Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘De oerkreet van Overmars in Epe was nog net niet in Kiev te horen’

Laatste update:

Ajax staat na een afwezigheid van vier jaar weer in het hoofdtoernooi van de Champions League. De ploeg van Erik ten Hag bleef dinsdagavond in Kiev overeind tegen Dynamo Kiev (0-0) en dat was ruimschoots voldoende na de 3-1 zege in Amsterdam. De Nederlandse kranten zijn zeer lovend over de prestatie van de hoofdstedelingen. “Alleen het doelpunt ontbrak in de gave demonstratie van Ajax. Of twee doelpunten. Of drie”, zo schrijft de Volkskrant daags na het succes in Oekraïne.

“Ajax had meestal de bal dinsdag in Kiev, in de miljoenenjacht naar de Champions League. Ajax was rustig en voetbalde met de ontspanning en flair van een training in het Vondelpark. Alleen ontbrak het gif, de onverbiddelijkheid in de afronding, tot een gemiste strafschop toe”, zo schrijft journalist Willem Vissers, die erop wijst dat Ten Hag in het nog jonge seizoen ‘een swingend, makkelijk combinerend elftal’ geformeerd’ heeft.

“Hij is daartoe ook in staat gesteld door de clubleiding, die fors investeerde met het aantrekken van onder anderen de routiniers Daley Blind en Dusan Tadic. De resultaten hebben rust en zelfvertrouwen gebracht in de selectie, met de plaatsing voor de Champions League als beloning.” De plaatsing voor de groepsfase maakte heel wat los bij de fans van Ajax in Kiev, zo memoreert het Algemeen Dagblad het moment na het allerlaatste fluitsignaal. “En toen was het plots stil in het imposante Olimpiejsky Stadion van Kiev. Alleen uit één hoekje met Ajax-fans klonk hartstochtelijk gejuich. Precies de emotie die spelers, trainers en directie van Ajax ook voelden. De hunkering is eindelijk ten einde.”

“Op dat ene mooie seizoen in de Europa League na speelde Ajax de afgelopen jaren een bijrolletje in Europa. Maar nu is de recordkampioen van Nederland dus terug bij de elite van voetballend Europa.” Het dagblad omschrijft het succes van Ajax als ‘vooral een sportieve revanche voor het afgelopen seizoen, waarin Ajax sinds mensenheugenis niet in de groepsfase van een Europees toernooi actief was’. “Het is bovendien een enorme steun in de rug van trainer Erik ten Hag, die met de kwalificatie een topprestatie levert.”

“Ajax is met de borst vooruit de Champions League binnengewandeld”, zo schrijft De Telegraaf. “Door de trotse toetreding tot het miljoenenbal, die essentieel is voor de ontwikkeling van de jongelingen en zorgt voor de broodnodige Nederlandse punten op de UEFA-ranking, maakt de club een financiële klapper.”

“De aanwezige Ajax-directieleden vierden na de puike voorstelling samen met de naar Oekraïne gereisde commissarissen en bestuursraadleden hun feestje op de tribune van het Olimpiejsky-stadio. En de oerkreet van Marc Overmars in Epe was nog net niet in Kiev te horen”, zo luidt de tekst van journalist Mike Verweij. “Ajax speelde een dijk van een wedstrijd. En dít was waarom de directie dit seizoen vroegtijdig en bijna zonder rem de portemonnee trok.”

“Van Ajax kan heel vaak veel gezegd worden, dat gemakzucht nooit ver weg is vooral, maar op de Europese campagne is in dit prille seizoen vooralsnog weinig tot niets aan te merken. Dinsdagavond kon een mooie bekroning worden bejubeld”, zo luidt de visie van Trouw. “Ja, op een hoger niveau, in de groepsfase, wordt meer slagkracht vereist, en meer van wat Ajax niet altijd even goed deed, of kon doen. Maar dat de spelers er mogen leren, is mooi, voor Ajax en voor Nederland.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi stuk. Ajax zit eindelijk weer in de CL. Hoop dat PSV vanavond niet doorgaat. Anders moet Ajax het CL geld delen met PSV. Liever dat Ajax alleen CL speelt en het hele CL bedrag pakt.

29 augustus 2018 om 07:53

Ga weg joh. Kan ons dat geld boeien. Ik hoop dat PSV ook CL pakt. Goed voor het Nederlandse voetbal en dan gaat het niveau in de Eredivisie alleen maar omhoog. Die paar miljoen extra kan mij mn reet roesten.

29 augustus 2018 om 08:00

Gezien de reacties hieronder is hij ook de enige die er zo over denkt haha. Vrijwel elke Nederlandse voetbal liefhebber hoop dat psv zich plaatst, en zo hoort het ook

29 augustus 2018 om 08:01

Ja het geld boeit. Goed voor het Nederlands voetbal dat PSV doorgaaf? Wat heb je eraan. Volgend seizoen verkloten Vitesse Feyenoord en AZ het toch weer in de voorrondes EL. Nee, Ajax kan beter aan zichzelf denken om zoals ze zeiden het Bayern Munchen van NL te worden. Beter dus dat alleen Ajax doorgaat. Daarnaast, wil je echt 2 dagen achter elkaar NL voetbal zien? Je hebt toch Liever Mancity - Dortmund op tv ook als die tegelijkertijd spelen met PSV- Viktoria Pilzen. Als PSV doorgaat dan wordt die laatste wedstrijd uitgezonden. Nou daar wordt je niet vrolijk van....

29 augustus 2018 om 08:03

Echt een oliedomme opmerking. Jij snapt we werkelijk niets van. Je kunt dan ook hieronder lezen dat niemand jouw mening deelt.

29 augustus 2018 om 08:09

" Je hebt toch Liever Mancity - Dortmund op tv ook als die tegelijkertijd spelen met PSV- Viktoria Pilzen."

Haha zo ken ik er ook nog wel een paar. Komt er eentje: waar denk je dat men liever naar kijkt, PSV-Borussia Dortmund of Manchester City-Viktoria Pilzen?

29 augustus 2018 om 08:14

@moss_side;

ja, beter voor het Nederlandse voetbal. Ik zal het je uitleggen. Ten aller eerste, aanzien. In het buitenland zien ze ook wanneer er twee Nederlandse ploegen in de CL spelen. Dus spelers zullen net iets eerder voor een Nederlandse club spelen.

ten tweede. Ervaring. Ik zie het nu wel bij Ziyech en Tagliafico. Het WK heeft ze een stuk gerijpt. Zo gaat dat ook met CL. Jonge spelers doen kostbare ervaring op waardoor het niveau sneller omhoog gaat. Hierdoor gaat het niveau in de eredivisie ook omhoog.

Ten derde. Geld. Als Ajax en PSV beide kwalificeren krijgen ze beide een hoog bedrag (dat weegt niet op naar die paar miljoen meer die Ajax zou halen als PSV het niet red). Meer geld betekend meer geld beschikbaar voor spelers halen en voor de jeugdopleiding. Waardoor het niveau omhoog kan.

Verder moeten we ook gewoon punten in Europa halen. Anders hebben we straks nooit meer CL in Nederland straks.

29 augustus 2018 om 08:20

@moss_side

Ben je gestoord ofzo. Met de kwalificatie van PSV maken we middels bonuspunten bijna in een klap het missen van een derde ploeg in Europa goed. En dat geld boeit echt helemaal niets, je hebt het over 3 a 4 miljoen extra en niet tientallen miljoenen. Op 40 miljoen is dat slechts 10%. Terwijl plaatsing van PSV het Nederlands voetbal zo veel meer oplevert (waar Ajax zelf dan ook weer profijt van heeft).

Het Bayern Munchen van Nederland wordt Ajax door structureel aan de cl mee te doen en niet door het mislopen van de CL van een andere Nederlandse ploeg. Zorg dat je overwintert in de CL, moet je eens kijken wat dat oplevert.

Ik heb 10 keer liever wedstrijden van PSV op tv op dinsdag of woensdag dan een of ander speeltje van een miljardair. Zie liever een Dumfries en Bergwijn meer weerstand krijgen, hebben we wellicht ook wat aan voor het Nederlands elftal. Als die dan ook echt stappen zetten, wordt ik daar behoorlijk vrolijk van.

Daarnaast wie zegt mij dat Vitesse, Feyenoord en AZ het volgend seizoen weer verkloten. Vitesse heeft ten eerste niets verkloot en het uiterste geleverd wat van die ploeg gevraagd kan worden, door hun lage ranking kregen ze zware tegenstanders. AZ heeft het in het verleden vaker goed dan slecht gedaan en hopelijk geleerd dat ze toch wel tijdig moeten inkopen als ze hun belangrijkste spelers verkopen en Feyenoord hobbelt al jaren maar een beetje mee in Europa, zie ik niet echt snel verandering in komen. Met andere woorden, zeker van AZ en Vitesse heb ik toch wel de hoop dat ze het volgend seizoen beter doen. En als Ajax en PSV vlammen en de punten blijven binnen halen, komt er vanzelf een punt dat ploegen automatisch geplaatst zijn voor Europees voetbal.

Dus nee, PSV moet zich vooral plaatsen voor de CL dat is broodnodig en zeer gewenst.

29 augustus 2018 om 08:29

Psies! Wat een reactie...voor t Nederlands voetbal is het goed als PSV ook doorgaat. De punten kunnen we gebruiken!

29 augustus 2018 om 08:33

Tuurlijk moet PSV gewoon door gaan. Het verschil in inkomsten is trouwens maar 3 miljoen wss. Tv gelden voor Nederland worden geschat op 6 miljoen totaal. Dus op 40 miljoen inkomsten stelt dat vrij weinig voor.
Ik hoop dat beide door gaan en dat er 1 de groepsfase overleefd en 1 door gaat in de EL en ver komt. Kans is dan stuk groter dat we veel punten pakken, want in de 8ste finale is de kans groot dat je tegen een (te) moeilijke tegenstander komt.

29 augustus 2018 om 08:41

Psv heeft een aantal jaar geleden zelfs nog de groepsfase overleeft, de laatste keer dat jullie dat geflikt hebben is meer dan 15 jaar geleden.

29 augustus 2018 om 09:16

Moss, jammer dat je zo denkt, het zou namelijk een enorme boost zijn voor het Nederlandse voetbal. Genoeg mensen die het duidelijk niet met je eens zijn en hier goede redenen voor geven. De enige reden die echter niet klopt is de punten. De CL geeft maar 1 extra bonuspunt tov EL. En de punten bij een overwinning in de CL zijn gelijk als bij de EL. En de kans op overwinningen in de EL is natuurlijk realistisch gezien veel groter (dus meer punten).

29 augustus 2018 om 09:21

Panerai, jullie nog wel? Moss_side is een United fan en kraamt hier volledige onzin uit. Geen enkele van bovenstaande Ajacieden pakt liever die 3M (want zo weinig extra krijg je als PSV het niet haalt, de helft van 6M tv geld) i.p.v. een extra Nederlandse club in de groepsfase. Hoezo pak jij er dan in godsnaam die ene pipo (die niet eens voor Ajax is) uit om een excuus te hebben om een sneer naar Ajax uit te delen terwijl vrijwel iedereen in dit topic rete positief is t.o.v. PSV, beetje jammer.. En voor je administratie, het was in 05/06 dat Ajax voor het laatst overwinterde in de CL, dat was voor PSV tevens de laatste keer voor 15/16, beide ploegen haalden toen de k.o. fase en werden beide direct uitgeschakeld in de 8e finales.

29 augustus 2018 om 09:21

Je blijft bezig hè moss_side, ouwe troll. Of ben je echt zo simpel? Werkelijk niemand hier deelt die achterlijke mening.

29 augustus 2018 om 09:29

Nee ik geef namelijk wel om het Nederlandse voetbal.

29 augustus 2018 om 09:48

Hoewel ik het in specifieke geval niet eens ben met hem, heeft hij wel een sterk punt.

Wat is het nut in t sturen voor clubs als Feyenoord en AZ, die dan vervolgens met 4 0 op de broek krijgen door een AS Trencin?

PSV is echter een ander verhaal, die hebben in het recente verleden nog zelfs Ko fase cl gehaald en hebben dus hun sporen verdiend.

Echter slaat hij de spijker op z'n idd door te stellen dat het onzinnig is om te strijden voor andere clubs, als die er vervolgens toch met de pet naar gooien, omdat ze meer waarde hechten aan de comp...

29 augustus 2018 om 10:01

Dan ga je naar ziggo, daar worden dan die andere buitenlandse potten uitgezonden. Probleem opgelost. Hoef je ook niet op Veronica te kijken

29 augustus 2018 om 10:41

Viktoria Pilzen als tegenstander? Waar kan ik tekenen?

29 augustus 2018 om 11:04

@moss-side:
Je moet ook naar de lange termijn kijken. Als PSV en Ajax zich plaatsen voor de CL, levert de plaatsing van PSV ook weer extra punten op voor Nederland. Met als gevolg dat het voor een Nederlands team gemakkelijker wordt om over enkele jaren zich voor de CL te plaatsen (ipv voorrondes). Dus ook voor Ajax in de toekomst!! is het belangrijk dat psv zich nu plaatst en de coëfficiëntiepunten pakt!! Je moet niet alleen naar nu dit jaar kijken

29 augustus 2018 om 11:07

Wat een gare opmerking zeg pppfff waarom geen psv erbij is toch goed voor de UEFA lijst zodat we weer een vaste plek krijgen in de cl ik Ben ajacied tot de dood geen maar ik gun het psv wel voor belang voor nl voetbal

29 augustus 2018 om 12:34

Moss_side

Leuk dat je Vitesse Feyenoord en Az noemt maar Ajax achterwege laat. Die hebben het bijv vorig seizoen ook verkloot. In de regel verkloten alle Nederlandse clubs het vaker dan dat het goed gaat.

2 dagen achter elkaar Nederlands voetbal slaat nergens op. Als PSV Europa league haalt en Ajax speelt op woensdag heb je ook 2 dagen achter elkaar Nederlandse clubs. Worden PSV en Ajax in eenzelfde helft van toernooi gedropt dan hebben ze allebei wedstrijden op dezelfde dag..

29 augustus 2018 om 13:30

Iedereen hier negeert Formus maar hij heeft gelijk: in de Europa League haal je meer punten dan in de CL. Het kan wel beter zijn voor het aanzien van de competitie mits er redelijk gepresteerd wordt in de CL. Maar met het huidige team van PSV zie ik dat niet gebeuren. De kans op een schande zoals Feyenoord een paar jaar terug is groter.

29 augustus 2018 om 13:47

Wat schiet je er mee op? Zal ik je uitleggen.. Europese punten pakken zodat we in de toekomst makkelijker de CL in kunnen gaan en dus makkelijker miljoenen kunnen verdienen.. Ook aantrekkelijker om voor grotere spelers om in de Eredivisie te spelen.. Het is al jaren het onderwerp! Onder een steen gelegen ofzo?

29 augustus 2018 om 13:53

Ha ha.. Hup Psv, vanavond!!!
Dat ik zoiets ooit roepen zou, als Ajax fan.

Het algemene belang van het NL voetbal moet voorop staan!

29 augustus 2018 om 14:10

En hoe denkt u man over de prestaties van zijn club BUVOVV? Het flitsende voetbal met de bal kort aan de voet en dan de lange pass principe is al een tijdje niet meer te zien. Zou het te maken kunnen hebben met het vertrek van de hersteltrainer Bep van Mokum?

29 augustus 2018 om 07:54

Je vindt dat Ajax nog niet genoeg geld heeft? Ik zou als Utrecht supporter willen dat ze allebei CL spelen. Hoe mooi is dat voor het Nederlandse voetbal?

29 augustus 2018 om 13:31

Genoeg geld bestaat niet.

29 augustus 2018 om 07:54

Nee hoor, laat ze maar lekker doorgaan. Twee ploegen om in de poulefase naar uit te kijken, dat is toch prachtig? En met een heel klein beetje geluk hebben we een Nederlandse finale in de CL dit jaar!

29 augustus 2018 om 07:55

Ze hoeven alleen maar het tv-geld te lenen dus dat zou misschien 3 miljoen schelen..

Nee hoop dat beide doorgaan, is alleen maar goed voor het Nederlands voetbal

29 augustus 2018 om 08:22

Ze hoeven inderdaad maar Max 6 min te delen maar PSV krijgt wel in een keer ook grote financiële mogelijkheden. Dus relatief gezien is kwalificatie van PSV slecht voor Ajax (enkel vanuit concurrentieoverwegingen bekeken)

29 augustus 2018 om 08:44

Of juist goed? Hoe meer je concurrent kan doen des te meer je van jezelf weet dat je het nog beter moet doen. Vanavond mag PSV van mij part doorgaan. Eindelijk weer eens 2 Nederlandse clubs in de cl. Lekker

29 augustus 2018 om 09:32

Sanmarcos; maar PSV zal doordeweeks dan ook vol moeten gaan ipv een B-elftal in de onbelangrijkere EL. Dit heeft invloed op de wedstrijden het weekend ercoor en erna. Dus daar valt weer winst te behalen voor Ajax ivm wanneer PSV EL zou spelen

29 augustus 2018 om 07:57

Joh, het enige wat dan met PSV gedeeld moet worden is het geld van de marketingpoule/tv-gelden, en dat is sowieso maar 3 tot 6 miljoen. Als PSV zich plaatst, kost dat Ajax dus hooguit 3 miljoen. Om ze nou daarvoor dat succes (ook voor het Nederlandse voetbal) te misgunnen... Ben je gek? Kom op, PSV!!

29 augustus 2018 om 07:58

Wat kan mij dat geld boeien. Wij MOETEN punten pakken als Nederland zijnde. Ik hoop enorm dat PSV zich plaatst en dat ze beide goede prestaties leveren in de CL.

29 augustus 2018 om 08:20

Ik denk dat PSV in de EL meer punten pakt dan in de CL. Ondanks de 4 bonuspunten in de CL. Ook de kans op overwinteren acht ik groter. Dus voor de punten moet PSV naar de EL

29 augustus 2018 om 09:29

PSV speelt net als Ajax beter tegen grotere tegenstanders. Dan kun je toch beter voor de CL gaan en 3e proberen te worden, dan dat je er in de groepsfase EL al uit vliegt. Wellicht worden ze met een beetje een gunstige loting zelfs 2e in de CL poule. Daarnaast spreekt er weinig ambitie uit je opmerkingen. Het gaat ook om het aanzien van de hele Eredivisie hè, is echt belangrijk voor de toekomst.
Alsjeblieft niet aankomen met dat je realistisch bent. Mensen die die kaart spelen zijn 9 vd 10 keer gewoon pessimistisch.

29 augustus 2018 om 10:44

Het is ook het beste voor beide ploegen om derde te worden en in de europa league in te stromen. De kans is dan hoog dat ajax of psv de halve finale haalt.

29 augustus 2018 om 12:36

@sanmarcos,

Dat geldt voor Ajax ook. Die zullen ook meer punten maken in de EL dan in de CL en ook voor hen in de kans op overwinteren groter in de EL dan in de CL

29 augustus 2018 om 13:36

Wat zeg jij nou? Ajax gaat de CL gewoon winnen!

29 augustus 2018 om 07:59

Het zou juist fantastisch zijn als PSV ook door gaat, voor het Nederlands voetbal.
Wat je doet is provoceren, niet doen !

29 augustus 2018 om 08:05

Ik snap mensen met zijn mening totaal niet, maar ik zie niet in wat hier provocerend aan is. Zijn clubgevoel is misschien groter dan dat voor het Nederlandse voetbal in het algemeen.

29 augustus 2018 om 08:23

Daarom kan het wel een domme opmerking zijn. Als PSV geen punten pakt zakt Nederland steeds verder weg. Dat kan zijn geliefde Ajax nooit compenseren waardoor straks zijn geliefde Ajax ook geen CL meer speelt. Nu 3 miljoen meer kost straks 40 miljoen minder.... met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.

29 augustus 2018 om 10:40

Hij is niet eens een Ajacied. Hij is een supporter van ManU.

29 augustus 2018 om 13:38

Alsof PSV in de CL punten gaat pakken. Waarom blijven mensen die onzin steeds herhalen?

29 augustus 2018 om 07:59

Zo kortzichtig. We moeten stijgen op de coëfficiëntielijst. Dat levert straks veel meer op en is goed voor het Nederlands voetbal!

29 augustus 2018 om 08:20

In de EL zal dat beter gaan

29 augustus 2018 om 08:40

Ehm nee. Je krijgt meer punten in de CL. Daarbij kunnen ze altijd na de winter nog verder in de EL.

29 augustus 2018 om 08:44

Stel PSV haalt ook de CL dan heb je extra punten voor op de coefficientenlijst (4,5 of 5 punten?) en nog de CL inkomsten.

Wanneer vervolgens de inzet is om 3e in de poule te worden minimaal kan je in de EL dus nog gewoon verder en meer punten scoren. Het is echt uiterst zonde dat AZ en Vitesse met een sterke selectie dit jaar het niet gered hebben.

29 augustus 2018 om 13:44

Onzin myvision. In de Europa League krijg je evenveel punten voor een overwinning of gelijkspel als in de CL. En voor een 6-0 afstraffing tegen Real Madrid krijg je helemaal niets.

29 augustus 2018 om 07:59

Ik heb liever een kans om weer een vaste plek te bemachtigen in de cl dan dat je alleen het tv geld krijgt

29 augustus 2018 om 08:01

Dat is een erg kortzichtige en zelfs domme gedachte. Ook voor Ajax is het beter als PSV zich plaatst. Er zijn punten nodig, zodat Nederlandse clubs zich in de toekomst eenvoudiger kunnen plaatsen.

29 augustus 2018 om 08:02

Treurige reactie dit en lekker kortzichtig. Je deelt tv gelden, dat is bij elkaar 3 tot 6 miljoen verschil als psv het niet haalt. Maar jij wil liever volgend jaar als kampioen zijnde weer voorronnde moeten spelen omdat we te weinig punten hebben voor een vaste cl plek, omdat je dan 6 miljoen meer hebt?

29 augustus 2018 om 08:05

Nee man zo moet je niet denken. Waarom zou je een ander iets misgunnen als je er zelf ook nog beter van wordt. Cl en el moet je zien als het Nederlands elftal. Moet natuurlijk niet... iedereen zijn mening natuurlijk. Psv moet ook gewoon Europees spelen anders krijgen ze het ook straks makkelijker in de competitie

29 augustus 2018 om 08:08

PSV speelt na vanavond sowieso 6 Europese wedstrijden. Afhankelijk van het resultaat wordt dat CL of EL.

29 augustus 2018 om 08:12

Wat een zielige reactie @ Moss_Side. Het gaat om het NL voetbal. Om internationaal weer aan te haken moet ook psv zich plaatsen. In NL ben ik anti ajax maar gisteren voor nl blij dat ze zich geplaatst hebben en ze spelen momenteel gewoon goed voetbal. Psv nog door en eindelijk weer 2x in de week cl voetbal kijken naar NL clubs ipv naar alleen buitenlandse clubs

29 augustus 2018 om 08:14

Jij spoort niet, om het geld hoeft Ajax het niet te doen.
Competitie mag psv van mij alles verliezen maar Europees moet elke Nederlandse club zo ver mogelijk door, wel is gehoord dat Nederland de punten hard nodig heeft.
Weer zo'n hater wordt volwassen man

29 augustus 2018 om 08:29

@moss_side

Je schrijft: "mooi stuk. Ajax zit eindelijk weer in de CL. Hoop dat PSV vanavond niet doorgaat. Anders moet Ajax het CL geld delen met Psv. Liever dat Ajax alleen CL speelt en het hele CL bedrag pakt".

Kortzichtige reactie. Als PSV wint, verdient het team 4 punten voor de coefficientenlijst en daarmee krijgt NL de 11e plaats in zicht. De 11e plaats betekent in de meeste gevallen rechtstreekse plaatsing voor de poulefase voor de kampioen van NL. Normaal gesproken komen daar alleen de plaatsen 1 t/m 10 voor in aanmerking, maar als de winnaar van de CL zich via de competitie plaatst, hetgeen bijna altijd gebeurt, schuift de kampioen van nummer 11 een plaatsje op. Ook hoeft de nummer twee maar twee voorronden te spelen en komt mogelijk, afhankelijk van de geplaatste clubs in de voorronden, meteen in de play offs terecht. Jouw korte termijn denken kan Ajax op de wat lagere termijn tientallen miljoenen euros schelen en je reactie is daarom verschrikkelijk onnadenkend om niet te zeggen dom. Ajax en PSV hebben elkaar nodig en NL Ajax en Psv. De clubs zijn weliswaar concurrenten maar hebben ook hetzelfde doel. De supporters van die clubs zouden elkaar dan ook moeten steunen ipv elkaar het licht in de ogen te misgunnen. Gelukkig blijkt uit de reacties op je bijdrage, dat de meesten van hen dat wel beseffen.

29 augustus 2018 om 08:39

Naast dat de meeste Ajacieden het PSV als kampioen ontzettend gunnen dat ze het kampioenenbal bijwonen, want daarom is de Europa Cup 1 ooit bedacht, is het voor Ajax op lange termijn natuurlijk ook veel beter als er twee clubs de bonuspunten van de CL ophalen voor de coefficientenlijst. Deze voorrondes zijn me prima bevallen maar liever heb ik gewoon de kampioen direct geplaatst in de CL dus als we daar dit seizoen weer een behoorlijke stap naartoe kunnen zetten als PSV en Ajax zijnde dan is het geld totale bijzaak.

29 augustus 2018 om 08:48

Laat ik voorop stellen dat ik ook hoop dat PSV zich plaatst. Want dat komt de aantrekkelijkheid van de eredivisie alleen maar ten goede. Vanuit zuiver clubbelang is er wel wat voor te zeggen dat Ajax de enige Nederlandse club zou zijn die zich plaatst, alleen niet door de 3 miljoen die Ajax meer krijgt maar doordat PSV miljoenen misloopt. Hierdoor zou het nationale verschil groter kunnen worden. En zou Ajax, indien het structureel elk jaar kampioen wordt, zich middels minder voorrondes makkelijker kunnen plaatsen. De broodnodige punten kan PSV ook in de EL pakken.

29 augustus 2018 om 08:48

@mos t enige gedeelte waar ik het mee eens ben is de wedstrijd die ik kijk op tv. Ik ga idd ook niet snel psv kijken en zie liever een andere CL wedstrijd. Gelukkig heb je daar gewoon ziggo sport voor en andere opties op internet. Valt genoeg te zien dus.
Hoe meer punten Nederland pakt, hoe groter de kans is dat Ajax vaker CL speelt.
Daarnaast scheelt het maar een paar miljoen...totaal niet interessant.
En waar psv de europa league niet echt serieus neemt (miss met v bommel anders?), geven ze in de CL ook vol gas. Meer kans dus op punt verlies in de competitie, dus meer kans op een kampioenschap voor Ajax.

Hup psv!

29 augustus 2018 om 08:53

Lekker de miljoenen incasseren en dan elk jaar voorrondes spelen, omdat Nederland dan te weinig punten pakt op Europees niveau met de kans dat elke tegenstander je het lastig kan maken waardoor je Europees voetbal kan gaan missen?

29 augustus 2018 om 10:14

3x een uitverkocht huis in de voorronde heeft Ajax geen windeieren opgeleverd en ze hebben zich op overtuigende wijze geplaatst wat vele niet gedacht of gehoopt hadden.

29 augustus 2018 om 09:01

Dan speel je straks als kampioen van Nederland 5 voorrondes voor Champions league voetbal....

29 augustus 2018 om 09:26

Je bent niet goed Moss. Wat kan dat geld nu boeien. Het is belangrijk dat beide teams de CL in gaan, punten pakken voor NL. Anders moeten we over 2 jaar 800 voorrondes spelen, dan pak je nooit meer die miljoenen. PSV moet vanavond doorgaan, maar het is heus geen ramp als er nog een verlenging achteraan komt

29 augustus 2018 om 12:56

Moss_side,

Jammer dat je zo reageert, het is gewoon goed voor het NL voetbal als er 2 clubs uit NL in de CL spelen.

Ajax krijgt zat geld, nu al 40 miljoen, en we hebben nog zat geld, dus ik hoop dat PSV ook in de CL komt, dat is goed voor het aanzien van ons kleine landje!

Ajax is niet afhankelijk van PSV voor het geld, ja misschien dat ze nog wat meer krijgen, maar we hebben zoveel spelers rondlopen die straks voor echte hoofdprijzen weggaan dat we dit niet nodig hebben.

Als we financieel aan de grond zouden zitten en het keihard nodig zouden hebben, zelf dan gun ik het ze nog.

In Europa ben ik voor alle Nederlandse clubs, net zoals in Oranje het mij niet uitmaakt wie scoort, als we maar winnen. Jammer dat je wat vertroebeld bent in je mening.

Het is een compliment naar Overmars toe en ook naar ten Hag. Want hij heeft er toch vrij snel een eenheid van gemaakt.

Verder heb ik gisteren genoten van Daley blind. Wat een rust heeft die jongen. Super intelligent en zijn voor timing en positie is echt subliem. Deze selectie heeft veel voetbalintelligentie en is een stuk volwassener. Prima gedaan van Marc en Erik.

29 augustus 2018 om 08:01

Eens wat betreft Overmars en Ten Hag. Op de trainer wordt snel afgegeven (en z'n uitstraling blijft om te janken), maar hij verdient de credits voor de CL-plaatsing.

Blind was gisteravond uitstekend, maar vond ik hiervoor toch niet denderend. Hoop dat hij deze vorm vasthoudt, is dan een prima speler voor Ajax. Al met al staat er een prachtige selectie die echt moet kunnen oogsten dit seizoen.

29 augustus 2018 om 08:06

Het probleem met Daley is altijd dat het er niet spectaculair uit ziet. Het zit in de kleine dingen. Als je hem bekijkt dan is hij te traag, fysiek niet sterk genoeg. Maar deze jongen haalt het maximale uit zijn talent door zijn intelligentie. Hij is vaak situaties voor. Super slimme positionering. Voetbalt vooruit en weet de juiste man aan te spelen. Zo super belangrijk voor de opbouw. Ik word bijzonder blij van het duo Blind/de Ligt.

29 augustus 2018 om 12:57

Idd ja. Wat was hij goed man. Zoals Hans Kraaij laatst bij vi zei. Hij speelt echt elke bal goed in de voeten. Hij weet wanneer je een bal naar voren moet rossen. Toen Frenkie dat hakje deed in de eigen 16 zag je Blind en De Ligt gelijk op Frenkie van wtf doe je man. Was echt mooi om te zien. Bovendien wint hij ook gewoon veel kopduels.

29 augustus 2018 om 08:04

Ik was ten Hag tegen het einde van het vorige seizoen behoorlijk beu en ik had er echt maar weinig geloof in. Moet nu toch bekennen dat hij het aardig op de rit heeft en dat de beste man toch wel een compliment verdiend. Hetzelfde eigenlijk ook wel voor Ziyech.

29 augustus 2018 om 08:09

Ik zat in hetzelfde schuitje. Hoor. Ik denk dat elke Ajacied ziet hoeveel talent Ziyech heeft. Maar vorig jaar zat het probleem in de mentaliteit. Dit jaar. Woahhh wat speelt hij goed. Ik heb ook zo het idee dat met betere spelers om hem heen dat hij ook beter gaat spelen. Kan meer de bal kwijt.

Ten Hag speelt niet geheel mijn voetbal. Maar het is een eenheid. Het staat sterk en het elftal lijkt goed voorbereid op de tegenstander. En met zo'n selectie lijkt het makkelijk om te presteren. Maar een team en eenheid maken is bijzonder moeilijk. Dat heeft hij bijzonder snel voor elkaar.

29 augustus 2018 om 08:11

Inderdaad. Blind valt niet echt op, maar zijn verdedigend en oplossend vermogen is tot nu toe subliem. Compliment aan Erik en Marc. Alleen de spits mist nog teveel kansen.

29 augustus 2018 om 08:34

Voor mij was ziyech gister de man, opzetten van aanvallen, controlle, dreiging, overzicht.. Elke x als hij aan de bal was gebeurde er iets, eigenlijk als ik de reacties van gister en vandaag lees, vind ik hem een beetje onderbelicht... Elke aanval ging via ziyech naar mijn mening

29 augustus 2018 om 10:56

Ziyech werd gister op TV een van de uitblinkers genoemd, hij blijft echt niet onderbelicht, hij speelde gewoon erg goed.

Voor de ontwikkeling is het zeker mooi, financieel gezien is het goed en ook voor de supporters is de CL leuker. Echter dat het meer punten op de coëfficiënt ranglijst zou opleveren zie ik nergens onderbouwd staan. Als ik op de UEFA website kijk naar hoe de puntentelling loopt krijg je net zoveel punten voor een gewonnen wedstrijd in de EL als in de CL. Dus dat lijkt geen meerwaarde te zijn. Voor het plaatsen an sich krijg je wel iets meer punten maar dat staat dan gelijk aan 2 gewonnen wedstrijden. Maar, gezien de tegenstand in de EL, is het aannemelijker dat je hier meer wedstrijden gaat winnen. Dus dat het daadwerkelijk goed is voor de ranglijst ben ik nog niet helemaal van overtuigd. Of zie ik nu iets over het hoofd?

29 augustus 2018 om 08:02

Ik ben het met je eens hoor, als Ajax in de groepsfase van de EL had gespeeld is het daar een van de absolute topploegen in pot 1. Dan ontloop je dus alle topploegen en word je gewoon geacht eerste te worden in je poule en zou je toch echt minstens 4 van de 6 wedstrijden moeten kunnen winnen, zo niet meer - in de CL is het allemaal nog maar afwachten welke mogelijkheden er bij de loting liggen, maar zwaar wordt dat sowieso. In de EL zal het punten sprokkelen dus een stuk makkelijker gaan, maar de sportieve uitdaging is ook wat waard he

29 augustus 2018 om 09:27

@ Kabal

Met de overtuiging waar Ajax op het moment mee speelt is een eventuele groepsfase overleven ook geen onmogelijke gedachtegang. Desondanks stroomt Ajax binnen in pot 3 en normaliter zijn ze het aan de stand verplicht om minimaal derde te worden in de poule. Voor PSV is dit uiteraard ook het geval.

Door te plaatsen voor de groepsfase CL pak je de coefficientie punten en normaliter zullen ze allebei verder gaan in EL of zelfs CL waardoor ze daar nog meer kunnen pakken.

Mogelijke tegenstanders uit pot 4:
Valencia
Viktoria Plzen
Club Brugge
Galatasaray
Young Boys
Internazionale
1899 Hoffenheim
AEK Athene

Zeg nou zelf, deze namen zijn niet beter/verder dan een Kiev/borisov. Sterker nog, laatstgenoemde hebben afgelopen jaren veel beter gepresteerd internationaal.

29 augustus 2018 om 12:38

Inter en Valencia niet verder dan Kiev of Borisov? Ben je gister tijdens het feesten geslagen met een flesje bier?

Inter en Valencia zijn 2 a 3 stappen groter dan Ajax. Die twee clubs zijn net onder Europese top. Ajax is een leuke Europese middenmotor.

Daarnaast zijn Hoffenheim en galatasaray ook geen misselijke tegenstanders hoor. Die zijn niet te onderschatten

29 augustus 2018 om 09:44

Plaatsing voor CL groepsfase alleen levert al 4 bonuspunten op, als je in de groepsfase 3e wordt en daarna ver komt in EL is eigenlijk de ideale realistische situatie voor de coã«fficiã«nt. Stel je doet het echt goed dit jaar en je wordt 2e dan krijg je bij het halen van de volgende ronde weer 5 bonuspunten. Dat tikt wel lekker aan hoor, zeker omdat je dan dus ook al heel wat potjes hebt gewonnen.

29 augustus 2018 om 09:49

@Andersen, niet per se.
Ten eerste is 3e worden absoluut geen zekereheidje. Daarnaast om 3e te worden volstaan 6punten meestal. Als je in de (in theorie) ‘makkelijkere’ EL vier keer wint geeft dat hetzelfde resultaat qua ranking/punten.

Maar goed dat is allemaal koffiedik kijken, eerst maar eens genieten van de plaatsing en dan maar zien wat er uit de koker komt.

29 augustus 2018 om 09:44

Voor punten maakt het inderdaad vrij weinig uit of je nu CL of EL speelt als je er vanuit gaat dat je 3e wordt in CL en 1e of 2e in EL. Maar goed nu zijn de punten vast binnen, je weet maar nooit of je die 2potjes in EL wint.

Wat natuurlijk wel meespeelt is dat winnen van de kwalificatie potten natuurlijk ook wat oplevert. Ajax heeft nu in augustus net zoveel punten gesprokkeld als 2overwinningen en 1gelijkspel in de CL.

En als je bonuspunten meerekent dan heeft Ajax nu al meer punten gehaald dan Ajax, PSV, Utrecht en Vitesse bij elkaar vorig seizoen

29 augustus 2018 om 09:44

@kabal, plaatsing voor de groepsfase levert al bonuspunten op die je niet krijgt in de EL, plaatsing voor de volgende ronde levert in de CL altijd bonuspunten op, in de EL speelt dit pas vanaf de kwart finale.

Dan het puntensysteem zelf, een gelijkspel is 1 punt een overwinning is 2 punten. die 4 bonuspunten staat dus zoals je zelf concludeert gelijk aan 2 overwinningen. Win je dan tijdens de groepfase twee keer van de laag geplaatste en sleep je ergen nog een gelijkspel vandaan heb je gewoon 9 punten te pakken in totaal. Daarvoor moet je al vier keer winnen en 1 keer gelijkspelen in de EL groepsfase (en dit is echt geen onrealistisch beeld wat ik hier schets, dat hebben Ajax en PSV wel vaker gedaan in de CL om zo op de derde plek te eindigen).

Als je kijkt naar de mogelijke tegenstanders van pot vier dan moet dit tegenclubs als Viktoria Plzen, Club Brugge Galatasaray, Young Boys en AEK Athene toch echt mogelijk zijn (zeg niet dat ze die tegenstanders ff oprollen, maar er liggen toch echt mogeljikheden). Tegen internationale, Valencia en Hoffenheim wordt het moeilijker (niet onmogelijk, wel echt heel moeilijk). Als je vervolgens uit pot 2 een Porto, Benfica of United treft (zeker in huidige vorm), zit er over twee wedstrijden een gelijkspelletje in, misschien wel een overwinning in (zeker thuis).

Het is dus afhankelijk van de loting, maar door het samen douwen van alle winnaars in pot 1 (zowel kampioenen als cl/el winnaars) is er wel een stuk meer mogelijk en behoort een poule bestaand uit de kampioen van Spanje, Duistland, Engeland en Nederland toch echt tot het verleden (en zelfs toen flikte Ajax het om derde te worden met een overwinning en een gelijkspel).

Maar feit blijft dat je bij plaatsing gewoon 1/3 van het maximaal aantal te behalen punten in de EL groepsfase cadeau krijgt en dat is echt veel. Want ff meegaand met het voorbeeld van Magnetics dat je minimaal 4 van de 6 wedstrijden wint in de EL dat is 8 punten, dan heb je er dus gewoon al meer gehaald met 2 overwinningen op de tegenstander uit pot 4 en 1 gelijkspel tegen de tegenstander uit pot 2 in de CL.

29 augustus 2018 om 10:03

Dat noem ik nou een onderbouwing😇 thanks!

Misschien ondanks dat ik er ontzettend van baalde is dat gelijk spel tegen Heracles wel goed geweest omdat ze zelf gemerkt hebben dat je op halve kracht zelfs tegen een middenmotor het moeilijk krijgt
Supergaaf dat ze het gehaald hebben nu het proces doorzetten in de competitie

De eerste wedstrijd die ik in het nieuwe seizoen zag van een Nederlandse club viel me zeker niet tegen. Ik vind het wel moeilijk te zeggen hoe sterk Kiev nu was, maar aan de andere kant zag het er zeer acceptabel uit wat Kiev in de eerste 10 minuten liet zien, maar Ajax draaide het knap om en liet zeer leuk voetbal zien.
Ik ben wel benieuwd hoe Ajax stand houdt tegen betere teams, maar dat gaan we dus zien nu ze het hoofdtournooi hebben bereikt. Knap gedaan, 3 voorrondes overleefd !
Vanavond uitkijken naar Psv.

29 augustus 2018 om 09:12

Ik vond Kiev eigenlijk in 2 wedstrijden helemaal niets...

Maar daarmee doe je wel Ajax tekort, want die speelden heel behoorlijk; gemakkelijk voetballend. Ajax zal in de CL verder getest worden.

29 augustus 2018 om 09:48

Ik vond Kiev ook erg matig, maar die hadden voor ze Ajax troffen nog geen minuut achter gestaan dit seizoen en vrijwel geen goals tegen. Dus misschien was het wel de kracht van Ajax. Ze hebben bijvoorbeeld al wel 2 keer van Sjachtar gewonnen, die zitten in de CL straks gewoon in pot 2.

Voor het geld doet Ajax het niet. Voor het sportieve aspect. Champignons League hoort bij Ajax. Na vier jaar mogen we weer! Hopen dat PSV het ook haalt, het zou het tot nu rampzalige seizoen (uitschakeling Feyenoord, Vitesse en AZ) een stukje beter maken. Maar eerlijk is eerlijk: Ten Hag had het goed voor elkaar. Het stond, zoals vaker Europees dit seizoen, gewoon goed. Bedankt Ten Hag! En bedankt Overmars voor het vroeg rondkrijgen van de selectie (en degene die hem toestemming hebben gegeven voor deze koers op de transfermarkt)! Zie hier het resultaat. Wordt een mooie strijd met PSV maar na het zien van deze wedstrijden verwacht ik de schaal aan het einde van het seizoen in Amsterdam (ik weet dat het seizoen nog lang is).

Nu PSV ook doorbeuken en eens laten zien wat we waard zijn. Mooie loting hopelijk en een fijn resultaat tegen een gevestigde naam zal ons goed doen. Punten harken als de rest van nederland er met de pet naar gooit

Mooi, eindelijk weer eennpasse partout bestellen voor europese wedstrijden..yes CL in de JC Arena...
Nu hopen dat PSV het ook haalt en.miaschien dat we dan weer een beetje vooruit gaan.op de internationale rankings

Blind liet zien waarom hij voor relatief veel geld terug is gehaald. Wat speelde hij geweldig. Verdedigend zo slim, rustig en vooruit denkend in de passing. Al het opportunistische gezeik over zijn traagheid of dat hij op het middenveld moet, kan weer de prullenbak in. En Tadic was minder, maar alsnog bijna twee assists. Dit elftal is voor een groot deel goed dankzij Overmars, maar Ten Hag moest er dan toch maar een team van maken. Dat heeft hij uitstekend gedaan (De Ligt aanvoerder, Blind achterin, Mazraoui rechtsback, Schone voor controle, de dynamiek voorin).

Waar mijn club het moest afleggen tegen trencin laat de aartsrivaal zien hoe het moet. Hartstikke knappe prestatie. Gefeliciteerd

Maar het is nu zaak om met beide benen op de grond te blijven en om het in zowel de CL als competitie te laten zien. Aangezien Ajax in pot drie zit zal het sowieso een zware poule worden. Ik gun de amsterdammers wel een overwintering in Europa (CL of EL), zolang De competitie maar voor ons is.. hoop doet leven toch.

Mooi dat Ajax als Nederlandse club eindelijk hun nek hebben uitgestoken. Ze zijn jaren beschimpt van een zuinige ploeg, die niet durft te investeren. Maar dit seizoen is het spaargeld aangesproken middels goede aankopen als Tadic en Blind. En eigenlijk net zo belangrijk is het behoud van De Ligt, Ziyech, Onana en De Jong.

Via een goede reeks met goed voetbal CL afgedwongen. Alleen nu Ajax veel wedstrijden gaat spelen, kan het hebben van 1 spits (huntelaar) je we opbreken. Wordt Dolberg weer fit en zo goed als weleer en Sierhuis komt nu nog tekort. Dus dan is 1 spits mager.

Hopelijk heeft deze wedstrijd en het feestje daarna er flink ingehakt zodat zondag de punten in Ernhem blijven

Dit is zo belangrijk. De kans dat alles spelers waar zoveel interesse in is nu nog een jaar blijven is nu zeer groot. Daarnaast maak je de grote investeringen in Tadic en Blind meteen goed.

Toch mooi om voor de grootste rivaal te juichen. Europees voetbal is zo waanzinnig, de sfeer alleen al. Klasse gedaan Ajax,nu wij! Sta de hele ochtend al te stuiteren!

29 augustus 2018 om 10:47

Ik had dat gisteren dus! Kon niet wachten tot 's avonds. Veel succes vanavond maar ik twijfel er niet aan dat PSV dit gaat redden.

29 augustus 2018 om 11:18

Thanks! Ik heb er ook vertrouwen in. Mooi met 2 Nederlandse clubs Europa in!

29 augustus 2018 om 14:19

Het is bizar he! Ik herken je gevoel, dat had ik gisteren de hele dag. Vanavond juich ik ook voor jullie en ik heb er alle vertrouwen dat PSV het red. Mooi dit, dinsdagavond en woensdagavond NL voetbal in de Champions League. Is weer lang geleden!

Succes vanavond!

Het is schrikbarend om te zien dat KJH gewoonweg het niet meer heeft. Van Dolberg verwacht ik ook niet veel. AJAX Moet toch nog een spits aantrekken.

29 augustus 2018 om 10:57

Dolberg komt dit jaar gewoon terug op zijn oude niveau en zal verder groeien naar een hoger niveau. Met Tadic en Ziyech krijgt hij zoveel goede ballen, hij zal echt groeien.

Overmars krijgt enigszins de vrije hand, en dit is het resultaat. Dit had al jaren eerder gekund door het grote vermogen van Ajax. Met deze inkomsten is het een verantwoord risico om in de selectie te investeren. Middels kwalificatie voor CL verdien je dat ruim terug en heb je een kwalitatief goede selectie. Hoop dat dit beleid structureel is.

@moss_side

Jij bent gewoon anti Nederland terwijl zo'n beetje iedereen denkt aan de Nederlandse belangen ipv de belangen van de clubs.
De punten zijn zo hard nodig en voor de kortzichtige pessimisten onder ons: in alles komt Nederland altijd terug dus ook met voetbal... wat een pot speelde de Jong en de Ligt gisteren zeg!

29 augustus 2018 om 10:00

Of het goed of slecht is/was voor de punten weet je eigenlijk pas bij de kerst. Zoveel ontloopt het elkaar allemaal namelijk niet of je CL of EL speelt. Hangt uiteindelijk van loting en prestaties af.

Heb je een seizoen zoals Feyenoord vorig jaar in de CL, dan kan je beter EL spelen.
Heb je een seizoen in de EL zoals Vitesse vorig jaar dan kan je beter CL spelen

Ik ben niet echt een fan van een club, maar dit Ajax is zo ontzettend imponerend. Kwalitatief hebben ze gewoon echt minstens Europese subtop niveau.

Het is lang geleden dat ik zo n kwalitatief sterk team uit de Eredivisie in Europa heb gezien.
Dan moet je echt terug naar de tijden van het PSV van Hiddink tegen Milan.

En die de Ligt...mijn god.
Ik hou niet zo van dat ophemelen, maar ik begin nog serieus te geloven dat die jongen het echt in zich heeft om de beste CV ter wereld te worden.

Op 19 jarige leeftijd al zo ontzettend compleet zijn, hij heeft werkelijk alles.
Als deze jongen op een dag niet gezien wordt als een van de beste CV s die NL ooit gekend heeft, eet ik m'n hoed op.

De hand van ten Hag was gisteren voor het eerst duidelijk zichtbaar.Uistekende positie- en tempowisselingen bij balbezit. en "Goed staan en druk op de bal" wanneer niet in balbezit alsof Dynamo met een selectie van Bayern te maken had. Tegen dit Ajax viel voor Dynamo geen eer te behalen.Significant klasseverschil.Nu nog de productiviteit

Ik moet toegeven dat ik ook een van de mensen was met forse kritiek op ten Hag, maar hij zet hier gewoon een fantastische prestatie neer. Ja hij heeft het materiaal, maar je moet het ook maar flikken om Ajax in zo'n korte tijd zo te laten voetballen. De wedstrijd van gisteren deed me beetje denken aan de jaren 90. Niet dat het niveau hetzelfde is, maar de rust aan de bal, het eenvoudig vinden van de vrije man en het domineren van zo'n beladen uitwedstrijd was toch wel smullen.

Vanavond is het de beurt aan Psv. Wel mooi eigenlijk. Vorige week zat ik nog als een kind zo blij te juichen toen PSV scoorde in Borisov, was ik een paar dagen later enorm gefrustreerd dat ze in de blessuretijd de winnende maakte tegen PEC Zwolle en vanavond ben ik dan weer voor eventjes vol voor Psv. Een heerlijke haat-liefde relatie op het moment. Zou toch fantastisch zijn om twee Nederlandse ploegen in de Champions League te zien!

29 augustus 2018 om 11:04

Absoluut, Ten Hag heeft er een geweldig team van gemaakt, je ziet dat alle spelers het naar hun zin hebben. Ik krijg hetzelfde gevoel als onder Bosz in de tweede seizoenshelft.

Ben het helemaal met je eens, en de eredivsie moet ik niks hebben van PSV maar in de CL zou het geweldig zijn als ze doorgingen. Ze moeten de financiele aansluiting bij Ajax ook niet missen, de eredivisie heeft minimaal twee toppclubs nodig om de spanning erin te houden. Nu heeft Ajax een doel, PSV achterhalen. Dat zorgt er ook voor dat men wekelijks beter wil worden, want we staan nog niet eerste, we moeten PSV achterhalen.

Zo wat er nog al niet kan veranderen in minder dan 2 maanden tijd. Overal en continu had iedereen over Ten Hag weg had gemoeten of ontslagen worden... NU eindelijk weer CL voetbal mede dankzij hem en zijn tactiek. Gefeliciteerd Ajax fans en fans van Nederlands voetbal. Dik verdiend. Mooi dat Overmars en Co Ten Hag gewoon tijd gegund hebben!!

29 augustus 2018 om 11:05

Iedereen ziet ook dat het elftal echt plezier uitstaalt, de spelers hebben er echt zin in. Daarmee laat Ten Hag zien dat hij een hele goede coach is. Want het begint allemaal met het echte willen.

29 augustus 2018 om 11:41

Zondag punten verspelen in Arnhem en het sentiment is weer totaal anders.

Wat ik wel heel grappig vind is dat ik hier boven diverse mensen met juichteksten ontwaar die nog maar enkele weken geleden het ontslag van Ten Hag bepleitten.
Ik zou het wel leuk vinden als die hier hun ongelijk zouden durven toegeven.
Ajax/overmars heeft de investering die is gedaan (met name in Blind en Tadic, nu al dik terug verdiend.
Want niet alleen is mede dankzij die twee spelers het geloof ontstaan dat er iets moois te halen was, hetgeen nu ook is gelukt, maar er zit ook nog een effect achteraan.
Nu Ajax in de groepsfase gaat spelen gaan een groot aantla talenten zich daadwerkelijk op het allerhoogste podium etaleren.
Straks is niet alleen Frenkie de Jong de vele miljoenen waard die nu schijnbaar al geboden worden.
Als Ajax straks in de groepsfase net zo durft te voetballen als gisteren dan zijn straks alle spelers vele miljoenen meer waard dan tot nu toe.
Ook dat kan dan indirect als de winst worden gezien van het binnehalen van Blind en Tadic.
Daaarmee zijn allen die op deze plaats hun gal spuwden over het aantrekken van Blind en Tadic door Ajax definitief in het ongelijk gesteld.
Ik ben benieuwd of ik hieronder iemand ga zien die dat ook toe durft te geven.

29 augustus 2018 om 13:10

theo uphus,

Ik ben ook iemand die constant kritiek heeft of had op ten Hag. En ja ik ben nog niet overtuigd, maar door het halen van de CL is dat wel een stukje beter geworden.

Vergeet niet dat hij voor NL maatstaf hele goede voetballers heeft, de beste selectie in mijn optiek.
Daar moet veel meer uitgehaald worden zeker in de competitie. Maar Europees ziet het er goed uit, daar kan ik niet over klagen.

De man komt op de camera ongemakkelijk en best moeilijk verstaanbaar over. Ook klinkt hij niet altijd even intelligent maar als de resultaten zo blijven komen zal me dat een worst wezen.

Blind was ik ook enorm kritisch op, maar ik zag gisteren eindelijk een wedstrijd van hem waarvan ik dacht, hehe...hij heeft voorheen zoveel fouten passes gegeven, en iemand van zijn status mag dat niet doen.

Ik ben nog altijd niet overtuigd van hem, maar misschien is hij wel goed voor de balans. In de verdediging vind ik hem beter dan op het middenveld.

Nou Overmars, nu nog een spits en vleugel halen, en misschien een verdediger. Ik denk dat voor Ajax Sol van W2 een goeie spits kan zijn, is sterk en best technisch en scoort behoorlijk vaak, ook vorig seizoen, ik zou het wel wagen.

Ik denk dat die voor een paar miljoen op te pikken is, en ja dat is niet leuk voor W2, maar dan kunnen jullie misschien genieten als hij scoort in de CL

Eindelijk eens een Ajax gezien in de 6 wedstrijden die eigenlijk alle wedstrijden, dus ook uit goed speelt. Dat bied echt perspectief voor de groepsfase mits we niet weer een belachelijk zware poule loten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren