Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Barça begint ‘ofensiva final’ met bod van zestig miljoen op De Ligt’

Laatste update:

Barcelona is het ‘ofensiva final’ begonnen in de strijd om Matthijs de Ligt, zo weet Sport woensdagochtend te melden. De Catalanen hebben een bod van zestig miljoen euro, exclusief variabelen, uitgebracht bij Ajax. Bronnen rond de onderhandelingen hebben aan de Spaanse sportkrant laten weten dat de slagingskans van deze poging van Barcelona behoorlijk groot is.

Voor De Ligt ligt er in Barcelona een vijfjarig contract klaar, met dezelfde voorwaarden als de verbintenis die Frenkie de Jong in januari ondertekende. Het gaat dan om een contract voor de lange termijn, waarin de nodige bonussen zijn opgenomen. Zo zou het salaris van De Ligt ook toenemen naarmate hij zich in het elftal van Barcelona speelt. In een eerder stadium werd gemeld dat de verdediger zijn zinnen had gezet op een transfer naar de huidige koploper van LaLiga en om die reden alle andere aanbiedingen geparkeerd had.

Barcelona heeft De Ligt naar verluidt de garantie gegeven dat hij in de toekomst een sleutelspeler in het elftal kan worden, aangezien hij in eerste instantie twijfels had over zijn kansen op speeltijd in het Camp Nou. De technische leiding van de Catalanen heeft Clément Lenglet als voorbeeld gesteld voor De Ligt. De Fransman werd afgelopen zomer overgenomen van Sevilla, maar twijfelde voor zijn komst ook over de kansen bij Barcelona. Lenglet kan in zijn eerste seizoen bij Barça meer dan geregeld rekenen op een basisplaats.

Al met al heeft Barcelona zodoende de beste papieren om De Ligt binnen te halen, zo meldt ook het Catalaanse TV3. De goede band tussen Marc Overmars, de technisch eindverantwoordelijke bij Ajax en voormalig speler van de Spaanse club, en Barcelona zou daaraan bijdragen, al zijn Paris Saint-Germain, Juventus en Bayern München ook nog in de race. Voor De Jong was Barcelona bereid om iets meer te betalen, omdat hij volgens Sport een meer ‘zeldzame’ speler is op de huidige transfermarkt. Men zou ervan overtuigd zijn dat De Ligt maximaal zeventig miljoen dient te kosten.

Zie jij Matthijs de Ligt naar Barcelona vertrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

60 exc. variabelen? Daar kan nog wel 20-25 miljoen bij hoor.

20 maart 2019 om 09:27

Ik snap niet waarom de bedragen die voor De Ligt worden genoemd altijd lager zijn dan de prijs van De Jong.. Hij (1) is ruim 2 jaar jonger; (2) heeft meer wedstrijden gespeeld voor Ajax en (3) is bepalender dan De Jong.

20 maart 2019 om 09:31

Heel simpel. De Jong is een middenvelder en de Ligt een verdediger.

20 maart 2019 om 09:34

Edwin het staat in de tekst. De Jong is een zeldzamere speler

20 maart 2019 om 10:36

@puskas. Niet mee eens, zulke grote verdedigende talenten zijn er haast niet. Upamecano kan ik dan nog bedenken en misschien nog 1 ofzo. Middenvelders heb je nog wel een paar met Aouar, Ndombele, Lo Celso, Neves, Barella, Tonali. En zelf hebben ze nog Puig, Alena en Arthur.

20 maart 2019 om 10:42

Je moet het zo zien: stel dat bijvoorbeeld Reals budget 300 miljoen is. Dan koop je toch veel liever Eder Militao voor 50m + Mbappe dan dat je 90 miljoen voor De Ligt betaalt. Er lopen op zijn positie teveel 8en en 9ens rond (als je hem een 10 geeft).

20 maart 2019 om 10:53

Een de Ligt is groot en sterk, die zullen nog wel vaker voorbij komen... een de Jong is er bijna niet. Verdedigers kun je maken, een gouden techniek niet.

20 maart 2019 om 10:56

De Ligt is extreem goed in wat hij doet, maar zijn kwaliteiten op zich zijn niet uniek. De Jong heeft als voetballer bepaalde eigenschappen die zeer zeldzaam zijn. Er zijn dus simpelweg meer alternatieven voor de Ligt dan voor de Jong. Dat drijft de prijs omhoog.

20 maart 2019 om 11:16

@dneres,

Waarom maken ze niet voor elk jaar een De Ligt?

20 maart 2019 om 11:40

DNeres, ik begrijp alles betreffende De Jong, maar vind De Ligt zelf unieker. 19 jaar, Golden Boy (boven middenvelders én aanvallers), aanvoerderscapaciteiten, super gevoel voor positie, pikt dingen heel snel op, veel ervaring, voetballend sterk en zoooooooo nuchter. Buiten zijn verdere verdedigende capaciteiten die hij sowieso heeft, heeft ie deze aspecten voor op andere verdedigers. En als zoveel clubs hem willen hebben, ga je toch hem niet aan Barça 'schenken' voor 60 miljoen (gechargeerd natuurlijk). Tuurlijk heeft De Ligt het uiteindelijk voor het zeggen, maar er valt zeker meer te halen. Vooral ff PSG kietelen, zodat de ego's gaan opspelen 😉. Oh, er is btw wel één ding: volgens mij heeft De Ligt een jaar korter contract.

20 maart 2019 om 11:48

De Jongs gouden techniek is inderdaad zeldzaam, maar ik denk dat de combinatie van talent en intelligentie die De Ligt heeft minstens net zo zeldzaam is. Deze 19-jarige jongen geeft na wedstrijden interviews met betere inzichten dan 99% van de veteranen, hij lijkt zich moeiteloos aan te passen op elke situatie en hij staat gewoon met beide benen op de grond en ik denk ook niet dat dat zal veranderen.

20 maart 2019 om 12:53

Klopt, en daarom bieden ze een voor een verdediger uitzonderlijk bedrag. De Jong is middenvelder, daar betaald de markt gewoon meer voor. Dat verklaart het verschil in prijs. Daarbij, 1e bod. Laatste regel van 70 milj zegt genoeg.

20 maart 2019 om 11:07

Zestig miljoen exclusief variabelen is een uitstekend openingsbod. Daarmee zou Matthijs de Ligt als 19-jarig talent de duurste verdediger na Virgil van Dijk worden. De laatste twee zinnen van het artikel geven in mijn ogen uitstekend aan hoe de vork in de steel zit; er zijn meerdere redenen waarom de transfersom van Frenkie de Jong waarschijnlijk hoger uit zal vallen dan die van Matthijs de Ligt. En dat zijn voornamelijk redenen die niets te maken hebben met het verschil in aangeboren talent tussen beide heren. Ter verduidelijking, in mijn ogen is Matthijs de Ligt het grotere talent van de twee. Maar dat betekent niet per definitie dat hij meer moet opleveren dan zijn teamgenoot.

Ten eerste waren er duidelijk minder alternatieven op de transfermarkt beschikbaar voor de geïnteresseerde clubs. Manchester City zoekt nog steeds naar een centrale middenvelder die de schakel kan zijn tussen de verdediging en het middenveld, terwijl Paris Saint Germain voor Leandro Paredes ging (die ondanks zijn hoge transfersom daar geen basisplaats heeft). Frenkie de Jong is een unieke voetballer, terwijl er voor Matthijs de Ligt simpelweg meer alternatieven zijn.

Daarnaast maakt het natuurlijk een enorm verschil welke clubs geïnteresseerd zijn en waar de speler zelf perspectief ziet. Vooralsnog lijken Juventus, Bayern München en Barcelona de voornaamste geïnteresseerden. Toch een behoorlijk verschil met de twee olieclubs (die mits nodig een blanco cheque neer kunnen leggen) en Barcelona die in de markt waren voor Frenkie de Jong.

Begrijp dat de meeste Ajacieden enthousiast zijn en de absolute hoofdprijs verwachten, maar we moeten wel realistisch blijven. De marktomstandigheden zijn simpelweg anders dan in het geval van Frenkie de Jong.

20 maart 2019 om 11:25

"zestig miljoen exclusief variabelen is een uitstekend openingsbod"

Klopt. Is inderdaad een goed openingsbod. Maar we verwachten toch niet dat Overmars met het eerste beste bod akkoord gaat?! Dat is niet hoe onderhandelen werkt.

"ter verduidelijking, in mijn ogen is Matthijs de Ligt het grotere talent van de twee. Maar dat betekent niet per definitie dat hij meer moet opleveren dan zijn teamgenoot."

Klopt ook. Echter zijn er ook wat redenen waarom De Ligt misschien wel meer oplevert dan Frenkie. Zo is Frenkie bijvoorbeeld verkocht voor de wedstrijden tegen Real Madrid. Transfermarkt website heeft vorige week de marktwaardes geupdate van een aantal Ajacieden:

Onana 35 miljoen (was 28)
Neres 32 miljoen (was 25)
Nico 25 miljoen (was 20)
Donny 25 miljoen (was 20)
Dolberg 22 miljoen (was 17)
De Ligt 70 miljoen (was 65)

We kunnen dus wel vaststellen dat de waardes een stuk opgelopen zijn en dat Frenkie Barcelona vandaag ook meer geld zou hebben gekost dan voor de winterstop. Bovendien is De Ligt 2 jaar jonger, heeft meer wedstrijden voor ajax gespeeld, is aanvoerder én de eerste verdediger ooit die de Golden Boy heeft gewonnen.

Of hij meer gaat opbrengen dan Frenkie weet ik niet. Zulke dingen zijn lastig voorstellen in de voetbalwereld maar ik zou er toch zeker niet raar van opkijken.

20 maart 2019 om 11:53

Daarom noem ik het ook een uitstekend openingsbod. We zullen zien hoe de onderhandelingen gaan verlopen en welke bedragen Juventus en Bayern München op tafel leggen.

De wedstrijden tegen Real Madrid hebben ongetwijfeld een positieve impact gehad op de marktwaarden van Ajacieden, maar we hebben ook gezien dat de transfersommen die betaalt worden niet altijd het talent of zelfs de marktwaarde van een speler reflecteren. Marktomstandigheden bepalen de waarde van een speler en in het geval van Frenkie de Jong waren er een aantal (eerdergenoemde) factoren die de prijs extreem omhoog dreven. En laten we eerlijk zijn... Die 'wanhoop' bij de rijkste clubs ter wereld voor een speler als Matthijs de Ligt is er op dit moment simpelweg niet. Daarvoor zijn er teveel alternatieven op de markt.

20 maart 2019 om 12:11

Ik denk toch dat ze voor 70 miljoen ergens anders een verdediger kunnen gaan aantrekken. Hoe gek het ook eigenlijk klinkt. Een leuke ontwikkeling voor het Nederlandse voetbal.

Dvinson Sanchez vertrok naar Spurs voor een bedrag van 40 miljoen. Zijn marktwaarde destijds werd geschat op 25 miljoen. Milik vertrok voor 32 miljoen terwijl zijn marktwaarde slechts 12 miljoen bedroeg. Klaassen voor 27 miljoen met een marktwaarde van 18 miljoen. Blind 17,5 met een marktwaarde van 12 miljoen. Zelfs contractrebel Kluivert die op 15 miljoen geschat werd is uiteindelijk nog vertrokken voor 17,5 miljoen euro.

We kunnen dus wel concluderen dat Ajax spelers niet voor een habbekrats wegdoet. Aangezien zijn marktwaarde op 70 miljoen euro geschat is en Ajax aantoonbaar spelers voor meer dan hun marktwaarde verkoopt, vind ik het onrealistisch om te verwachten dat je voor 70 miljoen euro De Ligt kan ophalen in Amsterdam.

20 maart 2019 om 12:32

Kijk, nu gebruik je dus weer een marktwaardebepaling van een website om de marktomstandigheden te schetsen. Die marktwaardebepaling is gedeeltelijk gebaseerd op een aantal objectieve ratio's, maar voor een flink gedeelte op input vanuit de community. Misschien dat de spelers die Ajax eerder 'boven de marktwaarde' verkocht daardoor wel lager werden ingeschat via die website. Dat zou ook de enorme waardestijging van Ajacieden (door de toegenomen internationale aandacht) verklaren.

Overigens maakt het mij niets uit of Barcelona nou zestig of zeventig miljoen euro neertelt voor Matthijs de Ligt, ik denk alleen dat we net als in het geval van Davinson Sánchez de waarde van een speler in bepaalde marktomstandigheden overschatten. Hoorde destijds dat Ajax zestig miljoen euro voor de Colombiaan moest vragen, terwijl de uiteindelijke transfersom dertig procent lager lag.

20 maart 2019 om 12:39

Mee eens. Beide voetballers zullen meer waard worden zodra duidelijk wordt dat zij wekelijks op een hoger niveau kunnen spelen. Gezien de dips van Ajax vinden ze dat momenteel blijkbaar toch nog lastig. De Jongs balveroverende kwaliteiten gekoppeld aan zijn offensieve maken hem zeldzaam. Dat is lekker voor een team. Je hoeft er geen houthakker naast te zetten. Hij lost zijn eigen vuile werk op.

20 maart 2019 om 12:54

Je haalt een deskundige op het gebied van marktwaardes door elkaar met supporters op een voetbalforum als Voetbalzone. Hier las je misschien dat ze 60 miljoen moesten vragen, op Transfermarkt zag je dat dus helemaal niet. Bovendien lag Sanchez dwars bij zijn transfer waardoor verder onderhandelen erg lastig bleek.

Wanneer mensen hun eigen mening boven de expertise plaatsen van gerespecteerde bronnen zoals Transfermarkt dan is een discussie verder zinloos denk ik. Ik snap ook dat het voor jou niets uitmaakt overigens. Je hebt al vaker interessante meningen gedeeld over De Ligt dus ik weet dat je hem graag in Barcelona ziet en dat je zelf die transfersom niet hoeft te betalen. Net zoals ik er geen cent voor krijg als De Ligt voor 100 miljoen vertrekt..

De essentie van de discussie was volgens mij een realistische transfersom inschatten en volgens mij heb ik met goede bronnen en feiten onderbouwd waarom 70 miljoen aan de lage kant is voor De Ligt.

20 maart 2019 om 13:16

Toch wel vrij opvallend dat je je dan gratis als 'deskundige' kan registreren om die transferwaarden mede te bepalen. Weliswaar met een controlemechanisme daartussen zodat er geen extreme waarden worden meegenomen, maar toch gewoon een 'deskundige' die zich gratis registreert. Ik pretendeer niet de waarheid in pacht te hebben, maar we mogen best kritisch zijn over de bronnen die worden aangedragen.

Overigens heb ik uiteindelijk maar twee standpunten ingenomen; dat zestig miljoen euro een uitstekend openingsbod is en dat ik niet verwacht dat Matthijs de Ligt meer op gaat leveren dan Frenkie de Jong. Een uiteindelijke transfersom van zeventig miljoen euro voldoet aan beide standpunten.

Onder aan de streep zijn er altijd argumenten om een hogere transfersom te vragen dan de marktwaarde van de speler, sterker nog; in sommige gevallen loont dat gedrag zelfs. Dus even om de meest optimistische inschattingen van Ajacieden te challengen; waarom zou Matthijs de Ligt minder waard zijn dan 140 miljoen euro? Kijk, dan zijn die argumenten die worden aangedragen plots hetzelfde. Golden Boy... Jonge aanvoerder... Vaste international op jonge leeftijd... Kortom, geen enkel argument dat wordt aangedragen limiteert de marktwaarde. Daarom waardeer ik de poging van @origineel, hij komt namelijk met argumenten die pleiten voor een bepaalde marktwaarde.

20 maart 2019 om 13:36

Guaporta, ik heb vooral het idee dat de meeste mensen reageren dat ze het bod van 60 te weinig vinden. En er wordt beargumenteert waarom De Ligt goedkoper of duurder moet zijn dan De Jong (meest vergelijkbare geval: recent, jong, Ajacied, naar Barca). Argumentatie voor minder waard is voornamelijk de positie. Voor meer waard zijn voornamelijk ervaring en leeftijd (en evt inflatie van Ajacieden na Real). Uiteindelijk komt men hierbij tot een oordeel (de meesten iig) dat het transferbedrag rond het bedrag van De Jong zal liggen. Iets meer/iets minder. Maar ik lees nergens bedragen van boven de 90 miljoen, laat staan 140. De Jong is hét vergelijkingsmateriaal en de meesten zitten rond die prijs lijkt het (min 75 miljoen/ max 86 miljoen). En dat lijkt ook marktconform.

20 maart 2019 om 13:40

We kunnen concluderen dat 60 mio euro veels te weinig is. Bijna beledigend. Als Barcelona het geld niet heeft voor de ligt, biedt dan niet zou ik zeggen. Ajax gaat dit bod weigeren, het is veels te weinig.

Andere clubs zouden dat signaal van Ajax oppakken en als ze slim zijn, toeslaan met wel een redelijk bod. Daarmee kunnen ze Barcelona in de kou zetten.

Leuk spelletje van Barcelona maar het zal niet werken. De Ligt wordt de duurste verdediger ooit na deze zomer.

20 maart 2019 om 13:55

Natuurlijk mag je best kritisch zijn. Maar kom dan ook met een voorbeeld dat ze als onnauwkeurig wegzet. Ik heb zelf juist meerdere voorbeelden aangedragen waar de verkoopprijs hoger was dan de geschatte waarde dus we kunnen eerder vaststellen dat de geschatte waardes doorgaans aan de lage kant zijn. Bovendien heb ik ook niet voorbeelden gepakt die in 'mijn' straatje passen maar simpelweg de duurste transfers van de afgelopen paar jaar bekeken en als voorbeelden gebruikt. Niet 1 keer is er daar een transfer geweest van onder de geschatte marktwaarde, wat dus wel degelijk een indicatie is dat de geschatte prijzen niet torenhoog zijn.

De oorspronkelijke reden dat ik op je reageerde was eigenlijk omdat je de laatste 2 zinnen uit dit artikel "geven in mijn ogen uitstekend aan hoe de vork in de steel zit", dat lijkt me ook wel een standpunt innemen. Een standpunt waar ik het duidelijk niet mee eens was en het leek me wel interessant om daar op in te gaan en kijken waar we uitkomen.

"onder aan de streep zijn er altijd argumenten om een hogere transfersom te vragen dan de marktwaarde van de speler, sterker nog; in sommige gevallen loont dat gedrag zelfs. Dus even om de meest optimistische inschattingen van Ajacieden te challengen; waarom zou Matthijs de Ligt minder waard zijn dan 140 miljoen euro?"

Scherp opgemerkt. Ik denk dat je voor 140 miljoen euro gewoon betere aankopen kunt doen. Je zou dan voor centraal in de verdediging weliswaar minder goed uitkomen als bij De Ligt maar je zou er dan wel een groot talent of misschien zelfs basisspeler voor de spits positie bij kunnen kopen. Terwijl je voor 70 miljoen euro gewoon niet beter kunt vinden dan De Ligt naar mijn mening.

Voor welk bedrag kan Barcelona beter een andere centrale verdediger halen die in het geschetste profiel van de club past? Als je dat bedrag weet dan kunnen we dat bedrag misschien als maximale prijs voor De Ligt gebruiken. Zelf zou ik maximaal 100 miljoen zeggen, maar ik ben wel een enorm grote fan van De Ligt. Hoop overigens ook dat De Ligt bij Barcelona gaat spelen aangezien ik ze wekelijks volg. Persoonlijk heb ik liever dat Ajax een miljoen of 7 minder krijgt dan dat hij bij een PSG of zo gaat spelen.

60 miljoen? Wacht even hoor.
- Golden Boy
- 19 jarige aanvoerder van Ajax
- Basisspeler Oranje
- EL Finale gespeeld
- laat zien in de CL ook zn mannetje te staan.

Gooi er nog maar 20-30 op die 60 miljoen. Misschien dat er dan gepraat kan worden.

20 maart 2019 om 09:29

Aanvoerder van Ajax inderdaad, een Europese subtopper uit een kleine competitie. Dat zijn gewoon dingen die meespelen in de transfersom.

20 maart 2019 om 09:34

Dus.. moet je genoegen nemen met een bepaald bedrag? Als je kijkt naar zn leeftijd en op welk podium hij als gestaan heeft, zou ik iig meer verlangen. Of je t krijgt is wat anders.. maar dat moet erin zitten naar mijn mening.

20 maart 2019 om 09:59

Frenkie de Jong is naar het schijnt ook speler van een Europese subtopper uit een kleine competitie, maar dan geen aanvoerder. En 2 jaar ouder. Ik snap best dat 60 mln 'weinig' oogt als je recente ontwikkelingen meeweegt in het oordeel.

20 maart 2019 om 10:02

De Jong is dan ook een middenvelder, waar doorgaans meer voor wordt betaald. En dat de Ligt aanvoerder is maakt hem niet ineens 20 miljoen duurder.

20 maart 2019 om 10:13

Die zich staande hield tegen Befica, Bayern en Real en bij Oranje tegen Frankrijk en Duitsland. Lijkt me toch ook niet heel onbelangrijk.

Voor 60 miljoen verkoopt Ajax hem natuurlijk niet dan zou ik gewoon de Ligt een flinke bonusgeven en een salaris verhoging en zijn contract een jaar verlengen.

Vanaf 80 miljoen met variabelen die oplopen tot 100 miljoen (bv kampioen worden in Spanje en haalbare doelen) valt er te praten daaronder zal hij echt niet verkocht worden zeker niet in deze markt en op dit moment.
En ik zou als ik Ajax was überhaupt wachten tot nu het seizoen, we hebben allemaal gezien wat bij Frenkie het voor impact was zijn transfernieuws.

20 maart 2019 om 10:36

Aanvoerder van een subtopper die gewoon via clubs als Bayern en Real in de kwartfinale van de Champions League staat.

20 maart 2019 om 11:15

En "middenvelder" zijn wel? Aanvoerder zijn is anders een best verantwoordelijke taak in een team. Op je 19e die eigenschappen zodanig ontwikkeld hebben is uniek, en zeker wel marktwaardeverhogend. Daarnaast is hij 2 jaar jonger, wat je niet vermeld hebt en is hij tot grootste talent in zijn categorie benoemd.

20 maart 2019 om 12:24

Zo'n eigenschappen zijn niet uniek maar wel zeer zeldzaam. Maar ik ben het zeker met je eens, als succesvolle aanvoerder moet de prijs hierdoor zeker wat verhoogd worden.

20 maart 2019 om 09:39

Toch altijd leuk om te zien hoeveel Technisch directeuren er op VZ rondlopen, zouden clubs hier ook scouten?

Zoals wel vaker is gezegd, er wordt voor (creatieve) middenvelders doorgaans meer betaald dan voor verdedigers. Tot nu toe is van Dijk met 84 mln de duurste verdediger, bedragen rond de 70 mln zijn gewoon hartstikke netjes voor iemand van rond de 20. Daarnaast heeft De Ligt zelf aangegeven een absolute voorkeur voor Barca te hebben, die gaan dus nooit 100 mln betalen!

20 maart 2019 om 10:18

Hahaha, vind ik ook altijd mooi om te lezen: "voor bedrag X mag hij weg en anders niet!"

40 miloen voor Sanchez was al bizar veel voor een speler uit de Eredivisie. Dan is 60 (of iets meer) helemaal geen gek bedrag voor een speler als de Ligt. Vdijk was 20 miljoen duurder maar heeft meer ervaring en had het al bij meerdere clubs laten zien.

Er waren aan het begin van het seizoen maar heel, heel weinig mensen die dachten dat de Ligt en de Jong samen 140-150 miljoen op zouden leveren. En nu is zelfs dat niet meer genoeg blijkbaar.

20 maart 2019 om 10:40

De transfer van Van Dijk was wel voordat de transfermarkt totaal ontplofte en ook voordat hij zich had bewezen bij een echt grote club. Van Dijk kost nu sowieso dik boven de 100m. Ik vind dat Ajax best een beetje rekening mag houden met de voorkeur van De ligt maar er zijn wel grenzen, als Psg of Juve 25mil meer betalen dan moeten ze dat doen. Dan heeft Barca hem maar op waarde te schatten.

20 maart 2019 om 10:40

Tijden veranderen. Natuurlijk is 60 miljoen veel geld maar de zaken staan er nu ook anders voor dan aan het begin van het seizoen. Ajax speelt CL en staat zelfs in de kwartfinale (wat vooraf echt niemand had verwacht en de Jong is intussen voor een enorm bedrag verkocht. Logisch toch dat het prijskaartje van de Ligt dan ook stijgt, of niet?

20 maart 2019 om 10:58

Het prijskaartje van De Ligt was voor dit seizoen misschien 25 of 35 miljoen, ik doe maar een schatting zoals we hier allemaal doen. Als het dan nu tussen 60 - 70 mln ligt dan zit daar toch al een enorme stijging in? Mensen praten er maar over alsof het wisselgeld is, het is gewoon bizar veel geld voor iemand die het een paar niveaus hoger nog maar week in week uit moet laten zien.

20 maart 2019 om 11:33

12 Juni was zijn transferwaarde geschat op 40 miljoen door transfermarkt.

Het is zeker geen kleingeld en dit bod weglachen moet je niet doen. Echter betreft het wel een openingsbod en dus is er altijd ruimte om te gaan onderhandelen. Vorige week nog is zijn transferwaarde geschat op 70 miljoen door Transfermarkt(een betrouwbare bron i.t.t. veel van onze onderbuikgevoelens). Dan is er nog voldoende ruimte om twee of die extra rondes te onderhandelen en op een hoger bedrag uit te komen. Hoe hoog dat bedrag zou moeten zijn laat ik maar aan Overmars, die is prima in spelers verkopen.

20 maart 2019 om 12:21

Het schijnt dat Feyenoord, naast de studio sport scout, ook op Voetbalzone actief is.

20 maart 2019 om 09:59

Je kunt het ook anders stellen. 60 miljoen voor een verdediger (waarvoor vaak minder wordt betaald dan middenvelders en aanvallers) en tiener uit een, internationaal gezien, zwakke competitie, is eigenlijk best wel veel geld.

20 maart 2019 om 10:06

Kunnen ze beter switchen naar kimpembe van psg dan. Dit zijn prima bedragen.

20 maart 2019 om 11:46

Nou, ik denk dat PSG sowieso niet verkoopt en vind persoonlijk Kimpembe nog té druistig ivm de rustige De Ligt. Die speelt echt zo als een ervaren kracht.

20 maart 2019 om 14:27

Nou ramires, blij voor je dat je dat vindt. Gelukkig mag iedereen een mening hebben, maar dat hij dat is???? Sorry, daar zullen velen het niet mee eens zijn, waaronder ik niet. En laten we nou Transfermarkt als referentie gebruiken. De Ligt 70 miljoen, Kimpembe 30. Objectievere referentiekaders kan ik 123 niet bedenken. Nogmaals, je mag het vinden. Het blijft subjectief. Maar de objectievere indicaties geven wat anders aan en zullen niet je gelijk bevestigen.

20 maart 2019 om 10:34

Wacht even hoor.. een leuk lijstje, maar waar zijn de prijzen? Talent is er absoluut, maar als sleutelspeler heeft hij met zijn team nog niets gewonnen

20 maart 2019 om 10:39

Die heeft hij niet. Ik zou met minder dan 75 geen genoegen nemen als ik Overmars was.

20 maart 2019 om 11:01

Mee eens hoor, op zo'n jonge leeftijd al zo belangrijk en goed.. dat gaat wereldtop worden. Die prijzenlijst komt er wel.

20 maart 2019 om 11:03

Waar zijn de prijzen? Ik snap dat prijzen zeker de waarde kunnen opvijzelen. Maar heeft VVD dan zoveel prijzen gewonnen voordat hij voor 84 mil naar Liverpool ging? Nee toch? Zo zijn er nog genoeg andere spelers die geen prijzen hebben gepakt maar een stuk meer waard zijn. Had Bale zoveel prijzen gewonnen bij Spurs? Had Coutinho zoveel prijzen gewonnen bij Liverpool?

20 maart 2019 om 11:15

Nee, maar die hebben zich wel in een sterke competitie bewezen. Je kan zeggen dat de Ligt zich in de CL heeft bewezen maar uiteindelijk heeft hij maar 6 duels tegen Europese (sub)topploegen gespeeld.

20 maart 2019 om 11:15

Nee, maar die hebben zich wel in een sterke competitie bewezen. Je kan zeggen dat de Ligt zich in de CL heeft bewezen maar uiteindelijk heeft hij maar 6 duels tegen Europese (sub)topploegen gespeeld.

20 maart 2019 om 11:50

Maar Benz, als je feiten opnoemt, moet je ze ook allemaal geven. Dus ook de EL en zijn wedstrijden in het Nederlands Elftal. Tegen echte wereldvedetten als Mbappe, Ronaldo, Griezman etc. Downsizen mag, maar dan wel als het op een juiste manier gebeurt.

Zou het enorm jammer vinden als hij naar Barça gaat. Ik hoop op Real, United of Juventus.

Leuk openingsbod. Marc zal niet onder indruk zijn. die smeed het ijzer als het heet is. Die heeft ook geleerd van Frenkie. Wachten en clubs tegen elkaar op laten bieden.

20 maart 2019 om 09:36

Het klinkt heel makkelijker 'clubs tegen elkaar laten op laten bieden', maar je vergeet dat De Ligt hier ook nog een stem in heeft. Als hij naar Barca wilt en Barca biedt dit, dan is het toch echt een bod dat Ajax waarschijnlijk gaat accepteren. Dan kan PSG nog wel met 10 miljoen extra komen, dan gaat die gewoon naar Barca hoor.

20 maart 2019 om 09:43

De waarheid ligt ergens in het midden natuurlijk. Ajax hanteert een vraagprijs. Als een club daaraan voldoet dan kan het met de speler praten. Als meerdere clubs voldoen dan kan een speler kiezen. Het is niet zo dat omdat de Ligt naar Barca wil dat Barca 5 euro kan bieden omdat het vooral gaat om wat de speler wil.

Frenkie had bijna voor PSG gespeeld alhoewel Barca zijn droomclub was. Zal meespelen (vooral als een speler ergens niet heen wil) maar is niet bepalend voor de vraagprijs.

20 maart 2019 om 09:43

Waarom biedt barca dan geen 20 ipv 60? Als hij daar toch heen gaat volgens jou..

20 maart 2019 om 09:53

Precies. Wanneer de club de vraagprijs biedt ja. Het is natuurlijk wat ajax ervoor wilt hebben, maar jullie doen nu net of het straks een veilinghuis gaat worden. En dat van 20 miljoen snap je uiteindelijk zelf toch ook wel dat die opmerking nergens op slaat? Ajax hanteert een marktconforme vraagprijs en dat is natuurlijk geen 20 miljoen. Als Barca daarvan voldoet, dan kan PSG met nog wel meer geld komen, maar dan gaat die gewoon naar Barca (mocht die dat zelf willen natuurlijk). En dat Frenkie bijna voor PSG had gespeeld lijkt mij sterk hoor? Althans ik kan er geen bron van vinden. Of je moet de 'scoope' van de telegraaf bedoelen?

20 maart 2019 om 10:03

Maar jij snapt natuurlijk ook wel kleinegeneraal dat meerdere vermogende kapers op de kust invloed heeft op de vraagprijs toch? Dat hebben we bij Frenkie gezien. PSG had de vraagprijs geboden maar daar kwam Barca op het laatste moment overheen denderen waardoor ook de vraagprijs veranderde. Veilinghuis is denk ik wel een passende term bij gewilde spelers. Zo werkt de voetbalmarkt.

20 maart 2019 om 10:08

Als er maar 1 club geinteresseerd is is 20 mio marktconform, maar komen er dan 5 clubs bij is 70 opeens marktconform.

20 maart 2019 om 10:13

Er zit natuurlijk een verschil tussen een redelijk bod en zwaar onderbieden. Als een de Ligt hoort dat er 20 miljoen is geboden begrijpt hij ook wel dat het veel te laag is en dat Ajax dat niet kan accepteren en is het dus de schuld van Barcelona dat een transfer niet door gaat.
Mocht Barcelona/zijn zaakwaarnemer hem hebben overtuigd dat 60-70 miljoen een realistisch bod is dan loop je als Ajax zijnde natuurlijk wel met een ontevreden speler omdat hij dan vind dat Ajax niet fair naar hem toe is en teveel vraagt.
Het klinkt natuurlijk leuk dat er allemaal interesse is in de Ligt, maar het is wel de vraag welke clubs meer dan 60 miljoen bieden. Van Dijk is een uitzondering die er ver bovenuit schiet, maar de Ligt komt met 60 miljoen gewoon op de 2e plaats van duurste verdedigers alle tijden.
Als er met bonussen nog 10 miljoen extra gepakt kan worden is het helemaal een goede prijs.

20 maart 2019 om 10:36

Glory? Heb jij nog wat spullen waar je toevallig van af moet? Denk dat jij wel een goede bent om mee te onderhandelen. Ik bied 100 euro voor je televisie.

20 maart 2019 om 10:41

Verkocht. Scherm is wel stuk vrees ik.

20 maart 2019 om 10:44

Het kan invloed hebben op de vraagprijs, maar dat hoeft natuurlijk niet perse. Komen we weer op het punt dat Ajax een vraagprijs hanteert van wat zullen wij zeggen: 70 miljoen? Nu komen er 3 clubs. Club A biedt 70, club B biedt 75 en club C biedt 80. De Ligt wilt naar club A en Ajax wilt hem natuurlijk het liefst aan club C verkopen. Dan beginnen inderdaad de onderhandelingen en gaat Ajax natuurlijk tegen club A zeggen dat club C 10 miljoen meer heeft geboden. Het is dan aan club A om te bepalen of ze meegaan in de biedingen, of dat ze zeggen 'voor 70 of anders niet'. Nu komt De Ligt om de hoek kijken en die wilt gewoon nog steeds naar club A. Het is dan aan ajax om te bepalen of ze hem die stap naar club A gunnen en 10 miljoen verlies nemen, of dat De Ligt met tegenzin (of helemaal niet) naar club C gaat. Er gebeuren in dat proces inderdaad verschillende dingen en spelen natuurlijk meerdere factoren mee, maar om te stellen dat meerdere vermogende kapers invloed hebben op de vraagprijs vind ik niet. Het kan, maar het hoeft ook niet. Ik zou persoonlijk schijt hebben aan wat ajax vindt en of ze 10 miljoen meer aan mij zouden kunnen verdienen. Ik wil gewoon naar de club waar ik het liefste bij zou voetballen en dat Ajax dan minder geld voor mij vangt, dat is dan maar zo.

20 maart 2019 om 12:48

Overmars is slim genoeg om dat uit te spelen en desnoods te faken dat er meerdere biedingen zijn. De Ligt wil graag naar Barca maar dat betekend niet dat een andere club totaal kansloos is. Frenkie wou graag naar Barca maar zoveel scheelde het niet of hij was toch naar Psg gegaan.. Wellicht dat Psg er nog wel aan mee wil helpen ook aangezien zij het gevoel zullen hebben dat ze zijn belazerd door Barca om hem voor de neus weg te pikken

Lijkt me een redelijk bedrag dat met bonussen nog op kan lopen tot wellicht 70 miljoen. Heeft het met momentopnames natuurlijk goed gedaan in Oranje en in de CL met Ajax. Maar heeft natuurlijk nog niet structureel in een topcompetitie geopereerd.

Voor degene die roepen dat Ajax 100 miljoen moet vragen of er een biedingsslag met andere clubs van moet maken... In de tekst staat dat De Ligt zelf de andere clubs voorlopig buitenspel heeft gezet dus dat maakt het voor Ajax lastig om een biedingsslag op te zetten.

20 maart 2019 om 09:56

Momentopnames? Volgens mij presteert hij vrij constant dit gehele seizoen. Als je op je 19e over 4 wedstrijden zowel Lewandowski als Benzema aan banden legt en daarbij leiding geeft aan je elftal, dan heb je toch wel bewezen dat je ook kunt presteren in een topcompetitie.

20 maart 2019 om 10:06

Over die 4 wedstrijden hebben Lewandowski (2x in de Arena) en Benzema (1x in de Arena) toch 3 keer gescoord. Daar zat dan 1 penalty bij, maar als je iemand aan banden legt dan scoort de desbetreffende speler in mijn ogen dus simpelweg niet. Daar is in dit geval dus geen sprake van.

20 maart 2019 om 11:31

Ja want verdedigen doe je in je eentje?

20 maart 2019 om 11:39

Waar Benzema normaal 12 kansen nodig heeft om te scoren schoot hij tegen ajax met zijn enige schot de bal in de kruising dus dat is wel een beetje vertekenend beeld.

20 maart 2019 om 10:03

Als je bedenkt dat Real net 50 miljoen voor Eder Militao heeft betaald lijkt me 25-35 miljoen meer niet heel gek.

De Ligt heeft toch aardig wat meer op zijn palmares dan Militao.

Op zich is er niks verkeerd met dit openingsbod. Wij weten niet hoe hoog en welke variabelen er worden geboden.
Misschien bij een kampioenschap nog 8 miljoen extra bijvoorbeeld en is dit puur om die 8 miljoen over het volgende jaar te tillen ivm Ffp.
Dat Barcelona in de aankomende 5 jaar nog een keertje kampioen wordt, lijkt me aannemelijk.

Dus voor dat we de ins en outs weten, kunnen we wel gaan blèren dat het 'te weinig' is maar we weten niet zo heel veel nu..

20 maart 2019 om 09:30

60 miljoen is genoeg voor een verdediger. hij is niet beter dan van dijk

20 maart 2019 om 09:35

Dit een openingsbod. Tip als je ooit je huis gaat verkopen. Niet meteen het openingsbod accepteren. Er moet nog minstens € 20-25 miljoen bij om na te gaan denken. Als Barca dat niet wil prima Ajax hoeft niet te verkopen en er zijn nog minimaal 5 andere Europese topclubs die het wel willen betalen.

20 maart 2019 om 09:36

Maar wel een stuk jonger dan Virgil, plus een stuk verder dan Van Dijk was op die leeftijd. Zijn ook dingen die je moet meenemen. Bedragen rijzen de pan uit, maar zou wel gek zijn als De Ligt minder oplevert dan De Jong.

20 maart 2019 om 09:45

Nu (misschien) nog niet, maar je betaalt ook voor potentie. Als je hem vastlegt kan je voor de komende 15 jaar de beste verdediger ter wereld in je team hebben. Dan is het niet gek om, ook gezien Ajax' meer dan gezonde financiële status, meer dan 60 miljoen te eisen.

20 maart 2019 om 10:34

Redbaron je gaat hierbij volledig voorbij aan een aantal zaken, de belangrijkste is dat De Ligt alleen maar naar Barca wil. Die interesseert het niets wat Juve, Real of wie dan ook willen of kunnen betalen. Als hij naar Barca wil dan gaat hij naar Barca als zij hem ook willen. Dan moet er wel een marktconform bedrag op tafel komen, maar 60 a 70 mln met eventuele bonussen is gewoon een verschrikkelijk mooi bedrag voor een verdediger uit de eredivisie. Wie had een jaar geleden gezegd dat er zulke bedragen voor spelers uit de Mickey Mouse competitie betaald zouden worden? Echt helemaal niemand, wel beetje realistisch blijven ajb.

20 maart 2019 om 12:27

hou toch op over Mickey Mouse competitie voorlopig zit er wel een club uit die competitie bij de laatste 8 van Europa , dus dat valt allemaal wel mee hoor , en dat geleuter over marktconform al die wijsneuzen die het allemaal zo goed weten we zien wel waar hij voor weggaat en dan komt er weer een ander .

20 maart 2019 om 12:53

Redbaron, wat een slechte tip. Ik hoop dat je die zelf niet altijd toepast. Het is namelijk van veel meer factoren afhankelijk. Hoe lang staat je huis al te koop? Heb je al een nieuw huis.hoe graag wil je van het huis af, Welke voorwaarden stelt een koper. Is het onder voorbehoud van financiering of niet enz enz. Allemaal zaken die je mee moet nemen in je beslissing om hem al dan niet meteen te verkopen. En in dit geval bij de ligt is het niet anders

Dus je tip om het openingsbod niet meteen te accepteren zijn echt onzin omdat je dit niet per definitie kan zeggen.

20 maart 2019 om 13:21

Sloep voorlopig is dat een uitschieter gebleken want dat is niet structureel het geval he! Dus om op basis van 1 prestatie te zeggen dat onze competitie bij de top van Europa behoort is weer zo heerlijk Hollands opportunisme! We moeten gewoon reëel zijn, er zal ongetwijfeld een verschrikkelijk mooi bedrag voor de Ligt op tafel komen dat is wat zeker is. Of dat 60 mln of 80 mln is zal de tijd uitwijzen.

Openingsbod mensen. Hier doet Ajax een tegenbod van zeg 90 miljoen op en ze komen uit tussen de 70 en 80 + het een en ander aan bonussen.

20 maart 2019 om 09:34

Lijkt mij inderdaad prima! Door alle prijzen en clubs die elke dag voorbij komen lijkt het al snel tegen te vallen. Maar hij kan bijna de duurste verdediger worden. Wie had dat gedacht voor een speler uit de Nederlandse competitie. Sanchez was al ongelofelijk veel geld, De Ligt gaat misschien wel voor het dubbele weg.

20 maart 2019 om 10:21

Ja precies dat! Als 19 jarig jochie al de duurste verdediger. En dan zie ik alsnog belachelijke bedragen hier van 100+ miljoen. Denk echt dat rond het Van Dijk bedrag het maximum haalbare is.

200m + variabelen Marc en geen cent minder. 60m + variabelen is maar de tweede duurste ooit ter wereld achter Virgil en voor Stones (55m) en Mendy (53m). 60m + variabelen, Daar doe je het toch niet voor. De Ligt is al 19 jaar hoor. 200m in deze gekke tijden moet kunnen

20 maart 2019 om 10:44

Maak je nou een grapje of denk je er echt zo over

20 maart 2019 om 13:02

Als Barcelona supporter wilt hij De Ligt natuurlijk zo goedkoop mogelijk bij zijn team zien, is ook logisch. Echter is De Ligt nu echt al een stuk verder in zijn ontwikkeling als Stones toen hij vertrok. Bovendien gaan de prijzen ieder jaar omhoog, dus als Van Dijk nu naar Liverpool zou gaan hadden ze door de honderd heen moeten gaan waarschijnlijk.

Zoals gezegd vind ik het een aardig openingsbod, maar dat mensen serieus denken dat Ajax dit openingsbod moet accepteren..

20 maart 2019 om 13:54

Hij zegt dat Overmars hem voor 200 miljoen moet verkopen, dat is dus absoluut niet zo goedkoop mogelijk, maar dan ben je gewoon de op 1 na duurste speler van de wereld.

Voor 60 miljoen krijgen ze een leverwurst... man man man ... wil wel de beelden van overmars in zn kantoortje zien die lacht zich stuk om deze nonsens bod

Ga nou toch vliegen met je 60 miljoen joh. Voordat mensen zeggen dat Ajax niet opeens belachelijk hoge bedragen moet gaan vragen: dit is de Golden Boy van Europa en de aanvoerder van een kwartfinalist in de CL. Die is meer waard dan 60 miljoen.

20 maart 2019 om 13:09

Ajax kan wel belachelijk grote bedragen gaan vragen maar het is niet gezegd dat ze die ook krijgen. Er zijn niet veel clubs die meer kunnen betalen dan 60 miljoen. Daarnaast heeft De Ligt de onderhandelingsruimte zelf kleiner gemaakt door aan te geven dat hij alleen naar Barcelona wil.

Overigens zegt de Golden Boy status wel iets maar ook niet alles. Renato Sanchez was dat ook ooit en is nu wissel bij Bayern München. Of Balotelli.... dus daar zullen de clubs zich niet blind op staren. Neemt niet weg dat De Ligt een toptalent is die al veel heeft laten zien. Maar de langdurige weerstand in een topcompetitie heeft hij nog niet ervaren dus daarom denk ik dat hij minder op zal leveren dan Frenkie.

20 maart 2019 om 13:25

Even voor de duidelijkheid: De Ligt is de eerste verdediger die Golden Boy is geworden. Hij heeft De Vrij uit de basis van Oranje gespeeld en heeft zich in alle Europese wedstrijden stand gehouden.

20 maart 2019 om 13:37

Mwoa, Lewandowski en Benzema hebben beide als directe tegenstanders gescoord. Maar goed je hebt gelijk dat hij het in Europa en bij Oranje na een zeer slechte start goed heeft gedaan. Maar je gaat voorbij aan mijn punt. In Europa kan hij pieken omdat dit niet wekelijks is en helaas voor Ajax ook niet structureel. In de topcompetities moet hij iedere wedstrijd hetzelfde hoge niveau halen als met Ajax in Europa. Dat heeft hij nog niet bewezen want daarvoor is de Nederlandse competitie van een te laag niveau. Ik kan me voorstellen dat clubs daarom nog niet absolute recordbedragen voor De Ligt willen betalen. Neemt niet weg dat het een toptalent is en daarom zijn clubs bereid om minimaal 60 miljoen te betalen. Wat op zich natuurlijk erg veel geld is.

Sorry, maar is diegene de weg kwijt? Als Frenkie min. 75 Miljoen vangt dan moet je voor De Ligt minimaal 80 miljoen verwachten. Hij heeft tot nu toe veel meer bewezen dan Frenkie en staat al veel langr in de basis.

Ik blijf me toch afvragen waar barcalona toch allemaal aan dat geld komt.
Klaarblijkelijk is de tijd van eigen jeugd eventjes voorbij bij barca en zijn ze een koopclub geworden.

20 maart 2019 om 09:49

Het is ook erg moeilijk om jaar in, jaar uit toppers op te leiden. Dat zie je ook aan Ajax. Nu hebben die een enorm goede generatie, maar in de vijf jaar hiervoor was het allemaal niet bijzonder.

20 maart 2019 om 10:12

Alleen komt er bij Barcelona al meer dan 10 jaar geen topper door. Het lijkt dus structurele vormen aan te nemen bij Barca. Dat komt mede omdat ze alleen maar aan het kopen zijn. Het huren van een Kevin-Prince Boateng is bijvoorbeeld een klap in het gezicht van je jeugdopleiding. Een duidelijker bewijs dat de eigen jeugd je als club niks interesseert krijg je niet.

20 maart 2019 om 10:24

Het is toch ook niet zo dat Ajax elk jaar talenten als de Jong en de Ligt heeft? De echt grote talenten hiervoor uit de jeugd bij Ajax vond ik van der Vaart en sneijder
Een bepaalde categorie als Xavi, Iniesta, Messi zijn zulke grote talenten die heb je maar eens in de zoveel tijd.
Ook een PSV of Feyenoord heeft maar eens in de zoveel tijd een talent dat echt bijzonder is. Die spelers hebben eigenschappen waar niet alleen op te trainen is maar gewoon van nature iets speciaals hebben.

Het is wel weer zo dat bepaalde aankopen van twijfelachtig niveau zijn waarbij je denkt dat niveau moet je toch wel minimaal kunnen halen met een goede jeugdopleiding.

20 maart 2019 om 12:59

@master D

Sergi Roberto , Sergi Busquets , Carles Alena.........

20 maart 2019 om 09:52

Die tijd is een tijdje voorbij toch? Alleen als je dat hier zegt, worden steeds de op dat moment grootste talenten opgenoemd en wordt daarvan gezegd dat zij weer de nieuwe sterren worden. Deulofeu, Thiago, Rafinha, Samper, Grimaldo, Montoya en nu weer spelers als Aleña of Puig. Maar eigenlijk is Sergi Roberto de enige die er nog een beetje doorheen is gekomen.

20 maart 2019 om 12:46

Ze hebben een omzet van 700 miljoen en er komt er ook elk jaar behoorlijk wat binnen met uitgaande transfers (dit seizoen meer dan 140 miljoen, vorig seizoen meer dan 200 miljoen) daar kun je best wat leuks voor terug halen.
De afstand tussen het eerste van Barcelona en de jeugd is misschien wel te groot geworden voor normale talenten.
Dat zie je niet alleen bij Barca, ook clubs als Bayern, Real, United, etc.. hadden in het verleden veel behoorlijk wat eigen jeugd rondlopen, die zullen toch niet allemaal iets verkeerd doen. Alleen leiden ze nu vooral op voor de europese subtop (real is de club met de meeste voormalige jeugdspelers die in een van de top 5 competities spelen gevolgd door Barca)
Daarnaast is het ook bij Barcelona altijd een golfbeweging geweest. Zij hebben alleen het voordeel dat als er dan weer een speler doorbreekt deze zomaar 10 jaar (of langer) bij de club blijft.

Als barca 60mil + Suarez bedoeld, vind ik het best redelijk.

Is het Samenwerkingsverband al begonnen?
wat dacht je van 60 miljoen minimaal met de toezegging Saãºrez 2020/2021
transfervrij naar Ajax mag

Het verhaaltje zegt het al.. een openingsbod. Ik ga er vanuit dat Marc hier verstandig mee omgaat. Tuurlijk speelt mee dat de Ligt zelf ook naar Barca wil, maar laveren tussen de Ligt en Barca kun je wel aan Overmars overlaten.

De palmares van de Ligt liegt er niet om, denk niet dat Ajax ooit een beter bedrag zal gaan vangen voor een verdediger. Heb zelf het idee dat de Ligt meer zeker gaat zijn van een basisplaats dan de Jong.

60 miljoen?? Da's minimaal 20 miljoen te weinig. Ik mag toch hopen dat Overmars dan toch even z'n veel geroemde handelsgeest aanspreekt.

Dit is een prima openingsbod. Alleen moet er nog iets van 30/40 bij. Bij Frenkie begonnen ze ook met een vergelijkbaar bedrag al hadden we daar het geluk dat Psg hem ook wilde hebben. Voor 60 gaat hij gewoon niet weg dat weet ik wel zekerr

20 maart 2019 om 10:15

De tijd zal het ons gaan leren kerel maar ik blijf bij mn standpunt van gisteren. De Ligt gaat voor aanzienlijk minder weg dan Frenkie.

20 maart 2019 om 10:22

Ok prima toch dat je dat denkt. Jij had het over 60 maar jij denkt dus dat Ajax hier direct mee akkoord gaat? Lijkt mij heel erg sterk maargoed en ja ik zou er 10/15 miljoen naast kunnen zitten maar 60 gaat hij nooit voor weg!!

20 maart 2019 om 10:44

Nee uiteraard niet. Schat in 70 - 80 mln incl. variabelen. Middenvelders kosten meer centen is gebleken de laatste jaren. Maar we gaan het zien, is ook nog goldenboy, maar wil zelf ook naar Barca. Wikken en wegen dus. Maar 60-80 is weer een geweldig bedrag voor Ajax. Petje af.

20 maart 2019 om 11:06

Idd ben benieuwd hoeveel het nog kan oplopen door die variabelen. Dat hij perse naar Barca zou willen vind ik niet zo relevant eigenlijk. Ik neem aan dat we het niet hebben over 3 tot 5 mil extra als je die variabelen ziet bij de transfer van Frenkie de Jong bijvoorbeeld

20 maart 2019 om 11:27

Als de Ligt persé naar Barca zou willen denk ik dat dat toch iets met de prijs zal doen. Verder geheel eens met je reactie.

20 maart 2019 om 12:51

Misschien helpt Psg wel mee om de prijs nog hoger uit te laten komen. Zij zullen zich toch ergens ook genaaid voelen met Frenkie. Gisteren had Real Madrid nog interesse. Wellicht willen die Barca een poets willen bakken. Tja ik denk niet dat hij direct nee zal zeggen tegen Juve,Barca,Real,Psg. Hij zal zelf ook alle opties open houden in het geval dat het af zou ketsen met Barca

20 maart 2019 om 13:03

@flokyrs

Volgens mij begrijp je niet helemaal wat wij bedoelen als we zeggen dat als De Ligt naar Barcelona wilt het geen reet uit maakt voor Barcelona wat andere clubs bieden. Dit is alleen het geval als Barcelona nog niet gesproken heeft met De Ligt zelf, om te informeren naar zijn voorkeur voor welke club hij wilt spelen.

Als dit allemaal al duidelijk is dan kan PSG zoals jij aangeeft wel proberen om de prijs omhoog te krijgen, maar zal dit toch geen effect hebben op Barcelona?? Ajax zal ook proberen om er zoveel mogelijk uit te krijgen door een vast bedrag te eisen voor De Ligt en daarnaast nog eens een bedrag te eisen door bepaalde variabelen toe te voegen in zijn contract.

Neem aan dat de Golden Boy toch door iedereen gewild is in de top van Europa dus zal zijn persoonlijke voorkeur de doorslag geven in dit hele gebeuren.

Dus maakt het voor Barcelona geen reet uit of Juventus 105 Miljoen bied of PSG 90 miljoen bied. dat is toch meer dan logisch?

Dat is een mooie springplank voor anderen, die gaan zeker meer bieden. Maar ja, het moet ergens beginnen. We gaan het wel meemaken waar en wie dit gaat winnen en wat Mathijs gaat kiezen.

Roepen dat 60miljoen te weinig is voor een jongen van 19 jaar, jullie zijn gek!
Net als dat Barca gek is om 86miljoen voor Frenkkie de Jong te betalen.

Deze jongen gaat voor mijn gevoel voor 60 miljoen naar Barca, sterker nog, ik denk zelfs dat het al rond is.
Natuurlijk een PSG vast bereid om 80 miljoen te bieden, maar daar wil de Ligt helemaal niet heen joh!

20 maart 2019 om 10:32

Ok ik zal even bellen met Barca dat Frankkie op voetbalzone het allemaal al weet. Er hoeft niet meer geboden te worden mensen. Het is klaar! Frankkie heeft gesproken!

20 maart 2019 om 12:55

Hij heeft wel een punt. De Ligt zal vast en zeker met zijn goede vriend Frenkie hebben gesproken over een mogelijke transfer naar Barcelona. Zijn voorkeur zal vast en zeker ook uitgaan naar een team met de zelfde Filosofie als Ajax.

Zal vast en zeker een hoger bedrag uitrollen dan de 60 miljoen die geboden is op hem.

Corrigeer me maar Lenglet speelt links centrale verdediging en De Ligt rechts centrale verdediging. Die garantie slaat toch nergens op??!

20 maart 2019 om 10:10

Ah, las het verkeerd. "Als voorbeeld gesteld", maar rechts centraal verdediging speelt Pique momenteel. Hij is wel onbetwist basisspeler. Op welke positie krijgt De Ligt dan zijn garanties?

20 maart 2019 om 10:12

In de Copa del Ray. Samen met Umtiti.

20 maart 2019 om 13:25

Nou, als dat zo is dan stelt die garantie niet zo veel voor imo. Beter naar een andere club waar meer perspectief is voor basis in de reguliere competitie.

Minimaal 80 miljoen, dit bod is gewoon een belediging. In potentie de beste verdediger in de wereld.

20 maart 2019 om 10:35

Zou ook de 3e duurste verdediger ooit worden dan toch? Er zal best wat bij komen maar 60m is bizar veel voor een verdediger (die normaal speelt in de eredivisie tegen matige clubs) en extra rust krijgt voor een CL wedstrijd (en een lange winterstop) als er 80m betaald word voor een de jong dan kan ik me haast niet voorstellen dat ze meer dan 60/70m betalen voor een verdediger.

Een onredelijk bedrag. Als je even puur naar de feiten kijkt, dan heeft De Ligt nog niks bereikt. Ja hij heeft talent, maar dat moet niks zeggen over de waarde. Immers is groei een variabele en mogelijk zit hij al aan zijn plafond. Rond de 25 miljoen zou nog net kunnen (dit alleen op basis van zijn talent). Ik zou als ik De Ligt was nog een paar jaar bij Ajax blijven. Bij een topclub, zoals Barca of Juvu, komt hij toch op de bank te zitten.

20 maart 2019 om 10:50

Wat een ongelofelijke onzin ben jij nu aan het verkondigen zeg. Jij zegt dat de Ligt op basis van zijn talent maximaal 25 miljoen waard is? Laat me raden, jij bent er zo een die vind dat Lozano en Bergwijn beiden voor 40-50 miljoen verkocht moeten worden, wat hebben die 2 bewezen dan?

20 maart 2019 om 11:26

Huh??? Boven welk potje lijm heb jij gehangen vanochtend?

25 miljoen? En talent moet niks zeggen over de waarde?? Verklaar dan maar waarom er wel 86 miljoen is afgetikt voor Frenkie.

Een paar jaar al op jonge leeftijd aanvoerder van een team dat een Europese finale bereikt heeft en kwartfinale CL en basisspeler Ned. 11tal is wel degelijk 'iets' bereikt hebben hoor. Dat vertegenwoordigt een bepaald bedrag wat Veel hoger ligt dan 25 milj.


Als Ajax van Juventus verliest met 3-0 dan beinvloed dat de waarde van de Ligt lijkt mij.
3-0 is ook geen hele gekke uitslag met een Ronaldo in het team.

20 maart 2019 om 10:55

AJAX moet 'm zo snel mogelijk verkopen. Kijk maar naar wat ze voor Dolberg hadden kunnen vangen, nu is Dolberg hooguit nog 2 miljoen waard

20 maart 2019 om 12:55

Dat was een bullshit gerucht oftwel fakenews. Er heeft zich nooit een club officieel gemeld voor Dolberg. Dat was alleen maar media speculatie. Dit is inmiddels al zovaak gezegd. Ajax had het anders echt wel geaccepteerd hoor.

60 miljoen voor één been ja.
Kan best nog dubbele worden rond €110 miljoen voor de ligt.

20 maart 2019 om 11:12

110 is teveel pffff .... sommigen hier maken van De Ligt een wonderspeler ofzo LOL jaaaaaaaaaa hij is goed dat ziet iedereen wel maar er spelen zoveel meer factoren mee waar jullie 0 rekening mee houden.

1. Contractduur


2. Wens van de speler zelf: als hij nu al aangeeft alleen maar naar Barca te willen, maakt dat de positie van Barca toch alleen maar sterker. Die gaan dan niet zo hoog bieden meer, logisch! Mathijs zelf geeft weinig fuck hoeveel Ajax vangt. Tuurlijk wil ie wel een mooi bedrag opleveren maar dat is niet leidend voor hem.


3. Aansluitend: er komt dus geen biedingsoorlog als Mathijs al de voorkeur geeft dus op basis waarvan deze gedachten. Waarschijnlijk zullen er wat clubs informeren maar om Mathijs daarop te laten wachten puur voor prijsopvoering is onredelijk.


4. Mathijs heeft nog 0 prijzen op zijn naam. Jullie baseren je prijs puur op zijn talent en potentie maar nogmaals dat is niet al te zwaarwegend als jullie denken.


5. Het niveau waar hij wekelijks speelt, ja hij liet het in de EL, CL en bij Oranje zien maar in de competitie weegt ook zwaar en zelfs daar is hij niet foutloos. Maar goed, ook daar komen we uit op potentie.


6. Als een club over de 80 mio dient te betalen, willen ze wel bepaalde zekerheden zien. Die hebben ze bij de Ligt minder dan bv bij Frenkie. Frenkie is zeldzaam: op die positie en zijn manier van spelen, De ligt niet per se genoeg jonge talentvolle verdedigers.


Men redeneert alsof het FIFA 19 of een veilinghuis is maar zo 123 ... ze betalen x bedrag anders niets is zo onwerkelijk.



Met vriendelijke groet,

20 maart 2019 om 12:57

Hij heeft niet aangegeven alleen naar Barca te willen anders ga je niet praten met Psg en Juventus. Hij houdt alle opties open.

Kan niet anders dan een fabeltje zijn. Ajax kan moeilijk een prijs accepteren dat lager ligt dan de Jong. Misschien wel de beste verdediger ter wereld mag wel minimaal 90 miljoen opleveren.

Waarom wilt barca nog een verdediger. Ze hadden altijd 4 centrale verdedigers voor 2 posities waarbij macheranno en matthieu ook op andere plekken konden spelen. Nu hebben ze al 6. Met lenglett en umtiti heb je al 2 jonge spelers. Zie nut niet in van umtiti te verkopen om ander jong talent voor misschien zelfde bedrag te halen die zich nog moet bewijzen en moet inpassen in het systeem. Zou eerder voor spits of linksback gaan

20 maart 2019 om 12:52

Waarom??? Umtitti is dit jaar hele jaar geblesseerd geweest, Vermalen gaat weg, die andere verdediger die ze gehaald hebben gaat nooit basisspeler worden, Pique wordt ouder en daar is vervanging voor nodig. En om dan een toptalent als De Ligt te halen die je club voorziet voor de komende 10 jaar is toch perfect???

Jaren geleden zou Ajax in zijn handen wrijven maar tegenwoordig zijn dit bedragen waar Marc niet eens meer met zijn ogen gaat knipperen.

Misschien ben ik de enige maar ik vind De Ligt vele malen belangrijker dan Frenkie de Jong.

Ondanks dat verdedigers minder duur zijn dan middenvelders en aanvallers, zou ik verwachten dat Ajax minimaal hetzelfde bedrag voor De Ligt wil zien als dat men voor De Jong heeft ontvangen.

20 maart 2019 om 11:40

Idd. je bent de enigste. Ondanks het enorme talend van de Ligt als verdediger is de Jong een speler die je maar zelden zal tegenkomen. Hij controleert, dicteert het spel en heeft een geweldige spelinzicht en daarom was hij ook gewild bij iedere topcoach. Bij Barcelona zal hij met nog betere spelers om hem heen nog beter worden.

20 maart 2019 om 12:49

Bedankt dat je namens alle andere spreekt, dat zal men waarderen.

Afwijzen z'n market value is 70 miljoen(zie bv transfermarkt.de)

60 miljoen maar? Ik vind dat een beledigend openingsbod voor De Ligt gezien zijn capaciteiten en enorme potentieel.
Ook als je daarin meeweegt dat Juventus bereid is om 105 miljoen te betalen voor De Ligt.

Ik vind 60 miljoen toch erg veel geld voor een verdediger. Denk dat dit het vast bedrag is en dat dit bedrag kan oplopen als De Ligt 100+ wedstrijden heeft gespeeld voor Barcelona enz. Denk dat het vaste bedrag tussen de 60 en 70 miljoen zou liggen en de variabelen afhangen van zijn prestaties.

Daarnaast wilt De Ligt denk ik heel graag naar Barcelona en zal dit vast en zeker kenbaar gemaakt zijn aan Ajax. Dan wil je natuurlijk niet Barcelona afschrikken en met een ontevreden speler zitten die zijn zinnen heeft gezet op Barcelona.

Ook onderhoudt Barcelona een goede relatie met Barcelona en zijn er al contacten gelegd met de transfer van De Jong.

Enige waar ze op moeten letten is die dekselse Mino Raiola die altijd de beste deal voor hem zelf wilt ipv voor zijn cliënt, daarnaast onderhoudt die hele goede banden met Italiaanse clubs, en Ajax speelt vs Juventus dus daar zal ongetwijfeld contact ujit voort vloeien over een mogelijk transfer naar Juventus (zou een domme keuze zijn).

Barcelona ligt het spel van De Ligt natuurlijk veel beter en de filosofie sluit ook veel beter aan op zijn spel.

20 maart 2019 om 12:32

60 miljoen is veel te weinig voor een toptalent als De Ligt. Ik heb laatst vernomen dat Juventus zelfs bereid is 105 miljoen voor De Ligt te betalen. Dus Barcelona mag nog flink omhoog gaan met hun bod.

20 maart 2019 om 12:50

Vind 60 miljoen eigenlijk al heel veel geld, dit bedrag zal zeker op lopen zoals ik al aangaf in mijn bericht,

Daarnaast snap ik je punt niet zo over dat Juventus bereid is om 105 miljoen te bieden??? Als De Ligt niet naar Juventus wilt maar naar Barcelona dan kan Juventus bieden wat ze willen dan is dat toch gewoon nutteloos??? Snap sowieso niet wat De Ligt bij een Juventus moet. Kan veel beter naar een club gaan wat bij zijn filosofie past. Aanvallend voetbal, hoge pressie, en hoog van de goal staan met 40 meter in je rug spelen.

Juventus staat niet bekend om deze eigenschappen, zou hij met zijn kwaliteiten passen bij een Juventus? een top verdediger als De Ligt kan overal spelen maar denk dat zijn voorkeur toch uit moet gaan naar een team dat wilt voetballen en elke wedstrijd 60 tot 70% de bal heeft.

20 maart 2019 om 12:57

Als Barcelona niet meer wilt betalen dan dit bod zal Overmars dat van tafel vegen. Als ze het niet verhogen zal hij eerder naar Juventus gaan. Bij Juventus kan hij zich vooral nog beter ontwikkelen in het verdedigen.

20 maart 2019 om 13:45

@jonkmans

Ik speculeer natuurlijk een beetje door te zeggen als de Ligt niet naar Juventus wilt dan kan Juventus bieden wat ze willen dan gaat Barcelona echt niet ook dat bedrag bieden voor de Ligt. Als De Ligt zijn keuze nog niet heeft gemaakt en open staat voor alle opties, dan lijkt het me meer dan logisch dat als Juventus 105 Miljoen bied op De Ligt Overmars zal gaan voor dat bedrag en niet voor de 60 miljoen die Barcelona heeft geboden.

Daarom snap ik niet zo goed hoe jij reageert op mijn vorige bericht, want daarin geef ik toch duidelijk aan dat als De Ligt niet naar Juventus wilt het helemaal geen reet uit maakt of Juventus meer bied. Het enige wat inderdaad kan is dat Overmars zegt nee ik wil 10 miljoen meer voor De Ligt anders mag hij niet weg. Maar dit is iets tussen Ajax en Barcelona,

Al zie ik dit niet snel gebeuren, ik zie eerder de variabelen omhoog gaan naast het vaste bedrag die ze bieden. Het is toch logisch hoe ik alles uit leg en ook een beetje zelf nadenken.

60 mio is meer dan genoeg, Ajax moet niet alles uitbuiten. De ligt wou al 2 jaar naar Barça, bij zijn contractverlenging zal Mathias wel zo slim geweest zijn een max.bedrag te laten plaatsen zodat hij naar zijn ploeg van voorkeur kan.

20 maart 2019 om 12:52

Juist een uitzonderlijk groot talent als De Ligt moet Ajax wel uitbuiten. In potentie de beste CV ter wereld moet je natuurlijk niet voor een koopje laten gaan. Dat doet geen enkel recht aan de kwaliteiten en uitzonderlijke talent van Mathijs. Het is nog steeds eeuwig zonde dat Ajax Zlatan slechts voor 7,5 miljoen heeft verkocht. Dat was natuurlijk een lachertje.

20 maart 2019 om 13:22

Wat een grap. Ajax moet alles uitbuiten als deze clubs zich melden. Ik snap niet zo goed wat het jou verder boeit dat Ajax dat wel wil. Jij wordt er toch niet minder van? Voel jij het in je portemonnee ofzo? Lijkt me niet toch! Ajax mag vragen wat ze willen. Ajax heeft het geld niet nodig!!!

Ik begrijp dat de transfermarkt helemaal is doorgeslagen. Maar als je bedenkt dat Neymar voor zo een 60 mil van Santos naar Barca ging terwijl hij een aanvaller is. Hij heeft meer talent en stond ook meteen in de basis. Ik denk dat 65 mil wel goed is voor De Ligt. Anders kan Barca gewoon voor Upamecano gaan, die zal wat minder kosten.

20 maart 2019 om 12:58

Over hoeveel jaar terug spreek je alweer? Inmiddels zijn de prijzen weer fors omhoog geschoten op de transfermarkt. De Ligt is jonger dan Frenkie De Jong en dus ook beter. Bovendien ook aanvoerder van Ajax. Dus een hoger bedrag voor De Ligt dan voor Frenkie De Jong zou terecht zijn.

dat moet je niet doen voor 60 miljoen, daar ga je spijt van krijgen. minimaal 70/75 miljoen met een bonus als hij een x aantal wedstrijden speelt. dan zal je net zien dat je De Ligt voor slechts 60 miljoen verkoopt en dat zo een Upamecano, een soortgelijk talent die ietsje minder is dan volgend seizoen voor 80 miljoen weggaat ofzo

De Ligt is 19 jaar en speelt als een verdediger die al 10 jaar op het hoogste niveau speelt. dit is een uitzonderlijk talent en 60 miljoen is geen uitzonderlijk bedrag voor een talent van dit niveau, ook al is het dan een verdediger en geen aanvaller of middenvelder

Overmars zal niet onder de in druk zijn van die 60 miljoen. De Ligt kan voor veel meer de deur uit, minimaal 90 miljoen. De Ligt is een international heeft finale Europa cup gespeeld, is aanvoerder en heeft een persoonlijke prijs gewonnen,(goldenboy award) en is in bezit van uniek talent. Barça zal er nog 30 miljoen bij moeten leggen.

Zo vermakelijk al die bedragen die hier rondgaan. 60 miljoen is heeeeel veeeeel geld voor een tiener, een verdediger, een eredivisiespeler, een speler die nog niets heeft gewonnen en een jongen die zelf heel graag naar Barcelona wil. Het daadwerkelijke bedrag zal wel hoger worden, maar echt niet meer dan Frenkie de Jong verwacht ik (dus max 75 miljoen).

Daar gaan we! Even de tijd tracken wanneer deze deal uiteindelijk op z'n plaats valt en akkoord is. Dit bedrag lijkt me toch een startbod? Het lijkt mij dat Marc Overmars iets meer wilt zien!

Natuurlijk speelt pique de laatste tijd weer goed en hield ie bv tegen Real zijn verdediging op de been maar ik vraag me oprecht af hoeveel Mathijs de Ligt nog minder is dan hem. Laat staan over 2 jaar. Volgend seizoen veel pique laten spelen met Umtiti en bij afwezigheid van een van de twee De Ligt erin. Stel dat De Ligt goed speelt kun je hem steeds meer minuten geven en steeds meer minuten gaan verdelen met Pique en het seizoen erna is het De Ligt vanaf de start hopelijk

100 miljoen, geen cent minder. Kom op. De Jong is ook al te goedkoop verkocht. 1 ding is duidelijk. Ajax gaat flink cashen deze zomer.

60 miljoen plus twee spelers /talenten en we kunnen verder praten.....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren