Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Liverpool overrompelt Man City in spectaculaire eerste helft

Laatste update:

Liverpool heeft woensdagavond een grote stap gezet richting de halve finales van de Champions League. Het team van Jürgen Klopp ging voor eigen publiek wervelend van start tegen Manchester City en dat leverde een vroege 3-0 voorsprong op. Die stand bleef onveranderd in de tweede helft. Over zes dagen staat Manchester City voor de loodzware klus om de schade te herstellen in het Etihad Stadium.

Klopp voerde twee wijzigingen door ten opzichte van de 1-2 zege bij Crystal Palace van zaterdag. Georginio Wijnaldum raakte zijn basisplek kwijt aan Alex Oxlade-Chamberlain, terwijl Dejan Lovren de geblesseerde Joël Matip verving. Bij Manchester City maakte voormalig Liverpool-ster Raheem Sterling plaats voor Ilkay Gündogan. De nieuwkomer die zijn stempel het meest duidelijk op de wedstrijd drukte, was Oxlade-Chamberlain. Na twintig minuten kreeg de middenvelder de bal van James Milner, maakte hij enkele meters en vuurde Oxlade-Chamberlain van ruim twintig meter snoeihard in de kruising.

Anfield was in extase, voor de tweede keer op de avond. Vóór het doelpunt van Oxlade-Chamberlain had Mohamed Salah immers al gezorgd voor de 1-0. De seizoensuitblinker van Liverpool sprintte na elf minuten richting het vijandelijke doel en bediende Roberto Firmino. Diens schot werd gekeerd door keeper Ederson, maar vervolgens legde Firmino de bal breed op Salah. Die wist wel raad met de open kans en zette Manchester City al gauw op achterstand. Liverpool was furieus van start gegaan en bleef ook na het openingsdoelpunt aanvallen, wat resulteerde in de schitterende 2-0 van Oxlade-Chamberlain.

De gastheer voelde zich als een vis in het water op de helft van Manchester City. De keuze van Josep Guardiola voor een driemansverdediging pakte niet goed uit, want achterin werden the Citizens compleet overlopen. Het duurde niet lang voordat ook de 3-0 viel. Salah had vanaf de rechterflank een afgemeten voorzet op Sadio Mané in huis en de Senegalees kopte raak bij de tweede paal. Het was dit seizoen alweer het 31ste doelpunt van Liverpool in de Champions League: het oude record stond op 29 in 2007/08. Namens Liverpool had basisklant Virgil van Dijk in de slotfase van de eerste helft nog een kopkans. Manchester City vuurde voor rust geen enkel schot op doel af.

Guardiola voerde geen wijzigingen door in de rust, maar Manchester City kwam wel sterker uit de kleedkamer. De bezoekers hadden de overhand na rust, hoewel Loris Karius zelden op de proef werd gesteld. Bij Liverpool maakte Wijnaldum in de openingsfase van de tweede helft zijn entree als vervanger van de geblesseerde Salah. In balbezit kwamen the Reds er niet uit en Manchester City bleef zoeken naar het zo gewenste uitdoelpunt. De tijd begon echter te dringen en Liverpool bleef uiteindelijk zonder al te veel problemen overeind. Zodoende heeft de ploeg van Klopp uitstekende papieren voor de return, volgende week dinsdag.

Wie bereikt de halve finale van de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Waar zijn de mensen die eergisteren nog riepen dat KdB de beste van de PL is en niet Salah. Knettergek!

4 april 2018 om 22:40

geweldige 1ste helft van liverpool mo salah pfff. 2de helft had city de bal maar niet echt gevaarlijk. guardiola heeft gefaald met zijn tactiek. waarom veranderen als het de hele seizoen al goed gaat. zo zwak heb ik city dit seizoen niet gezien

word zware klus volgende week

4 april 2018 om 22:44

Daarom zeg ik Salah is echt veruit de beste van de hele PL. Hoe KdB speelt, speelt Silva al jaren. Coutinho, Mata en Sanchez hebben zelfs ook zo gepresteerd in t verleden en niet gewonnen. Hoe Salah speelt doet denken aan hoe CR7, Suarez, RvP en Henry speelden toen zij werden verkozen tot speler van t jaar.

4 april 2018 om 22:44

Dat heeft toch niks te maken met wat Warabe zegt? Of wil je gewoon bovenaan staan. Overigens vind ik die spelers moeilijk te vergelijken. Op dit moment is Salah weergaloos maar om de mensen die KDB de beste vinden knettergek te noemen gaat ook wat ver.

4 april 2018 om 22:45

Ja eens, maar met die opstelling werden ze uit bij Liverpool wel helemaal van de mat geveegt he, dat vergeten mensen ook.

4 april 2018 om 22:59

@warabe. Precies. Is helemaal waar maar Kevin de Bruijne speelt dit seizoen naar zijn mogelijkheden en die zijn groot. Alleen vanavond toch weer te weinig van hem gezien. Wel aanwezig maar niet dwingend en dat moet je zijn wil je tot de absolute top gaan behoren. Hij heeft volgende week nog een herkansing.

4 april 2018 om 23:38

Scorebord journalistiek... de 1-0 is buitenspel en de 3-1 niet... dus eigenlijk 2-1 was de normale uitslag blij dat er volgend jaar een video ref is... vind dit eigenlijk een grote schande zeker ook dat incident met die bus vooraf.. de uefa mag zich schamen en die gekken die die bus bekogelden ook...

5 april 2018 om 02:01

Heb je de wedstrijd wel gezien of praat je anderen na? Man City was nergens en moet zichzelf gelukkig prijzen met slecht 3-0.

4 april 2018 om 22:42

Salah verdiend zeker de prijs voor het voetballer van het jaar. Een fenomeen.
En blij dat LFC een koek heeft uitgedeeld.

4 april 2018 om 22:46

Één zwaluw maakt nog geen zomer. Salah vaak onzichtbaar en soms geniale wedstrijden. Laat hem eerst maar eens een seizoen lang presteren

4 april 2018 om 22:48

Een seizoen lang presteren is hem al bijna gelukt. Nog een handjevol aan competitiewedstrijden en hierna nog een paar in de CL. Het is eerder laat hem maar een paar seizoenen presteren. Voor hetzelfde geldt is hij een ‘one season wonder’, al betwijfel ik dat persoonlijk.

4 april 2018 om 23:37

Een zwaluw maakt geen zomer nee. Maar heel het jaar door beslissend zijn in een afwisselend presterende team wel. En uiteindelijk hebben we het ook over dit seizoen.

4 april 2018 om 23:51

"laat hem eerst maar eens seizoen lang presteren" Aldus Miquello over de speler die al 29 keer heeft gescoord in de BPL en bijna de helft van de totale doelpuntenproductie van Liverpool op zich neemt.

5 april 2018 om 01:35

Jezus kerels. iedereen blijft het gewoon doen maar zo'n vergelijking in gewoon bijna niet te maken. totaal verschillende posities. Messi of Iniesta? Kane of Eriksen? Ziyech of Lozano? ze hebben allemaal hun eigen kracht. Kunnen we het niet gewoon allemaal eens zijn dat ze op hun posities allebei legendarisch presteren dit seizoen?

5 april 2018 om 09:28

Het is sws geen 'one season wonder', bij Roma had hij ook al een heel erg sterk seizoen hiervoor. De kans dat hij volgend jaar weer zo'n seizoen gaat spelen lijkt klein, want dit zijn statistieken die bijna onmenselijk zijn voor een buitenspeler. Als hij er rond de 15/20 in kan blijven schieten met 10 assists blijft het een geweldenaar.

4 april 2018 om 22:44

Dat is wel heel goedkoop zeg. Heel City laat het afweten, dan is het lastig voor De Bruyne om uit te blinken. Heel Liverpool was daarentegen wel top, dan is het makkelijker.

4 april 2018 om 22:44

Haha indd, Salah is over het hele seizoen echt een stuk beter dan KdB. Kevin was vooral de eerste 15 wedstrijden buitenaards maar daarna viel hij toch wat terug.

4 april 2018 om 22:45

Kevin de Bruyne is nog steeds een wereldspeler deze wedstrijd zegt niks.

Kevin heeft meer potentie en zou eerder voor een Barcelona of Real Madrid spelen dan Salah. Ondanks geen fan ben van beide spelers lijkt het bij Salah 1 seizoen-wonder te zijn.

4 april 2018 om 22:52

Lijkt het bij Salah 1 seizoen-wonder te zijn? Haha wat een verschrikkelijk domme uitspraak zeg! Waar baseer je dat in vredesnaam op? Zie je hem aftakelen? Heb je een glazenbol en weet je dat hij volgend seizoen slecht is? Ook bij Roma was hij al ijzersterk overigens

4 april 2018 om 23:18

Bij Roma stond Salah bekend als een wildebras, en de koning van het missen van de kansen, dat kan ik als Real fan ook beamen in de cl. Op een één of ander manier heeft hij de rust gevonden, bij het hebben van een kans...

5 april 2018 om 10:38

Alweer zo'n domme opmerking...
Jij baseert jouw opinie over bepaalde spelers puur op wat JIJ Vind wat een goed voetballer moet zou moeten zijn..

4 april 2018 om 22:46

Een beetje kortzichtig niet? Iemand beoordelen op 1 wedstrijd. De Bruyne heeft gewoon het best gepresteerd dit seizoen

4 april 2018 om 22:48

De beste van de competitie is gebasseerd op alle wedstrijden in de PL en niet een wedstrijd in de CL.

4 april 2018 om 23:02

En in de competitie doet Salah het ook beter dan KdB, individueel.

4 april 2018 om 23:09

Mwah dat valt wel mee. Over een heel seizoen gezien zijn ze op z'n minst gelijkwaardig

4 april 2018 om 23:22

Dan ben ik bang dat jij een andere Salah en KdB bedoelt. Ij de competitie waar ik t over heb, heeft Salah bijna 5x zoveel doelpunten gemaakt en beslissend geweest in wedstrijden.

4 april 2018 om 23:25

Een middenvelder die moet concurreren met een buitenspeler met goals? Moet niet gekker worden hier.

4 april 2018 om 23:48

Opportunisme ten top. Wat een comedyshow weer hier. Voor jullie heeft men curling uitgevonden he.

De aanvaller is beter dan de centrale middenvelder omdat ie meer scoort. Wauw, goed gevonden. Dan is Benteke met z'n 2 schamele doelpuntjes ook beter & waardevoller voor zijn team dan de Gea of Navas die nooit scoren?

5 april 2018 om 00:14

Dankjewel Bon Jovi, inderdaad een scorebordjournalistiek van mensen hier op voetbalzone. Ik neem aan dat mensen hier niet wekelijks naar Premier League wedstrijden kijken of onwijst gehyped zijn als iemand een keer een hattrick scoort of dergelijke..

@perspectief

Het moet inderdaad niet gekker worden... En dat zo een reactie 113 likes krijgt (niet dat het veel waarde heeft) zegt toch geeft toch aan dat je de gemiddelde voetbalzone lid niet serieus moet nemen.

5 april 2018 om 00:22

En hoe moet een buitenspeler dan een middenvelder verslaan als doelpunten niet meer meetellen? Kijk gewoon even hoe consistent en vaak Salah beslissend is. Als we de CL nemen komt KDB op 8 goals en 19 assists. Salah op 36 goals en 11 assists.

Salahs assists/goals zijn ook meer gespreid dan die van Kdb.

Maar goed, vergelijken blijft lastig, maar ik vind Salah toch wel beslissender.

5 april 2018 om 00:22

Dan vind jij Modric dus ook beter dan CR7 omdat je de doelpunten van CR7 negeert. Hou aub op. Onder aan de streep gaat t om scoren, scoren, scoren en assists geven. Er zijj veel weergaloze spelers nu en vroeger maar de allerbesten zijn altijd zij die ook abnormaal veel scoren.

5 april 2018 om 00:52

hoeveel buitenspelers leggen er 30 in dan in een seizoen? dat zijn er echt niet veel hoor. 30 goals in de Premier League maken is al heel knap voor een spits, laat staan voor een rechtsbuiten

5 april 2018 om 01:33

@wanabee

En waarom werd Cannavaro dan verkozen tot de beste voetballer in 2006? Leuk hoor al die doelpunten, maar met 11 aanvallers in je opstelling zul je echt geen prijzen winnen. Je moet je huiswerk gaan doen. Als het puur om scoren en assists zou gaan dan maken Ronaldo en Messi geen schijn van kans tegen een speler uit Zimbabwe league of Nepal bij wijze van....

5 april 2018 om 08:11

Er was toen geen salah😂😂😂

5 april 2018 om 09:33

Hoewel ik het grotendeels met je eens ben, kun je gewoon niet om Salah heen dit jaar. De Bruyne is geweldig, maar de laatste maandjes is er redelijk de klad in gekomen. Salah trekt die hoge lijn al het hele seizoen door en is enorm enorm belangrijk voor Liverpool.

Het blijft lastig om de beste te kiezen, zeker omdat voor de een statistieken er meer toe doen dan de ander. Gelukkig hadden we vorig jaar Kante als beste speler, dat laat zien dat mensen ook ergens anders naar kijken.

In mijn ogen moet het gewoon Salah zijn, met de Bruyne, Silva, Kane daarachter.

4 april 2018 om 23:48

Totaal niet met elkaar te vergelijken maar ik vind Salah momenteel de beste speler van de PL.

5 april 2018 om 03:19

Ik vind kdb de betere. Moet ik dat nu aanpassen omdat Salah een goede wedstrijd speelde? Vind trouwens sws "knettergek" een achterlijke term in een discussie over 2 geweldige spelers. Knettergek insinueert namelijk dat er een enorm verschil zit tussen de 2.

5 april 2018 om 07:53

Ik moet eerlijk bekennen dat ik De Bruyne beter vond als je het een paar weken geleden had gevraagd. Inmiddels ben ik wel om. Salah heeft veel meer dreiging en is belangrijker dus is als je het zo redeneert ook beter. Qua positie vind ik het wel een rare vergelijking trouwens.

Zo trots op LFC!! 1e helft gedomineerd! Op paar hoekschoppen na geen ManCity gezien. Dat ik het zeg. Hendo wat speelde hij zoo sterk. Milner is voor mij MOM! Overal tussen, aanvallend sterk. Nu op naar Manchester en hopen op een vroege goal voor LFC. Ik ga verder feesten!!

4 april 2018 om 22:43

Het was zeker een mooie match van Liverpool, maar Salah stond bij eerste goal wel buitenspel en Sane werd onterecht gevlagd voor buitenspel. Dit kost City waarschijnlijk de finale. 2-1 was een eerlijker uitslag geweest..

4 april 2018 om 22:45

Kost city de wedstrijd maar dit city komt niet langs barca of real

4 april 2018 om 22:45

1-0 buitenspel ja. Maar City kon geen vuist maken. Sorry maar het kan mij niet schelen. Maak me meer zorgen hoe erg de blessure van onze king is!

4 april 2018 om 22:46

Sane's hoofd was gewoon buitenspel wat ook telt, commentatoren snappen er niks van.

4 april 2018 om 22:56

Ik denk dat de blessure meevalt. Salah kwam vrij vrolijk weer naar buiten lopen en na afloop vroeg Klopp hem iets, toen schudde Salah zijn hoofd en liep Klopp weer verder zonder bezorgd te kijken. Zal wel iets zijn geweest van ‘is it bad?’ ‘No’. Zo vatte ik het op althans

4 april 2018 om 23:01

Wat Ajaxcunian al zei, Sane was echt wel offside. Zijn schouder en hoofd waren verder dan de verdediging dus buitenspel. Iedereen lijkt altijd alleen maar naar de voeten te kijken.

Salah was wel redelijk duidelijk inderdaad vond ik

5 april 2018 om 00:20

Eerlijker, op basis van wat dan? De kansen van City? Dat ene buitenspel moment? Sorry, maar dat geluk wat ze vaak genoeg hebben gehad dit seizoen, kan niet altijd op gaan en als het van dat ene moment moet afhangen mag het wel duidelijk zijn. Over 90 min heeft Liverpool het beste verdedigd en het meeste gecreëerd.

5 april 2018 om 08:12

Iedereen luistert alleen maar naar de commentator haha

4 april 2018 om 22:46

Ben erg blij maar moeten toch ook toegeven dat we in de slotfase nog heel erg goed wegkomen. Ik betwijfel ten zeerste of Sane buitenspel stond, maar ach soms moet je eens geluk hebben. Geweldige uitgangspositie in elk geval. City zal gaan aanvallen en we gaan ruimte krijgen om te counteren, ik verwacht dat Liverpool zeker gaat scoren daar, hoop dat Salah niet ernstig geblesseerd is ofzo, hoop gewoon uit voorzorg gewisseld...

4 april 2018 om 23:50

Het is maar de vraag of hij bij de VAR wordt afgekeurd.
Bij de grootste twijfel moet je de aanvallende ploeg het voordeel geven.

5 april 2018 om 08:12

Dat bedoel ik, ik geloof niet dat de grens het goed kan hebben gezien. Hoe dan ook komt Liverpool daar goed weg.

Ik zeg het al het hele seizoen, dit City is voor mij geen favoriet voor de cl. Wel een kanshebber uiteraard maar ver van de favoriet. Ze hebben waanzinnig veel talent en spelen heerlijk voetbal maar in de cl is er nog iets anders nodig.

Een Bayern, Barca of Real raakt niet zo snel onder de indruk als dit. Ja dit is een grote en beladen wedstrijd, ze komen terecht in een ontzettend vijandige en indrukwekkende sfeer en dan komen ze met behoorlijk wat pech nog vroeg op achterstand ook. Daarna was City het wel 35 minuten he-le-maal kwijt. Dat overkomt die andere teams simpelweg niet.

Dat zijn teams met ervaring. Kijk nou naar Barca, spelen dit seizoen allesbehalve indrukwekkend of imponerend maar winnen gewoon alles. Lijken nooit in problemen te komen, ook al spelen ze zelf niet goed. Dan dwingen ze gewoon dat geluk af en winnen ze alsnog comfortabel. Bayern en Madrid zijn dan weer meesters in een wedstrijd in handen te nemen en te controleren, ook al hebben ze zelf de bal niet. Madrid onder Zidane is daar echt waanzinnig in 'game management'. Weten wanneer je moet toeslaan en weten wanneer je de tegenstander aan de bal kunt laten zonder in problemen te komen.

City heeft de kwaliteiten om de komende jaren steevast mee te strijden om de cl, maar echt favoriet zijn dat zal voor mij nog een jaar of 2-3 duren. Dan hebben ze wellicht die ervaring en juiste mentaliteit wel.

Wat betreft deze editie blijven Barca en Madrid voor mij de grote favorieten, vanwege de hierboven genoemde redenen. Met Bayern kort daarachter. City en Liverpool hebben altijd kans zolang ze er in zitten maar behoren imo niet tot de favorieten.

4 april 2018 om 22:47

Barcelona en Real hebben altijd een streepje voor op de rest alleen al omdat de twee beste spelers op de planeet daar rondlopen.

4 april 2018 om 23:00

Precies en dat zag je gisteren ook al. Juventus kan prima meekomen qua spel maar uiteindelijk wint de topclub toch relatief eenvoudig vanwege de ervaring en klasse die zij hebben op de momenten die nodig zijn. City en Liverpool zijn leuke outsiders maar zolang Messi en Ronaldo actief zijn zullen die altijd favoriet zijn.

4 april 2018 om 23:36

Guardiola is dit seizoen bewierrookt en werd al geroepen beste trainer aller tijden. Mensen vergeten dat bij Barcelona de gehele as al stond met Messi, Xavi, Iniesta, Puyol etc. Daar heeft hij relatief weinig hoeven doen.

Bij Bayern Munchen heeft hij gewoon weg niet goed genoeg gepresteerd. Kampioen worden kan iedereen daar wel. BIj City in zijn eerste seizoen, op een selectie van 450 miljoen gooide hij er nog 200 miljoen over heen en we weten hoe teleur stellend dat seizoen was.

Dit seizoen, kampioen worden zit er wel in. Maar gezien de 300 miljoen aan uitgeven is de CL geen verwachting maar een verplichting. En die is op het moment heel ver uit het zicht. Voorlopig is Guardiola (nog lang niet) de top trainer die mensen hem toe schrijven. Zijn prestaties zijn voorlopig afhankelijk geweest van Messi/xavi/iniesta. Misschien moeten we die drie personen eens de credits geven ipv Guardiola. Die laten het, op Xavi na, namelijk gewoon no gsteeds zien.

5 april 2018 om 00:20

Ik vind Guardiola ook niet de beste coach hoor. Wat wel zo is is dat hij als geen ander een bepaald systeem in zijn ploeg krijgt en dat systeem is dan meestal ook nog eens prachtig om te zien. Hij maakt machines van zijn teams die heerlijk voetbal spelen en daar kijkt iedereen naar.

Als dat hem volgens bepaalde mensen de beste ter wereld maakt hebben we daar weinig over te zeggen, dat is immers een subjectief begrip. Mijn mening is dat er nog enkele andere factoren meewegen bij het bepalen van die titel en Pep bezit zeker niet al de kenmerken die ik nodig acht.

5 april 2018 om 10:57

Haha, D-Bergkamp was het hele seizoen nergens te vinden bij Man City topics, maar zodra Man City verliest, is hij weer tevoorschijn om te zeggen dat Guardiola helemaal geen goede coach is en overschat is. Pep Guardiola is gewoon de beste coach ter wereld. Bij elke club die hij traint, breekt hij records. Daarbij kom jij nu aanzetten dat Guardiola 300 miljoen heeft uitgegeven, maar dat is geen reden, omdat Chelsea en Man Utd ook zoveel geld hebben uitgeven. Kijk eens waar Chelsea en Man Utd staan. Man City komt tenminste gericht in wat ze nodig hebben en spelen het mooiste voetbal van Europa. Dan moet je niet met onzin komen en Guardiola gaan neutraliseren.

5 april 2018 om 14:45

mee eens hoor! ik zeg niet dat Guardiola geen geode coach is maar de beste coach ter wereld vind ik ook nog erg voorbarig. ik ben momenteel namelijk ook zeer onder de indruk van coaches als Klopp en Zidane. wel allemaal coaches die ook het spelersmateriaal en de financiele armslag hebben om bij de top van Europa te kunnen horen.

er zijn ook genoeg hele goede coaches bij kleine clubs die amper de middelen hebben maar bv ook een geweldige prestatie leveren door niet te degraderen met bv het laagste budget uit een competitie. alleen die coaches zullen minder in de spotlights staan als de coaches die strijden om de kampioenschappen en CL titels maar ook die mensen leveren soms topprestaties

5 april 2018 om 09:42

Precies. Ik kan wel begrijpen dat mensen dachten dat City favoriet was voor de Cl. De prestaties in de competitie zijn geweldig, ze hebben enorm veel talent en spelen geweldig voetbal. Het grote verschil is echter precies wat jij aangeeft: ervaring.

City heeft een erg jonge ploeg met weinig ervaring in de Cl, ze komen eigenlijk bijna allemaal net kijken. Je zag bv een de Bruyne die het even helemaal kwijt was, Otamendi wist niet meer waar die moest kijken etc. Bij clubs als Real en Barca heb je daar Modric/iniesta/pique etc. staan en die weten allemaal wat ze moeten doen, ze raken niet in paniek.

Jammer genoeg zal er nog niet veel verandering plaatsvinden dit of het komende jaar. Real en Barca blijven de sterkste, zeker zolang Ronaldo en Messi nog meevoetballen.

geweldige 1ste helft van liverpool mo salah pfff. 2de helft had city de bal maar niet echt gevaarlijk. guardiola heeft gefaald met zijn tactiek. waarom veranderen als het de hele seizoen al goed gaat. zo zwak heb ik city dit seizoen niet gezien

word zware klus volgende week

Wow wat gebeurt hier nou weer?
The man salah weer en zelfs OXLADE chamberlain heefg gescoord damm

Ik zag deze wedstrijd niet maar ik had het al voorspeld. Guardiola kennend zou hij weer bezig zijn met zijn eigen ideeã«n, eigen filosofie en niet denken aan de tegenstander.

Las net dat hij een extra middenvelder gebruikte wat hij normaal gezien nooit doet dat is ook typisch Guardiola, altijd dringen uitproberen op de meest moeilijke wedstrijden.

Ik vind Guardiola de beste coach ter wereld in de zin van hij laat altijd zijn teams goed voetbal spelen maar het is geen tacticus.

4 april 2018 om 22:46

Guardiola kon het niet laten om Gundogan in te passen, hij heeft dit al een aantal keren eerder gedaan en elke keer ging het mis. City moet 4-3-3 spelen met wingers, niet een extra dosis controle met Gundogan. Prima speler maar dan moet je Silva of De Bruyne er uit halen, en dat doe je niet. Al was Silva vanavond slecht, misschien vanwege de toestand van zijn zoontje want het is echt heel zeldzaam dat hij slecht speelt.

4 april 2018 om 22:50

Om gek van te worden hé als City fan? Het hele seizoen je team zien domineren met 1 vaste opstelling maar wanneer je echt aan de bak moet kiest de coach voor iets anders.

Lijkt Mourinho wel.

Wat denk je over de heen wedstrijd?

4 april 2018 om 22:55

Het grappige is dat Guardiola noodgedwongen naar 4-3-3 moest overschakelen. Hij wilde 3-5-2 gaan spelen in het begin. De credits voor de speelstijl mag je wel aan hem geven, maar niet de formatie. Niet de dynamiek die ontstaat met Fernandinho, Silva, en De Bruyne, die de ruimte krijgen wanneer je 2 wingers hebt die het breed houden.
De rechterkant zou Walker vanavond zogenaamd wel kunnen overnemen, maar dat liep totaal niet.

City moet in de return eigenlijk de nul houden, maar de kans is groot dat Liverpool scoort. Dus moet je er 5 maken, wat misschien zou kunnen, maar waarschijnlijk niet gaat gebeuren. Die afgekeurde goal van vanavond gaat het verschil maken denk ik, schandalig.

4 april 2018 om 22:58

Het zou me niet verbazen als hij dat in de heenwedstrijd ook weer zou doen. Typisch Guardiola.

4 april 2018 om 22:53

Als je stelt dat hij weer met zijn eigen ideeën en filosofie speelt, en niet denkt aan zijn tegenstander, dan is dat toch tegenstrijdig met het uitproberen van iets nieuws? Dat uitproberen doet hij toch omdat hij denkt daarmee te kunnen winnen van de tegenstander? Volgens mij spreek je jezelf tegen.

4 april 2018 om 22:53

Uit bij Liverpool in de competitie zijn ze met die opstelling wel helemaal weggespeeld he; dan zouden mensen gezegd hebben: Guardiola had beter moeten weten, want toen ging het ook mis. Maar goed, dit was ook niks. Via rechts kwam er niks en Sterling kan tenminste passeren. Uiteindelij kwas dat misschien het beste geweest.

5 april 2018 om 01:00

4-3, helemaal weggespeeld

5 april 2018 om 02:08

Je weet best dat het ook 4-1 kon eindigen, City werd h-e-l-e-m-a-a-l kapot gemaakt en kon geen fatsoenlijke aanvallen opbouwen, het is dat Liverpool wat afzakte tegen het einde van de wedstrijd waardoor City weer kansen kreeg.

4 april 2018 om 22:57

Die extra middenvelder begrijp ik ook niet, maar daar zal hij zijn redenen en voor hebben. Maar om te beweren dat Pep geen tacticus is en dat hij niet bezig is met de tegenstander, kan ik alleen maar achterlijk vinden. Moet je je misschien toch maar meer verdiepen in Guardiola, bijv. zijn boek Herr Pep lezen.

4 april 2018 om 23:03

Die extra middenvelder is toch heel makkelijk te verklaren. Meer controle op het middenveld en dus minder snel balverlies. Ja dat het slecht uitpakt en je wel makkelijk balverlies lijdt kan je als trainer niet voorspellen. De tactische keuze is echter wel logisch, want ze zijn juist eerder dit seizoen ook weggespeeld met die andere tactiek.

4 april 2018 om 23:58

je hebt een miljard in spelers geinvesteerd. waarom moet je je dan aanpassen aan de tegenstander en ga je niet uit van eigen kracht?

5 april 2018 om 12:33

Omdat je de vorige wedstrijd compleet bent overklast op anfield?

5 april 2018 om 14:49

dat kan een keer gebeuren dat je verliest maar dat kan ook met de vorm van de dag te maken hebben. moet je dan gelijk heel je speelstijl omgooien omdat je 1 keer van zo een team verliest? hoe dan ook, zijn nieuwe tactiek is gisteren ook een fiasco gebleken

Lfc heerlijk. Ik gun het LFC dit jaar de CL. En Salah wat een fenomeen.

Klasse overwinning van Liverpool, eerste helft was prachtig, daarna de overwinning over de streep getrokken.

Het is nog niet gespeeld, maar de uitgangspositie is wel uitstekend om de halve finale te halen.

5 april 2018 om 00:51

Ik vind eigenlijk dat het wel al praktisch gespeeld is. City moet óf met 3-0 winnen, óf met víer doelpunten verschil winnen om überhaupt kans te maken om door te gaan. Ik zie Liverpool de boel potdicht gooien en nog wel een goal pakken na een goeie counter

5 april 2018 om 09:46

Liverpool gaat de boel niet potdicht gooien, zo spelen ze niet en dan kunnen ze niet.

En dan te bedenken dat je gisteren werd uitgelachen toen je zei dat Liverpool zou winnen

4 april 2018 om 22:43

We waren alleen de eerste 9 min en het laatste kwartier dominant

4 april 2018 om 22:46

Compleet dominant city? Welke pot heb jij gekeken? Pas in de 2e helft kregen ze grip op de wedstrijd.

5 april 2018 om 09:50

Dominant zijn in balbezit is niks. Meer balbezit hebben wil niet zeggen dat je dominant bent. Als je inzakt, de bal aan de tegenstander laat en via counters keihard toeslaat ben jij degene die de controle heeft en dominant is.

5 april 2018 om 01:40

Ik vraag me af of je sarcastisch bent, want City heeft geen schot tussen te palen gehad...

5 april 2018 om 02:46

Welke wedstrijd heb jij gekeken? Liverpool heeft City in de eerste helft volledig weggevaagd. Tweede helft gas reug en City ontregeld. Dit was een van de slechtste wedstrijden van city dit seizoen. Mede door een tactisch sterke liverpool. City was alles behalve dominant. Liverpool had City 90 minuten onder controle die paar passes en balbezit maakt je echt niet dominant.

5 april 2018 om 12:37

De wissel van Salah hielp daar natuurlijk ook wel bij he.. waardoor Liverpool de bal bijna niet meer in de ploeg kon houden en Sterling er bij kwam waardoor juist city die aanvaller extra kreeg die er bij livpool af ging.. vanaf dat moment was het gewoon tegenhouden, als salah er niet af hoefde zag ik het nog wel 4/5 - 0/1 worden city was het kwijt en kreeg de controle terug toen Liverpool met een extra middenvelder kwam te spelen

Overigens komt Sterling nog goed weg op het laatst. Henderson maakt de overtreding op hem en krijgt terecht geel maar Sterling is gefrustreerd en trapt vol na, was 100 procent rood. De ref was een te groot watje om hem te geven

4 april 2018 om 22:44

De Ref floot verder prima..

De 'beste' trainer maakt een catastrofale tactische fout waardoor Liverpool met 3-0 wint. Misschien 300 miljoen uitgeven deze zomer...

4 april 2018 om 22:45

Fouten maken en naief uitgeschakeld worden in de halve finale bij de eerste grote test. Daar heeft Pep de afgelopen jaren een abonnement op

4 april 2018 om 23:42

Ach dat valt toch wel mee? Zonet de eerste helft gezien en tot aan de 1-0 (wat dan ook nog offside was) was Liverpool nergens. Schiet Sane die kans daarna binnen winnen ze hier misschien gewoon en is Pep een genie en bla bla bla, voetbal is een momentensport en Liverpool heeft ze gegrepen door dodelijke efficientie. Als trainer ben je quasi machteloos. Veel opportunistische reacties hier die ik wel verwacht van Warabe en co. maar jij kunt toch wel nuchterder kijken. Wellicht dat Pep niet zo populair is onder de Real fans jammer dat alle 4 de confrontaties al beslist zijn.

5 april 2018 om 00:33

Haha tot aan de 1-0, dat zijn welgeteld 11 minuten

Maar het klopt wel, ze hebben ook flink pech met dat buitenspeldoelpunt. Maar na 5 jaar op rij wat pech te hebben tegen top teams in de cl kun je naar mijn mening niet meer van toeval spreken.

En je hebt gelijk, ik heb een hekel aan Guardiola. Maar niet zozeer vanwege zijn verleden en ook niet zozeer als coach. Ik heb een hekel aan de persoon, vind hem een ontzettende gluiperd en heel achterbaks. Desalniettemin geniet ik van hem als coach, van alle PL teams heb ik dit seizoen veruit het vaakst naar City gekeken, wie kan er nou niet genieten van de machines van Pep? Dat De Bruyne en Kompany bij City spelen heeft daar natuurlijk ook wel iets mee te maken

Maar Pep wil toch ook altijd iets geniaals doen op dat grote moment, alsof hij wil tonen slimmer te zijn dan de rest van ons. Helaas breekt dat hem altijd op. Vandaag was het met 4 centrale middenvelders spelen en zonder linksback, bij Bayern ging hij Alaba of Lahm op het middenveld zetten enzovoort.

In 2013/2014 schakelde hij met Bayern United en Arsenal uit. Tegen Madrid in de halve finale kansloos eruit na 0-4 in eigen huis.

2014/2015 moeten Porto en Shaktar het afleggen waarna Bayern in Barcelona 3-0 gaat verliezen en uitgeschakeld wordt.

2015/2016 winnen ze na verlengingen redelijk nipt van Juve in de 1/8 (de enige echte topwedstrijd die ze wonnen in 3 jaar cl naar mijn mening) en nipt 3-2 (1-0 en 2-2) van Benfica waarna ze er in de halve finale dmv penaltys uitgaan tegen Atleti. Gek genoeg het jaar waarin Pep's Bayern het dichtst bij de finale was maar eigenlijk het zwakst speelde.

Vorig seizoen lag City er na een sprankelende wedstrijd tegen Monaco in de 1/8e helaas al uit.

Dit seizoen lijken ze er na een overwinning tegen Basel in de kwartfinale uit te vliegen.

Zoals ik zei dus, een abonnement op het toernooi verlaten bij de eerste grote test. In 5 jaar heeft hij imo maar 1 tweeluik met een topper overleeft en dat was die wedstrijd met verlengingen tegen Juve.

Inderdaad jammer dat alles al beslist lijkt. Had vooral bij dit tweeluik erg veel spanning verwacht. Hier een 3-2 of zo en een waar spektakelstuk in City Stadium, helaas. Hopelijk is de EL iets spannender morgen

5 april 2018 om 00:57

"waarna ze er in de halve finale dmv penaltys uitgaan tegen Atleti. "

Volgens mij zelfs na reguliere speeltijd. Atleti won door een prachtgoal van Saul 1-0 in Madrid. In Munchen werd het 2-1 ofzo en dus ging Atletico door na reguliere speeltijd.

Verder is Guardiola waardeloos tegen elke echte tegenstander in de CL na zijn Barca periode. Alleen tegen Juve gewonnen door de scheids die geldig doelpunt afkeurt vanwege zgn buitenspel.

Dat is gek, maar ja, geen Messi in zijn team meer. Die kan niks meer verbloeien voor hem.

5 april 2018 om 08:20

Klopt bij Barca Bayern en Real had ik wel verwacht dat het al beslist zou zijn. Hier niet. Zeer jammer.

Tja in 2014 en 2015 heeft hij zeker fouten gemaakt (of toch dommigheden begaan) maar hij trof ook gewoon een niet te stoppen bbc en daarna msn. Tegen Atleti waren ze 20x beter en verdienden ze meer.

Probleem was ook de blessures elk jaar. Tegen Barca speelde hij bijv. zonder Robbery dus zonder buitenspelers met een actie. Met een Muller op de vleugel ben je toch veel minder gevaarlijk. De andere coach had beschikking over msn...

Wat een absolute aanfluiting die grensrechter. Eerst onterecht een goal voor Liverpool terwijl Salah ruim buitenspel stond. En als Silva op 1 lijn staat waardoor City 3-1 zou maken dan fluit ie wel. Die man heeft letterlijk de wedstrijd beslist.

4 april 2018 om 23:18

Beide echt een millimeter, al dacht ik zelf dat sane met zijn schouder over de laatste lijn was. Dus dan is het wel degelijk buitenspel. Salah zijn geval, 3 fouten achterin daarna zullen we maar even niet melden? Die goal had met fatsoenlijk verdedigen ook niet gevallen.

5 april 2018 om 18:29

Die fouten achterin zijn niet relevant op het moment dat er al gefloten had moeten worden...

5 april 2018 om 00:24

Volgens mij vergeet je de verdediging en aanval van City te noemen? Middenveld was ijzersterk tweede helft vond ik, maar de rest was echt slecht. Ik denk bij dit soort opmerkingen dat City eerst in de spiegel mag kijken en dan pas naar de scheidsrechter, want het is niet dat de scheids uefalona achtige dingen deed en uiteindelijk lag het puur aan de tactiek en inzetverschillen tussen beide teams.

5 april 2018 om 18:32

Het zou niet moeten uitmaken hoe goed of hoe slecht de 1 was. Er worden 2 cruciale fouten gemaakt waardoor het niet 2-1 staat maar 3-0. En dat is een gigantisch verschil. En ja tuurlijk Liverpool was beter en verdiende te winnen. Maar dat wil niet zeggen dat als de 1 beter is dat ie dan ook gelijk de arbitrage mee moet krijgen. Want nu is het voor 95% beslist dat Liverpool door is. Terwijl het bij 2-1 het nog echt 50/50 was wie door zou gaan.

5 april 2018 om 12:41

Ben je serieus?? ruim buitenspel? ik denk dat jij een bril nodig hebt, en het was overigens Sane die buitenspel stond.. en die stond idd met z’n hoofd buitenspel

Heerlijke overwinning! Mooie teamprestatie. Alexander-Arnold is wel echt een talentje hoor. Maakte het Sane behoorlijk lastig!

4 april 2018 om 22:43

En Milner speelde echt geweldig! MOTM, wat mij betreft. Leek onvermoeibaar en zat echt overal tussen.

Wauw wat een mooi voetbal laat Liverpool zien. Gun het City en Liverpool allebei eigenlijk wel. Zou mooi zijn voor Liverpool als ze weer eens in de halve finale staan aangezien het toch een van de klassieke Europese grootmachten is. Desondanks is dit nog niet gespeeld verwacht ik.

Blijft toch bijzonder dat de gratis zenders Barcelona maar uit blijven zenden ondanks dat er vaak andere, veel leuke wedstrijden, te kijken zijn.

Dat gezegd hebbende; Wat was dat Liverpool geweldig zeg. Net als de vorige editie tussen deze twee ploegen was het nu ook weer geweldig om naar te kijken.

4 april 2018 om 22:47

Nederland is ook totaal Barcelona geil. En blijkbaar is er meer behoefte aan een wedstrijd van Barcelona die ze met twee vingers in de neus winnen dan een Engelse topper.

4 april 2018 om 23:26

Dat irritante gedoe is al jaren bezig in Nederland ja, maar dat was ook bij de NOS zo. Barcelona is altijd geweldig, Messi kan niks fout doen en bij iedere actie komt de commentator klaar. Barcelona speelt wel vaak leuk, al lijkt het met de jaren wel wat minder te worden. Maar komop, deze avond moet je toch altijd voor die andere pot kiezen. Ik heb werkelijk genoten van Liverpool City, vooral de eerste helft was geweldig leuk.

5 april 2018 om 08:18

Gek, he? Een pot die minstens tweemaal per jaar gespeeld wordt uitzenden, of een affiche dat zich relatief zelden voordoet en eveneens mooie, grote teams bevat. Ja dan zou ik ook voor de eerste mogelijkheid opteren. Oh, wacht...

Jaja heerlijk dit, 90 minuten genoten van onze strijders!!!

Hahahaha als antwoord op Karembeu, L'pool wordt de andere finalist.
Real - L'pool als finale, smullen zou dat zijn.

Jajajaaaa!!! ALLEZ ALLEZ ALLEZ!!! Wat een pot. En wat Liverpool kan niet verdedigen. Het ligt aan de speelstijl, 2de helft alleen maar verdedigen ze kwamen er NIET door. We balen dat Salah er geblesseerd van af ging. Maarja HALVE FINALE

Holy moly... even mijn stembanden 4 dagen rust geven. Daar is weinig meer van over. Na 45min klaar met het "oppermachtige" City. Liverpool was in alles 1 stap beter, feller en harder. Volgende week 1 goal scoren is in mijn ogen zekerheidje voor de halve finale!

Ik heb het gezegd Liverpool winnen. Met geld kom je niet ver je kan niet alles kopen Ik dacht dat dat al bij psg duidelijk was maar hier weer een voorbeeld

4 april 2018 om 22:46

Want Liverpool geeft niks uit😉

4 april 2018 om 22:48

Gast, dit heeft er niets mee te maken. Het ging om het voetbal, City speelt mooiste voetbal van het seizoen en ook Liverpool speelt mooi aanvallend spel. PSG ermee vergelijken gaat veel te ver, want PSG speelt gewoon fking slecht en moet het van de individuelen hebben terwijl Pep een voetbalmachine heeft gemaakt van dit City. Maar goed Liverpool terecht gewonnen.

5 april 2018 om 00:57

PSG speelt in de Franse competitie ook gewoon mooi voetbal hoor. City ook in de Premier League maar beide teams falen altijd hopeloos in Europa. in principe ook prima want dat wijst uit dat je niet altijd succes kan kopen.

mooi om te zien dat een club als Liverpool ook de eigen jeugd nog een kans geeft en dat dat op het hoogste niveau ook nog steeds kan werken ipv alleen maar kopen om te kopen zoals je ziet bij City

Liverpool de kryptonite van City. Fantastische 'gasfussball' game van Liverpool.

Ik wil zeggen dat het al beslist is, maar Liverpool heeft er ook een handje aan om wedstrijden weg te geven. Hoop natuurlijk van niet.

Real mijden, Bayern en Barca spelen het spel waar Liverpool een antwoord op heeft. Until next week!

Goede eerste helft van Liverpool en City speelde slording, maar wel echt letterlijk elk schot ging er in (oke, 3 van 4). Bovendien eentje vanuit buitenspelpositie, waar City ik geloof wel drie keer teruggefloten werd terwijl het geen buitenspel was. Liverpool verdient te winnen, maar 3-0 is geflatteerd.

Heerlijk eerste helft zeg. Tweede helft ging Liverpool temporiseren, wat natuurlijk begrijpelijk is. Ik had verwacht dat Liverpool vandaag aan de langste eind zou gaan trekken, maar had niet verwacht dat ze maar met liefst 3-0 zouden winnen. Guardiola heeft zichzelf overschat om zijn ploeg zodanig aan te passen aan die van Liverpool.

Ja en maar niks schrijven over de buitenspel doelpunt van Liverpool en de onterecht afgekeurde goal van City.

4 april 2018 om 22:49

Salah stond op een lijn, dus was geen buitenspel. De goal van City was inderdaad onterecht afgekeurd.

4 april 2018 om 22:56

Op de lijn? Gast heel zijn lichaam staat buitenspel. Alleen als zijn hoofd, de verdediger voorbij gaat bij de pass moment is het al buitenspel. Zijn hoofd, schouder, heup, knie staan gewoon buitenspel.

4 april 2018 om 23:17

Het is precies omgedraaid.

4 april 2018 om 23:21

Ik zag het juist andersom. Beide momenten was er sprake van buitenspel. Salah meer dan duidelijk, maar ook bij de ogenschijnlijke 3-1 van City waren ten minste borst en hoofd "over de lijn".

Zuur voor city. Dit word lastig voor ze. Goal van salah had niet mogen tellen en goal vsn Silva onterecht afgekeurd. Dit had er anders voor ze uit kunnen zien.

Moet bekennen dat ik dit vooraf niet had verwacht. Liverpool speelde zeker de eerste helft fenomenaal, zo compact, zoveel agressie naar voren toe, prachtig om te zien! Hierdoor kwam City echter totaal niet aan haar favoriete spelletje toe.

Wat betreft de tweede helft; City had de bal, maar was machteloos. Liverpool stond zo dicht bij elkaar dat er geen doorkomen aan was. Hoeveel schoten op goal heeft City gehad? 1, hoogstens 2.(?)

Moet trouwens wel zeggen dat ik Sane erg matig vond spelen, normaal kan hij natuurlijk ook nog wel het een en ander creã«ren. Firmino, Milner en Lovren waren voor mij de uitblinkers aan Liverpool zijde, zeker die Firmino is een klasbak!

Kan iemand mij vertellen hoe Van Dijk speelde? Ik hoop echt dat Veronica volgende week deze wedstrijd uitzendt want zeg nou zelf, Roma komt echt niet meer terug tegen Barcelona terwijl City thuis er wel een wedstrijd van kan maken.

4 april 2018 om 22:47

Speelde heel rustig. Niet te kloppen in de lucht. Jesus stond bij hem in de mandekking. Jesus heeft niets gedaan. Oranje moet het elftal rond hem bouwen.

4 april 2018 om 23:23

Elftal rond een verdediger bouwen? Saaie potjes zullen dat worden.

Proficiat aan liverpool dit is boeken toe. Verdiende overwinning.

Pracht eerste helft, de tweede was niks meer aan toen Salah er noodgedwongen af moest, maar heerlijk City wist niet wat het moest doen!

Die goal van salah was buiten spel en sane wordt onterecht terug gevlagt die grens zorgt dat het 3-0 wordt en geen 2-1.

Eerlijk Gezegd Vind ik Salah Niet veel meer toevoegen dan n walcott. Man staat gewoon toevallig op de goede Plek.

4 april 2018 om 22:49

Ik kan me hier ergens wel in vinden, walcott is op zijn dag wel gelijkwaardig aan Salah

4 april 2018 om 22:56

Het is alweer bedtijd voor jou.

Je zag toch een enorm verschil tussen Salah en Oxlade op de vleugel?

4 april 2018 om 23:14

Vond Oxlade meer toevoegen dan salah je kan zien dat die door wenger is opgeleid. Wenger is wat je er ook van vind gwn fenomenaal met spelers ontwikkellen.

En ben 19 voor uw informatie dus is mn bedtijd nog ni 😘

4 april 2018 om 23:02

Als ik totaal objectief ben, denk ik dat een manager als wenger Salah naar een wereld niveau kan brengen. Klopp is hier simpelweg niet geschikt voor.

4 april 2018 om 23:32

Salah maakt er meer dan 30 in een seizoen en je vind hem niet veel meer toevoegen dan Walcott?

Zuurpruimpjes allemaal over scheids-en grensrechters...
Je mag stellen (okee ben niet objectief) dat Liverpool verdiend gewonnen heeft?!.!
And if not,who cares...3-0 staat.
Het wordt wel wat lastiger nu nu aanspraak gemaakt moet worden op de nummers 12- 18
Can,gomez,matip,lallana,salah geblesseerd en Henderson geschorst voor de return

4 april 2018 om 23:25

Salah geblesseerd? Leek wel mee te vallen toch?

Met 3-1 zag ik het nog wel zitten, maar het vlaggetje ging onterecht omhoog. Sterling had misschien ook een penalty kunnen krijgen. Walker verdedigt niet bij de 2-0, Kompany laat zich in de lucht nota bene aftroeven bij de 3-0.

Liverpool verdiende te winnen hoor, Guardiola mag dit zich zelf aanrekenen door de boel om te gooien. 0 schoten op doel. Maar zijn natte droom met meer middenvelders is tenminste (weer) afgestraft.

4 april 2018 om 22:54

Otamendi had ook rood kunnen krijgen.

4 april 2018 om 23:04

Was gewoon buitenspel hoor. Zijn schouder en hoofd waren buitenspel, die tellen ook.

Alleen dat eerste doelpunt is natuurlijk echt heel zuur. Daarvoor had City alles onder controle en dan krijgen ze een buitenspeldoelpunt tegen waarna ze het helemaal kwijt zijn. Die foutieve beslissing heeft de wedstrijd volledig bepaalt. Al mag je natuurlijk nooit zo inkakken

4 april 2018 om 23:26

Borst, schouders en hoofd waren duidelijk over de lijn. Buitenspel dus. De 1-0 was uiteraard ook buitenspel. Eerder 2-0 dan 3-1 dus.

4 april 2018 om 23:42

Nou niet volgens het lijntje dat ze trokken in mijn stream van Sky Sports

Nee Salah voegt niets toe haha 38 doelpunten dit seizoen!en Walcott?

4 april 2018 om 22:57

Salah heeft er maar 36 Niet zo overdrijven valt allemaal wel mee.

4 april 2018 om 23:33

Ja klopt joh, 40 miljoen veel te veel

5 april 2018 om 00:43

Ben ik met uw eens

Wat baal ik dat ik de wedstrijd niet heb kunnen zien. Ben benieuwd of ze volgende week wel op het openbare net deze wedstrijd uitzenden. Het zou mooi zijn voor een club als Liverpool als ze doorstoten naar de halve finale. Echter ken ik nog een wedstrijd van niet zo gek lang geleden waarbij een franse club zeker dacht te zijn na een 4-0 overwinning..

Mij is een keer verteld dat de clubs met de grootste historie in de CL altijd winnen en dat dat de eeuwige vloek is van de CL. Ik ben niet bijgelovig en ik geloof niet echt in zo'n vloek ofso, dus ik nam dat niet echt serieus, maar dit doet me wel aan het denken. De potentiële halve finalisten zijn dus Real Madrid, Bayern München, Barcelona en Liverpool. Dat zijn gewoon de traditionele clubs er er zijn hooguit 2 clubs die in dat rijtje passen als je alleen kijkt naar de geschiedenis in de CL (namelijk AC Milan en Man U). Er zijn clubs geweest die dichtbij waren, maar die clubs hebben zich nooit definitief kunnen scharen in dat lijstje. En tot nu toe blijft dat ook zo. Dit seizoen werd er veel verwacht van PSG en Man City, maar tevergeefs. Afgelopen jaren haalden Chelsea en Atleti vaak een hoog niveau, maar ze konden niet aanhaken en het zou me niets verbazen als het PSG en Man City ook niet lukt. Het lijkt wel alsof de traditionele clubs steun van God mee krijgen.

Jaaaaaahhh. Ben zo blij. En geen uit goal . Pfff wat een wedstrijd!!!

Man, als Real de CL niet wint, dan mag Liverpool 'm van mij winnen.
Dit is de reden dat ik Liverpool al die jaren in de Champions League heb gemist. Geweldige sfeer daar en dan die onvermoeibare strijders.
City had gewoon niks te vertellen. Liverpool gaf in de eerste helft een aantal keer gas en gelijk werd het hele middenveld van City overlopen. De Bruyne die zijn medespelers niet meer kon vinden.. Het zijn dingen die ik dit seizoen slechts één keer eerder heb gezien, en dat was ook op Anfield

Wat een stelletje idioten trouwens bij Veronica. Wie verzint het om zo'n geweldig affiche te laten schieten voor dat saaie Barcelona. Tegen Roma nota bene. Oliedom!

5 april 2018 om 01:27

Een halve finale tussen Real en Barca zou leuk zijn. Real mag hem dan winnen.

Een finale tussen Liverpool en Real Madrid zou geweldig zijn. Ben alleen bang dat Liverpool er dan toch vandoor gaat met de overwinning. De laatste keer dat Real een finale verloor in de CL was tegen Liverpool

Hopelijk wint Real dan gewoon weer. 3x achter elkaar en 4x in 5 jaar tijd zou legendarisch zijn.

Heerlijk avondje op Anfield. Mooiste club uit Engeland heeft zichzelf in een mooie uitgangspositie gemanoeuvreerd.
Guardiola toch wel een beetje een faalhaas tactisch gezien.

Daarnaast toch erg ontevreden over de wedstrijd keuze. Wat is toch die behoefte om altijd maar Barca te kijken? Ik bedoel, tegen een grote tegenstander snap ik het, maar Roma? Erg jammer, ben t Barca-spelletje kotsbeu onderhand.

4 april 2018 om 23:19

Gluubster,

Het ergste is nog dat het allang niet meer het zogenaamde Barca-spelletje is. Je kijkt gewoon naar een heel saai team dat heel weinig smaken heeft. Het enige aantrekkelijke zit 'm in één geweldige speler.

Valverde is gewoon een trainer die schijt heeft aan goed voetbal. De resultaten zijn tot nu toe uitstekend, maar ik blijf het allemaal behoorlijk fragiel vinden.

Heeft iemand enig idee wat City zal doen. Ik weet dat ze heel veel goeie spelers hebben maar gaan ze tegen United Alles geven of zullen ze spelers sparen voor alles of niets spel tegen Liverpool. Als je denkt te weten wat PEP gaat doen schrijf het hieronder!

5 april 2018 om 00:39

Weet niet wat Pep gaat doen maar als ik hem was zou ik er vol tegenaan gaan tegen United. Deze wedstrijd had niets te maken met vorm of fysieke uitputting maar alles met wat er tussen de oren speelt. Geen beter medicijn tegen de mentale down na vandaag dan een heerlijke wedstrijd spelen en kampioen worden tegen je grootste rivaal. Dan krijgen die jongens vleugels en kunnen ze tegen Liverpool knallen, dan gelooft iedereen weer.

Dat is zeker een belangrijk iets bij die jonge jongens als Jesus, Sane, Sterling en Laporte

Heb genoten van LFC en mister Klopp, wat een baas is het ook. Zei al dat ik Liverpool best door zie gaan tegen dit City en dit mogen ze gewoon niet meer weggeven. Wel is er het gevoel dat het nog anders kan lopen. LFC is een genot om naar te kijken en met name the man himself Salah. Ongekend, wat een baas. Het zou jammer zijn voor LFC maar wat zie ik hem graag bij Real volgend seizoen.

Klopp is bezig met een super team en daar komt Keita straks bij. Van Dijk is een Dijk achterin en nog een keepertje halen, dan zie ik ze volgend seizoen nog best kampioen worden. Mits ze alle andere spelers kunnen behouden.

4 april 2018 om 23:34

Zal toch afhangen van Salah en Firmino. Blijven die en vooral kan Salah volgend seizoen bevestigen, dan is Liverpool een titelkandidaat. Zonder die twee stelt Liverpool offensief niet veel voor, dat zag je vanavond ook.
Het was armoedig dat Klopp Solanke moest inbrengen als kapstok, de spoeling is redelijk dun op de bank. Offensieve versterking zal dus ook best mogen.

4 april 2018 om 23:36

Barcelona fan spreekt over Liverpool in de we-vorm. Supporte Real Madrid gisteren tegen Juventus. Wat leven we toch in een rare wereld.

5 april 2018 om 00:14

Wat een zielige reactie zeg. Ik weet niet wat je bedoelt, maar goed.

Als je op mij bedoeld, zie je toch duidelijk dat ik over LFC en "ze" spreek. Ik volg je niet echt.

5 april 2018 om 00:24

Ah je hebt het aangepast. En je ziet Real Madrid, de aartsrivaal van Barcelona, zich graag versterken met Salah..? HUH!?

5 april 2018 om 00:40

Ik sprak met LFC en ze nogmaals, eentje was we, foutje, inmiddels aangepast. Maar dan nog was het duidelijk in me tekst. Maar hoe kom je erop dat ik barca fan ben lol? Ben Real fan en ja zie graag Salah naar Real komen.

5 april 2018 om 00:41

Je weet dat sociofan een Madrid fan is toch?

Los daar van, wie ben jij om te bepalen welke clubs iemand al dan niet mag steunen?

2de helft kon het ook een wedstrijd zijn tussen 2 eredivisie teams. Wat slecht zeg.

Ik gun het Liverpool wel om door te komen, maar denk dat real, Barça en Bayern (mits deze doorgaan) minder makkelijk wordt

4 april 2018 om 23:27

balou7,

Haha, alsof je dit tempo ooit in de Eredivisie zult zien. Nee, het was niet een geweldige helft, maar nog altijd een flink aantal niveaus hoger dan de beste wedstrijd in de Eredivisie.

5 april 2018 om 00:34

mee eens! met een rollator kan je nog mee in het tempo dat in de Eredivisie word gespeeld

Ik denk dat de halve Finale zo gaat er uitzien
Barcelona-Realmadrid
Liverpool-Bayen (sevilla)

Bij Bayen seville kan nog van alles gebeuren.

4 april 2018 om 23:22

Ik hoop van niet. Hoog tijd dat er eens een classico in de finale plaatsvindt

5 april 2018 om 01:33

Hoop het ook en dan Liverpool vs Real als finale.

Als Real dan wint, zou het ongelofelijk zijn. 3x achter elkaar en 4x in 5 jaar tijd.

Laatste keer dat een club 3x achter elkaar won was in de jaren 70 (ajax en Bayern Munchen).

Die 4x in 5 jaar tijd wordt alleen overschaduwd door het Madrid van Di Stefano met 5x in 5 jaar.

Ten eerste moeten we er nog geraken en ten tweede zal de Uefa dan wel de Classico als finale willen.
Dus:
Barca-LFC
Real-Bayern

Maar nogmaals,liverpool moet nederig zijn;volgende week dinsdag moeten ze nog een keer die 3-0 verdedigen,hopelijk valt de blessure van Salah mee!

4 april 2018 om 23:26

Ik geloof niet in een gestuurde loting maar zou de Uefa niet liever 2 classico's willen? Ik wel namelijk

5 april 2018 om 00:42

Ik niet, denk dat Barca ons er volwassen uitkegelt over 2 wedstrijden

5 april 2018 om 01:03

Ik verwacht dat Real door zou gaan. Was indrukwekkend tegen Juve gisteren. Maar ik volg Barca te weinig om hen goed in te kunnen schatten.

5 april 2018 om 01:35

Exact.

@real8madrid

Normaal gesproken wel natuurlijk. Maar Ronaldo lijkt vleugels te krijgen in de CL en als ie dat doorzet tegen Barca is alles mogelijk. Uiteraard moet Real Benzema voor die 2 wedstrijden even weggooien en een fatsoenlijke aanvaller neerzetten die wel weet hoe je moet scoren.

Everything shh shh excellent finish Mo Salah!

Beste manager van de wereld en de beste team in de geschiedenis van de premier league, althans sommige. Alleen het kampioenschap.. beste team ? 😂😂

4 april 2018 om 23:40

League Cup niet vergeten

Alle credits naar Liverpool FC, echter had het wel eens willen zien als Manchester City normaal Anfield Road bereikt zou hebben. Mijn voorkeur ging ook uit naar LFC maar dit moet voorval moet je niet onderschatten.

Guardiola word door velen de beste coach ter wereld genoemd maar vandaag is hij tactisch duidelijk afgetroefd door Klopp. daar zijn die sjeiks niet blij mee, die hebben geloof ik een miljard uitgegeven aan spelers onder Guardiola. dan word er natuurlijk verwacht dat je van Liverpool wint. wie weet gaat City nog door maar het word niet makkelijk

5 april 2018 om 00:03

Japie_krekel,

Toegegeven, het voetbal van Guardiola ligt Klopp wel goed. Een tegenstander die het spel maakt en die afjagen tot er fouten worden gemaakt. Maar Klopp is gewoon minstens gelijkwaardig aan Guardiola in mijn opinie.
Klopp is een meester in het creëren van een team dat voor elkaar strijdt. Hij maakt spelers aantoonbaar beter. Sterker nog, hij haalt het maximale uit spelers die het elders niet konden maken of totaal niet bijzonder waren. Kijk naar een Chamberlain of Milner.
Hij weet ook precies de juiste spelers aan te trekken voor zijn systeem, maar geeft ook genoeg jeugdspelers de kans. Die jonge spelers stralen ook allemaal erg veel vertrouwen uit. Dit in tegenstelling tot de jonge spelers onder een Mourinho of Wenger.

Wat moet het voor Liverpoolfans heerlijk zijn om een coach te hebben die als geen ander zo goed bij deze club past.
Guardiola is iemand die maximale middelen nodig heeft, terwijl ik bij Klopp het gevoel heb dat hij veel meer uit kwalitatief minder goede spelers kan halen.

5 april 2018 om 00:41

helemaal mee eens al wil ik Wenger niet vergelijken met Mourinho. Wenger staat toch wel voor aanvallend en attractief voetbal waar wat Mourinho met zijn teams doet niks meer met voetbal heeft te maken

van Liverpool geniet ik al heel lang onder Klopp. die EL wedstrijd tegen Dortmund 2 jaar geleden zal ik ook nooit meer vergeten en vandaag was het weer geweldig. vol op de aanval, strijden voor elke meter, spelen met lef, uitgaan van eigen kracht. zo hoor je voetbal te spelen imo

dat Klopp de jeugd ook een kans geeft vind ik idd mooi om te zien. die Guardiola koopt alles wat los en vast zit maar geeft de jeugd nooit een kans

5 april 2018 om 03:15

toch vind ik Mourinho in Europees verband vaak een stuk verdedigender ingesteld als Klopp. Liverpool speelt vaak wel countervoetbal maar er is nog wel de intentie om te voetballen. bij Mourinho zoals bv tegen Sevilla ging er wel heel erg weinig initiatief uit van United imo

Ik verwacht tot weer een stunt van Liverpool zoals in 2005, want dit team is er mee te vergelijken als met het team van toen.

5 april 2018 om 00:07

Vcf,

Dit Liverpool kan elke overgebleven club straks gewoon verslaan. Bayern (die redden het ook wel), Real en Barca zijn ook teams die het spel over het algemeen maken, wat Liverpool ook nog eens goed uitkomt. Al verwacht ik dat middenvelders als Busquets, Thiago, Kroos en Modric makkelijker onder de druk van het Liverpool-middenveld vandaan kunnen voetballen dan de middenvelders van City.

5 april 2018 om 10:02

Real is geen ploeg die het spel hoeft te maken, dus die passen zich wel een beetje aan aan Liverpool. Tegen Real zie ik Liverpool ook als nagenoeg kansloos, tegen Bayern en Barca hebben ze meer kans.

Maar goed, als Liverpool er vol op knalt voetbal je jezelf niet makkelijk onder de druk uit. Het kan, maar zelfs bij Real, Barca en Bayern is de kans aanwezig dat je dan overrompeld wordt. Je moet proberen om Liverpool eerst even een beetje uit te laten razen en daarna gebruik maken van de ruimtes die ze open laten. Makkelijker gezegd dat gedaan natuurlijk.

Het belangrijkste voor Liverpool is dat ze de nul hebben gehouden. Ze krijgen nog genoeg kansen in de return. Zijn een gevaarlijke outsider voor de titel.

heerlijke overwinning van Liverpool met geweldig spel en een coach Klopp die van eigen kracht durft uit te gaan. weer een heel matig City ook wat nu wel een beetje structureel begint te worden in de Champions League, succes kan je blijkbaar dus niet altijd kopen of City moet het nog omdraaien in de return. ik ben benieuwd iig maar het word moeilijk want die voorhoede van Liverpool maakt bijna altijd wel een goal

Guardiola word de beste coach ter wereld genoemd dus laat maar zien dat je dat ook echt bent dan in de return. na vandaag is iig Jurgen Klopp even de beste coach ter wereld

Mijn nek weer verrekt tijdens het juichen. Je zou denken bij de goal van the Ox, maar het was net daarvoor bij die zoveelste prachtige tackle van Milner. Complimenten schieten mij te kort, want dit soort spelers maken voor mij de wedstrijd. Wat een inzet, concentratie en leiderschap straalt hij uit en wat heeft hij het samen met Henderson goed dicht gehouden, ze stonden elke keer precies in de lijn van de pass.

Trent moet ik ook noemen, want iedereen kon weten dat Sane vs Trent ons zwakke punt was, maar uiteindelijk geen 1x in de problemen gekomen.

Voor de rest, super wedstrijd, je kan niet beter wensen als Liverpudlian :D

iig even een week niet dat gezeik over dat Guardiola de beste coach ter wereld is en spelers beter maakt door op elk detail te letten en ze volgens wiskundige methodes waar de wetenschap nog lichtjaren op achterloopt te laten spelen

5 april 2018 om 03:20

zeker City was voor veel mensen denk ik torenhoog favoriet vandaag maar Liverpool speelde echt heel sterk. ze hadden de arbitrage misschien een klein beetje mee maar als je naar het spel kijkt verdienden ze deze overwinning ook imo. City bracht veel te weinig en werd vooral in de beginfase van het veld geblazen

Niks nieuws onder de zon. Pep zijn ploegen leggen het meestal af in de top wedstrijden in Europa. Tenzij je natuurlijk de beste speler ooit en het beste middenveld ooit, en eigenlijk misschien wel de beste ploeg ooit hebt, dan win je nog eens wat.

Klopp loopt verder uit op Guardiola head to head. Wat een fenomeen.

5 april 2018 om 00:47

genieten idd! een sympathieke vent die ook oprecht mee leeft met zijn ploeg en het maximale uit zijn spelers haalt. toen Salah gehaald werd begrepen veel mensen niets van die aankoop, maar kijk hoe die nu speelt. beter dan ooit en dat hebben alle coaches voor Klopp niet voor elkaar gekregen met hem. hij was altijd wel dreigend en goed maar nooit zo productief als nu

ik heb ook het gevoel dat Klopp het voetbal niet moeilijker maakt dan dat het is en dan het spelplezier voorop staat, waar Guardiola er bijna een soort van hogere wiskunde van wil maken

Wat een domme mensen hier om Pep opeens belachelijk te maken terwijl die man heel PL kapot speelt. Dit Liverpool heeft ook gewoon altijd gefaald wanneer het zover komt. Met klopp als trainer, ze hebben nog geluk gehad met de grens vandaag en mogen nog echr niet juichen. Mensen haten Guardiola zo erg hier niet normaal ' als hij niet de beste coach is wie dan wel? Als Klopp zo goed was dan stond zijn Liverpool ook wel gwn bovenaan in de competitie' strax win je niet eens de CL en in de competitie ook niks en dan wt gaan mensen roepen? Oh die ene wedstrijd haden we city gepakt hou toch op. Liverpool deed het goed maar had ook gwn geluk mee' en elke trainer maakt fouten maar sorry oor wie is dan de beste trainer want hoe city het hele jaar speelt heb ik Liverpool maar paar wedstrijden zien doen. Plus zijn mensen die hier ook weten dat wnr het erop aankomt falen ze ook altijd en die vergelijking Salah en KDB is gwn belachelijk - aanvallers krijgen altijd de vleugels mee omdat ze meer scoren maar dat ga je toch niet helemaal als maatstaf gebruiken tegenover KDB. Je moet gwn naast doelpunten de rest meenemen en city staat in de PL gwn bovenaan al doet Salah gwn heel goed maar maak een eerlijke vergelijking en niet oh hij scoort 29x dus hij is beter pff beetje dom allemaal

5 april 2018 om 10:47

Volledig mee eens. Pep Guardiola blijft een bewezen toptrainer, zo niet de beste van de wereld te zijn. Zo'n 3-0 nederlaag was een incident en het geluk zat Man City totaal niet mee met buitenspel goal van Salah en goal van Jesus afgekeurd door buitenspel van Sane, wat geen buitenspel was.
Bijna iedere keer als Guardiola verliest, hoor gelijk de haters roepen dat hij overschat is.

Daarbij won won Man City thuis nog gewoon met 5-0 van Liverpool.

5 april 2018 om 15:00

een incident? noem mij de laatste keer dat Manchester City een memorabele prestatie in de Champions League neerzette

wat Guardiola betreft. leuk dat je de Premier League kapot speelt maar dat mag ook wel als je een miljard uitgeeft aan spelers. United heeft ook aardig veel uitgegeven maar voor de rest denk ik dat geen enkele Premier League club tot nu toe in de buurt komt van wat Guardiola aan spelers heeft mogen uitgeven.

Europees faalt hij iig weer hopeloos en dan kan je zeggen dat is een incident maar de laatste keer dat hij echt succesvol was in Europa was met Barca dat op dat moment het beste team ter wereld had en natuurlijk Messi, de beste speler ter wereld

Heb de wedstrijd niet kunnen zien omdat hier in huis Barcelona de boventoon voert, maar wat heb ik genoten toen ik de uitslag zag zeg! Daarom heb ik fragmenten teruggekeken. Het is te hopen dat Salah geen ernstige blessure heeft opgelopen, want dat is toch de aanvaller waar je het van moet hebben tegen de echt grote ploegen. Misschien kan je hem volgende week nog missen, maar verderop in de Champions League niet. Goed gezien van Klopp om Oxlade op de vleugels te zetten na het vertrek van Salah. Er kwam meer variatie in het spel, waardoor Manchester City niet kon herstellen van de klap die haar overkwam. Genieten geblazen en nauwelijks woorden voor. Als wij door stoten maken we tegen elk team kans (haha, want ik had beloofd dan niet meer negatief te doen over Liverpool).

Kleine, maar niet onbelangrijke kanttekening: de grens die Salah in buitenspel door liet gaan, vlagde in de tweede helft Sane ten onrechte minimaal eenmaal terug vanwege vermeend buitenspel. Werden twee doelpunten uit die situaties gemaakt. En dan is 3-0 even iets anders dan b.v. 2-1. Al was Liverpool de eerste helft in een geweldig tempo Man. City kapot aan het lopen, en hield het de tweede helft de poort prima gesloten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren