Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Herrera haalt uit naar Robben: ‘Ik hoop dat deze man ook naar huis gaat’

Laatste update:

Mexico stond in het snikhete Fortaleza op de drempel van de kwartfinale. El Tri keek tot minuut 86 tegen een voorsprong aan, maar toen bogen Wesley Sneijder en Klaas-Jan Huntelaar de stand in het voordeel van het Nederlands elftal opm. Miguel Herrera sprak na afloop schande van Arjen Robben.

/

De bondscoach van de Mexicanen was van mening dat de aanvaller van Oranje zich te makkelijk naar het gras liet gaan: “Tijdens dit WK was alles vanaf het begin tegen Mexico. Robben liet zichzelf drie keer vallen en niemand sprak hem daarop aan. Het was weer een typische schwalbe van die aanvaller en helaas trapte de scheidsrechter erin.”

Herrera ging nog even door: “Ik hoop dat deze man (Robben, red.) net als ons naar huis gaat. De arbitrage was desastreus. De dubieuze beslissingen waren altijd tegen Mexico. De scheidsrechter was de meest beslissende man.” Doelman Guillermo Ochoa werd overigens uitgeroepen tot de man van de wedstrijd.

Ben jij het met Miguel Herrera eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
29 juni 2014 om 23:11

Inderdaad, dit is een hele subjectieve man en heeft echt oogkleppen op. Je kon deze penalty geven en dit is gewoon frustratie die hij moet botvieren op de speler die zijn team van het kastje naar de muur speelde als hij aan de bal was. Kan altijd wel genieten van zulke uitspraken nadat mijn team/land gewonnen heeft!

29 juni 2014 om 22:56

Mexico heeft helemaal niets verdient. Ze waren gewoon niet fit genoeg om de 90 minuten vol te maken. Nederland was veel fitter en had in de laatste 20 minuten meer kansen dan Mexico in de eerste 50 minuten.

Daarnaast ben ik blij dat die dikke pad eindelijk naar huis kan. Is leuk voor de Mexicaanse TV dat hij steeds in beeld komt, maar het blijft een zeikerd zonder kennis. Zo bijzonder is die niet als coach, want anders kwam hij met Mexico wel in de kwartfinale.

29 juni 2014 om 23:13

Toch heeft Mexico heel weinig echte grote kansen gehad. Dat Schot was in mijn ogen gewoon houdbaar en verder hebben ze wat van afstand geschoten of uit lastige hoeken. Nee Nederland is gewoon terecht de winnaar over 90 minuten gezien, ook al ben ik wel een beetje subjectief wanneer ik het over het Nederlands elftal heb moet ik toegeven!

29 juni 2014 om 23:24

Een beetje meer respect voor die man, aangezien ik zeker weet dat hij in zijn linker kleine teen meer voetbalkennis heeft dan jij ooit zal hebben. Een zeer onderschatte coach.

On: de penalty voor Nederland was natuurlijk 100% onterecht. Robben liet zich sowieso vallen nadat hij even licht werd aangeraakt als dat er een lieveheersbeestje op hem geland was.

Dit is niet helemaal objectief van deze trainer. Maar deze Zuid-Amerikaanse emotionele reacties zien we wel vaker. Robben valt makkelijk bij de penalty, maar wordt wel geraakt.

29 juni 2014 om 22:48

Ja precies. Gewoon de emotie. Prima maar wij zijn lekker door.

1e helft was al een 100% penal. De penal die we kregen kon de scheids gewoon geven of gewoon niet?

En oja we gaan nog lang niet na huissss

Eerste helft kun je in extreme gevallen zelfs een rode kaart krijgen voor die overtreding, was een 100% penalty. Dat je hem later dan tegenkrijgt noemen we Karma.

29 juni 2014 om 21:48

Naaa.. chauvinisme mag, maar die van de eerste helft kun je geven idd (het was erg licht.. te licht). Het zou een te zware straf zijn om een penalty te geven. Rode kaart zou een grap zijn.

Maar iedereen kan wel begrijpen dat als je als mexico-zijnde liever de penalty in de eerste helft tegen je krijgt dan in de 92ste minuut. Mocht deze grap andersom gebeurd zijn, dan was de wereld te klein.

Mexico doet helemaal niet emotioneel. Deze overwinning is gestolen. Vorig WK zijn ze ook op soortgelijke wijze door Argentinie uitgeschakeld. Toen scoorden de Argentijnen een ongeldige goal (dik buitenspel) en werd Heinze na het neerhalen van een doorgebroken Mexicaan gespaard met enkel een gele kaart. Bovendien beginnen ze dit WK met een wedstrijd tegen Kameroen, waarin ze 3x geldig scoren, maar de scheids er maar 1 toekent.

Op een gegeven moment is de maat vol. Dit is heel zuur voor de Mexicanen.

29 juni 2014 om 22:00

Gestolen is een beetje overdreven. Na de 0-1 heeft Mexico heel weinig laten zien. Het is zuur voor Mexico maar zeker niet onterecht te noemen dat ze hebben verloren. In de verlenging waren ze er sowieso aan gegaan. Nederland heeft gewoon meer kwaliteit.

29 juni 2014 om 22:00

Zeker zuur voor de Mexicanen, die overigens een hele sportieve wedstrijd speelden. Toch hebben ze het op zichzelf afgeroepen door achteruit te gaan ballen. Penalty was discutabel maar kan gegeven worden. Al met al wel verdiend deze overwinning

29 juni 2014 om 22:00

@diegopeladona:
hahahaha wat een grapjas ben jij. Robben wordt in de 1e helft door maar liefst 2 mexicanen onderuit geschoffeld in het strafschopgebied en jij vind het geen penalty. Grapjas.

En dan zeggen dat de overwinning is gestolen. hahaha.

29 juni 2014 om 22:02

Kun je geven eigenlijk te licht...haha kan ik alleen om lachen kom op man even serieus eerdt een tik daarna gewoon vol de tackle op zijn scheen. Over de laatste kun je idd discuseren en als het andersom was geweest idd. Om nou het hele verleden erbij te halen dan had Argentinie al een WK minder en hadden win al 1 gehad. Natuurlijk begrijpelijke emotie maar als alle spelers nasr huis moeten die een swalbe gemaakt hebben kunnen de zuid amerikaanse ploegen wel een 4 tegen 4 toernooi organiseren.

29 juni 2014 om 22:08

Licht? Zo licht dat de de kerel die hem tackelt zijn been breekt..

29 juni 2014 om 22:29

Diegopeladona, heb jij de beelden teruggekeken? Ik vermoed van niet, anders kan ik deze volstrekt belachelijke reactie niet bevatten. Hij wordt in 1 actie, twee maal voor zijn poten getrapt door Mexicanen die beide de bal missen. Hoezo te licht?

29 juni 2014 om 22:47

Die van de eerste helft was erg licht? De scheidsrechter en zijn assistenten hadden het ook amper gezien naar mijn idee. Als je naar de herhaling kijkt wordt Robben ; en op zijn enkel getrapt, en later nog onderuit, dus een strafschop was terecht geweest.

En dan het moment waarop Nederland alsnog een penalty krijgt ; terecht. Marquez moet, met al zijn ervaring zo'n overtreding niet maken en toch doet ie het. Niks niet zuur maar gewoon terecht.

29 juni 2014 om 22:59

Laat dit duidelijk zijn, ik gun Mexico helemaal niets (angstgegner van Brasil), maar ook ik vind, dat Nederland hier bevoordeeld werd. De scheids was niet consequent genoeg.

Robben was te veel opzoek naar een penalty. Hij liet zich 9329823 vallen in het strafschop gebied en wordt ook beloond. Ik snap dat jullie blij zijn met zijn gemene gedrag, zou ik ook zijn, maar om te beweren dat het terecht was is lachwekkend. De eerste was heel licht, maar okay, dat kan nog, maar de 2e is echt belachelijk! En zoals Diegopeladona al aangaf, liever een penalty in de eerste paar minuten dan in de 92ste minuut. Maar goed, het is makkelijker om Mexico te benadelen dan een Nederland, Brazilie, Argentinie, Duitsland etc.

29 juni 2014 om 23:03

licht te licht hij breekt ze been ermee ???? hoe kan het dan te licht zijn ?

29 juni 2014 om 23:05

Er waren drie incidenten met Robben. De eerste is een zuivere
penalty, het moment dat er twee tegelijk op hem invliegen. De
tweede was een schwalbe, dat heeft Robben ook toegegeven en daar
had hij spijt van (doet niet iedereen). De derde ging gepaard met wat
theater maar je kunt 'm geven. Verdediger is te laat en staat op zijn
voet. Denk wel dat Robben erop hoopte maar het was er echt een.

29 juni 2014 om 23:08

Dit hele verhaal... Wat een onzin. Kan echt naar de prullenbak, Vooral doordat 'als mexico zijnde'.

Extreem fout Nederlands. Alleen proberen interessant te doen.

Wat betreft de inhoud: in een competitie duel was gelijkspel verdiend geweest. De tweede helft zette Nederland zwaar aan en de gelijkmaker was terecht. De penalty was makkelijk gegeven maar de eerste helft kon Robben er ook al één krijgen.

Leuk verhaal over Mexico op het vorige WK maar dat doet er hier niet toe. Ze zijn gewoon door gegaan naar de tweede ronde en daar troffen ze een tegenstander die sterker was. Bij winst in de poule hadden ze Chili getroffen en die hadden ze ook kunnen verliezen.

Vraag me af welke Mexicaan dit een groen randje waard vond in deze tijd waar groene randjes zo zeldzaam zijn.

30 juni 2014 om 07:22

Die van de eerste helft te licht? Moreno breekt zijn eigen been bij die tackel, hoezo is dat te licht?

30 juni 2014 om 12:46

@ Blink, hoe durf je die knuppel een groen randje te geven zeg! Ben je niet goed bij je knar? En alleen maar omdat Mexico een angstgegtner van Brazilie is? Te triest voor woorden! Ik hoop dan ook dat een mod het groene randje weghaalt en jou je bevoegdheid om groene randjes te geven afneemt, want je laat wel heel erg zien dat je er niet mee om kunt gaan!

30 juni 2014 om 15:17

@allen
Dit is wel vreemd.

Men dient onderscheid te maken tussen twee dingen. Het is mooi dat Nederland door is (we zijn immers een ronde verder), maar dit moet ons niet de kans ontnemen om gewoon fair te blijven of althans dit tenminste uit te spreken. Ik begrijp de blijdschap, maar waarom kunnen we hier niet gewoon eerlijk naar de situaties kijken.

De penaltysituatie in de eerste helft kan naar mijn mening alleen gegeven worden voor de tik op de enkel, en niet van de trap van Robben op het scheenbeen van Moreno. Naar mijn mening is het Robben die Moreno raakt en niet Moreno die Robben raakt. Net zoals ik van mening was dat Diego Costa diegene is die op het scheenbeen van De Vrij ging staan en niet dat De Vrij Diego Costa neerhaalde. Dat Robben op de hiel is aangetikt klopt, naar mijn mening te licht, maar je kan hem hiervoor geven. Jullie en ik kunnen hierover van mening verschillen, dat kan geen kwaad.

Ten aanzien van de twee andere fopduiken in het strafschopgebied... dit had ook 2x geel kunnen zijn. Bovendien liet Robben zich in de heerste helft ook buiten het strafschopgebied makkelijk vallen. Met een smerige scheidsrechter was Robben eruit gestuurd. Nederland is hier gewoon gematst. Anders gezegd, door zijn het gefluit van deze scheidsrechter kon Robben blijven doen wat hij graag doet en daarmee dus ook dreigend blijven.

Mijn grootste bezwaar is dat - ook al had Nederland een strafschop verdiend in de eerste helft - Nederland deze strafschop krijgt in de 93ste minuut, terwijl het er in geen mijlen één is. Dit is gewoon een dikke schwalbe, net zo smerig als die van Balotelli tegen Ajax. Daar vond ik het vies, hier vind ik het ook vies. Mexico kon nu niks meer doen.

Verder vind ik dat Nederland ook van geluk mag spreken dat die Mexicanen zo sportief bleven. In de eerste helft hadden ze wellicht met meer theater er nog een penalty uit kunnen slepen (gevaarlijk spel Vlaar), de scheids twijfelde nog wel heel even..

Het is juist dat Mexico na de wissels en de 1-1 even de draad kwijt was. Nederland werd sterker en sterker, en Mexico leek geen antwoord te hebben. De kans was groot dat Nederland deze wedstrijd ook uiteindelijk zou winnen. Maar kom op he, na zo een meefluiter, mogen we toch wel zeggen dat we met een andere scheids er wellicht uit het toernooi hadden gelegen. Als dit al niet meer mag, Wat dan wel?

Mwah, de arbitrage was niet slecht.
Wel is het zo dat het geen penalty was en dat dit inderdaad heel lullig is voor Mexico!
Tegelijkertijd ben ik wel van mening dat Nederland anders wel in de verlenging gewonnen had.
Maar het meest van alles ben ik heel blij dat we door zijn!

29 juni 2014 om 22:48

Ben het met je eens. Zodra die 1-1 gevallen was, was er maar één partij die zou gaan winnen. Die actie in de eerste helft was wel een 100% penalty. Weet niet wat ze daar bij VI Oranje denken, maar ondanks het feit dat Robben die bal niet makkelijk had kunnen meenemen was dat gewoon een penalty.
Daarom ben ik niet heel rouwig om die schwalbe van Robben, hoewel het mij absoluut niet bevalt. Wel knap dat hij die ene schwalbe toegaf, erg goed van hem!

Ben wel erg blij dat deze kerel weg is, wat een vervelende vent. Kaarten vragen en zeuren. Dat hij nu zo boos is kan ik wel begrijpen.

De eerste helft had hij er een moeten krijgen, de tweede was geen penalty, dat klopt, de derde was gewoon stom van Marquez.

Slechte verliezer deze man...... Altijd de arbitrage aanwijzen wanneer je de verliezende partij bent..... Zo zielig....

30 juni 2014 om 00:15

Marceloviera
Vergeet even niet de 2 onterechte strafschoppen in de poulefase
Precies ook die waren erg discutabel


On: in de eerste helft was de niet gegeven strafschop een zekere strafschop
2 man die robben raakte zonder een bal te raken
Pure optelsom
Hij Herrera dus vergeet dat na de 0-1 er werd getreuzeld balletjes werden wegetrapt en kleine trucjes werden uitgehaald
Tja welkom bij grote mensenvoetbal

Nou dan moet deze man direct door naar Specsavers want Arjan Robben had in de eerste helft al een penalty moeten hebben dat was er echt 100% een , de laatste was maar een lichte aanraking en maar wel erg moedig gegeven .

De scheidsrschter had voor rust ook al die penalty kunnen geven. De scheidsrechter zat hier echt niet tegen, ze moeten naar zichzelf kijken en zich afvragen waarom ze vanaf de een nul nederland de hele tijd hebben laten komen.

De arbitrage al hele wk tegen Mexico? Nou kan bij ons ook herinneren, 2 penals onterecht.

29 juni 2014 om 22:48

Eerste wedstrijd van Mexico vs Kameroen 2 terechte goals afgekeurd. Ik begrijp hem wel.

Iets of iemand moet het ontgelden. Robben ging dan wel makkelijk neer (naar mijn idee stond Marquez op zijn tenen) maar in de eerste helft hadden wij er al één moeten krijgen.

Lekker op zijn Duits gewonnen. Geprobeerd te voetballen, was niet best maar wie maalt hier momenteel nou om?

Beste meneer Herrera,

Je bent zelf gaan verdedigen na de 1-0 en hebt niet doorgedrukt waardoor Oranje kansen kreeg, de 2 doelpunten waren naar aansluiting van het spelbeeld van dat punt in de wedstrijd. Jammer voor jou, ik wens je een fijne terugreis naar Mexico, geniet vooral van de kwartfinalewedstrijd van Nederland zou ik zeggen.

29 juni 2014 om 21:40

Hij is niet gaan verdedigen. Mexico wist niet meer wat ze moesten doen door de omzettingen van van Gaal. Het was dus niet zo zeer een minpunt van Herrera of de Mexicanen, maar eerder een pluspunt van van Gaal!

Mensen de man is gewoon wat emo. Niet al te serieus nemen dus. Lekker bier drinken en nagenieten.

Herrera wat een een huilen balk, het was 1000 procent terecht die strafschop... Hij zal waarschijnlijk gefrustreerd zijn, ach ja...

29 juni 2014 om 23:41

Die Robben springt bij elk contact een halve meter in de lucht. Wat een salonvoetballer. Nederland komt heel goed weg tegen Mexico dat in de eerste helft een klasse beter was.

Als Neymar eens tegen de grond gaat is bij jou het kot te klein, maar Robben ...

Wanneer een keeper, die twee doelpunten heeft geïncasseerd, tot 'man of the match' wordt uitgeroepen, gaat er ook iets fout bij het eigen team. Misschien dat hij beter naar zijn eigen spelers kan kijken. Ze vergaten gewoon door te drukken na de 0-1.

Die meneer Herrera was zelf ook lekker bezig langs de kant, probeerde oranje kaarten aan te naaien.

Overigens mag deze forsere coach zijn moffo wel houden. Had meerdere keren naar de tribune gestuurd moeten worden.

Hoe kan Sneijder in godennaam een 8,5 krijgen hahaha

Echt geen bal goed geraakt op die goal na

29 juni 2014 om 21:39

Ja, dat is altijd de vraag. Die cijfers kloppen voor geen meter!

"de dubieuze beslissingen waren altijd tegen Mexico."

Dat slaat helemaal nergens op.. Anders had Nederland in de eerste helft ook al een penalty gehad en een vrije trap op een mooie plek.

Neem je verlies gewoon als een man...

Is dit de zelfde meneer die bij elke duikeling van een Mexicaan met zijn handje stond te wapperen om een kaart? Snel mondje houden en met dikke tranen terug naar Megicooooooo!

Slechte verliezer, zoals zo vaak bij die latino's. Als ze winnen is die emotie mooi om te zien, maar bij verlies....

Beide partijen hadden last van de arbitrage. Hij kan beter boos op zijn ervaren aanvoerder! Die laat wel heel dom zijn been staan.

Ach ja, deze man stond met 1 1/2 been in de kwartfinale en 5 minuten later was alles weg en was zijn ploeg uitgeschakeld. Kan me dus wel voorstellen dat hij nu in alle teleurstelling een hoop onzin gaat roepen. Ga er van uit dat ook hij het over een paar dagen anders gaat zien.

Kan ons wat schelen, nu speelt die Hererra lekker heilig maar Proenca was echt niet voor Nederland aan het fluiten integendeel. Herrera doet ongelooflijk zielig zelfs was hij wel als coach zijnde de hele tijd bij de vierde official om ons kaarten aan te naaien. Pech gehad.

Robben had wel 2 penals moeten hebben eerder, dus niet zeuren en snel terug naar Mexico!

Wat een prutser die bondscoach zeg. Die Mexicaan mist de bal en raakt Robben. Het is gewoon een oliedomme overtreding. Volgens de Fifa regels een overduidelijke penalty. Is het een terechte penalty? Nee, maar daar voor moet je bij de Fifa zijn. Als deze man dan zo nodig boos moet zijn ben het dan op je eigen speler die zoooo iets dom doet. Robben kan niks daar, houdt je en blijf er vandaan. Deze verdedigende actie was gewoon beneden elk het amateur niveau en heeft niks op een WK te zoeken. Je kent de regels dus moet je ze maar volgen, moet je zo een prutser maar niet opstellen. Als je kneuzen opstelt zal je verliezen gewoon een prutser van een bondscoach die zijn eigen falen probeert te verdekken.

Slechte verliezer zeg. Het was ietwat theatraal gevallen, maar in de eerste helft had Robben al een penal mogen krijgen. En bovendien is het gewoon ietwat dom wat Marquez doet, want hij kan hem geven. Hij steekt zijn been uit en Robben valt er over.

Ergens ook wel compensatie. Tot nu toe alleen maar onterechte penals tegen, nu eindelijk er eentje voor.

Ach, typsich dat volk. Zodra ze verliezen alles de schuld geven. Gisteren een filmpje van deze meneer gezien dat hij iemand ineen trapte onder een interview, dus dan weet je wel wat voor persoon dit is.

Trouwens, die Ochoa wordt toch wel verschrikkelijk gehyped. Hij heeft een paar geweldige reddingen gemaakt tegen Brazilie, maar kreeg toch wel heel veel ballen, vooral vandaag, toevallig op zijn lichaam. Er waren niet echt schoten in de hoek, alleen maar recht op de keeper af. Ook de bal van de Vrij was geen reactie, hij stak zijn armen omhoog en toevallig werd de bal op zijn ellebogen geschoten, waarna die binnenkant paal eruit gaat. Zodra hij beter getest wordt is hij niet meer zo goed.

Herstel beste man, Robben liet zich misschien 1x wat makkelijk naar het gras gaan, 2x daarvoor waren 100% pingels... Eerlijkheid gebied dat die coach, net zoals van Gaal, het maximale uit z'n ploeg heeft weten te halen, knap...

Deze Herrera is geen trainer, maar een supporter denk dat dat ook de reden is waarom Mexico naar huis is.

Heeft niet de moed om door te drukken op het moment dat Mexico de kans had, werd overklast door tacticus van Gaal.

Wat op zich geen schande is.

29 juni 2014 om 22:51

Dat vind ik allemaal best meevallen. Natuurlijk deed Van Gaal het goed, maar overschakelen naar een 4-3-3 systeem was nou niet echt geniaal te noemen. Want wij riepen met zijn alle direct na de gelijkmaker om een extra aanvaller. Omdat iedereen kan begrijpen dat Mexico gaat verdedigen en dat je dan niks aan een 5-3-2 systeem hebt. Je kan het enkel gedurfd noemen dat hij uiteindelijk Kuyt ook in de aanval zette. Maar ook dat lag er dik bovenop.

29 juni 2014 om 23:45

Overklast door tacticus Van Gaal ???

Mexio was in de eerste helft een klasse beter. Nederland voetbalde traag en bang. De enige reden waarom Nederland uiteindelijk wint, is omdat Herrera de hele ploeg veranderde na de goal.
Van Gaal heeft hier geen verdienste in, integendeel.

Momentje in de eerste helft vergeten of bevangen door de hitte? Of gewoon typisch Zuid-Amerikaans om ALTIJD op de scheids te zeiken?

Lekker chauvinisme hier, hij heeft gewoon gelijk. Maar goed, het is makkelijker om Zuid Amerikanen slechte verliezers en huilebalken te noemen dan een objectieve reactie te geven. Chapeau.

29 juni 2014 om 22:11

Er was wel degelijk contact en zoiezo had nl een penalty vlak voor rust moeten krijgen toen Robben tot 2 keer toe werd aangeraakt. Je kunt t ook een optelsom noemen.

29 juni 2014 om 22:32

Contact is nog een understatement als je bedenkt dat Moreno bij die tackle op Robben zijn scheenbeen heeft gebroken.

Ochoa Man of the Match lol!? Het is een aardige showkeeper/lijnkeeper, maar hij is echt hopeloos bij voorzetten. Die redding op dat schot van de Vrij is prachtig, maar als je de "aanvaller" eerst een corner vanaf 4 meter laat schieten is dat natuurlijk gewoon een grote keepersfout, die hij daarna hersteld. Ochoa blijft gewoon bij iedere corner op de lijn staan en in zekere zin komt daar ook gewoon de gelijkmaker uit voort.

Dan zullen we t maar niet over die onterechte penalty's hebben die in andere wedstrijden zijn gegeven tegen oranje. En dan deze bondscoach mag zowieso niet klagen want een eerdere strafschop werd ons ontnomen toen notabene Robben 2x!! werd aangetikt in de 16. Deze bondscoach brult maar lekker door. Het is onmacht. Oranje verdiend gewonnen.

Maar man wat zielig zeg. De laatste dertig minuten zijn ze helemaal overlopen, ze mogen blij zijn dat we er niet meer in gelegd hebben.

Kun je over discussiëren maar bij het moment vlak voor rust had hij zoiezo een penalty moeten krijgen dus hij moet niet zo zeuren.

Heerlijk om dit soort berichten te lezen. Eerdere toernooien was het altijd andersom. Marquez is gewoon te laat, kan hij ook niets aan doen, het is gewoon een beperkte verdediger. Tuurlijk, Robben overdrijft nogal, feit blijft dat het een pingel is. Snap wel dat de coach nogal zuur is, want het is vreselijk om zo uitgeschakeld te worden.

29 juni 2014 om 22:30

Het is idd heerlijk he? Zo heerlijk voelde ik me ook toen iedereen Brazilie afzeikte..
Noway was dit een penalty. Als dit een penalty was dan moest Hulk twee hebben gekregen.. Eerdere toernooien was het niet andersom hoor? Ook die in 2010 niet , want 3 Nlse spelers moesten rood hebben gekregen. Laten we wel objectief blijven.

Nederland is door. Geniet ervan, maar blijf nuchter

29 juni 2014 om 22:35

Tja, al was het er geen, die in de eerste helft toch wel, of vind je dat ook niet? Maar ach je hebt ook gelijk, we zijn door dat telt. Wie weet tot in de finale

Herrera heeft het hier over de scheidsrechter en niet over Robben. Wel een beetje bij de les blijven!

Beetje gelijk heeft hij wel natuurlijk, maar dat in de 1e helft was wel heel duidelijk een strafschop

Kinderachtige reactie van deze toch wel goede trainer. In de eerste helft had de bal natuurlijk al op de stip gemoeten met een dubbel charge op Robben

En we hopen ook dat jij naar huis gaat! K wacht, dat ga je ook...

Ja Robben ging snel maar rond de rust was het terecht en zelfs in de blessuretijd was het iets halen...

Mexico heeft het niet slim gedaan, NL wel.

ik snap en deel zijn frustratie. Nederland werd bevoordeeld, alleen willen zij het niet zien, maar als het om een ander land gaat........ zijn ze weeer om met de vingers te wijzen.

Ieder neutrale supporter (alhoewel ik NL meer gun dan Mexico) kon zien dat de scheids meer in het voordeel van Nl gefloten heeft. Niks aan de hand natuurlijk. Je hebt ook geluk nodig om toernooien te winnen en Mexico had dit niet. Jammer voor ze.

29 juni 2014 om 22:33

Bevoordeeld, kun je dan ook voorbeelden op noemen ? want ik heb dat namelijk niet gezien.

29 juni 2014 om 22:44

Een deel ervan staat in de tekst.

En verder vond ik dat de kleine tikjes ook in het voordeel van Nederland vielen. Ik had dit niet verwacht van Mexico. Normaliter zijn ze echt een gemene ploeg: Tijdrekken, agressief zijn, vrije trappen versieren en dat soort zaken. Maar vndg was omgekeerd: Nederland speelde gemeen en deed alles om te winnen.

29 juni 2014 om 23:35

@blink

Ik vond juist dat de scheids, zeker in de eerste helft, veel twijfelgevallen aan Mexico meegaf.

Overigens was er vandaag een penalty super duidelijk en dat was die op Robben in de eerste helft. Daarnaast niet echt gemene dingen gezien. Mexico kun je ook een penalty geven bij dat incident met Vlaar en de uiteindelijke penalty is ook een twijfelgeval. Ik zou puntje bij paaltje toch zeker niet durven concluderen dat we de scheids meehadden.

29 juni 2014 om 23:26

@blink182

"zijn ze weeer om met de vingers te wijzen" ??

Eh .. waarom vermeld je dit!?? Dat doet toch ieder land/ supporter.. ???
Of wil jij zeggen dat er landen zijn, en bijbehorende supporters, die dit niet doen?
Ga nou geen moralistische trekjes laten zien .. die jijzelf ook niet hebt als het erop aan komt!!

Wel nuchter blijven he!?

p.s Natuurlijk WAS HET EEN Penalty.. EN AL Zeker IN DE Eerste Helft!!

30 juni 2014 om 11:02

Blink, Iedere supporter doet dit. Het maakt niet uit voor welk land je bent. Als je zelf bevoordeeld wordt ben je altijd blij en is de ander de slechte verliezer. En ben je boos als je benadeeld wordt. Ga me niet wijs maken dat jij dat niet zou doen.

De penalty kun je gewoon geven. Ietwat theatraal gevallen, maar die Marquez steekt zijn been uit en Robben maakt daar slim gebruik van. Gevalletje Costa vs de Vrij in de openingswedstrijd. Was ook geen penalty, maar door slimmigheid van de aanvaller werd het er wel een. Bovendien mocht Robben in de 1e helft al een penalty hebben; dat waren er zelfs twee in een actie!

Hij moet niet zeuren, ze hebben zelf een paar halve kansen gehad en ook gelukkig gescoord, maar hier was he,t bij een beetje strakke scheids, 3-1 geworden.
Gewoon slechte verliezer deze man, maar dat was te verwachten

Adios Herrera,, het is heel vervelend om met eigen middelen verslagen te worden?! In het verleden waren de zuid-amerikanen altijd handig om iets te flikken in een wedstrijd. Nu hebben wij Robben die ultra slim is en het maximale uit de situatie haalt. Heerlijk! Misschie heeft Herrera wel een beetje last van de warmte.

En wij hopen dat jij naar huis gaat, o wacht....

Stop is met janken, je had met 1-0 achterstand de rust in kunnen gaan en daar had je geluk.
En ja wellicht laar Robben zich vallen in de blessuretijd maar je weet het, dus anticipeer ipv reageer?

Daarnaast heeft Mexico het niet slim uitgespeeld!

Haha wat een zeikerd. Als je dan toch iets over de scheids wilt zeggen dan dat hij veel tegen Nederland floot. Een zuivere penalty was ons al ontnomen en ook veel duel werden tegen ons gefloten. Over 90 minuten gezien was Nederland twee klasse beter. Na de 1-0 heeft Mexico geen bal meer geraakt.

Zielig.

Robben had de 1ste helft een penalty verdiend en kreeg die niet. De penalty in de laatste minuut was gemakkelijk, maar ook erg dom van de meest ervaren speler bij Mexico (marquez). Nederland heeft verdiend gewonnen, maar zal tegen mindere tegenstanders in het vervolg toch echt met 4-3-3 moeten beginnen.

Niemand spreekt hier over de pingel die Mexico eigenlijk had moeten hebben... Met n veel te hoog been van Vlaar die Herrera op zijn hoofd raakt en de Vrij die als n malle invliegt... Wees toch eens eerlijk man. Het enige waar Nederland om mag juichen is het resultaat,want het spel is om te janken... De pingel was echt geen pingel en dan mag iemand best zeggen dat deze overwinning gestolen is... Jubel om het resultaat en wacht zaterdag lekker af...

29 juni 2014 om 22:42

Dat is nooit een penalty, maar een indirecte vrije trap

30 juni 2014 om 15:19

Grappig dat je dit moment erbij haalt. Ik zag namelijk 20 minuten later dat een verdediger van Mexico nóg hoger kwam met zijn ben en het hoofd van Van Persie er bijna afzaagde.

Robben gaat snel naar de grond. 2 keer penalty. 1x niet. Was een schwalbe, gaf Robben met spijt ook aan. "Moet ik niet doen, was erg dom" . Wat een spanning..

Wat jullie hier posten is echt de grootste onzin. Totaal verkeerd gequote! Dit slaat echt alles!

"it seems to me the reason (we lost) was the referee, the man with the whistle. He left us outside the next stage of the World Cup.
"if the referee starts marking fouls that don't exist, you leave the World Cup to circumstances out of your hands. We expect the referee committee to take a look at that and that this gentleman goes home, just like us."

Vervelende vent zeg die Herrera, jammer dat hij zich zo laat kennen na een terechte nederlaag.

Als die Moreno zijn scheenbeen breekt door een tackle op Robben waarbij hij de bal niet raakt, hoe kan die hele Herrera dat ook als schwalbe zien? De eerste waarbij Robben zelf aangeeft dat het een schwalbe was werd hij ook twee keer geraakt, maar daar gaat hij te makkelijk liggen. Bij de laatste wordt hij gehinderd, dus terechte penalty!

op Engelse fora wordt Robben met de grond gelijk gemaakt tot aan doodswensingen toe

Ach Engelsen, willen altijd de liefste jongetje van de klas zijn is gelijk ook de reden waarom ze er altijd snel weer uit liggen

Hij maakte inderdaad een aantal schwalbes.
Maar als meneer dit zegt zou hij ook moeten zeggen dat ze 4 penalty's niet hebben tegen gekregen. Er was na 5 minuten al een handsbal.... 3x een duidelijke overtreding en ze hebben het geluk dat de bal niet op de stip ging. Waar Nederland wel een penalty voor kreeg was natuurlijk ook een penalty. Achja laat hem lekker zeuren. Ze zouden een van Nistelrooytje moeten uit halen bij hem.. FF lekker in het gezicht juichen.

Score laser. Deze man is echt een grap. Wat een galbak heel de tijd naar zijn borstzakje toen en kaartjes trekken. Heel het wk liep hij al als een clown langs de lijn. Blij dat we hem niet meer hoeven te zien met zen plofkop

Robben schwalbe-koning!! In het veld doen alsof hij vallende ziekte heeft en bij Jack van Gelder zn excuses maken voor zn schwalbe!

Die man heeft zelf verloren van de tactisch wissels van Louis van Gaal. Hij wisselde slecht en van Gaal goed.

Vooral het moment in de 1e helft was een schwalbe van jewelste, nietwaar Herrera?
Moreno brak z'n scheenbeen omdat er een mug tegenaan vloog.

In situaties waarbij er getrokken en geduwd wordt, kan je nog zeggen dat het een fysiek duel was, maar hier had de scheids had weinig keus. Mexicaan stak z'n been uit en Robben struikelt. Sowieso hadden we al een pingel in de eerste helft moeten hebben, dus die coach moet niet klagen.

Het is vrij simpel volgens mij.
Speelt die verdediger de bal? Nee
Raakt hij Robben? Ja
Heeft hij er voordeel van? Ja
Zou de scheidsrechter op het middenveld hebben gefloten voor dezelfde overtreding? Ja dus strafschop.

29 juni 2014 om 23:11

nog simpeler:

Is het een dive? Ja
was het slim? ja
Als je het niet zelf gebruikt wordt het tegen je gebruikt? Ja

Gerechtigheid aangezien hij in de eerste helft geen penal kreeg? Ja

29 juni 2014 om 23:30

Hij wordt geraakt .. dus penalty!!

Dat is alles wat er toe doet!!!

Grote trainers zijn grote verliezers.. Als je zo slecht en kortzichtig de wedstrijd analyseert, ben je voor mij geen knip voor de neus waard. Dit is een reactie uit emotie en ik vind dat een trainer dat nóóit mag doen

29 juni 2014 om 23:02

Je zegt grote trainers zijn grote verliezers. Das niet helemaal waar. Mourinho is 1 van de grootste trainers ter wereld, maar gelijk ook de slechte verliezer! Louis van Gaal idemdito.

En daarom heeft moreno zijb scheenbeen gebroken na een tackle op robben

Huilie Huilie Herrera! Je hebt geluk dat de bal in de helft niet op de stip ging. Duidelijke overtreding waarbij Moreno zijn scheenbeen breekt, hoe duidelijk wil je het contact dan hebben? En de penalty die uiteindelijk toegekend werd vond ik ook gewoon terecht. Marquez moet daar gewoon niet zo dom en opzichtig ingrijpen en hij raakt gek ook gewoon. Doei Mexico, Doei Herrera, met je plofkop!

Het hoort er gewoon bij. Het is ieders goed recht om te proberen de scheidsrechter te bedotten. In het slechtste geval pak je geel en als ie erin trapt, win je de wedstrijd. Dit soort toestanden en discussies zullen altijd blijven tenzij er echt werk wordt gemaakt van de videoscheidsrechter.

Herrera, kijk de beelden na van de 'dubbele' overtreding op Robben vlak voor rust. Daar mag je van geluk spreken dat 'we' geen penalty krijgen.

De enige winnaar in deze wedstrijd is van Gaal met zijn tactiek, hij ver dient een pluim.
Eerst 5-3-2 dan 4-3-3 en dan weer een soort 4-4-2 in een ruit maar daar hoor ik niemand over.

Tot en met de 0-1 was Mexico de betere met de meeste kansen maar na de 0-1 was het van Gaal die het 'm deed en niemand anders.

30 juni 2014 om 00:26

Mexico heeft zijn eigen graf gegraven. Ik vond Nederland tactisch zwak.

30 juni 2014 om 00:45

Nederland was inderdaad zwak in de eerste helft en tot die 0-1.Maar na die 0-1 begon Oranje aan te vallen in een 4-3-3 systeem en daar wist Mexico geen raad mee.dus de verdiensten van van Gaal.

Ik vind oneerlijk dat die Midden- en Zuidamerikaanse landen zich zo makkelijk kunnen plaatsen, 5 van de 10 landen mogen uit het zuiden meedoen en Mexico hoeft alleen maar van landen als Trinidad en St. Kitts te winnen. Een stelletje emotionele huilebalken zijn het, Nederland had voor de rust al op 1-0 moeten staan. Neem nog een paar taco's of burrito's Herrera!

Die dikke toneelspeler is op tactisch gebied even in de hoek gezet door van Gaal haha . Hij wist het niet meer , na het doelpunt niks meer gezien van Mex . Dat weet Herrera zelf ook wel dus roept hy dit maar , wat een zwaktebod . Robben eerste helft was zuivere pingel dus gerechtigheid

Is dit die man die aan de kant alleen maar om kaarten stond te vragen? Geef zo'n mafkees alsjeblieft geen spreekbuis in de media. Robben ging makkelijk liggen, maar werd wel geraakt. Gewoon stom ingestapt van Marqués. Moet je eens kijken wat voor penalties wij tegen hebben gekregen... Maarja, iedereen is tegen Mexico...

he herrera ik heb een lekkere herirra voor jou !!!!!
ramadan jammer dan........ eet smakelijk zou ik zegen hahahaha

nee jij bent lekker sportief !!!!
vragen om een kaart aan te smeren vieze mannetje bah

De eerste emotionele reacties moet je niet te serieus nemen.... Ik vond ook dat robben ze telkens zocht. Geluk voor ons...!

Tuurlijk gaat Robben wel naar huis.
Die beker brengt zichzelf niet.

Wat een slechte verliezer.. Vind dat altijd erg jammer. Bovendien was het gewoon een terechte penalty en had Mexico er eerder ook al een tegen moeten krijgen. Erg flauw dus, maar had eigenlijk niets anders van die overspannen pad.

Die Herrera is een eng mannetje, dus ik ben blij dat we hem hebben uitgeschakeld. Ik ken iemand uit El Salvadar die het Mexicaanse voetbal een beetje kent. Hij heeft die Herrera ook vaak op tv gezien in interviews enzo. Het is een arrogant, dom mannetje. Volgens die gast uit El Salvador haat iedereen in Midden-Amerika de Mexicanen, omdat ze denken dat ze heel wat zijn. Het Mexicaanse publiek is ook vreselijk. Elke keer als Cillessen de bal had hoorde je eeeeeeh putooooooooooo....

Jij gaat nu lekker naar huis Herrera, met je vette nek.

Nederland haalt minimaal de halve finale. Want ik zie ze niet verliezen van Costa Rica of Griekenland, die kwalitatief gezien 4/5 klasses minder zijn dan Mexico.

opgeruimd staat netjes,misselijke kaarten vrager

Ja man bij nederland zit alles mee 2 onterechte penals tegen gehad dit toernooi. Moreno breekt zeker zijn scheenbeen omdat hij de bal trapte? Wordt zo moe van dat hypocriete gedoe.

Lekker janken jonge.
Zelf continue zeuren om een gele kaart.
Mooi dat deze vent naar huis gaat, irritante kerel.

Elke wedstrijd zag ik hem de scheids proberen te intimideren door met zijn handen te wapperen voor kaarten. Kan maar 1 ding zeggen; wie vraagt word overgeslagen.....

Slechte verliezer en erg veel praatjes voor een klein dik mannetje

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren