Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax haalt hand van de knip: Gudelj tekent voor vijf jaar’

Laatste update:

Ajax heeft zijn eerste versterking voor het nieuwe seizoen nagenoeg binnen, zo verzekert De Telegraaf dinsdag. Volgens het landelijke dagblad gaat de hand van de knip en is de club uit Amsterdam in verregaande onderhandelingen met Nemanja Gudelj over een zomerse transfer. De 23-jarige middenvelder van AZ kan een vijfjarige overeenkomst tekenen.

/

Financieel directeur Jeroen Slop zal de gelimiteerde transfersom in het contract van Gudelj van zes miljoen euro overmaken naar AZ. Een hard gelag voor het eveneens geïnteresseerde PSV, dat in de Servisch international een meer dan geschikte opvolger van Georginio Wijnaldum ziet. Bij Ajax wenste nog niemand tegenover het dagblad op de op handen zijnde transfer te reageren, behalve dat ’Gudelj een zeer interessante speler is’.

FC Porto wilde vorig jaar zomer liefst tien miljoen euro voor Gudelj neertellen, maar het kwam niet tot een transfer. Nu zal Ajax een bedrag van zes miljoen euro naar Alkmaar overmaken en krijgt Frank de Boer de middenvelder met mentaliteit waar hij naar op zoek is. Gudelj, goed voor negen A-interlands, is bezig aan zijn tweede seizoen in dienst van AZ en speelde eerder vier seizoenen voor het hoogste keurkorps van NAC Breda. Zijn contract in Alkmaar loopt in de zomer van 2017 af.

Nemanja Gudelj past beter bij Ajax dan bij PSV

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ah daar gaat het geld van de verhoogde seizoenskaarten naar toe.
Desalniettemin een redelijke aankoop.

7 april 2015 om 06:54

Meh, vind hem een goede speler vpor in de ED, maar lijkt in de grote wedstrijden (psv, ajax en feyenoord) altijd ontzichtbaar. Wel de juiste mentaliteit en een leuke versterking voor in de breedte.

7 april 2015 om 07:15

Nu heeft Frank geen reden meer om Schöne op te stellen!!

7 april 2015 om 07:15

Hier ben ik wel heel blij mee. Je moet de speler in een team beoordelen. Dit type speler mist Ajax. Duelkracht, winnersmentaliteit en scorende middenvelder.....eindelijk een goede aankoop (verwacht ik).

7 april 2015 om 07:18

Waarom ajax? Heb je net in de winter 7/8? Miljoen uitgegeven aan sinkgraven en haal je nu een speler die ook ongeveer zoveel kost en nu gaat het lastig worden voor F. De boer. Want wie ga je nu slachtofferen? Je aankoop van 7 miljoen, je aankoop van 6 miljoen, supertalent, bazoer, of een van de beste middenvelders klaassen. Een onnodige aankoop of ze hebben al misschien een bod op klaassen ontvangen. Wie weet.

7 april 2015 om 07:32

Bazoer kan logischerwijs toch geen heel seizoen spelen?
Een topclub hoort niet 3 basis waardige middenvelders te hebben hoor.
Frank gaat waarschijnlijk rouleren met 2 spelers. Ik denk met Sinkgraven en Bazoer. Beiden kunnen heus geen 50 wedstrijden spelen in een jaar en zelfs de wat meer ervaren Klaassen is op aan het einde vh seizoen.
Gewoon een prima aankoop van Ajax.
Ik snap dat je hem bij PSV had willen zien, maar ja jullie moeten eerst Gini verkopen.

7 april 2015 om 07:34

Jij gaat er voor het gemak even van uit dat Bazoer met zijn leeftijd 45 wedstrijden in een seizoen kan spelen, er helemaal geen blessures voorkomen in een heel seizoen, geen schorsingen en er niemand vertrekt. Heerlijk zo'n seizoen waar alles een keertje meezit. Helaas werkt het niet zo in de voetballerij.

Waarschijnlijk wordt er nu afscheid genomen van Serrero en Zimling. Dan heb je toch vers bloed nodig en deze transfer is dan een goede. Gudelj is een krijger die altijd klaar is voor de strijd en daar heb je er in de gehele Ajax selectie welgeteld 0 van lopen. Ajax koopt dus een speler die ze helemaal nog niet hebben in tegenstelling tot wat jij beweerd.

Het moet een keer over zijn met enkel de mooi weervoetballers bij Ajax te halen. Soms is een beul gewenst.

7 april 2015 om 07:46

Schone verkopen, Gudelj erin, ook fluwelentraptechniek

7 april 2015 om 07:54

Als je goed op had gelet, kunnen Bazoer en Klaassen ook niet een heel seizoen volmaken, nu zie je ze ook rond de 70e min. verzwakken.

Ze zullen moeten rouleren, iets wat veel top clubs doen in Europa.

7 april 2015 om 08:21

Wat een domme aankoop, wat doe je met Sinkgraven? Bazoer, serero, nouri die eraan komt en Klaassen

7 april 2015 om 08:35

Ze moeten een speler halen ze moeten een speler halen ... halen ze een speler is het weer niet goed. Zo blijven we altijd in discussie.
Prima aankoop, type speler die ajax mist.

7 april 2015 om 08:43

Wooow had dit niet verwacht ..
Ik had net als jou Gudelj graag bij ons zien spelen.
Hoop niet dat we nu ineens van Propper gaan.
goede zet van Ajax .. is het al zeker ?

7 april 2015 om 09:38

Je moet dit plaatje over de lange termijn kunnen zien. Sinkgraven zal nu de concurrent zijn van Bazoer. Gudelj gaat de strijd aan met Serero, Klaassen zal Andersen als concurrent hebben. Aangezien Bazoer als "toekomstige" #6 word gezien, zal hij na het vertrek van Serero (ik schat binnen nu en 2 jaar) de concurrent van Gudelj kunnen worden, of hem voorbijstreven. Andersen zal dan al wel vertrokken zijn, en kan Sinkgraven zich al in de basis hebben gespeeld als linkshalf. Nouri kan dan vanuit Jong Ajax aansluiten bij het 1e achter Sinkgraven. Klaassen zal rond die tijd van de Beek wel achter zich hebben staan.

7 april 2015 om 12:02

Mensen lopen zulke onzin te roepen.

Ajax speelt maar met 1 controlerende middenvelder en twee aanvallende middenvelders. Hierbij heeft Ajax ook aangegeven dat Bazoer volgend seizoen een kandidaat is voor de controlerende positie. Ook zal Gudelj hier voor worden aangetrokken.

Dan heb je Andersen en Sinkgraven voor de Lam.
Klaassen en Schone voor de Ram.
Gudelj en Bazoer voor de Cvm.

Ik verwacht namelijk dat ze Serero op de transferlijst gaan zetten. Die heeft nog een 2 jarig contract en als ze die voor 5 miljoen of meer kunnen verkopen is het prima.

7 april 2015 om 07:46

Daar zeg he wat, een redelijke speler voor Ajax maar ook niet meer dan dat.

7 april 2015 om 09:31

Spelers van een hoger niveau zijn simpelweg onbetaalbaar of zien Ajax niet zitten. In dat opzicht is Gudelj een prima aankoop.

7 april 2015 om 09:50

Achja, het is maar hoe je het bekijkt. Dit is iemand die nooit verzaakt en altijd wilt winnen. Iemand die gif brengt en fysiek. Daarbij zal hij nu mogelijk de beste jaren uit z'n carriere gaan doormaken. Je ziet bij een Schone wat voor verschil dat kan maken. Teams als Salzburg en Basel die hebben ook altijd een aantal spelers van boven de 23/24 jaar oud die voor balans zorgen in het team.

7 april 2015 om 09:04

Fantastisch aankoop, nummer 1 op mijn lijstje (alternatieven Propper en Veijnovic zijn ook goed maar Gudelj heeft een betere winnaarsmentaliteit en deelt een schop uit als het nodig is),

Nu nog Heijtinga achterin voor Viergever en haal je toch maar Mitchel Dijks terug die is beter dan Bolesen

7 april 2015 om 09:37

Belachelijke aankoop als je ziet wie er al op het middelveld lopen. Ze hadden hem van de winter moeten halen in plaats van Sinkgraven.

7 april 2015 om 09:56

Azalkmaar2: niet mee eens. Perfecte aankoop van Ajax.

Het middenveld was nu: Bazoer Sinkgraven Klaassen. Zonder waardige vervanging. Nu kan Gudelj zowel Bazoer als Sinkgraven vervangen dus kun je rouleren. Ajax kan met een blok Bazoer Gudelj spelen, of voor meer voetbal kiezen en Sinkgraven laten spelen. Klaassen zal altijd spelen op z'n favoriete positie, aanvallend. Ideaal! Nu serero verkopen en Zimling laten gaan.

Zonde we hadden al een prima middenveld met klaasen sinkgraven en bazoer

7 april 2015 om 06:44

Je moet wel kunnen rouleren. We zijn er toch wel uit dat Serero te kort komt, Bazoer nog geen 50 wedstrijden per jaar kan spelen en Andersen te 'lief' is. Ook Sinkgraven kan nog geen 50 wedstrijden per jaar spelen

7 april 2015 om 06:58

Waatom kunnen zw dat niet
Sinlgraven speelde bij heereveen alles en bazoer komt zijn eerste halve seizoen ook prima door en volgend jaar zijn ze allebei weer wat sterker (volledige voorbereiding meedoen)

7 april 2015 om 07:12

Blijkbaar snap jij niet dat talenten een terugval krijgen in 99/100 situaties. Gudelj heeft inmiddels al 6 seizoenen in een hoofdmacht erop zitten, waardoor hij gewoon een prima roulatiespeler is.

7 april 2015 om 07:19

6 miljoen is toch wel pittig voor een roulatie speler. Ik ga ervan uit dat hij basisspeler gaat worden en dat bazoer kan fluiten naar zijn speeltijd.

7 april 2015 om 07:24

Klaassen
Bazoer
Gudelj

Wat een heeeeeeerlijk middenveld❤️❤️❤️

7 april 2015 om 07:44

Serero tekort komt? Waarop baseer jij dat?
Hij is echt meester in het positiespel dat Frank wilt spelen!

7 april 2015 om 07:49

Sinkgraven? wat een beleid

7 april 2015 om 08:16

You mad ? Dit Ajax wil heel snel die titel weer terug, laten zien aan Psv dat dit niet snel nog een keer gaat gebeuren. Gewoon een ijzersterke zet van Ajax die niemand had voorzien.

7 april 2015 om 08:30

Serero mist duelkracht, scorend vermogen en leidt daarnaast veel dom balverlies.

8 april 2015 om 00:11

Serero mist geen duelkracht, gaat er voor zijn lengte juist altijd goed en vel in. Hij mist drang naar voren, een steekpass en een goed schot. De koning van magistraal wegkappen of draaien om vervolgens een tikkie breed of terug te doen.

7 april 2015 om 06:57

Vind je? Veel te weinig slopers hoor en mocht er 1 van die wegvallen is het sowieso minder.
Gudelj kan tenminste nog gemeen zijn en eindelijk een middenvelder die gewoon een bal over 40 meter pamklaar neerlegt.

Hier had ik zo op gehoopt, dat is het voordeel van een belabberd seizoen en een ruime achterstand op de koploper, dan wordt je gedwongen om te investeren.

Hopelijk nog een linksback, lcv en vleugel speler op links (ik ga er van uit dat Kishna vertrekt).

** tenminste ervan uitgaand dat dit bericht waar is.

7 april 2015 om 08:26

Precies, je hebt sws als topclub zijnde wissels nodig die van gelijkwaardig niveau zijn, hele goede aankoop vind ik.

Verder heb je voor op linka fischer die terug komt. Ook menig komt er nog aan en je hebt schone nog voor op de flanken, denk niet dat er een vleugelspeler bij hoeft.

Ben het wel zeker eens dat er een linksback bij moet of dat riedewald de kans krijgt

7 april 2015 om 08:52

Je moet zeker kunnen rouleren maar is Gudelj wel de juiste man.
Ik denk dat je Europees niet echt verder komt met zo een jongen en heeft ook niet ervaring in de internationale top.
Maar ik laat me verassen.

Jammer, ik had hem graag bij Feyenoord gezien als vervanger van Clasie. Sterke aankoop!

7 april 2015 om 14:30

Clasie is duidelijk een klasse beter, dat zag je gisteren erg goed. Neent niet weg dat ik hem ook best bij Feyenoord had willen zien. Het is een echte strijder, die passen bij ons.

Ik had dit al zien aankomen als ik eerlijk ben. Goede speler met een Winnaars mentaliteit. Singraven, bazoer, Klaassen, gudelj...welke speler zal gedupeerd worden als Ajax zoals altijd 4-3-3 wilt gaan spelen? Exit voor serero en Andersen. Goeie speler nogmaals maar vraag me af welke speler de kop van jut wordt.

7 april 2015 om 06:49

Andersen of Serero exit. Denk dat Andersen wordt verhuurd teveel van het voetbal en amper de beuk er in. Dat wordt het hem niet op een gegeven moment. En Klaassen, Bazoer en Gudelj klinkt wel fysiek sterk.

7 april 2015 om 06:59

Bazoer en Sinkgraven zullen wel veel afwisselen. Daarbij iedereen moet ook nog maar is fit blijven. Gudelje is nodig Anderesen zou ik ook gewoon achter de hand houden. Voor Serero zal het nu wel lastig worden om nog te gaan spelen idd.

7 april 2015 om 07:08

Of misschien Sinkgraven op
Linksbuiten?

7 april 2015 om 07:15

zou ik niet doen, zonde van zn kwalieit en daar heb je al fischer en misschien blijft kishna ook wel.

7 april 2015 om 09:18

Nee hoor! VM: Gudelj, Serero, El Mahdioui AM: Klaassen, Bazoer, van de Beek AM: Sinkgraven, Andersen, Nouri

Goede bezetting qua types en in de breedte, veel talenten, veel concurrentie.

Goede speler met de juiste mentaliteit, maar dan moeten er toch ook middenvelders weggaan deze zomer. Serero klaassen sinkgraven bazoer en gudelj zullen allen basis willen staan. En dan heb je ook nog andersen die minuten moet maken. Ik zie frankie niet van het systeem met 3 mids afstappen. Logisch zou zijn als serero vertrekt. Toch jammer als cvm zit die overal tussen.

Mits de geruchten waar zijn, goede aankoop. Gudelj is een van de beste middenvelders van de competitie.

Maar wie Moet Er voor hem plaats gaan maken?!

7 april 2015 om 08:34

Wat dacht je van Zimling en Duarte en eventueel Serero? Lijkt mij niet zo moeilijk. Sinkgraven is ook geblesseerd nu, Klaassen heeft pijntjes, Bazoer gaat geen 50 wedstrijden per jaar spelen. Volgens mij ga je er alleen maar op vooruit.

7 april 2015 om 10:45

Klinkt leuk, maar geen van deze spelers staat bij Ajax in de basis?

Het lijkt me niet dat Gudelj een basisplaats bij AZ opgeeft om bij Ajax op de bank plaats te nemen? Ik zie Gudelj eerder op de plaats van Klaassen spelen, maar die zal er volgend jaar vast ook nog wel bij zijn?

7 april 2015 om 12:14

Klopt. Serero staat wel in de basis. De beste speelt gewoon klaar. Eerst wordt er gezegd dat er te weinig kwaliteit is en als er een keer kwaliteit wordt gehaald dan wordt er afgevraagd waarom en waar die speler gaat spelen. Nou die speler gaat op het middenveld spelen en als hij beter is dan iemand anders dan zal hij er uit moeten. Je hebt toch liever een Klaassen, Sinkgraven of Gudelj als invaller dan een Zimling of Duarte ? Het gaat er uiteindelijk om dat de kwaliteit beter wordt.

Wtf....
Weer moeten ze een speler van mijn club weg trekken.
Jammer hoor, super goede speler Nemanja, echt onwijs jammer dat hij richting Amsterdam verkast.

7 april 2015 om 07:05

Als Ajax hem niet koopt dan gaat ie naar PSV of Porto en dan had je er wel vrede mee? Wat maakt het allemaal uit.

7 april 2015 om 07:37

Mja als Ajacied zul je het misschien begrijpen als je Vermeer voor Feyenoord ziet spelen. Het is irritant om 'jouw' speler, als je hem niet kwijt wilde, bij een competitiegenoot te zien. Dan heb je liever dat hij naar het buitenland gaat, dan ben je nog trots op de speler.

7 april 2015 om 08:07

Dat vind ik zo'n onzin, ik ben trots op Ajax en voel me daarmee verbonden. Niet met spelers. Helemaal als het passanten zijn die nog geen twee jaar bij een club hebben rondgelopen. Daarnaast is de stap van Az naar Ajax een stap omhoog, van Ajax naar Feyenoord is een stap opzij.

7 april 2015 om 08:25

Stapje naar beneden

7 april 2015 om 08:55

Voor Vermeer zelfs een stap omhoog gezien z'n speeltijd 😁

On : top aankoop van Ajax die ik niet zag aankomen. Dacht dat PSV hem zou nemen of misschien Feyenoord zelfs mocht Clasie weggaan. De vraag is alleen of die nodig is gezien Ajax al veel middenvelders heeft die potentieel basisspeler zijn en plus met talenten zoals Nouri die er aan zitten te komen. Sowieso zal iemand hiervan de dupe worden kan haast niet anders. De vraag is alleen wie

Zeer verrassend aangezien ajax een mooi middenveld heeft.. maar goed Gudlj is wel een speler met power! Sinkgraven bazour klaassen en Gudlj.. luxe probleem voor deBoer..

Waar is nu het eigen jeugd verhaal? Dacht dat de A1 vol met mega talenten zat die zo ingeschoven konden worden. Dit jaar toch al weer een flinke 15 mil uitgegeven aan 2 spelers. Verder is het natuurlijk een goede aankoop mocht het waar zijn. Slim van Ajax om nu eens snel te handelen.

7 april 2015 om 06:52

De talenten worden toch ook ingeschoven of ben je bazoer riedewald kinsha el ghazi andersen klaasen vergeten.... Iemand met power en ervaring loopt helaas niet in de jeugd rond

7 april 2015 om 06:53

A junioren zijn 17 18 jaar..die breng je rustig en zeker deze al jonge ploeg heeft power (gudelj) nodig. .

7 april 2015 om 07:15

Echte toptalenten zijn er eerder klaar voor. Zie Ajax in de jaren 90 en Van der Vaart + Sneijder. Nouri, Van de Beek, etc. zijn schijnbaar niet zulke bijzondere spelers dat ze al kunnen debuteren of volgend seizoen veel gaan spelen.

7 april 2015 om 07:21

of zijn de tijden veranderd en is het nivo van de jaren 90 niet omhoog gegaan in de afgelopen 25 jaar dat denk ik dus wel dus dat betekent dat je van uitzonderlijk talent moet zijn wil je het kunnen redden

7 april 2015 om 08:43

Ajax in de jaren 90 en de generatie vd Vaart hadden ook ervaren spelers op leeftijd.. In de 95 had je Rijkaard als de grote man.. En geloof me dat scheelde een slok of 6 op een borrel. Daarnaast was Danny Blind ook al rond de 27 / 28 meen ik.. De boertjes rond 23.. En de piepjonge groep van 18/19/20 , Kluivert Seedorf Davids... Waarvan de laatste al debuteerde op 16 jaar en Davids ook al een anderhalf seizoen ongeveer speelde.. Al met al meer ervaring... Generatie vdvaart had Litmanen.. Jongens als Galasek .. Vergis je niet in een bergdolmo .. Van halst.. Allemaal ervaren oudere spelers.. Die hebben we nu ook niet.. Was toen meer in balans.. Nu niet..

7 april 2015 om 09:23

En die kon je van tevoren ook niet zien aankomen, als ze het beter doen dan de basis zullen ze spelen.

7 april 2015 om 06:57

Ja precies, die zitten in de A1. Dat is ook het probleem.

7 april 2015 om 08:20

Gudelje maakt Ajax sterker, slimmer, harder, een absolute masterzet. Zo snel mogelijk die Champions League plek binnenslepen.

7 april 2015 om 08:38

Er is dit seizoen al te veel jeugd in t team.. Iedereen ziet dat t aan ervaring ontbeerde dit seizoen. En ook aan fysieke kracht.

7 april 2015 om 08:39

Zimling en Duarte vertrekken ook dus er moet wel iemand bij komen. Daarnaast is er nog een plekje vrij. De talenten van Ajax mogen het eerst in Jong Ajax laten zien. Wanneer ze er echt klaar voor zijn zullen ze zo ingepast worden net als Bazoer, Riedewald, Klaassen, El Ghazi en Kishna.

7 april 2015 om 09:10

Hmm.... Blijkbaar heb jij onder een steen geleefd. Een jaar of 4 a 5 geleden kwam Cruijff met het plan voor een 'fluwelen revolutie'. Dit vanwege het feit dat de jeugdteams wel goed waren, maar de individuele kwaliteiten van de spelers niet goed genoeg om door te stromen. Cruijff zijn plan is om de individuele kwaliteiten te ontwikkelen en daarbij zijn de prestaties van de jeugdteams aan ondergeschikt. 2 a 3 jaar geleden is er met het nieuwe technische hart begonnen om hiervoor te zorgen. Dus nee, het lijkt me logisch dat ze in zulke korte tijd niet meteen dat plan kunnen volbrengen. Over 2 a 3 jaar zou dat wat meer moeten gebeuren.

7 april 2015 om 09:21

Bazoer heeft net zn debuut gemaakt, el mahmoudi, van de beek en Nouri schuiven door als derde optie en naar jong Ajax. Zullen ook hun minuutjes gaan pakken volgend seizoen. Riedewald zal net als Viergever op Lb/lcv gaan spelen.

Als er een gelimiteerde transfersom is waarom zou porto dan 10 miljoen betalen?
Voor Ajax een goeie aankoop, zal wel interessant worden wie er gaan spelen op het middenveld. Nog twee aankopen en Ajax is alweer klaar voor volgend seizoen. Zal me niks verbazen als ze Botteghin ophalen en als ze slim zijn een fatsoenlijke linksback.

7 april 2015 om 06:49

Volgens mij omdat deze clausule pas vanaf nu geldt.

7 april 2015 om 06:50

Aha, op die manier

Snap er niks van? Het is een topspeler hoor. Maar hoe gaat het dan met Bazoer? Of gaat Serero weg of Andersen? Ik heb geen idee of gaat Bazoer en Riedewald naar achteren? Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.

7 april 2015 om 06:51

Bazoer is eigenlijk een cv dus ik denk dat hij de plek van moisander gaat invullen enkel is hij een speler die zoals vertonghen ooit deed mee gaat in de aanval..ze hebben dan een prima as...bazoer klaasen gudelje milik

7 april 2015 om 07:02

bazoer is van oorsprong een 6 geen cv

7 april 2015 om 07:08

precies en het lijkt mij niet dat frank hem naar achteren haalt als hij deze vorm blijft etaleren op het middenveld. Gewoon een ervaren speler halen voor moisander, gudelj erbij dan komt het volgend jr helemaal goed met ajax

7 april 2015 om 07:09

@dbet88,

Bazoer is CVM, heeft vaak aangegeven dat hij zich daar t prettigst voelt en dat PSV hem als CV gemaakt heeft doet er niet toe

7 april 2015 om 07:04

Zal hij niet meer voor de cvm gehaald zijn. Nu staat Klaassen daar vaak en die is naar voren veel sterker.
Plus ik snap het wel als je op 3 fronten mee wil doen is een brede sterke selectie belangrijk.
En ach wat vertrek er uiteindelijk nog?

7 april 2015 om 07:12

Kishna, Hoorn, Duarte, Sigthorsson, Serero, Andersen.

7 april 2015 om 07:29

Andersen heeft nog geen maand geleden zijn contract verlengd, lijkt me stug dat ze het contract verlengen van een speler om een maand later te beslissen hem weg te doen.

7 april 2015 om 08:27

Verhuren of voor jong ajax?

7 april 2015 om 08:26

Riedewald is van nature een CB dacht ik.

7 april 2015 om 08:34

Riedewald gaat de lcv plek invullen heeft Frank aangegeven. We kunnen concluderen dat Andersen totaal niet in zichzelf heeft geinvesteerd en zal mogen vertrekken of verhuurd worden. Serero is te grillig maar mist vooral scorend vermogen en duelkracht. Een middenveld met Klaassen, Gudelj en een roulerende Sinkgraven / Bazoer is prima toch?

7 april 2015 om 10:04

@ahjacied: het is toch logisch (om maar even op te Cruyff toer te gaan): Ajax doet nu precies wat ik al weken roep: gaan voor 4 sterke spelers voor 3 posities: Bazoer Gudelj Sinkgraven Klaassen. Dat betekent dat Klaassen eindelijk altijd aanvallend zal staan. Dat betekent dat je kunt kiezen voor een blok Bazoer Gudelj, of in andere wedstrijden met Sinkgraven meer voetbal kunt brengen. Kortom, Bazoer en Sinkgraven zullen afwisselen. Lijkt me niet gek gezien hun leeftijd en ervaring. Dit is precies wat Ajax moest doen. Mijn dag kan niet meer stuk, volgend seizoen eindelijk eens een sterker Ajax ten opzichte van het seizoen ervoor!

Azalkmaar2 ... Gudelj ging toch alleen naar het buitenland en dat was toch al rond, alleen nog niet bekend? Raar dan dat ie naar Amsterdam gaat....

7 april 2015 om 07:07

Dit is ook nog maar een gerucht

Zeer goede aankoop voor Ajax! Brengt tevens fysieke kracht met zich mee wat we momenteel op het middenveld niet hebben. Over het middenveld hoeft Ajax zich geen zorgen meer te maken met sinkgraven, bazoer, klaassen en nu gudelj. Op naar de vervanger voor Boilesen!!

Geweldige speler en eindelijk gaat Ajax dan eens wat doen op de transfermarkt en dan doe je dit. Totaal onnodig voor Ajax om een middenvelder te halen waardoor er ook een zal sneuvelen uit die talentvolle basis elf. Hadden beter een wat duurdere verdediger kunnen halen!

7 april 2015 om 08:54

Eindelijk? Ze hebben net nog Sinkgraven opgehaald voor 6.5/7 miljoen.

7 april 2015 om 09:27

Hoezo we hadden nog een Am/vm nodig voor een druedubbele bezetting;

VM: Gudelj, Serero, El Mahdioui AM: Klaassen, Bazoer, van de Beek AM: Sinkgraven, Andersen, Nouri

Goede bezetting qua types en in de breedte, veel talenten, veel concurrentie. Perfect en ja je kunt vroeg handelen met een uitmuntende financiele positie zoals wij die hebben opgebouwd. Feyenoord moet eerst wachten tot een Clasie vertrekt, Ajax heeft dit bedrag op het schap liggen.

7 april 2015 om 10:08

Er gaat helemaal niemand sneuvelen die Ajax waardig is. Ik snap dat jij als Rotterdammer graag had gezien dat Ajax het hele seizoen met een 18 jarige Bazoer had gespeeld, maar dat is niet realistisch. Bazoer en Sinkgraven zullen gaan afwisselen, afhankelijk van het type tegenstander. Verwacht ik. Serero is nu overbodig, en die was toch niet goed genoeg vond ik. Andersen kan als vervanger van Klaassen rustig gebracht worden. Perfect!

Hoeveel middenvelders wil je hebben? Aan het middenveld van Ajax ligt het niet hoor, het is vooral de verdediging versterking nodig had. Maar ik ben blij dat hij niet naar psv komt, had al vaker gezegd dat hij teveel verstoppertje speelt in topwedstrijden.

7 april 2015 om 08:47

Verdediging staat juist prima. Ajax geeft bijna geen kansen weg dus daar ligt het niet aan. Ze scoren gewoon te weinig omdat er geen snelheid en diepte in het spel zit. En heb je er ook aan gedacht dat Zimling en Duarte vertrekken. Bovendien kan niet iedereen 50 wedstrijden spelen in een jaar en kampen Sinkgraven en Klaassen af en toe met pijntjes. Serero is ook niet altijd fit. Dus zo'n aankoop is gewoon erg nodig. Alleen nog een linksback halen en je bent wel klaar. Fischer komt weer terug, Milik en Zivko heb je al. El Ghazi en Kishna achter de hand. Daarachter nog een Schoene en jeugdspelers zoals Muric en Cerny.

7 april 2015 om 09:29

Riedewald een linie naar achteren zal dan nog een linksbenige verdediger bij moeten en we zijn klaar. 6 miljoen is een koopje trouwens!

Ja, anders doen we dit even niet! Het stikt van de middenvelders op het moment en het ziet er niet naar uit dat er buiten Zimling iemand gaat vertrekken. Ik zie graag een echte vervanger komen voor Moisander/viergever. Misschien dat Boilessen dan ook weer goed gaat spelen.

Gudelj... daar gaan we de oorlog ook niet mee winnen.

7 april 2015 om 07:08

Riedewald wordt de nieuwe LCV ( en Viergever zijn backup). Voor Boilesen komt een nieuwe linksback.

7 april 2015 om 07:29

Of Riedewald begint als linksback en schuift later door naar Lcv, maar ik ben het iig met je eens dat Riedewald tegen een basisplaats aanzit. Groot talent.

Maar deze aankoop snap ik niet zo goed. Het enige leuke is dat we PSV aftroeven, maar dat hoort niet het doel van je beleid te zijn.

7 april 2015 om 09:32

Nee hoor! VM: Gudelj, Serero, El Mahdioui AM: Klaassen, Bazoer, van de Beek AM: Sinkgraven, Andersen, Nouri. Duarte kun je gewoon verkopen of verhuren?

Gudelj brengt wat duelkracht, ervaring en schotkracht op het middenveld, dat type hebben we nog niet, win je de oorlog juist wel mee!

Als dat zo is hebben ze in Amsterdam een geweldige speler erbij, die bepaalde kwaliteiten heeft die ontbraken, eerst ff afwachten of t zo is.

Wat gek nu hoor ik niemand erover dat Ajax de concurentie verzwakt maar als Bayern een speler uit de Bundesliga overneemt kan het niet op met reacties over het vezwaken van concurenten

7 april 2015 om 07:05

Sinds wanneer is AZ een serieuze concurent van Ajax.

7 april 2015 om 07:08

@bs31, AZ een concurent? Ajax strijdt ieder jaar om de titel en AZ wrijft in de handen als het Europees voetbal haalt. Dat zijn geen concurrenten, daar zit een begrotings verschil van 80 miljoen tussen.

7 april 2015 om 07:09

Zit niet zo te miepen, kerel. Het gaat hier niet over hoe zwaar Bayern het heeft met de kritiek uit Nederland. Al kan ik mij goed voorstellen dat ze daar enorm veel moeite mee hebben.

Denk niet dat we AZ als een concurrent kunnen beschouwen

Onbegrijpelijk deze aankoop. Met Klaassen - Bazoer - Sinkgraven heb je een perfect middenveld. Met Schone - Serero - vd Beek - El Mahioudi - Nouri als backuppers. Of gaat Ajax 4-4-2 spelen met El Ghazi - Milik (of Fischer) voorin ??

7 april 2015 om 07:13

mm ik heb ook mijn bedenkingen. Ajax heeft een VM nodig. Maar dat is Gudelj niet. Gudelj is een werkpaard, een kilometervreter die als rechter AM het best tot z'n recht komt. En voor die plek hebben we nu al Klaassen en Bazoer. Ik zie liever een ervaren spelverdeler komen met een mooie pass in z'n benen die als controleur de linies kan uitzetten.
Aan de andere kant is Gudelj wel een klasse speler, iemand die fysiek sterk is een goede mentaliteit heeft, spelinzicht, leiderscapaciteiten en goed kan voetballen. Die 6 miljoen is hij altijd waard.

7 april 2015 om 07:20

je geeft in het laatste deel van je reactie al antwoord op je eigen bedenkingen haha, Gudelj is precies wat ajax nodig heeft, een knokker die oorlog gaat maken op het middenveld. O ja je had het over een mooie pass id benen, als iemand hier over beschikt is het deze jongen wel.

7 april 2015 om 07:33

ik heb mn bedenkingen niet over de kwaliteiten van Gudelj, die staan buiten kijf. Maar meer over het feit of Ajax zo'n speler wel nodig heeft. Als Sinkgraven, Bazoer, Klaassen en Andersen blijven hebben we met Gudelj al 5 spelers voor twee posities op het middenveld. Ik ben benieuwd hoe Frank deze puzzel gaat leggen.

7 april 2015 om 08:38

Andersen met een strik wegbrengen natuurlijk. Die jongen heeft laten zien dat hij niks in zichzelf geinvesteerd heeft. Verdedigd niet mee, voetbalt nonchalant en heeft nog steeds het lichaam van een kleutertje.

7 april 2015 om 09:09

Toch heb ik wel vertrouwen in Andersen, qua techniek is er niets mis met hem. Wellicht een jaartje verhuren aan AZ.

7 april 2015 om 08:11

Meer powerplay, aanjager op het middenveld did fysiek sterk is. Daarnaast blijven klaassen n bazoer en sinkgraven ook wel veel spelen denk ik. Exit schone, andersen, serero. Ik denk dat Frank ook heeft ingezien dat Serero te beperkt is voor ajax en dat er geen goals of assist van hem gaan komen.

7 april 2015 om 09:35

Schone is al jaren RA? Met Andersen en Gudelj heb je alles driedubbelbezet. Goede aankoop!

Uitstekende aankoop. Hij kan kracht, agressie en passie combineren met goed voetbal. Kortom precies waar het dit seizoen aan ontbreekt bij Ajax.

Goede speler, 6 miljoen een beetje duur. Het middenveld is nu goed voor volgend jaar in ieder geval.
Gudelj, Klaassen, Sinkgraven, Bazoer, Serero, Andersen + Vd Beek en Nouri, dus ruim in de sop wat dat betreft. Nu achterin nog een goede centrale verdediger om Moisander te vervangen en wellicht nog een linksback omdat die plek wel erg zwak is en er niet echt een back in de jeugd klaarstaat. Savestano nog enigszins maar laat hem eerst maar ff bij jong meedraaien.
Voorin zou het leuk zijn als er nog een echte goeie bijkomt maar in principe is er al genoeg aanwezig.

7 april 2015 om 07:10

Vergeet Schöne niet, of is hij nu definitief spits?

7 april 2015 om 07:51

Is inderdaad ook eigenlijk een middenvelder! Maar ik rekende hem tot aanvaller ja, daar staat hij meestal per slot van rekening.

7 april 2015 om 16:27

Belachelijk beleid van AZ, konden paar maanden geleden 10,8 miljoen voor hem krijgen, ajax heeft koopje als het bedrag klopt.

Hartstikke goede aankoop.
Hadden we deze jongen al gehad tijdens de winterstop was het misschien anders af gelopen.
Ben echt heel blij, nu nog een goede verdediger er bij en het zal er dan beter uit zien.

Ajax hield allang de hand van de knip. Anders speelde Sinkgraven niet bij ons of een vd Hoorn
Ajax investeert gewoon in (prijzige) spelers waarvan ze denken dat die echt wat toevoegen.

7 april 2015 om 07:18

Heeft Van der Hoorn wat toegevoegd sinds dat hij bij Ajax zit?

7 april 2015 om 07:24

Hij heeft af en toe wel eens een goaltje gemaakt het toen hij als stormram werd gebruikt. Dus ik zou zeggen die miljoenen meer dan waard.

7 april 2015 om 07:29

Nee, maar dat neemt niet weg dat ook hij een redelijk prijzige aankoop is geweest.
Daarnaast vind ik het wel jammer dat hij pleite gaat, want ik kan me niet voorstellen dat Ajax een betere RCV gaat halen voor op de bank. Een club als Ajax moet naar mijn mening ook niet eens investeren in een bankzitter, want Veltman zal waarschijnlijk in de basis staan.

7 april 2015 om 08:05

Elke club heeft toch wel een van der Hoorn aankoop? Zelfs ons clubje... Kan je ene Stef Nijland nog herinneren?

7 april 2015 om 08:55

doe anders timothy de rijck zelfde positie.

echt zo super triest hoe alle ajax haters meteen te keer gaan dat ajax een koopclub is. net alsof er 1 club in de wereld is waar het echt alleen met eige jeugd klaart, zonder aankopen. Dat ajax streeft naar het opstellen en inpassen van de jeugd is te bewonderen en je ziet dat veel clubs op deze toer gaan.

als je de reacties zo leest is het volgens de meeste een slechte aankoop, dit is prietpraat en weten jullie zelf ook. ajax mist power en de mindset of a killer, iemand die een pass kan versturen over 40 meter die aankomt , nou hebben we dit jaar kunnen zien dat gud. hier over beschikt. verder zou gud. ontzichtbaar zijn in top wedstrijden, dan wordt het dus tijd dat hij zich laat zien in de topwedstrijden van ajax.

7 april 2015 om 07:34

Ze zeggen niet slechte aankoop ze zeggen vooral onnodig. Wan dat is die ook. Je hebt met supertalent bazoer, zinkgraven (7 miljoen!!!), en klaassen gewoon een goed middenveld en wie ga je dan slachtofferen? Ik ben bang dat het bazoer gaat worden.

7 april 2015 om 07:55

zowiezo geen bazoer, ik denk serero wordt verkocht andersen wordt verhuurd en dan gaan klaassen bazoer sinkgraven en gudelj maar onderling uitvechten wie er gaan spelen. ik persoonlijk denk dat wanneer er power nodig is gudelj speelt en wanneer er in de kleine ruimtes moet worden gespeeld hij sinkgraven opstelt. net zoals hij het hele seizoen al doet met kishna en schone.. er zal dus worden afgewisseld. al met al is dit de juiste aankoop, leuk dat serero ballen afpakt en keihard werkt maar hij kan geen pass versturen over 3 meter laat staan de 40 meter. we hebben de power en vooral de mindset nodig !

7 april 2015 om 08:26

Wat weet jij er nu van ? Ajax gaat weer volgend jaar vol voor de titel, een speler als Gudelje helpt jou hier enorm mee. Ajax wil weer die voorrondes Champions League doorkomen dan moet je zowel de basis 11 en de bank snel op orde hebben. Ajax is geplaatst dus kans kans is aanwezig dat ze de groepsfase gaan redden.

7 april 2015 om 09:37

Je hebt ook een sterke bankmnodig.

7 april 2015 om 08:23

Het is niet per definitie het 'haten' van Ajax maar meer een soort gelijk halen nadat er een paar van je mede supporters trots hebben beweerd dat Ajax itt tot voornamelijk PSV wel een goede jeugdopleiding heeft.

Ik vind het iig wel slim om zon aankoop te doen. Kan de jeugd zich aan optrekken

7 april 2015 om 08:49

haten bashen gelijk halen geef het een woord, feit is dat het de directie de visie heeft uitgesproken en wat supporters daar van maken ..tja...kortzichtig ??

7 april 2015 om 10:37

Maar dat Ajax een betere jeugdopleiding heeft dan PSV heeft niets te maken met of ze spelers moeten kopen of niet. Ajax heeft ook een betere jeugdopleiding en geeft de jeugd ook meer de kans, maar dat betekent niet dat je alleen nog maar doorstroom mag hebben van jeugdspelers en geen oudere spelers mag aantrekken. Dus ik snap niet hoe mensen hun gelijk willen halen als ze zeggen dat 'nouri en VD Beek toch zulke geweldige spelers waren die geen kans krijgen nu' of iets dergelijks. Het feit dat ze al twee middenvelders met blijkbaar veel potentie op kunnen noemen terwijl intussen Bazoer al basisspeler is en Riedewald volgend jaar waarschijnlijk ook geeft volgens mij juist aan dat de opleiding van Ajax beter is dan die van bijvoorbeeld Psv. Ik vind het net als jij een goede aankoop omdat je dan 4 basiswaardige spelers hebt die je kunt aanvullen met talenten en Andersen/serero.

Het voetballende probleem ligt toch echt in de verdediging bij Ajax, iedereen behalve Veltman mag van mij vervangen worden achterin. Middenveld word wel erg druk bezet zo....

7 april 2015 om 07:55

Niet helemaal mee eens, ajax heeft op psv na de minst gepasseerde verdediging dacht ik, en na de winterstop bijna de minste doelpogingen van de eredivisie, op Dordrecht na. Het ontbreekt aan diepgang en lef op het middenveld. Men durft gewoon niet de pass te geven die een ander vrij voor de keeper zet. Vandaar het eindeloze tikkie breed , tikkie terug. Ik vind het een giede aankoop. En natuurlijk moet er een goede vervanger voor moisander komen, maar overbodig? Nee, dat vind ik gudelj absoluut niet.

En dat is 1, op naar de volgende topaankoop! Past zeer goed in "ons" systeem

Dat is nu juist de linie die nog enigszins voldeed dit seizoen. Nadruk dient mi in eerste instantie te liggen op Lcv.

7 april 2015 om 10:13

Niet specifiek tegen jou, maar tegen iedereen die dit een overbodige aankoop vindt:

Jullie willen dus het hele seizoen met een middenveld Bazoer Sinkgraven Klaassen met als vervangers Serero en Andersen spelen? En dan halverwege het seizoen klagen over een gebrek aan ervaring zeker?

Laten we eerlijk zijn: Bazoer is geweldig, maar krijgt sowieso een terugval. Serero heeft laten zien niet goed genoeg te zijn, kan alleen stofzuigen. Klaassen moet aanvallend, niet weer op 6. Sinkgraven is ook nog jong. Kortom, Gudelj is perfect! Ik roep dit al zo lang: Ajax moet voor 4 spelers op 3 posities gaan. Bazoer Gudelj Sinkgraven Klaassen. Dan speelt Klaassen altijd aanvallend, en kan je Bazoer en Sinkgraven afwisselen, waardoor je meer smaken hebt en in kwaliteit er niet op achteruit gaat wanneer er 1 wegvalt. Perfect!

Ik dacht dat ze in Pröpper geïnteresseerd waren?! Goede aankoop maar ik zie in Pröpper toch net wat meer waarde voor Ajax.

7 april 2015 om 07:32

Laat propper maar naar psv gaan die vind ik persoonlijk de beste vervanger voor wijnaldum en is ook nog eens goedkoper dan gudelj.

Hier ben ik als PSV-fan jaloers op, al begrijp ik niet helemaal wat Ajax met hem in gedachten heeft. Ik dacht dat ze met Sinkgraven, Klaassen en Bazoer wilden gaan spelen. Een van deze 3 komt dus sowieso op de bank, waarschijnlijk Bazoer.
Al met al wel een topaankoop. Een beetje concurrentie hoort bij een topclub.

De Zeeuw, Moisander, Perez, hamdaoui, sigthorsson, Gudelj, lindenbergh

AZ verkoopt standaard voor tussen de 4-7 miljoen aan Ajax.

En zij falen bijna allemaal lol

7 april 2015 om 08:03

Eindelijk een aankoop die ook fysiek goed is en is een keer geen lichtgewicht zeer goede aankoop in mijn ogen ik zie het wel zitten samen met bazoer , en voor 6 miljoen eigenlijk een koopje .

7 april 2015 om 08:06

De Zeeuw heeft niet gefaald hoor ,lol, dit is een speler die wilde meer ploegen hebben maar hij gaat naar ajax en er is weer commentaar .

7 april 2015 om 08:35

De Zeeuw gefaald? Moisander gefaald? Perez gefaald? Allemaal degelijke tot goede krachten geweest voor Ajax. Tuurlijk, niet uitgegroeid tot wereldtoppers.. Maar wel waarde gehad...

7 april 2015 om 08:42

En dan vergeet je Viergever, de fysiotherapeut en de dokter nog

9 april 2015 om 20:58

Haha de dokter ook ja! Zelfs de dokters floppen bij een overstap van AZ naar Ajax.

Blijft bizar, hoe kan een speler zo diep zakken... dat je van top bij AZ niet meteen de topper bij Ajax bent is logisch... maar zo diep zakken als een Viergever, Lindenbergh, Sighthorsson doen etc lol

Dit had de aankoop in de winterstop moeten zijn nu is bazoer er maar in der geval een man met kracht en power met de punt navoren en klaasen en sinkgraven vechten het maar uit wie op 10 komt

7 april 2015 om 08:31

@ghehehe

In de winterstop had hij geen 6 mil gekost.

Cruijff haalde vroeger ook jan Wouters en Danny blind voor meer weerbaarheid en Arnold mühren voor de ervaring.

Maar zo een opstelling:
Cillissen, van rhijn-veltman-viergever, gudelj-klaassen-bazoer-sinkgraven, el ghazi-milik-kishna

Weg van de 4-3-3 in de eredivisie.

7 april 2015 om 12:28

Ben ik het met je eens.
Jaren 90 speelde Ajax 3-4-3. Balbezit schoof Rijkaard in het middenveld, bij balverlies schoof hij een linie terug.
Zo kan je ook hoger druk geven op de tegenstander. Misschien dat Bazoer dat volgend jaar kan.


Barca doet dat ook maar dan met inschuivende backs. Busquets die dan tussen de 2 centrale verdedigers gaat staan.


Bij Ajax zie je vaak balletje terug of breed omdat te weinig ruimte is op het middenveld. Daarbij vind ik v.Rhijn en Boilisen niet sterk in de opbouw.
Zoals Cruijf ook vaak aangeeft. De eerste bal moet na voren gespeeld worden ipv naar de zijkant. Nu zie je vaak dat v.Rhijn vaak weer voor de terug weg kiest, omdat hij vast staat aan de zijlijn. Boilisen gaat rennen met de bal maar zonder een idee.

Er goed nieuws. En 6 miljoen is zeker de gok/investering waard.

Kan Gudelj met Sinkgraven op het midden met Klaassen er voor.
Bazoer kan dan afgewisseld worden met Sinkgraven.

Waarom nog een middenvelder? Haal een verdediger, het liefst linksbenig. 3/4 van de verdediging is te zwak: zowel Van Rhijn als Viergever en Boilesen, ze hebben geen van allen het niveau dat Ajax nastreeft. Een evt komst van Gudelj gaat ten koste van Sinkgraven, Bazoer en Andersen.

goed nieuws, een echte strijder! hoop dat hij, als het niet 'loopt' de anderen op sleeptouw kan nemen. veel ervaring brengt de jongeman natuurlijk niet mee

7 april 2015 om 08:33

@theuser

Klopt, dat hebben we gezien tegen Feyenoord.

Kun je mooi rouleren op het middenveld.
Met Klaassen,bazoer,serero,sinkgraven en Gudelj is dit nu al het sterkste punt van Ajax.

Niet dat ik Gudelj geen goede speler vind, hoor. Verre van zelfs. Maar waarom hoor ik De Boer nog in Studio Voetbal zeggen dat de aankopen geen jeugdspeler in de weg moeten staan, omdat dat niet in de 'Ajax-filosofie' past? Het eerste wat ze vervolgens doen, is het halen van Gudelj, die CVM speelt. Was dit niet de positie van toptalent Bazoer, de nieuwe Rijkaard, Seedorf en Davids ineen? Want dat zijn toch de beschrijvingen die ik gehoord heb.
Twee mogelijkheden:
1. Bazoer is geen toptalent
2. Ajax houdt zich niet aan haar eigen beleid.
Welke van de twee zal het zijn?

7 april 2015 om 08:36

Wie zegt dat Bazoer ineens niet meer gaat spelen nu ze Gudelj hebben gekocht?

7 april 2015 om 08:38

De Boer zat ongemakkeliji te zwetsen in dat programma, dat was wel duidelijk. Ze hebben waarschijnlijk ook wel door dat je met die 'filosofie' internationaal niets gaat bereiken maar Cruijff is natuurlijk heilig. Lastig hoor.

7 april 2015 om 08:43

Bazoer is nog niet klaar voor een volledig seizoen op 6. Als je de woorden van Frank iets minder selectief hsd gevolgd dan was je hier van op de hoogte.

7 april 2015 om 09:46

Of drie: goede concurrentie en een brede selectie heb je nodig bij een topclub, dat zei hij ook. Er ook ruimte voor talent, el mahmoudi, nouri en van de beek derde keus achter 6 goede spelers met verschillende eigenschappen; Andersen (dribbel, snelheid), Sinkgraven (creatief, doelgericht, tevhnisch, loopvermogen, snel), Klaassen (diepgang, loopvermogen, positiespel, basistechniek), Serero (behendig, korte draai), Bazoer (loopvermogen, duelkracht, techniek), Gudelj (fysieke kracht, duelkracht, lange pas, afstandschot).

Hele verstandige aankoop van Ajax. Dat is een speler die ze goed kunnen gebruiken. Een beetje in de lijn van een type wouters, davids. Jammer dat de psv-ers gepikeerd zijn dat hij niet naar PSV wil.

7 april 2015 om 08:40

Het is nog geen "done-deal" als ik het zo lees. PSV kan nog een tonnetje meer betalen. Gudelj lijkt me een prima aankoop voor elke Nederlandse topclub. Body en dus duelkracht. Daarnaast prima pass en scorend vermogen.

Wel bijzonder dat Ajax nu ineens wel 13 miljoen neertelt voor 2 spelers. Terwijl er op het middenveld ook redelijke wat jeugdspelers klaarstaan/doorbreken. Bazoer, Klaassen en Andersen bijvoorbeeld. Ok, eigenlijk is alleen Klaassen een eigen product, de andere 2 zijn op 16/17-jarige leeftijd overgenomen van andere clubs.

Ik zou de aandacht op de 4 verdedigers leggen, maar dat kan nog komen natuurlijk.

7 april 2015 om 09:07

psv kan inderdaad een ton meer betalen maar er staat toch echt dat zn gelimiteerde transfersom 6 miljoen is...

of betaal jij ook 25.000 euro voor een auto die een verkoopprijs van 24.000 heeft...

Hahah. Dat gaat de zoveelste flop worden die van Alkmaar naar Amsterdam verhuist. Ze hebben de wdstrijd tegen Feyenoord zeker niet gezien, hij werd volledig overklast door Clasie en El Ahmadi.

Gudelj is een leuke aanjager maar komt tactisch en positioneel tekort. Meer slechte dan goede wedstrijden gespeeld dit seizoen. De grote man bij AZ is Ortiz en niet deze sympathieke doch beperkte Servier. Prima traptechniek maar dat heeft Schone toch ook?

Kon me eerlijk gezegd niet voorstellen dat hij nog een binnenlandse stap zou maken. En dat hij op dit moment voor Ajax zou kiezen als PSV ook interesse had. Maar we gaan het weer zien. Vertrekken zou hij toch en missvhien dat AZ nu eindelijk de zwakke posities eens kan versterken.

Prima speler voor Ajax. Iemand die het spel makkelijk verlegd en diepgang heeft. Mooie aanwinst!

Volgens alle Ajacieden op deze site een overbodige speler omdat ze al zoveel middenvelders hebben. Ben beniewd of het waar is!

Kan hij 4-4-2 gaan spelen. Kishna gaat toch weg evenals Serero en El Ghazi en Milik doen het vast goed samen in de spits.

Goede zet van Ajax. Het zegt genoeg dat Porto hem al wilde en Dickie Advocaat is ook zeer enthousiast over hem. PSV kan hem nu niet meer halen als vervanger van Wijnaldum, mocht die weg gaan. Denk ook dat dit het einde van Serero bij Ajax betekent, hij is (letterlijk) te licht bevonden. Je hebt nu Klaassen Sinkgraven Bazoer en Gudelj als eerste vier opties, waarna Riedewald, vd Beek en Nouri er al aan komen.

7 april 2015 om 09:11

Prima toch? Riedewald zal zich gewoon gaan concentreren op de verdedigende posities neem ik aan. LCV licht hem het meest, maar mogelijk heeft Frank een ander plannetje met hem omdat hij daar blijkbaar nog een speler voor zoekt.

Bazoer gaat de verdedigende middenvelder worden, Klaassen kan ook worden uitgespeeld in de spits als dat nodig is en vd Beek en Nouri gaan het volgend jaar doen met invalbeurtjes en Jong Ajax, rustig aan het grote werk laten ruiken.

Ach, met de FdB logica m.b.t. het niet aankopen van Luuk de Jong moet je er maar vanuit gaan dat Gudelj het eerste seizoen niet vaak zal spelen omdat hij de ajax manier van spelen nog moet leren. En dan is je middenveld dus niet overbezet zoals ik hier veel mensen zie beweren.
Zo geeft ajax trouwens in korte tijd best veel geld uit. Kleine 15 mln voor twee spelers.
Ik zal hier maar geen grappen gaan maken over koopclub enzo, dat ligt erg gevoelig bij de ajax fans en de moderators. Wat ik er wel over wil zeggen is dit: PSV wordt er vaak van beticht, maar die hanteren de gedachte dat je eerst kijkt of je het al in huis hebt, if not, dan koop of huur je. Ik neem aan dat ajax er inmiddels ook zo tegenaan kijkt?
Hoe dan ook, een verrassende move van ajax, ze zijn er snel bij om eventuele kapers op de kust te snel af te zijn en dat lijkt mij slim.

7 april 2015 om 09:30

haha psv kijkt eerst of het in huis heeft, psv kijkt waar ze spelers kunnen kopen zal je bedoelen. pas het laatste seizoen krijgt de jeugd een beetje de kans..te laat bazoer is al opgestapt.. of wilde je beweren dat bazoer ze kans wel had gekregen .. ik draai het zelfs om psv is eindelijk wakker geworden na het verlies van supertalent bazoer en begint met muizenstapjes de jeugd de kans te geven. net zoals fey dit uit nood moest doen.

maar ga hier nou niet verkondigen dat psv eerst kijkt wat ze in huis hebben... en dat ajax dit eindelijk ook gaat doen.

on : perfecte aankoop , power, pass over 40 meter en de mindset of a killer, dit is precies wat ajax mist op het veld.

7 april 2015 om 09:53

Tja dat ajax al jaren een zuinig beleid voert en nu kan investeren zonder te verkopen is een zeldzaamheid in NL. We misten nog een type middenvelder die snel de voorhoede kan bereiken en sterk is in de duels, Gudelj dus. Nu is het middenveld goed bezet, voor Blind kregen we 18 miljoen plus dat we al een aantal jaar zo'n 20 miljoen netto winst draaien, dit gecombineerd met eigen vermogen van 100 miljoen en een verbeterde sponsordeal maakt het geen probleem voor ins.

Bron is de Telegraaf, even afwachten of dit serieus is dus. Stewart weet nog van niks en zullen toch eerst contact moeten opnemen met AZ.

Zou me niks verbazen als Gudelj toch naar het buitenland gaat. Onruststokers bij Telegraaf..

Veel plezier met deze jongen. In de grote wedstrijden zullen jullie zien dat hij het niet red, zodra hij vast gezet word komt hij er totaal niet aan te pas.

Hele hele hele goede aankoop mocht dit waar zijn, gefeliciteerd iig. Laat jullie jezelf iig niet gekmaken door de negatieve stemmingmakerij na de wedstrijd tegen Feyenoord. Wat is 1 echt slechte pot tegenover het goede seizoen dat hij nu draait, naar mijn mening niks.

Dit is nou lekker wakker worden! De ideale aankoop in mijn ogen. Duelkracht, in staat om kilometers te maken, goeie pass en een echte knokker. Nu serero voor een miljoentje of 3-4 verkopen en je hebt 4 heerlijke middenvelders. Sinkgraven en bazoer kunnen nog geen 50 wedstrijden per jaar spelen. Andersen kun je eventueel verhuren of achter de hand houden. Verder heb je dan nog vd beek/nouri/ fischer/ riedewald die ook op het middenveld kunnen spelen. Goed van ajax dat ze vroeg toeslaan

Prachtig en toch redelijk onverwacht nieuws. Nu lekker doorselecteren. Klaassen, Sinkgraven, Bazoer en Gudelj lekker rouleren, afscheid nemen van Serero, Schöne, Zimling en Duarte en Van de Beek en Nouri toevoegen aan de selectie. Geweldig middenveld.

7 april 2015 om 11:23

Schone en Serero houden, verder eens!

Youri van der Busken heeft contact gehad met AZ, die melden dat Ajax zich nog helemaal niet heeft gemeld bij de club.
Dat kan dus op twee uitkomen.
1. Ajax heeft dus contact opgenomen met Gudelj, zonder AZ in te lichten. Volgens mij mag dat helemaal niet.
2. De Telegraaf zit maar wat te lullen, het zou niet de eerste keer zijn dat deze krant iets in het voordeel van Ajax wilt buigen.

Oke als dit waar is ben ik helemaal klaar met Frank en Marc,
We gaan AZ weer sponsoren door een speler te kopen die daar 1 leuk seizoen heeft gespeeld in de Eredivisie. Kan het niveau en de druk bij Ajax niet aan en zal niet slagen, een miskoop zoals elke AZ speler is gebleken.
Het voetbal moet naar een hoger niveau en nog nooit heeft een speler van AZ Ajax naar een hoger niveau gebracht.
We willen ervaren aankopen zien, spelers met internationale ervaring, spelers die buiten de Eredivisie actief zijn.
De scouting van Ajax is bagger en het niveau van de Eredivisie zal zo alleen maar minder worden.
Frank en Overmars mogen vertrekken, ik ben er echt helemaal klaar mee dat ze zulke spelers halen voor veel te veel geld en geen goed voetbal op de mat leggen in 4 jaar tijd.
Tijd voor een nieuwe frisse wind en iemand die goede aankopen kan doen want zo komt de club Ajax niet verder.

7 april 2015 om 11:22

Ik niet! Wie moet Ajax dan halen? Ajax heeft duelkracht nodig en vooral een speler die in de omschakeling de voorhoede kan bereiken. Gudelj heeft een geweldige lange bal, dus dat is goed gescout.

Hij is international en heeft er al 4-5 jaar eredivisie opzitten, behoorlijk wat ervaring. Ik zou niet weten wat een haalbaar en beter alternatief is. Kom maar op, wie dan?

7 april 2015 om 13:04

Wat is dan een wel goed alternatief dat haalbaar is? Het is zeker een gok Gudelj, maar het kan net zo goed dat hij zich optrekt aan het niveau van Ajax. Geen enkele Nederlandse club is meer in de positie dat ze spelers kunnen halen die sowieso top zijn, daar is geen geld voor.

Hele goede aankoop. Niet dat ik Ajax tot koop club bombardeer, maar je ziet met transfers dat een Ajax en PSV niet anders zijn.

7 april 2015 om 09:56

Is wel zo ze zouden binnen nu en 4 jaar word inmiddels 5 spelers zelf gaan opleiden! Maar blijkbaar zijn Klaasen, Sinkgraven, Nouri, van Beek, Bazoer niet goed genoeg ! Dit is koop gedrag in mijn ogen een afkeuring van het cruijf beleid

Dit is goed nieuws voor ajax, desalniettemin had ik als gudelj zijnde niet voor ajax gekozen, hij zou in mijn ogen zeker een staples hoger kunnen zoals schalke, napoli, Southampton of spurs, misschien zelfs arsenal( bankzitter) achter cazorla

En we zwaaien met zijn alle naar de revolutie en we zwaaien met zijn alle.
Wat een drama bij Ajax! Je hebt Klaasen , Sinkgraven, Andersen volgens de praatjesmaker Nouri (vind ik zelf ook) die allemaal op de
Positie van Gudelj kunnen spelen maar wat doet men ipv zelf opleiden wederom kopen! Als de Boer denkt hem op 6 te kunnen laten spelen vergist hij zich meerdere malen bewezen bij NAC en AZ dat niet te kunnen te aanvallend ingesteld en op 10 als hij daarvoor is gehaald dan zijn ze gek Nouri moet de kans krijgen als je zegt dat hij echt een groot talent is dan geef je doe jongen het vertrouwen! Ajax koop wederom een kat in de zak en kan de jeugdopleiding op gaan heffen wat een wanprestatie!

7 april 2015 om 09:58

Haha en we zwaaien terug want we hebben een topmiddenveld! 6 basiswaardige spelers voor 3 posities en 3 toptalenten daarachter. Het taleny druipt er vanaf! Precies zoals we het graag zien, jeugdspelers die er achter klaat staan en dan ala Bazoer hun kans grijpen! Nouri moet een jaartje JL spelen om fysiek wat sterker te worden, is pas 17 jaar.

7 april 2015 om 10:43

jullie zijn dus even erg als Chelsea, gewoon talenten aan het hamsteren, stuur Andersen dan gewoon terug naar Aalborg, waar hij zich op een lager niveau wrsch veel verder kan ontwikkelen.

7 april 2015 om 10:51

Nee? Talent heeft bij ajax perspectief in tegenstelling tot chelsea. Andersen heeft dit seizoen veel kansen gehad en weinig laten zien, niet onoverkomelijk maar een topclub kan daar niet op wachten. Als hij beter is dan Sinkgraven zal Andersen spelen.

Andersen wil bij ajax blijven, heeft zijn contract verlengt na Sinkgraven kwam, zegt genoeg over het perspectief dat hij ziet.

Zou wel echt een topaankoop zijn, echter is dit wel de middenvelder die ze nodig hebben? Tuurlijk de mentaliteit etc, echter hoe zit het dan met de nummer "6" positie. Want dat is niet DE plek waar hij etaleert, of wordt hij dan niet voor deze plek gehaald?

Nou Andersen, kom maar lekekr terug naar Aalborg, daar wordt je tenminste wel gewaardeerd.

Lekker bezig! Op naar de volgende 3 versterkingen met winnaarsmentaliteit.

Geweldige aankoop man nu alleen nog een linksback en een goede centrale verdediger en Ajax heeft dan weer een prima team

Ik lees 1 optie niet bij jullie. Gudelj speelt het beste als rechter aanvallende middenvelder, bazoer kan dan op 6 en klaassen als linker aanvallende middenvelder.andersen hoeft trouwens nog niet verkocht te worden want die heeft net verlengd. Misschien is het wel goed om hem een jaartje te verhuren aan een subtopper en kijken of hij daarna nog van waarde kan zijn voor ajax. Niet te vroeg afschrijven dus. Mooi dat de eerste aankoop binnen is, nog minimaal 3 te gaan.
Cilessen
Aankoop veltman aankoop aankoop
Gudelj bazoer klaassen
El ghazi milik fischer

Cillessen
Van rhijn -?- veltman - ?
Bazoer - gudelj - klaassen
El ghazi - milik - ?

Het middenveld van ajax ziet er prima uit. Veel talent hopelijk blijft klaassen nog even in de eredivisie. Een goede cb (douglas?) en linksback (poulsen of zo?) en een linker aanvaller (corona of fischer als hij zijn vorm weer kan oppikken?) en er staat toch weer een behoorlijk team die de strijd om het kampioenschap weer spannend kan houden.

Na Lindenbergh, Perez, Moisander, El Hamdaoui, Sigthorrson en Viergever zal dit de zoveelste speler zijn die na AZ de verkeerde keuze (lees: carrière in het slop) zal maken.

En AZ lacht volgend seizoen weer in zijn vuitsje :D

7 april 2015 om 13:05

Mwah Perez heeft toch een leuke Eredivisiecarrière gehad? Daar lag denk ik ook gewoon zijn plafond. Heeft bij alle topclubs gespeeld.

Gudelj is zelf nog maar 23. Hij zal vast ook nog moeten wennen om in het ajaxsysteem te spelen. Hopelijk leert hij dat snel. Dit betekent wel dat vd.vaart niet gaat komen.

Prima speler voor het niveau NAC maar je zag hem bij az al stukken minder floreren. Zeker in de topwedstrijden. Teveel geld voor te weinig voetbal. Ook een hele lelijke plakplaat

7 april 2015 om 13:51

Daar doe je gudelj tekort mee, hij was de beste speler bij az dit seizoen.

zonder twijfel een goede speler, maar is dit nou de speler die ajax nodig heeft?
ze hebben in amsterdam toch al aardig wat middenvelders? en wie moet eer dan plaatsmaken?

7 april 2015 om 15:10

Zimling! Een sterk middenveld met een sterke bank is iets wat ajax nodig heeft de aankomende seizoenen.

Zijn ze dan echt zo dom? We hebben die Gudelj helemaal niet nodig. We hebben Serero, Sinkgraven, Klaassen, Andersen, Zimling, Duarte, Schöne, Bazoer en Riedewalt al. Oké, Zimling en Duarte gaan zo goed als zeker weg en Schöne wordt vaak al rechtsbuiten gebruikt, houden we nog zes middenvelders over: Serero, Sinkgraven, Klaassen, Andersen, Bazoer en Riedewalt. Ga toch weg met die Gudelj, dat wordt dan weer zo'n miljoenenaankoop die helemaal zo slecht nog niet is, maar die op de bank wordt gezet (zoals Van Der Hoorn (4 mln), Duarte (weenie meer hoeveel die heeft gekost) en Sinkgraven een beetje (6,5 mln)), omdat Frankie de voorkeur geeft aan lievelingetjes en omdat we zeven middenvelders hebben van een gelijkwaardig niveau waarvan er dus vier geen basisplek zullen hebben. Wat wij nodig hebben is een goeie voetballer met ervaring die Ajax volgend jaar naar de CL kan brengen, die Ajax aan een plekje in de achtste finales van de CL kan helpen (of derde plaats in de poulefase en dan een beetje verder in de EL, minimaal kwartfinale ofzo) en die Ajax volgend jaar weer kampioen kan maken. Goede voetballers met Ervaring, dus geen Poulsen of Zimling, die alleen ervaring hebben, en ook geen Gudelj, die alleen (redelijk) goed is. We hebben meerdere spelers nodig op meerdere posities die ervaring hebben en goed zijn, ook als we boven dat salarisplafond van één miljoen uitkomen. Houd je toch eens niet zo autistisch vast aan dat achterlijke beleid en koop toch eens een nuttige speler. Dit seizoen was echt totaal niet om aan te zien, het was echt een marteling. Frankie maakt in mijn ogen af en toe hele domme keuzes, fatale domme keuzes, en het elftal mist gewoon ervaring. Voorgaande jaren zijn we dan wel kampioen geworden, maar was het ook niet echt van een hoog niveau. Telkens waren er zeventien andere clubs slechter dan Ajax, maar dat wil niet zeggen dat Ajax de afgelopen vijf jaar zo goed was. Het Nederlands voetbal is echt dramatisch in Europa, het wordt alleen maar minder. Ajax is vier jaar kampioen van de armoede geworden. Nu is er een club die het hele seizoen constant en goed presteert en worden we daar keihard op afgestraft. Ajax heeft de ambitie terug te keren naar de Europese top. Met Gudelj gaat dat echt niet lukken. Laat die Gudelk lekker zitten en koop een speler met ervaring en niveau!!!

Gudelj is juist echt een typische Feyenoordspeler. Mocht Clasie vertrekken en ook Immers dan zie ik hem graag komen al heeft Ayoub een hogere prioriteit in mijn ogen.

wat een onzin verhaal hij heeft nog nergens getekent

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren