Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mourinho: 'De vijftig doelpunten van Messi zijn voor niks geweest'

Laatste update:

Lionel Messi won de afgelopen drie edities van de Gouden Bal, maar als het aan José Mourinho ligt komt er een einde aan de hegemonie van de Argentijn. De oefenmeester van Real Madrid vindt dat zijn sterspeler en landgenoot Cristiano Ronaldo dit keer meer recht heeft op de gouden trofee. "Niet omdat hij topscorer was, want dat was hij afgelopen seizoen, maar omdat zijn doelpunten een hoofdprijs hebben opgeleverd."

/

"De vijftig doelpunten van Messi zijn voor niks geweest", verzekert Mourinho in gesprek met SIC. "Net als de 42 doelpunten van Ronaldo afgelopen seizoen. Ronaldo is dit seizoen geen topscorer geworden, maar mijns inziens moet hij met de Gouden Bal worden gecompenseerd." Messi eindigde dit seizoen op vijftig competitiedoelpunten voor Barcelona; vier meer dan Ronaldo namens Real Madrid.

Mourinho hoopt dat voetbalminnend Portugal op het EK niet het onmogelijke van Ronaldo verwacht. "Real Madrid en Portugal zijn twee werelden. Clubs zijn altijd beter dan landen. In het nationale elftal heeft hij niet de spelers om zich heen die hij bij Real Madrid wel heeft. We kunnen niet van hem verwachten dat hij Portugal naar de EK-titel leidt en tien tot vijftien doelpunten maakt. Ook al is hij de beste speler van de wereld."

Wie verdient op dit moment de Gouden Bal 2012?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

In principe heeft hij gelijk.
Maar dit is nergens voor nodig, zo'n uitspraak.

Ik bedoel, ga genieten van je kampioenschap. Ga genieten van je welverdiende vakantie ipv een sneer uitdelen naar het kamp Barcelona.

Wordt wel een beetje irritant, dit soort uitspraken hoor... Heb niets tegen Mourinho maar Barça was de enige die concurrentie heeft geboden, verder niemand. Een beetje respect zou wel op zijn plaats zijn, straks gaat Messi met zijn 4e achtereenvolgende Gouden Bal ervandoor. Real mag dan kampioen zijn, die Messi waar jij een sneer naar uitdeelt, is dan waarschijnlijk binnenkort wel de beste voetballer ter wereld, 4x achter elkaar! Een ongekende prestatie.

15 mei 2012 om 17:31

geen gelijk in principe natuurlijk want ze zijn 2de geworden mede door de 50 van Messi

15 mei 2012 om 17:33

De reden dat ik in principe erbij heb gezet, is dat een club als Barcelona voor elke prijs meedoet, elk seizoen. Dit seizoen kunnen ze alleen nog de beker winnen.

Maar geen Champions League geen landstitel, dus die 50 doelpunten zijn niet echt doorslaggevend geweest. Neemt niet weg dat ik hem 1 van de 2 beste voetballers ter wereld vindt! Soms lukt het, soms niet. Dat is voetbal. 50 competitiedoelpunten, terwijl het record van Ronaldo vorig jaar 40 doelpunten was.

En dan nog een sneer uitdelen.. Messi heeft bijna alle records te pakken die hij kon pakken. 3 succesvolle jaren, dit seizoen waren ze er bijna weer, maar het is niet gelukt omdat er een sterk Chelsea [in de zin van verdedigen] en een Barcelona dat worstelde met blessures het feit dat Real Madrid een recordseizoen mee heeft gemaakt, met 100 punten en 100 doelpunten. Een 2e plek is geen schande, dus een sneer uitdelen is ook niet erg netjes.

15 mei 2012 om 17:41

@cengiiz

Dan vergeet je nog de gewonnen spaanse supercup, europese super cup en club world cup. Die zijn niet even belangrijk als de andere maar het blijven wel prijzen. In totaal kan het dus 4 prijzen opleveren. Is niet eens zo slecht.

15 mei 2012 om 18:03

Mensen onthouden altijd de winnaars niet de 2de noch 3de! de 50 doelpunten is een feit dat het niets geleverd heeft sert een 2de plaats maar op persoonlijk prestatie isdat goed.
Mou bedoelt gewoon je maakt 50 doelpunten maar wat uw ploeg eraan La liga ? neen

15 mei 2012 om 18:08

Wie denken jullie dat het de Gouden Bal gaat winnen?

Groene Duimpjes is voor Messi

Rode Duimpjes is voor C.ronaldo

15 mei 2012 om 18:47

Mourinho maak met die uitspraak messi allen maar beter. en hij weet alle dat ronaldo portugal slecht gaat spelen.

''real Madrid en Portugal zijn twee werelden. Clubs zijn altijd beter dan landen. In het nationale elftal heeft hij niet de spelers om zich heen die hij bij Real Madrid wel heeft. We kunnen niet van hem verwachten dat hij Portugal naar de Ek-titel leidt en tien tot vijftien doelpunten maakt. Ook al is hij de beste speler van de wereld.

Mourinho doet net als portugal noord Ireland is. beste speler van der wereld moet ook beetje allen kunnen niet elke keer die ballen intikken van ozil of di maria

15 mei 2012 om 19:02

elke blinde kan zien dat messi beter dan ronaldo is. je hoort elke keer uit alle landen dat ze nu alle denken messi beste speler ooit is. bijna elke keer bij NOS campions league wedstrijd als barca speelt ze zeggen messi is beste speler ooit na maradona. in engeland zeggen ze alle dat hij beter dan maradona is.
Maar ik heb nog nooit gehoord of gelezen dat ze zeggen ronaldo is beste speler ooit.
voorbeelden over messi: na de wedstrijd barca liverkusen rooney op zijn twitter Messi IS A Joke FOR ME Best Ever.
ronal koeman: ik vind messi beter dan maradona omdat maradona liet niet elke week zien maar messi wel.
On Itv4′s “– Worlds Greatest Player”, Arsene Wenger was asked two questions… “who is the worlds best?” and “who is the best of all time?” … His answer was the same for both. messi.

15 mei 2012 om 19:43

Het is niet zo dat zijn 50 doelpunten niets opgeleverd heeft. Volgens mij verbrak hij record na record en doordat hij al die (persoonlijke) records brak, liep C.ronaldo eigenlijk achter de feiten (records) van Messi aan,.naar mijn mening.
En de gouden bal is een individuele prijs en zijn team prestaties eigenlijk irrelevant, omdat een speler ook kan excelleren in een team wat geen prijzen wint.

15 mei 2012 om 20:49

zoals messi bij argentinie doet zeker? '-,-

15 mei 2012 om 22:13

Tjah, beiden presteren niet echt goed bij het nationaal elftal, maar eerlijk is eerlijk. Argentinië en Portugal zijn niet meer de oude...

15 mei 2012 om 17:33

Word je niet moe door steeds te zeggen dat Mourinho ''onnodige'' uitspraken doet? Hij zegt ook nog: ''''net als de 42 doelpunten van Ronaldo afgelopen seizoen.''. Dus ook een sneer richting Cr7 ofniet?

Trouwens, Ze hebben al genoeg genoten van het kampioenschap, heb je de wedstrijd tegen Granada niet gezien? Volgens mij had iedereen toen de kater. En bij Real Madrid ken je geen vakantie
Maargoed...

Messi kan nog een troost prijsje winnen (cdr), dan nog acht ik de kans groter dat Ronaldo de goudenbal wint.

15 mei 2012 om 17:35

Ronaldo is kansloos voor de gouden bal. Ik denk dat ze weer voor Messi gaan, omdat die 72 goals heeft gemaakt en 4 prijzen heeft gewonnen ( ookal zijn het kleintjes )

Mocht Ronaldo een goed EK draaien acht ik de kans een heel stuk groter.

Edit: wie geeft duimpjes omlaag? kom dan ook met een beargumentatie..

15 mei 2012 om 17:38

Nee, dan had hij dat over CR vorig jaar al moeten zeggen. Hij zegt het pas nu het hem goed uitkomt om dat op te merken.

15 mei 2012 om 17:44

@blink182

Ronaldo gaat hem echt niet winnen, het blijft voor hem echt een droom.
Althans over 2012 gaat Ronaldo echt geen gouden bal winnen.

Ik weet niet of jij het wel weet, maar om gouden bal te winnen moet je veel in huis hebben dan alleen maar scoren.
Ronaldo kan niet eens een man passeren.
Messi heeft dit jaar heel veel laten zien dan Ronaldo. Dat zal echt zwaar wegen.
Zo 50 goals, zo 72 in alle competities en dat kon nog meer worden. 5 goals in de CL in een wedstrijd etc.
En als meneer Mourinho vindt dat een speler de gouden bal moet winnen aan de hand van een prijs dan moet Robben. Rebbery of Drogba hem winnen omdat de CL zwaarder weegt dan de landstitel. Grapjas is die Mourinho zijn nachtmeerie bijft Guardiola en Messi. Maar Guardiola is nu weg en blijft alleen Messi over.

Kiezers kijken echt naar meer, niet alleen naar gewonnen prijzen.

Je noemt Copa del Rey een troost prijsje hahahaha vorig jaar was het nog een grote prijs en werd gevierd als of men de CL won hahahahaha
Hypocriet.

15 mei 2012 om 17:45

@blink182

Op basis waarvan acht jij Ronaldo als een grotere kanshebber? Qua statistieken is Messi aan alle kanten beter. Ronaldo heeft 1 grote prijs gewonnen en Messi wint waarschijnlijk 4 kleinere.

Messi heeft dit jaar de Gouden Schoen, topscorer CL aller tijden (van 1 seizoen), assistleader van Europa, meeste officiële doelpunten gemaakt in 1 seizoen (wederom aller tijden, Gerd Müllers record verbroken).

Het lijkt er steeds meer op dat er puur wordt gekeken naar de individuele prestaties. Dat zou ook een verklaring zijn waarom Messi 2 jaar geleden won. En waarom Ronaldo vorig jaar 2e eindigde vóór Xavi en Iniesta, met maar 1 Copa del Rey.

15 mei 2012 om 17:46

Vorig jaar zei Mourinho volgensmij, dat Ronaldo de gouden schoen verdient.
En dit jaar zegt Mourinho.. dat Ronaldo de goudenbal verdient.

15 mei 2012 om 17:46

@blink182

Ik begrijp dat je een Madrista bent maar Ronaldo gaat de gouden bal echt niet winnen... tenzij hij met Portugal het EK wint, zelfs dan word het nog moeilijk...

15 mei 2012 om 17:49

Je bent zelf ook hypocriet, want vorig jaar 'troostte' jullie ons met onze 'troostprijs' maar nu jullie hem kunnen winnen is het een hoofdprijs. Van beide kanten is het dus hypocriet. En verder; doe alsjeblieft wat aan je Nederlands en grammatica.

15 mei 2012 om 17:58

@ Lionel en de crew..

Op basis van het winnen van La Liga. Messi heeft geen enkele grote prijs gewonnen en dus daarom acht ik de kans kleiner. Messi is uiteindelijk ook een kanshebber, maar die ''100 doelpunten'' waren voor niets eigenlijk. en zeker als hij de CdR niet wint.

Het is nog nooit voorgekomen, een speler die niks heeft gewonnen met de gouden bal ervandoor gaat. Messi heeft dit seizoen niks gewonnen.
De supercopa etc zijn allemaal prijzen van afgelopen seizoen. De Goudenbal is bestemd voor de beste speler van een kalenderjaar.

Nogmaals, op 10 januari 2012, kreeg Messi de goudenbal voor de beste speler van 2011. In 2011 won hij het WK voor club teams, Eu-supercup, supercup, CL, La Liga. Hij heeft dit seizoen (nog) niks gewonnen.

Alleen records verbroken ja, maar denk jij echt dat kans groter is dat Messi hem wint. Je bent slim genoeg ;.

En door een goed EK te spelen acht ik de kans nog groter zelfs. Ronaldo kan ook nog De Supercopa winnen.

@ Smk88
Maak je niet druk om catalonia_b

15 mei 2012 om 17:58

hij had het vorig jaar moeten roepen dat de goals van ronaldo voor niks waren, en dat messi de gouden bal vetrdiende.

dus doe niet alksof jose nu objectief is.

15 mei 2012 om 17:58

@catalonia_b

Vorig jaar vierden ze zoveel feest omdat ze Barcelona in de finale hadden verslagen denk ik... niet zo zeer om het feit of het een grote prijs was of een kleine...

15 mei 2012 om 18:00

@blink182

Gebruik je dit serieus als argument:

''het is nog nooit voorgekomen, een speler die niks heeft gewonnen met de gouden bal ervandoor gaat.''

Voor alles is een eerste keer hé..

Messi wint hem zeker weten.. dat zeg ik je nu alvast. In december horen we dan verhalen dat het oneerlijk is etc.

15 mei 2012 om 18:05

Mourinho zei vorig jaar al dat Ronaldo de Gouden Bal verdiende. Ronaldo zelf zei dat de Gouden Bal minder voorstelde dan de Gouden Schoen omdat de Gouden Schoen is gebaseerd op harde feiten (aantal goals) en de Gouden Bal niet.

15 mei 2012 om 18:06

Ik moet je teleurstellen man, hoe graag ik Ronaldo nog 1x de goudenbal zie winnen, gaat hem dit jaar niet worden.

Ook zijn de Supercopa en de WK voor clubteams gewoon van dit seizoen dus dat wordt meegenomen in de beoordeling van de Gouden bal. Tel daarbij de 72 doelpunten ( record EU ) bij op en je komt al een heel eind, de enige manier voor Ronaldo om hem te winnen dit jaar is het EK te winnen.

Daarbij is Messi topscorer Europa en La liga.
Daarbij horen 2011-2012 gewoon bij elkaar, het is tenslotte een seizoen.

15 mei 2012 om 18:06

Het zijn de barca fans die begonnen te zeggen dat de copa del rey een troost prijs was. Wat is daar nu mis mee als een real fan dat nu zegd eh. Als barca dat wint en zegevierd alsof jij zegt zij de champions ligue hebben gewonnen dan moet jij hier geen comms meer achterlaten ze !!!

15 mei 2012 om 18:20

@ Memoires.

Het gaat echt om Kalenderjaar hoor. Daarom wordt het pas aan het einde van het jaar gegeven en niet aan het einde van een seizoen. Niet zo lang geleden voerden we ook dezelfde discussie op voetbalzone. Toen ging het over Rvp.

15 mei 2012 om 18:26

Ookal zou je gelijk hebben, zal Ronaldo nog steeds niet winnen daar ben ik wel van overtuigt.

Hij verdient het zo wie zo nog wel een keer..

15 mei 2012 om 18:31

@ Ac Milan 22

Nou .. Ik ben altijd een eerlijk persoon geweest. Althans, dat vind ik van me zelf. Ik zeg het niet omdat ik een Madridista ben, want vorig jaar was ik de eerste madridista die zei dat Ronaldo niet eens in de top 3 zal eindigen. Maargoed...

Ik heb gewoon een gevoel dat Ronaldo hem zal winnen. Of, iig, Ronaldo maakt meer kans op die goudenbal. En zeker als hij de Supercopa wint en een goede EK speelt. Als Ronaldo hem niet wint, dan wint Messi hem ook niet. Dat kan ik je garanderen. Een speler van Italie/juve kan hem ook winnen. mits zij het EK winnen. Alles kan. Kijk maar naar Canavaro bijvoorbeeld. Zelfs Oliver Kahn won het bijna van Ronaldo9.

15 mei 2012 om 18:35

Tja, wie denk je dat er duimpjes omlaag geven? De voorstanders van Cristiano natuurlijk, de voorstanders van het pottenstampvoetbal en dergelijke.

Natuurlijk gaat Messi hem winnen, Cristiano is een fenomeen maar dat zal niet genoeg zijn voor de gouden bal, simpelweg omdat er nog iemand beter is dan hem, en dat beseft hij diep vanbinnen ook wel. Hetzelfde als Chuck Norris, die besefte ook dat Bruce Lee de beste was. Hoe hard hij ook trainde.

15 mei 2012 om 18:36

De prestaties van 2012-2013 tellen ook mee he, voor een deel dan toch? tot Januari.

Moet Ronaldo de eerste maanden wel indruk maken met goals en zijn spel, en de supercopa winnen.

15 mei 2012 om 18:37

@blink182

Dat was een andere tijd.. dit is de tijd van Messi. Sneijder had hem ook verdient... die heeft hem ook niet gekregen? ;

Ik ben het met je eens dat Ronaldo hem verdient, echter krijgt hij hem zeker weten niet.

15 mei 2012 om 18:52

Je hebt gelijk over Sneijder. Iedereen was verdrietig, niet alleen de Nederlanders, maar overal vroeg men zich af waarom Sneijder niet op het podium stond.

Maar we kunnen er niet ervan uit gaan dat zolang Messi er is, dat hij het elke keer zal winnen. Toendertijd draaide Messi zoiezo een beter seizoen, ik bdoel, toen won hij tenminste de La Liga etc. Maar dit jaar?

15 mei 2012 om 18:56

De prestatie tellen dan ook mee voor een deel ja..

Ik weet niet of ik hem het EK gun :P. haha maar de Supercopa wel natuurlijk. Het liefst wil ik Barca als tegenstander, en als Real hem van Barca weet te winnen, dan is Ronaldo nog een stapje dichterbij.

15 mei 2012 om 19:38

het goeden bal is bestemd voor het hele seizoen,niet voor een kalenderjaar.
anders kan je net zo goed die doelpunten weglaten van voor de winterstop;

15 mei 2012 om 20:05

Het wordt uitgereikt aan de beste voetballer van het voorbije kalenderjaar. Aub ga is googlen, kijk naar de oude topics hier op voetbalzone of iets als je me niet gelooft ;

15 mei 2012 om 20:10

Inderdaad maak maar geen druk om mij,
Mijn Nederlands en grammatica is gelukkig net goed genoeg om de bullshit die hier af en toe wordt verteld te corrigeren.

Maar voor de rest ga ik niet op jou onzin in.
Want als je de gouden bal moet winnen omdat je de landstitel hebt gewonnen wat moeten dan spelers winnen die de Cl hebben gewonnen.;

16 mei 2012 om 01:05

Gelukkig hebben de 60 bondscoaches en aanvoerders van nationale elftallen die Messi al 3 jaar op rij hebben verkozen meer voetbalverstand dan iedereen hier bij elkaar. Messi is gewoon beter dat is een feit. En dat Mourinho dit zegt is logisch namelijk arrogantie+grote bek+zijn eigen speler= Ronaldo moet Gouden Bal winnen.

15 mei 2012 om 17:38

Doe vent is gek. Het gaat toch niet alleen om competitie doelpunten.
Is hij de CL vergeten? En de rest?
72 goals in totaal op dot moment!!!

15 mei 2012 om 17:39

@cengiiz

Inderdaad, maar Mou zegt wel eens vaker dingen die niet nodig zijn.

Als ze kansloos zijn doen ze het indirect af als een prijs die niet objectief is (want de Gouden Schoen is tenminste een prijs waar doelpunten tellen xd). Maar nu de kans groter wordt dat Ronaldo die prijs kan winnen hoor je weer de vertrouwelijke zelfpromotie.

Ronaldo qua prijzen: La Liga
Messi qua prijzen: 2 Supercups, WK clubteams (+ Copa?)

Ronaldo statistieken: 60 goals (fenomenaal!) en 14 (??) assists. Geen topscorerstitel.

Messi statistieken: 72 goals (tot dusver) en 29 assists. Dat wil zeggen La Liga topscorer (gouden Schoen + Pichichi), Champions League topscorer aller tijden en assist leader van Europa.

Dus..

15 mei 2012 om 17:48

@lionelbarca

Dat is altijd zo bij Mourinho.. als hij de wereldbeker wint is het de belangrijkste prijs... wanneer bijvoorbeeld Barcelona hem wint is het een troostprijs en de CL belangrijker. Die man is zo hypocriet als maar kan... hij hemelt alles van hem zelf erg op. Dat is denk ik ook de reden dat hij zo geliefd is waar hij speelt...

15 mei 2012 om 17:51

Is hij al Champions League topscorer aller tijden dan? Volgens mij heb ik dan echt iets gemist. Staan Raúl, van Nistelrooij en Inzaghi niet nog steeds hoger? Of bedoel je all-time Champions League topscorer van Barcelona?

15 mei 2012 om 17:52

Amen. De perfecte voorbeeld geef je daar. Wat Pep ook zei vorig jaar. Het spelletje met de media ga je niet winnen van Mou. El puto jefe y el puto amo, als ik het niet mis heb. Ik denk overigens niet dat de stemmers beïnvloed zullen worden door deze uitspraken.

15 mei 2012 om 17:54

@smk88

Nee, ik bedoel 14 doelpunten in 1 seizoen in de CL. Ik weet niet goed hoe ik die titel zou moeten verwoorden. Meeste goals in de CL gemaakt in 1 seizoen. Net als die 50 in La Liga.

15 mei 2012 om 18:33

Mourinho doet wel vaker uitspraken die onnodig zijn'' Liever dit dan een achterbakse Pep;

15 mei 2012 om 20:50

Mensen....
Deze prijs gaat over het jaar 2012. (januari tot december dus) Waarin Messi volgens mij tot nu toe alleen de goudenschoen heeft gewonnen en Ronaldo La liga.

Overigens moet er nog een half jaar gespeeld worden -.-

Het lijkt me duidelijk dat Ronaldo er op dit moment beter voor staat maar er kan nog van alles gebeuren.
Messi was overigens 2011 de terechte goudenbal winnaar.

Prijzen die nog gewonnen kunnen worden zijn dus:

- Copa
- Ek
- 1 supercup

Verder worden er nog een aantal wedstrijden gespeeld.

15 mei 2012 om 17:39

Komt die clown weer provoceren.

De Gouden Bal is allang een gelopen race, natuurlijk wint Messi hem. Ook al zou Ronaldo meer hebben gescoord, dan nog heeft Messi daar meer recht op door zijn magnifieke spel.

15 mei 2012 om 17:42

@guardiola14

Natuurlijk is de gouden bal voor Messi... ik denk dat Mourinho gewoon de gouden bal richting Ronaldo wilt praten.

15 mei 2012 om 17:51

Die Mourinho is echt grappig, een paar weken geleden durfde hij met 7 punten voorsprong niet zijn mond open te trekken en was vorig jaar ook zo intens blij met de Copa Del Rey.

Maar nu dat hij de titel binnen heeft krijgt ie ineens de moed om te provoceren.

En volgend jaar als Barca 1 punt voorstaat hoor je ook alleen maar gezeik van deze man.

15 mei 2012 om 17:56

@ Cengiiz Ronaldo verdient dit jaar de goude bal, was in alle wedstrijden belangrijk en doorslaggevend als het de rest even niet meer lukt stond hij op..
Real Madrid is kampioen door zijn goals en hij was doorslaggevend dit hele seizoen..
Als Messi dit jaar de gouden bal krijgt is het een grap, maar dat waren alle voetbalbonden al..
Alles draait om geld, wat een mafia, ze hebben echt macht dat is niet normaal..
CR7 verdient de goudenbal dit jaar, en daar heeft Mourinho gewoon gelijk in..

15 mei 2012 om 18:33

@weszonsz

Weet jij wel hoe de winnaar van de gouden bal gekozen wordt?

Ik weet wel zeker van niet want het heeft niks met corruptie of geld te maken.

Het heeft ook niks te maken met wie doorslaggevend was of wie de meeste heeft gescoord.

Ik zou maar snel googlen voordat je jezelf nog meer belachelijk maakt.

15 mei 2012 om 18:36

Die Mourinho mag van mij echt sterven, wat word ik moe van die man. Je zal er maar dagelijks mee moeten werken, overal kan die vent over zeuren. Lijkt af en toe wel een wijf.

Klopt, die zijn alleen voor de statistieken en voor zijn reputatie. Maar het blijft een geweldige prestatie die hem ongetwijfeld (terecht) weer de beste voetballer van de wereld zal maken; beetje zinloos om met zo'n prijs cadeautjes ter compensatie te gaan aanbieden.

15 mei 2012 om 17:43

Vind het ook maar onzin. Stel: Messi had deze 50 doelpunten niet gemaakt. Mourinho, denk je dan echt dat Messi er hetzelfde bij had gezeten als nu? wat een onzin..

15 mei 2012 om 18:12

Wat vind je nu precies onzin aan mijn verhaal? Dat zie ik even niet....

15 mei 2012 om 18:42

Sorry beetje vaag ja, maar ik bedoelde dat ik dat van mourinho onzin vond

De discussie over wie beter is graag onder de streep:
__________________________________________________

15 mei 2012 om 17:34

Kan iemand deze jongen een groen randje geven?

15 mei 2012 om 17:41

Inderdaad zinloos aangezien Messi da al jaren is en nog zal zijn. Ze zeggen niet voor niets dat hij van een ander planeet is

15 mei 2012 om 17:52

Daarom is Ronaldo ook de beste van deze wereld

15 mei 2012 om 18:11

@ Soldierr, Als Messi van Mars komt, geloof je dat he..
Waaauw de media zit diep bij jullie, hersenspoelen is echt makkelijk bij jullie..
Alles wat Messi doet word uitvergroot en de hemel in geprezen omdat de meeste commentators voor Barca zijn wat ook niet onlogisch is met de Nederlandse inbreng in het verleden bij Barca..
maar damnn wat zijn jullie zombies..

Ga toch weg man, Messi was vee beslissender voor Barcelona en zijn doelpunten waren over het algemeen mooier.

15 mei 2012 om 17:46

Blijkbaar niet beslissend genoeg, want ze winnen geen nationale titel en Champions League. Dat zijn toch wel de belangrijkste prijzen. En mooier maakt geen reet uit.

15 mei 2012 om 20:03

real wint een keer de titel ... nou nou. Opeens is Messi dan minder?

16 mei 2012 om 00:06

Dit keer wel, ja.

15 mei 2012 om 17:51

sorry hoor Cr7pro maar bijna alle doelpunten van Messi waren tik, tak, een man weg, schiet en goal

Tenzij CR 2 hakballen, vrijetrappen en afstandschoten in de kruising had gescoord

15 mei 2012 om 17:57

Al die lobs/stiftjes over de keeper waren niet mooi?

15 mei 2012 om 18:06

@ultraslan13

Ga je nou Messi's doelpunten bagetallliseren?

Als het zo simpel is zoals jij zegt waarom scoort Benzema ook niet er 40 of zelfs Falcao?

We hebben het hier niet over Basketbal he?

15 mei 2012 om 18:11

wat is dat nu voor een redenering?

zoals mou zei er zijn mensen die niks van voetbal kennen ze zoeken het op via Google

15 mei 2012 om 18:43

Ik moet zeggen dat ik een grote poep moet laten van de mensen die iedere keer maar weer moeten bekvechten over wie er nu beter is: Real of Barca, Ronaldo of Messi, Guardiola of Mourinho... wat maakt het nu uit? Ze verdienen hun geld toch wel en het is voor iedereen verschillend... het enige wat je teweeg brengt bij zo een discussie is: polarisatie. Dat wil zeggen: de ene groep trekt Nog meer naar de ene kant en de andere groep Nog meer naar de andere kant.

Daarnaast moet ik zeggen dat ik het bijzonder kinderachtig vind van beide ploegen om elkaar zo enorm af te vallen iedere keer. Mourinho heeft er mijns inziens nogal een handje van en het is echt heel erg triest.

Ik hoop dat de jochies die dit lezen eens gaan nadenken over hoe triest het is om elkaar zo af te vallen iedere keer...

neem een voorbeeld aan Ajax en Feijenoord en diens supporters... alom respect met de uitzonderingen daargelaten.

Topscoorder of beste voetballer zijn twee verschillende dingen. Sowieso is het appels met peren vergelijken. Je zou beter per linie kunnen kiezen wie de beste is. Want een verdediger zal haast nooit in aanmerking komen voor de gouden bal. Messi en CR7 zijn twee van de beste voetballers die er op dit moment zijn.

Voor niks? hij heeft bewezen dat hij de beste speler van de wereld is.
Die mourinho moet niet zo dom lullen.

IK word echt gek van Mourinho zeker zijn die doelpunten voor iets geweest daardoor krijgt hij misschien weer de "goude Bal" en dat laat zien dat Barca geen appelflappen zijn en Messi de Beste Speler is...

15 mei 2012 om 17:34

Daar heb je wat aan aan die gouden bal en dat ze geen appelflappen zijn en dat je de beste bent. Uiteindelijk hebben ze niks op geleverd de 2 hoofd prijzen hebben ze allebei niet zowel de cl als het kampioenschap. Het is natuurlijk wel kinderachtig provoceren en natuurlijk vrij nutteloos om weer ff een schop na te geven. Maar hij heeft zoals meestal wel gelijk alleen doet het weer op een kinderachtige en nutteloze manier

In principe heeft hij gelijk, maar de prijs is voor de beste speler. Messi is belangrijker voor Barca dan Ronaldo voor Real.

15 mei 2012 om 17:55

Dat denk ik dus niet. Beide zijn onmisbaar voor de club. Als Ronaldo niet speelt, blijft Real een dodelijk team maar toch missen ze dat gene wat Ronaldo brengt. Voor Messi is dit idem zo. Als hij niet speelt blijft Barcelona een geweldig team, maar Messi brengt toch net dat ontbrekende op dat moment. Daarnaast sla je nog een plank volledig mis. Messi kan wel belangrijker zijn, maar dat zegt niet dat hij beter is.

15 mei 2012 om 18:00

De reden dat Madrid door zou denderen zonder Ronaldo is omdat de selectie zo belachelijk breed en goed is, bij een afwezige wie dat ook mag zijn: In dit geval Ronaldo,zetten ze gewoon iemand anders neer die het opvangt.

Bij Barca hadden ze dit jaar niemand en waren ze serieus afhankelijk van Messi. Niet voor niets dat Xavi achter Messi staat met 12! doelpunten, een middenvelder notabene ook was Villa geblesseerd en Pedro uit vorm.

Dit is ook de reden dat Messi 50 goals heeft gemaakt.

15 mei 2012 om 18:04

Je geeft het zelf al aan; Villa was geblesseerd en Pedro uit vorm. Laat dat nou net de spelers zijn die normaal ook aardig wat doelpunten mee pakken. Daarnaast zijn het bij Real ook groot en deels alleen Benzema, Ronaldo en Higuain en zit er nota bene nog één op de bank ook. Dus kom nou niet vertellen dat Real niet afhankelijk is van Ronaldo, want dat zijn ze wel degelijk.

15 mei 2012 om 18:09

Je gaat voorbij aan mijn punt, de reden dat Messi op 50 La liga goals uitkwam is door het gemis van Villa en Pedro die beide ook scorend vermogen hebben.

Real is zeker afhankelijk van Ronaldo, maar niet zo erg als jij doet voorkomen. Zoals ik zei: De selectie is gewoon breed, bij gemis van Ronaldo vangen ze dat op en gaan ze gewoon door.

Moet zeggen dat hij voor een groot deel verantwoordelijk was voor La liga dit jaar. Maar het zal helaas niet genoeg zijn om de Gouden bal te winnen.

15 mei 2012 om 18:11

Natuurlijk is de selectie breed en kwalitatief erg sterk, maar als een Kaka erin komt of bijvoorbeeld een Callejon, dan lever je toch enorm veel scorend vermogen in. Kaka en Callejon kunnen beide scoren, maar zijn niet zo dodelijk als Ronaldo.

15 mei 2012 om 18:19

Dan heb je nog genoeg scorend vermogen hoor met een Benzema en Higuain die samen zo 50 / 60 goals hebben gemaakt dit seizoen.

Natuurlijk is niemand bij Madrid zo dodelijk als Ronaldo, maar zelfs jij kan niet ontkennen dat Madrid haar wedstrijden hoogstpersoonlijk ook zou winnen zonder Ronaldo, simpel weg door de brede selectie.

Mocht Ronaldo een Ek draaien en Portugal naar de finale schieten met 6/7 goals wordt de kans een heel stuk groter dat die em wint. Maar op dit moment is er geen enkele kans.

Een gouden bal is toch niet niks dacht ik zo.

De 50 competitie doelpunten zijn inderdaad voor niks geweest en hebben niks opgeleverd behalve de Gouden schoen, de andere goals hebben al 3 prijzen opgeleverd.

Onnodig olie op het vuur van Mourinho. Had die beter achterwege kunnen laten.

@vz: Vorig seizoen maakte Ronaldo 40 doelpunten geen 42.

15 mei 2012 om 21:43

Mourinho geeft aan dat Ronaldo 42 goals heeft gemaakt vorig seizoen, VZ citeert alleen wat Mourinho zegt, dus VZ doet hier niets verkeerd.

volgens mij hebben de goals van messi 4 prijzen dit seizoen opgeleverd en ronaldo's goals maar 1 dus mourinho is weer aan het hallucineren. Arme man ook, de prestaties van zijn eigen spelers altijd beoordelen t.o.v. de concurrent, niet nodig en erg zielig.

15 mei 2012 om 17:45

Sowieso zijn doelpunten belangrijk ongeacht je er prijzen mee wint. Neem als voorbeeld V.persie... die heeft zijn eigen team erdoor heen gesleept het hele seizoen door en zijn 3e geworden. Dat is voor Arsenal op het moment misschien wel belangrijker dan de titel voor Real of Barcelona was. Arsenal heeft er geen prijzen door gewonnen, maar je kan niet zeggen dat het voor niks is.

15 mei 2012 om 19:00

2 prijzen zijn voortgebouwd uit succes van vorig seizoen en was hoogstens 1 of 2 wedstrijden. Het wk van clubteams heeft een niveau vergeleken met de scottish premier league met de Europese clubs als Celtic/rangers. De la Liga en CL staan 10 rangen boven die prijzen. En waar is de 4de prijs? Arrogantie ten top, als ik het goed begrijp moet de wedstrijd tussen Barcelona en athletic nog plaatsvinden. In san mames stalen jullie nog 1 puntje door een blunder van de keeper en in camp nou ging het ook stroef tegen een B-team van Athletic. Dus het is geen automatische overwinning voor Barcelona.

Messi heeft het laten liggen in de wedstrijden waar het om draaide, met name tegen Madrid en Chelsea vorige maand. Ronaldo was wel van belang tegen Bayern ondanks zijn penalty misser en wist in alle clasico's te scoren dit seizoen op 2 na.

15 mei 2012 om 19:55

"wist in alle clasico's te scoren dit seizoen op 2 na."

Hieraan kan je alleen al zien hoe subjectief jij bent. Niks mis mee, maar doe alsjeblieft niet voor alsof je een neutrale kijk hierop hebt. Irritant gedrag van jou altijd.

15 mei 2012 om 20:21

Vorig seizoen bij discussies om de gouden bal werd Ronaldo door de meesten afgerekend op gebrek aan goals in belangrijke wedstrijden. Dit jaar liet Messi het in de belangrijkste clasico voor het kampioenschap afweten. in de cl ging het wel leuk en aardig tegen Bate Borisov, pilzen en een Moedeloos Bayer Leverkusen. Tegen Milan werd het al beperkt tot strafschoppen en tegen Chelsea was hij helemaal onzichtbaar. Als spits zijnde heeft Messi het dit seizoen in de belangrijke duels meer laten afweten dan Ronaldo waarmee hij de grootste prijzen heeft misgelopen.

Onzin, het is natuurlijk niet voor niets geweest..

Wie moet ze dan maken? Ze zijn beide erg belangrijk geweest voor hun team, ook dit jaar weer. En doelsaldo was dan misschien niet belangrijk, je hebt toch doelpunten nodig om te winnen.

Messi's doelpunten waren echt ongelofelijk. De helft waren gewoon wereldoelpunten. Messi kan dit toch weer op zn conto bijschrijven. Vind het onzin als je zegt dat het voor niets is geweest. Ze hebben een keer weer een minder jaar qua prijzen ja, maar het is niet voor niks geweest. Ook hebben ze nog verschillende prijzen gewonnen dit jaar en kunnen ze beker nog winnen. In totaal volgens mij 3 prijzen.

Volgens mij is voetbal vooral bedoeld om het publiek te vermaken, jammer dat Mourinho daar geen rekening mee houdt. Veel mensen hebben genoten van de doelpunten van Messi, dus voor niets is het niet geweest.

15 mei 2012 om 17:38

Vroeger was voetbal bedoeld om te vermaken. Nu draait het alleen nog om geld. Het is een keiharde wereld waar het draait om zo goed mogelijk zaken doen. Voetballen is zaken doen. Of wil jij zeggen dat je voor het spel van Chelsea naar een stadion komt? Ik heb me er prima mee vermaakt, zou de muur van Chelsea breken of niet? Voor de tv alleen en niet in het stadion. Dan zou ik het zonde van mijn geld vinden. Chelsea heeft dan echt niet als doel het publiek vermaken. Het ging hen er alleen om dat ze de finale zouden bereiken om zo zoveel mogelijk geld te verdienen.

15 mei 2012 om 18:36

Jou uitspraken zit niemand op te wachten zo politiek correct . Vraag ? de politiek iets voor jou.

elke tjap met verstand van voetbal vind messi de beste speler

ronaldo in manchester vond ik ook baas

maar kan niet tippe aan lio

Haha mooi gesproken Mourinho. Ik vond Ronaldo echt de baas van de pd dit jaar. Kampioen en mooiere goals

15 mei 2012 om 17:30

mooiere goals?
not really

baas van de Pd?
valt wel mee maar dat kun je stellen omdat hij kampioen is geworden

15 mei 2012 om 18:02

Ronaldo heeft echt wel mooiere goals gemaakt dit seizoen. Messi veel intikkertjes of schoten van rand 16 laag in de hoek. Ronaldo had vaak hele mooie goals van 40 meter zoals tegen Atletico

15 mei 2012 om 19:14

ronaldo 22 strafschoppen. messi meer in de 1 combinatie en bijna nooit van 50 meter. en als je ziet dat hij (feiten) van de 300 vrije trappen er 290 misschoot.

15 mei 2012 om 19:20

hahah

ga even naar youtube zoek All Lionel Messi 50 Goals In La Liga 2011/2012 !

allen die goals van messi tegen malaga uit en sevilia uit alle genoeg is , om te zeggen dat messi beste speler van de wereld is. ik kan nog paar noemen bijvoorbeeld vrij trap tegen atletico, en niet vergeten messi neem niet altijd vrijtrappen bij barca ronaldo wel.

16 mei 2012 om 13:26

@freddy4 ga eerst eens research doen voordat je onzin intypt.. Ronaldo heeft in zijn gehele real madrid carriere 22 strafschoppen gescoord niet 22 dit seizoen

Tsja... Als je dat als uitgangspunt neemt, zou het betekenen dat ook bijvoorbeeld Arbeloa meer recht heeft op de Gouden bal dan Messi, omdat zijn inbreng wel heeft geleidt tot prijzen, waar dit bij Messi niet het geval is.

Messi heeft het ook dit seizoen gewoon weer fantastisch gedaan, net als C. Ronaldo. We gaan zien wie de Gouden Bal wint dit jaar.

jawel het levert hem de topscorers titel op!

Jawel Mourinho , de Gouden Bal en een erkenning voor de beste voetballer ter wereld.

Wat een onzin. Dankzij die 50 goals van Messi deed Barcelona bijna het hele seizoen mee om de titel, werden er kaartjes verkocht en stadions gevuld, heeft Barcelona miljoenen verdiend aan tv-gelden en merchandising, en heeft het zich geplaatst voor de Champions League.

Natuurlijk is de landstitel het voornaamste doel, maar er kan maar één ploeg die prijs winnen en er gaat veel meer om in voetbal dan enkel die landstitel.

Ook een leuke uitspraak richting clubs als Valencia en Malaga overigens. Hadden zij ook beter thuis kunnen blijven dit seizoen?

Daar heeft hij wel een punt. Ronaldo is veel belangrijker geweest voor Real Madrid, beslissende goals en assists, dat heeft Messi ook wel gedaan. Alleen veel minder. Ik vind dat Ronaldo de gouden schoen dit jaar verdiend!

15 mei 2012 om 17:34

50 goals, rond die 15 assist dacht ik alleen al in de PD, dus helemaal niet minder.

ik vond ronaldo dit jaar met penaltys een echte specialist waar messi zelfs van kan leren.

dus het word lastig ik denk dat messi em weer gaat pakken ondanks die slechte week, (chelsea en verlore tege Realm
laten ze wel de beste voetbal zien,

15 mei 2012 om 17:36

Ik bedoelde minder belangrijk, niet minder assist.

15 mei 2012 om 17:39

dus je zegt messi was minder belangrijker voor barcelona dan ronaldo voor madrid?

geloof mij ik denk dat real zonder ronaldo kan dan barca zonder messi

15 mei 2012 om 18:06

Absoluut niet. Ronaldo is veel belangrijker. Even een voorbeeldje, Messi plakt zo 5 goals in één wedstrijd tegen Leverkusen (7-0) wat vrij weinig toevoegt. Ronaldo breekt vaker de wedstrijd open (in het voordeel van Real) dan Messi voor Barca..

16 mei 2012 om 02:49

heel mooi dat je Leverkusen noemt terwijl dat een Champions league wedstrijd is en dus Niet word meegerekend in de 50 league goals. El Stupido!

15 mei 2012 om 17:34

De gouden schoen is helaas al naar Messi gegaan vriend. CR kan natuurlijk nog wel de Gouden Bal winnen

Hoezo voor niks? hij krijgt er anders redelijk voor betaald Lionel Messi.

On: Beetje vreemde reactie en onnodig. Het is ook een vreemde man die Mouriho

Als ze voor niks waren geweest dan waren ze als 14e geëindigd.

Messi is en blijft de beste speler!

Ronaldo is een klasse speler maar zo goed als Messi zal hij nooit worden!

die 48 van ronaldo van vorig seizoen zijn voor niks geweest

Haha wat een hypocriet is het toch ook.
Vorig jaar moest Cristiano volgens hem de Gouden bal winnen, omdat ie veel meer gescoord had en dit jaar boeien de doelpunten van Messi plotsklaps niets meer.

"clubs zijn altijd beter dan landen."

De Graafschap is inderdaad een veel gevaarlijkere tegenstander dan het Nederlands elftal.

Heerlijk hoe Mourinho hier weer aan het provoceren is. Hij heeft volkomen gelijk en dat maakt het nog mooier. Messi heeft 50 goals gemaakt en is uiteindelijk met Barcelona de beste verliezer geworden. De goals zijn misschien voor niets geweest, maar we hebben wel kunnen genieten van twee topspelers die week in week uit weer de sterren van de hemel hebben gespeeld.

Die goals waren wel degelijk voor iets, want anders zou de tweede plek in gevaar komen. Het doel was uiteraard kampioen worden, maar Real heeft zo weinig punten laten liggen dat het helemaal geen schande is om na 3 geweldige seizoenen eens tweede te eindigen. Die 50 goals waren natuurlijk ook belangrijk voor Messi zijn persoonlijke carriére, de records en dus de geschiedenisboeken. Maar misschien verstaat meneer Mourinho dat allemaal onder niets en dan heeft hij dus gelijk.

Gouden bal is voor de beste speler, Messi is duidelijk de betere voetballer.

meestal gaat de titel naar een speler die bij zijn club prijzen heeft gepakt. dit zijn toch alle 2 wel heel erg goede voetballers. hier kun je als je er neutraal naar kijkt geen keuze uitmaken wie er nu echt de beste is.

Met deze reactie geeft hij ook meteen aan dat Messi de laatste jaren terecht de Gouden Bal heeft gewonnen, iets wat hij vaak heeft bestreden.

Ronaldo zal niet winnen, simpel omdat de gouden bal niets voorstelt betreft de beste voetballers. Het gaat meer om gunnen. Mensen gunnen Messi eerder iets dan Ronaldo. Ook al had Ronaldo de Champions League ook nog gewonnen dit jaar, dan nog zal hij de gouden bal niet winnen.

Een voorbeeld: vorig jaar had van Bommel op Sneijder gestemd met als reden '' hij had hem in 2010 moeten winnen '' kom op zeg.... dus de coaches etc stemmen niet meer op basis van wie zij de beste vinden, nee ze stemmen op hun favoriete speler.

Messi is en blijft de beste van de wereld. Dit is hetzelfde als de uitspraken van al die Brazilianen (pèle en co.). VZ plz stop met deze berichten plaatsen. Het enige wat ze bij RM doen is haten op Barca. RM heeft de landstitel gewonnen. Vieren kan ook zonder een ander te beschadigen.
Verder uiteraard alleen maar respect voor Mourinho's trainers capaciteiten.

Man man man wat een slechte verliezer.
Hij kan het gewoon niet hebben dat Messi 50 goals heeft gescoord.

Wat is deze man echt hypocriet en schijnheilig. Vorig jaar vond hij Ronaldo de beste omdat Ronaldo 40 goals heeft gescoord en dit jaar is de aantal van Messi voor niets zijn geweest.

Waarom zei hij vorig jaar ook niet dat die goals van Ronaldo voor niets zijn geweest.

Natuurlijk zijn die goals van veel waarde.
Zo heeft hij 50 gescoord in de premira division wat niemand is gelukt. (nachtmeerie voor Ronaldo, want hij moet dat verbeteren).

Ik moest kapot lachen hoe Ronaldo die bal tegen Mallorca van het net vist en naar het midden rent als of zij met 10-1 achter staan. Omdat hij zo graag meer dan 50 goals wil scoren om te laten zien dat hij beter is dan Messi.

Terug op die goals van Messi.
Zo heeft hij wereld record van Muller verbeterd. Zo heeft hij in de CL 5 goals in een wedstrijd gescoord. Al die goals zijn goed voor gouden bal over 2012.

Jouw nachtmerrie is Messi, zo wil je graag dat Ronaldo de gouden bal wint maar helaas Ronaldo blijft toch dik achter.

Hypocriet en schijnheilig dat je bent, het is niet eens een jaar geleden toen je zei dat wat Ronaldo kan weinig kunnen omdat hij 40 goals heeft gescoord. Als Ronaldo afgelopen wedstrijd die 50 goals van Messi had verbeterd dan had jij gezegd dat Ronaldo de beste is.

Ga janken want over Messi heb je weinig te zeggen.

Wie is volgens jullie beter? 1 Messibr 2 Cristano Ronaldo

Ja hoor, sprak hij wel eventjes andere taal als dit jaar de gouden bal moest worden uitgedeeld niet?
Ach ja zo gaat het nu eenmaal, eigenlijk hoop ik dat een özil of casillas schittert op het ek en dat één van hun daardoor de gouden bal wint.
De gouden bal is toch een overschatte prijs, die totaal niet weergeeft wie nu werkelijk de belangerijkste is geweest.
Mensen als kompany, yaya touré, xabi alonso, buffon of pirlo krijgen er toch nooit een kans op ook al zijn zij zoveel belangerijker voor hun team dan een flankspeler is.

Nou ik heb genoten van de goals van Messi.
Dus ze zijn voor mijn vermaak er geweest.

Heeft hij gelijk in op CL voetbal na. Maar hadden ze zonder Messi ook gered.

uiteindelijk leveren prijzen inderdaad stemmen op voor de gouden bal. zou het zeker terecht vinden als ronnie wint. hopen dat hij met portugal wint van duitsland en doorgaat op het EK. Dan gaat het zeker nog spannend worden in de verkiezing.

Ja als je zo gaat kijken, dan zijn de goals die Radamel Falcao voor Atletico Madrid heeft gemaakt in de Spaanse competitie ook voor niks geweest, en dan zijn de goals van Fernando Llorente dus ook voor niks geweest in de competitie.

Jose Mourinho probeert dus eigenlijk te zeggen : 'als je geen kampioen wordt, dan heb je niks aan de goals die je hebt gemaakt.'

Maar je hebt eigenlijk wel iets aan de goals, want je probeert zo hoog mogelijk te eindigen, dus dan zijn goals nodig. Het maakt niet uit waar je eindigt, je hebt toch goals nodig.

Rare reactie, elk doelpunt heeft nut. Ze kunnen de Copa del Rey nog winnen, en zonder al die doelpunten was Barcelona geen 2e geworden.

Ik denk dat Messi toch de goudenbal gaat winnen.
Als Messi er niet was bij Barca, dan had Barca nooit zoveel punten gehaald, ook omdat Villa en Pedro dit jaar weinig hebben gespeeld.
Bij Real is het anders, daar hebben alle aanvallers veel goals gemaakt, dus waren de doelpunten van Ronaldo niet altijd beslissend, terwijl bij Barca het telkens van Messi moest komen.
Als Messi niet scoorde liet Barca bijna elke keer punten liggen.

15 mei 2012 om 17:44

Klopt, je hebt helemaal gelijk, zonder alle doelpunten en assists van Ronaldo zou Madrid kampioen zijn geworden, zonder alle goals en assists van Messi was Barcelona op de 6e plaats geeindigt.

15 mei 2012 om 17:50

vind ik ook.
trouwens ik vind dat er soms teveel naar de goals wordt gezien
Ik bedoel als Higuain de meeste goals zou maken, dan zou toch niemand zeggen dat hij de beste speler is
Je kan toch ook moeilijk zeggen dat Gomez beter als Ronaldo is omdat hij in de CL meer heeft gescoord
Ik vind dat je meer naar het spel moet kijken, en daar is niemand te vergelijken met Messi
Omdat Messi bijna alles doet bij Barca, het spel verdelen, mee aanvallen opzetten, acties maken die niemand anders kan, goals maken, en assists geven, completer kun je op voetballend gebied niet zijn volgens mij

15 mei 2012 om 17:58

Inderdaad, de grootste voetballers, vaak ook spelverdelers net zoals Messi dat is, zijn nooit doelpuntenmachines geweest. Messi is de enige die het beide is, valt ook te zien aan het aantal assist en goals.

Gelukkig leven de mensen die kicken op statistieken niet enkele jaren geleden, want dan zou een Eto'o beter zijn dan een Ronaldinho.

15 mei 2012 om 18:10

Ja dat heb ik vaak gezegd, Eto'o scoorde toch veel meer maar Ronaldinho was de man.
Messi is een apart geval, want buiten zijn goede spel, scoort hij ook enorm veel.
Maar ookal zou hij maar de helft scoren, je kunt er gewoon niet omheen, Messi is de beste speler.

Moet een beetje oppassen met trekken van conclusies uit dit bericht omdat het orginele interview wel in het Spaans geweest zal zijn -_-.

Verder vind ik dit een enorm kansloze opmerking van Mourinho. Messi heeft wederom een prestatie van wereldformaat geleverd en felicitaties en respect zijn op zijn plaats.

Dat iedereen nog zo serieus op die man ingaat. Pfff haha die vent lult alles aan elkaar vast. 50 doelpunten is gewoon een ongelooflijk aantal. Kan hij nou nooit gewoon een keer respect hebben voor z'n tegenstander? Moet hij nou echt altijd zo negatief zijn tegenover Barcelona? Hij kan ook gewoon zeggen dat het een knappe prestatie is ofzo. Maar nee hij moet het weer de grond in boren. Triest geval.

Ik dacht dat de Gouden Bal altijd naar de beste voetballer ging. Niet naar degene met de meeste prijzen, want dan had Sneijder 'm 2 jaar geleden moeten hebben. En in mijn ogen is Messi de beste voetballer op deze aardkloot en moet ie dus de bal krijgen...

Tja zo werkt het nou eenmaal met een topscorerstitel. Je kan ook zeggen dat het juist knap is om 50x te scoren in een team met mindere prestaties. Onnodige discussie.

Deze opmerking zegt genoeg over Mourinho....

Messi en cr7 zijn beide bazen. Als er dan toch gekozen moet worden denk ik dat Messi net even beter is. Dit alleen omdat je bij Messi gewoon ziet dat het voetbal bij hem natuurlijk is. Cr is gewoon een machine en wellicht kan hij wel langer dit niveau vasthouden waardoor hij achteraf alsnog als beter bestempeld kan worden. Maar voor nu en de afgelopen jaren is Messi Nummer 1.

paar ronaldo fans zijn op hun pik getrapt omdat ik vind dat messi de beste speler is.

l0l

15 mei 2012 om 17:47

Moet jij je niet aftrekken op een Messi poster? Ga lekker buiten in de zandbak spelen of zo.

15 mei 2012 om 20:15

haha ben je boos?

15 mei 2012 om 20:17

Nee, jij moet zo nodig een reactie plaatsen over mensen die niet dezelfde mening van jou hebben. Dit getuigt van onzekerheid.

Daarbij is jouw reactie vrij kinderachtig en helemaal niet onnodig. Dus ga lekker in de zandbak spelen.

15 mei 2012 om 20:25

damn je reageert snel,

Volgens mij echt zo een voetbalzone nerd die telkens maar lult en denkt dat ie overal de antwoord op heeft.

zoals ik zei ik vind dat dat mijn mening is, hoe kan dat kinderachtig of onzeker zijn.

ik vind jouw reactie op mijn post eerder kinderachtig. En kom met feiten.

en leer werken met alinea's.

15 mei 2012 om 20:36

Je gebruikt het woordje ''nerd' in de verkeerd context. Denk ik zeg het even.

Je mening is prima, iedereen mag een andere mening hebben. We leven namelijk in Nederland, een land waar je jouw mening gewoon kan uiten. Zorgt ook voor diversiteit.
Gaat mij meer om dat je jouw mening nog eens moet benadrukken met reactie #71. Dat getuigt in mijn ogen van onzekerheid..

Klopt, mijn post is inderdaad kinderachtig. Maar ik dacht dat je mijn reactie anders niet zou snappen.
Hoe moet ik met feiten komen? Het is mijn mening dat jouw reactie kinderachtig is. Dat kan ik niet als feit bedrukken.

Leer werken met alinea's? Je hoeft niet na elke zin een nieuwe alinea te beginnen hoor, zoals jij doet. Is eerder irritant. Mag ook wel wat aan je interpunctie doen maar dat terzijde.

15 mei 2012 om 20:46

goed van je dat je toegeeft dat je reactie kinderachtig was.
hoe moet ik jouw reactie opvatten dan?

''moet jij niet aftrekken op een foto van messi''? omdat ik zeg dat ik messi de beste speler vind.

hoe moet ik dat snappen leg mij dat uit, want ik snap jou eerder niet
en de rest van je verhaal vind ik niet eens relevant in deze onderwerp

15 mei 2012 om 21:00

Dit bedoel ik dus. Maar ik ga mijn tijd niet meer verdoen. Wens je nog succes in het leven.

Ronaldo heeft in de onderlinge confrontatie voor het landskampioenschap, de winnende gemaakt en dit was gewoon de doelpunt die ervoor gezorgd heeft dat Real Madrid kampioen is geworden.

En ik vond Ronaldo dit seizoen veel constanter spelen, zie ook zijn doelpunten die heeft hij over het hele seizoen verdeeld. En messi die begon de laatste 6 wedstrijden( waar niks over ging) hattricks maken.

En ik vind dat na 3 x goudenbal nu iemand anders hem nu verdient, want 2 jaar terug verdiende messi hem echt niet. Hij had niks gepresteerd op het ultieme podium(cl en wk). Toen had sneijder of iniesta hem moeten winnen.

Haha beste voetballer te wereld. Lachwekkend

Dan zijn alle doelpunten die Ronaldo de afgelopen 4 seizoenen gemaakt heeft voor niks geweest, behalve die van vorig jaar in de Copa en La Liga dit seizoen. Tjaa dat heeft hij er aardig wat voor niks gemaakt.

Mjaa, Messi heeft deze 50 goals niet eens nodig om de beste van de wereld te zijn.

Als iemand de goude bal verdiend is het Mena Vuza N'toko, wat een geweldenaar is dat

Waarom beantwoord Mourinho überhaupt zulke vragen? Jij weet dat de media alleen maar naar sappige teksten opzoek is. En zo ja, de media is weer blij. Mourinho moet gewoon bij dit soort dingen zijn mond houden. Dat moet elke trainer doen.

Messi zal wel weer de Gouden Bal winnen, terecht? Kan je over discussiëren. Neem die prijs toch niet serieus dus Messi mag hem van mij 10x achter elkaar winnen. Ik bedoel, waar beoordelen die coaches en captain hun keuzes op? Individuele kwaliteiten, statistieken, hoe belangrijk je voor je team was?

Gouden Bal is toch maar een populariteits verkiezing.

Die laatste zin van Mourinho is onnodig. Hij moet gewoon zijn mond houden bij dit soort vragen.

15 mei 2012 om 17:54

de spelers worden beoordeeld op hun spel
En de laatste jaren is daar niemand beter in geweest als Messi
Ik bedoel Messi moet zelfs niet scoren om een wereldmatch te spelen
Hij verdeelt het spel, zet aanvallen op, geeft assits, maakt dribbels die niemand anders kan, en scoort ook nog..
Ik bedoel noem 1 speler op die al deze voetbal aspecten tegelijk zo goed als Messi beheerst..
de meeste spelers zijn goed in hun rol, maar Messi doet meerdere dingen, dat maakt hem de beste.

15 mei 2012 om 18:01

Ik ben ook van mening dat Messi de betere is ten opzicht van Ronaldo. Maar ik neem die prijs gewoon niet meer serieus. Messi heeft hem hem in mijn ogen 3x wel terecht gewonnen maar soms slaat het nergens op.

Van Persie niet eens bij de shortlist van 23 spelers. Terwijl sommige spelers die een half jaar gevoetbald hadden er gewoon wel op stonden. En die periode speelden ze gewoon goed en niet exceptioneel.

Raad eens op wie Van Bommel heeft gestemd bij de verkiezing in 2011? Onze Wesley Sneijder. Reden; hij moest hem in 2010 winnen''.

Sorry maar dan neem ik die prijs niet meer serieus. Nu kun je wel zeggen dat is alleen Van Bommel maar er zullen vast meer zitten. Ze haten bijvoorbeeld een bepaalde speler en stemmen dan op een ander.

15 mei 2012 om 18:12

Ik vind sommige keuzes ook wel raar soms.
de top 3 is meestal wel terecht, maar sommige spelers die wel in de top 10 horen te staan, zie je dan niet eens in de top 30.

haha zul je zien dat Mourinho volgend seizoen trainer van Barca is
het klinkt gek: maar aan de ene kant zie ik hem daar best voor aan

Haha hij haalt weer eens hard uit

''. We kunnen niet van hem verwachten dat hij Portugal naar de Ek-titel leidt en tien tot vijftien doelpunten maakt. Ook al is hij de beste speler van de wereld."

Als Ronaldo met Portugal de EK en/of WK wint, vind ik dat Ronaldo tot de legendes als Maradona, Cruijff en Pélé hoort.

Ronaldo presteerd ook niks bij Portugal? En Messi en Barcelona hebben de afglopen 4 jaar 13 prijzen gewonnen? En Ronaldo?

'de vijftig doelpunten van Messi zijn voor niks geweest'

Ja inderdaad, wat is Barça met de 2e plaats? Cl-voetbal? Pfff dat is niets waard....

'in het nationale elftal heeft hij niet de spelers om zich heen die hij bij Real Madrid wel heeft.'

Messi evenmin. Nja Messi heeft wel goeie spelers bij Argentinië rondom zich maar die spelen allemaal voor eigen succes. Vooral Tévez is een ettertje op dat vlak. Messi is de afmaker van dienst bij Barcelona, maar Argentinië's grootste spelers zijn allemaal afmakers.. Higuain, Agüero, Milito, Lavezzi, Messi, Tévéz,...

Voor niks zou ik het niet noemen.
Miljoenen mensen hebben ervan genoten ! ;

Net even nutteloos was Mourinho in de Spaanse Beker en in de Champions League. Net even nutteloos was Mourinho vorig jaar in de Spaanse Beker en in de Champions League. En kan hij me eens vertellen waarom Ronaldo volgens hem dient uitgeroepen te worden tot beste speler ? Omdat hij de liga heeft gewonnen ? Is dit een grap of zo ? Tegen Bayern Muchen bakte hij er niets van. Ribery en Robben waren een niveau beter dan hem. Barcelona won dan niet tegen Chelsea, maar Messi deed in die wedstrijd een pak meer dan Ronaldo tegen Bayern. Messi heeft getoond dat hij het ook tegen grote clubs kan. Ronaldo heeft enkel weer bevestigd dat hij goed is tegen kleine clubs, maar geen bal raakt tegen topclubs. En zo een speler verdient de gouden bal ? Voor mij is de gouden bal een strijd tussen Messi en Ribery.

Mourinho en zijn domme uitspraken....

Doelpunten - Gouden Schoen

Overall veldspel - Gouden Bal

Wie beweerd dat C. Ronaldo een beter, veelzijdiger, bepalender en dominanter veldspel heeft dan Messi is blind, gek of een ultra-nationalistische Portugees.
Portugal heeft geen goede spits dus C. Ronaldo zou met zijn status en scoringsvermogen best die plek op kunnen eisen en in een rol als Messi kunnen spelen, met Quaresma en Nani heb je dan een dodelijk voorhoede op papier. Hij kan dat echter niet omdat zijn spel te eenzijdig is en hij niet zo goed is in de kleine ruimte (aanname, handelingssnelheid). Ook een minpunt qua veldspel.
Verder natuurlijk wel een prima speler en waanzinnige doelpuntenmachine maar zolang Messi rondloopt zou een gouden bal naar Ronaldo een grap zijn, daarnaast verdient Ozil hem in mijn ogen meer dan Ronaldo aangezien hij het hele aanvallende spel van Real dirigeert...

Het is geen sneer naar Messi, maar het is gewoon de waarheid. Messi heeft dit jaar meer gescoord, maar hij heeft ook meer wedstrijden dan Ronaldo gespeeld. Hoeveel penalty's heeft Messi de afgelopen weken niet gehad, veel meer dan Ronaldo dat is ook de waarheid. Je kan niet zeggen dat de penalty's terecht waren die Barca tegen Espanyol kreeg en daar zijn nog veel meer wedstrijden geweest waar Barca gewoon de penalty's cadeau kreeg. Ronaldo was de man dit jaar in de competitie. Wie scoorde de winnende goal in Barcelona waardoor de titel gespeeld was. Volgens mij was dat Ronaldo en geen Messi. Vorig jaar heeft Messi hem dik verdiend. Dit jaar verdient Ronaldo hem. Had Real de finale gehaald van de CL, dan was het helemaal geen issue geweest. Ik begrijp dat velen van jullie liever Messi hebben dan Ronaldo, maar enige objectiviteit mag ook wel van de Messi aanhangers. Ik bedoel in 2010 verdiende Messi de prijs ook niet, want Xavi en Iniesta wonnen de WK. Sneijder had een topseizoen en won de CL, dus die verdiende het ook meer dan Messi. In 2010 won Barcelona de titel en dat was genoeg voor Messi om hem te winnen. Feit is dat als Ronaldo niet bij Real had gespeeld, zij dit jaar ook de titel niet hadden gewonnen. Ronaldo was de dragende speler van Real en daarmee doe ik Benzema en Ozil niet tekort. Vorig jaar werd Ronaldo ook topscorder en verbrak het record met het meeste goals ooit in de primera division, maar won alleen de beker, dus totaal normaal dat hij niet als beste speler werd verkozen. Nogmaals Messi heeft hem vorig jaar dikverdiend want Barca won alle belangerijke prijzen. Real heeft dit jaar geschiedenis geschreven met zijn 100 punten en Ronaldo voor het feit dat ie tegen ieder team heeft gescoord en dus zo een belangerijk aandeel heeft gehad in de titel. Zou mooi zijn als hij met Portugal op het aanstaande EK potten breekt en in ieder geval de groepsfase overleefd. Ik hoop dat Portugal ver komt, maar zo een grote kans als in 2004 zullen we ben ik bang nooit meer krijgen.

15 mei 2012 om 18:11

Ronaldo is een geweldige speler maar fysiek en ingestudeerde trucjes waar messi gewoon in nature veel beter is.
Is ook geen cometitie hierin,messi is een natuurtalent ronaldo niet.

15 mei 2012 om 18:26

Als je het aantal minuten vergelijkt met elkaar ligt het niet veel uit elkaar hoor.

Messi heeft in totaal 5134 minuten (59 wedstrijden) gespeeld, 72 goals en 32 assists.
Ronaldo heeft in totaal 4870 (55 wedstrijden) gespeeld, 60 goals en 17 assists.
Dat verschilt dus 264 minuten, aangezien Ronaldo gemiddeld 1 goal per 73 minuten maakt zou hij er 3/4 meer hebben.

Verder heeft Ronaldo er meer penalty's ingeschoten. 12 tegen 10 van Messi.

In 2010 was het inderdaad discutabel ja. Maar door zijn ongekende statistieken had hij gewonnen. Persoonlijk vond ik dat Xavi hem moest winnen maarja.

Het is maar net waar op je het beoordeelt. Statistieken, individuele kwaliteiten, hoe belangrijk je voor je team bent, team prijzen.

15 mei 2012 om 20:21

je praat net of je lid bent van de jury

is gorden je vriendje?

15 mei 2012 om 20:28

Als je op mij reageert, inhoudelijk of niet. Je zet jezelf zo alleen maar voor gek, geloof me maar. Maar ja, als je dat leuk vind ga gerust verder.

15 mei 2012 om 20:35

kzet me zeker voor gek, als jij erop reageert.

15 mei 2012 om 20:41

Waarom reageer je überhaupt dan nog? Als jij stopt met reageren kan ik niet meer op jou reageren en dan kan ik volgens jou, jou niet meer voor gek zetten. Jouw keuze.

15 mei 2012 om 20:48

hoe gaat t met gorden?

15 mei 2012 om 18:33

Zou je met alinea's kunnen werken? Leest makkelijker. Ik heb toch mijn best gedaan om een deel te lezen.

Ronaldo: 1,09 doelpunten per wedstrijd
Messi: 1,22 doelpunten per wedstrijd

Messi heeft in de laatste 2 maanden heel wat penalty's gekregen maar het is een feit dat Ronaldo er 2 meer heeft dan Messi.

Er waren inderdaad wedstrijden waar Barça een makkelijk gegeven penalty kreeg. Maar er zijn genoeg situaties waar Barça geen penalty kreeg. Die tegen Espanyol (0-0) waar een speler van Espanyol in de toegevoegde tijd de bal met zijn hand van de doellijn slaat bijvoorbeeld. Dit heeft Barça 2 punten gekost die uiteindelijk niet zo belangrijk zouden zijn geweest.

Voor de rest ben ik gestopt met lezen omdat het wat pijn begon te doen aan mijn ogen.

16 mei 2012 om 08:59

How kerel ... Ronaldo heeft ook een pak penalties binnen getrapt ... zelfs iets meer dan Messi. Ik vind het trouwens een beetje krom om de gouden bal te laten afhangen van de prijzen die je wint. Messi is nu eenmaal de beste van de wereld en hij toont dat ook iedere keer. Barcelona kan trouwens nog de Beker van Spanje winnen. Ze hebben Real uitgeschakeld in de beker. Ze zijn 2de in de liga en met veel pech uitgeschakeld in de halve finale van de CL. Dus zoveel prijzen heeft Ronaldo niet meer gewonnen. Messi heeft in de halve finale van de CL ook een puike wedstrijd gespeeld, wat je niet van Ronaldo kan zeggen. Voor mij staat het vast ... Messi was dit seizoen beter alleen al omdat hij tegen Chelsea zijn waarde heeft getoond, waar Ronaldo een zeer slechte wedstrijd speelde tegen Bayern.

16 mei 2012 om 11:48

@navarro. Jij vind Messi de beste van de wereld, dat is wat anders. Real Madrid is kampioen geworden in de sterkste competitie van de wereld en Ronaldo zijn aandeel is gewoon hoger geweest dan die van Messi, anders was Real geen kampioen geworden. Messi begon opeens veel te scoren in de laatste 3 a 4 wedstrijden toen de titel al beslist was. Veel mensen vinden Ronaldo een completer voetballer dan Messi. Wat jij vind is zeker per definitie niet zo. Wat een grap ben jij om te stellen dat Messi tegen Chelsea zijn waarde heeft getoond, heb je de wedstrijd wel gezien of ben je in de wedstrijd van 2009 blijven hangen tegen Chelsea? Die CL heeft Barca cadeau gekregen vergeet dat niet. Je begint over de beker, naar mijn inziens had Real zomaar Barca kunnen uitschakelen. Het is gewoon triest van je dat je doelt dat de beker belangerijker is dan de competitie. Nogmaals dat getuigt van zeer weinig voetbalverstand. Messi heeft 2 jaar geleden de gouden bal gewonnen terwijl hij hem nooit had mogen krijgen. Kijk maar nog een keer de wedstrijd Duitsland - Argentinie op het WK. De beste speler is naar mijn inziens de speler dat meerdere competities heeft uitgeprobeerd, dan veilig je hele leven bij Barca voetballen. Over een paar jaar wil ik het nog wel zien hoe mensen over Messi praten, Als Xavi en Iniesta er niet meer zijn en de gouden generatie van Barca voorbij is. Het zou zomaar kunnen dat het nu al het einde van een cyclus is bij Barca.

Ik vind Ronaldo minder geworden sinds hij voor Real speelt. Hij durf minder acties te maken. Verder vind ik deze reactie de waarheid maar niet ergens voor nodig, Ik vind het ook nergens op slaan dat hij vindt dat Ronaldo de prijs verdient. Alleen maar omdat hij de belangrijke goals heeft gescoord en de goals van hem het Kampioenschap hebben opgeleverd?

Navarro wat kan jij onzin uitkramen. Ronaldo scoorde 2x tegen Bayern, alleen omdat hij een penalty miste was het helemaal niks? Messi heeft ook tegen Chelsea gemist of heb je last van korte termijn geheugen? Ronaldo is ook al speler van het jaar geweest in 2008, maar omdat je geheugen naar de klote is, kan je daar niets meer van herinneren. Ronaldo is in Engeland topscorder geweest en beste speler geweest voor een paar seizoenen. Ribery en Robben met Ronaldo vergelijken wijst ook op weinig voetbalverstand van je. Dit is de enige keer dat ik op jouw reageer want jouw voetbalverstand is hetzelfde als een ezel. M_tesla, ik denk dat zelfs jij beter bent dan Ronaldo in de kleine ruimte. Kijk naar de feiten alleen dat kan ik tegen jouw zeggen. Wie is er kampioen in Spanje??

15 mei 2012 om 18:39

Toch grappig dat jij net de persoon bent die begint te provoceren met "wie is er kampioen in Spanje".

Wie is er kampioen in Portugal? Benfica? Of was het Porto?

15 mei 2012 om 20:08

@i am link. Porto is inderdaad kampioen geworden mede door de scheidsrechters. De sleutelwedstrijd was Benfica - porto, die Benfica met 2-3 verloor vanwege een buitenspel goal die zelfs je oma zou zien. Ook kreeg Benfica een onterechte rode kaart. Ik zou graag willen weten voor welke club jij bent, want jij draagt geen verantwoordelijkheid af. Of ben je nu sinds 4 jaar voor Barcelona. Naar mijn mening ben je gewoon een neppe gozer die in eigen land niet eens een club heeft.

16 mei 2012 om 07:59

In eigen land ben ik voor Lierse. Mijn favoriete club is Barça maar ik noem mezelf geen Barça fan.

Barça heeft onterecht punten verloren tegen Espanyol, Bilbao, Villarreal, Valencia en Osasuna. Daar werden allemaal fouten gemaakt door de scheidsrechter/lijnrechter. Maar dat heb je niet gezien veronderstel ik.

16 mei 2012 om 11:34

@ i am link. als ik jouw was zou ik me wat nederig opstellen en niet meer over Benfica beginnen want volgens mij is Lierse al langer dan 10 jaar geen kampioen en is het tegenwoordig een degradatiekandidaat met hun matige voetballers. Barca heeft onterecht punten verloren tegen Bilboa, Villareal, Valencia en Osasuna? Misschien moet je je Barca bril is eens af doen. Tegen Bilboa stonden ze 2-1 achter en kwamen ze op gelijke hoogte door een fout van de verdediger. Bilboa was gewoon veel scherper. Tegen Osasuna hebben ze nooit voor gestaan en je doelt op het afgekeurde doelpunt, maar hoe weet jij of ze die wedstrijd nog zouden winnen. Heb jij een glazen bol. Ik zal wel een paar wedstrijden noemen waar Barca de penalty's als cadeau kreeg en wedstrijden waar ze bevoordeeld zijn. Thuis tegen Bilbao, Espanyol, Malaga, uit tegen Atletico, de vrijetrap van Messi wat geen overtreding was, Granada uit, Betis thuis, Getafe thuis, Levante uit en ga zo maar door. En dan praat ik niet eens over de CL wedstrijden van AC Milan thuis en Chelsea thuis. Eerst nadenken voordat je met onzin komt.

16 mei 2012 om 12:44

Eerste stukje zijn de typische woorden van een gloryhunter. En jij hebt duidelijk de wedstrijden van Barça niet goed gezien.

Nogmaals, werk met alinea's.

De Barca fans zijn ook zo hypocriet als het maar kan zijn zeg, en dan noemen ze Mourinho hypocriet .
Om maar even een voorbeeld te noemen, toen Real vorige jaar geen kampioen meer werd ging Ronaldo nog meer scoren waardoor die topscorer werd. De Barca fans kwamen dan aan met hij heeft niks aan die doelpunten want hij heeft Real er geen prijzen mee bezorgd en hij scoorde pas veel toen er geen druk meer op stond en bla bla. Dit jaar zegt Busquets dat ze Messi de pichichi willen laten pakken en dat ze daarvoor hun best gaat doen.
essi scoort belachelijk veel laatste wedstrijden als er geen druk meer op staat en de Barca fans vinden het helemaal goed. Niet dat ze het niet goed moeten vinden maar wees dan niet zo hypocriet om de prestaties van Ronaldo omlaag te halen. Bij Real was er niemand die zei dat ze hem de topscorer wilden laten maken omdat ze de titel niet wonnen en dat dat dus hun nieuwe doel werd.
Ook kwamen ze bij hem aan met dat die pas gaat scoren als er geen druk meer op staat en als Messi hetzelfde doet is het magistraal. Kom op zeg, doet niet zo hypocriet.

Wat betreft de pol:

Ik hoop sowieso niet dat Messi hem nog maals wint. 1 omdat hij dit seizoen bijna geen belangrijke hoofdprijzen heeft gewonnen. 2. Zou saai zijn als 1 spelers steeds met die prijs ervan door zou gaan.

Ik hoop dat het Ozil wordt. Ik vond hem dit seizoen echt beresterk en echt heel erg mooi spelen, ook in de belangrijke wedstrijden.
Hij heeft bovendien ook nog de kans om het EK te winnen en er te schitteren, maar dat geldt ook voor Cr7.

Go keals!

Mourinho heeft helemaal gelijk hierin, de doelpunten van Messi hebben Barca geen grote prijs bezorgd en die van Ronaldo wel. Zo simpel kun je het gewoon zien, dat de doelpunten van Messi Barca vorige wel prijzen hadden bezorgd hoef je niet aan te halen want dat geeft Mourinho zelf al aan dus even objectief naar het artikel kijken want dan zie je dat er helemaal niks geks in staat;

15 mei 2012 om 18:32

de wereldbeker? is een grotere prijs als de landstitel.

16 mei 2012 om 10:27

De wereldbeker is geen grotere prijs dan de landstitel, even dat je het weet;. Immers hoe kan een prijs waarvoor je letterlijk twee duels speelt groter zijn dan een prijs waar je het hele jaar voor hebt gespeeld.

16 mei 2012 om 16:22

Precies Primera Division is toch net iets groter als zoals gezegd 2 wedstrijden tegen respectievelijk mindere teams dan Barca etc.
Beetje rare vergelijking sowieso, wereldbeker/competitie

Die Gouden Bal zou noch naar Messi noch naar Ronaldo moeten gaan.
Middenvelders en vooral verdedigers worden in dit soort verkiezingen veel te veel ondergewaardeerd omdat hun naam niet op het scorebord staat..
Die Schoen is voor de topscorers, de Bal voor andere belangrijke spelers.

15 mei 2012 om 18:37

Vergeet niet dat Messi ook gewoon een middenvelder is bij Barcelona, naast dat hij dus ook de meeste goal maakt bij Barcelona heeft hij ook de meeste assists gegeven van Europa(29 assist, nummer twee bij Barca is Cesc met 17). Daarnaast creeert hij ook de meeste kansen bij Barcelona, namelijk 135, met op nummer 2 Xavi met 90 gecreeerde kansen. Ook geeft hij de meeste steekballen in La Liga en de Champions League met geruime afstand op de nummers twee.

Ben het trouwens eens met je punt, maar Messi is zoveel meer dan alleen de speler die op het scorebord terecht komt.

15 mei 2012 om 19:36

Ik weet dat Messi ook op een andere manier heel belangrijk is voor Barcelona dan door alleen te scoren, maar op papier is Messi gewoon de 'spits' bij Barca. Ik zou het ook niet onterecht vinden als Messi de Gouden Bal wint, verre daarvan.
Maar ik vind gewoon dat er meer aandacht gericht moet worden op belangrijke middenvelders en verdedigers, die altijd maar op de achtergrond blijven van de aanvallers die op het scorebord staan.

Misschien zou een Gouden Bal per linie een leuke variant zijn, voor de keeper, verdediger, middenvelder en aanvaller.

15 mei 2012 om 20:12

Je hebt helemaal gelijk, sowieso zijn aanvallende spelers ook gewoon niet te vergelijken met verdedigend ingestelde spelers, spelers met verschillende kwaliteiten en taken etc.

P Bessem. Alleen maar, want moet hij nog meer doen? Cannavaro won de prijs ook in 2006, was dat nou zo een goede voetballer? terwijl je in dat Italiaans team Pirlo, Del Piero en Totti had. Als we over elegantie gaan praten dan zou Messi hem nooit winnen in de toptijd van Ronaldinho. Ronaldinho maakte veel meer acties van Messi, dus dat betekent volgens jullie dat Messi hem dan ook nooit zou winnen omdat de stijl van Ronaldinho veel mooier was. Als Messi in de tijd van Ronaldo de fenomeen en Zidane zou voetballen, dan zou Messi ook nooit de prijs winnen. Rui Costa was zelfs een veel eleganter voetballer dan Messi qua stijl. Er word een hoop onzin geschreven hier op voetbalzone.

Al is zijn ploeg kampioen, lult hij alsnog dit soort onzin.. Nja, de bijnaam: 'the Special One' is en blijft Mourinho niet waard.

Ronaldo had dit seizoen wel mooiere goals dan Messi. Ze hebben allebei veel records verbroken. Ze verdienen allebei gouden bal

Volgens mij heeft Messi toch aardig wat mensen vermaakt met zijn doelpunten. Niet iedereen geeft alleen om prijzen, Mourinho.

Ronaldo was dit jaar toch de betere hoor, ook was hij beslissender in de topwedstrijden.

Laten we eerst maar eens wachten wie de CL wint. Een Drogba zou ik het zeker gunnen mocht hij de CL weten te winnen.

Er is een man die Messi alle hoeken heeft laten zien, dat is toch echt Ronaldo...

15 mei 2012 om 18:50

hoe heeft hij dat gedaan dan? minder goals maken in alle competities en toch alle hoeken? leg is uit man

Mourinho geeft alleen om het resultaat. Iedereen heeft weer kunnen genieten van Ronaldo en Messi en vast nog wel meer spelers, ongeacht of ze wel of geen titels halen. Het gaat ook (of wellicht vooral) om het vermaken van ons toeschouwers dus die prachtige reeks van 50 doelpunten is zeker niet voor niets.

Wat een smerige opmerking alleen om Messi een trap na te geven het is wel voor Messi zelf belangrijk voor zijn individuele prijzen

De Gouden Bal gaat over het seizoen 2012 en niet over 2011/2012.

Ronaldo heeft in 2012 35 goals gemaakt en Messi heeft er in 2012 al 44 gemaakt. (kan er 1 naast zitten).
Dan de prijzen dat spreekt wel in het voordeel van Ronaldo aangezien hij La Liga heeft binnen gehaald. Al die andere prijzen wat Messi heeft gewonnen heeft die gewonnen in 2011. Daarnaast kan Messi wel nog dit jaar de Copa Del Rey winnen en vervolgens ook aan het begin van het seizoen de Spaanse Super Cup. Maar er spreken wel een hoop statistieken in het voordeel van Messi zo is hij individueel gewoon beter dan Ronaldo op zowat alle fronten van het voetballend aspect. Zoals Passing, Dribbelen, Shots. En zulke dingen nemen ze natuurlijk ook mee in hun overweging. Ik denk ook dat Messi een grotere impact heeft op het Barcelona van nu dan Ronaldo iop het Real Madrid van nu. Kijk alleen al naar het feit dat Ronaldo, Benzema en Higuain het record van Messi, Eto'o en Henry hebben verbroken.

Voor mij is de discussie wie de beste is sowieso al verleden tijd aangezien Messi er al jaren met kop en schouders boven uit steekt. Als Messi het laat afweten 1 jaartje en toevallig altijd tegen een tegenstander die hun het voetbal onmogelijk maakt dan laat Ronaldo het vervolgens ook afweten. Soms mogen dingen in het leven niet zo gebeuren zoals ze gebeuren. Ronaldo geweldig seizoen maar de Gouden Bal is meer dan alleen prijzen en goals. Het gaat om het totaal plaatje.. Hoe voetbal je hoe speel je het spel. Win je er prijzen mee is dat natuurlijk iets extra's maar niet van levensbelang. Het zou wat zijn als Messi bijvoorbeeld niet bij de top 3 van beste spelers zou zitten en Ronaldo wel alleen vanwege zijn prijzen. Voetballend tipt er namelijk niemand aan de kwaliteiten die Messi heeft. Ik heb zijn assist niet geteld dat zullen er alleen dit seizoen al 30 zijn +zijn 72 goals tot nu toe komt neer op 100+ goals/goalen betrokken geweest. En dan heb ik het nog niet gehad over de 30 andere assist die Messi heeft afgeleverd waaruit Fabregas, (15x) Alexis, (5x) Tello (3x), Xavi en Iniesta (5x) en Pedro (2x) al uit hadden moeten scoren. Plus Keita en Affelay de afgelopen weken...

Ik denk dat Ronaldo zich er wel bij neergelegd heeft dat Messi de komende 5 jaar sowieso de gouden bal wint. Voetballend is hij zo veel beter dan Ronaldo. Al hoewel Ronaldo wel hele mooie doelpunten heeft gemaakt. Ik denk dat als Madrid de CL won, dat Ronaldo dan wel de gouden bal won eigenlijk.

Ik zie eigenlijk eerder Ozil in aanmerking komen voor de gouden bal dan Ronaldo, die verdient hem veel meer. Ronaldo krijgt altijd alle credits maar ik denk dat Ozil en Xabi Alonso net zo belangrijk zijn als hij.

15 mei 2012 om 19:11

Ik ben het met je eens over Ozil.. die jonge zou het ook verdienen...

Maar dat met Madrid en de Cl.. nou ik weet het niet..

In 2010.. toen was een Xavi ook goed voor vele assists.. Won net als Messi met Barca de landstitel.. vloog er ook uit in de CL samen met Messi.. maar er werd nog een WK gehouden.. waar Messi met zijn lang uit werd geschakeld.. en Xavi die titel won..

En alsnog werd Messi verkozen....

Die prijzen zeggen helemaal niets.. en dat kan dit jaar ook mooi bevestigd worden.. als Messi hem krijgt..

Dit vind ik dan wel weer een sneer naar Messi van Mourinho. Waar bemoeit deze man zich mee? Hij heeft ineens ontzettend veel praatjes.

Toch wel enigszins hypocriet hier van sommige Barca fans. Vorig seizoen riep iedereen dat Ronaldo zijn doelpunten niks waard waren en er geen grote prijzen aan verbonden zijn. Wil ik ook nog gelijk in geven, maar nu is het toch echt Ronaldo die een bijdrage heeft geleverd aan het kampioenschap. Dus waarom zou Ronaldo nu niet meer kans maken dan Messi? Ik bedoel 3 laatste wedstrijden 4 penalty's voor Messi meegekregen en in de eerste seizoenshelft had Ronaldo al 10 penalty's gemaakt en toen begon iedereen al van Ja zo kan iedereen topscoorder worden. Hoe hypocriet zijn mensen eigenlijk hier....

Ronaldo maakt net zo goed kans als Messi en ik zou het ook nog wel terecht vinden als hij zou winnen. Statistieken of prijzen? Waar gaat de Gouden Bal nu eigenlijk precies om? Het is gewoon een mening van andere voetballers en ik denk dat Messi er toch weer mee van door gaat. Stel RVP schiet er 6 op het EK en Nederland wint het EK dan is RVP de beste man

Groot gelijk heeft die man.. Ik ben erg fan van hem.
Beste trainer van de wereld.

Onnodige uitspraak nu wel of niet...

Hij heeft gewoon een punt...

Vorig seizoen verbrak Ronaldo al een aantal recorden.. Vele "fans" hadden de hoop dat hij mede door die prestatie nog die Gouden Bal zou winnen..

Volgens de Barca fans was dat onmogelijk.. omdat die goals hem uiteindelijk niets op hebben geleverd behalve de Copa dan.. En Messi toch wel even de CL en Landstitel won.. En het werd dan ook Messi..

Nu is het omgedraaid.. Messi maakt er 50.. ook "record breaking"... maar wint eigenlijk niets.. want in de CL liet hij het over 2 wedstrijden gezien tegen Chelsea behoorlijk af weten.. en competitie hebben ze ook verloren.. Wat blijf nog over de Copa..

Ronaldo 4 goals minder maar wel het kampioenschap binnen.. CL net zover als Barca.. puur en alleen gekeken naar halve finales.. Speelde Ronaldo ook beter voor zijn team.. Hij bracht Real tenslotte wel op een 2-0 voor sprong.. dat ze het dan alsnog weg geven kan hij niets aan doen..

En nu heeft volgens vele Messi weer het recht om die prijs te pakken....... vreemd maarjah..

Hoe dan ook die prijs is in mijn ogen gewoon een "populariteits prijs".. maar ik ben wel benieuwd wat wie hem gaat winnen.. in 2010 was Messi in mijn ogen gewoon "onverdiend" winnaar.. als hij hem dit jaar ook pakt.. Dan zeg ik dat hij hem ook de komende 10 jaar zal winnen.. kunnen ze dat meteen bekend maken dit jaar hoef dat hele gedoe ook niet eens meer te worden gehouden..

15 mei 2012 om 22:24

Het verschil met vorig jaar was dat niet alleen Messi de prijzen won, maar ook beter statistieken had. Over alle competities had hij meer aandeel bij doelpunten.

Ronaldo kreeg ook de prijs waar hij recht op had, de Gouden schoen want in de competitie alleen scoorde hij wel meer dan Messi. Maar met Cl en copa erbij had Messi vorig jaar meer aandeel.

En dan pas komt het feit dat zijn doelpunten en assists ook titel en Cl hebben gebracht.

kan hij nou niet eens 1 keer iets positiefs zeggen. Dan zeggen ze dat pep stookt.

je kan alleen zoiets zeggen als je er mee zit of het niet kan hebben. maar het zal wel weer als geweldige woorden ofzo worden aangezien.

vorig jaar hoorde ik hem niet dat ronaldo voor niets 41 keer had gescoord. jammer, zon grote trainer, en dan nog over messi beginnen.

Het blijft toch een warme persoonlijkheid die Mourinho... Zelfs als hij zelf een prijs pakt, dan nog kan hij het niet laten om een sneer uit te delen aan Messi en Barcelona, geobsedeerd als hij is door Barcelona.

En dat van die 50 doelpunten, dat zal echt wel een plaatsje vinden in de geschiedenisboeken, een speler die zoveel scoort, ongezien !!

Over pakweg 15 jaar weet niemand meer wie er nu weeral kampioen was van Spanje in het jaar des heren 2012, opgegeten door de tand des tijds... Maar dat een speler er in slaagde om 50 doelpunten te maken... Straffe prestatie, dat zal veel eerder de tand des tijds doorstaan dan een titel want er speelt ieder jaar iemand kampioen en niet ieder jaar slaagt iemand er in om 50 doelpunten te scoren.

15 mei 2012 om 19:59

@michielvc. Je onthoudt alleen wat je wilt onthouden. Er heeft ook nog niemand 2 seizoenen achter elkaar meer dan 40 goals gescoord in de competitie. Ronaldo heeft al 2 gouden ballen thuis. Topscorder Engeland en spanje. Er heeft ook nog niemand gepresteerd om tegen elke club in PD minimaal een goal te maken. Ik denk nog steeds dat collectieve prijzen belangerijker zijn dan individuele prijzen.

Hahaha lmao ik zie het hem zo zeggen met een stale gezicht. Hij heeft wel gelijk. Liever kampioenschap dan topscoorder. Ronaldo al zich niet druk maken. Ik kan hier van genieten. In de pers is hij zo maar mensen denken dat hij tegen zijn spelers ook zo is. Dat kan nooit aangezien iedereen met em wegloopt. Het is een geweldigentrainer die goed kan omgaan met alle hectiek

als ronaldo het EK wint en hij heeft daar een groot aandeel in gehad, dan heeft hij een kansje (al is dat oneerlijk want messi heeft niet de kans om met zijn land uit te blinken deze zomer), maar anders heeft ronaldo werkelijk geen schijn van kans.

Messi dus 4 keer wereldvoetballer van het jaar en dat op zijn 25e al.

gisteren stond op VZ de discussie over de opmerking van Cruijff dat mourinho het niveau omlaag haalt van Real. Er waren genoeg mensen die zeiden dat Cruijff een ouwe lul was die niks van voetbal snapte etc enz : www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=165171

Maar zie: een dag later staat er ween een provocerend bericht van vriend Mourinho op VZ.

Cruijff heeft met terugwerkende kracht (weer) gelijk!!!!!! Wat een blater die Mourinho.

O ja, ik heb helemaal niks met Spaanse clubs zolang men daar nog de belastingschulden heeft die ik mede moet compenseren door meer in te leveren zowel privé als met mijn bedrijfje.

16 mei 2012 om 00:27

en de bank Caja Madrid die failliet is en europese steun krijgt voor een bailout had destijds real geld geleend om cristiano te halen. dus wij europeanen betalen real madrid voor hun kampioenschap!

Als je de Gouden Bal hoort, dan denk je onmiddelijk: 'messi gaat winnen, zoals altijd, Ronaldo gaat verliezen, zoals altijd, en Xavi en/of Iniesta willen ook dat Messi gaat winnen, want hij is de beste speler van de wereld en Ronaldo en Mourinho doen even hun zegje'. Altijd. Ik vind dat Messi weinig heeft gedaan waardoor hun club dit seizoen zo zijn geeïndigd. Hij kan weinig zonder zijn mensen die hem de ballen aangeven, net als Van Nistelrooy. Dit jaar vind ik Ronaldo een beter speler dan Messi. Maar ik vind dat Van Persie moet winnen. Als hij weg zou zijn gegaan zouden ze net als Villareal verast degraderen. Dat is mijn opinie van dit verrassend seizoen

15 mei 2012 om 20:30

Whahaha bij deze zin moest ik echt keihard lachen ''hij kan weinig zonder zijn mensen die hem de ballen aangeven, net als Van Nistelrooy''

Van Nistelrooy met messi vergelijken.na het lezen van deze zin nam ik je al niet meer serieus.

Trouwens wat heeft messi weinig gedaan dit jaar.50 goals in la liga en 70 goals totaal.wat kun je nog meer van hem verwachten.ja dat hij een penalty tegen chelsea mist kan een keer gebeuren.verder was messi altijd beslissend voor barca.

16 mei 2012 om 12:36

Hebben al die goals iets gedaan. Ik zeg het je, als Messi ergens anders gaat spelen, dan gaat er weinig veranderen

Heeft Mourinho last van een minderwaardigheidscomplex of zo? Wat voor nut heeft het om steeds over Barcelona te lullen? Ronaldo en Messi zijn beide fantastische spelers, maar voetbal is een teamsport en er zal nooit een duidelijke winnaar zijn.

Mourinho zou Mourinho niet zijn als hij niet elke dag over barca ging praten.hij heeft in de afgelopen jaren een ware obsessie ontwikkeld voor alles wat met barca te maken heeft.ik weet nog steeds niet waar die haat vandaan komt.je kan Mourinho amper betrappen op een compliment naar barca toe.

Hij is een toptrainer die altijd wil winnen,maar daarnaast is hij gewoon ook de slechtste verliezer aller tjden.mourinho de ''special one'' noemen ze hem dan.hij is zeer zeker een speciale geval,maar dan een die in een gesticht hoort.

Messi domineert Ronaldo van alle kanten. Het enige wat Ronaldo beter kan dan Messi is een geweldige poeier van afstand in het doel blazen. Messi heeft niet zoveel kracht als Ronaldo om dit te doen maar wie niet sterk is moet slim zijn toch. Messi komt van alle kanten als het moet hij doet alles om ervoor te zorgen dat Barcelona blijft winnen. Geen Ronaldo die Messi kan stoppen om de beste speler ooit te worden.

Misschien maakt Torres er wel 3 tegen Bayern en word hij Europees kampioen en topscorer en wereldkampioen met chelsea!

Dus vlak ook hem niet uit he...

Wat een aandacht te kort heeft die Mourinho, 50 goals voor niets!

Gouden Bal.

Ook al had hij er 0 gemaakt zou hij hem nog krijgen. Volgens mij zit hij er een beetje mee dat hij niet de beste speler op aarde in zijn team zal/kan hebben.

Weetje wat ik van hem niet snap?

Dat hij altijd commentaar heeft op iets wat Messi doet of barca.Kijk is naar je eigen club man!pfffff....

Hahahahaaaa, wat een zak die man, feit blijft dat Messi gewoon beter is, kampioen of geen kampioen.
En voor Messi maakt het wel uit, want die heeft alle records uit de boeken geschoten.

pff dat ik nog reageer hahaha, dat wil die namelijk ook, aandacht voor z'n zielige ego.

Feitelijk heeft hij gewoon gelijk natuurlijk. Messi zal er in ieder geval niet wakker van liggen. Heeft toch al alles gewonnen wat er te winnen valt.

Dat er uberhaupt nog een discussie gevoerd wordt door wie dan ook over wie er de beste van de wereld is en de komende jaren blijft is me een raadsel. Je hebt Messi en dan een heleeeeeeeeeee tijd niets en dan misschien een Ronaldo.

50 goals voor niets??? Volgens mij zijn er 2 mensen jaloers op de 50 goals van messi, mourinho en ronaldo. Ik zie niemand dit record nog verbreken, Niet messi of Ronaldo. Dit blijft lekker op de naam staan van de al levende legende Lionel Messi.

Hij heeft een punt maar desondanks moet je niet alleen naar de statistieken kijken maar ook gewoon naar de kwaliteiten van een speler waar ik vind dat Ronaldo onder doet tegen over Messi. Ik denk dat het EK doorslaggevend zal zijn voor de titel. Bovendien heeft Messi ook belangrijke doelpunten gemaakt om de suppercoppa, wk voor clubs en misschien nu wel voor de beker. 3 hoofdprijzen dus en een topscoorders titel. Ik vind dan ook dat Messi opnieuw de goudenbal verdient tenzij Ronaldo Portugal in z''n 1tje het EK bezorgd.

Maar goed dat wij daar niet over gaan wie wat krijgt, maar dit is nu al zo vaak uitgevochten door ons fans... een discussie zonder einde....

Als je fan bent van Ronaldo of je komt uit Portugal dan ben je voor Ronaldo

Ben je Barca fan dan zeg je Messi,als CR van Barca was dan was het andersom, en veel zijn voor Messi omdat ze Ronaldo haten dat is een feit.

Clubs altijd beter dan een land?
Dat wil ik nog wel eens zien (bayern - Nederland).

Trouwens is het niet des te knapper van Messi dat hij minder goede teamgenoten heeft, die het gezamelijk dus niet (meer) konden presteren om NOG meer prijzen te winnen, maar persoonlijk alsnog meer weet te scoren?

Ik besef nu pas hoe buitenaards die 46 en 50 doelpunten zijn! gewoon in Pd!!!
Maar feit blijft dat Mou toch gelijk heeft. Maar ja beide hebben gefaald om in finale te komen !

Mourinho: 'de vijftig doelpunten van Messi zijn voor niks geweest'

Die besteden 200 miljoen, van 2/3 seizoenen geleden ook. Uiteindelijk de nationale beker gewonnen, en nu dan eindelijk de competitie. Maarrrrrrrrrr, die 200 miljoen was wel echt nodig natuurlijk, net zoals hoe Mancity 1,2 miljard nodig heb om kampioen te worden, belachelijk. Ookal vond ik de emoties wel mooi om te zien toen ze kampioen werden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren