Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Antony maakt de winnende voor Man United en schakelt Barcelona uit

Laatste update:

Manchester United heeft zich donderdagavond geplaatst voor de achtste finale van de Europa League. Op Old Trafford had het team van manager Erik ten Hag aan een 2-1 overwinning genoeg om Barcelona na het 2-2 gelijkspel in het Spotify Camp Nou te verslaan. Invaller Antony maakte de winnende treffer namens Manchester United, terwijl Fred de openingstreffer van Robert Lewandowski onschadelijk maakte.

Ten Hag zette Wout Weghorst opnieuw in de basis op de nummer 10-positie om het middenveld van Barcelona te ontregelen, terwijl Lisandro Martínez de plek van Tyrell Malacia overnam in het elftal. Luke Shaw verhuisde daardoor naar de linksbackpositie. Frenkie de Jong verscheen op zijn beurt aan de overzijde als basisspeler aan de aftrap. Xavi zorgde voorin voor de grootste verrassing. Op papier stond Sergi Roberto geposteerd op de linksbuitenpositie, maar in de praktijk liet hij zich terugzakken om op de flank ruimte te maken voor de opkomende Alejandro Baldé.

Manchester United kreeg in de derde minuut direct een reusachtige kans op de 1-0. Bruno Fernandes betrad het zestienmetergebied en probeerde Ter Stegen met een diagonale schuiver te verschalken, maar de Duitse sluitpost bracht redding met zijn rechtervoet. Een klein kwartier later viel de openingstreffer wél aan de overzijde. Bruno Fernandes hield Baldé in de zestien licht vast aan zijn arm, waardoor laatstgenoemde naar de grond ging. Lewandowski ging achter de bal staan en schoot, na een opmerkelijke aanloop, de 0-1 binnen via de vingertoppen van De Gea.

Manchester United liet zich niet van de wijs brengen en ging nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker. Fernandes beproefde tevergeefs zijn geluk met een volley na een pass van Shaw; Fred verzuimde tien minuten voor rust zijn volley tussen de palen te plaatsen. In de slotfase van het eerste bedrijf werd Barcelona nog meermaals gevaarlijk via onder meer Sergi Roberto, maar de thuisploeg voorkwam een grotere achterstand. Twee minuten na de rust kwam het team van Ten Hag op gelijke hoogte met de Catalanen.

Fernandes had een uitstekende breedtepass in huis op Fred, die feilloos aannam, De Jong te snel af was en de bal en de rechterbenedenhoek plaatste: 1-1. Enkele minuten later was invaller Antony zeer dicht bij de 2-1. Hij brak door aan de rechterkant van het strafschopgebied, maar hij verloor zijn evenwicht en kon de aanval niet het gewenste vervolg geven. De druk van Manchester United werd verder opgevoerd en de aanvalslust resulteerde binnen korte tijd in meerdere kansen. Het ontbrak zowel Marcus Rashford als Antony aan nauwkeurigheid in de afronding.

Na ruim een uur spelen liet Barcelona zich gevaarlijk zien. De Jong bediende Jules Koundé, die vrijgelaten werd door Sancho, maar De Gea tikte de bal op fraaie wijze net over de eigen lat. Ruim een kwartier voor tijd werd de ban gebroken door Antony. De Gea kon in eerste instante een snoeihard schot van Garnacho en een poging van Fred nog stoppen, maar bij de inzet van Antony in de lange hoek was de Spanjaard kansloos: 2-1. In het restant van de wedstrijd bleef het tempo moordend, al slaagde Barcelona er niet meer in de achterstand weg te poetsen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

MOTM: Fred, die speelde zo goed. United speelde vol passie, geinig dat Antony deze wedstrijd beslist die best wel veel kritiek krijgt (en terecht). Achterin staat het goed zeg bij United. Wan Bissaka is herboren, Varane - Martinez is een ijzersterk duo en Shaw is beste linksback van de wereld momenteel. En dan heb je ook nog De Gea die ongelofelijke reflexen heeft zoals op die kopbal van Kounde. Ook Casemiro is zo belangrijk voor dit United. Frenkie was trouwens de beste speler aan Barca kant. Lewandowski wordt wel ouder zeg, speelde niet goed.

23 februari 2023 om 22:59

Zeg dat wel! Jammer dat hij de volgende wedstrijd weer afwisselt met een zaadpot. Ik heb echt een haat/liefde relatie met hem.

23 februari 2023 om 23:01

Dit seizoen doet Fred het gewoon goed.

23 februari 2023 om 23:03

Sinds Casemiro speelt, speelt Fred ook veel beter.
Maar...alle credits wel.voor ten Hag. Die heeft elke speler beter laten spelen.

23 februari 2023 om 23:03

Nou fred is ook dit seizoen toch echt wel inconsistent hoor. Maar het is niet altijd dodelijk omdat de rest van het middenveld veel sterker is.

23 februari 2023 om 23:04

@airborn ik denk dat ik wel iets meer United-wedstrijden kijk dan jij en als iemand er wel kritisch is ben ik het wel. Fred kan verschrikkelijk goede wedstrijden spelen maar in de wedstrijden zonder Casemiro maakt hij fout op fout waar zelfs goals uit komen. Dus nee, hij doet het niet altijd 'gewoon goed'.

24 februari 2023 om 00:00

Fred heeft een aantal draken van wedstrijden gespeeld hoor. Zeer recent in de 2-2 tegen Leeds bijvoorbeeld nog. Toen was het onbegrijpelijk dat hij er niet af werd gehaald..

Ik kan met m’n volle verstand zeggen dat United er alleen maar beter op kan worden als hij vertrekt en er of een gerichte aankoop of een jeugdspeler op zijn plek kan komen.

23 februari 2023 om 23:02

Psvchelseaboy het valt me op dat je ondanks je eigen clubvoorkeuren, toch wel rivalen kan complimenteren vandaag ook weer. Lees je reacties graag. Top man. 👍🏾

23 februari 2023 om 23:31

Geinig dat hij terecht kritiek krijgt maar toch even het vingertje voor de mond. Verschrikkelijk, krijgt toevallig de bal voor z’n voeten..

23 februari 2023 om 23:37

Hij schoot die bal wel heel goed en beheerst binnen en je moet ook op de goede plek staan. Hij speelde vandaag best goed. Maar dan krijgt hij een hoge bal aangespeeld en dan neemt hij hem op een Neymar manier aan met zijn been achter zijn andere been zeg maar. Hij is nou niet in de positie om zulke dingen te doen, neem die bal gewoon normaal aan! Antony heeft inderdaad zijn maniertjes, maar soms heeft dat ook wel weer wat.

24 februari 2023 om 00:34

Begon Ronaldo zo ook niet bij United? Het was misschien wel in de mooie tijd van het voetbal maar uiteindelijk is zijn spel ook veranderd. Zeker in de PL is dit voer voor schoppers en de media. Bovendien, het prijskaartje van zijn transfer, goede speler maar voor veel te veel geld binnen gehaald en dan krijgen supporters verwachtingen en worden ze snel teleurgesteld. Ik ben het verder helemaal met je eens. Hij is nog jong, zal misschien nooit zijn prijskaartje waar maken maar kan wel van grote waarde zijn in de toekomst. Dat is in ieder geval wel de bedoeling. Ten Hag, ik moet het je nageven, voor het seizoen had ik een weddenschap wie er als eerst uit lag voor de kerst. Uiteindelijk heb ik verloren, Kuijt was de eerste . Respect hoe hij als een gentlemen, een echte manager dit Man. United na 1a 2 echte transferwindow met veel dure aankopen al zo snel weer kan aanhaken in de PL en de EL. Op naar de eerste prijs aankomend weekend. Het is hem gegund.

24 februari 2023 om 01:45

Ronaldo was toen 17 jaar

Erik Ten Hag heeft United echt veranderd! Fantastische 2e helft en helemaal verdiend door. Barcelona amper wat te vertellen gehad na de rust. Ik vond vooral Fred, Martinez en Varane echt goed spelen. Gefeliciteerd United fans!





23 februari 2023 om 23:05

Ondanks de voorsprong heeft Barca erg weinig gecreëerd. Je ziet dat United veel fitter en sterker oogt. Dit tempo en daardoor fysiek kon Barca nooit volhouden.
Ten Hag zet het gewoon goed om in de rust, al vraag je dan waarom hij zo is begonnen.

23 februari 2023 om 23:10

Nou ja het liep best goed met Weghorst in de basis de laatste weken, alleen vandaag was hij heel slecht. Ten Hag is wel goed in het omzetten van een team als het niet loopt. Rashford speelt ook veel beter in de spits.

23 februari 2023 om 23:19

Ja, jammer genoeg vertraagde Weghorst het spel vandaag. Liep stukken beter in de 2e helft zonder hem.

23 februari 2023 om 23:25

Toen stond Weghorst ook op 10
Weghorst werd nu ook vaak in de diepte aan gespeeld. Dat was makkelijk te verdedigen voor Barca. Dan moet je daar Rashford weg zetten en hou je die druk erop. Gelukkig was Antony weer fit en kon Bruno op 10 spelen. Ondanks zijn fout met de penalty was die bij beide doelpunten betrokken met een assist en goed drukzetten bij de 2-1.

Barca is niet een ploeg die op fysiek speelt, dan komt hij gewoon te kort in zo'n wedstrijd.

23 februari 2023 om 23:13

Erik zag dat het niet goed ging in de 1e helft en veranderde wat en United speelde stukken beter. Niet de 1e keer dat Erik zulke wissels doorvoert die de wedstrijd kantelen. Echt een top coach!

23 februari 2023 om 23:39

Zeg ik nu iets geks als ik vind dat de keeper bij beide tegen doelpunten niet helemaal vrijuit ging? Courtouis had ze beiden uit de hoek getikt.

24 februari 2023 om 07:16

Dat hebben we dinsdag gezien.....

24 februari 2023 om 14:24

Op de training misschien

Heb die Lewandowski zelden zo een slechte wedstrijd zien spelen, jeetje wat was hij slecht. Martinez had hem volledig in zijn broekzak.

Barcelona terecht eruit. Toch echt wel erg voor hun. Zoveel geld uitgeven en de Europa League weer niet winnen.

Wanneer komt de eerste kritiek jegens Xavi?

Ps: buiten die doelpunt van Anthony, jeetje wat is hij slecht!!!

23 februari 2023 om 22:58

Hier kan je Xavi niet de schuld van geven, 2 geweldige wedstrijden en je miste vandaag echt Gavi en Pedri

23 februari 2023 om 23:01

Sorry? Hij heeft geen plan B wanneer Gavi en Pedri er niet zijn, dan is het gewoon slecht.

23 februari 2023 om 23:02

Wat voor plan b moet Xavi hebben? Moet hij in keer 4 - 2 - 4 gaan spelen? In de competitie draait het heel goed bij Barca.

23 februari 2023 om 23:04

Als je bij real modric en pak hem beet valverde of camavinga eruit haalt loopt het toch ook niet

23 februari 2023 om 23:04

Je mist ook nog Dembele en je hebt een niet fitte Fati.
Xavi doet echt niet alles goed, maar hier kan je toch niet Xavi de schuld van geven?

23 februari 2023 om 23:06

@klapstoel88

Real Madrid miste tegen Liverpool: Alaba, Mendy, Tchouameni, Kroos….. dus nee het kan echt wel.

23 februari 2023 om 23:11

Isco24.

Kom op hé? Je hebt 60 miljoen euro Ferran Torres op de bank, 60 miljoen euro Raphina in de basis. Je hebt een fitte Fati, geen idee hoe jij erop komt dat hij niet fit is.

Ik denk dat Barcelona genoeg spelers heeft voorin?

Ja ze misten vandaag belangrijke pionnen maar het was toch weer belachelijk slecht? Wanneer heeft Xavi Europees indruk gemaakt?

23 februari 2023 om 23:17

Begin van het seizoen moesten we aanhoren wat een fantastische selectie Barcelona wel niet had met elke positie dubbelbezet. Nu is de afwezigheid van Gavi en Pedri weer het excuus. Op hetzelfde moment zijn de invallers bij Real Mariano, Hazard, Vazquez en Asensio die enkel scoort tegen de Mallorca's van deze wereld. Uiteraard belangrijke spelers, maar Barcelona heeft hier (en de tweede helft in Barcelona) wel bitter weinig op de mat gebracht. Er mag gerust kritiek op Xavi komen. Zonder dat hij daarom ontslagen moet worden.

23 februari 2023 om 23:19

Je probeert te veel dingen aan te kaarten om je gelijk te halen en daarom zal een discussie niet echt mogelijk zijn gok ik maar ik ga toch reageren.

Mendy en Tchouameni noemen terwijl die nog geen eens 60% van de wedstrijden spelen en vaak niet eens als basisspeler en die ga je vergelijken met Gavi en Pedri?

Daarnaast ging het juist lopen bij Real nadat Alaba uitviel.

Liverpool is momenteel subtopper je? United is momenteel de uitdager voor City om plek 2. Is wel even een verschil, ondanks het Europese podium waarin ze actief zijn. Dat is namelijk de prestatie van vorig seizoen geweest en allesbehalve een weerspiegeling van dit seizoen.

Ah excuses. Fati is niet wedstrijdfit. Dat begreep je niet aan mn reactie?
Los daarvan speelde United gewoon een sterk tweeluik en ik snap niet waarom Xavi hier dan de schuldige van is. Tenzij die ineens Ferran Torres kan laten scoren?

23 februari 2023 om 23:39

Mendy is gewoon een basisspeler hoor is alleen vaak geblesseerd. Hetzelfde eigenlijk met Tchouameni. Die heeft echt wel meer dan 60% gespeeld hoor.

23 februari 2023 om 23:41

Isco24

Tchouameni en Mendy zijn gewoon basisspeler mits fit. Dat zij vaak geblesseerd zijn geweest dit seizoen is brute pech. Maar Real en vooral Ancelotti vangt het goed op. Iets wat Xavi niet lukt? Kan ik daar wat aandoen? Dat is wat ik bedoel hij heeft geen plan B.

Oh nu gaan we Liverpool subtopper noemen, weet je het zal wel. Manchester United is van zeer hoog niveau en oja dat ze 3e staan in Engeland zegt ook veel (???) Huidig kampioen van Engeland kan niet eens voorbij Leipzig geraken.

Sorry dat Ansu Fati niet wedstrijdfit geraakt is ook dankzij Xavi die hem weinig tot niet gebruikt. De beste man speelt liever met 2 aanvallers en 4 middenvelders dan 3 aanvallers, logisch dat een Ansu Fati niet wedstrijd fit geraakt, en oja sorry dat een speler van 60 miljoen euro niet kan scoren. Anders mag Xavi volgend jaar weer 300 miljoen euro pompen komt hij een ronde verder in Europa.

23 februari 2023 om 23:47

Maak jij je maar niet druk om barca, die worden met 2 vingers in de neus kampioen xx

23 februari 2023 om 23:49

Tchouameni is basisspeler hoor. 26 vd 37 wedstrijden gespeeld, 22 vd 26 als basisspeler. Slechts 1 vd 11 die hij mistte was hij fit. Tot zijn blessure begin januari 21 vd 24 wedstrijden gespeeld.

24 februari 2023 om 00:09

Geen van allen bepalende spelers op dit moment.

24 februari 2023 om 00:12

Tja met een engelse pet moeilijk voor te stellen maar in tegenstelling tot engelse clubs die geld hebben voor 40 gekochte topspelers, heeft barca 21 spelers waarvan de helft eigen jeugd. Als je dan pedri, dembele en gavi mist maakt dat echt vetschil

24 februari 2023 om 02:38

Selectie van 28 spelers 300 miljoen aan aankopen en je excuus is we missen een 19 jarige en 22 jarige om te winnen.

Lewandowski ging met zijn grote mond naar Barcelona om te concurreren met Benzema want hij wil een Ballon dor, zit er zeker niet in voor hem.

Barcelona begint la liga ter schande te zetten zowel op als buiten het veld lijkt 't.

Xavi is tactisch gewoon geen goeie trainer, kan een wedstrijd niet kantelen wanneer nodig.

24 februari 2023 om 07:50

Torres is 65 miljoen CMG!

24 februari 2023 om 07:52

Of 1.4 miljoen naar Turpin voor nog een paar penalties

24 februari 2023 om 09:00

Ja er is weer meer nieuws naar buiten gekomen en een burofax die de omkoping van scheidsrechters door Barcelona in afgelopen 2 decennia aantonen. Maar in Europa werkt dat niet en worden ze gelijk uitgeschakeld.
Bayern lachte zich suf bij de loting.

24 februari 2023 om 09:45

Isco24, geen verstand van zaken kennelijk. Mendy en Tchouameni zijn toch duidelijk basisspelers dit seizoen? Missen alleen wedstrijden door blessures, verder zijn ze er altijd bij. Ja, als je de hele verdediging moet omgooien door de blessure van Mendy vergelijk ik dat met Pedri en Gavi. Ook het gemis van Tchouameni is enorm en was te zien tegen Barcelona. Ancelotti heeft ook duidelijk kritiek gekregen dat hij dat niet goed heeft opgepakt. Het lijkt wel alsof Xavi heilig is.

23 februari 2023 om 22:59

Tegen United nipt eruit gaan kan gebeuren. Competitie doet Barca het fantastisch dus snap dat de kritiek op Xavi mee valt

23 februari 2023 om 23:02

Met Aurejo zouden ze wel volgende ronde CL halen zeiden sommige Barcelona fans, dat kan de prullenbak bak in als je als Barcelona een treetje lager faalt..

23 februari 2023 om 23:04

Er wordt weer eens gedaan alsof Man U niks voorstelt..

23 februari 2023 om 23:05

Aqua ga slapen man. Het waren twee geweldige wedstrijden en dembele ontbreekt ook gewoon en Pedri vandaag ook gemist.

23 februari 2023 om 23:08

Wat is de volgende smoes? Eerst Aurejo nu pedri zwak hoor, alsnog heb je meer kwaliteiten dan United en genoeg aanvallers en middenvelders

23 februari 2023 om 23:15

Jij praat echt elke week zoveel onzin dat is gewoon een kunst daar moet je wat mee doen kan je rijk worden 🤣

24 februari 2023 om 01:34

United is wel goed zonder Ronaldo

23 februari 2023 om 23:02

Ik vond Raphinha ook echt dramatisch. Maakt de verwachtingen voorlopig nog niet waar

24 februari 2023 om 15:09

En gaat ze ook niet waarmaken, Dembele is zelf al 2x zo goed als Raphinha. En die red het al niet

23 februari 2023 om 23:04

Wat zeg je nou? Dat kan toch helemaal niet! Martinez is veel te klein voor een cv op top niveau! Oh…

23 februari 2023 om 23:06

Hoezo zelden? Dit is toch neits nieuws joh. Maakte er bij Bayern ook gewoon een sport van compleet te verdwijnen in de topwedstrijden en er dan in het weekend 5 in te leggen tegen Koln. Ik ben niet verrast.

23 februari 2023 om 23:09

Hij heeft vaak genoeg gepresteerd in topwedstrijden. Ik kan me nog een 4-1 herinneren tegen Real Madrid met Dortmund.

23 februari 2023 om 23:15

Hier doe je Lewandowski even heel erg zwaar tekort zeg.

23 februari 2023 om 23:24

Die klopt inderdaad. Maar bij Bayern was het toch vaak alsof hij verstoppertje tot een Olympische sport wou maken.

Edit: dan heb ik het vooral over Europese wedstrijden trouwens. In de Bundesliga presteerde hij meestal wel maar die kan ik doorgaans ook met moeite topwedstrijden noemen. Allemaal zeer sterke teams in de BuLi maar geen enkele topper buiten Bayern zelf zoals je in Engeland 4-5 teams hebt en in Spanje 3.

23 februari 2023 om 23:51

Vaak genoeg? Je haalt de enige topwedstrijd in de CL aan waar Lewa echt naam mee heeft gemaakt. Noem eens een paar andere topwedstrijden in de CL waarin Lewandowksi echt schitterde? Ik ben oprecht benieuwd.

24 februari 2023 om 02:20

Het zegt toch wel iets dat je typevoorbeeld eentje is van ongeveer 10 jaar geleden.

24 februari 2023 om 09:48

Consy, dat klopt inderdaad! Veelzeggend dat je 10 jaar geleden erbij haalt. Het is algemeen bekend dat Lewandowski in de echte toppers gewoon verdwijnt, waaronder die CL finale tegen Bayern, waaronder nu tegen United, waaronder tegen Real Madrid in de CL. Komt omdat technischere spelers en uitzakkers veel beter gedijen in dit soort wedstrijden, zij creeeren namelijk hun eigen kansen. Lewandowski gedijt beter tegen kleinere tegenstanders.

24 februari 2023 om 13:04

@consy

Nou je had wel een moment aan kunnen halen die niet al bijna 10 jaar geleden is, want een moment van 10 jaar geleden bewijst niet dat hij 'vaak' presteert in topwedstrijden.

23 februari 2023 om 23:13

Hoe zou jij spelen dan? Xavi valt niks te verwijten. Maar jij zou het zeker beter doen.

En de europa league niet winnen? Boeie. Maakt echt geen reet uit. Is leuk voor erbij maar la liga en de copa 10 keer belangrijker. Volgend jaar weer chanpions liekie proberen.

Maar ben wel echt benieuwd hoe jij het anders zou doen dan.

23 februari 2023 om 23:18

Barca is gewoon niet goed genoeg. In de EL wederom vroeg naar huis. Vorig jaar door Frankfurt en nu door United. In de zomer weer 500 miljoen spenderen en dan weer kontje krijgen van Bayern. Begint een vicieuze cirkel te worden.

23 februari 2023 om 23:18

@blaugrana11Alba en Ferran voorin(twee goeie voorzetters). Roberto Frenkie Busquets opt middenveld en achterin zou ik niemand vervangen.Edit :Eens dat EL niet de prijs is waar wij van dromen, maar als je uit de CL gekickt wordt en je speelt een topaffiche tegen United wil je gewoon doorbekeren. Wij slagen weer een mal figuur in Europa.

24 februari 2023 om 00:11

Kontje krijgen? Verzin je dit nu zelf of zijn er meer mensen die zo kansloos lullen?

24 februari 2023 om 00:18

Een real fan komt zijn gram halen ,niet op reageren ,troll

24 februari 2023 om 02:43

Europa league boeie ??
Jullie hebben geld nodig elke euro munt telt daar in Catalonie.

Zeg me waarom een club als Barcelona 290 miljoen investeer in spelers om als tactiek "alle ballen op lewandowski" te spelen, is dat het beste wat Xavi kan bedenken.

24 februari 2023 om 09:04

Duidelijk te zien dat barca in Europa niets waard is. In la liga en de beker hebben ze de schijdrechters al 20 jaar op de loonlijst staan, dus niet verwonderlijk. Al waren veel wedstrijden nipt 1-0.
Bayern lachte zich suf bij de loting van de champions, dat spreekt boekdelen.
Negreira heeft niets te vertellen in Europa.

23 februari 2023 om 23:37

Ik denk pas dat de kritiek op xavi komt wanneer hij niet meer op koers voor een kampioenschap staat. Maar ik snap wel wat je bedoelt. Als het niet loopt bij Barcelona maakt hij niet echt keuzes waardoor het ineens wel gaat lopen. Een hele goede trainer als zn eigen tactiek werkt (omdat het een hele mooie en effectieve manier van voetballen is). Maar zodra het niet loopt zoals hij wil lijkt het heel moeilijk om het over een andere boeg te gooien. Ten hag bv is daar veel creatiever en inventief in. Door bv in een voorgaande wedstrijd weghorst op 10 te zetten. Op het oog een gekke aanpassing maar wel een beslissing die het team op dat specifieke moment nodig had

24 februari 2023 om 00:19

Wie zou xavi dan erin moeten zetten ?? Fati en ferran stellen niks meer voor .

24 februari 2023 om 14:26

Geen idee, ik ben geen toptrainer. Misschien iemand doorschuiven naar het middenveld om een mannetje meer en balvastigheid te creeeren? overschakelen naar een 442? Lewandowski een "halve" linie terug laten zakken om als balvast aanspeelpunt te fungeren hoog op het middenveld en Fati in de spits zetten? Zomaar wat ideetjes, maar zoals ik al zei, ik ben geen toptrainer.

23 februari 2023 om 23:40

Voetballend is Lewandowski gewoon beperkt. Hij is net als Haaland alleen voor het afmaken. Niet een type Benzema die wel iets met een bal kan. Je hoeft niet veel te verwachten van een bijna 35-jarige Lewandowski aan de bal want dat kan die niet meer.

24 februari 2023 om 13:07

@modric

Beperkt? Lewandowski? Nee hij stond gewoon op een eiland door een slechte tactiek, maar Lewandowski 'voetballend beperkt' is hilarisch.

24 februari 2023 om 17:00

Lewandowski aan de bal is gewoon beperkt. Vergelijk dat met een Benzema is en je ziet duidelijk het verschil. Ballen sprongen van zijn voeten af en hij kan niet eens een normale dribbel aangaan zonder hem kwijt te raken. Hij is op zijn leeftijd zeker wel beperkt aan de bal. Doet niets af van zijn afronding want die is gewoon fenomenaal.

24 februari 2023 om 01:33

Denk dat de meeste mensen vrij weinig verwacht hadden vsv dit barca dit jaar. Als ze kampioen worden hebben ze al t onmogelijk gepresteerd ten koste van een waardeloos real

24 februari 2023 om 08:00

De kritiek op Xavi op dit moment zou alleen van iemand komen die Xavi haat. La Liga is een betere graadmeter om te kijken of een coach het goed doet. Bij een knock out toernooi komt er vaak geluk en vorm bij kijken. Zoals vele hier al zeiden had Barcelona niet haar sterkste elf.

Xavi doet het boven verwachtingen in La Liga. speelstijl is ook vele malen beter dan onder Koeman. FC Barcelona is al op een goede koers en dat al vrij snel. Als je ziet hoelang het heeft geduurd voor andere clubs om weer mee te doen in de top na een ramp seizoen of een enorm verval (manchester United, Arsenal en Liverpool).

Verder over Lewandowski die zit gewoon op z'n retour. is geen laatbloeier zoals Benzema en Modric. Op een gegeven moment is het ook op voor hem.

24 februari 2023 om 13:11

@galapago

Nee de La Liga is helemaal geen goede graadmeter, omdat je daar de meeste geld aan transfers uitgeeft vrijwel elk jaar en het overgrote gedeelte geen Europa League niveau heeft. Barcelona HOORT eerste of tweede te worden in La Liga.

Dat is niet prijzenswaardig.

24 februari 2023 om 08:01

Ze komen allemaal met smoesjes. Enige wat ze kunnen doen. Alsof andere teams geen blessures hebben??

United heer en meester vandaag. Door een domme, maar terechte strafschop kom je 0-1 achter en daarna geeft De Gea nog bijna de 0-2 weg door een ouderwetse ziekenhuisbal, maar op die fouten na heeft Barcelona weinig tot niets gecreëerd. United daarintegen oogde fitter, gemotiveerder en ging echt door het vuur voor elkaar. Heerlijke pot! Ggmu!!

23 februari 2023 om 22:59

Heer en meester? Toch bijzonder dat jij altijd een andere wedstrijd kijkt

23 februari 2023 om 23:01

@wisse hoewel United er de eerste helft niet doorheen kwam, heeft Barcelona geen grote kans gehad in de 90 min, op het einde na met Lewandowski. Dus ja, heer en meester. Had geen seconde twijfel dat we dit weg gingen geven.

23 februari 2023 om 23:06

Dat was ook nog eens buitenspel. Nee had nooit gedacht dat we Barca zouden domineren..

23 februari 2023 om 22:59

1e helft vond ik united matig maar komt ook door wouter die er geen reet van kan. Op basis van 2e helft verdiend gewonnen, benieuwd of rashford wat mankeert.

23 februari 2023 om 23:05

Ik vond wout niet goed, maar nu lijkt alles onterecht op zijn bord te komen. Want zijn wissel was niet het enige dat er veranderde, waardoor het veel beter ging.

23 februari 2023 om 23:13

Uiteindelijk is zijn onvoldoende presteren de verantwoordelijkheid van ten hag. Denk dat ten hag ook niet gedacht had dat hij martial zo lang kwijt zou raken. Zolang rashford in bloedvorm blijft is er niks aan de hand, zodra die wat minder begint te draaien zullen de ogen wel op wout gericht worden.

23 februari 2023 om 23:03

kvond United de eerste helft echt tegenvallen eigenlijk. Zeker omdat Barca na vorige week zwakker is geworden, en United alleen maar sterker. De eerste helft was Barca echt wel beter, maar helaas hebben ze weinig spelers die zomaar iets kunnen creëren. Alleen Raphinha kon dat eigenlijk.
De tweede helft daarentegen kwam United echt fel uit de hoek, en hebben ze compleet verdiend gewonnen! Gefeliciteerd daarmee ook ;-)

23 februari 2023 om 23:07

@elrompe eigenlijk vielen beide teams tegen de eerste helft, ik vond Barcelona zeker ook niet goed. Creëerde weinig, stonden wel goed achterin maar het is dat ze voor kwamen door die (terechte) penalty, anders had het waarschijnlijk gewoon gelijk gestaan. Tweede helft leken de Catalanen wel vermoeid of geen zin meer.

Thanks in ieder geval

23 februari 2023 om 23:15

Zeker, Barca was ook niet goed de eerste helft. Vooral aanvallend brachten ze echt te weinig. Met die penalty hadden we inderdaad geluk, anders hadden we erg moeilijk gescoord vermoedelijk. Tweede helft denk inderdaad vermoeidheid, terwijl de spelers van United er juist extra hard voor gingen. Dan maak je het jezelf heel lastig.

23 februari 2023 om 23:08

Heer en meester wil ik niet zeggen. United had in de eerste helft weinig in te brengen en waren juist erg onrustig en slordig. Ook Barca creëerde niet veel, maar hadden wel iets betere van het spel vond ik. Tweede helft was United heer en meester. Die snelle goal van Fred gaf het juiste zetje. Ondanks de vele wedstrijden oogt United erg fit sterk gretig

Hoe goed Barcelona ook bezig is dit seizoen, een ding is wel duidelijk: Europees voetbal blijft te hoog gegrepen voor ze. Zelfs de Europa League winnen is niet voor ze weggelegd.

23 februari 2023 om 23:25

Ook als ze United niet hadden getroffen, hadden ze niet van ze gewonnen op een later moment. Idem dito als ze Arsenal hadden getroffen. Dit Barcelona komt Europees gewoon tekort.

23 februari 2023 om 23:31

@SteveStifler

Nee we hebben gewoon ook pech dat onze bepalende spelers geblesseerd geraken op de belangrijke momenten. Kounde en Araujo in de CL, Pedri Gavi en Dembele nu.

24 februari 2023 om 08:31

Dembele ligt altijd in het ziekenhuis...

24 februari 2023 om 13:09

Voor de eerste keer geblesseerd onder Xavi maar goed

24 februari 2023 om 13:13

@fcbinsider

Madrid heeft een veel kleinere selectie en misten Alaba, Mendy, Touachemeni en Kroos oftewel de helft van de basisverdediging en middenveld tegen Liverpool.

24 februari 2023 om 08:09

Zware Champions League poule gehad en direct een gelijkwaardige tegenstander in de Europa League. Zie het meer als pech met veel spelers die er normaal horen te staan dan ook nog eens afwezig waren.

Vertrouwen groeit met de dag daar. 2 a 3 goede aankopen en ze doen mee voor de titel en CL volgend jaar

23 februari 2023 om 23:05

Dit is een hele ander Man United dit seizoen, speelt echt mooi en aanvallend voetbal. Toch wel de verdiensten van Ten Hag. Maar dit was ook een totaal andere Barca dat in La liga wel overheerst. Is wel opvallend dat het in Europese wedstrijden maar niet lukt voor Barca. Gefeliciteerd Man U.

23 februari 2023 om 23:38

Dat 2 a 3 goede aankopen en ze doen voor mee de titel, hebben we meerdere seizoenen op rij gehoord. Toen Pogba er eenmaal was, zou het wel goedkomen. Of met Lukaku, of Zlatan. Of Varane. Ik hoop dat United volgend seizoen meestrijdt om de titel, maar verwacht dat seizoen ook veel meer concurrentie van Chelsea en Liverpool. Hetgeen dat nu ontbreekt en voor United heel goed uitkomt. Zeer benieuwd wat Ten Hag ervan weet te maken. Op de goede weg, maar ik ben wat minder optimistisch dan de media. Vaak moeite om wedstrijden te winnen (doelsaldo geeft al voldoende aan) en de individuele klasse van Varane, Martinez en De Gea die dit seizoen veel wereldreddingen heeft (oa tegen West Ham) is erg belangrijk. Die moeten dan natuurlijk niet langdurig uitvallen. Iets om naar uit te kijken aankomend seizoen

Yeeeeaaaahhhh!! Heerlijk & verdiend lets gooooo!!ETH onze nieuwe held!Frenkie zou echt zo fantastisch passen in dit United & die Balde is ook baller zeg, geweldige back!Maar Fred speelde uitstekend! Jammer dat hij dat afwisselt met echt bagger wedstrijden!Op naar zondag, Wembley, Newcastle, for the Carabao Cup! GGMU #GLAZERS OUT!!

23 februari 2023 om 23:20

Gefeliciteerd man. Sportieve reactie. Haggie heeft het goed voor elkaar daar. Jammer dat pedri en dembele er niet bij waren.

24 februari 2023 om 09:06

Jammer dat negreira geen invloed heeft in Europa.
Bayern lachte zich suf bij de loting

United terecht door. Kessie om te janken zo slecht, Kounde bagger sinds het WK en blessuretijd op deze manier is bijna een even grote grap als Kessie.

23 februari 2023 om 23:02

Hoe kan je Kounde hier de schuld van geven. Het klassieke Barca beleid, een speler scouten op een specifieke positie en dan op een totaal andere positie laten spelen.. Kounde is een cv geen RB

23 februari 2023 om 23:13

Gelul. Kounde speelde voor het WK erg sterk, ook op RB.

23 februari 2023 om 23:16

@Almogaver

En toch hebben we een RB nodig . Kounde is aanvallend veel te zwak om RB te spelen. Het frustreert me om geruchten over Messi te zien terwijl er andere plekken veel meer prio hebben.

23 februari 2023 om 23:20

Nog steeds is het geen RB.. en zeker niet in het systeem dat xavi wilt spelen

23 februari 2023 om 23:03

Kessie was beter dan Lewandoski.

23 februari 2023 om 23:07

Lewandowski heeft echt 95 minuten lang iedere bal verloren en bij elke actie de verkeerde keuze gemaakt. Rampzalig slecht.

23 februari 2023 om 23:09

@blink182

Dat zegt veel meer over Lewandowski dan, man die was echt rotslecht.

23 februari 2023 om 23:11

Ik denk dat lewandowski ook buiten z'n rol om speelt omdat hij nauwelijks ballen krijgt. Gooit xich in situaties waar die niet thuis hoort.

23 februari 2023 om 23:12

Gooi daar maar gerust Lewa en Raphinha bij.

24 februari 2023 om 02:47

Busquets speelde even goed als Kessie.

24 februari 2023 om 08:13

Kessie was een van de betere bij Barcelona. Jouw toppers en degene waar het meeste geld voor is getrokken waren onwijs slecht. Lewandowski, Torres op de bank en Raphina. Kounde is een wereldspeler als CV. Maar Xavi laat hem en Araujo weleens op RB spelen. Sinds Alves heb ik daar geen waardige RB meer gezien.

Geweldig hoe Ten Hag hier een fantastisch team van heeft gemaakt. Kudos! Voor Barca lijkt me dit sportief gezien een gigantische tegenslag

23 februari 2023 om 23:01

Nee joh, die EL boeit ons toch geen reet. Win je hem, is het toch "maar" de EL. Focus nu gewoon op de Liga en Copa del Rey. Winnen we die twee prijzen, hebben we een goed seizoen na vorig rampjaar. Scheelt toch mooi zeven betekenisloze wedstrijden dit in een al druk programma.

23 februari 2023 om 23:05

Hahaha ja dag, alsof Barca niet door wilde gaan.. Gedraag je niet zo puberaal joh, natuurlijk boeit die Europa League, meer dan de Copa del Rey sowieso.

23 februari 2023 om 23:06

Ach man Martijn, natuurlijk is dit een tegenslag. Anders had Xavi hier toch niet zijn beste 11 opgesteld? Vond het overigens wel opvallend dat Araujo eruit ging voor Alonso, toen had ik wel zoiets van zou Xavi het gewoon opgeven ofzo.
Jammer dat we eruit zijn, zowel sportief als financieel. Wat extra centjes hadden we goed kunnen gebruiken. Aan de andere kant moeten we nu echt kampioen (kunnen) worden, en de Copa Del Rey zou ook te doen moeten zijn.

23 februari 2023 om 23:07

Bedoelde meer met inkomsten die ze nog uit wedstrijden konden verdienen als ze door waren. Volgens mij kan dat, ook in de europa league, toch aardig aantikken als je het ver schopt.

Maar inderdaad voordeel is nu dat barca zich volledig op LaLiga en de Copa kan concentreren. Ik hoop natuurlijk dat mijn club die prijzen pakt (Copa vind ik niet zo belangrijk, maar LaLiga zou nog mooi zijn als we het op z’n minst nog spannend kunnen maken😉).

23 februari 2023 om 23:10

Zet je niet voor lul martijntje

23 februari 2023 om 23:11

@sanderr
Kom op zeg. Zelfs al win je hem, wordt het seizoen niet herinnerd als "het jaar dat de EL werd gewonnen" maar als "het jaar dat je werd uitgeschakeld in de groepsfase CL." Er is voor clubs van het statuur Barca, Real, PSG, City en Bayern niks te winnen in deze competitie.

23 februari 2023 om 23:14

Haha, gast. Je wil altijd iedere prijs winnen. En als er gekozen moet worden, win ik toch echt liever de EL dan de beker, hoor.

23 februari 2023 om 23:16

Euh, 88 en 97 worden toch echt wel herinnerd om het Europees succes en niet het falen op andere vlakken.

23 februari 2023 om 23:16

Maar de super cup wel euforisch doen, is toch een schande dat je uit de EL ligt met zo een selectie.

23 februari 2023 om 23:18

@unbeliebeble
Als ik het zo opzoek was er in de gehele knock-out fase EL maximaal 14,4 miljoen te winnen. Goed, daar komt nog wat kaartverkoop bij. Dus je had nog een prima bedrag kunnen verdienen.

Real incasseert al zo'n 20,2 als we ervan uit gaan dat ze stand houden tegen Liverpool. Daar kan nog ruim 32 bij komen als ze nog verder komen. Financieel is de EL niet interessant genoeg. Het startgeld voor de CL is al meer dan we in de hele EL nog op hadden kunnen strijken.

En dan heb je nog grotere kans ook dat je in een druk programma het kampioenschap nog verspeelt met bijkomende gederfde inkomsten. Geen reden om hier rouwig om te zijn. Denk toch dat Real het lastig zal krijgen richting het einde met de drukte, waar ze altijd prioriteit aan de CL zullen geven in drukke weken.

23 februari 2023 om 23:20

@aqua1
Over de supercup euforisch doen? Ik heb vanaf het begin af aan geroepen dat wanneer het aan mij lag we er tegen Betis uitgegaan waren met Barca B, en zo snel mogelijk waren teruggekeerd uit het Midden-Oosten. Supercups zijn toch geen prijzen, kom op.

23 februari 2023 om 23:35

Hiermee doe je United echt te kort. De gehele defensie is beter.
Casemiro js op dit moment gewoon de beste CM.
De Jong is qua naam een grotere speler dan Fred. Maar Fred was hem 2 wedstrijden gewoon de baas met zelfs een doelpunt.
Rashford is op dit moment wel de spits en laat meer zien dan Lewandowski. Dan blijft er niet veel over en is het geen schande dat Barca eruit ligt

23 februari 2023 om 23:43

Martijn die even zichzelf weer voor schut zet hoor maar bij Real lekker komen aanklooien he? Je denkt dat Xavi niet heeft gekozen voor de sterkste 11? Gewoon je sterkste verdediging die er in stond. Ook Roberto voor Gavi om dezelfde tacktiek met middenvelders te spelen. Die wou gewoon winnen hoor haha. Een Europese prijs is een Europese prijs en zelfs dat is niet weggelegd voor Barcelona.

24 februari 2023 om 00:11

Sorry dat ik het zeg hoor Martijn, maar bijvoorbeeld die 14 miljoen die Barcelona had kunnen winnen, zou voor Barcelona op dit moment meer dan welkom zijn?

Een club met dusdanig hoge schulden, die zelfs hun tv rechten en toeristenpleister moet verkopen om enigszins rond te komen, moet iedere vorm van inkomsten koesteren. Dus ook prijzengeld van de EL.

Anders aankomende zomer gewoon nog meer eigendommen verkopen? Nog maar een rondje geld van anderen uitgeven. Nog een zomer grote beloftes en loze dromen. Nog meer van de ooit zo mooie club naar de bami.

24 februari 2023 om 08:07

Ik denk dat ze veel liever kampioen worden, EL is en blijft een troostprijs voor clubs als Barca en United.

Tja Eurpees zie je dat Xavi elke wedstrijd fouten maakt.
Zo was het in de CL, en nu ook.
Heenwedstrijd fouten gemaakt, en nu weer.
Barca dat niet met drie aanvallers speelt, kan gewoon niet.

23 februari 2023 om 22:59

Lewandowski stond echt op een eiland. Vreemde tactiek van Xavi

23 februari 2023 om 23:01

Een amper fitte Busquets, geen Gavi, geen Pedri en geen Dembele. Tja, dan wordt de kans groter dat ie op een eiland komt te staan.

23 februari 2023 om 23:08

Ja tuurlijk, maar met S. Roberto op linksbuiten waardoor je dus echt met 2 man voorin stond, pakte niet echt lekker uit.

23 februari 2023 om 23:12

Een van de intelligentere spelers, hoor. Heeft vaker voorin gestaan en het prima gedaan. Vandaag pakte het wat minder uit. Overigens ook niet strak linksvoor, natuurlijk. Meer hangend richting het midden, om ruimte te maken voor Balde.

23 februari 2023 om 23:15

S.roberto is geen dragende speler waar je op dit soort belangrijke momenten echt op kan bouwen nee. Als Dembele, Gavi en Pedri er bij waren geweest was dit een hele andere wedstrijd geweest.

23 februari 2023 om 23:14

Alba had op linksvoor moeten staan, dan kan je nog verticaal spelen. Ik bekritiseer Roberto vandaag niet, want die kan er niet aan doen dat hij niet rendeert daar.

mooi dit! ten hag legend!!!

Ach ja, ik hoor van de Barca fans hoe goed het de laatste tijd wel niet op het veld gaat.
De afgelopen weken verbloemen heel veel. Er is nog heel veel waar aan gewerkt moet worden.
Gelukkig is Barca rijk genoeg en hebben ze de extra inkomsten die bij doorgaan niet nodig.

Wat een lekkere match weer. Barça iets beter in de eerste helft met heel lichte penalty. United furieus in de tweede helft. Ref heeft voor beide ploegen veel verkeerd gefloten.
Wat een overwinning! Op naar zondag en Newcastle. Hopelijk is alles ok met Rashford.

Volledig terechte winst over 2 wedstrijden. Eindelijk anthony beslissend. Ten hag in de rust tactisch omgezet. Dit is nu al een kroon op de ontwikkeling van united dit seizoen. 2 wedstrijden genoten.

Wauw wat een prestatie. Wat een team heeft Ten Hag er neer gezet. Dik terecht door naar de volgende ronde, heerlijk.

23 februari 2023 om 23:26

Over dat team: als je ziet dat Ten Hag spelers als Malacia, Weghorst, Antony, Martinez en Casemiro haalt... dan weet je waar hij op inzette. Die hebben allemaal 1 ding gemeen: strijdlust of werken voor het team. Ik denk dat Ten Hag ook wel heeft gezien dat de afgelopen jaren United precies op dat vlak veel miste: karakter. Met dit soort jongens in de ploeg gaan spelers die dat niet van nature hebben opeens beter renderen (varane, Rashford, Sancho). Er zit nu echt veel strijd in.

23 februari 2023 om 23:53

Klopt helemaal. Wat een strijders, vooral Martinez en Casemiro is genieten. Die verdediging staat geweldig nu.

24 februari 2023 om 08:20

Precies dit is wat me ook opgevallen is. Mooi om te zien hoe belangrijk die mentaliteit is!

Hoe staat dit Barcelona is 1e in La Liga? Uitgeschakeld in de Europa league terwijl Real Madrid met 1 voet in de volgende ronde van de CL staat. Geld verschil gaat dit seizoen gigantisch worden.

23 februari 2023 om 23:00

Kampioen wordt je tegen de kleintjes I guess. Nu gaat Barça helemaal kampioen woden.

23 februari 2023 om 23:01

Wat een onzin… Barca zat met Bayern en Inter in de poule, kan je niet vergelijken met Real…

23 februari 2023 om 23:01

@SergioRamosHM

Teveel spelers missen op dit moment. Pedri, Gavi, Dembele en een Lewandowski volledig uit vorm is natuurlijk niet bevorderlijk.

23 februari 2023 om 23:02

Goede vraag. Volgens mij domineerde Barca onlangs nog volledig jouw club. Voetbal is een gek spelletje. En niet heel lang ervoor wonnen jullie met 3-1, ook al was het verschil op het veld niet zo groot.

23 februari 2023 om 23:14

Goh almo in een nietszeggende super cup dat je daar waarde aan hecht, is toch geen serieuze prijs

23 februari 2023 om 23:22

@Aqua1

In een Clasico is het altijd een serieuze prijs. Geen onzin praten.

24 februari 2023 om 05:46

Hahahaha aqua, volgens mij was jij het wk voor clubteams volledig aan het ophemelen toen real van die kutclubs won. Ik vind een clasico als supercub een grotere prijs, dan dat real wint van zo'n kutcluppie uit azie of afrika.

24 februari 2023 om 09:17

Aqua, je antwoord slaat natuurlijk nergens op. Zowel Barcelona als Real Madrid stond er met een behoorlijk elftal en we zijn zoals Almo omschrijft weg gevaagd, dat verbaasd mij gezien wij in de CL gewoon netjes ons ding doen en het Barcelona niet eens lukt in de Europa league, hoe is dat mogelijk?

Waarom kan Barcelona de wil wel opleggen tegen Real Madrid maar niet in de grootste competitie en nu ook al niet in de 2e Europese competitie.

23 februari 2023 om 23:02

Hoe staat Real Madrid achter dit Barcelona?

23 februari 2023 om 23:18

Omdat real zoveel punten laat liggen tegen de kleinere ploegen!

24 februari 2023 om 09:10

Real laat punten liggen en de scheidsrechters staan naar nu blijkbaar 2 decennia op de loonlijst van barca.
Barca wint veel wedstrijden ook met schamel doelpuntje.

24 februari 2023 om 09:17

Ja mij ook raadsel. Lijkt een motivatie ding te zijn. In de CL zie je spelers rennen en vliegen terwijl in de competitie ze nog niet de helft opbrengen.

23 februari 2023 om 23:03

Omdat we in de La Liga erg sterk zijn dit seizoen. Veel sterker dan Real. Nipt uitgeschakeld worden door United is geen ramp, zeker met een aantal geblesseerde cruciale spelers.

24 februari 2023 om 09:19

Geen ramp? Kom op zeg, het is de Europa League? Je loopt al miljoenen mis door de uitschakeling in de CL en nu ook nog de miljoenen voor de Europa League. Als iets van belang is voor Barcelona is het inkomsten en die mis je nu gewoon.

23 februari 2023 om 23:05

‘Dit’ Barcelona miste Pedri, Gavi en Dembele. Dat maakt wel echt een verschil als je ziet wat een Kessie en Sergi Roberto aan het doen waren.

23 februari 2023 om 23:07

Ja, er speelt nogal wat rond Barcelona. Roerige tijden voor die club. Hopelijk kunnen ze eens uit die zelfgegraven put komen. Jammer hoe al die bestuurders zo in de fout gingen.

23 februari 2023 om 23:12

Zoals Gaz al aangeeft wordt de titel gewonnen tegen de kleintjes waar Madrid zich keer op keer in verslikt.

23 februari 2023 om 23:14

Maar dit seizoen winnen we ook van de grote jongens (met uitzondering van Real). Barca is in La Liga bijzonder stabiel.

23 februari 2023 om 23:33

Absoluut. Maar dat doet Madrid ook dus dat is geen verklaring is wat ik bedoel

24 februari 2023 om 07:42

Ah op die manier, dat klopt inderdaad Dit lijkt vaker Real Madrids probleem (met uitzondering van de afgelopen 3 jaar). CL zijn ze altijd uitzonderlijk goed, maar voor de competitie lijken ze soms motivatie te verliezen.

23 februari 2023 om 23:14

Real in de CL is een andere machine hè, het lijkt alsof ze zich niet kunne opladen voor een potje uit bij Celta Vigo of Real Valladolid op zaterdag om 21:00. Maar Anfield in de CL staat ze op het lijf geschreven. Topfavoriet voor het winnen van de CL, wederom.

24 februari 2023 om 09:20

Ja echt he, ik irriteer mij daar ook zo enorm aan. Op zaterdag of zondag niet kunnen vlammen maar de dinsdag of woensdag wel.

Ongelovelijk wat Ten hag hier heeft neergezet. Ik vond de penaltie erg mager en was bang dat we hier niet onderuit konden komen. Ik vond sancho en shaw wel matig vandaag. AWB was ook weer veel aan het twijfelen. Casemiro en Martinez wat een bazen waren dat vandaag. Wauw

Gefeliciteerd Man U fans, absoluut verdiend!

Barca niet goed genoeg, Xavi leert niet van zijn fouten...

23 februari 2023 om 23:06

Hou toch op met Xavi de schuld te geven… je mist vandaag 3 cruciale spelers, waaronder je 2 technisch beste middenvelders… United is gewoon een heel goed elftal

23 februari 2023 om 23:18

United miste vorige wedstrijd 3 cruciale spelers. Vind het allemaal maar een excuus zoeken.
Ten Hag lukt het wel om resultaat te haken met het k trekken van bepalende spelers.

Vind wel dat Cyaan dan met feiten moet komen dan zomaar te roepen dat Xavi niet leert van de fouten.

Maar imo deed hij ook te weinig om alsnog die wedstrijd om te kunnen zetten. Liet ze verder maar aanmodderen terwijl Unifed al vrij snel de overhand nam en er nog tijd genoeg was om nog een 2-2 te forceren

23 februari 2023 om 23:46

Het is toch diezelfde Xavi die Alonso en Alba gebruikte vorige week? En iedereen heeft wel last van blessures ook United die vorige week Antony, Eriksen, Martinez, Sabitzer etc mistte. Slecht excuus om blessures te gebruiken. Xavi heeft hier gewoon gefaald in beide wedstrijden. Had absoluut geen antwoord in de 2e helft.

24 februari 2023 om 00:14

Hou toch eens op met Xavi een hand boven het hoofd te houden. Met zo’n selectie mag je wel meer verwachten dan deze Europese campagne.

Als je als team een speler als Gavi al niet kan opvangen…

Tweede helft speelde United echt sterk. Garnacho viel ook echt sterk in en Antony schiet die bal uitstekend binnen. Fred is ook aardig in vorm laatste weken en De Gea pakt die kopbal van Kounde geweldig. Ik denk dat United echt nog wel een prijs gaat pakken dit jaar.

23 februari 2023 om 23:40

Valt voornamelijk wel op dat United met zoveel wedstrijden fit, gretig en sterk oogt.

Zondag kan er al een prijs gepakt worden. Maar zal erg lastig worden.
Maar het behalen van de top 4/CL voetbal is wel het belangrijkste.

In Europa dit jaar heel veel pech gehad. Uit de cl gevlogen met een gehavend team dat al 10 jaar over de datum is en ook vandaag mis je drie vaste basisspelers. Zonder Dembele is er totaal geen diepgang. En buiten die penalty speelt Lewandowski een draak van een wedstrijd.

Keizer ten Hag flikt het toch hoor. Echt heel netjes. Je ziet ook dat de aankopen zoals Marti en Casemiro dit team de nodige tactische agressiviteit heeft bijgebracht. Warriors zijn het. En barca tja, begon leuk maar daarna verdween het vertrouwen stapsgewijs. En Pedri en Dembele missen, is natuurlijk ook enorm voor hun aanvals spel.

En deze match was ook helemaal geen EL niveau, veel te goed daar voor.

23 februari 2023 om 23:11

Warriors en winnaars. Dat had Utd niet. Die twee waren imo de beste vanavond. Varane was trouwens weer eens echt goed.

Tukkertje Ten Hag flikt het weer! Hij maakt zijn eigen sprookjes. Wat een lekkere tweede helft ook waar de nr1 van Spanje niet zoveel in te brengen had.

Mutd terecht gewonnen. En sws over twee wedstrijden verdiend door. Lewandoski was dramatisch, wauw!

23 februari 2023 om 23:09

Die moet gewoon rond de 16 blijven. Fantastische spits, maar het is geen Messi die de boel daar komt regelen. mocht nog blij zijn dat hij er niet af ging met die tackle op Casemiro ook al was dat ongelukkig. Sinds het WK blinkt hij vooral uit in smerige fouten en gretig naar de grond gaan.

23 februari 2023 om 23:13

Smerige tackle was het ja. Die tackle was imo een teken van zwakte.

Barca speelt nou zelfs geen EL, is toch beschamend. Gelukkig houd Real Madrid de eer wel oog in Europa.... United heeft zeker een donderspeech gehad in de rust van Eric ze ging daarna als de brandweer en verdient gewonnen....

Ik kan hier een heel betoog schrijven, maar daar ben ik echt te pissed voor. Zo zie je maar hoe goed Gavi en Pedri wel echt zijn, ze waren er niet en we geraakten niet verder dan 5 passen achter elkaar.

Gefeliciteerd United, puur op wilskracht en tactisch vernuft hebben jullie ons verdiend uitgeschakeld.

Ten Hag, heb niet zoveel met hem, maar hij doet het echt absurd goed hahaha, mijn God. Meer dan goede trainer. Eerlijk is eerlijk. Je kan niet om hem heen momenteel.

Verdiende overwinning voor United over 2 wedstrijden. Vind dat Barcelona het behoorlijk goed gedaan heeft zonder Pedri en Gavi. Had zeker ook anders kunnen uitdraaien. Save van De Gea op Kounde bleek een cruciale redding te zijn. Proficiat aan de United supporters. Focus nu op de nationale competities en dan kan het alsnog een mooi seizoen worden voor Barcelona. Liever het Europese spook eens proberen verjagen op het grote toneel.

23 februari 2023 om 23:03

@LaManita5

Wat vond je misschien goed? Het zijn wel verzachtende omstandigheden, maar dan nog vond ik het veel te slecht. Het is dat we een domme penalty kregen, anders hadden we nooit gescoord vandaag, al had je nog een uur overgespeeld.

23 februari 2023 om 23:09

Ook in de competitie teert Barcelona vooral op haar verdediging en dominant middenveld, zeker niet op de aanval. Raphinha en Lewa stapelen de zaadpotten al weken op naar mijn mening. Dembele wordt enorm gemist. Als dat middenveld dan ook nog eens volledig onthoofd wordt, zijn mijn verwachtingen vrij laag. Vond de verdediging over de hele lijn opnieuw zeer sterk en 1ste helft had Barcelona alles onder controle. Dom balverlies van Kessie doet het vuur aanwakkeren bij United. Kounde kan de 1-2 maken en aan de overkant valt hij voor de voeten van Anthony. Dat maakt het verschil in dit soort wedstrijden. United is een sterke ploeg, zagen we al in Camp Nou.

24 februari 2023 om 09:20

@lamanita5

Dat United een sterke ploeg is en dat je van hen kan verliezen dat weet iedereen wel, ik vond het alleen een makke prestatie. Het was hinken op twee gedachten na die 0-1 en vond ons gewoon helemaal geen controle over de wedstrijd hebben. Zelfs in die eerste helft waar we weinig weggeven vond ik ons zelf geen controle hebben. Het was dat United zo slordig was dat ze aan geen kansen kwamen.

We mistten belangrijke spelers maar vind dit niet de grootste reden van ons verlies. Ik reken dit Xavi toch wel aan. Waarom speelt hij niet met Alba en Baldé? Daarnaast vond ik dat hij Ferran mocht belonen na zijn sterke prestatie tegen Cadiz.

Ter Stegen
Kounde
Araujo
Christensen
Balde
S Roberto
Busquets
Frenkie
Ferran
Lewandowski
Jordi Alba

Als Barca wat meer durf had gehad en aanvallender had gespeeld dan hadden ze gewoon kunnen winnen. Zo bijzonder was United namelijk niet en na die vroege goal in de tweede helft, wist je eigenlijk al dat Barca niet meer ging winnen. Die kans op het eind had er in gemoeten van Lewa, die was echt slecht vandaag.. Al met al terechte overwinning van United.

23 februari 2023 om 23:06

Heb jij wel gekeken? Meer durf en lef? Je beweerde tijdens de wedstrijd ook al dat Barca met drie aanvallers moest spelen, terwijl het dat al deed.
Busquets was hier niet helemaal klaar voor en Kessie kan dit gewoon niet. Zelfs al houd je als verdediger de lange/directe ballen tegen, wanneer je middenveld er niet klaar voor is (was alleen Frenkie), dan wordt het onmogelijk om de bal in de ploeg te houden.

23 februari 2023 om 23:19

Je gaat Sergio Roberto niet als aanvaller zien mag ik hopen? Of is het tegenwoordig zo diep gezonken. Je hebt amper iets gecreëerd. Ik snap dat je Pedri en Gavi mist maar met Sergio Roberto als aanvaller spelen als Barca zijnde, vind ik gewoon laf.

24 februari 2023 om 00:03

Je zei het op het moment dat Ansu, Torres en Lewa erin stonden.

En Sergi Roberto heeft veel meer wedstrijden gespeeld als aanvaller. Jij mag het laf noemen, ik kan dan met 100% zekerheid zeggen dat je weinig Barca hebt gekeken.

24 februari 2023 om 00:08

Ik had het natuurlijk over de basiself. Dat hij als aanvaller heeft gespeeld, zegt toch niks. Het is gewoon geen aanvaller. Ik heb dit seizoen inderdaad weinig Barca gekeken omdat ik La Liga niet meer zo leuk vind.. heeft overigens niks te maken met het feit dat Xavi met een vrij laffe opstelling begon

Ik heb maar heel kleine beetjess gezien, dus inhoudelijk geen reactie daarop.
Maar wat denkt die Bruno Fernandes echt dat hij ontzettend goed is zeg… wat een zielig en misselijk figuur. Kan aardig voetballen, maar zo’n lelijk figuur. Walg echt van dit soort typetjes.

Utd fans en Ten Hag fans, gefeliciteerd!!!

Barca fans: goodluck in laliga!

23 februari 2023 om 23:02

Hahaha ja die Bruno is me toch een ettertje. Heeft ook een smoel om van te kotsen vind ik. Rattenkoppie. Wel een heerlijke voetballer als hij in vorm is en dat telt.

23 februari 2023 om 23:04

Jazeker. Zeg ook meer iets voor zijn karakter, maniertjes en uiterlijk. Ook die bal in frenkie zijn maag pompen, belachelijk

23 februari 2023 om 23:10

Je klinkt net zo kinderachtig als die verschrikkelijk slechte commentator. Hij deed dat echt niet met opzet, hou nou toch op.

23 februari 2023 om 23:14

Door een brilletje kijken is prima Gaz maar ik denk niet dat je glazen doorzichtig zijn...

Niet met opzet zegt ie.

Lekker bezig Erik. Toptrainer.

Jammer voor Barca. Kunnen zich nu wel volledig op de competitie focussen, wat ik maar niks vind. Prima werk van United natuurlijk en ik gun het Varane en vooral Grande Case van harte.

23 februari 2023 om 23:05

@real8madrid

Misschien ben ik te negatief nu, maar de choke-kans is nog altijd reëel hoor.

Messi willen terughalen? Haal eerst maar een deftige mental coach of psycholoog, want eens er druk op zit verzaakt iedereen in de ploeg op Araujo na.

23 februari 2023 om 23:17

Misschien als Almeria er niet tussen zat en Barca nu meteen tegen achtereenvolgens Madrid - Valencia - Athletic - en terug Madrid aan de bak moest waardoor ze geen kans krijgen zich bij elkaar te rapen. Maar dit weekend Almeria is gewoon een eitje en dan krijgen de zenuwen alle kans om te kalmeren voor de aankomende toppers.

Bovendien el derbi Madrileno zaterdag. Hoewel Madrid de laatste pakweg 3 jaar geen kind aan Atleti heeft is het ook weer best mogelijk dat Barca dit weekend uitloopt naar 11 punten.

23 februari 2023 om 23:24

@real8madrid

Als dat gebeurt dan wordt het weer een seizoen waar Barça met 17 punten voorsprong kampioen wordt op Real, maar Real wel weer die CL wint

23 februari 2023 om 23:07

Anderzijds is elk Europees fiasco mooi meegenomen. De beste verdediging ter wereld, beste middenvelders, beste aanvaller,... en toch. Als Real erin slaagt Barcelona te verslaan in Copa Del Rey zie ik het daar nog instorten en zijn er opties voor Laliga. De frustraties bij sommige spelers is al veel meer kenbaar en dat zal enkel toenemen dan.

23 februari 2023 om 23:18

Mochten ze dit weekend de rug niet kunnen rechten en punten laten liggen tegen Almeria terwijl wij de derby winnen zie ik het daar wel eens als een kaartenhuis in elkaar storten maar zoals ik tegen insider zei verwacht ik dat Almeria gewoon een hapje wordt.

Gefeliciteerd united supporters. Jullie hebben het verdiend.

die shaw heeft zich, net als rashford, zo enorm herpakt.
iedereen weet dat hij talent heeft maar na zijn dikke blessure leek het niet echt ergens meer op.
maar ik vind hem nu zo goed spelen, en ook als linker centrale verdediger.

verder was het een leuke wedstrijd, waarbij het goed van ten hag is om snel te wisselen en anders te gaan spelen. eerste helft hadden ze geen grip

Nu weet iedereen waarom Gavi en Pedri basis spelen, echt ongelofelijk slecht hoe Barça omging met kansen in de 1e helft. Kounde man man wat een fouten, Kessie maakte ook duizenden fouten en Raphinha man man die gast was de hele wedstrijd aan het slapen. Dit zijn niet eens 2de maar 3de rangs spelers man wt slecht zeg. Kounde voetballend echt 0,000000 verdedigend kan die nog wat maar sjezus wat heb je aan die Alonso’s en Raphinhas en Kessies eigenlijk echt helemaal niks gewoon. Barca staat 1e puur door hun betere verdediging met ARAUJO en Christensen balde etc voor de rest Drama. Ter Stegen ook top maar je kan niet elke keer wedstrijden winnen voor deze kkk spelers

24 februari 2023 om 00:37

Vergeet ook niet de legendes van barca, de scheidsrechters

Ps;
Zegt niemand in de buurt van Garnacho nu echt niet dat zo’n blonde helm niet uitzien? En dat gel echt niet zo duur is! Hahaha, maar dat is eigen mening ofcourse😂😂😂
Goede invalbeurt wel!

23 februari 2023 om 23:07

Dit soort jonge spelers houden er nou eenmaal van om er uniek uit te zien. Wel een pracht van een voetballer😉

Ook al stond Barcelona voor de eerste helft, nergens had je het gevoel dat ze de controle hadden. Eerste helft waren ze wel goed in druk zetten waardoor United ook niks kon creeeren. Het probleem is dat ze dat maar 1 helft kunnen volhouden. Penalty was licht, maar Balde laat het slim erger lijken dus snap dat hij fluit. Antony heeft naast zijn doelpunt, enkel dom balverlies geleden. Belangrijk doelpunt wel. Wat was Casemiro weer heerlijk. Blijft een baas. Lewandowski is een fantastische goalgetter, maar waant zich soms Messi door de problemen te willen gaan oplossen op het middenveld. Die heeft ook niet veel goeds gedaan. Denk dat Frenkie de beste man was langs Barcelona. Tijd voor Laporta om weer wat propaganda te verkopen en wat transfers te regelen. Dat je 70 miljoen neertelt voor een Raphinha... en ook Kessie was dubbel zo goed dan Tchouameni. Achja karma loert altijd om de hoek, en rond deze periode van het jaar is het meestal reality check voor velen. Gefeliciteerd United!

Leuk om te zien dat deze nederlaag andere mensen zoveel genot geeft, geniet er lekker van Dit mag dan wel de EL zijn maar United is zeker geen EL niveau! Terecht door over twee wedstrijden gezien! Roberto en Kessie kunnen dit niveau echt niet aan en Busi was ook slecht veel balverlies.. maar die is net terug! Raphinha is handig als 12e man maar Dembele is echt veel gevaarlijker. Zodra Barca niet in de sterkste 11/12 speelt is het niveau direct minder.Gefeliciteerd UTD fans!

Dit had ik echt niet verwacht. Schatte Barca wel iets hoger in. Toch knap hoeveel toppers United dit seizoen wint.

Wat een match weer..deze tweeluik had de finale moeten zijn, maar tegelijkertijd zijn we 180 minuten getrakteerd op leuk voetbal. Eerste helft was Barcelona compleet in controle en leken ze dit zoals gewoonlijk uit te spelen, maar dan de wissels van Ten Hag..compleet ingestort direct bij de aftrap jeetje wat blijft Ten Hag toch een goede coach. Verdient alle lof vanavond en jammer genoeg ten koste van Barcelona's uitschakeling.

Erg balen natuurlijk. Je had deze wedstrijd onder controle maar geef het weer onnodig weg. Vooral de eerste goal heel slecht verdedigt. De tweede goal 2 keer geblockt en komt in de voeten van Anthony, tsja kon je niet heel veel aan doen. Aanvallend hebben we het vooral weggegeven. Roberto had natuurlijk gewoon moeten scoren in de 1e helft.

Maar goed 1 voordeel. Je hebt niet meer de donderdagavond en we kunnen ons volledig focussen op het winnen van de dubbel.

Echt respect voor ten hag! Wat hij heeft gedaan met dit united wow gewoon. In de 2de helft een goeie wedstrijd gezien, maar die 5 min waren wel heel weinig zeg en dat komt van een real fan.

Wie was die clown die mij op mijn ongelijk wilde wijzen toen ik zei dat Lewandowski troep is tegen goede ploegen? Volgens die persoon zou Lewandowski een "killer" zijn tegen Man U. Hahahhaha.

Volgens mij heette hij meneertje ofzo.

23 februari 2023 om 23:12

Vergelijk dat eens met Benzema die wel in topwedstrijden spel maakt en scoort en nadrukkelijk aanwezig is. Al speelde hij zwakke eerste helft tweede helft was het een ouderwetse goede Benzema tegen Liverpool

23 februari 2023 om 23:21

Meneerja? Niet serieus te nemen die vent. Verdween bij Bayern ook elke topper, zie niet in hoe dat bij Barca nu plots anders zou zijn.

Wat vond je van Eddy dinsdag? Na een prematuur oordeel in de 15e minuut heb ik je niet meer gehoord

Of was het Moyashi? Nu twijfel ik.

23 februari 2023 om 23:44

Tja heeft in de UCL inderdaad ook hele grote kansen gemist. Lewandowski in Europa is heel anders dan in La Liga. Maar goed die kerel is ook alleen voor het afmaken gehaald. Qua voetballend vermogen hoef je geen Benzema te verwachten bij hem want Lewandowski is veel te beperkt aan de bal.

24 februari 2023 om 00:35

Klopt, hij is puur gehaald omdat hij een plaag voor ze was met bayern. Bayern lachte zich echter weer suf bij de loting. Zelfs in de Europa league kan barca niet mee, laat staan in de Champions.
La liga en de beker waar de scheidsrechters al decennia lang op de loonlijst van Barca staan is een ander verhaal, tegenstanders worden benadeeld en zo is winnen kinderspel

Frenkie was zeker niet slecht maar ik blijf iets bij hem missen wat andere topmiddenvelders wel hebben. Frenkie speelt het liefst op een groot veld zonder goals. Zelfs toen ze achter stonden gaat hij de bal nog op zijn dooie akkertje achterin halen om er vervolgens niks mee te doen. Het is ook te eenzijdig. Hij kan niet anticiperen op plotselinge situaties door op het laatste moment nog van keuze te veranderen. Nogmaals was zeker niet slecht maar het is niet doortastend genoeg. Zo een bal op Kounde, dat deed hij goed maar het is te weinig. Het is teveel op controle gebasseerd terwijl je tempo moet maken. Ik hoop echt dat hij hierin stappen gaat maken

23 februari 2023 om 23:10

Die pass op Kounde was niks mis mee toch? Hij wacht en kijkt even en geeft m precies op het goede moment en de juiste hoogte. Jammer dat Kounde hem er niet in knikte, maar de pass was gewoon uitstekend.

23 februari 2023 om 23:10

Maakte anders genoeg rushes om ruimte te creëren, maar het is wel een klein verschil, of je met Kessie/niet fitte Busquets naast je speelt of Pedri/Gavi

Aan alle utd fans, gefeliciteerd! Het is jullie van harte gegund en ik hoop dat utd em ook binnenhengelt nu, want dat verdienen jullie. Eerste helft Barca de controle maar de 2e helft was utd stukken feller en doortastender. Mooi om te zien wat EtH daar aan het opbouwen is!

Zo mooi hè altijd met die spelers die geen drol presteren. Scoren ze 1 keer dan gaat meteen dat vingertje tegen de mond. Ga eerst eens wekelijks presteren vriend voor je stoer gaat doen.

Elke topclub zou hun toptrainer nu ontslaan worden (PSG, Real Madrid, Chelsea en Inter). Helaas is Barça geen topclub meer en Xavi geen toptrainer.

23 februari 2023 om 23:15

Waarom zouden ze hem moeten ontslaan? Hij staat met Barca bovenaan in La Liga..

23 februari 2023 om 23:24

Europees waar het geld verdiend moet worden maakt hij teveel fouten. Geen winnaar in mijn ogen. Speelt romantisch voetbal. Angelotti probeerde hem al uit te leggen dat het om de prijzen gaat.

23 februari 2023 om 23:22

Bij Madrid zou je echt niet ontslagen worden hoor. Die ontslaan je in de zomer indien nodig, zelden doorheen het seizoen.

23 februari 2023 om 23:26

Als je de winter niet overleefd met de Champions League hoef je niet eens ontslagen te worden bij Real Madrid. Staat in je contract dat je zelf moet opstappen.

24 februari 2023 om 00:04

Picaa

Wat lul jij nu weer allemaal, ik denk dat United samen met Barcelona een van de 3 of 4 teams zijn die ook echt in vorm zijn in hun eigen competities, waarom zou je Xavi ontslaan nadat hij wordt uitgeschakeld tegen een goed spelend United op de eerste helft vandaag na?? Gewoon onzin, staan een straat lengte voor in de competitie en vliegen er nu helaas uit, ze hebben nog alles om voor te spelen zo ook United die nog in de race is voor 4 prijzen, als die ze alle 4 wint kan die beter meteen weer weggaan.

24 februari 2023 om 00:29

Clubs hebben ook wel te maken met zelfrespect. Eruit vliegen in de Champions League zou voor veel clubs al voldoende reden zijn om een trainer te ontslaan, maar wanneer je ook uit de Europa League wordt genikkert dan moet je je schamen. Vooral als je zoveel geld hebt geïnvesteerd. Barça heeft puur het geluk dat Real zoveel wedstrijden moet spelen en blessures heeft. De rest van de competitie is zwak tot zeer zwak.

United fans, van harte. Wat een geweldige trainer hebben jullie. Heeft van een gezonken schip een voetbalmachine gemaakt en al helemaal op Old Trafford. Daar ga je tegenwoordig naartoe voor een vette nederlaag. Niets anders dan respect. Als hij in de zomer dan ook nog een spits krijgt in plaats van onze Wout, dan is the sky the limit.

De competities vergelijken en met vingertjes gaat helemaal nergens over. Het is geen schande dat Barcelona eruit vliegt tegen dit United. Durf te stellen dat we nu wel horen tot de 10 sterkste ploegen in Europa. Jammer dat we dat moeten laten zien in de 2e competitie..

“ Ruim een kwartier voor tijd werd de ban gebroken door Antony. De Gea kon in eerste instante een snoeihard schot van Garnacho en een poging van Fred nog stoppen, maar bij de inzet van Antony in de lange hoek was de Spanjaard kansloos: 2-1.”


De Gea had het maar lastig met de 2-1

Volkomen terechte overwinning voor man united. Echt knap hoe Ten Hag het voor elkaar krijgt om spelers als Shaw en Fred zo in hun kracht te zetten. Die kunnen dus wel goed presteren. Hulde!

Wat een heerlijk tweeluik.. United terecht door. Had hier een aantal weken geleden een aantal discussies met Barca fans die verwachtten United wel even opzij te zetten. Maar als je alleen La Liga kijkt en de revolutie onder Ten Hag niet hebt gezien, kom je van een koude kermis thuis! Zie Ten Hag die EL gewoon winnen dit seizoen, mogelijk ook de twee bekers nog en CL plaatsing is ook binnen handbereik. Een goede transferzomer en dan volgend jaar de CL in en meedoen om de PL. Zou Frenkie trouwens al openstaan voor een overstap van Spotify stadium naar Old Trafford? Dan speelt ie in ieder geval nog Europees voetbal 🤣

Gefeliciteerd United fans! Over 2 wedstrijden terecht door. Barcelona maakt in Spanje furore maar daarmee is alles gezegd. Europees zwaar kopje onder gegaan dit seizoen. De Liga winnen is nu een must. De druk zal toenemen. Ik wil nog
Weleens zien of ze dit over de
Streep kunnen trekken.
Copa in huidige vorm zie ik somber in, kijken of
Men met deze druk kan omgaan. Anders hebben we een serieus probleem.

In zulke wedstrijden mist Barcelona een type Messi, iemand die de wedstrijd kan beslissen in een flits, United speelde heel matig de eerste helft en toen het maar 1-0 bleef wist je gewoon dat Ten Hag met zijn wissels de wedstrijd kon doen kantelen, Barcelona had ook geen haast met een 2e goal maken, Lewandowski was zeer matig, daarnaast was Frenkie goed net als Fred bij United. Martinez degelijk maar Bruno grosierde weer eens met veel balverlies. Al met al wel een terechte overwinning je kunt toch zien dat United het wilde winnen en er gewoon meer voor gingen.

Voetbal heeft gewonnen.
In de liga betalen ze al decennialang de scheidsrechters en in Europa zien we hoe het werkt als dat niet gebeurd.
De Supercopa is ook een project van piquet, normaal alleen de winnaar van de liga en de beker maar nu 4 ploegen. Barca had nooit deel mogen nemen.

24 februari 2023 om 15:17

Ik zie het in Europa ja met Real die bijna een abbo heeft de laatste jaren op de CL lol.

26 februari 2023 om 22:09

Dna van real is gewoon top.
Als het deuntje van de champions speelt zijn ze onverslaanbaar

Wat is Kounde een drama de laatste tijd ongeloofelijk!!
Middenveld met alleen maar controleurs en een aanval met een wisselvallige Raphina en Lewandowski die bijna niet bediend wordt en soms zelfs op posities zag te veelste ver van de goal af, wat verwacht je tege dit Man utd?!!!
Enigste lichtpuntjes zn toch wel Balde, Araujo en Christensen, met straks Gavi, Pedri en Dembele er weer bij moet gewoon dit seizoen de titel worden binnengehaald, volgende seizoen weer strijden in de CL, met een paar aanpassingen en aankopen zal Barca zeker wel weer de weg terug in Europa vinden !

Het is geweldig om dit Manchester United te zien groeien dit seizoen onder EtH. In een absurt korte tijd. Een absolute topcoach, die perfect op zn plek zit daar. Alle ManU fans in Engeland lopen weg met hem en beginnen hem daar als een afgod te zien. En ook bij tegenstanders verdient hij het respect. Een eerlijke vent met 0 ego. Als je het iemand gunt is het hem wel

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren