Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Overmars: 'Tegen het geld van Chelsea kan Ajax niet op'

Laatste update:

De toekomst van Marco van Ginkel lijkt in Engeland te liggen. Dinsdagochtend pakte De Telegraaf uit met het bericht dat Chelsea en Vitesse elkaar gevonden hebben in een transfersom, die ruim 8,5 miljoen euro zou bedragen. Dat is ruim anderhalf miljoen meer dan Ajax over had voor de middenvelder: volgens de krant waren de Amsterdammers bereid om tot zeven miljoen te gaan.

/

In gesprek met Voetbal International wil Ajax' directeur voetbalzaken Marc Overmars niet op bedragen in gaan. Hij zegt wel dat de landskampioen 'veel geld' over had voor Van Ginkel: "Wij waren zeer geïnteresseerd", geeft Overmars toe. "Maar als we moeten concurreren met een Engelse topclub wordt het een lastig verhaal. Tegen het geld van Chelsea kan Ajax niet op."

De twintigjarige Van Ginkel verblijft momenteel in Israël, waar hij met Jong Oranje deelneemt aan het EK voor spelers onder de 21 jaar. De middenvelder zou eind mei al een bezoek hebben gebracht aan Cobham, het trainingscomplex van Chelsea, en daar hebben gesproken met Michael Emenalo, de technisch directeur van de Europa League-winnaar. Beweerd wordt dat Van Ginkel ook een telefonisch onderhoud heeft gehad met José Mourinho.

Zaakwaarnemer Karel Jansen ontkende dinsdag nog dat er al een akkoord was met Chelsea, maar zei wel dat zijn cliënt klaar was voor een stap hogerop: "Dat lijkt mij helder. Kijk naar het afgelopen seizoen bij Vitesse; Marco ontwikkelt zich stormachtig", zei Jansen in de Gelderlander. "Een aantal grotere clubs volgt Marco, maar er is nog niets beslist. Het kan ineens hard gaan, zeker als hij zo goed blijft spelen in Jong Oranje."

Marco van Ginkel zou een goede aanwinst zijn geweest voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo zonde. Ik vind hem misschien wel het grootste talent van Nederland. Ik denk dat hij bij Chelsea niet aan spelen toe komt. Die stap is nog te groot.

12 juni 2013 om 11:14

Ja, jammer dat hij naar Chelsea gaat. Misschien speelt hij volgend seizoen wel op huurbasis bij Vitesse.

Ik denk trouwens ook dat Ajax sowieso kansloos zou zijn bij het contracteren van Van Ginkel, aangezien Vitesse de directe concurrentie niet wil versterken. Dat zou wel het geval zijn bij een transfer van Vitesse naar Ajax.

12 juni 2013 om 11:18

Ik denk dat hij misschien zelfs wel een kans zal krijgen bij Chelsea. Mourinho heeft aangegeven iedereen de kans te geven in de voorbereiding.

Eerlijk gezegd zie ik van Ginkel wel als opvolger van Lampard.

12 juni 2013 om 11:27

Mceachran of De Bruyne zijn de opvolgers van Lampard. Maar dit hele gerucht, dat V. Ginkel naar Chelsea gaat geloof ik niet.

12 juni 2013 om 11:30

@zola#

Het kan natuurlijk ook een manier zijn om de prijs van Van Ginkel op te drijven. Twee bevriende eigenaren die elkaar zo helpen. Ik sluit het niet uit.

12 juni 2013 om 11:34

Op huurbasis naar Vitesse zie ik niet snel gebeuren, want dan schiet hij niks op. Verder zou Vitesse hem wel aan Ajax verkopen (helaas), want zon zak geld laat die Georgier niet schieten. Ze roepen altijd wel we verkopen niks aan de concurrent, maar tot nu toe is daar niks van gebleken. En tenzij er nog grote dingen gaan gebeuren deze zomer, is Vitesse absoluut geen concurrent voor Ajax en PSV en misschien zelfs Feyenoord. Er moet nog heel wat gebeuren in Arnhem qua transfers, terwijl ik alleen maar dingen hoor over dat de sterspelers vertrekkken.

12 juni 2013 om 11:40

mee eens ouwehoeri, hij moet stappen maken en dat lukt bij vitesse niet.

12 juni 2013 om 11:43

@ouwehoeri

Mag ik vragen waaruit het blijkt dat Vitesse wel spelers aan de concurrentie verkoopt? Is volgens mij nog niet voorgekomen, maar ik kan het ook verkeerd hebben...

Van Ginkel kan altijd meer opbrengen dan wat Ajax voor hem wil betalen.

12 juni 2013 om 11:47

Ik blijf me verbazen dat mensen Vitesse steeds weer als directe concurrent van Ajax bestempelen. Ze hebben welgeteld 1 seizoen aardig lopen meeballen en nu zijn ze een concurrent? Zelfs met de wilde plannen van Jordania moeten ze het nog maar eens zien waar te maken.
Ook is het verbazingwekkend dat mensen blijven hopen op een constructie waarbij van Ginkel ook weer aan Vitesse wordt verhuurd in zijn eerste jaar bij Chelsea. Als hij al verhuurd wordt door de club dan zal dat aan een Engelse club zijn zodat ze zijn ontwikkeling van dichtbij kunnen monitoren. Ze gaan hem dan liever stallen bij een Everton, W.b.a., Swansea dat soort teams om de weerstand te verhogen. En anders zal hij wegrotten in het 2de van Chelsea. En als dat gebeurd zien we hem niet meer terug waar we hebben nu al naartoe praten, de top.
Als een de Bruyne en Mceachran al niet spelen en worden verhuurd gaat hij het zeker nog niet redden.
In dat geval is mijn advies gewoon bij Vitesse te blijven en nog een jaar of 2 wachten eer je de stap naar het buitenland gaat maken.

12 juni 2013 om 11:54

Geld is helaas het belangrijkste en daardoor heeft Chelsea een flink streepje voor, helaas wil Vitesse ook niet aan 'concurrenten' verkopen.
Voor v. Ginkel zou Ajax op dit moment een ideale club zijn, volgend jaar CL, garantie op een basisplek, etc. Dit zou veel beter voor zijn ontwikkeling zijn....maar goed hoeveel heeft V. Ginkel nou werkelijk te vertellen, wat dat betreft is hij afhankelijk van hoe de club zich opstelt.
Jammer dat geld belangrijker is dan de persoonlijke ontwikkeling van een individu. De voetbalwereld is wat dat betreft verrot.

12 juni 2013 om 12:06

Mceachran hoor ik veel over maar heb hem nog nooit zien spelen.

Kan aan mij liggen of is dit weer een 'groot' engels talent

12 juni 2013 om 12:13

Greenberry

Het is een groot Engels talent, maar hij krijgt geen kansen bij Chelsea. Het is een speler die eigenlijk als de opvolger van Lampard werd gezien, zijn debuut was toen hij 17 was (onder Ancelotti). Zijn kracht ligt in de rust en overzicht/inzicht.

Echter moet hij nog wel aan zijn fysiek werken want hij is nog lichter dan Pato. Maar zoals vele zeggen als hij weg gaat/moet bij Chelsea dan zal hij wss sowieso slagen bij een Tottenham, Liverpool of Arsenal.

12 juni 2013 om 12:42

Dan dus geen CL en niet echt een stap omhoog maken..

12 juni 2013 om 12:44

Zolang hij betere spelers to zijn beschikking heeft zal hij iemand als van ginkel niet gebruiken, daarnaast is zoals genoemd die positie door clubicoon lampard of oscar, de bryune bezet. Ik denk dat koop/verhuur weer naar chelsea misschiensan toch het beste is. Maar zelfs dan, wanneer zal hij door gaan breken. Jeugd breekt er bij chelsea nooit door aangezien er elk jaar weer met geld wordt gesmeten. Het echt geen gunstig klimaat voor een jonge speler die niet voor een basisplaats wordt gehaald.

12 juni 2013 om 13:05

@papabear,

Ik blijf me verbazen dat mensen niet begrijpen dat Vitesse de ambitie heeft om zich aankomend seizoen weer bovenin te melden en voor de bovenste 2 plaatsen te gaan strijden. Met die ambitie moet je clubs als Ajax, Psv, Feyenoord en Twente als concurrentie beschouwen.

Of Vitesse die ambitie aankomend seizoen weet waar te maken is helemaal niet relevant. Iedereen begrijpt dat het lastig wordt met het vertrek van Bony en wellicht v. Ginkel. Veel zal afhankelijk zijn van het aantal miljoenen die Vitesse gaat ontvangen, en hoe die weer worden geïnvesteerd in de spelersgroep.

Verder is het gezien de link die Vitesse met Chelsea heeft helemaal niet verbazingwekkend om te denken dat een directe verhuur aan Vitesse een optie is. Die club heeft hem ten eerste hard nodig komend seizoen. Er lopen meer talenten van Chelsea dus de progressie van speler is ook zeer goed te volgen.

Vitesse speelt Europees, want dus ook weer ervaring voor van Ginkel is. Daarnaast weet je zeker dat hij daar het hele seizoen blijft spelen en tevens goed in het zicht van de bondscoach loopt waardoor deelname aan het WK een reële optie is.

Lijkt mij niet ondenkbaar dat Chelsea daar ook de voordelen van in kan zien.

12 juni 2013 om 16:12

Hier moeten veel jonge talenten echt aandacht aan besteden. Zelfs voor jonge Engelse talenten is het al moeilijk genoeg om de kans te krijgen om zich te ontwikkelen op het hoogste niveau. Het Engelse nationale elftal stelt niet voor niets al decennia weinig voor als je ziet dat hun competitie als de allerbeste wordt gezien. Bij de topclubs moet je er meteen staan, anders krijg je de kans haast niet. Er zijn maar zeer weinig uitzonderingen en al zeker als je een buitenlander bent.
Ik snap dat Vitesse van Ginkel niet naar Ajax wilt laten gaan. Maar Marco moet wel goed aan carriereplanning denken. Hij heeft teveel talent om dat te zien verpieteren op de bank of bij de reserves van een Europese topclub.

12 juni 2013 om 11:25

Inderdaad heel erg jammer dat Ajax hem niet kan contracteren. Uit een betrouwbare bron die hem persoonlijk kent. Gaf hij aan om graag naar Ajax te willen, maar wat Overmars al zegt tegen het grote geld van Chelsea kan geen Nl club tegen op.

Ik zou het persoonlijk ook een erg onverstandige overstap vinden ook al wordt hij eerst verhuurd. Bij Ajax heb je de kans om je echt te ontwikkelen en gelijk C.l. te spelen. Daarbij komt ook nog is dat hij verschillende jaren bij de zelfde club speelt. Want als hij naar Chelsea gaat zou hij kunnen verhuurd worden aan Vitesse, maar misschien het seizoen daarop aan Norwich City bij wijze van.

Ik denk ook als je een potentiele topper bent dat je dan ook een beetje vastigheid nodig hebt. Dus bij één club voor langere tijd spelen. En nogmaals ik denk dat hij het nog niet redt bij Chelsea en zeker met het tegenwoordige middenveld dat aardig is verjongend zal hij voorlopig ook niet nodig zijn.

12 juni 2013 om 11:36

Ik zou het ook zeker een onverstandige keuze vinden. Zeker met het oog op het WK. Als hij dan ook maar enigzins kans wil hebben op meegaan naar Brazilie, dan is dit een verkeerde stap. Hij zal of bij Chelsea op de bank/tribune zitten of naar alle waarschijnlijkheid verhuurd worden naar een engelse middenmoter. Daar zal hij zich ook moeten bewijzen, lukt dat niet en speel je niet of nauwelijks ben je uit beeld bij Oranje.

12 juni 2013 om 11:47

Het is natuurlijk een beetje onzin dat het grote geld van Chelsea hier het verschil maakt. Van Ginkel had natuurlijk ook, zoals Maher dat al een tijd aangeeft, kunnen stellen dat hij uitsluitend bij de Nederlandse top wil spelen totdat hij zelf het gevoel heeft dat hij klaar is voor de Europese top. Voor een transfer is immers een overeenkomst van drie partijen nodig, dus dat Vitesse en Chelsea eruit zijn hoeft niet alles te betekenen.

Maar goed, ik sluit eigenlijk niet uit dat Van Ginkel het gewoon redt als hij bij Chelsea komt. In eerste instantie wordt het misschien speelminuten bij elkaar sprokkelen, maar hij lijkt me wel sterk genoeg om na verloop van tijd gewoon een basisplaats te veroveren. Het zou best kunnen...

12 juni 2013 om 11:56

@n.g.boer

jij hebt het uit een betrouwbare bron, maar hij heeft het toch zelf al eens publiekelijk toegegeven dat hij niet onwillig staat voor een over gang naar Ajax ?

maar zo lang Vitesse niet wil verkopen aan ander clubs binne Nederland maakt het ook niet uit hoeveel Chelsea of wie dan ook bied, maar volgens mij is 8,5 miljoen voor Ajax ook altijd nog te doen niet waar

12 juni 2013 om 12:10

Dat klopt inderdaad alleen ik hoorde het al begin van het seizoen vandaar dat ik het erbij had gezet dat ik het van een betrouwbare bron had maar inderdaad ik had het er even bij moeten vermelden.

Misschien ook een leuk weet je om te weten. Marco van Ginkel scoorde als het goed is als eerste doelpunt tegen Ajax. Die vriend van mij die is een ajacied en had hem toen gesmst van "moet dat nou??" toen had hij terug gesmst van "ja dat is goed voor mijn C.v. Sorry man;-)"

12 juni 2013 om 14:07

Ik zou als ik jou was een andere 'betrouwbare bron' zoeken. Van Ginkel heeft namelijk niet gescoord tegen Ajax. In Amsterdam scoorde Bony twee keer en in Arnhem scoorden Janssen, Van Aanholt en Ibarra...

12 juni 2013 om 14:54

Enkele jaren terug toen hij debuteerde...toen scoorde hij inderdaad het enige doelpunt tegen Ajax...ajax kwam op 0-1 toen... maar won 4-1 of iets in die richting.
Maar dat was dus niet dit seizoen.
Ik ben zelf ook insider of hoe je het wilt noemen ik wist als eerste te vermelden dat Veltman zijn contract voor 4 jaar verlengde bij Ajax in de topic die over hem en kritiek ging.
4 dagen voordat Ajax naar buiten kwam met het nieuws.
rarabanaan!

12 juni 2013 om 16:24

Ik zou er geen probleem mee hebben als Ajax tot 10 zou gaan voor van Ginkel en ik ben helemaal geen voorstander van al dat gesmijt met geld. Maar bij hem heb ik echt het idee dat we dat geld er ook gewoon weer uit kunnen halen. Voorwaarde zou dan wel moeten zijn dat hij voor 5 of tenminste 4 jaar wil tekenen zodat hij zich zodanig kan ontwikkelen dat Ajax toch op zijn minst 15 miljoen kan kan krijgen als hij klaar is voor een vertrek naar de echte top.

12 juni 2013 om 12:36

Aan de andere kant is de stap naar Vitesse juist weer te klein. Een toptalent als van Ginkel, maar ook Luuk of Maher of Chadli komen vanzelf boven drijven en kunnen ook vanuit een top 4/5/6 club een overstap maken naar een PL of Spaanse club.

Kijk wat vaak mis gaat zijn die spelers die te snel willen: Castaignos, Bruma of Aissaidi.

12 juni 2013 om 16:33

Veel jonge spelers hebben het moeilijk om te slagen in de top. Chadli kan het omdat hij nu al een aantal jaren meedraait en er ook was toen Twente nog echt lekker draaide.
Van Ginkel is nog niet zover. maher ook niet. Ze zullen het terzijnertijd ook wel halen hoor.
Er zijn inderdaad meer wegen die naar Rome leiden, maar bepaalde routes zijn nou eenmaal beter. Ik neem tenminste aan dat men ook eerst de beste route uitstippelt om naar Rome te rijden en niet zomaar in de auto springt en dan maar zien hoe je er terecht komt.

En gelukkig maar. Laat Ajax maar lekker in het Buitenland spelers zoeken in plaats van concurrenten zwakker maken. Destijds deden ze dat bij AZ en nu willen ze hetzelfde bij Vitesse proberen.

12 juni 2013 om 11:15

Op zich geen verkeerde strategie toch?
Als je hiermee je kans op Champions League vergroot heb je de investering zo terug...

12 juni 2013 om 12:10

Klopt maar een Feyenoord, PSV, Vitesse willen liever niet onderhandelen met Ajax, want zo versterk je concurrentie en word je zelf zwakker.

Laat Ajax maar zelf opleiden of een middenvelder uit Denemarken halen, want V Ginkel red het wel in buitenland denk ik.

Neemt niet weg dat naar Ajax een logischere stap was geweest!

12 juni 2013 om 12:28

Tja, jij ziet van Ginkel wel slagen bij Chelsea - Ik niet.

Ik denk dat je veel minder kans op spelen krijgt dan bij bv Ajax.

12 juni 2013 om 12:44

Ik kan het mij wel voorstellen.. al kan ik mij dat bij PSV en Feyenoord beter voorstellen dan bij Vitesse.. dat is geen concurrent op dit moment..

12 juni 2013 om 13:06

Het gaat er ook niet om of Ajax of Vitesse op dit moment concurrenten zijn. Het gaat er om dat Vitesse op korte termijn mee wil gaan strijden om de bovenste plekken in de Eredivisie. Daar is natuurlijk nog niet mee gezegd dat het gaat lukken, maar het mag duidelijk zijn dat ze de hopelijk 'toekomstige' concurrent niet willen versterken!

12 juni 2013 om 14:04

Niet versterken? Dat is maar de vraag. Nu kan Ajax een andere middenvelder van zeven miljoen kopen. Het is afwachten of die beter of dat die minder is dan van Ginkel.

12 juni 2013 om 14:56

Met het oog op het WK, je speelt sowieso CL dit seizoen dus het seizoen voor het Wk!
Prima salaris.
Bij Chelsea gaat hij niet geregeld spelen, dan word hij verhuurt aan een club die waarschijnlijk geen CL speelt.
Zou zonde zijn.

Maarja het is Vitesse's en Van Ginkel's goedrecht om dit te doen.

13 juni 2013 om 08:21

Dus jij, Speedyafc, suggereert dat Vitesse zijn beste middenvelder moet verkopen aan Ajax omdat Ajax anders een 'nog betere' middenvelder zou kunnen kopen voor dat geld? Dat is de wereld op zijn kop.

12 juni 2013 om 11:18

Ehm, Chelsea075, je al waarschijnlijk geen affiniteit met een Eredivisieclub hebben, maar voor de Eredivisie zou het juist goed zijn als van Ginkel naar Ajax gaat. Als Vitesse dan weer bijvoorbeeld Duarte haalt, dan blijft hij ook in de Eredvisie, en Heracles haalt bijvoorbeeld weer een vervanger uit de Jupiler League, enzovoort. Zo blijven zulke spelers in het ''eredivisie-circuit'', waardoor de competitie sterker wordt.

Maar nee, dit is een veel betere optie natuurlijk. Van Ginkel voor 8,5 miljoen naar Chelsea. Komend seizoen op leenbasis naar Vitesse, daarna naar een club als Everton, om vervolgens toch niet goed genoeg te blijken voor Chelsea maar doordat hij zich wel zo heeft ontwikkeld kunnen ze hem weer doorverkopen voor een miljoentje of 15. Ik dacht dat mensenhandel in 2013 wel beetje over zou zijn, maar helaas.

12 juni 2013 om 11:25

@darkblade

Ik ben trouwens voor AZ maar dat even terzijde.

Het is toch juist zonde, als Van Ginkel weg gaat en duarte komt dan lever je gwn kwaliteit in. Bovendien maak je Ajax en stukje sterker.

Als Vitesse hem gewoon lekker naar het Buitenland stuurt dan krijgen ze er in vrijwel alle gevallen meer geld voor en maken ze de concurrentie ook niet sterker wat de kans om bij de Top 4 te zitten weer vergroot.

Gelukkig lijkt Vitesse dit ook te beseffen

12 juni 2013 om 11:28

Ik ben het volledig met je eens dat het zonde is dat grote clubs talenten wegkopen met de gedachte: misschien wordt dit wel een hele goede speler voor ons. Anders verkopen we hem nog wel met winst want hij heeft bij een grote club onder contract gestaan.

Maar om deze praktijken nou mensenhandel te noemen, dat gaat mij te ver. Bij mensenhandel worden de mensen uitgebuit. Dit lijkt mij, aangezien het riante salaris, niet het geval.

12 juni 2013 om 11:47

Ik word echt een beetje moe van al die mensen die roepen dat Vitesse een directe concurrent niet sterker willen maken. Een stadion dat nooit vol zit, geen landelijke achterban, geen kampioenschappen en nog nooit succes gehad. Als Van Ginkel gekocht zou worden door NEC, Heerenveen of Utrecht kan ik zo'n opmerking begrijpen, maar Vitesse is echt geen concurrent van Ajax, hoe graag ze dat ook zouden willen.

12 juni 2013 om 11:50

Het lijkt er op dat ze dat wel aan het worden zijn, maar als Ajax dat proces al afbreekt voordat het echt kan gaan beginnen zullen ze inderdaad geen concurrent van Ajax worden.

12 juni 2013 om 12:00

De vier factoren die je noemt zijn totaal niet relevant. Vitesse is gewoon 4e geworden en dus kun je stellen dat Vitesse in de top 4 staat. Ook is er 2 keer van Ajax gewonnen in de competitie dus hoe hoog jullie je clubje ook willen lullen, Vitesse komt eraan en gaat clubs als Ajax, Psv, Feyenoord, Twente of Utrecht dus niet versterken.

12 juni 2013 om 12:10

Ik lul helemaal niet en wie zegt dat dit mijn clubje is? Feit is gewoon dat als morgen de eigenaar weggaat of er iets mee gebeurt, Vitesse overmorgen in de acute problemen zit. Nogmaals: geen grote achterban qua supporters en geen grote zakelijke aantrekkingskracht. Geniet ervan nu er geld is, maar realiseer ke als supporter heel goed hoe de situatie was voor de roebels kwamen, die situatie is niet veranderd.

12 juni 2013 om 12:16

Mensenhandel gebeurt nog steeds op de wereld... Net zoals genoeg andere slechte dingen, Chelsea,s handelen kennen we ook al langer.

De enige die hier een goede beslissing kan nemen is V Ginkel

12 juni 2013 om 12:48

Niet vergeten dat Ajax ook gewoon achteruit, ik verwacht niet dat vGinkel gelijk Eriksen kan vervangen, maar hi zou uiteindelijk, ik vermoed in het 2e seizoen, een speler van hetzelfde niveau als Eriksen, dus in het eerste jaar zou Ajax ook geen vooruitgang boeken

12 juni 2013 om 14:13

@hottuna : Vitesse was eind 1800, begin 1900 een van de succesvolste clubs. Je weet wel, in de tijd dat jouw Ajax nog niet bestond of op een lager niveau acteerde. Helaas heeft dit nooit in titels geresulteerd daar altijd op het beslissende moment verloren werd (vier keer de finale om de nationale titel verloren en drie keer de bekerfinale verloren). Dat jij niet in wil zien dat juist om succes te kunnen halen het van belang is dat je niet je beste spelers aan de 'concurrenten' verkoopt is voor jouw rekening. Ow, en voor wat betreft het nooit gevulde stadion, ik wil de Arena weleens zien als Ajax 10 jaar om plaats 13 t/m 15 speelt i.p.v. om de titel. Er zijn nu al regelmatig lege plaatsen in de arena...

12 juni 2013 om 14:59

Klopt maar een zwaluw maakt nog geen zomer... kijk Az...wat een mooi voorbeeld is.
is kampioen geworden....doet daarna nog even mee op de bovenste plekken en zakt nu weer weg.
Vitesse doet nu voor het eerste jaar echt mee...maar dat maakt ze nog geen titelconcurent!

En dat ik jouw club er bij haal is niet negatief bedoeld, maar het is een recent voorbeeld.

12 juni 2013 om 16:43

Met ale respect kerel, maar als je zulke scenarios moet bedenken om je gram te halen? Ajax heeft sinds mensenheuginis al niet meer in die regio van de eredivisiestand gestreden en al zeker niet 10 jaar lang. En om je even wakker te schudden: dat zal ook nooit gebeuren.
Dus als je doemscenarios wil bedenken, laat het dan wel realistisch klinken.

12 juni 2013 om 11:21

Dus van Ginkel moet naar buitenland als die hogerop wil, gaat naar chelsea, speelt niet of nauwelijks, valt buiten de boot voor nederlands elftal en over paar jaar zie je hem ergens in middenmoot terug omdat hij dan minuten wil maken en niet op de bank wil zitten..

Ik denk dat het voor het nederlands voetbal alleen maar goed is als dit soort spelers gewoon wat langer in de eredivisie blijven spelen. Je ziet nu al dat bijna geen van de smaakmakers in de eredivisie een nederlands paspoort heeft. Maher en van Ginkel zijn de enige 2. Dit soort spelers moeten gewoon in de CL kunnen acteren, bij welke ploeg dat dan ook is uit nederland.

Ik zeg niet dat van Ginkel naar ajax moet of naar psv ofzo. Maar vind het wel goed als zulke voetballers nog wat langer in nederland blijven waar ze er misschien bovenuit stijgen, ipv naar grote club in buitenland gaan om 1 van de zovelen te zijn

12 juni 2013 om 11:31

Of hij wordt verhuurd, doet het goed bij z'n club en je hebt al gauw een gevalletje Courtois, De Bruyne of Lukaku. Ideaal toch

12 juni 2013 om 11:35

Ja tuurlijk, maar die moeten het ook gewoon nog bewijzen op aller hoogste niveau. Maar ik zie ze graag in nederland blijven, dus als die gekocht wordt door chelsea maar nog 2 jaar hier blijft spelen vind ik dat ook prima.

maar niet direct naar buitenland toe.

12 juni 2013 om 11:43

Ja dat lijkt me ook niet zo slim, ik verwacht zelf eigenlijk dat Chelsea hem nog een jaartje bij Vitesse laat en vervolgens een jaartje in Engeland. Jaartje Techniek, Jaartje Fysiek

12 juni 2013 om 11:50

ja, maar voor v ginkel zou het toch veel beter zijn om 1 of 2 jaar bij ajax te spelen.
Speelt hij CL, speelt in de top van nederland, speelt om het kamioenschap, speelt met meer druk van het moeten presteren dan bij vitesse.

Puur voor zn loopbaan zou het veel beter zijn.

Dat vitesse hem liever verkoopt aan chelsea en nog een jaar huurt is logisch.

12 juni 2013 om 16:47

Lukaku deed hetook niet zo goed hoor. Die is daardoor toch ook verhuurd aan een middenmoter door Chelsea. Hij kon niet echt concurreren met de gevestigde vedettes daar. Daar was hij nog niet rijp genoeg voor (geen schande).

12 juni 2013 om 11:32

@ Chelsea075

Gelukkig doen andere topclubs in het buitenland dat niet.. Chelsea ook niet..

12 juni 2013 om 11:34

Ik begrijp je redenatie, maar dat is toch de rol van (met alle respect) de kleinere clubs? Zij leveren spelers voor de grotere. Benfica verkoopt in het kampioensjaar toch ook hun twee beste spelers aan Chelsea? Ramires en Luiz? Chelsea koopt toch ook de topscorer van newcastle Utd in de winterstop? Dat is voetbal.

ON: Van Ginkel zou er verstandig aan doen niet naar Engeland te gaan nu al. Laat hem eerst nog een paar jaar in de top van de eredivisie rijpen en dan de stap maken.
Als hij nu bij Chelsea komt speelt hij elke week in het 2e en daar wordt hij niets wijzer van.
Ik zou het mooi vinden als hij en maher alsnog naar Ajax komen, maar zoals Overmars zegt, tegen het grote geld kun je niet op.

12 juni 2013 om 11:47

Tuurlijk maar waar Chelsea grotendeels in het buitenland kijkt zoekt Ajax vrijwel altijd in Nederland en haalt af en toe alleen talentjes voor een paar ton uit het buitenland.

En met Ramires en Luiz hebben wij toch niet jullie concurrentie versterkt, je moet je eigenlijk inbeelden dat die 2 naar Porto gingen.

12 juni 2013 om 12:09

Klopt gedeeltelijk wat je zegt alleen wil ajax altijd voor een dubbeletje op de eerste rang zitten.
Maar zelf willen ze wel de hoofdprijs voor iedere speler.
En dat zint de meeste clubs niet meer.

12 juni 2013 om 12:13

Dat is overal zo! Als spelers van ajax naar het buitenland gaan dan willen die toch ook zo min mogelijk betalen? Jou cluppie doet exact hetzelfde! Beetje naief om anders te denken en het is gezonde bvo-voering!

12 juni 2013 om 12:54

@alfredo: hoeveel heeft Vitesse betaald voor Theo Janssen?
Ken je feiten

12 juni 2013 om 14:16

@hottuna : Vitesse heeft 5 ton voor Janssen betaald. Dat is 5 ton teveel aangezien Ajax hem transfervrij wilde laten gaan naar elke andere club...

12 juni 2013 om 14:39

Sinds waneer ga je een subtopper als Vitesse nou vergelijken met Ajax. Dat is hetzelfde als Newcastle en Chelsea... Nomaals en met alle respect voor Vitesse, Twente, AZ etc deze clubs zijn ervoor om spelers af te leveren aan de topclubs. In Nederland en daarbuiten. Dat is de rol van deze clubs, net als dat het de rol van Ajax is om spelers te verkopen aan grotere clubs dan Ajax. Deze zijn in Nederland alleen niet aanwezig. Ajax PSV en Feyenoord dat is de absolute top (feyenoord nu even minder vanwege de financien, maar hoger dan deze drie kun je in Nederland niet komen.

Als een speler van Chelsea naar Man Utd gaat of andersom, dan misschien heb je een punt, maar dat is hier niet aan de orde.

12 juni 2013 om 12:12

Dat hoort bij Nederland, doorselecteren kopen en verkopen! Zo blijft het geld in nederland rollen! Zonder het geld van ajax dat betaald is aan transfers aan az had az misschien wel oo de laatste plaatsen gespeeld! Ajax heeft ongeveer voor 20 miljoen betaald aan az! Heerenveen ook huntelaar ik dacht 7 miljoen, sulejmani 17 miljoen. Zie ajax als financieerder van de eredivisie!

12 juni 2013 om 14:18

Ik zie Ajax vooral als de koopjesjager van de eredivisie. Bij elke binnenlandse transfer verloopt het hetzelfde. Eerst brengt Ajax het hoofd op hol van de betreffende speler dat ze hem graag willen halen, dan doen ze een belachelijk laag bod wat terecht afgewezen word, dan laat Ajax niets meer van zich horen aan de verkopende club maar word via de zaakwaarnemer de speler gepusht op een vertrek aan te dringen om uiteindelijk alsnog voor te weinig geld de speler aan te trekken...

12 juni 2013 om 14:51

Nee hoor Ajax zoekt niet de media op.
En als jij bij willem 2 speelde en Ajax komt...dan brengt die geachte mij al op hol.
Daarnaast zijn het mediums als VI die altijd met dit soort dingen naar buiten komen.

Je spaart geld uit en je moet meer op je jeugdspelers rekenen en dan heb je iemand zoals Fischer die zich kan ontpoppen omdat hij de kans krijgt om te spelen.

Nu zie ik zoiets ook met Serero gebeuren. Er moet sowieso iemand gehaald worden maar het moet niet per se Maher en Van Ginkel zijn.

Edit Dammie:
Eerste alinea verwijderd; doet totaal niet ter zake en levert een off-topic discussie op

12 juni 2013 om 11:17

Precies je moet niet altijd kost wat kost een speler willen binnenhalen. Anders loop je een te groot risico, zie bijvoorbeeld Sulejmani. Ajax vindt wel een gepaste oplossing. Desnoods halen we Duarte wanneer Maher niet haalbaar is en krijgen Serero en Meleg volgend seizoen meer kansen.

Chelsea koopt van Ginkel en verhuurt hem dan een jaar aan Ajax. Dat zou ideaal zijn, aangezien van Ginkel het liefst naar een topclub binnen de eredivisie gaat en dat ook het beste is voor zijn ontwikkeling.

12 juni 2013 om 11:16

Chelsea werkt samen met Vitesse en zal dit nooit doen.

12 juni 2013 om 11:29

Waarom zou Chelsea dit doen? Los ervan dat ik vind dat hij zowel niet meer aan Vitesse als Ajax uitgeleend moet worden zie ik niet in waarom Chelsea dit zou doen. Dan zou je als je met Vitesse samenwerkt ze toch een beetje een streek leveren. Neemt niet weg dat ik hem zelf wel graag aan Vitesse verhuurd zie worden. En mocht dat niet gebeuren mag die van mijn part best aan Ajax verhuurd mogen worden. Alleen denk dat het voor zijn ontwikkeling beter is mocht die het een keer in een ander land proberen

12 juni 2013 om 11:30

Ik hoef van Ginkel niet op huurbasis hoor... Leg dan liever 7 miljoen voor een aankoop neer

12 juni 2013 om 11:37

Waarom zou Ajax dat doen??? Niets interessant meer te halen dan voor ajax

12 juni 2013 om 12:46

Never.. ajax gaat geen energie en geld meer in van Ginkel stoppen.. we focussen op onze eigen spelers.. Andersen, Meleg, Klaassen, Serero, Schone, Anderson, Becker en de Jong..

Kleine correctie : het geld van Abramovic ; wanneer die FFP er door komt zou het verschil in financiële slagkracht tussen Ajax en Chelsea er nog altijd zijn maar het zou alvast een stuk kleiner worden.

Ik neem echter aan dat die FFP bij mooie woorden zal bijven en dat het nooit echt krachtdadig zal worden.

12 juni 2013 om 11:26

Verschil blijft er hoor. Ik heb zelf helemaal geen vertrouwen in die Ffp.
Helemaal in het geval van Abramovic die pompt er gewoon nog wat geld erin door een constructie te bedenken zodat het geld wordt binnen gehaald onder het kopje "omzet". Zolang dat groter is dan de kosten dan is er niks aan de hand voor clubs zoals chelsea, barca, real. (ongeacht schulden en kostenposten.)

12 juni 2013 om 17:09

Jorisdr
Kleine correctie.
De financiele slagkracht van Ajax zou juist groter worden, omdat Ajax dan, als financieel gezond bedrijf, geen strobreed in de weg zou worden gelegd. Grotere clubs waar Ajax nu wel tegen concureert, die met negatieve budgetten opereren, zouden aan slagkracht verliezen.

Poll lijkt me logisch.. Van Ginkel is 1 van de betere middenvelders in nederland. Tuurlijk zou hij voor elke ploeg een aanwinst zijn. Echter vind ik hem bij jong oranje nog niet zo onwijs denderend spelen.
Niet slecht hoor, maar had een groter verschil verwacht tussen een aantal spelers in jong oranje en spelers van tegenstanders met minder ervaring.

Vind het een erg goede speler, maar bang dat chelsea te snel een stapje te hoog is.

12 juni 2013 om 11:15

Niet onwijs goed spelen bij Jong Oranje? Ronald de Boer vond hem in beide duels op het EK de beste man op het veld. Denk dat je dan toch iets verkeerd hebt gezien.

12 juni 2013 om 11:22

Shorty 84 heeft het toch niet verkeerd gezien omdat ronald de boer vindt dat van Ginkel goed speelt?

12 juni 2013 om 11:25

Shorty84 mag absoluut zijn mening hebben over het functioneren van Marco van Ginkel op het jeugdtoernooi in Israël, maar schat de waarde van Ronald de Boer' mening een stuk hoger in aangezien hij zelf heeft gevoetbald en ook trainer is. Die zal over het algemeen meer zicht hebben op het functioneren van een speler dan een lid op Voetbalzone.

12 juni 2013 om 11:27

oh, als ronald de boer het zegt dan zal het wel waar zijn.

ik heb niks verkeerd gezien, vond beide wedstrijden absoluut niet van bijzonder hoog niveau. de 2de helft tegen Duitsland als dieptepunt. Ik vind dat zowel van Ginkel, als Maher als Strootman te weinig van zichzelf laten zien. ik zeg ook dat ik hem zeker niet slecht vond, maar ook niet fantastisch. Verwacht van deze 3 spelers toch wel een stuk meer dan van de andere 8 in dit team en dat komt er zeker nog niet uit.

k kijk zelf gewoon de wedstrijd en op basis daarvan vorm ik een mening. niet op basis van wat iemand op tv zegt.

12 juni 2013 om 17:13

Shorty
Maar oh als jij het zegt zal het wel,waar zijn? Dutchmen heeftnwelzeker een punt.
Alhoewel........ Van Hanegem was ook een groot voetballer, maar het commentaarbdat hij levert???? Nou ja, niet relatief, maar je kunt het van twee kanten bekijken.

Betwijfel ten zeerste of hij ooit een echte kans gaat krijgen bij Chelsea... Hij had in mijn ogen gewoon voor Ajax moeten kiezen.

12 juni 2013 om 11:15

Of gewoon bij Vitesse blijven en dan naar een subtopclub gaan als Spurs of Everton?.. Mochten die geintresseerd zijn.

Lekker bankzitten. En lampard doe volgend jaar weggaat overnemen.

Niet verkeerd als hij een Lampard status zou krijgen en altijd Chelsea trouw zou zijn.

Als ajacied baal ik wel dat hij niet naar Amsterdam komt.

Alsjeblieft Van Ginkel doe dit nou niet! Ja, Chelsea is een grote club en ja, Chelsea heeft geld. Maar geleidelijke stapjes werken veel beter als één gigantische stap. Toevallig is 'verhuur-en-terugkomen'-techniek bij De Bruyne en Lukaku goed gegaan en lijkt het ook bij Courtois te werken, maar ik vind het maar een erg risicovol traject. Voor hetzelfde geld eindig je als Rajkovic/bruma/alcides etc.

Jammer dat Vitesse hem niet naar Ajax wou laten gaan, dat had ik liever gezien(al snap ik het uit Vitesse-oogpunt ook wel). Ik hoop maar dat van Ginkel gaat nadenken en een kleinere stap neemt, want dit kan zo maar hélémaal mis gaan.

Chelsea en Vitesse hebben een akkoord op 8.5 miljoen volgens de media. Ajax bood voorheen 7 miljoen, dus als Ajax wilt kunnen ze hun bod echt wel verhogen. Alleen Overmars weet ook wel wanneer Ajax hun bod evenaart dat Chelsea de prijs heel gemakkelijk verder kan verhogen. Het is jammer, maar Van Ginkel komt dus niet naar Amsterdam.

Ben wel benieuwd hoe Van Ginkel zelf aankijkt tegen een overstap naar Londen. Het is een voetballer met veel potentie, maar de eerste jaren zal hij toch heel weinig aan spelen toekomen bij Chelsea denk ik. Zeker nu Mourinho daar coach is.

12 juni 2013 om 11:18

Daar komt ook nog bij dat van Ginkel bij Chelsea veel meer kan verdienen dan bij Ajax.

12 juni 2013 om 11:27

Van Ginkel kan bij Chelsea zeker meer geld verdienen dan bij Ajax, maar moet dat de belangrijkste motivatie zijn voor een 20-jarige voetballer om een overstap te maken? Speeltijd is vele malen belangrijker op zo'n leeftijd.

12 juni 2013 om 11:44

dat vind jij maar voetballers spelen tegenwoordig voor het geld clubliefde oid bestaat niet meer voetbal is een beroep en je moet in korte tijd zoveel mogelijk geld verdienen en als chelsea dan voor de deur staat dan ga je gewoon.
nog een voorbeeld kijk naar nesu raakt invalide op de training een ongeluk zit in een klein hoekje dan kan je beter maar je bankrekening gevuld hebben

Beetje jammer dit, weer een groot talent die niet gaat spelen. Zonde, had een hele grote kunnen worden..

Nou ja, eigenlijk ligt het wel dicht bij elkaar, maar het klopt dat Chelsea gewoon veel meer geld heeft te besteden. Als Ajax zoveel geld wil neertellen, is het 'potje' al bijna leeg. Het is voor Ajax meer een afweging.

Bovendien moeten we niet vergeten dat de speler in kwestie ook een wil en mening heeft. Kiest hij voor Chelsea of speelt hij liever voor Ajax? Geld is een grote factor, maar in sommige gevallen niet bepalend voor een speler. Toch ben ik bang dat hij kiest voor de weg naar Londen. Maar ja, waarom ook niet als je die kans krijgt? Misschien pakt het enorm goed uit, maar een tussenstap bij Ajax is er een met minder risico's denk ik. Bij Ajax kan hij de pannen van het dak spelen, maar het nadeel daarvan is weer dat men hoge verwachtingen heeft. Bij Chelsea zal dat minder zijn en komt hij binnen als een (groot) talent.

Dan kan hij het WK op z'n buik schrijven tenzij Chelsea hem verhuurd.. Maar dan vraag ik mij nog af of hij zichzelf bij een kleinere club in een jaar in de basis speelt.. Ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb.. Ik denk niet dat Ajax hier rouwig om hoeft te zijn aangezien ze alternatieven al in de eigen geledingen hebben rondlopen..
Denk dat ze alleen Maher hoeven te halen mocht Eriksen daadwerkelijk vertrekken en eventueel een verdediger (heitinga?) mocht Alderweireld vertreken..

Deze jongen wordt weer verhuurd aan een Norwich City of een Sunderland of wat voor club adan ook in de onderste regiinen. Wordt die daar nou cht beter van? Ben bang dat we daarna niks meer van hem horen want Chelsea wil alleen gevestigde namen hebben zeker op het middenveld en hij wordt dat echt niet bij zo verhuurclub en nog een jaarvitesse lijk mij ook geen optie.

Ben geen Ajax man, maar voor hem lijkt het mij wel beter voor zijn ontwikkeling zeker wat er rondloopt aan oud ajaxcieden die hem kunnen helpen en hij gaat CL spelen is toch ook goed voor je ontwikkeling.

Zou erg slim zijn van Mourinho om kort een telefoontje te hebben met Van Ginkel inderdaad. Maakt veel indruk op zo'n jonge jongen. Dat soort dingetjes zijn denk ik een van de redenen waarom veel spelers weglopen met deze coach.

Zo zonde dit. Weer een Nederlands talent dat voor het grote geld kiest. Ik ben bang dat deze overstap de ontwikkeling van Van Ginkel in de weg zal staan. Bij Chelsea zit hij op de bank dus de enige kans die hij heeft is verhuurt worden. Het verhuren van spelers is risicovol en vaak zijn verhuurperiodes niet succesvol(uitzonderingen daargelaten). Spelers komen in een onbekende omgeving terecht en weten niet waar ze aan toe zijn want ze kunnen ieder jaar(of zelfs 6 maanden) weer voor een andere club spelen. Dit is niet goed voor hun vertrouwen en vaak belanden ze dan gewoon op de bank.

Ik hoop dat Van Ginkel een van de uitzonderingen is maar ik ben bang dat we de komende jaren weinig van deze jongen horen en het een gevalletje Bruma wordt

Ik moet overigens zeggen dat ik 8,5 miljoen wat aan de lage kant vind. Toen ik de titel las ging ik ervan uit dat dit toch wel wat hoger zou zijn.

12 juni 2013 om 12:19

Qua verleden is ajax vele malen groter dan chelsea ja... Echter speelt chelsea in de beste competitie, met meer inwoners meer geld en dus meer fans.... Betere spelers etc etc. Vandaag de dag is chelsea inderdaad groter. Maar als aanzien is Ajax natuurlijk wat groter. Huh VZ plaats het is bij de goede reactie!!!

Een stap hogerop willen, naar een topclub gaan, en vervolgens een jaar verhuurd worden aan Vitesse. Welke stap omhoog ga je dan behalve financieel?

Na een jaar af gaan vragen of je de concurrentiestrijd wel gaat winnen van Mata, Hazard, Oscar.
Als Lukaku, Courtois, De Bruyne etc al geen kans krijgen bij Chelsea...

2 redenen waarom ik deze stap niet begrijp..

12 juni 2013 om 11:51

Mourinho heeft gezegd dat hij Lukaku en De Bruyne een kans gaat geven en dat hij die 2 graag bij zijn team wou hebben. Courtois kan nog geen basisplaats krijgen ivm de prestaties van Cech..

Blegh ook weer naar Chelsea. Heb echt helemaal niks met die club. Zoveel geld en dan zo'n raar beleid voeren. Ik had hem wel verstandiger geschat dan dit. Moet hij nou weer bij Chelsea? Nul beleid daar. Ja talenten kopen en ergens anders stallen. Talenten krijgen toch geen kans want de topaankoop speelt altijd. Het slaat echt nergens op daar. Kan je beter naar een club als Dortmund of Arsenal gaan oid als je toch perse naar het buitenland wilt.

voor van Ginkel zou ajax een uitzondering moeten maken, gewoon 10-12 miljoen op tafel leggen wanneer nodig...liever dan maher

af en toe een uitzondering op het beleid is geen probleem, vooral als het om een nederlands exceptioneel talent gaat

Is maar goed ook dat hij niet naar ajax gaat, wie geef hem garantie dat hij wel in de basis komt te staan bij ajax. Dat geld ook voor chelsea daar krijg hij ook geen basis plaats. Hij kan eigenlijk gewoon bij vitesse blijven daar heb ie wel een basis plaats elke wedstrijd.

Ik vind het goed dat hij niet naar ajax gaat die wil alleen maar de concurentie zwakker maken, en dat is een fijt. Even terug in de tijd Machal ging naar ajax kwam op de bank te zitten en je hoorde er niks meer van. V. D Brom ging naar ajax kwam op de bank te zitten en je hoorde er niks meer van. Het is maar goed dat V. Ginkel niet naar ajax gaat.

12 juni 2013 om 11:48

Pfff, begin jij anders even over van der Brom en Machlas.
Ik zal je nog even een feit noemen (want zo schrijf je het). Machlas heeft bij Vitesse 2 seizoenen goed gepresteerd, waarmee hij een transfer naar Ajax heeft verdiend. Daar bleek hij gewoon niet goed genoeg te zijn. In zijn verdere carriere heeft hij nooit meer zo gespeeld als bij Vitesse. Dat was dus gewoon zijn top.
van den Brom verloor de concurrentiestrijd van Rijkaard. Daar hoeven we verder geen woorden meer aan vuil te maken denk ik.

Concurrentie zwakker maken? Bullshit. Ze hebben de laatste jaren wat spelers van AZ gekocht, that's it.
Verder spelen er allemaal jonge spelers die al een aantal jaren bij de club zitten.

12 juni 2013 om 12:47

Ga nou niet net doen alsof ajax nooit de concurrentie probeert te verzwakken.

Aantal jaren terug toen Groningen een super 1e helft van het seizoen draaide kwam ajax ook ineens shoppen omdat wij gevaarlijk dicht in de buurt stonden..
Kan me goed herinneren hoe dat ging met Suarez, Silva en Lindgren, die toen de sterkhouders van het elftal waren.

Vooral de manier waarop dat toen ging was zeker weten zeer netjes......... ahum

12 juni 2013 om 13:37

Ja, laten we anders even alle voorbeelden van spelers die 'niet netjes' weggehaald zijn. Ajax doet dit, Feyenoord, PSV en noem zo alle clubs tot en met de 6e klasse Knvb maar op.

De vraag is: Is Ajax bezig om de concurrentie te verzwakken, of om zichzelf beter te maken?

12 juni 2013 om 14:23

Alle clubs doen dit inderdaad, maar bij Ajax komt het net iets vaker voor...

13 juni 2013 om 10:39

Misschien omdat spelers ook liever naar Ajax willen daan naar Nac? Bijvoorbeeld.

Nogmaals, je moet de vraag stellen: Is Ajax bewust bezig de concurrentie te verzwakken (voor zover je Vitesse tot concurrent kunt rekenen), of bezig om zelf sterker te worden?

niet alleen om het geld vitesse verkoopt van ginkel niet snel naar de concurrent .

12 juni 2013 om 12:38

Waar zie jij Overmars schreeuwen dan? Hij trekt toch gewoon dezelfde conclusie als jij doet? Net zoals AZ financieel niet tegen Ajax op kan, kan Ajax dat op haar beurt bij Chelsea niet.

De aannames die jij doet zijn helemaal niet uit dit stuk te halen.

Zo jammer dit.. Dit soort jongens moeten gewoon tot hun 23e in Nederland blijven, hun team op sleeptouw nemen, Champions League spelen, kom je als een grote jongen (potentiële basisspeler) binnen bij een internationale grootmacht! Of hij dat nu bij Ajax of Vitesse doet, maakt mij niet zoveel uit, het gaat om het principe. Ben erg bang dat Maher bijvoorbeeld ook al te vroeg naar het buitenland gaat..

12 juni 2013 om 13:22

Wat heeft Maher in godsnaam nog te leren tussen de middelmaat die Arnhem, Amsterdam of Alkmaar rondlopen? Hij moet gewoon naar buitenland gaan, nederlandse competitie stelt helemaal niks voor!

dit is een probleem voor de topclubs in nederland spelers hoeven tegenwoordig niet bij ajax ,psv,feyenoord te spelen om een transfer naar het buitenland te verdienen de scouts lopen tegenwoordig ook de deur plat bij bvb utrecht heerenveen az en in dit geval vitesse en als de topclubs hier niet de hoofdprijs voor een speler wil betalen gaan ze gewoon naar het buitenland want als bvb een ajax je wil hebben zijn er ook genoeg buitenlandseclubs die je willen hebben en die betalen wel de hoofdprijs voor de topclubs jammer maar voor de rest is het alleen maar goed

Het klinkt misschien raar maar zou fer geen goede optie voor ajax zijn nu v.ginkel niet meer naar ajax gaat ?

Chelsea is een stap te hoog op. Zeker met mourinho die altijd voor resultaat gaat. Ajax heeft interesse. Vitesse wil niet verkopen aan Ajax. Wat wil de speler? Dat is nog het belangrijkste van allemaal. Wil ie niet naar Chelsea maar wel naar Ajax? Wat dan? Dan moet ie rustig wachten en ze contract niet verlengen, Vitesse wil immers Ajax niet sterker maken. Terwijl Janssen toch voor een vriendenprijsje terug mocht... alles hangt af van de speler. Raakt ie teleurgesteld raakt ie straks geen knikker meer. Alle partijen moeten naar elkaars wensen luisteren.

Aaahh boehh wat een huilie huilie verhaal van Overmars zeg... Ook al was Ajax de enige club, dan had Vitesse hem nog niet verkocht. En terecht, ze hebben toch een eigen befaamde jeugd.. heel goed dat Vitesse hem verkoopt aan een buitenlandse club. Overigens is Ginkel nog niet rond, en de clubs ook niet. Telegraaf maakt er weer een mooi stukje van.. Gun van Ginkel een transfer naar Chelsea of een andere buitenlandse club (Ac Milan of Juve) die ook geïnteresseerd zijn!

12 juni 2013 om 13:38

Net zoals wij Theo Janssen en vdheijden een transfer naar Vitesse gunden?
Want die Vitessesups hebben wel hun woordje klaar als Ajax probeert om een speler aan te trekken, terwijl Vitesse niet eens wil luisteren, maar andersom bij de zonet genoemde spelers werd wel eventjes de medewerking van Ajax verlangt he?

12 juni 2013 om 14:25

Van der Heijden werd gewoon niet goed genoeg bevonden door Ajax, je kunt het Vitesse niet aanrekenen dat hij zich nu zo sterk ontwikkeld heeft. Verder ging Theo niet voor een vriendenprijsje weg. Vitesse moest 'gewoon' 5 ton betalen waar elke andere club hem transfervrij mocht overnemen...

12 juni 2013 om 14:35

Vitesse heeft toch het recht om Ajax een NEE te verkopen en te zeggen dat ze niet willen luisteren? Of is Ajax zo heilig dat elke club in Nederland instemmend ja moet zeggen op elk 1e lachwekkende bod van Ajax (zie Duarte 1 miljoen....) Als ze daar niet tegen kunnen, dan gaan ze maar lekker naar AZ toe en daar huilen dat ze Maher willen kopen omdat Vitesse nee zei. Boeeeeee. Stel je niet aan. Kinderachtig gedrag van Overmars en niks anders.

En verder, wat Yatsemata zegt. Vd Heijden mocht gewoon weg van Ajax en Ajax heeft Vitesse nog genaaid met het te betalen transferbedrag voor Theo terwijl hij transfervrij naar elk andere club mocht. Dus zo heilig is dat Ajax ook weer niet. Dus moeten ze ook niet in de pers huilie huilie gaan doen als een speler niet mag komen.

12 juni 2013 om 14:49

Wat blaat je nou met je "genaaid" als het over Theo Janssen gaat?
Hij had nog gewoon een contract tot 2013 bij Ajax, met nog een optie voor een jaar, dus wees blij dat ie voor "slechts" 5 tonnetjes naar Vitesse mocht verkassen, en Vitesse was bereid dat te betalen ook.
Hij mocht eventueel transfervrij vertrekken in de winterstop van 2011/12, dat deed verder niet meer ter zake, dus get your facts right voordat je maar wat laat waaien.

12 juni 2013 om 19:22

Andere clubs mochten hem transfervrij overnemen, ook in de zomer flappie. Misschien moet je zelf even je feiten bij elkaar vinden ipv lopen te zwammen. En ow ja, van Ginkel gaat niet naar Ajax

Nogmaals Overmars moet niet zo huilie doen en calimero gedrag vertonen want dat doet hij nu..

Ajax heeft natuurlijk geld genoeg om spelers als Van Ginkel en Maher te kunnen halen. Probleem is dat ze er niet de hoofdprijs voor willen betalen. Dit is een keuze maar kwaliteit kost nu eenmaal geld. Ben benieuwd hoe ze het vertrek van De Jong en Eriksen gaan opvangen. Ik zie vanuit de jeugd nog geen gelijkwaardige vervangers en een speler als Duarte heeft (met alle respect) natuurlijk niet de kwaliteiten van Eriksen.

Waarschijnlijk heeft hij zelf niet eens veel keuze gehad, ik wens hem veel succes bij Chelsea, maar denk dat het voor hem persoonlijk beter geweest was als hij naar Ajax toegekomen zou zijn, Chelsea is toch een wat lager niveau dan Ajax. Wel leuk voor zijn bankrekening natuurlijk.
Ik wens hem veel succes!

Overigens ben ik ergens wel blij dat Ajax niet tegen het geld op kan van Chelsea, als Ajax het dan van Chelsea wint is het alleen maar leuker!

12 juni 2013 om 12:44

Chelsea lager niveau dan ajax? waarop baseer je dat?

12 juni 2013 om 13:17

De manier van spelen, binnen een paar jaar staat het niveau van de Eredivisie weer boven die van Engeland, Ajax zeker.

Engeland heeft een paar keer geluk gehad, maar dit gaat natuurlijk niet eeuwig zo blijven.

Je ziet het niveau van de spelers die bij Chelsea binnen komen ook nooit steigen. Sterker nog, eerder dalen.
Noem bij Ajax maar een speler op die het afgelopen jaar slechter is geworden, hoogstens een paar pechvogels die last hebben of hadden van blessures.

12 juni 2013 om 13:29

Volgens mij ben jij echt de enige persoon ter wereld die dit denkt. Met al het geld wat in de PL zit worden steeds de beste spelers gehaald en het niveau van de Premier League ligt uiteraard stukken hoger dan de eredivisie. Dit zal ook niet veranderen als Nederland een opleidingsland blijft en de televisiegelden van een middenmoter uit de premier-league net zo hoog zijn als het totaal aan televisiegelden van de eredivisie. Chelsea heeft achtereenvolgens de CL en EL gewonnen, maar het niveau van Ajax is hoger? Ik snap ook niet wat je bedoelt met het 'geluk' van Engeland. Zijn engels clubs niet steevast vertegenwoordigd in de knock-out fase van de Champions League? Is de PL niet een competitie die qua aanzien mijlenver boven de eredivisie staat, waar elke grote speler wel wil spelen en waar investeerders miljoenen in steken?

n.a.v. je edit: dus Hazard en Mata zijn slechter geworden? Aké, azilpuelca (of hoe je t ook schrijft) zijn als talenten niet gegroeid? Torres zal je wel zeggen, ja klopt, maar wat heeft dat met het niveau te maken? Bij Ajax misschien Sana, Sulejmani, van Rhijn? Onzinnige vergelijkingen sowieso, en helpt ook niks bij je argument, want als spelers beter worden, wil dat toch niet zeggen dat de competitie een hoger niveau heeft of die club?

Je moet gewoon niet naar clubs als Chelsea en City willen. Daar staat zoveel druk op de trainers dat ze directe versterkingen willen en geen talenten zoals van Ginkel. Tuurlijk zie ik hem het liefst bij Ajax maar als je dan toch naar het buitenland gaat kies dan een verstandigere club waar je in de basis speelt.

12 juni 2013 om 12:42

Je kunt dat soort clubs ook niet weigeren. Als je volgende week je poot breekt komt die kans misschien nooit meer. Ik begreep Drenthe destijds ook wel, die is alleen veel te dom. Van Ginkel had verder ook weinig alternatieven. Ajax wilde niet verder gaan, bij Vitesse stagneert zijn ontwikkeling, hij kiest eieren voor zijn geld. Mourinho heeft trouwens wel oog voor de jeugd.

Hier tegenop kunnen maar weinig ook veel buitenlandse clubs. Ik vind het jammer, dit soort clubs verzieken het voor andere. Wij kunnen dadelijk alleen nog maar spelers opleiden. Ik denk ook niet dat Van Ginkel het gaat redden bij Chelsea. Vind het toch maar een spelerskerkhof daar. Mourinho is gelukkig wel van het opstellen van jonge spelers.

Als ik Ajax was zou ik gewoon 9 miljoen bieden. Hij is betrouwbaar, groeit en wordt meer waard bij Ajax door het spelen van Champions League en gaat dan weg voor minimaal 15 miljoen. Ik vind 10 miljoen voor de absolute top van de Eredivisie dus Maher en Van Ginkel te doen omdat je daar mits ze vormbehoud tonen en groeien en geen blessures krijgen goed te doen.

12 juni 2013 om 12:45

Vitesse heeft al aangegeven dat ze niet aan concurrentie gaan verkopen dus het heeft geen zin om meer te gaan bieden..

Ik lul helemaal niet en wie zegt dat dit mijn clubje is? Feit is gewoon dat als morgen de eigenaar weggaat of er iets mee gebeurt, Vitesse overmorgen in de acute problemen zit. Nogmaals: geen grote achterban qua supporters en geen grote zakelijke aantrekkingskracht. Geniet ervan nu er geld is, maar realiseer ke als supporter heel goed hoe de situatie was voor de roebels kwamen, die situatie is niet veranderd.

12 juni 2013 om 14:30

1. Mocht Jordania vrijwillig vertrekken zal hij zelf een nieuwe eigenaar moeten vinden om nog iets van zijn eigen geld terug te zien. Daarnaast is contractueel vastgelegd dat hij na een onvrijwillig vertrek nog 1,5 jaar voor alle mogelijke tekorten garant staat zodat de club de tijd heeft een financiele oplossing te vinden.
2. Uit diverse onderzoeken komt juist naar voren dat Vitesse een behoorlijke potentie heeft qua supporters maar ook voor sponsoren. De regio Arnhem-nijmegen is na de randstad en de regio Eindhoven de grootste economische regio van Nederland. Tel daarbij op dat in de relatieve nabijheid plaatsen als Ede, Wageningen en Apeldoorn liggen en je weet dat het niet klopt wat je beweert...

Ik lul helemaal niet en wie zegt dat dit mijn clubje is? Feit is gewoon dat als morgen de eigenaar weggaat of er iets mee gebeurt, Vitesse overmorgen in de acute problemen zit. Nogmaals: geen grote achterban qua supporters en geen grote zakelijke aantrekkingskracht. Geniet ervan nu er geld is, maar realiseer ke als supporter heel goed hoe de situatie was voor de roebels kwamen, die situatie is niet veranderd.

Ik las eerder dat Ajax eerst moet verkopen voordat ze gaan kopen. En toch hebben ze 7M voor vginkel geboden? Vitesse kan beter vginkel voor nog een jaar houden - hij kan Vitesse helpen in strijd voor top 3. vginkel is nog jong, heeft nog een 2-jaar lopende contract en is hij verzekerd van een onomstreden basisplaats bij Vitesse met het oog op WK 2014.

12 juni 2013 om 12:40

Moet ?? zeker niet.

Met een eigen vermogen van +80 miljoen niet hoor.

12 juni 2013 om 12:47

De telegraaf zegt dat er 7 miljoen geboden is, wil niet zeggen dat dit ook echt geboden is. Ook Overmars die zegt dat ze er veel geld voor over hadden, betekent niet dat ze een bod hebben gedaan.

@none

Chelsea een lager niveau dan Ajax? onder welke steen heb jij de laatse jaren gelegen?

Ik vind het mooi dat Vitesse niet aan Ajax wil verkopen. Zouden meer clubs in Nederland een voorbeeld aan moeten nemen. En dat ze 7 miljoen hebben geboden neem ik al helemaal met een korreltje zout. Als er 1 club is die voor een dubbeltje op de 1e rang wil zitten.....

Ik vind het een goeie voetballer, maar voorlopig gaat hij niet spelen bij Chelsea, want we hebben grotere talenten. Ik denk dat hij uitgeleend wordt aan Vitesse tot hij echt gegroeid is. In ieder geval hoop ik niet dat ze dezelfde fout maken zoals bij Matic.

Achja, ik kan zijn stap wel begrijpen. Van Gaal kijkt toch niet naar jongens van Vitesse. Zo heeft hij welgeteld 1x mogen invallen tegen Duitsland. Waar hij behoorlijk inviel. Daarna geeft hij liever de voorkeur aan een Clasie of 2e rangs talenten in zijn ogen.

Dus het excuus dat hij nu het WK vergooid is niet aan de orde. Butnerr had ook allang een kans moeten krijgen nu in Indonesie of China.

Ga gewoon je gevoel achterna. Half voetbalzone dacht voor een week of 2 geleden ook niet aan je.
En nu ben je opeens het grootste talent.

12 juni 2013 om 13:07

Inderdaad van Gaal kijkt wel naar bankzitters bij Chelsea kijk naar Bruma haha hou toch op.
Chelsea heeft 100 contractspelers van Ginkel komt helemaal nooit aan spelen toen en gaat over een jaartje of 2 bij een subtoppertje in België of Duitsland spelen.
Carrière verneukt maar wel ff lekker 3 jaar gecashed..
Denk trouwens dat van Ginkel hier niks over te zeggen heeft wordt voor hem bepaald waar hij gaat voetballen.
Had beter bij Ajax kunnen gaan spelen maar een of andere voorzitter van Vitesse lijdt aan grootheidswaanzin.
Alsof ze concurrent zijn van Ajax haha nu niet, nooit niet!

12 juni 2013 om 17:41

Ajax? je weet toch wel dat v Ginkel geen Deen is he? en daarnaast is het een talent, maar veelste oud voor Ajax toch? Van hem kan niet gezegd worden dat hij zelf is opgeleid ( wat ze dus bij de helft van de talenten ook zeggen terwijl ze op jonge leeftijd zijn weggehaald bij een andere club ). Past dus totaal niet in het plaatje van Ajax.

Daarnaast is de trainer plus eigenaar van Chelsea zeer over hem te spreken. Als hij naar Chelsea komt dan is dat op eigen zeggen van Morhino. Dus dan heeft hij een streepje voor.

Alleen is het nog afwachten. Juventus heeft 9,5 miljoen geboden. Wie weet gaat hij wel daarheen.

14 juni 2013 om 09:22

Haha misschien moet je eens bedenken dat Ajax de reden is dat jullie voorzittertje weet waar Arnhem ligt.
Ajax heeft namelijk het voetbal in Nederland op de kaart gezet.
Wel tof dat je waarschijnlijk na een rijke voorzitter ineens voor Vitesse bent maar, kom niet aan met je stoere praatjes.

"daarnaast is de trainer plus eigenaar van Chelsea zeer over hem te spreken. Als hij naar Chelsea komt dan is dat op eigen zeggen van Morhino. Dus dan heeft hij een streepje voor."

Haha denk jezelf dat die gasten weten wie van Ginkel is hou toch op joh hou jezelf niet voor de gek niemand let op Vitesse.
Is nog steeds een degradatie kandidaat.

Van Ginkel kan beter , naar een subtopper in het buitenland, of gewoon nog een jaartje Vitesse.

8,5 miljoen kan een Nederlandse topclub echt wel betalen kom op zeg, Van Ginkel kan echt veel meer opleveren, minimaal15 miljoen aangezien er nogal wat interesse in hem is en alleen maar zal toenemen.

En de zoveelste die eindigt op huur aan andere clubs. Ach, zolang Abramovich betaalt, hoor je mij niet klagen.

@alfredo: hoeveel heeft Vitesse betaald voor Theo Janssen?
Ken je feiten

@alfredo: hoeveel heeft Vitesse betaald voor Theo Janssen?
Ken je feiten

Wat een populistisch geneuzel van Overmars zeg. Hoezo tegen het grote geld kunnen we niet op? Vitesse wilde sowieso al niet met Ajax onderhandelen.

Tja.. wen er maar aan. Een groeiend probleem voor de traditionele topclubs in Nederland. Het zal voor hun de komende jaren moeilijker en moeilijker worden om enigszins gearriveerde spelers van de clubs net daaronder te halen.

Aan de ene kant is het jammer dat dit soort spelers niet behouden blijft voor de Nederlandse competitie maar kan het uit het oogpunt van clubs als bijv. Feyenoord, Twente, Vitesse, AZ en Heerenveen volkomen begrijpen. Je bent als club wel gek als je hem aan een andere Nederlandse club verkoopt als je ook de kans hebt om hem direct naar het buitenland te verkopen. Je vangt in de regel minder transfergeld en je komt hem in de competitie volgend jaar weer tegen.

Ik zou nu wel een middenveld met maher schone en fer willen zien bij ajax. Toornstra is mij wat tegen gevallen bij oranje namelijk en v.ginkel gaat niet meer door.

Het leuke is ook dat tegenwoordig met een stap hoger, niet meer per definitie een top 3 club eredivisie wordt bedoeld, omdat de top-3 nederland gelijk staat aan plaats 4 t/m 8 in landen zoals engeland,spanje,italie en duitsland.

Een V.ginkel en een Maher bijvoorbeeld zijn nederland al ontgroeid als het op stappen maken aan komt, want in nederland valt niet gek veel meer bij te leren voor die twee.

Ook speelt natuurlijk mee dat deze spelers de nederlandse markt zijn ontgroeid, wat gewoonweg dus betekend dat ze onbetaalbaar en dus onhaalbaar zijn geworden.
Neemt natuurlijk niet weg dat clubs evengoed hun interesse mogen tonen, meestal tegen beter weten in.

Az verkoopt Maher niet gauw aan Ajax en Twente verkoopt Fer niet aan Ajax.
Als ik Ajax was zou ik het een jaar aanzien met de jonge spelers die er nu aankomen. Misschien nog wel een rechtsbuiten halen en vd Hoorn als Alderweirelt vertrekt. De Jong nog een jaar houden. Staat er toch weer een aardig en redelijk ingespeeld team.

Jammer dat hij naar het talentenkerkhof van Europa gaat. Zonde dat Engelsen clubs van die grote talenten kopen, want ze doen er toch niks mee.

ik denk dat de enigste concurentie van ajax ,psv is .vitesse komt bij lange na niet in de buurt en zal dat ook nooit komen.jammer van v ginkel.maar laat ajax het maar intern oplossen als het mogelijk is.het is toch tegek voor woorden dat bijna alle clubs niks aan ajax kwijt willen.terwijl er in elke ploeg in de eredivisie wel gehuurde of exajacieden lopen.

Ik hoop zo dat van Ginkel niet naar Chelsea gaat. Ik zie hem heel graag naar Ajax komen natuurlijk, maar als hij naar het buitenland gaat dan alsjeblieft niet naar Chelsea. Ze kopen daar compleet random de ene na de andere speler om ze vervolgens weg te laten rotten op de bank/tribune of te verhuren aan een schijt club uit de lage regionen. Walgelijk beleid. Dan komt daar ook nog eens bij de verschrikkelijk onaantrekkelijke speelstijl, het non stop wisselen van trainer, etc etc. Walgelijke club. Marco doe ons allemaal een plezier en ga alsjeblieft niet naar f-ing chelsea!!!

wat een onzin wordt hier verkondigd door enkele , ten eerste Vitesse als concurrent zien van Ajax is al het domste wat ik gehoord heb in de voetballerij sinds de uitspraken van AZ in het verleden onder anderde DS, Hulde aan Dortmund en aan Feyenoord die gewoon glimlachend aan de " zogenaamde "concurrent verkopen, jullie snappen er allemaal wee geen snars van , je concurrent iets verkoppen is de ultieme voldoening die jullie toch niet snappen, daarom ga ik het ok niet verder uitleggen i rest my case

12 juni 2013 om 14:33

Een carriere als advocaat zit er voor jou niet echt in. Wat wil je nu precies duidelijk maken?

Ajax grijpt gewoon naast Maher en Van Ginkel, met hun gierige beleid. Financieel kunnen ze niet meer concurreren met de subtop van Europa en ook clubs als Vitesse, Kasimpasa, Red Bull Salzburg en Dnjepropetrovsk betalen niet minder (of zelfs beter).

12 juni 2013 om 15:35

Het openingsbod op van Ginkel schijnt 7 miljoen te zijn geweest. Dus wat nou gierig?

Overigens geinig dat je zegt dat Ajax niet kan concurreren met de subtop van Europa, terwijl Ajax qua omzet de subtop van Europa is(zie het laatste rapport van Deloitte). Waarschijnlijk zijn er allemaal clubs die buiten hun begroting gaan zitten.

12 juni 2013 om 16:21

De meesten hebben een rijke eigenaar inderdaad, maar het is gewoon een feit dat Ajax niet bij de subtop van Europa hoort, zowel sportief als financieel. Ik bedoel, je wint nog niet van Steaua Boekarest en Ajax kan ook geen goede spelers meer halen, nee ze halen een speler als Sana (nou geweldig). Vitesse wilde Van Ginkel ook niet aan Ajax verkopen, maar als ze hem echt wilden hebben, dan hadden ze tien miljoen moeten bieden (dan was dat bod waarschijnlijk geaccepteerd).

12 juni 2013 om 16:47

Leuk dat je Sana er uit pikt. Ajax haalt ook een Eriksen of een Fischer voor 1 a 2 miljoen. En verkoop deze waarschijnlijk voor het tienvoudige nadat ze met kennis en kunde zijn door ontwikkeld. Noem deze spelers dan ook ipv alleen Sana :/

12 juni 2013 om 17:14

Ik vind je reactie een beetje kinderachtig en ik weet niet waarom je zo loopt te provoceren. Ajax staat gewoon in de subtop van Europa qua ranking, zowel financieel als sportief. Ajax heeft vijf jaar overwinterd in Europa en dat verlies tegen Steaua was een incident en vrij ongelukkig. Als jij die wedstrijden integraal gezien hebt, dan weet je dat net zo goed als ik.

Daarnaast heeft Ajax afgelopen seizoenen flink gesaneerd. Zo goed, dat er struktureel winst wordt geboekt en er opeens weer veel geld voorhande is. In de nabije toekomst zullen we zien wat Ajax daarmee gaat doen, maar één ding is zeker: Ajax zal voornamelijk investeren in jonge toptalenten zoals Eriksen, Fischer en Cerny, maar ik sluit niet uit dat de beurs wordt getrokken voor vervangers van sterkhouders die mogelijk vertrekken.

Overigens flauw dat je net dat ene mislukte experiment eruit haalt. Waarom begin je niet over Moisander, die gehaald is voor de basis, een bom duiten meer gekost heeft en een baken van rust is in de defensie?

12 juni 2013 om 16:45

Met dat gierige beleid is Ajax al 3x op rij kampioen geworden, dit in tegenstelling tot het no-brain geld pompen van bijv. psv en vitesse. Dat dit nog niet direct resulteert in europees succes kan zelfs een kleuter nog begrijpen, dan gaat het om een ander niveau en dat heeft dan dus meer tijd nodig. Het lijkt er op dat jij geilt op clubs die relatief hoge salarissen betalen, zoals Vitesse of Kasimpasa. Dit is voor mij als liefhebber van de sport een onbegrijpelijk raadsel.

Ik kan het niet geloven dat Ajax werkelijk 7 miljoen of meer heeft geboden voor Van Ginkel. Het zou niet in lijn zijn met het beleid en eerdere uitspraken bij Ajax over hoeveel een speler in de Eredivisie maximaal waard zou zijn.
Overmars heeft het alleen over veel geld. Nou, dat zou gezien de laatste jaren al een bedrag van 4 miljoen euro zijn.

Maar goed. Asjax had kunnen bieden wat ze willen. Vitesse had Van Ginkel toch niet aan Ajax verkocht. Dat Chelsea nu blijkbaar 8,5 miljoen heeft geboden is voor Vitesse alleen maar meer redenen om niet aan Ajax te verkopen.

Overigens, als Ajax echt 7 miljoen heeft geboden voor Van Ginkel, dan neem ik aan dat ze nu voor Maher gaan en ook die 7 miljoen op tafel leggen. AZ staat wel open voor een verkoop van Maher aan Ajax. Dus als er iets waar van is van dat veel geld (en niet Calimero gejank van Overmars), dan laat ze dat maar eens bewijzen met een goed bod voor Maher.

12 juni 2013 om 16:49

Ja precies 7 miljoen voor maher en 6 miljoen voor fer en je vangt het vertrek van eriksen en de jong prima op.

En ja hoor, Ajax loopt een speler mis en gelijk begint het schoonvegen van het eigen stoepie. Narsing koos voor het geld, Aissaidi wilde een te hoog salaris en Van Ginkel is niet te betalen omdat Chelsea meer geld heeft. Nooit ligt het aan Ajax zelf altijd ligt het aan de speler of de andere clubs. Walgelijk is dat.

12 juni 2013 om 17:41

8,5 miljoen plus aantal jaar salaris dat is gewoon een flink risico dat geen enkele nederlandse topclub gaat nemen. Psv is daar nu ook achter en zal ook niet zover meer gaan. Voor chelsea is dit een peulenschil.

Ik moet eerst nog maar eens zien dat dit werkelijk doorgaat. Chelsea heeft allemaal kwaliteit spelers van een iets ander kaliber dan van Ginkel. Hoewel ik zeker denk dat van Ginkel kan uitgroeien tot het niveau van die spelers zie ik momenteel de meerwaarde van van Ginkel bij Chelsea niet in. Hij zal waarschijnlijk dan meteen verhuurd worden, dus of het dan verstandig is om de stap nu al te maken naar Chelsea weet ik niet. Een topclub in Nederland zou misschien een betere tussenstap zijn, dan zijn die grote topclubs er over twee jaar ook nog wel.

Maher niet nog 2 haar rijpen in de Eredivisie lekker bij Ajax champions league dan dan weg voor een miljoentje of 30

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren