Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Rapport Nederlands elftal: van ‘hero’ naar ‘zero’ in 4 dagen tijd

Laatste update:

Het Nederlands elftal is er niet in geslaagd om de oefeninterland tegen Duitsland winnend af te sluiten. In Frankfurt was de gastheer van het komende EK met 2-1 te sterk. Voetbalzone beoordeelt de basisspelers van Oranje met een rapportcijfer.

Bart Verbruggen 7


Bart Verbruggen wist op voorhand dat hij het tegen de Duitsers moest laten zien, daar vrijdag de voorkeur uitging naar Mark Flekken. De doelman van Brighton & Hove Albion moest al in de elfde minuut vissen na een schitterende goal van Maximilian Mittelstädt, maar kon daar weinig aan doen. Wat volgde waren knappe reddingen op inzetten van Ilkay Gündogan, Jamal Musiala en Thomas Müller. De 2-1 kort voor tijd van Niclas Füllkrug wist Verbruggen net niet te voorkomen.

Denzel Dumfries 5


Dumfries kwam in het eerste kwart van de wedstrijd nauwelijks in het spel voor. De rechtervleugelverdediger, die vrijdag de voorkeur zag uitgaan naar Jeremie Frimpong, werd in het tweede bedrijf vaker gezocht en gevonden. Tot hele gevaarlijke situaties leidde dit echter niet. Verwacht wordt wel dat Dumfries tijdens het EK later dit jaar de eerste keus zal zijn van Koeman.

Matthijs de Ligt 6


In aanloop naar het duel met de Duitsers ging er veel aandacht uit naar De Ligt, daar hij een vertrouwd gezicht is bij onze oosterburen. De mandekker kwam niet heel veel in het spel voor. Soms zocht hij de diepgaande Reijnders via de lucht, maar die ballen kwamen niet altijd aan. Na ruim een half uur spelen verzuimde hij uit een vrije trap van Daley Blind voor gevaar te zorgen door de bal voor het doel te koppen in plaats van op doel. In de tweede helft herstelde De Ligt zich enigszins.

Virgil van Dijk 6


Van Dijk oogde scherp in de duels, maar was in balbezit lang niet altijd zuiver. Crosspasses waren vaak lang onderweg, waardoor deze makkelijk onderschept konden worden. Ook leek de organisatie in de eerste helft niet altijd op orde. Toch komt de aanvoerder over het hele duel gezien net uit op een voldoende.

Nathan Aké 6,5


Net als zo vaak bij het Nederlands elftal begon de opbouw ook tegen Duitsland vaak bij Nathan Aké. De meest linker centrale verdediger in de driemansdefensie zag Joey Veerman en Jerdy Schouten voor zich staan als aanspeelpunten, maar sloeg vaak een station over richting Memphis Depay. De spits liet zich vaak uitzakken tot ver op de helft van Oranje. De afstemming met Veerman en Schouten liet soms te wensen over.

Daley Blind 4,5


Blind had als taak om de gehele linkerkant te bestrijken, daar Oranje met drie centrale verdedigers speelde en twee wingbacks. Heel gelukkig oogde de 106-voudig international echter niet. Na een kwartier raakte hij op kinderlijk eenvoudige wijze de bal kwijt, waarna hij dat moest corrigeren ten koste van een gele kaart. Ook in aanvallend opzicht kwam Blind nauwelijks in het spel voor. Het moet raar lopen wil de voormalig Ajacied een basisplaats hebben op het EK.

Jerdy Schouten 5


De basisplaats van Schouten was misschien wel de meest opvallende aan de kant van Oranje. De middenvelder, die het bij PSV zo goed doet dit seizoen, kwam tegen de Duitsers nauwelijks uit de verf. Koeman roemde hem kort voor de aftrap vanwege zijn zuinigheid in balbezit, maar Schouten leed opvallend vaak balverlies. Ook oogde hij ongelukkig in de communicatie met ploeggenoten, wat tot misverstanden leidde met onder meer Aké.

Joey Veerman 6


Net als Schouten werd ook Veerman geroemd vanwege zijn balvastheid. De middenvelder stond na vier minuten aan het einde van een knappe aanval, toen hij werd bediend door Memphis en beheerst afrondde met de binnenkant van de rechtervoet. Het was voor Veerman zijn eerste interlandgoal. Verder kwam hij niet tot nauwelijks in het stuk voor. Een kwartier voor tijd werd hij naar de kant gehaald voor Marten de Roon.

Joey Veerman tekende voor zijn eerste interlandgoal.

Tijjani Reijnders 4


Reijnders kreeg na het duel met de Schotten het ene na het andere compliment, maar was tegen de Duitsers totaal onzichtbaar. De middenvelder, die veel vrijheid kreeg van Koeman en voor diepte moest zorgen, liep vooral achter Toni Kroos aan. Reijnders werd samen met Donyell Malen heel weinig in het spel betrokken in de eerste helft. Tekenend was een schot dat huizenhoog over ging na een klein uur spelen. Na ruim een uur werd hij uit zijn lijden verlost.

Memphis Depay 6,5


Memphis moest samen met Malen voor dreiging zorgen in aanvallend opzicht, maar liet zich vaak heel ver uitzakken op eigen helft. Na vier minuten spelen was hij belangrijk met de assist op de goal van Veerman. Memphis, die een gedreven indruk maakte, kreeg fysiek gezien veel te verduren tegen Antonio Rüdiger en Jonathan Tah. In de tweede helft stond zijn standbeen een potentiële goal in de weg nadat hij goed werd gevonden door Malen.

Donyell Malen 6


Net als De Ligt speelde ook Malen op vertrouwde bodem. De aanvaller van Borussia Dortmund staat erom bekend dat hij makkelijk meevoetbalt en liet dat ook tegen Duitsland bij vlagen zien. Halverwege de eerste helft had hij een goede diepteloopactie, maar ontbeerde zijn inzet aan kracht en richting. In de tweede helft produceerde Malen een knappe volley en stelde hij Memphis in staat om gevaarlijk te worden. Een kwartier voor tijd werd hij naar de kant gehaald voor Cody Gakpo.

Ben jij het (grotendeels) eens met de cijfers?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Malen is te laag en Schouten was beter dan Veerman.

26 maart 2024 om 22:44

Depay een 6.5 ongelofelijk.

26 maart 2024 om 23:45

Maar Veerman scoorde, ik vind dat altijd wel een paar bonuspunten waard. En gezien de Duitsers ons middenveld totaal domineerden vind ik de lage cijfers voor de Nederlanders wel terecht.

Bizar dat Schouten een 5 krijgt, je miste zoveel toen hij gewisseld was

26 maart 2024 om 22:47

Ik vond hem goed. Samen met Aké, Verbruggen en Depay het best. En nu ik de namen zo zag vergat ik eerder nog Malen. Hij speelde ook prima. Ik vind sowieso dat de cijfers van VZ vaak verrassend zijn trouwens.

26 maart 2024 om 22:48

Het gaat allemaal veels te snel voor Schouten en Veerman. Hoe zuur ook, maar het is het niet. Blijven mooi weer voetballers.

26 maart 2024 om 22:50

Veerman eens maar Schouten heeft bijna geen fout gemaakt.

26 maart 2024 om 22:51

Veerman vond ik vrij matig spelen, maar Schouten vond ik prima aanspeelbaar tussen de linies, je miste hem gewoon gelijk toen de Roon daar kwam te staan

26 maart 2024 om 23:07

Had meer van het koppel Veerman/Schouten verwacht. Had niet echt het gevoel dat ze elkaars kracht gebruikte. Maar ze stonden ook wel tegen hele goede Duitsers op het middenveld.

26 maart 2024 om 23:10

Ja daar zeg je ook wat, toen de Roon daar kwam te staan. De Roon is echt zo ontzettend matig en hoort er niet eens bij te zitten. Schouten hoort gewoon mee te gaan maar als wisselspeler mits Frenkie fit is.

26 maart 2024 om 23:31

95% passnauwkeurigheid en meeste intercepties, met maar 75 minuten speeltijd, maar verder gaat het veels te snel voor Schouten idd

26 maart 2024 om 23:41

Veerman heeft ook diepgaande aanvallers nodig, dan kan hij uitblinken met zn passing. Niet spelers die alleen in de bal komen voorin..

26 maart 2024 om 23:56

@ Hazardinho , precies. Mensen zeggen "het ging te snel voor hem" , maar ik heb hem een keer letterlijk 5 seconden met de bal aan de voet zien staan wachten op beweging voorin...

Deze Blind naast je schiet ook niet op, trouwens. 1-2tjes onmogelijk. Voor mij lag daar de crux voor onze slechte linkerkant, aanvallend. En verdedigend loste Ake alles prima in zijn eentje op.

27 maart 2024 om 07:53

RyanGarcia, voor veerman wel maar Schouten? Die vond ik juist in tegenovergestelde zin opvallen. Voor wie het echt te snel ging was daley blind. En ook Reijnders was deze wedstrijd overal te laat. En veerman ook idd (vooral tweede helft).

26 maart 2024 om 22:52

Had graag nog even Reijnders naast Schouten gezien en dan Simons/ Timber achter de spitsen. Combi Veerman en Schouten is te statisch. Kunnen onder druk beide niet opdraaien, daardoor krijg je onnodig vaak de lange bal van achteren.

26 maart 2024 om 22:58

Onder druk niet open draaien? Met veerman eens, maar schouten voetbalde daar ook vandaag een paar keer heel gemakkelijk onderuit. En in de eerste helft kwam hij meermaals voor zijn man de bal onderscheppen. Hele rare cijfers altijd op vz

26 maart 2024 om 23:04

Een paar keer, dus twee keer in 90 minuten. Ook te vaak niet aanspeelbaar.

26 maart 2024 om 23:02

Weinig verkeerd gedaan,maar dat komt vooral omdat ie verstoppertje speelde. Tegen de Ieren was dat nog extremer,maar hij draagt echt vrij weinig bij in het NL elftal tot nu toe.

27 maart 2024 om 06:33

Werd samen met veerman compleet overlopen

27 maart 2024 om 07:55

Andere wedstrijd gezien? Reijnders en veerman waren overal te laat en alles ging te snel. Schouten totaal niet, je zag ook wat er gebeurde toen Schouten naar de kant ging. Toen werden we pas overlopen.

27 maart 2024 om 08:01

Nee ik heb de volledige wedstrijd gezien

Paar wel redelijk eens maar grootste deel hier slaat echt nergens op zo laag dit….

Ik vond Schouten juist sterk spelen, zat er vaak slim en goed tussen, en je zag dat toen hij er uit ging het veel beter ging lopen bij Duitsland

26 maart 2024 om 22:50

Schouten was aan de bal totaal niet te bereiken. Geen een keer ging de opbouw via hem. Ik vond m slecht bij balbezit

26 maart 2024 om 22:53

Hier heb je ook wel weer gelijk in, zeker eerste helft viel het op. Dan maak je ook niet snel fouten natuurlijk. Al is een 5 te laag

Heeft Verbruggen zich dan vandaag in de basis gekeept op het EK? Ik ben benieuwd. Zou fijn zijn voor Oranje als er eindelijk na al die jaren weer een jonge keeper onder de lat komt te staan.

26 maart 2024 om 23:23

Was inderdaad goed en ook een prima realistisch interview na de wedstrijd.

26 maart 2024 om 23:29

Als Bijlow nog een aantal wedstrijden speelt tot de volgende oefenpotjes en vormbehoud toont, gaat hij gewoon mee naar het EK en sluit ik zelfs niet uit dat hij gewoon 1e keeper is. Koeman is altijd redelijk loyaal aan zijn eerste keuzes.

Schouten was echt veel beter dan Veerman. Ja Veerman scoort. Maar die kwam er totaal niet aan te pas. Alleen Schouten hield zich de 1e helft staande. Malen was de gevaarlijkste aanvaller vind ik.

Reijnders werd ook opgesteld als, wat? Valse spits? Tja dan wordt het niet. Waarom kon hij niet gewoon op het middenveld staan? Meneer scoort een keer en Koeman denkt dat Reijnders de nieuwe Van Persie is… eerste helft was leuk. Daarna vloeide het weg.

26 maart 2024 om 22:46

Op een gegeven moment speelden we ook lange ballen op em ofzo 😅

26 maart 2024 om 23:02

Ja, wat een gare tactiek man

26 maart 2024 om 23:10

Dat komt omdat Veerman en Schouten geen inbreng hadden. Dus die werden overgeslagen. En de backs kunnen dat nooit belopen. Dan hopen dat Rudiger of Tah een keer mis koppen of iets dergelijks..

Reijnders, eerste keer dat k een slechte wedstrijd van m zie terecht een 4. Nederland was de mindere vandaag, heb een aantal goede kansen gezien van Nederland maar die ontstonden allemaal door fouten van Duitsland. Als die er niet zijn, dan creëer je helemaal niks. Het plan is onduidelijk, dat was het tegen Schotland ook. Nederland heeft een goede verdediging een aantal goeie spelers op t middenveld en aanval met Reijnders, Frenkie, Depay, Gakpo en Malen. Voor de rest valt het zwaar tegen. Als er hiervan 1 speler mist, dan kom je al tekort

Al die PSV’ers weer Schouten verdedigen… Waar halen ze deze waanideeën vandaan? Die jongen kan, naast balletjes terugspelen, gewoon heel weinig.

26 maart 2024 om 22:51

Hij speelde vandaag alles naar voren als enige.

26 maart 2024 om 23:11

Dan zal ik wel naar een andere wedstrijd hebben gekeken

26 maart 2024 om 23:19

Klopt Jos. Morgen om 8.00 gaat Specsavers weer open dan kun je direct bellen voor een afspraak kerel.

27 maart 2024 om 06:57

Je hebt gelijk Jos, ze zongen allebei niet best gisteren, zowel Tineke Schouten als Piet Veerman.

27 maart 2024 om 07:57

Mwa ik denk andersom JosDekkers, gezien de reacties ook

27 maart 2024 om 08:11

Ik heb vernomen dat jij rond hetzelfde tijdstip je Netflix comedy special mag gaan opvoeren Sander. Wat een bizar komische opmerking maak je hier! Een grap over Specsavers, geniaal! Daar konden ze in de voor-oorlogse tijd al om lachen, maar het blijft hilarisch.

27 maart 2024 om 09:23

Klopt ja, ik ben de grappenmaker van de bingoclub! Gelukkig kom jij zelf met origenele constateringen en niet met simpele one-liners als "balletje terug spelen" (nog feitelijk onjuist ook) en "dan zal ik wel een andere wedstijd gezien hebben". Wellicht kunnen we de originaliteitsprijs delen?

26 maart 2024 om 22:58

Schouten was de beste middenvelder speelde goed naar de juiste kleur, zat er soms ook tussen. Maar werd samen met een hele slechte Veerman en Reijnders compleet weggespeeld door de Duitsers. De Roon en Timber op die positie is ook niet.

27 maart 2024 om 00:12

@josdekkers hij was oprecht de enige van de achterste vijf (centraal+blok) die in eerste instantie altijd naar voren probeerde te spelen.

Malen en Schouten hebben het echt prima gedaan, Veerman heeft 1 bal goed geraakt voor de rest was het erg pijnlijk.

Depay is te hoog. Als je met zo weinig aanvallend ingestelde spelers speelt, moet de invaller niet de hele tijd inzakken

26 maart 2024 om 23:01

Daarom ben ik wel benieuwd naar Brobbey in Oranje. Hij heeft van de aanvallers de meeste diepging in zijn spel. Niet dat ik denk dat hij de ultieme verlosser is, maar als dit de tactiek gaat worden komt hij wel het meest in zijn kracht tegen dominantere tegenstanders. Al had hij dit veld waarschijnlijk niet zonder blessure af gelopen

Schouten is de man die naast Frenkie in Oranje moet staan. Geen idee waarom hij een lager punt dan Veerman krijgt. Pas toen hij er uit ging zag je wat je miste. Prima speler die vandaag lang niet alles goed deed, maar in de basis het positiespel en aanvalsspel van de tegenstander allemaal wel heel goed leest.

Reijnders inderdaad de zwakste op het veld. Maar ja we weten in ieder geval dat hij dus niet zo hoog op het veld moet staan. Want hij was amper betrokken bij het spel. En was ook wat onwennig omdat hij de bal niet zo vaak krijgt dan als die wat lager op het veld staat.

26 maart 2024 om 23:29

Zo kijk ik ook. Reijnders kan niet op 10. Weer wat geleerd. Daar heb je oefenwedstrijden voor. Blijft een goede speler.

Hele slechte wedstrijd gezien... 5-2-3 breekt je weer op gewoon. Je komt nooit echt in de wedstrijd want bij balverlies sta je met 3 cv's de tegenstander op te wachten en is de rest overal en nergens aan het lopen. Heel zwak.

4-3-3 moet weer de norm worden. Wieffer en Simons moeten altijd spelen. De een zit er altijd goed tussen, loopt alles dicht en is aanvallend ook aanwezig. De andere is je beste creatieve speler.

26 maart 2024 om 23:19

Feyenoord supporter denk ik? Wieffer moet altijd spelen, laat me niet lachen. Frenkie Reijnders xavi/koopmeiners is toch een heel stuk beter dan iedere combinatie waar Wieffer in zit

27 maart 2024 om 08:08

Wieffer wordt zwaar onderschat door ajacieden en psv'ers helaas. Die gozer is heel belangrijk voor Feyenoord omdat hij over tussen zit en altijd maar door blijft gaan. Kan ook goals maken.

Dat is wat je in het Nederlands elftal echt nodig hebt!! Iemand die constant de tegenstander op de hielen zit en de bal veroverd. Dat heeft geen enkele andere speler bij oranje op die manier. Is een unieke kwaliteit.

26 maart 2024 om 23:34

We speelden al met 4 achterop want Blind stond stelselmatig geparkeerd. Jammer voor de mannen aan de linkerkant want je miste daar gewoon een speler. Ake had hem gelukkig niet nodig.

Goh Reijnders speelde afgelopen interlands top, word vervolgens in de Xavi Simons rol gepositioneerd en speelt als een natte krant. Toeval? Denk het niet.

Schouten speelde gewoon een goede pot. Die 5 slaat nergens op. Veerman op de doelpunt na niks meer laten zien.

27 maart 2024 om 00:15

Klopt, de nummer 10 is gewoon een kut positie in de 5-3-2. Vooral omdat er weinig dynamiek zit in t spitsenduo. Hierdoor moet de tien eigenlijk altijd of ruimte vrijmaken voor depay, of de bal krijgen tussen vier tegenstanders.

"Blind had als taak om de gehele linkerkant te bestrijken".

Als dat echt z'n taak was zou ik Koeman er vanavond nog uitdonderen, haha dat kan toch niet waar zijn?
Blind heeft vrij specifieke kwaliteiten die niet veel andere spelers hebben, maar de "gehele linkerkant" bestrijken is er nooit 1 geweest😂.

26 maart 2024 om 23:04

Koeman maakt sowieso laatste tijd nogal .... opvallende... keuzes. Waarom hij nog een keer bondscoach mocht worden is mij een raadsel.

26 maart 2024 om 23:12

Klopt Gluubster, Blind zou in balbezit gewoon extra man op het middenveld zijn, aan de binnenkant. Alleen speelde Blind wel echt matig.

27 maart 2024 om 00:59

Ik snap niet waarom Koeman hem nog als wingback gebruikt Myvision... Zeker in Oranje is dat vaker niet goed gegaan dan wel. Bij Girona speelt hij daar ook niet, dus waarom in Oranje wel? Blind kan nog op 1 positie van waarde zijn en dat is de lcv in een 3 mans centrale linie. Dat houdt in dat hij of backup van Aké moet zijn in mijn optiek. Of als je weigert 2 echte backs mee te nemen, dan moet je Aké en Blind omwisselen qua positie.

Tot aan de wissels super geconcentreerd verdedigd, jammer van die 2 goals en 2 gemiste 100% kansen. Middenveld tweede helft iets beter, Frenkie werd erg gemist in mijn ogen.

Je as kan gewoon niet bestaan uit Eredivisie spelers op dit niveau.

Daarnaast is een systeem spelen waar geen enkele speler in je selectie bekend mee is ook niet de ideale oplossing lijkt me zo.. wel ironisch dat die ene speler die hier wel bekend mee is vandaag dan niet mee mag doen trouwens.

Schouten, Veerman, Blind en Dumfries matig, ook De Ligt speelde een zwakke eerste helft zeg. Tweede helft iets beter maar overall verwacht je meer.

26 maart 2024 om 23:15

Reijnders dan niet matig maar slecht? Of moeten we die aan je rijtje toevoegen? Verder eens!

26 maart 2024 om 23:21

Reijnders was ik inderdaad vergeten, maar zou er aan toevoegen dat hij op een voor hem vreemde positie stond. Net als Frimpong afgelopen week.

Hoe ze oranje hier door een stelletje onkundige koekwouzen beoordelen raakt kant nog wal allemaal maar hier moet je eigenlijk geen aandacht aan geven ze weten niet beter en ze tikken maar wat in dus helemaal geen aandacht aan schenken en Bart verbruiken heeft gewoon een dikke 8 verdient heeft er ballen uit gehaald die normaal al geteld zouden worden.verder geen commentaar.

Dumfries heeft een 5, dat is echt te veel van het goeie. Die heeft geen bal goed geraakt , hierdoor kwam de Ligt telkens 2 tegen 1 te staan. In mijn ogen was Dumfries de minste vandaag.

Verbruggen een 7?? Hoe goed moet je keepen om een 8 of 9 te verdienen????

Hahaha Feyenoord fans zijn blij als Veerman niet goed speelt en PSV fans zijn blij als Wieffer niet goed speelt. Samen chillen ze bij het Nederlands elftal

26 maart 2024 om 23:11

Is het niet meer de strijd tussen Schouten en Wieffer? Ik vond Veerman heel slecht deze wedstrijd en Wieffer was slecht tegen de Schotten. Maar Veerman scoorde dus dan wordt veel vergeven/vergeten.

26 maart 2024 om 23:19

Het is niet eens een strijd tussen die twee spelers, maar tussen supporters. Als Wieffer slecht speelt staat iedereen klaar om kritiek te geven vanuit bepaalde hoeken en andersom ook met een Veerman. Het is maar dat Schouten redelijk speelde, anders had hij ook zware kritiek gehad

Keeper top, Blind flop - en maar zwaaien met die armpjes - driemans centrum zesje, Dumfries onvoldoende, Reijnders onvoldoende, Schouten en Veerman zesjes, Depay het gevaarlijkst, Malen een 6. Koeman onvoldoende. Maar dat weten we nu wel.

26 maart 2024 om 23:10

Jouw hele analyse is goed, alleen veerman en Schouten verdienen geen 6. Dat duo op het middenveld was echt ondermaats vandaag. Dat verdient een 5

Speel eens wat aanvallender Koeman! Lekker voorin met Gakpo Depay Malen. Ik moet hier wel mensen gelijk geven dat Veerman dit niveau niet aankan trouwens. Als die onder druk moet voetballen, is zijn handelingssnelheid te laag. Zonde. Ik vind hem in Nederland, voor zover ik PSV kijk, vaak echt wel goed? Of heeft hij dit daar ook. Hij krijgt van VZ het hoogste cijfer op het middenveld maar dat lijkt me te veel gebaseerd op de goal. Schouten was beter. Veerman een 5,5. Reijnders een 5. Helaas. Maar geen enkele invaller een voldoende helpt ook niet.

26 maart 2024 om 23:51

Veerman speelt bij PSV veel sneller, maar dat komt ook omdat wij 433 spelen. Hij kan de bal altijd kwijt aan de flank. En daar zag ik hem vandaag vaak naar de leegte kijken. Daarbij helpt het ook dat hij Dest heeft als linksback, natuurlijk, en Tillman als 10, Luuk als kapstok... het past allemaal beter bij zijn speelstijl.

In een 532 zou ik hem niet snel meer opstellen. Hoewel een denderende Maatsen of Hartman(!) ook gescheeld hadden.

27 maart 2024 om 00:55

Toch is Veerman nog niet constant genoeg op een hoger niveau MT87. Dan is het nog te vaak 50/50 met hem. In de CL 2x tegen Arsenal slecht bijvoorbeeld, maar dan tegen Dortmund weer 2x goed. Het verval is bij hem te groot zeg maar. Het is bij hem een 4 of een 7, met soms een 8. Die 4 komt te vaak voor bij hem om een stap te kunnen maken naar een top ploeg in een grotere competitie.

27 maart 2024 om 01:06

Als ik de stappen zie die hij bij PSV heeft gezet zou ik juist zeggen dat hij snel nog een stap moet maken om door te groeien. Inderdaad, constanter worden. Ik denk oprecht dat hij nog een stap kan zetten want die lange pass van hem is wereldklasse. Wel een gokje voor een beter team dan PSV , dat zeker. Misschien is dit het wel. Maar Joey is een laatbloeier dus ik zou die gok wel wagen. Ik wil heel graag een Veerman zien die gewend is aan het feit dat het altijd snel moet.

27 maart 2024 om 09:26

Hij zou zeker een stap moeten maken Mt87. Ik wou er alleen mee zeggen dat die stap niet naar een topteam gaat zijn, direct vanuit PSV. In mijn optiek zou hij er verstandig aan doen om zich te spiegelen aan Botman en Van de Ven als voorbeelden. Bij een redelijk stabiel team in een grotere competitie je in de basis spelen en van daaruit weer een stap omhoog maken. Dat wennen aan het feit dat het altijd snel moet, dat moet hij leren inderdaad. Ik denk alleen niet dat hij dat leert bij een top ploeg, omdat hij daar de tijd niet zal krijgen.

Waar denk jij dat hij naar toe kan dan? Qua ploegen bedoel ik dan. Met wat ik hierboven omschrijf bedoel ik dus dat hij in mijn optiek niet terecht kan (op dit moment) bij City, Arsenal, Liverpool, United, Tottenham, Chelsea, Bayern, Leverkusen, Leipzig, PSG, Real of Barcelona. En dan twijfel ik nog over bijvoorbeeld Inter en Milan.

27 maart 2024 om 13:32

Hij schijnt naar Spanje te willen, maar ik zou Dortmund een hele mooie club voor hem vinden. Ben het met je eens dat de echte top te hoog gegrepen is. Meeste van de clubs die jij noemt zelfs veel te hoog.

Keeper goed.

Achterste vier goed.

Schouten goed (eindelijk).

Veerman beter als wissel en met 3 spitsen denk ik, wel voldoende (mede door de goal).

Reijnders beter als box to box en dus duidelijk geen 10, mist ie de brille voor. Matig.

Malen goed.

Memphis mwah. Zuinige voldoende.

En dan missen we er eentje, de lantaarnpaal die daar ergens links stond. Op een unieke manier niet in de verdediging, op het middenveld, of in de aanval. Tweede helft opzichtig overgeslagen tot Gakpo voor zijn neus stond. Zwaar onvoldoende.

Na de wissels kwamen we zwaar onder druk dus die geef ik geen beoordeling.

Koeman onvoldoende door Blind niet te wisselen. Over het algemeen best knap gespeeld met 10 man.

Vreemde cijfers. Schouten speelde goed. Hij ging eruit en we werden overlopen. Veerman veelste hoog. Ik geef hem een 3. Leuk bij PSV, maar in de CL zie je al dat hij tekort komt. Verbruggen weer te laag. Speelde echt goed en hield ons in de wedstrijd. Blind ook te hoog. Heeft VZ een andere wedstrijd gezien? Verder onbegrijpelijk waar Koeman Reijnders heeft neergezet. Zelfde als Xavi. Zet de spelers op hun eigen plek.

26 maart 2024 om 23:43

Met Schouten werden we in de eerste helft ook gewoon dik overlopen.

26 maart 2024 om 23:54

Dat viel wel mee. Duitsland was dreigend en had veel de bal, maar kreeg amper kansen. Zonder Schouten kreeg Duitsland ineens kans op kans.

27 maart 2024 om 13:38

Misschien heeft het een beetje met Schouten te maken, maar het is ook het gevolg van een team dat alleen maar achter de bal aan loopt, die zijn gewoon kapot gespeeld de laatste 20 minuten.

27 maart 2024 om 00:10

Dat Veerman ondermaats was komt denk ik ook doordat Koeman Reijnders gaar wegzette en Blind naast hem speelde. Stel, daar spelen Hartman en Gakpo, dan kun je je als passer veel makkelijker onderscheiden.

Ik vind de factor Blind echt veel te zwaar wegen deze wedstrijd en dat neem ik Koeman kwalijk. Dat je hem opstelt, oké, daar zijn oefenwedstrijden voor, maar wissel hem dan! Of als je echt wil oefenen, haal Aké eruit en zet Blind op zijn Girona positie. Eindresultaat blijft hetzelfde: doorselecteren.

27 maart 2024 om 00:27

Precies dat. Maar dat Blind als wingback niet werkt was allang bekend. Maar als het zo statisch staat als vandaag, heeft het opstellen van Veerman als passer ook geen nut.

27 maart 2024 om 01:12

Aan de ene kant snap je dat Koeman wil experimenteren, maar aan de andere kant is het frustrerend dat je bij deze drie vooraf al had kunnen zeggen dat het (zo) niet zou lukken. Onder aan de streep is het dan gewoon zonde van de tijd en de spaarzame oefenwedstrijd.

Wees maar blij dat Aké meedoet, verreweg de beste. Met Brobbey en de Jong, dan deze keeper, van Dijk, Aké, Simons, Malen, Depay, Gakpo, Reinders, Frimpong. Wel iedereen op de goede positie. Een middenvelder te weinig?

Veerman en Schouten hebben samen zo'n 75 passes gegeven. Dat zegt direct waar het mis ging, want die ouwe maestro bij Duitsland heeft er in zijn eentje al 105 gegeven. Het middenveld werd totaal maar dan ook totaal overlopen en weggetikt door de Duitsers. Ik snap daarom die lage cijfers wel.

27 maart 2024 om 09:29

Dat is wel schrikbarend inderdaad Ruiz_fct. Al vind ik dat Schouten het verdedigende aspect wel goed deed. Zat toch regelmatig tussen passes, had wat balveroveringen en bracht op momenten goed rust in het spel.

Maar als je het met de Duitsers vergelijkt, dan was het wel een wereld van verschil. Die combineerden met name in de eerste helft ons helemaal scheel. De snelle en accurate driehoekjes die Kroos, Kimmich, Musiala, Wirtz en Havertz maakten heb ik 0x bij ons gezien.

27 maart 2024 om 13:36

Precies. Je kan niet zeggen dat beide Psv'ers nou echt slecht waren, maar om te zeggen dat Schouten een wereldpartij speelde, wat ik hier ook heb gelezen, gaat natuurlijk nergens over. Hij is mede verantwoordelijk voor die controle op het middenveld. Het is ook niet gek. Schouten en Veerman spelen wekelijks elke tegenstander in Nederland zoek, dan ga je niet meer vooruit. Zij moeten eigenlijk een stap gaan maken naar een hoger niveau.

Koeman krijgt maar geen dynamiek in het elftal. En als je dan kan experimenteren kom je weer aan met Blind als wingback…. Daar had hij in de opstelling vast iets beters van kunnen maken. Nu zeker nog 2 oefenwedstrijden en dan begint het EK. Ik ben benieuwd

Beetje vreemde cijfers in mijn optiek.
Dumfries krijgt bij mij niet hoger dan een 4.
Blind krijgt een 3.
Van Dijk mag echt wel een 7,5 krijgen.
Idem voor Aké.
De Ligt zou ik ook een 6,5-7 geven.
Schouten mag echt wel een 6 krijgen.
Veerman krijgt zijn cijfer voor zijn goede goal, maar zijn spel was verder slecht.
Reijnders een 4 vind ik dan weer overdreven. 5 wat mij betreft.
Depay en Malen ben ik het wel mee eens qua cijfers, al vond ik beide erg slordig in balbezit.
Oja Verbruggen wat mij betreft een 7,5. Echt goede reddingen verricht en 0 kans bij de tegengoals.

Het viel voor Reijnders dan ook niet mee, op een middenveld moeten spelen met Veerman en Schouten. Fijne spelers voor in de Eredivisie met soms hele behoorlijke uitschieters naar boven. Maar de balans was totaal weg en daardoor kwam er geen grip op het spel van de Duitsers maar kon Nederland evenmin voetballend goed onder de druk uit spelen. Het meeste gevaar van Nederland kwam vanuit een vlotte directe opbouw. Binnen 1 of 2 balletjes je voorhoede spelers aan het werk zetten. Vond Malen en Depay dan ook zeer behoorlijk. Ik weet het ook zo net nog niet met de wingbacks. Blind en Dumfries waren eveneens bijzonder matig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren