Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jerdy Schouten debuteert in definitieve selectie Van Gaal

Laatste update:

Bondscoach Louis van Gaal heeft zijn definitieve selectie bekendgemaakt voor de komende interlandperiode. In de 26-koppige selectie is Jerdy Schouten de meest opvallende naam. De 25-jarige middenvelder van Bologna werd nooit eerder opgeroepen voor Oranje. Ook de oproep van Bruno Martins Indi is opvallend. De verdediger van AZ ontbrak in de voorlopige selectie en speelde vijf jaar geleden zijn laatste interland voor het Nederlands elftal.

“Iedereen weet dat alles al in het teken staat van het komende WK", zegt bondscoach Van Gaal. "Er is straks weinig tijd om ons voor te bereiden, dus moeten we de beschikbare tijd maximaal benutten. Alleen deze periode en in september hebben we nog de kans nieuwe spelers aan het werk te zien. Daarom kies ik nu voor Bruno Martins Indi, Jerdy Schouten en Vincent Janssen. Dat zijn interessante spelers die ik graag van dichtbij wil meemaken tijdens een trainingskamp, hoewel ik sommigen natuurlijk al ken. Ik wil wel benadrukken dat iedereen bij ons in beeld blijft, ook de spelers die nu geen uitnodiging hebben gekregen.”

Voor het Nederlands elftal staan volgende maand vier Nations League-duels op het programma. Oranje speelt op vrijdag 3 juni in Brussel tegen België. Woensdag 8 juni is Wales de tegenstander in Cardiff. In De Kuip worden de twee thuiswedstrijden van het Nederlands elftal gespeeld: zaterdag 11 juni tegen Polen en dinsdag 14 juni tegen Wales. Alle duels beginnen om 20.45 uur.

De volledige selectie:

Doel: Jasper Cillessen (Valencia), Mark Flekken, Tim Krul (Norwich City)

Verdediging: Nathan Aké (Manchester City), Daley Blind (Ajax), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (Inter), Hans Hateboer (Atalanta), Matthijs de Ligt (Juventus), Tyrell Malacia (Feyenoord), Bruno Martins Indi (AZ), Jordan Teze (PSV), Jurriën Timber (Ajax) en Stefan de Vrij (Inter)

Middenveld: Frenkie de Jong (Barcelona), Davy Klaassen (Ajax), Teun Koopmeiners (Atalanta), Jerdy Schouten (Bologna) en Guus Til (Feyenoord)

Aanval: Steven Berghuis (Ajax), Steven Bergwijn (Tottenham Hotspur), Memphis Depay (Barcelona), Cody Gakpo (PSV), Vincent Janssen (Monterrey)*, Noa Lang (Club Brugge) en Wout Weghorst (Burnley)

* Vincent Janssen sluit later aan bij de selectie in verband met zijn huwelijk op 5 juni.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
27 mei 2022 om 13:00

Kan me niet voorstellen dat iemand ooit iets over deze Schouten gehoord heeft.

27 mei 2022 om 13:03

Denk dat de meesten hem prima kennen.

27 mei 2022 om 13:05

Denk eerder dat het een gebrek aan jouw kant is. Er zullen er vast genoeg zijn, maar denk dat een merendeel hem gewoon kent. Waarvan het grotendeels de serieuze leden van voetbalzone betreft, dus snap de opmerking wel van jouw kant

27 mei 2022 om 13:34

Bami

Schouten is een miljoen keer logischer dan focking Vincent Janssen!

Dat is pas de joke en grote middelvinger van LvG.

27 mei 2022 om 16:54

Ken hem ook niet, maar net even opgezocht op Youtube. Die man is combinatie van Frenkie de Jong en De Bryune. Beter schot en steekpass dan Frenkie. Verdedigend sterker dan Frenkie. Alleen Frenkie is sneller, dribbelt beter. Maar qua assist denk ik dat Schouten de ballen lekker legt. Hollandse Pirlo in Italie. Maakt geen lelijke tackels, Frenkie kan nog weleens hard inkomen, waar Schouten op basis van wat ik gezien heb op Youtube, die doet het een beetje op zijn Van Dijks. De Ligt en Frenkie die doen het op de hardere manier een bal veroveren. Wellicht wel mooi om hem op het middenveld te zien met Frenkie en Klaassen. Bij counter heb je wel meer aan een schouten die loopt echt gaten dicht en is wel iets zakelijker dan Frenkie. Maar goed talentje hoor!

Geertruida??? Van gaal lijkt ook al aardig dement aan het worden. Wat ziet die man wat de rest van nederland niet ziet? Hoe kom je in hemelsnaam op Janssen en Martins indi? Teze kan ik ook al niet begrijpen. Daarnaast had ik Bijlow ook gewoon weer meegenomen, de derde keeper zou toch nooit gaan spelen. Zou hem sowieso indien fit gelijk opstellen. Onbegrijpelijk al deze taferelen

27 mei 2022 om 12:42

Teze heeft in 2 jaar tijd nauwelijks een slechte wedstrijd gespeeld...

27 mei 2022 om 12:47

Ach komop man, Geertruida laat al 2 jaar zien een hoger niveau op zowel rechtsback als CV te hebben als Teze. Martins Indi kan ik al helemaal niks van begrijpen… Weer geen Karsdorp, wel Vincent Jansen mee. Dit is echt belachelijk

27 mei 2022 om 12:50

Karsdorp is geblesseerd. Daarnaast denk ik niet dat jij wedstrijden van PSV kijkt want Teze heeft Ramalho heel erg sterk opgevangen toen hij geblesseerd was. Het seizoen ervoor waren Teze en Boscagli de reden dat de verdediging zo goed stond. Geertruida is goed begrijp me niet verkeerd, maar Teze is ook erg sterk bezig

27 mei 2022 om 12:54

Teze heeft afgelopen twee seizoenen 60 wedstrijden als centrale verdediger gespeeld, Geertruida maar 15 (bron: Transfermarkt). Vind je het dan heel gek dat Van Gaal bij Teze uitkomt als hij een CV uitzoekt? Daarbij blinkt Teze wekelijks uit bij de nummer twee van Nederland, Geertruida doet dat bij de nummer drie van Nederland. Het is nergens op gebaseerd dat Geertruida een hoger niveau heeft. Enkel op clubvoorkeur en op het feit dat je waarschijnlijk niet vaak naar PSV kijkt

27 mei 2022 om 12:57

Op rechtsback zeker maar op CV?? Teze is uitermate sterk op die positie. Geertruida als back veel beter maar Teze is op cv wel een klasse beter. In een zwalkend PSV altijd de betere in de verdedigende linie.

27 mei 2022 om 12:58

Maar zit Teze er niet als (backup) rechtsback bij? Voor CV heb je met Van Dijk, De Ligt, De Vrij en Timber als wel een aardige bezetting lijkt me. Dumfries is daarentegen (buiten Teze, Karsdorp of Geertruida - wie van die drie je zou oproepen) de enige rechtsback in de selectie.

27 mei 2022 om 13:06

Sander, Hateboer zit ook bij de selectie dus de rechtsbackpositie is reeds dubbel bezet. Als je het centrum dubbel wil beztten heb je met het systeem dat Van Gaal wil spelen 6 CV's nodig

27 mei 2022 om 13:09

Het gaat hier toch ook vooral om de RB positie? Het midden gaan ze allebei niet inkomen met v Dijk, De Vrij, de Ligt en Timber. Op RB is Geertruida al helemaal een klasse beter dan Teze. Of ga je dat ook ontkennen?

27 mei 2022 om 13:18

Als rechtsback is Geertruida natuurlijk beter. Dat is geen discussie. Maar ik ben er vrij zeker van dat Teze geselecteerd wordt als CV, daar heb je er nu eenmaal meer van nodig als je met 3 centraal achterin speelt. Vorige keer selecteerde Van Gaal hem in ieder geval wel als centrale verdediger. Gaf hij ook aan tijdens de persconferentie: "Hij valt op door een bepaalde kwaliteit. En die bepaalde kwaliteit, vinden wij, is zijn opbouwende kwaliteit. Omdat Stefan de Vrij geblesseerd is, moeten we zijn positie invullen. En dat is Teze", lichtte Van Gaal de selectie van Teze toe." Ik zou het raar vinden als hij nu als rechtsback geselecteerd wordt en dan zou ik zijn selectie ook zeker niet begrijpen

27 mei 2022 om 13:23

Woeps, Hateboer had ik even gemist inderdaad! Toch wel een teken dat hij vast wil houden aan 3 CV's dan inderdaad. Maar dan had ik persoonlijk Geertruida en Teze allebei misschien wel opgeroepen en BMI gewoon thuis gelaten. Die valt bij AZ zelfs regelmatig uit de toon, schandalig dat je die oproept. Blind kan ook nog als LCV als het nodig is zelfs.

27 mei 2022 om 13:53

BMI zou nooit meer geselecteerd mogen worden nadat hij destijds eigenhandig ons een toernooi door de neus boorde met z’n domme acties.

27 mei 2022 om 14:06

Tsjaa de Ligt heeft ons zelfs twee toernooien gekost. Ook niet meer oproepen? Ben het er volledig mee eens hoor dat Martins Indi er niet bij zou moeten zitten, maar niet om die reden.

27 mei 2022 om 14:17

Oef Geertje is normaliter een CV.

27 mei 2022 om 14:29

De ligt 2 toernooien? We hebben 2016 en 2018 gemist. In 2016 was de Ligt nog geen international.

27 mei 2022 om 15:45

Of Depay en consorten heeft ons twee toernooien gekost, die hadden wel even wat meer kunnen scoren. Al die kansen niet verzilverd

27 mei 2022 om 17:50

FR-Berend Teze heeft 90% van zijn wedstrijden dit seizoen als CV gespeeld, denk je dat Louis hem oproept als RB ineens dan…?

27 mei 2022 om 12:48

@sambasam, volgens mij wil jij het liefste heel Feyenoord opstellen of niet?

27 mei 2022 om 12:55

@KokkieAFCA0341 - Zijn het zulke rare namen dan? Geertruida hoort er gewoon bij inmiddels en Bijlow meenemen zou ook zeker geen rare keuze zijn, hij is nu gewoon fit genoeg om te keepen.

27 mei 2022 om 12:56

Bijlow en Geertruida zijn gewoon twee hele logische namen.

Dat 'heel Feyenoord' is een beetje populistisch, vind je zelf ook niet?

27 mei 2022 om 13:31

Bijlow is net terug van een lastige blessure. Ik neem aan dat Van Gaal hem gewoon even rust geeft. Niet reizen, niet extra belasten maar gewoon op de club aansterken met oog op komend seizoen en het WK einde van het jaar. Vind het niet heel vreemd.

27 mei 2022 om 13:00

Teze is een zeer terechte keuze, heeft veel vaker en constanter op cv gespeeld dan Geertruida. Die speelt voornamelijk rechtsback en af en toe staat ie centraal achterin. Logisch dan om Teze boven Geertruida te selecteren als cv.

27 mei 2022 om 13:04

Beiden waren niet heel vreemd geweest. Geertruida en Teze doen het beiden goed.

27 mei 2022 om 13:41

En jij denkt dat Teze centraal komt te spelen met De Ligt, Van Dijk, De Vrij en Timber voor zich?????

27 mei 2022 om 13:57

Wie zegt dat?? Met de Ligt, van Dijk en de Vrij heb je zo ongeveer het beste trio in de wereld. Logisch dat spelers als Ake, Timber en Teze dan niet spelen.

27 mei 2022 om 16:29

@ajaja - Wie zegt dat dan? Echter zit een Martins Indi erbij, dus een Teze of Geertruida bij de selectie is natuurlijk niet raar. Dat zijn gewoon twee talentvolle verdedigers.

27 mei 2022 om 18:51

Dat zegt rubentje13 hierboven toch? Daar reageer ik op.

27 mei 2022 om 13:11

Zou Van Gaal niet naar het gehele groepsproces kijken en op basis daarvan tot deze keuzes komen? Je kan maar immers maar 11 spelers tegelijk opstellen en geen 23. De kern van de groep bestaande uit 16 á 17 spelers zullen regelmatig gaan spelen, de rest zullen voornamelijk geselecteerd worden om de sfeer binnen de groep goed te houden. Oftewel spelers die altijd hun best doen maar niet klagen als ze er niet in staan. Ik denk dat dit wel eens de achterliggende gedachte van Van Gaal kan zijn.

27 mei 2022 om 13:15

Itsmealex. Lijkt mij dat je het niveau op de trainingen toch gewoon zo hoog mogelijk wil hebben? Anders kan die mij ook wel bellen. Kan ook heel gezellig zijn en voor een WK premie en de wedstrijden eerste rang kunnen bekijken zeur ik ook niet hoor.

27 mei 2022 om 13:36

Ducktaildo, alsof de spelers die hij selecteert spelen bij FC Bal op 't dak 8? Denk je dat de trainingen met bijvoorbeeld Schouten veel minder zijn dan met een Veerman? Valt allemaal wel wat mee denk ik zo. Daarnaast is het geen clubvoetbal waar je het hele jaar door met elkaar traint en elkaar beter moet maken. Tijdens zo'n WK gaat het er juist om dat je piekt op het juiste moment en daar spelen facetten zoals groepssfeer een grote (onderschatte) rol.

27 mei 2022 om 13:13

Als je het artikel hebt gelezen, dan begrijp je ook waarom hij deze 2 heeft geselecteerd. Hij wil deze 2 spelers van dichtbij zien, om te zien of ze voldoen.

27 mei 2022 om 13:32

Dat kan zijn, maar je gaat ook niet Verheydt oproepen om van dichtbij te zien of hij voldoet. Iedereen kan vanuit z'n luie stoel zien dat Martins Indi en Janssen enorm tekort komen voor Oranje. Die vind ik ook echt onbegrijpelijk.

27 mei 2022 om 13:53

Vincent Janssen was op de top van zijn kunnen niet goed genoeg voor Oranje denk niet dat hij er beter op geworden is in Mexico

27 mei 2022 om 14:21

Denk niet dat van Gaal veel wedstrijden in Mexico heeft gezien en wil waarschijnlijk kijken hoe hij zich daar heeft ontwikkeld en wil hem dus van dichtbij zien. Het is nu niet dat hij hem al voor het WK selecteert. Deze periode moet hij gwn gebruiken om bepaalde spelers goed te bekijken.

27 mei 2022 om 14:23

Ben het met je eens, dat zeker Martins Indi tekort komt en je deze toch wel bij AZ kan beoordelen, maar van Janssen snap ik wel dat ie hem dichtbij wil bekijken.

27 mei 2022 om 13:29

Geertruida zit al bij Jong Oranje, dus misschien vandaar die keuze voor andere namen. Echter, Martins Indi... We hebben in Nederland zoveel goeie centrale verdedigers en dan kom je uit bij Martins Ind, die zelf een van de zwakkere schakels is achterin bij Az. Een lijstje van verdedigers die beter zijn dan Martins Indi (at the moment): Struijk, Botman (geselecteerd voor Jong Oranje, dus begrijpelijk dat hij niet erbij zit), St. Juste, Nuytinck, Gouweleeuw, Van Hecke (zit bij jong oranje), en Van den Berg (zit bij jong oranje) die niet zijn geselecteerd voor Oranje. Geertruida speelt amper op centraal en concurreert met de rechtsbacks.

27 mei 2022 om 13:30

Teze is niet zo opmerkelijk toch? Die jongen heeft zich echt goed ontwikkeld de tweede seizoenshelft, onderscheidt zich met name in de opbouw sterk. Maar dat Geertruida ontbreekt en Bruno Martins Indi en Vincent Janssen worden opgeroepen is een gotspe en geeft wel weer hoe Van Gaal niet vies is van vriendjespolitiek. In Mexico zijn ze nog verbaasder dan wij over de uitverkiezing van Janssen en BMI wordt er wekelijks uitgerend in de Eredivisie, die vent is zo traag als dikke stront in een trechter.

27 mei 2022 om 13:37

Zo inderdaad waar is die van gaal allemaal mee bezig?? martins indi, janssen, clasie, schouten? dan is middenmoot eredivisie niveau joh. dan Wijnaldrum niet op roepen? ook al speelt die ook bagger die moet gewoon mee vanwege zijn status in het NL elftal. Breng nou heel gauw F. de Boer terug 🤣🤣

27 mei 2022 om 13:54

Hahahaha sambasam als naam en dan ook nog geertruida zeggen. Janssen en martins indi kan inderdaad niet, bijlow als 3e keeper mee snap ik ook nog wel.

27 mei 2022 om 17:50

Bijlow beste keeper

27 mei 2022 om 14:34

Het ergste is nog dat je bijna op iedere plek 1 betere speler kan opstellen niet geselecteerd vs. Geselecteerd.

5/6 keepers vs krul
Karsdorp vs hateboer
Geertruida vs teze
Wijndal vs bmi
Veerman vs Til
Gini vs klaassen
Gravenberch vs Schouten
Malen vs Lang
Brobbey vs jansen
Danjuma vs (vorm) bergwijn

27 mei 2022 om 14:53

Wijndal, Malen en Danjuma zijn geblesseerd meen ik. Geertruida per se beter dan Teze betwijfel ik, zeker centraal. Op de back is Geertruida beter.

27 mei 2022 om 15:30

Bijlow begrijp ik wel, geen ritme en in de allerlaatste wedstrijd tegen AS Roma, krijgt hij het op een miraculeuze manier voor elkaar om onder die bal door te duiken. Het is geen slechte keeper hoor, maar ik hou mijn hart vast als hij moet gaan invallen (wat waarschijnlijk niet gebeurd) maar toch.

In ogenschouw nemende dat je met deze selectie wil gaan voorbereiden op het WK is het een vrij gestoorde keuze om Janssen, BMI en Til te selecteren. Je laat Wijnaldum (ben ik geen fan van maar alsnog beter dan Til), Veerman en ook Gravenberch thuis. Dat kun je bijna niet uitleggen, wel leuk en terecht dat Schouten de kans krijgt ipv Clasie. Maar ik mag toch hopen dat spelers als Geertruida, Bijlow, Wijnaldum, Veerman en Gravenberch zich nog aansluiten bij Oranje.

27 mei 2022 om 12:43

Wijnaldum begrijp ik prima. Die speelt zo ongeveer nooit momenteel. Maar dat hij voor Til kiest... *proest*

Geertruida is in slechte vorm, dus dat is nog wel te volgen. Dat Veerman wordt thuisgelaten snap ik niet, en net zomin als Gravenberch.

27 mei 2022 om 12:47

Geertruida in slechte vorm? Heb jij de finale tegen Roma gezien afgelopen woensdag? Wat mij betreft juist een van de besten van Feyenoord, ook tegen Marseille. Verder verdient St Juste of Botman nog veel eerder een oproep dan BMI.

27 mei 2022 om 12:57

Ter aanvulling: als je er dan vervolgens voor kiest om Hateboer op te roepen en Geertruida niet ben ik erg benieuwd waar die keuze op gebaseerd is.

27 mei 2022 om 12:58

Ja, ik heb de wedstrijd gezien. En tenzij Slot de posities van Geertruida en Malacia had omgedraaid (dus Geertruida op links en Malacia op rechts), was Geertruida zeer slecht. Geen opvallende aanvallende inbreng, defensief telkens overlopen.... Dat noem ik niet 'een van de besten'.

27 mei 2022 om 13:04

Ik vind dit toch vrij bizar aangezien vrijwel iedereen aangaf Geertruida juist een van de besten te vinden. Ook geen idee wat je nou bedoeld te zeggen met die positiewisseling. Wij hebben blijkbaar beiden een hele andere wedstrijd gezien.

27 mei 2022 om 13:10

Ik vond Geertruida toch zeker een van de besten aan de kant van Feyenoord woensdag, zo niet de beste. Dat was ook redelijk de algemene opinie volgens mij, dat die als een van de weinigen echt zijn beste niveau haalde.

27 mei 2022 om 13:14

De rechterflank van Feyenoord was zeer zwak (wie dan ook de RB was (geertruida of Malacia) en Nelson). Normaal gesproken speelt Geertruida toch op rechts? Dat bedoel ik met een eventuele positiewisseling.

27 mei 2022 om 13:25

@consy
De keuze voor Hateboer is waarschijnlijk gebaseerd op de ervaring in het spelen van het 1,3,5,2/1,5,3,2 systeem, hoe je het ook wilt noemen..... dus vind het best logisch 🤷‍♂️

27 mei 2022 om 13:32

Een oproep baseren op een of twee wedstrijden is niet terecht natuurlijk, want Geertruida is dronken gespeeld door Gakpo, maar daar rekenen we hem ook niet op af. Als je over langere periode kijkt, had hij er wat mij betreft bij moeten zitten in plaats van BMI of Hateboer, want hij doet het erg goed.

27 mei 2022 om 13:34

Nelson was inderdaad erg zwak, die heeft niks goed gedaan, Kokcu speelde ook niet goed en kwam ook iets meer van de rechterkant. Maar Geertruida heeft gewoon goed gespeeld zeker verdedigend gezien.

27 mei 2022 om 15:28

Eh, Geertruida was de beste Feyenoord woensdag. Speelde uitstekend, zowel verdedigend als opbouwend. Overlopen is al helemaal mooi, Roma heeft de bal de hele wedstrijd misschien 4 keer succesvol overgespeeld.

27 mei 2022 om 18:56

Kijk Gini's minuten nog eens na, het is niet veel, maar niks is echt overdrevenb

27 mei 2022 om 13:37

Dit kan echt niet waar die Van Gaal mee bezig is, spelers als J.Kluivert, Rosario, Geertruida en Brobey worden genegeerd ondanks hun goeie prestaties, en spelers zoals Janssen, Clasie, Til en Bruno Martins Indie worden geselecteerd. Dit is echt belachelijk, was een groot fan van Louis, maar hij breekt zijn geloofwaardigheid in een x volledig af.

Janssen en BMI zijn nog opvallender. Zelfs al is het de eerste keer van Schouten. Was de Boer of Blind nog bondscoach en hij had zo'n selectie gemaakt dan waren er volksrellen uitgebroken. Bij Louis is het meer: jeetje, raar, maar oke.

27 mei 2022 om 12:36

Meen je niet hoop ik toch? Zit BMI ERBIJ??? Haha lachwekkend….

27 mei 2022 om 13:38

assie

"meen je niet hoop ik toch? Zit BMI Erbij??? Haha lachwekkend…."

Nou volgens mij is Janssen nog lachwekkender. Totaal niet te volgen. LvG steekt een middelvinger hiermee op naar iedereen.

27 mei 2022 om 12:37

BMI zit er puur bij voor de meme, Louis blijft een man van het volk

27 mei 2022 om 12:37

Louis denkt dat het 2013 is.

27 mei 2022 om 15:32

Wat Louis denkt zullen wij nooit weten, wel weet hij ons altijd te verassen. Ik heb er dus ook 9 jaar later de volle vertrouwen in!

27 mei 2022 om 17:43

BMI had voor zijn rode kaart tegen Finland (een van onze laatste kansen op kwalificatie voor 2016) al een permanente ban mogen krijgen voor Oranje. Ik snap niet wat je met hem moet als Van Dijk, Ake en Blind op die positie al kunnen spelen.

Gaat hij straks nog Kongolo, De Guzman en Nigel de Jong oproepen?

27 mei 2022 om 12:40

Terecht punt over Frank de Boer en Danny Blind, dit valt echt niet logisch uit te leggen. Hij zal wel weer met een onzin verhaal komen over tactiek maar iemand selecteren die als spits nog geen 5 doelpunten heeft gemaakt dit seizoen is bizar. Ook BMI met AZ nog niet eens de Play offs kon ontlopen selecteren is lachwekkend.

27 mei 2022 om 12:43

Tsjah, maar van Gaal heeft wel vaker rare keuzes gemaakt en heeft zijn strepen wel verdiend. de Boer en Blind hebben nog nooit wat laten zien. Ik heb wel vertrouwen in van Gaal

27 mei 2022 om 12:48

En wat te denken van Wout Weghorst? 2 goals in 20 wedstrijden bij Burnley en was uiteindelijk zelfs wisselspeler geloof ik. Je hebt met Luuk de Jong de beste pinchitter en met Joel Piroe een spits die wekelijks presteert op hoog niveau, maar je kiest voor Janssen en Weghorst. Ik kan het niet begrijpen

27 mei 2022 om 13:59

Piroe zou ik ook lachwekkend vinden. Selecteer dan Brobbey (en anders Zirkzee) maar als je een spits zoekt ipv Janssen en misschien ook wel Weghorst. Beide zijn jong talent en eigenlijk wekelijks spelend bij topclubs.

27 mei 2022 om 14:11

Piroe heeft 22 goals bij de nummer 15 van de Championship gemaakt, 3e op de topscorerslijst van een competitie die sterker is dan het gros van de Eredivisie. Dat kun je niet genoeg vinden maar 'lachwekkend' gaat mij wel wat te ver.

27 mei 2022 om 14:34

Ik zie ook niet wat er lachwekkend aan is. Brobbey heeft deze competitie vier keer in de basis gestaan bij Ajax terwijl Piroe al het hele seizoen de grote man is bij Swansea. Zou Brobbey er 20+ inschieten in de Championship? Ik waag het te betwijfelen. En Piroe is ook pas 22 he

27 mei 2022 om 12:55

van Gaal's keuzes zouden in eerste ook niet die van mij zijn. Maar ik ben dan ook geen bondscoach. Bij Van Gaal heb je toch sterker het idee dat er slimme gedachte achter zit.
Bij De Boer of Blind had ik dat nooit.

27 mei 2022 om 13:00

Ik kan letterlijk 10-12 spitsen opnoemen die logischer en beter zijn dan Janssen. Het slimme idee van van Gaal is in dit geval gewoon interessant doen.

27 mei 2022 om 13:04

El Barto. Nee, belachelijk. Niks slimme gedachte. Niet uit te leggen keuzes dit.

27 mei 2022 om 13:17

Fossen. Welke spitsen dan? Brobbey en Zirkzee moeten jong oranje naar het EK schieten. Dus kom je snel uit bij spitsen als Henk Veerman, Linssen, Van Wolfswinkel of Boadu. Voor mij is dat echt allemaal lood om oud ijzer. Wellicht Luuk de Jong, maar denk dat Louis Luuk als een ander type spits ziet.

27 mei 2022 om 13:25

Naast Brobbey en Zirkzee nog Piroe, van Wolfswinkel, Lammers,Dallinga, Linssen, Boadu, Redan, Luuk de Jong, Locadia, van Hooijdonk, Druijff, Mühren. En nee, dit zijn lang niet allemaal namen die opgeroepen moeten worden, laat staan dat ze goed genoeg zijn voor Oranje, maar zelfs deze jongens zijn logischer dan Vincent f*cking Janssen. De ene omdat ie potentie heeft, de ander omdat ie nu al beter is dan Janssen en weer een ander omdat ie gewoon simpelweg wél veel scoort dit seizoen, ipv een handjevol in Mexico.

27 mei 2022 om 13:33

Serieus? Luuk de Jong zou ik snappen, maar de rest die jij opnoemt is echt wel lachwekkend! Brobbey heeft dit jaar maar 10 wedstrijden gespeeld, dus dan val je automatisch af natuurlijk.janssen is een rare beslissing, dat ben ik met je eens, maar namen als van Hooijdonk en Muhrer? Dat gaat wel heel ver. Hoe doet Boadu het trouwens bij Monaco?

27 mei 2022 om 13:35

Hahaha nee sorry, je lijstje is absoluut niet serieus te nemen. Lammers? Lindse? Hooijdonk? En nog wel meer waarmee je jezelf minder geloofwaardig maakt.

27 mei 2022 om 13:39

Beter lezen jongens, beter lezen.

27 mei 2022 om 14:02

Hij zegt toch niet dat ze de oproep verdienen? Fossen noemt een aantal namen op van spelers die momenteel beter presteren, die jonger zijn en het talent laten zien en/of meer doelpunten maken. Janssen heeft in mijn ogen geen van allen. Hij presteert niet goed, scoort amper en zijn selecteren is toch best bijzonder.

27 mei 2022 om 14:13

@wazza, exact, staat ook gewoon in mijn reactie maar daar lezen ze dan overheen haha. Vrijwel alle namen die ik opnoem verdienen ook geen oproep voor deze selectie maar alsnog zijn ze logischer dan Vincent Janssen.

27 mei 2022 om 15:57

Mensen lezen graag wat ze willen lezen Fossen Verder ben ik het met je eens. Dan zou ik nog eerder Brobbey, Zirkzee of van Wolfswinkel oproepen, waarbij de laatste het bij Twente toch ook aardig doet.

27 mei 2022 om 16:06

Klopt, probleem met Brobbey en Zirkzee is alleen dat ze volgens mij met Jong Oranje mee moeten om het EK te halen. Maar daar lopen met Boadu, Zirkzee en Brobbey nu 3 van dat soort spitsen rond. Volgens mij kan 1 van die 3 prima ipv Janssen naar het grote Oranje...

27 mei 2022 om 17:47

Eens. Ik heb het idee ze Botman, Zirkzee en Brobbey daar willen hebben vanwege de kwalificatie. Maar dan nog, het grote Oranje moet voorrang krijgen. En bij Jong Oranje heb je 4 spitsen lopen met Brobbey, Zirkzee, Boadu en Redan. Hoeveel buitenspelers? Alleen Tavsan. Wat de gedachtegang van vd Looi is is mij soms ook vreemd.

27 mei 2022 om 13:00

Ik vind Van Gaal sowieso nog niet sterk. Rare keuzes, per speler is de maatstaf voor speeltijd anders en hij grijpt elke mogelijkheid aan om af te kunnen stappen van 4-3-3, een formatie waar dit Oranje in ieder geval successen mee heeft gehaald.

27 mei 2022 om 13:36

Niemand vond van Gaal de vorige keer ook niet sterk en we weten hoe dat ging toch? Van Gaal heeft successen behaald met oranje in een 5-3-2 formatie. Dit oranje kan wel 4-3-3 gaan spelen,maar dan vlieg je eraf tegen landen als Frankrijk,Portugal, Engeland, Duitsland, Spanje.

Van Gaal is juist tactisch erg sterk en heeft dat in zijn carrière vaak bewezen, komt wel goed!

27 mei 2022 om 14:01

Hoezo vlieg je er dan af? Koeman vloog er ook niet vanaf tegen die landen. Je kunt prima defensiever spelen met een 4-3-3 opstelling. Verder was het succes in 2014 grotendeels te danken aan Robben die werkelijk fenomenaal speelde. Bovendien speelde geluk een grote rol, want zelfs tegen Australie en Costa Rica hadden ze het zwaar. De wedstrijd tegen Spanje heeft heel erg veel verbloemd in de wedstrijden erna. Overigens trok Oranje de wedstrijden telkens in de tweede helft en erna over de streep, op momenten dat Van Gaal weer 4-3-3 ging spelen. We kwamen in het 5-3-2 systeem telkens op achterstand. Dit keer hebben we geen Robben of zelfs een Sneijder in die vorm destijds. Ook is Memphis geen Van Persie. Nu wil ik niets afdoen aan die derde plaats in 2014, maar het was een beetje als Tottenham in het succesjaar van Ajax een aantal jaren terug. Niet indrukwekkend, hadden er allang uit gekund, maar halen door geluk en 2 spelers de finale.

27 mei 2022 om 15:30

Ik ben Van Gaal eeuwig danlbaar voor die 5-1, maar als je de wedstrijd 100x zpu overspelen wint Spanje 95 keer.

27 mei 2022 om 16:26

Dat Spanje was wel flink over z'n top. Ik denk dus dat dat Spanje en een Oranje met die Robben echt niet 95 procent van de keren voor Spanje zou zijn, al is een resultaat als 5-1 wel iets voor die statistieken. Echter heeft die 5-1 ook veel verbloemd, want zo geweldig goed was dat toernooi niet eens. Een redelijk gelukkige loting en een geweldige Robben en in mindere mate Sneijder, Van Persie en De Vrij zorgden voor de relatief succesvolle campagne. Bovendien was ook dat Oranje pas goed als het 4-3-3 ging spelen.

27 mei 2022 om 13:03

Het probleem met Blind was meer dat hij spelers niet selecteerde in plaats van wel. Dat Zyech niet goed genoeg is/was volgens hem is echt bizar. Een blunder waar latere bondscoaches nog steeds last van hebben. Dat kan je Van Gaal in ieder geval niet verwijten.

27 mei 2022 om 14:08

Nou ja, Blind was tactisch ook gewoon erg zwak. Hij kan het altijd redelijk verwoorden, maar brengt het totaal niet over op een groep. Ook Frank de Boer en Alfred Schreuder (vooralsnog) hebben dat probleem. Echter vond ik de selecties van Koeman en De Boer heel logisch. Bij Van Gaal gaan er wel wat dingetjes fout. Elke speler heeft andere maatstaven betreft speelminuten, vreemde keuzes met betrekking tot de selectie, gehamer op een systeem dat keer op keer faalt en dat terwijl dit Oranje allang heeft aangetoond resultaten te kunnen halen in een 4-3-3 systeem. Spelers voelen zich er comfortabel in (met name de verdediging) en ook met dat systeem kun je behoudender spelen, mocht dat nodig zijn. Bovendien heb ik Oranje nog geen moment beter zien verdedigen met een extra man achterin. Het zorgt vooral vaak voor miscommunicatie en ongemak.

Frank de Boer zou helemaal kapot gemaakt worden voor zo'n selectie..

27 mei 2022 om 12:38

100%, als hij Janssen zou selecteren zou iedereen hem voor gek verklaren.

27 mei 2022 om 13:02

Mensen verklaren Van Gaal anders ook voor gek om die keuze, en terecht! De meest vreemde keuze van het afgelopen decennium. Overigens ook een klap in het gezicht richting spitsen die wel iets hebben laten zien, zoals De Jong, Brobbey, Zirkzee of zelfs Piroe die ineens een goed seizoen had in de Championship.

27 mei 2022 om 15:32

Maar dat komt ook door de status van deze 2 heren.

apart waarom sommige zijn afgevallen, misschien ivm rust na druk seizoen?

Geen Danjuma? Als hier geen logische verklaring (blessure) voor is, vinnik dit heeeeeuuuuul raar.

27 mei 2022 om 12:39

Danjuma is geblesseerd. Sinds halve finale CL niet meer gespeeld.

Het is toch belachelijk dit. Geef de spelers een keer rust. Weer zn kansloze interland periode

Waar is Geertruida? Beste RB die we hebben na Denzel Dumfries. Vrij onbegrijpelijk, was woensdag de beste man op het veld in de Conference League finale. Bijlow nog niet opgeroepen ivm wedstrijdritme? Is je beste keeper by far.

27 mei 2022 om 12:40

Beste RB die beschikbaar is inderdaad, niet het beste alternatief na Dumfries in mijn ogen. Bijlow is pas net weer fit, moet je die niet gewoon beschermen en eerst weer eens rustig fit laten worden ipv meteen intensief trainen? By far vind ik dan weer schromelijk overdreven.

27 mei 2022 om 12:43

Over Bijlow ben ik wel eens. Laat sie eerst maar goed herstellen zodat die straks voor ons 100% fit is.

JK wat is in jou ogen dan de beste rechtsback. Ik begrijp dat je dumfries 1 vind die bij milaan toch meer vanuit middenveld speelt.
Geertruida heeft hele grote stappen gemaakt was ook 1 van de weinige spelers die positief opvielen in de finale.
Ik heb gevoel dat je hem iets onderschat maar ben benieuwd naar jou rijtje

27 mei 2022 om 12:49

Ik denk dat een Frimpong een seizoen achter de rug heeft die nog een stuk indrukwekkender is in een veel sterkere competitie. Je zou kunnen afvragen of Geertruida verder of beter is dan Karsdorp in een formatie die voor de laatste al bekend terrein is. Geertruida heeft dan wel weer het voordeel van veelzijdigheid op posities en ik denk dat hij verder kan komen dan Karsdorp uiteindelijk. Als je hem zou selecteren op basis van veelzijdigheid kan je hem ook afzetten tegen Timber die dat ook heeft waarbij Timber op CV beter is en Geertruida op RB.
-------
Ik onderschat hem niet vind ik, ik zie een enorm potentieel in hem en ik denk ook echt wel dat hij kan uitgroeien tot een fantastische speler die het ver schopt. Ik vind dat hij vooral positioneel nog het meest kan groeien bijvoorbeeld.

27 mei 2022 om 12:51

Welke keeper komt er in de buurt van JB dan qua niveau? Vind er wel een fors verschil in zitten hoor.

27 mei 2022 om 12:52

Ik vind niet dat je kunt zeggen dat een Cillessen of Flekken by far minder is dan Bijlow die eerst maar eens betrouwbaar moet zijn door langere tijd fit te blijven. Flekken houdt zich uitstekend staande in een veel sterkere competitie bijvoorbeeld. Dat Bijlow beduidend over meer talent beschikt vind ik wel, de vraag is of dat volledige potentieel überhaupt uit gaat komen gezien zijn fysieke ongemakken.

27 mei 2022 om 13:32

Ik vin Bijlow wel Beter dan Flekken en Cillessen.
Cillessen is ook nog eens blessure gevoelig.

Ben wel met je eens dat je Bijlow nu niet moet oproepen op Basis van 1 wedstrijd weer fit. Of je roept hem op maar dan niet sec als eerste keeper.
Als je Dumfries heb voor het systeem zou ik zeker Geertruida meenemen voor als je wil omschakelen naar een ander systeem. Met karsdorp neem je een zelfde soort speler mee

27 mei 2022 om 13:46

Ik vind Bijlow ook wel beter hoor, maar by far vond ik een overdrijving. Dan lijkt het net alsof Flekken en Cillessen van het niveau Grandel zijn en Bijlow prime Casillas.
..
Ik ben wel benieuwd naar welk systeem je dan bijvoorbeeld zou willen waarin Geertruida weer beter zou passen. Heb je het dan over de klassieke 4-3-3 of bijvoorbeeld een meer verdedigende/aanvallend systeem?

Vincent Janssen, ondanks dat ie de wedstrijd tegen België laat schieten? Bruno Martins Indi, die al jaren geen goede wedstrijd op fatsoenlijk niveau heeft gespeeld?

Uitvallers zijn grotendeels geblesseerd en de anderen simpelweg niet goed genoeg. Ik ben benieuwd naar Schouten, zelf nooit zien voetballen maar er zal een reden zijn dat hij opvalt!

27 mei 2022 om 12:37

Daarnaast belachelijk dat een speler als BMI erbij zit, die heeft alleen maar laten zien dat hij er geen reet meer van kan natuurlijk. Janssen idem dito, andere bondscoaches waren meteen afgefikt.

27 mei 2022 om 12:39

is een gemiddelde verdedigende middenvelder, niet heel speciaal.
maar speelt in de serie A, dus wel wat betere tegenstanders dan een clasie bijv.

27 mei 2022 om 12:57

Schouten speelt echt wel goed in de Serie A, domineerde het middenveld tegen Milan en houdt zich altijd staande tegen grote ploegen. Die gaat een stap hogerop maken.

27 mei 2022 om 13:01

Mocht hij die stap gaan maken, wat zou dan volgens jou een mooie club zijn binnen Italië? Moeten we dan aan Lazio, Roma of Atalanta denken? Of toch nog een extra sprongetje richting een Napoli?

27 mei 2022 om 13:58

Geen van de 4 die jij noemt , maar heel misschien lazio dan nog wel. Ik denk dat hij na een ploeg moet die constant presteert en de ploegen die jij noemt zijn zo wisselvallig als wat.

Is dat zo? Ik lees ook dat Janssen mee gaat en Luuk de Jong niet mee gaat.. Dat vind ik opzienbarender..

27 mei 2022 om 15:33

Ja ik ook! Denk dat Luuk toch wel een hoger niveau heeft dan Vincent.

Of van Gaal weet al zeker dat hij Karsdirp en danjuma wil meenemen.. maar dit slaat natuurlijk helemaal nergens op

27 mei 2022 om 12:43

Beide zijn geblesseerd

27 mei 2022 om 12:46

Kasdorp heeft zich vd week wel in de kijker gespeeld ja.Ben benieuwd of van Hanagem hier nog op terugkomt in zn column met zn eindeloze Karsdorp lobby

Martins Indi en Janssen haha dit meen je toch niet zeg. Je hebt Botman en Geertruida bijvoorbeeld die veel talentvoller zijn. BMI is zo zwak bij AZ. En dan ook nog weer die Janssen die erbij is. Je weet ook wel van tevoren dat ze het niveau niet hebben, in plaats van ze live te zien zoals Van Gaal dat wil. Snap er werkelijk niks van.



27 mei 2022 om 12:45

Gisteren zag ik BMI tegenover Openda.
Wij hebben van Beuekring gehad maar dit zag er ook best raar uit hoor.
Openda deed ff stappie bij haha.

Bruno Martins Indi en Janssen in Oranje. Ik weet niet wat ik zie.

27 mei 2022 om 12:38

Geen Geertruida, maar wel BMI. Dat kan ik niet begrijpen.

Als toch wel fervent voetbalkijker en groot liefhebber moest ik die naam googelen 😐

27 mei 2022 om 12:42

Ja ik ook. Eerste keer dat er een speler wordt opgeroepen waar ik echt nog nooit van heb gehoord. En ik ga al een tijdje mee.

27 mei 2022 om 12:52



Was toch een aardige speler voor Excelsior destijds. Speelde daar maar een seizoen volgens mij, maar was toch een aardige Eredivisie-speler. Niet voor niets na een seizoen al de overstap gemaakt naar de Serie A. Nu ook onder de belangstelling van aardig wat mooie clubs. Uiteraard kan ik wel begrijpen dat je hem niet kent.

27 mei 2022 om 13:27

Ja ik heb het opgezocht, hij heeft in 3 jaar 3 stappen gezet geloof ik. Ik ben benieuwd, hoop dat hij speeltijd krijgt.

27 mei 2022 om 13:57

Het is dat ik hem regelmatig bij Excelsior heb zien spelen, maar anders was hij ook voor mij onder de radar gebleven. Zo'n speler is het trouwens ook; verwacht geen hoogstandjes of flitsende acties, maar goede onderscheppingen en weinig tot geen balverlies.

27 mei 2022 om 15:33

Hij is zowel aan de bal als zonder bal goed. Draait vaak handig weg en speelt vooruit. Zonder bal is het fysiek niet eens de sterkste maar door zijn felheid en snelle benen pakt hij hem toch vaak af. Vorig seizoen bijvoorbeeld heeft hij Eriksen van het veld geblazen tegen Inter. Dat jaar was hij letterlijk overal te vinden op het veld. Rende zich rot en bluste overal brandjes. Dit seizoen speelt hij meer enkel vanuit zijn positie en iedereen verantwoordelijk voor zijn gedeelte. Daardoor viel hij 2020-21 meer op. Neemt soms nog weleens teveel risico in het wegdraaien onder druk als 6. Het is zijn kracht maar soms verliest hij hem weleens waardoor er kansen komen. Ik denk dat het de perfecte aanvulling is naast Frenkie waardoor die iets meer aanvallender staat in de dubbele 6. Schouten kan ook opbouwen. Benieuwd of hij gelijk kan aanhaken

27 mei 2022 om 14:22

Italiaanse competitie is helaas niet zo populair, daarom komt hij niet vaak langs in de berichtgeving. Hij had laatst wel een interview met Rondo.

Interessante carrierewandel. Nu weet ik niet meer of het moneyball was, of gewoon dat Bologna bekend staat om hun scoutingapparaat, maar hij past daar perfect. Ze zijn heel gericht met hem aan de slag gegaan, en hij is nu klaar voor een stap hogerop. Schouten is een voorbeeld hoe een vroeg vertrek uit Nederland wel kan werken, zeker als je specifieke kwaliteiten hebt die niet per se in de Eredivisie passen of opvallen. Als hij in Nederland was gebleven had hij zich dan ook nooit zo ontwikkeld. Bologna had een plan met hem, en aan dat plan hebben ze zich gehouden.

Dat is zo'n beetje de strekking van zijn verhaal bij Rondo.

Hij is als echte CVM ook wel een beetje een ontbrekende schakel in Oranje, dus ik ben blij dat hij erbij zit. Goede speler. Als hij zich doorontwikkelt (verwacht het wel) kan hij het gat dat Nigel de Jong bij Oranje heeft achtergelaten opvullen.

Hateboer, Martins Indi, Janssen? Wat een slechte selectie man man

Haha, wat een rare selectie. Geen touw aan vast te knopen, ik snapt werkelijk waar zijn keuzes niet. Voor Schouten overigens wel leuk dat hij erbij zit. Ontwikkelt zich goed in Italie.

Schouten heeft een prima seizoen achter de rug en juist tegen de grote clubs in Italië heeft hij sterk gespeeld. Leuk dat hij erbij zit.

Nou dat is echt voor het eerst dat er een speler is opgeroepen voor oranje waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik ben zeer benieuwd, een verdedigende middenvelder kunnen we er wel bij gebruiken.

27 mei 2022 om 12:41

Heb je echt nog nooit van Schouten gehoord? 😅

27 mei 2022 om 12:43

Nee, en ik las hierboven ook iemand anders die hem niet kende. Ik volg de Italiaanse competitie niet. Ken deze speler echt niet.

27 mei 2022 om 12:55

Vernon. Ja ik ken hem vooral van zijn goede periode bij Excelsior. Werd toen al soms gelinkt als mogelijke speler voor het Nederlands elftal. Volgens mij nog een paar keer gelinkt aan Feyenoord geweest. Leuke speler is het zeker. Geen De Roon type die alleen maar in de weg kan lopen

Ja dit kan ik niet verdedigen. Zijn we serieus...

Martins Indi en Janssen.. WTF. Van Gaal, waar ben je in hemelsnaam mee bezig. Echter geen Wijndal, geen De Roon en geen Luuk de Jong.

Ben je aan het dementeren van Gaal? Want dit slaat nergens op. BMI is een schopperd zonder enig verdedigend inzicht en zonder een fatsoenlijk pass. Janssen is semi-reserve in de Liga Mx.

Ik snap het absoluut niet....

27 mei 2022 om 12:42

Je hebt Botman of Geertruida die het zoveel meer verdienen. Je kan beter een verdediger van Jong Oranje meenemen dan Martins Indi. Die is zo slecht bij AZ. Snap er niks van.

Schouten lijkt me wel terecht. Heeft een goed seizoen achter de rug en zou je bijvoorbeeld in plaats van de roon kunnen opstellen. Toch lijkt het mij als je 5-3-2 gaat spelen. Het middenveld moet bestaan uit frenkie, koopmeiners en berghuis

Waar hebben til en Martins indi dit aan verdient. Ik had de talentvolle Gravenberch, Veerman en Geertruida gezien. Maar goed Louis van gaal heeft wel vaker keuzes gemaakt die ons niet aanstond. En die pakte wel goed uit. Schouten best begrijpelijk, want als je bijna alles in de serie a speelt mag het ook wel.

Heb het gevoeld dat danny blind grote inspraak heeft op deze selectie beleid met jongens die hij ook in 2016 had opgeroepen. Vincent janssen man met 3 goals

Ik vraag me af waar van Gaal mee bezig is. Schouten is prima, maar Janssen en BMI? Jongens als Geertruida, Veerman en Gravenberch moeten nu ook de kans krijgen om een WK plek te verdienen. Ook bizar dat zo'n Til er bij zit en Wijnaldum niet.

27 mei 2022 om 12:45

Dat Wijnaldum ontbreekt snap ik wel. Van Gaal wil hiermee een statement afgeven zoals ie eerder bij Sneijder heeft gedaan. Wijnaldum moet weer aan spelen toe komen.

27 mei 2022 om 12:48

Ake en Bergwijn spelen ook niet

27 mei 2022 om 12:55

Bergwijn zal daardoor denk ik ook een transfer gaan maken.

geen Bijlow, Gravenberg, Geertruida, Wijnaldum, de Jong, Wijndal, Veerman maar wel Martins indi, Janssen, Hans Hateboer en Til. van Gaal masterclass of heeft die man het gewoon niet meer?

Janssen heeft écht niets te zoeken in Oranje. Zou niet eens weten voor welke Eredivisieclub uit de top 5 hij momenteel van toegevoegde waarde zou zijn? Dat zegt denk ik wel genoeg.

Daarnaast is de aanwezigheid van Indi ook lachwekkend. We hebben momenteel zoveel sterke cv's, dat een Indi echt totaal niet tussen die gasten past. Kan me ook niet voorstellen dat zo'n jongen serieus genomen gaat worden, al zal Louis die keueze ook nog wel deels baseren op zijn samenwerking met Indi luttele jaren geleden.

Martins Indi en Janssen haha. Neem dan lekker Geertruida mee, die speelt uitstekend. Was tegen Roma ook een lichtpuntje. Hij heeft ook meer scorend vermogen dan Vincent Janssen trouwens.

Iedere andere coach was meteen publiekelijk verketterd, maar Louis mag de meest achterlijke selecties doen en komt er waarschijnlijk ook mee weg. Janssen? BMI? Beide bakken er al tijden helemaal niets van terwijl er veel betere alternatieven zijn. Ongelooflijk dit, we kunnen het wel weer shaken op het WK als hij deze lijn doortrekt. Waarom moet iedere coach zich profileren met achterlijke selecties?

de ideale selectie moet zijn:

dm: bijlow, cilissen, krul
verdediging: dumfries, geertruida, van dijk, de ligt, de vrij, timber, malacia, blind
mid: gravenberch, de jong, wijnaldum, berghuis, de roon, koopmeinders, klaassen
aanval: depay, danjuma, gakpo, weghorst, malen,

27 mei 2022 om 12:54

Wel Malen maar geen Bergwijn? Krul ipv Flekken?

27 mei 2022 om 13:06

Malen speelt nog redelijk wat wedstrijden bij Borussia Dortmund, Bergwijn lijkt bij Tottenham op het tweede plan geraakt. Dus die keus van Alexander kan ik begrijpen.

Krul echter... Die was een van de meest zwakke keepers van afgelopen seizoen in de PL als ik het goed meegekregen heb, en is gedegradeerd met zijn club als laatste op de ranglijst met -61 doelpuntensaldo. Dat is gewoon bizar slecht. Snap niet waarom Flekken in zijn optiek geen kans krijgt.

Heel veel onbegrijpelijke keuzes met deze selectie, die waarschijnlijk ook op het WK te zien zal zijn:

Bruno Martins Indi: Behoort in de Eredivisie al niet tot de betere centrale verdedigers. Opties als Gouweleeuw, Geertruida, Hoedt en Denswil zijn minimaal 1 klasse beter.
Hans Hateboer: Meerdere malen totaal door het ijs gezakt bij Nederland. Met Dumfries, Timber, Karsdorp, Frimpong heb je meer dan genoeg veeel betere opties.
Vincent Janssen: Spits die in een mindere competitie dan de Eredivisie maar 3 doelpunten heeft gemaakt. Zou voor heelveel C-landen niet eens geselecteerd worden. Piroe, Zirkzee, Boadu, Brobbey al 4 betere opties.

27 mei 2022 om 12:55

Met name Geertruida verdient wel een keer een selectie. Die is steeds beter gaan spelen naarmate het seizoen vorderde. Verder volledig met je eens, al is Frimpong geblesseerd.

Holy crap... BMI is nog niet goed genoeg voor het tweede van AZ en die gaat nu mee met oranje? En Vincent Janssen? Hoe dan?

Is de seniliteit dan nu eindelijk ingetreden bij Lowieke? Dat hij zich vooral nog mensen uit het verleden herinnert en die dan ook maar oproept?

Onbegrijpelijk...

27 mei 2022 om 12:57

Je kunt je ook afvragen of er niet ergens een assistent of desnoods een perschef loopt die even zegt: "louis, zou je dat nou wel doen?". Ik vind Van Gaal sowieso nog niet sterk ogen. Dat constante gehamer op die vreselijke 5-3-2, merkwaardige selecties en vooral hypocriete keuzes. De maatstaf om veel minuten te moeten maken geldt voor de ene speler wel, maar voor de ander totaal weer niet.

Wat een grap, BMI...

Had graag dan ook Veerman, Brobbey, Geertruida en Gravenberch erbij gezien.

Ipv Til, Janssen, Bmi en een Hateboer ofzo.

Schan-da-lig. Hoe kan je spelers als Veerman en Karsdorp niet oproepen maar wel Schouten en Depay. Als LVG het WK wint hebben we het natuurlijk ineens nergens over, maar ik kan niet geloven dat dit goede keuzes zijn.

27 mei 2022 om 12:55

Gast als je vindt dat Depay er niet bij hoort kan je beter nooit een mening hebben over Oranje. Indi en Janssen zijn niet goed genoeg maar Memphis hoort er 1000 terecht bij. Sorry hoor maar hij is nog steeds de beste aanvaller die we hebben.

27 mei 2022 om 12:59

Even lekker provoceren... Memphis is met afstand de beste aanvaller die we hebben. Schouten is ook zo vreemd nog niet. Keuzes als Hateboer, Til, Martins-Indi en vooral Janssen zijn juist erg twijfelachtig. Vooral de keuze voor Vincent Janssen is echt onbegrijpelijk op meerdere vlakken.

27 mei 2022 om 13:05

Ik vind de keuze voor BMI nóg beroerder, eerlijk gezegd. Ik zie al zijn wedstrijden en hij is de minste CV van AZ. Dan was Beukema nog een veel betere keuze geweest, ondanks dat die nauwelijks speelt (wat ook absurd is, gezien het niveau van zijn "concurrenten".

27 mei 2022 om 13:10

Clubvoorkeur hier: waarom geen Doekhi bv dan ipv BMI? Als je toch nieuwe spelers wilt zien spelen. Snap Van Gaal niet.

Zo zijn er nog meer spelers die nog nooit voor Oranje geselecteerd zijn maar absoluut beter dan BMI.

27 mei 2022 om 13:56

Doekhi speelt in de subtop van de Eredivisie en het is niet zo dat hij de Eredivisie aan gort speelt. Dan komt Oranje echt nog wel te vroeg. Wel met je eens dat Martins Indi een slechte keuze is.

27 mei 2022 om 15:32

@Sirius: Wat is er provocatief aan Mempa een slechte teamspeler te vinden? Provoceren is heel wat anders dan een speler niet goed (genoeg) vinden.

27 mei 2022 om 16:22

Omdat Memphis qua spel evenals statistisch met afstand de beste aanvaller van Oranje is. Hij staat na 77 interlands op 39 doelpunten en 29 assists. Hoe kun je hem dan een slechte teamspeler noemen? Er zijn weinig spitsen die zoveel assists geven. Hij heeft de neiging z'n spel te forceren, maar Memphis is absoluut een teamspeler.

Schouten vind ik op zich niet zo vreemd, maar er zijn toch wel een aantal vreemde keuzes. Ik vind Van Gaal sowieso nog niet echt overtuigen. Dat gehamer op dat vreselijke 5-3-2 systeem en vreemde keuzes vallen deze keer toch wel op. Hateboer, Janssen, Til, Indi en het verbaast me eigenlijk dat Clasie er niet nog een keer bij zit. De selectie van Janssen is natuurlijk een dieptepunt. Die bakt er niet eens iets van in Mexico. Ik vind dat echt een belediging naar jongens als Luuk de Jong, Brobbey, Piroe, Zirkzee die wel wat laten zien. Het gebrek aan speeltijd is dan ook een slecht excuus, aangezien Bergwijn en Ake er (terecht) bij zitten.

27 mei 2022 om 13:50

Clasie is geblesseerd, zodoende Schouten. Louis heeft duidelijk weer zijn profielschetsen uit de kast getrokken en gaat dan zijn lijstje af. Jansen en Hateboer snap ik ook geen bal van, maar Frimpong en Karsdorp hebben zich beide geblesseerd af moeten melden de afgelopen 2 perioden.

Janssen snapt niemand iets van, maar goed wij hebben niet een spits die met zijn rug naar de goal kan spelen of dit ooit gedaan heeft. Wanhoopspoging. Heeft Frankrijk toen ook geen windeieren gelegd toen ze André-Pierre Gignac uit Mexico meenamen naar het EK in 2016. Ik verwacht er niks van maar wellicht valt het in elkaar door deze vage beslissing.

Zirkzee en Brobbey zullen bij Jong- Oranje zijn gehouden in overleg waarschijnlijk anders valt er weinig van te begrijpen.

Nog steeds geen Karsdorp? Ik vind dat zo apart..

27 mei 2022 om 15:35

Schat Dumfries wel 2 klasse hoger in hoor, Maar Karsdorp is een prima back up. Zeker als je zoveel inspanning vraag van je wingbacks kan het fijn zijn om Karsdorp in te brengen in het slot van de wedstrijd.

Had ie wellicht nog beter die speler van Toulouse op kunnen roepen. Bijzonder goed seizoen gedraaid en als hij toch mensen aan het werk wil zien, dan is dit de uitgelezen kans.

De Roon er ook niet bij dus. Die had je tegen België echt wel prima kunnen gebruiken! Maar denk dat ze met Schouten daar wel een zelfde soort spelen er voor terug hebben.

Las net dat er eentje ( uiteraard Feijenoord supporter ) Bijlow erbij wilt hebben.nou ik weet zeker dat van Gaal er niet van gediend is dat je al bij het zuchtje wind ,mocht er al iemand langs je rennen,erbij pakt niet .naast een glazen kast slaapt speelt rent .op steld op het Wk.weet zeker dat hij of flekken (beter dan Bijlow ) of de VEEL betere die nog nooit betrapt is op een fout Cillessen opsteld.
Bijlow is er meer ingepraat.let maar eens op Bijlow,bij uittrappen komt de bal zelden bij een medespelers als hij er ooit komt.

27 mei 2022 om 13:35

Gelukkig gaan we opbouwen van achteruit met Frenkie voor de verdediging en met Depay als spits zijn lange ballen sowieso balverlies

27 mei 2022 om 16:49

Kan iemand dit vertalen naar Nederlands? Bij voorbaat dank!

Wijnaldum mag er toch wel gewoon bij. Ondanks een minder seizoen nog gewoon een van onze beste middenvelders. En Vicnent janssen een schande gewoon. 1 goal in 27 wedstrijden dit seizoen. Zelfs in Mexico vonden ze het al lachwekkend dat hij bij de voorselectie zat. En Martins indi ... lachwekkende keuzes zeg.

27 mei 2022 om 13:11

'minder seizoen'. Heeft iets van 6 wedstrijden gespeeld ofzo. Minder seizoen? Niet-bestaand seizoen bedoel je.

27 mei 2022 om 16:18

Heeft iets van 6 wedstrijden gespeeld ofzo... jaman misschien ff research doen. Doe er maar 32 bij. Wijnaldum heeft namelijk in 38 wedstrijden gespeeld. Natuurlijk niet elke pot de volle 90 minuten maar heeft gewoon aardig wat gespeeld.

Bruno Martins Indi??

Heeft van Gaal dit seizoen geen wedstrijden van AZ gekeken?
Nauwelijks de nul gehouden in de verdediging... Niet serieus te nemen dit selectiebeleid..

Slim van van Gaal. Deze wedstrijden zijn ervoor om spelers te testen. Hij zal vast en zeker weten wat hij doet.

27 mei 2022 om 13:19

Dat hoop ik maar, en om kracht bij te zetten, kan je deze wedstrijd flink wat zand in de ogen strooien van andere landen

Jerdy Schouten selecteren is denk ik wel terecht, maar BMI en Janssen horen natuurlijk nooit opgeroepen te worden, want hiermee leg je de lat wel heel erg laag, terwijl er veel betere opties zijn momenteel. Aanvallend zouden Gakpo en ook Luuk de Jong (pinch) geselecteerd moeten worden, Danjuma ook, maar die is geblesseerd. Hopelijk is dit niet zijn selectie voor het WK, want daar gaan we zelfs niet van Senegal winnen

Als dit de selectie was van Frank de Boer was het hele kand over hem heen gevallen moest die per direct opstraat worden egzet. Bij Van Gaal lijken we het allemaar maar te accepteren wat echt belachelijk is.
Hoe kan je in godsnaam nou Teze, Hateboer, Martins Indi, Clasie, Janssen selecteren en jongens als Karsdorp, Geertruida, Zirkzee thuislaten? Ook het niet selecteren van Bijlow een vreemd teken ondanks dat die net terug is van zijn blessure, Cillisen komt er altijd direct bij.
Tijd voor Louis om zijn spullen te pakken.

Dat jongens als Geertruida en Veerman genegeerd worden is lachwekkend.

okee kom maar op met de kritiek op mijn bericht haha

maar... ik snap opzich de keuze van v.janssen wel, ook met de uitleg van v.gaal, hij wilt die spelers van dichtbij zien.. wie weet heeft v.gaal wel een rol vopor janssen, omdat dit een echte spits is..lijkt me ook weer niet dat hij in de basis zal staan, maar v.gaal is een legend. ik vertrouw op louis army !!

Ik mis Veltman. Uitstekend jaar gehad in de PL, de laatste tijd weer als rcv maar ook wel een tijdje als rwb. Maar goed denk dat de meeste rb's niet veel voor elkaar onder doen. Karsdorp, Geertruida, Hateboer, Teze en Timber kunnen er spelen. Wel jammer dat Frimpong geblesseerd is want daar zie ik het na Dumfries nog het meest in zitten.

27 mei 2022 om 15:37

Sorry man, zelfs als Ajacied zou ik Veltman in Oranje echt belachelijk vinden. Die man heeft het gewoon niet, daar doet 1 prima seizoen niets van af in mijn optiek.

Ik neem aan dat BMI meegaat voor de trainingen daar die al een 5-3-2 én WK voorbereiding heeft meegemaakt richting Brazilië. Voor het pure verdedigende aspect hoef je hem niet mee te nemen en zijn er zat alternatieven.
Janssen is toch een beetje een combinatie tussen de Jong en Weghorst? Sleuren en goed met de kop?
En ben vooral benieuwd naar Schouten! Heb vaak zat hier gelezen dat het onbegrijpelijk is dat die er nog steeds niet bij werd gehaald, dus dat wil ik nu eens met eigen ogen zien

Jeetje wat een beperkt en zwak middenveld. Alleen Frenkie van wereldklasse. De rest is het gewoon net niet. Nu Wijnalbum weg is gevallen en niet het niveau meer heeft van Liverpool wordt het allemaal matig.

Hahahah Bondscoach is van de rattwn besnuffeld, moet niet gekker worden, Geen Karsdorp, Geen Geertruida, Hahaha Tim Krul wtf wel tis bagger en blijft bagger

Belachelijke selectie, Martins Indi heeft niets te zoeken bij het NL elftal waarom geen Botman of Geertruida? Dat zijn jongens met toekomst. Hateboer vind ik ook niets, Frimpong/Veltman verdienen een uitnodiging hebben echt een topseizoen gedraaid. Janssen ga ik geen woorden vuil aan maken, Van Gaal is het helemaal kwijt.

Wat een enorm zwak middenveld hebben wij. Kom je zwaar tekort op andere landen

Ik zie dat de strijd weer is losgebarsten over wie onze 5e beste centrale verdediger is... altijd Leuk deze traditie.

Schouten is een heel interstate speler. Vroeger bij Excelsior zag ik een soort Frenkie-lite in hem, maar dan veel trager aan de bal. Ik weet niet hoe hij zich verder heeft ontwikkeld in Italie. Van Gaal zou zo een speler niet zomaar selecteren, dus ik ben benieuwd.

BMI zit er denk ik bij omdat hij het aardig doet nu bij AZ, maar vooral omdat het een groote maatje was van Van Gaal in Brazilie. Vincent Jansen snap ik voor geen meter. Hij loopt al een tijdje te klagen over de kwaliteit van de spitsen bij Oranje, misschien is hij echt de wanhoop nabij.

Frenkie de Jong (barcelona), Davy Klaassen (ajax), Teun Koopmeiners (atalanta), Jerdy Schouten (bologna) en Guus Til (feyenoord)

Oef! Dit is wel echt een soort '5 tinten grijs'. Maar betere middenvelders hebben ook gewoon niet. We hebben echt weer middenvelders nodig met techniek, handelingssnelheid, een heel goede paas en een beetje arrogantie. Hopen dat Ihattaren nog iets van zijn carriere gaat maken of hopen dat talenten uit Jeugd grote stappen gaat zetten de komende tijd.

Waarom geen Bijlow? Hij is weer fit. En het is de beste keeper. Hij had gewoon 1 of 2 wedstrijden kunnen keepen

Ik snap van Gaal niet echt als je zegt weinig tijd te hebben en je nu serieus moet testen en spelen waarom selecteer je dan een Martins Indi en Janssen waarvan je weet dat die het niveau niet eens hebben. Martins Indi is net aan genoeg voor Az en Janssen kan niet eens mee in Mexico. Echt onbegrijpelijk. Had dan gewoon getest met een Geertruida ofzo, die middenvelder ken ik niet dus kan ik nog wel begrijpen dat hij die wilt testen. En ik mis Bijlow speelde toch alweer bij Feyenoord dus kan toch prima mee lijkt me toch je eerste keeper te worden op het WK. Rare keuzes maakt van Gaal toch…

Ik denk dat ik 1 van de weinigen hier ben die Schouten zeer regelmatig aan het werk heeft gezien. Ik kan alleen maar zeggen dat de uitnodiging meer dan verdient is. Laatste wedstrijden tegen Juve, Roma en AC steeds de beste. Vooral tegen Roma was hij ongelooflijk goed. Vorig seizoen was hij ook zeer sterk tegen de grote clubs. De man kan heel kort dekken en pakt makkelijk een bal af. Daarnaast handig aan de bal en ziet het spelletje. Waar hij aan moet werken is dat hij soms teveel risico legt in het wegdraaien als 6. Het gaat vaak goed maar soms fout en dan kunnen er kansen ontstaan.

Als ik het zo lees van de mensen die Schouten regelmatig hebben gezien is de uitverkiezing wel terecht. Ik geloof het graag, ik kan daar niet zo goed een oordeel over vellen maar hij speelt in een grote competitie en als je het daar goed doet moet je serieus genomen worden. Hoe anders met Martins Indi die ik de afgelopen weken heb zien spelen bij AZ ... die heeft, met alle respect, niks meer in Oranje te zoeken. De uitverkiezing van Vincent Janssen vind ik ook vreemd. Zoals vrijwel iedereen volg ik geen Mexicaans voetbal, maar zijn statistieken zijn absoluut niet indrukwekkend genoeg om hem als een serieuze optie te beschouwen voor Oranje. En ik blijf erbij dat Wijnaldum er gewoon bij had moeten zitten.

Neem dan ook gelijk Bijlow mee, wat moet je verder nog met Tim Krul, die is al een poosje verder over the top?

Ik mis wel een aantal namen, vooral Geertruida vind ik echt een gemis. Die jongen verdiend het ook!

Vincent Jansen, ongelooflijk.
Neem Brobbey mee, dan heb je een aanspeelpunt en iemand die makkelijk scoort en prima mee kan op niveau.
Ga wel twijfelen of vGaal het niveau nog wel aan kan. Bij Manu voetbalde ze al als een natte krant hoewel hij zelf vond een knappe prestatie te hebben verricht.
Misschien probeert hij bepaalde spelers op scherp te krijgen.
Hoop dat de WK selectie wat beter doordacht is

hoe kan je til nou oproepen?!?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren