Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Janssen hekelt mazzel van Ajax: ‘Het is vaak voorgekomen natuurlijk’

Laatste update:

Ajax leek zondagmiddag op een 0-2 nederlaag af te stevenen. De ploeg van Frank de Boer slaagde er echter in om in de slotminuten een 2-2 gelijkspel te forceren. Davy Klaassen erkende dat de strafschop waardoor de Amsterdammers op gelijke hoogte kwamen, niet toegekend had mogen worden. "Het was geen penalty, we hebben mazzel gehad.

Danny Makkelie zag een strafschop in een vermeende overtreding van Willem Janssen op Arek Milik. "Dit was een heel slechte wedstrijd", vertelde de captain in gesprek met FOX Sports. "Met de 2-2 ben ik heel blij, want in principe ging alles fout. Ik weet niet of het de druk is, daar moeten we toch aan gewend zijn. De komende duels moet het tien keer beter.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

"Ja... Ja, wat moet ik zeggen", reageerde Janssen, die ervan overtuigd is dat Makkelie wist dat hij fout zat. “Ik zag het in z'n ogen. Ik moet me nu inhouden, maar iedereen heeft het gezien. Iedereen zag dat er niks aan de hand was. Ik ben er doodziek van." Hij stelt dat het geen toeval is dat Ajax wordt bevoordeeld. "Het is vaak genoeg voorgekomen natuurlijk. Het was een ongelooflijke stunt geweest, als we weer hadden gewonnen. Ik denk dat ze ook in Eindhoven niet heel blij zijn."

Van de Maarel pissed as hell!

Geplaatst door Justus Dingemanse op zondag 17 april 2016

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit moet gewoon niet kunnen! Die man neemt een verkeerde beslissing.. Ook nog is een beslissing met grote gevolgen (30-40 miljoen)! Laten we aub vanaf volgend seizoen een videoref inschakelen!

17 april 2016 om 14:54

Dan was het volgens de regels ook gewoon een penalty. Verdediger raakt de bal niet maar vloert wel Milik.

17 april 2016 om 14:56

Verdediger raakt de bal niet? 1 april is al geweest hoor. Geef het gewoon een keer toe joh is niet zo moeilijk.

17 april 2016 om 14:56

En speedy, jij hebt een bril nodig, of je moet de herhaling maar nog eens kijken

17 april 2016 om 14:57

Zet die Ajax bril maar eens af. Raakt de bal niet? Hoe vaak wil je de herhaling zien voordat jou mening bijgesteld wordt? Ongelofelijk!

17 april 2016 om 14:58

Raakt de bal niet? Grapjas

17 april 2016 om 15:00

Wat is die onzin met 'Ajax-bril' ? Hij is gewoon blind, ×?want bijna al mensen met een echte Ajax-bril zeggen dat het geen strafschop was.

17 april 2016 om 15:02

Speedy, mooi dat je zo diep gaat in je liefde voor Ajax, maar kom op. Ik heb je deze reactie al een kleine dertig zien posten in de drie topisch die over Makkelie's flater gaan, maar al die herhalingen maken het nog niet waar. Sterker, volgens mij herhaal je het zo vaak omdat je er zelf ook geen snars van gelooft.

Ik heb vanmiddag met een korfbalscheidsrechter zitten kijken, zelfs daar zou er niet voor worden gefloten zei hij.

17 april 2016 om 15:04

Overdreven gedoe. Ik vond het een makkelijk gegeven strafschop. Hij maakt een hele domme tackle, die een Van der Hoorn ook zou kunnen maken. Twee benen richting bal en benen op hoop van zegen. Hij raakte beide licht. De bal werd niet weggetrapt en de scoringkans van Milik was weg. Ik zou er na de herhaling zeker niet voor fluiten maar snap wel waarom hij het deed. Denk maar aan Van der Hoorn en Balotelli. Heel licht maar ook dat mag officieel niet in de zestien meter.

17 april 2016 om 15:04

Ik heb de herhaling meerdere malen gezien, verdediger raakt de bal niet, duidelijk te zien. Hij raakt vervolgens wel Milik licht en die gaat naar de grond. Dus eeen lichte overtreding, in de zestien dus een strafschop. Het feit dat de keeper inmiddels de bal al bijna klem had doet er dan niet toe.

17 april 2016 om 15:07

Hij raakt de bal niet? Die heeft hij de tackle klem tussen zn benen!

17 april 2016 om 15:09

@baardgrasmus

Dat is een andere discussie,robb stelt dat een videoscheidsrechter dit had kunnen corrigeren. Dat kan dus niet omdat de overtreding wel degelijk gemaakt wordt, alleen wordt er zelden een penalty voor gegeven. De videoscheidsrechter had dus aangegeven dat er een overtreding was gemaakt. De beslissing om een overtreding wel of niet te bestraffen, kan alleen gemaakt worden door de scheidsrechter op het veld.

17 april 2016 om 15:13

Het is geen strafschop, maar je moet wel kijken naar situatie en plek scheids. De sliding van janssen mist namelijk wel degelijk de bal, maar hij raakt deze volgens mij op de onderkant van zijn been daarna in de stuit.in eerste instantie dacht ik ook 100% strafschop, tot herhaling kwam. Dan moet je dus als scheids kiezen tussen 'bal en dan man' of 'man en dan bal'. Je kan ook de bal raken nadat je iemand op foute manier van de bal houdt. Ik denk persoonlijk dat dezelfde overtreding na 5 min ook een pingel is en je niemand hoort erover.

Ik vond het geen strafschop, maar voor zekerheid had ik daar herhalingen voor nodig.
Maar het wordt nu wel groter gemaakt, alsof ajax altijd de scheids mee heeft, waar onderzoek heeft uitgewezen dat ajax vrijwel nooit minder punten zou hebben als alle beslissingen goed waren geweest.
Geen strafschop, maar niet zo duidelijk als wordt voorgedaan hier vind ik.

17 april 2016 om 15:15

Speedy heeft speed op zeker. Man wat blind ben je dan zeg. Geef het gewoon toe wat maakt het uit. Je veranderd er niks aan. Maar het was nooit een penalty.

17 april 2016 om 15:23

Onzin Speedy, dit is nooit een overtreding, kan zo in het schoolboek voor faire tackles, en nu dus ook in het schoolboek voor arbitrale dwalingen. Koester het punt, maar ik zou vooral wel realistisch blijven.

17 april 2016 om 15:40

Rond de middenlijn is van achter neerhalen met twee benen en een schaarbeweging altijd een vrije trap. Dan heb je zelfs geen discussie of de bal geraakt wordt of niet, dan noemt men het roekeloos spel.

Bij overtredingen in de zestien heb je altijd de discussie wel of geen penalty ondanks dat er een overtreding is gemaakt.

17 april 2016 om 15:45

Moeten het niet mooier maken dan het is. Was gewoon geen penal.

17 april 2016 om 16:05

Dan ben je serieus blind, hij raakt de bal, anders verandert de bal ook niet van richting.

Milik wordt ook geraakt, maar nooit een strafschop. Dan kun je er 100 per wedstrijd geven.

17 april 2016 om 16:34

@maike1980

Ik kan niet zien of de bal wordt geraakt door de verdediger, net zoals de scheidsrechter dat niet kon zien. De verdediger gleed voor de bal en ontneemt het zicht op de bal. De richting van de bal doet daar niets aan af, kan ook Milik zijn geweest, een polletje of de arm van de verdediger.

Het is waar dat je voor dergelijke overtredingen inderdaad vele strafschoppen kan geven per wedstrijd en ja, ze worden meestal niet gegeven. Gelukkig gaf de scheidsrechter hem vandaag wel.

17 april 2016 om 16:50

Als.hij de bal klem zou hebben tussen zijn benen zou dat ook een overtreding zijn want dat mag namelijk niet.

17 april 2016 om 17:24

@baard

Schoolboek voorbeeld is het zeker niet, herhaling helpt iedereen behalve de scheids die er staat.

17 april 2016 om 20:50

Hij raakt de bal met de onderkant zijn rechterdijbeen tijdens de tackle. Overigens is de bal precies op de plek waar Milik's rechtervoet klem zit. Ik vind de beslissing voor de strafschop discutabel, maar zo overtuigd zoals zovelen, dat het 100 was ben ik ook weer niet. Dat Janssen de bal raakt is ook een beetje toeval.

17 april 2016 om 14:54

Hahah ja PSV krijgt noooooit penalty's cadeau! Die 40 miljoen gaan we heel goed besteden hoop ik!

17 april 2016 om 15:00

Ajax kennende niet hoor.

17 april 2016 om 15:12

Nou nou volgens mij heb jij ook ajax zien spelen vandaag ik kan jou verzekeren mits ajax geen hulp meer krijgt dat psv de grootste kansen heeft om kampioen te worden . Dit ajax gaat zeker nog een punt verspelen . Maar nogmaals als ze niet weer hulp krijgen

17 april 2016 om 20:55

Weer hulp nog wel. Ajax krijgt ook eens een strafschop mee en het is voor iedereen gelijk structureel.

17 april 2016 om 14:55

Klopt. De beslissingen die Ajax puntverlies opleverden uit bij Twente en Roda konden ook niet. Toen werd er gezegd 'niet zeuren, aan het eind can het seizoen heb je net zoveel voor als tegen fouten gehad'. Nu staan we weer gelijk is het nog niet goed.

17 april 2016 om 14:56

Ach, het is een hype om te haten op Ajax.

17 april 2016 om 15:09

Jammer dat de KNVB daar niet aan meedoet

17 april 2016 om 15:30

Ach wedstrijd tegen nec vergeten zeker eind van het jaar toen psv onterechte penalty mee kreeg en daar door punten pakte? Dus iedere club krijgt mee en tegen niet janken. En nee dat maakt nie uit of het nu of toen was want elke punt telt en niet alleen die aan het eind van het seizoen.

17 april 2016 om 16:12

De uitbal in de klassieker vergeten?

17 april 2016 om 14:55

Ajax moet kampioen worden dit jaar, koste wat het kost. Volgend jaar CL met onpartijdige scheidsrechters liggen ze er in de eerste ronde weer uit. Ajax is al jaren een schande voor de Nederlandse competitie en tegenwoordig de scheidsrechters ook

17 april 2016 om 14:58

Ajax heeft in de CL inderdaad nooit last van arbitrale dwalingen. Haha.

17 april 2016 om 15:02

Pukkiedukkie 2 onterecht afgekeurde goals tegen Real Madrid was inderdaad geheel objectief. Man niet zo klagen, PSV is ingelopen en Ajax is in drama vorm. Wat is het probleem zeg?

17 april 2016 om 15:36

Ajax heerst jaren in de competie dat jij daar niet tegen kan is een ander verhaal. Psv moet niet zeiken want geluk hebben ook zij heel vaak.

17 april 2016 om 15:42

Ow, ik dacht jouw calimero gedrag. Het is waarschijnlijk geen penal, gezien de reacties.(heb niet gezien) maar om te stellen wat jij allemaal uitkraamt is dikke onzin. Zolas de knvb volgens jou een ajax bril op heeft, zou jij dan niet een anti ajax bril op hebben? Kijk en becommentarieer gewoon objectief, word je een stuk serieuzer genomen.

17 april 2016 om 23:19

Net zoals PSV al jaren schandalig is in de EL. Beetje hypocriet pukkie.

17 april 2016 om 14:56

Met je eens mbt videoref. Maar als we eerlijk zijn gebeuren dit soort dingen het hele seizoen. Het ligt nu alleen onder een vergrootglas.

17 april 2016 om 14:57

want een beslissing 3 werdstrijden voor het einde is van meer invloed als de 3de wedstrijd van het seizoen?

17 april 2016 om 15:03

Ja @verstand dat is het weldegelijk. Dit is het moment dat de prijzen worden verdeeld en er concentratie van alles en iedereen verwacht wordt, dus ook van de scheidsrechters. Een wedstrijd verliezen in de eerste 3 wedstrijden van een competitie heeft psychologisch ook minder een effect dan in de 3 cruciale wedstrijden voor het einde.

17 april 2016 om 15:15

een wedstrijd aan het begin leverd evenveel punten op als aan het einde.

17 april 2016 om 15:59

wel als een scheids bewust een cadeautje geeft want dat het geen strafschop was wist hij echt wel

17 april 2016 om 16:12

klopt blijf jij maar in een eerlijke competitie geloven ik weet wel beter na 40 jaar eredivisie

17 april 2016 om 16:16

de hele wereld is voor ajax en is met ze allen tegen jou en je club.....fijne dag verder

17 april 2016 om 15:35

Je bent zeker PSV supporter? Objectief natuurlijk. We hebben allemaal emoties en die spreken nu. Het was fout ja de penalty. Ajax had mazzel, maar had pech dat het niet toesloeg in de 1e helft met de kansen. Hoevaak heeft PSV niet de mazzel dat ze op een totaal onverwacht moment 1-0 maken en de tegenstander eigenlijk al demotiveren?

30-40 miljoen.. Valt mee. Ik zie de schaal naar PSV gaan. Die lijken liever kampioen te worden. Zijn geobserdeerd en doen alles ervoor, zijn ook veel meer met Ajax bezig in de media dan andersom. En Ajax wint heel moeilijk terwijl PSV zelfs met slecht spel nog veel goals maakt. Einde van de streep: doelsaldo PSV beslissend.

17 april 2016 om 17:32

Maakt deze wedstrijd het kampioenschap dan? Volgens mij duurt dat toch echt een seizoen. Als Ajax nog kampioen mocht worden heeft PSV het aan zichzelf te danken door tegen de kleinere punten te laten liggen.

17 april 2016 om 18:29

Het komt letterlijk 100 keer per seizoen voor dat een scheids zo'n verkeerde beslissing maakt. Wat je zegt is de grootst mogelijke onzin, want als dit in wedstrijd nummer 1 gebeurd hoor je niemand dit soort zooi zeggen enkel omdat er nog veel wedstrijden te spelen zijn. Je zegt dit nu alleen omdat het aan het einde van het seizoen is.

Over de video ref ben ik het volkomen met je eens want dan heb je dit niet meer, maar nee het is absoluut niet zo dat dit nu ineens de competitie beslist, dat gebeurt namelijk over 34 wedstrijden en in al die wedstrijden worden wel 1000 verkeerde beslissingen genomen door de scheidsrechters.

Tuurlijk onterecht. Maar bij andere ploegen gebeurt dit minimaal even vaak. Heel zielig om dan te gaan zeggen Knjb en alles.

17 april 2016 om 14:54

Heel zielig? Dit kan PSV de kampioenschap kosten en het zou me niet verbazen als ze alles in het voordeel van Utrecht gaan fluiten in de bekerfinale om deze fout recht te zetten. Leuk hoe feyenoord altijd (on)terecht wordt aangevallen in de media voor makkelijk gegeven penalty's terwijl dit gewoon 10x erger is.

17 april 2016 om 14:55

Het was geen fout, de scheidsrechter stond er bovenop en vond het een strafschop.

17 april 2016 om 14:55

Dit kost psv niet het kampioenschap maar de wedstrijd tegen Ajax die ze niet konden winnen.

17 april 2016 om 14:58

hoe kan 1 pennal die onterecht worden gegevn nou 10 keer erger zijn dan meer dere pennals die onterecht gegeven zijn?

17 april 2016 om 14:59

Als een scheidsrechter er bovenop stond kan het nog wel een fout zijn..

17 april 2016 om 15:00

Onjuist ... die is gepasseerd... nu stonden ze voor ajax en beslist de scheidsrechter hier het lot.

17 april 2016 om 15:01

Alleen was het geen strafschop, dat ziet toch iedereen? Dus is het een fout.

17 april 2016 om 15:02

dit kost ze wel de titel want ze hadden nu een punt voor moeten staan

17 april 2016 om 15:24

De scheidsrechter oordeelt op wat hij waarneemt. Hij ziet een sliding die Milik ten valt brengt maar hij ziet de verdediger de bal niet raken dus geeft hij een penalty.

17 april 2016 om 15:29

Nee, want Ajax heeft al minimaal 2x puntverlies geleden doordat de scheidsrechter een foute beslissing maakt. Feitelijk gezien had Ajax dus alsnog minimaal 3 punten los moeten staan.

Want daarom heeft Utrecht dit seizoen gedeeld de meeste penalties gekregen van de hele Eredivisie (7). Tuurlijk joh, kijk eerst eens naar de feiten voordat je zulke dingen roept.

17 april 2016 om 14:55

Als je iemand 7x neerhaalt in het strafschopgebied is het ook gewoon 7x een penalty! Al is het 25x. Weet trouwens niet of ze terecht zijn maar wat jij noemt is natuurlijk grootse onzin!

17 april 2016 om 15:09

Daar kan ik idd niet over oordelen, maar een penalty kan net zo vaak discutabel zijn. Penalties zijn nou eenmaal vaak discutabel. Stel 20 van de penalties is discutabel, dan heeft Urecht meer kans gehad op discutabele penalties dan Ajax (1.4 vs 1). Deze statistiek is niet alles zeggend, maar is wel degelijk van toepassing op de discussie.

17 april 2016 om 15:51

En nog een statistiek: over de laatste vijf seizoenen heeft Utrecht bijna 2x zoveel strafschoppen gekregen als Ajax (33 vs 17). Dat zet mijn mening alleen maar kracht bij. Utrecht heeft niet zoveel recht van klagen als het een keertje tegen zit.

17 april 2016 om 16:04

nou ik kan er wel over oordelen voordat utrecht een strafschop krijgt moet er eerst iemand invalide geschopt worden mooi voorbeeld is de 1000% strafschop die utrecht vorige week niet kreeg en de scheids er boven op stond maar toch niet na de stip wees en dan nu dit een strafschop vlak voor tijd geven terwijl de scheidsrechter aangeeft dat hij het niet goed kon zien dan mag je nooit fluiten natuurlijk maar ajax moet kampioen worden van zeist

17 april 2016 om 16:05

@lennonturbo

Wat jij zegt is echt de grootste onzin. Het aantal penalty's zegt toch helemaal niks over het aantal onterechte penalty's. Als ze allemaal gewoon terecht waren is er niks aan de hand toch

17 april 2016 om 16:15

"ajax moet kampioen worden van Zeist"

Wel aandoenlijk dat je op 40-jarige leeftijd nog in sprookjes geloofd.

17 april 2016 om 16:21

Wel. Penalties zijn heel vaak discutabel of onterecht gegeven. Hoe meer penalties je hebt gehad, hoe groter de kans dat je er ook meer onterecht hebt meegekregen. Bij penalties worden vaak verkeerd beoordeeld, vandaar ook de grote roep naar de videoscheids door heel Europa. Het aantal penalties voor zegt wel degelijk wat over het aantal onterecht gegeven. Je kan best momentum van de wedstrijd, stand van de competitie, fase van het seizoen en dergelijke meenemen in je berekening. Maar dan als nog is de kans niet heel groot dat Ajax meer onterechte penalties heeft gekregen dan Utrecht. Het is niet heel waarschijnlijk dat het verschil in status van de twee clubs een gat van 16 penalties kan compenseren.

17 april 2016 om 14:57

Dit is gewoon collectieve frustratie, Willem is geslaagd voor zijn inburgeringscursus in Calimeroland. Dat je teleurgesteld bent, wellicht woedend kan ik best voorstellen. Maar om nou de hele tijd Eindhoven erbij te halen en te roepen dat Ajax altijd bevoordeeld wordt is gewoon tegen het zielige aan. Achja, bij een onterechte strafschop volgende week in de Kuip zal Willem het natuurlijk van een ander oogpunt bekijken.

Geen penalty, dat was duidelijk. We mogen makkelie bedanken. Nu alles winnen kom op boys!

17 april 2016 om 15:06

Ben bang dat PSV er dan alsnog op doelsaldo overheen gaat komen. Er even vanuit gaande dat ze alles winnen (alhoewel ik met dat voor beide teams afvraag, voor Ajax nog wat meer zelfs), denk ik dat PSV en eind kan komen door de wedstrijd met Cambuur dik te winnen.

Mooie reacties allemaal hier; gelukkig zijn we ook nog nooit benadeeld door een scheids. Één keer een bepalende beslissing mee en heel Nederland komt er weer op af. Blijkt toch maar weer hoe mooi en groot onze club is!

17 april 2016 om 15:09

Als de Boer zo blijft schuiven met de basis-elf dan winnen echt niet bij Heerenveen.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=213742

Ad stelt dat Ajax, op basis van onderzoek, niet wordt bevoordeeld.
Ad is geen Ajax-krant.

17 april 2016 om 14:54

Meestal niet , alleen als het echt nodig is zoals vandaag

17 april 2016 om 15:01

Want in het begin van het seizoen is het niet nodig? Kan me nog onterecht afgekeurde goal tegen heracles herinneren waardoor psv kampioen werd, hoor je niemand over.

17 april 2016 om 15:00

Bij wedstrijden die al gespeeld zijn met een 3/4-0 voorsprong ja. Op de cruciale momenten valt het geheel toevallig altijd de kant van de Amsterdammers op.

17 april 2016 om 15:12

Kijk voor de grap de bekerwedstrijd tegen Feyenoord nog eens terug.

17 april 2016 om 15:14

Vertel mij eens wat er daar voor arbitraire dwalingen gemaakt zijn. Of ga je nu weer huilen over het duel tussen Veltman en Kuijt waar beide elkaar aan het shirtje trekken?

17 april 2016 om 15:34

Nee Vedetterut het feit dat Feyenoord een vrije trap krijgt terwijl er niets aan de hand is en die duels eerder in het duel gewoon doorgingen. Toen viel het dubbeltje de verkeerde kant op, voelden wij ons genaaid, en konden jullie je geluk niet op. Nou, nu is het een keer de andere kant op en ineens valt het muntje altijd de kant van Ajax op. Sorry, maar dat is, zeker dit seizoen, echt niet zo hoor. Ik kan hooguit twee momenten bedenken. De goal tegen Feyenoord en nu.

17 april 2016 om 15:49

Het was zeker niet zo dat Ajax in die wedstrijd werd benadeeld en Feyenoord bevoordeeld. Er waren fouten beide kanten op. Bij het moment van de vrije trap heeft Tete gewoon beide armen om Elia heen geklemd. Als Elia dan gaat liggen is het niet vreemd dat er gefloten wordt. Hij gaat weliswaar gemakkelijk liggen, maar Elia kon ook geen kant meer op. Dat is in ieder geval zeker geen punt waarvan je kan zeggen dat Ajax is benadeeld.

17 april 2016 om 15:09

Maar heb jij feiten waaruit blijkt dat Ajax meer wordt geholpen dan de andere clubs?

17 april 2016 om 15:27

Dat zijn cijfers, die zijn vrij objectief. Je kan de penalties in twijfel trekken, maar dan moet je die allemaal een voor een nagaan. Dit lijkt me een stuk betrouwbaarder dan menig voetbalsupporter op voetbalzone die heel sterk door onderbuikgevoelens worden beïnvloed en nu op basis van 1 wedstrijd allemaal hoog en laag gaan springen over dat Ajax altijd bevoordeeld wordt als ze het moeilijk krijgen.

Voetbalzone zou voor de grap aan het einde van het seizoen een survey moeten laten rondgaan waarin alle gegeven eredivisiestrafschoppen van het seizoen op correctheid worden beoordeeld. Dan kunnen we zien wie er echt bevoordeeld worden en wie niet. Om de objectiviteit te verhogen, zou je ook nog een minimum puntenaantal kunnen vereisen om te stemmen, maar dan gaat de kwantiteit van het aantal stemmen wel sterk achteruit.

17 april 2016 om 16:06

Maar het is wel veel betrouwbaarder dan menig vz'er. Dan kan je dat beter als maatstaaf nemen dan een eigen mening waar geen onderzoek naar gedaan is. Natuurlijk kan het onderzoek subjectief zijn, maar het kan net zo goed even objectief zijn. Het is in ieder geval onderzocht, en dat zal bijna altijd betrouwbaarder zijn dan een niet onderzochte mening.

17 april 2016 om 17:04

Daar heb je zeker gelijk in, maar als je dat alles in je onderzoek wil meerekenen, heb je een stuk meer mensen nodig dan 1 journalist . Wat hij wel had kunnen doen was aangeven welke penalties een grote invloed hadden op het momentum van de wedstrijd voor of tegen de ploeg en welke zoals vandaag op het laatste moment vielen.

De objectiviteit van het onderzoek ligt relatief hoog (vergeleken met gemiddelde waan van de dag vz'er)
De kwaliteit van het onderzoek zelf is echter niet bijster hoog . Idd een erg simpele statistiek.

17 april 2016 om 15:04

Heista: dat gaat over slechts 1 seizoen, en wel 2013/2014. Toen werd ajax overigens ruim kampioen, en is dus het dus ook geen beslissend verschil geweest.

Zit je de hele competitie te kijken , bijna 700 wedstrijden en dan besluit Makkelie dat hij het wel even zal regelen , beetje een domper.
Ach ja Ajax en Feyenoord worden nu eenmaal geholpen dat is bekend.
Ik twijfel nog of Makkelie lachwekkender was of Gozubuyuk toen hij Ziyech buitenspel gaf na een uittrap van Marsman hahaha.

17 april 2016 om 14:55

Niveau van de arbitrage is gwn bedroevend slecht, maar ja. Je kunt geen scheidsrechters op dr transfelijst zetten (helaas).

17 april 2016 om 14:57

Heb je echt alles gekeken? Ben erg benieuwd hoe vaak Ajax benadeelt is. Kan me zo 10 wedstrijden voor de geest halen. Gelukkig werden de meeste nog gewonnen. Hoe reageerde je na Roda-Ajax, moest PSV toen kampioen worden? In de Kuip is dit trouwens den zuivere strafschop, hoor je niemand over.

17 april 2016 om 15:01

In de Kuip ja die kennen we nog toen de 1-1 van Ajax afgekeurd moest worden omdat de bal over de lijn was

17 april 2016 om 15:02

Wat was er aan de hand bij RODA- Ajax?? Een onterechte corner ja dat moeilijk te zien was en een corner heeft niet gelijk een gevolg. Gewoon slecht verdedigd.. bij een penalty kunnen de verdedigers niet verdedigen he. Niet appels met peren gaan vergelijken.

17 april 2016 om 15:04

toe joostfan, ook in de Kuip is dit nooit een penalty. Ik snap dat je nog in de emotie van de wedstrijd zit, maar dit soort onzin past niet bij jou. Lees het morgen nog maar eens terug als het niet verwijderd is, je zal je er voor schamen vermoed ik.

17 april 2016 om 15:07

Nou, zonder die onterechte corner was de wedstrijd afgelopen. Blessuretijd was namelijk al voorbij. Redelijk bepalend lijkt me.

17 april 2016 om 15:07

Roda - Ajax scoorde Ngombo toch gewoon de 2-2 vlak voor tijd wat gebeurde daar dan.
Dat Feyenoord geholpen wordt zei ik al die buitenspel die Gizubuyuk gaf was tegen Twente , teven kreeg Ziyech geen pingel.
Ach iedereen weet het , KNVB reageert toch nooit

17 april 2016 om 15:17

@baardgrasmus: niet nodig hoor. Dit is een makkelijk gegeven strafschop, daar zal iedereen het over eens zijn. De eerste dit seizoen, zoals Ajax ook al makkelijke beslissingen tegen heeft gehad. Ik irriteer me alleen aan het feit dat bij Ajax altijd alleen maar complottheorieën uit de kast worden getrokken bij een gelukje voor. Die komen ook objectief gezien zelden voor.

17 april 2016 om 15:21

Dat is mijn punt niet. Een corner kan je toch niet vergelijken met een penalty? De verdedigers van Ajax moet je daar op aankijken ja. Maar bij een penalty is de keeper meestal kansloos en kunnen de spelers niks meer aan doen. Praat a.u.b. geen onzin ja.

17 april 2016 om 15:30

Ik weet niet of het de eerste dit seizoen is, maar dat doet er helemaal niet toe. Ik vind het trouwens niet eens een makkelijk gegeven penalty, het is een arbitrale dwaling in zijn puurste vorm. Daar zit nog wel een verschil tussen. Maar goed, niemand heeft het over Bazoer en Klaassen bijvoorbeeld, of die tweede goal die Cillessen moet hebben. Opvallend, want ik denk niet dat PSV de titel heeft verloren door Makkelie, ik geef ze na vandaag de beste kans op de titel want mijn god wat voetbalde Ajax slecht. Vooral Klaassen was erbarmelijk, al zal de hoofdscout van Arsenal ook wel erg teleurgesteld zijn in Bazoer waar hij naar verluid voor op de tribune zat. Ik zie dit team het in Friesland woensdag nooit rechtbreien, dan zal er waarschijnlijk geen scheidsrechter zijn met waanbeelden.

17 april 2016 om 16:02

De wens is de vader van de gedachte baardgasmus?
Dit was inderdaad een dramatische wedstrijd van Ajax met een gigantische blunder van Makkelie.
Maar het maar net hoe je het bekijkt. Na zo'n wanprestatie kan het niet zo zijn dat je woensdag weer zo staat te slapen.

Ik zeg niet dat Ajax wel even gaat winnen in Heerenveen, zeker niet. Maar misschien zijn ze wel klaarwakker geschrokken en weten ze nu wat er op het spel staat. Een fel Ajax waar niet de helft van het team ver onder zijn kunnen speelt moet toch echt ook uit bij Heerenveen kunnen winnen.

17 april 2016 om 20:49

@baardgrasmus

Ach ik heb Excelsior - Heerenveen met een half oog gezien, de Friezen speelde ook niet best.

Arbitrale dwaling is onzin, een sliding van achteren met twee benen en de schaarbeweging om het been van Milik was elders op het veld ook gewoon een vrije trap geweest wegens roekeloos spel. Wellicht is een strafschop dan te zwaar maar er was wel degelijk een aanleiding.

Daarnaast hoor ik ook niemand over de verdediger die zoveel risico neemt met een sliding met twee benen, bij elke top club leren ze je als eerste staand tackelen, slidings zijn te risicovol.

Helemaal gelijk, Ajax is hier echt geholpen, belachelijk dat Makkelie een pingel gaf, Utrecht heerlijk gestreden verdiende zwaar de 3 punten.

haha Ja want PSV heeft nooit een penalty cadeau gekregen. Zijn wij ook niet altijd zo blij mee. Snap dat het zuur is, maar ga toch niet zo zielig doen over altijd mazzel Ajax en Knjb.

Laten we maar zeggen dat hij dit uit emotie roept.
Je kan niet bepaald zeggen dat we de scheids mee hebben gehad dit seizoen, dus laat het ons nu een keer wel mee zitten.

Wie is er eigenlijk kampioen als doelsaldo en punten gelijk zijn van ajax en psv ?

Is het dan PSV omdat ze er meer gemaakt hebben of ajax omdat onderling resultaat iets beter is ?

6 doelpunten verschil is veel maar niet onmogelijk..

17 april 2016 om 14:56

Meeste goals voor is dan van belang. Daarbij heeft PSV een beter doelsaldo en wordt PSV kampioen!

17 april 2016 om 14:59

@Robb-, PSV heeft 6 doelpunten minder, maar PSV scoort wél veel makkelijker en sneller dan Ajax.

17 april 2016 om 14:59

Ok, dat dacht ik al. Zal wel leuk zijn als dat gebeurd.

17 april 2016 om 15:00

Gewoon volle bak tegen Cambuur spelen! Daar moet je toch met 5-0/6-0 van kunnen winnen.

17 april 2016 om 15:11

Dat scheelt twee goals dus veel makkelijker

17 april 2016 om 14:59

Dan wordt Ajax kampioen op basis van onderling resultaat.

Jammer dat overal meteen naar de Knvb wordt gewezen alsof het corruptie is en Ajax altijd geluk heeft. Ik snap dat het voor de Utrecht en PSV fans erg frustrerend is, maar om te roepen dat dit bewust is gedaan is absurd. Het was zeker een fout van de scheidsrechter, nu een met mogelijk grote gevolgen. Dit soort fouten worden echter het hele seizoen door gemaakt, en ik weet zeker dat Makkelie er ook erg van baalt als hij het terug ziet. Vergeet niet dat Makkelie moeilijk zich had op wat er exact gebeurde. Wij hebben de camera's en kunnen daardoor goed zien dat het geen penalty was. Makkelie moet echter in een split-second beslissen, zonder camera's. Was het wel een penalty geweest en hij had hem niet gegeven was alles met een Ajax hart over hem heen gevallen.

Voor Ajax natuurlijk heel fijn, voor Utrecht, PSV en ook Makkelie heel vervelend. Het hoort er bij.

17 april 2016 om 15:01

@vesta
Klopt niet wat je zegt. Er wordt niet naar het onderlinge resultaat gekeken maar naar meeste goals voor.

17 april 2016 om 15:07

onderlinge resultaat word inderdaad niet na gekeken maar als aantal doelpunten gemaakt ook gelijk is kijken ze naar het alfabet

17 april 2016 om 15:13

Haha dan is het maar goed dat die situatie onmogelijk is in dit seizoen !

17 april 2016 om 15:14

Nooit dat ze naar alfabet gaan kijken,dan breekt de pleuris uit

17 april 2016 om 16:10

ajax word kampioen dankzij de knvb bedoel je zo corrupt als wat was dit want die scheidsrechter kon het niet goed zien gaf hij aan dan mag je dus ook niet fluiten.

17 april 2016 om 16:17

Hij heeft het contactmoment gesignaleerd, het moment dat de bal geraakt werd niet. Daarom fluit hij, en die redenering snap ik. Zijn redenering is begrijpelijk, ongeacht dat hij het fout gezien heeft. Ik vind het heel vervelend voor de Utrecht en PSV fans, maar dit soort dingen gebeuren het hele seizoen.

Kom met duidelijke feiten dat Ajax vaker is bevoordeeld dan de concurrenten en ik geef je gelijk dat ze (onbewust) door de Knvb geholpen zijn. Deze feiten heeft 99,9% van de reaguurders hier niet, dus is het geroep in de ruimte. Geroep op basis van emotie en gevoel, zonder feitelijke onderbouwing. Dit soort statements zijn waardeloos en nietszeggend zonder onderbouwing.

17 april 2016 om 15:39

De volgorde waar men naar kijkt is als volgt:
1. Aantal punten
2. Beste doelsaldo
3. Aantal doelpunten voor
4. Beslissingswedstrijd

17 april 2016 om 16:18

ja het is pure haat als mensen zeggen dat ajax geholpen is vandaag als je dat echt denkt dan ben je pas triest

Knvb heeft dit expres gedaan, om Makallie aan te stellen als scheidsrechter. Hij heeft een Ajax gezicht!

17 april 2016 om 15:41

Jup, ze stellen een Rotterdammer aan om Ajax naar het kampioenschap te leiden.

17 april 2016 om 16:37

Klopt, een Rotterdammer/dordtenaar die actief is als politieagent in de regio Rotterdam, met allemaal Rotterdamse vrienden...ja die dat dat vast expres om zijn Rotterdamse vrienden te pleasen!

18 april 2016 om 21:31

Makkelie heeft niets met en niets tegen Feyenoord. Tenminste dat zei hij toen hij eerder dit jaar Feyenoord - PSV moest fluiten.

19 april 2016 om 21:17

Dat kan kloppen, maar waar zijn de mensen met feiten dat Makkelie wel iets met Ajax heeft? Het meeste logische lijkt Feyenoord te zijn omdat ie in die regio werkt en dat is gebaseerd op een feit.

wat een selectieve verontwaardiging van alle ajax-haters en psv'ers zeg.

als je objectief (!) kijkt was het gewoon een roekeloze sliding op de man. wat licht, maar je kan hem geven. ik heb ze voor minder gegeven zien worden dit seizoen. kijk maar eens naar de penalty van psv-heracles (2-0) dit seizoen (zie samenvatting fox)

17 april 2016 om 14:57

Het is een aantal keer in de herhaling geweest en je ziet gewoon duidelijk dat hij eerst de bal heeft en Milik daarna tussen zijn benen gaat staan.

17 april 2016 om 14:59

Ja toch Petertje, als zelfs je eigen aanvoerder zegt dat het er niet een is en dan wil jij gaan beweren dat er wel een is droom lekker verder.

17 april 2016 om 15:10

Zo is het Peter. Penalty of niet.. Ik ben zwaar opgelucht iig. Heerlijk die frustratie te lezen hierop VZ. Er zijn idd genoeg penaltys voor minder gegeven. Alle ajax haters huil maar lekker verder

Wel eerlijk van Klaassen om te zeggen dat het geen penalty was hoor je niet vaak.

17 april 2016 om 15:03

Wat moet je anders meer olie op het vuur gooien?

Niet zeuren, was gewoon een lompe overtreding waarbij hij man en bal meenam, risico van de sliding in het strafschopgebied

17 april 2016 om 15:14

Het enigste wat hij fout deed, was zijn been te hoog inzetten. Hij weet zelf ook wel dat hij een risico nam. De scheids beoordeelt het als een overtreding, wat het niet was overigens. Maar naar mijn idee had jansen daar niet eens een sliding in moeten zetten.

Ik ben een neutrale toeschouwer(twente fan) in deze periode van de competitie valt alle (verkeerde) beslissingen veel zwaarder dan bv in het begin vd competitie.

Het is wel heel schandalig dat de scheidsrechter hier een penalty geeft, was echt helemaal niks. Kom op als je een fan ben, mag je best zeggen dat je club hier veel geluk mee heeft gehad.

Ik moet ook zeggen, elke club heeft soms geluk soms pech. Nu heeft ajax geluk, hopelijk tegen twente hebben ze dan weer een keertje pech haha.

oke ajax heeft hier heel veel geluk en hadden gewoon moeten verliezen, maar dat gejank van ajax heeft altijd geluk met de scheids is ook overdreven hoor.

Tuurlijk is dat van meer invloed! Stel je eens voor: een team krijgt een penalty in de 3e minuut tegen. Dan kunnen ze zich nog aanpassen aan de situatie en de resterende tijd hun tactiek omgooien. Gebeurt dit op zo'n moment ligt alles buiten je macht en is het de scheidsrechter die bepaalt!

Nogmaals, ik begrijp de woede van Janssen want het was geen pingel, maar een opmerking als ''het is vaker voorgekomen'' maakt me kwaad. Daarnee suggereert hij dat Ajax de arbiter altijd mee krijgt en dat is gewoon niet zo. Ze hebben hem vaker tegen dan mee.

Die complot theorie van Ajax dat altijd wordt bevoordeeld door de arbiter moet de kast in want die klopt niet.

Wat Janssen poneert klopt natuurlijk niet. Ajax is ook meerdere malen benadeeld,
dat is nu eenmaal het uitvloeisel van menselijke beslissingen die nooit 100%
juist genomen zijn. En ook FC Utrecht is - net als Ajax - ook wel eens bevoordeeld.
Al is in het geval Milik het nu ook weer niet zo dat er geen contact was tussen de
beide spelers; het wat ongelukkige inkomen van Janssen resulteert in een gewillige
val van Milik. Een beetje geval fifty/fifty. Neem het maar zo als het is. FC Utrecht
wordt heus wel vierde, wint misschien de beker en PSV wordt de terechte kampioen.
Iedereen tevreden?

Heel vervelend dat het nu gebeurt nu de competitie bijna afgelopen is maar bij andere clubs gebeurt het net zo goed. Had psv maar moeten winnen tegen ajax, eigen schuld.

Wat sas klaasen ontiegelijk slecht absurd zeg, heeft letterlijk een bal goed geraakt.

Wat is van de hoorn toch belangrijk voor ajax 2x is hij degene die een doelpunt inleidt.

Wat is miilikook verschrikkelijk koel. De moment is zo beladen en missen levert zoveel hoon op. Schiet het leer en gewoon klinisch in.

De boer is een tactische onbenul. Je gaat al weken lekker op 433. En dan gaat Ajax zich aanpassen aan de tegenstander, omgekeerde wereld toch??

Ramselaar is egt gigantisch goed, pffff.

Ajax komt goed weg, sometimes you win some, sometimes you lose some. Het is zuur voor utrecht en psv, maar het kan gebeuren.

Ajax is de enige club die beslissingen meekrijgt in de Eredivisie als ik het zo mag geloven hier. Wat een boel calimero's zeg. Ajax heeft dit seizoen echt maar 2x voordeel gehad van arbitrale dwalingen (Feyenoord-uit en vandaag), maar de Knvb (of de Knjb volgens sommige hier) wil natuurlijk weer dat Ajax kampioen wordt. Houd toch op man.

17 april 2016 om 15:20

Als de 'knjb' ons kampioen had willen maken dan hadden we nu al lang de schaal...alle clubs krijgen cadeautjes, maar de afgunst brengt mensen nu tot waanzin.

17 april 2016 om 15:22

Ach ja de frustratie komt er uit bij de anti ajax figuren die nu net doen alsof het bij andere clubs nooit gebeurd, laat lullen.

Tegen AZ had Utrecht geluk. Glaszuivere goal van az afgekeurd bij een 1-0 voorsprong. Nu hebben ze een keer pech, niet piepen. Calimero gedrag.

17 april 2016 om 15:15

Hallo jij bedoeld die strafschop van az in de laatste minuut zodat az de 1-1 scoorde bedoelde je die

Geen toeval en komt vaker voor? Wat een domme reactie van Janssen, onderzoek van het AD heeft jaar in jaar uit bewezen dat Ajax het meest benadeeld is door de scheids. Penalty was onterecht ja, you win some you lose some.

Ik wacht op de dag dat we een video ref erbij krijgen. Dan kunnen we allemaal zien dat ook andere clubs cadeautjes krijgen. Ik snap de boosheid van vooral de Utrecht en PSV fans, maar ook Janssen overdrijft hier. Ja, elk jaar helpen de scheids Ajax naar de titel...echt elk jaar...misschien beter om na zulke wedstrijden dat de media even geen spelers of trainers voor de camera krijgt. Als men wat afkoelt is men wat rustiger. Als Ajacied voel ik me ook wel eens genaaid. Vandaag hadden we het geluk aan onze zijde. Hoe de twee koplopers momenteel spelen denk ik toch dat PSV weer favoriet is. Aan het eind van de competitie staat de terechte kampioen bovenaan en kunnen alle scheldpartijen weer een aantal maanden in de kast...echt, ik hoop dat we snel een video ref gaan krijgen. Voor iedereen beter.

17 april 2016 om 15:53

Hij heeft het daar volgens mij over een uitwedstrijd tegen een topclub. Daar worden kleinere clubs structureel benadeeld.

Zowel in de kuip als in de Arena gaan de 50/50 beslissingen altijd naar de thuisclub.

Die clubs winnen daardoor veel punten. Waarom krijgt Kramer bijvoorbeeld geen rood maar geel?
Vandaag weer een zeer dubieuze strafschop.

Hij kan het moeilijk zien, maar dan moet je hem gewoon niet geven. Zeker als het de laatste minuut is.

Minimaal een verdachte beslissing

17 april 2016 om 16:03

Het is nou eenmaal zo dat de grotere club vaker de scheids mee krijgt. Dat gebeurt overal. Daarom hoop ik echt dat de scheidsrechters snel hulp kunnen krijgen van de camera's. Hoe dan ook ga ik er van uit dat Utrecht thuis ook vaker de scheids zal meekrijgen tegen, zeg maar, de Graafschap.

17 april 2016 om 16:31

nou je zegt het zelf al ajax word bevoordeeld en nee zelfs 1000% strafschoppen krijgen wij niet zie vorige week en andersom had hij hem nooit gegeven

Klaassen is tenminste een echt man dat hij toegeeft dat het geen penalty was.
Als die zelfingenomen mensen die zich hier Ajax supporter noemen en niet toegeven dat het een penalty is, heb ik echt medelijden mee.

De stand is gelijk en op doelsaldo lopen we 6 goals achter. Is zeker nog wel te achterhalen met Cambuur thuis en zoals ik Ajax vandaag ziet spelen , zie ik ze niet eens winnen in Heerenveen.
Zal ook gerechtigheid zijn , voor deze arbitrale blunder van jewelste.

17 april 2016 om 15:39

Dit soort tackles komen in de grote competities zoals de Premier League en de Bundesliga zo vaak voor iedere wedstrijd. Mensen gaan daar spontaan van hun stoeltjes af zodra ze een speler een dergelijke tackle zien inzetten.

Maar in een kindercompetitie zoals de Eredivisie krijg je dan natuurlijk een pingel tegen. Maar tegelijkertijd wel zeuren dat de scheidsrechters veel te makkelijk fluiten en het spel vaker door moeten laten gaan. Echt een enorm hypocriete houding. Maar ik begrijp het wel. Zodra de hypocrisie goed uit komt zullen de meeste supporters bepaalde scheidsrechterlijke dwalingen goed praten natuurlijk.

17 april 2016 om 17:01

Vandaag leicester/westham gekeken? 2 onterechte pingels dus niet zo piepen.

FC Utrecht heeft in eigen huis ook zo vaak dingen onterecht mee gekregen omdat bijvoorbeeld het stadion kolkte en de scheidsrechter niet het lef had om in het voordeel van de tegenstander of tegen FC Utrecht te fluiten. Ondanks dat ik de frustraties wel begrijp is het als we eerlijk zijn niets meer dan selectieve verontwaardiging, wanneer het je club mee zit dan ben je opgelucht en wanneer dit niet geval is heb je er flink de pest van in.

Wat dat betreft vind ik die zogenaamde woede uit Eindhoven of die tweet van Gerbrands ook niets meer dan een leuk showtje voor de bühne.. Nu ben ik ook niet vies van een goede complot theorie, maar beweringen dat Ajax kampioen moet worden van de Knvb zijn gewoon onzin. Ja, Ajax heeft verschrikkelijk gezwijnd, maar dit overkomt elke club.

Ontzettend gelukkig Ajax, en zo onterecht en misschien wel bepalend voor het kampioenschap. Komt helaas vaker voor, ik noem de bekerfinale waar die speler van Ajax een paar meter buitenspel staat maar toch mag scoren. En zo zijn er waarschijnlijk nog wel meer voorbeelden. Ajax wordt helaas vaker geholpen, het valt gewoon op.

17 april 2016 om 16:07

Grappig Ad (Rotterdamse krant) constateerde dat Ajax van de standaard top 3 clubs het vaakst word benadeeld dus jou gevoel klopt van geen kanten.

17 april 2016 om 21:15

@valek

De bekerfinale van 14 jaar geleden bedoel je? Dat is je beste voorbeeld na vandaag. Oh ja, en die onterechte pingel in 1968 natuurlijk, laten we die vooral ook niet vergeten.

Man er ziten seizoen tuissen waarin Ajax de ene na de andere rode kaart kreeg, seizoenen waarin meerdere zuivere goals afgekeurd werden (nog erger dan een pingel, een pingel kan nog gemist worden).

Haha heel geloofwaardig Valek

Het valt op maar toch is het enige wat je kan benoemen een bekerfinale van echt jaren geleden.

En vorige week kreeg Ajax geen penalty. Was die benut stond je na 5 minuten voor. Nu hoorde je niemand er over omdat Ajax won.

Soms krijg je een kadootje en soms heb je pech.

Nu kregen ze er 1...

17 april 2016 om 21:19

Niet eens gekregen, de speler van Utrecht maakte een onbesuisde sliding met twee benen waarmee hij het risico neemt dat het een strafschop kan worden. Scheidsrechter staat er bovenop, ziet de zware tackle maar niet of de bal geraakt wordt. Tja, dan kan je weleens het geluk hebben dat je een strafschop klrijgt.

Altijd dat slappe gelul, wanneer is het allemaal nog meer voorgekomen dat Ajax meer is bevooroordeeld dan een andere partij? Ik kan het me niet herinneren in ieder geval. Nu, op een lekker moment een gelukje, later weer pech doordat het kwartje de andere kant opvalt.
PSV kreeg tegen Feyenoord ook een onterechte penalty. En gisteren kreeg, volgens Rob Maas, Heracles ook een onterechte penalty tegen Vitesse.
Geen videoref, dan krijg je dit soort situaties.

"Geluk moet je afdwingen", zouden alle PSV'ers zeggen als het andersom wad natuurlijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren