Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax bevestigt transfervrije komst van Florian Grillitsch naar Amsterdam

Laatste update:

Ajax heeft Florian Grillitsch definitief binnen, zo maakt de Amsterdamse club donderdag wereldkundig. De 27-jarige middenvelder, die transfervrij was na zijn vertrek bij TSG Hoffenheim, tekent bij de regerend landskampioen een eenjarige contract, met de optie op nog twee seizoenen. Grillitsch was ook in beeld bij Feyenoord, maar de 33-voudig international van Oostenrijk kiest dus voor een contract bij Ajax.

Trainer Alfred Schreuder kent Grillitsch al uit zijn tijd als hoofdtrainer van Hoffenheim. Eerder deze zomer hadden beide partijen al contact over een transfer. Ajax aasde na het vertrek van Antony naar Manchester United op de handtekening van Grillitsch, zodat Steven Berghuis zich meer kan gaan richten op een rol in de voorhoede, zo schreef De Telegraaf maandag al. Grillitsch was na zijn vertrek bij Hoffenheim dus vrij om transfervrij naar een andere club te vertrekken.

Vorige week werd bekend dat Feyenoord Grillitsch graag zag komen. De Rotterdammers kwamen echter niet tot een akkoord met de middenvelder en moeten nu toezien hoe de aartsrivaal de deal weet te kapen. Grillitsch kwam in zijn carrière in totaal tot 257 officiële wedstrijden in Duitsland, waarvan 178 in de Bundesliga. Daarin wist hij 32 keer te scoren en fungeerde hij 31 keer als aangever. Namens de nationale ploeg van Oostenrijk kwam hij 33 keer in actie. Eén keer wist hij het net te vinden. Tijdens het EK kwam hij vorig jaar tegen het Nederlands elftal na een uur spelen binnen de lijnen.

Grillitsch neemt in een bericht op Instagram afscheid van Hoffenheim en zijn supporters: "Beste TSG-familie, na vijf jaar scheiden onze wegen, en het is tijd om dank u wel te zeggen", zo opent de aanwinst van Ajax. "Bedankt voor alle mooie momenten die we samen hebben mogen beleven. De gemeenschappelijke weg naar Europa: Europa League en Champions League. Jullie gaven me een thuis en een uitstekende omgeving voor mijn ontwikkeling toen ik een heel jonge speler was en jullie hebben een groot aandeel in de voetballer en de persoon die ik nu ben. Maar op een bepaald moment in de carrière van een profvoetballer wil je iets nieuws uitproberen, een nieuwe uitdaging aangaan. En dit is precies waar ik mezelf nu zie. Het is altijd moeilijk om afscheid te nemen, maar ik zal altijd deel uitmaken van de TSG-familie", aldus de dankbare Grillitsch.

Is Florian Grillitsch een aanwinst voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Grillitsch grijpt naast Feyenoord.

31 augustus 2022 om 14:51

Tja. Logisch dat ie voor Ajax kiest. Jammer wel, want bij ons zou hij absoluut basisspeler wordenm

31 augustus 2022 om 14:55

Faire reactie, Feye_88. Weet echter niet of hij is wat Ajax nodig heeft. Alleen als Alvarez wegvalt zou je hem m.i. kunnen gebruiken. Of evt als voetballende CV. Maar heb hem bij Bremen zien spelen, en vond het niet geweldig. Maar misschien gegroeid?!

31 augustus 2022 om 14:56

Ik begrijp de aantrekkkingskracht van Ajax en dat Ajax meer kan betalen.
1+1=2

31 augustus 2022 om 14:57

Waarom logisch? Hij had bij ons lekker op zes kunnen spelen en bij Ajax zit hij waarschijnlijk op het bankje.

31 augustus 2022 om 14:58

Voor het (vermoedelijke) salaris wat hij zou willen ben ik er niet rouwig om dat hij niet voor een jaar bij Feyenoord heeft getekend. Zonde geld wat mij betreft

31 augustus 2022 om 14:59

Meer salaris, champions league en (meer) kans op een kampioenschap

31 augustus 2022 om 15:03

Allemaal leuk maar als je geen basisplek krijgt is het al een stuk minder.

31 augustus 2022 om 15:06

Tja arsenal890, ten eerste weet ik niet of dat waar is voor velen of dat dan al een stuk minder is. Ten tweede weet ik niet of de meeste voetballers zelfkritisch genoeg zijn om te beseffen dat ze ook nog wel eens op de bank zouden kunnen belanden....

31 augustus 2022 om 15:07

Gezien de berichtgeving van Ftm/1908.nl lijkt het er op dat Feyenoord het even geprobeerd heeft, maar dat Grillitsch onhaalbaar bleek. De kans werd al klein geacht dat hij voor Feyenoord haalbaar zou zijn en vervolgens bleek Feyenoord 'niet in paniek' nadat bleek dat Ajax interesse had. Mijn invulling is dan dat hij teveel salaris vroeg of simpelweg niet geinteresseerd was. Dan houdt het op. Ik denk dat de titel 'ajax troeft Feyenoord af...' niet helemaal van toepassing is.

31 augustus 2022 om 15:10

Dat is zeker waar Formus. Het totale plaatje van Ajax is natuurlijk mooier. Alleen het enige wat Feyenoord kan bieden is basisplek. Maar goed, hij wou vgm ook een flink salaris. Dat is bij Ajax natuurlijk beter te doen.

31 augustus 2022 om 15:12

BoW, maar het 'kopt natuurlijk lekker weg' op VZ. Maar je hebt helemaal gelijk.

31 augustus 2022 om 15:20

Denk deze transfer echt is gebeurd op basis van Schrueder zijn wensen. Heeft al met hem gewerkt bij Hoffenheim. Lijkt me ook een typische Schreuder aankoop, een grijse mus

31 augustus 2022 om 15:46

Is las op 1908 juist dat Feyenoord ver was met Grillitisch en dat Ajax toen ineens tussendoor kwam. Het leek dus te lukken totdat Ajax kwam met een waarschijnlijk veel hoger salaris.

31 augustus 2022 om 15:56

En dan lekker banken?

31 augustus 2022 om 16:57

wat ook meespeelde: hij speelde zijn laatste wedstrijd op 2 april...

1 september 2022 om 19:39

Wonen in de hoofdstad ipv rdam

31 augustus 2022 om 15:06

Blijkbaar liever CL poulefase en 2e worden in de competitie vanaf de bank, maar veel geld verdienen dan kampioen en EL winnaar als basisspeler en net wat minder verdienen. Bizarre keuze

31 augustus 2022 om 15:23

Dit is echt wel goede speler hoor. En denk dat hij ook een beetje gokt op een vertrek van Alvarez binnen nu en een jaar

31 augustus 2022 om 15:28

Ja, eens, maar dan nog gaat hij waarschijnlijk een jaartje bankzitten

31 augustus 2022 om 15:31

Ik denk ook dat als hij een keer weg wil dat het wel helpt als je Ajax op je CV hebt staan, wellicht een kampioenschap en CL hebt gespeeld.

Als op je CV staat dat je basisspeler bent geweest bij Feyenoord weegt dat wel minder, helaas is dat wel hoe het werkt.

Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat Ajax wat meer aan salaris kan betalen dan Feyenoord, maar dat is een aanname mijnerzijds.

31 augustus 2022 om 15:37

Je kan ook de Pasveer-Route hebben. Als 2e keus komen, vervolgens valt de 1e keus uit en speel je een heel jaar.

31 augustus 2022 om 15:52

Ik vermoed dat Taylor mag gaan banken.

31 augustus 2022 om 15:55

@Svenieman, klopt helemaal. Ik begrijp de aantrekkingskracht en portemonnee van Ajax ook wel. Was ook gekscherend bedoeld. Vrijwel iedere speler zal Ajax nog boven Feyenoord kiezen.
@Messibazoer, zou idd kunnen, uiteindelijk ook mooi dat hij zelfvertrouwen genoeg heeft

31 augustus 2022 om 16:42

Taylor doet het naar behoren, geen enkele reden hem eruit te halen, daarnaast is Taylor een jongen uit de eigen jeugd met flinke potentie lees waarde, die gaan ze echt niet opofferen voor een Oostenrijker van 27 met een 1 jarig contract.

31 augustus 2022 om 17:10

Tuurlijk niet. Taylor blijft spelen. Op momenten dat ervaring nodig is en iets anders nodig is dan verfijnd voetbal zal Grillitsch komen.

31 augustus 2022 om 17:11

@FR010FRDAM: leuke comment 👌. Moest er hartelijk om lachen.

31 augustus 2022 om 17:28

Ik moest er ook om lachen. Net als die van NJFromVOL. 😀

Daarom begreep ik laatst ook niet waarom sommige supporters zo boos reageren als er een grapje wordt gemaakt over hun club.

On topic: ik begrijp wel waarom Ajax hem heeft gehaald. Als Alvarez wegvalt heeft Ajax een probleem met de vervanging.

En hij hoopt waarschijnlijk dat hij Alvarez eruit zal spelen. Op zich geen verkeerde gedachte en ook ambitieus.

31 augustus 2022 om 20:21

@formusJouw commentaar toont aan dat jij Grillitsch helemaal niet kent. Hij is juist een balvaste, technisch erg goede speler.

Goed binnengehaald Ajax! Zien of Ajax nog meer spelers weten binnen te halen...

31 augustus 2022 om 14:46

Al ben ik eerlijk gezegd ook niet perse ontevreden als het hierbij blijft. Tenzij Kudus weg gaat, dan moet er voorin nog een optie bij. Laatste nieuws volgens @Hamstelaar; RVC ook niet akkoord met 15 miljoen voor Ocampos. Schijnen te veel zaakwaarnemers bij betrokken te zijn volgens de RVC. Erg benieuwd wat de redenen uiteindelijk zijn!

31 augustus 2022 om 14:52

Is wel echt zeer schadelijk voor Ajax hoe ze hiermee om zijn gegaan. Akkoord bereiken met zowel club als speler, speel hierheen laten vliegen en vervolgens op allerlaatste moment afblazen. Maakt Ajax onbetrouwbaar als zakenpartner en kan je eigenlijk ook echt niet maken naar Ocampos.

Als het daardoor hierbij blijft kan ik er ook wel mee leven. Alleen Ziyech moet je in mijn ogen altijd halen, als het enigzins betaalbaar is.

31 augustus 2022 om 15:01

Transfers kunnen altijd afketsen, het is pas rond als alle contracten getekend zijn. Maar het is inderdaad geen goed gezicht

31 augustus 2022 om 15:03

Ik zou Kluivert oprecht een leuke optie vinden! Transfer Ocampos is definitief een streep doorheen hoor ik nu. Staat wel een privéjet klaar vanuit London -> Amsterdam. En ook Kluivert zou in Amsterdam zijn om last-minute nog een transfer te maken indien Ziyech toch wéér niet doorgaat. Keeper van Benfica lijkt ook niet te gaan gebeuren. Overigens inderdaad erg slecht dat het allemaal op het laatste moment afgelast is met Ocampos, al vind ik de reden (te veel zaakwaarnemers) wel een goeie. Daar krijg ik inmiddels zo’n hekel aan 🤮

31 augustus 2022 om 15:04

Idd gruwelijk gezichtsverlies van ajax mbt de onderhandelingstafel. Hoe kan dit eerst goedgekeurd zijn, en bij aankomst van de speler toch afketsen door de RvC. Ocampos heeft gisteren in tranen afscheid genomen van sevilla en landt daar vandaag gewoon weer op het vliegveld, morgen weer lekker trainen met de mensen waar je vaarwel tegen hebt gezegd. De verstandhouding tussen ajax en sevilla is al jaren vrij goed te noemen, maar hier slaat de rvc daar denk ik toch een behoorlijke deuk in

31 augustus 2022 om 15:06

Hoewel ik het zeker niet netjes vind, vind ik het wel degelijk goed om een transfer te cancelen als er zo extreem veel zaakwaarnemers bij betrokken zijn. Daar komt altijd ellende van. Niet voor niets doet de RVC dat. (Ga er voorlopig vanuit dat dat de reden is)

31 augustus 2022 om 14:50

Hoop toch zeker nog op een rechtsbuiten en wellicht een keeper! Maar er staat hoe dan ook nog wat te gebeuren. In ieder geval blij dat we een back-up voor Alvarez hebben!

31 augustus 2022 om 14:58

Die keep hebben ze harder nodig.
Verder is het puur Feyenoord etteren. Dacht dat Kenneth de man op het middenveld zou zijn.

Nu heeft Feyenoord met Timber ook wel een aardige mid-mid denk toch dat Glillitsch beter naar Rotterdam had kunnen verkassen.

Komt een beetje over als een jaartje op de bank/invallen en dan weer verkopen. Video spel actie van Ajax...

31 augustus 2022 om 15:04

Benfica is (op dit moment) erg traag met zijn vervanger en ziet er ook weinig heil in. Hij zelf heeft wél oren naar een transfer. Maar op dit moment ziet het er niet na uit dat hij gaat komen. Al kan het snel gaan op zo’n dag..

31 augustus 2022 om 15:05

Wrom puur Feyenoord etteren? Alsof Ajax, of welke club ook, bezig is om een concurrent te ettter.

Daarnaast is man al eerder in beeld geweest bij Ajax, nog voordat Feyenoord belangstelling toonde. En is hij gehaald als de backup van Alvarez, Taylor speelt op n andere positie... Heel eerlijk; ik had meer moeite gedaan voor Q. Timber, maar zijn keuze begrijp ik volkomen. Daar ga je als Feyenoord veel plezier aan hebben denk ik.

31 augustus 2022 om 15:52

@Luq Als iemand voor 1 jaar tekend, dan valt er niks te verkopen.

31 augustus 2022 om 15:55

@luq_
Wat een onzin. Ajax was al veel eerder geïnteresseerd in deze speler. Ik snap dit soort reacties nooit. Een speler halen puur om een andere club te etteren slaat natuurlijk helemaal nergens op en dat is hier ook totaal niet het geval.

Heerlijk! Backup voor Timber en Alvarez en we komen er vanzelf achter of hij beter is dan Alvarez. Lijkt voetballend heel goed. Ik hoop dat hij een jongere versie van Blind lijkt te zijn met een rechtervoet dan kan hij volgend zeizoen mooi naast Bassey.

31 augustus 2022 om 14:50

Hij is toch een middenvelder? Hoe is hij dan een backup van verdedigers?

31 augustus 2022 om 14:53

Kan ook centraal achterin. Heeft daar ook veel gespeeld.

31 augustus 2022 om 14:57

Alvarez staat toch op het middenveld?

31 augustus 2022 om 15:14

Timber niet

31 augustus 2022 om 15:39

Grillitsch is alles behalve een centrale verdediger. Die kan op 6 maar ook eventueel op 8 spelen. Tenzij je Alvarez bedoelt, dat zou nog kunnen.

Lijkt me net degene die je het minst nodig hebt. los van zijn kwaliteit.

31 augustus 2022 om 14:47

Precies, de prio ligt op de vleugel lijkt mij… wel een goede speler. Betwijfel het of hij komt voor de bank

Lijkt me geen aanwinst, de echt goede spelers zijn op 31 augustus niet nog clubloos.

31 augustus 2022 om 14:46

Daarom is hij ook een back-up... Een echt goede speler van zijn leeftijd wil basis staan

31 augustus 2022 om 14:52

Het lijkt mij stug dat hij is gekomen om als back-up te gaan fungeren zeker niet voor dat salaris. Iedereen weet dat het eerder in de zomer met meerdere clubs is misgelopen op het salaris dus dan heb je wel een erg dure bankzitter en na zijn blessures lijkt het mij ook dat hij op zijn leeftijd vooral wilt spelen.

31 augustus 2022 om 15:44

Je speelt in een seizoen veel wedstrijden, Alvarez kan geschorst worden of geblesseerd, die jongen gaat genoeg spelen. Daarnaast kent hij Schreuder

31 augustus 2022 om 16:36

Dit betekent dat Taylor gaat banken V-watcher, als jij gelijk hebt (en ik denk dat je gelijk hebt). Wat een verschrikking weer. Eerst Ocampos, nu Grilitsch en dan wil Kudus ook nog weg. Een zwarte dag in deze verder prima transferperiode voor Ajax. Echt achterlijk, en zowel Schreuder als H2 zijn hier echt aan het panikeren en blunderen wat mij betreft. Maar goed, misschien ben ik te pessimistisch?

31 augustus 2022 om 14:53

Januzaj..? Ross Barkley..? Juan Mata...? toch geen kleine namen en ook zeker geen slechte voetballers die op dit moment allemaal nog transfervrij zijn.

31 augustus 2022 om 14:56

Barkley doet al jaren weinig op een veld en Mata speelt met een rollator. Januzaj geef ik je, al is die enkel transfervrij door de RvC van Ajax

31 augustus 2022 om 15:06

Januzaj was zo goed als rond met Sevilla, alleen Sevilla had daarbij rekening gehouden dat Ocampos dus aan Ajax verkocht zou worden waardoor er geld en ruimte in het salarishuis vrij zou komen. Doordat Ajax zich nu lijkt terug te trekken staat die overgang ook op losse schroeven.

31 augustus 2022 om 15:09

Januzaj zit bij Sevilla dat is de vervanger van Ocampos. mocht Ocampos niet vertrekken kan Sevilla Januzaj niet in schrijven voor de CL

1 september 2022 om 18:11

Haha, nee, de Messi's van deze wereld hebben dan allang een club, maar dat wil niet zeggen dat er geen interessante spelers tussen kunnen zitten voor als back-up bij Ajax of bij andere clubs (afhankelijk van het niveau zelfs als basisspeler). Spelers als Moussa Dembele, Jorgenson, Zegelaar, Atsu, Dasa (van Vitesse), Lé en Spajic, Zagadou (Dortmund), Karius (oa Liverpool) en nog een paar zijn nog clubloos volgens Transfermarkt. Nou, daar zitten spelers bij die zomaar leuk mee kunnen draaien in de Eredivisie hoor.

Jeej! Die was het minst nodig 🤷🏻‍♂️

31 augustus 2022 om 14:46

Wacht maar tot Alvarez zijn been breekt, dan ga je zien hoe hard hij nodig is.

31 augustus 2022 om 14:50

Rare reactie.

Daarnaast zie ik Blind liever met twee goede verdedigers in zn rug op 6 spelen, dan op CV. En het lijkt er op dat Blind hoe dan ook gaat spelen.

Doe mij maar een keeper of een rechtsbuiten.

31 augustus 2022 om 14:54

Ook na de eerste helft tegen Fortuna? Er klopte op het middenveld echt helemaal niks van met Blind op zes. En dat lag echt niet aan Schuurs.

31 augustus 2022 om 14:58

Alvarez vind ik een van de belangrijkste spelers van Ajax. Waarom zou je in hemelsnaam Blind op die plek willen zien?

31 augustus 2022 om 15:03

@ Desteek77 Ow dat ben ik met je eens hoor (samen met Timber). Het zou voor mij een noodoplossing zijn voor de bijna nooit geblesseerde Alvarez. Als het aan mij ligt selecteren we door, maar ik zie dat helaas niet gebeuren tot dusver.

(mijn eerste reactie klopte idd niet tov Alvarez de absolute #1 voor die positie)

31 augustus 2022 om 15:06

Blind kan het helemaal niet meer belopen op 6 met de manier waarop Ajax speelt.

31 augustus 2022 om 14:47



Minst nodig? Wij hebben geen vervanger voor Alvarez. Daar is deze man voor gekomen.

31 augustus 2022 om 14:48

Juist wel. Zonder Alvarez staat er maar een matig middenveld. Deze heb je xht wel nodig. Dit is echt een perfecte back-up. Goed gehandeld!

31 augustus 2022 om 16:38

@mangalitsa, dat ben ik met je eens maar dit is toch geen speler voor de bank. Hij verdient miljoenen? En hij is precies op de leeftijd dat hij wil spelen? En hij kent de trainer? En hij heeft veel ervaring op hoger niveau. Die halen ze volgens mij voor de basis. Doei Taylor? Als dat gaat gebeuren en als Kudus dan ook nog weg gaat, ben ik als ajacied allerminst tevreden.

31 augustus 2022 om 17:56

@leidsehood
Ik denk dat hij gehaald is als directe concurrent en dus niet per se voor de bank. Ze zouden zelfs beiden kunnen spelen als je het tactisch wat anders wilt neerzetten. Ik verwacht wel dat deze jongen aan zijn minuten gaat komen. Daarbij hebben we gelijk al onze vervanger binnen als Alvarez gaat vertrekken in een van de komende transfer-windows. Dus ik vind deze versterking wel prima.

Ik ben het overigens wel met je eens dat het voor Kudus nu wel heel moeilijk wordt om aan minuten te komen. Die jongen moet je nu gewoon een transfer gunnen naar mijn inziens. Je hebt elke positie nu dubbelbezet met uitzondering van de rechtsbuiten positie (als je Ihattaren en Conceicao niet meerekent). Daarbij denk ik ook niet dat Schreuder het in hem ziet zitten. Dus laat die jongen dan gewoon gaan.

31 augustus 2022 om 14:48

Niet mee eens eigenlijk, er is echt wel een tweede verdedigend ingestelde middenvelder nodig voor achter Alvarez. Als fie geblesseerd raakt ben je enorm kwetsbaar, met name in de CL.

31 augustus 2022 om 15:26

We hebben een slager nodig inderdaad, zoals Kratos! Hopelijk komt die Argentijn en blijkt het een slager te zijn!

Een prima speler, denk ik. Met de nadruk op prima. Bij Hoffenheim stak hij er vaak met kop en schouders bovenuit, maar ik weet niet of dit echt een typische Ajax-speler is. Vind hem niet de technische kwaliteiten á la Gravenberch, Frenkie of Berghuis bezitten. Had liever een Ziyech gezien. Maar ik laat mij verrassen door deze Oostenrijker.

31 augustus 2022 om 14:47

Je snapt toch wel dat dit een backup voor Alvarez is?

Dus een jaar contract? Waarom zou je dat willen als speler?Kudus dus nu wel zeker weg, zonde!

31 augustus 2022 om 14:47

Omdat hij had gehoopt op een grotere club gok ik zo. Kan volgend jaar of het jaar daarop weer opzoek

31 augustus 2022 om 15:10

Mits je niet geblesseerd raakt als speler is het wel erg tekenbonussen scoren met een transfervrije status. Financieel word je er vaak niet slechter van.

31 augustus 2022 om 15:12

Kudus? Wat heeft die te maken met de 6 positie. Ik hoor echt de vreemdste reacties.

Dit is een prima back-up voor Alvarez. Een ervaren jongen die er meteen kan staan en vooral op fysiek vlak erg kan helpen. Kost bijna geen drol en zo maak je je selectie breder waar het nodig is.

Ik vind het gepruts met Ocampos en Ziyech. In mijn opinie kun je met Ziyech een prima oplossing genereren. Je kunt hem een flinke tekenbonus geven en voor 1 jaar een contract aanbieden met verplichte koopoptie. Ziyech kan door tekenbonus dan zijn salaris verlagen voor dat 1e jaar.

Hele goede aankoop, positie van Alvarez was als 1 van de weinige niet dubbel bezet.
Daarnaast is het een hele ervaren, goede speler die zich bewezen heeft, en Schreuder kent hem ook nog eens.

Lekker veel middenvelders zo. Wel vind ik het jammer dat Ajax zo wel op alle fronten te ster word financieel. Het doet de spanning in de competitie niet goed.

Vast leuk voor de Ajax supporters..

31 augustus 2022 om 14:47

Als Kudus niet komt trainen en je toch 11 tegen 11 wil blijven trainen...

31 augustus 2022 om 14:51

Ajax inderdaad op een nieuwe koers. Echter weet je het nooit. Vorig jaar had Ajax 19 verliespunten. Als andere clubs, voornamelijk PSV, het niet tegen de kleintjes laat liggen kan het spannend blijven.
Daarnaast mooi dat Ajax zo daadkrachtig is momenteel. Aan PSV en de andere teams: Step up your game.

31 augustus 2022 om 14:57

@onside, PSV heeft het met name in de toppers laten liggen

31 augustus 2022 om 14:56

Financieel gaat het inderdaad beter dan ooit. Maar ik denk echt niet dat Ajax zomaar weg gaat lopen van PSV, Feyenoord of zelfs AZ en Twente. De gaten zijn toch nog te klein denk ik om sportief alleen te heersen in Nederland. En de spanning in de competitie is juist gegroeid nu de clubs onderin sterker zijn geworden. er zijn nu veel meer clubs die tegen degradatie vechten en voor europees voetbal.

1 september 2022 om 20:06

Weglopen? Dat is allang gebeurt. Het gaat al decennia tussen Ajax en PSV. De rest zijn dark horses die eens in de tien jaar of langer kampioen worden.

Ik las dat veel fans hier op VZ niets in hem zagen, ben benieuwd of dat nu nog steeds zo is of dat het een sneer was richting Feyenoord omdat Ajax hem al "niet kon betalen". Benieuwd of hij veel speelt, als Kudus al niet aan de bak komt.

20-voudig of 33 interlands?

Nu nog even langs de Rvc..

31 augustus 2022 om 14:47

Deze gelukkig niet ! Boven de 1 miljoen moet langs de rvc. Dit is een transfervrije speler

31 augustus 2022 om 14:49

@voetbal4ever

Het lijkt me dat als ze hem een salaris van 15 miljoen willen geven, dat de RvC dat alsnog blokkeert. Ondanks dat het om een transfervrije speler gaat, zal ook deze transfer gewoon goedgekeurd moeten worden door de RvC.

31 augustus 2022 om 14:56

Shit haha !

31 augustus 2022 om 15:12

Transfervrij betekent niet gratis he. Heeft ook een zaakwaarnemer en daarnaast vast een tekenbonus bedongen.

Een speler die de hele voorbereiding zelf heeft moeten trainen maar voor een jaar vastleggen? Wanneer is hij inzetbaar en fit genoeg voor 90 minuten? Ik vind het opvallend.

Prima. We hebben geen directe vervanger voor Alvarez. Ik verwacht dat Alvarez volgende zomer weggaat. Dan kan je altijd kijken of Grillitsch voldoed of dat je liever verder gaat met Fitz-Jim of Regeer.

Mooi, die is alvast binnen. Zal de vervanger worden voor Alvarez als deze komende winter een transfer gaat maken naar Engeland.

Ajax voorzichtig met totaal 2 jaar contract.

Lijkt me een vrij overbodige aankoop zo op de laatste dag van de transferwindow. Waarom zou je als Ajax zijnde deze jongen nu pas halen?! Het contract voor één jaar plus optie op nog een jaar spreekt uit niet veel vertrouwen uit.

31 augustus 2022 om 14:48

Omdat we geen backup voor Alvarez hebben. Dat is Klaassen niet en Kudus ook niet.

31 augustus 2022 om 15:04

Eens, maar die back-up hadden we 1 juli ook niet. Waarom je op de laatste dag een transfervrije speler aantrekt is wel een vraag. Zal dan toch wel verband houden met de definitieve transfer van Antony (en dat Berghuis nu wordt gezien als rechtsbuiten ipv middenveld) en/of Kudus.

31 augustus 2022 om 15:13

Op 1 juli hadden we geld van Antony niet. Eigenlijk is er nu geld over, maar tijd te weinig. Dit is puur om selectie in de breedte te versterken en dat lijkt me verstandig. Stond niet bovenaan wensenlijstje maar met geld over dek je wel risico's van blessures af.

Had eigenlijk verwacht dat hij voor 3 of 4-jaar zou tekenen. Grillitsch is zeker een goede speler, maar vraag me af waar hij gaat spelen? Waarschijnlijk voor de breedte, maar voor de breedte is hij te goed. Behoorde de afgelopen jaren zeker tot een van de betere middenvelders uit de Bundesliga en een van de beste spelers van Hoffenheim.

Maar Álvarez moet er sowieso niet uitgehaald worden en ook bij Taylor hoop ik dat hij blijft staan. Doet het gewoon prima en heeft nog potentie om veel beter te worden. Zag ook dat Grillitsch eventueel centraal in de verdediging kan spelen, en wat dat betreft zou hij wel ideaal zijn vanwege zijn multifunctionaliteit.

Want voor het centrum heb je Timber, Kaplan, Bassey en Blind. Maar Blind zal waarschijnlijk weleens als back opgesteld worden en Kaplan verwacht ik volgend seizoen pas veel meer van, dan houdt je met Timber, Bassey en Blind (als hij niet als back speelt) 3 opties over. Misschien dat Grillitsch dan ook daarvoor is gehaald?

31 augustus 2022 om 15:05

En Magallan. Niet dat ik er nog veel van verwacht had, maar hij wordt wel regelmatig binnen de lijnen gebracht. Mag van mij ook best backup zijn van Timber eigenlijk. Blind lijkt mij toch echt linksachter. Dan heb je elke positie achterin dubbel bezet en de defensieve middenvelder ook. Wellicht heeft hij om het gebrek aan garantie op speeltijd maar voor 1 jaar getekend? Kan van twee kanten komen natuurlijk.

Hele goeie versterking die zowel op 6 als ook centraal achterin kan spelen. Zit nu toch wat geruster mocht Alvarez eens geschorst of geblesseerd zijn, had je anders nog met Opa Blind of balletmeisje Fitz Jim op 6 in de Champions League moeten spelen.

Wat heb je er nou aan als je hem maar een eenjarig contract geeft met optie voor nog een jaar.. goede back-up voor Alvarez en eventueel voor Timber (al heb je daar ook Kaplan)

@Voetbalzone, was het niet beter om het artikel hierover te updaten ipv een nieuwe te tikken en posten? Welgeteld 2 uur geleden nog een artikel dat Ajax moest opschieten met hem…

31 augustus 2022 om 15:25

Iedereen zit massaal (terecht overigens) te bitchen over die gerycelde artikelen. Schrijft VZ gewoon netjes een nieuw artikel, weer niet goed.

31 augustus 2022 om 16:40

Geupdatete artikelen zijn irritant omdat je nooit weet welke reacties zijn geplaatst onder welke versie van het bericht. Vandaar dat ik dit wel waardeer, los van de clicks waarschijnlijk.

Prima aankoop voor de breedte

Zodat Berghuis zich meer kan richten op een rol in de voorhoede? Hij is juist beter vanaf het middenveld.

31 augustus 2022 om 16:29

Dus in Rotterdam is hij altijd verkeerd gebruikt?

31 augustus 2022 om 19:16

Jij wil Feyenoord vergelijken met Ajax?

Kan deze jongen ook uit RCV uit de voeten toevallig? We zijn Schuurs kwijtgeraakt en hebben daar Kaplan voor teruggekregen. Maar volgens mij is hij linksbenig.

31 augustus 2022 om 15:00

Kaplan kan op beide posities in de verdediging.

31 augustus 2022 om 15:12

Ik heb persoonlijk altijd een hekel aan spelers die overal kunnen spelen. Dit zijn meestal niet de specialisten en dus ook niet de spelers die de top halen.

Totaal overbodig. Op welke positie moet hij überhaupt gaan spelen? Geen Ajax-speler. Valt in de categorie Van Halst

31 augustus 2022 om 15:22

Kom je vanzelf achter zodra Alvarez geblesseerd raakt of geschorst wordt :-)
Daarnaast backup voor de posities centraal achterin.

Eerlijk gezegd vraag ik me oprecht van af Ajax met deze beste meneer moet. Zal nog ongeveer een maand nodig hebben om echt wedstrijd fit te worden. Tegen de tijd dat hij echt kan meedraaien staat het WK al weer voor de deur.

kan nog een positief verassing worden ala poulsen destijds.
ben benieuwd

Rvc van Ajax heel vlug oprotten de geldwolven liever geld in de wei als op de bank

Niemand weet momenteel waarvoor Grillitsch gehaald is. Ik lees hier reacties over dat men hem een prima vervanger voor Timber of Alvarez vindt. Dat hij een CV/CVM is. Aan de andere kant lees ik reacties dat hij een prima vervanger zou zijn voor Kudus of Berghuis. Kudus omdat hij weggaat en Berghuis zodat hij naar de flank kan schuiven. Maar in werkelijkheid in de breedte is hij geen echte versterking, meer een aanvulling, in welk opzicht dan ook. De fans werdt er een vergelijkbare versterking beloofd. Helaas heeft het bestuur ongelooflijk gefaald op het einde. Een bedrag van 100 miljoen euro op zak, maar dan alsnog falen met een verkeerde transfer. Zo te merken wou de RvC maar al te graag op het geld gaan zitten dus. In de CL hou ik mijn hart vast..

31 augustus 2022 om 15:00

100 miljoen op zak? Heb jij onder een steen geleefd ofzo?

31 augustus 2022 om 15:10

Met alle verkopen en alles wat er gehaald is kan dat toch aardig kloppen ? Volgens mij heeft Ajax voor veel meer geld verkocht dan gekocht. Dat je dan nog eens 16 miljoen af moet staan is bekend, maar met de verkoop van o.a. Martinez heb je toch ook heel veel winst gemaakt. Deze winst is maar voor een gedeelte gebruikt voor de aankoop van zijn vervanger.

31 augustus 2022 om 16:54

Ik denk dat Ajax wel meer dan 100 miljoen op zak heeft. Het is niet dat voor de transfer van Antony de teller op 0 stond

31 augustus 2022 om 17:02

Seizoen 2022/2023
Inkomsten transfers: 216 miljoen (Antony, Martinez, Haller, Gravenberch en nog wat anderen)
Uitgaven transfers: 101 miljoen
Balans: 115 miljoen winst

Haal de doorverkooppercentage van Antony voor Sao Paulo maar eraf, krijg je cadeau van me. Dan hou je 95 miljoen over. Maar ik geef je lekker toch maar niet alles cadeau, want men krijgt nog 5 mil aan bonussen vanuit Antony. Dus alsnog 100 miljoen.

Als je niet kan rekenen, blijf dan vooral onder je eigen steen liggen.

@Janssen: thanks voor het toelichten. Heel netjes verwoord.

31 augustus 2022 om 17:28

leuk zo'n opsomming Europefitihgs, maar is natuurlijk complete bullshit. Geen enkele club houdt 100 procent van een uitgaande transfer over, omdat er altijd commissies links en rechts betaald moeten worden. Doorverkooppercentage had je zelf al ontdekt.
Daarnaast geldt hetzelfde als voor soccerfan, maar dan een niveautje hoger. De zak stond voorafgaande aan de transferperiode natuurlijk niet op 0.
Maak het dus vooral niet te persoonlijk met je 'als je niet kunt rekenen...' want het is complete bullshit en slaat helemaal nergens op. je bent toch geen kind van 3 (om het zelf ook persoonlijk te maken)?

Een transfervrij speler vastleggen voor één jaar met een optie voor nog een jaar. Hoeveel risico kan Ajax daar nou mee lopen? Mocht ie veel gaan spelen dan is ie na een jaar de hoofdprijs waard.

31 augustus 2022 om 15:04

Het risico is inderdaad nihil. Je betaalt hem gewoon een godsvermogen om 1 of 2 jaar hier te spelen. Als je daadwerkelijk denkt dat ze voor deze speler de hoofdprijs ooit nog gaan krijgen dan vergis je je wél flink

Voor de breedte gehaald? Geen toegevoegde waarde voor Ajax!

Als het klopt dat hij gehaald is als back-up voor Alvarez, dan lijkt het me een prima versterking. Want het lijkt me niet dat hij goed genoeg voor de basis is, en voor de andere plekken op het middenveld hebben we al back-ups.

Of toch niet? Even wachten tot middernacht, want met de RvC weet je het maar nooit.. lol

31 augustus 2022 om 15:12

Ik zie veel commentaar op de RvC, zowel op Twitter als op VZ. We moeten als Ajacieden juist enorm blij zijn met een RvC, anders zouden de Td's al helemaal vrij spel hebben. Laten we niet vergeten dat iedere Nederlander mede-eigenaar van Ajax kan worden, simpelweg door wat aandelen te kopen op de beurs. Het is een bedrijf als ieder ander dat een plicht heeft om financieel verantwoorde beslissingen te maken. De RvC heeft geoordeeld dat een bedrag van €20 mln voor een 28-jarige speler en daarnaast een riant 4-jarig contract financieel niet te verantwoorden valt tegenover de aandeelhouders. Google maar even commissarissen in de RvC, het merendeel hiervan heeft echt een indrukwekkende carrière in het bedrijfsleven, die weten heus wel wat financieel verantwoord of onverantwoord is.

31 augustus 2022 om 15:40

Sorry gast, maar ik heb echt geen hoge pet op van commissarissen in het bedrijfsleven alsmede het bedrijfsleven zelf. En zeker dus ook niet van die zogenaamde indrukwekkende carrières, veelal ingegeven door kruiwagens. Vaak heel veel bla. Wim kok had ook een hele indrukwekkende carrière en uiteindelijk was het ook gewoon een graaier met al zijn commissarisposten.

31 augustus 2022 om 17:32

Dat hadden ze wel intern moeten afkaarten. Dit komt voor een beursgenoteerde onderneming incapabel over.

1 september 2022 om 08:11

Bij Ocampo hebben ze naar mijn mening goed ingegrepen. Ik weet niet of hij een toevoeging is voor Ajax. Nu een jaar huren en als hij bevalt mag hij blijven, zo niet, lekker terug naar Sevilla. Bij Vlachodimos ben ik het niet met ze eens, maar aan de andere kant hadden ze dan Gorter moeten laten gaan.

1 september 2022 om 08:15

Ben ik het mee eens. Ocampos uiteindelijk goed; laag risico. Bevalt het na een jaar niet, dan vertrekt hij gewoon weer. Vlachodimos had de aankoop van het jaar kunnen worden denk ik.

Nou daar win je de champions League ook niet mee. Prima middenvelder maar meer AZ Urecht niveau. Dit gaat weer ten koste van de jeugd

Gaat wel erg druk worden, benieuwd wie het slachtoffer gaat worden

Als backup van Alvarez prima, zal nog wel even nodig hebben om volledig wedstrijdfit te zijn maar ik verwacht dat Alvarez in de winter vertrekt helaas.

Denk dat hij bij Feyenoord meer had gespeeld, maar zijn keuze is te begrijpen. Tot 2023, zo kan hij wederom een transfervrije(lees: financieel betere) overstap maken.

31 augustus 2022 om 17:34

Er staat toch met een optie voor nog een jaar.

Als je dit zo leest, dan lijkt het mij sterk dat er nog een aanvaller bij komt. Berghuis komt dan op rechts. Maar we laten ons verrassen vandaag.

Twee jaar is wel kort. Hij is ook nog niet helemaal fit daar zal ook nog enige tijd overheen gaan.

Pfff.. dit vind ik echt oprecht jammer. Hele fijne speler had dit geweest met de gewenste ervaring. Doodzonde dat hij naar Ajax is. Ik hoop dat Feyenoord nog toeslaat en een vervanger haalt voor Aursnes. Dit is echt balen.

Krijgen alle 14 spelers die Feyenoord gekocht heeft een basisplaats?

troeft af? wij kunnen gewoon geen 4 mil salaris betalen,, ajuus

Zie toch liever een jongere speler met meer potentie. Dit is zelfs voor de breedte geen vooruitgang.

Fijne speler om erbij te hebben hoor.
Nu moet Ajax doorpakken: Ziyech & Vlachodimos binnenhengelen voor 45 miljoen samen? Vervolgens Kudus verleiden dat hij blijft en hem ook eens daadwerkelijk opstellen meneer Schreuder...

En niet telkens non voetballers als Klaassen brengen.

Deze speler was ook serieus in beeld bij AC Milan, AS Roma en Fiorentina. Ik vind dat knapper van Ajax dat ze hun hebben afgetroefd dan Feyenoord. Alleen weet je één ding zeker bij Feyenoord speel je basis en als je het goed doet maak je ook kans voor WK (zie Trauner).

Backup voor Alvarez en kan ook in de verdediging. Prima voor gratis toch

Lekker bankje zitten....hele zomer transfervrij en niemand wil hem hebben. Dan zal het allemaal wel meevalllen

Doodzonde dat hij niet voor ons kiest. Ik snap het wel Ajax kan veel salaris bieden plus cl voetbal. ben benieuwd of hij daadwerkelijk ook gaat spelen.

Raken we nou Kudus kwijt en krijgen we Grillitsch ervoor terug?

Niet zo gek op deze manier dat Kudus wilt vertrekken, Unuvar verhuurt wordt etc. Ajax haalt echt veel kwaliteit binnen deze transferzomer, maar het kan zo maar eens gaan escaleren dit seizoen met het wel of niet spelen van Berghuis, Klaassen, Tadic, Kudus dan nog, Blind of Wijndal. Ben benieuwd of Schreuder iedereen tevreden weet te houden.

1 september 2022 om 17:43

Kudus?? Kudus is geen backuo voor Alvarez toch?? Deze gast wel. Dus hoezo zou Kudus zich hier druk om maken. Kudus moet zich lekker druk maken om de positie van Taylor en de 10 positie.

2 september 2022 om 10:31

Ik heb het niet zozeer over wie welke positie, alleen dat denk ik de grootste valkuil van Ajax kan worden dat van al deze spelers er wekelijks een stuk of zes teleurgesteld gaan worden, die ook maar zo basisspeler kunnen zijn. En hoe wordt daar mee om gegaan. Lukt het iedereen tevreden te houden. Centraa

Ben hier zo blij mee. Heb gisteren wat potjes van hem gezien en hij heeft heel veel rust aan de bal en raakt niet in paniek als iemand hoog druk zet. Daarnaast heeft hij ook een verticale pass in huis. Een waardig opvolger van Frenkie en Schone, die we al 3 seizoenen missen. Ook de looptijd is perfect, Alvarez vertrekt heel snel (hopelijk), Grillitsch neemt het over en daarna staat Silvano Vos klaar voor de komende paar jaar. Perfect gehandeld!

Als je kan kiezen en niet weet dat Feyenoord toffer is wel logisch. Al zal hij bij Ajax neem ik aan vooral lekker op de bank zitten.

31 augustus 2022 om 16:11

Toffer? Krijgen ze daar ook een beker voor

31 augustus 2022 om 16:41

Ja, maar hoeveel krijgt deze jongen betaald? Ik las dat hij bij andere clubs was geweigerd vanwege zijn salariseisen. Hij zal veel verdienen, te veel voor op de bank? Zelf vind ik voetbal vanaf de bank bekijken enorm fijn, maar ik geloof dat profs daar anders over denken tenzij ze Winston heten.

31 augustus 2022 om 16:48

Ik denk dat hij overlegd heeft met Capello, die zei dat Feyenoord in het land van Ajax speelt.

Ik vind Ajax wel erg slecht bezig. Er moet toch iemand van uit de eigen jeugd de mogelijkheid krijgen door te groeien. Nu heb je een topper met alvarez en daarachter dure middenmoot van 27. Dit beleid is echt doodsteek voor eigen jeugd.

31 augustus 2022 om 17:00

Volledig eens met je. Maar dan moet er wel jeugd aankomen. Ik weet niet of dat op die positie zo is, Regeer schijnt dat wel te kunnen. Maar zelfs als je dat niet in de jeugd hebt rondlopen zou ik nog geen 27 jarige buitenlander (die enorm veel salaris zal krijgen) op de bank laten zitten.

1 september 2022 om 17:44

Dus je wil een middenveld met jeugspelers? Taylor is wel even genoeg nu he

Ik hoopte toch dat we de tijd voorbij waren dat Ajax en Feyenoord achter dezelfde speler aanzitten... Belooft niet veel soeps voor Ajax

Lijkt zo de perfecte vervanger voor Alvarez bij een blessure of schorsing. Blind op 6 kan echt niet iig. Mocht het nodig zijn kun je met hem ook met 2 verdedigende middenvelders gaan spelen in de CL mocht de situatie erom vragen.

Dat is gek, want deze speler sliep volgens hele betrouwbare bronnen (feyenoord supporters) in een Feyenoord pyjama. Ook wilde hij zelf het liefst naar Feyenoord. Zoals ook Gnonto en waarschijnlijk ook Messi en Ronaldo.

31 augustus 2022 om 16:46

WTF?

31 augustus 2022 om 17:13

Iedereen slaapt t liefst in een Feyenoord-pyjama. En degenen die dat ontkennen, liegen gewoon.

31 augustus 2022 om 17:47

Belachelijke reactie; Feyenoordsupporters is 1 woord.

Nou ik hoop niet dat dit de vervanger van Antony wordt. Ajax heeft middenvelders genoeg.
Apart dat hij komt.

De titel is weer eens misleidend @voetbalzone want feyenoord had alleen navraag gedaan bij zijn management en toen bleek dat zijn salaris eisen te gortig waren zijn ze al verder gaan kijken. Ze hebben geen aanbieding gedaan niks

Gezien de lengte van het contract heeft Ajax zelf ook niet zoveel vetrouwen in deze middenvelder. Wellicht was het meer om even spierballen te laten zien aan Feyenoord

31 augustus 2022 om 17:16

Nee, het kwam puur vanuit de speler, die zijn speelminuten wil afwachten. Daarnaast lopen er uitstekende talenten rond op die positie. Vind het een perfecte deal.

31 augustus 2022 om 17:30

oeh, iemand die bij de onderhandeling zat. Altijd handig. Is de verlengoptie 1 of 2 zijdig?

31 augustus 2022 om 17:37

Eenzijdig. Ik geef alle scoops door aan Hamstelaar

Hij is vrij om zijn keuze te maken,maar dit maakt de klassieker nog leuker bij deze😅
Als hij maar niet bij mislukking in A'dam
door ons wordt binnen gehaald😂

Feyenoord en Ajax die ‘strijden’ om de handtekening van een speler! Drie jaar terug was dat ondenkbaar, maar het laat zien welke stappen Feyenoord gemaakt heeft in de (oa) de scouting. Dat de top drie maar weer dichter naar elkaar toe mag groeien en daarmee het niveau van de ED mag ophogen!

1 september 2022 om 18:26

Jij ziet het glas halfvol! Ik denk eerder dat Feyenoord gewoon een blauwtje heeft gelopen. Als hij voor Roma en Fiorentina te duur is, dan zou Feyenoord hem in principe ook niet kunnen betalen.

Had die RVC niet iets eerder op de rem kunnen trappen?
Vind het allemaal wel wat laat op voor een transfer te gaan liggen terwijl er eigenlijk al overeenstemming is tussen partijen

Met deze soort aankopen zit Ajax binnen no time weer op niveau voor ETH. Dit soort aankopen doen mij denken aan F. De Boer tijden met de meest rare EN net niet aankopen. Hopelijk heb ik het mis.

1 september 2022 om 17:44

Ken jij deze speler uberhaupt? Of heb je er gewoon een gevoel bij.

1 september 2022 om 18:01



Ik ken hem zeker, en je kan niet ontkennen dat Ajax een hoger niveau wilt aantikken, dan zullen dit soort aankopen het alleen maar blokkeren.zelfs de jeugd verdient in mijn ogen meer kans dan meneer Grillitsch.waarom niet een jeugdspeler laten aansluiten achter Alvarez? Dit soort aankopen lijken heel veel van het niveau voor Ajax nieuwe weg insloeg.dat is iets wat ik als fan niet graag zie en ik denk jij ook niet. Er is geld, er is een project die ons naar Europese top moet brengen, en jij bent als fan tevreden met deze aankoop?

Zullen we even afwachten? Met je aftroeven… ik ken die gast niet, maar wat ik heb gezien, gaat dit weinig toevoegen

De soap gaat door.Ocampo schijnt nu weer gehuurd te gaan worden.

Volgens mij is dit niet doorgegaan. Ajax heeft alleen melding gemaakt van Ocampos, dus ik denk dat dit alleen was gebeurd als Alvarez verkocht was.

Een voetballende 6. Tranen in mijn ogen. Wat hoop ik dat hij fit is, want hij heeft lang niet meer gespeeld. Ik heb 3 wedstrijden van hem gezien gisteren en dit is een absolute aanwinst. Zeer knappe aankoop!

Ik snap het wel, er is geen echte vervanging voor Alvarez

Wanneer ze Schreuder hem opstelt ipv Alvarez dan is Alvarez wel genaaid. Alvarez hoort te spelen. Prima dat er een back-up is, want dat is deze gast; de back-up van Alvarez.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren