Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Formidabele Mbappé gidst PSG in spektakelstuk naar zege op Bayern

Laatste update:

Paris Saint-Germain heeft zichzelf woensdagavond een uitstekende uitgangspositie verschaft in de kwartfinale van de Champions League. De ploeg van Mauricio Pochettino won in een uitermate attractieve wedstrijd op bezoek bij Bayern München: 2-3. Grote uitblinker bij PSG was opnieuw Kylian Mbappé, die twee doelpunten voor zijn rekening nam in de sneeuwrijke Allianz Arena.

De wedstrijd stond vanaf het eerste fluitsignaal bol van actie. In de tweede minuut kopte Choupo-Moting uit een hoekschop van Joshua Kimmich op de lat, een minuut later scoorde PSG aan de overzijde. Neymar zette Mbappé schuin vrij voor Neuer, die het harde schot onder zijn benen door liet schieten: 0-1. Thomas Müller had vrijwel direct iets terug moeten doen, maar de nummer tien van Bayern schoot recht op Keylor Navas. Binnen het kwartier werd nog een doelpunt van Julian Draxler afgekeurd, omdat Mbappé buitenspel stond in de aanloop.

Bayern had in de fase die volgde het betere van het spel en kreeg ook kansen. Een schot van Benjamin Pavard werd naast getikt door Navas, terwijl de poging van Choupo-Moting bij de tweede paal het doel miste. In de 28ste minuut verdubbelde PSG zijn voorsprong. Op het moment dat de Bayern-defensie naar voren wilde schuiven, verstuurde Neymar een slimme dieptebal op Marquinhos. De verdediger, die daar nog stond vanwege een hoekschop, nam de hoge pass voortreffelijk aan en legde de bal in de hoek: 0-2. Bayern verkleinde de schade nog voor rust, toen Choupo-Moting een afgemeten voorzet van Pavard binnen kopte: 1-2.

Direct na rust kwam Mitchel Bakker binnen de lijnen bij PSG voor Abdou Diallo. Neymar kreeg zes minuten na rust een enorme kans, maar stuitte van dichtbij op de benen van Neuer. De rebound van Ángel Di María werd van de lijn gehaald door Alphonso Davies. Aan de andere kant was er een vrije schietkans voor Pavard, die Navas op zijn pad trof in de onderhoek. Bayern hield grote druk op het doel van PSG en werd daar na een uur voor beloond. Het was Müller die een vrije trap van Kimmich van het hoofd liet vallen: 2-2.

Bayern bleef de aanval daarna zoeken en werd in de tegenaanval geslacht. Neymar stuurde Mbappé de diepte in, die vanaf de linkerkant naar binnen dribbelde en het dodelijk afmaakte in de korte hoek: 2-3. In de eerste aanval die direct na de aftrap volgde zag Choupo-Moting eerst een hakbal en in de rebound een schot gekraakt worden. David Alaba kreeg in de slotfase een enorme kans op de gelijkmaker, maar de Oostenrijker schoof de bal van dichtbij rakelings naast. Müller mikte een minuut later uit de draai eveneens niet op doel.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eeuwig zonde dat deze wedstrijd is afgelopen. Wat heb ik genoten zeg! Twee van ’s werelds beste ploegen tegen elkaar. Met de creme de la creme van de spelers. Wat heb ik vandaag genoten zeg van Mbappe, Muller, Kimmich, Neymar en Sane. Het is eigenlijk alleen maar fijn dat een affiche als dit niet de finale is. De druk van zon wedstrijd komt vaak het spektakel niet ten goede. Bayern domineerde, maar ik vond ze misschien wel iets té risicovol spelen. Toch vaak zag je dat ze vanaf het middenveld heel direct naar voren wilde en daarmee verspeelden ze veel ballen. Daar tegenover creeerden ze dan ook wel weer waanzinnig veel kansen. PSG heeft weer eens bewezen hoe dodelijk ze zijn. Mbappe gaat Ronaldo en Messi toch echt wel achterna ben ik bang. Wat een speler is dat zeg. En toch geniet ik denk ik het meest van Kimmich. Zijn gave om onder druk uit te spelen is ongekend en zijn spelintelligentie is ongeevenaard. Is altijd aanspeelbaar, een meester in de opbouw van achteruit en ook dodelijk in het laatste derde van het veld. Alsof Kevin de Bruyne en Frenkie de Jong een baby hebben gekregen. Echt een waanzinnige speler. Al vond ik hem vandaag bij vlagen ook wel meedoen met de ploeg wat betreft dat risico in het spel. Al met al heb ik als neutrale kijker een heerlijke avond gehad. PSG heeft nu een heerlijke uitgangspositie maar de return gaat gewoon weer leuk worden. Gespeeld is het nog zeker niet.

7 april 2021 om 22:55

Alaba echt zoveel beter op het middenveld. Je ziet Bayern gewoon beter draaien met hem op het middenveld. Dan komen z'n voetballende kwaliteiten meer van te pas. Dat zag je duidelijk deze wedstrijd toen Flick, Davies erin bracht. Lucas Hernandez kan dan ook centraal achterin spelen. Die is verdedigend ook veel beter dan Alaba als CV.

7 april 2021 om 22:59

Klopt! Dat was een goede zet van Flick. Ik vond het ook al verrassend dat hij niet met Davies begon. Het liep daarvoor een stuk beter. Toch ben ik ervan overtuigd dat dit hele team draait op Muller en Kimmich. Zonder die twee zou het echt een stuk treuriger zijn.

7 april 2021 om 23:02

Wat dacht je van Lewandowski. Dat is de belangrijkste speler bij Bayern. Met hem erbij had Bayern 6 keer gescoord.

7 april 2021 om 23:02

Hij speelde prima, maar die 3e goal was wel zijn schuld

7 april 2021 om 23:07

Ja natuurlijk Zermatt, alleen die was er niet bij. En toch teert hij natuurlijk ook grotendeels op de klasse van het team achter zich. Maar dat hij een geweldenaar is, staat buiten kijf.

7 april 2021 om 23:20

Je verkijkt je ook op de rol van Goretzka.

7 april 2021 om 23:27

Ja ook mee eens RM, maar ik vind Goretzka toch meer een Wijnaldum. Een echte alleskunner en in dit team heeft hij echt zijn waarde maar hij heeft wel andere spelers om zich heen nodig om te functioneren denk ik. Als je hem nu bij Juve neer zou zetten (top team met een zwak middenveld), kan hij daar niet de problemen oplossen denk ik. Terwijl je met Kimmich, Rabiot en Betancur wel weer meedoet om de Champions League denk ik. Kimmich maakt anderen beter, Goretzka stijgt naar grote hoogten door zon speler. Daar zit voor mij de nuance in. Neemt niet weg dat Goretzka in dit team fantastisch functioneert.

7 april 2021 om 22:56

Met Lewa had Bayern er vandaag minstens 6 gemaakt, wat een mogelijkheden en kansen zeg. Ondanks een moeilijke situatie voor Bayern zie ik ze toch wel stunten tegen dit PSG. Na mbappe en neymar blijf ik het een matig ploegje vinden. Ik kan me altijd zo irriteren aan dat tijdrekken in blessure tijd en dat de scheids er vervolgens geen half minuut bij op telt....

7 april 2021 om 22:59

Met Paredes en Verratti erbij zal het een stuk beter gaan en is PSG echt niet meer matig.v

7 april 2021 om 23:02

Met die spelers als veratti worden ze ook gewoon van het veld getikt zoals in de finale.

7 april 2021 om 23:18

Zermatt_Person
Zijn prima spelers maar niet top top waar je de oorlog mee wint. Dit PSG wordt gedragen door zijn effectiviteit net zoals uit bij barca toen ik ze ook niet echt top vond spelen. Typisch een team dat er voor kan zorgen om 1 meer te scoren dan de tegenstander waar t uiteindelijk ook om gaat, maar niet een team die graag het spel kan en wil maken. Wat dat betreft lijkt t wel een beetje op Juventus die voorin ook 2 goudhaantjes hebben lopen. Maar als t voorin niet loopt weet je al bijna zeker dat je geen resultaat gaat halen.

7 april 2021 om 23:28

Heh? @elbarca. Ik weet niet of je de finale hebt gezien maar Psg was beter dan Bayern he in de finale van vorig seizoen. Vooral in de eerste helft. Bayern mocht van geluk spreken dat Neymar Mbappe en Di Maria het lieten afweten.

7 april 2021 om 23:17

Vond Sane eigenlijk helemaal niets, sterker nog, vind hem gewoon onzettend tegenvallen bij Bayern. Zeker als je ziet wat hij liet zien bij City

7 april 2021 om 23:22

Achja er gaat wel altijd dreiging van uit en Diallo had het er echt heel lastig mee. Hij heeft inderdaad wel beter wedstrijden gespeeld (1-2 jaar terug tegen Nederland was hij ook zo waanzinnig) maar ik vond hem toch gevaarlijk. Als Gnabry terug is, zie ik hem liever voor Coman dan voor Sane, laat ik het zo zeggen.

8 april 2021 om 00:59

Hij is heel vorig seizoen geblesseerd geweest en heeft daarom amper gespeeld. De twee seizoenen daarvoor was hij gewoon top. 10 goals en 11 assists in de PL, 4 goals en 4 assists in de CL in 18/19. In 17/18 10 goals en 15 assists in de PL, in de CL toen wel wat minder..

7 april 2021 om 23:36

Mooie tekst, maar ik moet toch 2 keer zuchten als ik de naam van De Jong lees. Of bedoel je dat Kimmich en De Jong allebei zeikerds zijn omdat ze continu bij de scheids hangen? Dan ben ik het wel met je eens. Maar voetballend is Kimmich echt een niveautje hoger.

7 april 2021 om 23:49

Voetballend Kimmich beter dan de Jong ? Kan je dat nader verklaren.

8 april 2021 om 00:56

Nou dat Kimmich beter is dan Frenkie en zich ook al meer bewezen heeft dan hem en dat klopt

8 april 2021 om 05:10

Als je dat niet ziet, kijk je geen voetbal of heb je een Oranje bril op.

8 april 2021 om 07:03

Als Barca het kon, zouden ze Frenkie vandaag nog inruilen voor Kimmich.

8 april 2021 om 07:09

Volgens mij kun je een oranje bril hebben of een anti-oranje bril 😂

10 april 2021 om 23:21

Blink182, ik noem de naam van De Jong omdat hij tegenwoordig (zeker in Nederland) toch wel bekend staat als de speler bij uitstek die zich geweldig onder druk uit kan spelen. Met goede positionering en hele simpele kap en draai bewegingen de pressing teniet doen. Ik ben het met je eens dat Kimmich absoluut beter is, maar de stijl van onder de druk uitspelen toont overeenkomsten. Dat mag ik toch wel zeggen? Dan betekent dat toch niet perse dat Frenkie beter is omdat Kimmich erop lijkt?

Bayern 28 schoten, 12 op doel, PSG 6 schoten, 5 op doel. Effectief Psg.
Het is wel duidelijk wie Bayern miste vandaag. Wel een heerlijke wedstrijd voor de neutrale kijker!

7 april 2021 om 22:56

Het is te hopen voor PSG dat Neymar en Mbappe fit blijven. Want verder zit er maar bitter weinig voetbal in dat team. Tussen Psg, City en Bayern zou Real in een potentiele finale het meeste kans hebben tegen die eerste. Zie PSG in de terugwedstrijd nog wel choken als ze minder efficient zijn (wat ze vandaag overdreven waren). Ook tegen Barcelona in de terugwedstrijd merk je dat ze geen wedstrijd kunnen controleren door het tempo te gaan bepalen. Zelfs met Verratti. Is Lewa terug voor de return of mist die beide wedstrijden? Wat zou ik Mendy omruilen voor Davies. Heerlijke opvolger voor Marcelo zou dat zijn.

7 april 2021 om 22:58

Mist beide wedstrijden.

7 april 2021 om 23:14

Ik wil Davies ook graag bij hebben maar ik zou Mendy niet ruilen eigenlijk. Ik vind Mendy heel goed als CV. Beter dan Varane.

7 april 2021 om 23:36

Heeft inderdaad meer dat gezond agressieve in zijn spel, maar is natuurlijk niet zo groot voor een CV en niet de meest koelbloedige onder druk

7 april 2021 om 22:56

Volgens mij is iedere neutrale kijker toch niet tevreden dat PSG hier de winst pakt, iedere neutrale kijker had het spel van Bayern toch beloond willen zien worden met een overwinning met 3-4 doelpunten verschil. Maar nu hebben we nog wel een leuke return, wanneer Bayern fatsoenlijk gaat afronden of met een wonder Coman of Choupa kan wisselen, dan moet Bayern nog wel door kunnen gaan.

7 april 2021 om 23:00

En dat bepaal jij voor de neutrale kijker? Spreek voor jezelf aub danku!

7 april 2021 om 23:08

Vandaar dat ik de zin ook begin met 'volgens mij', graag gedaan.

7 april 2021 om 23:08

Iedere neutrale kijker is toch tevreden dat de return spannend is? Normaal gezien moet Bayern hier 'gewoon even' 9-3 winnen maar dat deden ze gelukkig niet want dan was de return een formaliteit geweest. Hopelijk krijgen we volgende week een gelijkaardig spektakelstuk. Ongelofelijk om te zien aan welk tempo die 90' gas geven, het Barça van Pep is het beste elftal dat ik ooit zag maar moet zeggen dat dit Bayern nauwelijks onder doet. Sowieso zijn we de dag van vandaag wel verwend want als ik Bayern, PSG en city bekijk zie ik 3 geweldige ploegen die stuk voor stuk beter zijn dan sommige winnaars uit vorige edities. Al viel de defensieve ingesteldheid van PSG me wel tegen. Pochettino is nooit de meest aanvallende coach geweest maar als je over nauwelijks goede verdedigers beschikt en je beste spelers voorin lopen en Bayern haar enige zwakke puntje achterin loopt kies je toch meer voor de aanval zou ik denken? Uiteindelijk krijgt hij misschien wel 'gelijk' maar dat is pure scorebordjournalistiek want Bayern kon net zo goed dik winnen. Graag toch net iets aanvallender volgende wedstrijd(en). Want hoewel ik iets meer voor PSG dan Bayern voel, zie ik bovenal graag offensief voetbal en ik kijk dan toch meer uit naar een spektakelstuk tussen Bayern en City dan PSG dat ook tegen city de bus zal parkeren. De vraag is natuurlijk of hun intenties daadwerkelijk zo defensief waren of dat de versmachtende aanvalsgolven van Bayern hen simpelweg achteruit drukten.

7 april 2021 om 23:40

Bayern is de ploeg die het meest lijkt op het Barcelona van Guardiola. Altijd aan de bal, vele kansen creërend. Totaalvoetbal 2.0. Een team voor de geschiedenisboeken. Er zal altijd een counterploeg waar je zo spelend tegen zal verliezen zo nu en dan. Dat is het risico van dit type voetbal.

8 april 2021 om 12:06

Ze wonnen toch ook 8-2 van Barça? 1-7 van Tottenham? Als er 1 ploeg dat kan is het Bayern want die zijn hors categorie. Maar oke, 9-3 is wat overdreven. Desalniettemin had het best 5-3 of 6-3 kunnen zijn en met die uitslag gaan ze ook gewoon door.

Toen bekend was dat Lewandowski geblesseerd was, zei ik dat Mbappé het gaat afmaken. En er was iemand die mij voor gek verklaarde. Dit bedoelde ik dus, wat een speler! Het is wel geklaard nu, dit geven ze thuis niet uit handen aangezien Lewandowski weer niet meedoet.

7 april 2021 om 22:56

Bayern heeft mega veel gecreëerd maar PSG ontsnapt op magische wijzend deze pot is nog lang niet over haha, wat een onzin

7 april 2021 om 22:57

Hoe kom je erbij dat het al geklaard is? Deze wedstrijd is alles behalve afgelopen.

7 april 2021 om 22:57

Geklaard? Het had zo 6-2 kunnen zijn vandaag en dan was er niks raars aan geweest. Wordt gewoon nog een spannende pot in Parijs denk ik hoor, zelfs zonder Lewandowski.

7 april 2021 om 22:57

Hoe kom je erbij dat het al geklaard is? Deze wedstrijd is alles behalve afgelopen.

7 april 2021 om 23:02

Het had inderdaad 4-2/5-2 Kunnen zijn, maar aangezien ze dat niet hebben gedaan wordt het nu heel moeilijk. PSG kan thuis aan 1 of 2 momenten van Mbappã©/neymar genoeg hebben, en Bayern zal weer moeite hebben met afmaken door afwezigheid van Lewandowski.

7 april 2021 om 23:03

Mbappè is echt een niveautje hoger dan Haaland als je het mij vraagt. Wat een fenomeen is Kylian,

7 april 2021 om 23:06

Het is nooit geklaard met Bayern, die ploeg heeft zoveel kwaliteit. Normaal wordt dit 7-3, alleen als je de beste spits en een van de beste flankspelers van de wereld mist, tja, dat kun je een keer een wedstrijd verliezen zoals vandaag. Maar goed, alles ligt nog open.

Werkelijk ongelofelijk dat Bayern München hier geen dubbele cijfers aan doelpunten heeft gemaakt, zoiets ga je toch zelden meer meemaken. En Paris met 3 halve kansen 3 goals.

7 april 2021 om 22:57

Ik denk dat het gemis van 1 speler nergens zo voelbaar als bij Bayern, gezien de gemiste kansen van hun. Nog erger dan gemis van Ramos bij Real.

7 april 2021 om 23:02

Daarmee doe je gnabry toch echt tekort, hij in plaats van Coman scheelt vandaag ook minstens 2 doelpunten. Met lewan en gnabry erbij was dit echt een afslachting geworden, dat kon niet anders. Echter heeft Bayern het toch echt zelf laten liggen, zelfs zonder gnabry en lewan werd PSG dol gespeeld.

7 april 2021 om 23:12

Ik vind Lewa in de grote wedstrijden nochtans zelden 1 van de besten bij Bayern. Voor mij zijn dat echt Muller, Gnabry en Kimmich. Het is ook niet zo dat Sane, Muller, Alaba en co die vele kansen plots wel hadden afgemaakt louter door de aanwezigheid van Lewa. Ok, die kans voor Choupo Loting had ie misschien wel gemaakt, maar Bayern zal als collectief volgende week gewoon beter moeten afwerken. En verdedigen. Die Sule bakt er niks van, elke x dat ik naar Bayern kijk.

7 april 2021 om 23:17

Zo ja, nu je het zegt, die Sule is echt geen schim van het talent dat ooit bij Bayern binnen kwam. Destijds vond ik hem echt enorm veel potentie hebben, maar daar is vrij weinig meer van over, tijd om hem te vervangen deze zomer.

7 april 2021 om 23:23

Helaas is hij na zijn blessure nooit meer op niveau gekomen

Het kan nog voor Bayern. Zo de bovenliggende partij. Maar wat een enorm leuke pot zeg. Alleen dat PSG moet toch ook gewoon kunnen voetballen ipv counteren? Zou toch echt nog meer genieten zijn. Maar ja, die kwaliteiten ontberen ze. Al doen ze dat al jaren zo. Maar Neymar en Mbappe lieten wel hun kwaliteiten zien vandaag. Hopelijk Gnabry volgende week. Die heeft wel scorende vermogen, zeker in big games. Zin an.

7 april 2021 om 22:58

Dan hebben zij Lewandoski nodig. Zonder hem verwacht ik hetzelfde wedstrijd. Psg weer volop de counter en Bayern dat als een gek aanvalt.

7 april 2021 om 23:07

PSG heeft achterin en op het middenveld er weinig voetballend vermogen, die spelers moeten het meer hebben van hard werken en overal tussen zitten om vervolgens de bal bij Neymar of Mbappe af te leveren.

Discussie Mbappe of Håland kan wat mij betreft ook weer meteen de prullenbak in, wat heb ik overigens ontzettend genoten zeg deze wedstrijd. Fenomenale voetballers gezien

7 april 2021 om 22:56

Waan van de dag reactie, beide zijn de toekomst, volgende keer is het weer Haaland die zijn klasse toont

7 april 2021 om 22:57

Volgende week is het weer andersom, waan van de dag.

7 april 2021 om 22:58

Maar hoezo? Die eerste goal van Mbappe was echt een fout van Neuer, echt slecht ingeschoten. Die tweede was natuurlijk goed verkapt ingeschoten, maar ook wel mager verdedigd. Voor de rest niet echt gezien vind ik. Vond Haaland gister meer meedoen.

7 april 2021 om 23:01

Gaan we weer, na de Messi vs Cristiano Ronaldo discussies beginnen nu mensen met Mbappe vs Haaland, zo irritant. Geniet gewoon van beide voetballers joh.

7 april 2021 om 23:02

Die had van mij altijd al in de prullenbak mogen blijven. Mensen willen graag een Messi vs Ronaldo v2 zien maar zoiets kun je helaas niet forceren. Mbappe is duidelijk een groter talent. Haaland is een geweldige spits, maar als complete voetballer is Mbappe toch een stuk verder en ga ik ervan uit dat hij ook meer potentie heeft dan Haaland.

7 april 2021 om 23:24

Helemaal met je eens, die “discussie” start ik hier alleen maar omdat duidelijk moet zijn dat Mbappe gewoon vele malen meer getalenteerd is dan Haland.

7 april 2021 om 23:53

Vele malen getalenteerder nog wel. Ben wel benieuwd waarom. Voorlopig laten beide het gewoon zien in de Ligue 1 en de Bundesliga maar ook in de CL. Snap niet waarom je zo graag wilt bewijzen dat er een beter is dan de ander, geniet gewoon van beide.

Neymar is echt overrated. Heeft niets goed gedaan. Heb nog liever Promes.

7 april 2021 om 22:55

2 assists is niks goed gedaan?

7 april 2021 om 22:59

Thomas heeft alleen de 2e helft gezien denk ik

7 april 2021 om 22:56

Herhaling van de 0-1 en 0-2 even bekijken. Praten we weer verder

7 april 2021 om 23:00

Promes heeft alleen een beetje steek pass.

Wat een waardeloze scheidsrechter in een heerlijke wedstrijd.

7 april 2021 om 23:01

Kan me daar ook aan ergeren. Dat snelle geel geven voor een beetje (soms terechte) emotie. Principieel gedoe. Overigens geen rare fouten gemaakt vandaag. Voor zijn doen al een prestatie op zich.

7 april 2021 om 23:21

En hij mag ook nog eens de Clasico fluiten. Ik hou m’n hart vast bij deze scheidsrechter.

7 april 2021 om 23:18

En dan te bedenken dat dit de beste is die ze in Spanje hebben. Je krijgt daar je scheidsrechtersdiploma echt bij een doos ontbijtgranen denk ik. Ze zijn allemaal waardeloos.

7 april 2021 om 23:23

Waardeloze scheidsrechter? Ik heb juist zelden zo'n goede prestatie gezien van een scheidsrechter. Ik denk dat hij een heel aanzienlijk aandeel had in hoe leuk de wedstrijd was, hij liet meestal gewoon lekker doorvoetballen

7 april 2021 om 23:32

Er waren ook erg weinig overtredingen.. maar viel me ook niet tegen op dat vlak, zeker.

7 april 2021 om 23:47

Ik ben geen fan van hem als hij Barcelona fluit maar hij voelde de wedstrijd goed aan. Hij liet lekker doorspelen. En trapte niet in pogingen om een penalty te versieren. Hij was ook coulant aan het einde want Boateng had er zo maar afgekund met een tweede gele.

8 april 2021 om 08:54

Voor dat in de weg staan? Nee, joh. Dat was in mijn ogen niet eens een overtreding.

Wat een heerlijk pot was dit voor de neutrale kijker. Zoveel acties schoten en power. PSG wel echt effectief en Bayern heel slordig geweest met zijn kansen.

Lekkere wedstrijd volgende week, kan niet wachten

Wat een ongelofelijk lekkere wedstrijd was dit zeg. 2 heerlijke elftallen, maar PSG mag ontzettend blij zijn dat Lewandowski er vandaag niet was. 15 kansen ofzo voor Bayern, en er maar 2 maken. PSG dodelijk effectief. Mbappe werelds yet again. Wordt een heerlijke return!

Man Man Man wat was die Mitchel Bakker slecht zeg!!!!!!!!!!!!!

Mbappe geweldenaar. Verder heb ik zelden zo'n vervelend elftal vol opgefokte haantjes en anti voetbal gezien als PSG. Wat mogen die god op hun blote knieen danken dat Gnabry en Lewa er vandaag niet bij waren, dan was de return een formaliteit geweest.

7 april 2021 om 22:59

Opgefokte haantjes en anti voetbal? Huh.. PSG had minder kaarten en overtredingen dan Bayern. PSG speelde anti voetbal? Hoe dan? Zij maken gebruik van hun kwaliteiten (snelheid) niets mis mee toch?

7 april 2021 om 23:02

ja en bayern mag tevreden zijn met de afwezigheid van veratti, florenzi, icardi, paredes, bernat en het vroege uitvallen van marquinhos. weeg het even af tegen elkaar.

7 april 2021 om 23:09

Enkel Veratti is een speler van dat rijtje die ze echt missen. Geen Lewa en Mbappe is PSG zonder Mbappe en Neymar.

7 april 2021 om 23:17

Veratti grootste gemis inderdaad. Alhoewel PSG nu wel jongere spelers ‘voor de leeuwen moest gooien’ door de vele afwezigen. Dagba had het moeilijk tegen Coman.

7 april 2021 om 23:19

Ja en geen van al die anderen is als bayern zonder Pavard, Goretzka, Sane en Davies of zo. Het zijn inderdaad niet de 2 posterboys die ze missen maar je voelt het toch wel. En Verratti is samen met die 2 en Marquinhos toch bij de belangrijkste spelers. Vind het al jaren frappant dat PSG niet in de breedte investeert en dan met spelers als Bakker komt aanzetten, die op een topdag lage middelmaat zijn. Dat is echt elke x bidden dat iedereen fit is of je wordt direct immens verzwakt. Dan is de bank van Bayern en City toch andere koek. Spelers als de Bruyne en Gnabry zijn daar uiteraard ook onvervangbaar maar als je een Coman en Bernardo Silva achter de hand hebt is dat toch heel wat anders dan bij PSG.

7 april 2021 om 23:21

doe je marquinhos toch echt veel te kort mee

Topwedstrijd van Mbappe, wat een voetballer zeg, de nieuwe generatie. Bayern was met afstand de betere maar als Cityfan weet je dat je daar geen wedstrijden mee wint. Beide ploegen achterin echt verschrikkelijk matig, de return ligt nog helemaal open want beide ploegen scoren altijd wel. Hopelijk word dat ook weer een fantastische pot want dit was er zeker een!

Wat een wedstrijd, jammer dat dit geen finale is. Want dat zou het wel moeten zijn. Op dit moment zijn dit de 2 top clubs in eu. Jammer dat bayern munchen niet beter met de kansen omgaat.

7 april 2021 om 23:21

Bwa, city vind ik beter dan PSG. PSG had hier gewoon met dubbele cijfers kunnen verliezen en was eigenlijk gewoon slecht maar werd in het zadel geholpen door die blunder van Neuer en 90' lang zat alles mee, ongezien. In boksen, tennis, basketbal, volleybal waren ze met de billen bloot gegaan maar gelukkig voor hen spelen ze voetbal, de enige soort waarin de beste niet altijd wint. De ultieme finale lijkt me city-bayern, dat hoorde ik ook enkele analisten zeggen, jammer dat dat niet kan natuurlijk. Maar een dubbele confrontatie in de halve finale zou ik ook toejuichen.

8 april 2021 om 00:00

Laat City eerst maar eens een keer de kwartfinale doorkomen. PSG heeft vorig jaar nog in de finale gestaan

8 april 2021 om 05:10

Ook in boksen, tennis, basketbal hoeft de "beste" niet altijd te winnen.

8 april 2021 om 12:07

Met beste bedoel ik niet de beste op papier maar de beste in de match. Als Nishikori beter speelt dan Djokovic zal die gewoon winnen, in voetbal echter niet altijd.

Neymar wat een baasje. Hoe goed is hij serieus.... Fit en hij is de beste in de wereld, even niet vergelijken met Messi/ronaldo. Neymar is jonger en is beweeglijker.

7 april 2021 om 22:58

In de tweede helft vond ik hem wel vrij matig eerlijk gezegd.

7 april 2021 om 23:05

Ja hij was matig in de tweede helft hoor zonder twijfel. dit komt natuurlijk door gebrek aan spel ritme. Als je ziet dat hij alleen maar aan het wandelen was (tov van de eerste helft). Heeft bijna niet gespeeld dit jaar. Maakte zo’n 2 weken geleden zn rentree.

7 april 2021 om 22:59

Hoe kun je Neymar goed vinden in deze wedstrijd? Paris is helemaal zoek gespeeld en zonder mbappe hadden ze sowieso verloren. Als je iemand van Paris wil loven, dan mbappe. Maar Paris loven lijkt me vandaag niet op zijn plaats, Bayern heeft van zichzelf verloren.

7 april 2021 om 23:20

2 assists geleverd voor spek en bonen zeker

7 april 2021 om 23:22

Zoals blink al schreef, hij heeft lang niet gespeeld. Als hij straks weer 100 procent is dan komt er weinig bij hem in de buurt.

En waar ik op doel is de flitsen die hij laat zien. Hoe hij beweegt, de ruimte zoekt, ook hoe hij die bal direct geeft en waardoor ze scoren, zo lekker en mooi getrapt.

7 april 2021 om 23:03

Scoort alleen een stuk minder gemakkelijk. Mega kans in de 2e helft van Neymar moet er gewoon in natuurlijk.

7 april 2021 om 23:21

De Bruyne is beter, zoals die al enkele jaren speelt...

7 april 2021 om 23:30

Voor mij ook omdar Neymar toch behoorlijk veel wedstrijden heeft gemist. Moeilijk voor me om te kiezen tussen die twee.

7 april 2021 om 23:45

Ja, dat speelt uiteraard een grote rol in de beoordeling. Om op een hoog en constant niveau te presteren moet je allereerst eens fit kunnen blijven. Je ziet aan Neymar wel direct hoe goed hij is en hoe snel hij het niveau weer oppikt na lange inactiviteit maar constant presteren zit er niet in voor hem, door die blessurelast.

8 april 2021 om 10:08

Neymar is een leuke voetballer, maar komt nooit in de buurt van de absolute wereldtop. Hij laat het daarvoor toch te vaak afweten tegen de grotere teams. Gisteren veel onnodige fouten, maar dat kan liggen aan zijn wedstrijdritme.

Wat een geweldige spektakel! Bayern had gewoon bijna 30 schoten en psg was super klinisch. Als lewandowski er vandaag bij was dan was het wel 6-3 ofzo geëindigd, maar waarom stond davies gewoon niet in de basis? En waarom stond sule wel in de basis? Ik kan niet wachten op de return.

Heel leuke wedstrijd gezien, met veel goals. Konden nog meer goals zijn. Deed me denken aan een Europa League wedstrijd, alleen maar aanvallen

Snap sommige coaches echt niet. Bayern knokt zich mooi 2-2 terug, in plaats van het rustig aan te doen en je verdedigers niet meer zo hoog te laten spelen... nee, blijven ze zo hoog spelen. Tja. Vond PSG ook niet geweldig. Ik blijf het roepen, Real Madrid is favoriet voor de CL.

7 april 2021 om 23:09

Tegen City vrees ik dat Real het zeker aflegt. De andere tegenstanders bieden perspectief.

7 april 2021 om 23:16

Volgens de Spaans media was City tegen Dortmund weer is bagger. En als wij City tegenkomen is het alleen in de finale. Sorry maar als wij geen cadeautjes weggeven zie ik ons in een finale deze wedstrijd wel winnen. Ik zie Real Madrid geen finale verliezen..

8 april 2021 om 00:03

City heeft meer kwaliteit als Real maar Zidane is tactisch sterker als Pep. Dat tweeluik kan alle kanten op

7 april 2021 om 23:09

Ik merk de laatste tijd dat de Real fans het wel erg hoog in zijn bol hebben zeg jeetje... Jullie winnen tegen wel een heel zwak Liverpool en gelijk zie ik gisteren en vandaag allemaal dit soort reacties. Real is een outsider, maar echt geen favoriet...

7 april 2021 om 23:18

Hoog in onze bol gestegen? De weg van Real Madrid naar de finale lijkt toch wel ‘makkelijker’ dan voor andere clubs? Als je Liverpool uit overleeft kom je Chelsea tegen, en als je deze ook wint sta je in de finale, Real Madrid verliest geen finales.. dus hoog in je bol of niet. Ik acht Real Madrid als favoriet ja. Betreft zwak of geen zwak Liverpool, who care?

7 april 2021 om 23:22

Je moet ook ietsje verder denken he. Als Madrid nog tegen Bayern, City of PSG moest in een tweeluik waren ze helemaal geen favoriet geweest, die andere drie teams zijn op papier beter. Tegen Liverpool waren ze ook geen favoriet en was het imo 50-50. Met de kennis die je nu hebt kan je Madrid misschien toch wel favoriet noemen. Na de heenwedstrijd is Madrid favoriet om door te stoten. In een eventuele halve finale tegen Chelsea of Porto is Madrid op papier gewoon favoriet en in de finale zijn ze dat altijd, ongeacht de tegenstander. Ookal is de tegenstander in een potentiele finale gewoon beter als team. Madrid heeft de mentaliteit en ervaring voor finales. Veel meer dan Bayern en absoluut meer dan City en PSG die daar een gigantisch tekort aan hebben.

7 april 2021 om 23:24

weg naar de finale is misschien makkelijker maar om te zeggen dat je favoriet bent tegen bayern psg of city is veels te opportunistisch

7 april 2021 om 23:25

Zorg eerst maar dat je Liverpool uit over de streep kan trekken en daarna naar Chelsea. Dat zijn geen koekenbakkers.

7 april 2021 om 23:29

Win maar eerst van Liverpool volgende week en dan zien we wel tegen Chelsea, die wint Real echt niet zomaar hoor

7 april 2021 om 23:34

Jajajajaja allemaal goed hoor, maar dat geldt toch voor elk team uit de overgebleven 8? Maakt niet uit wie je als favoriet uitkiest, dat kan je dom op elke keuze herhalen. Je zegt verder niks inhoudelijks of concreet

7 april 2021 om 23:38

Zelfde voor jou Ryan, nogal open deuren intrappen. Het is de kwartfinale CL, geen enkele wedstrijd win je zomaar. Een ploeg als favoriet bestempelen is niet hetzelfde als zeggen dat een ploeg hem zomaar eventjes pakt... Volgens jouw beredenering kan je dus nooit iemand als favoriet aanduiden tenzij de finale 3-0 staat met nog 5 minuten te spelen? Kan zomaar dat een ander team meer favoriet is volgens jullie hoor jongens maar dit is nou niet echt wat je noemt constructief bijdragen aan een discussie, compleet rond de pot gelul

7 april 2021 om 23:40

Dat de weg naar de finale makkelijker is voor Real klopt, maar jullie praten alsof jullie de finale al hebben gehaald. Chelsea doet niks onder voor dit Real, en Liverpool heeft met zijn uitdoelpunt nog een kans volgende week, focus je daar maar op.Enne real8madrid... Rustig aan joh voel je niet zo aangevallen zeg... Geef gwn mijn mening, Real kan zeker de CL winnen maar jullie doen alsof Liverpool en Chelsea niet bestaan haha damn

7 april 2021 om 23:47

Ik moet me nergens op focussen, ik speel niet. Ik spreek ook helemaal niet alsof de finale al gehaald is. Wel dat Madrid hem gewoon moet halen, er is geen excuus als ze daar niet in slagen. Dat jij Chelsea niks vind onderdoen is prima hoor, misschien heb je gelijk ook. Ik ben het er in ieder geval niet mee eens. Ik vind Madrid gewoon beter dan Chelsea. Ik vind Madrid niet beter dan Liverpool maar met een 3-1 voorsprong kan Madrid alleen van zichzelf verliezen door niet met 100 procent focus te spelen in de return. Uiteraard betekent dat niet dat Liverpool geen kans maakt inderdaad. Daarmee zeg ik volgens mij niets geks, arrogants of iets dat er op duidt dat ik het hoog in de bol heb toch?

7 april 2021 om 23:52

Ik heb me overigens nog niet eens uitgesproken over favorietenrollen tot nu toe. Ik zeg ook nergens dat Madrid hem wel eventjes wint trouwens. Ik reageer enkel op jij die zegt dat Madrid echt geen favoriet is... Nou dat zijn ze volgens mij dus wel, gekeken naar het speelschema, resultaat in de heenronde en ervaring in finales. Of ik daarin gelijk heb of niet weet ik niet maar ik geef er wel goed onderbouwde argumenten voor. Jouw reactie laat te wensen over. Geen argumenten buiten "er moet nog gespeeld worden tegen teams" en je gooit het over een compleet andere boeg. Nu gaat het er in jouw reacties niet meer over of Madrid al dan niet favoriet is maar dat je sommige fans vindt klinken alsof ze er al zijn. Helemaal prima natuurlijk en ik kan je geen ongelijk geven maar daar ging dit gesprek helemaal niet over

8 april 2021 om 02:52

Nou, je vindt Madrid beter dan Chelsea maar niet beter dan Liverpool, terwijl Chelsea dit seizoen in zowat alle competities beter presteert dan Liverpool. Dat is dan jouw mening maar wel een opvallende😜 Ik denk dat Chelsea-Real geen groot verschil zou kennen maar de winnaar zal wel een krachttoer moeten leveren in de finale tegen de beste van de andere kant. Zeker als PSG daar komt te staan want die hebben wel degelijk ervaring met een finale, en dat was geen fijne. Een gebrande Neymar en Mbappe... laten we zeggen dat zowel Chelsea als Real daar de handen vol aan heeft.

8 april 2021 om 09:03

Ach Ryan, het is een beetje Madrileense bluf We zijn er nog lang niet, en er zitten nog betere ploegen in dan Real, maar in een finale zou ik Real goede kans geven tegen alle 3 de 'favorieten' (city, Bayern, Psg). Ik maak me eerder zorgen om de return op Anfield en het eventuele tweeluik tegen Chelsea. Real is gemaakt voor finales.

8 april 2021 om 11:52

Ik vind PSg ook beter dan Lille. Wat is je punt?

8 april 2021 om 14:09

Mijn punt is dat ik denk dat Klopp een beetje uitgewerkt begint te raken bij Liverpool en dat je je imo meer zorgen kan maken om Chelsea dan om Liverpool op dit moment. Lille presteert goed in de Ligue 1, maar PSG laat dat niveau in de CL gewoon verbleken. PSG gaf Lille laatst ook nog gewoon 3-0 in de beker.,Duidelijk dat dat de betere ploeg is die de competitie allemaal een worst zal wezen. Terwijl tussen Liverpool en Chelsea we zien dat Liverpool al een paar rondes uit de FA Cup ligt en Chelsea in de halve finale staat, in de CL Liverpool het hele jaar al gammel lijkt en Chelsea deze CL nog ongeslagen is en slechts 2 doelpunten tegen heeft, en in de PL Chelsea ook alweer een tijdje boven Liverpool staat. Ook won Chelsea recentelijk nog op Anfield. Dat begint een patroon te vormen waardoor je je gaat afvragen of Liverpool nog wel zo veel beter is dan Chelsea.

Leuke pot hoor. Bayern miste Lewa enorm. En tsja Mbappe, wat een baas. Het is wel zeker nog niet afgelopen. Wordt nog spannend.

Ze hebben gewonnen, maar qua veldspel vond ik PSG opnieuw uitermate teleurstellend. Leuke pot overigens met een sterke Mbappe.

Heel leuke wedstrijd gezien, met veel goals. Konden nog meer goals zijn. Deed me denken aan een Europa League wedstrijd, alleen maar aanvallen

mbappe wat een toppertje. 22 jaar nog maar en al 27 doelpunten in de cl. Dat is al meer dan Suarez, bijna even veel als Salah (28). 6 doelpunten in 3 ko wedstrijden tegen Barca en Bayern, het is abnormaal hoor. Muller blijft ook echt een fantast. Zo'n vreemde vogel ook. Niets gaat soepel, alles lijkt perongeluk, lijkt minder talent te hebben dan mijn oma maar is toch zo ongelooflijk goed. Hoort er gewoon bij te zijn op het ek deze zomer, ze gaan hem nodig hebben. Neymar is trouwens zo ongelooflijk arrogant en nonchalant wanneer ze er goed voor staan. Was de tweede helft nagenoeg waardeloos, deed alles mis. Dat is puur mentaliteit, die vent gaat nooit, nooit, nooit de beste ter wereld zijn. Heeft ie gewoon de kop niet voor. Jammer want het talent wel.

7 april 2021 om 22:59

Die man kon gew niet meer he. Vergeet niet dat hij bijna niwt gespeeld heeft dit jaar. Wat verwacht je dan anders? De eerste helft rende hij zich de pleuris. Maar hij was gewoon op. Poch had hem veel eerder moeten wisselen. Imo, indien fit, de beste (samen met de Bruyne).

7 april 2021 om 23:09

Volgens Gijp was het een geluk die goal van Mbappe door de benen. Ha ik ga bijna denken dat die man zelf nooit heeft gevoetbald. Hoe vaak ik heel makkelijk een balletje geef door de benen door even te doen alsof je gaat en dan hapt de ander en gaan de benen auto. open of ook bij het schieten, even een beweging een kant en dan hop door de benen. Zo moeilijk is dat niet. Dat deed Mbappe exact. Voordat ie schiet, maakt ie een schijntrap en daarna hop korte hoek door de benen waar je al weet de benen gaan open. Agh ja. Baas Mbappe, zsm naar Real komen svp!

7 april 2021 om 23:14

Man man man puuuure klasse. Hij veinst eerst een bal naar de verre hoek omdat hij weet dat Boateng zijn benen dan spreidt in een poging dat schot te blokken en schiet dan snel in de korte hoek door de benen. Helemaal bewust, heel slim en pure klasse. Ken die Gijp niet als Belg maar klinkt als iemand die er weinig van snapt om heel eerlijk te zijn

7 april 2021 om 23:17

Ja precies dat, exact idd. Ah ja beter ook joh haha.

Geweldige wedstrijd gezien, vooral aan de kant van Bayern. Ze hadden natuurlijk meer verdiend. Maar ja zo is voetbal. Wel petje af voor PSG. Dat ze met een half B ploeg van Bayern winnen. Geen Bernat, geen Icardi, geen Marquinhos (voor 70min lang), geen Verratti, geen Paredes en met een half fitte Neymar (die langer dan 3 maanden geblesseerd was). Nou, zeg maar wat je wilt maar ze hebben het gewoon gedaan. Met veel geluk maar dat maakt niet uit. Dit terzijde.Ik hoop voor PSG dat die spelers (of een deel ervan) fit zijn voor volgende week. Anders zie ik Bayern gewoon alsnog doorgaan. Al met al een leuke wedstrijd gezien.

7 april 2021 om 23:07

Oh ja Florenzi ook nog. Pff dat zijn me wel wat spelers hoor. Behalve Navas, Mbappe en Neymar is het best matig allemaal ja. Die 3 waren ook de beste vndg. Niet gek.

Leuke pot hoor. Bayern miste Lewa enorm. En tsja Mbappe, wat een baas. Het is wel zeker nog niet afgelopen. Wordt nog spannend.

K zei choupa 2 goals en psg wint. Choupa speelde leuk. Neymar en mbappe zijn gewoon dodelijk. Psg matige backs sjonge jonge! Genoten deze wedstrijd!

Mooie wedstrijd maar ongelofelijk dat Bayern er geen 5 maakt. PSG 3 halve kansen en 3 doelpunten en Bayern tig kansen en maar 2 goals. Gelukkig nog 1 wedstrijd waarin ik Bayern zie winnen want dit kan PSG geen twee keer.

Pracht wedstrijd. Kunnen we precies zien dat het Nederlandse opleidingsvoetbal aan de bak moet. Vond Bakker niet sterk invallen bij PSG

Ongelofelijk Paris speelt gewoon zonder middenveld, wat is nou het nut van Gueye en Herrera? die 2 werden echt compleet overlopen en ze staan er voor hun loopvermogen en defensieve kwaliteiten maar Bayern wandelde er continue doorheen.
PSG moet echt wat middenvelders van kwaliteit aantrekken want je kunt niet eeuwig teren op geluk van de 2 heren voorin.
Leuk dat Bakker mocht spelen vandaag maar die was ook echt vaak lucht aan het dekken maarja als je middenvelders hun man laten lopen word het ook heel moeilijk.

Pracht wedstrijd. Kunnen we precies zien dat het Nederlandse opleidingsvoetbal aan de bak moet. Vond Bakker niet sterk invallen bij PSG

7 april 2021 om 22:59

En je hebt he-le-maal gelijk Jan

Heerlijke wedstrijd. Ik gun PSG de champions league beker, dus beter houden zij dit vast in de return, want Bayern zette nog meer druk dan de Belastingdienst.

Wat een pech voor de Duitse teams... Al heb ik er nog alle vertrouwen in dat Bayern dit gewoon omdraait volgende week.

7 april 2021 om 23:01

met die defensie absoluut niet. Weer veel tegendoelpunten achterin terwijl men zelfs niet veel kansen toelaat.

Deze titel is echt superslecht... ondanks dat slechts 1 woord niet klopt. Moet mbappe niet Navas zijn? Heb mbappe 2x gezien. Zal wel minder clicks opleveren

8 april 2021 om 01:42

Precies dit! Voor mij is Navas de echte "mister Champions" die gast heeft na de triple met Real ook nog eens de finale gehaald vorig jaar, en dit jaar staan ze der ook weer prima voor. Hij lijkt wel te groeien in dit soort wedstrijden!

Wat een pech voor de Duitse teams... Al heb ik er nog alle vertrouwen in dat Bayern dit gewoon omdraait volgende week.

Vanuit perspectief van Bayern een lachwekkende wedstrijd, met name achterin. Ik ben benieuwd wat Flick gaat doen. Hopelijk brandt eindelijk het licht dat Alaba achterin niets meer te zoeken heeft.
Het gemis van Lewandowski en Gnabry kon men enkel aflezen in het aantal doelpunten voorin. Zelfs met die 2 had Bayern veel tegengoals geïncasseerd.
Wat mij ook stoort is die stomme Duitse voetbalbond en de Duitse pers. De laatste weken te veel onrust rond de personen Flick en Brazzo. Dit is niet goed voor Bayern.

7 april 2021 om 23:03

Met alle respect maar Flick is hier schuldig voor. Even doodleuk met je verdedigers aan de middenlijn laten voetballen tegen Neymar en Mbappe. Geen wonder dat je er 3 slikt. Betreft Alaba ben ik het met je eens, vond hem echt slecht in de verdediging.. Real Madrid zou toch nog is na moeten denken.

7 april 2021 om 23:06

Dat is nu eenmaal onderdeel van het spel van Bayern. De eerste 2 tegendoelpunten zijn gewoon vermijdbaar door het falen van Alaba en Süle.

7 april 2021 om 23:16

Akkoord dat dat deel van het spel van Bayern is maar stel dan toch in hemelsnaam Davies van het begin op zeg? Hoe ga je nou met zo'n hoge lijn spelen tegen Mbappe en de enige speler in je selectie met de snelheid om hem bij te houden op de bank zetten?

7 april 2021 om 23:39

Ik volg jou daar totaal niet in. Mbappe loopt zo'n beetje overal, ga je dan ouderwetse mandekking spelen met Davies of die centraal achterin zetten puur om Mbappe op te vangen? Neen toch? Davies mag dan wel ultrasnel zijn maar kan niet teleporteren van linksmidden positie (want zo hoog staat de linksback bij Bayern meestal wel) naar Mbappe.

7 april 2021 om 23:56

Waarom zou je niet gaan mandekken? Zone dekking is allemaal leuk en wel maar als elke verdediger te traag is om Mbappe bij te houden dan werkt het niet, toch? De wedstrijden die ik me kan herinneren dat een top Messi uit de wedstrijd werd gehouden was ook keer op keer met mandekking. Ik zie er geen probleem in als het je resultaten oplevert? Je kan perfect Davies opstellen op links met Hernandez cb en die twee jongens constant laten switchen zodat Davies bij Mbappe op de rug kruipt.

8 april 2021 om 12:09

Mbappe loopt echt overal, speelde in de 2de helft vooral op links. Dan heb je niks aan Davies zijn snelheid als ie 40m verder staat. Dan zou ik eerder een middenvelder opofferen en Mandekling op Neymar spelen. Het is Neymar die Mbappe altijd lanceert.

Pracht wedstrijd. Kunnen we precies zien dat het Nederlandse opleidingsvoetbal aan de bak moet. Vond Bakker niet sterk invallen bij PSG.

Naïef gespeeld van Bayern om zoveel ruimte achterin te laten als je weet dat je Mbappe, Neymar en Di Maria tegenover je hebt. Maar wel leuk om te zien en het ziet er leuk voor de statistieken, maar daar kan je geen potten mee breken. Vaak zie je zulke net-niet momenten bij aanvallende teams, terwijl ze toch een druil om hun oren krijgen doordat ze teveel gas geven. Als Bayern wat gecontroleerd en gebalanceerd spelen in de return dan maken ze meer kans.

Hoe eerder PSG eruit vliegt des te groter de kans dat hij naar Real trekt deze zomer. Want het is duidelijk dit PSG gaat CL niet winnen. Tenzij Er nog gekke dingen gebeuren zie ik Bayern door stoten. Wat een zwakke verdediging zeg vooral Central.

Wat een fantastische pot voetbal. Verreweg de leukste wedstrijd van de afgelopen maanden. Hoewel het eeuwig zonde was dat er geen publiek aanwezig kon zijn bij de wedstrijd, is dat grotendeels goed gemaakt door geweldenaar Wytse van der Goot die weer ouderwets enthousiast was

Marquinhos heeft misschien 20 minuten gespeeld, maar wat een verschil maakt die man. Pure klasse achterin en je merkte zijn afwezigheid direct. Jammer dat die backs van Psg zo dramatisch slecht zijn.

Wat een spektakel, met dank aan Bayern uiteraard en een heel klinisch Psg daar tegenover. Heel wat wereldspelers op een veld, maar waar Bayern echt een wereld team is, moet het Psg het heel erg van individuele kwaliteit hebben. Bayern heeft een fantastisch middenveld met Kimich en Alaba, maar mist wel echt scorend vermogen met Lewandowski.

Vanavond werd het wel duidelijk dat Bayern voorin erg afhankelijk is van Lewandowski. Ongelofelijk hoeveel kansen ze nodig hadden. Aan de andere kant. Complimenten voor PSG dat ze toch nog een overwinning eruit slepen, terwijl ze bijna de gehele wedstrijd de minder waren. En dan Mbappe. Wat een geweldenaar is het toch. Ik verwacht dat hij binnen 3-5 jaar de beste van de wereld is. Ik acht Bayern trouwens zeker niet kansloos in de return.

7 april 2021 om 23:20

3-5 jaar?? Hij is nu al misschien de beste ter wereld. Zijn tijdperk is nu al gaande hé. Denk dat hij mits de CL wint en een goed EK speelt, hij zeker favoriet is voor de gouden bal.

Eerder fenomale Navas. Mbappe was niet zo heel bijzonder, gewoon super snel weer. Bayern speelde zo aanvallend dat elke aanval van psg mbappe 1 op 1 stond zowat.

Lewa had er vandaag 9 gemaakt.

Heb net zitten wedden, ik zeg zo tegen een vriend bayern gaat met 0-1 door in parijs. Me vriend zegt zo van nee bayern moet er 0-2 winnen om door te gaan. Wie van ons heeft gelijk. Alleen serieuze reacties graag.

7 april 2021 om 23:44

Bayern moet 0-2 winnen. Als het 0-1 wordt voor Bayern, gaat PSG door op uitdoelpunten.

Lesje effectiviteit dit, maar Bayern verdiende zo veel meer. Met Lewandowski hadden er vandaag 5-6 ballen ingevlogen bij PSG, maar helaas. Ik kijk niet graag naar ze, maar PSG was dodelijk effectief en ze buiten hun kracht goed uit: snel counteren. Hopelijk zet Bayern het nog recht.

Denk dat deze tweeluik verre van gespeeld is. Bayern had hier makkelijk meer kunnen scoren en we weten hoe PSG is als het gaat om het verdedigen van voorsprongen op eigen grond.

Ik deel de algemene sentiment dat Bayern meer verdiende! Ze hebben 90 minuten lang vol gas gegeven en kans op kans op kans gecreerd. Ze waren ondanks gemis van Gnabry en Lewandowski erg goed bezig, alleen verdedigend was het beholpen. Mbappe wat een fenomeen ik geniet nu al enorm van hem en Haaland maar heb voorkeur voor Kylian. Kimmich , Alaba en Muller vond erg goed bij Bayern samen met Coman. Maar nee ik vond dit echt niet de wedstrijd van Leroy Sane, dat Mitchell Bakker hem in zijn achterzak had, is een overdrijving maar ik vond hem niet goed en slecht spelen eigenlijk. Bijna geen bruikbare voorzetten gegeven niet betrokken bij de goals van Bayern en onwijs voorspelbaar. Haalt er steeds hooguit een corner uit ipv of te schieten, bruikbare hoge voorzet te geven of iemand eens goed de diepte in te steken. Eerlijk is ook eerlijk, Choupo Moting is verre van een Lewandowski qua niveau maar 3 goals in 6 wedstrijden voor iemand met zijn naam en statuur is gewoon goed. Mbappe nu 5 goals gescoord in Barcelona en Munchen, samen, wat een fenomeen. Verder vond ik bij PSG Kimempe erg goed verdedigen en Danilo en Di Maria ook erg goed. Over credit geven, Neymar geen seconde irritant/vervelend gedaan en ook 2 assists, dikke prima!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren