Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wonder in slotfase helpt Real Madrid langs arm Sporting

Laatste update:

Real Madrid is woensdagavond op miraculeuze wijze ontsnapt aan puntverlies tegen Sporting Portugal. De titelhouder speelde ruim een uur lang erg zwak en kwam op een 0-1 achterstand, waarna een nederlaag in het verschiet lag. Twee minuten voor het verstrijken van de reguliere speeltijd schoot Cristiano Ronaldo echter een vrije trap binnen (1-1) en diep in blessuretijd werd het nóg mooier voor Real, toen invaller Álvaro Morata de 2-1 binnen kopte. Sporting droop zodoende zwaar teleurgesteld af. In Polen gaf Borussia Dortmund Legia Warschau een pak slaag.

/

Real Madrid - Sporting Portugal 2-1
Ronaldo had aangegeven dat hij graag wilde spelen tegen de club waar hij zijn loopbaan begon en Zinedine Zidane gaf zijn sterspeler, terug van een twee maanden durende absentie vanwege een knieblessure, zijn zin. Ronaldo was erop gebrand om zich te laten zien, zeker met de hattrick die Lionel Messi dinsdagavond maakte tegen Celtic in het achterhoofd, maar hij kon het verschil in een zeer tegenvallende eerste helft niet maken. Real was weliswaar meer in balbezit, maar wist het de defensie van Sporting niet echt moeilijk te maken. Het gevaarlijkste moment van de thuisploeg was een zwabberbal van Ronaldo, die werd over getikt door Rui Patricio.

Sporting (met Marvin Zeegelaar en Bas Dost in de basis) loerde op de countermogelijkheden en kreeg kansjes via Gelson Martins en Adrien Silva, maar Kiko Casilla liet zich niet passeren. 0-0 was een logische ruststand; Real was zichzelf niet in de eerste helft en Zidane hoopte op verbetering in het tweede bedrijf. De coach zag Sporting echter kort na de onderbreking op een 0-1 voorsprong komen. Sergio Ramos verdedigde slap toen Bryan Ruiz probeerde door te breken en ietwat toevallig kwam de bal bij Bruno César, die geen seconde twijfelde en de verre hoek vond. Real moest dus in de achtervolging, maar toonde lange tijd geen enkel teken van herstel.

Sporting bleef gevaarlijker en Dost wist bijna te scoren in het Bernabéu, maar hij kwam nét niet bij een scherpe voorzet vanaf rechts. Ruim twintig minuten voor tijd besloot Zidane om in te grijpen en hij bracht Lucas Vázquez en Morata in het veld. Laatstgenoemde kreeg kort na zijn entree direct een goede kans en gaf daarmee het startschot voor het offensief van Real. Een paar gevaarlijke kansen werden afgefloten vanwege buitenspel, voordat Ronaldo acht minuten voor tijd van dichtbij een doorgeschoten voorzet op de paal schoot. Omdat Dani Carvajal even hierna ook nog een goede kans miste leek Real kopje onder te gaan, maar in de absolute slotfase trok de titelhouder de wedstrijd toch nog naar zich toe. Ronaldo schoot kort voor tijd een vrije trap tegen de touwen en in de laatste seconden van de blessuretijd kopte Morata de 2-1 binnen. De meegereisde fans van Sporting konden hun ogen niet geloven.

/

Legia Warschau - Borussia Dortmund 0-6
Legia Warschau doet voor het eerst sinds het seizoen 1995/96 weer eens mee aan de groepsfase van de Champions League, maar de hernieuwde kennismaking met het hoofdtoernooi viel woensdagavond vies tegen. Borussia Dortmund schoot uit de startblokken en stond al na ruim een kwartier spelen met 0-3 voor, waardoor de wedstrijd al snel van zijn spanning ontdaan was. In de zevende minuut kwam Borussia op voorsprong via Mario Götze, die een voorzet van Ousmane Dembélé binnen kopte, en Sokratis Papastathopoulos verdubbelde niet veel later de marge. Ook hij was trefzeker met het hoofd: Sokratis kopte binnen uit een vrije trap van Raphael Guerreiro.

Legia kwam er totaal niet aan te pas en toen Marc Bartra uit opnieuw een vrije trap van Guerreiro na achttien minuten spelen de 0-3 maakte, vreesden de fans van de thuisploeg voor een enorme blamage. Borussia maakte ook niet de indruk dat het van plan was om gas terug te nemen en bleef de aanval zoeken, wat zes minuten na rust resulteerde in de 0-4 van de uitblinkende Guerreiro. Hierna mocht Legia van Borussia eindelijk wat meer de bal in het bezit hebben, maar de eretreffer zat er niet in voor de Polen, waar voormalig Vitessenaar Valeri Qazaishvili overigens na ruim een uur spelen gewisseld werd. Vanaf de kant zag hij Gonzalo Castro nog de 0-5 binnen schieten, voordat Pierre-Emerick Aubameyang kort voor tijd voor het slotakkoord tekende.

Real Madrid heeft verdiend gewonnen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onvergetelijke wedstrijd. 80 minuten vol individuele fouten en frustratie, en dan toch in de laatste 10 minuten mede door nog iets zeldzaams, een gescoorde vrijetrap van Ronaldo, hebben we de wedstrijd naar ons toe gesleept.

Ik zal eerlijk zijn, en dacht dat we er met 4-0 overheen zouden gaan, maar wat heeft SP mij verrast zeg. Vooral die spits, Gelson is zoals de Boer al opmerkte een echte parel. William Carvalho en Adrien Silva speelden beiden ook prima.

Wat mij het meest zorgen baart, is de verschrikkelijke vorm van Benzema. Hij is danwel net terug van een blessure, maar voor mijn gevoel heeft hij bijna niets goed gedaan.. Werk aan de winkel dus.

14 september 2016 om 22:49

Goeiendag zeg, die maakte me toch een heerlijke acties. Is die jongen nou gehuurd van Liverpool?

14 september 2016 om 22:53

Volgens mij niet, markovic was toch degene die was gehuurd van liverpool?

14 september 2016 om 22:55

Ohja dat klopt, ik hoorde de commentator iets zeggen over een huurling van Liverpool, maar dat is Markovic natuurlijk.

14 september 2016 om 22:55

Hij is inderdaad geen jeugdspeler van Liverpool. Ikzelf heb eerlijk gezegd nog nooit van hem gehoord

15 september 2016 om 00:19

Komt als het goed is uit de jeugd van sporting zelf. Hebben een paar aantal hele goede lichtingen achter elkaar, komen als het goed is ook weer een paar nieuwe parels aan en ze hadden natuurlijk joao mario en ook carvalho en adrien silva komen uit de eigen jeugd al is adrien wel al 27 dus iets ouder. Zullen er vast nog wel meer rondlopen maar daar heb ik geen kennis van.

14 september 2016 om 22:53

Ik heb nooit gedacht dat we eroverheen zouden walsen omdat Sporting de laatste tijd heel goed is, ze zijn geen kleine ploeg. Als je ziet wat ze aan spelers hebben, die zijn gewoon top! Vandaag hadden ze beter met de kansen om moeten gaan om de score verder uit te breiden maar dat deden ze niet dus doet Real daar wat aan.

Ik vind het wel mooi dat wanneer Morata, Vasquez en James invallen dat het allemaal wat sneller loopt en ook beter via James gaat. Die moet vaker starten want die voorzet was gewoon perfect op maat!

Dan toch Ronaldo, speelde niet goed en had pech met de afronding maar toch knalt hij zo'n vrijeschop erin, dat moet je ook gewoon durven als je de hele wedstrijd geen pepernoot raakt maargoed hij en Morata redden ons vandaag maar dit mag niet weer gebeuren.

Dortmund had hier gewoon met 4-0 gewonnen.

15 september 2016 om 08:54

Ik ben persoonlijk van mening dat James in vorm na Ronaldo en Messi en misschien Neymar in potentie de beste speler ter wereld is momenteel.

14 september 2016 om 22:54

Dost is de spits van Sporting hoor. Niet Bryan.

14 september 2016 om 23:00

Hoe lang geleden heeft Ronaldo nog met een vrije trap gescoord, voor deze dan? Viel me ook al op.

14 september 2016 om 23:04

Volgens Janjoost, was zijn laatst gescoorde vrije trap in La Liga in maart, en in de Cl toen tegen Wolfsburg, in de wedstrijd dat hij een hattrick scoorde.. Niet om over naar huis te schrijven eerlijk gezegd

14 september 2016 om 23:04

CL Wolfsburg.
Dat was in April

14 september 2016 om 23:10

Helemaal nie eens zo lang geleden als je de zomer blessurewedstrijden er tussen uit haalt..

14 september 2016 om 23:16

Goed dat hij nu scoorde maar hij moet ze niet nemen maar binnen koppen. Hij springt een meter boven iedereen en weet waar hij moet lopen. Dan scoort hij nog meer.

15 september 2016 om 12:45

Ronaldo is wel alltime CL topscorer met vrije trappen

14 september 2016 om 23:11

Zielige overwinning. Real Madrid had hier gewoon kei hard mogen verliezen van mij betreft. Alleen de kwaliteit heeft ze tot de overwinning geleidt. Sporting CP zo lang dominerend, zo lang de betere ploeg, zo lang het team met spelers die gewoon 2 a 3 spelers uit dollen. Het is zo ongelovelijk triest hoe Real Madrid hier toch nog wint. Schandelijk. Ook een vrij zielige Ronaldo die het lukt om een vrije trap te krijgen. Het is gewoon vies om aan te zien.

14 september 2016 om 23:32

Boos?

15 september 2016 om 00:20

Lol. Domineren ook echt. Real heeft uiteindelijk gewoon meer en betere kansen gehad. Casemiro (onterecht offside), Morata 1 op1, Cristiano van dichtbij op de paal, etc. Je moet niet Jan Joost gaan na praten, want die heeft er echt de ballen verstand van.

15 september 2016 om 07:23

Niet huilen

15 september 2016 om 15:24

Het waren net Duitsers vindt je niet haha.

Jammer voor Sporting dat ze de tweede helft leeg waren. Laatste 10 minuten begon Real Madrid pas aan te dringen. Tegen Osasuna vond ik Real al niet heel erg sterk ogen. En ook vandaag was het allemaal net niet. Geen druk, laag tempo, veel breedte passen en acties die veel te doorzichtig waren. Benzema en Bale paar keer in de diepte gezocht, maar voor de rest gevaarlijk. C. Ronaldo nog niet in vorm. Wel een goede vrije trap voor zijn doen. Stond teveel in de 16 en te weinig op de flank.

Je ziet dat Real Madrid het lastig heeft als Modric niet in vorm is. Gouden wissels van Zizou. Ook vandaag vond ik de scheids een paar rare keuzes maken.

14 september 2016 om 22:54

Eens. De laatste 15 minuten zette Real eindelijk aan.

Benzema moet echt gaan vrezen voor zijn plek nu.

14 september 2016 om 23:06

Laten we eerlijk zijn Morata is ook niet zo geweldig. Mist ontzettend veel

14 september 2016 om 23:11

Helemaal mee eens hoor. Ik ben van beide geen fan. Maar Morata werkt tenminste nog hard, ook als het niet mee zit. Bij Benzema gaat het koppie hangen, en gaat een beetje slenteren over het veld. Ik zou dolgraag die spits van jullie in het wit zien!

14 september 2016 om 23:21

Het is jammer voor Real Madrid dat C. Ronaldo zo sterk de voorkeur heeft voor de vrije rol aan de linkerkant. Want hij is natuurlijk de ideale spits.

Ik snap het natuurlijk wel, omdat hij dan geen directe tegenstander heeft. Maar nu heb je twee spitsen die beide niet de meeste meters maken. Bale - C. Ronaldo - Vazquez zou op dit moment het sterkst zijn in mijn optiek.

14 september 2016 om 23:28

Wat een gezeur altijd over Benzema. Voor real Madrid is dit de beste spits die er is. Past perfect in het spel dat real speelt. Hij is er ook een tijdje uit geweest met een blessure. Begrijp ook niet dat real morata niet heeft verkocht deze zomer, vooral als het waar is dat er club(s) bereid waren 70 miljoen te betalen. Als zizou z'n hersens gebruikt is Benzema gewoon de vaste spits dit seizoen.. Begrijp me niet verkeerd morata heeft het aardig gedaan bij Juve en ik ben best wel een voorstander van een jeugdproduct in het eerste elftal. Maar als je al een spits hebt die duidelijk beter is dan moet die gewoon in de basis staan. Bovendien heeft elke speler wel eens een mindere wedstrijd. Dat had bijna iedereen vandaag. Een Ramos stond bijvoorbeeld ook niet best te spelen terwijl hij normaal een van de beteren is. Het enige wat ik kan begrijpen is dat mensen vinden dat morata harder werkt en er altijd nog het beste van probeert te maken. Maar dat is nou eenmaal ook de speelstijl van Benzema dat het er zo uit ziet. Benz heeft ook een geweldige techniek en is voetballend zoveel beter. Morata scoort ook niet meer dus ik begrijp die ophef niet na 1 wedstrijd van benz...

14 september 2016 om 23:39

Het opportunisme zegeviert zie ik.

Wat je opinie ook mag zijn over hem, hij zal de eerste spits blijven zolang hij niet geblesseerd is. Morata en Vazquez vormen totaal geen bedreiging. Geen coach die zo dom is, zelfs Zidane niet.

14 september 2016 om 23:52

@gutihaz

Gezien je uitgebreide verhaal bij het City topic ga ik er van uit dat je die wedstrijd hebt gekeken, en niet naar Real?

Opportunisme? Ik zeg dit al 5 jaar beste man. Overigens moet je ophouden met het pretenderen een Real sympathisant te zijn. Want dat ben je niet. In al die jaren heb je je nog nooit 1 keer positief uit gelaten over Real als team zijnde. Ja je houdt van Benzema en Marcelo, voor de rest kan niemand in het elftal iets goed doen.

Ben benieuwd wat er gebeurt als Pep Benzema en Marcelo koopt, zijn we dan van je af in de Real topics?

14 september 2016 om 23:55

Nee, hij was voor Real, zogenaamd. Toen voor Barcelona, toen voor Bayern en nu City.

15 september 2016 om 00:17

Gutihaz

Deze wedstrijd heb ik wel gezien. Ondanks mijn voorkeur voor Benzema in de spits, denk ik dat vandaag Zidane de verkeerde keuze heeft gemaakt.

In de eerste plaats heeft Morata veel meer ritme, en zat er een positieve dynamiek in de ploeg. Daarnaast is Morata een jongen die een bal graag in de diepte krijgt, en heel beweeglijk is. Hij zoekt de rand van buitenspel. Juist in deze wedstrijd kwam dat van pas omdat sporting de linies heel dichtbij elkaar had, maar vrij ver van de eigen goal.

Daarnaast had ik in dit geval graag James gezien in plaats van Kroos. Ik vind James vaak te direct spelen, maar dat was nu iets wat te weinig aanwezig was. Vazquez was zo een beetje de enige speler die met dezelfde inzet als de portugezen speelde.

15 september 2016 om 00:53

Chi7,

Ai ai, dit had ik niet van jou verwacht. Jammer dat je je verlaagt tot het niveau van bepaalde figuren hier. We hadden laatst nog een interessante discussie. Helaas.

Je stelt 'dat hij moet vrezen voor zijn plek nu' onder dit artikel en zegt verder niets. Dan is de context lijkt mij deze wedstrijd, waarin Morata scoort, en dit seizoen. Dat je het al vijf jaar roept kan best.

15 september 2016 om 00:58

Andonis,

Dank voor de uitleg. Morata is een leuke jongen en zal ongetwijfeld vaak beter in wedstrijd passen dan Benzema, en ik vertrouw jou erop dat dat ook nu het geval was.

Ik bedoelde enkel te zeggen dat hij niet zijn basisplaats zal verliezen ten faveure van Morata.

15 september 2016 om 08:40

Het gaat er niet om wie de betere voetballer is. Geef mij maar Morata. Benzema heeft zijn kansen inmiddels wel gehad bij de grootste club ter wereld. Hij loopt er bij als een zoutzak en ik ben het jaar dat hij veel te dik was ook nog niet vergeten. Schande is het.

Minder Zidanes en meer Pavones.

15 september 2016 om 08:56

Als Zizou zijn hersens gebruikt zet hij Kroos op de bank ipv James. Ik vind het zo dom en betuigen van onkunde.

Dan komt Madrid toch netjes terug!! De individuele klasse was toch doorslaggevend wat jammer is voor de Leoes. Gewoon voor Sporting staan springen als Benfica supporter haha :D. Ik vond Adrien Silva en Gelson Martins de smaakmakers van de avond, daar waar Real slordig speelde op het middenveld. Het is dan ook wel tekenend dat uiteraard Ronaldo scoort tegen z'n oude club (uit notabene een vrije trap) en dat super spits Moratta 'ff' de winnende maakt.

Met spelers zoals Rui Patricio, William Carvalho, Bryan Ruiz en die beest van een verdediger gehuurd van Liverpool, zie ik ze gewoon doorgaan in deze poule! Doet me wel pijn om Bruno Cesar en Markovic in dat tenue te zien, maar zolang ze punten binnenhalen voor Portugal vind ik het best . Trouwens ook prachtig hoe die Sporting supporters het volkslied begonnen te zingen; Europees kampioen en men moet het weten ook .

14 september 2016 om 22:50

Haha letterlijk

14 september 2016 om 22:50

Tsja Als je 1-2 verliest van C elftal

14 september 2016 om 23:03

Gelijk is er weer iemand op zijn teentjes getrapt.....

15 september 2016 om 00:39

Initiele reactie is ook onnodig, zo hou je deze kinderachtige onzin wel in stand ja

Ronaldo weer belangrijk vandaag net als altijd wat was hij goed zeg scoort zeker een 9,5

14 september 2016 om 22:51

Lol dat is sarcastisch waarschijnlijk want was nergens te bekennen. Vind het naar voor sporting was speelde erg goed en hadden absoluut een punt verdiend.

14 september 2016 om 22:52

Hij was wel zeer belangrijk ja maar absoluut niet goed. Misschien wel met Benzema de slechtste van het veld.

14 september 2016 om 23:00

Ronaldo viel me mee maar wat was Benzema ouderwets aan het kloten deed alles fout en liep er als een lamzak bij alsof tie verlamd was.

14 september 2016 om 22:56

Jij hebt gewoon niet gekeken... of je bent sarcastisch

14 september 2016 om 23:28

Pfffff.... Begrijp je niet.... Hij is opweg terug, heeft nog niet veel gespeeld sinds het Ek... En dan doe jij zo wat een zielig ventje ben jij...

Fantastische comeback, en een klasse vrije trap van Ronaldo. Wel begin ik de lol van de Champions League een beetje te verliezen, aangezien de topclubs zo structueel bevoordeeld worden dat de underdog gewoonweg geen kans meer heeft.

14 september 2016 om 22:56

Hoezo? Wat was er nu weer aan de hand dan? De scheids floot goed en had lastige beslissingen maar deed het goed.

14 september 2016 om 22:58

Nou de laatste 20 minuten viel het mij ook wel op dat verdacht veel kleine foutjes ed in Real's voordeel uitvielen... Maar ik zou er niet teveel achter zoeken, bijvoorbeeld die fout op Morata net buiten de 16 was heel vreemd gefloten. Daar kreeg Morata plots de fout tegen

14 september 2016 om 23:04

Hij floot prima, maar dan een vrije trap vlak voor tijd, waar zelfs mijn blinde opa kan zien dat daar niks aan de hand is. Ik heb ook geen zin om er een hele complottheorie aan vast te knopen, maar ik weet heel zeker dat Sporting die vrije trap niet gekregen zou hebben.

14 september 2016 om 23:07

Maar Real werd twee keer ten onrechte teruggefloten wegens buitenspel. Ze zouden weliswaar in geen van beide situaties hebben gescoord, maar dat maakt een arbitrale beslissing niet beter of slechter.

14 september 2016 om 23:37

Vond de 6 minuten extra tijd juist het meest vreemde. Scheidsrechter was redelijk, want niemand fluit volledig foutloos.

15 september 2016 om 00:30

6 minuten? Het waren er 4. De wissels en de wat kleine behandelingen bij spelers. Niks mis mee.

Wat een slechte wedstrijd van Real, maar toch weer die 3 punten. Het moet echt beter want zo slecht heb ik ze lang niet zien spelen.
Vamos Madrid!!!

CR7 en Morata, meer kan ik niet meer zeggen.

Marcelo en Benzema waren drama.

14 september 2016 om 22:52

Die Marcelo.. Een beetje hakjes gaan proberen met 0-1 achter, doet me denken aan onze linksback. Overigens hoezeer ik ook een hekel aan die Carvajal heb, wat een goede rechtsback is het. Blijft maar gaan en kan zich volledig vastbijten in een linksbuiten.

14 september 2016 om 22:54

Marcelo was echt drama. De hele linkerflank was vandaag zo lam als weet niet wat. Alles kwam bijna van rechts en die Carvajal is een fantastische rechtsback. Hij blijft maar gaan. Een echte strijder.

14 september 2016 om 22:59

Waarom heb je een hekel aan Carvajal dan? Oprechte interesse hoor

14 september 2016 om 23:05

Vind het een speler met een nare houding en van die vieze trekjes. Ik ben zelf wel een liefhebber van Barcelona en daar hebben Alba en Busquets daar ook last van. Vind ik zo jammer, dat hebben deze grote clubs niet nodig.

14 september 2016 om 23:19

Dat hebben zij juist nodig, als je top wilt blijven moet je soms vies spelen en dat doen de spelers die jij zojuist opnoemde. Elk team heeft zo wel 1-2 spelers die zo zijn en omdat je van Barca er al 2 opnoemde waar zij nog meer van hebben, kleine voorbeelden Neymar en Suarez, zal ik even bij mijn Real ook Ronaldo en Ramos zeggen. Maar ook Bayern met Lewandowski, Robben, Vidal, Alonso en Boateng. Elke club heeft wel zo type speler die gewoon echt alles doet om te winnen en misschien niet eerlijk, maar eerlijk zijn brengt je misschien dan geen succes

Altijd hetzelfde liedje. Het verschil tussen real en sporting zit m op zo'n dag in zenuwen. Zo bang zijn tegendoelpunten te krijgen.dat je verstijft.

Wat speelde sporting goed zeg! Petje af!

Petje af voor Sporting. Ze speelden Real Madrid helemaal uit. Ik vond het jammer dat Gelson en Adrien Silva eruit moesten. Zij zorgden toch voor het meeste gevaar en sensatie. Verder is het natuurlijk zo dat Real maar enkele minuten nodig heeft om het alsnog af te maken. Mooie pass van James en prima afgemaakt door Morata. Hij gaat Benzema langzamerhand uit de basis spelen.

Wat een geluk zeg, sporting verdiende nu gewoon de winst. Al was dit wel te verwachten, dit is typisch dit. Real Madrid zou wel winnen, dus daarom doet het me niet zo veel. Zidane heeft nu echt geluk Lol.

14 september 2016 om 22:57

Geluk dwing je af. Real begon echt aan te vallen na de 0-1 waardoor ze kansen kregen.

14 september 2016 om 23:02

Als het je niet zo veel deed dst Real Madrid nog steeds als een stoomlokomotief van overwinning naar overwinning gaat, zou je niet reageren.

Zidane's wissels bleken vrijwel allemaal perfect te zijn. James speelde een prima 10 minuten, en gaf een goede asist op de andere invaller, Morata.. Maar blijkbaar is dit gewoon geluk..

14 september 2016 om 23:08

Ow heb je hem weer the Jurgen klopp zegmaar Alles wetende voetbal kenner, volgens jou ging real hier overheen walsen? Dus denk maar eff na voordat je weer praat, stil lol.

14 september 2016 om 23:26

Toch weer leuk hoe je nooit op mijn berichten ingaat omdat je er geen argumenten tegen hebt. Ik heb toch in mijn post hierboven al gezegd dat ik ze had onderschat? Lachwekkend

14 september 2016 om 23:36

Jij bent lekker relevant en objectief altijd man, godsklere heey hoor wie het zegt.

14 september 2016 om 23:02

Nou om zomaar te stellen dat Sporting de volle 3 punten verdiende... Dan oordeel je niet op basis van de kansen en het voetbal, dan heb je het over het lef, inzet en verrassingseffect ed. Die laatste 20 minuten meegerekend waar Sporting (eindelijk) helemaal achteruit gedrukt werd, lijkt een gelijkspel mij de meest logische uitslag. Naar huis gaan met lege handen heeft Sporting iig zeker niet verdiend

14 september 2016 om 23:15

Ik had het meer over het geluk dat ze wedstrijd nog winnen, want zoals ie zei dat is niet terecht.

Dit was gewoon een rampzalige prestatie door Real. Pas laatste 10min met name door 3 wisselspelers was er weer vuur in het spel. BBC krijgt vandaag een 2/10 van mij. Nogmaals zie je wanneer je tegen een compacte team speelt die wel georganiseerd spelen en weinig ruimtes vrij geven je zo goed als niks aan BBC hebt.

Ook moeten ze dringend stoppen met die lange ballen wanneer voetballen niet lukt. Kansloos om langs alle hoeken een voorzet te willen geven om toch een kopbal te forceren.

14 september 2016 om 22:55

Hele eerlijke reactie van jou, mooi om te zien. Real zal inderdaad iets anders moeten proberen als je wilt overleven tegen dortmund of (verder in het toernooi) tegen atletico bayern juve ofzo

Typisch Real Madrid om zo laat in de wedstrijd nog te scoren. Jammer voor Sporting, deden het erg goed. Wat je wel van Real kunt leren is om nooit op te geven en te strijden tot de laatste seconden.

Ik weet niet wat Zidane in z'n leven gedaan heeft, maar de beste man heeft een karrenvracht aan karma opgebouwd. Ik zie nog steeds geen vaste lijnen in dit Madrid. Alles is gebaseerd op opvliegingen van topspelers en geluk. Ik weet ook niet waar alle hype rond Zidane vandaan komt. Misschien omdat hij een goede peoplesmanager is. Maar dat mag ook wel. De beste man was een fenomeen in zijn tijd. Maar als coach heeft hij mij nog lang niet overtuigd.

14 september 2016 om 22:53

Nou ik heb Real toch goede wedstrijden zien spelen onder hem, en dat was echt niet gebaseerd op bevliegingen van die drie voorin.

Toch wel jammer dat Ronaldo via een vrije trap scoort. Hij zal ze nu nog de komende 5 jaar nemen voor Real terwijl iedereen weet dat Bale het beter kan. Al met al, wat een wedstrijd zeg!

14 september 2016 om 22:59

Waar bale vandaag de bal over schoot, schoot Ronaldo de bal binnen. Hij is niet de man voor die trappen maar hij kan ze wel scoren en doet het vandaag op het juiste moment! Bale zal ze nog steeds van zijn kant blijven nemen.

Ik heb real madrid zelden zo slecht zien spelen in eigen huis. Ze ontsnappen hier aan, maar als je tegen een dortmund moet gaan spelen dan zal dat veel lastiger worden. Mooie vrije trap ronaldo, toch mooi om te zien dat hij weer een vrije trap scoort. En de 2e goal was nog mooier, echt heel strak ingekopt. Maar real madrid zal veel beter moeten spelen als je de CL wilt winnen denk ik

Helaas pindakaas. Toen de scheids floot voor de (onterechte) overtreding op Ronaldo werd het einde verhaal voor Sporting dat lekker speelde en met name Gelson Martins was een ster op het veld.

Overigens mocht Casemiro wel een gele kaart ontvangen, want hij was zeker in het begin van het wedstrijd te agressief met zijn overtredingen.

14 september 2016 om 22:54

Die kwam met heel veel weg, en dan krijgt die William wel geel voor een lullig schouderduwtje..

14 september 2016 om 22:56

Inderdaad. De scheidsrechter was vrij dubieus soms met zijn beslissingen en dat heeft wel een beetje bijgedragen aan het verlies van Sporting jammer genoeg.

14 september 2016 om 22:57

Casemiro komt elke wedstrijd weg aan een rode kaart denk ik

14 september 2016 om 23:32

Aan de andere kant floot hij 3x voor buitenspel in een gevaarlijke situatie voor Real, terwijl dat met het menselijke oog niet te zien was.

Jammer van Sporting.. mooie vrije trap van Ronaldo (ook weer erg lang geleden dat hij weer eens een mooie scoort) voor de rest geen bal geraakt net als Benzema en Bale. Het liep niet en dat kwam door Sporting die met die snelle Gelson constant diepte en dreiging had, ik snapte de wissel dan ook totaal niet. Zet dan iemand erin die voor diepte zorgt in het spel. vervolgens haalt die ook nog eens Adrien eruit die ook diepte heeft.

Wat met wel opvalt is dat Real puur en alleen via voorzetten gevaarlijk kan worden en nooit eens combinerend erdoorheen kan komen. Maar het geluk van vorig seizoen zet zich gewoon door dit seizoen.

14 september 2016 om 22:58

Jaa klopt, ik denk dat het heel lastig word voor real dit CL. ik denk wel dat ze doorgaan maar uitgeschakeld zullen worden in Knockoutfase. Ze komen hier vandaag er goed mee weg met de 3 punten

14 september 2016 om 23:13

Hangt ook een beetje ervan af wie ze gaan loten in de volgende Rone en of hun zelf of de tegenstander in vorm is. Vorig jaar hebben ze een vrijloting gehad naar de Finale dat zal dit jaar hopelijk niet weer gebeuren.

14 september 2016 om 23:34

Ze hebben al bewezen dat ze van iedereen kunnen winnen. Atletico, Bayern en ook Barca zijn in de afgelopen jaren verslagen. Ja de loting was makkelijk, maar Real hoeft voor niemand bang te zijn. Al zal het een stuk beter moeten dan vandaag.

15 september 2016 om 00:05

Ch7

Voordeel is geweest dat ze.vorig seizoen nog.wel eens een mistapje konden veroorloven in de.cl kijk maar vs wolfsburg. Dat zou ze niet.lukken vs een goede europees team. Ipv europa league niveau teams. Maargoed messi scoort er 3 gisteren en dat is allemaal leuk en aardig alleen celtic is een team van niks net als roma wilfsburg europa league niveau. Zelfs het city van vorig seizoen was heel erg matig ten opzichten van dit jaar waar ze gewoon net zo goed of beter zijn dan psg voetballend. Vorig seizoen heeft city alleen maar geluk gehad vs psg. Al met al ben ik benieuwd vs legia warschau kan ronaldo makkelijk richting de 100 cl goals gaan als je ziet hoe slecht hun zijn. Al kan ik nog steeds niet erbij dat mensen ronaldo voetballend goed kunnen vinden die man is voetballend echt zeer matig.

15 september 2016 om 00:14

Ja daar heb je gelijk in. Zo een misstap als tegen Wolfsburg was fataal geweest tegen een echt top team.

Ik heb genoeg tijden het live meepraten gezegd, daarom hou ik het kort.

Lucas V, mijn held! Wat een strijder, wat een inzet, en wat een dribbel. Passeert zo makkelijk mensen, niet normaal. Op een gegeven moment zag ik hem vanaf de rechterflank helemaal naar links mid rennen, om af te jagen. Wat een passie voor het maagdelijk wit!

14 september 2016 om 23:10

James ook geweldige invalbeurt. Hoe hij hoge ballen zo krullend geeft is zo mooi om te zien komen echt perfect aan.

Typisch Real Madrid om dan nog te winnen, Jammer voor Sporting Lissabon.

Pfff echt ongelovelijk. Wel trots op mijn club, we hebben laten zien dat we mee kunnen voetballen. En als er dan iemand scoort van Madrid, tja, dan maar Ronaldo...

15 september 2016 om 02:36

Klasse reactie respect. .

Typisch Sporting dit, speel je zo een sterke wedstrijd en verlies je alles in 6 minuten. Ronaldo scoort voor het eerst een vrije trap sinds april na al die mislukte (en hele slechte) pogingen op het EK en dan ook nog vandaag tegen ons. Geen geluk. Man of the match: Gelson en heel jammer dat Dost niet de kans kopt want aan de voorzet lag het niet

Ik vraag me nu af he, want ik heb de herhaling niet duidelijk kunnen zien, was het terecht dat die vrije trap werd gegeven?

14 september 2016 om 23:06

nee niks aan de hand

En Real zou er wel even met 4 of 5-0 overheen denderen. Want Sporting was een soort Celtic of niveautje eredivisie. Jaja... Real mag zich heel erg hard in de handjes knijpen.

14 september 2016 om 23:07

Wie zei dat dan? Alleen maar mensen die niet genoeg voetbal volgen zeggen dat. Sporting is nooit zwak in dit soort wedstrijden.

14 september 2016 om 23:17

Jij niet, maar kijk maar eens naar de eerste reacties bij de livefeed van de wedstrijd hier op VZ. Wat daar staat, slaat echt helemaal nergens op. Allemaal jochies die Sporting helemaal niet kennen en er toch een (totaal op niets gebaseerde) mening over hebben.

14 september 2016 om 23:33

Ik ken ze niet zo goed inderdaad, maar probeer nu niet Reals dramatische speel goed te praten door alleen te zeggen dat Sporting geweldig speelde. Real is halve reden dat Sporting zo goed speelde. Er was totaal geen tempo in hun spel en met name eerste helft leken ze te spelen als
Of alles wel prima was voor hun en dat in eigen huis voor eigen publiek. Als Celtic gisteren de penalty scoorde kon het ook opeens heel anders lopen. Dat allemaal terzijde. Real hoort op papier hier gewoon met 4-0 of 5-0 te winnen dat mag men wel verwachten aangezien ze zo een goeie kwaliteiten hebben.

15 september 2016 om 00:25

Je zegt het goed, op papier ja, dit is de realiteit en die zegt heel wat anders. Op papier zou Frankrijk ook even europees kampioen worden maar dat liep even anders.

Ik probeer niks goed te praten maar ik wist dat dit niet makkelijk zou gaan, dat Real tot de slotminuten achter zou staan had ik ook niet verwacht maar ik vond het wel vreemd dat mensen spraken alsof Sporting niks is. Sporting heeft o.a. Manchester City opzij gezet en toen was Sporting nog niet eens top. Laatst wonnen ze nog van Porto en hebben vorig seizoen tegen de toppers in Portugal gewonnen. Benfica is namelijk ook niet de minste.

Die commentator op Ziggo deed ook alsof Sporting een Rostov of Celtic was maar dat zijn ze niet en dat zijn ze nooit geweest. Dit is niet goedpraten maar gewoon wat extra kennis hebben van bepaalde tegenstanders/teams.

En doe nou niet alsof Real ervoor zorgde dat Sporting zo goed was, Sporting speelde het eigen spelletje, veel tikken, powerplay, snelle uitbraken en goed verdedigen, ze waren gewoon beter dan Real vandaag, Real speelde tegen een goede ploeg en tegen hunzelf, dat zag je vooral bij Modric en Kroos.

15 september 2016 om 14:50

Zo is het maar net MaceReal!

De hele wedstrijd niet kunnen kijken omdat ik aan het werk was dus kon vanaf de 83e minuut pas kijken, WAT een slotfase zeg..

This...
Is..
Madriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid!!!!!!!

James Rodriguez zou bij iedere club gewoon basis moeten staan. Wat een heerlijke speler. Je zag bij die assist met hoeveel gevoel hij die bal geeft. Hij heeft de potentie om de beste middenvelder te worden, maar dan moet hij wel spelen. Overigens vind ik die coach van Sporting echt een goede trainer. Hij is wel een beetje gek idd, maar ook met Benfica deed hij het uitstekend.

Tja, 3 gele kaarten in de tweede helft (= max. 1 minuut) en 6 wissels (= max. 3 minuten). Merkwaardig aangezien het tijdrekken ook reuze meeviel. Vraag me dus af waar de 6 minuten extra tijd vandaan komen. Verder was Real Madrid slecht vandaag en waren vooral Bale (eerste helft), Adrien Silva en Gelson Martins erg goed. In een hoger tempo met nauwkeurige passing was Sporting kansloos geweest.

Heb helaas niet kunnen kijken, maar zouden we als bvb de poule kunnen winnen tegen dit madrid?

14 september 2016 om 23:14

Zou zeker kunnen maar het blijft Real.

14 september 2016 om 23:17

als we spelen zoals vandaag zeker weten!!

Uiteindelijk geeft kwaliteit toch de doorslag, goede vrije trap en een spits die kopt waarbij de lange neger van Sporting helemaal verkeerd achter hem staat.

Real was gewoon de baas en veel kansen hadden ze wel alleen niet gescoord en dan komen ze op de laatste minuten. Verdiend gewonnen ala C.ronaldo mooie vrije trap

Dost kreeg nog gouden kans voor de 2-0, maar uiteindelijk wint Real door kwaliteitsverschil en een goedkope vrije trap. Meerdere teams mogen voorbeeld nemen aan dit Sporting voor hun compacte spel en inzet. Gelijkspel was zeker verdiend geweest hier en zelfs winst zou niet onterecht zijn als je kijkt naar hoe slecht Real speelde, met name de eerste helft leek nergens op.

Even leek Sporting in staat om te stunten, maar laatste kwartier zakten ze helemaal weg en de wissels van Zidane waren net op tijd om een ramp te voorkomen. Vanquez viel geweldig in en binnen kwartier zorgde hij voor meer dreiging dan hele voorhoede bij elkaar de eerste uur van speltijd. Die jongen oogt zo fris en samen met James en Morata zorgden ze toch voor de winst.

Real heeft wel voordeel dat het pas eerste match is dus er is tijd zat om naar de fouten te kijken en zich te verbeteren, maar als Dortmund zo als vandaag speelt langskomt mag Real zich toch echt beter uitkijken, want Real won door kwaliteiten vandaag die Sporting gewoon mist. Dortmund zou veel beter raad weten met zo een lakse Real.

HhaHaHA ben jij ook zo n barca fan met je goedkope vrije trap . Dat is gewoon een vrije trap en dat is ook verdiend. Als je goed keek had real veel meer kansen in de 2e helft en als die kansen raak waren dan zou real niet met 2-1 winnen maar mischien wel met 4-1 winnen. Morata kans carvajal kans bale kans Ronaldo kans op de paal dus kom niet zeggen dat real niks was.

Ik wil jullie iets vragen en hoop hier normaal antwoord op te krijgen. Ik weet dat Celtic vele malen minder is. Maar ik vraag mij dus af wie er nou mooier en verzorgder voetbal speelt is dat Real of Barca.

Want ik vraag mij toch vaak af wat een real supporter zo goed vind aan dit real. Begrijp mij niet verkeerd zij hebben een ijzersterke selectie maar maken het zichzelf altijd zo moeilijk de bal wordt nooit vaak rondgespeeld. met al die kwaliteiten vind ik ze gewoon niet sterk spelen als team het is vaak door de super kwaliteiten dat zij wedstrijden winnen. Als ik naar Bayern Barca Dortmund en City kijk zie ik meer een geheel. Wat vinden jullie hiervan ik zou het graag willen weten

15 september 2016 om 14:03

Er is geen persoon die voetbal volgt die vindt dat Real Madrid mooier en meer verzorgd voetbal speelt dan hen. Wie dat wel vindt heeft geen gevoel voor kunst en de sport. Barcelona speelt het beste en mooiste voetbal en doet dat al ruim een decennium. Hier is al jaren consensus over.

Ik ben het met je eens. Real Madrid speelt onder Zidane vreselijk. De individuen zijn prachtig en klasse, waardoor je bij tijd en wijlen nog kunt genieten. Echter is Zidane erg verdedigend en verder niet bijzonder. Hij is gewoon een simpele motivator, zoals Mourinho.

Barcelona, Bayern, Dortmund, en City spelen allen inderdaad met opbouwende structuur en mooier. Geen wonder, want drie ervan zijn Guardiola's teams en de andere, Dortmund, is enorm beïnvloed door hem, wat Tuchel zelf heeft aangegeven.

15 september 2016 om 14:42

@gutihaz precies want ik kan me nog herinneren en misschien een slecht voorbeeld dat real vroeger geweldig voetbal speelde en de ene na de andere CL binnen sleepte. ben geen Real fan maar kon toen echt van ze genieten. Maar in de loop der jaren is dat gewoon verdwenen.

Dat James al niet speelt zegt in mijn ogen wel genoeg een nr 10 zou niet mistaan bij Real ik krijg nu het gevoel dat Modric en Kroos te ver naar achter spelen en Casimero vlak voor zijn verdediging speelt dus met de punt naar achter. Het lijkt mij dan best onredelijk om Benzema zo aan te vallen omdat hij toch op een eiland staat. Voor mij is Benzema een van de meest compleetste spitsen eentje die zich altijd weg cijferd voor het team.

Nogmaals ben geen Madrid fan maar ik zie ze toch liever anders spelen met het materiaal wat ze hebben.

Het ziet er laf uit en dat is gewoon zonde want een ploeg als Sporting moet je gewoon bestrijden door vol op de aanval te gaan met spelers als James en Isco. Ook wordt het tijd dat er een directe concurrent voor Marcello gehaald moet worden wat speelt deze man soms slecht maar ja wat wil je als je niet eens een normale backup hebt.

Real moet echt anders gaan spelen het enige wat hun in leven houdt zijn de kwaliteiten in de ploeg maar er zit 0,0 structuur in en dat is best jammer

15 september 2016 om 15:08

Eens. Een wedstrijd als tegen Sporting is schandalig als je Real Madrid heet. De score is irrelevant; het verdedigende, zonder idee voetbal is schrijnend. Zeker nu zij de beste selectie op Europese velden hebben.

Een nummer 10 is niet per se nodig, maar een aanvallendere speler als Isco in plaats van Kroos of Modric zou mooi zijn, want beiden zijn spelers die graag de bal ophalen bij de verdediging en vanuit die positie het spel maken. Maar de punt naar achteren zou wat mij betreft altijd behouden moeten blijven.

Wat ik graag zou willen zien is dat de flanken vervangen worden door verfijndere buitenspelers. Daardoor kun je anders gaan voetballen. Maar het aller belangrijkste is dat de coach vervangen wordt, want hij is degene die de speelwijze overbrengt. Zidane out.

Overigens is Coentrao al terug gehaald als back-up voor Marcelo.

15 september 2016 om 15:18

Ja maar uiteindelijk en gelukkig maar ook praat niemand er in madrid meer over de 3 punten zijn binnen en dat is het belangrijkste. Barca wint met 7-0 maar dat wilt ook niet alles zeggen ik kijk daar als fan doorheen ik wil ze zien presteren tegen Atletico Juve Real Bayern dat zijn de echte graadmeters.

Maar klopt Kroos eruit halen voor een speler die wat meer creativiteit heeft zou niet eens een gek idee zijn. Bale en is goed maar toch wat ongelukkig aan die rechterkant. Hoop niet dat mensen mij verkeerd begrijpen want ik zie genoeg bij barca wat Real juist wel heeft een soort van strijd in slechte tijden dat is iets wat real wel toont strijd. Bij barca is dat toch anders er is ook wel strijd maar gewoon anders.

15 september 2016 om 15:32

Een normale en goede woordwisseling als deze kan ik hier zelden tot niet houden, waardoor dit verfrissend voelt. Waarvoor dank.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren