Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Frenkie de Jong bereikt persoonlijk akkoord met Barcelona

Laatste update:

Niets lijkt een transfer van Frenkie de Jong naar Barcelona meer in de weg te kunnen staan. De Telegraaf meldt dat de middenvelder van Ajax een persoonlijk akkoord heeft bereikt over een contract voor vijf seizoenen en dat hij in de zomer dus naar het Camp Nou vertrekt. De deal wordt later op de woensdag wereldkundig gemaakt.

Er doen verschillende lezingen de ronde over de transfersom, maar De Telegraaf gaat uit van een bedrag tussen de 82 en 90 miljoen euro. Mundo Deportivo bijvoorbeeld schreef woensdag dat het gaat om een vast bedrag van 86 miljoen exclusief 4 miljoen aan variabelen. De clubs zullen de details later bekendmaken en dat De Jong de duurste Nederlandse voetballer aller tijden wordt, dat lijkt inmiddels wel vast te staan.

In december wist De Telegraaf nog te melden dat de vijfvoudig international van Oranje voor een bedrag van 75 miljoen euro naar Paris Saint-Germain zou verkassen. De krant kwam hier echter op terug en meldde anderhalve maand later dat de toekomst van de middenvelder bij Barcelona lag. De Jong zal in Spanje uitgroeien tot multimiljonair.

De Jong gaat naar verluidt minimaal tien en maximaal zestien miljoen euro per jaar verdienen, wat een uitzondering zou zijn voor het salarisbeleid voor jonge spelers. De Jong heeft zich laten overhalen na gesprekken met een topdelegatie van Barcelona, bestaande uit voorzitter Josep María Bartomeu, sportief directeur Pep Segura en de bestuursleden Éric Abidal en Ramón Planes.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker!! Wereldtop die frenkie! Kan niet wachten. Al baal ik wel dat hij niet naar real gaat.

23 januari 2019 om 15:57

Idd, denk ook dat die bij Real meer zou spelen. Bank stelt niks voor en het huidige middenveld begint te slijten. Bij barca heb je nog Coutinho, Rakitic, Artur en Busquets. Maar we zullen zien hoe het gaat uitpakken. Ik hoop dat die een grote vedette wordt want het heeft lang geduurd sinds Nederland weer wereldspelers heeft

23 januari 2019 om 16:16

Ze halen De Jong niet voor de bank. Wellicht wordt zijn eerste jaar wennen, maar het jaar erop zal die wel een basisplaats hebben.

23 januari 2019 om 16:18

Vergeet niet Suarez, KPB (die inmiddels op elke aanvallend of middenveld postie kan spelen), Riqui Puig, Carlos Alena en Alex Rico.

23 januari 2019 om 16:22

"ze halen De Jong niet voor de bank"
Ze halen de Jong niet met de intentie om hem jaren op de bank te zetten nee, dat lijkt me logisch. Echter zal dit in het eerste seizoen vrijwel zeker gebeuren.

"wellicht wordt zijn eerste jaar wennen, maar het jaar erop zal die wel een basisplaats hebben."
Ja of hij moet het eerste jaar wennen en het jaar erop een andere club zoeken?
Of of of.

23 januari 2019 om 16:30

Ik denk dat Frenkie het bij Barca moeilijk gaat krijgen, maar als ze hem genoeg kans gunnen kan hij zeker gaan uitblinken. Ik zie hem het best functioneren op de plek van Busquets of Coutinho/rakitic, oftewel op het middenveld. Het liefst enigzins verdedigend, zodat hij vanuit de verdediging kan opbouwen. Top deal voor Ajax en voor Frenkie!

23 januari 2019 om 16:52

'ik zie hem het best functioneren op de plek van Busquets of Coutinho/rakitic, oftewel op het middenveld'
Ik vermoed eigenlijk dat die Ter Stegen uit de basis gaat spelen!

23 januari 2019 om 16:53

Barcelona zal echt wel een goed plan hebben, anders vertrekt hij niet naar Barcelona. Veel geld had hij overal kunnen verdienen. Frenkie lijkt me een nuchtere intelligente gast. Barcelona is ook nog zijn droomclub. Ik denk inderdaad ook dat hij het eerste jaar mag wennen.. het is een hele grote stap uiteindelijk.

23 januari 2019 om 16:57

Nou een aankoop van 90 miljoen gaat zelfs Barcelona niet structureel op de bank zetten en ik denk ook dat ie niet zomaar op zoek mag gaan naar een nieuwe club..

23 januari 2019 om 17:25

Dembele heeft als aankoop van 105m toch ook redelijk wat op de bank gezeten. Ik ben bang dat De Jong zich teveel heeft laten leiden door "barcelona is mijn droomclub", want de beste keuze is dit toch niet voor hem als je denkt aan speeltijd.

23 januari 2019 om 17:29

Ja dat zou je zeggen in de eerste instantie. Maar als je berekent dat Barca beschikt over Busi,Raki,Coutinho, Arthur en la masia talenten als Alena en Puig. Dan betwijfel ik het of hij aan genoeg speeltijd komt. En wss komt Rabiot ook naar Barcelona, of betekent dit dat die transfer niet meer doorgaat?! Ik vind het echt dom van Barca om zoveel uit te geven aan Frenkie. Daarnaast loop je het risico dat je talenten als puig en Alena kwijtraakt. Als ze niet genoeg speeltijd krijgen. En ik vind het ook niet heel verstandig van Frenkie om naar Barca te gaan. Ik denk dat hij bij City of PSG meer aan spelen toe zou komen.

23 januari 2019 om 18:00

"ze halen De Jong niet voor de bank. "

Nou, vooralsnog, al kan het nieuws snel gaan, haalt Barcelona nog helemaal niets en niemand! Het enige dat nu officieel is, is een overeenkomst tussen Barca en Frenkie zelf. Dat wil nog niet zeggen dat de overgang ook echt rond is. Daarvoor zal Barca eerst met Ajax overeenstemming bereikt moeten worden. En zelfs De Telegraaf houdt zich op de vlakte, die zeggen 'het lijkt dat...'.

Okay, prima, ik wacht nog heel eventjes af tot het echt officieel is. Wie weet vanavond of morgen al.


Edit: en zo haalt de realiteit je links én rechts in. Inmiddels is het officieel, Ajax meldt het namelijk zelf!
Mooie transfer voor die jongen, mooie club en een geweldige bedrag voor Ajax! Maar, Ajax raakt wel een unieke voetballer kwijt. De liefhebbers zijn hier niet blij mee, lijkt mij.

23 januari 2019 om 15:58

Als barca fan ben ik er blij mee maar als barca 1 speler moest halen van ajax Is dat de ligt wel. Pique gaat bijna stoppen en de ligt zou hem voor de komende 12 jaren prima kunnen vervangen. Het middenveld zit vol en daarbij heb je nog talenten als puig alena & Arthur maar hopelijk heeft deze transfer positieve gevolgen.

23 januari 2019 om 16:24

Wat een gok voor iemand met een paar goede wedstrijden in de ED. Maar leuk voor dat manneke.

De kassa rinkelt voor de Jong, Ajax, Willem ll en RKC Waalwijk.

Ik denk dat dit wel een goede deal voor Ajax is. Ajax krijgt namelijk een zak met geld binnen (sowieso minimaal 70 miljoen verwacht ik) en voor de Jong lijkt dit mij ook een schitterende stap, terwijl Ajax en de Jong dit seizoen hopelijk op een mooie manier af kunnen sluiten.

23 januari 2019 om 15:57

Hoeveel krijgen Willem II en RKC eigenlijk? Wel lekker voor ze dat ze ook een gedeelte van het transferbedrag meekrijgen! 👍

23 januari 2019 om 15:59

Ik las ergens 6 procent voor willem 2 en 4 voor RKC? Maar weet niet of dit klopt

23 januari 2019 om 16:01

Bij een bedrag van 90 miljoen krijgt Willem II ongeveer 6 a 7 miljoen en RKC 4 miljoen

23 januari 2019 om 16:06

@ Dannyutreg,

Van wat ik had gelezen, moet Ajax 15 procent van de transfersom afstaan aan Willem ll en RKC Waalwijk en van die 15 procent/van dat bedrag gaat er vervolgens weer 60 procent naar Willem ll en 40 procent naar RKC Waalwijk.

Als we uitgaan van het minimale (met nadruk op minimale) bedrag dat hier in de tekst wordt genoemd:

82 miljoen:100x15= 12,3 miljoen.
12,3 miljoen:100x60= 7,38 miljoen voor Willem ll
12,3 miljoen:100x40= 4,92 miljoen voor RKC Waalwijk.

En de rest van het geld is dus voor Ajax, maar voor Willem ll en RKC zijn dit echt hele fijne, welkome en goede bedragen en ik las dat het bedrag wat RKC dan voor de Jong ontvangt, bijna gelijk is aan hun hele begroting.

Edit:

Dit heb ik dus berekend met de genoemde 82 miljoen hier in de tekst, kan natuurlijk nog hoger of misschien zelfs lager uitvallen. Maar ik verwacht dat er sowieso minimaal 70 miljoen betaald zal worden voor de Jong.

23 januari 2019 om 16:13

Klopt dit is voor de twee laatstgenoemde clubs een godsgeschenk. Als ze in Waalwijk slim zijn, zetten ze een toekomstbestendige jeugdopleiding op en investeren ze het bedrag niet direct in de eerste selectie.

23 januari 2019 om 16:19

De Telegraaf had het over 10 % van de transfersom en opleidingsvergoeding, samen 11 miljoen euro.

23 januari 2019 om 16:26

Er zou een doorverkoop percentage van 10% zijn bedongen, waarvan WII 60% krijgt en RKC 40%. Daarnaast verdelen ze ook een groot deel van de solidariteitsbijdrage (totaal 5%). De verdeling is volgens mij dat Ajax daarvan 1,5% zelf mag houden, WII 2,3% pakt en RKC 1,2% (mede doordat WII hem ook een jaar helemaal alleen onder contract heeft gehad).

Dit zou betekenen dat WII 8,3% van de totale transfersom krijgt en RKC 5,2%. Dat zijn bizarre bedragen voor die clubs, uitgaande van een transferbedrag van ca 90 mln.

23 januari 2019 om 18:23

Dit zou betekenen dat Rkc, een begroting van 3,2 miljoen, de omzet kan verdubbelen, haha!

Buiten dat het om enorme bedragen gaat, lijkt dit me wel de perfecte club voor het spel dat Frenkie wil spelen. Verder is de uitdaging natuurlijk ook vele malen groter dan dat het bij PSG was geweest

23 januari 2019 om 16:03

Om zich verder te ontwikkelen had Psg wellicht verstandiger geweest. Zie Frenkie, hoe gecharmeerd ik ook ben van hem als type speler, busquets, Rakitic, Coutinho en Arthur niet uit de basis spelen. Bij PSG was hij hoe dan ook op het wedstrijdformulier terecht gekomen. Bovendien heb ik het idee dat PSG in de toekomst meer te bieden heeft.

23 januari 2019 om 16:06

Hij is sowieso voor 1 positie gehaald en dat is Busquets opvolgen

23 januari 2019 om 16:09

Busquets en Rakitic naderen de veteranenleeftijd spelen lang niet alles meer. En zoals al gezegd de Barca basis bestaat niet uit maar 11 namen

23 januari 2019 om 16:15

Coutinho zit al veel op de bank, en speelt toch meer (hangend) voorin. Rakitic en Busquets zijn komend seizoen allebei 31, dus zullen zo hier en daar ook wel wat meer rust gaan krijgen verwacht ik. Daarnaast is Arthur ook nog maar 22 en relatief onervaren. die moet het ook maar elke week laten zien.

Als je het zo wegzet zal hij vast genoeg speeltijd gaan krijgen. Zeker als ze 80 tot 90 miljoen betalen. Ze zullen niet zoveel betalen om hem vooral op de bank te laten zitten.

23 januari 2019 om 16:30

Het spel van Busquets kan hij iig in de verste verte niet of hij moet eerst 2 jaar de sportschool in buffelen..

23 januari 2019 om 16:37

Eens dat hij bij PsG zonder twijfel basisspeler zou zijn. Zou beter zijn geweest voor zijn ontwikkeling.
Prima als hij mee gaat trainen met de wereldtop, maar CL wedstrijden zal die toch niet gaan spelen zolang Busquets (en de rest fit is), vanuitgaande dat hij voor die positie gehaald wordt zoals er hierboven gezegd wordt.
Busquets is 30/31 en dat is helemaal niet oud. Zeker niet voor die positie. Verder heb je Arthur (22) en Rakitic die ook beter is dan de Jong. Aleña heb je ook nog, ook zeker geen koekenbakker. En Valverde is gecharmeerd van Vidal.

Gaat de Jong de komende 2 jaar het moeten doen met paar minuutjes in de CL en voornamelijk Copa del Rey wedstrijden? En her en der wat wat wedstrijden tegen De Levantes en Huescas in La Liga?

Maar goed, Valverde wilde de Jong graag bij hebben lijkt het, dus het is te hopen voor de Jong dat hij genoeg zal spelen, ook belangrijke wedstrijden want daar word je beter van.

23 januari 2019 om 18:33

Goeie opmerkingen, ik ben ook eens benieuwd.. De strijd om De Jong is nu wel gewonnen, maar wat met de planning van het verdere middenveld.

23 januari 2019 om 17:16

Oneens, Valverde is geen trainer de het spel speelt wat zo goed bij Frenkie past. Als hij echt voor de manier van voetballen had gekozen, had-ie voor Manchester City moeten kiezen. Daar had hij met Guardiola de perfecte manager voor gehad in dat geval. De grote vraag is natuurlijk (en zeker gezien de geschiedenis van hem als trainer) hoe lang Guardiola nog de coach is van City. Maar nogmaals, Valverde is niet de man die het 'tiki-taka' achtige spel wilt spelen.

23 januari 2019 om 17:30

Valverde zal echter ook niet eeuwig blijven. Qua spel is Barca gewoon de ideale club, omdat je weet dat de manier van spelen in het DNA van de club zit. Valverde speelt het dan nu niet per se precies zo, maar het is ook geen ultiem countervoetbal ofzo. Je weet bijna zeker dat elke volgende trainer die Barca neemt op een manier speelt die in ieder geval lijkt op de Hollandse/Ajax/Barca/Cruijffiaanse school.

Het is toch echt niet meer te geloven dit...

23 januari 2019 om 16:01

Tja, wat levert een speler die in de belangstelling staat van de gehele Europese top over het algemeen op? Dan kom je nou eenmaal op dit soort bedragen uit, maar omdat deze jongen in de Eredivisie speelt is men wellicht wat meer verbaast dan normaal.

23 januari 2019 om 16:04

Wees gewoon trots man. Wordt al zo lang teveel betaald voor spelers die het allemaal ook nog moeten laten zien. Nu is eindelijk de ed aan beurt.

23 januari 2019 om 16:24

@Lee:
Dit soort bedragen betekenen de doodsteek voor Feyenoord in NL.
Maar toch vind ik dit alsnog geweldig inderdaad en juist trots.

Je kan ook niet echt iets tegen deze jongen hebben. Hoop oprecht dat hij het daar gaat maken. Gun het zowel hem als ons als Nederland van harte

23 januari 2019 om 16:34

Ja want hij liet het duidelijk zien tegen Heerenveen afgelopen weekend. Nam zijn ploeg op sleeptouw en zorgde ervoor dat ze nu koploper van de ED zijn.. Onee, wacht...

23 januari 2019 om 16:46

@mightymillie:
Hij moet ook zeker nog groeien is niet gek ook hij is pas 21. Maar als iemand in het voetbal van Barca mee kan is hij het denk ik wel.

Zullen echt niet verwachten dat hij komend jaar de leider zal zijn daar. Maar als hij er over 2/3 jaar staat en dat dan nog 8 jaar doet is er niks aan de hand

23 januari 2019 om 16:47

Wat is je punt @ mightymillie? Ik zeg toch dat er nu eindelijk veel wordt betaald aan een ed speler die het allemaal nog moet laten zien?

23 januari 2019 om 16:47

Goed punt mightymille! Gern enkele goede speler speelt ooit een slechte wedstrijd, daarom lijden Barca en Real nooit puntverlies.

23 januari 2019 om 16:47

Een mindere wedstrijd eruit halen. Ja, dat zullen PSG en Barcelona vast ook hebben gedaan....

23 januari 2019 om 17:58

Capis mooie reactie. Het is inderdaad erg moeilijk om iets tegen Frenkie te hebben. Die jongen is zo speels, vrolijk en oprecht dat je het hem wel bijna moet gunnen.

Van de ene kant vind ik het jammer dat een van mijn favoriete spelers vertrekt komende zomer, van de andere kant vertrekt hij wel voor een heel mooi bedrag en is het hem zeker gegund. Ik kijk al bijna alle wedstrijden van Barcelona dus ben extra blij dat ik hem kan blijven volgen zonder 2 uur per week extra te besteden aan het kijken van voetbal.

23 januari 2019 om 16:11

Het misgunnende karakter druipt echt van alle kanten als ik deze reactie lees.
Ter verdediging, je bent niet de enige waarvan ik dit soort tekstjes lees.
Zoals Lee aangeeft, we kunnen toch ook gewoon trots zijn dat een Nederlander weer eens de stap gaat maken naar de absolute top? Die jongen gaat daar schitteren, ben ik van overtuigd.

23 januari 2019 om 16:19

"het misgunnende karakter druipt echt van alle kanten als ik deze reactie lees. "
Dit is werkelijk de domste opmerking die ik in tijden heb gelezen. Wat heeft het gunnen van iemand in godsnaam te maken met het feit of je een transfer wel of niet snapt?

Ik begrijp de transfer, vanuit Barca's standpunt, totaal niet voor dit bedrag. Ondertussen mag de Jong wat mij betreft 50 miljoen per jaar gaan verdienen i.p.v. 10, het zou me een zorg wezen.

Die gaat gewoon heel weinig spelen, in ieder geval het eerste seizoen, en daarna hangt het volledig van z'n ontwikkeling af.
Ik had hem liever een stap zien maken naar een club waar hij wel alle wedstrijden in het seizoen speelt om van daaruit verder te kijken.

23 januari 2019 om 16:22

Komt omdat het een Ajacied is. Ben er heilig van overtuigd. Wordt Ajax nog rijker. Denk dat het angst is. Ik zal vast de arrogante Ajacied zijn, maar diep van binnen weet men dat ik gelijk heb

23 januari 2019 om 16:23

Zei jij ook niet dat Justin Kluivert niet zal spelen ? Inmiddels maakt hij aardig wat minuten. Weet jij veel wat de afspraken tussen Frenkie en barca zijn. Boeit het je zelf of hij speelt ? Of zeg je het maar.

23 januari 2019 om 16:24

Om heel eerlijk te zijn komt mijn reactie uit gewone en pure verbazing. Dit zijn toch abnormale bedragen voor ED-begrippen? Ongekend, de 'spending frenzy' lijkt hiermee ook eindelijk Nederland te hebben bereikt. Ik misgun het Frenkie, Ajax of de ED helemaal niet, integendeel zelfs. Natuurlijk ben ik dan ook trots, mocht deze deal werkelijk plaats vinden. Jammer dat je hier meteen uitgaat van negativiteit, maar goed, ergens kan ik het nog begrijpen.

In ieder geval ben ik het eens, ik zie de Jong ook slagen. Het speelstijl van Barcelona is hem aangeboren bij Ajax. Deze topper heeft alles in zich om het te schoppen tot een wereldspeler en Nederland weer op de kaart te zetten.

23 januari 2019 om 16:27

"komt omdat het een Ajacied is. Ben er heilig van overtuigd. Wordt Ajax nog rijker. Denk dat het angst is. Ik zal vast de arrogante Ajacied zijn, maar diep van binnen weet men dat ik gelijk heb"

Eerlijk gezegd heb ik diep van binnen juist geen idee wat je probeert te vertellen?
Wie is een Ajacied? Waar ben je van overtuigd? Waardoor wordt Ajax nog rijker? Je denkt dat wat angst is?

Bijzonder.

23 januari 2019 om 16:27

@ Nolimit

Jij bent ook de zoveelste die een reactie kracht bij wil zetten met tekstjes als ''domste reactie in tijden / ooit gelezen. Je weet zelf ook wel dat het allemaal een beetje overdreven is.

Ik had andere woorden kunnen gebruiken omdat ik geen beeld heb van zijn karakter, dat wel en vandaar ook mijn duimpje voor je.

Je geeft aan dat hij weinig gaat spelen, waarom denk je dat? Barca koopt een speler voor 80 a 90 miljoen en zet hem vervolgens tijdens de meeste wedstrijden op de bank? Dat is niet logisch en zal ook niet gebeuren, zeker niet als bvb Rakitic verkocht gaat worden (waar toch elke zomer aan getrokken wordt).

23 januari 2019 om 16:28

"zei jij ook niet dat Justin Kluivert niet zal spelen ? Inmiddels maakt hij aardig wat minuten. Weet jij veel wat de afspraken tussen Frenkie en barca zijn. Boeit het je zelf of hij speelt ? Of zeg je het maar."

Als je de reacties, op je eigen reacties, gewoon leest i.p.v. bijdehand te reageren had je kunnen lezen dat het me inderdaad juist boeit of hij speelt.

"ik had hem liever een stap zien maken naar een club waar hij wel alle wedstrijden in het seizoen speelt om van daaruit verder te kijken."

23 januari 2019 om 16:29

@ Getafe Cf

Sorry, heb je reactie verkeerd geã¯nterpreteerd. Ik snap je verbazing wel degelijk als het gaat om het bedrag, 80 a 90 miljoen is ook belachelijk maar past nou eenmaal in de tijd van het voetbal.

23 januari 2019 om 16:30

"jij bent ook de zoveelste die een reactie kracht bij wil zetten met tekstjes als ''domste reactie in tijden / ooit gelezen. Je weet zelf ook wel dat het allemaal een beetje overdreven is. "

Nou nee dat is niet overdreven want je reactie slaat kan noch wal. Je bombardeert iemand tot een misgunner omdat hij een transfer niet begrijpt, hoe erg wil je overdrijven.

"ik had andere woorden kunnen gebruiken omdat ik geen beeld heb van zijn karakter, dat wel en vandaar ook mijn duimpje voor je."
Oordeel dan ook niet.

"je geeft aan dat hij weinig gaat spelen, waarom denk je dat?"
Omdat Busquets gewoon speelt.
"barca koopt een speler voor 80 a 90 miljoen en zet hem vervolgens tijdens de meeste wedstrijden op de bank"
Ja? Zie Coutinho + Dembele bij dezelfde club.

23 januari 2019 om 16:31

Doodsteek voor de eredivisie dus. Snap niet waar je als NL voetballiefhebber dan precies blij mee moet zijn.

23 januari 2019 om 16:34

Dembele en Coutinho spelen gewoon regelmatig bij Barcelona. Coutinho wellicht iets minder op dit moment maar gezien zijn vorm in de laatste paar weken zal ook hij zich gewoon weer terug knokken.

Waarom zouden Busquets en Frenkie niet samen kunnen spelen?

23 januari 2019 om 16:40

Ajax is rijker maar investeerde tot voor kort amper wat. Nu wel. Dat verschil gaan de overige clubs echt wel merken. Om hopelijk te beginnen met dit seizoen

23 januari 2019 om 16:41

Maar wie zegt jouw dat hij niet gaat spelen dan? Ben je de coach?

23 januari 2019 om 17:03

@lee112

Niet zo zielig doen. Er zullen ongetwijfeld veel Ajacieden PSV misgunnen als ze Lozano of Bergwijn voor veel geld verkopen.

23 januari 2019 om 17:16

@bergwijn: Hoezo? Het lijkt me logisch dat PSV die beide heren voor veel geld gaat verkopen, het immers allebei erg goede spelers!

23 januari 2019 om 17:25

Ik ben het met je eens Consy. Ik denk dat Raketic verkocht zal worden. Barcelona moet gaan verjongen.

23 januari 2019 om 17:46

Ik doe nu weer zielig ja vast. Ik weet niet of die er zijn. Zal vast maar ik in ieder geval niet. Van mij part levert bergwijn 100 miljoen op. Prima toch ? Meer te investeren voor PSV dan

23 januari 2019 om 17:54

Heel hypocriet, eerst beginnen over zielig doen, om vervolgens aan te komen met misgunnen.

Vind je niet dat je zelf een beetje zielig over komt? Ondanks dat PSV meer prijzen heeft gepakt betalen clubs meer voor ajacieden dan psvers, deal with it. Dat heeft niks met misgunnen te maken, maar geen enkele club gaat 70+ betalen voor die twee.

Ik had ook liever meer prijzen gepakt, maar die komen vanzelf als we zo doorgaan.

23 januari 2019 om 16:32

Alleen maar goed voor de eredivisie, er wordt al jaren overbetaald aan nietszeggende spelers uit grote competities, dan liever een groot talent uit de eredivisie zodat wellicht alle spelers uit de eredivisie duurder kunnen worden verkocht.

23 januari 2019 om 16:36

Precies dit, elke club kan hier van mee profiteren.
Met de nadruk op kan, want bepaalde clubs hebben nou niet echt een geweldige directie.

23 januari 2019 om 18:02

Precies. Het heeft even geduurd maar we lijken nu eindelijk te vragen waar we recht op hebben. In Portugal doen ze het al jaren en ook andere mindere competities hebben al flinke transfers gehad. Frenkie en De Ligt zijn buitencategorie en daar moet je ook naar betaald worden bij verkoop. Is ook de enige troost die je als ajacied kan halen wanneer je beste spelers weer vertrekken.

Ben benieuw wat de volgende stap gaat zijn, aangezien die wel verwacht mag worden met de aankomende megatransfers van Frenkie en De Ligt.

Gefeliciteerd frenkie het is je gegund en mooi voor het nederlands voetbal ook !

Geweldig nieuws voor Barca en natuurlijk ook voor Ajax!! Wat gaat Ajax Cashen zeg!!

Volgens mij zei de Telegraaf ook al dat hij 100% zeker naar PSG gaat. Ik blijf gewoon lekker wachten op officiële berichtgeving, zal me namelijk niks verbazen als dit weer niet waar is.

23 januari 2019 om 16:21

Je weet dat het ook door serieuze Spaanse media is gepubliceerd?

Ik geloof dit pas als het officieel is. Als we de geruchten mogen geloven is Frenkie de Jong al vastgelegd door 3 clubs.

Het middenveld is wat verouderd, dus zie dit als de perfecte, eerste jaartje regelmatig spelen maar vooral veel leren om vervolgens jaren lang te schitteren. Wat een bedrag ook voor Ajax

Nog even wachten op de officiële kanalen met officieel transfer nieuws voor ik de vlag uit hang..

Ben bang dat Frenkie daar op de bank gaat belanden. Gun hem absoluut een basisplaats, maar alleen op basis van het hoge transferbedrag gaat dat niet gebeuren. Kijk maar naar Dembele. Nogmaals, gun hem het allerbeste en hoop dat hij zich in de basis knokt!

23 januari 2019 om 16:00

Voorlopig speelt Dembele gewoon genoeg en is hij ook nog bepalend dit seizoen. Voetbalt misschien nog niet helemaal geweldig mee in het systeem en is misschien mentaal nog niet helemaal waar hij moet zijn, maar hij scoort en geeft assists op belangrijke momenten. De Jong gaat z’n kansen echt wel krijgen; misschien niet direct in de basis, maar dat moet hij ook niet verwachten. Laat hem een jaar aanpassen en volgend seizoen kan hij dan mooi een basisplaats afdwingen. Ik twijfel bij De Jong alleen wel meer dan bij De Ligt. De Ligt is imo een stuk constanter dan Frenkie, al kijk ik niet elke wedstrijd van Ajax..

23 januari 2019 om 16:04

In het geval van Dembele ligt het niet aan z'n voetbalkunsten, maar aan z'n nog niet zo'n geweldige mentaliteit. Bovendien speelt Dembele op een positie waar de concurrentie vele malen zwaarder is. Het middenveld van Barcelona was juist aan verjonging toe.

Leuk voor hem, wens hem veel succes.hoop dat hij kan blijven groeien.

@vz, geen definitieve transfer, dus is imho geen pushbericht waard.

Persoonlijk had ik psg een logischere vervolgstap gevonden omdat hij daar toch meer zekerheid heeft op speeltijd. Toch is frenkie een echte Barcelona-voetballer, dus mooi dat er eindelijk weer een Nederlander bij Barca zal spelen!

Mooie club voor Frenkie maaf ik vind het nov te vroeg voor deze transfer.

23 januari 2019 om 15:58

Hij is er nog een half jaar he, dus zorg er maar voor dat je ver komt in de CL

Er gaat dan toch een einde komen aan de tranfersoap lijkt het. Zijn we meteen af van zowel de comments die klagen over het aantal Frenkie de Jong posts en de comments die proberen grappige reacties te maken over het aantal Frenkie de Jong posts.
Fantastische club voor hem, fantastische prijs. Lekker gedaan Marc.

23 januari 2019 om 15:59

Vooral dit ja. Die reacties zijn veel vermoeiend er dan de artikels zelf..

Zo en nu gewoon 6 toppers halen tussen de leeftijd van 23 en 26 jaar

23 januari 2019 om 16:01

Als je als Ajax zijnde dat gaat doen, verlies je je identiteit imo.

De transfersoap nadert zijn einde, zo lijkt het. Wat mij betreft een topkeuze om naar Barcelona te gaan. Frenkie heeft alles in zich om aan het ideale profiel van een Barca-speler te voldoen. Succes!

Is toch geweldig om met een legend als Boateng te kunnen voetballen

23 januari 2019 om 15:58

Jij bent grappig man. Beetje jaloers gok ik...

23 januari 2019 om 16:03

Volgens mij zijn jullie beiden Barça fans dus waar moet hij jaloers op zijn?

23 januari 2019 om 16:47

Op wat moet ie jaloers zijn dan? Dat hij niet met Boateng kan voetballen? 🤣

gefeliciteerd ajax. Iedereen zag het natuurlijk aankomen maar dit is dé deal die ajax naar een hoger niveau trekt. Van dit geld kan ajax minimaal 5 topspelers vanuit buitenlandse competitie. De hele eredivisie profiteerd hieraan.

23 januari 2019 om 15:59

De Eredivisie profiteert ervan als Ajax het geld uitgeeft aan spelers van de subtop, maar dat zal niet gebeuren. De Eredivisie heeft er dus helemaal niets aan omdat Ajax hierdoor alleen maar sterker wordt en verder weg gaat lopen.

23 januari 2019 om 16:13

Volgens mij heeft Ajax onlangs nog aangegeven, samen met Psv en Feyenoord, om de kunstgrasvelden weg te werken en op te draaien voor de kosten die hieraan zijn verbonden. Het lijkt mischien een vreemd voorbeeld, maar ik zie Ajax in de toekomst mischien nog wel een Jupiler League clubje overeind houden door ze 1 of 2 miljoen toe te stoppen om te kunnen overleven. Hetzelfde als wat Bayern bij Dortmund heeft gedaan in 2003. Daarnaast profiteren de andere clubs wel degelijk wanneer er veel toppers uit de eredivisie komen. (talentvolle spelers uit Mexico als voorbeeld door de positieve ervaringen van Guardado, Moreno en eventueel Lozano)

Is toch geweldig om met een legend als Boateng te kunnen voetballen

23 januari 2019 om 16:01

Je vergeet cilessen

Is toch geweldig om met een legend als Boateng te kunnen voetballen

Belachelijk bedrag.
Ik hoop dat hij het waar kan maken, zou goed zijn voor het Nederlands voetbal

Wereldtop, echt. Een speler uit de eredivisie die voor dat bedrag naar Barcelona gaat. Het is gewoon waanzin

23 januari 2019 om 16:06

Waarom zou een speler uit de Eredivisie in tegenstelling tot andere competities dat bedrag niet op kunnen leveren? Dembele speelde de pannen van het dak bij Dortmund en heeft het vooralsnog door verschillende factoren lastig bij Barcelona. Zekerheid heb je nooit en Dembele heeft veel meer gekost. Dit is helaas nu eenmaal de markt van tegenwoordig.

Waarom denk ik bij Overmars tegenwoordig meteen aan Dagobert Duck in zijn geldpakhuis. Wat die man voor elkaar heeft gekregen in 5 jaar tijd is echt ongekend. Het meest bizarre is nog dat de toekomst er nóg rooskleuriger uitziet.

23 januari 2019 om 16:08

Dan vraag ik me af op basis waarvan, want spelers als De Ligt, Ziyech en De Jong zijn voor Ajax alleen te koop als die spelers nog in hun 'kinderschoenen' staan en dus hooguit 10-20 miljoen euro kosten. Dan kun je wel veel geld op de bank hebben, maar het niveau dat Ajax aan kan trekken, zal toch vrij beperkend zijn. Overmars krijgt een zware klus als die drie vertrekken.

23 januari 2019 om 16:17

@sirius, klopt helemaal. Daarnaast is Ajax nog beperkt in haar salarishuis. (vergeleken met de topcompetities) De Ligt - Magallan, Ziyech - Neres, dan heb je alleen nog een vervanger voor Frenkie nodig. Wat dat betreft is het jammer dat we Wober hebben laten gaan, die had mooi centraal kunnen staan met Blind erbij op het middenveld. Waar ik me meer zorgen over maak is het eventuele vertrek van Onana en Tagliaficio.

23 januari 2019 om 17:04

Nico gaat echt niet vertrekken komend seizoen. Die is er net een jaar

23 januari 2019 om 17:47

Het lijkt me dat Magallan lang niet zo goed is als De Ligt, terwijl Neres ook vele malen slechter is dan Ziyech. Dan heb je die twee wel vervangen, maar zeker niet voor gelijkwaardige spelers of iets wat daar in de buurt komt.

Na een jaartje voetballen in de Eredivisie, dat doet Ajax toch razend knap. Het is een geweldige voetballer, maar als club zijnde zou ik nooit zo'n bedrag neerleggen voor iemand die nog zo weinig heeft bewezen. We kennen legio aan voorbeelden van talenten die helemaal inzakten na een geweldig begin van hun carriere. Daarnaast vind ik Barcelona gewoon geen verstandige stap, dat is nou net een van de clubs waar hij nauwelijks aan spelen toe gaat komen omdat het middenveld erg goed staat. Hij moet elke week 90 minuten maken ik vraag mij af of dat al direct bij Barcelona gaat lukken. Genoeg topclubs waar hij wel verzekerd is van een basisplaats.

Wat een bedragen.. Ajax doet weer prima zaken, daar kan je wel een waardige vervanger voor terug halen in de zomer. De afstand met de concurrenten wordt op deze manier steeds groter en groter. En dan moet De Ligt e.d. zelfs nog verkocht worden...

23 januari 2019 om 16:02

Welke afstand wordt precies groter? Iig niet de sportieve. Mooi dat je zulke bedragen krijgt. Ten eerste maar kijken of je een waardig vervanger kan halen. Ten tweede zou het ook eens tot prijzen moeten komen ipv alleen geld

23 januari 2019 om 16:25

@drogo

Alsof je voor 70-90 miljoen geen waardige vervanger kan halen voor De Jong? Die prijzen gaan wel komen hoor, daar ben ik echt niet bang voor en zal uiteindelijk onvermijdelijk zijn. Momenteel speelt Ajax ook nog op alle fronten mee, zoals het dat ook elk jaar doet in de competitie tot op de laatste wedstrijden. Dus die prijzen kunnen nog wel eens sneller komen dan je denkt.

23 januari 2019 om 16:29

@frtorres

Geen afstand kunnen nemen?

Het kapitaal verschil met Ajax en Psv is al groot. En dat wordt dit seizoen alleen maar groter. Ag, zoals ik hierboven ook al benoem, die prijzen gaan wel weer komen hoor, ben maar niet bang.

23 januari 2019 om 16:46

Absoluut, maar dan weet jij ook net zo goed als ik dat je als fans op dit gebied totaal geen invloed hebt en alleen maar kan genieten van de tijden dat de ''toppers'' van je clubje nog in je favorieten shirtje rond lopen.

Ik snap de vreugde wel, zeker omdat ik spelers in Nederland heb zien vertrekken voor speldenprikjes terwijl er buiten de grenzen spelers met mindere kwaliteiten voor dubbele bedragen werden verkocht. Dat is gelukkig in Amsterdam verleden tijd. Als spelers weg willen naar een grotere competitie, dan mag jij nog zo graag prijzen willen winnen of Europees mee willen doen, maar dan vertrekken ze uiteindelijk toch. En ja, als ze dan toch naar een grotere club gaan, dan liever voor de hoofdprijs.

23 januari 2019 om 17:07

De laatste prijs die Ajax heeft gewonnen is alweer in 2014. Word eerst maar eens kampioen voordat je zegt dat de afstand groter en groter wordt.

24 januari 2019 om 00:26

Als je de overige discussie volgt van mijn eerste reactie zie je snel genoeg dat het om het geld gaat. Maar goed, ook voor jouw, die prijzen gaan komen en ook de grotere afstand op financieel gebied. Dat laatste middel waarmee je Ajacieden kan prikken op het ontbreken van prijzen behoord dan ook snel genoeg weer tot het verleden. Slechts een kwestie van tijd.

Dat we had, met al ons gepraat over hoe ver de Eredivisie is afgegleden nog zouden meemaken dat een speler daar vanuit voor zo'n bedrag naar een topclub vertrekt. Ben heel benieuwd hoe hij het daar gaat doen, maar dat weten we voorlopig nog niet.

23 januari 2019 om 16:06

Ja maar toen riepen ze dat vooral om maar zeker de primeur te willen hebben. PSG is gewoon gebruikt door Ajax om hoger bedrag eruit te halen en dat hebben ze slim gedaan moet ik toegeven!

In het recente verleden wordt pijnlijk duidelijk dat Barcelona niet in staat is om een compromis te sluiten op de transfermarkt. Vaak identificeert de club een droomdoelwit en haalt men alles uit de kast om de speler te overtuigen; (voormalig) spelers beginnen te praten in de media over het droomdoelwit, Xavi schreeuwt vanuit Qatar dat het droomdoelwit Barça DNA heeft, de club gooit het dreigement ‘het is nu of nooit’ over de schutting bij de zaakwaarnemer en wanneer het droomdoelwit heeft besloten om naar Barcelona te komen begint het afdingen bij de eigenlijke werkgever. Een achterbakse en respectloze werkwijze waarmee de club soms succes boekt, maar ook soms het droomdoelwit misloopt. Mijn voornaamste kritiek gaat vooral om het gedrag van de club nadat een droomdoelwit niet haalbaar is gebleken. Blijkbaar is men niet in staat om waardige alternatieven voor het droomdoelwit te identificeren. In plaats van Thiago Silva (42 miljoen euro) kwamen Alexandre Song (19 miljoen euro), Jéremy Mathieu (20 miljoen euro) en Thomas Vermaelen (10 miljoen euro plus 9 miljoen euro aan bonussen) naar Barcelona. In plaats van Marco Verratti (80 miljoen euro) kwamen Arda Turan (34 miljoen euro), Paulinho (40 miljoen euro) en André Gomes (37 miljoen euro) naar Barcelona. De club lijkt de beter af te zijn wanneer ze de hoofdprijs betalen voor het droomdoelwit dan dat ze aangewezen zijn op het identificeren van alternatieven.

Een bedrag van 75 miljoen euro (plus zeven miljoen aan variabelen) voor een speler uit de Eredivisie is natuurlijk volstrekt belachelijk, maar we hebben het hier wel over een speler met een uniek profiel. Er zijn slechts enkele spelers in staat om in de rol van Sergio Busquets of Fernandinho te spelen, dus de clubs die zo’n type speler nodig hebben zien eigenlijk geen alternatieven op de transfermarkt. Om dan olieclubs Manchester City en (vooral) Psg) af te troeven op de transfermarkt is indrukwekkend, zeker voor een club die geen rijke eigenaar heeft die via verkapte sponsordeals en staatssteun geld in de club kan pompen. De reactie van Bartomeu en zijn technische directeuren verdient dan ook complimenten; na het vermeende akkoord met PSG heeft de club daadkrachtig gereageerd. Ondertussen ontvangt Barcelona 42 miljoen euro voor Paulinho, 25 miljoen euro voor Denis Suárez, 25 miljoen euro voor Paco Alcácer en lijkt komende zomer meer dan 30 miljoen euro te ontvangen voor André Gomes.

Welke bedragen er neergeteld worden voor spelers, menig voetballiefhebber zal het waarschijnlijk wel met het volgende eens zijn; het middenveld van Barcelona is om je vingers bij af te likken. Ivan Rakitic, Arthur, Sergio Busquets, Frenkie de Jong, Oriol Busquets, Arturo Vidal, Carles Aleñá en Riqui Puig. Dat middenveld heeft alles; dribbelaars, spelmakers, spelverdelers, balwinnaars, ervaring, potentie… Wauw! Hopelijk weet Barcelona komende zomer Matthijs de Ligt ook nog vast te leggen, dan hoeft de club zich ook geen zorgen meer te maken over de verdediging de komende jaren.

23 januari 2019 om 16:05

30 miljoen voor André gomes? Is everton wel 100 in hun hoofd?

23 januari 2019 om 17:12

Nou, André Gomes presteert anders naar behoren bij Everton en is zeer geliefd bij de fans. Steekt in een compleet andere vorm dan bij Barcelona, dus dan is dertig miljoen euro geen vreemd bedrag hoor.

23 januari 2019 om 16:11

Vind je echter ook niet dat Barça haar hele filosofie al jaren geleden overboord heeft gegooid? De laatste jeugdspeler die het eerste van Barça haalde en wereldtop werd was Injesta ( en Messi uiteraard). Daarna stuk voor stuk jeugdspelers gehad die de top niet haalden, en daarom zijn ze nu geen mindere koopclub dan Real of City geworden. Inderdaad zonder steenrijke eigenaar, maar ik vind het wel heel zonde. Barça heeft in mijn ogen dan ook al lang niet meer de beste opleiding ter wereld, iets wat ze wel hebben gehad

23 januari 2019 om 16:19

In voetbal gaat toch vaak om geluk en toeval, soms heb je een goude generatie met messi, xavi, iniesta en busquets maar vaak heb je dat ook niet en dan moet je inkopen als je met de top mee wilt doen. Kijk naar Feyenoord zij hebben al jaren geen spelers meer die doorbreken, soms heb je als club gewoon pech dat er niets bijzonders in je jeugd rond loopt.

23 januari 2019 om 16:46

Ik denk dat Feyenoord de pech heeft dat al hen talenten naar topclubs gaan voordat ze het eerste halen. Chong is daar een voorbeeld van, maar Ake, Bruma en Rekik ook dacht ik. De opleiding van Barça stond echt bekend als een van de beste ter wereld maar daar lijkt niks meer van over.

23 januari 2019 om 16:57

Ik denk niet dat Barcelona haar dilosofie overboord gegooiy heeft.

Bij de absolute wereldtop is het nu eenmaal moeilijk doorbreken omdat de stap van de jeugd naar de eerste ploeg daar het allergrootst is. Dat lukt slechts enkelingen. En toevallig had Barca een paar supertalenten in relatief korte tijd waarmee ze heel succesvol waren. Maar daar is geluk mee gemoeid. Zo hebben nationale ploegen ook ups en downs omdat de ene generatie nu eenmaal minder is dan de andere. Nu heeft Barca geen supertalenten in de jeugd en dan kun je kiezen tussen alsnog met (middelmatige) jeugd spelen om plaats 14 of met aankopen zoals Suarez en Umtiti spelen om plaats 1. Voor mij is die keuze vrij simpel. En ik denk dat zelfs degenen die het hardst om eigen jeugd roepen, ook liever 1ste dan 14de eindigen.

Ik was vroeger Barca fan en ben mijn sympathie voor de club om uiteenlopende redenen al lang kwijt, maar dat is nu eens iets dat ik hen niet verwijt. Ik verwijt hen niet een koopclub te zijn want als je met de top wil meedoen, moet je kopen. Je kan niet altijd geluk hebben met een gouden generatie.

23 januari 2019 om 17:14

Gedeeltelijk. Had graag gezien dat spelers als Thiago, Grimaldo, Bartra en Pedro nog deel uitgemaakt hadden van het elftal. Dat zijn namelijk spelers die zonder problemen mee hadden kunnen groeien met het elftal. Dan had je geen breedteaankopen hoeven te doen en dus kunnen investeren in droomdoelwitten. Maar de hele filosofie over boord? Dat gaat me te ver.

23 januari 2019 om 22:13

Bon Jovi en Guaporta,

Dank voor jullie reactie! Moet eerlijk bekennen dat ik het nog niet op die manier gezien had. Klinkt heel logisch inderdaad. Maar als ik jullie reacties zo lees, kan ik me wel weer vinden in het feit dat de breedteaankopen wellicht overbodig zijn geweest. Vidal en Boateng bijvoorbeeld, of in het verleden Paco Alcacer en Haddadi? Ik snap dat Barca de absolute top is en zij het zich niet kunnen veroorloven om altijd jeugd in te passen, maar toch vind ik het zonde om te zien dat het de laatste jaren zo mager is wat er uit de jeugd doorstroomt.

23 januari 2019 om 16:16

Alena moet alleen nu wel een keer meer aan spelen toe komen, vorig jaar vaak live gezien en dat is ook een gruwelijk talent maar heb het gevoel dat hij nu stil staat. Beste is om hem een jaar te verhuren maar dan wel een ploeg die aanvallen voetbal speelt.
Verder is De Jong wel een poteniele wereldspeler.

23 januari 2019 om 17:15

Heb je hem toevallig afgelopen weekend zien spelen met Arthur op het middenveld? Dat was echt genieten voor alle voetballiefhebbers. Zulke spelers horen niet eens uitgeleend te worden, die kunnen per direct als volwaardig selectiespeler deel uitmaken van de club. Zou eerder proberen Denis Suárez en Rafinha te verkopen dan Aleñá te verhuren.

25 januari 2019 om 16:27

Zeker waar het is ook een geweldige speler, maar tis zo zonde om hem te zien op de bank, ik als liefhebben wil hem elk weekend zien.

23 januari 2019 om 16:16

Wat is het verschil tussen een spelmaker en een spelverdeler exact?

23 januari 2019 om 17:00

Spelmaker speelt hoger (dan denk ik vooral aan een nr 10) dan een spelverdeler (eerder een nr 6)

23 januari 2019 om 17:16

Exact. Bij Barcelona is Ivan Rakitic de spelverdeler en de meer offensief ingestelde middenvelder (aan de linkerkant) de spelmaker.

23 januari 2019 om 17:50

Een spelmaker is een essentiele schakel tussen middenveld en aanval en 'maakt' het spel in dat opzicht. Een spelverdeler is de essentiele schakel tussen verdediging en de andere linies en verdeelt het spel van daaruit. Maar goed, eigenlijk doen ze min of meer hetzelfde en zouden de andere rol prima in kunnen vullen mits ze fysiek redelijk zijn.

geweldige transfer voor Ajax. zogenaamd doen ze alleen maar dure aankopen maar Frenkie De Jong is geloof ik voor 1,5 miljoen overgenomen van Willem II. Chapeau voor TD Overmars die ervoor zorgt dat Ajax over de 80 miljoen winst op een speler kan binnen hengelen

23 januari 2019 om 18:21

@hangover96

toch goed gedaan van Ajax en ik hoop dat Willem II ook een mooi bedrag tegemoet kan zien voor het opleiden van deze jongen

23 januari 2019 om 18:47

Willem II zal al 4.5 miljoen ontvangen (60% van 10% doorverkooppercentage) plus nog wat aan solidariteitsbijdrage/opleidingsvergoeding. In Tilburg (en Waalwijk, waar ze die andere 40% van 7.5 miljoen = 3 miljoen + nog wat extra ontvangen) zal deze transfer dus met gejuich ontvangen worden denk ik.

23 januari 2019 om 17:54

Als je geld hebt kun je ook 'dure' aankopen doen. Zolang spelers iets toevoegen, snap ik het gezeur niet over of een club nou 1,5 miljoen of 15 miljoen uitgeeft. Inderdaad erg knap van Overmars, al ben ik wel nieuwsgierig wat er deze zomer allemaal gaat gebeuren in Amsterdam. Het word namelijk nog een hels karwei om De Ligt, De Jong en Ziyech te vervangen, terwijl er ook belangstelling is voor Onana en Tagliafico.

23 januari 2019 om 18:15

@sirius

uiteindelijk zal dat wel goed komen denk ik. met het geld dat Ajax de laatste jaren binnen haalt kan je straks concurreren met de Europese subtop dus ze maken echt reuzenstappen

23 januari 2019 om 18:22

Het verschil is echter dat jongens als Tielemans, Aouar en noem ze allemaal maar op (de grote talenten van Europa) niet naar de Eredivisie verkassen. Het niveau wat Ajax kan kan trekken blijft de eerste tijd nog beperkt tot wat het nu is. Ik denk dat je in deze echt wat te makkelijk denkt.

23 januari 2019 om 18:40

@sirius

als je je salarisplafond op krikt ben je nooit kansloos. er zijn ook Braziliaanse en Italiaanse internationals met grote status bv die naar competities als de Oekraiense, Portugese, Chinese, Turkse of Russische gaan. met een redelijk salaris moet je goede spelers van het niveau Lozano, Tagliafico, Davinson Sanchez, Neres etc. in principe kunnen aantrekken

23 januari 2019 om 18:47

Dat betekent dus ook dat de inkomsten van Ajax telkens moeten blijven groeien. Je kunt er niet vanuit gaan dat Ajax elk seizoen zo boert als deze zomer het geval gaat zijn, want daarna staan de volgende spelers die voor dat soort bedragen verkocht gaan worden niet meer klaar. Daarin zijn De Ligt en De Jong toch echt uniek in het huidige Nederlandse voetballandschap.

Ook op sportief gebied kun je niet verwachten dat dit iets structureels is, want de afgelopen 15 jaar heeft Ajax ook zelden iets gepresteerd in de Champions League. De afgelopen jaren wisten ze zich niet eens te plaatsen. Er zijn te veel factoren waar veel Ajacieden geen rekenschap mee houden.

Is uiteindelijk wel verrassend als het allemaal waar is wat ze zeggen. Een hoog bedrag en dat Barca het salarisplafond zal aanpassen.
Het is te hopen dat hij daar uiteindelijk slaagt. Een grote stap van Ajax, de eredivisie, naar Barca , La Liga. Maar ja van Willem2 naar Ajax is ook een grote stap en weinige die er dan ook nog zo succes van maken

Jammer, komt de transfer soap rondom Frenkie dan nu toch tot een einde? Vond het wel genieten dat hij bij Psg, Barca, City ging tekenen, veelzijdig die jongen. Maar gaat toch maar voor een rustigere carriere en alleen bij Barca voetballen blijkbaar.

Trouwens echt een voorstander van dat hij voor zoveel gaat, zodra hij voor dit bedrag gaat dan is het einde verhaal koopjes ophalen in de Eredivisie. Prima prijs.

23 januari 2019 om 16:37

Er zijn geen spelers in de eredivisie die nog echt wat toevoegen bij Ajax, misschien 1 of 2 PSVers dan houdt het wel op.

23 januari 2019 om 17:56

Dat is wel erg overdreven. Zoet, Angelino, Dumfries, Rosario, Bergwijn, Lozano en Luuk De Jong zouden ook bij Ajax gewoon in de basis kunnen spelen zonder dat ze er slechter op worden.

23 januari 2019 om 18:45

@sirius

Dumfries, Bergwijn en Lozano worden de volgende financiele klappers uit de Eredivisie die naar het buitenland vertrekken denk ik

23 januari 2019 om 18:51

Ze gaan absoluut leuke bedragen opleveren, maar geen van hen komt in de buurt van de 80 miljoen euro. Sterker nog, ik denk dat ze alle drie gezamenlijk hooguit zo'n 90 miljoen euro opleveren.

Vind het toch bizar, deze jongen is weliswaar getalenteerd, maar 80 a 90 miljoen? Dat is duurder dan de Bruyne die net speler van het jaar van de bundesliga was geworden - toch wat anders dan de eredivisie. Ajax verkoopt toch altijd heel knap, complimenten daarvoor. Zeer goed transferbeleid sinds enkele jaren. Als Barca zijnde had ik toch eerder de Ligt dan de Jong opgepikt, vind dat ze eerder achterin versterking kunnen gebruiken dan op het middenveld, maar goed.

23 januari 2019 om 16:09

Kevin kost nu zeker 300 miljoen. De tijden zijn veranderd.

23 januari 2019 om 16:28

Eriksen kost 100 miljoen euro komend zomer.. kom op gaan we dit serieus goed praten ? Het is gewoon teveel geld voor een speler die in Nederland speelt.

23 januari 2019 om 16:39

Hoezo teveel geld? Daar ga jij toch niet over? Als Barca dit betalen wil dan is hij dat gewoon nu waard, zo simpel is het. We leven niet meer in het jaar 2000.

23 januari 2019 om 16:39

Eriksen heeft ook een aflopend contract, dus moeilijk te vergelijken.
Vinicius Jr. kostte afgelopen zomer trouwens een dikke 60 miljoen euro, terwijl De Jong ondertussen al ervaring heeft in de CL en de nationale ploeg. Hij past ook perfect in het profiel waar Barca naar op zoek is, dus de prijs valt wel degelijk goed te praten.

23 januari 2019 om 16:41

We hoeven helemaal niks goed te praten, we mogen trots zijn. En we moeten er vanavond lekker een pilsje op pakken.

Ik vind het bizarre bedragen, maar dat het teveel geld is voor een speler die in Nederland speelt vind ik onzin. Het is namelijk teveel geld voor ieder soort speler. Maar als die bedragen nou eenmaal in omloop zijn, dan ook voor Nederlandse spelers. Daar zit helemaal geen goed praten bij, moeten we gewoon lachend accepteren.

23 januari 2019 om 16:50

100 miljoen voor 1 jarig contract. Heb je enig idee hoeveel dat is? Een jaar wachten en je hebt hem gratis

23 januari 2019 om 16:16

Grote clubs betalen tegenwoordig nou eenmaal veel meer voor ''potentie'' vanwege het simpele feit dat als ze een speler met potentie mislopen ze deze speler vrijwel nooit meer kunnen weg kopen bij een club als PSG of Man City. De transfers van Mbappe en Neymar hebben wel wat los gemaakt denk ik. Bij het maken van de risicoanalyse zijn ze er blijkbaar achter gekomen dat een flop van 80 miljoen goedkoper is dan hem te zien ontwikkelen en schitteren bij een Europese concurrent.

Los daarvan is 80 a 90 miljoen natuurlijk bizar, maar het maakt me wel erg trots om een Nederlander weer de stap te zien maken naar de absolute top.

23 januari 2019 om 18:03

Maar goed, wil je De Bruyne nu nog een keer kopen, betaal je het driedubbele. Cristiano Ronaldo kostte Manchester United destijds 19 miljoen euro. Als we bedragen moeten gaan vergelijken, kunnen we bezig blijven, want daar staat tegenwoordig geen enkele maat op.

Verder snap ik deze aankoop wel. Busquets (inmiddels 30 jaar), Rakitic (inmiddels 30 jaar), Vidal (inmiddels 31 jaar) beginnen al op leeftijd te komen en verder hebben ze alleen nog Arthur en Boateng (gehuurd en ook aardig op leeftijd). Voor de rest zijn het vooral jeugdtalenten die nog nauwelijks ervaring hebben en wellicht niet het gewenste niveau gaan halen.

Bovendien is het niet onmogelijk dat Barcelona deze zomer terugkomt voor De Ligt. Ik ben namelijk van mening dat ze net zo hard een middenvelder nodig hebben voor de lange termijn als een verdediger. Bovendien maak ik me over De Ligt geen enkele zorgen. Die zie ik eerlijk gezegd niet falen bij z'n volgende club.

90 miljoen zou wel echt bizar zijn. In 1x het dubbele van Sanchez die de duurste speler is rechtstreeks vanuit de Eredivisie ooit.

Mooie transfer, beter kan eigenlijk niet. voor NL begrippen ook top als ie genoeg aan spelen kan komen.
Maar AUB als vanavond/vandaag niks officieel wordt kap dan met het plaatsen van deze berichten steeds met pushberichten en al erbij. Het is minmaal de derde keer dat ik lees dat ie een transfer gaat maken naar een bepaalde club. Maar neem nu maar aan dat t nu eindelijk waar is.

Die gaat niet gelijk in de basis beginnen, vind arthur op dit moment stukken beter nog en de andere middenvelders zijn ook echte wereldtoppers. Wel lekker in Barcelona wonen en trainen met de echte mannen.

Credits naar Marc Netto, die hier echt heel goed onderhandeld heeft. Lekker die topclubs elkaar laten overtreffen. Zo heeft hij ook een rol gespeeld in het salaris wat Frenkie nu gaat krijgen. Klasse werk!

Kunnen we alvast een inzamelingsactie starten voor een standbeeld van Overmars voor de Arena? Niet normaal 90 miljoen voor een Eredivisie speler. Had dit absoluut niet verwacht. Uiteraard Frenkie en Mathijs zijn uitzonderlijke talenten die absolute wereldtop kunnen worden maar dat zijn ze nog zeker niet. Echt ontzettend knap van Ajax dat ze zo'n hoge transfersom eruit weten te halen.

23 januari 2019 om 16:50

Ze kunnen ook het hele stadion kopen, de waarde van de arena is al jaren +/- 110-120 miljoen en ze hebben zelf al 13% van de aandelen.

23 januari 2019 om 16:58

Ze kunnen zichzelf ook van de beurs afhalen. Feit is wel dat ze het geld moeten gaan uitgeven want met geld op de bank ga je geen prijzen pakken.

23 januari 2019 om 18:07

Martial, De Bruyne, Hazard, Dembele en al die andere jonge spelers die voor veel geld naar topclubs zijn gegaan waren destijds geen wereldtop. Sommigen hebben het gehaald, sommigen (nog) niet, maar in dat opzicht is het niet vreemd dat De Ligt en De Jong voor flinke bedragen vertrekken. Vooral niet als je in acht neemt dat de huidige markt nou eenmaal zo werkt.

Hopen op 90 mln. Zeker nu Barca alles in staat stelt om De Jong binnen te halen kan je het bijna niet meer voor elkaar krijgen om minder dan de 90 mln over de streep te trekken. Kom op Overmars!

En zal je straks zien dat hij doormidden wordt gezaagd door Casemiro in de CL. Maar mooie transfer, deze bedragen zorgen ook voor dat hij hopelijk niet veel zal banken. Barca speelt genoeg wedstrijden en spelers als Busquets en Rakitic moeten ook af en toe ontlast worden. Laten we met zn allen hopen dat Frenkie de nieuwe regisseur van Barca en het Nederlands voetbal gaat worden, zoals Cruijff dat ooit deed.

Hun middenveld is zo wel lekker bezet de volgende 10 jaar..
Frenkie, Arthur, Alena, Puig, Coutinho,... In mijn ogen beetje overbodig.
In de spits positie/centraal vanachter ga je sneller iemand nodig hebben.

Geweldig nieuws als barca fan, de jong is ons grootste talent in NL en ben ervan overtuigd dat hij net als Artur prima in barca systeem zal passen.

Top top top. Welkom in de Barca familie Frenkie! Jij gaat genieten van het voetbal en wij zullen genieten van je spel. Visca Barca!!

Vind het aan de ene kant toch jammer dat hij naar Barcelona gaat. Hij gaat in Spanje zeker niet alle wedstrijden spelen. Hij moet concurreren met Rakitic, Busquets, Vidal, Arthur en Coutinho? Op zijn leeftijd is het gewoon heel belangrijk dat je bijna alle wedstrijden speelt om jezelf nog verder te ontwikkelen.

Financieel gezien heeft Ajax een megaklapper maar sportief is het toch een flinke aderlating en daar ben ik als voetballiefhebber niet blij mee.

23 januari 2019 om 16:41

90 miljoen euro daar kun je 6 keer een Tadic voor kopen. Als Ajax ga je daar gemiddeld genomen dan echt wel op vooruit.

23 januari 2019 om 16:53

Als er 90 miljoen betaald wordt dan hebben we het over een uitzonderlijk talent die niet zomaar is op te vangen en niet 1 club maar de hele wereldtop zat achter hem aan. Ik als supporter en voetballiefhebber zal hem wekelijks missen op de NL velden.

23 januari 2019 om 19:00

Tadic is een uitzondering. Hij kwam van de Eredivisie, degradeerde met Southampton en hij had een aflopend contract. Bovendien wou hij dolgraag weer terug naar Nederland en in dit geval Ajax.

Zulke spelers zijn niet alleen uitzonderingen, maar ook nog eens bijzonder zeldzaam. Normaal gesproken is een speler a la Tadic voor Ajax helemaal niet haalbaar.

Iedereen heeft het nu weer over aanhaken bij de Europese subtop, maar qua jaarlijkse inkomsten (buiten prestaties) is dat niet rendabel. Als Ajax de selectie van een Europese subtopper onder contract heeft, gaat het salarishuis aanzienlijk(!!!) omhoog.

Ajax moet gewoon geduld hebben en pas echt een gooi doen naar structurele Europese relevantie als je zeker weet dat je dit ook door kunt blijven zetten. Nu is het nog steeds zo dat een paar miskopen en een te dure selectie in combinatie met uitblijvende prestaties (zeker niet onrealistisch) zwaar wegen op het eigen vermogen en de financiele status van de club.

Pff op je 25e straks 50 miljoen hebben en hopen dat je er wat van gebakken hebt in die jaren. Succes frenk!

Ik ben heel benieuwd! Als Barca komende zomer een beetje gaat opruimen in de selectie, dan gaat Frenkie daar zeker zijn kansen krijgen. Als speler met een prijskaartje van 90 miljoen kom je toch wel even binnengelopen in de kleedkamer daar. Dembele had dat natuurlijk ook, maar die jongen heeft toch een ander karakter dan Frenkie, waardoor ik meer geloof heb ik zijn prestaties!

Win-situatie voor iedereen behalve Barcelona lijkt me.
Voor Frenkie geweldig om naar Barca te gaan
Voor Ajax geweldig om een speler te verkopen tegen dit soort bedragen
Voor NL-elftal geweldig dat er meer spelers bij topclubs terecht komen

Voor Barca lijkt het me een slechte deal om voor dit bedrag een speler te kopen die het (naar mijn inziens) nog niet voor langere tijd tegen grote ploegen het bewezen heeft en niet significant beter is dan de spelers die ze nu in de basis hebben staan (of eraan zitten te komen).

Maarja, ik hoop zeker dat hij slaagt! Ben benieuwd hoe het gaat lopen.

23 januari 2019 om 16:33

Frenkie heeft het inderdaad nog niet op lange termijn bewezen. Maar op ieder podium waar hij z'n klasse etaleert heeft hij nooit een aanpassingsperiode nodig. In het Nederlands elftal is hij binnen no-time de bepalende speler op het middenveld. Bij Ajax was hij al heel snel niet meer uit de basis weg te denken en dat met grote concurrentie als Schone, Ziyech en vd Beek op het middenveld.
Zelfs in de CL en kwalificatie voor de CL heeft hij geen enkele keer verzaakt. Als Barcelona nu niet toe slaat dan zijn ze straks te laat want dan heeft hij al voor PSG gekozen.

Waanzinnige transfersom, maar natuurlijk logisch als al die grootmachten elkaar maar constant willen aftroeven. Dus hulde voor Overmars en prachtig voor Ajax. Frenkie is in mijn ogen gemaakt voor Barcelona en weet eigenlijk wel zeker dat hij het daar gaat maken. Een typische speler die op ieder hoger niveau weet aan te haken. Kijk alleen al naar hoe hij zich etaleert in het Nederlands Elftal. Een zeldzame speler en prachtig nieuws voor het Nederlandse voetbal.

Volgens mij las ik begin deze maand dat het 12 januari? Al wereldkundig gemaakt zou worden... kleine 2 weken later weer een nieuwe data.
Allemaal leuk en aardig maar kom is met het nieuws als het echt rond is...
De afgelopen weken/maanden zijn steeds dezelfde clubs dichtbij een handtekening geweest... puntje bij paaltje is er nog niks getekend, brengt ajax zelf niks naar buiten en speelt hij nog voor ajax..

Snap best dat er wat geschreven moet worden door de kranten etc maar volgens mij zijn er meer spelers dan alleen de Jong..

Als hij dan toch moet gaan... Barca en de hoofdprijs, beter kan niet!

Als er zo'n 80 miljoen gaat worden betaald door Barcelona dan zal ongeveer 10 daarvan voor Willem II en RKC zijn. Wat ik fantastisch voor die 2 clubs vind want dat is voor beiden veel geld. Maar er zit ook een bak geld voor de makelaars tussen denk ik. Dus schiet er praktisch wellicht maar rond 60 miljoen over voor Ajax. Nog steeds heel veel geld en wellicht schat ik het te laag in. Maar denken dat Ajax 90 overhoudt zou ik nog even niet doen.

23 januari 2019 om 16:56

De makelaar wordt volgens mij betaald door de kopende partij. Niet door de verkopende.

Lekker hoor voor Willem II, jammer genoeg hadden wij toen die samenwerking met RKC door financiële problemen, Frenkie was altijd een Willem II speler en niet van RKC maarja. Het is ze gegund verdubbelen hun begroting!

Welke grootmachten zijn het dan? Ik hoorde de hele tijd PSG en toen weer Barça, nooit Un8ited of City of Real bijvoorbeeld, Barça betaalt hier gigantisch veel geld voor een speler die ook in de ED niet altijd zijn niveau haalt.

Stel je voor als Suarez blijft en er geen echte spits wordt gekocht, maar Valverde gaat experimenteren met 4-1-3-2. Ter Stegen op doel, Alba op linksback, Umtiti, Murillo, Piqué, Lenglet Als CV opties. Semedo/Sergi Roberto rechtsback. Cvm: busquets, Vidal of de Jong. Linkshalf Coutinho/Arthur cam: Messi/Coutinho rechtshalf Rakitic of Arthur en voorin Dembele Suarez en of Messi

Ik wacht wel tot zowel op website van Ajax als Barcelona staat. Maar geweldig nieuws. Mooie club voor Frenkie. Piqué is oud, Rakitic en Bus ook. Prachtig bedrag ook voor RKC en Willem II. Veel plezier en succes alvast Frenkie!!

Weet iemand hoe groot de kans is, dat dit echt waar is? Ik hoop ten zeerste van niet voor zowel Frenkie als Ajax. Is er ook nog een kans dat dit gaat om een transfer in de zomer of kan het dat Frenkie volgende week in Barã§a zit?

Edit: Ik zag het stukje in de inleiding over de zomer over het hoofd.

Barcelona heeft voor mij een hoop aan sympathie ingeleverd de laatste jaren, maar ben toch vooral blij dat Frenkie de Jong naar een mooie club met historie en toch nog een beetje ziel is gegaan, in plaats van het poenerige Manchester City of Psg. Zeker aan laatstgenoemde club zit geen geur of smaak, laat staan dat je daar in een aansprekende competitie terecht komt.

Overigens lees ik dat De Jong weinig kans zal hebben bij Barcelona. Arthur, Coutinho, Busquets en Raketic zou hij er niet uit kunnen spelen volgens sommigen. Ik waag dat te betwijfelen. Coutinho draait niet, Busquets zal op termijn ook aan vervanging toe zijn en als ik de wedstrijden tegen PSV heb gezien vond ik dat er nauwelijks wat te beleven viel aan dat middenveld. De tijden dat Xavi en Iniesta voor buitenaards spelplezier zorgden bleken echt voorbij; ik denk juist dat De Jong de man is om daar straks weer oude tijden te doen herleven.

Verder blij dat de kogel straks door de kerk is. Het dagelijkse gegeil van speculaties over zijn toekomst hing me werkelijk de keel uit.

Heb een gevoel dat als dit door gaat dat dit 1 van de grootste miskoop wordt. Die jongen is groot gemaakt met een hype en niet op basis van behaalde prijzen. Zijn spel is ook niet altijd top en dan praten we nog over teams als excelsior en pec. Deze jongen is meer gehyped dan depay en we hebben allemaal gezien hoe dat is gegaan.

Dit is wel een bedrag van jewelste zeg. Frenkie heeft een aparte stijl van spelen. Hij zou dus Sergio kunnen vervangen over een paar jaar maar aan de andere kant is hij wel nodig? Ik bedoel we hebben genoeg spelers voor op het middenveld. Mja aan de andere kant was hij dan naar psg gegaan en tja wie kan er op over een paar jaar Sergio vervangen? 90 mil is belachelijk veel geld en eerlijk gezegd ben ik er niet zo blij mee. Barcelona bouwt zo een imago op als koopclub en daarvoor ben ik geen barca fan al zal het spel erdoor niet veel veranderen als ze de juiste spelers halen. Hopelijk beseffen ze bij het bestuur dat er een verdediger gehaald moet worden (een echte topper) zoals de ligt en dat ze daar ook echt werk van gaan maken.

Het voetbal laat wederom zien kapot te zijn met zulke salarissen en bedragen. Wel goed voor het Nederlands voetbal en de uitstraling voor de jeugdopleidingen in nederland

Haha we hebben hier maandenlang van leden moeten horen dat er nooit bedragen van 50-70-75 miljoen zou worden betaald voor een 'gehypt' talent uit de eredivisie.
En nu gaat hij waarschijnlijk voor 80 a 90 miljoen naar Barcelona.
Wat een afgang voor al die mensen die dat de afgelopen maanden steevast bleven beweren!!!
Dus voortaan zal het ook niet meer belachelijk zijn als Ajax bedragen van plus 50 miljoen voor zijn beste spelers vraagt ook al spelen ze dan maar slechts in de eredivisie. Ajax hoeft niet te verkopen want ze hebben al geld genoeg. Alleen de absolute hoofdprijzen zijn interessant.

90 miljoen voor Frenkie?? Dat is hij momenteel zeker niet waard. Ik wil eerst nog weleens zien of hij de hoge verwachtingen kan waarmaken bij Barca...

Gewoon logisch deze transfer. Vanaf het moment dat ik hem zag voetballen. De manier hoe, zijn inzicht, aannames, skills (die in principe eenvoudig zijn, maar oh zo rendabel), wist ik het. Deze word 'n grote. Vele hier waren het totaal niet eens. Zagen weinig in hem. Maar op een of ander manier had deze jongen wat wat mij gewoon heeft overtuigd om zo een conclusie te trekken over deze jongen. Heel blij natuurlijk als Ajacied dat we weer zo een grote transfer kunnen waarmaken. Ook zeker de nodige credits naar Willem ll die ook overtuigd waren van z'n kwaliteiten.

Dus Frenkie om het mooi af te sluiten bij Ajax zou de landstitel een 'must' moeten zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren