Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Sprankelende’ Frenkie de Jong neemt alle twijfels weg in Spanje

Laatste update:

Frenkie de Jong heeft na een moeizame seizoensstart de smaak helemaal te pakken bij Barcelona. De middenvelder begon zondag voor de derde wedstrijd op rij in de basis en had een belangrijk aandeel in de klinkende 4-0 zege op Athletic Club. Ook Ousmane Dembélé etaleerde zijn kwaliteiten met een doelpunt en twee assists. In de Spaanse media is men vol lof over het optreden van De Jong.

Barcelona kende weinig moeite met Athletic Club en stond halverwege de eerste helft al op een comfortabele 3-0 voorsprong. Voor Frenkie was een rol op het middenveld weggelegd met Sergio Busquets en Pedri. "De Nederlander, die in de zomer te maken kreeg met een uitputtingsslag bij Barça, begint het vertrouwen van Xavi te winnen. Iedereen twijfelde aan hem. De technische staf onder leiding van Xavi Hernández vond hem goed, maar overtuigd waren ze niet. Tot nu. Hij neemt voorlopig alle twijfels weg", schrijft El Pais.

Xavi koos tegen Athletic opvallend genoeg voor maar twee pure aanvallers. Gavi was de meest vooruitgeschoven middenvelder. "Frenkie speelde op papier iets meer naar voren dan tegen Villarreal, maar hij was werkelijk overal", is Marca lovend. "Hij rende de longen uit zijn lijf voor zijn ploeg en droeg zowel in aanvallend als verdedigend opzicht zijn steentje bij. De vrijheid om rond te zwerven doet hem goed. De Nederlander heeft zijn innerlijke positie teruggevonden, waar hij meer deelneemt aan de aanval en diepte brengt in het spel van Barcelona."

Volgens Mundo Deportivo dient De Jong vanaf nu elke wedstrijd verzekerd te zijn van een basisplaats. De sportkrant beoordeelt het optreden van de Nederlander met een 7, zoals Sport dat ook doet. "Hoewel hij zondagavond iets minder uitzonderlijk was dan in de wedstrijd tegen Villarreal liet hij zien weer sprankelend te zijn, wat veelbelovend is. Hij leidde de 4-0 in en zijn beste moment was een geweldige rush die Ansu Fati niet beloonde." De Jong stak bij het bewuste moment het hele middenveld over. Het schot van Fati ging vervolgens rakelings over.

Voor Barcelona wacht een cruciale week. Woensdagavond neemt de ploeg van Xavi het in eigen huis op tegen Bayern München in de vijfde speelronde van de Champions League. Eerder op de avond spelen Internazionale en Viktoria Plzen echter al tegen elkaar. Bij een overwinning van de Italianen weet Barcelona voor het duel met Bayern al dat het uitgeschakeld is in het miljardenbal. Hetgeen zou een hard gelag zijn voor de Catalaanse grootmacht, daar voor aanvang van het seizoen is begroot op de kwartfinale. Zaterdag speelt Barcelona op bezoek bij Valencia.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Fijn dat ie na 3 en een half jaar dan toch zijn plek gevonden heeft! Nu deze form doortrekken naar het WK.

24 oktober 2022 om 10:42

Zijn seizoen met Koeman geen idee welke seizoen dat was maar hij en Messi vonden elkaar dat seizoen blindelings, daar vond ik hem werelds.

24 oktober 2022 om 10:58

Inderdaad. Dat ene seizoen met Messi was hij echt heel goed. Tevens ook zijn debuutseizoen bij Barca was dat toen hij nog in de tikken en door bewegen modus zat vanuit zijn Ajax tijd. Hopelijk vindt hij weer plezier terug in het spelletje want hij leek het een poosje kwijt te zijn.

24 oktober 2022 om 11:04

Klopt maar dat zien de "kenners" hier graag over het hoofd. Frenkie kan bizar goed voetballen, fijn dat dit ook wat meer weet door te dringen.

24 oktober 2022 om 11:32

@consy, niemand hier heeft ontkend dat hij goed kan voetballen, maar hij heeft nog zelden laten zien dat hij zijn transfersom waard is. Kan je wel "kenners" typen, maar zij waren terrecht kritisch op zijn prestaties. Ik geloof dat er weinig mensen zijn die het verblijf van Frenkie bij Barcelona tot nog toe als een succes zien.
Daarnaast deed men hier op voetbalzone, oa door de 20 berichten per week en in de reacties daaronder, of Frenkie het volgende wereldwonder was....hij heeft een dergelijk niveau zelden laten zien. Daar doet een goede wedstrijd niks aan af....dus de kritiek van deze kenners was meer dan terecht.
Wel mooi als hij in vorm raakt

24 oktober 2022 om 22:42

Tuurlijk joh, geef er maar weer een draai aan. Slappe hap!

24 oktober 2022 om 12:43

Om op basis van 1 wedstrijd deze conclusie trekken raakt kant nog wal. Voor die transfersom moet je wekelijks presteren.

Frenkie kiest wel lekker het goede moment uit om in vorm te komen zo vlak voor het wk 🔥🔥. Geniet enorm van zijn spel de laatste weken. Echt een fantastische voetballer.

Heb nooit de kritiek jegens Frenkie begrepen. Zij wouden opeens een andere speler in hem zien die hij niet was en nooit zal zijn plus dat hij Nederlander is en Xavi liever Spanjaarden heeft maakt het ook niet makkelijker voor hem.

Ik geloof oprecht dat Frenkie niet veel beter doet dan paar weken geleden, hij zal onder druk nog steeds bal verliezen en in grote wedstrijden nog steeds fouten maken, dat hoort bij voetbal. Alleen mag Frenkie dit niet en een Pedri, Busquets of Gavi mogen dit wel.

Let op, als Bayern wint van Barcelona is Frenkie per direct weer slachtoffer nummer 1. Dat is Spanje helaas.

24 oktober 2022 om 11:54

Als je ziet hoe trots ze in Barcelona op Catalonië zijn zullen ze idd nooit met hun vingertje wijzen naar de Catalaanse jongens. Al moet ik zeggen, ik was afgelopen donderdag bij Barcelona - Villareal en op de tribunes was lang niet iedereen blij met de vertoning van Fati.

24 oktober 2022 om 16:02

Fati mag doen wat hij wilt, die credits heeft Frenkie niet terwijl iedereen weet en ziet dat Frenkie een stuk beter is als andere die fouten maken

24 oktober 2022 om 12:13

Wat werelds cmg. We zijn het een keer eens. Al laat frenkie de laatste tijd wel echf zijn ajax spel zien met al die rushes vanuit achteruit.

24 oktober 2022 om 14:49

Ik krijg beetje gevoel dat wanneer het hele team bagger presteert Frenkie hier dubbel de hoeveelheid kritiek over zich heen krijgt hier. Eigenlijk alle wedstrijden dat Barca goed speelde speelde Frenkie ook gewoon erg goed.

Er zijn wel systemen waar hij zich beter in thuisvoelt dan anderen. Vandaag speelde Barca met twee pivots op het middenveld en dat ging hem erg goed af.

Frenkie komt net op tijd in vorm voor het WK, het is en blijft echt een genot om naar te kijken, de versnelling die hij kan maken vanaf de verdediging richting de aanval is echt heel fijn om te zien.

Het is te hopen dat hij deze lijn door trekt, en veel minuten blijft maken voor Barca.

Als je ver wilt komen in een eindtoernooi, zijn dit de spelers waarvan je afhankelijk bent.

24 oktober 2022 om 10:43

Precies Burwatti! Hopelijk blijft Barca Frenkie op een goede manier gebruiken, zodat hij ons de komende winter op sleeptouw kan nemen!

24 oktober 2022 om 12:14

Ach ja hij had Barca amper nodig om die vorm te etaleren in Oranje. De kenners zagen het zonder z’n vertoonde spel ook wel in hem zitten bij Oranje.

Het kan verkeren, waan van de dag is leidend. Frenkie is een bovengemiddelde voetballer mits juist gebruikt. Hopen dat deze vorm zich doorzet naar het WK, kan dan wel eens cruciaal worden voor een succesvolle oranje WK.

Gelukkig wordt hij jaren nadat hij is aangetrokken op zijn eigen positie gebruikt. Verbazingwekkend hoe lang dit heeft geduurd.

24 oktober 2022 om 10:45

Inderdaad! En nog opvallender zijn de reacties van mensen die van Frenkie dingen verwachten die niet tot zijn sterke punten behoren. Alsof je Kante als CAM of Odegaard als CVM gaat gebruiken. Hopelijk kan Frenkie dit doorzetten op het WK!

24 oktober 2022 om 11:01

Nou denk dat ødegaard best als CVM kan hoor. Je ziet wel vaker dat aanvallende spelers op het middenveld terug worden gezet, maar andersom zie je het niet vaak. Dit komt denk ik omdat verdedigen leren makkelijker is dan het leren aan te vallen. Aanvallende hebben toch altijd een bepaalde flair waarmee ze hun man voorbij komen en dat is moeilijker aan te leren, want dat is vaak aangeboren

24 oktober 2022 om 11:35

CM en CDM is een behoorlijk verschil, ik zou er niet zo snel een aantal op kunnen noemen. Schweinsteiger

24 oktober 2022 om 11:48

Frenkie zelf van cam naar CVM pirlo en zo ken ik nog wel effe doorgaan

Niks zo veranderlijk als voetbalkranten. Volgende wedstrijd kan hij er ineens niks meer van.

24 oktober 2022 om 12:11

Dat hoort blijkbaar bij het voetbal.

Wat een voetballer. Al jaren een van de beste voetballers te wereld. Helaas zijn er een hoop mensen, ook hier op VZ, die dat niet willen toegeven. Frenkie werkt voor hen als een rode lap voor een stier, want ja, hij heeft bij Ajax gespeeld. Hoge bomen vangen veel wind zullen we maar zeggen.

24 oktober 2022 om 10:56

Geweldige voetballer ja, maar een van de beste helaas nog niet. Op het middenveld moet die bijvoorbeeld nog spelers zoals De Bruyne, Modric, Casemiro, Kante, Valverde voor zich duiden. Maar Frenkie heeft het wel in zich om de beste middenvelder ter wereld te worden.

24 oktober 2022 om 10:57

Kan toch ook zijn dat mensen een andere graadmeter hebben? Laatst tegen Real bv heb ik Frenkie niet gezien. Als ik aan de beste middenvelders ter wereld denk dan denk ik eerder aan middenvelders die wekelijks een hoog niveau halen en ook uitblinken in de grote wedstrijden zoals De Bruyne, Modric, Kroos etc.

24 oktober 2022 om 11:37

Japie echt je doet alsof die nooti slecht spelen, de Buryne heeft hier ook gewoon last van. Kijk anders zn wedstrijden van vorig seizoen het eerste half jaar terug. Toen was hij ook een half niet de speler van normaal. Modric is ook een seizoen lang ruk geweest, oja en zn start bij real was ook matig dat eerste seizoen. Die gasten spelen ook gewoon mindere potten maar je kijkt ze volgens mij nooit of wel? Alleen messi en ronaldo heb ik afgelopen jaren wekelijks goed zien spelen.

24 oktober 2022 om 11:41

Dat ligt dan ook wel aan je eigen vermogen om objectief te zijn als het gaat om Frenkie. Je zoekt naar dingen om je 'gelijk te kunnen halen', zelfs als dit dus niet het geval is.
Frenkie heeft namelijk van de 15 Barcelona spelers die tegen Madrid gespeeld hebben na Raphina, Torres en Busquets het beste gescoord volgens verschillende statistiekensites zoals Sofascore.
En dan counter jij vervolgens met "ja maar ik vond hem niet goed spelen en statistieken zeggen niet alles" terwijl je laatst zei "ik hou me altijd aan de feiten en de statistieken".

24 oktober 2022 om 12:10

Isco je hebt helemaal gelijk over Japie. In tegenstelling tot zijn metgezellen, Frenkie bashers is hij wel de enige die het in deze post probeert. Hulde voor Japie.

ON: het wordt nu voor iedereen weer duidelijk dat ook Xavi onder invloed van politieke spelletjes niet om Frenkie heen kan.
Gewoon een geweldenaar!

24 oktober 2022 om 12:12

Dat zijn dan ook allemaal dertigers Japie Frenkie z’n prime komt nu.

24 oktober 2022 om 12:24

@Isco24 Wat heeft Frenkie dan voor imponerends laten zien tegen Real? Noem een paar situaties. Frenkie is gewoon enorm wisselvallig en in de topwedstrijden vaak onzichtbaar

24 oktober 2022 om 12:27

@rayvg Bijna wekelijks dan. Frenkie heb ik bij Barca zelden een seizoen lang bijna wekelijks zien uitblinken. Hij heeft nu twee wedstrijden op rij goed gespeeld en is al meteen weer wereldtop. Voor een Modric is zoiets vrij normaal

24 oktober 2022 om 12:31

Bewonderenswaardig dat jullie het vol blijven houden om met Japie te discussieren. Het is toch al lang en breed duidelijk dat hij zijn eigen maatstaven heeft om spelers te beoordelen en absoluut niet objectief kan blijven als het om bepaalde spelers gaat?

24 oktober 2022 om 12:42

Ja dit is typisch Japie. Je weerlegt zijn uitspraken en in plaats van zelf met voorbeelden te komen waarom je hem niet goed vond terwijl de cijfers anders vertellen (en de beelden ook), vraag je mij om voorbeelden. Heerlijk hoe kinderachtig jij soms je gelijk wil halen.
Iedereen ziet het verkeerd, behalve Japie. Zo werkt het natuurlijk. Ik snap het.

24 oktober 2022 om 13:05

hij heeft nu twee betere wedstrijden gespeeld tegen villareal en athletic. Ben het wel eens hoor met Japie, want wanneer gaat hij Barcelona nou een bij de hand nemen in een topwedstrijd ? Of de kar trekken als het een keer wat minder loopt? Nu was de wedstrijd al gespeeld na een halfuur, dan kunnen de meeste mooiweervoetballers het wel lekker uit tikken.

we gaan het zien komende wedstrijden , en vooral komend voorjaar als de druk erop komt.

24 oktober 2022 om 13:15

@samcro, maar hij heeft hier wel degelijk een punt. Frenkie laat het helemaal niet wekelijks zien. Hij wordt voor 80 miljoen gehaald en neemt het team amper bij de hand

24 oktober 2022 om 13:15

Goh is dat zo Japie? Dat heb je ons nog nooit eerder laten weten!

24 oktober 2022 om 13:39

Fr10, dat zal allemaal best, dat is ook mijn punt helemaal niet. Als Frenkie wekelijks de sterren van de hemel speelt is Japie stil of vindt ie iets anders om het te bagatelliseren. Het is al eerder gebeurd, niets kan mij ervan overtuigen dat het niet nog eens zal gebeuren.

Ik snap ook niet zo goed waarom hij het team bij de hand zou moeten nemen, dat deed Busquets in zijn prime ook niet en dat is toch zijn eigenlijke positie? Er zijn zoveel spelers voor teveel geld gehaald, Antony onlangs nog, maar daar kunnen die spelers zelf ook helemaal niets aan doen, daar hebben ze 0,0 invloed op en het wordt wel telkens als stok om mee te slaan gebruikt. Nutteloos imo.

24 oktober 2022 om 13:40

@Samcro Wat was dan de laatste keer dat Frenkie over een langere periode wekelijks de sterren van de hemel speelde? Het valt me juist op dat ik na 1 van de incidentele goede wedstrijden van Frenkie waar vaak een week of 8 tussenzit ik getagd wordt om toe te geven dat ik fout zat. In de tussenliggende periode dat Frenlie weinig tot geen indruk maakt hoor ik juist die mensen niet. Ik denk dat ik juist wel objectief ben.De mensen die imo niet objectief zijn waren de mensen die bv een Pogba een koekenbakker noemde waarvoor teveel geld was betaald omdat hij wisselvallig was, maar de wisselvallige en tevens peperdure Frenkie opeens langs een hele andere meetlat leggen

24 oktober 2022 om 14:23



Japie je begint altijd over Modric, maar Frenkie is echt niet minder dan Modric.
Modric ben ik een hele hele grote fan van. Echt een topper.
Maar het enige wat je kan zeggen is dat Modric altijd goed speelt wanneer het moet en Frenkie niet.
Dan scoort Frenkie weer te weinig. Dan geeft hij te weinig assists.
Frenkie heeft in La Liga 3 goals minder gemaakt dan Modric, terwijl Modric meer dan 100 wedstrijden meer heeft gespeeld dan Frenkie, op een aanvallende positie in een succesvol team. Dit geld ook voor assists.

Jullie gaan gewoon nooit toegeven dat Frenkie wereldtop is en het enige argument waar je mee komt is, ik vind niet dat hij Barca bij de hand neemt. Terwijl Modric dat ook echt niet vaker bij Real doet.
Met andere woorden, Frenkie is eigenlijk al verder dan Modric op die leeftijd. Absolute werledtop dus die alleen nog maar beter kan worden.


24 oktober 2022 om 14:59

Als je Frenkie even goed vindt als Modric dan houdt het echt op.

24 oktober 2022 om 15:50

Dan houdt het niet alleen op.. er zijn huisartsen die voor minder doorverwijzen voor een psychische onderzoek.

24 oktober 2022 om 16:44

Als je niet kan lezen is er voor jullie Pearl.
Als je niet inhoudelijk reageren kan, wat doe je hier dan. Ga lekker proberen 100 keer een bal hoog te houden, zal niet meevallen voor jullie schat ik in. Blijven oefenen

24 oktober 2022 om 19:51

@japie...ik denk dat we alle middenvelders voortaan moeten gaan eren, die een aardige wedstrijd hebben gespeeld Kante, Bernardo Silva, Modric, Gravenberch, Verrati, Kroos, Kimmich, de Bruyne, Tiago etc etc.. dan hebben jullie genoeg artikelen om te schrijven VZ..hou lekker jezelf bezig..
Ow en nog een puntje..ook schrijven dat hij niet opviel of geen inbreng had mag ook he..zoals tegen Madrid

24 oktober 2022 om 11:34

Op basis waarvan is hij de afgelopen jaren volgens jou dan een van de beste voetballers ter wereld? Heeft zelden het middenveld gedomineerd in topwedstrijden of beslissende wedstrijden

24 oktober 2022 om 12:18

Op basis van het feit dat hij als 19 jarige beste middenvelder van CL was.
Op basis van het feit dat Barca, PSG en City veel voor hem wilde betalen, een toptransfer.
Op basis van het feit dat Messi hem als eerste zocht in het veld. Op basis van de natuurlijke klik die hij met Messi had.
Op basis van het feit dat iedere Barva trainer hem opstelt, ongeacht nationaliteit van die trainer.
Op basis van het feit dat hij bij NL frankrijk en Belgie helemaal onderste boven heeft gespeeld.
Op basis van het feit dat andere wereldtoppers aangeven dat hij de beste is waar ze tegen hebben gespeeld.
Kan heel lang doorgang.

In ieder geval niet op basis van het feit wat jij of Japie van zijn spel vinden.

24 oktober 2022 om 13:13

Je kan inderdaad heel lang doorgaan als je zoveel onzin uit je mouw schudt. Een paar goede wedstrijden bij Barca en 3 goede interlands in 4 jaar tijd zijn bij lange na niet genoeg om bij de beste voetballers ter wereld te horen.

24 oktober 2022 om 14:02



Haha onzin zegt ie. Chronologische opsomming van de laatste 5 jaar.
Daarnaast allemaal feiten!

Jij denkt dat al die trainers die Barca heeft gehad in de laatste 4 jaar hem opstellen vanwege een paar goede wedstrijden. Hou toch op joh.
Je houdt je bij Barca niet staande met een paar goede wedstrijden!

24 oktober 2022 om 15:18

Daarom werd alleen United concreet voor Frenkie toen Barca hem wilde lozen, omdat al die grote clubs hem willen hebben. Dan zie ik nog wat oefenpotjes voorbij komen waarin Frenkie goed was, maar dan is Memphis ook wereldtop aangezien hij in veel oefenpotjes tegen toplanden ook heel goed was. En dan wat spelers over hem hebben gezegd. Tja, als dat dan de criteria is om iemand wereldtop te bestempelen dan gaat het imo nergens meer over

24 oktober 2022 om 16:27

Niet alleen United werd concreet. Ook andere clubs, maar die hadden eerder door dat ie niet te halen viel. United had veel meer noodzaak vandaar dat ze het tevergeefs geprobeerd hebben.
Als spelers als Mbappe, Griezmann, Vertonghen en De Bruyne dat o.a. zeggen dan is dat in ieder geval een criterium met veel meer waarde dan wanneer Japie zegt dat ie hem niet goed vind spelen.
Daarnaast geven dit soort gasten argumenten, iets wat jou onbekend is, want verder dan dat jij het niet ziet kom je niet.
Ik zou zeggen verdiep je eens in voetbal, blijf nederig en ga er maar blind van uit dat zulke spelers het spelletje beter zien dan jou.

24 oktober 2022 om 16:41

@mancunianb

Ik ben het helemaal met je eens !!

Frenkie hoort gewoon bij de beste middenvelders van de wereld.
en alle trainers in europa zullen dit bevestigen, behalve de echte kenners hier op voetbalzone.. typisch nederlands

24 oktober 2022 om 18:02

Vreemd verhaal dat die grote clubs niet door hebben gepakt. Een bedrag rond de 80 miljoen zou toch een koopje moeten zijn voor "een van de beste middenvelders ter wereld"

24 oktober 2022 om 18:40

“Niet alleen United werd concreet. Ook andere clubs, maar die hadden eerder door dat ie niet te halen viel”.

Hij was niet te halen Japie. Wel mijn hele punt gebruiken voor reactie. Niet een zijpad opgaan van een halve reactie. Hij was niet te halen.
Kunnen we discussie starten over dat dit wel was, maar dat was niet.
Het is ook geen vreemd verhaal het is gewoon algemeen bekend.

24 oktober 2022 om 18:42

Hij was niet te halen Japie.

Frenkie is wel beduidend beter dan Gavi en Pedri. Ze zijn jonger, maar bij hun ontbreekt net de klassie die Frenkie wel heeft. Alleen het jammere eraan is dat altijd wanneer Frenkie een mooie actie maakt zijn medespelers het nooit verzilveren in goals. Daarom gaan zulke acties van Frenkie bijna nooit de hele wereld over. Dat is het verschil met de Bruyne. Die maakt een actie en komt een goal uit. Dan lijkt zijn acties ineens goud waard. Maar Frenkie kan er weinig aan doen als zijn medespelers hele tijd lopen te klungelen voor goal. Hopelijk zal Van Gaal wel optimaal gebruik maken van Frenkie, want in Qatar waar het ontzettend heet is, zal er enorm veel ruimte gaan liggen om te counteren. Met Gakpo, Bergwijn en Depay. Ga je Frenkie enorm in zijn kracht laten spelen. Bovendien achterin kan je alles goed dichtmetselen.

Leuk voor FdJ dat hij in een goede vorm verkeert, maar ik moet wel echt zeggen dat de tegenstand in Spanje mij enorm verbaast. Athletic, Sevilla, Villareal, Valencia, Betis en Sociedad geven totaal niet thuis tegen Real en Barca. Dit zijn toch wel echt de traditionele angstgegners. Zou er een verband zijn met de strenge financiele eisen die Laliga sinds corona heeft ingesteld? Natturlijk bestierde Barca de voorpagina's over dat gegoochel met transfers, maar ook ploegen als Betis, Sociedad en Sevilla hadden enorm veel moeite om spelers te kunnen inschrijven. Ik vind het maar een zorgwekkende ontwikkeling.

24 oktober 2022 om 11:16

Spanje bestaat toch al decennia uit een top twee met af en toe Atletico als dark horse?

24 oktober 2022 om 11:30

Ja, uiteindelijk wordt Real of Barca kampioen dat klopt. Maar het is toch geen publiek geheim dat Barca tegen Sociedad, Betis heel vaak punten laat liggen. Real heeft dat dan weer tegen Villareal en Valencia.

24 oktober 2022 om 11:59

Als je het over decennia hebt dan mag je wat mij betreft Valencia daar ook bij rekenen, toch 2 x kampioen geworden de afgelopen 20 jaar + Ch-league finales gespeeld en een Eufa cup gewonnen..

Ik heb nu al medelijden met het toetsenbord van Japie.

Je zou bijna zeggen dat spelers het beste renderen op hun beste positie. Mooi dat hij lekker aan het voetballen is zo vlak voor het WK. Toch een van de beste spelers van Oranje die er moet gaan staan.

Ja en volgende week kan hij er geen reet van. Die media daar in Spanje, om moe van te worden.

Frankie stond op de acht positie en iedereen zegt na een goede wedstrijd gespeeld te hebben zet Frenkie maar op zijn vertrouwde positie dan is die top. Vorige week tegen Villarreal het zelfde verhaal toen speelde hij op de zes positie. Wat is nou zijn beste positie dan??

24 oktober 2022 om 11:16

Ik denk toch op de 6 positie waar hij de bal kan opeisen en kan drijven met de bal langs 2 a 3 man om vervolgens een overtal situatie te creëren en er een gevaarlijke kans/goal uit komt.

24 oktober 2022 om 12:31

Ze speelden gisteren eigenlijk met 4 middenvelders. Hierdoor kon hij inzakken om de bal te halen. Dit is zijn kracht. Het is geen speler die het spel maakt vanuit een aanvallende rol.

'neemt alle twijfels weg', tot hij weer een mindere wedstrijd speelt en er toch weer twijfels ontstaan.

Tot ie volgende week een mindere wedstrijd speelt en er meteen niks van kan.

Mooi voot hem en voor Barca. Nu op Europees niveau laten zien.
Twee spitsen en 1 daarachter dus
Zo moet Ajax, totdat het weer loopt ook doen. Zowel tegen Europese ploegen als ook tegen de concurrentie in Nederland.
Brobbey Bergwijn met daarachter Berghuis
Twee controleurs. Alvarez en Grealish (schrijfwijze?)

24 oktober 2022 om 11:40

Huh? Barca speelde gewoon 4-3-3 met een verkapte buitenspeler. En je weet dat Tadic nooit zal banken?

Nou, net op tijd. Neem maar mee naar Qatar die vorm.



Frenkie speelde gister wederom uitstekend. Hij kon gister meer vanuit zijn eigen positie spelen (controlerend) dan dat hij echt als halfspeler fungeerde. Puur omdat Pedri/gavi op papier als buitenspeler stonden maar in realiteit vanuit het middenveld opereerde. Hoe dan ook: Frenkie moet op 6 spelen ipv Busquets die ik gisteren weer matig zag spelen imo. Simpele ballen inleveren, dat ben je niet gewend van Busquets. Het overkomt hem vaker en vaker en dan weet je gewoon dat het tijd is voor de wisseling van de wacht. Frenkie, Pedri en Gavi is het middenveld van het heden en toekomst wat mij betreft.

Toch 1 kanttekening: dit niveau van Frenkie wil ik ook tegen de absolute topclubs zien. Teams van het kaliber Bayern en Real bijvoorbeeld.

Heerlijke speler. Hopelijk kan hij deze vorm vasthouden en komt Depay ook nog even fit en in vorm. Dan hebben we wellicht nog een kansje op het WK (om in ieder geval verder te komen)

Nou nou het is weer zover, hij speelt 3 wedstrijden in de basis waarvan de 1e hij compleet werd overlopen met heel zn team trouwens. En dan krijg je Villareal en Bilbao die dit jaar niet meer dan een middenmoter zijn. Frenkie is een goeie speler begrijp me niet verkeerd maar we moeten ophouden met spelers de hemel in te prijzen wanneer ze paar wedstrijden goed spelen, dat is een van de redenen dat spelers naast hun schoenen gaan lopen.

Jojo nieuwsberichtgevingen. De ene keer lees je ''frenkie neemt twijfel weg van Spaanse media'' en een week later lees je ''spaanse media vallen over Frenkie heen: dra-ma-tisch''

Wel lekker laat dat Barcelona hem nu pas op de juiste manier inzet.

Tja, die jongen deed het altijd goed en was op Messi na gewoon het beste bij Barcelona. Dat zelfs toen hij uit positie werd gebruikt. Dat een paar Nederlandse haters en een Barcelona directie dat geld van hem wilden stelen volhielden dat dit niet het geval was, doet daar niets aan vanaf.

Ik hoop dat Real Madrid Frenkie volgend jaar koopt, Dan hebben we een middenveld met Kroos Tchouameni Valverde en Camavinga !!

Frenkie gelooft in zichzelf 👌🏻
Wilde niet weg bij Barcelona 💪🏻
Trek nu lange neus 🤣
Hoop dat ie dit vasthoud en het vertrouwen krijgt van de trainer👍🏻
Straks lekker genieten op het WK

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren