Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: ‘Ajax akkoord over transfersom van twaalf miljoen euro’

Laatste update:

Ajax is bereid mee te werken aan een vertrek van Maximilian Wöber, zo weet De Telegraaf woensdagmiddag te melden. De twintigjarige verdediger werd dinsdag door Marca in verband gebracht met een winterse transfer naar Sevilla en volgens De Telegraaf is Ajax al in verregaande onderhandeling met de Spaanse club over een vertrek van Wöber.

Door de komst van Lisandro Magallán van Boca Juniors daalt Wöber in de pikorde, waardoor een transfer bespreekbaar is. De Argentijnse stopper is nu het eerste alternatief bij een schorsing of blessure van Matthijs de Ligt of Daley Blind, terwijl trainer Erik ten Hag voor de linksbackpositie Nicolás Tagliafico, Blind en Daley Sinkgraven tot zijn beschikking heeft.

Naar verluidt heeft Sevilla een bod van veertien miljoen euro neergelegd bij Ajax voor Wöber, die in de zomer van 2017 voor 7,5 miljoen euro werd weggeplukt bij Rapid Wien. Wöber kwam tot op heden tot 39 wedstrijden voor de hoofdmacht van Ajax, met 1 doelpunt en 2 assists als resultaat. De stopper ligt momenteel nog tot medio 2021 vast in de Johan Cruijff ArenA.

Volgens de berichtgeving van Marca moet de jonge Oostenrijker van de Amsterdamse club tussen de tien tot twaalf miljoen euro kosten, maar De Telegraaf schrijft dus over een bod van veertien miljoen. De Spaanse sportkrant stelt dat Sevilla hoopt snel toe te slaan, nog voordat Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong zijn vertrokken, omdat een transfer van Wöber dan goedkoper zou uitvallen.

Update 10 januari 15.08 uur - ‘Ajax akkoord over transfersom van twaalf miljoen euro’
Maximilian Wöber lijkt op weg naar de uitgang bij Ajax. De Oostenrijkse verdediger kan de overstap maken naar Sevilla. Volgens Voetbal International bevinden de onderhandelingen zich in een afrondende fase en is er een akkoord over de transfersom van twaalf miljoen euro. Voor de mandekker ligt een vierjarig contract klaar in het Estadio Ramón Sánchez Pizjuán.

Verwacht jij dat Maximilian Wöber deze maand vertrekt bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax toch. Deze jongen heeft potentie, is een goed alternatief achterin als iemand wegvalt. Waarom in Januari verkopen??? Enige wat ik kan bedenken is dat Ten Hag niet gecharmeerd is van hem.

9 januari 2019 om 16:38

@MalcomX
Ja denk ik ook ja

9 januari 2019 om 16:41

Helemaal mee eens. Zou het raar vinden als ze Wöber zouden verkopen, aangezien er allereerst al geen andere linksbenige centrale verdediger is. Heb het gevoel dat deze jongen veel meer in zijn mars heeft dan hij laat zien op dit moment. Ik denk dat wanneer je deze jongen vertrouwen geeft hij een zeer stabiele voetballende centrale verdediger is.

9 januari 2019 om 16:51

Eens. Is sowieso ook nog erg jong, waardoor er naar mijn mening ook nog veel groeipotentie is.

9 januari 2019 om 17:06

Zien jullie niet dat hij tekort komt? 14 miljoen voor wober is een grap. Per direct verkopen. Blinkt ik niks uit. Vaak ongeconcentreerd bezig. Succes en tot ziens!

9 januari 2019 om 17:36

Ik zie ongeconcentreerd bezig zijn eerder een teken van onvolwassenheid en nog niet voldoende ervaring hebben. Het talent heeft hij denk ik wel, het moet er alleen nog uit komen. Hij is nog altijd maar 20 jaar oud, wat gewoon erg jong is voor een verdediger. Ik zou het zonde vinden als hij nu al vertrekt.

9 januari 2019 om 17:48

@lee112, dan ben jij denk ik Bayern tegen Ajax vergeten. Die eerste wedstrijd speelde hij ijzersterk, Blind deed die wedstrijd precies hetzelfde alleen dan op het middenveld. Daarna heeft hij een tijd niet gespeeld, hij heeft vertrouwen nodig. Het is zeker nog niet top, maar heeft soms wel laten zien dat hij goed kan verdedigen.

9 januari 2019 om 18:39

Eerst een vervanger halen lijkt mij? Haal je net Magalan om een te kort op te vullen en ga je vervolgens Wõber verkopen waar je weet dat De Ligt zal vertrekken. Niet te begrijpen. 14M is natuurlijk een mooi bedrag

9 januari 2019 om 18:44

Lee112,

Ik ben dat met je eens, valt in veel grote wedstrijden tegen, en is niet zeker.
Natuurlijk is hij jong en kan hij nog veel groeien en beter worden, maar we hebben iemand nodig die er nu staat.

Als je dan ook nog eens 14 miljoen kan krijgen zou ik hem direct wegdoen. Ajax betaalde al veel ik geloof 8 miljoen voor hem, en we hebben best wat spelers gekocht die tegenvallen.

Daarom denk ik dat het niet onverstandig is hem te verkopen.

9 januari 2019 om 18:47

Ja om vervolgens pover te zijn thuis tegen Bayern. Tuurlijk zat potentie, maar zien jullie volgend seizoen een basisplaats voor hem? Hoop het niet zeg. Spelers als wober dien je zelf op te leiden

9 januari 2019 om 20:23

Lee112,

Wober verkopen en Edson Álvarez terughalen, hij kan rcv en Magallan kan lcv.

Heb je gelijk twee beren achterin, laat het maar snel gebeuren.

9 januari 2019 om 20:26

Ik ben bang dat veel mensen hier de lat te hoog leggen. We zijn de afgelopen jaren flink verwent met centrumverdedigers. Sanchez en de ligt zijn natuurlijk exceptionele talenten die in vrijwel alles uitblinken. Maar je moet er niet van uitgaan dat Ajax ieder jaar maar een bijzonder talent in het centrum heeft lopen. Dat gebeurt wellicht eens in de zoveel jaar.

Echter behoort deze wober niet tot die categorie “spectaculaire” verdedigers die met groot machtsvertoon de verdediging leiden maar zit hij daar keurig onder. Dat hij dan ook niet zoveel kansen heeft gekregen is niet gek. Wat er op die positie speelde stak er bovenuit. De vraag is dus hoe hij zich ontwikkeld wanneer deze jongens vertrokken zijn en of hij zich dan wel profileert ten opzichte van de andere centrumverdedigers. Hij is nog maar 20 maar ik vind hem vrij compleet. Ik denk dan ook zeker dat hij naast een ervaren centrale man stappen kan maken. In dat opzicht zou ik hem niet laten vertrekken. Je weet nu wat je in huis hebt. Wat je haalt moet altijd nog maar een meerwaarde blijken.

10 januari 2019 om 16:10

Ik behoor ook tot de mensen die het niet zien zitten in Wober. Hij maakt te vaak grote (inschattings)fouten en heb nog niet kunnen zien waar hij wel in uitblinkt.

10 januari 2019 om 16:26

Denk zelf ook dat het een degelijke verdediger in potentie is, waarbij hij vervangbaar is. Voor een bedrag rond de 12 miljoen kun je prima doorselecteren, zeker aangezien het een wisselspeler betreft.

10 januari 2019 om 16:36

Heeft anders een bijzonder goede inspeelpass tussen de linies, jammer dat hij zo misbruikt is bij Ajax. Centraal staat hij verdedigend zijn mannetje en kan dus nog voetballen ook, voor 12m echt niet wegdoen in dit stadium.

11 januari 2019 om 19:27

Hier sluit ik me ook bij aan. Nog te veel melkmuil, om het zo te noemen. En vaak bepaalde momenten in een wedstrijd grote fouten. Net als Veltman, maar ja, die zou worden verkocht en kreeg toen die akelige blessure. Die mag nog een halfjaartje meehobbelen, dan gaat hij ook richting exit, vermoed ik.

9 januari 2019 om 16:42

Zon jongen heeft zelf ook nog een mening hè. Hij staat nu erg laag in de pikorde en de kans op speeltijd die al klein was is nu nog minder geworden. Daarnaast hebben ze ook nog Schuurs gekocht.

9 januari 2019 om 17:01

Behalve als hij zelf weg wil, zou ik als een gek blijven vasthouden aan hem tot minstens de zomer. Gewoon 20 mln vragen

9 januari 2019 om 17:04

Zowel Magallan als Schuurs zijn rechtspoten, Wöber is een linkspoot. Zijn enige concurrent is Blind, ook in Jong Ajax hebben we maar 1 linkspoot als CV en dat is Botman die qua leeftijd nog o19 mag spelen. Spoeling is qua linksbenige CV's te dun.

9 januari 2019 om 17:07

Je zegt wel zijn enige concurrent is Blind maar Ten Hag zet nog eerder Frenkie centraal dan Wober. Heeft hem 2x in de CL gebruikt en verder als linksback. Ik zou het ook wel weten

9 januari 2019 om 17:25

Ik denk niet dat Ten Hag ooit Frenkie nog een keer in de verdediging zal zetten. Niet alleen omdat het niet zijn positie is, maar ook omdat Frenkie een waanzinnig bedrag waard is op het middenveld.

9 januari 2019 om 18:34

@woltrex
Magallán is een rechtspoot maar zijn staande tackle met links is beter dan Wöber's tackle met links. Magallán heeft bij Boca Juniors bijna altijd als linkercentrale verdediger gespeeld en kan daar dus in geval van nood zeker spelen. Sowieso vind ik de fixatie onder de Nederlandse trainers voor een links- én rechtspoot centraal achterin nogal overtrokken. Een linksbenige centrale verdediger moet voor de LCV positie niet ten faveure van een rechtsbenige centrale verdediger worden verkozen puur en alleen omdat er anders twee rechtspoten centraal achterin staan. Ik denk dat een duo met Magallán en De Ligt beter is dan een duo met Wöber en De Ligt.

9 januari 2019 om 19:51

()zym

"sowieso vind ik de fixatie onder de Nederlandse trainers voor een links- én rechtspoot centraal achterin nogal overtrokken. Een linksbenige centrale verdediger moet voor de LCV positie niet ten faveure van een rechtsbenige centrale verdediger worden verkozen puur en alleen omdat er anders twee rechtspoten centraal achterin staan."

Mee eens.
Vind ook dat het nogal overtrokken is om te doen alsof het zo'n halszaak zou zijn als je centraal achterin niet een links en een rechtspoot zou hebben lopen. Vroeger was het niet anders. Al had je 'vroeger' ook meestal geen centraal duo achterin, maar gewoon een voorstopper die de hele wdstrijd achter de spits aan holde en een libero die daarachter speelde voor de rugdekking. En die moest dan 'de opbouw verzorgen'.

Maar met twee rechtsbenigen of twee linsbenigen achterin spelen is gewoon echt geen probleem.

9 januari 2019 om 16:42

Zoveel heeft Wober toch helemaal niet laten zien? Hij heeft ook weinig kansen gehad, maar je kunt momenteel toch niet stellen dat hij potentie heeft. Als je hem voor 10-12 miljoen kan verkopen moet je dat altijd doen.

9 januari 2019 om 16:45

Het schijnt dat Sevilla een bod van 14 miljoen heeft gedaan op hem.

9 januari 2019 om 16:53

Jij stelt dat ie geen potentie heeft? De wedstrijden die hij op z'n eigen plek heeft gespeeld, dus linker CV en geen linksback, speelde ie prima vond ik. Met de uitschieter tegen Bayern Munchen uit... Vlgs mij potentie zat, maar krijgt weinig vertrouwen/kansen.

9 januari 2019 om 16:55

Financieel gezien heb je gelijk, maar het is toch ook wel prettig om hem erbij te houden, met het oog op de vele uitgaande transfers die je deze zomer kan verwachten. Dan moet er wel een spelersgroep zijn waarvan er meer dan 4 verdedigers zijn die goed genoeg zijn voorover basis. Daarnaast is deze speler pas 20. Zie hem dus nog wel wat groeien en is wellicht materiaal om te strijden voor de basis na de zomer.

9 januari 2019 om 17:56

Sinds wanneer heeft iemand potentie als hij prima speelt. Als hij meerdere potten zoals tegen Bayern op de mat legt kun je in mijn ogen pas spreken van potentie. Dat is de enige wedstrijd dat Wober echt heel goed was. Maar dat is niet goed genoeg om te zeggen dat hij potentie heeft. Tegen PSV vorig seizoen was hij bijvoorbeeld dramatisch. Waarom wordt dat vergeten?

9 januari 2019 om 18:46

Gast als iemand zo tegen Bayern kan spelen kan hij echt wel wat en ligt zijn plafond dus vrij hoog. Dat is potentie. Dat iemand van 20 nog niet constant is en dus ook soms slecht speelt is helemaal niet raar en heeft niks te maken met potentie. Zoek het even op in het woordenboek anders.

9 januari 2019 om 20:11

Wat ik als potentie zie kan uiteraard afwijken van jouw kijk daarop. Maar wie was er vorig jaar wel goed tegen psv? Frenkie bijvoorbeeld, toch iemand met potentie(...), speelde ook ruk en was zelfs schuldig aan de 2-0. Iedereen speelde toen dramatisch dus da’s niet echt n sterk argument...

Volledig eens hoe Louis el Pisto beschrijft wat potentie is.

9 januari 2019 om 22:10

Er zijn talloze voorbeelden van spelers die wel eens ooit een goede wedstrijd tegen een topploeg gespeeld hebben en er uiteindelijk niets van bleken te kunnen. Hoe kun je in hemelsnaam iemand op basis van één wedstrijd potentie toe dichten?

9 januari 2019 om 22:45

Ja want Wöber heeft verder nooit goed gespeeld? Zal heus zijn mindere potjes gehad hebben maar potentie heeft hij vind ik zeker wel. Is pas 20 jaar.. Iedereen verwacht nu de Ligt er is opeens dat elke CV op zijn 18e al een ziek beest is die alles kan, ik kan je vertellen dat dat niet zo is. Dat is echt zeldzaam. Wöber is verder dan de Vrij op zijn leeftijd en bijv Verthongen kwam net terug van RKC op deze leeftijd. Wees reëel en geef deze jongen even de tijd.

9 januari 2019 om 23:03

Verder dan de Vrij op deze leeftijd? Hou maar op hoor. Dat kan ik echt niet serieus nemen.

10 januari 2019 om 02:45

De Vrij had op zijn 20e pas een basisplek bij Feyenoord en kwam er toen in voor Andre Bahia, die er werkelijk niks van kon. Maakte toen nog geregeld fouten kreeg vaak de kritiek veel te lief of nonchalant te zijn.

Dat Feyenoord was vele malen slechter dan dit Ajax. Dus was hij dan echt verder? Wöber had hij dat Feyenoord (en het huidige) ook al in de basis gestaan..

Leuk dat je er daardoor dan niet meer op ingaat, echt een zwaktebod. Heb je geen tegenargumenten meer?

10 januari 2019 om 08:18

De Vrij had op zijn 18e een basisplek als rechtsback. Een jaar later als centrale verdediger en werd op zijn 20e aanvoerder. Op dat moment had hij al bijna 100 wedstrijden in Feyenoord 1 gespeeld. Ken je feiten aub. In deze tijd heeft hij ook nog enkele blessures gehad. Het is echt ridicuul om te stellen dat de Wober van nu beter is dan de Vrij van toen.

11 januari 2019 om 15:05

Ja op rechtsback deed hij het echt fantastisch. Hij mocht nooit op zijn eigen plek spelen en toen hij daar eindelijk stond verloren ze met 10-0 van PSV. Groot succes was dat en echt moeilijk om bij zo'n extreem goede ploeg in de basis te staan. Wow. De Vrij was toen een twijfelachtige verdediger die veel fouten maakte. Als Bruma e.d. niet weg waren gegaan had hij überhaupt geen speeltijd gekregen bij Feyenoord toen. Dat werden toen gezien als veel grotere talenten.

Maar vooruit, we gaan het hier niet over eens worden. Ik denk persoonlijk dat Sevilla niet de juiste stap is voor Wöber, want als je bib Ajax niet speelt, waarom daar dan wel. Echter heeft deze jongen echt veel meer potentie dan jij denkt.

9 januari 2019 om 16:45

En dat ze een wisselspeler voor een prima winstpercentage kunnen verkopen. Ik zie hem zelf liever niet vertrekken, want dan heb je alleen Blind voor links in het centrum, maar als hij nou zelf graag wil zou het hem onder deze omstandigheden kunnen gunnen.

9 januari 2019 om 16:47

Inderdaad Malcomx, en deze jonge is jong en ligt ontzettend goed in de groep. Ik hoop dat dit niet waar is, ik vond hem in de wedstrijden dat hij centraal stond wel overtuigen. Beetje onwennig nog in balbezit, maar dat komt ook doordat hij niet altijd speelt. Ik moet eerst nog maar zien of Magallán hetzelfde niveau heeft als deze Wöber.

9 januari 2019 om 16:53

We hebben net een nieuwe gehaald en wober speelt amper. Hij wilt sowieso weg. Voor hem een toptransfer en Ajax gebruikt hem vaker niet dan wel.

9 januari 2019 om 17:07

Leuke voetballer maar niet goed genoeg waar Ajax naar toe wil streven.

9 januari 2019 om 17:57

14 miljoen voor een bankzitter van Ajax.... nu weet ik het zeker... ze zijn gek geworden.... compleet gestoord!

9 januari 2019 om 18:45

Romarky, wie? Van mij hoeft hij niet weg hoor. Ik vind het een uitstekende verdediger, die in de basis hoort wat mij betreft.

9 januari 2019 om 21:57

Zo bedoelde ik het niet hoor Sulejmanii! Maar de voetbalwereld is krankjorum geworden. N
Miljoenen worden er gesmeten aan voetballers die zich nog moeten bewijzen. Het is een gekte die zijn einde niet kent! Mooi voor Ajax hoor, ook al ben ik het met he eens dat het geld niet nodig is, wel de speler voor de breedte en misschien voor een mooie toekomst.

10 januari 2019 om 20:48

Romarky, dat weet ik ook wel kerel! Was totaal geen aanval, ik bedoelde alleen maar te zeggen dat hij voor mij niet weghoefde. Maar het lijkt er wel op.

9 januari 2019 om 18:04

Malcolmx

"ajax toch. Deze jongen heeft potentie, is een goed alternatief achterin als iemand wegvalt. Waarom in Januari verkopen???"

Omdat die jongen zelf, misschien, wel oren heeft naar een overgang naar Sevilla. Hij zit nu op de bank. Zojuist heeft hij er nog een dure concurrent bij gekregen. Ik heb hem niet gesproken, zelf, maar dat zou toch ook kunnen?

9 januari 2019 om 18:19

Het zal best dat ten Hag niet zo gecharmeerd is van Wober, maar doet dat er wat toe wat betreft de continuiteit bij Ajax? Daar dient Overmars op te letten, niet wat EtH wil. Als Eth's contract afloopt, is Wober pas 22 jaar oud.

Daarnaast heeft Ajax alleen Wober als linkspoot achter Daley Blind. Zo'n hoog bod is verleidelijk, maar tenzij Overmars nog een goedkoper alternatief achter de hand heeft, die hij voor het eind van de maand kan vastleggen, zou ik het gezien de titelrace en de CL voor een "paar" miljoen niet riskeren dat er geen standin is voor Daley Blind.

10 januari 2019 om 18:22

Malcolmx: ik blijf me verbazen over dit soort uitspraken, dat ten Hag niet gecharmeerd is van hem. Alsof het in het topvoetbal gaat om elkaar leuk vinden...

Als Ajax (dus niet per definitie ten Hag himself) vindt dat ze Wober het best kunnen verkopen dan mag je aannemen dat ondanks alle mogelijkheden die jij in Wober ziet, Ajax het niet voldoende in hem ziet zitten. Of het de moeite waard vinden om gewoon winst op hem te maken omdat hij simpelweg vervangbaar us.

Edit: los van dit alles, is het toch een mooie stap voor die jongen.

Beste oplossing voor beide partijen

9 januari 2019 om 16:57

Dat zeker. Toch vind ik het wonderlijk hoe een speler die eigenlijk niets gepresteerd heeft voor bijna het dubbele bedrag weer wordt overgenomen. De waan van de dag......

9 januari 2019 om 17:27

Komt denk ik ook door de goede reeks in de CL. De spelers die in de groepsfase voor Ajax hebben gespeeld zijn daardoor een stuk geliefder.

9 januari 2019 om 17:39

Nou, die ene wedstrijd....... waarin hij ook nog eens rood pakt na een aanslag. Lijkt me nu niet direct reclame......

9 januari 2019 om 17:47

Sevilla zal ook wel weten dsy ajax bij een bod wat in de buuet van zijn aankoopbedrag is meteen wegschuift

9 januari 2019 om 17:48

Vergeet Bayern uit niet, daarin was hij erg goed.

9 januari 2019 om 19:01

@SneekPSV: Geen waan van de dag, je ziet zelf toch ook dat de laatste jaren de transferprijzen enorm gestegen zijn? Ajax staat nou eenmaal bekend als de plek waar vaak grote talenten vandaan komen. Dat wordt dit jaar weer bevestigd door met een heel jong team te overwinteren in de CL. Wober speelde ook geweldig tegen Bayern de eerste pot en tot de mogelijkheden rode kaart was hij ook de 2e pot prima. Dat zijn de potjes waar andere clubs speciaal naar komen kkijken. Hij zit inmiddels bij het nationale team.

Als laatste: realiteit is gewoon dat spelers van Ajax veel meer opleveren dan die van andere Nederlandse clubs.

11 januari 2019 om 19:33

Zo'n overtreding (te laat) maakt iedere speler wel eens in zijn carriã«re. Wã¶ber begon sterk, maar raakte geblesseerd, en heeft daarna wisselvallig gepresteerd. Ajax mag blij zijn met de twaalf miljoen die ze voor hem krijgen. Nu Veltman en Kristensen nog richting uitgang, dan ruimt het aardig op met de (net) niet spelers. Doorselecteren, dat doen ze bij jouw clubje ook;-).

Telegraaf en juiste berichtgeving omtrent Ajax is de laatste tijd niet best. Zou kunnen. Is een prima speler maar ook nog geen hoogvlieger gebleken voorlasnog.

9 januari 2019 om 16:45

Ga er maar vanuit dat deze berichtgeving wel degelijk waar is. Die jongen moet minuten gaan maken, maar mag niet mee doen bij Jong Ajax, dus hou je alleen maar de bank warm.

Ik zag een bedrag voorbij komen van rond de 12 miljoen, dan pakt Ajax hier gewoon een ruime 4 miljoen winst op een speler die tot op heden nog niet heeft kunnen overtuigen.

Ik vind het jammer, had hem graag nog even in het Ajax shirt gezien, die jongen kan echt wel wat.

Edit:

Ik zie nu dat het 14 miljoen is, een prima bedrag wat ze in Amsterdam weer een winst geeft van 6,5 miljoen.

9 januari 2019 om 16:48

Lol... Ga er maar vanuit dat er geen transfer gaat plaatsvinden. Wober gaat volgend jaar nog van pas komen als Blind doorschuift naar de positie van Frenkie en Magallan de positie van De Ligt overneemt. De Telegraaf is nog ongeloofwaardiger dan Classicfm met de verkiezingen van de beste Techno-plaat.

9 januari 2019 om 16:54

@fcexclusief, we gaan het zien, ik hoop van harte dat het niet door gaat. Maar als je zijn speeltijd bekijkt en zijn leeftijd, is het niet raar dat hij ondertussen verder zoekt. En laten we eerlijk zijn, wat is er mis met een club als Sevilla..

9 januari 2019 om 16:59

Dit denk ik dus ook. Zou het best onverstandig vinden om hem nu van de hand te doen. Leuk die paar miljoen winst, maar met wober heb je wel een speler die schijnbaar goed in de groep ligt, zich niet meer hoeft te aarden, en die groeipotentie heeft gezien zijn leeftijd.

9 januari 2019 om 17:23

Ajax is ook nog 10% doorverkooppercentage verschuldigd aan Rapid Wien dus de feitelijke winst zal nog wel wat lager liggen. Maar al met al een leuke marge op een matige speler.

9 januari 2019 om 17:27

10% van 6,5 miljoen is 650.000. Dat valt dus reuze mee.

9 januari 2019 om 17:28

Blijft dus dan nog steeds een marge over een kleine 6 miljoen.

9 januari 2019 om 17:48

De gemiddelde penningmeester rolt van zijn stoel van het lachen bij zoveel financieel genot. Of zou er buiten de genoemde bedragen misschien ook belastingdiensten meeprofiteren? Ik denk overigens niet dat dat de enige kosten zijn. Ga er maar vanuit dat van die uitgerekende 6 miljoen ook nog eens de helft richting andere belanghebbende vloeit.

9 januari 2019 om 17:54

Haal daar ook nog eens het salaris van af dat je aan hem geeft en de tijd en training die je in hem investeer. Dan slinkt de winst nog meer.....

9 januari 2019 om 18:17

Tel er dan ook het bedrag bij op dat hij bijvoorbeeld aan de CL heeft helpen binnenhalen door zo goed tegen Bayern te spelen.

9 januari 2019 om 18:53

Waarom moeten we daar in godsnaam vanuit gaan? Alleen maar omdat een transfer voor jou logisch klinkt? Frenkie de Jong rond met PSG, bleek niet waar. Assistenten ruzie met Ten Hag, niet waar. Neres al onderweg naar China, waarschijnlijk ook niet waar.

De telegraaf is zwaar gefrustreerd dat ze buiten de deur zijn gezet en geen inside verhalen meer krijgen en Valentijn en zijn maatjes zijn sindsdien alleen maar aan het stoken met matige columns en berichten die achteraf niet waar blijken te zijn. Er zal vast een bod op Neres en Wober geweest zijn, maar De Telegraaf weet helemaal niks over wat Ajax daarmee gaat doen.

9 januari 2019 om 20:04

Louis

" De telegraaf is zwaar gefrustreerd dat ze buiten de deur zijn gezet en geen inside verhalen meer krijgen"

Die 'inside verhalen' waar jij het over hebt, dat zijn gewoon bronnen binnen de club van mensen die belangen hebben om de informatie die zij aan de pers geven naar buiten te brengen. Wat voor reden die mensen daar ook voor mogen hebben. Daarnaast, hoezo is De Telegraaf 'buiten de deur gezet'?? Ajax en De Telegraaf zijn gewoon mediapartners. Daar krijgt Ajax dus geld voor. Oftewel, De Telegraaf is niet 'buiten gezet'. Dus dat eeuwige lulverhaaltje van 'driessen is gefrustreerd en hij stookt alleen maar met matige colums en onware berichten is pure kolder.

Cruijff revolutie nog meegemaakt? Toen stond ook alles in de pers. Omdat intern door mensen wordt geluld. En nergens zo veel en vaak als binnen Ajax. Dus in de verhalen die over Ajax in De Teelgraaf verschijnen, zit vaak een kern van waarheid. Waarom dient nooit iemand een klacht in tegen De Telergraaf? Story en Privé hebben reeksen van rechtszaken tegen zich gehad en vaak verloren. En ze krijgen vaak een dauw van de Raad voor de Journalistiek en moeten dingen rectificeren. Hoeveel zaken heeft Driessen tegen zich gehad?

Even voor de goede orde. Ik was er zelf niet bij, dus ik weet niet of dit gerucht klopt of niet. Dus het zou ook zomaar kunnen dat dit bericht niet juist is. Maar ga mij nou niet wijs maken dat alles wat De Telegraaf over Ajax schrijft dus allemaal gelogen en verzonnen is omdat Driessen dat uit rancune doet. Sowieso, ook even voor jou, als nou de verhalen over die ruzies, Ten Hag en zo allemaal onzin zijn, hoe zit het dan met dat verhaal dat PSG Ajax 75 miljoen had geboden voor Frenkie de Jong? Is dat, dus, ook gelogen en verzonnen dan?

9 januari 2019 om 20:21

@louis, zie jij ergens staan dat ik zeg dat deze transfer door gaat dan? Ik zeg alleen dat je er vanuit mag gaan dat het waar is. De Vi heeft zelf ook na vraag gedaan bij Overmars en die heeft zelf ook bevestigd dat er een concreet bod is geweest op Wöber. Voor de rest ben ik het met je eens, de laatste tijd is het behoorlijk veel schenen schoppen.

9 januari 2019 om 22:54

@ constant kante; een column met rare meningen wordt je niet voor aangeklaagd nee. En de Cruijff revolutie.. Cruijff deelde (ik ben pro Cruijff) alles wat hij in de krant wilde hebben met zijn ghostwriter bij de telegraaf, is een publiek geheim. Ze zijn mediapartner ok, waarom kloppen er de laatste tijd zoveel berichten niet dan?

Ik zeg nergens dat die boden niet kloppen. Ik zeg alleen dat de teksten dat Ajax er interesse in heeft of dichtbij een akkoord is regelmatig niet blijken te kloppen. Als ik dan Valentijn af en toe op Ten Hag hoor bashen, krijg ik daar een bepaald gevoel bij. Ik had misschien moeten zeggen dat dat mijn gevoel bij al die berichten was en het minder als feit moeten verpakken, dat geef ik toe. Maar als iemand hierboven gaat verkondigen 'ga er maar vanuit dat dit klopt' dan moet ik het opeens voor waar aannemen?

9 januari 2019 om 23:01

@grasveld7 ; jij zegt letterlijk 'neem maar aan dat dit klopt'. Op basis waarvan zou ik dit aannemen? Dat is toch nergens op gebasseerd? Vervolgens doe ik zelf ook aan een aantal aannames dus maak me er zelf ook schuldig aan, maar als ik een stuk over Ajax zie van de telegraaf neem ik het tegenwoordig niet zomaar meer aan voor waar. Waar ze vroeger juist altijd juiste informatie hadden over Ajax.

On; hoop persoonlijk niet dat dit doorgaat. Zie nog veel potentie in Wöber die slechts 20 is. Blind zou straks naar het middenveld kunnen om de plek van Schöne of Frenkie over te nemen, en dan zijn er genoeg kansen voor Wöber om zich in de basis te spelen. Hoef je ook niet een heel leger aan spelers te kopen omdat je iedereen weg laat gaan..

10 januari 2019 om 08:18

@louis

''jij zegt letterlijk 'neem maar aan dat dit klopt'. Op basis waarvan zou ik dit aannemen? Dat is toch nergens op gebasseerd? ''

Ja, dat er een bod is gedaan op Wober... Niet dat hij vertrekt. Maar ik zie dat mijn omschrijving ook anders gelezen kan worden door derden. Mijn excuses daarvoor.

Mee eens, ik hoop ook dat dit niet door gaat. Die jongen is zo slecht nog niet, maar wordt vaak kritisch omschreven door dat hij soms nog kleine foutjes maakt. De mensen vergeten alleen wel dat hij vooral een gebrek aan ritme heeft en gewoon weg het vertrouwen mist.

12 januari 2019 om 02:45

Denk dat we het dan helemaal eens zijn jammer dat ze hem nu weg laten gaan. Veltman maakt diezelfde fouten op zijn leeftijd nog steeds, Schuurs maakt heel veel fouten, en Magallan verdedigde gisteren goed maar gaf ook de ene na de andere mislukte inspeelpass.

Deze jongen had met zijn 20 jaar nog veel meer voor Ajax kunnen betekenen. Nu maar hopen dat overmars een goede vervanger op het oog heeft.. (voor minder dan de 10 miljoen die ze nu krijgen...)

Als je er een kleine winst op kan maken, meteen doen. Vind hem echt tekort komen. Alleen de uit-wedstrijd tegen Bayern speelde hij geweldig. Alle andere wedstrijden vond ik hem gewoon 1 van de zwakste.

Sympathieke speler, nooit zeuren altijd bereid om het team te helpen. Gun hem een mooie transfer nar Sevilla

9 januari 2019 om 17:00

Zonder wedstrijdritme is het lastig om ineens goed te presteren dus dat hij ongelukkig was is niet gek!

9 januari 2019 om 17:47

En hij stond vaak als linksback, als het eerste bod van Sevilla al 14 miljoen is dan is er nog wel meer uit te halen en dan zou ik ook wel gaan nadenken om hem te verkopen. Alles boven de 17 miljoen zou ik sowieso accepteren want ik denk niet dat Wober de man is die je als Ajax voor de basis zou willen hebben maar als backup is het een meer dan prima speler. Wat dat betreft is het wel jammer.

10 januari 2019 om 10:56

Het is echt een goeie gozer en volgens mij eentje die je prima bij je selectie kan hebben. Echter, heb je wel gelijk dat hij nooit topniveau zal zijn, dus als je er winst op kan pakken heb je het als Ajax zijnde best prima gedaan met deze knul.

10 januari 2019 om 15:18

Vond hem juist niet de zwakste. Presteerde zonder wedstrijd ritme. Vind hem een sobere verdediger die precies deed wat hem gevraagd werd man uitschakelen en bal inleveren. Kop sterk en maar 20 jaar. Het nationale elftal van Oostenrijk gaat hier echt nog veelplezier aan beleven.

Jammer als het doorgaat

Wow dat is veel geld voor een reservespeler. Schijnt dat Sevilla een bod van 14 miljoen op hem heeft gedaan.
Direct accepteren natuurlijk en Edson Alvarez betrekken in de deal met Lainez als de vervanger van Wober. Want Psv heeft ontkend dat ze een bod hebben gedaan op Alvarez.
Dus actie nu Overmars!
Maak een package deal van 20 miljoen voor Edson Alvarez en Lainez.

9 januari 2019 om 16:43

Hebben hem zelf voor een bedrag rond de 8 gekocht dus daar moet wel rekening gehouden mee worden. Ajax gaat hem natuurlijk niet verkopen voor hetzelfde bedrag als dat ze vorig jaar hebben betaald..

9 januari 2019 om 16:44

Ajax heeft hem ook gekocht voor 8,5 m ...

9 januari 2019 om 16:48

7.5

9 januari 2019 om 17:25

Of misschien kunnen ze met het vrijgekomen geld Dembele nog losweken.

9 januari 2019 om 17:55

Ging die niet nog even cashen in China, Dembele?

9 januari 2019 om 18:25

Dat is geen optie meer.

Rare stap voor hem.. Bij Sevilla wordt hij ook gewoon roulatiespeler.

9 januari 2019 om 16:46

Is die hier ook. Bij Sevilla heb je beter weer en kan hij cashen.

9 januari 2019 om 16:46

Klopt, maar wel in een heerlijke stad om te wonen. En dan ook nog eens in een sterkere competitie, o voor wellicht nog meer salaris ook.

Opvallende transfer zou het wel zijn. Als 4e Cv/lb van Ajax een stapje omhoog naar Sevilla. Alles wat Ajax boven de aankoopprijs kan krijgen, is mooi meegenomen. Ten Hag lijkt niet echt een fan van hem te zijn dus dan is dit een prima oplossing voor alle partijen. Ben benieuwd naar wat zijn rol bij Sevilla eventueel gaat worden.

Edit:
VZ kunnen jullie niet een keer stoppen met het vermelden van doelpunten en assists bij centrale verdedigers. Over het noemen van irrelevante statistieken gesproken. Dit doe je bij keepers toch ook niet. Noem dan het aantal clean sheets tijdens wedstrijden waarin Wober meedeed, of is dat teveel werk om uit te zoeken?

9 januari 2019 om 18:54

Ben het helemaal met je eens. Ik vind het daarnaast ook totaal niet relevant hoeveel doelpunten en assists een verdediger gemaakt heeft, dat is meestal niet de basis om een verdediger aan te trekken.

9 januari 2019 om 18:54

Ben het helemaal met je eens. Ik vind het daarnaast ook totaal niet relevant hoeveel doelpunten en assists een verdediger gemaakt heeft, dat is meestal niet de basis om een verdediger aan te trekken.

9 januari 2019 om 19:46

Wel eens dat VZ die statistieken kan weglaten tenzij het ook daadwerkelijk een verdediger is die veel doelpunten meepikt, dat is zeker van toegevoegde waarde. Vertongen vond bij Ajax toch redelijk vaak het net? En ook Moreno bij PSV heeft toendertijd ook een seizoen veel doelpunten gemaakt als CV.

Deze jongen heeft behoorlijk wat potentie, zonder ritme top spelen tegen Bayern. Linksbenig en kan voetballen, al een aantal keer een goede pass gezien tussen de linies. In dit stadium 20m prima maar voor minder niet.

Dit zou echt zonde zijn, hij heeft een beetje vertrouwen nodig en hij is ook nog eens zo jong..

Bron is de Telegraaf en die zijn in mijn ogen met de dag ongeloofwaardiger aan het worden. Magallan is gehaald als opvolger voor De Ligt en Ajax kan het komend halfjaar prima gebruiken om hem te laten wennen. Wöber is voor Ten Hag gewoon een zeer belangrijke pion achterin, zeker straks tegen Madrid en voor die 14 miljoen gaan ze geen risico's nemen om de rest van het seizoen te verstoren. Tijd om te stoppen met die columns voor dat rioolblad en definitief de banden te verbreken.

9 januari 2019 om 17:30

Dezelfde Telegraaf schreef ook dat Frenkie 100 % zeker naar PSG zou gaan. Frenkie zelf zegt dat hij het nog niet weet.

9 januari 2019 om 17:56

Kyle

"dezelfde Telegraaf schreef ook dat Frenkie 100 % zeker naar PSG zou gaan. "

De Telegraaf schreef dat PSG 75 miljoen had geboden op Frenkie én dat Frenkie zelf heel graag naar PSG wil. Dat laatste wordt ook nog bevestigd door een Franse journalist van RMC Sport. Maar bronnen die beweren dat het 100 % zeker is, die heb ik nog nergens gezien.

9 januari 2019 om 19:35

@constant, ik las vorige week nog een stukje in De Telegraaf dat Frenkie 'al rond zou zijn met Psg'. Dat noem ik 100 zeker aangezien ze ook schreven dat er 75 miljoen was geboden en dat Ajax dat bedrag ook wilde hebben.

9 januari 2019 om 20:08

Kyle

Als jij een dergelijk bericht hebt gelezen met letterlijk de woorden 'de Jong is rond met Psg' dan zal dat zo zijn. Ik heb dat bericht niet gezien. Dus vandaar dat ik dacht dat jij daarop doelde. Mea culpa, in dat geval.

Overigens, als er staat dat Frenkie rond is met Psg, dan vind ik dat eerlik gezegd absoluut geen spannend berich. Rond zijn met is toch puur dat hij persoonlijk dan een akkoord zou hebben met PSG voor zijn contract. Oftewel, lengte contract, salaris, huis, auto, etc. Dat kán toch gewoon? Want dat zegt verder nog niks over een overgang, want dat moet PSG daarna dan nog met Ajax gaan regelen toch? Dat is toch ook iets heel anders dan 'hij gaat 100% zeker naar Psg...'? Of niet soms?

9 januari 2019 om 17:38

Magallan is de vervanger van De Ligt wanneer hij vetrekt. Zolang hij daar nog speelt kan Magallan toch makkelijk de rol van Wober overnemen? We moeten zijn rol niet overschatten en meer ga je er niet snel voor krijgen. Dat Magallan is gekocht terwijl Wober er nog is zegt ook genoeg.

Ik heb rondom Ajax al vaker een "volgens de Telegraaf" artikel zien langskomen. Eerst maar zien wat er echt van terecht komt.

9 januari 2019 om 17:30

De Telegraaf schreef ook dat het 100 % zeker is dat Frenkie naar PSG zou gaan. Frenkie zelf zegt dat hij niet weet wat hij gaat doen...

9 januari 2019 om 17:39

Magellan en Richarlison hadden al getekend. 100% zeker.

Strikje erom! Net als je 30 miljoen voor Neres kunt krijgen. Leuke Buitenlandse spelers, maar zeker vervangbaar.

Zou een leuke transfer voor hem zijn, is alleen nog afwachten of die daar wel wekelijks speelt.

Meteen Lainez halen in combinatie met Alvarez van Club America voor 20.

Grappig dat de meeste Ajacieden hier zeggen: 'mag weg niet goed genoeg!' En klaar is Kees ... zo zie je maar hoe makkelijk je weggedaan/afgedankt wordt, maar o wee een speler niet bijtekent nee dan breekt de hel los, zie JK en Boilesen. Maar waar is jullie loyaliteit naar Max toe? Bij wijze van spreken, nee hoor hoppa 'opzouten, je mag weg want je voldoet niet!'

Deze Wober stond er altijd, nooit gezeik mee gehad en speelde redelijk. Potjes waar hij minder speelde stond hij ook vaak linksback of wat niet echt zijn plek is of miste hij wedstrijdritme. Zet Neres op 6 en hij speelt ook anders/minder. Hij is nog jong en er zit veel rek in, De Ligt verkast in de zomer en met Schuurs zit je niet sterk.


Maar goed, Sevilla is eigenlijk een stap omhoog, betere spelers, grotere competitie en meer uitdaging. Wel frappant hoe snel Ajax klaar met hem is, maar goed dat zal vast aan mij liggen

9 januari 2019 om 17:05

De meeste Ajacieden? De Ajacieden die ik ken, willen juist niet dat hij weg gaat. Je zou niet moeten generaliseren op basis van een handvol reacties hier.

9 januari 2019 om 17:48

Ja maar dan zou de uitspraak minder impact hebben.

Grappig dat een handvol Ajacieden hier zeggen: 'mag weg niet goed genoeg!' En klaar is Kees ... zo zie je maar hoe makkelijk je weggedaan/afgedankt wordt. Zie je is toch minder pakkend. Ik zie hem nog graag blijven. Het lijkt echter dat die fout tegen Vitesse vlak na zijn blessure wel wat heeft door gewerkt maar zeker nog potentie imo.

9 januari 2019 om 18:17

Is minder pakkend inderdaad, maar dát is wel de realiteit. Je geeft hier gewoon indirect toe dat je de boel aandikt voor meer drama. Een meerderheid van de Ajacieden heeft liever gewoon dat hij blijft, zeker nu in de winterstop. Ik vind hem zeer zeker een goede verdediger met veel potentie, is immers nog maar 20 jaar. Als Sevilla 14 miljoen biedt en Max wil zelf ook valt een verkoop best te overwegen maar roepen dat ie niet goed genoeg is zul je mij, en met mij vele andere Ajax supporters, niet zien doen hoor.

9 januari 2019 om 18:50

Wie ik? Ik geef juist aan dat Savano de boel aandikt. Ik als Ajax supporter wil dat hij blijft en dat geef ik ook aan met " ik zie hem nog graag blijven".

9 januari 2019 om 18:57

Excuus: dacht even dat de poster en de eerste reactie op Kyle dezelfde persoon waren, nevermind!

9 januari 2019 om 18:58

Geen probleem dat idee had ik al na het lezen van de post. Soms reageer ik ook wel eens verkeerd.

9 januari 2019 om 17:08

Volgens mij willen de meeste ajacieden dat hij blijft.

9 januari 2019 om 17:10

Je doet alsof hij ontslagen wordt. Indien hij wordt verkocht dan heeft hij aangegeven zelf weg te willen. Van mij mag hij asap weg. Maakt amper minuten en hoort gewoon te spelen.

9 januari 2019 om 22:31

@allen ik baseer me niet alleen op uitlatingen hier maar ook de reacties tijdens de live post of na een mindere wedstrijd van hem. Tsja nu hij werkelijk gaat 'mag ie op zich wel blijven' mijn punt is hij wordt niet gewaardeerd door fans niet en door Ten Hag al helemaal niet. Jullie moeten beter opletten hoe er op Wober gereageerd wordt, destijds was er kritiek dat Ten Hag met dat centrum aan PSV uit begon en kijk terug hoe er toen op de suggestie Wober erin gereageerd werd.


Zelfs ten Hag bleef er koppig bij dat een middenvelder daar zetten de beste optie was. Wober was gewoon wedstrijdfit maar nee zelfs dan gepasseerd worden. Mijn conclusie van 'de meeste Ajacieden hier' is dus een optelsom ... ga nou niet doen alsof jullie Wober altijd waardeerde en hij niet weg mocht. Hahahaha bespaar me deze act. Tsja als Sevilla komt en je als Max zijnde in deze positie zit tuurlijk pak je die dan. Hij krijgt 0.0 kansen zelfs als de verdediging krap zit. Moest hij dan zeggen 'ik blijf vechten voor mijn kans' wetende dat hij die niet krijgt zelfs niet in de worst case scenario.

9 januari 2019 om 17:13

Savano.....beter opletten. De meesten willen niet dag ie weg gaat.

9 januari 2019 om 18:04

Van mij mag hij weg. Ajax het geld en hij kan aan het spelen toekomen en zich meten met hele goede voetballers. Je gunt deze jongen toch dat hij kan spelen in een competitie die toch wel iets beter is dan de Eredivisie, als we eerlijk zijn.
Dus die vergelijking met die andere spelers due je maakt dat gaat helemaal niet op. Dat was een hele andere situatie.

9 januari 2019 om 22:33

@Bossie het gaat om de waardering. Toont speler geen waardering naar Ajax, ook al hebben ze daar soms reden toe dan is het oorlog, is het omgekeerd dan is het schouderophalend 'niet goed genoeg!' en klaar. Begrijpend lezen!

10 januari 2019 om 02:34

Ajax is natuurlijk geen sociale instelling. Er moet gepresteerd worden. Ook de supporters verwachten van een speler dat hij goed genoeg is en presteerd, zo niet dan wordt hij bedankt voor zijn inzet... Maar dat wil nog niet zeggen dat ze hem niet waarderen en hem bij het grof vuil neerzetten...
En tel daar bij op dat Ajax een mooi bedrag kan vangen voor een bankzitter dan is het begrijpelijk dat veel supports het goed vinden dat hij verkocht wordt.

Jammer. Deze had ik niet zien aankomen. Max is in principe ook nog een piepjonge verdediger met veel potentie. Hij heeft het wel laten zien in de wedstrijden waar hij op zijn positie(lcv) stond.

Als dit verhaal waar is: Succes Max! Mooie club Sevilla, dat wel!

14 mil voor wisselspeler... waar gaan we heen. De Ligt is dan 150 mil waard

14 miljoen, strik erom en direct met de eerste transavia vlucht naar Sevilla sturen! 14 miljoen voor een wisselspeler is wel gekkenwerk. Hij heeft potentie maar maakt het niet echt waar.

9 januari 2019 om 17:42

Waarom denk je dat hij een wisselspeler is ? De Ligt en Blind spelen nu. Als hij zou spelen zou hij 25 miljoen waard zijn

10 januari 2019 om 15:11

Wat is dat voor vraag? Waarom denk je dat hij een wisselspeler is. Omdat hij dat misschien is Roman? Staat hij elke keer basis? Nee. Dus is hij een wisselspeler. Zelf een multifunctionele speler als Blind staat voor hem in de pikorde.

Kans lijkt me toch vrij groot dat Blind naar het middenveld doorschuift volgend jaar (als De Jong weg is) en De Ligt is sowieso dan weg.

Ik zou hem dus lekker houden als eerste linksbenige back-up voor dit seizoen en potentiële basis voor volgend seizoen.

9 januari 2019 om 17:13

Precies! Anders heb je dan weer hetzelfde probleem dat je middenvelders achterin neer moet pleuren. Ik vind dit zo’n oliedomme zet.

Ik zou de verkoop wel begrijpen. Wober heeft het een aantal keer goed gedaan, maar was ook een aantal keren echt waardeloos. Tuurlijk de Ligt zal weggaan en dus komt er weer een plek vrij om te concurreren. Echter zal daar waarschijnlijk schuurs/magalan voor zijn gehaald. Tuurlijk het kan ook goed zijn dat Wober toch uiteindelijk zich bewijst en geweldig ontwikkeld. Maar als je nu 14 mil kunt krijgen voor iemand waar je dat niet zeker over weet en er zijn nog twee andere Cv's voor die plek dan snap ik eht wel.

17 miljoen en mischien nog wel wat opties is geen gek bedrag voor een speler die geen basisplaats heeft.

Ik denk dat dit wel een mooie deal is en Ajax daar wel akkoord mee moet gaan. Een speler uit buitenland moet binnen een jaar een basisplaats veroveren. Zo niet, dan is het niet goed genoeg. Voor de bank zijn ze te duur. Dan kun je beter eigen jeugd kans geven op de bank. Maar trainer Ten Hag is een echte topper op dit gebied en weet precies wat beste is voor de club.

9 januari 2019 om 19:46

Welke centrale verdediger uit de jeugd vind je op dit moment goed genoeg voor Ajax 1? Ik zie er nog geen. Het is niet zo dat de jeugdopleiding voor iedere positie op elk moment onuitputtelijk talenten levert. Dit jaar spelen er weinig echte talenten in Jong Ajax. Wöber is 20 en kan al moeiteloos mee op Championsleagueniveau. Het is maar afwachten wanneer je weer een talent hebt die evenveel potentie heeft.

Wat is dit nu weer! Ik zie 10 keer liever wöber centraal achterin dan middenvelder blind! Dan haal je een extra verdediger en dan laat je wöber gaan. Wat heb je dan verdorie nog als alternatief als er een paar verdedigers geschorst zijn of geblesseerd. Dat was nu opgevangen met magallán. Gaan we dan ook weer met sinkgraven linksback spelen als Nico er niet bij is??? Ook weer een middenvelder. Niet te filmen dit.

9 januari 2019 om 18:20

Veltman and Schuurs zijn er ook nog. Maar als linker centrale verdediger was hij inderdaad de enige.

Wober is nog jong en ik zie veel potentie in hem. Ik zou het ontzettend jammer vinden als Ajax hem laat vertrekken. Zeker met het aanstaande vertrek van De Ligt.

Overmars levert een goed aankoopbeleid. Nog even wordt ook Overmars gekocht door Arsenal of Barcelona.

Het feit dat clubs als Sevilla al naar Amsterdam komen voor een wisselspeler, dat zegt genoeg hoe er op dit moment weer naar Ajax gekeken wordt in Europa denk ik!

ON: ik zou dit meteen doen! Wöber is niet slecht, maar zeker ook niet van het gewenste niveau om De Ligt te vervangen. Ik zou deze verkoop door laten gaan voor minimaal 12M en in de zomer een extra CV oppikken!

Deze jongen gewoon houden. Begint nu het Ajax spelletje door te krijgen . De wedstrijden die hij op zijn normale positie speelt voldoet hij ruimschoots. Staat verdedigend zijn mannetje en doet opbouwend geen gekke dingen. Zelfs als linksback heeft hij het niet zo slecht gedaan. Tenzij Ajax ergens mee bezig is dat nog niet bekend is gewoon houden.

als De Ligt dan ook nog vertrekt word het wel erg klein centraal achterin met Magallan en Blind. Wober heeft iig nog lengte, wat wel belangrijk is in je achterhoede

9 januari 2019 om 17:37

Helemaal mee eens , en Blind is geen echte Cv he . een Lb eigenlijk

Ik geloof hier niet veel van, aangezien wober na blind de enige cv is die links is.

9 januari 2019 om 18:13

Oftewel, grote kans dat Ajax na de winterstop dus met twee rechtsbenige Cv's gaat spelen, of dat Blind dus standaard LCV is.

9 januari 2019 om 18:18

Kan natuurlijk ook prima, met 2 rechtsbenige CV's spelen. Zoveel grote ploegen doen het al jaren!

Krijgt helaas weinig de kans,weet niet hoe dat bij Sevilla zou zijn maar als ik heb was zou ik toch blijven en vechten

Ik hoop dat ajax iedereen bij elkaar houd dit jaar.
We willen kampioen worden en geen beleggingsmaatschappij

7 miljoen winst op een speler die nooit speelt. Goede deal volgens mij.

Jammer, heeft best potentie om een gewaardeerde selectiespeler te zijn/worden. Hoop dat ze een doorverkooppercentage bedingen mochten ze tot verkoop besluiten.

9 januari 2019 om 18:22

Dat zal best en daarom zal er ook wel een doorverkoop percentage bij zitten.

Mooi bedrag voor een speler die nooit speelt en je voor 7.5 mln hebt gekocht.
Alleen is Blind nu de enige linkspoot centraal achterin.
Gezien alle spelers die in de zomer mogelijk gaan vertrekken denk ik dat hij alleen weg mag als ze hem niet uit zien groeien tot potentiele basis speler.

Wober 14-15 miljoen en Neres voor 40-50 miljoen verkopen en Ajax verkoopt even 2 wisselspelers voor dezelfde waarde als de complete selectie van Feyenoord heeft. Bizar!
Echt uitmuntend bezig is Ajax de laatste jaren. Ajax is op deze manier bezig een behoorlijk grote financiele kloof te slaan met de concurrentie.

9 januari 2019 om 18:38

@wijzijnkampioen

dat is al jaren zo helaas. Van Geel laat al ons kapitaal steeds verdampen aan slechte aankopen, waar Ajax er best vaak voltreffers tussen heeft zitten die het team beter maken en vertrekken naar het buitenland voor veel geld

Moet Magallan zich niet eerst even bewijzen? Vreemd om hem nu al boven Wöber in de pikorde te zetten. Zonde als Max vertrekt: jonge, stabiele gast, lijkt goed in de groep te liggen ook. En hij is linksbenig.
Is Schuurs rechtsbenig trouwens?

Lekker verkopen voor 14mil, 15-20% doorverkopingspercentage. Genoeg verdedigers met meer kwaliteit en potentie beschikbaar.

Onverwacht bericht! Ik twijfel of het waar is, puur omdat het zo uit de lucht komt vallen. Wöber is juist een project. Jong gekocht, om bij Ajax zijn potentie waar te maken. Ik verwacht(te) dat hij volgend jaar basis zou staan. Jammer en gekke gang van zaken als hij nu al verkocht wordt. Gelukkig is veertien miljoen een mooi boven marktconform bedrag voor een wisselspeler van Ajax.

Ik als niet ajax supporter zijnde vind dit een domme actie.
Wöber heeft nog veel rek en idd nog niet zoveel kunnen laten zien.
Maar denk over 1 a 2 jaar mischien 3,4 prima verdediger.

Jullie hebben t hier allemaal over stand in?
Sorry maar staren jullie in a dam jezelf is niet zo blind op blind.
Die moet banken.
Is by far de zwakste schakel bij jullie.
Lijkt mischien een leuke voetballer tussen ziyech en tadic de ligt en div.
Snap niet dat jullie dat niet zien .

Centrum de ligt-magallan. Wober stand in.
En daily naar een niveautje lager

9 januari 2019 om 19:40

Op het moment dat ik las dat volgens jou Blind moet banken, wist ik al dat je of geen verstand van voetbal hebt of dat je nooit kijkt naar de wedstrijden van Ajax. Als je dat namelijk wel zou hebben/doen, dan zou je weten hoe goed Blind speelt, hoeveel inzicht hij heeft en hoe goed hij het spel kan lezen.

9 januari 2019 om 22:36

Ja klopt jij hebt gelijk.
Je moet lezen.
Ik bedoel begrijpend lezen.
Wanneer speelt hij zo?juist ja met 5 a 6 tien keer betere spelers erbij.
Had ajax alleen hem teruggehaald was t helemaal niks.
Zet m bij n heereveen of wat dan ook in de cv en t is genieten voor elke spits

10 januari 2019 om 16:29

Gelukkig ben jij geen Ajax-supporter. Die zijn namelijk wel blij met Blind.

Hoop dat Wöber blijft, heeft potentie genoeg maar geen vertrouwen. Als de Ligt weggaat kun je met Maggalab en Wöber spelen, met daarvoor Blind. Maar gaat Wöber weg dan is de spoeling dun er achter. Schuurs is er nog lang niet en in de meeste eredivisie kun je met Blind spelen. Europees zul je met echte verdedigers moeten spelen, Blind is dat zekers niet. Hopelijk dat Veltman goed kan terug komen, maar is ook geen centrale verdediger. Dus Wöber moet blijven.

Ik hoop niet dat dit waar is, ik zie Wöber er graag bij en heb hem ook liever naast De Ligt en Blind ipv Schone. Natuurlijk Magallan heb je ook, maar dan kan je rouleren met Wöber en hem.

Als voetballer lijkt mij bij Sevilla zitten (als de absolute top er nooit voor je in gaat zitten), het meest fijne. Super fijne stad, altijd mooi weer en meedraaien in de subtop in de sterkste Liga van de wereld. Ik zou het wel weten als ik hem was....

Deze jongen niet verkopen niemand verkopen in jan wat voor signaal.geef je aan de rest v an de groep iedereen gewoon blijven kijk wat er einde seizoen vertrek enndan beslissing nemen deze jongen is een perfecte 2de of 3de keus achter de ligt en blind en de ligt gaat weg dus gewoon houden

Ik vind dit wel een goede verdediger, zou m wel behouden ondanks dat het een mooi bedrag is. Dat ie linksbenig is is wat mij betreft een klein plusje, zeker niet cruciaal zoals sommige mensen hierboven net doen geloven. Bovendien spelen de meeste topteams gwn met twee rechtsbenige centrale verdedigers, die moeten ook een fatsoenlijke pass met links kunnen geven toch als profvoetballer

Strik er om heen. Is slechts voor de breedte en lijkt niet door te groeien naar een basisspeler, daar is hij eenvoudigweg te matig voor. Overbodig door Magallan.

Wel bijzonder dat hij denkt bij een goed lopend Sevilla wel aan de bak te komen, terwijl Promes daar ook de bank warmhoudt

10 januari 2019 om 17:53

Misschien overschat je de kwaliteit van Promes. 20 jaar jong, goede lengte en snelheid. Het zou er nog uit kunnen komen. Misschien is 12 mln niet het risico waard om hem te verkopen, aangezien er geen directe vervangers klaar staan. Mallagan zal wel tijd nodig hebben om aan te passen, en wie zegt dat dat geen grote pannenkoek is.

Gelijk verkopen als je het mij vraagt. Degelijke verdediger maar ik denk niet dat je er ooit nog 14 miljoen voor krijgt

Prima deal. Ajax heeft aangetoond goede vervangers te kunnen halen.

Ik vind het prima als Ajax Wober verkoopt maar dan wel als ze nog een CV gaan halen nu of in de zomer. Veltman gaat Ajax waarschijnlijk verlaten in de zomer gezien zijn leeftijd. De Ligt zal ook vertrekken. En Schuurs is nog lang niet van het gewenste niveau.
Een nieuwe CV is dus broodnodig. Het liefste halen ze hem nu al om alvast een half jaartje te wennen.

10 januari 2019 om 16:23

Ben ik het inderdaad mee eens, en zeker gezien de bizarre financiële mogelijkheden die Ajax nu heeft kan het dit makkelijk veroorloven.

Aan de ene kant snap ik wel dat dit een aantrekkelijk bod voor Ajax is, maar aan de andere kant vind ik het ook wel jammer dat Wöber dus schijnbaar op het punt staat om Ajax te verlaten.

Wöber had eerst tijd nodig bij Ajax om aan te poten en zich in de basis te spelen (kreeg volgens mij pas zijn eerste basisplaats bij Ajax na een goede 2 maanden, omdat Wöber zelf aangaf dat hij eerst moest aanpoten) en in die tijd deed hij het ook echt gewoon prima, vervolgens raakte Wöber geblesseerd en in de meeste wedstrijden die hij na zijn blessure speelde, haalde Wöber helaas meestentijds niet meer het niveau van voor zijn blessure maar desondanks zag ik toch potentie in hem.

Als Wöber dan vertrokken is, dan heeft Ajax voor de rest van dit seizoen Veltman (is terug van een zware blessure, al sluit ik niet uit dat hij na dit seizoen zal vertrekken), de Ligt, Magallán, Schuurs en Blind die als centrale verdediger (kunnen) spelen en dat is zo op het eerste gezicht prima voor de rest van dit seizoen, maar na dit seizoen moet er in mijn ogen echt wel minimaal 1 centrale verdediger bijkomen, aangezien ik de Ligt na dit seizoen sowieso zie vertrekken en ook van Veltman sluit ik niet uit dat hij na dit seizoen zal vertrekken en dan houdt je dus Magallán, Schuurs en Blind over en daar moet dan dus minimaal 1 iemand bij.

Edson Alvarez (team- en landgenoot van Lainez, is afgelopen zomer al eens in verband gebracht met Ajax en wordt ook genoemd bij Psv) lijkt mij dan een goede kandidaat, maar ook Timothy Fosu Mensah (komt natuurlijk uit de jeugd van Ajax, staat schijnbaar op het punt om zijn verhuurperiode aan Fulham te beëindigen, zal geen of weinig toekomst hebben bij Manchester United en heeft een contract tot de zomer van 2020 met een optie voor nog 1 jaar) lijkt mij een goede kandidaat en Fosu Mensah heeft wel als voordelen dat hij dus al bekend is met Ajax en Nederlands is, terwijl hij zowel als rechtsback, centrale verdediger en als defensieve middenvelder kan spelen maar ik zie persoonlijk vooral een centrale verdediger in hem, al zie ik die Alvarez net zo graag komen na dit seizoen.

10 januari 2019 om 16:15

Ik heb hetzelfde gevoel als jij. Ik vind het jammer dat hij weggaat, maar ik zag ook dat hij dit seizoen vaker slecht speelde dan goed.

Ik hoop ook dat er een goede vervanger voor De Ligt terugkomt. Magallan, Schuurs, Blind en Veltman zijn niet verkeerd, maar met De Ligt ga je heel veel kwaliteit kwijt raken dat geen van deze spelers kan opvangen. Nou wordt het waarschijnlijk moeilijk om een speler te vinden van hetzelfde niveau die voor Ajax wilt spelen, maar ik hoop dat Ajax al druk bezig is met scouten.

Ik las vandaag ook over Timothy Fosu Mensah. Hoorde in de wandelgangen (niet de wandelgangen van Voetbalzone) voorbijkomen dat Ajax interesse in hem heeft. Zou toch zeker niet verkeerd zijn om hem binnen te halen. Fysiek is het beest en hij weet wat er bij Ajax gevraagd wordt (ook al is hij een tijd geleden vertrokken).

Alvarez ken ik persoonlijk niet, maar daar hoor ik ook goede verhalen over, maar persoonlijk zou ik voor Timothy gaan. Met dan vooral als hoofdreden de nationaliteit. Ajax begint steeds meer een 'vreemdelingenlegioen' te worden. Ik zie heel graag weer wat Nederlanders naar Ajax komen. Ik weet alleen wel dat het op het moment moeilijk is om directe Nederlandse versterkingen te vinden. Veel Nederlandse spelers in het buitenland voegen weinig toe aan het huidige Ajax of zijn van een te hoog niveau en niet haalbaar.

10 januari 2019 om 17:31

Veltman gaat waarschijnlijk vertrekken na dit seizoen inderdaad gezien zijn leeftijd. Hij zal dan wel moeten overstappen als hij ergens nog meer wilt verdienen.
De Ligt gaat ook zeker vertrekken en Wober ook.
Schuurs is nog lang niet op het gewenste niveau. Kristensen is ook niet van het gewenste niveau om eerlijk te zijn en Orejuela wordt waarschijnlijk verkocht na dit seizoen. En Blind moet doorschuiven naar het middenveld. Dan wordt de spoeling wel erg dun in de verdediging.
Er moeten dus minimaal nog 3 CV's bij in de zomer en een nieuwe rechtsback.
Wat mij betreft wordt Balanta dan de vervanger van De Ligt, Edson Alvarez de vervanger van Veltman, Magallan de vervanger van Wober, Vertonghen de vervanger van Blind, Fosu Mensah de vervanger van Kristensen.
Dan nog Mount halen als vervanger van Vd.Beek, Shabani halen als vervanger van Frenkie De Jong, Pavon halen als vervanger van Ziyech, Doan en Odegaard nog halen voor de breedte en dan is de selectie compleet:

Onana
F.Mensah Balanta Vertonghen Tagliafico
Mount Blind Shabani
Pavon Dolberg Tadic

Reserves:

Kotarski
Mazraoui E.Alvarez Magallan Sinkgraven
Odegaard Schone Doan
Lainez Huntelaar Bande

Kost wel wat meer dan normaal maar Ajax krijgt ook veel meer geld dan normaal binnen in de zomer en Ajax zal nog jarenlang van zo'n investering kunnen genieten.

10 januari 2019 om 17:49

Pavon speelde niks klaar op het WK. Is niet voor niks niet gekocht door de grote clubs uit Europa. Opgehemelde speler door de media die niet echt uitblinkt op specifieke vlakken. Verder zou er nog geinvesteerd moeten worden in een nieuwe spits. Als Dolberg blijft verzaken dan heb je alleen nog Kjh.

10 januari 2019 om 17:55

Dat zegt nog niet zoveel. Ook over Magallan zijn er twijfels of hij wel goed genoeg is net zoals er twijfels vooraf waren of Tagliafico en Neres wel goed genoeg waren voor Ajax.
Een nieuwe spits zou ik ook graag zien zoals bijvoorbeeld Kean, Wesley of Redan.
Maar op zich zijn Dolberg en Huntelaar ook niet verkeerd met Lassina Traore, Danilo en Brobbey ook nog als mogelijke opties.

10 januari 2019 om 18:18

Ik zou het als volgt neerzetten:

GK: Onana - Cilissen - Kotarski - Lamprou - El Maach
Defence: Mazraoui - Kristensen - F. Mensah - Veltman - Bakboord - Tagliaficio - van Drongelen - van Aanholt - Bakker - de Ligt - Magallan - Balanta - Vertonghen - Wober - Schuurs
Midfield: De Wit - Frenkie - Blind - Mount - Schone - Gravenbergh - Kuhn - Dembele - van de Beek - Ekkelkamp - Shabani - Sinkgraven - Eiting - Labyad
Forwards: Tadic - Ziyech - Huntelaar - Dolberg - Bande - Lainez - Pavon - Doan - Odegaard - Neres - Cerny - Johnson - Danilo - Casseira - Nunnely

Dan kunnen we iig de komende 10 jaar vooruit en hoeven we niet bang te zijn voor blessuregevallen en schorsingen. Alhoewel.. in de aanval is iedere positie slechts 5 dubbel bezet. Wellicht dat Overmans nog 2 6e bankzitters kan vastleggen.

10 januari 2019 om 18:30

Wober, Dembele en Neres kun je van je lijstje schrappen. Wober en Neres worden waarschijnlijk verkocht en Dembele gaat in China cashen. Voor de rest een leuk lijstje voor de komende 10 jaar

10 januari 2019 om 19:36

En jij denkt dat Cillessen bij Ajax terugkeert om daar ook weer bankzitter te worden? Zolang Onana nog bij Ajax blijft, zal hij sowieso eerste doelman zijn en Cillessen is te goed om op de bank te zitten. Zeker bij Ajax.

12 miljoen toch niet heel slim van Ajax. Kan hem dan beter nog even erbij houden. Niet echt winst en is pas 20 jaar.

10 januari 2019 om 16:20

Denk dat Ajax intern twijfels heeft over hem en voor Wober zelf speeltijd op dit moment ook een probleem is.

10 januari 2019 om 16:31

@Tilburg, hij is voor 7,5 miljoen gekocht. Een verschil dus van 4,5 miljoen. Dat is meer dan de helft meer. Dat noem jij geen winst? Wat noem je dan wel winst?

10 januari 2019 om 16:48

Ik zeg niet echt. Als je het op 1 transfer bekijkt misschien wel. Is trouwens ook niet zeker dat Ajax netto 4,5 miljoen overhoudt maar ik heb het natuurlijk over de totale begroting. Dat is ruim 4 miljoen niet veel en kun je hem misschien beter houden? Dat is wat ik bedoelde en wat veel Ajacieden ook denken gezien de reacties hier op VZ..

10 januari 2019 om 17:15

Voor Ajax is het niet veel maar voor een club als bijvoorbeeld Willem II is het heel veel. Bovendien, als je het afzet tegen het aankoopbedrag is het procentueel heel veel. Ik zou hem ook willen houden. Graag zelfs. Maar de vraag is of Wöber het ook wil.

10 januari 2019 om 17:20

Haha ja voor Willem II is alles veel! 4,5 miljoen is bijna de helft van onze begroting. Speler moet natuurlijk zelf ook willen maar Ajax hoeft het voor die 4,5 miljoen niet te doen zeker omdat ze hem pas vorig jaar hebben gekocht dat bedoelde ik er meer mee te zeggen!

Is die Magallan nou zoveel beter dan deze jongen met zijn 20 jaar pas? Ik moet het nog maar zien hoor..

10 januari 2019 om 16:56

Ik zou wober graag zien blijven. We kunnen hem goed als vervanger gebruiken. Zeker volgend jaar.

Overmars toont zich een goed zakenman. Soms moet je tevreden zijn met een relatief kleine winst en doorselecteren.

10 januari 2019 om 17:45

Soms moet je het goeie gevoel in de groep behouden. Geld is leuk op de korte termijn, maar als je je voor volgend seizoen niet plaatst voor champions league voetbal dan loop je naast je coefficient (waaraan geldt is verbonden) ook de 60 mln mis die je dit jaar hebt opgehaald. Ik denk dat de supporters er voor zouden tekenen als de groep intact blijft en het team volgend jaar nog sterker is en dat je er nu alles aan doet om de contracten van de spelers te verlengen. En dan maakt het veel minder uit dat ze volgend jaar misschien niet voor deze bedragen weggaan. Maar ach, dan heb je waarschijnlijk nog een keer vette winst uit de champions league pot om dat verschil in winst mee op te vangen. Een ander nadeel is dat bij aankoop van nieuwe spelers, spelers zich altijd moeten aanpassen. Waarschijnlijk loop je zo het kampioenschap mis en kom je niet door de 3 voorrondes die daarna volgen voor het opvolgende champions league seizoen. Realistisch, aangezien vorig jaar niet eens Europees voetbal werd gehaald!

Het is jammer dat hij nu al vertrekt, maar hij verdient het wel om te blijven spelen. Sevilla kan talenten goed opleiden, dus hoop dat het goed komt met Wöber. Hij zat in een Silvester van der Water situatie, dus dat hij wilt vertrekken snap ik absoluut.

Prima bedrag voor een redelijke verdediger. Wel een linkspoot, wat nu wegvalt, die zijn schaars.. Gewoon met Blind en De Ligt naast elkaar en Per Schuurs als eventuele vervanger.

Ongelofelijk.. 12M voor deze jongen. Dat is meer dan voor een Vilhena zal worden betaald. Uiteindelijk zal de ED hier ook van mee profiteren, maar het het gaat wel pijn doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren