Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Pover Ajax verliest voor derde seizoen op rij in Almelo

Laatste update:

Voor het derde opeenvolgende seizoen is Ajax opgelopen tegen een nederlaag op bezoek bij Heracles Almelo. Net als in februari vorig jaar boekten de Almeloërs voor eigen publiek een 1-0 overwinning op Ajax, dat er zodoende niet in slaagde om de kater van de Europa League-nederlaag bij Getafe (2-0) weg te spoelen. De ploeg van Erik ten Hag heeft nog maar drie punten voorsprong op nummer twee AZ, met de onderlinge ontmoeting van volgende week zondag in het vooruitzicht. Omdat ook PSV en Feyenoord elkaar dan treffen, is het mogelijk dat de titelstrijd na volgende week uit drie ploegen bestaat.

Ajax kon niet beschikken over Hakim Ziyech, die niet wedstrijdfit werd bevonden. Zonder de smaakmaker speelden de bezoekers geen sterke eerste helft, maar Ajax was wel dominant en noteerde uiteindelijk zeventien doelpogingen voor de pauze. Zorgwekkend voor Ten Hag was, net als donderdag in de Europa League-wedstrijd tegen Getafe, de slordigheid in het spel van zijn ploeg. Een van de meest schrijnende voorbeelden was een moment halverwege de eerste helft, toen Perr Schuurs volledig mis zat na een lage voorzet van Jeff Hardeveld. De verdediger maaide over de bal heen, waardoor Cyriel Dessers plots een enorme kans kreeg om de score te openen. Van dichtbij stuitte Dessers echter op doelman André Onana.

Het was de grootste kans die Heracles in de eerste helft kreeg, maar kort voor de pauze was Dessers opnieuw dichtbij: de Belg was in een sprint te snel voor Daley Blind en schoot uit kansrijke positie naast. Ook Ajax kwam in de eerste helft meermaals dicht bij een voorsprong. Zo werd een volley van Donny van de Beek geblokt, waarna Ryan Gravenberch het in tweede instantie probeerde en zijn inzet voor de lijn werd weggewerkt door Orestis Kiomourtzoglou. Een andere grote mogelijkheid van Ajax was voor Van de Beek zelf: tien minuten voor de rust schoot hij vanuit een lastige hoek met zijn linkerbeen snoeihard op de onderkant van de lat.

Vlak voor de pauze volleerde Lisandro Martínez langs de verkeerde kant van de paal, terwijl Heracles met de schrik vrijkwam toen keeper Janis Blaswich een lange terugspeelbal van Maximilian Rossmann net uit zijn doel kon houden. Ajax begon de tweede helft zonder diezelfde Martínez, die werd vevangen door Carel Eiting. Het spel bleef evenwel teleurstellend. De opbouw ging moeizaam en kansen waren aanvankelijk schaars. Gaandeweg de tweede helft kwam de wedstrijd echter tot leven. Onana moest meerdere keren ingrijpen: hij pareerde een schot van Dessers en hield een inzet van Delano Burgzorg maar net uit de korte hoek.

Collega Blaswich haalde een van richting veranderd schot van Dusan Tadic uit de bovenhoek en zag een poging van Eiting net naast gaan. Negentien minuten voor tijd maakte Danilo bij Ajax zijn entree als vervanger van Ryan Babel; de twintigjarige aanvaller maakte zijn debuut in Ajax 1. Hij kon een rijke traditie van scorende Ajax-debutanten niet voortzetten. Heracles wist wel te scoren, veertien minuten voor tijd. Blaswich trapte ver uit en vond Dessers, die de situatie beter inschatte dan Blind, zijn opponent het nakijken gaf met een licht duwtje en prachtig raak schoot in de rechterkruising. Het onmachtige Ajax creëerde in het slot van de wedstrijd, afgezien van een late kopbal van Danilo, geen kansen meer. Heracles klimt dankzij de overwinning naar de negende plek in de Eredivisie.

Verdiende Heracles Almelo de overwinning op Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een matige wedstrijd van Ajax, zoals al langer het geval is. Sinds de uitwedstrijd tegen FC Twente voor de winterstop, is het spel van Ajax al matig. Tegen Twente kwam Ajax wel 2-0 achter en wisten ze dat gelukkig nog om te buigen naar een 2-5 overwinning maar het spel is sinds die wedstrijd echt niet om aan te zien. Ajax heeft dan weliswaar de nodige blessures gehad sindsdien met o.a. Neres, Promes, Blind, Ziyech, etc. maar hier zie je ook gewoon dat Ajax in de breedte gewoon spelers heeft die niet goed genoeg zijn en Babel is ook echt totaal niet van toegevoegde waarde. Ik was eerst wel te spreken over de komst van Babel, maar allemachtig wat speelt die jongen slecht sinds zijn terugkeer bij Ajax. Komt niks en niemand voorbij, leidt alleen maar balverlies en is alleen maar aan het klagen. Ook Tadic speelt al maanden als een natte krant. Die doet echt niets meer goed en ik snap ook echt niet waarom hij aanvoerder is en dat heb ik al vanaf het begin van dit seizoen toen Tadic tot aanvoerder werd verkozen, want ik vind hem geen aanvoerder. Ook Huntelaar is echt aan vervanging toe en ik had gewoon gestart met sowieso Traorã£â© op de plek van Huntelaar. Niet dat Ajax deze wedstrijd met Traorã£â© wel zou winnen, maar Traorã£â© daar heb je nog wel wat aan en aan Huntelaar niet. Verder speelde Heracles Almelo ook niet goed, maar die winnen uiteindelijk wel. Ajax weer eens met een fout in de verdediging, nadat Blind de situatie verkeerd inschat maar moet wel gezegd worden dat Dessers de bal echt verwoestend en fraai binnenschoot. Het spel van Ajax doet mij momenteel echt denken aan de periode onder de Boer, echt gewoon treurig en niet om aan te zien.. Nou, de titelstrijd komt ook weer langzaamaan tot leven. AZ tot op 3 punten, Feyenoord dat onder Advocaat is opgeleefd en ook PSV schrijf ik nog niet af. En ja, ik heb mijn reactie al getypt voordat de wedstrijd was afgelopen want zo treurig en slecht was de wedstrijd dat ik hier tijd voor had.

23 februari 2020 om 18:43

Denk ook weer steeds vaker terug aan spel onder de Boer. Maar de selectie is kwalitatief een stuk beter dan toen. Zwaar uit vorm en Ten Hag mag wel eens aan de bak, motiveren die gasten en verzin eens iets! Je bent al maanden alles wat opgebouwd is aan het vergooien. En JA ik vind dit een crisis.

23 februari 2020 om 18:57

Nou deels met je eens. Maar kijk wat je hebt rond lopen. Schuurs, Gravenbergh, Babel dan noem je al drie Ajax onwaardige spelers.als je ziet wat er op de bank zit, wordt ie gewoon ook niet vrolijk. Al die aankopen uit de zomer hebben we toch weinig aan gehad

23 februari 2020 om 19:19

En daar gaat het fout Hansje. De aankopen. Wat was een van de peilers van het Cruijff-plan bij het doen van aankopen? Alleen wanneer deze aantoonbaar beter zijn.

23 februari 2020 om 19:26

Je kan niets verzinnen als de spelers die het moeten doen massaal geblesserd zijn. Als je met Tadic uit vorm en je met Babel en Huntelaar moet spelen, dan wordt het extreem lastig.

23 februari 2020 om 19:26

Schuurs en Gravenberch zijn wel degelijk Ajax waardige spelers. Het probleem is dat vandaag Neres, Promes en Ziyech niet meededen. Haal bij Barcelona Suarez, Messi en Griezman weg en het is ook niet om aan te zien. Doen bij Bayern Lewandowski, Gnabry en Coutinho niet mee, komen ze ook moeilijker tot kansen. Het is gewoon even door de zure appel heen bijten. Tegen Getafe wordt een dubbeltje op zn kant, maar win je aanstaande zondag thuis van Az, dan sta je weer een straat lengte voor op de concurrent.

23 februari 2020 om 20:05

Kom op zeg! Je speelt tegen Heracles. Niet tegen zware Europese tegenstander. Ajax heeft een begroting die 10 x zo veel is als die van Ajax. In de winterstop konden ze zich gericht versterken om zich ook nog eens te wapenen tegen blessures. En wat huren ze? Ryan Babel, een bejaarde linksbuiten die al jaren over zijn top is. Had dat geld wat beter besteedt. Waren vast wel betere opties beschikbaar. Het heeft niets te maken met blessures. Ook met deze basisspelers had Ajax moeten winnen. Elke speler van Ajax van vandaag staat bij elke andere Eredivisie gewoon basis. Er speelden gewoon 6 internationals in de basis. Met daarom heen talentvolle jonge spelers. Het is een kwestie van mentaliteit en structureel spelers op de verkeerde plek te zetten. ETH is eigenwijs en daarom verliezen ze.

23 februari 2020 om 20:24

“Ajax heeft een begroting die 10 x zo veel is als die van Ajax.“ je bedoelt Ajax Capetown?

23 februari 2020 om 20:51

Man man man wat goedkoop scoren is dit. Je snapt toch zelf ook wel dat hij Heracles bedoelt, slimpie.

23 februari 2020 om 18:52

Feyenoord kampioen!

23 februari 2020 om 18:55

Hahahaha dit vindt ik ook zo mooi Feyenoord fans zijn helemaal in euforie dat ze nog kampioen gaan worden maar ook zij spelen waardeloos en winnen niet overtuigend van de degradatie kandidaten, persoonlijk kan ik ook niet wachten op de klassieker want ik verwacht dat Feyenoord ouderwets er af gaat!!! Denk eerder dat een az dan kampioen word maar ook die spelen niet geweldig kortom iedereen kan nog kampioen worden zelfs PSV!!!

23 februari 2020 om 19:00

Zou daarmee wachten tot volgende week. Zie ze niet zomaar bij psv winnen, maar zou best nog kunnen als Ajax zo door gaat (al staat az er ook nog tussen).

23 februari 2020 om 19:05

Nee joh gek....Dat we kampioen zouden worden wisten we al toen Stam werdt aangesteld.

23 februari 2020 om 20:03

Als je goed kijkt zie je dat het een Belg is die voor Brugge is. Geen enkele Feyenoorder denkt aan een kampioenschap. Tweede worden na zo’n dramatische start zou al een wereldprestatie zijn

23 februari 2020 om 20:14

Precies, overigens wel een Belg die regelmatig Feyenoord bezoekt omdat het zo'n mooie club is. Grappige reacties wel op dit soort posts, alsof het bijna not done is zoiets te zeggen. Hoewel Ajax natuurlijk torenhoog favoriet is en blijft, kan ik mijn bewering wel staven. Als Ajax en Feyenoord deze vorm blijven aanhouden, wordt Feyenoord kampioen. Ajax stond na speeldag 14 17 punten voor Feyenoord. Negen speeldagen later is het verschil nog 7 punten, met nog 11 wedstrijden te gaan. Als je dan weet dat Ajax nog naar Rotterdam moet, moet Ajax zich in ieder geval wel zwaar herpakken.....

23 februari 2020 om 18:55

Tadic presteert zeker slecht dit seizoen maar ik ben ook van mening dat het positioneren van hem op de flanken echt een slechte keuze is. Hij kan enorm van waarde zijn in de spits en had een fijne connectie met Donny hier. Er ontbreekt gewoon teveel creativiteit met de blessures en al het aangekocht ontbreekt dat ook. Het is een verschrikking en komende weken kunnen wel eens heel veel verpesten

23 februari 2020 om 19:07

Helemaal met Rochester eens. Zonder Promes, Ziyech en Neres is Ajax gewoon pure middelmaat. Er komen zoveel spelers tekort voor het Ajax niveau en dan te beginnen op het middenveld. De creatieve jongens laten de andere spelers beter lijken dan ze zijn. En zonder die creatievelingen vallen ze allemaal stuk voor stuk keihard door de mand. Tadic? Was vorig jaar voor een groot deel zo goed doordat Ziyech hem zocht en voedde. Nu heeft Ziyech die connectie met Promes en valt Tadic ook hard door de mand. Meneertje Real Madrid Donny van de Beek. Dat is pure middelmaat. Ik wens elke club die deze jongen voor meer dan 10 miljoen euro koopt heel veel sterkte. Gravenberg mogen we niks kwalijk nemen met zn 17 jaar en eigenlijk Eiting en Ekkelenkamp ook niet. Wel de beleidsbepalers die ons willen laten geloven dat dat Ajax niveau is. Want er is werkelijk niet een buitenlandse club die in dit soort spelers geinteresseerd zal zijn. En als je geen internationaal niveau bent ben je in principe ook niet goed genoeg voor Ajax. De enige die een pluim verdiende vandaag was Danilo. Die heeft positief verrast. Onana, Schuurs, Tagliafico en Dest redelijk, verdere allemaal erg matig tot slecht. Beter kan ik het helaas niet maken.

23 februari 2020 om 19:19

Haha voordat ik je reactie las hoopte ik al op een nieuwe sneer naar Van de Beek. Je hebt niet teleurgesteld! Eens dat Ajax een paar klasses minder is zonder Promes, Ziyech en Neres. Maar dat is ook vrij logisch toch als je bedenkt hoeveel goals je dan inlevert. Als je bij AZ de voorste drie weghaalt blijft er ook weinig over. Als je bij Barca de voorste drie weghaalt, waaronder dus je beste speler, wordt het ook een stuk minder. Dan heb je alsnog genoeg kwaliteit op het veld (Het spijt me zeer, maar Van de Beek is een van de weinigen die iedere week minstens een voldoende haalt) en laat je nu te weinig zien. Dit ajax is iets te afhankelijk van Ziyech

23 februari 2020 om 19:35

@martijnr12 Er komen er een heleboel tekort bij Ajax maar zeker ook van de Beek. Ik weet niet wat je met een voldoende bedoelt want als van de Beek volgens jou een voldoende heeft gescoord dan heeft 90 van de Ajacieden een voldoende verdiend. Maar de jonkies kan ik niks kwalijk nemen, Gravenberch is nog niet klaar en Eiting en Ekkelenkamp zijn zelfs in de Eredivisie middelmaat. Maar een speler die door iedereen in een adem met Real Madrid en Manu wordt genoemd - mag ik even heel hard lachen - die zn wedstrijdjes in de ED zo anoniem mee speelt, niks bijzonders doet, totaal niet bepalend is en uit alles blijkt dat hij volledig afhankelijk is van de echte onderscheidende spelers, Ziyech, Promes en Neres, (want zelf kan hij werkelijk niks bijzonders) vind ik niet het niveau wat Ajax zou moeten nastreven op het middenveld. Dan ga je in Europa het niveau van een Getafe inderdaad niet ontstijgen. Ik zou Overmars daarom willen voorstellen om een ruil met Werder Bremen te proberen, Davy Klaassen terug en Donny naar Bremen. Davy deed het op het middenveld vele malen beter dan Donny (davy was altijd aanwezig en bepalend) en een hoger niveau dan een club als Bremen zal het vrees ik echt niet worden voor Donny. Jonge jonge we hebben het over Heracles.

23 februari 2020 om 19:42

Met die instelling, "jonge jonge we hebben het over heracles", ga je er wel komen. Vond het trouwens ook een penal voor Heracles, maar dat terzijde.

23 februari 2020 om 19:47

@Holland8 en dan met Klaassen aankomen haha. Dat iemand niet altijd op de voorgrond aanwezig is betekent toch niet dat hij geen goede speler is? Als je oprecht niet inziet dat de handelingssnelheid en functionele techniek van Van de Beek van heel hoog niveau is (/kan zijn) dan kun je beter stoppen met voetbal analyseren. Maar goed, deze discussie hebben wij en jij met anderen al zovaak gevoerd en het is duidelijk dat je je mening nog niet hebt bijgesteld. Waarin blonk Klaassen uit dan? Hard werken? Keihard knokken voor iedere bal? Ja dat maakt hem echt per definitie een betere speler dan Van de Beek. Hou op hoor

23 februari 2020 om 19:56

@harecles Ik bedoel daarmee te zeggen dat een speler waarvan hier allemaal lieden seieus beweren dat hij wel even naar Real Madrid of Man United gaat of dat die clubs zelfs niet goed genoeg voor hem zouden zijn, zich niet eens tegen Heracles, maar datzelfde geldt ook tegen Willem II, AZ, Fortuna, RKC etc. weet te onderscheiden, maar wel zogenaamd internationaal topniveau zou zijn. Zie mijn opmerking in dat perspectief want het absurde ophemelen van zo een gewone speler is totaal lachwekkend. Alle lof en respect voor Heracles die het vandaag fantastisch hebben gedaan en het hele seizoen al puike partijen op de mat leggen. Beter dan Ajax na de winterstop.

23 februari 2020 om 20:10

Die nuance had ik idd niet goed begrepen, maar snap verder je verhaal wel. Heracles spe3lde niet super, maar na weken van droogte is dit een welkome verassing, er zat weer leven in de brouwerij.

23 februari 2020 om 20:13

@martijnr12 Waarom zou ik mijn mening moeten bijstellen. Volgens mij is alles wat ik twee jaar geleden al aangaf alleen maar duidelijker geworden. Ziyech is een betere en belangrijkere speler dan Donny. Neres is een betere en belangrijkere speler dan Donny. Aan het begin van het seizoen gaf ik aan dat Promes een betere en belangrijkere speler is dan Donny. Ik gaf al twee jaar geleden aan dat Donny geen nummer 10 was want hij heeft daar de kwaliteiten totaal niet voor. Ik gaf al twee jaar geleden aan dat Donny zn taken als middenvelder verwaarloosde, te hoog stond, naast de spits of zelfs dieper waardoor het hele team uit balans raakte. Dat Donny een meevoetballer is maar geen bepalende speler. Dat hij profiteert van de echte kwaliteit om hem heen en dat er dan een marketingmachine op gang komt als hij weer eens een bal panklaar kreeg van Ziyech of Tadic en hij door die marketingjongens werd neergezet als een soort Maradona waar elke Europese topclub niet omheen kon. Is dat allemaal niet waar gebleken dan? Welke mening moet ik dan bijstellen? Dat Donny wel beter is dan Ziyech? Beter dan Promes of Neres? Dat hij wel een nummer 10 is? Etc? Dan zal ik je ook de volgende mening meegeven en dan zullen we aan het eind van het seizoen zien wie er gelijk heeft. Noch Real Madrid noch Man United zijn geinteresseerd in Donny. Zelfs het niveau Lyon, Leicester, Leipzig en Dortmund zijn voor hem veel te hoog gegrepen. Er is echt geen serieuze Europese topclub geinteresseerd in Donny. Helaas betekent dat dat Donny dan met hangende pootjes bij Ajax blijft, zogenaamd omdat hij zo van de club houdt (marketing van zn entourage). Maar wij zitten dan wel met zo een matige speler opgescheept voor de komende jaren op een hele belangrijke positie waar veel betere spelers voor te krijgen zijn. Helaas. Maar goed, we zullen het weer zien aan het einde van het seizoen.

23 februari 2020 om 20:32

1) ik noch iemand anders beweert dat Van de Beek beter is dan de spelers die jij noemt. Echter: ik vind Ziyech ook beter dan Promes en Neres. Dat ik Ziyech beter vind betekent toch niet dat die andere twee daarom slechte spelers zijn? 2) je blijft keer op keer terugkomen op dat marketinggebeuren van zijn entourage (je hebt het zelfs een complot genoemd ooit) dat ik bang ben dat je dat dus echt gelooft. Dat Overmars, Mike Verweij, Freek Jansen, Van de Beek zelf, enzovoorts maar over de interesse van grote clubs blijven praten zonder dat die interesse er is. En dat zelfs al die grote clubs eraan meewerken door die interesse allesbehalve te ontkennen als hen ernaar gevraagd wordt. 3) Donny profiteert volgens jou alleen maar van alle kwaliteit om hem heen die de ballen panklaar voor hem wegleggen. Prima. Volgens mij is het de taak van een scorende speler om op de goede plek te staan om die ballen erin te werken, maar dat terzijde. Bijzonder dat iemand als Dani de Wit of Ekkelenkamp enz dan niet op de plek staan waar Donny opduikt. Maar kun je dan verklaren hoe het komt dat zoveel verdedigers van goede ploegen Donny zomaar hebben laten scoren. Ik denk aan Spurs, Valencia, Chelsea uit, Juventus. Zeker de goal bij Chelsea uit waar Van de Beek de bal hard krijgt aangespeeld, hem meteen doodlegt en de keeper passeert. Ik ben oprecht benieuwd hoe jij dat soort doelpunten wil verklaren van deze matige speler. Dat zou dan makkelijk te verdedigen moeten zijn toch? Niemand heeft je ongelijk gegeven over dat Van de Beek te diep stond. Daarom speelde hij in een fit elftal dit seizoen ook meer teruggetrokken. Maar wat voor invloed denk jij dat Van de Beek heeft in de voetballerij dat alle trainers hem opstellen en Koeman hem zelfs oproept voor Oranje? Als we jou moeten geloven hebben Van de Beek en zijn entourage de hele voetbalwereld onder duim en is dat absoluut de enige reden dat hij ooit speelt (en scoort. En assists geeft).

23 februari 2020 om 19:28

Precies wat ik dacht vanmiddag en eerder. Het spel van Drank de Boer.geen enkele speler die vooruit durft te voetballen op Ziyech, Tagliafico, Onana, Van den Beek en Blind na.veel middelmaat in de selectie met types als Dest, Veltman, Babel, etc.het lijkt net op het spel van vorig decennium.tadic mag oprotten. Altijd al een one season wonder geweest. Ten Hag ook als hij geen landskampioen wordt, nou ja ook al wordt hij landskampioen mag hij alsnog weg.

Wat was Ajax weer ongelooflijk slecht voor hun doen.
Tja dit resultaat past natuurlijk precies bij de reeks en de vorm waarin Ajax verkeert. Net als tegen Getafe en eigenlijk bijna elke tegenstander laatste weken weinig tot niets gecreëerd en met de kansen die werden gecreëerd slecht omgesprongen. Complimenten aan Heracles dat naar haar mogelijkheden gewoon prima heeft gespeeld met optimaal resultaat. Gaven weinig ruimte weg en waren zeer gevaarlijk in de omschakeling. Maar laten we eerlijk wezen, Ajax moet echt naar zichzelf kijken. Weinig beleving in het veld en ontzettend voorspelbare keuzes in balbezit. Een geweldige goal van Dessers waar Blind zich toch wel kinderlijk opzij laat zetten. Babel wederom dramatisch naar mijn mening, wat komt er toch weinig uit bij hem. En dan de vraag die al 100x gesteld is: wat is er toch met de Tadic van vorig seizoen gebeurd??? Ook met alle blessures zou je toch meer van Ajax mogen verwachten. Ik verwacht geen stunt komende donderdag, maar ik hoop dat ik verkeerd zit met mijn voorspelling.

23 februari 2020 om 18:39

Danilo viel trouwens prima in, heeft uiteraard niet bijzonder veel kunnen laten zien maar hopelijk zien we hem wat vaker aan het werk dit seizoen in Ajax 1

23 februari 2020 om 18:45

Heeft helemaal niets laten zien.

23 februari 2020 om 18:47

In de minuten die hij kreeg liet hij meer zijn dan babel in al zijn wedstrijden.

23 februari 2020 om 18:49

Waarom vind je dat? Hij heeft op die kopbal aan het eind na inderdaad geen kansen gehad. Maar kunnen we dat van hem verwachten? Ik vond hem toch nog een klein beetje opvallen door zijn snelle vooracties, technische handelingen en redelijk slimme positiespel. Nogmaals, hij heeft niet bijzonder veel kunnen laten zien maar in ieder geval genoeg om mij nieuwsgierig te maken naar meer.

23 februari 2020 om 19:02

Danilo viel niet goed noch slecht in. Het contrast met Babel was simpelweg te groot, waardoor Danilo een verademing leek.

23 februari 2020 om 19:03

Ga nou niet in op Janssen. Staat erom bekend alles en iedereen dat met Ajax te maken heeft af te kraken. Nog nooit gezien dat hij daadwerkelijk inhoudelijk reageert. Danilo valt niks kwalijk te nemen en deed zijn best. Was dreigender in die paar minuten dan Babel tot nu toe.

23 februari 2020 om 19:39

Maar wat heeft danilo laten zien ? Je kunt heb ook niets verwijten, maar voordat hij erin kwam was het slecht en het werd niets beter.

23 februari 2020 om 19:57

Het werd wel beter, al is het simpelweg omdat Danilo wel minstens één bal op goal krijgt.

23 februari 2020 om 21:44

@undercover Danilo viel zeker goed in. Was het enige lichtpuntje bij Ajax. Die zal na vandaag wel meer kansen krijgen in het eerste. maar dat dacht ik destijds van Noa Lang ook.

Een schande dat Ajax met hun kwaliteiten met 1-0 van een matig Heracles heeft verloren. Ajax was het aan zijn stand verplicht om vandaag de 3 punten te pakken in Almelo. Als Ajax donderdag wordt uitgeschakeld tegen Getafe dan moet vind ik Ten Hag ontslagen worden omdat de resultaten dan te slecht zijn.

23 februari 2020 om 18:42

Ten hag ontslaan lijkt me overdreven. Hij verdiend meer krediet en zou dan alsnog eerste in de eredivisie staan.

23 februari 2020 om 18:42

Ja want 1e staan, nog in de beker zitten. Vorig jaar op 10 seconden na de CL finale halen en de dubbel pakken is natuurlijk belabberd.

23 februari 2020 om 18:43

Serieus gap... omdat hij 3x verliest op rij? Hou op hoor, ten Hag heeft veel meer krediet verdiend.
Niettemin mag er snel iets veranderen binnen een paar dagen

23 februari 2020 om 18:46

Kwalitieten? Je bedoelt een voorhoedde bestaande uit Babel, Huntelaar en Tadic in hun huidige vorm kwaliteit is? Sorry, dat ben ik niet met je eens. Het is momenteel een zeer matige selectie. Zonder Ziyech, Neres en Promes is er totaal niemand die kan voetballen in de kleine ruimte. het enige wat een tegenstander hoeft te doen is massal terug te trekken, sprinten voor elke bal en in balbezit meteen de lange bal te spelen. Of het nou Getafe of Heracles is, Ajax heefte rmomenteel geen antwoord op.

23 februari 2020 om 18:50

Je mist het koppel promes ziyech.
Eerste seizoenshelft speelde Ajax prima. Tot promes en ook neres geblesseerd raakte.

Oh oh Babel wat was het weer slecht vandaag. Pak je verlies dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt door hem te huren en Lang te verhuren, maar stel hem alsjeblieft niet meer op. Niet dat Lang geweldig was en is, maar hij was in ieder geval niet minder. Babel komt geen lantaarnpaal meer voorbij, verliest de bal of speelt simpele passjes terug en breed, en weet ook niet meer waar de goal staat. Stel Danilo, Sontje Hansen en Unuvar de komende weken maar op. Maar goed, het is sowieso om te janken deze weken.

23 februari 2020 om 18:45

Met die ‘talenten’ schiet je niets op. Ten Hag heeft nog letterlijk niets ondernomen om het tij te keren en blijft vasthouden aan een falend spelconcept! Waar is z’n tactische brein gebleven?

23 februari 2020 om 18:47

Wat wil je tactisch hier ana doen? Een tegenstander die massaal in de eigen zestien gaat staan, sprint voor elke bal en zelf alleen lange ballen speelt? Wil je die kapot spelen met Babel, Huntelaar en Tadic in hun huidige vorm? Het probleem is toch duidelijk, zonder Ziyech, Neres en Promes is er totaal niemand die kan voetballen in de kleine ruimte.

23 februari 2020 om 18:49

Mwaa, die talenten kunnen nog wel eens onbevangen en met durf beginnen en spelen. En zijn technisch 100 procent beter dan Babel laat zien. Babel doet niks anders dan pisballetjes naar links en naar rechts, als hij niet al een verkeerde aanname heeft gehad. We zijn weer eens vleugellam, want Tadic op linksbuiten werkt ook niet, dat is het grote probleem.

23 februari 2020 om 18:49

In ieder geval niet de statische Huntelaar en Babel vanaf de start erin zetten?

23 februari 2020 om 18:51

Waar is het oh zo grote en brede selectie van Ajax gebleven? Iedereen had altijd z’n grote mond dat niemand bij Ajax in de buurt kon komen omdat zij z’n grote selectie hadden... Ziyech verbloemd gewoon veel voor dit Ajax wanneer die snelle buitenspelers heeft op wie hij steekballen kan geven. Verder geeft niemand in dit Ajax thuis als Ziyech er niet in staat. Ajax is simpel te kloppen en zo breed is die bank niet.

23 februari 2020 om 18:54

Terug in je hok met je ‘iedereen’, Ajax heeft ook een brede selectie. Maar 3 buitenspelers die geblesseerd zijn, 1 verhuurd, 1 slechte terug gehuurd en 1 back-up (Tadic) die geen pepernoot raakt. Tsja, dan kan je conclusie zijn dat je geen brede selectie hebt maar dan hou je jezelf volgens mij jezelf voor de gek. Er zijn genoeg spelers maar die spelers zijn niet in vorm.

23 februari 2020 om 19:02

Peter_selie. Waarom reageer je willekeurig op mensen waarvan je niet weet of die dat beweert hebben en zeg je dan 'iedereen' had het erover? Ajax kan btw wel eens zonder Ziyech spelen, ook al is 'ie enorm belangrijk. Maar niet zonder Ziyech en ook nog eens zonder buitenspelers met diepgang en snelheid en functionele techniek. Ajax heeft in de winter daar gewoon een fout gemaakt door te denken dat ze met Babel het weer iets aanvulden. Maar dat blijkt gewoon een trage 30'er, zonder techniek. En pech rondom Promes hebben we ook wel gehad, samen met Neres (wanneer komt die in hemelsnaam nou eens terug) is die gewoon enorm belangrijk voor de vleugels.

23 februari 2020 om 19:08

Dan is het dus juist een tactische blunder om 3 statische aanvallers op te stellen!? Laat Traore en Danilo lekker starten. Babel raakt geen pepernoot en zeker een Danilo kan nog verrassen omdat hij niks te verliezen heeft, onbevangen kan spelen en de tegenstander hem nog niet kent. Je hebt juist bewegelijke jongens voorin nodig om zulke verdedigen uit elkaar te spelen. Ten Hag is te koppig en zal eens een keer van zijn plan moeten afstappen. Iedereen kent deze nu wel.

23 februari 2020 om 19:20

@peter_selie Ajax heeft vier geblesserde buitenspelers. Dat zijn dus de basisspelers en de reserves. Hoe breed wil je een selectie hebben, drie man per positie?

23 februari 2020 om 19:30

4 geblesseerde? Wie is de 4e dan?

23 februari 2020 om 19:58

Promes, Neres, Labyad (en Ziyech).

23 februari 2020 om 20:16

Misschien moet hij dan eens andere tactische keuzes maken. Een goede trainer past zijn speelstijl aan aan zijn materiaal en niet andersom. Als je geen buiten spelers hebt moet hij een ander systeem proberen.hij houdt vast aan zijn visie en is eigenwijs. Daarom verliest Ajax zoveel wedstrijden na de winterstop.

23 februari 2020 om 20:25

PeterSelie, Als bij FC Barcelona Messi, Suarez, Griezzman en Dembele missen en daarbij de andere aanvallers niet in vorm zijn dan valt het daar ook uitelkaar. Zo missen we ook belangrijke spelers en de vorm bij Ajax. Wat verwacht je? Dat ze in Amsterdam na 4 geblesseerde voor dezelfde posities nog een Sterling of Mane hebben om dat op te vangen? Dat kan je selectie zo breed zijn, onbeperkte (goede) mogelijkheden heeft geen enkel team. Op dit moment is het opstellen van de talenten die Inkemontana noemt nog de beste optie.

Matige wedstrijd, prachtige goal, Ajax erg, erg slecht. Met aanvallend drie dertigers die veel te weinig hebben gecreëerd.


Een prachtig resultaat van ajax!!! wat mooi dat ze verloren hebben!! Spelen zonder passie dus dan krijg je dit volgt er uitschakeling tegen getafe en een afslachting tegen az en dan word de titel ook nog uit handen gegeven.

23 februari 2020 om 18:48

Dti heeft niets met passie te maken maar alles met het gemis van Ziyech, Neres en Promes.

23 februari 2020 om 19:14

Nee hoor, het middenveld is het probleem.

23 februari 2020 om 19:21

Middenveld is geen probleem, ze kunnen nu alleen de bal niet kwijt. Met Promes, Neres en Ziyech speel je stukken makkelijker.

Dit Ajax moet echt heeeel goed naar zichzelf gaan kijken. Spelers, technische staf en zeker ook Marc Overmars die niks heeft gedaan deze winterstop om de crisis af te weren.

23 februari 2020 om 18:49

Jawel hoor, ze hebben babel aangetrokken. Maar Ajax is zonder Ziyech, Neres en Promes aanvallend zeer matig.

23 februari 2020 om 18:56

Inderdaad, Ajax was beter af geweest als Overmars niks had gedaan. Babel voegt echt helemaal niks toe.

23 februari 2020 om 19:01

Achteraf niet nee, maar je denkt dat een international die bij Galatasaray speelt toch wel het niveau eredivisie aan kan?

23 februari 2020 om 19:08

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht die het zo slecht zou doen, maar ik begreep het aantrekken van Babel toen al niet. Matige techniek en flink aan snelheid ingeleverd door de jaren heen. Noa Lang niet verhuren was logischer geweest. Overmars heeft fantastisch verkocht en paar toppers aangetrokken en het kan niet altijd raak zijn, maar er zijn laatste jaren ook behoorlijk wat missers binnengehaald. Daar moet Ajax kritisch naar blijven kijken.

23 februari 2020 om 19:09

Dat is te makkelijk gedacht Speedy, ook met het oog op de leeftijd van Babel en mogelijke slijtage. Blijkbaar is Babel niet (goed) gescout. Kost je toch weer gauw een miljoen aan huurgeld en gebrek aan een goede optie op links. Kun je Overmars toch wel aanrekenen.

23 februari 2020 om 19:18

Wellicht maar met vier geblesseerde buitenspelers moest Ajax toch wat?

23 februari 2020 om 19:34

Nogmaals, wie is de 4e geblesseerde buitenspeler? Ik tel er 3. Wel 3 buitenspelers die bij de sterkhouders horen. Het gemis doet zich pijnlijk voelen.

23 februari 2020 om 19:38

Ziyech, Neres, Promes en Labyad.

23 februari 2020 om 20:47

Labyad zie ik niet echt als buitenspeler, meer als aanvallende middenvelder. Maar goed ook Labyad zit in de lappenmand inderdaad.

Dit Ajax gaat iig geen kampioen worden. Hoe kan je in godsnaam starten met deze voorhoede en met Gravenberch en Martinez als controleurs. Wat een schande. Ten Hag moet echt bij zichzelf ter rade gaan want dit constante puntverlies is compleet aan hem te wijten.

23 februari 2020 om 18:41

Wie wordt er dan kampioen? De rest is nog slechter en dat zegt veel. Ajax mag blijven knoeien en wordt gewoon simpel kampioen.

23 februari 2020 om 18:43

Als Ajax ook verliest in de kuip is het verschil nog maar 4 puntjes met Feyenoord het kan nog steeds

23 februari 2020 om 18:45

Hoe weet jij dat tegen die tijd de achterstand van Feyenoord nog 7 punten is? Kan na volgende week zomaar 10 punten zijn en ook zomaar 4 punten. Beetje rare opmerking dus.

23 februari 2020 om 18:46

Daarbij moet ajax ook nog de wedstrijd tegen AZ inhalen..

23 februari 2020 om 18:46

Niets is onmogelijk voetbal kan raar lopen

23 februari 2020 om 18:49

Dat is gewoon een reguliere speelronde. Ajax moet nog tegen Utrecht inhalen, maar daartegenover staat dat AZ en Feyenoord ook nog een wedstrijd tegen elkaar moeten inhalen. Snap je punt dus niet @voetbalchick.

23 februari 2020 om 18:50

Utrecht bedoel je.

23 februari 2020 om 18:43

Ajax gaat wel kampioen worden. Straks met de geblesseerden weer terug komt het goede spel weer terug. Volgende week thuis tegen AZ kan Ajax weer uit lopen. Ik verwacht dat ze thuis wel winnen van AZ

23 februari 2020 om 18:56

Vraag is wanneer die terug komen en of we tegen die tijd alles niet vergooid hebben.

23 februari 2020 om 19:03

Nou inderdaad! Wanneer komt Neres in godsnaam terug? Die zou na de winterstip weer fit zij , maar inmiddels zijn we een maand verder en is het wel erg stil.

23 februari 2020 om 18:45

Ajax wordt wel kampioen hoor. AZ gaat ook nog punten laten liggen en het gat met Feyenoord is te groot, zoveel punten gaat Feyenoord echt niet meer inlopen.

23 februari 2020 om 19:05

En Ajax gaat zeker geen punten meer laten liggen? AZ heeft nu een aantal wedstrijden slecht gespeeld, omdat Midtsjo er niet was, Leeuwin zn eerste wedstrijden heeft gespeeld, Koopmeiners uit nood weer centraal moest en De Wit het voetballen is verleerd. Langzaam komt het wel weer terug, vandaag waren ze weer goed. Overigens denk ik ook dat Ajax kampioen wordt, omdat ik AZ niet zie winnen in de Arena.

23 februari 2020 om 19:10

Zeker gaat Ajax dat doen, maar niet zoveel dat AZ er overheen gaat. Zelfde geldt voor Feyenoord en PSV. Verwacht dat AZ ook tweede blijft staan aan het eind van de rit.

23 februari 2020 om 19:56

Daar zijn maar 4 punten voor nodig, dus doen alsof het onmogelijk is is een beetje raar.

23 februari 2020 om 18:45

Martinez is al het hele seizoen controleur? Ook in de beginperiode toen het wel liep. Nu is hij ineens ongeschikt? Wat zou jou opstelling zijn dan? Btw, Ten Hag gaat zeker niet vrijuit maar roeit ook met de riemen die hij heeft.

23 februari 2020 om 18:54

Martinez is imo ook al het hele seizoen niet geschikt als controleur. Leuk als hij alle tijd krijgt, maar zodra men hem onder druk zet komt hij duidelijk handelingssnelheid tekort en positioneel heeft hij echt geen flauw benul wat hij moet doen. Ook toen het wel liep was dit zo. Zie bijv. de wedstrijden tegen Chelsea en Valencia. Zou persoonlijk altijd met 1 controleur spelen, denk dat Eiting in de meeste wedstrijden momenteel dan het meest geschikt daarvoor is. Al zie ik hem liever ook niet. Blijft pijnlijk hoe slecht Ajax heeft ingespeeld op het verlies van De Jong en Schone.

23 februari 2020 om 19:31

Met eiting als enige ontroleur wordt je zelfs overlopen door het middenveld van rkc

23 februari 2020 om 18:45

Tja, wie moet er dan kampioen worden?. Az is ook uit vorm. Alleen feyenoord zit in een heerlijke flow maar die worden ook geen kampioen denk ik. Dus ik verwacht dat ajax "gewoon" kampioen word.

Chemie lijkt uitgewerkt met Ten Hag. Teveel spelers die tekort komen, spelers uit vorm, slechte wissels, Babel zo lang laten staan terwijl hij er niks van bakt. Misschien is het beter om een nieuwe trainer voor de groep te zetten als dit zo doorgaat.

23 februari 2020 om 19:40

Denk niet dat het aan de chemie ligt. Het duurt gewoon te lang voordat de geblesseerde spelers teug zijn. Zonder Ziyech, Promes en Neres en een Tadic uit vorm is Ajax gewoon tandloos. Niemand heeft schrik van de huidgie voorhoedde.

En aan het eind van de rit staat Dickie met de schaal in handen...

23 februari 2020 om 18:45

Met een nep schaal ja. Of ajax of az word kampioen

23 februari 2020 om 18:47

Of 1 van de andere 16 ploegen. Maar dat laten we even in het midden.

23 februari 2020 om 18:48

En volgende week onderuit in Eindhoven

23 februari 2020 om 18:48

Leuk, maar ga het niet geloven

Geen excusesjes we speelden gwn slecht
Enige voldoende dest 6 a 7 en onana 7 a 8.de rest onvoldoende laagste cijfers schuurs 2 tadic 4 blind 4.

23 februari 2020 om 18:46

Schuurs een 2😂😂 Tadic die 2, Gravenberch een -12 en de enige die nog wel eens iets goed deed was Eiting

23 februari 2020 om 20:57

Wat zou je dan als cijfer voor schuurs geven?

23 februari 2020 om 19:12

Schuurs had een schoonheidsfoutje ja, maar zonder was de score minstens verdubbeld. Dest daarentegen heb je de hele wedstrijd nauwelijks gezien. 1 goede ingreep bij Dessers en verder blonk hij enkel uit in arrogante loopjes. Probeerde er weer een one-man show van te maken.

23 februari 2020 om 20:56

Één? Ik zag er toch zeker 3 a 4 als je tegen een getafe of andere Europa League ploeg zulke fouten maken winnen ze gwn met 3 a 4-0

Echt hele goede goal, Blind niet best wellicht, maar dan nog, zo afronden is wel klasse hoor.
Chapeau Heracles

Zonder creatieve Ziyech en diepgang op de flanken is dit Ajax makkelijker te kloppen. Als Ajax Neres, Promes en Ziyech niet snel terug heeft dan gaan ze veel punten laten liggen.

Einde Ten Hag, ben er wel klaar mee... Wellicht een goede cach maar als trainer ontzettend slecht en waardeloos.wissels lijken nergens op, elke coach zou het beter doen.doei Erik!

23 februari 2020 om 18:50

Wat zou een andere trainer dan beter doen?

23 februari 2020 om 18:53

Wissels? Waarom breng je niet Traore heen.. Waarom speel je uberhaubt met Babel?

23 februari 2020 om 18:56

Wie wil je opstellen in plaats van Babel dan? Traore speelde van de week tegen Getafe, zag er hetzelfde uit als Huntelaar vandaag, machteloos als ze geen goede ballen krijgen terwijl ze in de dekking staan.

Groot fan van Dessers wat een top gozer en mooie goal zeg. Ajax was echt heel slecht het is al heel lang hee pover.

23 februari 2020 om 18:44

Desser is wel een leuk ventje ja. Prachtige goal ook. Ze hadden hem moeten huren in plaats van babel. Die bakt er echt niets van.

23 februari 2020 om 18:47

Waarom zou Heracles de topscorer van de eredivisie willen verhuren?

23 februari 2020 om 19:07

Omdat het Ajax is, en elke club moet spelers afstaan aan het heilige Ajax. Gister las ik iemand die zei dat Ajax Angelino moest halen van Leipzig. Dat was het toppunt.

23 februari 2020 om 19:41

Voor mij was het toppunt Johan Derksen die zij dat Wijnaldum een ideale speler zou zijn voor Ajax..

Het is weer ouderwets slecht zoals onder de Boer en vaak onder Bosz. Wat is er in godsnaam aan de hand zeg. We zijn toch niet zo ver gezakt dat we afhankelijk zijn van twee/drie spelers? Blind laat zich kinderlijk wegzetten maar het team als geheel heeft gefaald. Geen moment het idee gehad dat we gingen scoren, bah. Donderdag 0,1 kans om het om te draaien zoals ik het nu bekijk.

23 februari 2020 om 20:43

Natuurlijk ben je afhankelijk van een aantal spelers. Denk je werkelijk dat jongens als Dest zo speciaal zijn of is dat niet gewoon een mislukte rechtsbuiten die nu meedoet met de grote jongens en verdedigend gewoon erg kwetsbaar is? Ajax is het hele seizoen al kwetsbaar achterin en als je dan ook nog de beste speler moet missen, kan dat gewoon voor problemen zorgen.

Ajax erg matig, vooral tweede helft was heel slecht. Tadic is echt een schim van de speler die hij verleden jaar was. Vrees dat dit meer zijn norm is. En zo’n Ekkelenkamp kan beter nog tijdje bij Jong Ajax blijven. Ik weet dat er blessures zijn, maar de breedte van de Ajax selectie laat flink te wensen over.

Allereerst hoop ik dat Koeman heeft gekeken. Babel natuurlijk niet meenemen met het EK. Wat een afschuwelijke speler is dat. Daarnaast heeft Heracles geweldig gewerkt. Leuk om te zien. Dessers is echt een fijne spits. Prachtige goal ook. Mauro speelde ook een hele fijne partij. Terechte overwinning. Veel kansen. Onana houdt Ajax in de wedstrijd. Blaswich houdt Heracles erin. Beide keeper speelden prima

Pffoee we zijn niet best hoor. Je ziet dat onze selectie toch niet zo breed is als gedacht. Ook zijn de bekende jeugdspelers als gravenbergh eiting en ook schuurs gewoon nog niet goed genoeg. Babel die al wedstrijden op rij kansloos speelt. Bah, wat een nare wedstrijd weer voor ons. Ten hag kan aan de bak om dit zooitje snel weer op de rit te krijgen.

Dit Ajax gaat nog heeeeeel veel punten verspelen en het zal mij niet verbazen als zelfs Feyenoord en PSV nog langszij komen.

23 februari 2020 om 18:47

Dat vind ik wel overdreven hoor. Alsof PSV alles gaat winnen.... Feyenoord heeft onder Advocaat wel een geweldige flow. Wie weet dat die het nog kunnen doen. En Az zit er nu weer 3 punten achter.

Wat een strijd bij Heracles, leuk om te zien. Ik vind het wel armzalig dat een ub met zo'n opleiding en zo'n bankrekening dan Babel en Huntelaar voorin heeft staan. Dat kan toch niet? Sowieso is Babel tot nu toe dramatisch bij Ajax. Als Ajax nou nog even zo door gaat... 7 punten in 11 wedstrijden en Dick heeft een gouden pik..

23 februari 2020 om 18:46

Aan de andere kant, Neres, Promes en Ziyech allen geblesseerd. Hoeveel vervangers moet je hebben?

23 februari 2020 om 18:48

Labyad ook nog.

23 februari 2020 om 18:54

Klopt van de ene kant wel maar als je daarna Babel haalt als vervanger dan faal je wel.

23 februari 2020 om 18:57

Dat is waar Janssen, dat is het zeker. Anderzijds snapte ik het inruilen van Lang voor Babel wel, pakt alleen schandalig slecht uit nu. Denk dat ze vooral Babel hebben gehaald voor de Europese wedstrijden waarin je meer ruimte krijgt en die trein is nu ook zo goed als gepasseerd. Het opstellen van twee te statische spelers in de aanval snap ik niet.

23 februari 2020 om 18:59

@ masterapiehet is niet alleen dit seizoen heh, maar als je echt de volgende stap wilt zetten moet toch echt de kwaliteit van bank omhoog. Ook voor de finale en halve finale was het kwalitatieve gat tussen de eerste basiselftal en de bank te groot, willen we echt de volgende stap zetten moet er een kwalitatief betere en bredere bank komen. Nu gaat er weer veel druk op de jonkies komen die dat nog lang niet aankunnen, zodra er een basisspeler om wat voor reden dan ook niet kan spelen moet er weer geschoven worden, waardoor je elders weer een probleem creã«ert. Vaak blijven speler ook een tijdelijke positie langer staan, waardoor je eigenlijk elders ook weer positioneel een probleem krijgt.

Wat is die Blind toch een dramatische verdediger.. Als je je zo laat wegzetten dan hoor je toch niet in de top van de Eredivisie te spelen? Die man is al jaren consequent een puntenweggever.. Ajax was sowieso echt dramatisch, maar als je de goals zo weggeeft dan zit je wel echt diep in de problemen!

23 februari 2020 om 18:55

Blind zorgt juist voor de punten normaal. Verlies ligt ook niet aan blind, maar aan een slecht ajax.

23 februari 2020 om 19:02

@ Musi26 Hij vult het vaak goed in ja, maar hij is en blijft geen centrale verdediger. Ook speelt daar als noodoplossing.

23 februari 2020 om 20:39

Blind is goed aan de bal, maar puur verdedigend valt het ook wel mee. Vaak kan hij z'n zwakheden compenseren met z'n sterke punten, soms ook niet.

Wauw dessers wat een goal.
Hoogtepunt van deze wedstrijd.

Over ajax heb ik weinig te zeggen.
Wát een drama en wat een stel verwende klootzakken.

Tadic , blind ,vd beek tagliafico ,huntelaar en babel
De ervaren spelers.
Jullie moeten je kapot schamen.

Wat een heerlijk voetbal weekendje. Maakt de kraker van volgende week zondag nog belangrijker. Kom op AZ!

Terecht verloren. Goed gespeeld Heracles..er is een hoop mis bij ons Ajax...

Tja, dit zag je van tevoren wel aankomen. Ajax heeft het de laatste jaren lastig in Almelo en met Dessers heeft Heracles een geweldige spits in huis. Wat een goal ook! Dat was geheel bewust. Ik vind het nu wel jammer dat er geroepen wordt dat Ten Hag Er ineens niks meer van kan.... Kop op zeg. Denk dat het gewoon heel lastig is om jongens die veel in de CL hebben meegemaakt vorig jaar nu op te laden tegen middenmoters in de Eredivisie. Dat is natuurlijk niet terecht en goed te praten, Maar we lopen in Nederland alles en iedereen binnen Ajax op te hemelen, maar wellicht gaat dat in de koppies zitten en dus dit als gevolg heeft....

23 februari 2020 om 18:59

Ik heb inderdaad een beetje het idee gekregen dat men daadwerkelijk is gaan geloven dat Ajax even bij de Europese (sub)top aan zou sluiten. Dan zijn dit soort momenten soms maar goed voor het relativeren. Niet alles komt zomaar aanwaaien, ze moeten nog altijd werken voor de punten. Volgende week er staan, anders wordt het lastig. Ik wens Erik alvast succes, want die is de eerste die het veld moet ruimen. Of Halsema natuurlijk, als die heksenjacht nog gaande is

Ajax heeft het even niet meer, titelstrijd volledig open, nog 4 kanshebbers. Feyenoord maakt het meeste indruk na de winterstop.

23 februari 2020 om 18:56

Titelstrijd ligt helemaal niet open. volgende week is het weer 6 punten verschil.

23 februari 2020 om 19:10

Stoere reactie wel, vooralsnog heeft Ajax vandaag niet laten zien volgende week even te gaan winnen. Ik verwacht dus wel enige onderbouwing als je zegt dat de titelstrijd niet open ligt. 3 puntjes verschil nog maar, en ja het kan volgende week 0, 3 of 6 punten zijn. Maar dan nog blijft het wel spannend met een matig Ajax, een Feyenoord dat opleeft en AZ dat het ook gewoon lekker doet.

23 februari 2020 om 19:58

Haha, stoere jongen. Ajax maakt een povere indruk en heeft zeker niet veel meer kwaliteit op het veld momenteel. Dus vanwaar deze zekerheid?

23 februari 2020 om 21:58

Ik moet het zien, het kan zich natuurlijk in ene weer omdraaien zo is het ook weer. Overigens ben Ajax fan hoor maar zie ook dat Ajax minder is, even een paar spelers niet fit of afwezig en dan ziet het er al heel anders uit. Heeft PSV (van bommel) de kop gekost, de hele voorhoede afwezig en de wereld ziet er anders uit. Maar kom, het is nog niet gedaan maar als Ajax kampioen wil worden dan moet het aan de bak.

Met nog wedstrijden tegen AZ, Utrecht, Feyenoord, Emmen en nog wel een aantal zie ik het somber in. Feyenoord blijft maar winnen en AZ kan na volgende week gewoon weer gelijk staan (kans is reeel in de vorm van Ajax) nu moet Ten Hag opstaan en bewijzen dat hij het tij kan keren. Ajax is een drama op het moment want Heracles was ook gewoon erg matig vandaag en toch weet je niet te winnen. Als ze zo spelen pakken ze weinig punten

23 februari 2020 om 18:49

Denk dat volgende week ook afhangt van de wedstrijd tegen Getafe. Dat geldt voor AZ tegen Lask ook wel, maar bij Ajax zal een uitschakeling iets harder aankomen denk ik. Verlening zal ook wel slopend kunnen worden, alhoewel je zondag pas om 20:00 speelt en wel thuis

Een ploeg zonder intelligentie, passie en kwaliteit gaat nooit winnen en dat was ook vandaag weer te zien. Iedereen weet wat Heracles wil en Ajax gaat er in mee. Zo wist ook iedereen wat Getafe wilde, Ajax ging er in mee. Zo wist ook iedereen wat Groningen wilde, Ajax ging er in mee. En bij AZ hetzelfde. AZ gaat eenvoudig winnen komende week, dit Ajax is waardeloos. Een ploeg bestaande uit pure middelmaat, verbloemd door Ziyech, Neres en Promes. Nu zij er niet zijn, wordt het pijnlijk duidelijk.de grootste transferflop uit de historie van het voetbal is Babel. Nog nooit heb ik iets aan hem gezien waardoor ik begrijp waarom hij een profvoetballer is en ik niet. Ik kan ook niet schieten, niet passen, geen man passeren en geen bal aannemen. Maar ik zit hier en hij krijgt miljoenen betaalt. Apart. Door zijn aanwezigheid moet Tadic naar rechts, die vanuit daar ongeveer net zo veel toevoegt als de gemiddelde basketballer. Niets. Dus door Babel spelen we met 9 man en zonder vleugelspelers. Lekker hoor.de invallers... ongekend. Ekkelenkamp, het synoniem voor gebrek aan kwaliteit. Die mag er elke keer in komen terwijl hij er helemaal niks van kan. Eiting, die vandaag misschien nog wel het best was ( en dan ga je nooit een wedstrijd winnen), is zo ontzettend beperkt. En dan moet je het hebben van een aanvaller die nog geen 10 potjes bij Jong heeft gespeeld dit seizoen.dit Ajax wint geen enkele uitwedstrijd meer. En thuiswedstrijden moet ik nog zien. Als Ziyech er is, verandert er wel wat, maar niet genoeg om te winnen van Getafe of AZ. We beginnen met de uitschakeling in Europa, om verder te gaan met het verliezen van de koppositie, gevolgd door de uitschakeling in de beker. Prachtige tijden!

23 februari 2020 om 19:25

Tegen Getafe zou je rustig kunnen zeggen ''het had eigenlijk niet anders gekund dan dat je die wedstrijd zou verliezen met het vertoonde spel.'' Maar vandaag had het ook gewoon echt anders kunnen uitpakken. Bal op de lat, verprutste kansen ... het had net zo goed 0-1 kunnen worden vandaag. Helaas, in deze fase (waarin Ajax sinds december verkeerd) valt het kwartje eigenlijk altijd verkeerd. Wat mij betreft vliegen we er donderdag sowieso uit, al die extra duels belasting EL kan de huidige selectie helemaal niet aan. Wat mij betreft ligt de focus al op zondag tegen AZ. De competitie heeft nu topprioriteit en de rest is bijzaak. We zitten in een rotfase, maar we gaan hieruit komen!

Als je niet uitkijkt geeft Ajax alles weg binnen een maand.ik snap ook niet dat ETH Tadic er niet uit flikkert ongelofelijk dramatisch dit seizoen. Het lijkt erop alsof de meeste al bezig zijn met een transfer. Ben supporter maar ook een realist dit ziet er niet goed uit.

Heb je vorig jaar voor 150 miljoen verkocht en dan speel je met een voorhoede van 100 jaar... niet best.ben benieuwd welk excuus ETH nu weer heeft. Zal wel weer de overvolle agenda zijn of de blessures. Zal waarschijnlijk niet aan zijn tactiek liggen. Overigens wel een heerlijke goal van Dessers.

23 februari 2020 om 20:37

Hoe moet je dan gaan spelen als je geen Ziyech, geen Promes en geen Neres hebt? Zijn we allemaal alweer vergeten dat Ajax al sinds de zomer kwetsbaar is achterin? Niet voor niets moest Ten Hag het seizoen beginnen met twee verdedigende middenvelders...

Ajax speelde geen goede wedstrijd dat is duidelijk maar dat ze geen passie hadden klopt niet zoals hier wordt beweerd. Door n enorme fout van routinier Blind verlies je deze pot. Kop omhoog en op naar de volgende tegenstander. Je bent pas echt groot wanneer je tegenslagen overwint en niet wanneer je alleen de zeges viert. Kop op dappere strijders!!!

Tja, wat moet je hier nu over zeggen. Slordig Ajax maar af en toe zag je toch weer hoopvolle combinaties. Je krijgt 4 a 5 doelrijpe kansen en dan ontbreek je de kwaliteit en ook simpelweg geluk. Had het 0-2 bij rust gestaan had je niemand gehoord. Heracles gespeeld naar de mogelijkheden met 1 goede counter die direct raak is. Verder is het gemis van Promes, Ziyech, Neres en zelfs Veltman gewoonweg teveel. Blind ook nog niet in vorm en dan krijg je dit dus. Pfff zware tijden voor een Ajacied.

Ze zijn gewoon hopeloos uit vorm, en daarbij geeft de hele aanval niet thuis. Alleen Onana en Blind - ondanks zijn momentje tegen Dessers - haalden hun niveau. Ik hoop dat het 'lek' weer snel boven is.

Volgende week weer 6 punten, relax

23 februari 2020 om 19:00

Op Feyenoord misschien. Sterkte

Is dit een crisisfase of wat. We spelen zeer zwak. Creeën amper kansen. Voor mij mag het seizoen snel ten einde komen. Ik denk dat het tijd is verfrissing in de ploeg. Dit team is te statisch. Klopt op dit moment van geen kant.

Wat is ajax een enorm matige ploeg zonder Ziyech. Allemaal slappe zakken zonder duelkracht, misschien op Dest en Tagliafico na. Op deze manier kan Feyenoord nog zomaar kampioen worden al winnen die ook wekelijks door meer geluk dan wijsheid. Dit seizoen wordt het sowieso wel de kampioen van de armoede, wie het ook wordt.

Toch bijzonder dat mijn enorm lage verwachtingen nog slechter uitpakken dan ik me kon voorstellen. De vele blessures gaan helaas echt hun tol eisen. Zonder Ziyech, Promes en Neres is het aanvallend zo stroperig en voorspelbaar. Babel is tot dusver een verschrikking, Huntelaar wordt helaas gewoon ieder jaar minder en Tadic is buiten zijn assists en strafschoppen dramatisch dit seizoen. Het middenveld is totaal niet in balans en de verdediging is gewoon niet zeker. Je mag van geluk spreken dat Feyenoord en PSV op zo'n achterstand stonden, want die komen nu toch steeds dichterbij. Nu alleen zorgen dat je niet ook thuis van AZ verliest. Met deze 11 kan je in 2 weken tijd de EL, de beker en je koppositie kwijt zijn. Hoe anders zag de wereld eruit vlak voor Ajax - Willem II in december..

23 februari 2020 om 19:28

De EL moet je gewoon laten lopen, de focus mag wat mij betreft direct op zondag tegen AZ. Deze selectie is niet instaat om in 7 dagen tijd 3 wedstrijden te spelen zo simpel is het. Door de blessures staat er nu een gemankeerd elftal en dan is die belasting gewoon teveel. Kampioen worden is vele malen belangrijker momenteel, dus donderdag lekker rustig aan. Je gaat die 2-0 toch niet ongedaan maken tegen Getafe. De echte topprioriteit is zondag!

Als je verdedigingscentrum in gezamenlijkheid zes kansen weggeeft, moet je niet raar opkijken dat er ook eens uit gescoord wordt. Je hoefde vanmiddag maar 1 man uit te schakelen, maar dat bleek ook niet mogelijk. Gelukkig hebben we die topcoach nog en die fantastische inkoper, dus zorgen hoef je je na drie maanden baggervoerbal niet te maken....

23 februari 2020 om 18:52

Ziyech, Neres en Promes zijn inderdaad erg goed ingekocht maar allen niet beschikbaar. Net zoals labyad. Dus moet Ajax het met spelers als Babel en Huntelaar doen en een Tadic compleet uit vorm. Dus wat verwacht je?

23 februari 2020 om 20:36

Wat had je dan verwacht? Je mist Ziyech, Promes en Neres en Ajax is het hele seizoen verdedigend al kwetsbaar. Daar kom je mee weg als je de aanval intact hebt, maar niet als je de beste speler niet ter beschikking hebt en bovendien ook aardig wat rendement geblesseerd hebt. Dan heb je alleen nog Onana, Tagliafico en Blind. De rest is namelijk (nog) niet zo bijzonder goed.

Sorry hoor maar het is zo matig en statisch bij Ajax. Dit kan echt niet langer meer zo!. Verdedigend staan de juiste spelers er wel maar vanaf het middenveld gaat het fout. Gravenbergh en van de beek samen gaat niet op het middenveld. Eiting met nog iemand als controleurs. Ik zou zeggen Timber. Met op 10 van de beek. Anders Ziyech op 10, maar die zie ik het liefst op rechts in een vrije rol. Daarnaast Tadic of in de spits of op de bank. Op de flanken is het echt niets meer en dat is al maanden zo. Op rechts babel of een speler van jong. Danilo of Hansen bijv. Dit kan ook als Ziyech op 10 komt maar dan beide. Op min 1 flank heb je echt diepte nodig, dit verwacht je van babel maar die brengt het niet. En in jong lopen genoeg jongens. Die jonge jongens brengen weer het frivole terug, mede door hun jeugdigheid en mocht het een "vechtwedstrijd" worden breng je daar mensen voor die op de bank zitten. Er moet heel wat veranderen en heel snel.

Weet iemand wanneer Neres weer terug is?

Wat een droevig over het paard getilde klote club is het geworden! Met Ten Hag voorop. Die doet al een tijd alsof het zo moeilijk is om te voetballen en sindsdien gaan de spelers dat ook geloven want ze presteren niets meer. Zelfs de wedstrijden die ze winnen zijn niet om aan te zien! Er is ook niemand die dit kan veranderen. Ondanks de fout is er maar één die voldoende presteert en dat is Blind, maar ook die verliest z'n focus op een gegeven moment met zo'n ploeg om je heen. Onana redelijk, Dest waardeloos en denkt al aan Bayern München, Donny van de Beek zit er niet meer z'n kop bij. Tadic is teveel bezig met anderen, Huntelaar mag met pensioen, Babel maar weer een ticket terug naar Turkije geven. En dan onze Gravenberch en Eiting die vonden al in de basis horen? Nou niet van Ajax! Ga maar weer terug naar Jong Ajax in de KKD, daar hoor je voorlopig thuis. Onze vriend Martinez... Laat ook maar kan bezig blijven en over iedere speler is wel wat op te merken. Onze trainer zal wel weer met een niet te begrijpen professor uitleg komen.

23 februari 2020 om 20:32

Ik snap niet waar de verontwaardiging vandaan komt. Het was aan het begin van het seizoen al duidelijk dat dit Ajax aanzienlijk minder en zeker kwetsbaarder is dan het Ajax van vorig seizoen. Dat wordt meer dan eens verbloemd door een aantal uitstekende spelers (onana en Ziyech bijvoorbeeld). Ajax is een goede ploeg, maar sommigen deden/doen alsof ze normaal gesproken onverslaanbaar zijn. Dat is natuurlijk niet het geval. Ze kunnen heel goed voetballen, maar ook zeer matig verdedigen. Als je dan veel rendement kwijtraakt door blessures, kun je in de problemen komen. De omstandigheden en het daarbij behorende vertrouwen zijn gewoon even niet positief. Ik denk wel dat ze gewoon kampioen worden, maar het was niet moeilijk te voorspellen dat Ajax het gewoon heel lastig gaat krijgen als na Ziyech nog twee sterkhouders vertrekken. Dan blijft er namelijk niets exceptioneels meer over.

Ajax helaas wederom erg slecht. Naar mijn mening zit er een bepaalde verzadiging in de ploeg na vorig seizoen en het succes in de champions league. Veel spelers die er vorig jaar al bij waren (tadic, blind, vd beek, Ziyech in mindere mate) lijken moeite te hebben zich te motiveren voor wedstrijden in de eredivisie tegen middenmoters of zelfs voor de europa League. Daarnaast heb je de jongere spelers (schuurs, gravenberch, Eiting, traore) die nog niet een constant niveau kunnen halen om elke week van toegevoegde waarde te zijn, bij momenten doen ze goede dingen en soms is het ook heel slecht. Deze jongens hebben gewoon tijd nodig en zouden het met inval beurten moeten doen, niet met basisplaatsen zoals nu. Daarnaast voegt Babel helemaal niets toe, Alvarez nog te weinig, Marin ook te weinig en is Promes helaas geblesseerd. Veel mensen zijn bang dat Ajax een grote groep gaat kwijt raken deze zomer, maar ik denk dat dit juist een positief resultaat kan hebben, Ajax kan door selecteren waardoor de honger weer terug komt in de groep en de ambities van de nieuwe spelers komende zomer weer voor goede resultaten zorgen

23 februari 2020 om 18:58

Is het verzadiging of niet beter kunnen. Tadic is al een seizoen niet in vorm en wordt met de week slechter. Donny voetbalt leuk mee, niet meer en niet minder en Ziyech is dit seizoen eigenlijk juist beter. Maar je mist vooral de jong en schone op het middenveld. Martinez verdedigd goed, maar is aan de bal veel minder dan de middenvelders van vorig jaa. En Gravenberch en Eiting komen gewoon te kort.

23 februari 2020 om 19:13

Tuurlijk, het is ook zeker een combinatie van de spelers die je vorig jaar had en nu niet hebt, zeker met de jong en de ligt, merk je gewoon dat het vanuit achteruit al een stuk stroever gaat. Maar spelers als Tadic, vd Beek, Blind zaten vorig jaar misschien bij de (sub)top van Europa met hun spel. En dit jaar is het allemaal zoveel slapper en met minder passie en vuur. Naar mijn mening missen ze een doel, tuurlijk ze kunnen / moeten kampioen worden, maar na het Europese succes van vorig jaar lijkt ze dat een stuk minder te triggeren. Eiting en Gravenberch zijn jongens die zouden moeten kunnen invallen in de goed draaiende ploeg, zodat ze zonder te hoge verwachtingen meters kunnen maken. En Martinez vind ik het persoonlijk best goed doen, alleen heeft hij inderdaad minder voetbal en spel intelligentie dan Frenkie, maar mag je dat van hem verwachten... Nogmaals ik denk dat doorselecteren deze zomer helemaal niet slecht is, je moet er voor waken dat je kwaliteit terug koopt en niet alleen op talent moet leunen, maar daar in vertrouw ik overmars. Twee zomers geleden deed hij dat fantastisch en dit jaar is een te groot deel van het team helaas verzadigd naar mijn mening

23 februari 2020 om 19:50

Ik heb steeds meer het gevoel dat het vorig jaar allemaal precies goed viel en dat daardoor spelers boven hun kunnen presteerde. Ook in Engeland kenden ze Tadic en Blind totaal niet terug. Zo goed als ze vorig jaar waren hebben ze ze daar zelden gezien. Nu gaat het minder en zien we steeds vaker de spe,ere zoals ze in Engeland ook waren.

23 februari 2020 om 20:01

Je hebt zeker gelijk dat er een hoop dingen goed vielen vorig seizoen. Maar het was ook zeker kwaliteit en honger naar succes, anders overleef je niet zoveel rondes in de champions league, ook nog eens met goed en leuk voetbal. Daarnaast zijn spelers als Blind, Tadic, vd Beek toch ook zeker van voldoende kwaliteit om goed te kunnen voetballen tegen teams als Heracles, Groningen, Twente etc. Dat ze structureel niet geschikt zijn voor de top van Engeland zou best kunnen, maar met de juiste inzet en honger zou de eredivisie totaal geen probleem moeten zijn

Fantastische goal van Dessers maar wat laat "ervaren kracht" Blind zich daar simpel wegzetten. Ongelooflijk hoe zeer de dertigers het lieten afweten in deze match.

Blind verdedigde wel echt als een wijf. Dessers mag nooit in die positie komen. Schoot em wel goed binnen overigens.

Ik kon sinds heel lange tijd de wedstrijd niet zien, en hoor dat ik weinig heb gemist. Roer moet nu wel om in de hoofden! Eerst donderdag een lastige taak en daarna AZ! Week van de waarheid!

Ik begin me zo langzamerhand echt zorgen te maken...ook in de wedstrijden voor de winterstop was het al niet best. Ten Hag maakt ook veel rare keuzes op het moment. Hopen dat het spel wat rechttrekt als de geblesseerden terugkomen, ik denk dat de titel nog wel met horten en storten binnengehaald kan worden maar een lang Europees avontuur zit er dit jaar niet in lijkt me, jammer hoor :/.

23 februari 2020 om 18:59

Zijn de keuzes vreemd ? Ajax is op dit moment gewoon niet goed genoeg en zoveel andere keuzes kan hij niet maken.

23 februari 2020 om 19:03

Voor mij, zeker gezien de laatste wedstrijden, is het raar dat een Babel wordt aangetrokken en je een Lang verhuurd.... Babel zat in Turkije al met reden op de bank en je had een Noa veel beter kunnen gebruiken.

23 februari 2020 om 19:12

@ Janssensommigen keuzen zijn we raar, ik echt niet waarom hij niet eens keertje Tadic op 10 zet zodat er weer wat schwung op het middenveld komt.

23 februari 2020 om 19:52

Wie zet je dan op de vleugel ? Daarnaast is Tadic in de passing dit jaar een stuk minder. Ook kan ik mij voorstellen dagen hag twijfelt over de verdedigende kwaliteiten van Tadic.

Ik heb vandaag eigenlijk niets kunnen ontdekken wat goed was bij Ajax. En ik begin zowaar weer te geloven dat we bij Feyenoord kampioen kunnen worden.

Het is al vanaf begin december tamelijk zorgelijk, we zitten nu eind februari en ik wens dat de competitie liever vandaag dan morgen zal eindigen zodat het kampioenschap binnen is. Het is overduidelijk, de selectie is te smal en daar betalen we de prijs voor. Daarnaast zijn we onderhand ook wel kampioen van pech, want hoeveel ongelukkig puntverlies hebben we wel niet geleden? Ook vandaag de grootste kansen gehad maar dan vliegt de bal op de lat, gaat net voorlangs of de bal wordt van de lijn gehaald. Ik vind het niet erg dat we donderdag klaar zijn in de EL, laten we ons maar volledig storten op de competitie want al die extra wedstrijden erbij kunnen we overduidelijk niet aan momenteel. Liever nu in de EL eruit en kampioen, dan de kwartfinale van de EL halen en het kampioenschap weggeven.

23 februari 2020 om 20:26

Kun je dat wijten aan pech? Een bal op de lat of op de paal is ook gewoon mis en een bal van de lijn gehaald is niet goed genoeg ingeschoten of simpelweg goed verdedigd. Dan kun je elk scenario in een wedstrijd wel afdoen als pech. Verder ben ik het wel met je eens. De selectie is niet breed genoeg om blessures relatief gelijkwaardig op te kunnen vangen. Bovendien vind ik dat sommigen te snel doen alsof iedere speler bij Ajax goed is. Buiten Onana, Ziyech, Blind, Tagliafico en in mindere mate Tadic is de ploeg individueel ook niet bijzonder goed. De rest van de spelers doen leuk mee en Martinez voegt ook nog wel wat extra's toe. Toch vind ik hem (nog) geen cruciale schakel in de ploeg. Dat kan gezien z'n leeftijd natuurlijk nog wel komen.

23 februari 2020 om 20:51

Het is maar net hoe je het wil beschouwen, ik beschouw de factor geluk / pech als wezenlijke zaak. Het verschil tussen succes en falen is soms zo dun dat je voordat je aan alles en iedereen credits (of de schuld) geeft ook moet na gaan of de uitkomst met een kleine verandering ook zo was geweest. De wedstrijd tegen Valencia uit is zo'n typisch voorbeeld waarbij alles mee zat, net zoals Chelsea uit zo'n typische wedstrijd was waar het tegen zat. In deze fase zit het relatief wat meer tegen en dat is een gegeven wat morgen weer kan omslaan. Wat betreft je analyse, die klopt deels wel. Wat Veltman is natuurlijk geen hele bijzondere verdediger en als je Mazraoui kan vervangen voor Dest valt het allemaal ook wel mee. Het hangt er ook vanaf wat voor een vervangers je achter de hand hebt. Maar de totale blessurelast voor Ajax is gewoon extreem, daar valt niet aan te ontkomen.

Zo dun is dat lijntje dus. 2 toppers weg en anderen die denken dat ze wereldtop zijn. Incluis het grotere publiek.

Op dit moment zijn we Ajax niet meer. We spelen slecht voetbal, zijn ongemotiveerd, hebben niet voldoende goede spelers. Was een van peilers van het Cruijff-plan niet om alleen aankopen te doen die beduidend beter zijn dan de speler die nu op die positie speelt. Maar zeker om eerst in de jeugd rond te kijken.
Niet alle aankopen die gedaan zijn spelen, dus onnodig geld verspilling door het bestuur. Er wordt een oude speler gehuurd die de ontwikkeling van jeugdspelers blokkeert. We zijn nu een tig jaar verder nadat Cruijff de revolutie volbracht. We zouden nu dus jeugdspelers moeten hebben die er zouden moeten staan. We hebben de afgelopen jaren zo vaak gehoord dat er weer een jeugdspeler werd gekocht. Waar zijn ze? De vervanger die voor De Ligt is gehaald (Alvaraz) speelt niet of bijna niet. De gekochte vervanger voor De Jong is niet goed genoeg.
We starten met maar 1 echte spits (van 36 jaar) het seizoen. Hoe is dat mogelijk voor een club als Ajax????? We hebben maar 2 echte buitenspelers . Hoe is dat mogelijk voor een club als Ajax?????
Er zitten veel dingen fout bij ons. Van hoog tot laag. Inkopen zijn bijna allemaal niet goed genoeg (fout Overmars). Veel supportersgeweld (slap optreden van Van de Sar). De fatale fouten van de dokters bij Blind (die had nog geluk) en Nouri. Na zoveel jaren geen goede jeugd (fout van de hoofd jeugdopleiding / waar is Jonk???????). En dan de trainer. Daar waren al veel mensen op tegen toe hij kwam. Geen Ajax-trainer, geen uitstraling, shit wisselbeleid, in de Calimero-rol kruipen.

Een trainer is zo goed als zijn ploeg is een veelgehoorde uitspraak. Daarmee bedoeld men dat dit team niet beter kan en Ten Hag geen blaam treft. Vreemd, want het team zit boordevol kwaliteit en zelfs Promes, Neres en Ziyech kan dit team veel beter. Na de weggeven wedstrijd tegen Chelsea is de ploeg in verval geraakt en nadert het langzaamaan een dieptepunt. In een week tijd kan je zowel Europees als het kampioenschap weggeven. Dit is Ten Hag wel degelijke aan te rekenen met o.a. onbegrijpelijke wissels, vreemde tactiek, vasthouden aan spelers die schandalig slecht spelen en pionnen op de verkeerde posities zetten. Nou roep ik niet meteen om ontslag maar ik zou het huidige seizoen wel stevig evalueren en van de zomer in goede harmonie uit elkaar gaan. Daarnaast zou ik aankloppen bij Schreuder en/of Bosz, in mijn ogen ideale Ajax trainers.

De aanval is nu wel heel pover. Je kan nog beter met Ekkelenkamp op linksbuiten spelen (tenminste als ziyech speelt), die weet immers wat op het juiste moment diepgaan is. 😔

ik weet nog toen ik allemaal kritiek kreeg op het feit dat ik zei dat Babel totaal geen diepgang in zijn spel heeft maar volgens mij had ik het toch bij het juiste eind. er gaat geen enkele dreiging van hem uit aan de bal maar al helemaal niet zonder bal. ik vond die Lang ondanks dat hij wisselvallig was toch beter presteren bij Ajax als Babel tot dusver. ik vraag me ook af of hij in deze vorm wel mee moet naar het EK

23 februari 2020 om 19:55

Ik vind dat het nog wel dreigend lijkt, maar gedurende de wedstrijd krijg steeds meer het gevoel dat het een blaffende hond is. Het lijkt gevaarlijk maar uiteindelijk komt er niets uit.

gewoon de trainer er uit. Hij kan die gasten niet meer inspireren. Hij zal nu ook wel weer zeggen dat het een van de betere wedstrijden was. Volgende week kampioenschap voor bij, beker voorbij en europees voorbij. Te triest voor woorden.

Het is weer lekker opportunistisch allemaal. Ajax verliest 2x op rij. Het loopt allemaal niet lekker momenteel, maar om nou te zeggen dat ze er allemaal niets meer van kunnen?

Als Ajax donderdag van Getafe wint (moeilijk zal het zijn, maar ik heb gekkere dingen meegemaakt) kan het zomaar weer omslaan. Gewoon de rust behouden, hopen dat de sterkhouders fit blijven en dat je af en toe dat geluk hebt wat hen nu ontbeert.

23 februari 2020 om 20:21

Nou ja, het is wel gebleken dat Ajax z'n basisspelers ook niet capabel kan vervangen. Ze kunnen Promes of Neres missen, maar niet allebei. Onana en Ziyech moeten ook fit blijven. Overigens denk ik wel dat Ajax 'gewoon' kampioen wordt hoor, maar het is wel duidelijk dat mensen veel te hoog van de toren hebben geblazen de laatste 12 maanden. Een dergelijke selectie krijg je misschien eens in de 20 jaar en dan word je weer leeggekocht en kun je opnieuw beginnen met bouwen tot de omstandigheden weer ideaal zijn.

De titelstrijd ligt weer open! Feyenoord kan volgende maand zijn slag slaan en zou ook zomaar kunnen.
Het is een hele saaie ploeg zonder goed voetbal om naar te kijken maar ze pakken de punten.
De maand maart komt Ajax naar de kuip en PSV en AZ staan ook op het programma. Ajax moet nog maar Utrecht en krijgen nog AZ en Feyenoord dus dan kan zomaar de achterstand tot 1 punt of in een achterstand zijn veranderd.

Ik ben benieuwd als neutrale fan hoe het eruit gaat zien na Maart!

23 februari 2020 om 20:18

We moeten het ook niet gaan overdrijven. Feyenoord gaat ook nog wel punten verspelen. Zo goed is Feyenoord nou ook weer niet, maar ze winnen inmiddels de wedstrijden die ze horen te winnen weer. Kwalitatief blijft Feyenoord ook nog redelijk matig voor een grote club. Het verschil is nog steeds ruim 7 punten en Ajax moet wel rampzalig slecht blijven presteren, wil Feyenoord een kans maken. Bovendien zou het de doodsteek van de Eredivisie zijn als dit Feyenoord kampioen kan worden. Dan kun je namelijk wel concluderen dat het niveau echt heel matig is.

23 februari 2020 om 21:33

Ik ben het deels met je eens maar Feyenoord is wel de ploeg die op dit moment de minste wedstrijden heeft verloren.
Oke veel gelijke spelen maar het zegt ook iets je wint ook niet makkelijk van ze.
Ik zie wel wie bovenaan staat maar als het Feyenoord is dan zou het echt een mooie ontknopping zijn geweest.
Ik zie AZ afhaken want Stengs en Badou zijn uit vorm dat is normaal want ze zijn jong en dat zijn pieken en dalen.
Nogmaals je zegt 7 punten dat kan als sneeuw voor de zon verdwijnen nogmaals ze moeten nog maar Utrecht en Feyenoord en in deze vorm winnen ze die wedstrijd niet.
Dat is -6 en als Feyenoord van PSV en Ajax wint dan is het nog maar 1 punt. Een gelijkspel tegen AZ is reeel. Ik moet het nog zien het word spannend en Ik denk dat Feyenoord gaat verassen toch beetje het getafe van Nederland.

Hemeltergend slecht dit Ajax. Op deze manier ga je nog minimaal 4x verliezen; AZ thuis, Feyenoord uit, Utrecht uit en Willem II uit. En dan ben je echt geen kampioen. Wat mij het meeste stoort is dat er totaal geen plan B is. Je kunt van verre zien aankomen dat het vandaag lastig gaat worden maar er wordt helemaal niets aan de tactiek gedaan om te voorkomen dat je verliest.je speelt uit, het waait hard en er is stroperig kunstgras, het combinatievoetbal dat de laatste tijd toch al niet lukt gaat dus niet gebeuren vandaag. Laat Heracles misschien komen en ga zelf eens counteren? (andere opstelling zonder Huntelaar natuurlijk.) Heracles is ook uit vorm en dan ga je ze zo totaal in de kaart spelen, brevet van tactisch onvermogen wmb. En tot slot - al dat geld en gewoon geen fatsoenlijke spits, man man.

We kunnen inmiddels wel gerust stellen toch dat afgelopen jaar een mooie uitschieter is geweest waar alles precies op zijn plek viel en dat ajax inmiddels gewoon weer op hun vertrouwde niveau terug is. Mede door vorig jaar wordt er natuurlijk ook een stuk meer verwacht dit jaar, dan kan het eigenlijk alleen maar tegenvallen. Bedoel er verderniks slecht mee, heb genoten van vorig jaar. Maar lijkt me wel een realistische conclusie

23 februari 2020 om 20:41

Ben ik niet met je eens. Ajax heeft genoeg kwaliteit om veel beter te spelen. Probleem ligt gewoon bij de trainer. Ze moeten die brabbelende tukker gewoon niet meer.tadic speelt al maanden dramatisch en mag maar blijven staan. Je ziet de onvrede bij de spelers. Ten Hag is gewoon niet de man voor Ajax...zo simpel is het.

Wat een drama dit ajax ze verklaarden me voor gek een paar weken geleden dat ik zei dat ze geen kampioen worden ik hoop dat ik ongelijk heb

Ajax lijkt mentaal toch een flinke tik te hebben gehad door de uitschakeling in de Champions League, wellicht ook voortvloeiend uit de blessures op de verkeerde momenten. Ajax is een uitstekende ploeg als de beste 11 fit zijn, maar Ajax kan eigenlijk geen enkele aanvaller of middenvelder relatief gelijkwaardig vervangen op dit moment.

Ajax moet gewoon zo snel mogelijk van Ten Hag af, dit is al maanden bezig...de titel hangt nu al aan een zijde draadje. Het is gewoon een schande dat je met zo een selectie al maanden beneden peil presteert.als je met dit Ajax uitgeschakeld bent en geen kampioen wordt is dat een regelrechte schande. Ten Hag is gewoon hoofdverantwoordelijk hiervoor. Kijk bv naar Feyenoord met Dick. Sinds hij daar is zijn de resultaten gewoon zeer goed. We stonden geloof ik op enig moment een 15 punten of meer voor...alles verdampt als sneeuw voor de zon.als je zo doorgaat kan je alles vergeten. Als je het Bayern van Nederland wilt worden zal je dat ook met resultaten moeten doen. Die neanderthaler heeft gewoon altijd legio excuses klaar staan waarom niet. Weg met die vent voordat je straks alles kwijtraakt! Ik was zeer tegen de komst van die onverstaanbare brabbelende man, maar op een gegeven moment waren de prestaties dusdanig dat je moeilijk nog commentaar kon hebben...maar nu blijkt toch waar ik voor vreesde...deze man past totaal niet bij Ajax...geen enkele uitstraling! Weg met ten Hag!

Die jochies moeten gewoon eens goed op hun flikker krijgen. Erik pak die strontverwende mannekes eens aan. Tadic waar ben je ? Babel op de trein zetten en blijf aub weg. Ajax stroop de mouwen eens op !

Ik vind pover Ajax zwaar overdreven en alle analisten papegaaien elkaar na! Eerste helft 3 goede kansen 2 keer van de lijn gehaald en een dreun op de lat van vd beek! Verder drang om de bal te hebben en zoeken naar openingen ging niet verfijnd maar gezien alle omstandigheden een zekere voldoende ondanks dat ene kansje voor desserts na slippertje van schuurs! Ook in de tweede helft constant zoeken en proberen maar ook door de omstandigheden viel het balletje niet goed en ja dan wordt je geslacht bij een moment met een halve overtreding op blind door desserts.. wanneer je in een goede flow zit fluit de var hem af in de huidige flow laten ze hem (terecht) staan.
Niks aan de hand volgende week zyech terug misschien promes ook en dan az 4-0 weg tikken en game on!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren