Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Johan Derksen: ‘Hij is moreel verplicht om bondscoach van Oranje te worden'

Laatste update:

Ronald Koeman is woensdag gepresenteerd als nieuwe trainer van Barcelona, waardoor de KNVB op zoek moet naar een opvolger van de bondscoach. Johan Derksen vindt dat Louis van Gaal de beste kandidaat is om keuzeheer te worden bij het Nederlands elftal. Derksen stelt in de studio van Veronica zelfs dat Van Gaal het moreel verplicht is om terug te keren bij Oranje.

"Ik wil hem er hartelijk mee feliciteren, want dit was zijn droom", opent Derksen over Koeman. "Als hij het niet gedaan had, had hij er de rest van zijn leven spijt van gehad. Het is misschien een beetje lullig, omdat hij eerst zou blijven, maar alleen de KNVB kan zichzelf wat verwijten. Zij hebben de clausule toegestaan. Hij heeft het volste recht om voor Barcelona te kiezen."

Derksen hoopt dat Van Gaal, die na het WK in 2014 afscheid nam van Oranje, terugkomt. "Geen paniek, want Van Gaal zou het over kunnen nemen", zegt de analist. "Hij zou wat terug kunnen doen naar Nederland. Ik vind eigenlijk dat hij het moreel verplicht is, omdat hij heel veel te danken heeft aan het voetbal. Daarom is hij miljonair geworden. En hij heeft altijd zoveel babbels, dan moet hij het nog maar laten zien. Hij zou het uiteraard heel goed kunnen."

Ook andere namen passeren de revue bij Veronica. "Ook Bert van Marwijk zou het kunnen, eventueel met zijn schoonzoon Mark van Bommel. Maar Wim Kieft en ik zijn ook voor het duo Henk Ten Cate en Ruud Gullit. Geen enkel probleem, die kunnen dat foutloos invullen", besluit Derksen, die vervolgens het woord geeft aan mede-analist Kieft. Volgens laatstgenoemde is Peter Bosz, de huidige trainer van Bayer Leverkusen, in ieder geval niet de ideale kandidaat.

"Ik vind Bosz nog niet een bewezen toptrainer", zegt Kieft. "Het is me allemaal net te naïef nog steeds, de manier waarop hij voetbal ziet en graag wil spelen. Ik heb dat ook gezien in die wedstrijd tegen Internazionale (2-1 verlies in de kwartfinale van de Europa League, red.). Ik zou Ten Cate en Gullit een hele goede combi vinden. Ik denk dat Ten Cate echt een heel goede trainer is. Ik denk dat hij ook goed ligt bij de spelers. En Frank de Boer? Ik zou het hem gunnen, maar als ik zie hoe hij het de laatste jaren niet goed gedaan heeft, dan zou ik het niet verdiend vinden, momenteel."

Volgens Frans Hoek is Van Gaal de ideale opvolger van Koeman. De voormalig keeperstrainer, die meer dan een decennium samenwerkte met Van Gaal, vindt de ex-bondscoach ‘de meest zekere keuze’. "Ik denk dat dit ook wel een groep is waar Louis het uitstekend mee zou kunnen doen", vertelt hij aan De Telegraaf. "Een jonge groep, de meeste spelers hebben nog niet heel veel gewonnen. Ik denk dat hij, als hij ook wil en de motivatie er is, in staat is om ook van dit team iets moois te maken."

Wie moet de opvolger worden van Ronald Koeman bij Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap niet waarom ik niemand hoor zeggen dat Antonio Conte de perfecte kandidaat is.

18 augustus 2020 om 22:26

Omdat hij coach is van inter? Alsof hij dat gaat opgeven voor een ek met een minder salaris bij een land waar hij geen binding mee heeft.

18 augustus 2020 om 22:26

Omdat hij dat niet is?

18 augustus 2020 om 22:27

Ik kan wel 12 miljoen redenen per jaar verzinnen...

18 augustus 2020 om 22:35

Nou ga je gang. Zullen we beginnen met 1 jaar?

18 augustus 2020 om 23:54

@ArsenalFanehv

Volgens mij is de betekenis van die comment aan je voorbij gegaan.

19 augustus 2020 om 10:09

Dan dwalen we wel heel ver af. Conte speelt weliswaar redelijk aanvallend voetbal. Maar representeert nog altijd de Italiaanse school/cultuur. Een coach moet ook passen bij een land en cultuur. Iemand als Wenger vind ik dan meer passen, gezien zijn spel met Arsenal in het verre verleden en de Nederlanders met wie hij gewerkt heeft (bergkamp, Gio, van Persie)

Komt Johan weer met mensen een morele plicht aan praten. Als Louis het wil prima anders niet. Ik hoop gewoon dat het niet de Boer of een van Bommel wordt die er allebei weinig van kunnen.

18 augustus 2020 om 23:33

Ik hoop op de Boer en van Bommel. Dat gaat echt genieten worden, vooral met Seedorf als tweede assistent.

18 augustus 2020 om 23:38

En toen ontwaakte ik van mijn nachtmerrie.. haha

19 augustus 2020 om 00:03

De Boer, van Bommel, van Bronckhorst en Cocu. Die hele generatie coaches is gewoon van een troep niveau en zouden niet eens in aanmerking mogen komen todat ze zich een keer met mooi voetbal bewijzen of in ieder geval iets presteren buiten de Eredivisie.

19 augustus 2020 om 08:18

Gio is samen met vgaal de enige die weet hoe je prijzen moet pakken. Verwacht dat het een van deze 2 wordt. Naast hen zijn er helaas geen geschikte kandidaten.

19 augustus 2020 om 08:57

En ik maar denken dat de Boer vier keer op rij kampioen was geworden met Ajax.

19 augustus 2020 om 09:02

Met mooi voetbal win je geen wedstrijden. Voetbal is een op resultaatgerichte sport, geen theatervoorstelling.

19 augustus 2020 om 09:04

Vind dat jullie nogal snel oordelen over Van Bommel. Heeft nog maar 1 jaar gecoacht en was het eerste half jaar erg goed bezig. Helaas na de winterstop stukken minder, maar bij dat PSV was elke coach mislukt. Natuurlijk komt hij (nog) niet in aanmerking voor Oranje, maar potentie heeft ie zeker.

19 augustus 2020 om 09:37

gio heeft juist de minste prijzen gewonnen xd, en zelfs dat is meer aan Kuyt te danken.

19 augustus 2020 om 08:22

Daarbij snap ik niet waarom het altijd een coach moet zijn van de Hollandse school? Ik zou graag eens een coach willen zien die geen Nederlandse club voorkeur heeft en gewoon jongens selecteerd op positie en kunnen, en iemand die de telefoon oppakt om gasten als Goosens kan overhalen om uit te komen voor Oranje...

19 augustus 2020 om 09:31

Het is gewoon zijn mening. Dat hij er zo in staat, hoeft niet te betekenen dat dat ook het geval is bij een ander. Maar goed, in deze context is het natuurlijk onzin dat Van Gaal een morele plicht richting Oranje heeft. De man was nog niet zolang geleden bondscoach en is om en nabij met pensioen. Een man van 69 jaar heeft geen enkele morele plicht meer met betrekking tot de arbeidsmarkt.

19 augustus 2020 om 10:31

Sirius, erger nog, sinds het 'NSB-verhaal' lijkt het mij niet dat Johan Derksen nog een groot platform heeft om anderen op morele plichten te wijzen. Derksen zelf heeft duidelijk gemaakt dat moraliteit een lachertje is. Want hij blies hoog van de toren dat hij 'nooit meer' naast Nsb'er Genee ging zitten en zijn contract zou inleveren, maar toen John de Mol (slimme man is dat toch) hem contractueel onder druk zette bleken zijn principes helaas voor hem veel te duur. En dus gaat hij gewoon weer naast de man zitten die hem, naar zijn zeggen, compleet genaaid heeft en, kennelijk, een landverrader is. En deze man is dan nu de Hoogleraar Moraliteit van ons land? Ik dacht het niet he!

19 augustus 2020 om 09:39

Precies, hij kan het gewoon niet over zijn lippen krijgen om te zeggen dat hij vindt dat Louis de beste kandidaat is om het doen...

Louis van Gaal is het voetbal helemaal niks verplicht. Zijn enige morele plicht is hetgene doen waar hij zich goed bij voelt. Ik vind dat wij met zijn allen meer moreel verplicht zijn om daar respect voor te hebben, want juist dankzij Van Gaal heeft Nederland de afgelopen 30 jaar nog een naam in het voetbal. Nare enge man deze Derksen.

18 augustus 2020 om 22:44

Vooral in 2002 met de beste selectie ooit. Hou toch op. Van Gaal is wel een beetje een proleet niet

19 augustus 2020 om 03:24

die selectie was al op de terugweg en klaar om vervangen te worden door robben, sneijder, vaart, persie. die selectie was op zijn best in 98 en 2000 maar 2x op rij in de halve finale eruit vliegen en1x thuis was die hele generatie geknakt. met dank aan frank de boer die 2x een penaltie mist in 1 halve finale

19 augustus 2020 om 09:04

88 had de beste selectie. Zij konden wel een toernooi winnen.

18 augustus 2020 om 23:07

ik ben blij dat Derksen dit zegt. ik zit niet op Van Gaal te wachten en de man is wel zo tegendraads dat als Derksen zegt dat het een verplichting is dat hij meteen nee zegt tegen de Knvb

18 augustus 2020 om 23:25

Een van de beste trainers die wij hier ooit hadden Japie , ik hoop echt dat hij het wordt een toptrainer is het

18 augustus 2020 om 23:37

dat zeker maar ook een van de meest vervelende persoonlijkheden die we onder de trainers hebben gehad imo. ik vind het een goede coach maar daarnaast ook een hele nare kerel en zijn respectloze gedrag irriteert me altijd mateloos

19 augustus 2020 om 00:07

Maar is dit niet precies wat ze bij oranje nodig hebben? Ik weet nog toen van Gaal net aangesteld werd als bondscoach in 2012, 1 van de eerste dingen die hij duidelijk maakte: oranje is niet top. Vervolgens: sneijder moet beter zijn best doen. Deze 2 dingen kon ik echt respecteren, want iedereen wist onder hem wat er verwacht werd en jongens als sneijder moesten beter hen best doen. Is Louis momenteel de beste keuze? Ik weet het echt niet, maar ik zou het zelf niet erg vinden. Rijkaard zou ik ook polsen trouwens.

19 augustus 2020 om 06:37

Dat hij jou irriteert vind ik totaal niet relevant hij is een van de weinige trainers die de kwaliteit van de spelers feilloos inschat , als je derde wordt op een WK met zo’n selectie als hij dan ben je imo een toptrainer de rest zal mij jeuken .

19 augustus 2020 om 09:05

Rijkaard wil geen coach meer zijn.

19 augustus 2020 om 09:06

3e worden is hetzelfde als niet meedoen. Het gaat maar om 1 plaats.

19 augustus 2020 om 09:43

Dat het nare kerel is hoor je vooral van journalisten en roeptoeters. Spelers lopen doorgaans met hem weg, erkennen zijn vakmanschap en oog voor detail.

19 augustus 2020 om 09:56

@Patrick. Absoluut niet mee eens, ik mis het oranje legioen ondertussen toch wel! Altijd veel gezelligheid en samenhorigheid, kunnen we in deze donkere tijd wel gebruiken!

18 augustus 2020 om 23:14

Johan Derksen heeft verstand van een hele boel zaken, maar niet van voetbal.

19 augustus 2020 om 00:28

Oh, welke dan? Ik ben echt benieuwd. Ik ben van mening dat Derksen de morele verplichting heeft om wat terug te doen voor Nederland. En dat is terug kruipen in zijn grot in Grollo alle communicatie uitbannen en de grot niet meer uit komen. V. Gaal zou een goede keuze zijn maar die is niets verplicht.

19 augustus 2020 om 02:01

Kruip jij ook in je grot, daar hebben we veel meer behoefte aan. Dat jij hem het aanzien niet waard vindt, kan die 800.000 kijkers per week weinig schelen.

19 augustus 2020 om 12:05

Bijvoorbeeld van muziek. Zijn programma over blues is fantastisch en zijn pioniers van de Nederpop is ook erg leuk. Ik vind Derksen zelfs een stuk leuker als het niet over voetbal gaat.maargoed, dat is een beetje een offtopic discussie. Ik ben het volledig eens met je laatste zin. Dat is ook een van de weinige Nederlandse trainers die ik echt goed vind op dit moment, als je verder kijkt wat er aan beschikbare (met de nadruk op beschikbare) opties zijn dan is het niet veel soeps.

19 augustus 2020 om 09:32

Nou ja, veel belangrijker is dat Louis van Gaal inmiddels 69 jaar is. Op de arbeidsmarkt heeft meneer geen enkele plichten meer. Hij heeft gewoon een pensioensgerechtigde leeftijd. Bovendien is de man al twee keer bondscoach geweest waarvan de laatste keer nog niet eens zolang geleden.

Is die man niet te hard van zijn trap gevallen? Komt echt veel onzin nu. Zijn netwerk is ook beperkt qua namen

18 augustus 2020 om 22:35

Het hele netwerk waaruit de knvb kan vissen is klein.. weinig geschikte kandidaten, misschien v gaal dan nog wel de beste.

Zou als knvb zijnde toch echt mn best doen om wenger aan te trekken speelt altijd aanvallend leuk voetbal weet altijd het maximale uit jonge spelers te trekken

18 augustus 2020 om 23:14

Ik denk dat communicatie een reden zou kunnen zijn om geen buitenlandse coach aan te stellen. Communiceren in eigen taal lijkt mij vrij belangrijk bij de nationale ploeg. Ik denk dat wenger ook geen Nederlands gaat leren voor deze rol

19 augustus 2020 om 01:33

Die jongens spelen allemaal in het buitenland, moet toch wel in het Engels de tactiek kunnen overbrengen? Daarnaast heeft wenger ook geen clubvoorkeur dus dat scheelt ook een hele hij is niet geselecteerd want hij is van ajax/psv/feyenoord discussie.

19 augustus 2020 om 03:25

wenger is ook vooral goed in het niet winnen van grote prijzen in de laatste 10 jaar van zijn carriere. fa cup tel ik niet. ook is hij goed in pakkie krijgen afgelopen 10 jaar in de champions league, soms met gigantische uitslagen. nee dank je

Het is een kwal van een vent, maar Van Gaal heeft het Nederlands voetbal ook een hoop gegeven. Wat mij betreft staat er helemaal geen schuld open. Mooie bedoeling: Koeman begripvol uitzwaaien na zijn contractbreuk en bovendien de toezegging dat hij bij Oranje zou blijven en intussen Van Gaal, die met een campingelftal en Arjen Robben vriend en vijand verraste met een 3e plek op het WK 2014, er met de haren bijslepen dat de natie moreel nog iets van hem tegoed heeft!!?

18 augustus 2020 om 22:42

Vooral in 2002 idd

18 augustus 2020 om 23:14

In 2002 was de KNVB ook schuld. De twee belangrijkste thuiswedstrijden tegen Portugal en Ierland begin september 2000 plannen, terwijl de selectie nog getraumatiseerd rondliep van het penaltydrama op Euro 2000 en het seizoen nog amper begonnen was.

18 augustus 2020 om 23:52

@falcao1984 / Dat inplannen doet de UEFA en niet de KNVB, toch?

19 augustus 2020 om 09:35

@falcao1984 - Nou ja, dat zijn leuke excuses, maar als je je als coach met zo'n selectie niet kwalificeert, kun je alleen jezelf de schuld geven. Dat geldt voor zowel de spelers als voor de verantwoordelijke (de bondscoach). Dat doet overigens niets af aan z'n kwaliteiten als coach, maar we kunnen moeilijk de (op dat moment) tekortkomingen van spelers en de staf afschuiven op de Knvb. Verder lijkt het mij zeer sterk (zoals Los Canario al aangeeft) dat de Knvb die wedstrijden inplant. De Knvb was in 2002 overigens een stuk capabeler dan in het afgelopen decennium en nu.

Giovanni van Bronckhorst mist in de Poll. Als Frank er op staat, dan moet Gio er ook op.

18 augustus 2020 om 22:39

in welk opzicht? Frank is nog een paar keer kampioen geworden..v bronckhorst heeft buiten 1 uitschieter niks speciaals gepresteerd.

18 augustus 2020 om 22:44

Met Feyenoord kampioen worden is echt wel heeeel speciaal. Was 18jaar geleden.die kampioenschappen van Frank kun je inmiddels wel wegstrepen tegen zijn matige buitenlandse prestaties.

18 augustus 2020 om 22:57

Tsja maar als het zo werkt hoeft Louis het ook niet te doen, die uitschakeling tegen Ierland 18j geleden doet nog steeds pijn maar zonder gekheid en ik probeer objectief te zijn, v Bronckhorst vind ik te soft, te veel zieltjes willen winnen en niet echt een overtuigende speelstijl waarbij ik zoiets heb van dat wil ik graag bij het NL elftal zien..

19 augustus 2020 om 09:55

Tsja, dan zou ik om de tegenovergestelde redenen bijvoorbeeld de Boer ook niet op de lijst willen zien: de Boer is te hard en kan niet met persoonlijkheden of 'moeilijke' jongens omgaan. Als iemand trouwens geen overtuigende speelstijl in weet te slijpen is de Boer dat wel.

19 augustus 2020 om 10:01

Niet helemaal met je eens, bij Ajax heeft hij wel degelijk een bepaalde speelstijl erin gebracht. Overigens heeft hij dit ook geprobeerd bij de clubs ná ajax. Dat het niet goed heeft uitgepakt, dat is een ander verhaal.

Morele verplichting? WTF? Ik zou het top vinden als Louis deze klus zou oppakken, maar dat moet geen morele verplichting zijn haha. Henk ten Cate lijk me ook een goeie, of Rijkaard en Ten Cate?

18 augustus 2020 om 22:42

waarom roepen er zoveel mensen om Ten Cate.. wat heeft die kerel eigenlijk gepresteerd en op basis waarvan zou hij bondscoach moeten worden, een jaartje Ajax? Jaren ervaring in de Arabische top? Ik stel voor dat Dickie zn stoute schoenen nog eens aantrekt

18 augustus 2020 om 23:24

ik sap het ook niet. Ten Cate was een jaar of 15 jaar geleden een belangrijke assistent coach bij Barca maar daarna heeft hij niks meer gepresteerd

18 augustus 2020 om 23:28

Precies.. in dat geval is Schreuder trouwens ook een goede kandidaat, die is ook voornamelijk een belangrijke assistent geweest. Ohnee die gaat al naar Barca of die kerel van Liverpool!

18 augustus 2020 om 23:39

Martijn omdat Ten Cate een prima coach is, die prima resultaten kan overleggen bij zijn clubs en ook nog bijna kampioen was geworden. Ja hoor, want Dick Advocaat gaat Feyenoord in deze fase verlaten? 🤦🏾‍♂️

18 augustus 2020 om 23:54

Ahh, zo had ik het nog niet bekeken. Als het om prima resultaten gaat en bijna kampioen worden, dan zitten we erg goed in de slappe was wat betreft kandidaten! Dan zie ik persoonlijk nog het liefst Henk de Jonge of Koster. Dick was natuurlijk sarcasme..

19 augustus 2020 om 00:07

Dickie wil je niet hebben. Die krijgt na een paar maanden een zak met geld aangeboden vanuit China of het Midden Oosten en is gelijk pleite. Wat betreft Ten Cate begrijp ik het ook niet. Buiten een jaartje Ajax heeft hij bij geen enkele noemswaardige club gewerkt.

19 augustus 2020 om 00:08

Oeh oeh bijna kampioen als graadmeter. Dan ga ik voor Arne Slot.

19 augustus 2020 om 00:17

Ik ben nog steeds geen voorstander van ten Cate, maar hier moet ik hem wel even verdedigen, hij heeft wel bij Barca en Chelsea gewerkt, toch redelijk noemenswaardig. Daar was hij echt de meest gruwelijke assistent-trainer..

19 augustus 2020 om 08:42

Uit waaruit blijkt dat Ten Cate een goede coach is? Hij was een goede assistent maar als hoofdcoach nergens potten kunnen breken.

19 augustus 2020 om 09:48

De enige reden die ik kan bedenken is dat Ten Cate wellicht Frank Rijkaard zover zou kunnen krijgen om het samen te gaan doen?

19 augustus 2020 om 10:04

@janta; ik ben geen groot fan van het idee van ten Cate als bondscoach, maar stellen dat die man nooit wat gepresteert heeft geeft wel aan dat je zijn carriere niet bewust hebt meegemaakt. Beetje historisch perspectief zou je sieren: - 6e met sparta en de bekerfinale - 5e en 3e met vitesse - Uerdingen klote, kampioen in Hongarije - 4e met Nac. zn werk als assistent en zn werk in Azie laat ik even achterwege, maar een coach die dit vandaag de dag voor elkaar zou krijgen bij middenmootclubs in de eredivisie zou al lang als kroonprins bestempeld worden.... en dan laat ik de attractieve manier van spelen nog eens achterwege.

19 augustus 2020 om 14:25

Hij heeft een goede en duidelijke stem. Komt over als de boezemvriend van elke speler. Ook niet onbelangrijk

Ronald Koeman is de bondscoach geworden omdat dat simpelweg een grote naam is in de voetballerij. Naar mijn idee een logische keuze, maar degene die de opmars van het NL elftal heeft ingezet is toch echt...... Fred Grim. Ik vond Fred Grim destijds ook nog leuke elftallen opstellen en zag goed voetbal. Nu is Fred Grim natuurlijk een keuze waarbij je je vraagtekens kan zetten, maar is dat ook niet het geval bij Ruud Gullit en Henk ten Cate? Om over F. de Boer nog maar te zwijgen. Waarom moet het eigenlijk een grote naam zijn? Voorbeelden zat van coaches die geen grote naam als voetballer hadden, maar wel een grote naam als coach hebben opgebouwd. Uiteraard kan je wel naast bijvoorbeeld een Fred Grim een grote naam zetten om de grote jongens te managen. Zet daar bijvoorbeeld een Clarence Seedorf naast en de kleine naam van Fred Grim is daarmee verholpen.van Gaal lijkt mij ook een goede optie, maar denk niet dat hij dit nog wilt doen. Alsjeblieft geen M. van Bommel, P. Cocu, of B. van Marwijk.

18 augustus 2020 om 22:47

Helemaal mee eens, vooral niet die laatstgenoemde namen aub. Misschien wordt het nog iets met Davids? Wordt tijd dat er eens wat oud-voetballer met trainerstalent om de hoek komen kijken, de goede coaches worden steeds ouder, en de rest is maar mager, zonder echt eigen ideeën en autoriteit zoals Dick en Louis.

18 augustus 2020 om 22:50

Davids zou misschien kunnen als een van de assistenten van Van Gaal.

Wellicht een rare gedachte, maar waarom niet eens een balletje opgooien bij Pocchettino? Zou mijns insziens prima met deze spelersgroep overweg kunnen.

18 augustus 2020 om 22:49

Vond de manier van spelen van Spurs vorig jaar nou niet bepaald hoogstaand. Meer geluk dan wijsheid.

18 augustus 2020 om 22:53

Waarom zou je een buitenlandse coach willen? Denk jij echt dat die gast de eerste 30 spelers van Nederland kent? Natuurlijk niet! Gewoon een Nederlander aanstellen die het Nederlandse voetbal kent.

18 augustus 2020 om 23:00

Ik snap sowieso niet dat dit uberhaupt gewenst en toegestaan is... een buitenlandse coach. Spelers NL, coach ook NL. En m.i. moet dit ook voor ieder ander land gelden.

19 augustus 2020 om 10:11

Zo ver zou ik het niet trekken maar ik denk wel dat het beter is voor alles en het sfeertje dat iedereen gewoon dezelfde taal praat en liefst eentje die hun eigen is.makkelijker om iedereen aan te spreken, makkelijker om een idee over te brengen, iedereen kent elkaar al jaren, mentaliteit van dat land (om het niet enkel over Oranje te hebben), krijg je geen kliekjes coach en spelers etc.

Sorry, ik vind ze allemaal niet veel. Zeker van Gaal, alsjeblieft zeg. De Boer is er totaal niet aan toe. Ten Cate heeft altijd iets van een sjacheraar. Bosz is flauwekul op dit moment.. manman
Beetje moe van die gasten allemaal. Is er nog wat anders alstublieft??

19 augustus 2020 om 08:25

Het zijn momenteel wel de beste opties die Oranje heeft, en dan doel ik op vGaal en Bosz. De rest zou ik idd niet aan beginnen.

19 augustus 2020 om 09:42

Ik vraag me sowieso af of het slim is om een bijna gepensioneerde voor de groep te zetten. De komende tijd wordt het door de corona allemaal erg hectisch. Je hebt dus niet alleen een coach nodig die de ploeg op korte termijn klaar kan stomen, maar iemand die voort kan bouwen op wat er momenteel al aan een fundament staat en ook over een lange(re) termijn wat kan betekenen voor dit Oranje. Het is eigenlijk al heel erg vreemd dat de Knvb daar schijnbaar uberhaupt nog niet over heeft nagedacht, want het was sowieso best aannemelijk dat Koeman na het EK zou stoppen.

Hoop ook heel erg op van Gaal. Die wil ook spelen zoals Bosz, maar is ook realist. En hij zorgt voor duidelijkheid, structuur en zorgt dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Maar ik ben bang dat hij niet meer wil. Misschien omdat het slecht een jaartje is wil hij het.

19 augustus 2020 om 09:45

Enerzijds mee eens, maar Van Gaal is al 69 jaar. Het wordt de komende tijd natuurlijk wel hectisch met het komende EK, de WK kwalificaties, eventuele Nations League e.d. Dan zie ik liever iemand die zich voor een wat langere tijd aan Oranje kan verbinden. Het is alleen zo enorm zuur dat de trainersopleiding redelijk gefaald heeft in de afgelopen jaren, want buiten een enkeling zijn het nog steeds de oude coaches die de dienst uitmaken in Nederland. Dan kunnen we wel stellen dat we drastische veranderingen moeten toepassen in de trainersopleidingen en zeker die van het Coach Betaald Voetbal.

Louis van Gaal is helemaal niets moreel verplicht. Maar zou hem wel het allerliefst als bondscoach zien. En ik denk met mij de meeste Nederlandse voetballiefhebbers.

ik hoop echt niet dat het Van Gaal wordt. ik ben wel een beetje Van Gaal moe inmiddels. het is een vakman maar ook een erg asociale, arrogante man die volwassen mensen behandeld als kleine kinderen en die altijd de aandacht op zichzelf wil vestigen ipv de spelers de shine te gunnen

19 augustus 2020 om 00:02

@Japie_Krekel

Dat is de kracht van Van Gaal Japie haha net als bij Mourinho alles uit de kast halen om de druk bij de spelers weg te halen, de rest is geschiedenis wat beide coaches hebben gewonnen

19 augustus 2020 om 08:26

Ik denk dat Japie en Louis ooit samen op de basisschool in een klas hebben gezeten en daar door Louis behoorlijk is gepest. Asociale en arrogante man zijn nog al bewoordingen die zelden gebruikt worden en die je alleen gebruikt voor mensen die je persoonlijk kent en waar van je weet hoe haar of zijn karakter in elkaar zit. Afijn ik ben op dit moment een voorstander voor van Gaal als bondscoach zo ruim 9 maanden voor het komende EK hebben wij als elftal iemand nodig die binnen de korte termijn een klus op het eindtoernooi kan klaren. Daarbij is van Gaal een echte peoples manager en een met een bulk aan ervaring. Alsmede een van de beste trainers in Nederland. Na het EK kan dan gekeken worden om een bondscoach te zoeken voor de lange termijn trainers als de Boer of van Bronckhorst.

19 augustus 2020 om 09:47

Van Gaal is wellicht arrogant en een beetje narcistisch, maar asociaal is hij absoluut niet.

Dit gaat een enorm probleem worden. Louis van Gaal gaat hier niet meer instappen, Peter Bosz is geen winnaar, Frank de Boer laat zijn ploeg hopeloos voetbal spelen zonder resultaat, Mark van Bommel heeft ook gefaald bij PSV, Ten Cate en Gullit bijna overal gefaald als trainer. Succes met het vinden van een opvolger. Koeman was de juiste man!

Ja de goede spelers hebben we, maar geen goede trainers op dit moment. Ik ben benieuwd welke konijn ze uit de hoge hoed gaan toveren!

Tsja... lastig...ik zie hier vooral speculaties en ik zie hierboven de naam van ten Cate met Gullit voorbij komen, lijkt me niet onaardig, zou dat iets zijn in combinatie met Frank Rijkaard? Geen idee wat de beste man nu doet, maar dat was in hun Barca tijd toch een gouden duo, Gullit ligt ook goed in de groep vanaf zijn tijd met Advocaat. Ik opper ook maar wat en heb dit nog nergens voorbij zien komen.. Bosz, de Boer lijken me vooralsnog ongeschikt, vind Bosz met name veel meer een clubtrainer, iemand die echt tijd nodig heeft om de selectie te laten spelen naar zijn maatstaven. De Boer heeft de afgelopen jaren echt te weinig gepresteerd en ik denk dat van Bommel in combinatie met van Marwijk de nodige argwaan oproept en niet de steun krijgt van het volk. Van Gaal is wel een beetje passé wat mij betreft, en om Dickie maar weer voor de groep te zetten is ook zo’n wanhoopsdaad. Dan vis ik even in de Nederlandse vijver nu, kan er verder weinig bedenken...
Buitenlandse coach ben ik op zich voor maar is zo niet des Nederlands, zoals België met die Martinez trekt me totaal niet. Wenger heeft de naam maar of dat nou echt een bondscoach is... Pochettino lijkt me hetzelfde verhaal als met Bosz.. en veel te duur. Ach wie weet kan de kleinzoon van Ernst Happel solliciteren. Kein geloel, fussballen!

Ik snap niet dat niemand bedenkt dat je nu juist een trainer nodig hebt die de nieuwe generatie begrijpt. De generatie De Jong/de Ligt/wijnaldum/van Dijk/memphis. Koeman heeft echt een omslag gemaakt wat dat betreft. Maar mensen als De Boer helemaal niet en ook bij Van Gaal heb ik het gevoel dat hij zou proberen om een vroegere versie van het Nederlands Elftal te maken. Er is de afgelopen jaren onder Koeman iets moois opgebloeid, ook buiten Oranje bij bijvoorbeeld Ajax, en bij Liverpool, iets moois tussen Nederlandse spelers. Je moet maar één ding willen bij de nieuwe coach, en dat is: dat hij dat kan zien en daarop voort kan bouwen. Dus niet De Boer. Niet Van Bommel. Wel Bosz. Wel Ten Hag. Misschien zelfs Van Bronckhorst. Niet Gullit. Wel Fräser. Van Gaal? Meh. Advocaat? Misschien voor één jaartje. Van Marwijk lijkt me te afwezig. Alfred Schreuder zou een goed idee zijn. Architect van het huidige Ajax, en het zou een mooie poets zijn die je Koeman nog kan bakken.

Geeneen van de alternatieven maakt me vrolijk. Het zijn ellemaal trainers die het of net niet hebben of die over de top heen zijn. Misschien is het nu tijd voor een buitenlandse trainer. Misschien zou Pochettino een optie zijn. Dat zou ik een echte stunt vinden.

Ik wordt echt ziek iedere keer als johan het over morele verplichtingen heeft. Morele kaart van de man zelf is nogal zoek maar heeft het niet moeilijk om andere ermee op te zadelen. Louis is helemaal niets verplicht

19 augustus 2020 om 00:52

Het is toch bizar, wat een hypocriet. Als hij zo principieel was geweest dan zou hij kritiek hebben geuit op Koeman, die hier Oranje en dus Nederland verlaat voor een buitenlands avontuur. Dan zou hij wel in de lijn van zijn denkwijze roepen dat Koeman alles te danken heeft aan Nederland en de Knvb en dat hij moreel verplicht zou zijn om bij Oranje te blijven ipv naar Barca te gaan, maar nee daar hoor je hem niet over. Wat een onzin kan deze man ook verkondigen zeg. van Gaal is niks verplicht! Het Nederlands voetbal mag van Gaal dankbaar zijn voor zijn werk als club en bondscoach.

19 augustus 2020 om 09:50

Hij slaat vooral de plank volledig mis. Het is overigens slechts zijn mening, dus in principe hoeven we het niet serieus te nemen, maar hij heeft het feitelijk gewoon totaal bij het verkeerde eind. Ten eerste was Van Gaal nog niet zolang bondscoach waarin hij het zeer verdienstelijk heeft gedaan. Op dat gebied is hij de Knvb werkelijk niets verplicht. Bovendien heeft Louis van Gaal een pensioensgerechtigde leeftijd van 69 jaar, dus ook op de arbeidsmarkt is Van Gaal niets verplicht aan wat voor partij dan ook.

Alsjeblieft niet Van Gaal. Begin eens aan de nieuwe garde, Nederlands of niet. Giovanni van Bronckhorst of Peter Bosz vind ik wel goeie opties. Over Ten Cate ben ik vrij neutraal over. Frank de Boer heeft zich nog niet genoeg bewezen.

19 augustus 2020 om 09:54

Laat ze die opleidingen voor Coach Betaald Voetbal eens helemaal door de mangel halen, want het feit dat we nog steeds terug moeten vallen op coaches die 30 jaar geleden al in de weer waren als coach, zegt alles over hoe gedateerd de Nederlandse trainersopleidingen zijn in die categorie. Ik zag een tijd geleden een documentaire of iets dergelijks en schijnbaar word je er vol gestampt met theorie en een tactiek word volledig gedetailleerd ontleed. Bovendien is de opleiding zeer eenzijdig op basis van de Hollandse school. Ze verheffen het tot een wetenschap, terwijl dat absoluut niet nodig is.

Ik denk dat Van Gaal misschien wel wil, maar alles hangt af van Truus.

Van Gaal zei jaren geleden dat hij de tijd nu meer met Truus wilde doorbrengen.

Waarom noemt niemand de naam van Aad de Mos? Zonder grap lijkt dat me een goed idee..de beste man is een voetbalgenie en heeft zichzelf allanf bewezen. Alleen voor het ek ff en daarna weer fris bloed?

Alles behalve de boer.
Van gaal is inderdaad het mooiste. Maar is van gaal bereid dit klusje te klaren ? Moreel is hij Nederland niks verplicht al hopen we wel dat hij gevraagd word en ja zal zeggen.

Koeman is/was de enige die een morele verplichting heeft richting het NL elftal. Selectieve verontwaardiging van Derksen (alweer..).

Van bronckhorst te weinig bewezen. Bosz is imo een trainer die te veel tijd nodig heeft om zijn speelwijze te introduceren. Ten Cate zijn kwaliteiten als hoofdcoach hebben mij onvoldoende overtuigd. De Boer moet zich weer bewijzen. Wenger met een goede Nederlandse assistent (Bergkamp?) zou een goede mix zijn voor de jonkies en vedettes. Toch is mijn ideale hoofdcoach Genee met derksen en gijp als assistenten.

Louis zou van mij bondscoach voor her leven mogen zijn en is m.i. ook de enige die het hoge niveau van Oranje onder Koeman vast zou kunnen houden. Dat gezegd hebbende, is de man -vooralsnog- met pensioen en heeft hij natuurlijk nu een prachtige erfenis bij Oranje die maar moeilijk is te overtreffen.Ik deel de mening van Kieft over Bosz, maar tegelijkertijd vind ik ook dat Oranje de bravoure moet hebben om attractief aanvallend voetbal te durven spelen. Sterven in schoonheid hoort er dan ook een beetje bij. Maar hij is niet beschikbaar.Ik heb op Ten Cate gestemd; ik vind dat hij een goede en realistische kijk op zaken heeft, degelijke strategische keuzes maakt en ik heb hem eigenlijk nooit op debiele keuzes kunnen betrappen. Iemand die met het beschikbare materiaal optimaal kan laten renderen. Gullit als tweede man ernaast en we kunnen gaan!Ik zou Frank het natuurlijk gunnen, want die man verdient eerherstel. Dit is een buitengewoon goede trainer die kan bouwen en viermaal op rij met een armoedig elftal de landstitel heeft gewonnen.De PSV-mannen Cocu en zeker Van Bommel acht ik te licht voor deze functie - die hebben écht nog niets bijzonders laten zien.Van Bronckhorst zou in de toekomst ook een goede kandidaat zijn, maar laat hem maar even Europese ervaring opdoen. Ik geloof niet dat hij door zijn avontuur in China een betere coach zal worden. Wel een rijkere!

Bosz afraden omdat het geen "bewezen topcoach" is om vervolgens te pleiten voor het duo Ten Cate & Ruud Gullit 😆.

Ga ‘t hem maar even zelf vertellen Johan! Wijs gelul. Ik snap ‘m ergens wel, maar Ronald zal hier uiteraard niet naar omkijken. Volledig terecht ook, Barca coachen blijft zijn aller, maar dan ook allergrootste wens die in vervulling lijkt te gaan. Het is hem van harte gegund!

Top comment geeft terecht aan dat Louis niets of niemand nog iets verplicht is, behalve zichzelf en Truus. Ga ik verder geen woorden aan vuil maken. Wel wil ik dit nog zeggen over "henk Ten Cate en Ruud Gullit": Hahahahaha! Bosz geen bewezen trainer en dan met deze twee boppers aan komen zetten. Om even te laten zien dat ie geen racist is?! Gullit is volstrekt waardeloos als analyticus, laat staan als trainer/manager en Henk heeft als hoofdtrainer veel minder bewezen dan Peter!

19 augustus 2020 om 06:47

Nou, ik denk niet dat dat is om te laten zien dat hij geen racist is. In de moderne definitie van racist ben ik waarschijnlijk een racist, en zelfs ik vind dat deze twee donkeren, Ten Cate en Gullit, een geweldige keuze zouden zijn voor het Nederlands elftal.

Van Gaal samen met Memphis Depay naar het EK. Sorry maar ik zie de samenwerking tussen die twee niet meer goedkomen. Dus wordt dat een EK van niks dan. Van Gaal moeten wij niet meer willen. Maar ondanks dat was het zeker een geweldige coach die veel voor ons heeft betekent in het voetbal

Het is toch wat, zeggen dat Bosz nog te naief voetbalt en Frank de Boer het niet zo best heeft gedaan en dan met Gullit aan komen zetten. Fantastische voetballer maar echt een totaal gefaalde coach overal. Zou die man zelfs als assistent een lachertje vinden. Van Gaal is al min of meer met voetbalpensioen. Laat het 1 van de jongere coaches het maar proberen. De Boer, Van Bronckhorst, Fraser. Helemala bij dit soort topics is het heerlijk dat we weer 17 mlijoen managers hebben in het land voor deze functie. Iedereen weet weer een andere

Nagelsman, klopp, Low, Bosz, van gaal mijn opties en als die niet willen of kunnen of te duur zijn. dan is voor mi je optie Ten cate en Gullit of Wenger en van Persie

Ik zou het erg entertainend vinden als LvG weer coach wordt, maar ik vrees dat zijn houdbaarheidsdatum aan het verlopen is. Veel betere opties zie ik helaas ook niet. Het moet sowieso een NL’se coach worden, die ook de spelers kent die tegen Oranje aanhangen én graag aanvallend wil voetballen. Wenger moet je echt niet meer aan beginnen. Dat is een legende, maar niet voor niets wilden Arsenal-fans jaaaren geleden al #Wengerout. De man is er niet jonger op geworden. Ook namens als Ten Cate en Gullit zijn onzin. Dan kun je net zo goed Martin Jol, Fred Rutten en Co Adriaanse ook noemen. Dat waren jaren geleden opties, maar dat is helaas verleden tijd. Dickie, Ten Hag en Bosz vind ik wel geschikt, maar die liggen gewoon vast. Voor Bruins Slot is het nog veel te vroeg. De nieuwe generatie coaches moeten nog veel leren en zitten niet echt in een lekkere flow. Daarvan zou ik Gio dan nog de beste optie vinden, omdat ik verwacht dat hij goed met egootjes als Depay kan omgaan. Gek genoeg verwacht ik dat ook van de sociaal sterke Ron Jans. Wat mij betreft lijken me Gio en Jans op dit moment de beste combi. Wellicht een contract voor 1 jaar, zodat je na het EK van volgend jaar kan bekijken of je verder wil richting het WK of dat er dan betere opties voorhanden zijn!

Laat ik voorop stellen dat ik het toe zou juichen als Van Gaal het doet. zelfs als ie het alleen doet door het EK en dan het stokje doorgeeft. Geweldig zou dat zijn maar wie is Johan Derksen wel niet om te stellen dat Louis een morele plicht heeft om in te stappen? Kom op zeg wie denkt Derksen wel niet dat hij is de nieuwe Johan Cruijff ofzo?van Gaal is niets en niemand verplicht iets te doen waar hij geen zin in heeft. Die man is met pensioen en daar heeft hij alle recht toe. Als ie wil mag ie zo instappen maar als hij liever bij zn vrouw thuis op de bank het EK wil volgen is dat zn goed recht en kan ik me ook goed voorstellen. Daar heeft Derksen niets mee te maken.

Ten Cate met Ruud Gullit vind ik wel een mooie combi. Twee charismatische trainers die respect krijgt uit de groep en ook de maniertjes en cultuur van deze huidige Oranje lichting snapt.

Hahahaha Louis heeft er toch zelf voor gezorgd dat hij zo een succesvolle coach is geworden en dus miljonair🙃 Derksen heeft een plicht om met pensioen te gaan

Maar Johan, Koeman heeft alles aan de Nederlandse opleidingen te danken! Moet hij dan volgens jou geen Nederlandse club coachen?

Spelers moeten voor Nederland kiezen ipv Marroko, maar voor coaches geldt dit niet?

19 augustus 2020 om 10:34

Goed punt. Derksen heeft een stokpaardje ontwikkelt waar bij hij vindt dat mensen een morele verplichting hebben om iets terug te doen voor het land waarin ze zijn geboren en opleiding hebben genoten. De personen op wie hij doelt betalen vermoed ik ook gewoon belasting en hebben wellicht niet 1 dag gebruik gemaakt van de sociale verzekeringen, dus hoezo dan?!

We hoeven in elk geval geen buitenlandse trainer. Er zijn genoeg werkloze nationale coaches met een schat aan ervaring die zo in kunnen stappen, en geen last meer hebben van torenhoge financiã«le eisen. Van Gaal is natuurlijk de eerst aangewezen kandidaat, daarover bestaat geen twijfel. Advocaat zou ik het ook toevertrouwen, maar die is op zijn plaats bij Feyenoord. Ten Cate/gullit lijkt me een interessante combinatie; dan sla je ook twee vliegen in 1 klap, want je bent direct af van het gezanik dat er geen niet blanke coach de job aan kan. Zou dus een baanbrekende stap van de Knvb zijn. Dan is er nog Bert van Marwijk. Zonder familie er bij, zou hij het ook aankunnen. Al is bij hem voorzichtigheid de moeder van de porseleinkast. Geen slechte eigenschap, overigens, maar met b.v. Van Gaal heb je meer kans op avontuur. Voor Peter Bosz is het nog veel te vroeg. Ik ga met Kieft mee in zijn stelling dat hij eerst nog maar eens moet bewijzen een echte toptrainer te zijn. Ondanks dat ik een groot fan ben van de manier waarop hij zijn teams laat spelen, heeft hij nog steeds te veel last van naã¯viteit. En die eigenschap is niet bevordelijk voor topprestaties. Over Frank de Boer kunnen we kort zijn: gewogen en veel te licht bevonden. Daarnaast, slaapverwekkend voetbal zonder punten. Dus die moet je nooit en te nimmer loslaten op Oranje.

Ik ben fan geweest van het duo Henk ten Cate en Frank Rijkaard, twee die elkaar leken aan te vullen. De een wat strenger, de ander wat charismatischer. Ruud Gullit vond ik op prima bij Feyenoord op de aankopen na. Hij heeft Dirk Kuyt gelanceerd door de focus op doelpunten te leggen ipv hard te werken. Alleen Gullit als trainer is te licht, daar horen mensen naast te staan die het vuile werk opknappen.

Nou wordt 'ie mooi zeg. Louis van Gaal is volgens Derksen min of meer moreel verplicht om bondscoach te worden omdat hij dankzij het Nederlandse voetbal miljonair geworden is en hij veel aan het voetbal te danken heeft? Volgens mij heeft Van Gaal gewoon een salaris gekregen dat hoort bij een toptrainer (ik meen me zelfs te herinneren dat bondscoaches bij de Knvb minder dan een internationaal marktconform salaris ontvangen, maar dat weet ik niet helemaal zeker). En Van Gaal heeft genoeg gedaan voor het Nederlandse voetbal, die staat echt niet bij het Nederlandse voetbal in het krijt ofzo. Als Van Gaal bondscoach zou willen worden, dan moet hij dat vooral doen omdat hij daar zelf zin in heeft en hij erin gelooft dat hij het elftal nog eens naar grote hoogtes kan tillen, maar moreel is hij tot helemaal niets verplicht.

19 augustus 2020 om 10:56

Ja stuitend. Derksen krijgt uiteraard ook geen tegengas van die meid. Als straks Genee er weer zit, zal het verwacht ik niet anders zijn, omdat Genee vanaf nu wel twee keer nadenkt voordat hij iets zegt. Kortom Derksen kan roepen wat ie wil, als het maar niet over zwarte piet gaat

Ten Hag en Bosz zijn niet beschikbaar, en persoonlijk vind ik dat de Boer en van Bommel er nog niet klaar voor zijn om bondcoach te worden. Als de verhalen echt kloppen dat Wenger serieus belangstelling heeft in de job is hij voor mij de eerste keuze als bondcoach, waarbij ik ook van mening ben dat het helemaal niet zo slecht is om een buitenlander aan te stellen. Hij brengt een ander soort topsport mentaliteit met zich mee en begrijpt het Nederlandse voetbal.

Echt weer zo'n typische Derksen uitspraak. V. Gaal hoeft zich nergens toe te verplichten want die heeft zijn sporen meer dan verdiend en laat hem lekker van zijn pensioen genieten.

19 augustus 2020 om 15:05

@ Jantaik wou net zeggen, en ik vind het nog ironischer omdat hij van Gaal altijd met de grond gelijk maakt als persoon bij elke gelegenheid die hij krijgt.

Van Gaal gaat het zeker NIET doen,laat de man lekker van het leven genieten in Portugal.
Dat snorremans graag wil dat Van Gaal het gaat doen is vooral om snorremans te doen zodat hij hem bij elke gelegenheid weer kan afzeiken,want snorremans heeft al jaaaaaaaaren shit over Van Gaal gegooid.
Snorremans moet gewoon eens zijn waffel houden en plaatjes gaan draaien in dat achterlijke dorp waar hij woont.

Ruud gullit moet de nieuwe bonscach van oranje het nederlans elf tal worden 2020 2021 martin jol moet de nieuwe bonscach van oranje het nederlands elftal worden 2020 2021 Henk ten Cate moet nieuwe boncach van oranje het nederlands elftal worden 2020 2021

Op basis van wat moet Gullit de nieuwe coach worden , ik kan niets positiefs bedenken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren