Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ronald Koeman: ‘Bij een voorzet is Luuk de Jong gevaarlijker dan Neymar’

Laatste update:

Ronald Koeman is verheugd door de komst van Luuk de Jong naar Barcelona. Op de slotdag van de transfermarkt maakte de aanvaller op huurbasis de overstap van Sevilla; Koeman diende al eerder een verzoek voor zijn komst in bij de clubleiding. In gesprek met de NOS vertelt de trainer over de nieuwe mogelijkheden die hij heeft gekregen door het vastleggen van de international van Oranje.

"Bij een voorzet is Luuk gevaarlijker dan Neymar", stelt Koeman tegenover de NOS. " Luuk is een ander type aanvaller dan we hebben en ik vind dat ieder team zo'n type moet hebben. Ik heb dat vorig jaar al aangegeven bij de club. Ik wil gewoon met mijn voorhoedespelers kunnen veranderen. Als de wedstrijd vraagt om een type als Luuk, dan zal hij spelen of invallen." Koeman geeft aan dat hij op 8 augustus voor het eerst contact had met De Jong over een transfer. "En daarvoor heb ik vaak gedacht; waarom heeft Barcelona niet zo'n type aanvaller?"

Tijdens de presentatie van De Jong liet voorzitter Joan Laporta donderdag al weten dat de komst van De Jong uit de koker van de trainer kwam. "Koeman was de eerste die vroeg om zijn komst, waarna het technisch secretariaat volgde. Op het laatste moment slaagden we erin om hem vast te leggen en konden we Luuk en zijn gezin verwelkomen." De Jong verscheen met zijn vriendin Lizanne van Zutven en hun in maart geboren baby Cody in het Camp Nou.

De Jong hoopt dinsdag te kunnen in de Champions League-wedstrijd tegen Bayern München. "Ik voel me fit. Ik weet niet wat de plannen van de trainer zijn voor de eerstvolgende wedstrijd, maar ik ben er klaar voor. Ik denk dat Koeman van mij iets ander verlangt dan van zijn andere aanvallers, zodat hij de tactiek een beetje kan aanpassen. Ik kan hem het spel bieden waar hij naar zoekt en ik hoop dat het goed gaat", zei hij bij zijn presentatie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Logische aantrekking wat mij betreft. Uitleg ook duidelijk. Luuk is duidelijk een van de betere koppers in EU, Barcelona verwacht niet dat hij heel veel meedoet in het veldspel. Lekker achterlijn halen, voorzetten en Luuk z'n hoofd zoeken. Betere opties rond deze lengte zijn te duur voor Barcelona.

Ik wens 'm veel succes!

9 september 2021 om 16:28

Waarom heeft hij als een van de betere koppers van de EU dan eigenlijk zo weinig goals gemaakt in de premier league, Bundesliga en La Liga?

9 september 2021 om 16:32

Bij Newcastle en Gladbach werd ie als halve 10 gebruikt, niet als diepste spits.

9 september 2021 om 16:33

Omdat hij het nodig heeft om in een dominant elftal te spelen. En in de grote competities is hij niet goed genoeg voor de dominante elftallen

9 september 2021 om 16:34

Ik blijf me ook verbazen over dit argument. Tuurlijk, hij kan goed koppen, maar dat levert hem geen 10+ goals op. Daarnaast is dat ook zo'n beetje het enige wat je eventueel als kwaliteit zou kunnen opnoemen.

9 september 2021 om 16:34

@ Bobiku29 Dan is hij bij Barca ook aan het verkeerde adres.

9 september 2021 om 16:35

Omdat hij helemaal niet zo goed is in koppen, tenminste niet zo goed als dat sommige mensen hem aanpraten.

9 september 2021 om 16:35

Wat is een halve 10? Die heb ik nooit gehoord

9 september 2021 om 16:41

@Bobiku. Exact waarom mensen hem dus niet bij Barca willen zien.

9 september 2021 om 16:42

Als hij steeds als stormram wordt gebruikt komt hij nooit aan tien goals. Stormram is niet elke pot nodig en als hij erin komt is het maar de vraag of hij hem maakt.

9 september 2021 om 16:46

@Dr.Mario: exact. Hoe vaak speelt Barca powerplay (ballen in de 16 pompen)in de laatste 10 minuten van de wedstrijd?

9 september 2021 om 16:48

Omdat De Jong voetballend en technisch matig is, niet snel is en positioneel niet de dynamiek en snelheid heeft om telkens gevaarlijk te zijn. Ik vind dit echt een armoedige aankoop.

9 september 2021 om 16:50

Het is geen aankoop maar hij wordt gehuurd voor de 100ste keer

9 september 2021 om 16:54

@Bobiku, waarom kunnen jongens als Carillo, Pavoletti, wood, stuani, Carrol, Mitrovic en Maxi Gomez dat dan wel bij kleine clubs? De jong is gewoon niet goed genoeg voor een topcompetitie, wat zelfs Braithwaite wel was.

9 september 2021 om 17:02

Hier is hij pinch-hitter, dat is wel een verschil

9 september 2021 om 17:06

@Lierse,Dit is een ouderwetse stormram. Hij veroorzaakt iets in de 16, kopt een bal door en hoopt dat hij hem zelf maakt of dat een ploeggenoot er tegenaan loopt. Dan is dit toch niet eens zo'n heel vreemde transfer? Kijk even naar zijn tijd bij pSV en je ziet dat hij echt bovengemiddeld kan koppen. Daar doen zijn dienstjaren in het buitenland, veelal als stormram, niets aan af.

9 september 2021 om 17:07

Dus je haalt een pinchitter die zelfs als hij veel minuten maakt amper goals maakt omdat je op het einde misschien goals nodig hebt? Klinkt niet logisch.

9 september 2021 om 17:17

@Dr.Mario, dus wacht. Dat hij als basisspeler zeker en als stormram eigenlijk ook (waarom mag die anders weg bij Sevilla?) in La Liga, de PL en de BuLi geflopt is moeten we maar vergeten?

9 september 2021 om 17:17

Ik vind het niet zo onlogisch. Een stormram breng je er toch in wanneer plan A niet werkt en je het op een andere manier wilt doen? Ballen pompen en hopen dat het iets teweegbrengt. Meer is het niet. De Jong is overigens nu toch geen basisspeler maar een simpele stormram die er in max 10? potjes inkomt? Dan boeien zijn statistieken toch niet. Hij kan iets dat veel andere spelers, met betere statistieken, niet kunnen. Erin komen en oorlog maken.

9 september 2021 om 17:21

Schijnbaar zijn ze het daar bij Newcastle, Gladbach en Sevilla niet mee eens. Want laten we eerlijk zijn, een dergelijk type wil toch elk team hebben?

9 september 2021 om 17:24

Lierse, omdat die meer gif en power hebben. Luuk de Jong ontlast een Burnley niet, om het maar zo te zeggen. Wood kan dat wel. Dat zijn jagers. Luuk de Jong is een lieverdje

9 september 2021 om 17:27

@Lierse,

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat De Jong best stormram wil spelen voor Barca maar niet voor die andere clubs omdat hij daar een serieuze kans heeft om eerste spits te zijn. Althans, dat gevoel zal hij hebben. Die mening deel ik niet met hem. Dat is toch moeilijk vergelijkbaar.

9 september 2021 om 18:00

Gladbach was een slechte keuze van De Jong. Die speelde in die tijd vol op de counter. Geen idee ook waarom Gladbach hem haalde.

Bij Newcastle moest die op 10 spelen.

Bij Sevilla heeft die de concurrentiestrijd verloren van El Nesry en Sevilla heeft een spits erbij gekocht.

Dus eindstand: bij twee clubs is die totaal misbruikt en bij een club heeft ie de concurrentiestrijd verloren. Hiermee wil ik zeker niet zeggen dat De Jong een topspits is. Zeker niet, maar als pinchhitter kan die zeker zijn waarde hebben. Kijk maar naar de EL finale. 2 kopgoals tegen de verdedigers van Inter. Of zijn dat opeens koekenbakkers?

9 september 2021 om 18:22

Ja lekker man. “Totaal misbruikt”. Niet goed genoeg om het systeem op hem af te stellen en te slecht om dat niet aan te kunnen.

En nee dat is 1 wedstrijd. Origi scoort er ook twee tegen Barcelona in de halve finale van de CL en 1 tegen Tottenham in de finale. Dat was gewoon een anomalie, niets meer en niets meer.

9 september 2021 om 18:27

Men moet gewoon accepteren dat barca weinig keus heeft nu. Hij is gehaald omdat griezman weg is en ze een aanvaller erbij nodig hebben

9 september 2021 om 19:45

Onbegrijpelijk dat mensen deze transfer verdedigen. Niks tegen luuk de jong maar hier wordt je als barcafan toch niet blij mee? Geweldige kopper, zoals de comment hieronder 7 kopdoelpunten 94 wedstrijden. Snap dat er weinig geld is, maar barca had toch wel iets beters kunnen doen dan deze transfer. Maar goed als jullie cules hier blij mee zijn en dit de nieuwe standaard wordt.

9 september 2021 om 23:05

Je hebt toch aguero gratis gehaald, en huur de jong.

10 september 2021 om 09:02

Aguero zal dan ook gewoon eerste spits zijn als hij topfit is. Dat is hij echter zelden.

10 september 2021 om 22:32

Denk het niet. Als in denk niet dat aguero nog 100% fit wordt. Tegen de tijd dat hij enigszins fit is, zal memphis is de spits spelen en fati op links?

9 september 2021 om 16:39

@lennaertcfc
Ik heb het even voor je uitgezocht.
7 kopdoelpunten in de laatste 94 wedstrijden/invalbeurten.
Voor een van de betere koppers in de EU zijn dat geen hele bijzondere statistieken.

9 september 2021 om 17:00

Kopdoelpunten vind ik niet meest relevant, eerder gewonnen kopduels. En die stats zijn wel indrukwekkend, rendement ligt twee keer zo hoog als bij Giroud, Zlatan en Lewandowki. In die zin snap ik het aantrekken van De Jong wél, want met veel lopende jongens is het fijn als je iemand hebt die kan doorkoppen. Maar het is wel een beetje armoedige keuze, vroeger was dit niet nodig, dan stond daar gewoon Henry, Eto'o of Villa. Nu moeten ze het doen met Luuk de Jong...

9 september 2021 om 17:01

En bij deze statistiek gok ik ook nog dat een aanzienlijk deel van die wedstrijden in de Eredivisie was. Als je daar al geen overtuigende (kop)statistieken kan overleggen, hoe wil je dat dan doen in een topcompetitie met veel minder speelminuten?

9 september 2021 om 17:03

@Pelletje,

Maar zoals Gunnero ook al zegt. Hoe relevant zijn die doelpunten? Hij is een stormram, een noodplan, eem plan B voor de laatste minuten als er nog iets geforceerd moet worden. Hoe zijn de statistieken op het winnen van kopduels, de impact van zijn komst op de verdediging, hoeveel tweede ballen en kansen levert zijn komst zijn ploeg op, etc
Hem beoordelen op doelpunten is niet helemaal eerlijk.

9 september 2021 om 17:34

Sinds een paar goals in de EL voor Sevilla heeft er iemand hier geroepen dat hij de beste kopper van Europa is en de schaapjes hier nemen het allemaal over. Het is verder ook nergens op gebaseerd. Hij kan aardig koppen, maar de cijfers laten zien dat zijn rendement niet bijzonder is.
Dat Barca bij De Jong uitkomt heeft verder enkel met Koeman te maken. De Jong heeft natuurlijk niet het niveau dat Barca zou moeten nastreven. Niet erg, want hij kan echt wel van waarde zijn want een dergelijk type spits hadden ze niet.

9 september 2021 om 17:40

@FR,

Maar dat ontkent toch ook niemand? Natuurlijk haalt hij het vereiste niveau voor Barcelona niet. Maar als hij in 3 potjes het verschil kan maken en zo 5 punten binnen kan slepen is de missie toch geslaagd?

9 september 2021 om 17:47

Zo kan je elke spits bij een topclub zetten want je moet echt al niveau kelderklasse zijn om daar je goals niet te maken.

9 september 2021 om 18:05

@pelletje De Jong wint gemiddeld 4.6 kopduels per wedstrijd over zijn hele carriere. Lewandowski wint gemiddeld niet eens de helft (2.2 per duel) en Lukaku wint er 2.4 per wedstrijd. Zlatan wint er gemiddeld 2.6 per wedstrijd . Dus De Jong is wel degelijk een van de beste koppers

9 september 2021 om 18:23

@AmazingNinja, Lewandowski, Lukaku en Zlatan hebben dan ook niet meer dan de helft van hun carrière in de eredivisie gespeeld.

9 september 2021 om 18:24

Nee, het zijn zelfs erg matige statistieken en dat valt te verwachten, want Luuk de Jong is gewoon geen goede speler. Ook niet als noodplan of stormram of al die onzinnige termen die worden geroepen.

9 september 2021 om 18:30

@Lierse,

Dat vind ik altijd zo'n drogredenatie. Natuurlijk heb je ook als stormram wat extra's nodig om te kunnen slagen bij Barca. Als stormram voldoet De Jong prima, als eerste spits komt hij veel te kort. Snap niet dat mensen zo moeilijk doen om deze transfer. Hij komt hoogstens in 25% in actie.

9 september 2021 om 19:48

Waarop baseer je dit? Hij heeft nog geen wedstrijd gespeeld. Als hij 25% in actie komt, gaat barca het moeilijker krijgen dan ik dacht. Hoezo kunnen jullie niet gewoon toegeven dat dit een kut aanwinst is (met alle respect voor luuk, prima gozer). Of is hij naast stormram ook nog heel belangrijk voor de kleedkamer?

9 september 2021 om 19:59

@DR. Mario, ik doe niet moeilijk. Gun hem de transfer wel, maar hem (een van) de beste kopper(s) van Europa te noemen gaar echt te ver. Als hij daarin zo goed was had hij bij zijn clubs in het buitenland en in de champions league ook wat meer bereikt. Tegen de softe cv's in de eredivisie kan hij prima koppen, maar met tegenstand wordt het al minder. Daar doen de wedstrijden in de EL (wat feitelijk ook niet de top is, maar net eronder) niets aan af.

9 september 2021 om 21:02

@FR,

Doelde ook niet specifiek op jou hoor, meer in de algemeenheid. Natuurlijk is Luuk niet goed genoeg voor Barcelona, maar in de functie van stormram kan hij nog best zijn waarde hebben. Ondanks zijn tekortkomingen. Ik zou afgezien van Ramos zo snel ook even geen goede koppers weten. Die zijn er ook niet bijster veel, geloof ik, dan ben je al snel een van de betere.

9 september 2021 om 21:06

@ElFara,

Nergens op gebaseerd. Zo eerlijk moet ik zijn. Maar hij zal ook vast wel eens zijn minuten pakken wanneer anderen rust krijgen, in de beker, etc. Dan kom je al snel aan een bepaald percentage. Zal ergens tussen de 15-25% liggen, verwacht ik. Ik beoordeel hem gewoon anders dan jou, denk ik. We vinden elkaar in de mening dat hij niet goed genoeg is. Maar ik beoordeel hem ook niet als eerste spits. Ik beoordeel hem als stormram. Een spits die iets teweeg moet brengen als er echt nood is en er een plan B noodzakelijk is. Dan kun je prima met De Jong aankomen, als stormram zijn er niet veel betere. Helemaal niet die die rol willen vervullen.

9 september 2021 om 22:37

Ik beoordeel hem niet als eerste spits, maar barca heeft met memphis, aguero en braithwaith al 3 spitsen. Snap dat Luuk de Jong iets anders brengt en koeman hierdoor een ander soort voetbal kan spelen maar nu heb je 4 spitsen. Neem aan dat als fati fit is, hij lb gaat speñen? bij barcas laatste wedstrijden ligt het spel vaak helemaal open de laatste 10/20 minuten met veel ruimte waardoor je snel moet omschakelen. Ik denk dat dit niet is weggelegd voor luuk maar we gaan het zien. Er is toevallig een onderzoek geweest met waaruit blijkt wie de beste koppers zijn van Europa (2020) en het vreemde is dat onze luuk hier niet tussen staat. Misschien is dit omdat hij niet zo veel speelt. Om zo maar wat koppers op te noemen, cr7, varane, zouma, maguire. De ligt, van dijk. Maar goed we gaan het zien, wie weet snoert hij iedereen de mond.

10 september 2021 om 22:08

Helemaal gelijk, 2 goals in uefa cup finale. Verder niets. Bayern gaat gehakt maken van Barca.

9 september 2021 om 17:37

@lennart

" Lekker achterlijn halen, voorzetten en Luuk z'n hoofd zoeken.'

Van wie verwacht je dit eigenlijk? Alba en Dest?

9 september 2021 om 19:40

goed koppen goed koppen. CR , die kan koppen en dan op het hoogste niveau. Of bierhoff en crespo dat waren specialisten.

Luuk is leuk voor de eredivisie maar tegen de grote jongens gaat hij geen duels winnen. Koeman overschat hem.

Bij een voorzet door de lucht wel maar koppen is ook het enige waar De Jong beter in is dan Neymar

9 september 2021 om 16:29

Dat klopt, en daarom is het handig dat je de Jong in je selectie hebt. Nu heb je een aanvallende ingestelde speler die bruikbaar is als Barcelona moet pompen. Hiervoor moest je bv een centrale verdediger naar voren sturen. Altijd handig als je de Jong op de bankt hebt.

9 september 2021 om 16:42

@Sparta: en hoe vaak speelt Barca op die manier? Vergeet ook niet dat zowat alle jongens achter hem zijn opgeleid om tot aan de kleine rechthoek te combineren. En die moeten nu ballen in de 16 gaan pompen voor de ‘grote’ Luuk De Jong?

9 september 2021 om 19:54

Handig dat je hem in de selectie hebt. Hij zal vast wel zijn goal meepakken zo nu en dan, net als braithwaith. Maar als je wil drukken of combinatie voetbal is deze man totaal ongeschikt.

9 september 2021 om 16:34

Dat is toch ook waar dit artikel over gaat? Koeman beweert niet dat De Jong op vele facetten beter is.

9 september 2021 om 16:44

Als je zelf niet snapt wat er simpelweg idioot is aan deze uitspraak, dan stopt het natuurlijk. Dit is Koeman die probeert uit te lachen waarom de transfer van L.De Jong ‘verdedigbaar’ is… blijkbaar omdat hij beter kan koppen dan Messi dus. O-keee…🤷‍♂️

9 september 2021 om 16:54

Dat kan maar houdt Neymar er dan lekker buiten en zeg gewoon hij kan goed koppen

9 september 2021 om 17:03

Nee, want hij zegt het om te duiden waarom De Jong een aanvulling is. Hij is een ander type.

9 september 2021 om 17:15

Alsof de rest van de wereld niet snapt dat Neymar een ander type voetballer is dan Luuk De Jong

9 september 2021 om 17:26

Nou ja, blijkbaar vallen veel mensen erover. Dat De Jong geen Barca niveau is (wat ook zo is natuurlijk). Dan legt Koeman uit wat het idee erachter is

9 september 2021 om 16:35

Niet alleen Luuk de Jong is gevaarlijker bij een hoge voorzet, ook Henk Veerman, Michiel Kramer en Kjell Scherpen zijn sterker in de lucht.

9 september 2021 om 16:54

Eens Japie. Hij s ideaal voor de laatste 20 minuten als er wat geforceerd moet worden. Hoge ballen voor de pot enz.

9 september 2021 om 19:57

Ideaal? Hoevaak heb je barcs zo zien spelen? Laatste tijd is her verdomd spannend de laatste minuten bij barca, ligt het veld open en is er veel ruimte. Dan heb je tochj juist niet zo veel aan de jong?

9 september 2021 om 17:39

@japie_

"bij een voorzet door de lucht wel maar koppen is ook het enige waar De Jong beter in is dan Neymar"

Wie gaan de voorzetten geven bij Barca? Alba en Dest? Dest staat niet echt bekend om geweldige voorzet en veel assists.
Middenvelders zijn ook meer van korte combinatie ipv lange bal geven.

Depay, Braitwait, Fati, Dembele niet heel bekend voor assists en voorzetten.

Dat klopt wel maar in al het andere is Neymar een van de beste. Onbegrijpelijke keuze naar mijn mening.

9 september 2021 om 17:41

@mb

"dat klopt wel"

Hoe weet je dat?

Hoeveel doelpunten heeft Neymar met het hoofd gemaakt en hoeveel Luuk de Jong?
Ik weet het oprecht niet.

Zoals Lierse hierboven aangeeft, het is niet voor niets dat Luuk bij alle buitenlandse clubs mislukt is. Dus als hij daadwerkelijk zo goed was, dan had Sevilla toch vaker gebruik van gemaakt? Helemaal nu zij kans hebben op kampioenschap, waarom verhuren aan een concurrent?

Als hij echt een geweldige storman is, dan kan Sevilla toch beter zelf gebruiken tussen de technische mannen voor als het niet loopt.

Los van zijn prijs wat als argument gebruikt wordt, denk jij echt dat een ander coach hem gehaald heeft? Ook zou die coach met zelfde geldproblemen zitten

9 september 2021 om 18:22

@Mb_l .Ja de keus was ook echt Neymar of de Jong 😂

En 1+1 =2, wat voor uitspraak is dit nou weer Ronald? Je kon beter voor Woutje gaan dan Luuk, zou me verbazen als Luuk meer dan 10 goals weet te scoren dit seizoen hij was al afgedankt bij Sevilla afgelopen seizoen dus ik zie het niet anders bij Barca maar goed ik laat me graag verassen.

9 september 2021 om 18:24

Woutje Weghorst? Dat is toch geen invaller? Die kan beter lekker bij Wolfsburg blijven en daar lekker sleuren. Luuk de jong is een prima pinchitter, en voor Psv was hij een ideale spits hij heeft Psv iig een paar keer kampioen gemaakt. Is veel beter dan zahavi.

10 september 2021 om 09:29

Veel beter dan Zahavi? Zahavi maakt toch echt veel betere doelpubten dan De Jong hoor.

10 september 2021 om 14:28

Heeft ie al een prijs gepakt door zijn doelpunten?

9 september 2021 om 16:48

De Jong weet zelf ook dondersgoed dat hijzelf niet op het niveau van Neymar of Mbappe ofzo zit. Koeman weet dit ook. Alleen heeft De Jong bepaalde specifieke kwaliteiten, zoals koppen, dat Koeman en Barã§a kan gebruiken aangezien dat soort type spelers ontbreekt. Dat hij daarom is gehaald is toch niet zo raar.

Ik stoor me wel aan al dat gebash op LdJ hier. Ja hij is met de bal aan de voet geen geweldenaar, is niet mega snel en heeft geen actie in huis maar hij is wel een wereldtopper op een bepaalde niche: koppen/voorzetten door de lucht. De Jong is voor zijn lengte behoorlijk lichtvoetig en is natuurlijk één van de beste koppers van de wereld, mijns inziens krijgt hij daarvoor nog te weinig credits.

9 september 2021 om 16:34

Heb je zijn stats buiten de eredivisie gezien?

9 september 2021 om 16:36

Heb jij gezien dat hij een EL-finale heeft beslist?

9 september 2021 om 16:38

Dat je 1 seizoen plots toevallig bepalend bent in een halve finale en finale maakt je niet plots een betere spits.

9 september 2021 om 16:43

Als iemand 100 keer tegen een bal aantrapt en mist 80keer en raakt de bal 20keer, wat is significanter voor jou?

9 september 2021 om 20:10

Als iemand hem van die 20 keer, elke keer in de kruising schiet hoor je mij niet klagen.

9 september 2021 om 21:31

Nu zeg je gewoon wat om puur wat te zeggen. We kennen allebei de speler waar het over gaat. Dit is puur wat zeggen om
Wat te zeggen. Triest zelfs

9 september 2021 om 16:37

En-Nesyri is betere kopper dan De Jong en die schaar ik al niet bij de beste koppers ter wereld dus waar je het vandaan haalt dat het een wereldtopper is op da vlak is me compleet een raadsel.

Wat is dat voor vergelijk joh? Bij een hoge voorzet is Michiel Kramer nog gevaarlijker dan Neymar en Messi bij elkaar, gewoon omdat ze niet lang genoeg zijn.

In de muur ben ik ook nuttiger dan Neymar, waar blijft mijn miljoenen contract Ronald?

9 september 2021 om 17:44

haha ik wil wel gaan liggen achter de muur voor zulke contracten

Ofwel hij wordt de stormram wanneer je gaat pompen.

9 september 2021 om 16:45

Ja want Barcelona staat bekend voor hun powerplay in de laatste 10 minuten…

9 september 2021 om 17:11

Ik zie je de hele tijd hetzelfde zeggen, maar heb je weleens nagedacht dat Koeman dat er nu juist misschien meer en meer in gaat/wil slijpen? Of denk jij dat hij Luuk de Jong vaste 9 gaat maken, die moet inzakken naar het middenveld en mee moet voetballen? Of dat hij backs/vleugelaanvallers niet specifiek de opdracht gaat geven om meer hoge voorzetten te geven zodat Luuk de Jong relevant wordt?

9 september 2021 om 17:23

Dat was het zogenaamde kritiek punt van mensen op het barca van guardiola. Ze hadden zogenaamd geen power play in de laatste 10 minuten. Geinige was dat als het barca van guardiola verloor was het bijna altijd met 30 gemiste kansen ofzo en een miljoen keer gevaarlijk geworden en het lat van de goal afgescjoten maar met die pinchhitter hadden ze de wedstrijd gewonnen 😂

Beetje ongelukkig verwoord, maar Luuk brengt dit Barca gewoon wat stootkracht in de lucht als er in de laatste minuten een doelpunt gemaakt moet worden. Het is voor Barca wat vreemd, maar soms werd je ook gek dat ze bij een achterstand in de blessuretijd nog de hele defensie wilden wegspelen terwijl er zsm een doelpunt gemaakt moest worden. Luuk zal als iedereen fit is gewoon derde keus zijn voorin, maar hij zal toch wel een paar keer de gelijkmaker of de winnende binnenkoppen.

9 september 2021 om 16:56

Als ze echt aanvallende en koppende stootkracht zouden willen dan hadden ze Pavoletti maar moeten halen. Scoort veel meer kopbalgoals dan de jong.

Koeman heeft gelijk... Luuk de Jong kopt beter dan Neymar, zeik weinig en een echt spits. Depay en De Jong zijn beter dan Messi en Neymar voor Barcelona.

9 september 2021 om 19:12

Stel je voor als er ook nog voor Berghuis werd gegaan. Een trio met Memphis, Luuk en Steven zou Messi, Suarez en Neymar doen vergeten. Denk dat we pas volgend jaar sterk genoeg zijn om de Europa League te winnen.

Continue lees ik dat De Jong heel goed kan koppen en dat hij daarom is gehaald. Iets forceren, stormram etc...

Ik ga niet alle clubs noemen waar hij is geflopt en neem alleen Sevilla als voorbeeld.
Daar heeft hij tegen dezelfde verdedigers gespeeld en heeft er uiteindelijk niks van gebakken. Mijn vraag is dan: waarom gaat het deze keer dan wel lukken?

9 september 2021 om 17:49

@mixmaster

"daar heeft hij tegen dezelfde verdedigers gespeeld en heeft er uiteindelijk niks van gebakken. Mijn vraag is dan: waarom gaat het deze keer dan wel lukken?"

Omdat bij Sevilla koekenbakkers rondlopen.

Bij Barca krijgt hij voorzetten van de verbeterde versie 2.0 van Dani Alvez, oftewel Dest. gewoon worldporn om de combi Dest Luuk te zien. Beste koppel in La Liga gaat dat worden.

Luuk de Jong kan aardig koppen, misschien een onbelangrijk detail maar kan hij ook voetballen?

Koeman: "Daarvoor heb ik vaak gedacht.. waarom heeft Barca niet zo'n type aanvaller?" Misschien omdat Barcelona voetballend altijd de betere partij is/was en het spel vaak domineert? Omdat het totaal niet Barca is om ongecontroleerd ballen vanaf de achterlijn voor te geven in de hoop dat ie op het hoofd komt? Daarom misschien Ronald? 🙄

Ja en Bijlow kan veel beter keepen dan Messi.

Wat een reactie. Ja op doel is Remko Pasveer ook beter dan Neymar..

Kramer is ook bij een voorzet gevaarlijker dan zowel neymar als Messi. Dat wilt niet zeggen dat kramer geschikt is voor Barcelona of PSG. Hetzelfde geldt natuurlijk voor Luuk de Jong.

Luuk De Jong komt duidelijk te kort voor een plaats in de selectie bij Barca, laat staan in de basis. Hetzelfde verwacht ik overigens van Depay al verrast deze tot nu toe in zeer positieve zin.

Wat een zwaktebod van Barcelona zeg….leuk voor Luuk maar als dit het beste is wat
Barcelona kan? Triest zeg!

Ik denk dat ik bij een voorzet mijn geld zet op de spectaculaire omhaal van Neymar ipv op de kopbal van De Jong. Dus nee, Koeman.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren