Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Geplaagd Manchester United maand zonder Van Persie

Laatste update:

Het gaat even niet goed met Robin van Persie. De aanvaller stond al een maand buitenspel met een liesblessure, maar keerde vorige week terug bij Manchester United. Tot de verbazing van velen speelde hij een gehele wedstrijd tegen Newcastle United en vervolgens deed Van Persie midweeks ook mee tegen Shakhtar Donetsk. Nu keert de Rotterdammer terug in de lappenmand.

/

David Moyes vertelde vrijdag op de persconferentie dat Van Persie tegen Shakhtar een dijbeenblessure heeft opgelopen en dat hij dit kalenderjaar niet meer zal spelen. De aanvaller zal naar verwachting een maand buitenspel staan en mist daardoor onder meer de topper tegen Tottenham Hotspur, op nieuwjaarsdag. Ook wedstrijden tegen Aston Villa, Stoke City, West Ham United, Hull City, Norwich City en Swansea City gaan aan zijn neus voorbij.

Raymond Verheijen zal niet opkijken van het nieuws: de inspanningsfysioloog, die dit seizoen al vaker kritisch was op Moyes, voorspelde afgelopen weekend al dat het een kwestie van tijd was voordat Van Persie weer geblesseerd zou raken. "Je vraagt je af wie verantwoordelijk is voor het belachelijke trainingsprogramma van Van Persie. United betaalt daar nu een hoge prijs voor", schreef de Nederlander op Twitter.

Robin van Persie wordt overbelast

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Einde verhaal voor United. Die zullen hoogstens 5e worden dit seizoen.

13 december 2013 om 15:14

Hopen dat rooney in vorm blijft. maar ik denk dat ze aan 1 man niet genoeg hebben, want de rest van het elfstal is echt matig

dit is een erg harde tik voor manchester united.. Ze hebben hem nu echt nodig, want ze presteren echt matig.

13 december 2013 om 15:58

Vergeet niet dat de transfermarkt binnekort weer open gaat, en met een extra creatieve speler voor op het middeveld zullen ze al een hoop meer uit de voeten kunnen. Ja ze hebben nu die jonge belg maar die is verre van het niveau wat Manu hoort te hebben. Iemand die goed is ingespeelt op Kagawa zou een grote toevoeging al kunnen zijn (reus?). In de aanval zitten ze echt nog wel oké hoor

13 december 2013 om 17:19

Het probleem is dat ze niet kunnen inkopen op basis van Kagawa, want die speelt alleen op '10' bij afwezigheid van een van de twee grote heren. Reus is meer dan welkom voor op de flank, maar niet omdat hij Kagawa kent. Puur omdat hij heel goed is en United op de flanken te weinig heeft lopen in mijn ogen. Daarnaast zou Koke ideaal zijn, maar maakt tegelijkertijd de komst van Fellaini overbodig en dat is ook dood zonde van de miljoenen.

13 december 2013 om 15:16

Idd het verbaast me zelfs dat ze vorig seizoun kampioen geworden zijn want zag het toen al team van niks geen geur of kleur aan denk dat dat SAF dat ook goed in de gaten kreeg dat het veel minder zo gaan worden de komende jaren, man u had 90 miljoen voor balemmoeten tellen wil je blijven meedoen maar dat doen ze niet

13 december 2013 om 15:19

5e (?) Haha.. met Moyes ga je de EL ticket zelfs mis grijpen. Het is een matige elftal, met geen idee erachter en daarnaast maakt die waardeloose trainer dit elftal Everton ervan.

13 december 2013 om 15:22

Als ze wat uitgeven in januari kan het nog wel wat worden.

13 december 2013 om 16:43

Het frappante is dat Moyes, Everton heeft verlaten voor United, maar Everton nu boven United staat. Overduidelijk dat hij zal falen dit jaar. Maar hij zal er nog jaren zitten dus hij heeft genoeg tijd om United uit dit dal te slepen en mogelijk weer de nummer één van Engeland te maken. Maar dat zie ik niet gebeuren door de (te) sterke concurrentie. Arsenal dat vanaf nu toppers kan aantrekken, City dat met Pellegrini eindelijk is begonnen met voetballen en Chelsea dat nu Mourinho heeft.

13 december 2013 om 17:11

En wie heeft er voor gezorgd dat Martinez nu er de vruchten van kan plukken? Juist ja.... Mensen vergeten snel wat Moyes heeft bereikt bij Everton, van een degradatiekandidaat een subtopper maken is echt super moeilijk en al helemaal met de middelen die hij had. Maarja het zit hier toch vol met mensen als jou Gutihaz, mensen die alleen maar aan de korte termijn denken, je bent niet voor niets voor Real hé!

13 december 2013 om 15:22

Raymond Verheijen heeft het vorige week nog voorspeld. Deze man heeft gewoon gelijk. Jullie wilden hem toch niet geloven? Forza Raymond!!!

13 december 2013 om 16:24

Zelfs een kapotte klok geeft twee keer per dag de juiste tijd aan zeggen ze dan... Oftewel als hij één keer gelijk krijgt (als het al samenhangt) dan zegt het niet direct dat Verheijen geweldig of alwetend is.

13 december 2013 om 16:55

Dit was geen briljante voorspelling, had ik ook kunnen doen. En hij mag het wel eens goed hebben als hij ervoor gestudeerd heeft.

13 december 2013 om 22:05

@excelsiorrtrdm
En jij had niet kunnen voorspellen dat iemand die net terug is van een blessure niet de hele wedstrijd moet spelen?

13 december 2013 om 15:46

Dit maakt niet uit hoor, we pakken van de volgende 21 punten minimaal 18.

13 december 2013 om 16:15

Ja uit Everton en Newcastle zouden jullie ook vier punten halen..

13 december 2013 om 16:31

Nou blijkbaar niet hé.

13 december 2013 om 17:02

Hoop doet leven, laten we maar zeggen.

13 december 2013 om 17:22

Net zoals de hoop die al 8(?) jaar leeft bij Arsenal.. Blijkt toch waar dat hoop doet leven dan, ook al kan het lang duren.

13 december 2013 om 22:00

Zonder twijfel. Zonder hoop, geen leven.

13 december 2013 om 23:32

@George Best. Tottenham, Chelsea en Hull zie ik ze nog niet winnen.

13 december 2013 om 16:10

Zelfs met van Persie erbij mogen ze in hun handen knijpen als ze 5e worden.

13 december 2013 om 18:51

Moyes heeft een hele harde trainingsaanpak veel schreeuwen en veel belasten denk dat van Persie daardoor sneller geblesseerd raakt hij wordt gewoon teveel belast

13 december 2013 om 18:58

Als United niet flink inkoopt in de winterstop , zie ik ze niet eens de Europa league halen .

13 december 2013 om 21:03

Vervangers genoeg voor hem toch? Rooney, Hernandez, Welbeck,... zelfs Januzaj kan als valse spits spelen.

United krijgt nog een hele zware tijd zonder van Persie hopen dat ze niet veel punten laten liggen.

Als het zo doorgaat is van Persie niet bewonderen op het WK, van mij part ligt hij tot februari eruit en dan nog 3 maanden inspelen voor het WK.

13 december 2013 om 15:20

Kerel het WK is over een half jaar. Of kan jij nu al zien wat voor blessure hij hierna krijgt. Niet zo dom lullen.

Er worden gewoon belachelijk veel wedstrijden gespeeld in Engeland, het houdt gewoon een keer op in een mensenlichaam. Bij de 1 wat eerder als bij de anders.

13 december 2013 om 15:24

Probeer eens begrijpend te lezen, het zal naar alle waarschijnlijkheid wel moeilijk voor je zijn he? ik zeg toch duidelijk als het zo doorgaat? daarmee doel ik op trainingprogramma van moyes, voor de rest snap ik je reactie niet.. ik zeg ook nergens dat hij het WK gaat missen!! ga eens lekker weekend houden joh.

13 december 2013 om 15:58

Als het zo doorgaat heb je inderdaad gelijk. Als het niet zo doorgaat, dan kan je alsnog gelijk hebben. Waar het op meekomt is dat van Persie, Robben, Sneijder en vd Vaart, veltman, Blind. Narsingh, Nigel de jong straks allen geen volledig seizoen hebben hoeven spelen waardoor ze topfit in Brazilië zullen verschijnen. Hopen dat Strootman ook nog 2 maandjes rust krijgt en ik geef je op een presenteerblaadje dat we Wereldkampioen worden. Eindelijk. Elk nadeel. ...

13 december 2013 om 16:50

Dit is juist alleen maar beter, dan is hij goed uitgerust en topfit voor het WK en kan hij ook eindelijk eens schitteren.

Moyes laat ze teveel fysieke trainingen doen misschien dat dat meespeelt

Kon united ook nog wel gebruiken!! Titel kwijt??

13 december 2013 om 15:18

Dat zijn ze al een maand joh

13 december 2013 om 15:19

Die was al aardig uit het zicht verdwenen, maar het sprankje hoop dat er nog was is nu ook vervlogen denk ik.

Daar ben je dan mooi klaar mee

Ik had eerst geen probleem met Moyes als opvolger van Ferguson. Maar met Moyes hebben ze simpelweg een stap terug in de tijd genomen. Zelfs voor Britse begrippen heeft deze man een achterhaalde kijk op voetbal.

13 december 2013 om 15:48

Dat is onzin. Hij heeft een fantastische kijk op voetbal. Hij boekte immers met Everton gigantisch veel succes met een miniscuul budget.

13 december 2013 om 16:03

Martinez doet het nu al beter dan hij dat deed in al die jaren. Namelijk punten pakken bij de top 4 buiten huis.
En Moyes is een koppige geit die niet luistert naar advies betreft zijn rugby trainingsschema

13 december 2013 om 16:07

Gigantisch veel succes? Moyes heeft geen enkele prijs gewonnen bij Everton, en Martinez bewijst nu al dat ze beter af zijn zonder Moyes.

13 december 2013 om 16:10

Martinez heeft wel een betere selectie dan ze voorheen hadden, plus Martinez is ook gewoon een hele goede coach?

13 december 2013 om 17:05

Martinez werkt gewoon verder op waar Moyes was gebleven.

Martinez is een prima coach maar niet beter dan Moyes. Is met Wigan ook gewoon gedegradeerd.

13 december 2013 om 17:38

Hij heeft ook met Wigan de FA Cup gewonnen...

13 december 2013 om 17:43

Ja daarom zeg ik ook dat het een prima coach is. Ik had hem samen met Moyes als favoriet voor United.

13 december 2013 om 17:57

Ik denk dat uiteindelijk Martinez wel de betere van de 2 is/wordt, maar het is wel logisch dat United niet de gok gaat wagen om de coach van een club die gedegradeerd is op te pikken. De keuze van Moyes is ook wel te verklaren en het is jammer voor hem dat het nog niet allemaal wilt lukken, maar men moet hem in ieder geval de kans geven. Dat hij fouten maakt dat had iedereen denk wel van tevoren kunnen bedenken, maar het zit nu wel echt enorm tegen en dan is het altijd makkelijk roepen dat het aan de trainer ligt en dat er een andere moet komen.

Ik ben ook van mening dat de rol van Carrick onderschat wordt en daarmee ook de slechte resultaten door zijn afwezigheid deels verklaard kunnen worden.

Gvd ik ga naar manchester swansea toe in januari.
Beter is hij dan wel weer fit want ik wil hem heel graag zien spelen.

13 december 2013 om 15:49

Balen! Daar mag je dan Moyes dankbaar voor zijn (not). Wat een drama coach begint het te worden. Maakt alleen maar slechte beslissingen, stelt kagawa nooit op, enige creatieveling op middenveld die ze hebben, spelers zijn alleen maar minder geworden. Slechte wissels toepassen. Geen voordeel van de twijfel meer, hij is gewoon ongeschikt voor de top. Knap dat je binnen 4 maanden een kampioensteam kapot kan maken en in de middenmoot laat draaien.

13 december 2013 om 16:24

Ik ga dan ook.... Hoop hem graag te zien spelen! Hopen dat hij iets snelle hersteld. Hoop eigenlijk dat ze de wedstrijd voor de beker bedoelen tegen swansea 5 dagen ervoor.

13 december 2013 om 18:17

Daar hoop ik ook op...
Misschien kan hij invallen als we daar zitten.

Nee slecht nieuws voor Manchester en Robin zelf. Dat Raymond Verheijen gelijk krijgt is nog erger naar persoon is dat altijd commentaar leveren op andere van afstand....

Voor het Nederlands elftal kan dit wel goed nieuws zijn zowel Robben als van Persie onze absolute sterren hebben op deze manier een winterstop en dit zal tijdens het WK een voordeel kunnen zijn.

13 december 2013 om 16:03

Robben, v Persie, Sneijder, Blind, Narsingh, Veltman, nigel de jong, allen top in juni.... we worden gewoon kampioen in Brazilië. ..

13 december 2013 om 16:09

Strootman niet eens nodig?

13 december 2013 om 22:52

Tuurlijk niet joh,Gewoon met Blind op het middenveld als Verdedigende middenverder samen met Bruma en Nigel de Jong als Aanvallende Middenvelder

Waar is ineens alle kritiek op Verheijen gebleven? Die man heeft altijd een punt, maar gelijk wordt hij afgekraakt, nu blijkt maar weer dat hij er zeker wel zicht op heeft.

13 december 2013 om 15:32

Haha. Klopt op zich wel wat je zegt. De irritatie naar hem toe zit hem meer in zijn houding dan naar wat hij inhoudelijk te vertellen heeft. Hij mengt zich te pas en te onpas als een enorme wijsneus in allerlei kwesties.

Maar goed, hij heeft wel een hele hoop bekendheid verworden in een korte tijd daardoor. Dus ergens is hij gewoon heel slim.

13 december 2013 om 16:09

Ik zat ook al te kijken waar de reacties over hem bleven, maar jij bent de eerste. Verheijen heeft absoluut verstand van zaken en dit bewijst het maar. Het is niet zo dat hij achteraf dit beweert. Misschien kan Moyes eens na hem luisteren of op zijn minst de trainingsschema's onder het licht houden want dit is geen toeval meer.

Of Moyes doet het bewust om Van Persie het WK te laten missen. Met zo'n trainer zou het zomaar kunnen gebeuren.

Wat hebben Nederlandse top voetballers.

Sneijder, van persie, robben van der vaart etc... Vaak geblesseerd.

13 december 2013 om 15:49

"messi_neymar

Messi is fit laatste tijd?

13 december 2013 om 15:54

Daar gaat het toch helemaal niet over? Hij heeft gewoon een punt, het is opvallend dat onze topspelers zo vaak geblesseerd zijn.

13 december 2013 om 16:07

Fijn voor het wk toch?

13 december 2013 om 16:10

Gaat mij meer om de eerste zin! alsof andere toppers uit andere landen nooit geblesseerd zijn,lekker denigrerende opmerking.maar waar komt hij vandaan? half argentijns half braziliaans?

13 december 2013 om 18:54

messi is na 5 jaar eindelijk serieus geblesseerd.

Het was toch ook wel vreemd dat hij die hele wedstrijd speelde en nog geen week daarna weer moest spelen vlak na een blessure. Nou is Van Persie sowieso wel redelijk gevoelig, maar waren het in het verleden vaak blessures door harde tackles en niet vaak dit soort spierblessures.

13 december 2013 om 15:18

Moyes vertelde dat hij de reacties als zag aankomen van de fans als hij RvP al na 70 minuten van het veld af zou halen, met een 0-1 achterstand. Daar plukt hij nu de vruchten van......

13 december 2013 om 15:48

inderdaad. maar je staat dan ook niet sterk als trainer als je het spelen van van persie af laat hangen van de reacties van het publiek

toch?

Van Persie speelde vrijwel blessurevrij de afgelopen 2 jaar en onder SAF werd zijn fitness goed gereguleerd. Vooral bij een speler als RvP moet je hem niet te vroeg het veld op sturen.tegen Newcastle had hij er al na 60-70 minuten af gemoeten. Rooney in de aanval en Kagawa als nummer 10. Hopelijk krijgen die nu een reeks wedstrijden op dezelfde manier wat goed is voor het automatisme.

13 december 2013 om 15:22

Moyes traint te hard. Daarom is RvP na 2,5 jaar blessurevrij ineens weer zo gevoelig. Snap sowieso niet waarom je een technicus zo fysiek laat trainen.

13 december 2013 om 15:26

Daar staat Moyes bekend om. Everton draaide altijd beter in het tweede seizoenshelft. Zag ook recent een statistiek waarbij het Moyes van Everton in het eerste seizoenshelft gemiddeld 1.23 punten pakte en in het tweede seizoenshelft 1.72. Tegen Newcastle had RvP er al na een uur uit gemoeten. Apart dat je met dit in gedachte hem toch laat staan.

13 december 2013 om 15:36

Hij gaf toe dat hij bang was voor de kritieken..

13 december 2013 om 17:09

Als hij bij United een blessuregevoelige periode heeft traint Moyes te hard. Dan vraag ik mij af hoe hij bij Arsenal trainde al die jaren dat hij geblesseerd was. Dat zal Wenger dan wel een halve zool maken als hij zo traint dat hij altijd zo belachelijk veel blessures heeft. Ik neem aan dat ze bij Arsenal wel ''met de bal'' trainen. Toch hebben ze daar enorm veel blessures. Ik snap niet dat mensen zo kortzichtig zijn. Dit is gewoon een kans voor mensen om tegen Moyes aan te schoppen en dat doen ze dan ook.

United heeft redelijk weinig blessures op dit moment buiten RvP terwijl alle spelers harder trainen. Ja Carrick is geblesseerd en Fletcher maarja dat zijn heel andere blessures.

RvP is gewoon blessuregevoelig. De kans is groter dat hij 2 jaar mazzel heeft gehad dan dat het door Moyes komt.

13 december 2013 om 17:11

Gast, dat zijn gewoon de interne geluiden

13 december 2013 om 17:25

Waarom boeit het wat voor geluiden het zijn?

13 december 2013 om 17:33

Onrust?

13 december 2013 om 18:29

In dat geval is Fergie een nog grotere bunzing, aangezien hij 30 miljoen knaken heeft neergeteld voor een blessuregevoelige spits.

13 december 2013 om 18:35

Nee want fitheid wordt in de optiek van jullie bepaald door de coach en zijn trainingsmethoden. Onder Fergie was hij fit dus Fergie is klaarblijkelijk een coach die minder hard traint dan Wenger en Moyes.

13 december 2013 om 18:41

Het lijkt me ondertussen wel duidelijk dat de Arsenal fans op voetbalzone niet echt slim zijn, soms heb ik het idee dat een 5 jarige het nog eerder zou begrijpen....

13 december 2013 om 18:43

Ben het 100 met jou eens. Ik vind het ongelofelijk dat iedereen zoveel kritiek op Moyes uit.

Moyes heeft met Everton gewoon ongelofelijk goed gepresteerd en dat jaren achter elkaar. Hij heeft absoluut bewezen een goede coach te zijn.

Ferguson goed opvolgen is gewoon een onmogelijke opgave en ik denk dat United met elke trainer zou terugvallen. Ferguson had een soort aura om zich heen waardoor zelfs middelmatige spelers boven zichzelf konden uitstijgen.

United heeft een selectie waarvan te weinig spelers het verschil kunnen maken en degene die het kunnen zijn nu niet fit. Ook hebben alle concurrenten zich prima versterkt behalve United zelf.

Ik vind dat je Moyes heel weinig kan verwijten. Het spel van United valt al jaren tegen maar bij Ferguson wisten ze gewoon heel vaak wedstrijden te winnen waarin ze eigenlijk niet beter waren. Een gigantische club als United zou spelers moeten hebben waarvoor je naar het stadion gaat en die hebben ze gewoon te weinig.

Als United in januari een paar gerichte aankopen doet dan eindigen ze gewoon in de top vier, spelen ze Champions League en is er niks aan de hand.

13 december 2013 om 19:07

Dat maakt hem een genie, want hij is blessurevrij gebleven, heeft de gouden schoen gepakt en is in zijn debuutjaar kampioen geworden.

13 december 2013 om 19:12

Goede reactie. Het is makkelijker om de opvolger van de opvolger van SAF te zijn, want er heerst een schaduw van 26 jaar op Old Trafford, waardoor iedere slipper xxl wordt uitvergroot. Hierdoor springen mensen op de bandwagon en de manager bekritiseren is altijd makkelijk gedaan.

13 december 2013 om 22:16

Ah, toch raar, dat idee heb ik vaak bij jou. Blijkbaar snap je niet dat ik dit lichtzinnig bedoel.

van Persie is simpelweg minder blessuregevoelig geworden, dit wijt ook grotendeels aan zijn leeftijd. Zijn lichaam is als het ware gehard naarmate hij ouder is geworden. In het laatste seizoen van Arsenal oogde hij ook veel sterker en volwassener, het is onzin om te concluderen dat Wenger geen idee had hoe met hem om te gaan.

Bij United wist Fergie, net als Wenger, hoe hij om moest gaan met een technisch begaafde voetballers. Ferguson wist dat je RvP buiten de wedstrijden niet overdreven moet belasten. Ervaren trainer weten dat.

Moyes daarentegen is dit materiaal simpelweg niet gewend en weet dus niet hoe het is om met de beste voetballers samen te werken. Hij neemt daarbij zijn eigen staf mee en zo;n beetje alle know-how bij United is vertrokken.

Spelers die niet geheel voor het topvoetbal gemaakt zijn vallen hierbij door de mand, de belasting word simpelweg te groot en raken vervolgens geblesseerd. Naar mijn idee past Moyes zijn methodes niet aan zijn materiaal aan.

Hier komt Moyes vanzelf achter, maar dit kost gewoon tijd wanneer je te weinig mensen om je heen hebt die weten hoe te werk te gaan met bepaalde spelers en om het maximale uit de selectie te halen.

Ik vind dit helemaal mooi, dit gaat United weer punten kosten en dat gaat de kansen op plek 4 voor Liverpool vergroten. Moyes heeft het deels aan zichzelf te danken.

13 december 2013 om 15:19

Kagawa als nummer 10 en Rooney als aanvaller. Dezelfde formule die Leverkussen een pak op de broek gaf.

13 december 2013 om 15:22

En die Everton een pak slaag gaf?

13 december 2013 om 15:24

Wie heeft Everton wel een pak slaag gegeven tot dusver dit seizoen ?

13 december 2013 om 15:25

Niemand, maar wilt niet zeggen dat jullie formule een groot succes is..

13 december 2013 om 15:31

Tegen Newcastle was het geflatteerd vind ik persoonlijk. Een kopbal van Evra tegen de paal, wat beland op de hand van Anita en de eerste actie meteen daarna is een goal voor the Magpies. Thuis tegen Everton had er ook meer in gezeten, maar dat is voetbal. In de Champions league draait het stukken beter

13 december 2013 om 15:42

Tegen Newcastle speelden ze beide niet..

13 december 2013 om 15:49

ik geef je helemaal gelijk met kagawa en Rooney hoor, maar leverkusen was wel zo ontzettend zwak. en dat zeg ik niet als aanval op united of dat soort onzin.

je moet het dan nog wel uitvoeren, dat was goed, maar leverkusen was echt geen partij.

13 december 2013 om 17:05

@mancunian,

Ik kan nou niet zeggen ze afgelopen Dinsdag zo geweldig gespeeld hebben. Het is triest gesteld met United op het moment en dat vind ik jammer.
Hoewel ik van mening ben dat je een trainer de tijd moet gunnen stelt Moyes mij (en met mij vele anderen denk ik) toch ietwat teleur.

En tuurlijk, wij zijn er niet bij op de training maar het valt op dat hij uit meerdere hoeken kritiek krijgt op zijn trainingsmethoden.
Ook dom van hem dat hij Meulensteen en Phelan zo makkelijk heeft laten gaan want ik denk dat de grootste fout is die hij gemaakt heeft..

Misschien de 2e seizoenshelft afwachten maar ik denk dat het kwaad al geschied is, ik ga er niet van uit dat ze deze achterstand nog goed kunnen maken..

Misschien v. Gaal een optie??

13 december 2013 om 19:05

Kagawa wel, maar die werd gewisseld. Rooney was geschorst, maar ik doelde meer op de resultaten na Leverkussen. Als Rooney en Kagawa wat vaker op hun posities gaan spelen, springt er op termijn automatisme in, vooral nu wanneer RvP er 4 weken uit ligt.

13 december 2013 om 19:09

Het is triest dat mensen nu met verschillende namen komen aankloppen. Ik herhaal nogmaals, United ontslaat geen managers op korte termijn. Moyes zal moeten groeien in zijn rol als manager van een wereldwijde topclub. Niemand had ook verwacht dat het meteen hosana zou gaan. De man heeft tijd nodig om de kneepjes van het vak te leren. Heeft hij bij Everton gedaan, maar dat was een subtopper met alle respect voor hun natuurlijk, maar United is andere koek kan ik je vertellen.

13 december 2013 om 15:20

Moyes heeft het volledig aan zichzelf te danken. Veel te hard trainen en vervolgens te vroeg weer mee laten spelen, en dan ook nog een hele wedstrijd. Dat is gewoon oliedom..

13 december 2013 om 15:23

Moyes traint harder in vergelijking met Wenger en Saf. Wilt niet direct zeggen dat hij te hard traint.

13 december 2013 om 16:11

Blijkbaar wel dus..

13 december 2013 om 16:27

Hoe weet je nu dat hij te hard traint sta jij bij de trainingen te kijken dan, zo niet dan kun je dat toch helemaal niet weten .

13 december 2013 om 17:12

Volgens die redenering kan je niks weten, tenzij je het zelf gezien hebt. Zie je in hoe dom dat is of niet?

13 december 2013 om 17:28

Wat een onzin, dan traint Wenger ook te hard. Daar was hij immers bijna 5 jaar lang geblesseerd. Daarbij heeft Arsenal altijd veel meer blessures dan United, trainen ze te hard?

13 december 2013 om 17:37

Frikx, heb je mij ooit horen zeggen dat ze het bij Arsenal wel goed doen? Precies. Ook daar zijn alle blessures geen toeval. Geen idee of het door de trainingen of door de idiote medische staf komt.

13 december 2013 om 17:45

Of komt het door Wenger? Bij United geef je iig wel Moyes de schuld. Zou alleen maar eerlijk zijn als je dan ook Wenger de schuld geeft dat jullie al zo lang geen kampioen zijn geworden o.a. door blessures.

Bij United zijn minder blessures dan ooit nu, toch grijpen mensen dit aan om over Moyes te zeuren. Bullshit dus.

13 december 2013 om 18:59

Het schijnt dat alle grote spelers van United zich storen aan de werkwijze van Moyes, dat weet jij ook.

En zoals ik al aangeef, misschien zijn het de trainingen (wenger+staf), misschien de medische staf.

Je doet alsof ik nooit kritiek heb op Arsenal of Wenger om je eigen punt sterker te maken. Complete onzin aangezien ik ontzettend vaak kritisch ben geweest op Arsenal, de laatste maanden wat minder, maar het is nog steeds allesbehalve perfect en dat heb ik nooit ontkend.

13 december 2013 om 15:25

Ook met deze huidige vorm van United en de blessure van Van Persie zie ik ons geen top-4 halen.

13 december 2013 om 15:28

Michaelpopcorn.gif

Erg vervelend voor United. Wel prettig voor hernandez die zich op deze manier in de kijker kan spelen bij andere ploegen. United zou van de winter eens moeten nadenken om Pellè te kopen. Dat is een vergelijkbare speler met van Persie. Die op den duur het niveau van van Persie wel kan bereiken.

13 december 2013 om 15:34

Hihi pelle

13 december 2013 om 15:34

Dat laatste is een geintje toch?

13 december 2013 om 15:49

Neem aan van wel

13 december 2013 om 15:56

"rudy Blastoise

Wel eens nagedacht om stand up comedian te worden,heb in maanden niet zo gelachen, Pelle vergelijken met Van Persie......haha goeie.

Ik vind Verheijen normaal nogal een bemoeial, maar in deze heeft hij gewoon gelijk. Van Persie is een speler die snel geblesseerd raakt, met name spierblessures, door overbelasting.

Bij Arsenal hebben ze er lang overgedaan om hem daar vanaf te helpen, maar door aangepaste trainingen was hij het laatste 1,5 jaar bij Arsenal topfit. Ook bij Manchester United onder Ferguson en natuurlijk Rene Meulensteen is dit traject voortgezet, waardoor hij ook vorig jaar bij Manchester United topfit was.

Nu dictator Moyes is gekomen wordt er meer gerend dan dat er tegen een bal wordt aangetrapt en dat komt een speler als Van Persie zeker niet ten goede. Je kon hier gewoon op wachten natuurlijk....

13 december 2013 om 15:27

Ja vind die Verheijen ook maar een beterweter, hij ziet Van Persie toch niet dagelijks dit in tegenstelling tot de staf van Man United. Die zallen er echt wel net zo veel verstand van hebben dan een of andere pannenkoek uit ons landje.

13 december 2013 om 15:54

Dat is het ook zeker. Hij heeft altijd commentaar op trainers en hun trainingstactieken en methodes. In principe heeft Verheijen er wel echt heel veel verstand van en als hij enorm nauw met trainers samenwerkt zijn de spelers van die teams altijd enorm fit.

Ik denk dat Verheijen zich gewoon baseert op wat er in de media over geschreven en verteld is en dat is dat Moyes vooral aan loop-trainingen doet en dat daardoor bepaalde spelers een verhoogde kans op spierblessures hebben.

Eigenlijk trapt hij gewoon een open deur in dus.

Nu snel hopen dat Moyes snel oprot zodat van persie weer op een normale manier kan trainen. Als we Robben en Van Persie missen kunnen we net zo goed niet gaan naar het WK.

klaar united gaat nu helemaal naar beneden.
united kan echt niet zonder rvp.
komt ook niet op een goeie moment dit is het maand december dan komen er zoveel wedstrijden en heb je hem keihard nodig.
het wordt een lastig verhaal.

Mja 44 milj euro gaan ze voor hem nu krijgen op paar blessures na .. ni ver van robben ...

Moyes heeft alles verkeerd aangepakt letterlijk alles. Van persie heeft dit aan hem te danken. Ik vind dit zo vervelend het overkomt altijd de beste spelers van Nederland en hopelijk hopelijk dat ze in vorm zijn met het WK.

Dat zijn weer 6-10 extra verlies punten deze maand.

Van persie moet weg bij united. Hij heeft ze beste jaar gehad daar en ik zie dat niet meer gebeuren met moyes.

ook pech voor rvp 2 jaar geleden bij arsenal speelde hij een heel seizoen zonder een blessure.
het seizoen ervoor krijg alleen maar blessures bij arsenal.
bij united z'n eerste seizoen speelt hij ook zonder gebleseerd te raken.
en nu begint hij weer steeds blessures te krijgen.
hij kan gewoon moeilijk 2 seizoenen spelen zonder gebleseerd te raken.

Die Moyes is een ramp. Alleen al dat hij bij zijn start de hulp inriep van de vedetten van het elftal.... Beschamend. Deze man staat boven de club en zijn trainingsmethoden zijn niet van deze tijd. Ik hoop dat RVP snel vertrekt en naar een echte topclub gaat, want ik zie weer een paar jaren met veel blessureleed komen.

13 december 2013 om 15:27

Denk dat het meer met RVP te maken heeft dan Moyes. Ik mag die Moyes niet maar ben wel weer héél blij dat hij bij Utd is omdat ik die club ook niet mag. RVP is gewoon een blessuregevoelige speler net als Robben en Sneijder. Bij iedere pijntje is hij weer een tijdje eruit en dan is het lastig om bij de beste spelers ter wereld te eindigen. Je speelt helaas niet lang genoeg en bent niet constant, dan hoor je gewoon niet bij de beste spelers, simpel.

Tevens is RVP altijd zéér blessuregevoelig geweest. Zijn laatste jaar bij Arsenal was de enige seizoen waar hij volgens mij meer dan 25 wedstrijden als basisspeler startte voor Arsenal. Zijn 1e jaar bij Utd ging ook goed maar hij was uiteraard in de flow van de seizoen daarvoor.

13 december 2013 om 15:33

Hij miste in tweeënhalf jaar één wedstrijd in de competitie. Voor Moyes dus.

13 december 2013 om 16:25

Ik ben het deels zeker met je eens. Ik weet nog goed dat RVP in zijn laatste seizoen bij Arsenal op een andere manier is gaan trainen, in samenspraak met Wenger. Hij vertelde dat hij zich daarna pas echt fit en sterk is gaan voelen. Met name werd er gelet op de spierbelasting e.d. Toen pas kreeg hij ook wat meer body. Daarvoor was het altijd een mager mannetje. Dat heeft hij doorgezet bij Manchester. Het kan geen toeval zijn (nu de complete staf weg is) dat hij nu al zijn tweede grote blessure krijgt.

13 december 2013 om 16:25

Werkelijk maar één? Dat lijkt mij ook weer sterk.

13 december 2013 om 16:40

Klopt gewoon hoor. Laatste 2 seizoen heeft van Persie in alle wedstrijden meegedaan..

In het seizoen 10/11 was hij fit in de 2e seizoenshelft en miste vanaf 1 januari maar een wedstrijd (van de 18).


Denk niet dat het zo'n verschil maakt bij Utd nu. Het feit is gewoon dat Utd zonder Rooney erg zwak is dit seizoen en RVP imponeerde ook niet in de wedstrijden die hij speelde. Met of zonder Rvp; Utd zal niet in de top 4 komen en al helemaal niet als ze zo door blijven gaan. Voor mij was de top 4 al lang bekend, voordat de seizoen al was begonnen. City- Arsenal - Liverpool - Chelsea. Daarnaast vind ik de Saints en Everton erg goed ballen' en kijk er graag na. Beiden hebben de top clubs die ze tot nu toe hebben gespeeld erg goed gespeeld. Ik zie beide van hen ook nog wel boven Tottenham eindigen en eventueel ook nog boven Utd. Ik hoop eigelijk dat S'oton 5e eindigt maar dat wordt waarschijnlijk moeilijk... al hoewel ze wel een aardige selectie hebben hoor!

maar united heeft toch een makkelijke programma dus veel punten gaan ze niet verliezen.

13 december 2013 om 15:30

Tottenham Hotspur, op nieuwjaarsdag. Ook wedstrijden tegen Aston Villa, Stoke City, West Ham United, Hull City, Norwich City en Swansea City

Dat is geen makkelijke schema hoor. Ik weet niet hoeveel uit en thuis wedstrijden er zijn maar als je de PL volgt dan weet je dat iedere duel zwaar is. Ik ben benieuwd hoeveel punten ze van de 21 zullen halen; ik denk niet dat ze meer dan 12 punten zullen halen uit die wedstrijden.

13 december 2013 om 15:37

Van dat lijstje staat alleen Tottenham boven Man Utd. Daarbij spelen ze tegen de Spurs en Swansea thuis. Wat versta jij anders onder makkelijk schema? Je kan geen 6 keer thuis tegen Crystal Palace spelen...

13 december 2013 om 15:40

Ik zeg juist dat het een moeilijke schema is; vooral omdat Utd gewoon kwalitatief niet eens goed is. Ik vind ze een zéér matig elftal hebben en ik zie ze dit jaar niet in de top 5 laat staan de top 4.

13 december 2013 om 16:03

En Pacomemo zegt terecht dat het geen moeilijk schema. Prima dat jij Manchester een heel matig elftal vindt hebben, maar qua schema is het voor Premier League begrippen relatief 'makkelijk'.

Het is toch ook niet gezond meer hoeveel wedstrijden men in korte tijd moeten spelen?

Naast dit artikel kun je van persie zijn loopbaan bekijken.hij was altijd blessuregevoelig maar de laatste twee jaar heeft alle 38 competitiewedstrijden kunnen spelen.en dan nu onder Moyes gaat het opeens weer mis.dat is echt geen toeval. Van persie komt terug van een blessure kan maximaal een uur spelen en moyes laat hem 90 minuten staan omdat hij bang is voor de reactie van het publiek. Met alle respect maar dan ben je geen topcoach. Mourinho,ancelotti,wenger hadden zich echt niet druk gemaakt om het publiek..

This fool hasn,t got a clue

Sorry voor het schandalig slechte Engels

Robin moet inderdaad weg bij man utd, liefst in de winterstop nog!
Als hij maar voor het wk top en top fit is en in vorm dat zal wss niet lukken bijn man utd.
Ik denk dat real madrid wel iets is. Hij is btr dan Benzema en real was voor dit seizoen toch bezig met een spits?! Wat denken jullie past RVP bij real en zou dat een goede transfer zijn?

Hij lag er een maand uit, had één volledige training achter de rug (de dag ervoor) en speelt dan 90 minuten. Lekker handig.

Voor het begin van het seizoen moest hij ook al extra hard trainen om zijn conditie op peil te brengen. Ook lekker handig.

umad?@ man utd heeft al tegen tottenham gespeeld 1-1
dus het blijft nog steeds een maand waar veel punten gepakt kunnen worden.

Het is te hopen dat Moyes niet het wk voor Robin verkloot door zo onverantwoord met hem om te springen.

Jammer maar ik heb Van Persie ook nog niets fatsoenlijks zien doen dit jaar en mede daardoor staan we zo laag.

13 december 2013 om 15:50

Dan ben je zeker blind?

13 december 2013 om 15:51

Rooney bewijst gewoon dat hij de beste speler van United is. Speelt nu al 10 jaar constant in de premier League. Als hij niet zo vaak als winger en 10 werd opgesteld dan was hij Alan Shearer zeker voorbij gegaan qua goals.

13 december 2013 om 16:05

Is er iemand dan die anders beweerd heeft? Zelfs vorig jaar. Rooney is altijd de beste speler van United geweest en zal dat ook blijven zolang hij er speelt.

13 december 2013 om 16:11

Ik.

13 december 2013 om 15:55

Inderdaad, grappig dat mensen nu pas dramatisch doen terwijl hij het hele seizoen geen reet heeft uitgevoerd.

13 december 2013 om 15:58

Het kan aan mij liggen hoor, maar hij oogde die laatste twee wedstrijden ook wat zwaar. Of is dat mijn verbeelding?

13 december 2013 om 16:12

Grappig dat het altijd Nederlandse United supporters zijn die van Persie niet kunnen waarderen.

13 december 2013 om 16:24

Je kan best iemand waarderen maar je mag net zo goed kritisch zijn op opmerken dat zijn bijdrage dit seizoen erg tegen valt. Want dat is namelijk ook best wel het geval. Natuurlijk wil je hem er bij hebben, dat spreekt voor zich.

Gezien dat hij best matig presteert zal zijn afwezigheid minder hard komen dan als hij de enige man in vorm zou zijn geweest.

13 december 2013 om 16:28

Het is wel erg overdreven wat Frikx en Best hier beweren.

Die zullen straks ook het hardst roepen als United wint van godbetert Aston Villa en Norwich City zonder van Persie.

13 december 2013 om 18:27

Hetzelfde geldt voor jullie prestaties. Succes met deze te verbeteren zonder één van jullie beste spelers. Robin van Persie is een ontzettend belangrijke pion, maar misschien mag hij wel blij zijn nu, hij liep er toch maar verloren bij in die non-voetbalploeg.

Van binnen huil je, en een echte vent zou dat toegeven, maar dat maakt verder niet uit.

Lekker dan. het ging al niet zo goed met United. Hopelijk laat Chicharito nu zien wat hij waard is.
Nu kunnen Kagawa en Rooney hopelijk wat vrijer spelen als Moyes ze een kans geven. Hij moet Kagawa minstens een maand lang onafgebroken op 10 laten spelen. Dan maken we zeker nog kans op een top 4 klassering. Maar moyes kennende zal hij wel vasthouden aan Young, Welbeck en Valencia >.<

Nee, hij zou in het zelfde situatie als Benzema, terechtkomen, simpelweg omdat RvP afhankelijk is van aanvoer.
We hebben genoeg scorend vermogen en bovendien koopt Real geen oudere spelers meer aangezien RvP in Augustus 31 jaar word.

Ik hoop met heel mijn hart dat Rvp gewoon lekker vertrekt. Terug naar Arsenal zou ideaal zijn al wordt dat een lastig verhaal. Prijzen gaat hij bij ManU voorlopig niet winnen.

Het lijkt wel of de meeste hier het leuk vinden dat United zo slecht draait heb is wat meer respect voor deze club als je ziet wat ze hebben gepresteerd de laatste 10/15 jaar , ja het gaat minder je kunt nu eenmaal niet iedere jaar kampioen worden. ze gaan bouwen aan een nieuw elftal en dat heeft tijd nodig binnen en jaar staat er echt wel weer een team dat meedoet om de titel .

Enige manier voor united is om in de winter de tranfermarkt te gaan benutten en ik zou flink betalen als ik hun was. Zou voor reus koke en een verdediger gaan zoals ramos plus ze hadden ook vol voor honda moeten gaan die had echt op de positie van nani/kagawa gemoeten

De gea
Jones
Ramos
Ferdinand
Evra
Carrick
Koke
Reus
Kagawa/roone
Nani/kagawa
Persie/roone
13 december 2013 om 16:25

Moyes is eergisteren bij Atletico Porto gaan kijken. Waarschijnlijk voor Koke. Zou een geweldige aankoop zijn.

13 december 2013 om 16:28

Anderson en 25 miljoen opsturen zou ik zeggen

Jammer voor United , de titel was al ver uit het zicht maar nu wordt het pas echt zeuren.

Ik hoop dat hij tijdens het WK wel fit is anders wordt het zeuren voor Oranje....

Bedankt trainer. Echt een ramp voor man utd. Hoop dat hij de kerst niet haalt?

Wordt het nu rooney in de spits en kagawa daarachter?

Ik heb anderhalve maand geleden al aangegeven dat ik denk dat van de grote 4 er 2 de WK niet zullen halen. Van Persie leek mij daar al eentje van en ik wordt door dit bericht alleen maar gesterkt daarin. Overigens vind ik dat geen ramp hoor, want in Oranje laat hij het nog steeds niet zien. Dit seizoen is hij bij Manu ook niet meer zo dwingend als vorig seizoen. Het lijkt alsof hij en Moyes een andere opvatting hebben en dat Van Persie daardoor ook eerder de blessurekaart speelt. We zullen zien in 2014.

Zuur, niet alleen voor United maar ook voor oranje, heb al zo vaak gezegd dat al die leuke oefenwedstrijdjes tegen China en dergelijke veel te veel zijn voor zulke spelers. Nu beginnen we te merken dat spelers als Van Persie ze nu al op het einde van hun kunnen zitten hopen dat hij snel weer fit wordt voor Oranje en United want voor beide is hij heel erg nodig. United heeft echt een versterking nodig en wat wijzigingen. Ik denk dat ze meer breedteaankopen moeten doen en Kagawa is fatsoenlijk moeten gaan gebruiken

De Gea
Jones
Ferdinand
Smalling
Evra
Carrick
Fellaini
Zaha
Kagawa
Nani
Rooney
13 december 2013 om 19:12

Breedteaankopen zijn juist niet nodig, United moet gewoon nu meteen kwaliteit hebben anders is er een kans dat ze buiten de top 4 vallen en dan loop je niet alleen alle topspelers mis maar ook bakken met geld.

13 december 2013 om 19:30

Ach het gaat best goed komen iedereen heeft een mening maar niemand weet wat er werkelijk speelt maar neem van mij aan dat dit weer goed gaar komen hoor . dan maar een jaartje geen kampioen maar gewoon bouwen aan een nieuw team dat weer structureel mee doet om de titel en dat heeft tijd nodig.

13 december 2013 om 19:54

Het aparte is dat mensen dachten dat Moyes gelijk kampioen zou worden ofzo, als je de wedstrijden volgt kun je zien dat we mooier voetbal aan het spelen zijn en om dat goed uit te kunnen voeren heb je tijd nodig en ook de juiste spelers ik bedoel hoe kan je nou denken dat Moyes mooi/aanvallend voetbal momenteel moet gaan spelen als zijn twee beste middenvelders een 21 jarige CB is en een 40 jarige winger? Maar blijkbaar mag United tegenwoordig geen enkel seizoen geen prijs meer winnen, anders is er gelijk een crisis, ik zie het maar als een compliment.

13 december 2013 om 21:25

Breedteaankopen hebben ze noujuist niet nodig, ze hebben in mijn ogen een andere speelwijze nodig want dit is gewoon hetzelfde team met Fellaini erbij dat vorig jaar makkelijk kampioen werd. Verder ben ik het met je eens dat ze gewoon tijd nodig hebben om weer fatsoenlijk te spelen en dat komt wel weer goed daar ben ik zeker overtuigd van

Het valt nu even tegen, maar even serieus. Van Persie is gewoon een kast op deze foto. Als die helemaal fit is is die niet meer te houden, behalve voetballende kwaliteit gaat die nu ook geen een duel verliezen gewoon.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren