Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ik vermoord iedereen die een banaan naar mij waagt te gooien'

Laatste update:
/

Mario Balotelli is niet van plan zich in Polen en Oekraïne als grofvuil te laten behandelen. Ook de Italiaanse aanvaller is ter ore gekomen dat het racisme in de twee landen bij tijd en wijlen de spuigaten uitloopt en dat noopt hem tot het nemen van maatregelen. Een daarvan doet hij alvast uit de doeken. “Ik vermoord iedereen die het waagt een banaan naar mij te gooien”, stelt hij woensdag in gesprek met de Daily Mail.

De uitlating van Balotelli volgt op de documentaire van BBC’s Panorama, waarin het geweld tijdens en rondom voetbalwedstrijden in Polen en Oekraïne aan de kaak wordt gesteld. Te zien is hoe fans van clubs uit de twee landen zich op weerzinwekkende wijze afzetten tegen alles dat vreemd en onbekend is. Eerder al lieten de families van de Engelse internationals Alex Oxlade-Chamberlain en Theo Walcott weten het EK te laten schieten, uit angst voor racistisch geweld.

Balotelli, Italiaan van Ghanese komaf, is echter strijdbaar. “Ik tolereer absoluut geen racisme. Het is onacceptabel. Ik vermoord iedereen die het waagt een banaan naar mij te gooien. Dan moet ik maar de gevangenis in; ik vermoord ze echt”, zegt hij. “Maar laten we eerst afwachten hoe het allemaal verloopt. Ik hoop dat zich geen problemen zullen voordoen. Dat zou ik echt niet kunnen verkroppen.”

Kun jij je vinden in de woorden van Mario Balotelli?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Door zulke dingen te zeggen, gaan mensen het echt proberen...

30 mei 2012 om 11:34

Ja, precies . Dit wil ik wel meemaken. Kijken of hij dit nog echt gaan doen. Vast niet.. Grote praatjes heeft hij. Alhoewel, hij is wel zo''n gek om dat nog echt te gaan doen ook!

30 mei 2012 om 11:37

ik zie het hem nog wel doen hoor dit controversieel gedrag en zijn wilde impulsieve uitspraken moeten eens ophouden want ik begin deze ''genie'' een beetje zat te worden

30 mei 2012 om 11:37

Van mij mag hij. Kan toch niet dat iemand zomaar omdat iemand zwart is een banaan naar een iemand gaat gooien. Ik vind dat echt niet kunnen van mij mag hij hem vermoorden.

30 mei 2012 om 11:40

@dragonkiller

Ik begin hem nog niet zat te worden. Kan zo af en toe wel genieten van zijn uitspraken.

@goal123

Maar om daarvoor iemand te vermoorden? Dat kan echt niet!

30 mei 2012 om 11:42

Dan ben je blank. Er mogen geen grenzen zijn wat je bij een racist doet. Zulke mensen verdienen het niet om te leven. Het is achterlijk dat er in deze tijden nog steeds discussies over huidskleur/seksuele voorkeur etc. is. Waarom heeft ieder mens hersenen meegekregen als zoveel er niet toe in staat zijn ze te gebruiken.

30 mei 2012 om 11:44

@clarence

Ik snap dat het echt erg is als je dat soort dingen in je hoofd haalt, maar ik vind het gewoon niet kunnen als je iemand vermoord. Hoe slecht die persoon ook is. We zijn allemaal mensen, de één wat slechter dan de ander. Vermoorden vind ik maar niks om eerlijk te zijn.

30 mei 2012 om 11:48

Dit is wel echt een absurde discussie die je aangaat. Iemand die moord alleen al probeert te rechtvaardigen, moet je niet serieus nemen.

Racisme is belachelijk. En daar hoef je niet gekleurd voor te zijn, om dat te vinden.

ON: Die Balotelli kan beter iets genuanceerder zijn met zijn uitspraken, al is het goed dat het probleem op zich aan de kaak gesteld wordt.

30 mei 2012 om 11:56

En als nou een kleurgenoot van Balotelli een banaan naar 'm gooit. Is het dan ook racisme? Haha, dat zou een goeie zijn.

Ik zie het al voor me. Balotelli stormt de tribune op en wil beginnen die persoon te vermoorden, blijkt het een familielid te zijn die de banaan gooide

30 mei 2012 om 11:57

Haha, heb je daalijk een heel publiek dat bananen gaat gooien

Ik zou zeggen: Alle ballen ( bananen ) op Mario!
Hij leert ook niks van zijn vorige uitspraken, zo kan je wel zien dat hij er niks van meent.

30 mei 2012 om 12:02

dan ben je blank???
hoe bedoel je dat? want weet ook blanke mensen worden gediscrimineerd.
Loop maar eens door bepaalde wijken in grote steden.
Racisme in welk voor dan ook is compleet uit den boze, wat niet weg neemt dat het nog steeds jammerlijk genoeg gebeurd.

blank, bruin, rood of geel, homoseksueel of joods e.d het moet niet uitmaken.

On: balotelli, ik begrijp de frustratie, maar door deze opmerkingen gaan mensen dit juist doen puur om je te provoceren en uitlokken.
pak je hard aan door een geweldig EK te spelen.

30 mei 2012 om 13:05

Volgens ben jij net zo ziek als een racist, als jij aangeeft dat er geen grensen mogen zijn!
Ik vind dat er wel ergere dingen in de wereld zijn dat het gooien van een banaan. In afrika gebeuren er wel ergere acties van racisten.dat het niet acceptabel is ben ik het zeker eens.

Oneze gek neem ik niet serieus en juist hij moet hier zich niet overuitlaten.
Hij mag zich eerst eens leren gedragen in het veld een heel seizoen.
En ik denk dat die gekke polen gehakt van hem maken!

30 mei 2012 om 13:22

Hahah.. Jij discrimineert nu zelf ook door hem te kwalificeren als 'blank' omdat hij niét vindt dat alle racisten dood moeten! Racist!
Je tekst is wel heel nobel, maar er wordt nog dagelijks gediscrimineerd op huidskleur, seksuele voorkeur, geslacht, handicap, uiterlijk en/of leeftijd. Als iedereen die dat doet dood moet hou je weinig mensen over gok ik.

O.t.
Natuurlijk is het gedrag daar(oekraine, polen, rusland enz.) niet goed te keuren, maar door zo te reageren ben je zelf geen haar beter.
Intelligent genoeg zijn om hier boven te staan, er zal heus wel alles aan gedaan worden om het te voorkomen en er zullen pittige straffen op staan.

30 mei 2012 om 13:53

Dan had Menzo wel heel veel moorden moeten plegen

Racisme had je zo'n 25 jaar geleden ook in de Nederlandse stadions, inmiddels is dat gelukkig bijna niet meer merkbaar. In Polen en Oekranie lopen ze tig jaren achter, in de toekomst zal het daar ook minder worden.
Helaas is dat nu nog niet zo en zullen het zeker wel merken als ze(donkere spelers) tegen Polen of Oekranie voetballen op dit Ek.

30 mei 2012 om 13:58

Er zijn nog genoeg andere topics Dragonkiller!!

30 mei 2012 om 16:09

@lapulga_10, hij had ook op het wk of ek onder 21 mensen die een banaan naar hem gooiden he-le-maal in elkaar geslagen. er kwam net politie aan. anders had hij ze vermoord.

30 mei 2012 om 16:10

Om te zeggen dat mensen die racistisch zijn het niet verdienen om te leven, vind ik een erg racistische opmerking dus vind jij dat je het zelf niet verdient om te leven? Deze opmerking is net zo dom als het gooien van bananen.

On: Dat het belachelijk is om mensen te discrimineren vind ik ook, maar racisme bestreiden moet hij met zijn voeten doen en niet door grootspraak die hij niet waar kan maken.

30 mei 2012 om 22:36

Een klasse statement van Balotelli. Met deze uitspraken verdient hij alle eer en respect. Wat is een mens zonder integriteit en principes? Eigenlijk helemaal niets. Middels deze uitspraken maakt Balotelli kenbaar dat hij bereid is om te vechten voor zijn fysieke integriteit en principes.

Daar kan de mensheid een hoop van leren.

31 mei 2012 om 10:33

Clarence je kraamt poep uit!
En je weet het zelf!

Racisme is om te kotsen maar wat jij zegt slaat alles

30 mei 2012 om 11:39

Ja inderdaad maar ik vind wel dat de Fifa & Uefa zich weer van hun slechste kant laten zien, Door wederom een EK te organiseren in een bananen republiek waar racisme de normaalste zaak van de wereld is, Ik heb die documentaire ook gezien je kan hem kijken op youtube, Ik raad het je echt aan als je dat heb gezien begrijp je best dat niet blanke mensen niet graag naar polen of oekraine afreizen.

Wel typisch knip & plakwerk van VZ is dit zeg, Ze hebben echt de extreemste stukken eruit gehaalt. Want hij heeft ook gewoon gezegt dat als er een banaan word gegooit tijdens de wedstrijd dat hij dan direct van het veld loopt & ook niet meer terugkeert.

Het is best erg dat de familie's van zwarte spelers amper mee durven naar de landen waar hun zonen gaan spelen. Als er ook maar 1 banaan word gegooit zou ik het een heel erg mooi statement vinden als de blanke spelers zelf als eerste van het veld lopen & ook gewoon niet meer terugkeren, Bijvoorbeeld de poolse nationale ploeg als die uitkomen tegen een ploeg met zwarte spelers & er word een banaan gegooit moeten spelers als Lewandowski gewoon als eerste vertrekken.

Schandalig dit.

30 mei 2012 om 11:41

Ik ben het er helemaal mee eens , kun je de link van de documentaire sturen

30 mei 2012 om 11:41

afca,

Heb je een link van youtube, heb ik nog wat te bekijken op mn stage?

30 mei 2012 om 11:42

Ik vind in dit geval de term bananenrepubliek een beetje verkeerd gekozen... Verder ben ik het met je eens hoor. Een dergelijk toernooi moet voor iedereen veilig en goed toegankelijk zijn. Als het hiervoor nodig is dat bepaalde landen uitgesloten moeten worden van organisatie, dan is dat helaas maar zo.
Maar, misschien valt het ook wel reuze mee.

30 mei 2012 om 11:47

Hahahaha ja nu het zegt zie ik het ook, Hahahahah echt verkeerd gekozen ja dat ga ik nu gelijk veranderen.

30 mei 2012 om 11:49

Volgens mij is het deze :

http://www.youtube.com/watch?v=z93iqgi3_iwenfeatur...

30 mei 2012 om 11:55

Goede docu! Must see

30 mei 2012 om 12:02

Beetje makkelijk dit afca_1995

Gelukkig is Nederland wat normen en waarden in het voetbal betreft hoog verheven boven Oekraïne,

In ons landje, in zo goed als elk stadion, hoef je maar een maal scheef te kijken en je moeder is een hoer, je bent een kk*** dit en een t*** dat, je wordt de grond ingevloekt, op het veld half ''bedreigt'' met zo van ''we pakken je later nog wel''. Oftewel, er wordt alles gedaan om je maar zo grof mogelijk te kwetsen, en er wordt weggekeken. Sterker we vinden het zelfs normaal geworden. Ik wordt zelfs vaak voor kleingeestelijke middeleeuwse monnik uitgemaakt wanneer ik dit taalgebruik veroordeel.

Goed dat racisme wordt aangepakt maar voorgaande zaken, ziekte/doodsverwensingen en laster van familie, zijn als je er even bij na denkt, soms erger dan ''zielige'' een banaan naar iemand toegooien. Het heeft in ieder geval dezelfde intentie: zo zwaar mogelijk kwetsen, hoe maakt niet uit. Laten we racisme veroordelen, maar wie maar één minuut denkt dat wij zoveel beter zijn is roomser dan de paus.

''doe eerst de balk uit uw eigen oog voordat u de splinter uit het oog van een ander wilt halen.''

30 mei 2012 om 12:06

hahaha same here, verveel me dood op stage, dus ff documentaire kijken kan ggeen kwaad

on:
goed zo ballotelli gwn killen die mensen gaat nergens om een banaan te gooien

30 mei 2012 om 12:07

helemaal mee eens!

30 mei 2012 om 12:41

I see what you did there!
bananen republiek

Zou inderdaad goed zijn als iedereen in zo'n geval van het veld stapt, maar ik denk dat daarvoor de commerciele belangen te groot zijn.

30 mei 2012 om 12:09

Ik zou ze ook meteen een trosbananen met glijmiddel door hun strot douwen. Gelijk afgelopen. Geloof me in een Aantalsprongen ben ik de tribune in, ach in mijn tijd was droom veel agressie in het voetbal. Na een tijdje weten ze dat je er niettesollen is met je.m

30 mei 2012 om 12:45

Ach laat die jongen toch, hij weet niet beter.

Leuk shirt heeft ie aan trouwens!

30 mei 2012 om 17:36

Vandaar dat toen hij 2 jaar geleden niks had gezegd , toch bananen naar hem werden gegooid in een restaurant geloof ik, toen was de politie erbij vandaar dat hij toen niks deed en kon doen.

Op de een of andere manier geloof ik Balotelli

30 mei 2012 om 11:39

Hahaha ik ook. Ik denk dat ik het uit mijn hoofd zou laten.

Wat een kast is die vent zeg... Als je hij recht voor je staat denk ik dat je zelfs als racist ineens poeslief wordt.

Kan best een Cantona actie voort komen uit het gooien van een banaan..

Hij heeft natuurlijk 100% gelijk dat dit echt niet kan. En hij zou dit misschien niet zo moeten zeggen maar het past wel een beetje bij hem natuurlijk

30 mei 2012 om 12:15

Haha inderdaad, maar inderdaad het is toch volstrekt belachelijk dat sommige spelers iet heen durven wegens angst voor racisme? Fifa waarom organiseer je dan überhaupt een EK in dit soort landen?! Ik hoop van harte dat het goed komt tijdens het EK en mochten er rotte appels zijn die direct worden opgepakt!

30 mei 2012 om 12:06

Haha denk het ook.. Denk dat hij de tribune op klimt en hij het vak waar ze die banaan hadden gegooid bestormt en klappen om zich heen uitdeelt.

En daarbij is het zelfmoord voor de toerisme in deze 2 landen, want het EK is er eigenlijk voor bedoeld om het land goed op de kaart te zetten. Ze gaan volgens mij straks nog het leger inzetten..

En ik ben benieuwd wat de Fifa dan gaat doen.. die hebben "say no to racism" in hun slogans staan. Eigen schuld dikke bult om zo'n groot toernooi in van die dubieuze landen te houden.

Natuurlijk heeft hij 100% gelijk. Niet tolereren maar die Balotelli is toch een mannetje he whahaha.

30 mei 2012 om 11:35

Balotelli heeft eigenlijk totaal geen recht van spreken.

30 mei 2012 om 11:38

Waarom niet ? , kun je dat beargumenteren

30 mei 2012 om 11:45

Laten het duidelijk zijn ik vind racisme een van de meest nutteloze dingen op aarde.maar balloteli is nu eenmaal een voetballer die veel geld verdient en helaas wekt dat bepaalde gevoelens op bij zijn blanke medemens.echter voor dat salaris dat die verdient heeft die het helemaal niet zwaar.mensen worden lastig gevallen voor een flutbaantje.voor zijn salaris had ik zelfs die banaan voor hun neus opgegeten in de weet dat ik dadelijk in mijn maserati stap,het is niet goed te praten maar toch het blijft altijd en het is overal.om nu dit soort dingen te gaan roepen dan denk ik van wat heb jij nou meegemaakt?

30 mei 2012 om 11:55

Natuurlijk kan hij dat niet, deze gast roept maar wat. Supermario heeft zeker recht van spreken, die word namelijk met regelmaat racistisch bejegend.

30 mei 2012 om 23:26

@ mousa99. Ik denk dat gekke man bedoelt dat Balotelli een beetje hypocriet is aangezien hij met bananen gooien wel moeite heeft maar zelf wel met dart pijltjes of vuurwerk gooit... zoiets...

31 mei 2012 om 09:15

Ja, dat bedoel ik. Ik vind natuurlijk ook dat racisme iets is wat absoluut niet getolereerd mag worden, dat staat buiten kijf. Maar Balotelli heeft zelf ook belachelijke streken uitgehaald (vooral dat met die dartpijltjes, wat een mafkees), vandaar dat hij deze uitspraken beter aan een ander had kunnen overlaten. Hij begint er nu zelf over, uit het niets. Ik zeg niet dat hij het hiermee uitlokt, maar waarom moet hij, juist hij, het nou weer aankaarten? Eerst wel zeggen dat hij zich volledig rustig houdt op het EK en nog geen week later deze uitspraak, hij was al niet zo geloofwaardig.. Laat hem nou eerst maar z''n voeten spreken en misschien gebeurt er wel helemaal niks.

31 mei 2012 om 11:42

Maar weet je wat het grappige is, namelijk dat hij geen dartpijlen naar kinderen heeft gegooid niet eens in de buurt zelfs, het is iets wat de media er van gemaakt heeft en mensen zoals jij geloven dat graag om hem maar zwart te maken. Denk je nou echt dat als die dat gedaan had nog op vrije voeten zou lopen.

En terecht, ik zag van de week die documentaire op de BBC (is ook te zien via indehekken.net) en het is gewoon schokkend om te zien hoe racistisch verschillende supportersgroepen daar zijn in het voormalige Oostblok. Schandalig dat het EK gespeeld gaat worden in zulke landen. Daarmee zeg ik niet dat het land als geheel racistisch is, maar in het voetbal is het racisme aardig groot daar.

30 mei 2012 om 11:41

Het is inderdaad schandalig dat racisme zich überhaupt nog voordoet, het kan prima dat je een neger niet mag vanwege hoe die is (in de omgang) maar ik vind het echt van een heel laag niveau om iemand zwart te maken, alleen vanwege het feit dat diegene anders is van huidskleur.

Ik denk alleen niet dat we ons heel erg druk moeten maken. In Zuid-afrika was ook ontzettend veel criminalieit, dat viel tijdens het Wk ook nog reuze mee, ik kan me ook nog problemen herinneren mbt de politiek van China tijdens de Olympische Spelen in Beijing en die in Zuid-korea tijdens het Wk 2002. Je ziet het ook in Nederland, wanneer Ajax tegen Feyenoord speelt slaan de supporters elkaar de harses in en de week erop staan ze vrolijk springend naast elkaar Oranje aan te moedigen. Rond elk groot sportevenement wordt wel iets gezocht, vaak berustend op de waarheid, maar meestal valt alles wel mee.

Edit: daar wil ik nog aan toevoegen dat je moeilijk het Ek en Wk altijd in dezelfde (westerse) landen kan organiseren. Andere landen moeten ook die mogelijkheid kunnen krijgen en ik sta persoonlijk compleet achter de Wk''s in zuid-korea/japan, zuid-afrika, en, over een aantal jaar in Qatar.

30 mei 2012 om 12:00

Maar ik heb bij Feyenoord nog nooit een heel vak de hitler groet zien maken en "heil heil heil" horen roepen op datzeflde moment. Ook heb ik bij Ajax nog nooit gezien dat ze mede supporters omringen en afranselen omdat ze een donkere huidskleur hebben.

In Nederland hebben verschillende supportersgroepen een hekel aan elkaar. Dat geweld onderling steun ik ook allerminst maar dat is wat anders dan je eigen supporters in elkaar trappen omdat ze zwart zijn. Dat is gewoon keihard racisme.

30 mei 2012 om 12:47

Heb je de beelden van Stadiums of Hate gezien?

Je moet dan vooral naar het laatste deel kijken, je ziet daar echt heel bizarre dingen:

- Hooligans die de nazi-groet doen
- Hooligans die donkere toeschouwers aanvallen omdat ze een andere huidskleur hebben ondanks dat die ook hetzelfde team aanmoedigen. Ze gaan helemaal los op die donkere mensen en blijven maar meppen en schoppen, stewards en politie doen niets.

En dit gebeurde dus in het Metallist stadion in Kharkiv, hetzelfde stadion waar wij spelen.

Nu zal het bij het EK niet zo storm lopen omdat er toch meerendeels normalere mensen kaarten hebben en niet van dit soort eencelligen maar ik vind het gewoon eng om die beelden te zien, staan ook gewoon kleine kinderen op de tribune die ook de nazi groet doen.

Compleet gek die gasten daar, maar ook in Polen zitten gestoorde hooligans van onder andere Legia Warschau, die zijn net zo gestoord.

Vervolgens gaat de presentator van de documentaire verhaal halen bij een woordvoerder van de politie met de vraag hoe ze dit aan denken te gaan pakken. Die woordvoerder zegt doodleuk dat er zich de afgelopen jaren geen noemenswaardige incidenten hebben voorgedaan! En dat de supporters gaan Hitler groet doen maar gewoon naar de tegenstander ''wijzen''. Omg... Doet me denken aan de Iraakse minister van Informatie aantal jaar geleden: ''there are no tanks in Bagdad''

30 mei 2012 om 12:38

Bedankt voor de link, heb ook net even de docu bekeken. Echt schokkend, met name hoe georganiseerd het geweld en het racisme is. Een paar individuele gekken heb je helaas overal, maar dit slaat echt alles. Trainen met messen e.d.... what the fuck?! En die Indiase studenten die daar uitgezocht en in elkaar werden getrapt. Ziek.

Balotelli
=
Helemaal gek.

Wat laat hij zich weer te kijk zetten en wat laat dit ventje zich toch makkelijk uit de tent lokken. Ik hoop dat er snel een banaan wordt gegooit, ben wel benieuwd hoeveel lef hij nou werkelijk heeft.

30 mei 2012 om 12:28

er staat een stuk op het AD, daarin is het intervieuw iets groter en uitgebreider als hier (zoals gewoonlijk).

quote:
Balotelli kondigt aan van het veld te lopen, als hij tijdens een Ek-wedstrijd racistisch bejegend wordt. Als hij in het openbaar wordt beledigd vanwege zijn huidskleur, gaat de Italiaan nog een stap verder. 'als iemand op straat een banaan naar me gooit, dan zal ik de gevangenis in gaan. Want ik vermoord diegene. Racisme in onacceptabel. Ik kan er echt niet tegen', zegt Balotelli tegen France Football.

'ik hoop dat er geen problemen op het EK zullen zijn. Want als dat wel zo is, loop ik zo van het veld af en ga ik meteen naar huis. We leven in 2012. Dit soort dingen mogen niet gebeuren.'
Unquote

Ja een drastiche maatregel, maar wel te begrijpen, deze twee landen staan er om bekend erg racistisch te zijn, niet alleen naar donkere mensen , maar ook homo's en lesbienes.
Deze twee landen lopen gewoon 100 jaar achter wat dat aan gaat, tuurlijk zitten lopen er mensen tussen die wel alle goede bedoelingen hebben, maar het overgrote deel plus regering dus niet.

Snal ook echt niet waarom deze twee landen het EK hebben gekregen, hoop dat ik ongelijk ga krijgen maar ik voorzie grote problemen dit EK.

30 mei 2012 om 13:32

Nee, de laffe en zieke ventjes zitten op de tribune. Die vinden het stoer om apen geluiden te maken. Aanpakken die knaapjes. Way to go Mario. Heerlijk hoe iedereen reageert op hem. Iedereen op de kast. 1-0.

Ach, tijdens het EK zal er zo'n gigantische politiemacht op de been zijn dat het wel los zal lopen. Maar het racisme is er wel, ze zullen het alleen onder het tapijt vegen.

30 mei 2012 om 13:06

Dan moet die politie ook wel iets doen, als je naar de docu kijkt van Stadiums of Hate dan zie je dat de politie en stewards uit hun neus staan te baggeren terwijl er 2 indiase supporters die nota bene ook Metallist Kharkiv aanmoedigen helemaal lam worden geslagen en gemept.

Geen slimme reactie van Balloteli met dit soort reacties lok je het gewoon uit.

30 mei 2012 om 13:25

Idd; Balotelli is wat mij betreft geen haar beter dan de racist die de banaan gaat gooien, want dat zal vast gaan gebeuren met deze stoere taal. Dit soort uitspraken zijn net zo achterlijk als racisme en keur ik ook af.

30 mei 2012 om 11:43

Ik ben zelf donker en ik zou het zeker begrijpen als hij die neiging krijgt, maar echter leeft hij een voorbeeldfunctie en die moet hij accepteren.

Over dat racistisch geweld heb ik toch nog wel mijn twijfels. Ik heb een vakantievriendin die in Polen woont en die zegt dat alleen in de achterstandswijken een paar gekken zijn, maar voor de rest dat er in de grote steden gewoon ook kleurlingen wonen.

Ik geef aan de ene kant Balotelli gelijk, maar aan de andere kant moet je je toch weten in te houden.
Balotelli zou zonder zijn loopbaan nu een wereldberuchte maffiabaas zijn of al in de gevangenis belanden, ondanks zo iets geweldigs, toch zo gedragen (zoals die ene Engelsman van Qpr, waarvan ik de naam kwijt ben).

Cassano gaf aan dat hij zonder het voetbal en een crimineel zou zijn, vergeleken met Barton en Balotelli is hij gewoon een lieverdje.

30 mei 2012 om 12:01

Ik ben in December in Polen (krakau) geweest. Moet wel zeggen dat ik daar heel weinig kleurlingen heb gezien. Maar in de clubs waar we heen gingen waren ze wel en daar waren iig geen problemen. Dus denk dat jou verhaal wel klopt!

Ik keur racisme nooit goed, maar ow ow wat ben je een stoere jongen zeg balotelli door deze uitspraken pfff. Het is dat ik niet in het stadion zit, anders zou ik er één gooien, en zeker niet omdat ik racistisch ben, maar om te kijken of je deze grootspraak uit gaat voeren, en zelfs dan zou ik zeggen kom maar op.

Wat een zielig figuur ben je zeg, wannabee gangster. Hou toch op en ga gewoon bezig houden met voetbal

30 mei 2012 om 11:39

Maar ben jij dan een echte gangster door wel provocerend een banaan te gooien ook al is het niet uit racistische motieven?

30 mei 2012 om 11:45

Toch zou ik het niet proberen..

Ik geloof hem eigenlijk wel. Ik denk dat hij de gene die een banaan naar hem gooit compleet total loss mept.

30 mei 2012 om 11:56

Want jij bent niet een wanabee gangster door nu te zeggen dat jij er wel even eentje zou gooien als je in het stadion zit? Jij zegt dingen hier vanachter je kleine computertje in je kamertje. Dat is eigenlijk net zo triest.

30 mei 2012 om 12:03

@ stretfordend Zie jij me ergens zeggen dat ik een gangster ben? ik heb dat nergens gezegd volgens mij? ten tweede het is geen klein computertje en ten derde bedoel ik er alleen maar mee dat hij elke keer maar een grote bek opentrekt, omdat hij een soort van ''imago'' heeft. Je kent het spreekwoord toch blaffende honden bijten niet?
Iemand die helemaal niet dreigt daar zou ik veel banger voor zijn, een type Ibrahimovic. En ten vierde jou opgefokte reactie slaat werkelijk helemaal nergens op en je bent er alleen maar op uit om te provoceren.

@ Clckwrkorang Nogmaals ik zeg nergens dat ik een gangster ben.

@ Striiker, Ik denk dat hij zich twee keer bedenkt als hij een oekrainse fan van 2 bij 2 ziet staan, die ook werkelijk overal schijt aan heeft en niks te verliezen heeft haha! zou trouwens wel mooie beelden opleveren

30 mei 2012 om 14:34

hoor je balotelli wel zeggen dat hij een gangster is en je noemt hem wel een wannebee gangster maar zelf mag je door andere niet zo genoemd worden? Dan moet je dat ook niet bij Balotelli doen he ajax fan...

Ik kan Balotelli wel begrijpen, maar ik heb niet het idee dat hordes stomdronken en opgepompte Oekraïners zich door zijn waarschuwing laten weerhouden. Desalniettemin zou het wel spectaculaire televisie opleveren, als hij in de stijl van Cantona een racist in het publiek op een karatetrap trakteert.

Ik ben sowieso benieuwd hoe de Italianen die Balotelli mogelijk drie weken lang rustig gaan houden in hotels in Polen en Oekraine. Tegelij is hij geniaal. Met hem, Cassano en De Rossi als aanvallende spelers en daarachter Marchisio, Pirlo en dat Juventus-blok zie ik Italie als een bloedlinke outsider. Meer nog dan Nederland.

30 mei 2012 om 11:35

De Rossi als aanvallende speler? Heb ik wat gemist?

30 mei 2012 om 11:37

. Ik vind dat hij als 10 goed uit de voeten kan en veel zal bijsluiten bij de spitsen. De rest zal toch wat meer controlerend spelen (al zal Maggio veel mee opkomen). Montolivo, Giovinco, ze hebben veel te kiezen

30 mei 2012 om 11:38

Zeker weten van niet.. dat zal Montolivo of Cassano zijn.. en anders Marchisio wel.. De Rossi sowieso niet.

30 mei 2012 om 11:40

Je hebt echt onder een steen gelegen! Je weet toch ook wel dat De Rossi een van de aanvallendste spelers is van Italië, achter spits Gianluigi Buffon..

30 mei 2012 om 11:42

Ik hoop nog altijd op Cassano als nummer 10 en Giovinco/di Natale en Balotelli in de spits. Giovinco kan uiteraard ook wel op de 10 spelen maar speelt dat niet vaak. Als er één middenvelder vooruit zal schuiven is dat inderdaad Marchisio, doet hij ook vaak bij Juve en scoorde ook geregeld.

30 mei 2012 om 11:42

wat praat je nou allemaal onzin die man heeft geen creativiteit hij is gewoon een verdedigende middenvelder ik weet niet welke wedstrijden van roma jij kijkt

30 mei 2012 om 12:26

hahah lekker dubbelzinnig dit

on:
balotelli die maakt kerels wel af daar :P

30 mei 2012 om 14:36

Ik zou altijd kiezen voor Seba achter de spits bij Italië omdat hij eerder die steekbal geeft en een man kan passeren daarbij is hij ook sneller dan Cassano en schakelt hij dus zowel naar voor als naar achter beter om!

Het zou echt een schande zijn mochten mensen dat doen.. echter lokken deze uitspraken mensen juist uit om het wel te doen.. niet slim van Balotelli.

30 mei 2012 om 13:02

Njah, allemaal wel makkelijk te zeggen hier van racisme daar en racisme hier, maar die voetballers verdienen ook wel lekker bakken van geld en wij zitten lekker voor ons computertje terwijl we niets tekort hebben en lekker hypocriet te doen alsof wij zoveel beter zijn.
Terwijl het merendeel van de bevolking van oekraïne in armoede leeft, en laat racisme nu net zijn wat telkens voorkomt als het slecht gaat in een samenleving en de mensen alsmaar gefrustreerder zijn.
In de plaats van racisme tegen te gaan zouden ze beter eens wat doen aan de toestanden in zo'n landen en de armoede die er heerst, alleen zo zal je het eerste kunnen tegengaan immers.

30 mei 2012 om 22:54

@ AC Milan
Principieel zijn en slim zijn gaan niet altijd hand in hand helaas. Mensen die vechten voor hun principes en (fysieke) integriteit verdienen te allen tijde respect. Het zou jouw dan ook sieren om Balotelli wat meer respect te geven voor zijn uitspraken. En dat staat los van de vraag of zijn uitspraken slim zijn.

Balotelli geeft voetbal is oorlog een heel nieuwe demensie

Dit is natuurlijk niet de slimste opmerking van Balotelli. Ik vind dit zelfs een kleine uitdaging naar mensen toe om het juist wel te doen? Natuurlijk hoort dit soort dingen niet thuis op het veld, dat even vooropgesteld.

ik denk dat die racisme in die landen echt gaat meevallen. Er is genoeg politie op straat en niemand in die landen is geneigd om buitenlanders zomaar aan te pakken want ze zorgen eenmaal voor geld in het laatje. Bij Dinamo Kiev en Shaktar lopen er genoeg donkere spelers, en spelen vaak internationale wedstrijden waar ik nooit van zulke taferelen van hoor.

Wat een mannetje is t toch ook..

Geen slimme opmerkingen, maar hij staat tenminste voor z'n punt. Deze jongen zal wel goed in de gaten gehouden worden tijdens het EK, gekke dingen zullen er niet gebeuren.

Bovendien mogen we hopen dat het racisme tijdens het EK gewoon uitgesloten blijft, want het is echt van de zotte, respecteer elkaar, wie je ook bent..

Overigens een lesje dat Balotelli ook weleens mag volgen.

Sorry als voetballer is die Geniaal met momenten, maar als mens zit er echt een schroefje los. Natuurlijk mag je racisme nooit tolereren, maar deze uitlatingen mocht die ze echt zo geformuleerd hebben slaan natuurlijk nergens op en lokt alleen maar agressie uit.

Hij geeft in dit interview ook aan dat hij direct het veld afloopt mocht het tijdens een wedstrijd gebeuren. Ik hoop dat beide teams dan zijn voorbeeld volgen.

nou dat is een eitje... genoeg fans die dom genoeg zijn om nu een banaan naar hem te gooien als ze tegen italie spelen.
Rode kaart voor Mario...en hun land door..italie naar huis.

Ben het met Balotelli eens! gewoon hard peunen!

Ik dacht dat Mario zich zou gedragen nu hij bij de selectie zat

Blijkbaar heeft die nog niks geleerd van zijn uitspraken, wat dat betreft zijn we weer terug bij af..

Ik geloof Balloteli wel hoor , ik zie hem dat echt wel doen misschien niet vermoorden maar die gene wel helemaal in elkaar slaan , het is toch duidelijk ik heb zelf een donkere huidskleur , dat het niet te tolereren is dat iemand zo maar een banaan of ander voorwerp naar je toe gooit ,

ik zie het hem nog doen ook Xd

Ja heel slim om dit te zeggen Balotelli, nu zal je ook echt geviseerd worden door de mensen daar. Tijdens het oefenduel in Polen (0-2 winst waarin hij scoorde) werd hij ook al uitgefloten maar toen reageerde hij amper. Het is te hopen voor hem en voor Italie dat hij zich weet te beheersen als ze hem uitfluiten. Dat hij racisme niet accepteert lijkt me logisch, dat hoort eigenlijk niemand te accepteren. Echter de manier waarop hij het zegt is ook alweer typisch een Balotelli uitspraak Kan misschien wel als een held overkomen maar vind dit toch onnodig.

30 mei 2012 om 23:03

@ Sa2juve

Het is juist een klasse statement van Balotelli. Met deze uitspraken verdient hij alle eer en respect. Wat is een mens zonder integriteit en principes? Eigenlijk helemaal niets. Middels deze uitspraken maakt Balotelli kenbaar dat hij bereid is om te vechten voor zijn fysieke integriteit en principes. En dat is op z'n minst bewonderenswaardig.

Daar kan de mensheid een hoop van leren.

Wat een badass en bigdick is deze man zeg... Ik hou van Mario Balotelli.. Alles aan hem is zo "badass"
Wat een speler! Ik hoop dat Italie ver komt en dat hij de man is die het verschil maakt

Fantastisch!

Dit is echt de vreemdste speler op de Europese velden denk ik!!! :D

Zonde van de banaan, die hoor je op te eten

Ik geloof hem ook nog Maar iedereen zou dit verwachten van Balotelli, is een man van zijn woorden

Balotelli denkt dat die Poolse ,oekrainers bang zijn voor hem,natuurlijk heeft ie een sterk/stoer uiterlijk
Maar in dat soort landen heb je genoeg mensen die ''niets'' te verliezen hebben en bang zijn voor zoiemand. In west europa zijn mannen van die softie's geworden daar zijn het nog echte straatvechters.

Hoop niet dat er vervelende dingen gaan gebeuren dat het gewoon leuk blijft.
In Duitsland wk 2006 zouden nazi's ook gekleurde supporters/spelers gaan aanvallen gellukkig niet gebeurt.

Balotelli denkt dat die Poolse ,oekrainers bang zijn voor hem,natuurlijk heeft ie een sterk/stoer uiterlijk
Maar in dat soort landen heb je genoeg mensen die ''niets'' te verliezen hebben en bang zijn voor zoiemand. In west europa zijn mannen van die softie's geworden daar zijn het nog echte straatvechters.

Hoop niet dat er vervelende dingen gaan gebeuren dat het gewoon leuk blijft.
In Duitsland wk 2006 zouden nazi's ook gekleurde supporters/spelers gaan aanvallen gellukkig niet gebeurt.

Helemaal gestoord deze kerel, maar wel echt een persoonlijkheid op de velden, meerdere manieren te interpreteren. En ik ben echt geen racist, absoluut niet.. Maar ik zou toch overwegen een banaan te gooien, alleen al om zijn reactie te zien.

Nee ik zou het echt niet doen, zo ver ga ik dan net niet, maar de prikkels komen wel haha. Ik snap 'balo' ook wel, racisme hoort nergens thuis en al helemaal niet op de voetbalvelden. Al had hij het ook wat anders kunnen brengen

30 mei 2012 om 12:21

Ik begrijp wat je zegt, maar als je aan je gezicht gehecht bent zou ik het denk ik toch niet proberen

30 mei 2012 om 12:46

Klopt, stel je voor hij vliegt je echt aan, en dan.. Ach je kan wel aardig wat geld eruit halen bij een rechtzaak maar ik betwijfel of dat er tegenop weegt ghehe. Geweldige voetballer die in het rijtje van Di Canio en Diouf hoort, qua gedrag dan he..

Ik ben blank en ik zou ook pissig worden als een wildvreemde een banaan tegen mijn harses aangooit.

Ben benieuwd hoe hij straks een heel stadion te lijf wil gaan want na deze uitnodiging zal het goudgele fruit wel uitverkocht zijn daar. Die Balotelli is niet goed bij zijn hoofd om dit soort dingen te gaan roepen.

30 mei 2012 om 21:54

ik geef hem anders groot gelijk

hahaha wat een grootspraak. Ze zijn daar echt niet bang van deze clown. Hij weet zichzelf elke keer weer belachelijk te maken. Hij roept nu dus mensen op om dit te doen. Nou ik ben benieuwd.

Toch heb ik super veel zin in het EK. Ik voorspel een vroegtijdig einde voor Nederland en ik hoop op een verrassende winnaar. We shall see..

Balotelli: 'geen zorgen, tijdens het EK houd ik mezelf wel in de hand'

?

Wauw mensen zeggen nu al schande dit blabla. Wat zei iedereen over Zuid - Afrika? Ja het is gevaarlijk en je durft er niet rond te lopen en weet ik wat. Voorzover ik weet waren er niet extreem veel incidenten.

Laten we eerst kijken hoe alles verloopt.

30 mei 2012 om 11:49

Zuid Afrika was dan ook erg trots dat het WK naar hun land kwam, maar in Oekraïne zijn ze er niet zo blij mee. Das het verschil vrees ik toch wel.

30 mei 2012 om 11:58

Oh echt? Dat wist ik niett... Want zoals je zegt was ik echt apetrots dat het WK daar werd gehouden met als hoogtepunt de wedstrijd tegen Frankrijk (ookal kwam dat deels door Frankrijk zelf).

Maar waarom zou je in godsnaam een EK organiseren in een land waar ze dat helemaal niet willen o.i.d...

30 mei 2012 om 12:47

Zuid-afrika is iets anders. Daar zijn er bepaalde wijken waar het spelers verboden werd om door te gaan. De weinige Europese supporters werden ook in bepaalde wijken gehouden om de veiligheid te garanderen. Speler hebben weinig kunnen zien van Zuid-afrika zelf, behalve het stadion en bepaalde extreem beveiligde gebieden. De corruptieschandalen en extreme armoede zorgen voor een niet te onderschatten mix, waar het in normale omstandigheden eigenlijk nooit een WK had mogen organiseren. Maar de symbolische waarde van een WK in Afrika en dan vooral Zuid-afrika heeft zwaarder doorgewogen.

Maar in Oekraïne en Polen heb je andere problemen. Daar heb je niet te maken met gevaarlijke getto's maar met extreemrechtse voetbalsupporters. Ik zou je aanraden om de reportage met Campbell eens terug te kijken. Gekleurde supporters werden daar in elkaar geslagen door supporters van dezelfde ploeg. Ondertussen zie je de politie kijken maar niets doen.

Het zal er wel goed verlopen, de Fifa zal hier streng op toezien en de politie zal strenge richtlijnen krijgen. Maar of je als gekleurde jongen volledig veilig zult kunnen rondlopen in de buitenwijken van de steden is een andere vraag...

haha, wel een leuke opmerking van Balotelli.

Maar zo lok je het dus uit natuurlijk. En even voor de beste man zelf, ik heb de docu gezien! En het is niet 1 iemand die dat doet, t zijn gewoon een halve tribune die dat soort narigheid uitvreet!

Dus dat wordt een lastige klus om hun in je eentje te vermoorden.

'ik ben een genie en zal mezelf voorbeeldig gedragen tijdens het Ek.' Tuurlijk Mario...

Door deze jongen verliest Italie alles wat er te verliezen valt. Mark my words.

30 mei 2012 om 13:01

Denk het juist andersom, zonder Balo komt Italië niet eens door de groepsfase heen.

Haha geweldige woorden van Supermario Balotelli. De politie zou richtlijnen moeten krijgen van de Fifa om keihard op te treden tijdens het EK en alle hooligans meteen op te sluiten.

machester city is wel kampioen geworden dankzij ik denk toch dat hij weg moet en van persie halen of falcao of ibramovic ik hoop op falcao

Balotelli for president

Rascisme zit zo diep geworteld in zowel polen als oekraine dat krijg je er niet uit.
Afgelopen maandag bbc gekeken stadiums of hate en dan zie je hoe diep het geworteld is,politie grijpt niet in en staat met de armen over elkaar te kijken hoe aziaten en kleurlingen die op de tribune zitten in elkaar worden geslagen,bobo's die bagatileren als ommenabij de 10.0000 mensen massaal de hitlergroet brengen en zeggen dat ze naar de tegenstander wijzen en totaal niet zelfreflecterend zijn.
Jonge pikkies van 12 a 13 die met pa meegaan en oerwoudgeluiden maken.
Allen met bakken met geld hebben ze die nominatie gekregenom het EK te mogen organiseren en de bobo's van de fifa zal wel weer de nodige envelopjes met geld toegestopt zijn om de oekraine en polen het te laten organiseren want echt logisch erover nagedacht is het niet.
Ben geen balotelli man maar heeft hierin gewoon gelijk.

Dus dan weet iedereen nu in welke omgeving we Balotelli volgend jaar kunnen bezichtigen.

Vreselijke beelden heb ik gezien zeker dat ze die Aziaat helemaal in elkaar slaan en hoe hij dan moet wegrennen , gruwel beelden wat echt gewoon pijn deed.

Rascisme is in beide landen gewoon een heel groot probleem maar deze problemen waren al ruim van te voren bekend en men had hier toch echt rekening mee moeten houden toen ze het EK weggaven aan de Oekraine en Polen , maar het was waarschijnlijk financieel de meest aantrekkelijke optie.

Deze potentiële moordenaar mogen ze wel goed in de gaten houden, hoewel het natuurlijk grootspraak is. Maar het is nogal wat om iemand te vermoorden omdat 'ie een banaan naar je gooit. Op z'n bek slaan ja, maar vermoorden...

Nou, na zo een uitspraak ga ik bijna hopen dat er 1 of andere gek een banaan naar hem gooit. Wil wel eens zien wat ie dan echt gaat doen?!

En een sinaasappel gooien? mag dat wel?

Rare vent die Mario..... met dwaze uitspraken.

Dat komt er van als er in van die pauperlanden ek's worden georganiseerd.

Ach die jongen moet zich niet zo aanstellen. Stel dat ie geraakt wordt? Nou en. Eet 'm op, zou ik zeggen. Altijd dat zielige gedoe: 'mammie, iemand gooit een banaan naar me toe. Nu word ik vergeleken met een aap, wehhhh'.

Het is pas racisme als je ergens geweigerd wordt vanwege je huidskleur of als je andere rechten hebt dan een ander gekleurde.

Geheel terecht uitspraak van Balotelli!
Als je ziet dat spelers in Rusland (zoals Roberto Carlos) worden bekogelt met bananen vanaf de tribunes en dat Balotelli een aantal jaar geleden in Rome ook is bekogelt met bananen, dan geef ik hem gelijk.
Oké, vermoorden is wel erg overdreven, maar dit gedrag van 'supporters' is mens onwaardig!

30 mei 2012 om 12:15

Als Dirk Kuijt dit zou zeggen, wordt hij volgende wedstrijd ook met bananen bekogeld.
Zoiets heet uitlokking.

Racisme bestaat (helaas)dat zeker; maar wanneer mensen als Balotelli zulke dingen roepen in de media, komen dit soort zaken los te staan van racisme. Nu zullen er mensen zijn die bananen willen gooien niet omdat Balotelli gekleurd is, maar omdat hij deze uitspraak deed.

Aangezien er in Polen en Oekraïne nauwelijks hooligans en dwazen wonen zullen er geen bananen gegooid worden. Zeker niet nu hij expliciet doodsbedreigingen uit.

Aii,, dit zijn geen handige uitspraken.
Nu heb je altijd juist malloten die het gaan proberen.

Bovendien kun je dan nog je vraagtekens erbij zetten of die persoon wel aangeklaagd kan worden voor racisme, of dat deze persoon enkel dit doet wegens de uitspraken van Balotelli.

Balloteli zou beter geen andere idioten op stomme ideeën brengen. Maar als je een banaan naar een zwarte speler gooit dan sta je toch vooral zelf enorm voor lul?

Paar dagen terug:

Mario Balotelli: 'geen zorgen, tijdens het EK houd ik me in de hand.'

Nu:

Mario Balotelli: 'ik vermoord iedereen die het waagt een banaan naar me te gooien.'

Gisteren:

Mario Balotelli: 'ik denk dat ik een genie ben.'

Zoek de logica?

On: Het is te hopen dat hij zich eindelijk een keer in de hand houdt, want dan heeft Italie een goede spits aan hem. Ze zouden mogelijk ver kunnen komen met Mario in vorm.

Pak je kans Man United fans die richting het EK gaan.

on:
Overdreven reactie. Het bananen gooien hoort inderdaad niet, en het is zeker een vorm van racisme. Alleen vind ik dat je daar boven moet staan als speler, en het de club en de bond moet laten oplossen met een stadion verbod, en fikse boetes.

Met vermoorden bedoelt hij gewoon in klap verkopen denk ik.

De voorteken zijn niet goed voor dit Ek Ik Voorspel: Ballo slaat 3 racistische supporters het ziekenhuis in . Supporters nemen wraak op Ballo en komt nu zelf in ziekenhuis te liggen.

Nederland raakt maar niet in vorm en mag na 1 ronde weer na huis na veel onderlingen irritatie's.
Van de opgezwollen egotjes.

Duitsland wordt verslaat polen met 1-2 dankzij doelpunten van de geboren Polen Podolski,klose fans pikken dit landverraadt niet bekogelen het Duitse team met stenen.
Wegens de politieke situatie gaan er een aantal politicie mee.
Volgende keer weer in zo''n vaag land jong jonge.
Liever dan nog in Schotland of zo.

We hebben niet voor niet een Polen meldtpunt maak er ook gebruik van.

Bij Frankrijk liggen de onderlinge verhoudingen weer scheef met Ribery,evra enz.

Wat een domme reactie weer van Balotelli...
Door zo'n reactie zullen die debielen daar zich juist aangevallen voelen en het proberen, met alle nare gevolgen van dien.

Daarnaast maakt de organisatie van het EK zich wel volkomen belachelijk door het EK te organsieren in deze landen waar in de stadions rechts extremisme en racisme dagelijkse kost is.

"kick Racism out of Football" toch? Maar niet wanneer er genoeg geld op tafel komt...schandalig

Nu lokt hij het toch gewoon uit ? Als het gebeurt zal hij wel weer over de schreef gaan.

off: Vind het spijtig dat Engeland barton niet mee pakt

ik ben benieuwd hoe hij iedereen vermoord met een waterpistool...

30 mei 2012 om 12:09

Nee, hij pakt gewoon even zijn dartpijlen .

Zonde dat je een groot voetballer bent, maar een verrotte persoonlijkheid hebt. Ik ken die Balotelli niet, maar wanneer al deze nieuwsfeiten op waarheid zijn gebaseerd dan erger ik mij kapot aan deze gast. Het lijkt alsof hij niet uit zijn puberteit kan komen ofzo. Wie weet als je hem kent is hij wel tof, maar momenteel is hij te vol van zichzelf. Misschien doordat hij te veel bananen eet. Gewoon normaal doen en voetballen. Je bent in een ander land op een EK, wanneer ze daar racistisch zijn dan is dat erg, maar het is hun land. Ga er dan niet heen als je het je zo aantrekt. Ze zullen toch alles doen om je uit je concentratie te halen.
Beter gooien ze een banaan, wil echt zien wat je gaat doen. Kijk er nu al naar uit. Met je hoogmoed.

30 mei 2012 om 12:16

Niet heen gaan omdat daar rascisten zijn? Beetje de omgekeerde wereld vind je niet. Dus hij mag zijn land niet verdedigen omdat daar een paar achterlijke mensen wonen die andere mensen minderwaardig vinden, en zelfs Hitler adoreren? Wat een onzin. Ik geef toe is het is geen verstandige opmerking, maar kan het me wel goed voorstellen dat hij zo reageert. Hij zal vast in Italie ook al het nodige hebben mee emaakt met rascisme

Ik zou een appel gooien puur om te kijken wat het genie dan gaat doen.

Ik vind dit een goede uitspraak van Balotelli mag nu wel eens ophouden met racisme op huidskleur in dat Oekraine, Rusland en Polen en misschien nog wel meer landen...en van mij mag Balotelli ze allemaal 1 voor 1 afmaken zieke mensen. Dat hierdoor families van spelers niet eens meegaan omdat ze bang zijn dat ze worden aangevallen vind ik echt ziek dat hoort gewoon niet.

30 mei 2012 om 12:51

inderdaad en dan met grote letters als Uefa en Fifa zijnde nog wel NO Racism gebruiken.. te belachelijk voor woorden dat in deze landen dit georganiseerd mag en moet worden.. zit maar een totaal belang achter en dat is geld . verder zou ik het echt niet weten zou toch veel mooier zijn als het in engeland of italie of spanje of nederland of duitsland zou worden gehouden?

het is gewoon lachwekken dat mensen die in de kop balotelli zien staan massaal er op reageren en alles geloven.. volgens mij beseft bijna niemand dat de media alles opblaas.. en tuurlijk zal hij diegene niet vermoorden maar hij zal wel het veld aflopen en dat zou ik ook doen als ik hem was

30 mei 2012 om 12:56

Kijk alleen maar naar die zin op z'n shirt... Denk je nou werkelijk dat hij echt gewoon het veld zal aflopen? Dat had hij toch ook kunnen zeggen? Ik ben meer bang voor een soort tweede 'cantona actie' dan wat anders. Deze jongen is ver van stabiel. .

Wat een kneus,krijgt straks hele dozen banana over zich heen let maar op..wat nou genie?oerdom zul je bedoelen.

balotelli's nieuwe bijnaam : banaan

Wat is erger, moord of racisme...?


Moord!

30 mei 2012 om 12:31

Ligt eraan wie je vermoord en op welke manier je discrimineert. Ik heb er namelijk helemaal geen moeite mee als mensen zoals pedofielen worden gediscrimineerd. Dat juich ik zelfs toe, ik zou er ook geen problemen mee hebben als verkrachters/ontvoerders/al Qaida/bin Laden en noem ze maar op van het leven worden beroofd.

Dus je moet wat specifieker zijn.

30 mei 2012 om 12:43

Al Qaida en Bin Laden bestaan niet. Dat verkrachters, pedofielen, moordenaars etc. allemaal met de grond gelijk worden gemaakt vind ik wel goed, maar vermoorden gaat te ver. Wij mensen hebben niet het recht om te beslissen over iemands lot.

Domme uitspraak van Mario Balotelli maar het kenmerkt hem wel. Nu zullen mensen juist geneigd zijn om bananen te gooien, niet eens met racistische bedoelingen maar puur om hem te treiteren en te kijken of hij z'n woorden nakomt.

30 mei 2012 om 13:57

Helemaal mee eens! Er worden in landen hele bevolkingsgroepen vermoord door regimes die er heilig van overtuigd zijn dat ze daar goed aan doen. Neem een Adolf Hitler, ook die besliste over het lot van vele mensen en was zelf heilig overtuigd van de juistheid hiervan. Mensen mogen nimmer het heft in eigen handen nemen en misschien is het voorbeeld van Hitler een extreme, maar ook in USA belanden jaarlijks nog heel veel mensen op de stoel die achteraf onschuldig bleken te zijn. Niemand heeft het recht over leven en dood te beslissen.

30 mei 2012 om 18:16

@zola, moord is altijd met voorbedachte rade dus is het per definitie erger dan discriminatie. Doodslag daarentegen niet.

On: Balotelli is een hypocriete gozer zonder enig verstand. Ten eerste lijkt mij dartpijltjes naar kinderen gooien minstens net zo erg als een banaan naar een kleurling (hoewel ik beide idioot vind).. En ten tweede moet Balotelli er gewoon boven staan en niks over zeggen dan waait deze discussie ook niet op. Hiermee lokt hij alleen maar reacties uit en geloof mij dat er in Polen en Oekraïne dadelijk vast wel een paar gekke rondlopen die dit kunstje proberen te flikken. Al met al dom dom dom!

30 mei 2012 om 22:17

jij praat over discriminatie waar ik praat over racisme, in beide gevallen vind ik vermoorden erger btw.

31 mei 2012 om 01:37

Klopt foutje van mij.. Er had racisme moeten staan ;!

De psychopaat die zeurt om de racisten.. Wat een debiel die Balotelli. Heeft geen flauw idee hoe zich te gedragen en zegt dan dit soort bullshit!

racisme tolereert hij niet... maar moord daarentegen.. tss ik kan die gast nietmeer horen..

psuper Mario Bros maakt 60.000 banaangooiers in zijn 1tje af

Al die gasten zitten straks aan de Wodka, snuiffie snuiffie snuifdoos.

Kan nog wel eens goed mis goan Jonghe .

Maar ja ik heb geen bananen , ik heb geen bananen vandaag.

.

Ik neem geen mens serieus die met een shirt loopt waarop staat: "not only I am perfect...". Racisme is walgelijk, maar Balotelli is de laatste die ik daar over wil horen. Deze jongen zou ik direct na de dichtsbijzijnde psychiater sturen. De Italiaan is niet volwassen, toont extreem gedrag en ik schat dat hij ook erg narsistisch is. Ik snap echt niet dat hij uberhaupt naar het ek gaat. Zo een dwaas wil je toch niet in je ploeg?

Achja, nu zullen ze het juist proberen, wat natuurlijk logisch is..

ballotelli moet gewoon een keer proberen om uit de media te blijven door normaal te reageren en zich normaal te gedragen

Grappig dat mensen zijn uitspraak letterlijk nemen. Wel goed dat hij het aan de kaak stelt. Ik hoop dat de Uefa wel een plan klaar heeft liggen in geval van racisme. Ik vind dat ze dan de wedstrijd moeten stilleggen, ook al kan dit toch nog meer onrust leiden, er moet worden aangegeven dat racisme op de tribune niet kan.

30 mei 2012 om 13:03

Kan je Cantona nog herinneren...natuurlijk gaat Balotelli niemand 'vermoorden', maar ik acht hem wel in staat een fikse opstoot te veroorzaken. Is dat wat we nodig hebben? De uefa doet geen mallemoer tegen het racisme omdat ze machteloos zijn. Geen een land neemt racisme in het voetbal serieus. Ook niet in Nederland (kijk wat men roept tijdens een bezoek van Ajax...).

Wanneer je een wedstrijd gaat stilleggen geef je de daders juist de steun die ze verdienen. Deze mensen weten toch ook dat het gunstig is om de wedstrijd te stoppen als hun ploeg achter staat? Het is de staat, dus nu Polen en Oekraine, die deze mensen moet bestraffen. Het is tijd dat men van uit de regeringen en justitie dit soort dingen gaat aanpakken. Met camera's kan men tegenwoordig iedereen zien niet...de aanstichters van geweld moeten voor de rechter komen, net zoals Immers met zijn antisemitische uitspraken.

Nou ik hoop niet dat ze met kazen naar het Nederlands elftal gaan gooien! Schandalig!

Zonder gekheid die mensen moeten natuurlijk gewoon een stadionverbod krijgen bij elke club waar ze heen willen

Biet ze in de kuutn Mario! Nu ga ik elke wedstrijd van Italië kijken.
*balotelli heeft meer zero-tolerance beleid dan de uefa

Ik geef hem groot gelijk, ben dat racisme in voetbal ook zo onderhand wel zat, hoop dat ie het ook echt doet, kijken of ze dan nog van die opmerkingen maken.

30 mei 2012 om 13:53

Ja, maar ik ben mensen die elkaar vermoorden toch ook wel een beetje zat hoor! Het is nou niet een bijster slimme uitspraak, het ene strafbare handelen vergelden met strafbaar handelen.... maar ja, had je wat anders kunnen verwachten van iemand die niet eens zelf een shirtje kan aantrekken.......

30 mei 2012 om 14:43

Ja oke, daar heb je wel een punt, vermoorden gaat inderdaad wel erg ver, maar hij mag ze van mij wel gewoon het ziekunhuis in rammen.

Wanneer wordt deze gek eens aangepakt, rasiscme, kan toch niet zo zijn dat zo'n gek alles mag zeggen of doen. Als hij die dingen gaat doen wat hij zegt, hoop ik dat ze hem oppakken en dat ze de sleutel dan weggooien.

30 mei 2012 om 13:29

We leven in een vrij land. Als je wekelijks apen geluiden hoort, zou ik ook op een gegeven moment de tribune opgaan en die knaapjes het licht uit de ogen slaan ... Klasse uitspraken van die Mario. Keep on going.

30 mei 2012 om 14:54

je naam zegt al genoeg, maar waarom moeten de zwarte mensen altijd bij het geringste racisme er bij halen. Tegenwoordig kunnen ze nergens meer tegen. Vroeger schopte en hscholde ze de spelers onderling voor verrot en daar was de kous mee af. Nu moet je opletten wat je zegt en bij baloteli mag je nog niet eens boe zeggen.
Hij verpest het voor heel veel mensen het plezier van voetbal. Supporters roepen nu eenmaal van die gekke dingen en daar moet je boven staan. Ook spelers onderling kunnen nergens meer tegen, alles gooien ze maar op racisme en komen er ook nog mee weg.
Wij blanken moeten toch ook alles pikken van de gekleurde mensen. En hoor je ons zeiken over racisme.

30 mei 2012 om 16:32

Een banaan naar een speler gooien, terwijl je zelf in een grote groep van duizenden supporters staat, is laf, en getuigd van weinig respect. Als je ballen hebt geef je een speler gewoon een rotschop, zoals vroeger gedaan werd inderdaad. Denk dat als er zon 'bananengooier' tegenover Balo staat dat ie wel anders piept.

Oh nee, het begint al...hou je aub kalm Balo, en laat je voeten spreken.

Is hij een professional of niet ? Doe normaal en hou gwn je mond.. Dat ie dan maar eerst eens begint in z'n thuisland waar hij ook voor grof vuil uitgemaakt werd ! Kinderachtig ventje die balotelli ..

30 mei 2012 om 13:28

Iedereen mag zeggen wat hij wil. Doen die ventjes op de tribune ook altijd. Dat zijn laffe knaapjes.

en wat nou als er een peer of appel gegooid word?

Het is duidelijk....deze man spoort voor geen meter! Fans van iedere tegenstander weten nu wat ze moeten doen........ Wat een lamlul is dit.

30 mei 2012 om 13:27

En jij hapt op zijn uitspraken.....geniale man die Balotelli. Tegenstanders zijn nu al in de war haha.

Zie het maar als een bad guy in een actie film. En geloof me. Italie krijgt de meeste kijkcijfers vanwege Balotelli's uitspraak.

Ook tactisch slim van zijn uitspraak, want nu gaat de hele wereld niet alleen naar Italie kijken, maar vooral naar Balotelli. Zelf als Balotelli op de bank begint dan nog is het spannend.

Het klinkt messchien wel gek, maar onbewust willen we dat het gebeurd. Het is maar Balotelli denken we maar he.......



Ik denk dat hij graag in de spotlight/aandacht wilt staan..

Het is dus duidelijk, dat Balotelli veel bananen gaat zien dit komende EK. Die ''geniale'' jongen leert het ook nooit. Doe zo'n uitspraak nou gewoon niet, maar laat gewoon je voeten spreken. Hij moet ook niet raar staan te kijken als ze hem tijdens wedstrijden Bananotelli gaan noemen.

Gelukkig is het wel netjes om bij een auto-ongeluk niet aan de aangeredene te vragen hoe het met hem gaat.

De gasten die het meest zeiken om respect zijn het die het zelf niet geven, ik ben sowieso racisme moe, er wordt teveel misbruik mee gemaakt en het is altijd 1-richtingsverkeer.

Eerlijk gezegd, het boeit me helemaal niets meer.

Nu gaan ze natuurlijk met appels gooien..

Hoeveel mensen heeft hij dan niet al in Italie vermoord?

Ik verwacht gewoon een mooi EK, die programma's proberen het alles erg te laten lijken dan het echt is. Soll Campbell is zelfs door de fans van Legia uitgenodigd voor een wedstrijd tijdens het EK. Zelfs de duitsers hebben kritiek op de betrouwbaarheid van dat programma.. Nog een week te gaan en opeens komen er van die nare berichten..

Prachtige vent die Balotelli. Hij haalt de publiciteit en iedereen reageert op hem. Ook deze discussie gaat weer boven de 200 reacties. Hij gaat iedereen verbazen dit EK. En hij heeft nog gelijk ook om mensen keihard aan te pakken die discrimineren. Of iemand nou zwart, wit, homo of spleetogen heeft, iedereen is belangrijk. Ik erger me altijd rot aan die zielige ventjes op die tribune die achter een hek iemand uitlachen of beledigen (denk bijvoorbeeld aan hoe men Van Gaal bestookte toen zijn vrouw net was overleden). Die racisten en belachelijke mensen komen echt wel een keer aan de beurt. Voetballers moeten beter beschermd worden.

heel goed Mario, kill them all!

Dan wordt er waarschijnlijk niet meer met bananen maar kokosnoten gegooid

Je bent al gek als je een banaan naar een donkere speler gaat gooien, maar je speelt echt met je leven als je die naar hem gooit. Wat een killer!

Grappig ventje die Balotelli, oliedom maar wel grappig. Waarschijnlijk kan z'n familie een bananengroothandel beginnen zoveel bananen zal hij na deze uitspraak naar z'n hoofd gegooid krijgen. Zoals ik al zei oliedom. Het lijkt me ook wel aardig om Balotelli de tribune op te zien vliegen na de eerste banaan. Een tribune waar een paar duizend van die kaalgeschoren hersenloze racistische klerekasten zitten. Ben benieuwd hoe dat afloopt.

Hahaha hij zegt het altijd zo lekker subtiel he! Hij begint met: "ik vermoord ze!" en daarna relativeert hij naar "maar laten we eerst maar eens afwachten".

OT: Die documentaire is te bekijken op www.indehekken.nl daar heb ik hem gister bekeken en het was echt een schande! Het sloeg echt helemaal nergens op en het had gewoon helemaal niets met voetbal te maken. En die mensen van de bond ontkennen ook gewoon dat die mensen daar niet de Hitlergroet deden, racistische leuzen riepen en Indiaanse mensen in elkaar sloegen (die nota bene de thuisploeg supporterde!). En de politie? Die stonden erbij en keken er naar.

Het is echt een aanrader om die even te kijken, hij duurt een half uur.

Wat een vent toch mag ik hem wel;p

het is een extreem goede spits maar het is wel een aparte jongen.

verder vindt ik het ook wat een agresieveling en ook wel wat dom moet je maar opzoeken op youtube hij kan zijn eigen hesje niet eens aan krijgen hoe triest is dat en dan trekt hij ook nog de verkeerde aan en krijgt hij de andere ook niet aan.

nou leuk voor degene die hem moest helpen komt hij thuis vragen ze kinderen wat voor werk doe je?
ik help balotelli met zijn hesjes aan doen

Whahahaaa wat een genie! hoe wou hij ze gaan vermoorden? Ze doodgooien met dartpijltjes of ze tegen hun hoofd schoppen?

30 mei 2012 om 16:43

Ik denk toch met vuurwerk ...

Echt te grappig gewoon dat hij dit soort acties, en opmerkingen blijft geven.
Volgens mij vindt hij al die aandacht gewoon te geweldig en is het één grote act en lacht hij thuis het hardst hier om als het in het nieuws verschijnt

Deze uitspraak wijst eens te meer uit dat Mario Balotelli zo dom is als het achtereind van een varken (niet racistisch bedoeld, uiteraard). Iemand die verklaart zulke gedachten te hebben begrijpt er helemaal niets van. Ik hoop dat iemand die banaan naar hem toe gooit. Ik hoop dat Balotelli probeert diegene te vermoorden, en uiteraard hoop ik dat hij na die mislukte poging een afschuwelijk lange schorsing opgelegd krijgt.

30 mei 2012 om 16:33

"ik hoop dat iemand die banaan naar hem toe gooit" Ja tuurlijk, wees voorstander deze racistische praktijken. Slim plan!

30 mei 2012 om 16:47

Laat duidelijk zijn dat ik absoluut niet sympathiseer met racisten of enige vorm van racisme tijdens wedstrijden. Maar als je eens kijkt naar series als "stadiums of Hate" dan vormt een 'simpel' banaantje geen enkele dreiging of wat dan ook. Natuurlijk begrijp ik dat je in de war gebracht bent door het generaliserende karakter van mijn reactie, maar houd in je achterhoofd dat het doel van mijn reactie het uitspreken van mijn mening dat Balotelli eens goed met zijn neus of de feiten gedrukt moet worden is.

31 mei 2012 om 12:07

Een banaan naar iemand gooien is geen bedreiging, maar wel een belediging. Vraag me af op welke feiten de neus van Ballotelli gedrukt moet worden.

Misschien moet Ballotelli zelf meer bananen gaan eten, want zijn energie buiten het veld is vaak veel meer dan in het veld.

Hiermee bevestigd hij dat hij de meest domme imbeciel aller tijden is.
Ongelofelijk ... je bent een voorbeeldprof, miljoenen kinderen volgen je en als je zulke onzin kraamt, ben je een slechte voorbeeld voor de kinderen.

Had dan dit gezegd: ''als iemand een banaan gooit, eet ik het op''
Veel normaler. Balotelli verdient het niet om in de schijnwerpers te staan.

Haha, na het EK zal er wel weer in de krant staan dat ballotelli weet niet hoeveel poolse hoertjes heeft geneukt!!!
Ene Mario die banaan die ik naar je gooi douw em lekker in je reed ofso

hahaa wat een stomme kneus is deze man ook he!
Ik ben valikant tegen achterlijke spreekkoren en het gooien van bananen en ook maar iets
dat te maken heeft met racisme. Maar deeze Balotelli is ook een stomme idioot zeg.
Hoop stekem een beetej dat het gebeurt, zijn we ook van hem af

Als Balotelli rasistisch wordt bejegend dan snapt hij wel dat dat niet kan (wat natuurlijk volkomen terecht is) maar als hij dartpijltjes naar jeugdspelers gooit, en totaal idiote acties maakt tegenover tegenspelers dan snapt deze verstandelijk beperkte voetballer er ineens niets meer van..selectieve verontwaardiging noem ik dat..nogmaals, racisme kan echt niet, maar mocht het bij deze verstandelijk beperkte (ik denk echt dat zijn iq de 75 niet haalt) voetballer gebeuren, dan zou ik dat niet heel zielig voor hem vinden zeg maar.....

Door dit soort uitspraken krijg je juist zo'n halve zool die dan stoer wil doen bij z'n maten en toch een banaan gooit. Al is het wel een beetje grootpraat van Balotelli denk ik.

Als iemand een banaan naar hem gooit, vergelijkt hij Balotelli dus schijnbaar met een aap.
Als ik een aap zou zijn, zou ik me beledigd voelen!!
Wat een domme kerel is het toch! racisme mag niet (en terecht natuurlijk), maar moord schijnbaar wel???
Koekwous.....!!

Balotelli kan beter niet naar het EK gaan ! Als je al zo gaat praten over wat er eventueel kan gebeuren zet je heel italie voor schut en maak je jezelf nog belachelijker dan dat je al bent !

Racisme is zowieso fout en hoort niet thuis in het huidige voetbal , maar door zulke uitspraken maak je geen vrienden en vererger je de situatie !

Ach, nu wordt maar eens bewijzen hoe makkelijk de media mensen kan manipuleren. De BBC wilt gewoon kijkcijfers , winst maken door die reportage. En hoe maak je zoiets succesvol ? Juist , door spectaculaire beelden. Er is zeker nog racisme in beide landen , maar alles wordt gedramatiseerd. Van Oekraïne kan ik niet veel zeggen , maar in Polen is het zeker niet meer erg ; Polen heeft zich snel ontwikkeld sinds de val van het communisme naar ons model ;.

Balotelli wat doe je nou, nu ga je de bananen juist om je oren krijgen! je daagt ze uit, en geloof je het zelf dat Balotelli 200 man vermoord? nou echt niet hoor hij wilt voorkomen dat mensen het bij hem doen door dee uitspraak zodat ze bang worden. nou dacht het dus echt niet nu doen ze het juist expres!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren