Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

’Als er niet snel verbetering optreedt, gaan er koppen rollen bij Ajax’

Laatste update:

Valentijn Driessen is hard in zijn oordeel na de ontluisterende nederlaag van Ajax in de Champions League. De chef voetbal van De Telegraaf is van mening dat het niet langer crisis is met een kleine 'c', maar dat er koppen moeten rollen indien de huidige situatie niet snel verandert. Voor Ajax was de 1-6 nederlaag tegen Napoli het grootste verlies sinds 1964. Nooit eerder liepen de Amsterdammers tegen zo'n grote zeperd aan in Europees verband.

Volgens Driessen vielen drie spelers pijnlijk door de mand tegen Napoli. "Het ergste is dat opnieuw aanvoerder Dusan Tadic – hij liet zich in de 74e minuut zelfs met rood wegsturen – en routinier Daley Blind niet thuisgaven", aldus Driessen. "Samen met doelman Remko Pasveer die geen fatsoenlijke bal pakte. Tadic en Blind stonden met hun komst medio 2018 aan het begin van een bloeiperiode, maar hun tijd is geweest. In de Eredivisie gaat het allemaal nog wel, maar op het podium van de Champions League zijn ze te roestig."

Driessen meent dat de Europa League het hoogst haalbare is voor Ajax dit seizoen. De Amsterdammers begonnen goed aan de campagne met een 4-0 overwinning op Rangers FC, maar staan momenteel derde met drie punten uit drie wedstrijden. "Dat Ajax al een tijdje zichzelf niet is, laten de uitslagen van de laatste tijd zien. Maar om dan zo snoeihard door de ondergrens heen te zakken als het even niet loopt en als een kip zonder kop rond te rennen, is wel heel treurig. Het stemt tot diep nadenken. Over alle gemaakte keuzes bij Ajax afgelopen zomer", schrijft Driessen.

In de ogen van Driessen hebben Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar 'onvoldoende geanticipeerd' op het vertrek van bepalende spelers als Sébastien Haller, Antony, Lisandro Martínez en Ryan Gravenberch. "De vervangers zijn geen van allen van de kwaliteit, die je bij Ajax mag verwachten. Tenminste bij het Ajax dat speelt voor overwintering in de Champions League. En waarom gaven ze Schreuder toestemming een Duitse assistent (Matthias Kaltenbach) aan te stellen? Iemand die totaal onbekend is met topvoetbal en niets van het Ajax-DNA in zich heeft."

Driessen verwacht dat er intern drastische veranderingen doorgevoerd moeten worden indien de situatie niet snel verandert. Het falende aankoopbeleid van afgelopen zomer is volgens de columnist het enige waar Schreuder zich achter kan verschuilen. "Om in twee maanden zo’n rijtje topspelers op te vangen, is schier onmogelijk. Maar dat betekent niet dat de crisis aan Ajax voorbij zal trekken. De ommekeer zal snel moeten volgen, want anders wordt het een heel lang en dramatisch seizoen voor de Amsterdammers. Eentje waarin het niet uitgesloten is dat er koppen gaan rollen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat mij betreft is 'snel' voor 10 uur vanmorgen. En niet per se koppen, maar een kop: die van de trainer?

5 oktober 2022 om 09:04

Is er al bekend wie eventueel de opvolger van Schreuder zal worden? Wellicht een 1, 2tje met Bosz die ook niet goed draait in Frankrijk.

5 oktober 2022 om 09:05

Hoop de Boer, qua selectie minder materiaal dan Bosz, eigenlijk waardeloos, maar won wel prijzen!

5 oktober 2022 om 09:09

De Boer kon terugkeren bij Ajax maar deed dat niet vanwege zijn schoonzoon als scheidsrechter. Kan me dan niet voorstellen dat hij dan een optie is als vervanger van Schreuder.

5 oktober 2022 om 09:11

Vraag me af of, wanneer het zo doorgaat, Ten Hag binnenkort niet ook beschikbaar is. Kun je weer verder gaan.

5 oktober 2022 om 09:12

Ajax is niet de club die een trainer nu al de laan uit stuurt. Verwacht dat Schreuder blijft en dat Ajax de komende 2 wedstrijden in de competitie flink uithaalt, wat dat betreft jammer dat ze nu geen sterkere tegenstander treffen in de competitie

5 oktober 2022 om 09:14

@rbn_ Dat was dan in een rol als jeugdtrainer. Misschien dat hij de carrière van Kooij minder belangrijk vindt als hij op het hoogste niveau aan de slag kan.

5 oktober 2022 om 09:16

@ Airbags

Daar heb je gelijk in. Zal ongetwijfeld bij De Boer gaan kriebelen als hij daadwerkelijk benadert gaat worden.

5 oktober 2022 om 09:18

@westend: Natuurlijk is Ten Hag binnenkort niet beschikbaar. Daar knallen ze je er niet zomaar uit hoor. Die zit daar voorlopig wel prima

5 oktober 2022 om 09:19

Goed idee, Frank de Boer terughalen. En dat zeg ik als Feyenoorder.

5 oktober 2022 om 09:20

Dat ging wel om een jeugdteam

5 oktober 2022 om 09:24

De aanstelling van schreuder is nog steeds lachwekkend. Kwam bij twente gewoon te kort. Deed het in Duitsland ook niet goed en dan denken ze bij ajax we gaan hem nemen. Schreuder is een geen slechte assistent. Maar daar blijft het ook bij.

5 oktober 2022 om 09:28

Als Frank de boer dan weer kampioen wordt eet ik m'n schoen op. Die heeft gewoon op het juiste moment gepiekt en is gewoon verleden tijd als trainer.

5 oktober 2022 om 09:32

Gatver als neutrale kijken aub geen frank de boer. Dat voetbal dat ajax toen speelde met alleen maar breed en terug spelen deed pijn aan mijn ogen..

5 oktober 2022 om 09:34

Volgens mij ben jij Marcel Keijzer vergeten.

5 oktober 2022 om 09:36

@kouwe Arie. Frank de Boer? Meen je dat nu echt? Frank de Boer is overal mislukt nadat hij bij Ajax vertrok. Zijn resultaten destijds zijn geen garantie voor succes (prijzen) in de huidige situatie. Frank is een slechte trainer waarvan je (net als bij Schreuder) weet dat hij ongeschikt is om Ten Hag op te volgen.

5 oktober 2022 om 09:39

Ten opzichte van dit ideeloze voetbal van Schreuder, een soort kamikaze waarbij wel het vliegtuig ontploft maar verder niks geraakt wordt, heb ik 100 keer liever Frank de Boer: een clubman, voetbal met een idee, hij werkte met enorm matig materiaal (boilesen, Serero, Ebicilio etc etc, denk even daar staan nu Blind, Alvarez Bergwijn). Het idee achter zijn voetbal was: organisatie voorop, balbezit daarna, en dan kijken of we iets kunnen creã«ren. Vaak was de tegenstander in de 70e minuut moe en won je met 1-0 ofzo. Niet om aan te gluren, maar dat is het nu ook niet. En De Boer had noooooit met 1-6 verloren. Die had in de rust 5 verdedigers ingebracht bij wijze van. Ook zijn interviews waren veel realistischer, altijd kritisch. Voor de duidelijkheid: van mij hoeft De Boer absoluut niet te komen, maar ik was wel fan van hem en denk dat hij het beter zou doen dan Schreuder.

5 oktober 2022 om 09:40

@kouwearie serieus? Jij houdt niet van AJAX man 😂😂😂

5 oktober 2022 om 09:43

Waarom moet ajax een Nederlandse trainer halen? De enige Nederlandse trainer die ik ajax beter zie maken is slot. Maar ze kunnen toch een keer een buitenlander halen. Er zijn genoeg toptrainers in het buitenland die ajax wel een interessant avontuur vinden.

5 oktober 2022 om 09:43

Datzelfde voetbal krijgen wij onder deze onbenul weer terug hoor , zie afgelopen zaterdag , zelfde riedeltje als de boer we hadden de controle maar ja we winnen niet 🤣

5 oktober 2022 om 09:44

Klopt helemaal Leidse, dit zijn ook mensen die volgens geen clue meer hebben hoe het toen was. Laatst zei ik ook al een keer na dezelfde discussie dat ze even terug moeten in de tijd en hoe na de 1e 3 jaar over de Boer werd gesproken. Hij moetst een contract voor het leven hebben, beste trainer vanuit zijn generatie. Echte vakman.

Daarna mocht hij geen cent meer uitgeven en gingen zijn sterkhouders weg. Zijn basis vanuit balbezit spelen was ook enige wat hem nog een x kampioen kon maken en dat deed hij.

Zijn nadeel is dat hij vanuit een Nederlandse filosofie goed kan renderen maar heeft laten zien zich niet kan aanpassen aan buitenlandse manier van spelen die daar in hun DNA zitten met al sterren die niet tegen hem opkijken.

Ik weet niet of Frank nu wel de beste optie is maar zoals sommige hem nu afschilderen is bijzonder en beinvloed door bepaalde herhaling in de media.

5 oktober 2022 om 09:47

Ga er vanuit dat Ten Hag wel even de tijd gaat krijgen in Manchester. Die hebben voor hem gekozen, ook met het oog op lange termijn.

5 oktober 2022 om 10:03

Is Ronnie Flex scheidsrechter?

5 oktober 2022 om 10:09

Zelfs dan nog mag hij vertrekken, deze man gaat ons niet verder brengen. En mag zijn contract inleveren, 0 schuld bekennen en je zou gewoon weer hetzelfde doen. Verliezen kan altijd, maar niet als gisteren.

5 oktober 2022 om 10:10

Leidse 100% eens van mij mag hij terug komen. Mensen vergeten dat zijn eerste seizoen met goed voetbal was.

5 oktober 2022 om 10:38

Misschien heeft LVG nog zin in een avontuur

5 oktober 2022 om 11:23

Alsjeblieft niet. de Boer was echt een drama en toen lag Ajax er ook iedere keer na de eerste ronde uit in Europa. Het tijdperk de Boer was een dieptepunt van het Nederlandse voetbal en alleen daardoor werd Ajax steeds kampioen. De mensen die beweren dat hij een goeie trainer was zijn echt blind. Dan nog lieve Bosz, ookal zie ik graag iemand compleet nieuw komen die echt voor een frisse wind kan zorgen. Op dit moment kan ik geen Nederlandse trainer bedenken die gesschikt zou zijn. Zidane of Pocchetino zijn beschikbaar, zou een optie kunnen zijn. Anders zou je kunnen kijken of Henri geinteresseerd is, maar daar zit natuurlijk een hoop risico aan. Maar mijn ideale opvolger is nog steeds Thomas Frank.

5 oktober 2022 om 11:25

@westend Ten Hag is vorige maand uitgeroepen tot beste trainer van de Premier League, die ene wedstrijd tegen Man City zet hem zeker nog niet op de wipstoel hoor.

5 oktober 2022 om 11:35

Een nieuwe trainer na één Europese zeperd. Wat een stel opportunisten weer hier op VZ. Er staat praktisch een nieuw team op dit seizoen. Elke trainer heeft tijd nodig. Gewoon een tussenjaar dit seizoen. Liverpool en Napoli zijn een maatje te groot. Is absoluut geen schande. Houd het hoofd koel, dan kom je het verst.

5 oktober 2022 om 11:35

"en De Boer had noooooit met 1-6 verloren".

De Boer verloor met Ajax in de bekerfinale van 2014 met 5 - 1 van PEC, waar het ook 8-1 had kunnen worden zonder dat zijn team achteraf iets te klagen zou hebben gehad over de uitslag. In de supercup in augustus van dat jaar verloor hij in de Arena met zijn team opnieuw van PEC, al was de schade met 0 - 1 toen een stuk draaglijker. Ten Hag verloor in het superseizoen van Ajax met zijn ploeg met 6 - 2 bij Feyenoord en vanuit dat perspectief is de 1 - 6 nederlaag van gisteren een stuk minder bijzonder dan wordt gesuggereerd. Die uitslag heeft bovendien vooral met een supergoed Napoli te maken en daardoor heb ik er persoonlijk minder moeite mee dan met de eerdere afstraffingen tegen PEC en Feyenoord. Waarmee ik niet wil zeggen dat die uitslagen niet verdiend waren, daar viel helemaal niets op af te dingen.

5 oktober 2022 om 12:04

Hier ben ik het helemaal mee eens !! Mensen vergeten met wat voor materiaal de boer kampioen is geworden. De Boer speelt het liefst aanvallend voetbal, dat weet ik zeker. Maar daar waren de middelen toen niet voor.

5 oktober 2022 om 17:31

De Boer zet alleen maar brave jongetjes in het veld, laat ze alleen maar breed en terug voetballen. Een jaar nadat de Boer weg ging kreeg Bosz in een keer wel atractief voetbal voor elkaar. Heeft geen flauw idee hoe je een team snel en/of technisch voetbal laat spelen. Bij Palace en Inter ook verschrikkelijk gedaan.

5 oktober 2022 om 19:50

Geen goed plan. Frank.. zijn speelstijl is veel te saai en niet aanvallend

5 oktober 2022 om 09:04

Blijf mooi dat Valentijn zijn “bron” Schreuder blijft verdedigen. Ten Hag bleef hij zelfs bij goede resultaten voor lul zetten. En nu doet alles en iedereen het behalve zijn lek!

5 oktober 2022 om 09:07

Napoli heeft Kim, Raspadori en de Georgische spits met de moeilijke naam voor nog geen 25 miljoen gehaald. Bassey, Brobbey en Bergwijn samen 75 miljoen. Ik zou het technisch kader samen met Sar maar direct vervangen.

5 oktober 2022 om 09:19

Dit soort vergelijkingen zijn zo onzinnig. Soms heb je als club dat je de tijd hebt om aan een goed elftal te werken en dat de flow er goed in zit. Ajax had in 2018-2019 ook niet de duurste voorhoede. Alleen richting de top gaan en er blijven zijn soms hele verschillende dingen. Zeker als je in een competitie voetbalt waar spelers altijd naar hun volgende stap kijken.

5 oktober 2022 om 09:37

En Napoli spendeert die 75 miljoen weer aan een spits... Onzinnige vergelijkingen dit.

5 oktober 2022 om 09:40

Maar je weet ook dat je met Brobbey een talent terughaalt die zich nog moet bewijzen en al een aantal jaar nauwelijks tot geen volledige wedstrijd in de benen heeft. Kudus hoort op 10. Ajax had dan ook een extra spits moeten aantrekken en dan heb ik het niet over een boomlange spits voor de laatste minuten uit de serie C.

Ocampus heb je gelukkig gehuurd voor flink wat miljoenen. Maar je zou hem maar gekocht hebben voor 30 miljoen. Is totaal geen Ajax materiaal. Hoe zit het met dat Portugeze talent, of is die geblesseerd?

Bassey moet gewoon de tijd krijgen. Alvarez en Martinez stonden er ook niet meteen. Ik weet wel hoe Schuurs hier altijd werd neergesabeld, maar die is opbouwend wel beter en vind ik niet van mindere kwaliteit (tot op heden). Daarentegen kostte Schuurs maar een fractie van Bassey. Maar nogmaals vind ik niet dat Bassey meteen moet worden afgeschreven.

Verder snap ik niet waarom Grillitsch niet de voorkeur krijgt ipv Taylor. Ik sta dan ook niet op het trainingsveld.

Rensch is niet goed genoeg. Kan duidelijk het niveau niet aan. Maar van zijn gekochtte concurrent hoor ik ook niks. Je wilt toch niet beweren dat een RB moet leren op te komen in een 4-4-3 systeem.

Verder dient Schreuder in te grijpen als spelers niet presteren. Daar heb ik al genoeg over gepost. Pas nu beginnen steeds meer Ajacieden dit in te zien.

5 oktober 2022 om 09:51

Schreuder maakt een paar kapitale fouten en dat is op zich helemaal niet erg als hij dit op een gegeven moment ook gaat inzien. Ditzelfde gebeurde trouwens ook met TH die erg eigenwijs kon zijn maar daarna alles wel weer herstelde en zijn systeem erin geslepen kreeg.

Kudus is zelfs meer een 8 dan een 10 in mijn ogen, een extreem goede balafpakker en kan ook vanuit die positie opduiken en schieten maar 10 is ook zeker mogelijk. Dat hij geen spits is moet echt iedereen kunnen zien en dat neem ik Schreuder wel kwalijk. Tadic op links kan gewoon niet en hij moet nu eens een keuze durven maken die niet ten koste mag gaan van een Brobbey of Kudus.

Taylor vind ik echt een verademing en zou niet weten waarom Grillitsch hem moet vervangen. Taylor voetbalt beter vanuit de combinatie, heeft een veel beter overzicht. Een Grillitsch zou stand-in moeten zijn van Alvarez maar die speel je er niet zomaar uit dus moeten ze hem af en toe wisselen.

Bassey is een totaal andere speler dan een Schuurs, veel sneller en veel directer op de bal. Dat maakt hem ook vaak nog onstuimig maar als je gisteren goed kijkt heeft ie enorm veel onderscheppingen maar staat ook teveel balverlies tegenover.

Er is geen samenhang en weer de simpele passes gaan niet goed en dat kan gewoon niet.

Geef je wel gelijk dat ik steeds meer twijfel of Schreuder dit wel echt kan en ben echt niet zo snel van het afschrijven van trainers maar dit baart me zorgen.

5 oktober 2022 om 09:06

Net wakker geworden zonder bericht van het ontslag van onze mastermind. Bizar, flikker die man eruit voor het seizoen volledig naar de kloten is aub, straks sta je 4e en verlies je uit bij Rangers. Maakt me niet eens meer uit wie er voor de groep komt, al is het Mickey Mouse. De wanprestatie is 1 ding, maar het interview na de wedstrijd is voor mij misschien nog wel erger.

5 oktober 2022 om 09:09

Het interview was ook verschrikkelijk inderdaad.

5 oktober 2022 om 09:14

klopt. Ik stond er ook van te kijken. Maar vond eerlijk gezegd Tadic, Blind en Berghuis ook zo verschrikkelijk slecht voetballen. Maakt niet uit wie er trainer is dan verlies je altijd dik

5 oktober 2022 om 09:22

Hij laat de daar toch staan en stelt ze oo?

5 oktober 2022 om 09:37



Wat ik het ergste vind is dat hij Tadic de meest bepalende speler van Ajax kapot heeft gemaakt door hem op rechts te zetten. De man loopt elk jaar 1 op 1 met assist en goals en die haal je dan van zijn favoriete positie af. Hij heeft daar totaal geen vertrouwen en is nu dus helemaal gesloopt. Bergwijn is een pure momentenvoetballer. is vaak twee of drie wedstrijden er niet en dan 1 wedstrijd super, zet hem lekker op rechts.

5 oktober 2022 om 09:42

waar kan ik dat interview terugkijken?

5 oktober 2022 om 09:43

@paauwer, dat is inderdaad onbegrijpelijk. Het is ook niet dat Schreuder met een goede, tactische rechtvaardiging komt voor deze keuze. Zo van: Tadic in de zone op rechts, met Rensch eroverheen, afwisselen met Kudus, uitdraaiende voorzetten, weet ik veel ik ben geen trainer. Zijn enige reden is: Tadic speelt altijd want hij is fit, en Bergwijn is een linksbuiten. Mega. Zo de mvp en aanvoerder van Ajax eigenhandig onschadelijk gemaakt.

5 oktober 2022 om 09:44

Waarom wordt Berghuis altijd benoemt in combinatie met Blind en Tadic, als laatstgenoemden slecht presteren?

Berghuis was de minst slechte Ajacied gisteravond!

5 oktober 2022 om 09:44

Staat hier op VZ, zelfs bij dit artikel voor mij persoonlijk. In elk geval is het op VZ te vinden, maar ik waarschuw je bij voorbaat; niet geschikt voor voetballiefhebbers.

5 oktober 2022 om 09:48

@Ajax1: Mickey Mouse zou zo gek nog niet zijn. Die kent onze competitie van binnen en buiten als ik vz mag geloven🤪.

5 oktober 2022 om 09:51

Het tactisch falen zegt veel en het daarop volgende interview maakt het in mijn ogen ook duidelijk dat hij er geen zak van snapt.
Tactisch gezien prima dat hij weer met deze opstelling begint, maar dan moet je wel een ander idee hebben. Hij wil opbouwen, maar weet dat zijn ploeg dat (momenteel) niet kan. Bedenk dat iets waardoor het wel kan. Het middenveld is niet aanspeelbaar, niemand is actief in de vrije ruimte en dan houdt het op. Wat gaat er dan gebeuren, net zoals tegen Liverpool? De lange bal. Dat is ook prima als voetballen niet lukt, maar dan moet je die duels winnen of de 2e bal winnen. Dat gebeurt ook totaaaaal niet. Dat je dan na de rust, na zo'n tactisch trieste pot, met dezelfde 11 weer het veld opkomt vind ik echt onbegrijpelijk. Als je niet snapt dat je dan wat moet aanpassen dan ben je óf enorm enorm eigenwijs, of je snapt er echt geen klote van en weet niet wat je moet doen.
En hierop volgt dus nog dat interview.. Manman.

5 oktober 2022 om 10:19

Hij is niet eigenwijs, hij snapt er geen klote van. Ze moeten met lef en moed spelen.

dat is het enige wat hij weet. De rest moeten de spelers zelf uitzoeken.

Anthony en alvarez zagen meteen al hier moeten we weg nu schreuder is.

5 oktober 2022 om 09:07

Trainer zeker ook debet met zijn wissels, of beter gezegd, niet wissels. Maar dit team is ook een paar maatjes kleiner dan vorig jaar. Tadic (hoe belangrijk die ook was voorgaande jaren) speelt op rechts echt dramatisch. Rensch veel te ligt (momenteel) en Blind kan het verdedigend totaal niet aan. Opmerkelijk dat die tegen Napoli gewoon steeds weer hoog gaat staan om daarna volledig afgetroefd te worden.
Antony, Martinez, Gravenberch en Mazraoui vervang je niet even zomaar.

5 oktober 2022 om 09:18

Tja, hij vond het niet nodig om te wisselen in de rust. Sorry maar hier haak ik af.

5 oktober 2022 om 09:33

Misschien Tadic maar weer op links want de grootste miskoop is toch Bergwijn. Daar mogen we toch (ook) veel meer van verwachten. Tadic op links is in z’n kracht.

5 oktober 2022 om 11:38



Bergwijn is geen miskoop, wel duur maar als het hele team staat te kloten en niet thuis geeft kan hij niet het verschil maken. Dan kun je net zo goed zeggen dat Brobbey ook een miskoop is (wat in mijn ogen wel zo is). Waar ik het wel mee eens ben is dat Ajax geen hele goeie aankopen gedaan heeft. Het is allemaal net iets beter dan middelmaat en er is voor critische posities geen versterking gehaald. De grootste fouten in mijn ogen zijn: Wijndal, Ocampo en Brobbey. Vooral is het gewoon te dom voor woorden hoe je Brobbey niet goed genoeg vindt om hem het contract te geven waar hij om vraagt om hem vervolgens voor veel geld terug te kopen (ondanks dat hij niet goed genoeg was voor Red Bull en alleen maar op de bank zat) en hem een nog beter contract te geven. Je ziet nu gewoon waarom hij toen dat contract niet kreeg omdat hij gewoon middelmatig is. Het is dan ook gewoon duidelijk dat Huntelaar en Hamstr niet de juiste personen zijn om het aankoopbelijd aan te voeren (en werden daardoor ook teruggeroepen). Grooste missers waren het niet halen van een goeie keeper, een goeie linker vleugelverdediger (wijndal te matig) en het niet halen van een goeie spits.

5 oktober 2022 om 09:08

Schreuder is niet best, maar wat denk je van degene die de aankopen doet? Die Bergwijn bv heeft drie keer zoveel gekost als die Kvicha van Napoli

5 oktober 2022 om 09:12

Ja en Mané ging voor 40 miljoen weg en ze kochten Nunez voor 100 miljoen. Alsof transfersommen iets zeggen in het voetbal..

5 oktober 2022 om 09:15

Natuurlijk zegt dat wat. Zeker aangezien Kvicha ook bij Ajax is aangeboden en die niet verder wilden gaan dan 9 miljoen

5 oktober 2022 om 09:17

Het is werkelijk al honderd keer gezegd hier, maar ik zal het nog een keer voor je doen: Kvicha stond al heel lang op de radar bij Ajax, maar hij wilde naar een top-5 competitie

5 oktober 2022 om 09:17

Of Bassey, hahaha die wordt echt meerdere keren finaal het bos ingestuurd. Die gekke temperamentvolle Zuid Amerikanen waren zo gek niet. We hebben weer een kleuterklasje.

5 oktober 2022 om 09:18

Ja en zo kan je nog 10 dingen opnoemen. Dat heeft elke club. Je kan toch niet zeggen dat de TD’s verantwoordelijk zijn voor een 1-1 tegen Go Ahead en 1-6!!! tegen Napoli?

5 oktober 2022 om 09:19

Slechts 26 miljoen voor het terughalen van Brobbey die op de bank zit. Ocampos die met veel gedoe moest komen, maar blijkbaar niets toevoegt. Grillitsch die voor de neus van Feyenoord weggekaapt moest worden, maar niets toevoegt.

5 oktober 2022 om 09:25

Wat is je bron Japie? Lijkt erop alsof je een wandelgangen bericht neerzet alsof dat destijds een feit was.. weet jij 100% zeker dat deze speler zelf ook naar Ajax wou? Of wou hij liever voor Napoli spelen in Italië?

5 oktober 2022 om 09:26

@Suc6Magnet, En zo presteren ook Blind, Bassey, Tadic en Bergwijn niet (meer). Zou het ook iets met de trainer te maken hebben die niet het maximale er uit weet te halen?

5 oktober 2022 om 09:59

Nee @lionaldinho, ik heb Kvicha niet persoonlijk gesproken. Dit heeft Arveladze onlangs uitgesproken als ik een recent artikel van VZ moet geloven. Maar Kvicha zal niet de enige talentvolle haalbare buitenspeler zijn geweest die er op de wereld rondloopt. Dan leg je 30 miljoen neer voor een speler die bij de Spurs is geflopt, omdat hij op dat moment toevallig twee of drie leuke oefeninterlands speelde in Oranje. Van Bassey ben ik ook nog niet overtuigd en die was 30 miljoen. Om nog maar te zwijgen over Ocampos. Daar heeft de RVC gelukkig nog net op tijd ingegrepen

5 oktober 2022 om 10:12

Bassey was 23 miljoen, Kvara wou naar een top-5 competitie: dat zijn feiten. Overigens: jij wou Lobotka (vertrokken in tijdperk De Boer) behouden ten koste van Alvarez, waar 5/6 jaar verschil tussen zit. Word je niet moe van jezelf Japie? Alleen maar fake nieuws verspreiden. Je kan ook argumenteren zonder onzinnige verbanden te leggen en verpakte leugens de wereld in te gooien.

5 oktober 2022 om 10:15

Nee, dat is jou interpretatie van mijn reactie. Ik zei zonde dat Ajax zo een Lobotka heeft weggestuurd. Nu speel je daar met Alvarez terwijl Lobotka daar nu had kunnen spelen op die positie. Ik heb dus nergens gezegd dat Alvarez de directe opvolger van Lobotka is, dus jij verspreid fake news

5 oktober 2022 om 10:21

Dan verlaag ik me blijkbaar tot jouw niveau, met de 30 miljoen voor Bassey en de opmerkingen over Kvaratskhelia. En het blijft onzinnig: Lobotka, die bij Jong Ajax echt geen buitencategorie was (wel een talent) behouden, en dan hem laten blijven voor zeven jaar zodat hij er nu zou kunnen spelen. Een bizarre hindsight-reactie zonder enkele inhoud.

5 oktober 2022 om 10:25

Ongeveer net zo bizar als 50 miljoen weigeren voor Alvarez, omdat die zogenaamd essentieel was voor de CL campagne

5 oktober 2022 om 10:42

Huh japie? Hij was niet haalbaar want hij wilde zelf niet naar Ajax? Hoe ben je dan haal aar.

5 oktober 2022 om 12:48

Ik heb net weer even Google doorgespit en ik kan geen enkel artikel vinden waar Kvicha zegt dat hij alleen naar een top 5 competitie wil. Ik zie wel meerdere artikelen waarin Arveladze zegt dat Ajax Kvicha had kunnen hebben, maar dat ze hem te duur vonden

5 oktober 2022 om 09:10

Ook duidelijk dat Schreuder weer het lek na de media is. Geen enkele vinger mag er richting H2 hoor, uitstekende selectie neer gezet. Schreuder volledig verantwoordelijk. Wat walg ik ook van het interview na de wedstrijd.

5 oktober 2022 om 09:46

Uitstekende selectie? Ajax heeft voor de ruim 100 miljoen zeer matig ingekocht. Alle vervangers van de vertrokken spelers zijn kwalitatief (veel) minder. Gravenbergh bijvoorbeeld werd hier belachelijk gemaakt door veel Ajacieden. Onterecht want het is een kwalititaief goede speler waar Bayern nog veel plezier aan gaat beleven.

5 oktober 2022 om 10:34

Gravenberch is beter als alles wat er nu bij Ajax rond loopt. Timber misschien uitgezonderd al was hij de laatste wedstrijden ook niet best

5 oktober 2022 om 09:11

Nu al. Dat is toch wanbeleid pur sang? Op vele facetten? Het is een beetje alsof ik naar één of andere club met een rijke eigenaar kijk. Dit zijn echt praktijken die je normaliter niet snel in de Eredivisie ziet. Daar waar men het (optisch) vaker wel wat beter voor elkaar heeft.

5 oktober 2022 om 09:27

Je lijdt de grootste nederlaag in de Champions League ooit. En niet met de elftallen van De Boer met spelers als Hoesen, Serero, Zimling, Sana, Boilesen en Poulsen. Maar met een team met een potentiele wereldster als Timber, opluikende talenten als Taylor en Kudus en gerenommeerde namen die hun sporen allang verdiend hebben in Europa. Dat is waanzinnig, historisch slecht. Tel daarbij op dat we nu een historisch winstloze reeks neerzetten en het spel dramatisch is, en ik zie niet in waarom Schreuder krediet mag houden. Nu eruit is misschien teveel van het goede, maar als je in Napels er weer kansloos afgaat mag het wel voorbij zijn voor mij. De man heeft 100 miljoen met het technisch hart mogen investeren, maakt vreemde keuzes en stapelt waanzinnige beslissing op waanzinnige beslissing.

5 oktober 2022 om 09:29

Wanbeleid is ook beleid Schreuder zelf is op geen enkel beleid te betrappen, die doet maar wat. Ik ben het met je eens dat een trainer zo snel ontslaan niet slim zou zijn normaal gesproken. Maar ik heb erg weinig vertrouwen in de potentie van Schreuder. Dat had ik trouwens bij Ten Hag ook niet meteen, dus ze moeten vooral niet doen wat ik vind. Toch is dit het gevoel dat ik heb: z.s.m. Schreuder vervangen voor een trainer met een visie. Dat had Ten Hag namelijk wel.

5 oktober 2022 om 09:44

Ik heb het vaker hier gezegd (en dan ben je anti-Ajax, daar waar ik ook geen groot fan ben trouwens), maar de selectie is toch ook niet top? Natuurlijk wel veel te goed voor een 1-6. Dat zou Ajax, PSV of Feyenoord niet moeten overkomen, maar verder ben ik er niet wild van. De keeper vind ik niets. Timber is geweldig. Alvarez vond ik altijd erg goed (dit seizoen nog niet). Bergwijn kan geweldig ballen. Alleen de rest vind ik niet uitzonderlijk goed. Op elke linie één hele goede speler. That's it.

5 oktober 2022 om 09:51

Ook dit ben ik met je eens hoor. Ajax heeft een jasje uitgedaan door de uitgaande transfers en wat is teruggekomen is minder goed. Maar een voorhoede Tadic Brobbey Bergwijn met Kudus of Berghuis erachter, come on, daar moet meer voetbal inzitten. En verdedigend vind ik alleen de rechtsback positie echt matig, verder heb je gewoon hele prima verdedigers tot je beschikking. Dus ook al is het wat minder, zoals je al zegt, niet zo slecht als een 1 6 tegen Napoli, plus Schreuder maakt teveel verkeerde keuzes en brengt geen lijn aan in het spel.

5 oktober 2022 om 09:55

Ik zie het nog niet in Bassey. Heel erg onrustig. Ik vind dit totaal geen verdediger voor Ajax, wat graag wil voetballen. En Blind is verdedigend zo ontzettend kwetsbaar. Daar kan je mijn inziens ook niet mee aankomen. Timber wel en ook Wijndal zie ik er op den duur wel komen.

Midden heb je Alvarez (ben ik fan van) en Taylor als prima spelers. Maar Berghuis of Tadic op 10 heb je niet heel veel aan op een hoger niveau. Voor Eredivisie nog wel prima, zeker Berghuis dan. Kudus op 10 zou ik nog wel willen zien voor jullie, dat vind ik wel een fijne speler.

En dan voorin: Bergwijn is heel goed, maar Brobbey is toch gewoon sterk. Verder geen topper? En Tadic zijn handelingssnelheid lijkt met de partij af te nemen. Dat is echt niet best meer. Zo top is die voorhoede niet. Ocampos is het namelijk ook niet. Conceicao wellicht, maar die ken ik niet zo goed.

5 oktober 2022 om 09:55

De selectie is evident minder dan vorig jaar, toen je Gravenberch, Haller, Antony en Martinez nog had. Maar ik had voor de wedstrijd een leuke discussie met mijn collega op werk, een Napoli-fan, toen we de opstelling zagen. Hij zei dat Rrahmani, Oliveira, Zambo en Lozano geen basisspeler bij Ajax zouden zijn (over Zambo en Lozano twijfelde ik al, ik vond Raspadori overdreven, maar snap dat nu zeker). Na afloop nam hij dat natuurlijk allemaal terug, maar mijn punt is: onze selectie verhield zich misschien zoals de selectie van Feyenoord/AZ zich normaliter verhield tot de selectie van Ajax en je werd helemaal de vernieling ingespeeld.

5 oktober 2022 om 09:11

Wat een onzin. Als je de supporters hun zin had gegeven was ten Hag ook al snel buitengegooid. Alsof het aan Schreuder zou liggen terwijl Ajax al het hele jaar minder presteert.

5 oktober 2022 om 09:24

Bij Ten Hag was het vooral de Telegraaf die hem wegwilde. Niet het meerendeel van de supporters. Valentijn was zelfs nog aan zijn stoelpoten aan het zagen toen Ajax uit van Madrid won. Nu is het omgekeerd: De supporters willen Schreuder weg, de Telegraaf houdt hem de hand boven het hoofd.

5 oktober 2022 om 09:28

Precies, Ajax supporters zijn net kleine kinderen. Bij een slecht resultaat meteen schreeuwen dat de halve club ontslagen moet worden.

Spelers worden direct afgeserveerd zoals een tadic die jaren lang top is geweest voor ajax. 1 slechte pot en hij mag meteen oprotten.

Ik heb geen voorkeur voor een club in NL maar PSV fans en zeker Feyenoord fans zouden nooit in de 60e minuut hun club in de steek laten en het stadion verlaten

5 oktober 2022 om 09:29

Het merendeel van de supporters wou Ten Hag na een halfjaar ook weg hoor. Voor mij persoonlijk is het verschil dat Schreuder een veel betere selectie heeft, 100 miljoen er in heeft mogen pompen met het technische hart, een voorbereiding gehad heeft en we nu bizarre negatieve records neerzetten. Dat maakt het, dat mijn geduld ook een beetje op aan het raken is.

5 oktober 2022 om 09:33

Dat moeten de PSV en Feyenoord fans lekker zelf weten. Ik snap heel goed dat mensen het bij 1 - 5 wel gezegend vonden. Dat hele 'laat je club maar in de steek' verhaal is begrijpelijk voor de diehards, maar niet iedereen zit zo in elkaar. Ik zelf bleef gisteren tv kijken wat gewoon een soort zelfkastijding was. Dat verwacht ik niet van iedere fan. Mbt afserveren: Tadic wordt niet afgeserveerd! Tadic moet op de juiste plek staan (links). En ook daar moet hij dan wel leveren, maar kritiek is iets anders dan afserveren. Zelfde (wat mij betreft) voor Blind. De enige die Blind afserveren zijn Feyenoordfans (want Malacia is beter, alsof dat iets met Ajax te maken heeft). En ook hier geldt: als je liever Wijndal wil zien omdat je kritiek hebt op Blind, is dat niet afserveren. De halve club moet niet ontslagen worden, 1 trainer moet ontslagen worden. Dus wat je zegt klopt niet helemaal, al zijn de verwachtingen bij Ajax natuurlijk wel hoger. Maar hallo, mag het even met al die poen en onze status als recordkampioen en onze ambitie in de CL?

5 oktober 2022 om 09:38

Nou ja, vier jaar terug:
Lausho: "ik heb liever nog vandaag dan morgen een andere trainer"
Kaito: "het is gewoon een heel simpele trainer met weinig lef en creativiteit, net als zijn ander Nederlandse generatie genoten."
Moozz03: "goede trainer of niet, misverstanden of niet, de man laat 0.0 lef zien en dat hoort niet bij een Ajax coach"
Of deze: "ik vind ten Hag helemaal geen trainer voor Ajax

Hij mist de persoonlijkheid, en als ik hem vergelijk met Keizer zijn we er alleen maar op achteruit gegaan. Dat was tenminste een Amsterdammer, die kon je nog enige identificatie met Ajax geven

Ten Hag is een stugge boer, hij praat raar, kijkt voortdurend angstig uit zijn ogen, en hij praat ook volslagen onzin

Past totaal niet"
Piranha: "het blijft geen ajax trainer. Keizer had geen success trainer achtergrond maar is Amsterdams en heeft Ajax achtergrond"

Ik heb inderdaad net een artikel gelezen over Te Hag in april 2018. Het seizoen dat hij is gekomen. De niet-Ajacieden (sirius en Japie_krekel) waren voor aanblijven Ten Hag en de meeste Ajacieden wilden al dat hij toentertijd zou vertrekken. Wat Ten Hag daarna heeft neergezet, dat weet iedereen.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat opportunisme tegenwoordig hetgeen is waarop beleid wordt gehanteerd. Tenminste: Zo lijkt het. Ik vind dat als je een trainer aanstelt, dat je het eigenlijk wel een jaar aan moet kijken. Een trainer dient te bouwen. Is het na een jaar nog steeds niets? Gesprek aangaan en verder kijken. Maar je bent nu echt net onderweg, net als toen met Ten Hag, en dan wil je al impulsieve besluiten gaan nemen. Doe dat nou niet. De berichten uit 2018 hebben wel laten blijken dat weinig supporters er kaas van hebben gegeten.

5 oktober 2022 om 09:46

Je hebt tot op zekere hoogte zeker een punt Manga. Wij fakkelden Ten Hag ook al af. Maar het contrast is anderzijds groot. Ten Hag stapte in halverwege in een rampjaar waar niks te halen was, zonder enige voorbereiding. Schreuder stapt in bij een rijk Ajax dat zich heeft opgeklommen in Europa, heeft een goed spelersbestand en zet historische prestaties in negatieve zin. Direct de laan uit is overdreven, maar je moet nu oppassen dat je niet in een paar weken al het opgebouwde krediet in jaren verliest.

5 oktober 2022 om 09:53

Grappig dat je dat hebt opgezocht. Leuk om te lezen. Ik was ongetwijfeld een van de critici. Nogmaals, ze moeten vooral niet doen wat ik vind, maar in Schreuders voetbal zit echt weinig idee. En Tadic op rechts vind ik een onvergeeflijke fout die keer op keer gemaakt wordt.

5 oktober 2022 om 09:59

Ik snap je wel Leidsehood. Ik vond voor de aanstelling van Schreuder al dat dit een rare keuze is. Alleen vind ik wel dat als je deze sprong neemt, dat je diegene dan ook echt vertrouwen geven moet. Als supporter snap ik jullie compleet, zo heb ik vaak op het ontslag van Johnny Janssen geroepen bij mijn cluppie, maar dit is echt véél te snel. Dan laat het technische hart ook zien dat ze op veel vlakken hebben gefaald. Dan toon je als club aan dat even geen idee hebt wat je doet. Dat moet je ook niet naar buiten uitdragen. Schreuder zal iets hebben waardoor Hamstelaar er iets in hebben gezien. Maar wat? Geen idee.

Overigens ben ik ook niet helemaal verbaasd dat Hamstra niet slaagt. Ik was dolblij dat hij vertrok uit Friesland en dat wij Ferry De Haan kregen. Dat zie je nu ook weer terug in onze selectie. Hamstra heeft, om heel eerlijk te zijn, niet heel veel laten zien als technisch directeur.

5 oktober 2022 om 13:30

Ja omdat ie ook nog s naar ze lekt. Schreuder mag de veters van Ten Hag niet eens strikken

5 oktober 2022 om 09:31

Te makkelijk om alleen Schreuder te slachtofferen. Ik vind dat de mensen die Schreuder hebben aangesteld ook niet vrijuit gaan. Hamstra was al geen topper bij Heerenveen en Huntelaar komt net kijken. Ajax heeft behoefte aan een sterke technische man die vervolgens een nieuwe trainer kan aanstellen. Ik zou dit niet toevertrouwen aan H2. Schreuder was een bekende bij Ajax maar niemand is blijkbaar tot de conclusie gekomen dat de beste man totaal ongeschikt is om als hoofdtrainer bij zo'n grote club te functioneren. Wanbeleid van de directie en (indirect) de RvC.

5 oktober 2022 om 09:36

Wie is die Driessen dan dat hij zoiets kan eisen ,laat dat lekker aan Ajax zelf beslissen .Zou mooi zijn om zo n Tuchel bij Ajax te zien schreeuwen langs de lijn.

5 oktober 2022 om 09:40

Waar ik dus aan zat te denken is een American Football aanpak. Frank de Boer om het verdedigend neer te zetten en Peter Bosz voor de aanval. Want dat is wel wat Bosz nodig heeft, met Bosz hadden we exact hetzelfde gespeeld. Ik zag afgelopen weekend Lyon uit bij Lens spelen en Lyon kreeg counter na counter om de oren.

5 oktober 2022 om 09:52

@leidsehood: Laten we het hopen. Het zit 'm heel veel in de koppen van de spelers. Het kan niet zo zijn dat ze ineens niet meer kunnen voetballen. Schreuder doet onnavolgbare dingen in opstellingen, wissels etc. Dit is gewoon niet meer te houden, weg met die man! Het liefst Hjulmand of Bielsa aanstellen.

5 oktober 2022 om 09:56

Die berghuis timber en taylor ergeren zich dood dat tadic en blind nooit gewisseld worden en nog spelen . Zo duidelijk als wat wat het probleem is. Theo Janssen had echt gelijk gister hierover.

5 oktober 2022 om 11:22

Valt op dat Driessen zo zacht is voor de trainer. Toen Ten Hag er was werd er veel meer en eerder naar de trainer gewezen. Nu wordt er vooral naar het aankoopbeleid gekeken.
Dat er toppers bij Ajax vertrekken is al jaren zo, dat is waar Ajax om bekend staat. Daarnaast staat Ajax bekend voor het aantrekken en opleiden van jeugdige spelers/ talenten.
Ook staat Ajax bekend dat de trainer gewaagde keuzes maakt, door bv zo'n jeugdig talent voor de leeuwen te gooien. De trainer die er nu rond loopt, durft helemaal geen gewaagde keuzes te maken. Dat is oa het probleem bij Ajax.

5 oktober 2022 om 12:24

Het is toch ook wel schitterend. Bij de kleinste dip werd er aan de poten van Ten Hag gezaagd. Nu staat Schreuder opzichtig te schutteren en laat hij voor de zoveelste keer zien er niets van te kunnen. Wat doet Driessen? Er alles aan om Schreuder vooral niet te noemen. Als er nog Ajacieden waren die twijfelden over het lek een aantal jaren geleden, zijn de ogen denk ik nu wel geopend. Dat neemt niet weg dat Huntelaar en Hamstra veel te veel hebben betaald voor spelers die op dat niveau niets toevoegen.

5 oktober 2022 om 17:00

Ik heb al vanaf dag 1 gezegd, Schreuder is fout bezig. Tadic op rechts, die heeft veel betere cijfers op links. Brobbey geen vertrouwen geven, terwijl hij vol vertrouwen binnenkwam.

Beginnen met Rensch rechtsachter, die geen betere cijfers had dan Mazroui of Dest. Ik vind de aankopen zo slecht nog niet, maar deze trainer heeft de hele voorhoede en middenveld omgegooid.

PS. Nu ineens zie ik nergens ergenissen van mensen hier, dat er al 10 Topics zijn over het verlies van Ajax....totaal geen mensen hier die zich eraan ergeren.

Hahaha....alleen als het niet goed gaat dus. ...

Daar heb je meneer open deur ook weer. Die zit echt te genieten van deze situatie.

5 oktober 2022 om 09:08

Die zit met een flesje lotion voor de computer, die gaat alle sites af in Europa om te lezen over de afgang van gisteravond. Je zou maar zoveel plezier en geluk halen uit negativiteit, gadver.

5 oktober 2022 om 12:24

En waar is de kritiek op Schreuder?

Dat Pasveer geen fatsoenlijke bal pakte ben ik het niet mee eens, ja bij de 4e goal zat hij fout maar zonder Pasveer was het absoluut een stuk erger geworden

5 oktober 2022 om 09:04

Bij de 1-3 zat ie ook fout. Onrustig aan de val en alles lang.

5 oktober 2022 om 09:16

Ik vond de 1-3 ook niet sterk, maar er loopt iemand vanaf het middenveld volledig vrij naar hem toe. Waar was het centrale duo ??
Dat hij lang speelde was op zich wel logisch. Wat moest hij dan Bassie (de enige die veelal vrij stond) aanspelen ? Bassie komt voetballend echt (nog) heel veel te kort, waarbij ik twijfel of hij het ooit gaat leren.

5 oktober 2022 om 09:23

Omdat zodra hij kort speelt de opbouw verstoord wordt ? Enige wat je kunt doen is de lange bal spelen op een spits van 1.73. Pasveer was slecht gisteren, maar beter dan de overige Ajacieden. Niemand was aanspeelbaar. Voorin kon niemand wat doen. Duels werden kinderlijk eenvoudig verloren.
Hij hield er ook gewoon 7 tegen.
Ik maak me eerder zorgen over de vele weggegeven kansen dan de blunder van pasveer

5 oktober 2022 om 11:23

Inderdaad . Qua organisatie en positiespel is het maar weinig bij Ajax.
Er staat daar geen team.

5 oktober 2022 om 09:10

Een keeper hoort ook ballen te pakken. We doen net of het opmerkelijk is, als een keeper ballen tegenhoudt.
Hij heeft gewoon een aantal cruciale fouten gemaakt deze wedstrijd en daar wordt je als keeper voornamelijk op afgerekend.

5 oktober 2022 om 09:25

De cruciale fouten van de rest dan ? 25 doel pogingen tegen ff serieus. Dat gebeurt bij degradatie ploegen. Hoe is het mogelijk dat napoli zo mocht oversteken. Boeie zijn blunder. Zie het spel

5 oktober 2022 om 09:53

13 schoten op doel van Napoli waarvan er 6 in gaan, dan ben je als keeper niet lekker bezig. Pasveer ging (niet als enige) bij 3 tegendoelpunten in de fout.

5 oktober 2022 om 09:12

Zonder Pasveer een stuk erger? Nagenoeg elke bal die hij er uit hield waren schoten die recht op hem af kwamen.

5 oktober 2022 om 11:28

Dat zouden dan toch allemaal doelpunten zijn geweest.. Zonder doelman…

5 oktober 2022 om 09:14

Hij kan ook gewoon niet beter. Natuurlijk was hij verantwoordelijk voor twee van de zes goals, en kon hij er vier maal niet gek veel aan doen, want je kan ook geen wereldreddingen van hem verwachten. Dit mag je Hamstra en Huntelaar ook wel aanrekenen. Met een keeper als Pasveer heb je in ieder geval geen puntenpakker.

5 oktober 2022 om 09:23

Speelde na een minuut of 20 een bal in bij Timber die volledig in de dekking stond en balverlies leed. Het is dat die linksbuiten van Napoli hem net naast de kruising krulde. Trapte veel meer blind weg dan anders. Vond hem ook niet bijster sterk hoor.

5 oktober 2022 om 09:37

Pasveer was nog de beste man op het veld van Ajax. Werd achterlijk in de steek gelaten door zijn verdediging. Slechts bij 1 vond ik hem onzeker, maar dat kwam ook doordat hij de bal teruggespeeld kreeg terwijl er al aanvallers in de 16 staan. Hoe verzin je het? Zelfs Max van PSV durft dat niet. Pasveer heeft erger voorkomen met meer dan ballen die zijn kant op kwamen (zelfs daarmee goede reflexen). Je kan een hoop zeggen, maar pasveer was wel de laatste die je verantwoordelijk kan houden voor het trieste Ajax onwaardige spel. Het waren de spelers die als bange pubers te kijk werden gezet tegen de grote jongens.

5 oktober 2022 om 10:09

Pasveer heeft toch geen enkele bal gepakt die hij moest pakken? Alles wat er niet in ging kwam op hem af.

5 oktober 2022 om 11:18

Dan heb je echt een heel selectief geheugen. Zaten paar cruciale reddingen tussen. Heeft zeker 3 doelpunten voorkomen waar de verdediging de aanval weer vrij spel gaf.

5 oktober 2022 om 11:53

Voorkomen? Hij stond een paar keer per ongeluk op de goede plek. Bij de 3-1 dook hij ook volledig de verkeerde kant op terwijl die bal recht op hem af kwam. Bij voorzetten is hij ook niet meester in zijn 5 meter gebied. Ik hoop dat hij niet mag keepen dit WK

5 oktober 2022 om 15:20

Ben ik het mee eens hoor. Ze maken allemaal wel soms fouten, dan zou ik voor de meest talentvolle met toekomst gaan. Gewoon Bijlow het vertrouwen geven.

Mensen niet reageren op dit artikel. Des te eerder zijn we van hem af. Iedereen heeft en mening, maar alleen hij krijgt een podium. Open deuren in trappen kan iedereen.

Valentijn is mild voor Schreuder zeg. Was het ten Hage dan had ie al om zijn ontslag geroepen

5 oktober 2022 om 09:22

Hij heeft eindelijk zijn lek terug. Het zal dus aan alles en iedereen liggen, behalve aan Alfred.

5 oktober 2022 om 12:25

Dit kon je aan zien komen. Kwestie van dagen voordat de eerste verhalen over spelers en het technisch hart naar buiten komen. Meneer Schreuder voorziet Driessen en Verweij wel van informatie. Die liegt en bedriegt en De Telegraaf heeft z'n lek terug.

Ik ben het op alle punten eens, behalve zijn punt over Pasveer. Hij was niet goed en (mede)verantwoordelijk voor 1 of 2 goals, maar hij heeft er ook heel veel ballen uitgehaald waardoor de uitslag niet nog hoger is uitgevallen.

Open deuren trappen dit, gisteren was echt Ajax onwaardig. Verder vallen de resultaten nog enigzins mee maar er zijn veel overwinningen over de streep getrokken door inviduele kwaliteit. Er zit geen plan achter, de bikkelharde mentaliteit van niet presteren is banken is er niet en alles er om heen is ook niet wat Ajax zou willen en zou moeten uitstralen.

De vraag is hoelang je nog moet wachten op verbetering, ik denk dat elk kenner nu al ziet dat Schreuder het gewoon niet is. Je ziet het aan de manier van spelen, standaard situaties, interviews en ontbreken van winnaars mentaliteit. Dit werkt gewoon door op de spelers dat je zelf al in het veld zie dat ze elkaar niet durven aan te spreken, behalve Tadic natuurlijk die continu loopt te lullen en wijzen en zelf geen ene knikker raakt. De hierachie in de groep is nagenoeg ook gewoon verpest door zo'n Tadic erboven op te zetten die niet de voortouw neemt in het goede spel. Ik zou lekker Timber of Taylor ofso aanvoerder maken puur om statement te maken. Ergens moet er een soort reset komen, daar hoort wellicht ook gewoon een Tadic en Blind laten banken bij. Dan pas heb ik het gevoel dat we weer omhoog kunnen kijken.

5 oktober 2022 om 11:25

Er is helemaal geen manier van spelen. Die is afwezig. Er is geen tactiek, geen plan in aanvallend opzicht en geen manier van druk zetten. Geen automatismen. Niks. Het lijkt alsof de selectie Schreuder ook gewoon een enorme klootzak vindt en hem ook liever kwijt dan rijk is. Zo oogt het echt.

5 oktober 2022 om 13:38

Taylor aanvoerder? Je maakt een grapje toch. Het is iets wat ik Schreuder nog zou zien doen ook. Taylor staat basis dit seizoen als zogenaamde ontdekking van Schreuder. Hij hobbelt lekker mee, en kan van alles wat. Zeker eredivisie niveau, maar verre van de kwaliteit die Ajax zou moeten willen nastreven. Timber daarentegen heeft het wel in zich

6 oktober 2022 om 13:56

Je mist het hele punt hier, het gaat meer om wat voor statement je wilt afgeven tegenover een Tadic of Blind. Als Taylor mondig en volwassen genoeg is om het team aan te spreken dan vind ik het geen gekke gedachte, denk dat we allebei wel vinden dat Taylor dit seizoen beter presteert dan een Tadic. Meeste voor de hand liggende is inderdaad Timber.

Uiteraard is de trainer verantwoordelijk voor de tactische keuzes die gemaakt worden maar ik vind wel dat spelers ook een verantwoordelijkheid hebben tijdens de wedstrijd. Als je ziet hoe Timber en vooral Bassey doordekt als een malloot dan mag je daar best je vraagtekens bij hebben. Blind die constant veel te diep staat en daardoor ruimtes achter zich laat wat echt niet normaal is, ook als je zijn snelheid meeneemt dan mag dat gewoon niet een bepaalde situaties.
Bergwijn die je totaal niet ziet, hoe hij speelt of kan spelen heeft niet persee met tactische keuzes te maken want hij kan gewoon individueel zijn acties maken maar doet ook niks.
Nou dan heb ik het nog niet over taylor en tadic gehad die echt iedere bal inleverde, niet normaal.

5 oktober 2022 om 09:08

Ik heb de heatmap van Blind gezien en het is bizar hoe diep hij stond, met als gevolg dat Bassey het helemaal alleen moest opknappen aan de linkerkant. Mooi voorbeeld is de 4e goal geloof ik waar Napoli zo door het midden een vrije doorgang had. Bassey stond linksback en timber werd naar links weggetrokken door de spits. Dit allemaal doordat Blind veel te diep stond.

Ik ben bang dat dit tactiek was van Schreuder....

5 oktober 2022 om 09:27

Ik ben vooral bang dat dit de tactiek van een aantal oudgedienden is. Het leek erop dat Blind op een gegeven moment bewust niets meer deed om bijv. Bassey te laten verzuipen. Je merkt ook aan de interviews na de wedstrijd dat er meer speelt binnen de selectie. Ontevreden wissels? Spelers oneens met de gespeelde tactiek?

5 oktober 2022 om 09:38

Ik kan mij niet voorstellen dat Blind bewust Bassey laat verzuipen en wil er ook niet in meegaan dat oudgedienden in een wedstrijd bepalen hoe er wordt gespeeld.

Ik zie het vooral als een tactisch falen van Schreuder.

5 oktober 2022 om 10:06

Ik hoop niet dat Blind zo denkt want dan is het gewoon klaar met hem, je bent wel een team. Maar ook Bassey mag op een gegeven moment dan wel achter blijven en niet gaan door dekken wanneer je ziet dat blind constant te diep staat en overlopen wordt. Dan blijf maar lekker op je positie en probeer wat dicht te lopen maar nu wilde hij ook door waardoor napoli er lekker overheen ging. Aan de andere kant met Timber overigens precies hetzelfde hoor. Volgens mijn de derde goal? perfect voorbeeld daarvan.
Nogmaal het zijn tactische keuzes maar (vooral) blind in mijn ogen faalt als ervaren speler in zo'n wedstrijd.

5 oktober 2022 om 17:52

Continue naar achter lopen is geen verdedigen toch Nick, wanneer iedereen zon drang naar voren heeft ontstaat er dan enorme gaten en wordt Bassey simpel uitgespeeld. Hij kan bijna niet anders dan instappen. Ik zal het nogmaals zeggen; Bassey is de beste aankoop van afgelopen zomer. Een pure mandekker, goede verdediger met snelheid. Niet iedereen hoeft goed aan de bal te zijn.. blind en Tadic zijn de achilleshiel van ons veldspel bij omschakeling (en in balbezit stellen ze ook weinig voor momenteel). Je speelt dus bijna met 9 man.. ik weet niet of het de tactiek is of dat blind enorm eigenwijs is, maar van zon ervaren voetballer mag je veel betere positiespel verwachten, een veel beter gevoel met timing wanneer wel en niet als een dwaas naar voren te gaan, zeker icm zijn gebrek aan snelheid. Wat we zien is blind die na een aanval op de grond ligt met z’n handen op het hoofd want ow ow wat was het een grote kans/mooie aanval, moeten andere spelers zijn positie overnemen waardoor er een mannetje vrij staat. Positie overnemen loop je eigenlijk ook bijna altijd achter de feiten aan. Trainer eruit gooien, Tadic and blind naar de bank. Als er nu niet ingegrepen wordt is het seizoen gewoon klaar, de hele sfeer is al naar de klote, als het vertrouwen ook compleet weg is zijn we weer terug waar we 10 jaar geleden waren. Echt bizar deze situatie, in 5 jaar tijd enorme stappen gezet en dan een dwaas als eindverantwoordelijke aanstellen die alles binnen een paar maanden geheel teniet doet. Degene die hem hebben voorgedragen en contract hebben gegeven mogen wat mij betreft ook vertrekken (iig uit huidig functie), want als je voor schreuder kiest dan ontbreekt er te veel kennis en gevoel in het hoofd.

Tja Ajax is gewoon niet de beste ploeg van de wereld, ze zijn een goede ploeg. Maar als je heel veel nieuwe spelers, een nieuwe coach en andere functies vernieuwd dan gaat dat niet zonder slag of stoot. Wat Ajax mist is een goede verdediger(s) en middenvelder(s). Er is ingekocht op basis van de Eredivisie, maar er is totaal geen kwaliteit ingekocht voor Europees niveau. Geen grote sterke verdedigers die kop duels winnen, geen middenvelders die even een mannetje uit spelen en geen sterke spits die er zonder moeite een bal in schiet

5 oktober 2022 om 09:11

'' er is ingekocht op basis van Eredivisie''. Als je 32m neerglegt voor Bergwijn, 23m voor Bassey, nagenoeg 20m voor Brobbey, 10m voor Wijndal, 15m in het verleden voor Tadic en 18m voor Blind dan kan je toch niet roepen dat er op Eredivisie niveau is ingekocht? Naar mijn mening heeft Ajax een ijzersterke selectie waarbij alleen de rechtsbuiten positie uit balans is, daar had beter werk verricht kunnen worden na vertrek Anthony.

5 oktober 2022 om 09:19

Tadic en Blind hebben hun waarde gehad. Met de nadruk op gehad. Van de andere spelers kun je je afvragen of ze het niveau hebben of dat ze wel bij Ajax passen. Bergwijn is (in mijn ogen) meer iemand voor een 2 spitsen systeem en Bassey is meer een sloper dan een voetballer. Bij AZ zullen ze helemaal tevreden zijn. Zij hebben een mooie prijs voor Wijndal ontvangen en hebben en jongere, goedkopere maar vooral betere speler terug gehaald.
Je kunt wel veel geld uitgeven, maar dat wil niet zeggen dat dit de juiste spelers zijn.

5 oktober 2022 om 12:31

Ijzersterk is wel erg overdreven. Misschien in relatieve zin, maar voor CL-begrippen is dit Ajax zeker niet opvallend. Wel is het natuurlijk schandalig dat je volledig scheel getikt wordt door Liverpool en Napoli. Hoe goed die ploegen ook (kunnen) zijn en hoeveel individuele klasse ze ook hebben; zo mag je je nooit te kijk laten zetten. Je had zomaar 13 tegendoelpunten kunnen hebben in die twee wedstrijden als het vizier wat scherper stond.

Echter mag je wel stellen dat de hoofdoorzaak de trainer is. Hij stelt de verkeerde spelers op en van een tactisch plan is totaal geen sprake. Een Daley Blind stond continu op de helft van de tegenstander. Gewoonweg ongelooflijk als je zo kwetsbaar bent. Die hele verdediging stond overigens diep. Dat zijn gewoon tactische blunders.

De kop van de trainer, lijkt me het meest duidelijk. Verder weet ik het bestuurlijk niet zo goed. Ik denk dat de selectie minder is dan vorig jaar, maar nog steeds van hoog niveau kan zijn.
Verder vind ik de kritiek op Pasveer overdreven, was gisteren niet goed maar iedereen heeft weleens een mindere dag. Tadic wordt na drie jaar topniveau maar eens op een andere positie neergezet, hoe verzin je het? En Blind, die had echt al lang vervangen moeten worden. Dat gaat zo vaak mis de laatste tijd.

Afscheid nemen van Schreuder. Dat het met periodes minder gaat kan gebeuren was onder ten Hag ook weleens. Maar dan zag je nog wel een duidelijke tactiek en manier van spelen alleen lukte dat niet altijd. Maar resultaat werd dan wel gehaald. Nu herken ik niks meer daarvan. Alles is weg. Het hoge drukzetten, de opbouw, de omschakeling het klopt van geen kant. Met de spelers materiaal moet je prima weerstand kunnen leveren tegen Liverpool en Napoli. Verlies je maar geef je wel meer weerstand dan zijn zij gewoon beter maar nu is het gewoon onmachtig. Lang geleden dat ik zo kansloos wedstrijden heb zitten kijken van Ajax. Het klopt gewoon niet. Tijd voor een nieuwe wind voordat je straks in de competitie ook achter de feiten aanloopt.

De crisis bij Ajax is een hoax.

Nee even zonder dollen ik zou Schreuder ook ontslaan. Heeft minder voetbalverstand dan de gemiddelde supporter lijkt het.

Ook het beleid moet weer op de schop. Ajax dacht door grote bedragen te kunnen spenderen wel even het Bayern van Nederland te worden. Het tegendeel blijkt waar.

5 oktober 2022 om 12:37

Het probleem is niet de bedragen, maar wat het met de bedragen doet. Hoe haal je het in je hoofd om 32,5 miljoen euro voor Bergwijn neer te tellen? Of 20 miljoen euro voor Bassey? Of meer dan 16 miljoen euro voor Brobbey die nota bene transfervrij is vertrokken? Dan posteer je 'm nog op de bank ook. Het heeft uit de losse pols ingekocht en veel te veel geld uitgegeven voor die spelers.

Bergwijn is misschien 20 miljoen waard, hooguit. Voor Bassey wil je eigenlijk nog geen 15 miljoen euro betalen. Brobbey tikt de 10 niet eens aan. Echt te gek voor woorden. Verder is de giftige cocktail wel compleet in Amsterdam, want buiten een stuntelend technisch apparaat hebben ze ook nog eens de slechtste coach van de Eredivisie aangesteld.

Als dit nog maanden zo blijft, hebben ze een serieus probleem. Dit is namelijk geen incident of een tijdelijke vormcrisis. Zo'n brede selectie en dan zo'n disbalans op het veld. Dan heb je spelers als Tadic en Blind die duidelijk op hun laatste benen lopen. Het is momenteel echt een puinhoop.

Welke koppen moeten er gaan rollen?
- De trainer, die nog geen 4 maanden aan het werk is en "gewoon" op een puntje van de kop af staat?
- De nieuwe technische leiding, die net zo kort aan het werk zijn?

Laten we alsjeblieft toch eens normaal doen met zijn allen.. Schreuder was een idiote keuze, maar was op het moment dat hij kwam praktisch de enige keuze die aan het profiel voldeed waar Ajax naar zocht. Een buitenlandse trainer willen ze niet en hij moet geforceerd dat heilig verklaarde aanvallende voetbal spelen. Met dit team? Tegen Liverpool, een club wat op elk vlak groter is dan Ajax en op iedere positie minimaal twee betere spelers heeft, en Napoli, het team dat van alle grote Europese competities misschien wel het meest in vorm is? Nee, natuurlijk win je dan niet..

Ten Hag is ook constant weggeschreven, tot hij dat seizoen had waar ze tot de halve finale gestruikeld zijn.. Ze moesten Schreuder zo nodig hebben, geef hem dan ook de tijd om iets op te bouwen. Dat verwende gedrag van die Ajacieden is echt bizar en lachwekkend. Je bent een Nederlandse club, dan kan het wel eens gebeuren dat je in Europa 2 wedstrijden niet win en als je dan de pech hebt dat je in de competitie ook niet wint zit je al snel aan die 4/5 potjes niet winnen.. Dit is weer die keerzijde van dat arrogante gebral dat ze zichzelf zo goed vinden en zichzelf zo enorm overschatten, want iedereen met een beetje kijk op die spelersgroep en verstand van voetbal zag mijlenver van te voren aankomen dat het geen makkelijke overgangsperiode zou worden..

5 oktober 2022 om 09:09

We zien Ten Hag bij MU. Onbeperkt budget en bakt er niets van!

5 oktober 2022 om 09:15

En ook hij zal de tijd moeten krijgen en is wellicht niet de beste keuze geweest voor United. Maar geef hem op z'n minst de tijd om zich aan te passen en om te bewijzen dat hij het wel of niet kan... Ook Ten Hag zit nog steeds met de middelmaat Shaw, Maguire, Fred, Mctominay, Martial en Rashford in zijn mik. Spelers die onder de vorige drie(!) managers hebben laten zien dat ze niet betrouwbaar zijn en niet goed genoeg zijn om consequent goed te spelen bij een club als Manchester United..Ten Hag nu al afschrijven zou een idiote beslissing zijn.

5 oktober 2022 om 09:25

Manager van de maand. Winst tegen Liverpool. Natuurlijk weggespeeld door City (dat echt een machine is ook) en Brentford (eerste wedstrijd, was wel een blamage). Na de partij tegen Brentford, is het één en ander omgegooid. Het is beter gaan draaien en langzaam zie je de hand van Ten Hag verschijnen. Dit komt wel goed. Dat is gewoon een goede trainer.

Schreuder lijkt mij een mindere trainer. Maar je bent net onderweg. Dan nu al opgeven? Natuurlijk niet. Iedereen moet de kans krijgen.

@wouter: Wat is jouw punt eigenlijk?

5 oktober 2022 om 09:48

Ten Hag is weggeschreven door de krant die hierboven wordt vermeld. Vanaf het begin had de Telegraaf en Valentijn al een hekel aan Ten Hag en dat verborgen ze niet. Toen de resultaten er waren hadden ze niets over te klagen en konden ze niets zeggen over het spel. Ze zouden zichzelf compleet belachelijk hebben gemaakt, in hoeverre ze dat niet al hebben gedaan.
Het stukje hierboven is ook hypocriet als wat, Schreuder wordt aardig beschermd hierzo. De tekst zou anders zijn geweest als dit Ten Hag was geweest hoor. Het is nu wel duidelijk dat Schreuder en de Telegraaf dikke maatjes zijn. Voorheen waren er al geluiden dat Schreuder veel doorspeelde naar de Telegraaf. Daar lijkt ook steeds meer waarheid in te zitten.

Schreuder was zoals je zegt al een idiote keuze. Het profiel dat ze moeten zoeken bij Ajax is totaal in niets wat er bij Schreuder te vinden is. Genoeg wist al van tevoren hoe hij zijn teams laat spelen en dat is totaal anders dan wat er bij Ajax gevraagd wordt. Die man heeft letterlijk nog nooit zijn teams fatsoenlijk laten spelen en laat bij Ajax dat nou een van de dingen zou moeten zijn die in het profiel van de trainer zou moeten staan. Daar heeft de top van Ajax zeker te kort in geschoten maar die moeten nu ook zien dat het niet heeft gewerkt, dat het niet werkt en niet gaat werken. Dus actie nemen is nu wel echt vereist om verdere schade te beperken. Oftewel ontslag van Schreuder.

Als ze dat niet zien en geen actie ondernemen moeten we ons ook afvragen of deze mannen dan wel geschikt zijn om die functie te bekleden bij Ajax. Als er nou nog enigszins wat positiefs eruit te halen viel na de nederlagen vanuit het team, inzet, speelwijze, een tactiek, tactische beslissingen van de trainer of iets, dan snap ik van. Ja geef hem nog een kans om het te draaien.
Maar geen van dat is ook maar zichtbaar, het mooie spel van Ten Hag in 4 maanden compleet eruit gewerkt. Dus dan is er maar een keuze voor de directie. Doen ze dat niet, dan zet ik ook bij hun mijn vraagtekens.

5 oktober 2022 om 09:59

Lees er de reacties bij de artikeltjes rond 2018 van VZ maar op na. De overgrote meerderheid van de Ajacieden hier kwam als verwende koters even melden dat zij vonden dat Ten Hag ontslagen moest worden. Je kunt de artikelen zo vinden, want je hoeft alleen maar terug te vinden wanneer Ajax niet won.. "het mooie spel van Ten Hag"? Dat was de laatste maanden/het laatste jaar ook niet meer zichtbaar hoor. Ik verwijs je weer naar de artikelen van VZ waar steen en been geklaagd is door Ajacieden dat het allemaal maar "ajax onwaardig was"..

Het is onzin om te stellen dat het niet gaat werken, zeker als je bedenkt dat er geen betere alternatieven beschikbaar zijn voor Ajax. Wie ga je neerzetten? Frank de Boer of Peter Bosz zoals ik hierboven lees? Laat me niet lachen! De een is nog incompetenter dan de ander..

5 oktober 2022 om 10:09

Dat klopt zeker, er waren ook Ajacieden die dat zeiden. Daar kwam ik toen niet mee in, omdat het niet eerlijk was tegenover Ten Hag. Maar dat was zijn 1e halfjaar toen hij puinhoop moest ruimen.
Dat heeft Schreuder nooit hoeven doen.

Dat die namen worden genoemd snap ik ook niet. Ik zie ook Pascal Janssen voorbij komen. Die heeft ook nauwelijks wat laten zien bij AZ. Op dit moment is er weinig keuze, maar genoeg beter opties dan Schreuder.

Persoonlijk zou ik (voorlopig) kiezen voor Reiziger met Bogarde er weer naast en iemand met ervaring. Reiziger en Bogarde hebben het in het verleden goed gedaan met een matig Jong Ajax. Dus laat ze maar met zijn tweeën Ajax-1 doen. Dan ga je er al snel op vooruit met Schreuder weg. Dan kan er rustig gekeken worden wie eventueel kan komen.

5 oktober 2022 om 10:11

Ik kan voor mezelf spreken en voor mijn vrienden die Ajacied zijn: Niemand wilde Ten Hag weg, iedereen wil Schreuder weg.

Er is ook nooit in het stadion gescandeerd: “Ten Hag, rot op!” Wel: “Schreuder rot op”.

5 oktober 2022 om 12:44

Dit heeft niets meer met bouwen te maken. Schreuder is gewoon een hopeloze hoofdtrainer. Die weet er tactisch maar bitter weinig van. Dit komt namelijk niet uit de lucht vallen. FC Twente supporters hadden je dit in de zomer al kunnen voorspellen. Zoek de artikelen maar op. Dit werd gewoon gezegd. Ook Club Brugge supporters zagen geen heil in Schreuder.

Verder speelde Ten Hag ook niet altijd maar hoog. Die liet Ajax ook met regelmaat in de omschakeling spelen. Weliswaar was dat mooi om naar te kijken, maar Ajax speelde wel degelijk wedstrijden waarin het wat terughoudender was.

Verder is dit wel wat anders dan twee wedstrijden niet winnen. Je wordt volledig van de mat getikt tegen een worstelend Liverpool waarbij je blij mag zijn dat het geen 5-1 of zo werd. Gisteren tegen Napoli had het zomaar erger kunnen zijn dan de 1-6, want aan grote kansen geen gebrek.

Verder past Schreuder ook helemaal niet in het profiel. Iedereen verkondigt dat altijd op basis van werkelijk niets. Nog nooit heeft hij een ploeg zo laten spelen. Zijn ploegen spelen altijd fantasieloos, visieloos, ongeinspireerd en ogend als los zand. Waar mensen toch altijd weg halen dat hij zo'n Ajax-coach is, ik weet 't niet. Ik heb het in ieder geval nog nooit gezien en ik heb aardig wat wedstrijden onder zijn leiding gezien. Met afstand de slechtste coach van FC Twente ooit en dat terwijl Verbeek er ook gezeten heeft. Echter had de laatste in ieder geval het excuus dat de selectie nogal matig was.

Rensch blijven opstellen terwijl je Sanchez hebt... het is dat die jongen nu geblesseerd is, maar hiervoor krijg hij ook weinig kans terwijl hij beter is dan Rensch.
Kudus en Brobbey niet samen opstellen, omdat je te laf bent...
Blind linksback blijven zetten tegen grote tegenstanders en zelfs tegen de kleintjes nu door het ijs zakt.
Gelukkig is Wijndal weer fit, die heeft tenminste de snelheid om iets te kunnen repareren...

Taylor erin blijven zetten, vind ik persoonlijk een slechtere versie van Donny van de Beek. Die jongen heeftt niets heel speciaals. Die ballen die hij geeft, kan een ander ook geven. Bovendien voelt hij niet goed aan waar de ruimtes liggen...

En dan Ajax dat geen keeper koopt, maar het nog denkt te redden met keepers van 40....

5 oktober 2022 om 12:14

Dan verschillen wij erg van mening op bijna alle punten.

Ik vind Rensch sinds hij terug in de basis staat al een grote verbetering t.o.v. de Rensch van vorig seizoen.
Kudus en Brobbey ben ik het mee eens. Blind deels mee eens. Wijndal is inderdaad een stukje sneller, maar verdedigend en voetballend echt een stuk minder in mijn ogen.

Taylor ben ik het echt totaal niet mee eens. Ik vind Taylor echt nog 3 klasses beter dan Dvdb. Ik weet het; dat zeiden we over Donny t.o.v. Klaassen ook. Maar Taylor geeft juist echt goede ballen, gaat juist super goed de ruimtes in en is volledig tweebenig.

Keepers uiteraard wel mee eens.

Nou Valentijn, dit kon elke halve gare wel bedenken. Bedankt voor je inzet en moeite, we doen er helemaal niks mee!

Tadic kan zich dan niet thuis hebben gegeven, maar in de 999 wedstrijden hiervoor was hij wel de man altijd, een vorm dip is normaal. Servische temperament en twee keer geel kan ook is gebeuren xD.

Blind, tjah. Je wilt hem weg hebben en tegelijkertijd heb je die kltzak nodig voor de passing en verbinding met de linies he. Gauw Wijndal neerzetten denk ik toch..

En tot slot; Pasveer… mede Ajaxcieden: Ben ik de enige die dacht dat als er toch met geld rond gesmeten wordt, alsof het pepernoten zijn, dan halen we vast ook een fatsoenlijke keeper? Niets bleek minder waar, want Pasveer laat er even 6 door op dinsdag avond.

Schreuder out!

5 oktober 2022 om 09:10



Wat betreft Tadic, bepaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie vor de toekomst. Die man is bijna 34 en gewoon op of moeten we Marco van Basten weer eens bellen? Die deed het vroeger ook aardig in de spits

5 oktober 2022 om 09:29

@repelsteel76,

Tadic is 3 jaar lang dominant geweest op de linkerflank,
er komt een of andere Schreuder die gaat bedenken dat hij op rechts moet komen, om een Bergwijn, die nog alles te bewijzen heeft, zo nodig op links moet.

Wat ik gewoon onbegrijpelijk vind is dat wij supporters als "leken" al weken roepen dat het klaar is met Tadic en Blind, dat Kudus op 10 moet en Brobbey in de spits maar Schreuder wil het gewoon niet zien. Nee er is maar één oplossing voor dit soort incompetentie: Ontslag!

5 oktober 2022 om 09:22

Het blijft wel vreemd dat vorig seizoen iedereen met de grond gelijk gemaakt werd die kritiek had op Tadic terwijl nu veel Ajax supporters ook heel kritisch zijn. Is Tadic dan in eens zo veel slechter geworden ?

5 oktober 2022 om 12:50

JA dat is hij. De achteruitgang was zijn kwaliteit had ik reeds vorig seizoen al opgemerkt en toen werden mijn comments inderdaad met de grond gelijk gemaakt met verwijzingen naar zijn goals maar zijn spel was werkelijk dramatisch. De coach moet eens ballen tonen en Tadic en Blind op de bank gooien, het lijkt wel of ze heilig zijn

De bejaarden Tadic, Blind en Pasveer eruit. Doorselecteren heet dat.

5 oktober 2022 om 09:15

Ben blij dat anderen dit ook een keer zien, ik riep dit letterlijk al vorig seizoen want toen al was Blind 10x niks. Tadic verbloemde zijn spel met goals maar je zag vorig seizoen al dat het minder werd met hem. Inderdaad DOORSELECTEREN

5 oktober 2022 om 09:15

Pasveer eruit?
Das degene die juist tegen Liverpool en tegen Napoli zorgde dat het niet uit de hand liep.

Dat commentaar na afloop van Schreuder was wat mij betreft al helemaal de druppel. Man, de manier hoe hij commentaar gaf op z'n ploeg, op z'n spelers. Ajax-onwaardige teksten. Helemaal niks van zelfreflectie bij die man. Niks geen eigenkritiek op z'n visie, op z'n strategie, op z'n wissels. Hij vond het allemaal maar kunnen, want hij is de trainer. Er is het meeste geld ooit uitgegeven aan spelers, dit is aan hem aan te rekenen. Thuis moet je, zoals Timber heel goed zei, iedereen, dus ook een Napoli en ook een Liverpool, willen slopen. Heel erg snel weg met deze trainer want hij maakt alles kapot wat in de afgelopen jaren is opgebouwd.

Een goede trainer maakt spelers beter, zie een Ten Hag, een slechte trainer maakt goede spelers slechter. Zie een Schreuder. Een Blind en Rensch die te diep staan en niet goed dekken. Een Tadic die geen schim is van wat hij was. Een Alvarez die meer enkels trapt dan ballen, een Bergwijn die chagrijnig en geforceerd speelt. Niemand speelde voldoende. Enige die je niet volledig kan afbranden was Taylor. Het is gewoon een onthoudbare situatie. Ik verwacht na n
PSV Ajax, over een maand, het ontslag. Dat is het perfecte moment en misschien is er dan ook een duidelijke opvolger in beeld.

5 oktober 2022 om 12:52

Dit kon eigenlijk weleens een groter probleem zijn dan slechts een foute trainer. Als je ziet hoeveel geld er is verdampt, dat baart reden tot zorgen. Je betaalt gewoon meer dan 25 miljoen euro te veel voor het trio Bergwijn, Brobbey en Bassey. Bovendien maken die heren totaal het verschil niet op CL-niveau. Dat had Bergwijn al aangetoond bij Tottenham, Brobbey is nog veel te jong en onervaren, terwijl Bassey ook nog geen voltreffer blijkt (al moest die jongen gisteren te veel oplossen waardoor hij slechter leek dan hij was).

Buiten een incapabele hoofdcoach zit je ook met een nieuw technisch apparaat die tot op heden in ieder geval een allesbehalve goede indruk maakt. Momenteel kan Ajax het lijden, maar dit soort onzin moet je niet twee jaar hebben. Dan verdamp je miljoenen, terwijl de inkomsten uit de CL flink krimpen. Bovendien zet je nu het kampioenschap op het spel. Dat lijkt op dit moment geen zekerheid, al acht ik Ajax nog steeds kandidaat nummer 1 natuurlijk.

Dat lijkt me ook. Niet dat ik daar specifiek voor of tegen ben, maar je weet hoe het er aan toe gaat in voetbal. De resultaten vallen zwaar tegen en ook het spel zelf is gewoon matig tot slecht (wat bij een club als Ajax ook zeer belangrijk.

Zodra het Bestuur een persbericht eruit stuurt 'we hebben alle vertrouwen in deze trainer' weet je eigenlijk dat zijn vervanger al klaar staat in de coulissen.

Bergwijn......nu weten we weer waarom hij het niet heeft gered in de PL. Geen enkel moment ook maar iets laten zien.....dit soort sleutelspelers (gehaald voor veel en voor juist in dit soort wedstrijden!) moeten in deze wedstrijden opstaan maar laten het lelijk liggen. Conclusie? Hij komt echt tekort op CL-niveau. Zo gauw hij echt weerstand krijgt zie je hem niet meer. Bij Oranje loopt het aardig omdat ook daar de tegenstanders veelal in zakken maar wanneer ze druk er vol opzetten ( zoals Liverpool en Napoli) is hij volkomen apatisch en afwezig.

5 oktober 2022 om 09:18

Bergwijn is een van de laatste spelers die je kan afbranden die probeerde af en toe nog wat en was het beste op het veld samen met Taylor. Nee Blind, Tadic, Rensch, Alvarez en Pasveer waren echt dra-ma-tisch!



Gewoon die trainer de laan uitsturen en dan maar tijdelijk doorgaan met Reiziger of Heitinga. Er waren een behoorlijk aantal supporters (waaronder ikzelf) al tegen de komst van Schreuder om verschillende redenen. Het is een gluiperd die met de media ouwehoert. Maar belangrijker nog: overal waar hij trainer is geweest was het voetbal niet om aan te zien imo en dat geldt nu bij Ajax ook al weken. Dat hij bij Brugge nog kampioen is geworden mag hij in z'n zak steken, maar het type spel was gewoon niet om aan te zien. Je ziet al het hele seizoen dat de tactiek niet klopt. Je wint paar potjes puur op individuele kwaliteit of hele matige tegenstanders maar meer ook niet. De echte tegenstanders met kwaliteit hebben Ajax gewoon aangepakt en opgerold (psv, AZ, Liverpool en Napoli). Daarnaast wil deze Schreuder een beetje popie jopie doen. Spelers neerzetten op posities waar ze niet uit de verf komen of er niet horen te staan.

Waarom zet je Tadic niet links (of wissel je hem), Brobbey in de spits en Bergwijn vanaf rechts? Kudus is onze beste middenvelder op 8 en op 10, maar deze pannenkoek heeft in Taylor en Berghuis lievelingetjes . 1 van de 2 moet gewoon banken voor Kudus, simple as that. Blind kan allang niet meer. Leuk dat hij kan opbouwen, maar primaire taak is verdedigen. Tegen GAE en vandaag bij de 1-1 was het zijn directe tegenstander die hij gewoon kwijt is. Ook die slome handelingssnelheid, dat kan niet meer op dit niveau. En die 1-3? Ik weet niet of hij of Schreuder zichzelf centraal is gaan posteren maar dat was helemaal belachelijk. Men roept wel dat Rensch moet leren knijpen, maar wat deed Blind in godsnaam op de middellijn?

Z.s.m. die Schreuder eruit tieften. 1-6 is gewoon historische vernedering en alleen dit al is reden genoeg om hem de laan uit te sturen. van der Sar mag van mij ook wegwezen, lulletje lampenkatoen.

5 oktober 2022 om 09:20

Ik heb soms het idee dat zowel Blind als Rensch in de war zijn met de tactiek van het Nederlands elftal. Misschien dat iemand dat eens zou kunnen vergelijken maar volgens mij staan ze beide even diep, verschil is wel dat ze daar als een soort middenvelder kunnen spelen omdat Nederland met 3 centrale achterin speelt. Ajax maar met 2 centrale verdedigers. Begreep soms ook niet dat Bassey helemaal uitweek naar links waardoor er nog meer ruimte centraal kwam.

Haller Anthony Gravemberch, MARTINEZ en TAGLIFICO weg is natuurlijk nier misselijk.
Zeker de power van de laatste 2.
Maar Ajax creert te weinig
Er wordt maar gedchreven en gedacht over de " lange bal" van Blind, maar tegenstanders lopen over hem heen en als hij wil meedoen met de aanval om buitenom te gaan om daarmee Bergwijn te steunen redt hij het nooit meer om naae achter te sprinten
Het ALLERergste is dat Schreuder blijft denken dat het zo slecht nog niet is.bij 1-3 dacht hij dat het pech en foutjes waren . Neen de tegenstander deed dit.
Bovendien gedraagt hij zich als Schmidt met zijn wissels
Een nieuw team smeden met automatismen krijg je Nooit door geen basisteam te hebben.
Ik vrees dus dat hij het gewoon niet kan.
Jammer maar je moet als profclub verder.en niet treuzelen. Erken je fout en bedank hem
Wie dan?
Tuchel
Pochettino
Zijn ze vrij
Of ja Frank de Boer!!

5 oktober 2022 om 09:23

Nico was vorig jaar wel hoofdzakelijk wissel.

5 oktober 2022 om 12:08

En als hij kwam dan wonnen we weer en het belangrijkste is dat hij de ervoor zorgde dat de rest ook ging ballen.
Bergwijn krijgt 0,0 steun. Met Wijndal zou dat heel anders zijn.
Lees ik Wijndal heeft minder inzicht en geen lange bal. Welke club ter wereld heeft een linksback als spelmaker.

5 oktober 2022 om 14:12

Bergwijn krijgt best wel steun van Blind. Dit aangezien Blind toch ook vaak diep staat en aan de basis van de goal van Ajax stond. Je kunt je ook afvragen hoeveel verdedigend werk Bergwijn doet. Ik zie hem toch heel vaak verzaken.

5 oktober 2022 om 14:19

Nee, ik heb bergwijn ook achterin gezien, maar dat hij baalt is heel duidelijk
Tweede helft zie ik Blind wel meer voorin en daarom had napoli er nog wel 10 kunnen hebben gemaakt. Eerste helft is hij 1 keer of zo meegegaan, maar nooit buitenom zoals Wijndal (en Kerkez) kunnen en doen

5 oktober 2022 om 09:46

AUB geen Frank de Boer want dan kom je zeker van de regen in de drup , dan zeg ik per direct mijn seizoenkaart op geen tikkie terug tikkie breed pff

5 oktober 2022 om 12:10

Maar kijk met wie hij het deed en met wie zijn opvolgers het mochten en mogen doen.
Na de Boer kwam Bosz, die kon nog wat profiteren, maar ook hij vertrok om andere reden(en)

5 oktober 2022 om 12:12

Ja en dan vergeet je nog Mazraoui. Nu we Rensch daar hebben staan zie je pas dat dat ook gewoon een hele goede voetballer was

Wat een slap stuk weer van de Telegraaf. Informant Schreuder mag niet aangepakt worden. Bijna iedere Ajaxsupporter wil dat Ajax verder gaat zonder Schreuder. Maar de Telegraaf heeft nog geen enkele keer kritiek geleverd aan de trainer, terwijl ze altijd elke trainer aanvallen. Rara hoe zou dat komen?

Misschien moeten er juist koppen gaan rollen. Want hoe moet je met trainer Alfred nou verder? Hij heeft een eigen visie die totaal niet van het niveau is waar Ajax naar toe wilt. Dat werd ook gisteren meermaals ernstig blootgelegd. 1 of 2 verliespartijen a la. De rapen zijn duidelijk gaar voor een topclub dat wilt aansluiten onder de top van Europa.

Tja. Schreuder schijnt dé perfecte assistent te zijn maar faalt iedere keer wanneer hij op eigen benen moet staan. Natuurlijk is een groot deel van de toppers verkocht, maar dan mag je nog niet zó afgaan. Zoals ook in zijn tijd bij FC Twente gaat hij in slechte omstandigheden rare dingen doen; vreemde (of geen) wissels en onbegrijpelijke analyses.

Nou als van Gaal heeft meegekeken hoop ik dat hij Blind, Pasveer en Taylor nooit meer oproept voor Oranje wat een overgewaardeerde spelers zijn dat.

5 oktober 2022 om 09:50

Haha Taylor was de beste aan Ajax kant en de enige die enigzins z'n niveau haalde. Als je de wedstrijd niet kijkt reageer dan ook gewoon niet.

5 oktober 2022 om 10:02

Taylor speelde sterk, blind, bergwijn pasveer en rensch hebben aangetoond dat ze oranje onwaardig zijn.

Ajax speelt dit seizoen vaak heel zwakke grote verschillen met gisteren is dat Napoli de Amsterdammers bijna op elke fout afgestrafte, met iets meer scherpte van Napoli had de wedstrijd wel 1-10 kunnen eindigen.

Chef Opendeur die Valentijn. Natuurlijk moet er iets veranderen, en snel.

De trainer van Lyon is binnenkort waarschijnlijk beschikbaar. Er moet weer vers en jong bloed in het team komen zodat er o.a. weer balans en strijd in het team komt. De “oudjes” moeten gewoon plaats maken. Die kunnen dit team niet meer dragen.

We weten nu al dat Schreuder incapabel is, dus waarom het nog een paar weken aan blijven kijken?

5 oktober 2022 om 10:05

Schreuder is indd niet de juiste trainer voor ons , maar moeten we ook niet naar de technische staf kijken .
We weten dat nous en nico bieden zouden vertrekken vervolgens verkoopt je martinez voor een niet te weigeren bedrag en dan tussen neus en lippen door laat je schuurs ook nog ff vertrekken wat halen ze er voor terug bassey , wijndal en die Turkse jonge .
We verliezen er berg aan CL ervaring en halen er 3 spelers voor terug die totaal geen CL ervaring hebben en rench heeft weinig tot geen CL ervaring .
Dat kan je volgens mij toch echt wel de technische staf aanrekenen.
Nou is het spel ook niet aan te gluren blind , tadic kunnen het niet meer belopen en bassey raakt al in paniek als hij de bal ingespeeld krijg .
We moeten in de winterstop toch echt wat gaan versterken .
Wat met dit materiaal moeten we nog wel kampioen kunnen worden in de eredivisie .

Krijg er steeds meer een hard hoofd in bij Schreuder. Wisselt gigantisch laat.
Durft geen harde beslissingen te maken mbt bepaalde spelers, alleen de "makkelijke" slachtoffers wisselt hij. Gaat nu al rouleren, terwijl er nog geen vastigheden zijn.
Ga dat eerst eens fixen. Wanneer die vastheden erin zitten voor een aantal weken, ga je wat wisselen.
Ajax had t de eerste weken redelijk voor elkaar. Had de "formule" gevonden en vervolgens gaat hij wisselen.... Bam, "formule" weg...... In plaats van dat hij die "formule" laat wennen en vastigheden erin slijpt. Neeeeee.

Schreuder gaat t niet redden dit seizoen.... Tijd dat Tadic gewoon op links gaat spelen en Bergwijn rechts. Tadic is niets op rechts... Tijd dat Kudus gewoon op "10" gaat spelen, waarbij hij Brobbey voor zich in de spits heeft. Blind? Mag hopen dat de geruchten mbt Overmars die m naar België wil halen waar zijn. Dan heeft Ajax een probleem minder: Kan je Wijndal op linksback zetten met Baas achter hem.

Het lijkt erop dat Alfred de selectie al aan het verliezen is met zijn gepruts....

Andere clubs hoeven hier niet mee te dealen, maar bij Ajax worden trainers die niet lekken naar Valentijn de grond in geschreven en trainers die allerlei gevoelige informatie doorspelen wordt de hand boven het hoofd gehouden.

De volgende trainer die wél een moreel kompas heeft zal weer vanaf dag één kapot geschreven worden.

Raar wereldje; twee geleden tegen Rangers speelde ajax nog weergaloos. Had nog nooit iemand gezien. Alles klopte, en twee weken later, kan niemand er meer niks van. Maar zo gaat het blijkbaar.

Gister was ook echt de ondergrens, maar om Tadic uit te fluiten, kan echt niet. Iemand die de afgelopen jaren zo belangrijk was...

5 oktober 2022 om 10:22

Vóór de wedstrijd tegen Rangers was er ook al veel kritiek op Schreuder. Die wedstrijd heeft de kritiek heel even doen verstommen.

Rangers en Heerenveen gaven geen druk, maar zakten in. Het grootste probleem ontstaat wanneer tegenstanders druk zetten. Daar heeft Schreuder geen antwoord op gevonden.

Trainer er eerst maar eens uitgooien. Die man is ongeschikt, dat was hij al bij Twente.

Schreuder is iemand die gewoon met geluk bij een ongeluk hoofdtrainer van Ajax is. Je laat een trainer gaan als Ajax zijnde, waar het beste er ook al af was. In plaats van stappen vooruit te zetten en een betere dan de voorganger te halen, zet je juist een stap terug met Schreuder.

De vervangers zijn het probleem niet. Volgens mij heeft ajax prima ingekocht. Het probleem zit het in het goed doorselecteren. Afscheid nemen van spelers die het niveau niet hebben. Rensch, Blind, Tadic hadden al lang niet meer bij ajax moeten voetballen. Maarja, dit soort spelers zitten inmiddels vast aan een torenhoog salaris wat nergens anders gegeven gaat worden.

Er “moeten” kopen gaan rollen. Dat is wat ik wil!

Zo kan het niet langer.

Pfff.. wat een drama.... met koppijn wakker geworden......weet nu hoe feijenoord supporters zich de afgelopen jaren gevoeld hebben..!!

Dat Ajax niet in vorm is en gisteren zo af ging, prima. Het is kut maar het is nou eenmaal zo, mooie tijden komen wel weer. Dat de kop van de trainer moet rollen is zeker waar.

Maar Valentijn die erover begint.. als er een kop zou moeten rollen..

"Schreuder is bij Twente destijds helemaal uitgekotst door het publiek wegens het stroperige en oersaaie spel met destijds prima spelers. Ik lees hele seizoen al dat ie bij Brugge ook weer een gooi doet naar Betonvoetbal zonder enig vermaak voor toeschouwers. daarnaast is het een enge vent want hij kan lekken naar de media.
Nou dan weet je het wel als ajax fan.. Hou hem buiten de poorten als je club koestert. Hij is net als drank, maakt meer kapot dan je lief is....."

Aldus een VZ lid van rond de tijd dat Schreuder werd aangesteld. Hulde en deze reactie vind ik wel gepast om te plaatsen nu.

5 oktober 2022 om 14:05

Net als drank? Na wat drankjes heb ik altijd een hele fijne avond en goede herinneringen. Daarnaast is het nog lekker om te drinken ook.

Iedereen doet alsof Liverpool en Napoli van hoog niveau is. Het is bij lange na geen City of een Bayern. Dus ik zag zeker momenten dat Ajax had moeten winnen als het allemaal tactisch goed stond. Meeste fouten kam door Ajax zelf. Je moet veel balbezit hebben, meer dan 50 procent. Dat gebeurde niet. Ajax moet domineren, dat gebeurde ook niet. Ajax moet bal naar de juiste poppetje spelen, dat gebeurde ook niet. Er werd geen man-meer situatie gecreeerd. Alles wat je van Ajax verwacht gebeurt gewoon niet. Ook tegen AZ, daar laat je gewoon door eigen domme fouten, 3 punten liggen. Ook tegen Go Ahead laat je door eigen domme fouten punten liggen. In Liverpool had je met ballen gewoon makkelijk 1 punt kunnen pakken. Ik merk dat je nu 2 groepen hebt, eentje die verliezersmentaliteit van Schreuder langzaam overneemt, en je hebt de andere groep namelijk de winnaars die vinden dat je makkelijk 2e had moeten worden. Onder Ten Hag hadden wij makkelijk 1e gestaan. Triest dat Schreuder door mismangement en ego alles moest afbreken. Tijd om zijn ontslag officieel te maken vandaag!

Schreuder heeft geluk dat in de competitie de volgende wedstrijden waarschijnlijk makkelijk gewonnen gaan worden maar de wedstrijden Napoli uit en Liverpol thuis is denk ik wel erop of eronder voor hem. Onbegrijpelijk dat hij Tadic weer op rechtsbuiten opstelt en dan nog laat staan ook als hij zo speelt, gister was wel echt een dieptepunt. Tadic had zelfs moeite met aannames terwijl zijn controle normaal perfect is. Pasveer zijn tekortkomingen werden gister ook goed duidelijk maar die heeft genoeg laten zien om de komende tijd te blijven staan ( alleen niet op het wk ). Wel mooi dat iedereen Blind ook eruit wil hebben maar die Bassey kan er werkelijk waar niks van als het niveau wat hoger is dan Heerenveen thuis.

pasveer
Rensch???
Timber
Blind
Wijndal
Taylor
Alvarez
Kudus
Berghuis
Brobbey
Bergwijn

Hahah televaaaag is weer lekker bezig.. Enige kritiek op Schreuder:

"en waarom gaven ze Schreuder toestemming een Duitse assistent (matthias Kaltenbach) aan te stellen?"

Hahaha zelfs zijn assistent wordt afgemaakt, maar geen ander negatief woord over hun bron pannenkoek Schreuder...

Het was al 99% duidelijk, maar nu wel 100%

RvN, Schmidt, Erik werden week in week uit afgemaakt.. Schreuder presteert zeer ondermaats, grootste thuisnederlaag in de CL en geen slecht woord over volgens hen de 'master brein' achter het succes 2019

Waarom niet een keer een buitenlandse trainer? Dit voetbal is in ieder geval niet om aan te gluren. Moeten ons schamen.

De jongens moeten aan elkaar wennen. Geef ze even tijd. Je ziet gewoon dat de aankopen van Ajax nog aan elkaar moeten wennen.
Je ziet bij vlagen de klasse ervan af spatten.
Geef ze nog 3 maanden en Ajax is weer terug op het structurele Europese top niveau.

Zet tadic eerst nog even een wedstrijd of 5 op zijn eigen plek, waar hij al 4 jaar zeer waardevol is. Als hij dan nog steeds niet levert, kun je hem afserveren. Bergwijn kan ook makkelijk rechtsbuiten of achter de spits.

"de ommekeer zal snel moeten volgen, want anders wordt het een heel lang en dramatisch seizoen voor de Amsterdammers. Eentje waarin het niet uitgesloten is dat er koppen gaan rollen".

Als het aan deze parodie op een journalist had gelegen,waren er ook al koppen gerold (bosz, Ten Hag) toen het goed ging met Ajax en er resultaten werden gehaald zowel sportief als financieel. Gelukkig gaat hij daar niet over, zou ook heel onverstandig zijn gezien zijn status als karaktermoordenaar.

Paar mindere resultaten en heel Nederland is weer in paniek. Van Napoli, Liverpool en uit Az kan je een keer verliezen. Go Ahead is natuurlijk wel ondermaats maar kom op he. Genoeg te winnen nog dit jaar.

Ach Ajax blijft een opleidingsclub voor top competities. Koop nou eens ervaren goede spelers voor mooie bedragen, als wat vele sub/top clubs doen, ipv dat je jonge spelers naar hun top werkt en het dat weggeeft.

Als je als trainer niet inziet dat je Tadic en Blind moet vervangen/wisselen dan denk ik dat je bijna klaar bent. Schreuder durft deze keuze niet te maken maar dit zou wel de enige juiste zijn. Beide spelers kunnen dit niveau niet meer aan. Een beetje meehobbelen in de eredivisie gaat nog maar voor dit niveau moeten ze in bescherming worden genomen door hun trainer, maar dat durft hij niet. Ook ome Louis blijft volharden in de keuze voor blind, mede ingegeven door papa Danny natuurlijk.

De problemen bij ajax zijn begonnen met het vertrek van Overmars. Huntelaar en zijn technische maat hebben de ervaring en kennis niet die Overmars wel heeft. Die gekke schreuder is door hun gehaald evenals de tientallen miljoenen die zijn uitgegeven aan spelers die niet presteren. Deze 2 kerels wilden ocampos halen voor 20 miljoen. Gelukkig heeft de rvc daar een stokje voor gestoken! Als je sleutelspelers als Antony, Martinez en Tagliafico laat vertrekken dan moet je voorafgaand aan hun vertrek wel de tijd hebben genomen om vervangers de scouten. En niet voor veel geld een portugees, turk, oostenrijker, nigeriaan en mexicaan halen die er geen van allen staat. Er is veel geld binnengehaald en veel geld over de balk gesmeten, maar zonder resultaat. Blind kan verdedigend echt niet meer en laat elke wedstrijd zien dat hij snelheid tekort komt.
Ik ben altijd een tegenstander geweest van de manier waarop de zaak Overmars is afgehandeld. Om de publieke opinie en de media naar de pijpen te dansen is Overmars ontslagen. Heel Nederland struikelde over het grensoverschrijdende gedrag van Overmars. Men vind hier het feit dat Overmars zijn piemel heeft laten zien erger dan wanneer er iemand wordt vermoord. Dit had gewoon met een goed vermanend gesprek en boete moeten worden opgelost zonder Overmars te ontslaan. En voor die mensen die zo een verschrikkelijke last hadden van die piemel fotos van Overmars, als je ooit biologie les had gevolgd, dan had je er waarschijnlijk heel anders op gereageerd want een piemel maakt essentieel deel uit van de biologie van reptielen en zoogdieren.

Saillant detail: Ajax lijdt zijn grootste Europese thuisnederlaag ooit op de datum 4-10, een cijfercombinatie die hierdoor een extra speciale betekenis krijgt in de Arena...

Ey kk op met die filmpjes tussen het artikel in man!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren