Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax doet Nigel de Jong aanbieding voor tweejarig contract’

Laatste update:

Ajax moest vorige week woensdag in de finale van de Europa League het hoofd buigen tegen Manchester United en volgens veel van de kritieken had dit deels te maken met een gebrek aan ervaring bij de jonge Amsterdamse ploeg. Volgens geruchten uit Turkije heeft Marc Overmars zich deze commentaren ter harte genomen en is bezig met de rentree van een routinier met een verleden in de Amsterdam ArenA.

Fotospor meldt namelijk dat Ajax Nigel de Jong al een voorstel heeft gedaan voor een tweejarig contract. De 32-jarige middenvelder zou in het geval van een overstap van Galatasaray naar de nummer twee van de Eredivisie echter wel fors moeten inleveren: hij zou in Istanbul zo’n 2,5 miljoen euro per jaar verdienen, terwijl hij in Amsterdam moet rekenen op een jaarsalaris van drie tot zes ton.

Cim Bom zou een transfersom van zo’n twee miljoen euro willen zien voor De Jong, die nog een contract heeft tot medio 2018. Als de middenvelder er inderdaad voor kiest om naar Ajax te vertrekken, betekent dat een rentree bij de club waar hij zijn opleiding genoot. De Jong speelde tussen 2002 en 2006 al in de hoofdmacht van de Amsterdammers en verdedigde daarna nog de kleuren van Hamburger SV, Manchester City, AC Milan en LA Galaxy.

Denk jij dat Nigel de Jong een goede aankoop zou zijn voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt me een hele goede aanwinst, als hij maar wel genoegen neemt met ook de bank. Zal dan namelijk echt niet elke wedstrijd spelen. Beetje in de Poulsen-rol zou voor mij ideaal zijn.

29 mei 2017 om 13:09

Met de kans dat het een soort Heitinga-verhaal wordt? Vraag me ook af of hij bereid is drie kwart van zijn salaris in te leveren.

29 mei 2017 om 14:12

Die kans kan er altijd zijn, maar het kan ook een Poulsen-verhaal worden. En als hij daadwerkelijk zou komen, dan zal hij zeker salaris moeten inleveren. Tijd zal het leren of dat ook daadwerkelijk gebeurt.

29 mei 2017 om 14:53

Maar ook de kans als een soort Rijkaard-verhaal. Hij komt terug en we winnen de CL met de winnende doelpunt van Kluivert..

29 mei 2017 om 15:00

In Turkije betalen de spelers maar 15% belasting en in Nederland mag hij met de helft inleveren bij de overheid. Van die 2.5 miljoen blijft ruim 2 miljoen over en van die max 6 ton 3. Denk idd niet dat hij bereid is om zoveel te gaan inleveren. Misschien dat de de omstandigheden daar nog wat kunnen betekenen.

29 mei 2017 om 15:13

Rijkaard was natuurlijk wel een niveautje beter dan, met alle respect, de jong. Heb nou ook niet het idee dat de Jong zo'n Ras-ajacied is dat hij 2 miljoen laat liggen.

29 mei 2017 om 15:30

De omstandigheden zijn daar prima, zonnetje, lekker eten, en dikke centen. Ik bleef lekker in Istanbul.

29 mei 2017 om 15:46

Ja man, tis ook echt alleen maar lekker weer in Istanbul. In Amsterdam kan je ook al t eten vinden waar je trek in hebt, en ik zal er wel mensen mee beledigen en het is niet alsof hierro 100% veilig is, maar laten we niet doen als of Turkije op dit moment een gemakkelijk land is om in te wonen. Komen Nigel, ras Ajacied en precies wie we nodig hebben.

29 mei 2017 om 16:09

Voetballers worden in de watten gelegd in Turkije, dat t onveilig lijkt voor ons Nederlanders is meer beeldvorming. Het is er niks onveiliger als Manchester,Amsterdam,Brussel,Parijs. En ja, t is er mooi weer, lekker aan de Bosporus, even buiten Istanbul lekker aan de zwarte zee. En idd dikke centen. Het verloopt niet iedereen als t sprookje van Kuyt, dus ik zou persoonlijk lekker blijven.

29 mei 2017 om 16:51

Precies Gilau. Zou een top aanwinst zijn. Maar we hebben gezien hoe het gaat. Komt hij terug en word ie gedisrespect alsof hij nooit wat betekent heeft voor de club. Sneu.

29 mei 2017 om 16:54

Zou jij 2 miljoen laten liggen? Hij heeft er kennelijk geen probleem mee om in Turkijke te voetballen, ook al is de overheid daar erg raar bezig en is de helft van de bevolking het er kennelijk nog mee eens ook. Ik voel mezelf wel een ras-Ajacied, maar om 2 miljoen te laten liggen is best veel gevraagd.

29 mei 2017 om 20:08

Daar kun je omheen met tekengeld, lijkt me. 3 miljoen tekengeld + 5 ton salaris per jaar, zou betekenen dat hij gemiddeld 2 miljoen per jaar verdiend.

Is inderdaad dan wel bruto, maar dat is een probleem in alle (west) Europese landen.

29 mei 2017 om 13:11

Zou wel heerlijk zijn inderdaad. A la Poulsen in de topwedstrijden binnen 5 minuten van bommel en toivonen op de grond werken en dan tegen heracles jongens als Van de Beek, Nouri en De Jong laten spelen.

29 mei 2017 om 13:45

Snap niet dat iedereen hier om staat te juichen. De beste man heeft net zoveel voetbal in zich als een stuk graniet. Ik hoop dat ik het mis heb, en nigel voor het nodige gif kan zorgen, maar op 6 zie ik hem niet het spel verdelen

29 mei 2017 om 13:56

Onderschat Nigel niet. Hij heeft in Engeland en Italie vooral moeten buffelen, maar bekijk zijn beginperiode bij Ajax nog eens terug. Die jongen kan echt vrij aardig voetballen.

29 mei 2017 om 14:03

De Jong staat inderdaad vooral bekend om het buffelen wat ik zeer waardeer, maar vergis je niet in zijn voetballende kwaliteiten. In de jeugd was de Jong een nummer 10 speler als ik het mij goed herinner. Ik heb hem echter al jaren niet meer gevolgd dus weet niet of hij van toegevoegde waarde is voor Ajax.

29 mei 2017 om 14:04

In wedstrijden tegen het rechterrijtje heb je hem niet nodig. Maar als je in Europa iets wil klaarspelen is hij zeker welkom. Hij is geen spelmaker of verdeler, maar dat is schone ook niet gebleken. Die is super statisch en speelt een veel te traag tempo. En heeft geen lange bal in de benen zoals Vertonghen en Alderweireld dat vroeger deden.

Nigel past daarnaast goed in het systeem van Bosz, hoog drukzetten. Als Nigel bereidt is om in te leveren en hij binnen het budget past zeker doen. Anders zou ik het nog wel aandurven om Frenkie in het diepen te gooien. Aangezien ik denk dat Donny op de plek van Klaassen komt.

29 mei 2017 om 14:05

Ja je hebt er goed kijk op , dit is een speler die als hij afgelopen seizoen bij Ajax had gezeten de club kampioen had geworden , 81 interlands en dan zeggen dat hij geen voetbal in zich heeft dan hebben alle bondscoaches het allemaal fout gezien zeker .

29 mei 2017 om 14:14

Sloep01, ga je nu met droge ogen zeggen dat de Jong voor het voetbal is opgesteld. Een breker van wereldklasse (geweest) maar in het getik kan die echt niet meer mee. Toen hij afviel bij het Nederlands elftal (na IJsland uit) riep iedereen om Clasie omdat Nigel iedere bal terug speelde. En nu, zoveel jaar later, is het een God in het positiespel?

29 mei 2017 om 14:25

Ik vind dat we in de Europese uitwedstrijden en ook bij psv en feyenoord toch een slot op de deur mistte. Dan lukt het niet met Schone op "6". Denk dat een type De Jong dat wel meer bied. Tuurlijk ga je gewoon door in de EL, maar hoe we het bij Schalke en Lyon weg gaven in 2 minuten was gewoon amateuristisch. Met Klaassen vertrekt ook de leider van je middenveld en ik vraag me af of Ziyech, Schone, Frenkie, Nouri of Van de Beek zijn leiderschap kunnen opvangen. Zou Nigel zeker geen slechte toevoeging vinden.

29 mei 2017 om 14:36

@mentalist

Nu zoveel jaar later blijkt dat er geen Nederlander beter is dan Nigel de Jong op die positie. Ook Clasie niet. Als ik bondscoach was, zou ik Nigel als eerste oproepen. Je hebt sierpaarden en werkpaarden. Je kan niet van al die jonge gasten verwachten dat zij even de kar gaan trekken.

29 mei 2017 om 15:30

El Ahmadi is veel beter, die is ook Nederlander . Voetballend superieur aan De Jong en veel agressiever in zijn verdedigende acties.

Maar goed, ik heb me na het EK 2012 alleen maar groen en geel geërgerd aan De Jong, zo weinig voetballend brengt hij. Clasie is op dit moment inderdaad niet beter, maar met Clasie op de plek van De Jong werd zonder problemen het WK 2014 gehaald. Het was voor mij dan ook geen verbazing dat in de laatste interlands van De Jong sinds die halve finale tegen Argentinië vrijwel alles verloren ging met erbarmelijk spel. Ijsland, Tsjechië en Italië waren kansloze nederlagen waarin we maar niet tot voetballen kwamen en die dramatische wedstrijd thuis tegen Turkije begonnen we ook niet geheel verrassend met de Jong op 6. Ik wil hem niet het misgelopen EK in de voeten schuiven, maar van zijn laatste 6 interlands werd alleen van Kazachstan gewonnen. En dat gebeurde pas nadat De Jong was gewisseld vlak na rust, want met De Jong in het veld stonden we zelfs tegen Kazachstan met 1-0 achter.

29 mei 2017 om 15:39

Bij Ajax had hij vroeger heel veel dynamiek in zijn spel. Was echt groot fan van hem. Maar die dynamiek is hij al lange tijd kwijt. Ik zie nog niet hoe hij in het spelletje van Bosz zou passen.

29 mei 2017 om 15:41

Ja hij had voetballende kwaliteiten. Totdat hij tonnetje rond werd en de draaicirkel kreeg van een vrachtwagen. Niks anders dan buffelen kan deze man en het spel verdelen kan hij al helemaal niet. Tikkie breed tikkie terug daarom wordt hij ook niet meer geselecteerd voor Oranje.

29 mei 2017 om 15:57

Nee ik zeg alleen maar dat je hem heel erg goed kan gebruiken vanwege het fysieke want dat heeft bijna niemand in deze selectie in de eredivisie kom je er nog al eens mee weg maar dit soort spelers brengt altijd iets meer fysieke kracht mee , kijk naar de finale tegen MU we kwamen alles te kort maar zeker fysiek ik zeg niet dat we dan hadden gewonnen maar dit soort spelers missen wij wel .

29 mei 2017 om 16:02

Ik ben het niet met je eens maar dat mag gelukkig bij jou , ik vind juist dat Ajax zo'n type mist zoals vroeger Wouters daar zij ook iedereen van die kan er niets van maar hij was ook altijd belangrijk niet de beste voetballer maar hij hield wel iedereen wakker , en ook op het WK van 2010 was hij erg belangrijk ja hij gaat wel een over de schreef maar dat hoort ook een beetje bij zijn spel .

29 mei 2017 om 16:10

Ik heb nog nooit om Clasie geroepen. Ik weet niet of ajax nu iets aan nigel heeft. Hij kon in zijn ajaxtijd beter technisch voetballen dan clasie ooit heeft gedaan, maar nogmaals il wwwt niet of dit een goede aankoop is. Hij is langzamer geworden en hierdoor ga je ook vaak net over het randje en ontvang je een rode kaart

29 mei 2017 om 16:14

Ik vind El Ahmadi niet beter. Daarnaast speelt hij altijd in een duo met Vilhena als blok. Nigel doet dat alleen. In de kwalificatie van 2014 speelden Clasie en de Jong ongeveer net zoveel wedstrijden. Van zijn laatste 12 interlands werden er 7 gewonnen. Zo kan je het ook zien.

Tegen Italie pakt Indi in de 9e minuut rood. Tegen Tsjechie krijg je hem in de 90' minuut tegen door een domme kopbal van Janmaat en tegen Ijsland geeft de Vrij een domme penal weg en laat Sneijder zijn man lopen. Ik mis hier de link met de Jong. Daarnaast had Nederland geluk dat iemand van Kazachstan rood pakt waardoor zij er ook niet meer aan te pas kwamen. Je zegt wel dat je het niet in zijn schoenen wil schuiven, maar zo verwoord je het anders wel.

29 mei 2017 om 16:32

Wat een onzin, Nigel kan geweldig voetballen als hij die rol krijgt van de coach. Daarnaast is hij spijkerhard, zowel mentaal als fysiek. Zou een geweldige aanwinst zijn voor Ajax, zeker voor dat salaris. Je hebt met dit jonge elftal minimaal 2 goede routiniers nodig om een lang seizoen te spelen. We hebben er nu geen.

29 mei 2017 om 16:48

Sorry maar hoe kun je nou beweren dat El Ahmadi beter is dan Nigel de Jong? De Jong heeft gespeeld bij Ajax, Hsv, City, Milan en dan durf jij te beweren dat El Ahmadi even beter is, zelfs veel beter? El Ahmadi was dit seizoen zeer belangrijk bij Feyenoord dat geef ik toe, maar is pas zijn 1ste goede seizoen. El Ahmadi mag de veters van de Jong nog niet strikken. lachwekkend.
Voetballend brengt de Jong misschien niet veel, maar dat heeft Ajax ook niet nodig. Je hebt ervaring nodig en iemand die de Europese klappen van de zweep kent en iemand die een speler van de tegenpartij kan neutraliseren.

29 mei 2017 om 16:53

De jong in z'n Ajax tijd was gewoon veel op techniek. Hij heeft zijn speelstijl moeten aanpassen. Van Panna naar gewoon slopen. Denk dat het een goede zaak is. We hebben namelijk geen type de jong op het middenveld.

31 mei 2017 om 07:30

Zie nu pas alle emotionele reacties op mijn bewering over El Ahmadi, die uiteraard natuurlijk wel beter is dan de Jong. Ik baseer dat op hun huidige niveau, De Jong is echt voetballend zo ver teruggelopen, als hij in de basis staat is het voetbal al in de kleedkamer uit het elftal verdwenen. Geen wonder dat het bij oranje altijd zo beroerd loopt als hij meedoet de afgelopen jaren. Nee hoor, 1000x liever El Ahmadi dan De Jong, die brengt echt veel meer.

29 mei 2017 om 13:11

2 miljoen voor een Poulsen rol is aardig wat geld.

29 mei 2017 om 13:30

Mwah, staan een hoop voordelen tegenover. De Jong kan wel de rol van 'klootzak' opnemen als Klaassen vertrekt. Kan juist de ontbrekende schakel in Europese (top)wedstrijden. Dat Ajax goed kan voetballen, maar in de finale van de Europa League is duidelijk geworden dat daar meer voor nodig is.

29 mei 2017 om 14:13

2 miljoen is voor Nederlandse begrippen veel, omdat je hem waarschijnlijk niet meer gaat doorverkopen. Aan de andere kant hebben 'we' 1 ding sowieso en dat is geld. En als hij het kan waarmaken in grote wedstrijden, is hij dat geld dubbel en dwars waard.

29 mei 2017 om 13:31

Dit zou je natuurlijk wel ineens de mogelijkheid geven om je aan te passen aan de situatie. Nigel de Jong kan dan in de topwedstrijden spelen of als invaller wanneer je een 1-0 over de streep moet trekken. Schone heeft moeite als het tempo omhoog gaat of wanneer hij vol onder druk staat, maar tegen iedere club uit het rechterrijtje kan hij het spel verdelen en een wedstrijd openbreken met een afstandsschot of vrije trap. Dus dit zou de perfecte combi zijn.

Hoewel Vd Beek en Frenkie de Jong al goede wedstrijden hebben gespeeld op 6, maar ik denk dat Bosz ze meer als AM ziet. En Eiting zal volgend seizoen vooral nog in Jong spelen, dus hem loopt Nigel ook nog niet in de weg.

29 mei 2017 om 13:31

Op de bank? Serieus? Wil je Koning Nigel halen om m de bank warm te laten houden?
Men ziet ook alleen maar de Nigel van de tackles die een langdurige blessure op hebben geleverd.
Deze man was tot zijn 16e bij Ajax in de jeugd een '10'. Dat houdt in dat deze man kan voetballen, anders sta je niet tot je 16e op '10'.

Die moet je gewoon op de plek van Schone zetten, zonder enige twijfel.....
Hij ziet het spelletje goed, kan aardig potje ballen, keihard, en bezit echte ervaring door kwaliteit en niet door leeftijd.

Misschien tegen de kleintjes dat je Nigel dan rust kunt geven om dan een jonge speler als Frenkie op die positie te laten spelen, maar Nigel zou echt een droom zijn.

29 mei 2017 om 14:03

Ik ben het helemaal eens met Conti. Nigel kan echt uitstekend opbouwen en het spel verdelen. Dit liet hij ook zien bij Galayasaray. Zo jammer dat hij door een geschil met de trainer in onmin is geraakt want het is een uitstekende voetballer.

Ajax zou Schone moeten lozen. De jong een salaris van 1 miljoen aanbieden en dan van beek basis en frenkie als de wissel van de jonge. Dan stijgt het niveau van het middenveld enorm en hoef je geen vervanger voor Klaasen aan te trekken voor de ervaring op het middenveld

29 mei 2017 om 14:13

@blackmambatr

Exact. Ik las heel wat reacties en kon me eigenlijk enkel in jouw post en ook die van Conti vinden. Een Nigel de Jong zet je totaal niet op de bank. Schone moet je gewoon wegdoen. De eerste beste aanval van United had Nigel de Jong dusdanig afgebroken (niet per se door zijn been te breken) maar dat alle jongens meteen wakker werden geschud. Als dat niet werkte zou hij ze dusdanig schreeuwen dat die trommelvliezen van ze wel zouden rinkelen. Dingen weer op een rijtje krijgen.

Gewoon bal veroveren en inleveren bovendien met zijn internationale ervaring en ook techniek wat hij wel degelijk heeft kan hij indien nodig zelf het spel verdelen.
Er was in het begin enorm veel kritiek op Traore maar zoals hij weggaat bij Ajax is hij een van de meest gewilde spelers. Bravo. Dat zorgt ook weer voor interesse van meer potentiële huurlingen (die je eigenlijk niet zou moeten willen).
Kortom: Schone en Klaassen weg. N. de Jong halen en de jeugd (nouri/f. de Jong/d. vd Beek) definitief bij het eerste elftal.

29 mei 2017 om 14:13

Perfecte manier om Schone te kunnen lozen, jezelf van extra kwaliteit te voorzien en hopelijk te laten zien als club dat het zin heeft om terug te keren op het oude nest. Hopelijk pakt t bij Nigel wel goed uit.

Man, man, man, wat hoop ik toch dat Nigel komt. Voor mij persoonlijk een fantastische voetballer. Kon echt van m genieten en baalde ook vreselijk toen hij naar MLS ging en schrok dat hij bij Gala niet aan spelen toe kwam. Begrijp nu dus waarom, onmin met de trainer/ het bestuur.

Middenveld van Ziyech, Don en Nigel vind ik toch wel redelijk CL waardig of?
Heb je achter de hand nog Nouri, Eiting, Frenkie. Prachtig toch?

29 mei 2017 om 14:15

@conti: als je leest, schrijf ik dat hij ook deels op de bank dan zal plaatsnemen, niet standaard. Ik zou inderdaad graag Frenkie in veel wedstrijden (behalve de toppers) op die positie hebben.

29 mei 2017 om 14:21

@4everajax

Nee, dat schrijf je niet. Je schrijft dat hij genoegen moet nemen met de bank, en maar sporadisch zou spelen. Dat is iets is anders dan deels op de bank zitten. Afijn.

Leuk dat je jeugd de kans wil geven, absoluut! Je moet die jeugdspelers echter wel houvast geven. Wordt Frenkie er slechter van wanneer hij op de bank zit voor de Jong ipv op de bank zit voor Schone? Ik zou zelfs als Frenkie zijnde voor Nigel kiezen, omdat je van m t vak controleur echt gaat leren.

29 mei 2017 om 14:36

@conti, er staat nog het woordje "ook" in die zin. Dus hij schreef het wel.

Verder eens met jou Conti. Nigel moet in principe in de basis. Ik hoop dat hij komt, al heb ik hem al lang niet zien spelen, dus dan vertrouw ik erop dat de scouts nog voldoende kwaliteit bij hem zien. Maar zo'n type speler is meer dan welkom. Het was fantastisch hoe Ajax Schalke en Lyon er thuis op legde, maar met een type Nigel erbij kan je ook op een "normale" manier zo'n tweeluik winnen.

29 mei 2017 om 14:45

@ Edo

Excuus, las over het woordje ook heen.... Las alleen maar: Genoegen neemt met de bank.

Klopt, met Nigel heb je een gifkikker in je elftal, maar ook een persoonlijkheid die zijn medespelers kan motiveren en waar nodig corrigeren. Dan ga je niet met knikkende knietjes naar Gelsenkirchen of Lyon, want je hebt met Nigel iemand in de ploeg die weet wat bikkelen is en dat ook nog eens op de meest perfecte positie '6'.

29 mei 2017 om 15:53

Nigel houdt anders bij Galatasaray ook de bank warm sinds dit jaar. Bovendien kan ik me ergens herinneren dat z'n vorige trainer Olde Riekerink nog had geroepen dat het nogal aan professionaliteit ontbreekt bij De Jong getuige z'n overgewicht begin van het seizoen.

29 mei 2017 om 16:08

Het is alsof men de voorgaande jaren alweer is vergeten. Ajax heeft in de tijd van Frank de Boer altijd met een breker op 6 gespeeld. Het spel was niet om aan te zien. Nu met Bosz is dat dit jaar anders. En een belangrijke reden hiervoor, is juist vanwege de voetballende nr 6 die nu wordt opgesteld.


Ik zie dat mensen hier al in paniek raken na de verloren wedstrijd tegen man utd en gelijk weer terug willen vallen. Helemaal niet nodig. Ajax is juist de goede weg weer ingeslagen en moet juist proberen hierin te verbeteren, niet veranderen.


En de Jong is geen speler op 6, die het spel kan verdelen. Hij heeft daar altijd moeite mee gehad. Dat kan hij simpel weg niet, ook nu ineens niet. Het feit dat hij op 10 speelde tot zijn 16de zegt genoeg over de jeugdopleiding destijds.


Het opstellen van Frenkie de Jong op 6 is wel een manier waarop Ajax vooruit kan komen naar mijn mening. Want die is in potentie voetballend nog een paar stappen hoger dan schone.

29 mei 2017 om 18:10

Dat is imo dus onzin wat je daar zegt Rieaaz.
Ajax onder de Boer speelde namelijk met Blind, Anita en Gudelj op '6'.
Dat zijn volgens mij alle drie geen brekers, Gudelj meer dan Blind en Anita, maar is meer een loper.

Volgens mij zijn sommige mensen vergeten waar N. de Jong vandaan komt. Hij komt bij Ajax vandaan, was tot zijn 15/16 jaar gewoon '10' bij Ajax. Dat hij dus niet kan voetballen, is dus grote BS. Hij heeft alleen zijn prioriteiten ergens anders neergezet, vanwege zijn positie. Dat hij t niet hoeft is iets anders dan t niet kunnen.....

31 mei 2017 om 19:29

Klinkt leuk, maar Blind heeft welgeteld minder dan 1 seizoen op het middenveld gespeeld. Verder kunnen gudelj en Anita beide het spel niet goed (vooruit) verdelen. Idem de jong. Zijn alle lopers en krachtmensen.

Dat de jong vroeger in de jeugd op 10 heeft gespeeld is leuk, maar totaal irrelevant.

1 juni 2017 om 08:36

@ Rieaaz

Het gaat er niet zozeer om dat Blind minder dan 1 seizoen op t middenveld heeft gespeeld, t gaat erom dat jij aangeeft dat t allemaal krachtpatsers waren en dat ontkracht ik..... Thats all! Blind en Anita zijn in geen geval krachtpatsers en zeker geen spelers die niet voorruit willen voetballen, want dat doen/willen ze beide.

Jij vind het irrelevant dat de Jong in zn jeugd als '10' heeft gespeeld, ik maak daaruit op dat deze jongen gewoonweg goed kan voetballen. Anders kom je namelijk niet op '10' terecht bij Ajax, dat hij als '10' niet goed genoeg was voetballend gezien, wil niet zeggen dat je dat niet als '6' kunt.

Tuurlijk is de Jong krachtmens, dat is overduidelijk, maar roepen dat hij niet kan voetballen is gewoon weg niet waar.... Net zoals mensen die roepen dat Ronaldo niet kan voetballen. alleen maar doelpunten maken, pertinent niet waar. Dat hij iets niet meer doet, wil niet zeggen dat hij t niet kan.
Voorbeeld: Ik fiets al jaren niet. Kan ik dan ineens niet meer fietsen?? Hell yeah ik kan fietsen, maar doe t niet...

29 mei 2017 om 14:55

Ik vraag me af welke voetballer met gezond verstand een salarisverlaging van zo'n 2 miljoen gaat inleveren voor de bank van Ajax.

29 mei 2017 om 18:13

Stootkracht kan Ajax zeker gebruiken, zit er eigenlijk nog een middenvelder met kracht in de jeugd die eraan komt. Middenvelders met talent hebben we zat, maar een bikkelaar zie ik nog niet echt.

29 mei 2017 om 21:30

Haha bijna 2 miljoen aan salaris inleveren. Holy fuck. Die komt nooit. En groot gelijk heeft ie ook.

29 mei 2017 om 13:19

Van geen enkel talent... Klaassen gaat weg, Schöne op de bank.
Middenveld met De Jong, Ziyech en van den Beek.

29 mei 2017 om 13:25

Alle jeugdspelers zijn redelijk aanvallend ingesteld... Als Klaassen weggaat en de Jong komt, kun je gaan spelen met de Jong in de punt naar achteren en daarvoor dan Ziyech en Nouri / vdbeek.

29 mei 2017 om 13:26

Ik hoop dat je Frenkie de jong bedoelt. Nigel zit toch ook bij gala op de bank?

29 mei 2017 om 13:28

Dus komt Frenkie lager in de pikorde te staan? Dat gaat dus wel ten koste van een talent.

29 mei 2017 om 14:39

@gunnersglory,

Ja als je Nigel opstelt, dan speelt iemand anders niet. Maar het is natuurlijk een ander type speler. Dus als de trainer het liefst een type-Nigel heeft, dan zit Nigel niet "in de weg" maar dan wordt hij gewoon gehaald omdat hij anders is. Een middenveld met jonge frisse aanvallend ingestelde spelers is leuk, maar ook behelpen als je een serieuze tegenstander hebt. Wat mij betreft probeert Ajax komend seizoen niet alleen met spectaculair en goed voetbal te winnen, maar ook met gedisciplineerd en stabiel voetbal. Dan heb je een type-Nigel nodig.

29 mei 2017 om 19:33

mits fit, niet te veel ingeleverd op snelheid, gretig, bereid om ook linksback te staan, dan is hij inderdaad welkom. Ik hoop niet op een tweede Heitinga die bij terugkomst op snelheid tekort schiet. En hij moet ook pressie spelen.

Goede zet, Schone kalft toch wat af de laatste tijd op de positie defensieve middenvelder en Van de Beek is geen verdedigende middenvelder dus een breker als De Jong die de ballen ook nog goed naar dezelfde kleur kan spelen zou zeker nuttig zijn voor Ajax.

Super aankoop. Ik denk dat hij onwijs
belangrijk kan zijn!

Ag hou toch op, we speelde te makkelijk in het spel van manutd. Met traore in de spits en donny op de plek van schone, lieten we het middenveld van man utd teveel lopen wat zij verschrikkelijk vinden. Het was nu te makkelijk voor ze en we hebben al laten zien dat snel spel, waardoor je duels vermijdt, effectief is. De jong zal het alleen maar verpesten naar mijn mening, maarja wie ben ik he?

29 mei 2017 om 13:16

Wie ben jij? Dat weet ik niet, maar een antwoord op wat je niet bent heb ik wel. Blijkbaar ben je geen tactisch meesterbrein, want United liet Ajax aan de bal en hoefde helemaal niet veel te lopen; zelfs niet met Donny in de ploeg voor Schone. United hield het compact en zodra Ajax op de helft van United kwam wisten ze het niet meer. Daarnaast is je punt over veel lopen onzin, want jij denkt toch niet dat Ajax die spelers harder laat lopen dan de gemiddelde Premier League club? Tevens vinden ze het niet erg om dat te doen; althans, jongens als Herrera en Fellaini lopen bijna een marathon per wedstrijd. Tot slot is dit juist goed voor het spel van Ajax. Hierdoor kan Ziyech zich volledig richten op het aanvallen; het enige wat De Jong hoeft te doen is de bal bij hem inleveren. Dan hoor je Ziyech ook na 25 wedstrijdjes niet meer zeuren dat hij 'moe' is en zal hij nog dwingender en bepalender worden met zijn aanvallende spel. Als je serieus denkt dat De Jong geen goede aankoop is, zou ik mezelf echt even in de spiegel aankijken en vragen wat er mis is met je kijk op voetbal.

29 mei 2017 om 13:22

Oke, blijkbaar kijk je niet zoveel voetbal en ik zei toch duidelijk traore in de spits. Als je veel voetbal kijkt snap je wat ik bedoel, engelse ploegen zoals man utd hebben het lastig met veel lopende spelers en met name lopende spitsen, hierdoor creëer je meer ruimte en laat je smalling en blind teveel nadenken, hierdoor pak je fellaini zijn zwakte juist aan omdat hij meer moet rennen en dat niet graag wilt. Je zet de verdediging nogmeer op stelte omdat de buitenspelers kunnen kruisen en er ruimte komt voor de backs. Ik denk dat je maar weer even meer wedstrijden moet kijken en met name analyses vanuit engeland en yt. Kun je erg veel van leren, wellicht een idee om de analyses van henry erbij te pakken

29 mei 2017 om 13:44

Als je jezelf niet kunt of wilt wapenen tegen de lange bal kun je nog zoveel beweging hebben in je voorste linie, daar kom je gewoon niet aan toe.

De grootste tactische fout was de vrijheid die Fellaini in de lucht had om steeds maar weer die lange bal met zijn hoofd neer te leggen. Als je daar een ijzersterke kopper als De Ligt of Sanchez had neergezet (misschien zelfs afwisselend voor een extra verrassingseffect) om van daaruit op het middenveld druk te zetten was je meer aan voetballen toegekomen en had je ook Mourinho vragen gesteld.

Bosz is gewoon zelf als een kleuter in de fout gegaan door zowel voor als tijdens de wedstrijd niet te kunnen anticiperen op het vraagstuk dat Mourinho zou gaan neerleggen en dus ook heeft neergelegd. Het leek wel hamertje tik waarbij Ajax bleef proberen het tijdens het seizoen ontwikkelde vierkantje door het driehoekige gaatje te timmeren dat Utd voorlegde.

29 mei 2017 om 14:08

'Als je veel voetbal kijkt snap je wat ik bedoel' 😂 Probeer je analyse te versterken met uitleg, ipv iemand aan te vallen op zijn gebrek aan kennis.

Het probleem is dat Ajax (met dit mini-teampje) zo goed presteerde door veel druk te zetten, de bal snel te veroveren en vervolgens te counteren. Mourinho heeft goed opgelet en een juiste tacktiek ingezet. Met Pogba en Fellaini konden de duels niet meer gewonnen worden, ook niet als één van de bankzitters er in hadden gestaan. Ajax kon hierdoor geen gebruik meer maken van de tegenaanval bij een bapverovering. Door Ajax ook nog eens te laten voetballen, zorgde United ervoor dat we weer een beetje het Frank De Boer voetbal te zien kregen: passen, passen en nog meer passen, zonder dreigend te worden.

Hoe wil jij die spelers dan laten lopen? Hoezo hebben we dan geen ander voetbal gezien toen Donny erin kwam en Traore in de spits stond? 'Spelers laten lopen' is geen tacktiek, maar een gevolg van een tactiek. Wat is je tacktiek?

29 mei 2017 om 14:50

@kwakzalvers

Ook met de bal aan de voet zat United er gewoon dichter op dan de vorige tegenstanders. Ik miste bij Ajax ook de poging om anders te gaan spelen, en op het middenveld onder die druk uit te komen. Maar tegelijkertijd vraag ik me af of het veel zin had gehad. Als je een tegenstander treft die jouw grootste wapen neutraliseert, dan kan je het wel anders proberen, maar is de kans op succes niet groot.

@gunnero, hulde voor je geduld. Als ik zinnen zie als "maarja wie ben ik he?", "blijkbaar ben je geen tactisch meesterbrein" en "ik denk dat je maar weer even meer wedstrijden moet kijken en met name analyses vanuit engeland en yt. Kun je erg veel van leren" dan zijn er mensen aan het woord die toch volledig overtuigd zijn van hun eigen gelijk. Heeft niet zoveel zin dan.

29 mei 2017 om 16:16

Hey als je even voor de grap op YouTube
Mourinho tactics ajax opzoekt..
Ik heb echt met grote ogen zitten kijken hoe simpel maar mega effectief het was..
Een Nigel de Jong erbij zou die tactiek al een ander effect laten hebben..
Daarbij komt nog de ervaring die hij in eredivisie wedstrijden zou meebrengen..
Halen die man!

Als nummer 6 lijkt dit me een goede toevoeging. Je hebt echter wel al Schone en van de Beek op die positie. Schone zou zich dan kunnen richten op een andere positie of als ideale 12e man kunnen fungeren. Enige punt is dat Bosz graag met een 6 speelt die goed is in balbezit, weet niet of Nigel aan zijn eisen voldoet.

Ben benieuwd of hij voor dat salaris naar Amsterdam wilt komen. Hij zal toch wel bij de best verdienende spelers willen zitten met zijn status lijkt me. Plafond ligt als ik het goed heb rond de 1 mln. Dat zit daar dan toch wel een stukje vanaf.

29 mei 2017 om 13:10

8 ton is momenteel wat de beste spelers bij Ajax verdienen, en daar komen nog eventuele bonussen bovenop

29 mei 2017 om 13:18

Is er niemand die meer verdiend dan 800.000 op jaarbasis? Ik mag hopen dat je dan over bruto bedragen praat, want ik kan niet geloven dat iemand als Klaassen voor een appel en een ei - dat is de 400.000 netto die je overhoud toch wel vergeleken met wat je kan verdienen op zijn leeftijd en met zijn ervaring in de voetballerij - speelt bij Ajax in de Eredivisie. Heb je een bron van dit? Anders zou dit namelijk betekenen dat Kuyt ruim 1,5 keer zoveel verdient als de best betaalde Ajax speler en dat de topverdiener bij PSV zo'n twee keer zoveel verdient.

29 mei 2017 om 13:44

Dolberg zou volgens Deense media met zijn nieuwe contract naar verluidt 1 miljoen euro verdienen bruto per jaar (tevens salarisplafond bij Ajax), Klaassen een dikke 6 ton. Vergelijk De Jong bij PSV ongeveer 1,4 miljoen.

29 mei 2017 om 14:55

Klaassen 6 ton lijkt me een beetje weinig. Heeft zijn contract meerdere keren verlengt dus ik vermoed toch ook wel dat ie aan de max zit

29 mei 2017 om 15:07

Het salarisplafond bij Ajax is 1 miljoen. Dat is alleen salaris. Daar kunnen nog prestatiebonussen bij komen. Ga er bijvoorbeeld maar vanuit dat Klaassen in totaal wel tussen de 1.5 en 2 miljoen verdiend als de bonussen geactiveerd worden.

29 mei 2017 om 15:22

Klaassen is momenteel grootverdiener met 8 ton weet niet of dat bruto of netto is, Ik ga er van uit netto.

29 mei 2017 om 15:26

Klopt niet. Klaassen heeft het max met ongeveer 1m bruto, wanneer je alles ervan af trekt komt het idd ongeveer aan 600k. Ajax betaald idd minder als psv en bijvoorbeeld anderlecht aan lonen.

29 mei 2017 om 15:26

goed gezien Arwinos , er wordt in NL echt ook wel betaald aan de topspelers , Zyech bijv verdiende bij Twente al een salaris van zo 7,5 ton dus die zal niet voor minder zijn gekomen en met zijn opties in buitenland echt nu wel boven het mij zitten. De Jong prima speler voor Ajax en die mag dan best boven het miljoen verdienen

Wel een type speler die we missen in de selectie, Schone begint nu toch wat minder te worden en Donny zal Klaassen vervangen dus een routinier voor de CVM is zeker welkom, Frenkie zal er nog niet klaar voor zijn om het hele seizoen basis te spelen maar zal ook met de komst van de Jong genoeg minuten maken

29 mei 2017 om 13:13

Offtopic: wat is dat toch rond Schone? Tot een paar maanden geleden riepen velen hier dat Schone de missing link was in het spel van Ajax en dat hij zo snel mogelijk contractverlenging moest krijgen. Nu, na een paar wat mindere wedstrijden, kom ik hier wel erg vaak de opmerking tegen dat hij minder is, te langzaam is, niet goed genoeg is, genoegen moet nemen met de bank etc etc.

29 mei 2017 om 13:38

In Nederland is het een bruikbare speler. Over de grenzen hebben we de laatste 5 Europese duels gezien dat hij toch handelings snelheid te kort komt

29 mei 2017 om 13:38

Schöne is een prima controleur in de wedstrijden waarin Ajax de overhand heeft en het spel zich hoofdzakelijk op de helft van de tegenstander afspeelt. In dat soort wedstrijden heeft hij ruimte en is het een prima aanspeelpunt. Het valt me echter al een tijdje op dat Schöne kwetsbaar is als hij onder druk komt te staan. Je ziet dat hij dan regelmatig een actie teveel probeert te maken en daardoor onnodig balverlies lijdt of een slordige pass geeft.

29 mei 2017 om 13:40

Komt omdat Ajax tegenstanders van een hoger niveau tegen kwam. Schone is ideaal voor de Eredivisie (ook tegen Feyenoord een PSV) maar als je uit tegen Schalke en Lyon een wedstrijd over de streep moet trekken of wanneer hij tegen een Felleini moet spelen wordt hij overlopen.

29 mei 2017 om 13:41

In de eredivisie was dat ook deels waar, maar tegen Lyon en Schalke zag je dat hij het tempo niet aankan in dat soort wedstrijden, en het is een ideale 12de man.

29 mei 2017 om 14:56

Schone heeft eerder een periode gehad dat hij een ideale bankzitter was. Daar is hij toen overheen gekomen, en dat was knap. Nu dreigt hetzelfde te gaan gebeuren. Ik begrijp het wel, hij was tegen de grotere tegenstanders geen moment van toegevoegde waarde. Als je dan als club ambities hebt, dan moet je verder gaan kijken. Op dit moment heb je een keeper, de twee centrale verdedigers, twee middenvelders, en (in mijn ogen) een aanvaller die echt onomstreden zijn voor het niveau dat je nastreeft. De andere posities, waaronder die van Schone, ga je dus op zoek naar verbeteringen van je eerste elftal. En of dat nou Donny is, of Frenkie, of Nigel, je wil in elk geval iemand die een hoger plafond kan halen dan Schone.

En trouwens, al die onomstreden spelers zouden weg kunnen gaan. Dan moet je sowieso vervangers hebben. Voor zowel Ziyech als Klaassen lijken er al concrete kopers op de loer te liggen.

Dit zou een hele goede zet zijn van Ajax. De Jong is nog steeds een zeer goede speler en voor Eredivisie begrippen voor iedere ploeg een topper. Brengt naast zijn kwaliteiten ook nog eens de nodige mentaliteit (lees: vervanger van Klaassen op dit gebied?) en ervaring met zich mee. Met De Jong op '6' en daarvoor Ziyech en Nouri / Van de Beek / F. de Jong staat er een uitgebalanceerd middenveld. Tevens zal Ziyech weer wat minder meters kunnen maken met een stofzuiger als Nigel achter hem. Ik ben hier niet blij mee als Feyenoorder in ieder geval.

Jaaa!!

Welkom terug Nigel, jouw spirit en kracht kunnen we heel goed gebruiken!

Zou wel jammer zijn voor Schone en misschien ook voor van der Beek

Misschien geen vaste basisspeler?

29 mei 2017 om 13:32

Als je hem goed gebruikt is dit een aanwinst voor elke club in de eredivisie. En op elke positie een extra man is niet verkeerd als je de KNVB beker hebt en in Europa speelt naast de eredivisie.

29 mei 2017 om 14:57

Nigel ipv Schone, Vd Beek in plaats van Klaassen. Niets aan de hand wat mij betreft.

Naja.. het geld is er... En Schone is niet alles... En mocht Klaassen vertekken dan kan dit de nieuwe leider worden.. En mocht Ziyech dan ook nog vertrekken dan is Honda nog een optie om te proberen.. Alleen weet ik niet of dat met salaris zou werken... Maar wat zou je dan een team kunnen maken..

Onana
Tete/Veltman de Ligt Sanchez Viergever
v.d.Beek/f. De Jong n.de jong Honda
Neres Dolberg Younes

Gala huurt hem voor 2 jaar.

29 mei 2017 om 13:40

Van wie dan wel? Hij is transfervrij naar Turkije vertrokken.

29 mei 2017 om 13:42

Wat Gulio al aan geeft, in zo ver ik weet is hij transfervrij vertrokken hoor?

Jaaa doen Ajax! Dit is een type speler die ontbreekt in de selectie, en die van grote waarde kan zijn zowel op het veld als in de kleedkamer.

Kan bij Ajax maar rekenen op 3 tot 6 ton, het salarisplafond ligt toch veel hoger?

Ik weet het niet, de laatste wedstrijden van de Jong in oranje staan me nog bij, hij kon het niet belopen en kwam veel te veel aan de bal, wat niet zijn kracht is. Dus ik weet niet of ik er gelukkig mee ga zijn als die terugkeert.

29 mei 2017 om 14:21

Dat hij teveel aan de bal komt lijkt me een fout van de trainer. Je moet zijn rol beperken tot sloper, dan is hij effectief. Ik zie Bosz echter niet zo snel met een sloper op het middenveld spelen. Ik snap deze aankoop dan ook totaal niet.

29 mei 2017 om 15:33

Precies, als een nr 6 bij Ajax al een de Jong moet zijn, lijkt Frenkie me eerder de aangewezen persoon.

Hij gaat toch niet voor 3 tot 6 ton terug komen terwijl hij daar 2,5 mil. Verdient.

29 mei 2017 om 13:26

Misschien krijgt hij wel een miljoen aan tekengeld. Trekt het wel weer wat recht.

Ik zou zelf eigenlijk Anita wel graag terug willen zien. Ik denk dat die ook de nodige routine brengt maar iets beter in het voetbal beeld van Bosz past.

29 mei 2017 om 13:46

Anita zou ik ook graag terug zien bij Ajax. Zijn contract loopt deze zomer af, dus dat schept misschien mogelijkheden. Met Anita heb je een speler die voetbal in de ploeg brengt en ook nog eens een echt bijtertje is. Is ook pas 28 jaar, kent het Ajax spelletje en is ondertussen behoorlijk ervaren.

29 mei 2017 om 15:27

28 jaar en zal DUS waarschijnlijk niet terug willen naar Nederland maar lekker in buitenland willen blijven : avontuur en geld is wat deze jongens zoeken en daar moet je dus niet voor in Nederland zijn

29 mei 2017 om 15:39

De kans is met dat soort jongens altijd groot dat ze toch nog een tijdje in het buitenland willen blijven. Ik acht Anita ook nog altijd goed genoeg voor minimaal een PL club. Maar wie weet, misschien staat hij wel open voor een tussen seizoen bij Ajax, net als Babel toentertijd. Niet geschoten is altijd mis.

Ik ben geen Ajax fan maar wat zou ik het mooi vinden hem weer te zien voetballen op de Nederlandse velden. Ik vind het ook gewoon waardeloos dat hij zo weinig is op geroepen voor het Nederlands elftal afgelopen jaren! In mijn ogen hadden we hem heel goed kunnen gebruiken maar je bent fan van hem of niet en dit is een speler die in mijn ogen word ondergewaardeerd. Maar wel wachten af ik gun het jullie en mooi dat hij weer bij zijn oude club de kans krijgt om te spelen.

Lijkt me stug.

Nigel de Jong is al een jaar of twee volledig uit de gratie geraakt en dat is niet ten onrechte. Bovendien heeft Ajax als niemand vertrekt geen enkele behoefte aan nog een middenvelder. Voor de positie van controleur hebben we Van de Beek, Schone en Frenkie de Jong. Als Klaassen vertrekt heb je eerder een ander type middenvelder nodig met het spel dat Bosz wil spelen. Enkel als Schone zou vertrekken kan hij een goede toevoeging zijn voor in de breedte van de selectie, maar dan kun je jezelf afvragen of zijn salaris daarvoor niet te hoog is. We hebben met Heitinga en Westermann gezien dat we niet te veel hoeven verwachten van uit de gratie geraakte voetballers.

29 mei 2017 om 13:45

Ik denk er eigenlijk hetzelfde over als jou. Maar toch Nigel de Jong twee jaartjes in moeilijke wedstrijden de strijd aan zien gaan is toch ook niet verkeert?

29 mei 2017 om 15:28

De strijd aan zien gaan...

Ik vind dat altijd zo'n vage reden. Alsof een Van de Beek niet de strijd aan kan gaan. Je kunt best een breker halen, maar dan moet hij nog goed genoeg zijn om ook in het voetbal dat Ajax wil spelen mee te komen. Ik heb bij Nigel de Jong ernstige twijfels of hij dat nog kan. Gezien het feit dat we genoeg middenvelders hebben is het dus een overbodige gok die wel veel aan salaris kost. Laatste twee keer liep dat niet zoals door Ajax gehoopt met Heitinga en Westermann.

29 mei 2017 om 15:00

Volgens mij wil je als Ajax juist de optie hebben om op een andere manier te spelen, en die optie haal je binnen met Nigel. Als je alleen redeneert vanuit de huidige spelwijze, dan beperk je jezelf onnodig.

En de kans dat er geen middenvelders vertrekken lijkt me erg klein.

Tot slot: het klopt dat Heitinga en Westermann waardeloze aankopen waren. Maar dat zegt niets over Nigel, al die spelers moeten op hun eigen kwaliteiten en conditie beoordeeld worden. Van der Vaart hoef ik sowieso niet terug, maar als Nigel fit is, heb ik hem er graag bij.

29 mei 2017 om 15:33

@ Edo

Ander type voetbal betekent niet een middenvelder halen die 'over-the-hill' is, duur is qua salaris en weinig gespeeld heeft de afgelopen 1,5 jaar.

Ander type voetbal zit hem vooral in de aanval en de mogelijkheid om wat opportunistischer te gaan spelen. We hebben dan voorin wat meer mogelijkheden nodig. Buiten Dolberg is er niemand die een bal vast kan houden in de aanval, een goede aanvaller erbij is dus belangrijker om een ander type voetbal te kunnen spelen als het niet loopt.

De enige middenvelder die ik zie vertrekken is Klaassen, daarvoor zou je een andere middenvelder terug kunnen halen, maar dat moet dan wel een vergelijkbaar type als Klaassen zijn. Met De Jong zou je dan een stap terug doen en we willen juist vooruit.

29 mei 2017 om 15:42

Het gaat mij wel degelijk om deze positie. Jij noemt Schone, Frenkie en Vd Beek als controleurs. Maar die kunnen niet hetzelfde als Nigel. Dat hebben we gezien in de uitwedstrijden tegen Lyon en Schalke. Die wedstrijden moet je gedisciplineerd uitspelen, in plaats van het verschil beperkt proberen te houden tot 2 of 3 goals. En dat kan Ajax nu niet. Met Nigel zou dat wel kunnen.

Als hij over the hill is, dan moet je het inderdaad niet doen. Maar dat is een geheel ander argument. Je zou in mijn ogen sowieso moeten overwegen om een speler te halen die zo'n wedstrijd gewoon onder controle kan houden. Als Nigel niet meer goed genoeg is, dan een ander met soortgelijke kwaliteiten.

29 mei 2017 om 18:01

@ Edo

Dat ben ik niet met je eens. Nigel de Jong gaat geen verschil maken als je die had opgesteld tegen Schalke en Lyon, je bent alleen zeker dat je er nog een gele kaart bij hebt.

Wat Ajax tegen Schalke en Lyon liet zien in de uitwedstrijden is inherent aan de speelwijze van Bosz. Dat maakt het leuk, maar het is af en toe naief. Om dat aan te passen zul je je speelwijze moeten veranderen door met name je backs achterin te houden en voorin een of meer aanspeel(rust)punten te hebben, niet door een breker te halen en die er neer te zetten en dan denken dat het is opgelost. Ik vind Van de Beek overigens een heel ander type dan Schone en Frenkie de Jong.

30 mei 2017 om 11:19

Tussenoplossing: een breker EN de backs achterin houden!

Mail jij het aan Bosz, of doe ik het?

Ik denk overigens niet dat Nigel naar Ajax komt, maar het filosoferen blijft leuk.

Verkeerde positie om routine bij te krijgen. Op de nummer 6 positie heb je Schöne en het talent Frankie de Jong, als je Nigel de Jong aantrekt gaat het ten koste van de ontwikkeling van Frenkie.

Als ik overmars was zou ik eerst kijken welke spelers er eventueel gaan vertrekken om deze vervolgens met ervaring in te vullen

Prima aanwinst. Brengt agressie, Ervaring en is een jongen van de club. Zou het mits het goedkoop kan zeker overwegen

Lijkt mij een goede aanwinst voor Ajax, maar laat dan Frenkie de Jong verhuren aan een Vitesse of Twente.

Ideale speler voor Ajax, maar vraag me af of hij zo fors wil inleveren voor een plaats op de bank (waarschijnlijk). Wordt ongetwijfeld vervolgd..

Ik denk dat Ajax wel meer gaat betalen, 1 miljoen zo

Zal een prima versterking zijn voor op de 6 positie of misschien zelfs wel voor rechtsback als tete of veltman vetrekt, daar heeft hij ook gespeeld bij zijn begin jaren bij ajax

Die gaat echt niet 2 miljoen inleveren.

29 mei 2017 om 13:41

Is ook niet nodig, als Ajax hem bijvoorbeeld 2 miljoen aan tekengeld geeft, is dat probleem ook meteen uit de wereld.

29 mei 2017 om 15:13

Dus nigel wel zo'n salaris geven en jongens als klaassen mocht ie blijven gaan daar nooit mee akkoord.

29 mei 2017 om 15:30

Die hebben vrij weinig te willen, De Jong is een doorgewinterde prof die zich overal al bewezen heeft, die komt niet voor een appel en een ei terug naar Nederland, en dat recht heeft hij dan ook.

29 mei 2017 om 17:12

Die hebben weinig te willen? Die jongens hebben een Europese finale gehaald dus die hebben alles te willen. Om de jong die 33 wordt de best betaalde speler te maken gaat er bij een aantal in de selectie niet in hoor. Mocht je willen dat er geen onenigheid ontstaat in de groep moet je dat ook niet doen. De Jong heeft de laatste jaren nou niet echt laten zien dat ie nog zoveel kan brengen niet in LA en ook niet bij gala. Kun je misschien zeggen dat ie bij gala wel gespeeld heeft maar als je de bank bekijkt bij gala is dat niet meer dan logisch en zeker omdat Olde riekerink hem gehaald heeft. Hij zal bij ajax als een rol krijgen die meer het sturen en begeleiden van die jongens zal zijn dus zal hij aardig wat in moeten leveren of lekker daar blijven.

29 mei 2017 om 17:14

Die 2 miljoen is per jaar he. Ajax wil hem een 2 jarig contract geven.

29 mei 2017 om 19:28

Wie denk jij dat daar moeite mee gaat hebben dan, Ieb? Ook denk ik niet dat spelers heel veel recht hebben om te zeuren. Natuurlijk hebben zij een geweldige prestatie geleverd door de EL finale te bereiken, maar Nigel de Jong heeft veel meer bereikt dan elke speler die nu bij Ajax speelt. Hij heeft met Oranje de WK-finale gespeeld in 2010 en de halve finale in 2014. Daarnaast heeft hij bij Europese topclubs gespeeld zoals Manchester City en AC Milan. Hij heeft in mijn ogen zeker recht op een goed salaris.

Daarnaast, wat grasveld7 zegt is niet dat Ajax Nigel de Jong 2 miljoen per jaar moet geven, maar extra tekengeld. Ik denk dat Nigel best wel wat wilt inleveren om Europees voetbal te spelen met Ajax. Nou is het de vraag hoeveel Nigel de Jong om Ajax geeft. Persoonlijk denk ik dat Ajax aan een salaris tussen de 800.000 en 1.200.000 denkt.

29 mei 2017 om 21:34

2010 heb je t over he ! Is alweer 7 jaar geleden. 2014 heeft ie niks toegevoegd behalve een extra wissel gekost door z'n blessure waar die mee rond liep. Europese topclubs ?? Hij is niet voor niets weggegaan bij Milan! Geen basisplaats meer geen nieuw contract toen naar LA. Als jij iemand de grootste verdiener wilt maken op basis van het WK2010 dan ben ik blij dat jij het bij Ajax niet voor het zeggen hebt. En ik reageer alleen op het feit waar in het artikel staat dat ie rond de 6ton gaat krijgen. Dan gaat ie niet komen zoals ik al zei iets inleveren prima maar geen 4 miljoen aan salaris tegen 6 ton bij ajax

29 mei 2017 om 21:49

Gebruik dat tekengeld dan om de contracten van een davy sanchez ziyech en dolberg op te waarderen om ze nog een jaar te houden. is nog een investering die je terug krijgt.

Oh... Kan Nigel rechtsback/linksback spelen? Want daar hebben we versterking nodig. Op het middenveld zitten we aardig goed. Zelfs als Klaassen weg gaat zitten we goed op het middenveld. Donny kan de plek van Davy overnemen. Nouri en Frenkie de Jong moeten meer minuten gaan maken in Ajax 1. Denk niet dat Nigel zit te wachten om op de bank te zitten bij Ajax.

29 mei 2017 om 19:31

Als Klaassen weggaat heeft Ajax maar vijf middenvelders en dat vind ik wat weinig voor een topclub. Daarnaast zou ik Frenkie de Jong en Van de Beek laten vechten om de plek van Klaassen en dan Nigel de Jong laten concurreren met Schone. Ik denk zelfs dat Nigel die strijd nog makkelijk wint. Nou ben ik wel benieuwd of hij van 2.5 miljoen na een salaris onder de 1 miljoen wilt gaan.

heb toch mijn twijfels bij deze evt aankoop.

aan de ene kant haal je een ervaren rot die het vuile werk op gaat knappen op t middenveld. aan de andere kant heb je een hele mooi lichting die eraan komt.

ik denk dat klaassn gaat vertrekken. dan houdt je op het middenveld ziyech, schone, vd beek, frenkie en nouri over. vd beek/ frenkie gaan langzamerhand schone vervangen en dan op de positie van klaassen en ziyech kan je rouleren met ziyech, vd beek en nouri ( aangezien ik niet weet of bosz liever met vd beek op schone zijn plek speelt of met frenkie ).

met de jong haal je wel een bak ervaring binnen de selectie maar zit je wel weer met een redelijk middenveld probleem. zijn er 3 spelers voor de positie van schone. en 3 voor de andere posities. ( 4 al tel je vd beek, frenkie, ziyech en nouri en dan de jong en schone voor de andere positie. ). 6 spelers voor 3 posities met de competitie, beker en europees klinkt eigenlijk heel goed.

el ahmadi heeft bij feyenoord laten zien wat een ervaren middenvelder nog kan toevoegen. de jong is niet vies van een duel en kan prima als mentor fungeren buiten het veld.

De hoogtepunten van Babel en een filmpje met enkel een overtreding van de Jong.... Ik heb mijn portie stierenpoep weer binnen voor vandaag.

Geweldige bangmaker in je defensie is nooit weg lijkt mij.

Kijk, voor zo'n speler moet je nu alles uit de kast halen om hem naar Ajax te halen. Gewoon een enorme tekenbonus geven. Hij is goud waard voor die jonge jongens, zeker gezien zijn positie in het veld. Voor de rest moet je ook geen oude/ervaren spelers gaan halen, geen Huntelaar of iets dergelijks.

Eerlijk is eerlijk; ik ben hem wel een beetje uit het zicht geraakt de laatste 2 jaar. Edgar Davids was ook geen schim meer van de vroegere speler toen hij terugkwam naar Ajax.

Als hij er mee kan leven soms op de bank te moeten zitten zou ik zijn komst alleen maar toejuichen. Een echte Amsterdammer met veel ervaring. En voor Ajax is hij voetballend ook goed genoeg. Mensen die de Jong nog kennen vanuit zijn jongere jaren weten dat hij meer kan dan schoppen. Alleen heeft hij destijds zijn spel aangepast, omdat hij anders nooit een hoger niveau had gehaald.


En de vergelijking met Heitinga gaat voor mij niet op. Echt onbegrijpelijk dat ze hem destijds hebben aangetrokken. Bij het normaal lopen zie je al dat er iets goed mis is met 1 van zijn knieën. Zijn wendbaarheid en snelheid was gewoon volledig verdwenen.

Dat Ajax een routinier nodig heb ben ik het mee eens maar, hoewel ik enkele jaren geleden nog fan was van een Die-Hard als de Jong, betwijfel ik of hij de juiste persoon is.
De Jong is al een paar jaar niets meer, ook in Turkije niet veel laten zien.
Ik dacht zelf aan Sneijder, die topfit is en nog wel 2 seizoenen van absolute meerwaarde kan zijn voor Ajax en de jonkies op het middenveld.

Misschien dat Sneijder 1e keus was maar bedankt heeft waardoor Ajax bij de Jong is uitgekomen.

Wie verzint die bedragen. Deze man krijgt gewoon een salaris van 1.2 miljoen euro daar hoor in Amsterdam 3 tot 6 tot dan gaat die nog liever voor 6 miljoen euro per jaar naar China lijkt me.

29 mei 2017 om 15:19

Wellicht dat ze denken aan het netto bedrag? Volgens mij wordt daar in Turkije namelijk wel vaker melding van gemaakt in plaats van het bruto bedrag. Dan is 3 ton natuurlijk nog steeds niet correct maar zal 6 er niet veel van afliggen.

Deze man kan ajax zeker goed gebruiken, is zeker nog een paar jaar bekwaam genoeg om het niveau van ajax op te tillen. Echter gaat dit wel ten kosten van de talentvolle middenvelders die we nu hebben lopen...

Maar als je van 2.5 mil naar 600-800k gaat per jaar lijkt het mij onwaarschijnlijk dat hij hier ja op zal zeggen.

Ik juich het zeker van harte toe!

29 mei 2017 om 14:33

Beetje tekengeld, transfersom van 2 miljoen en salaris van 6 - 8 ton lijkt me genoeg

Misschien in plaats van tekengeld premies per gespeelde wedstrijd? Daar zal Nigel wat minder in zien denk ik

Ik zie hem graag komen! Betere gok dan Westermann

Wat mij betreft een prima versterking, al moet hij dan wel genoegen willen nemen als roulatie speler. Een ervaren verdedigende middenvelder is wel iets wat we kunnen gebruiken, al is het middenveld nog steeds overbezet.

Klaassen zal toch wel vertrekken, Schöne lijkt over de top. Verder zou een verhuur voor Frenkie de Jong en Nouri wel logisch zijn.

Zou een heel mooie aankoop zijn. Als hij niet meer op het middenveld kan spelen, is er nog altijd plaats voor op rechtsback wat hij ook een heel mooie positie vindt haha.

Zou heerlijke aanwinst zijn!

Waarschijnlijk is het een broodje aap verhaal met deen bron die het meldt. Daarnaast van 2.5 miljoen naar circa 4.5 ton. Ben benieuwd hoe groot de clubliefde is??

Zou het niet een beter plan zijn om Sneijder erbij te halen ipv de Jong? Sneijder voegt sowieso wat toe en als er iemand een goede mentaliteit heeft dan is het Wesley wel. Bovendien is het een echte leider. De posities op het middenveld zijn goed bezet maar Sneijder kun je er altijd bij gebruiken natuurlijk.

29 mei 2017 om 14:49

Die gaat gegarandeerd niet vertrekken uit Turkije en zowel, dan hoogstwaarschijnlijk voor Usa.
Dat omdat het dan waarschijnlijk de beurt van vrouwlief is om carriere te maken.

29 mei 2017 om 14:53

Qua mentaliteit denk ik niet dat het veel uitmaakt. Beiden zijn op en top professional en hebben alles wel zo'n beetje gezien en meegemaakt. Sneijder is wederom een technische, behendige middenvelder. Ik zou het fijn vinden om af en toe ook weer eens een "breker" te zien. In de wedstrijden tegen, met alle respect, Willem 2, Heracles, Roda etc. kun je Nigel prima op de bank laten zitten. Maar juist tegen Feyenoord en PSV is zo'n speler met ervaring onwijs handig.

Ik zal de wedstrijd van Ajax tegen PSV 2 jaar geleden (dacht ik) nooit vergeten. Met Poulsen die na 15 seconden gelijk even vol er bovenop klapte. Ajax won die wedstrijd. Nou wil ik niet zeggen dat alles door die tackle kwam, maar het zet wel de toon.

Als het lukt zou het een mooie speler zijn om er (weer) bij te hebben!

29 mei 2017 om 16:07

Je hebt gelijk. Misschien hebben jullie meer zo'n type speler nodig. Zou in ieder geval een topversterking zijn. Goed bezig daar in Amsterdam.

Ja en Ajax denkt dat hij gaat komen voor 1/2 per jaar dan moeten ze hem meteen opnemen in pshychische kliniek. Hij beurt daar het 5 voudige beter klimaat enzo enzo. Wat krijgt hij terug nou kijk naar psv met cocu goed gegaan en bij van Bommel mis gegaan door scheidsrechters die speciaal op hem letten en kaarten gaven , dit senario is bij de Jong nu ook meer het geval dus die gzat nooit komen .

Voetballend vermogen is er meer dan voldoende aanwezig bij Ajax maar iemand die fysiek de strijd aan durft te gaan met ruime internationale ervaring niet. Daarom is dat aanbod aan Nigel zo gek nog niet. Ajax moet er wel voor zorgen dat we niet te veel de Jongs op het middenveld krijgen, dat is te verwarrend.

Als harde werker en breker op het middenveld zal hij vast in bepaalde wedstrijden zeer nuttig zijn. Zo lang hij ook genoegen kan nemen met minder salaris en een plaats op de bank zo nu en dan, dan lijkt het mij een prima transfer.

Wat mij betreft meer dan welkom. Bosz heeft het eerste jaar bij Ajax moeten zoeken, het 2e jaar kan hij bouwen. Met de jong in het elftal kan hij prima bouwen aangezien Klaassen, naar alle waarschijnlijkheid, op het middenveld zal verdwijnen. Iemand met zoveel ervaring is op 32 jarige leeftijd nog zeker niet afgeschreven..

Opzich Ok nieuws, niet verkeerd om ervaren oud spelers terug te halen! Echter voor deze positie zou ik vurnon Anita halen, volgens mij hebben we nog nooit een pot verloren met hem op de vm positie! Ideale 6 voor het huidige Ajax!

Een harde speler als de jong heeft weinig in de eredivisie te zoeken. Ik hou van een type de jong maar met de scheidsrechters en regels in de eredivisie wordt dat een record rode kaarten voor Nigel, zit hij daar op te wachten?

Laat Nigel maar komen, Klaassen en Hakim er voor, Davidson en Matijs achter hem.. en het staat als een huis.
Nigel brengt Gif (risico op kaarten) Italiaans gochme en bakken met ervaring waar vooral Frenkie, Appie, en Donnie van kunnen leren.

Persoonlijk denk ik dat Nigel wel wilt en dan hij en Marc er contractueel wel uit gaan komen.
(ben voorbaarig) Welkom terug thuis!

Haal Sneijder dan ook maar terug. Huntelaar erbij en je bent klaar voor de CL finale.

Ik zeg doen!! Een Rijkaard rol zal hij dan krijgen. Zeker Europees heb je gewoon heel veel aan hem.

Lijkt me een hele nuttige toevoeging. Voor het geld is vast een oplossing te vinden, dat zal gee struikelblok vormen. Zal Frenkie de Jong dan met Frenkie op z'n rug spelen?

Persoonlijk zou ik een terugkeer van Nigel de Jong echt wel toejuichen. In mijn ogen kan hij dan een soort rol zoals Christian Poulsen en Frank Rijkaard dat deden, op zich nemen. Die kwamen ook bij Ajax, speelden vrij veel wedstrijden en waren vrij belangrijk voor de jongere spelers.

De Jong heeft natuurlijk genoeg ervaring opgebouwd bij Hamburger SV, Manchester City, AC Milan, LA Galaxy en nu bij Galatasaray en 32 is ook een mooie leeftijd om terug te keren, want als het goed is kan hij zeker nog meerdere jaren mee en dan zeker bij Ajax in de Eredivisie en ook Europees kan hij van grote waarde zijn, met zijn ervaring.

Ook komt er dan met de Jong dus een soort leiderstype binnen, iemand die voetballend vrij goed is en verdedigend ook erg sterk. Verder is de Jong natuurlijk iemand die niet bang is om een fysieke duel aan te gaan en van Klaassen verwacht ik eigenlijk dat hij deze zomer vertrekt, ondanks dat ik hoop dat Klaassen nog 1 seizoen bij Ajax blijft en persoonlijk zou ik dan op het middenveld met van de Beek, Nigel de Jong en Ziyech spelen en dus regelmatig rouleren en dus ook spelers als Frenkie de Jong, Nouri, Schone en Eiting kansen geven, want je hebt ook een brede selectie nodig en dat hebben we bij Ajax denk ik ook wel een beetje kunnen zien dit zijn.

Zie opstelling: ik ga er vanuit dat Klaassen vertrekt en ook van Veltman verwacht ik dat hij vertrekt. Ik hoop dat Tete alsnog zal verlengen en ik Sinkgraven doet het beetje bij beetje steeds beter als back, maar toch heb ik daar liever Riedewald (of Viergever als de Ligt centraal speelt).

Van de Beek staat in mijn opstelling als rechtshalf opgesteld en Nigel de Jong centraal, maar ik zou er in de praktijk ervoor zorgen om te proberen om Ziyech dan in het as van de veld, dus centraal te krijgen, zodat de Jong en van de Beek soort van 'in dienst van Ziyech' spelen, maar natuurlijk moeten de Jong en van de Beek ook niet alleen in dienst van Ziyech spelen, maar ook gewoon hun eigen ding doen.

En in de aanval zou ik met Younes vanaf rechts spelen. Vanaf links maakt hij 90 van de 100x toch dezelfde actie: telkens naar binnen, naar z'n rechterbeen toe. Als hij vanaf rechts speelt, zal er ook meer variatie in z'n spel zitten en waarschijnlijk zal Dolberg dan ook wat meer voorzetten vanaf de zijkant ontvangen.

Onana
Tete
Sanchez
Viergever
Riedewald
vd.Beek
N. de Jong
Ziyech
Younes/Neres
Dolberg
Kluivert/Ner

Mocht hij veel salaris in willen leveren dan is dit niet zo'n hele slechte aankoop. Maar ik mag toch hopen dat we niet Nigel de Jong gaan halen omdat we in 1 wedstrijd kansloos waren. Plus dat ik De jong op dit moment niet als basisspeler bij ajax zie. Mochten er meerdere van het middenveld weggaan dan kan er eventueel ruimte ontstaan, maar ik denk dat hij zich moet gaan schikken in een rol als back-up

Ik zie hem nog niet helemaal passen. Maar misschien heeft Bosz iets in z'n achterhoofd? Wel een speler met ballen en voor de duivel niet bang. Geld is probleem niet. Hij is allang binnen. Mooie afsluiting.

Liever zie ik dan Huntelaar terugkeren. Bij de Jong denk ik meteen aan geel en vooral veel rode kaarten en dat hij het huidige goede spel van Ajax dwarsboomt ofzo.

Ervaring ja, handelingssnelheid nee. Dit is geen aanwinst waar Ajax mee vooruitkomt.

Lijkt me een prima aanwinst. Allereerst voor het middenveld, waar hij met Ziyech en hopelijk Sneijder een middenveld mee kan vormen. Donny van der Beek en Frenkie de Jong lijken me nog iets te broos om een seizoen met evt. Champions League-voetbal mee overeind te blijven. En mocht Sanchez weggaan, dan vind ik De Jong ook een erg aantrekkelijke optie om met De Ligt het verdedigingsblok te vormen. Die plek is hem niet vreemd, speelde hij vroeger bij Ajax ook. Jammer dat dit nooit serieus is overwogen in Oranje, want op De Jong kun je altijd en overal wel bouwen. In Ajax' speelwijze zou hij prima een inschuivende voorstopper kunnen zijn zoals Davids en Rijkaard die rol vroeger ook veelvuldig op zich namen.

Tsjah, hakt toch wel erg in Nouri/Frenkie z'n speeltijd. 32jarige breker van mij hoeft het niet.

Lijkt me prima. Klaassen verdient zijn transfer, €30mln voor vragen. Nigel voor terughalen. Schone wordt dan ook overbodig, wellicht iets voor Heerenveen. Riedewald zal wel weg willen, Tete ook, voor beide €10mln ieder vragen, beetje weinig, gezien de potentie, naar hebben afgelopen jaar niet veel gespeeld. Dan heb je €50mln in de pocket. Viergever linksback met Sinkgraven erachter. Een goede tweede rechtsback achter Veltman kopen, Nigel dus en een ervaren spits, Huntelaar. Wellicht nog een goede talentvolle centrale verdediger kopen, wellicht twee, als back-up voor Sanchez en de Ligt.

30 mei 2017 om 00:06

Onana
Veltman-Sanchez-de Ligt-Viergever
Nigel de Jong
van de Beek-Ziyech
Neres-Huntelaar-Younes
Reserves met veel speeltijd:
Dolberg, Kluivert, Frenkie, Nouri, Sinkgraven (rouleren met deze jongens)
Overig: aankoop rechtsback, aankoop centrale verdediger, Cerny, aankoop keeper, de rest uit JA.

Hij zou wel gek zijn voor dat salaris verschil er zullen vast betere aanbiedingen komen.

Ja hoor baardgrasmus dat ligt ook echt alleen aan de jong. De Jong heeft meer bereikt dan el ahmadi en is zoiezo beter.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren