. Geen enkele echte fan of betrokkene van deze clubs zag dit gebeuren zitten.

21 april 2021 om 04:47

En hoe stel je voor alleen de eigenaren te straffen dan? Ik zie vanuit de UEFA geen andere mogelijkheid dan de clubs hierin te betrekken...

21 april 2021 om 09:52

Vrij simpel, vanaf 2023 alle clubs in Europa verplichten ofwel het Duitse model (max 49% eigenaarschap, de rest zijn de fans) of een Socio structuur te implementeren. Prive eigenaarschap is het probleem hier, dat moet geschrapt worden.

21 april 2021 om 04:28

Aangezien de UEFA juist geld niet om af te zien van de Super League (juist een beloning), zie ik ze de clubs niet straffen door ze uit te sluiten... Ik had ze nooit geld geboden en ook gestraft, maar dat zie ik niet meer gebeuren. Het lijkt erop dat de Super League gewoon een idee was om druk uit te oefenen op de UEFA en om daar meer geld en wellicht macht los te troggelen.

21 april 2021 om 07:34

Als dat het geval is dan hebben ze het slim gedaan. Ongelooflijk veel mensen schermen ook met een aanbod van een ander bedrijf om ze hun contract bij de huidige werkgever op te laten waarderen.Ze hebben waarschijnlijk de backlash wel onderschat dan.

21 april 2021 om 07:48

Ik denk persoonlijk dat ze te snel door wilde pakken. Had gewacht tot na Qatar en eerste keer "nieuwe CL", grijp die 2 dingen aan als reden dat verandering nodig zijn en je had al breder draagvlak onder de supporters wanneer dat CL format niet bevalt. Zeker wanneer ze daar een Lucky loser invoeren kan je dat gewoon overnemen en je bent nieteens de boeman. Ik verwacht dat dit uiteindelijk wel gaat gebeuren, zelfs wanneer de fans tegen gaan zijn.

21 april 2021 om 08:25

Dat ze te snel door wilde pakken is wel zeker. Het gad er al heel anders uit gezien als ze met een compleet olan naar buiten waren gekomen. Met dit is het speelschema, sperldagen en een uitzendgemachtigde. Dan eas het olaatje ineens duidelijk. Maar dat er een soort van SuperLeague gaat komen op termijn is bijna zeker. Alleen zal die uit een stuk if 32 clubs gaan bestaan. Verdeepd over 2 zones, waarna play-offs worden gespeeld

Vermakelijk om het hele idee zo snel in te zien storten moet ik zeggen!

20 april 2021 om 23:59

Niet om te provoceren maar hoe kijk je nu naar perez als een van de belangrijkste mensen in het proces?

21 april 2021 om 00:01

Super League alleen met real Madrid
Winnen ze ook eens iets

21 april 2021 om 00:02

Ja die man heeft zijn imago in sneltreinvaart onderuit gehaald. Is de afgelopen 48 uur ofzo een beetje het gezicht van de super league geworden. Zie hem graag vertrekken dus benieuwd hoe dit allemaal af gaat lopen.

21 april 2021 om 00:04

Iets? 13 champions league titels,34 la liga titels?

21 april 2021 om 00:05

Want ze hebben nooit wat gewonnen wil je zeggen?

21 april 2021 om 00:07

Ben/was groot fan van de zakenman Perez, heeft Real Madrid gered. Echter vind ik hem nu 1 van de grootste engnekken van het voetbal. Perez zei toch dat niemand groter was als de club Real Madrid? Meneer Perez is zelf niet groter als het Europese voetbal en ook niet groter als de club Real Madrid, van mij mag hij weg.

21 april 2021 om 00:28

@LosBlancos lekker is dat man. Hij probeerde jullie alleen maar te helpen, de manier waarop was verkeerd maar om hem nu gelijk af te schrijven na alles wat hij heeft betekend voor Madrid is echt schandalig. Iedereen zit wel te janken over voetbalfans dit dat maar voetbalfans zijn wispelturig en dat laat jij weer mooi zien.

21 april 2021 om 00:36

@ayCaramba, hij probeerde misschien wel Real te helpen maar daarmee zou hij wel de andere kleinere clubs kapot maken. Dus zoiezo zat Perez fout.

21 april 2021 om 00:38

Snap wat je bedoeld qua wispelturigheid. Een super league achter iedereens rug om is alleen wel van een ander niveau. Maakt het hele competitievoetbal kapot voor geld, ookal wil hij real helpen.

21 april 2021 om 01:12

Real Madrid is de huidige landskampioen? Je kan veel zeggen maar een grap maken over prijzen winnen raakt kant noch wal ben ik bang.

21 april 2021 om 01:29

En dan heb je het niet eens over die 3x cl achter elkaar

21 april 2021 om 09:55

AyCaramba, hij wil Real toch als een bedrijf runnen ipv als club? Een CEO bij een groot bedrijf had bij zo'n mega blunder ook zijn spullen mogen pakken, in elke branche. Dus laten we dan consequent zijn, ook met goede intenties is een mega fout een mega fout.

21 april 2021 om 11:47

Ben het eens je weg met hem ben geen fan meer van hem denkt alleen aan geld geld zonder rekening te houden met zijn fans en voetballiefhebbers

21 april 2021 om 00:00

Iets van Perez gehoord?

21 april 2021 om 00:01

Las ergens dat Perez nu ook onder druk is komen te staan als voorzitter bij Real. Is natuurlijk wel heel tactisch geweest om met dit plan te komen vlak nadat hij herkozen is als president van de club bedacht ik me net.

21 april 2021 om 00:06

Dat is vgm een beetje het laatste nieuws idd. Benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen met betrekking tot Perez.

21 april 2021 om 00:11

Undercover, zei ik vanmiddag ook al. Maar zelfs hij kan de aankomende druk waarschijnlijk nooit weerstaan.

21 april 2021 om 00:13

Zit in zijn Castello en el Aire.

21 april 2021 om 00:43

Perez heeft de grootste ballen getoond tenminste. Al die clubs kunnen zich wel hebben teruggetrokken maar we all know what they really want. Perez heeft en zal mijn stem hebben.

21 april 2021 om 00:59

@bpreal
Daar heb je dan wel weer gelijk in. Perez is geen lafaard.

21 april 2021 om 00:42

Dit is gewoon zo in scène gezet, echt prachtig hoe iedereen in die fake coupe is getrapt en het gaat accepteren ook nog. Ze zagen dat ze door de pandemie hun status zouden kwijtraken als de elite clubs, en door de nieuwe bedragen die de uefa heeft gepubliceerd ( tussen de 4,5 en/of 5 miljard ipv 3,5 miljard) hebben ze hun zin gekregen.

21 april 2021 om 03:01

Helemaal niet want dat geld moet je nog steeds verdienen. En dat welkomstpakket van JP Morgan kunnen ze ook voorlopig op hun buik schrijven. Startgeld voor een CL campagne vs startgeld als founding member van deze Super League. Gigantisch verschil nog steeds. De Spaanse ploegen hebben dit gewoon nodig. De Engelse veel minder.

21 april 2021 om 10:24

Dus Real Madrid en Barcelona, die beide meer omzet draaien dan welk Engels team ook, hebben het enorm nodig?

21 april 2021 om 07:29

En met een bonus voor die Judassen én een nog ontoegankelijkere champions league waar ze ook nog een grotere deelname bonus voor krijgen. Nee, fans verliezen deze week enorm, vind ik. Behalve als je bij halve staatsbedrijven als Barca of Real op de tribune zit. Bah. Het was het kampioenenbal waarbij ook clubs als Celtic, Salzburg, Monaco of PSV een kans moeten krijgen als ze kampioen zijn. Smerige Spaanse en Engelse geldwolven. Wat een zege zou een failliet Barca of Juventus toch zijn voor echte gelijkheid.

Ben benieuwd of er alsnog consequenties komen, ik denk dat alle clubs eerst het respect van hun fans terug moeten gaan winnen

20 april 2021 om 23:59

Ze hebben nu alle macht aan Uefa gegeven. Die staan sterker dan ooit. Nu hopen dat Uefa strenge regels gaat doorvoeren. Geen prive eigenaren/staten. Commisies aan zaakwaarnemers aan banden, geen schulden, salarisplafond, max transfers

21 april 2021 om 00:04

Macht aan de uefa idd maar ondertussen ook meer CL geld wat ze gaan ontvangen. Heel benieuwd hoe het gaat worden. Verwacht niet dat wat je benoemd uit gaat komen helaas. Eigenlijk geen 1.

21 april 2021 om 00:08

En geen bevoorrechte landen meer, tenminste niet 4 deelnemers uit de 'toplanden'. Tot nummer 15 van coëfficiënt ranglijst moet de kampioen altijd meedoen.

21 april 2021 om 00:08

@MrKrillin Geen eigenaren? Dan stort alles als een pudding in elkaar. Dat gaat nergens over aangezien je dat niet zomaar even kan veranderen.

21 april 2021 om 00:14

Silvacity, dan verkoop je het maar op de beurs. Met een max van 1 procent per partij (bijvoorbeeld).

21 april 2021 om 00:21

Waarom zou de uefa dat doen?

21 april 2021 om 00:56

@Formus Zelfs de Duitse clubs hebben eigenaren die gedeeltelijk eigenaar zijn. Sterker nog, het kan helpen om clubs die injectie te geven om ze overeind te helpen en te ondersteunen. Daarnaast zijn er genoeg andere redenen waarom je dat niet kan verbieden. Dit soort dingen roepen gaat nergens over.

21 april 2021 om 01:00

Lees je in over de nieuwe CL zou ik zeggen. In het Zwitserse model die de UEFA heeft voor de nieuwe CL mogen de top 5 landen ieder 4 clubs leveren voor de CL. Daarnaast zijn er voor die 5 League ook 2 underachievers plekken. Dus als bijvoorbeeld een Chelsea opeens 6de wordt dan verliest Engeland een plek in de Europa League of conference cup en dan gaat die ook in de CL. Rechtstreeks in de groepfases

21 april 2021 om 07:39

@Marie,Op zich best logisch. De Champions League is voor de sterkste clubs met de betere spelers. Ook een club die daar zesde wordt heeft meer kwaliteit dan de nummer 1 van pakweg Roemenië. De CL is toch al een gedrocht die kleinere competities verstoord. Voor de concurrentie binnen de kleinere competities is het alleen maar beter als hun kampioen de groepsfase niet bereikt.

21 april 2021 om 08:46

Dus jij wil geen eigenaren bij clubs? Dan was de SuperLeague een nog beter isee voor behoud van het voetbal. Maar het licentie systeem mag wel aangepast worden naar Nederlands of Duits model. Zaakwaarnemers aan banden keggen, ik hoop dat dat lukt, maar salaris plafont is te makkelijk te omzijlen, dus geeft geen zin en de vergoedimgen zullen er dus niet van omlaag gaan en maximaal transferbedrag is is alleen nadekig voor kleinere clubs, want geen enkele grote club verkoopt voor mega bedragen

21 april 2021 om 08:49

@formus Ja, naximaal 1% per partij? Dan is de club dood. Want dan moet je met 100 partijen bekeid maken. En die willen allemaal wat anders. Komt dus nooit goed.

21 april 2021 om 10:02

Heuvel 1974, daar zijn 2 oplossingen voor. Zie het Duitse systeem (altijd 51% in handen van de fans, die een voorzitter kiezen met andere aandeelhouders) of een Raad van Commissarissen, of het Sociosysteem. Zoveel opties, niet alleen de beren op de weg zien. 51% in handen van lokale fans zou voor elke club het bestaansrecht garanderen en de authenticiteit bewaren. Elke club.

20 april 2021 om 23:59

Ook erg benieuwd naar. Zou mooi zijn als ze hun premies van komend seizoen moeten verdelen onder de overige clubs uit hun nationale competities oid. Jaartje uitsluiten van CL-deelname zou ik ook prima vinden, al zal dat de UEFA andersom ook waarschijnlijk weer geld kosten dus minder aannemelijk.

21 april 2021 om 00:05

De clubs hoeven geen respect terug te winnen, de eigenaren doen dit en die zullen nooit respect krijgen na deze actie. Ik denk/hoop dat protesten zullen aanblijven tot ze stuk voor stuk zijn opgerot.

Die League heeft niet lang stand gehouden 😄 een beetje schieten met losse flodders

Heeft Zidane zijn mening al uitgesproken over SL?

21 april 2021 om 00:00

Heeft die de tijd daar voor gehad. Voor hij het hoorde van Perez is die al weer van de baan.

21 april 2021 om 00:19

Volgens mij is die nog steeds zijn ziekenboegbezoek van afgelopen weekend aan het afronden, schijnt dat ie nog geinformeerd moet worden wat een Super League precies is.

21 april 2021 om 00:29

Hahaha nice👌👍, hou ik van.

21 april 2021 om 00:40

Zei in een persconferentie omtrent de wedstrijd tegen Cadiz dat het de keuze van Perez is en dat hij het niets vind (hij zei het niet letterlijk zo maar hij impliceerde het).

21 april 2021 om 07:11

Geruchten gaan rond dat zelfs Zidane een blessure heeft opgelopen tijdens de training van zijn overige 13 spelers :D.

Geweldig! Blijkbaar is het dus toch mogelijk om de eigenaren van de grote clubs te laten luisteren naar de fans.. Dit toernooi stootte tegen de borst van iedere vorm van voetbalcultuur die wij kennen en waarderen, ik hoop dat we die Amerikaanse ziekte voor eens en voor altijd uit de sport kunnen weren.

21 april 2021 om 00:32

Het was dan ook een Amerikaanse project, ze hebben gegokt en verloren. Ik word de gelukkigste man op aarde als Kroenke vertrekt bij Arsenal.

21 april 2021 om 00:57

Schijnbaar is er een eigenaar van een Engelse club aan het dubben om de club te verkopen. Laat het Kroenke zijn!!

21 april 2021 om 01:11

Denk eerlijk gezegd dat het Glazer is, hilarisch ook wat Neville deelde over de aandelen die 7% gedaald waren in een paar uur tijd. Denk dat ze snel om de tafel gaan met de Saudische prins.

Wat een zwakke voorstelling. Al deze clubs hebben zoveel krediet bij mij nu verloren. Eerst heel stoer doen met je eigen competitie en gelijk wegwezen als het te heet onder de voeten wordt, opsodemieteren!

Heel dit gebeuren nu met die Superleague hoort een grote Eye-opener te zijn, het voetbal is het voetbal niet meer, een totaal compleet doorgeslagen eng wereldje is het, slaat nergens op allemaal. De CL is van een miljoenenbal een miljardenbal geworden, er staat zoveel geld op het spel dat die afgrijselijke VAR het leven in geroepen is, eigenaren zijn oa investerings-maatschappijen, sjeiks en olie magnaten, wordt tijd dat er weer minder geld op het spel staat en meer over voetbal gaat, dan moeten de spelers salaris inleveren en iedereen weet dat dat ijdele hoop is, helaas... Er staat meer op het spel als het voetbal aan kan, daarmee wordt de nek van het voetbal dicht geknepen, en als het voetbal dood is gaan de heren van het grote geld ergens anders het hele spel opnieuw opvoeren, met alle gevolgen van dien.

21 april 2021 om 00:04

Kom maar bij ons kijken: Bal-op-t-dak 14. Wordt soms op aardig niveau gevoetbald (2 minuten per wedstrijd), maar vooral op Super League niveau gedronken.

21 april 2021 om 00:06

Zou het zo overwegen, ik zit al een paar jaar naar een partijtje bagger voetbal te kijken in die grote lege Kuip, zou gewoon strafbaar moeten zijn zo slecht..

21 april 2021 om 05:39

Volledig met je eens, het is een eng wereldje geworden waarbij het allang niet meer gaat over de sport, entertainment en de fans. Ook het verschil tussen jou en mijn club is te groot geworden door het grote geld en de graaicultuur.

21 april 2021 om 07:47

Dat is makkelijk op te lossen hoor. Nederlandse clubs gewoon niet meer in Europa laten spelen of de gigantische CL gelden verdelen over de hele competitie met uiteraard een iets hogere beloning voor de deelnemende club. Max 2x het bedrag wat de rest van de clubs ontvangt.

21 april 2021 om 08:16

Ik kan een NBA league pass ook wel aanraden. Een vermakelijke sport, 80 wedstrijden per team per seizoen en als je het overdag kijkt kun je alle reclame en time-outs automatisch overslaan

Dit laten we toch niet ongestraft gebeuren? En met open armen weer ontvangen? Nee anders ben je als Uefa niet serieus te nemen, met boetes als trappen bezet houden. Ik voel wat voor om ze 5 jaar geen zeggenschap te geven binnen de UEFA en ECA en een jaar geen Europees voetbal.

21 april 2021 om 00:05

En dan maar iedereen straffen (miljoenen fans, sponsors, werknemers) die er totaal niks mee te maken hebben? Alleen omdat de hoogste bobo’s dit hebben besloten. Lijkt me niet de juiste oplossing. Het zijn juist de fans die hebben laten zien dat als ze zich verbinden, er niemand sterker is dan ons.. En de UEFA blijft ook gewoon een corrupte organisatie.. Heb ik ook nog steeds totaal geen respect voor.

21 april 2021 om 00:10

In 1985 werd het hele Engelse voetbal 10 jaar uitgesloten van de Europese bekertoernooien alleen door het Heizeldrama. Dan stelt een schorsing van betreffende clubs voor 1-3 jaar toch niets voor?

21 april 2021 om 00:11

UEFA is geen haar beter, maar dit kan en mag je niet ongestraft laten. Sorry voor de supporters, sponsers etc. Maar wat deze clubs gedaan hebben is het ergste wat ze hebben kunnen doen en dat hebben ze gedaan. Laat ze dan maar even de gevolgen voelen en een jaartje hierover nadenken.

21 april 2021 om 00:13

Idd ik zit niet te wachten op een jaar zonder topclubs na dit corona seizoen. Zal ook zowat het laatste jaar voor Messi en Ronaldo worden. De posities van de voorzitters en eigenaren lijken al te wankelen. Verder mag het sportieve blijven zoals het is.

21 april 2021 om 00:34

Wat mij betreft pakken ze gewoon de leiding van de organisaties aan. Geen buitenlandse invloeden meer, geen externe financiers en al helemaal geen olie geld etc.

21 april 2021 om 01:21

Wat is buitenlands dan? Buiten Europa? Buiten west Europa? Kinda racist komt het over

21 april 2021 om 07:13

"geen buitenlandse invloeden, geen olie geld (Arabieren/Russen)" hoe wil je dit dan noemen ?

21 april 2021 om 08:17

Dat was vijf jaar na nadat tientallen mensenlevens verloren gegaan zijn als gevolg van constante misdragingen van Engelse supporters. Niet te vergelijken met een initiatief van clubs om een ander model te introduceren.

21 april 2021 om 13:42

Conservatief en een soort Europees chauvinisme, maar duidelijk geen racisme. Zoek de definitie maar eens op.

21 april 2021 om 00:20

Het idee wat voorgesteld was is slecht. Maar het principe dat er nieuwe ideeën als tegenmacht tegen Uefa kunnen worden voorgesteld vind ik juist goed. Let wel: zo is ook de Premier League ontstaan.
Vind het absurd om te zien hoe in deze hele casus de monopolie van de Uefa op (inter)nationale profcompetities nu wordt omarmt. Om het ene oncompetitive idee tegen te gaan, wordt het andere nu geaccepteerd. Dat vind ik slecht.

Dus nee, ik zie liever dissidenten niet gestraft worden. Ik heb liever dat dit momentum wordt aangegrepen om gebrek aan transparantie en eerlijke verdeling van toernooi gelden (meer naar clubs, minder naar Uefa) te eisen.

21 april 2021 om 00:24

@Jorinus Exact maar blijkbaar kan men niet zo verder nadenken. Bedoel idd het idee was bagger maar het grotere plaatje wordt totaal niet gezien. De macht van de Uefa, het geld dat zij continue binnenharken etc. Nu kunnen ze onder druk gezet worden om veranderingen in te brengen, transparanter te zijn maar nee alle ogen zijn gericht naar de grote 12. Tsja. Alsof de Uefa nog aan de echte fans denkt.

21 april 2021 om 00:26

We hebben nu wel al een vooruitzicht. Als er ooit een betere voetbalbond opgericht zal worden dan zullen de Uefa en Fifa er alles aan doen om hun monopolie te kunnen behouden.

21 april 2021 om 00:34

Het idee is slecht uitgevoerd, maar de intentie was juist goed. Maar och, wat heb ik eeen hekel aan de Uefa. Nu gaan ze dus door met wat ze mee bezig waren. Fantastisch...

21 april 2021 om 00:37

Dat is ook niet echt vreemd natuurlijk. Ook ik praat de uefa / fifa niet goed als organisatie, maar ergens vind ik die 12 clubs ook rete ondankbaar. Die 4 gegarandeerde CL plekken was ook al een flinke gift vond ik van de Uefa. En dan jaren later alsnog eruit stappen om zelf iets op te richten..
Nee de Uefa is ook geen transparante of eerlijke organisatie, maar deze Super League was dat ook absoluut niet geweest.

21 april 2021 om 01:15

Het principe is zeker goed, kijk wat het bijvoorbeeld het darten heeft gebracht. Maar doe het dan zo breed mogelijk en niet alleen gericht op de elite. Uiteindelijk, als je het voor sport doet, moet iedereen er beter van worden.

Wel vind ik dat deze partijen gestraft mogen worden voor het egoisme in handelen. Vooral financieel, dus in de vorm van een boete, daar het een grove blunder is van de toplaag. Niet van de spelers, medewerkers, fans of anderen.

21 april 2021 om 07:59

Dit is een mooi moment voor de Knvb om een voorbeeld te stellen en een signaal af te geven naar de rest van Europa. De CL gelden zorgen voor een nog veel extremere financiã«le onbalans in de Eredivisie. Om de woorden van Edwin van de Sar bij de ECA te gebruiken: de competitieve balance is volledig zoek. De enige manier om de Eredivisie eerlijker te maken is om de immense CL gelden over de hele competitie te verdelen. Het is funest voor een eerlijke competitie als een club alleen voor deelname al een bedrag ontvangen dat een veelvoud is van de totale begroting van de helft van de clubs in de competitie. Een deelnemende club krijg de kosten voor deelname vergoed (premies, verblijf, scoutingskosten e.d.) en het resterende bedrag wordt gedeeld door bvb 22. 2 porties voor de deelnemende club, 1 portie voor alle andere clubs in de Eredivisie en 3 porties verdelen over clubs op het tweede niveau. Dit is het moment om te laten zien dat Europees voetbal een toetje is en dat de binnenlandse competitie hetgeen is wat echt belangrijk is. Dat er eindelijk op wordt getreden om de absolute hegemonie van de top 2,5 die bestaat sinds de invoering van betaald voetbal aan banden te leggen en er weer een eerlijker speelveld wordt gecreã«erd.

22 april 2021 om 08:54

@silverfront: Als er één voordeel van dit hele gebeuren is, is dat deze ''grote'' 12 nu ook een machtsmiddel kwijt zijn. Deze 12 grote clubs zelf ook innovatie hebben tegengehouden. Deze Super League is altijd als een dreigingsmiddel gebruikt om meer starttickets te verkrijgen zoals je ook al aangeeft.
Hun pijl is nu afgeschoten, het doel is niet geraakt. Dus dat machtsmiddel zijn deze 12 clubs nu kwijt.

21 april 2021 om 00:21

Haha ik ga stuk. We? Sinds wanneer is de Uefa nog serieus te nemen? Sinds wanneer denken die geldgraaiers, hypocrieten, corrupte gasten nog aan de echte fans? Bruh!

Hahaha grande grande! Wat een top nieuws zeg, t blijft een beetje jammer omdat je ze niet wilt complimenteren met alles, maar uiteindelijk hebben de fans, spelers, en coaches er niks mee te maken en gaat het om een klein groepje chinezen, russen, en amerikanen die het spelletje willen verneuken. Geweldig nieuws dit!

21 april 2021 om 00:11

Het wordt vooral tijd dat er iets gedaan wordt aan de Uefa en Fifa, de macht die zij ten tonele spreiden op de voetbalwereld en alles erom heen wordt gewoon door iedereen ontzien, bewezen corrupte organisaties die voor de bunnen even snel hun voorzitter ontslaan om vervolgens weer lekker door te gaan waar ze mee bezig waren (misschien in iets mindere mate maar nog steeds zo corrupt als maar kan). Maar blijkbaar hebben voetbalfans dit liever dan dat er clubs (voorzitters) de baas zijn. Vond de opzet niet eens verkeerd op dat ene rare zinnetje na, daarover had gesproken kunnen en moeten worden met de rest van de competities en teams daarvan, maar het feit dat iedereen eruit wilt laat wel direct zien wat voor een schijters het allemaal zijn, (al was het plan van aanpak ook niet heel erg wijs).

21 april 2021 om 00:38

Toch wel triest dat de Engelse clubs geld van de Uefa hebben gekregen om de Super League te verlaten.....

Tsja, de vraag is meer: wat nu?

21 april 2021 om 00:06

Nu gaat het voetbal helaas dood zijn voor 2024. Volgens Perez dan.

21 april 2021 om 01:22

Tenzij de eredivisie bij de top 5 gaat horen ziet het er wel somber uit voor Nederland

Zo was Maxime hartman langsgekomen bij dit artikel? 'korter; Korter! Korter!' Ot: Zeer goede zaak; ik hoop dat deze trend gevolgd zal worden niemand heeft wat aan dit eindeloze getouwtrek; koppen bij elkaar en situatie creeren waar er daadwerkelijk met elkaar gepraat en gewerkt kan worden naar een oplossing die het gehele voetbal dient, niet alleen de twee procent aan de top

Mooi, maar zolang Kroenke blijft veranderd er niets. Zijn naam is een zwarte bladzijde in de historie van Arsenal.
Kroenke Out! Sell Arsenal!

21 april 2021 om 00:01

Dat is het risico met die overnames. Daarom de 50+1 regeling verplicht stellen.

Jammer vond de naam super league erg leuk. Wellicht ooit in de toekomst b.v. superjupiler league

21 april 2021 om 00:06

Maar van die Founding Fathers kreeg ik echt de rillingen. Zo vreselijk Amerikaans. Brrrrr

21 april 2021 om 00:21

Geen probleem makker, je kan altijd nog naar de Turkse Süper Lig kijken😁

21 april 2021 om 09:08

Hahaha je hebt helemaal gelijk. Topcompetitie!

Nou, laat de Uefa ze nu maar even flink straffen. Andere clubs zijn voor minder van Europese toernooien uitgesloten.

Meteen een heel land, mooi. Het blijft akelig stil in Italië; een Super League zonder Engelse top 4 is geen Super League. Hopelijk stapt Italië er morgen ook er gezamenlijk uit.Edit: geweldig! Niet verwacht dat Milan als eerste van Italiaanse clubs eruit zouden stappen maar toch gedaan Chapeau!! Hopelijk wordt Gazidis eruit gegooid en de club ff in de hoek staan..

21 april 2021 om 00:08

Aar maurootje, Agnelli is dit niet gewend. Die is veel te ijdel en heeft zich echt misdragen. En jouw club mag ook wel gerenoveerd worden, want wie dit heeft bedacht en hierin heeft toegestemd mag ook heel snel ophoepelen. Benieuwd wat de consequenties zijn voor de clubs, maar ook binnen de clubs. Edit: de site slaat op hol, dan maar even zo: gefeliciteerd, jullie zijn er ook uit

21 april 2021 om 00:22

Toevallig komt Milan dan net met een statement

21 april 2021 om 00:44

Chapeau? Haha jij bent ook een hypocriet Maurootje. Gisteren zei je nog dat als er 100 miljoen beloofd werd, dat je het niet eens erg vond, deze Super League..

21 april 2021 om 00:53

En gisteren zei ik ook dat ik er gewoon op tegen ben. Daar begon ik letterlijk mee. 100 mil maakt het natuurlijk minder erg aangezien Milan daarmee veel kan.
Wel eerlijk citeren @Silverfront

21 april 2021 om 02:33

Zou mij doodschamen als mijn club zich in eerste instantie al had aanbevolen voor die Super League, niks chapeauwaardigs aan. Chapeau voor Bayern, Dortmund en Ajax.

Wat is hier nou mooi aan? Eerst willen meedoen met de ESL en nu zwak weg lopen. Je hebt al schade opgelopen. Maar nu het tegenvalt, vluchten lol. Nog zwakker dan gewoon achter het idee blijven. Maar ja. Het doel zal vast gehaald zijn. De Uefa wankelde en hapte toe. Die mogen prima aangepakt worden want ze dachten onaantastbaar te zijn. Maar goed prima dat die Esl niks wordt, want op deze manier is het helemaal niks. Een doodsteek voor het voetbal zoals we dat kennen. Maar waar de Uefa mee bezig is, gaat ook nergens over. De veranderingen voor wk voor clubs, de uitbreiding van het Ek en nu de CL. Topkwaliteit verdwijnt en enkel om meer geld te genereren. Belachelijk maar daar schreeuwt niemand tegen. Vreemd.

21 april 2021 om 00:06

Ze gaven ons niet eens de ruimte om ons uit te laten over de nieuwe set-up van het toernooi; want nog voordat het nieuws bekend werd moest ons al dit ESL idee worden voorgekauwd. Ja ik ben het met je eens, Uefa is amper een haar beter, maar als je daar verandering in wilt brengen moet je de fans MEE krijgen; niet Tegen

21 april 2021 om 00:33

Eens. Dat is ook zo. En ja dat laatste, dat snap ik ook niet. Lijkt wel alsof ze het niet perse nu wilde realiseren maar enkel om de Uefa te bedreigen. Bedoel anders pak je het toch veel slimmer aan en zoals je zegt, was je al een tijdje bezig om campagne te voeren om mensen (fans, oud voetballers e.d.) met je mee te krijgen. Desnoods een campagne tegen de machtspositie en corrupte bende van de Uefa. En als je dan later deze stap zet, dan zou men het eerder accepteren. Alleen het idee is ook niks, zo'n gesloten karakter. Fix dan iig een soort van Nations league achtig concept. Neem de club ranglijst, op basis van prestaties in Europa en maak groepen. Daaruit kunnen teams promoveren en degraderen. Heb je alsnog topmatches en een eerlijke open competitie. Bij de nations league vond ik de groep bijv met Frankrijk, Duitsland en Nederland spannend en van top niveau. Veel beter dan dit half afgewerkte idee. Vind het vreemd wat nou echt de bedoeling was. Kan me niet voorstellen dat dit het echt was maar ja als er echt koppen gaan rollen (aftreden van bepaalde voorzitters, alhoewel een Woodward zou al vetrekken) dan moet ik haast wel geloven dat ze het echt 'nu' wilden realiseren. Maar voor nu zie ik het nog als pressiemiddel om de Uefa te bedreigen en hun zin te krijgen betreft de financien. Dat is nog gelukt ook na de mededeling van de Uefa gisteren. Dus opvallend dat clubs van de 12 vandaag zich terug trekken.

Schaam je dood Arsenal, mag hopen dat Kroenke zijn kop hiervoor gaat rollen!

21 april 2021 om 00:09

Arsenal biedt tenminste nog haar excuses aan. Uniteds statement lezende staan die binnenkort weer vooraan om er uit te stappen.

21 april 2021 om 00:16

Die excuses vind ik ook tenminste nog iets. De rest baalt en doet het af met een zinnetje.

Als al deze clubs een boete moeten betalen om uit dit gedrocht te stappen ben ik benieuwd wie al die boetes gaat innen. Gaat iemand daar heel rijk van worden?

Hoorde net dat de Uefa veel geld heeft betaald aan de Engelse clubs om uit de Super League te stappen en niks aan de Spaanse en Italiaanse clubs heeft gegeven. Pure corruptie en echt dit doet het toch wel voor mij, fuck deze vieze sport en wie het totaal heeft kapot gemaakt

21 april 2021 om 00:08

Dat geloof ik niet. Dan zou het hele zooitje ontploffen.

21 april 2021 om 00:41

Dat was bedacht door Mundodeportivo, een Spaanse krant. Ik geloof nog eerder de Speld.

Jongens, weet je wat ik nou zo graag zou willen zien, laat maar weten of jullie het er mee eens zijn: een soort van super competitie waar Barcelona real Madrid atletico Madrid inter Milan ac Milan en Juventus een heel jaar tegen elkaar voetballen, zonder degradanten en kampioen! Zou me echt zoo fantastisch lijken... 🤩💸

Ooit zal het wel komen denk ik

Gadverdamme. Wat een watjes. Niet meer terugnemen. "He schat, ik was dus bijna getrouwd met een ander en had alle spullen al gepakt want die was gewoon beter... maareh... ik miste jou en de kids dus mag ik gelijk terug? Zand erover"

Die Engelse zijn ook een stel droeftoeters, zodra er iets van druk van de achterban komt stappen ze er direct uit, maar vooral doorgaan met al die pannenkoeken bij de Uefa en Fifa, blij zijn met het geld dat ze krijgen, Ik vond de opzet nog niet eens zo verkeerd van de Super League, enige zinnetje dat weg gelaten had moeten worden was natuurlijk dat er 12 (of 15) zich elk jaar gegarandeerd zouden plaatsen hiervoor. Maar zo zie je maar weer dat 1 zinnetje het hele idee verprutst, want ik zou liever hebben dat de clubs die mee doen aan de Super League (en dat dit via een bepaald systeem zou gaan) het voor het zeggen hebben, ipv dat de Uefa het voor het zeggen heeft, de grootste corrupte bende van ze allemaal.

Maar blijkbaar denkt 90% daar toch heel anders over, allemaal krokodillen tranen als je het mij vraagt.

21 april 2021 om 00:49

lol 'iets van een druk'. Ben je serieus? De hele voetbalwereld, club voorkeur, was kwaad. Wat mij betreft worden deze clubs alsnog uit de CL gegooid volgende seizoen.

Tja, mooi. Ik vond het statement van de Curva van Milan wel heel mooi: het voetbal is al sinds 1990 niet meer van het publiek. Clubs brengen allemaal leuke statements uit dat ze solidariteit willen en dergelijke, maar het is éã©n big business geworden. Ik ben geen voorstander van de Super League, maar de balans is al jaren zoek. Bizarre TV-gelden, zaakwaarnemers met commissies van 20 miljoen, een PSG wat 500 miljoen kan uitgeven aan twee spelers zonder gestraft te worden (itt andere clubs). Je kunt zo een lijstje maken met 20 punten. Blij dat de Super League er niet komt, maar we moeten niet doen alsof het voetbal gered is. De CL is immers ook extreem ongebalanceerd in de huidige opzet. Ik ben benieuwd of dit nog wat teweeg brengt, maar veel zal het niet veranderen. Of de clubs gaan gewoon alsnog een dikke zak geld krijgen, het blijft een corrupte bende bij organisaties als Uefa en Fifa.

Maar wat doen we nu met de Uefa? Die gaan dus door met wat ze mee bezig waren..

Gelukkig, weg met dat belachelijke plan. Graag weer terug naar de basis, het voetballen..

Jammer hoor, zo snel. Een beetje tegengas heeft de Uefa echt wel nodig, die helpen het voetbal pas naar de kloten. Maarja, we zijn allemaal heerlijk ouderwets een daarom houden we het huidige systeem in het zadel. het systeem dat niets doet voor het NL voetbal. Bravo!

21 april 2021 om 00:23

Dit systeem doet meer voor het nederlands voetbal als andersom. Clubs als Psv, Utrecht, AZ, Feyenoord zouden compleet buitenspel worden gezet; stel je voor Ajax had zich aangesloten als één van de 3 aansluitende ploegen; of als één van de 5 roulerende ploegen; dan had het alleen al met die deelname een begroting gegarandeerd die de rest compleet buitenspel zou zetten. Mocht ajax niét aansluiten; dan had de gehele eredivisie daar toch niet van geprofiteerd? Zoals Florentino het mooi zegt; zo is het natuurlijk helemaal niet. Solidariteit, piramide, blablabla. Gewoon harken, nergens staat op papier vermeldt dat er substantiele bedragen vanuit deze constructie naar beneden door zouden vloeien, dat is gewoon een praatje om het op papier mooi rond te krijgen

21 april 2021 om 01:25

Staat ze nog steeds. Alleen de Nederlandse ploeg die zich plaats voor de CL groeit enigzins mee

Laten we het nu eens over de exit strategie hebben van de UEFA. Zij zijn zelf ook gaan geld graaien op allerlei manieren. Waarom spelen er 4 ploegen van de top competities in de CL? Precies om geld te genereren. Waarom spelen de kampioenen van veel landen eerst voorrondes? Hoe gaat het nieuwe CL opzet helpen om de solidariteit en de voetbalpyramide op alle niveaus te verbeteren? Het gaat alleen om meer inkomsten. En meer inkomsten genereer je door meer wedstrijden tussen top ploegen of top presterende ploegen.

Weet iemand in welke week voor 2024 het voetbal nu dood gaat? Dan vraag ik die week vast vrij aan voor de begrafenis...

21 april 2021 om 09:00

Die vrije dag krijgt iedereen, omdat het om eerstelijns familie gaat.

Hopelijk degradeert de Uefa elke club die hieraan meedeed. Ben de rijkelui in voetbal echt meer dan zat.

21 april 2021 om 01:02

Hahhaah geloof je dat zelf nou echt ?

Ik vind dit wel heel soft van die clubs, maar het is duidelijk waar ze staan. Alle rijke eigenaren van die clubs denken alleen maar aan meer geld en nu er zoveel kritiek komt trekken ze zich terug. Kom er dan eerlijk voor uit dat je gewoon meer geld wilt verdienen over de ruggen van voetbal supporters.
Voetbal supporters hebben meer macht in handen dan ze denken, door gewoon niet meer geld uit te geven aan pay per view en merchandise en andere zaken. In Engeland is het al zo erg dat het stadion zo duur is, dat voetbal kijken een elite sport is geworden. En helaas zijn er nog gekken die zich voetbalsupporter noemen die bijna een lening moeten afsluiten om een seizoenskaart voor zichzelf en 2 kinderen te kopen.
Clubs moeten niet zeuren om meer geld, maar eigenlijk zouden ze beter moeten kijken naar hoe je met minder geld meer kan doen en hoe het eerlijker verdeeld wordt. Door een kleine groep veel middelen te geven wordt er alleen afstand gecreerd en wordt je er zelf ook niet beter van. Maar dat is het sportief bekijken en doen de Bvo's die groot aandeelhouders hebben allang niet meer. Against Modern Football!

Geweldig nieuws en gelukkig luisteren de Engelse clubs naar de fans. Wij zijn het voetbal. Nog steeds hebben we geen woord gehoord van Real Madrid. Hebben Zidane en Ramos een spreekverbod gekregen ofzo?

21 april 2021 om 00:42

Zidane zei eerder vandaag dat het een keuze van Perez is en dat hij er niks mee te maken had (hij impliceerde wel hevig dat hij het niks vond). En Ramo, tja, die is zijn koffers aan het inpakken denk ik lol

In nog geen 24 uur is de Superleague al als een zeepbel uiteengespat en dat is best wel snel.

Beetje geld geven en ze keren de plannen weer al de rug toe hahaha ook de ruggengraat van een slak deze organisatie het hele gebeuren is gewoon lachwekkend en diep triest

Wel zonde dit, had graag nog een aantal dagen vermaakt willen worden met dit gedoe met dit als uiteindelijke uitkomst. En de clubs hebben uiteindelijk precies wat ze hebben willen: Meer geld in de CL. Het zou me overigens ook helemaal niets verbazen als Uefa geen enkele maatregel neemt en het hierbij laat, terwijl ik misschien toch wel liever straffen zie na meerdere verhalen gehoord te hebben. Misschien 3 jaar lang verbod op deelname aan de EL + CL voor alle 12 clubs? Lijkt me een leuk begin.

21 april 2021 om 00:28

Ik wil er geen seconde meer aan vuil maken dus ik ben maar wat blij. Door met wat er e i g e n l i j k toe doet. Voetbal. Mourinho ligt ergens met een depressie in een hoekje, van de special one naar de one that people simply forgot

21 april 2021 om 00:57

Hij is in de picture om de manager van Celtic te worden volgens Bbc. Onkruid vergaat niet. Behalve als het een ideetje van Perez is waar hij al sinds 2009 mee rond loopt dan. Dat wordt binnen 60 uur afgeschoten.

21 april 2021 om 00:35

Weet niet, de Uefa is zich natuurlijk wel helemaal lam geschrokken alleen al van het idee van een concurrerende competitie. Span de teugels te hard en iedereen weet nu waar ze het bangst voor zijn. Deze keer deinzen de clubs terug voor de fans, maar als de Uefa ze te veel redenen gaat geven kunnen ze de volgende keer zomaar doorzetten.

21 april 2021 om 00:44

Mijn vraag is dan ook, hoe zullen de fans reageren als er maatregelen zoals wat ik benoemde komen? Gaan ze zich dan ook volledig tegen de Uefa richten en stemmen ze toch ineens voor een Super League? Of zijn ze het dan met deze maatregelen eens? Zelfde geldt eigenlijk voor de spelers, die hebben dit niet gewild en mochten er maatregelen komen, hoe reageren de spelers? Die raken hier dan de dupe van. De Uefa bevind zich wat dat betreft in een lastige situatie, ze zijn bijna verplicht geen maatregelen te nemen tenzij ze een extreem groot risico willen nemen. Kortom, deze hele soap is nog lang niet voorbij haha.

21 april 2021 om 01:04

Nee het zal nog wel een staartje krijgen. Ik denk ook dat het op niets qua maatregelen uit gaat lopen, dat zou een grote herstructurering in het Europese voetbal betekenen de komende jaren zonder garanties voor dezelfde opbrengsten. En als we iets geleerd hebben is dat de Uefa zo conservatief als de pest is. Maar ik denk hoe dan ook dat eventuele maatregelen niet op de manier gericht zullen zijn die wij dan het liefst zouden zien. Wij zouden dan willen dat de clubs gestraft worden dat ze probeerden het voetbal bij fans weg te nemen, maar de Uefa zal het zien als een straf voor het trotseren van hun monopolie en zo haar eigen macht verstevigen. En als dit hele gebeuren de machtspositie van de Uefa uiteindelijk verstevigt, zal jan modaal alsnog de klos worden van dit hele gebeuren. We moeten het maar afwachten I guess en hopen op nog een onderonsje in de CL finale :P

21 april 2021 om 01:13

Haha zou leuk zijn man. Ookal is gunfactor voor mijn City en Chelsea na dit gedoe minder geworden (voor Realmadrid uiteraard nog minder ), zal ik iig wel voor de spelers juichen in de CL en mocht er een onderonsje komen, proosten we er een in het livemeepraten!

21 april 2021 om 01:16

Deal👍

21 april 2021 om 10:02

Een transfer verbod van een jaar of 3 werkt beter denk ik. Weten ze gelijj waar de prioriteit moet liggen. En zullen ze merken dat je Meer met minder kan realiseren.

Nou dat was snel afgelopen met de plannen. Leuk om te zien. Verbaas me over het feit dat ze dit niet aan zagen komen.

Op diverse media gaat het geruxht rond dat de UEFA de engelse clubs fors geld hebben betaald om eruit te stappen. Dat hebben ze niet bij de Itiliaanse en Spaanse clubs gedaan, omdat die de vijand zijn en de grote bedenkers.

Ze hebben natuurlijk miljoenen gekregen van de Uefa.

En nu snel een Super League oprichten met alle clubs behalve deze clubs! En uiteraard Uefa en Fifa die zich aansluiten! Cashen maar

Die conference leaugue was vroeger de europa cup 3 , niet een hele belangrijke prijs maar het stelde wel wat voor vroeger hoor.

Wat mij betreft pakt de uefa door en halen ze in engeland spanje en italie nu 2 cl plekken weg

De cl naar 36 format vind ik prima , maar dan wel 24 landskampioenen gevuld met de nrs 2 van de top competities.


De europa leaugue enkel voor alle bekerwinnaars , en niets anders

En de conference neemt dan de plek in van de europa leauge kwa format.

Laat dit het begin zijn van een eerlijke hervorming waarin clubs van heel europa kunnen groeien en over een jaar of 15 ook relevant kunnen zijn als kijkcijfer kanon

In 2005 was het ondenkbaar dat man city een kijkcijferkanon zou worden in China, dit kwam door de financiele injectie.

Als sparta praag meer kansen krijgt kan dit ook gewoon een gigant worden net als rangers celtic , leeds , benfica en ik vergeet er nog een hele boel.

De uefa moet de narcistische macht nu wegnemen bij de clubs , laat ze maar vechten voor de cl .

En breng aub het prestige terug naar de nationale competities hiermee , voetbal is meer dan CL voetbal (of elite voetbal)

Kan me tijden herrineren dat men in Italie een b elftal opstelde in de cl want de scudetto was belangrijker. Vroeger speelden bij Valencia en la coruna ook topspelers etc etc.


Nu is de zeepbel gebarsten, nu doorpakken en deze 12 op hun plek zetten.

21 april 2021 om 01:07

Ja lekker eerlijk: Ajax en Kopenhagen respectievelijk elk jaar in de CL.

21 april 2021 om 02:00

De CL is dan ook voor kampioenen. Ik kan me voorstellen dat jij dat als Arsenal supporter niet ziet zitten.

21 april 2021 om 01:29

Leuk plan maar het nieuwe Zwitserse model van de CL is maandag al aangenomen. De top 5 krijgt standaard 4 plekken en dan zijn er nog 2 underachievers plekken. Dus als bijvoorbeeld een Chelsea of een Napoli of een Monaco 6de of 7de wordt dan krijgt die team op basis van geschiedenis de groepsfase ticket van de CL en verliest daar tegen over een ticket voor de Europa League of conference League. Die extra plekken zijn dus niet voor de leagues onder de top 5. Hiervoor is maandag akkoord gegeven

Football lives to see another day. Maar even serieus wtf. Gelukkig dat het niet doorgaat. Maar wat voor zieke machtsstrijd is er gaande in de voetbalwereld? Alles is hiermee natuurlijk niet opgelost. Hopelijk komt er een meer duurzame opzet van de championsleague en wordt de gat tussen de grote en kleine clubs kleiner gemaakt. I don't know, maybe wishfull thinking.

Ik hoop dat de mensen die echt om voetbal geven eens goed gaan reflecteren. Het gaat om de fans. Hopelijk kunnen fans vaker een vuist maken door een soort van europees fanvakbond te creeren ofzo (of ja misschien bestaat dat al) om het voetbal te kunnen beschermen van de aasgieren. Ben benieuwd wat voor veranderingen deze hele soap teweeg gaat brengen.

Ps. ben benieuwd hoe deze clubs verder kunnen. Ze hebben zoveel geloofwaardigheid verloren. Wat zeker is : bij meeste van deze clubs zijn de fans woedend of zelfs weggelopen.

Ach, die Spaanse en Italiaanse clubs pakken straks ter compensatie via “constructies” gewoon geld uit het EU-coronafonds. De maffia loopt al warm. Hoe naã¯ef kunnen we in Noordwest-Europa zijn.

Het is heel bijzonder om te zien hoe Perez massaal wordt geslacht hier voor zijn aandeel in het gedrocht dat de Super League is, maar geen woord over de andere voorzitters die er voor eenzelfde aandeel in zaten. Ik zie hier Barcelona fans notabene Perez kleineren, terwijl Laporta een nog grotere draaikont blijkt te zijn gezien zijn eerdere afkeuring van het monster. Nog meer bijzonder is dat niemand een woord rept over de Uefa die nu plotseling wel 4.5 miljard tevoorschijn tovert, nadat het al die jaren clubs ook in een wurggreep heeft gehouden, ja ook de kleine clubs. De Uefa die zijn 'vieze' beleid van toernooitjes links en rechts in de Arabische ministaatjes afdraait, waarbij er flink veel geld rolt. Geen woord over de Qatari-interest van PSG eigenaar Al Khalaifi die opperbeste maatjes is met Ceferin, die met een stalen gezicht klaagt over hoe er tegen hem gelogen is, terwijl hij staat voor de organisatie die al vele decennia lang de voetbalwereld voorliegt.en die Infantino kan liever helemaal zijn smoel houden met zijn WK in Qatar en zijn voorganger/maatje Blatter. Werkelijk heel bijzonder.

21 april 2021 om 01:14

Ik snap je punt volkomen maar Perez is natuurlijk al heel lang iemand bij wie zich de geesten scheiden. Hij heeft Real inderdaad nieuw leven ingeblazen met zijn Galacticos-project en de club voor een financieel debacle behoed. Maar die groot - groter - grootst houding heeft hem ook veel vijanden opgeleverd. Dat slaat terug op een moment als dit. Verder is mijn belangrijkste kritiekpunt het gesloten karakter van de Super League. Dat de Uefa en Fifa ook geen lieverdjes zijn is bekend, maar dit gaat voorbij aan de kern van de kritiek op de Super League.

Dus Mourinho is een week voor finale voor niets ontslagen? Gaat top daar in Londen

Tja, misschien was het een idee geweest dat de founding fathers 10 jaar geleden een gentleman’s agreement hadden afgesloten om de transfermarkt niet zo te verzieken. Dan hadden ze die extra miljoenen nu waarschijnlijk ook niet nodig gehad..

Ben ik de enige die zich afvraagt waarom de Engelse clubs in godsnaam geld toe hebben gekregen van de UEFA? Nu worden deze gedrochten van clubleidingen beloond na het veroorzaken van deze hele chaos..

21 april 2021 om 03:34

Is helemaal niets van aan. Is fake news. Hebben het ook gewoon totaal niet nodig. Zijn erop gesprongen voor nog meer geld. En er zijn nog grote verschillen tussen de Engelse clubs ook in motivatie. Voor de Spaanse en Italiaanse clubs was dit een levensader.

De Uefa heeft ze dus betaald om terug te treden. Dus zo sterk staat de Uefa in principe niet. Het is gewoon betalen en dan houden ze zich wel koest.
Hoop dat er ook een stokje wordt gestoken voor de nieuwe opzet van de CL. Want door al die commotie rondom de Super League vergeet men dat de CL ook niet meer gaat zijn wat het was.

Ik mag hopen dat er alsnog consequenties zijn!! Een fout? Alleen maar omdat het ze niet is gelukt om hun hebberige plan door onze strotten te drukken. Als je bij de UEFA al 5M over de FFP zit word je al meteen uitgesloten. Nu maar hopen dat deze clubs keihard gestraft worden!

En nu de UEFA en FIFA nog die enorme berg boter van het Hood halen want zij willen niet dat het grote geld regeert maar van financial fair play totaal geen haast maken , alle clubs even veel kansen obv gelijkere budgetten anders kijkt binnen een paar jaar geen hond meer

Hebben de clubs geld gekregen om zich terug te trekken? Dat is toch belachelijk voor woorden. Mooie moment om de salarissen van iedereen aan te pakken binnen voetbal. Vppr 3x90 min. Voetbal in 4 jaar tijd meer dan 300 miljoen verdienen. Schandalig. Hoop dat ze dat ze een salarisplafond instellen

Negeert iedereen hier het zinnetje waarin staat dat de UEFA de Engelse clubs geld heeft geboden om af te zien van hun deelname aan de Super League? Ik zie dit gewoon als een beloning voor dreigen met een vertrek... De UEFA zou clubs van de Super League de komende jaren juist keihard moeten straffen voor het opperen van dit idee en het in gang zetten. Dan leren die clubs het wel af...

Iedereen zet Perez hier neer als het zwarte schaap terwijl elke club mee was met zijn ideeën.nu dat de UEFA me zakken geld over de brug komt met 4-7 miljard investering trekken de grote clubs hun kak in en komen met statements dat het niet hun bedoeling was om mee te doen in de SL en dat ze hun trouwe supporters dit niet kunnen aandoen bla...bla...
Perez is de enige hier met ballen en het is dankzij hem dat de UEFA over de brug is gekomen met de poen

21 april 2021 om 06:54

Dat is toch het meeste vreemde, even los van die ESL gedoe. Maar opeens heeft de Uefa wel zoveel geld om te investeren. Opeens komt er wel zoveel vrij. Wat als de ESL niet voorbij kwam, was die investering dan misschien wel meer maar gewoon 3,5 miljard oid en houden ze lekker de rest in hun broekzakken. En vind die ESL concept niks maar de Uefa en vriendjes zijn echt een walgelijke bende. Zogenaamd voor het voetbal, voor de fans uhmm maar ondertussen wel het grote deel in de zak stoppen. Wk's verkopen (de Fifa in dit geval), Ek uitbreiden en de CL om enkel meer geld te genereren. Kwaliteit boeit niet als er maar meer geld binnenkomt. En dan heb ik het niet eens over allerlei corrupte gedoe.

Maar nu doen ze het omdat ze veel geld hebben gekregen. Niet omdat ze gevoel voor het voetbal en z’n supporters hebben

Dus wacht even, de uefa heeft ze betaald ik niet naar de SL te gaan? Dus als rijke club ga je dreigen en dan krijg je nog geld toe ook? En de clubs die niet dreigen krijgen geen cent?

Financiële stabiliteit... Ik kan het niet horen van die clubs die met hun exorbitante salarissen en transfersommen zelf de voetbalwereld en internationale concurrentie al naar de knoppen helpen.

Financiële stabiliteit..... daar hadden ze aan moeten denken voordat eerst Ozil en nu Auba waanzinnige contracten zijn voorgeschoteld..... 0.0 beleid en alles gefixeerd op Kroenke's ultieme wens om alleen maar geld uit onze club te zuipen. Zet de revolutie door en zorg dat Stan en en trawanten en ja-knikkers het veld ruimen. Wellicht heeft Ushmanov nog interesse om de ziel terug te brengen in AFC!

Maar hebben die clubs nu een geldbedrag ontvangen??? En zijn dus omgekocht? Niks spijt, niks fout gemaakt, gewoon ordinair omgekocht?

Heerlijk, de fans en de UEFA zijn hiervoor te danken. Zij hebben er met heftige protesten en sterke uitspraken voor gezorgd dat dit hele feest instort als een kaartenhuis, geweldig.

21 april 2021 om 08:50

De UEFA heeft ze smerig omgekocht. De UEFA hiervoor bedanken gaat wat ver😂

Doel bereikt door de grote clubeigenaren.. dreigen om een andere league te gaan spelen als er niet meer geld wordt betaald, de UEFA reageert met een statement dat ze meer geld willen doneren aan de clubs en ineens willen de clubs niet meer... wat een theater man... de discussie moet anders zijn, de discussie moet zijn dat de waardes van spelers dik omlaag moet en de salarissen moeten dalen... dan heb je dit hele gezeik ook niet . Die clubs willen het zelf maar het gaat helemaal nergens over dat een speler 3 ton in een week moet verdienen.. waarom? Omdat ze na het voetbal ineens niks meer kunnen?

Ik verwacht dat de UEFA, nu dit alles vrijwel ter ziele is, de grote clubs meer tegemoet gaat komen. Wellicht in de vorm van meer geld geven, en bv een beschermde status geeft tot en met de kwartfinales van de Champions League. Duidelijk is dat de fans de strijd hebben gewonnen. En terecht!

21 april 2021 om 07:57

Ik hoop op het omgekeerde en fikse straffen om te beginnen.

21 april 2021 om 08:46

Nou gefeliciteerd! Door dit corrupte zooitje, tellen o.a. de Nederlandse clubs al jaren niet meer mee. De enige fans die winnen, zijn van die grote clubs uit de grote competities.

Missie geslaagd uefa verhoogt het budget

Hebben ze een aanzienlijk geldbedrag gekregen!! Wtf je zou ze direct moeten straffen en bannen van Europees voetbal voor 1 a 2 seizoenen.

Als je iets positiefs uit dit hele debacle kunt halen dan is het wel dat de Uefa in het nauw toch wel meer budget beschikbaar kan stellen dan werd beweerd.

Zwak en misselijk. Dat zijn de clubs uit PL die zich terug getrokken hebben. Schaamteloos verantwoordelijk zijn zonder na te denken en nu terug kruipen en Perez en co zijn de boemannen.
Snap überhaupt niet wat een club als tottenham of arsenal hiertussen te zoeken hadden was reden genoeg voor mij om dit hele plan niet serieus te nemen.

Laten we allemaal blij zijn, de UEFA heeft de Engelse clubs omgekocht. Het voetbal heeft weer gewonnen! Eind goed al goed!

Mooi om te zien dat ''de echte fans'' toch nog wat invloed konden uitoefenen. Ben benieuwd wat er nu met de bestuurders gaat gebeuren die dit allemaal zo'n goed idee vonden. Eigenlijk was dit gewoon een middelvinger naar de eigen club voor wat extra centen. Denk dat die mensen niet meer serieus genomen kunnen worden door hun fans. Daarnaast zou het ook mooi zijn als de er zo'n opstand komt als de Champions League weer eens aangepast wordt in het voordeel van de grote clubs uit de betere voetbalcompetities.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren