Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kudus weigert te trainen bij Ajax om vertrek naar Everton te forceren

Laatste update:

Mohammed Kudus is woensdag niet op komen dagen op de training van Ajax, zo meldt Voetbal International. De 22-jarige middenvelder staat al langer in de belangstelling van Everton en volgens het weekblad heeft hij zijn zinnen gezet op een overstap. Ajax weigert echter vooralsnog mee te werken aan een transfer.

The Times meldde eerder deze maand al dat Kudus een persoonlijk akkoord had bereikt met Everton. Ajax ziet een vertrek van de Ghanees echter niet zitten. Kudus moet het dit seizoen doen met een reserverol onder trainer Alfred Schreuder. Om zijn ongenoegen te laten blijken en mogelijk een vertrek te forceren verscheen hij woensdagochtend niet op de training. Kudus gooit nu net als Antony zijn kont tegen de krib. Door transferperikelen speelde de Braziliaan niet tegen Sparta Rotterdam en FC Utrecht om vervolgens na een lange soap voor minimaal 95 miljoen euro naar Manchester United te vertrekken.

Kudus begon in 2020 zeer spectaculair aan zijn avontuur bij Ajax, dat hem toen net voor negen miljoen euro had overgenomen van FC Nordsjaelland. Een zware knieblessure, opgelopen in de eerste Champions League-wedstrijd van dat seizoen (tegen Liverpool), gooide echter vroeg in het seizoen roet in het eten voor de Ghanees international. Een lange revalidatie volgde, en ook na zijn herstel verviel Kudus regelmatig in blessureleed.

Zo kwam hij in Amsterdam nooit tot volle wasdom, al maakte hij deze zomer een zeer hoopgevende voorbereiding door, zo zei ook Alfred Schreuder. Kudus bokst in Amsterdam echter op tegen enorm veel concurrentie op de nummer 10-positie en is daardoor overbodig geraakt, zeker nu ook Dusan Tadic beschouwd wordt als aanvallende middenvelder. Daarachter zitten ook Steven Berghuis, Davy Klaassen en eventueel Mohamed Ihattaren nog.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helaas is het "luxe-probleem" van Ajax inmiddels ook een echt probleem geworden. Kennelijk lukt het niet de verwachtingen en belangen te managen en alle spelers tevreden te stellen. Nu hoef je niet iedereen tevreden te houden - ik kan leven met het vertrek van Schuurs bijvoorbeeld - maar dit zou toch echt wel heel erg zonde zijn.

31 augustus 2022 om 13:47

Wat een totale afgang zou dat zijn van zowel Ajax als Schreuder. 1 van je betere spelers laten gaan. Volkomen begrijpelijk vanuit Kudus gezien. Deze jongen had de toekomst met zijn leeftijd. Wat een flater. Bedankt schreuder. En dan klaagt die dat Anthony voor 100 miljoen wordt verkocht. Dit is vele malen erger.

31 augustus 2022 om 13:51

Dat is niet alleen Schreuder, want Ten Hag haalde hem en gebruikt hem ook niet vaak. Ik vind Kudus net als jou een hele goede speler en eentje die veel meer speeltijd verdient, maar je kan er niet echt een trainer op aankijken die net 3 competitiewedstrijden voor de groep heeft gestaan.

31 augustus 2022 om 13:53

Zeker. Met Ten Hag baalde ik er ook al van, maar toen had hij nog 2 grote blessures gehad. Nu is hij gewoon topfit. Hij voelt gewoon dat hij in alles beter is dan zijn concurrenten en als je dan zo weinig vertrouwen krijgt dan gaat dat aan je vreten.

31 augustus 2022 om 13:57

Kudus speelt zo weinig omdat hij gewoon veel te weinig overzicht heeft, tegen Utrecht ook, veel dribbelen, weinig rendement.. Zet zijn acties veel te vaak te lang door.. Voor de rest is het een uitstekende speler

31 augustus 2022 om 13:58

Helemaal mee eens, iedereen roemt Schreuder, maar ik vind hem tot nu toe heel zwak. Komt goed uit zijn woorden, maar loopt alleen maar te mopperen, voetbal lijkt de eerste 5 wedstrijden nog geen lijn in te zitten. Verder durft hij namen er niet naast te zetten, Kudus was de man deze voorbereiding, dan verdiend hij ook kansen. Meer dan de 10 minuten of minder die hij nu elke keer krijgt.

31 augustus 2022 om 14:02

@wazza dat hij onder Eth niet speelde is omdat hij op dat moment ook niet beter was dan een Berghuis, Gravenberch en Alvarez. Maar nu met het vertrek van Gravenberch en ''tijdelijke'' vormdip van Tadic en Berghuis wordt hij zelf voorbij gestreefd door Taylor wat wellicht logisch is omdat Taylor het goed doet. Maar Kudus was gewoon de beste man in de voorbereiding maar wordt nu niet opgesteld, opgegeven moment moet je ook aan jezelf gaan denken.

31 augustus 2022 om 14:05

Eens Kokkie, vind mensen hier nogal doorslaan met hun liefde voor Kudus, dat is een beetje een eigen leven gaan leiden. Hij heeft wel een aantrekkelijke actie in huis, misschien dat mensen dat makkelijk onthouden. Maar hij maakt het team niet beter en een trainer kan niet op hem bouwen omdat hij steeds geblesseerd is. Ik zou hem graag een jaar verhuurd zien worden. Als trainer zou ik vooralsnog ook geen basisplek voor hem zien bij Ajax. Misschien wel wat vaker een half uur speeltijd geven, maar als hij dat niet genoeg vindt dan moet hij gaan.

31 augustus 2022 om 14:05

Ik dacht ook dat Schreuder altijd geroemd werd om zijn "people manager" kwaliteiten, maar het valt me tegen dat hij Kudus in de voorbereiding veel laat spelen én goed ziet presteren, om vervolgens in de eerste 4 competitiewedstrijden veel te weinig een beroep op hem te doen. Natuurlijk, op de 10-positie heb je lastige keuzes te maken (tadic, Berghuis, Klaassen kunnen daar allen spelen), maar de moeilijkste keuze is ook meteen de juiste: stel Kudus eens in de basis op in plaats van Tadic, die momenteel niet de vorm heeft. Tadic zal daar niet blij mee zijn, maar moet met zijn ervaring én zijn hart voor het teambelang begrijpen dat de trainer in datzelfde teambelang moet handelen.

31 augustus 2022 om 14:06

@Kouwearie noem me één seizoen waarin Ten Hag het na vier wedstrijden op de rit had bij Ajax? Dat was er niet.

31 augustus 2022 om 14:08

@Kokkie misschien moet je om te beginnen hem eens op zijn eigen plek zetten ipv in de spits of rechtsbuiten. Daarnaast hebben alle spelers ook nu Taylor weer altijd de kans gekregen, de speeltijd en het vertrouwen om zich te ontwikkelen en om in het ritme te komen. Iets wat Kudus nooit gehad heeft. Die mag af en toe invallen. En of hij nou wel of niet goed doet, volgende wedstrijd gewoon weer op de bank. Het was gewoon altijd een makkelijk slachtoffer. Veel makkelijker dan Klaassen, berghuis en Tadic. Dit zag je van verre aankomen dat hij weg wilt. Maar blijkbaar interesseert Ajax het niet, ondanks dat er veel meer toekomst in zat dan de 30 jarigen die nu voor hem staan.

31 augustus 2022 om 14:13

Ik denk ook dat Taylor de betere voetballer is. Voorop gesteld, Kudus heeft groot gelijk dat hij elke week wil spelen, ik vraag me af of dat erin zit bij Everton overigens. Maar vermoed dat als Ten Hag én Schreuder het niet in hem zien als basisspeler, dat ze dat baseren op wat ze zien op de trainingen.

31 augustus 2022 om 14:16

Het is echt eeuwig zonde dat deze speler weg gaat omdat wij een totale idioot als trainer hebben aangesteld. Als je de beste middenvelder van de selectie bent maar Berghuis, Taylor, Tadic wat een slechte 10 is en als invaller zelf de matige Klaassen de voorkeur krijgen boven jou moet je ook gewoon je conclusies trekken en weg gaan. Zeker nu ze nóg iemand willen kopen.. En dat Ten Hag hetzelfde deed is onzin want hij was vooral geblesseerd en als hij weer speeltijd kreeg viel hij weer uit. Ten Hag stelde hem in de CL ook gewoon op, of ben je dat alweer vergeten? Toen viel hij ook geblesseerd uit.

Het gaat met deze bizar goede selectie heel lang duren tot mensen inzien dat we een totale nitwit als trainer aangesteld hebben. Die bij de eerste tegenslag (verkopen van Anthony wat volkomen logisch is voor dat bedrag) gaat lopen klagen in de media. Had Ten Hag nooit gedaan. Neem aan dat ze hem daarvoor tot de orde roepen. Als je het zelf doet kan je namelijk moeilijk verwachten dat je spelers het niet gaat doen, zoals nu. En daarbij, kijk wat ajax al uitgegeven heeft. Beter doe je ff normaal Schreuder ipv janken. Deze man zorgt er hier gewoon voor dat iemand die ook voor 50 miljoen verkocht zou kunnen worden nu via de achterdeur vertrekt. Ik zeg Schreuder out, niet Kudus!!!

31 augustus 2022 om 14:20

@louis - "neem aan dat ze hem daarvoor tot de orde roepen" misschien is het blokkeren van de Ocampos-deal (tot 2x toe) wel een straf van de RvC voor deze openlijke kritiek op het besluit van H2 en de RvC om Antony te verkopen. Onder het motto: niet janken, je hebt al genoeg speelgoed.

31 augustus 2022 om 14:20

Vorig jaar was het nog te begrijpen dat hij niet speelde, maar als je ziet dat een Taylor de voorkeur krijgt boven Kudus. Tja dat valt niet meer te verdedigen.

31 augustus 2022 om 14:22

Taylor de betere voetballer t.o.v Kudus? Heb het gevoel dat iedereen het vooral wilt met Taylor en het hem gunt. Want laat vooralsnog niet zien een geweldig talent te zijn, of het gevoel te geven echt een grote te worden. Kudus laat in elke minuut zien 10x zoveel in zijn mars te hebben als Taylor

31 augustus 2022 om 14:29

Eens, Taylor doet het prima maar iedereen kan zien dat Kudus net dat beetje extra heeft. Ik houd Schreuder verantwoordelijk voor deze weigering. In de voorbereiding speelt Kudus heel veel en ook nog eens heel goed. Als je het dan ineens met invalbeurtjes moet doen van een paar minuten, tja dan kan de wanhoop toeslaan. Niet chique van Kudus maar 100% begrijpelijk. Als Kudus af en toe voor Tadic had in kunnen vallen, was dat een geweldig signaal geweest naar hem omdat je hem op zijn oorspronkelijke positie zet en ook naar Tadic dat niemand belangrijker dan de club is (zoals Schreuder in zijn prachtinterviews altijd predikt). Maar met deze slapzak gaat het helemaal instorten dit seizoen.

31 augustus 2022 om 14:33

Kudus is super talentvol, maar je moet toch ook zien dat die gozer tot nu toe super onbetrouwbaar in het veld is? Maakt echt zoveel verkeerde keuzes en doet echt maar wat een toe.

Zie wel het talent, maar die gozer moet gewoon geduldig zijn en simpel leren spelen. Want ballen kan ie echt wel.

31 augustus 2022 om 14:37

Mensen hebben echt een kort geheugen, was voor zijn blessure tegen Liverpool echt goed bezig, de potentie en klasse droop van hem af.

31 augustus 2022 om 14:42

ja man, echt vreselijk stom dat hij zo weinig speeltijd krijgt. Die jongen heeft een mooie toekomst. Hoop echt dat deze transfer niet doorgaat.

31 augustus 2022 om 14:47

Misschien is deze jongen ook wel niet zo goed als sommige hier denken.
Sowieso lijkt het me niet dat je Scheurer hier na drie wedstrijden iets kan verwijten. Die jongen zit al twee jaar bij Ajax, maar heeft in die twee jaar, mede door blessures, nooit echt een basis plaats kunnen verroveren.
Net zoals veel leden hier zie ik ook potentie in Kudus maar als hij echt zo goed zou zijn dan zou hij echt wel meer aan spelen toe komen. Het is niet alsof hij tussen zijn blessures door helemaal geen kansen heeft gekregen de afgelopen jaren en die heeft hij ook nooit echt gepakt.

31 augustus 2022 om 14:47

We zullen jou maar niet serieus nemen Taylor speelt prima is een goede schakel in het elftal en is tweebenig en dat zijn er sowieso niet heel veel , ik zou wat vaker goed naar de wedstrijden kijken van Ajax voor je onzin uitkraamt .

31 augustus 2022 om 15:06

Kan goed zijn dat het teveel dribbelen voortkomt uit een soort bewijsdrang.
Nu mag ik een keer minuten maken, nu moet ik iets laten zien!
Dat werkt natuurlijk averechts maar is wel begrijpelijk vanuit Kudus' oogpunt.
Ik vind het te makkelijk om dat dan maar als 'geen overzicht' te bestempelen.
Dat heeft Ihattaren ook een beetje.

31 augustus 2022 om 15:08

Weet iemand wat voor bod Everton heeft gedaan?

31 augustus 2022 om 15:08

Alsof hij bij Everton wel gelijk in de basis zal staan..

31 augustus 2022 om 15:09

Kijk elke wedstrijd van Ajax, en het is zeker niet dat Taylor slecht speelt of iets, doet het gewoon naar behoren. Maar is geen super talent, of speler die Ajax naar een hoger plan tilt. Leuk voor de breedte en een goeie selectie speler, maar totaal geen potentiële topper integendeel tot Kudus.

31 augustus 2022 om 15:11

Mee eens Kudus verdient nu gewoon een basisplaats en zal zich dan verder ontwikkelen en beter worden mogelijk tot zijn niveau van voor zijn blessure 's. Ajax moet hem overigens gewoon aan zijn contract houden. Kudus moet zelf ook beseffen dat hij lang geblesseerd is gebleven en Ajax hem daarin gesteund heeft. Dus gewoon aan contract houden. Nog 31 uur en de transferperiode is overal gesloten.

31 augustus 2022 om 15:20

Tja dit ga je krijgen als je je oren laat hangen naar de spelers. Als het Antony lukt en Ajax geeft toe, dan kan het andere spelers ook lukken.

31 augustus 2022 om 15:26

Hoezo afgang. Afgelopen jaren was het niet echt geweldig. Nu gaat hij beter draaien en wil Ajax hem graag houden. Dat is toch volledig legitiem? Deze moet je nu als Ajax niet laten gaan en even af laten koelen. Als hij weer z’n best doet gaan we gewoon weer verder.

31 augustus 2022 om 15:29

Een blinde ziet nog dat hij meer kans verdiend dan een Taylor toch? Komop man!

Kudus is beter als Blind, Berghuis, Klaassen, Taylor, en zelfs als Tadiç op het moment.

Als je dat na 4 wedstrijden nog steeds niet ziet, dan klopt er echt iets niet hoor.

31 augustus 2022 om 15:31

“Was het niet echt geweldig?” Volg je Ajax wel?
Hij was by far de beste man op middenveld, maar werd tegen Liverpool uit de wedstrijd geschopt, daarna kreeg hij nooit kans.
Kudus was toen al 2klassebeter als Gravenberch

31 augustus 2022 om 15:33

“Was het niet echt geweldig?” Volg je Ajax wel?
Hij was by far de beste man op middenveld, maar werd tegen Liverpool uit de wedstrijd geschopt, daarna kreeg hij nooit kans.
Kudus was toen al 2klassebeter als Gravenberch

31 augustus 2022 om 15:58

Everton is al vergevorderd met Garner van United dus Kudus kan zijn transfer wel vergeten

31 augustus 2022 om 17:16

Ja en hoe leert zo'n speler beter te worden? Door wekelijks 5 Minuten in te vallen? Hij word bij ajax kapot gemaakt.

31 augustus 2022 om 17:16

Ik denk toch echt dat Ajax het slechte vb heeft gegeven door Antony dit allemaal te laten doen. Nu gaan ze allemaal werk weigeren als ze willen vertrekken. Hier had Ajax veel harder tegen moeten optreden. Mensen die zeiden dat Ajax t slechte vb zou geven voor Zuid Amerikaanse talenten toen ze Antony niet direct lieten gaan waren even vergeten dat Antony juist het verkeerde vb gaf door werkweigering zijn zin door te drijven. En dat gaat nu gebeuren als je niet optreedt als Ajax zijnde.

31 augustus 2022 om 19:03

@manodedios

Heel gevaarlijk ervan uitgaan dat de trainer het goed ziet obv training. Een zekere Martinez vloog ook zonder pardon uit het elftal nadat hij het heel behoorlijk deed als 6. Dit was onder ten Hag. Toen werd ook geschreeuwd dat, dat vast op basis van training was. Dat werd vervolgens keihard gelogenstraft toen Martinez erin kwam door blessures en schorsingen als CV. Maar dan ook echt kneiterhard. Ik kan helemaal niets met dat op basis van training.

31 augustus 2022 om 19:06

Ik heb dit al vaker geroepen en blijf het ook maar gewoon doen. Eerst kwam klaassen, brak door, deed het goed scoorde goals en iedereen was lyrisch. Daarna kwam vdb, zelfde soort speler als klaassen, brak door scoorden goals en iedereen was lyrische, nu komt taylor ook weer een zelfde soort speler. Het zijn alle 3 niet de technische voetballers die we graag zien bij ajax maar door hun looplijnen en goals worden we daar toch vrolijk van. Het zijn alle 3 niet de beste voetballers, allemaal een goede basis techniek maar gaan verzuipen in een team wat niet om hun is heen gebouwd.

31 augustus 2022 om 19:35

Een van de betere spelers? Verre van dat! Domme dribbelaar die het spel vertraagd.. van mij mag hij lekker gaan

31 augustus 2022 om 13:48

Dit heeft niks met luxeprobleem te maken, m aar het stelselmatig negeren van een speler met kwaliteiten. Hij ziet zelf ook dat als hij invalt hij altijd een van de betere is, maar dat hij vervolgens geen kans krijgt.
Dit is wat ik bij Feyenoord onder Gio ook vaak zag gebeuren. Dezelfde spelers mogen dezelfde fouten blijven maken, maar staan er de volgende week gewoon weer in. Denk je dat Kudus dat ook niet ziet.
Dan word je als speler echt wel gek hoor.

31 augustus 2022 om 13:56

Vergeet niet dat als hij binnen de lijnen komt, dat de tegenstander al vermoeid is. Los van zijn voetbalkwaliteiten, want ja die heeft hij zeker wel, denk ik dat hij verkeerd gebruikt wordt. En mijn zinziens loopt hij echt veel en veel te veel met debal! Wat het spel van ajax totaal niet ten goede komt.

31 augustus 2022 om 13:57

Wat ik bedoel is dat vaak over een luxe-probleem wordt gesproken als men bijv. in de voorbeschouwing op een wedstrijd bespreekt hoeveel aanwezige kwaliteitsspelers de trainer wel niet tot zijn beschikking heeft. Dat de selectie bol staat van kwaliteit die allemaal ofwel aan spelen toe moet komen ofwel tevreden gehouden moet worden, is nu een (groot) probleem geworden.
Het lijkt me zaak dat H2 en Schreuder de prioriteit leggen bij een gesprek met Kudus, om hem binnenboord te houden en perspectief te schetsen. Tegelijk moet niet gezwicht worden voor chantage (in de vorm van niet trainen). Lastig, want waar je je misschien bij andere spelers echt hard zou opstellen en bijv. een boete zou uitdelen bij werkweigering, heb ik voor Kudus toch meer sympathie.

31 augustus 2022 om 13:59

@schumert, maar hij heeft echt zelden een basislaats gehad. Dit seizoen niet één, terwijl ik van iedere Ajacied hoor dat hij zo'n geweldige voorbereiding had. Als speler gaat dat aan je vreten

31 augustus 2022 om 14:00

@11tegen11Hier zit echt een kern van waarheid in, hetzelfde gaf Wazza ook min of meer aan. Van mij had al eerder een echte kans moeten krijgen, en dan bedoel ik dus minimaal 10 potjes achter elkaar. Dit is gewoon één van onze beste spelers, vreselijk zonde en die interesse van andere clubs is ook niet zo gek.

31 augustus 2022 om 14:01

@tilburgajax, Ik snap wat je zegt.
Bij een gezonde concurrentiestrijd is dat helemaal geen probleem, maar Kudus voelt zich oneerlijk behandeld, wat ik begrijp, de meeste supporters begrijpen ook niks van de keuzes van ETH en Schreuder om hem zo weinig minuten te geven.

31 augustus 2022 om 14:01

Op de bank zitten in de wetenschap dat je ergens anders niet zo'n riant salaris krijgt is een stuk acceptabeler dan als je weet dat je ergens anders wel speelt maar ook nog vier keer zoveel kan verdienen,

31 augustus 2022 om 14:03

@nuanceman, dat en het feit dat hij al 22 jaar is en hij echt minuten moet gaan maken.

31 augustus 2022 om 13:48

Als je Kudus nu laat gaan dan weet iedereen dat dit werkt. Als je dan weg wil bij Ajax kom je gewoon niet meer opdagen tot ze je verkopen. Alleen daarom zou ik hem al houden. Ik vind het jammer dat het zo gaat, ik heb Kudus qua kwaliteiten echt hoog zitten en ik begrijp zijn frustratie met de weinige kansen die hij krijgt. Maar dit is niet de manier.

31 augustus 2022 om 14:43

Dat klinkt heel dapper en vanuit emotioneel oogpunt heb je gelijk, maar uiteindelijk verlies je alleen maar. Bij het afrekenen staat onderaan de streep: geen transfersom, een speler die weigert mee te doen en het halen van een vervanger (want dat moet dan toch gebeuren). Je kunt als club niet anders dan eieren voor je geld kiezen en mee werken.

31 augustus 2022 om 14:44

Inderdaad, en daarnaast moet hij met oog op WK ook wel draaien in gedrag. Tot WK geen speeltijd zal hem niet goed doen.

Laat hem maar even brommen, geef hem speeltijd, desnoods op linkbuiten.

31 augustus 2022 om 14:45

@moridin:

Dus niet, je vergeet dat dit voor de speler ook funest is mocht hij dit doorzetten en op 2e plan komen de rest van het seizoen. Daarnaast is Kudus nog niet bijzonder veel waard (geen constante prestaties mede door blessures).

Zijn contract loopt ook nog door, dus poot stijf houden. Kudus moet met oog op WK ook spelen dus draait wel bij.

31 augustus 2022 om 14:52

Natuurlijk kun je als club wel anders, dat is vaak zat gebeurt. Kijk nu bijv. naar Manchester United en Ronaldo. Natuurlijk is het niet ideaal, maar het is ook niet ideaal om een speler zomaar zijn zin te geven wanneer deze niet meer op komt dagen. Dat kost je net zo goed heel erg veel geldt uiteindelijk. Als je er écht niet meer samen uit kunt komen dan wordt het inderdaad lastig, maar zo ver is het nog lang niet. Als de transfermarkt gesloten is en het WK er aan komt heb je zat aanknopingspunten om er samen gewoon weer wat van te maken.

31 augustus 2022 om 15:09

maar als je m niet verkoopt, ga je hem dan ook buiten de selectie houden? Lijkt me wel, want anders geef je nog steeds een signaal af dat je vanalles kunt roepen, maar toch nog bij de selectie kunt blijven.

31 augustus 2022 om 15:20

Zeker niet meewerken aan dit soort gedrag. Kudus is lang geblesseerd geweest en gewoon zijn salaris gekregen en door Ajax goed begeleid. Ajax verdient dit soort gedraag dus niet van Kudus (en Antony). Gewoon aan zijn contract houden en idd een basisplaats geven wat hij gezien de voorbereiding en zijn invalbeurten verdient.

31 augustus 2022 om 13:49

Gaat wel heel makkelijk tegenwoordig daar met het niet komen opdagen op trainingen.

31 augustus 2022 om 13:58

Kudus zie dit helaas niet als een luxe probleem, is de perfecte nummer 10 maar heeft eigenlijk nooit eerlijk de kans gekregen. Kudus zou samen met Taylor de toekomst moeten zijn op het middenveld voor de komende 2-3 jaar.

31 augustus 2022 om 14:12

Ja dit krijg je als je als Ajax zijnde maar blijft kopen. Er is echt veruit genoeg gekocht en 0 keer vertrouwen uitgesproken in de spelers die er zijn. Dat moet voor Berghuis, Kudus en nog een paar extreem wrang zijn. Dit zijn ook gewoon aankopen geweest die we zo nodig moesten hebben. Ergens vind ik het gewoon echt jammer. Kap met al die aankopen, we hebben Kudus, Berghuis en Klaassen we hebben Ocampos en Ziyech (helaas) niet nodig. Selectie is breed en ruim genoeg.

31 augustus 2022 om 14:16

Nou ja we weten natuurlijk niet of dat vertrouwen wél binnenskamers is uitgesproken. Hopelijk vernemen spelers zoals Berghuis en Kudus echt niet alleen maar via de media welke spelers er nu weer zijn gekocht. Maar ik snap dat die spelers op z'n zachtst gezegd onrustig worden als hun positie ineens driedubbel bezet is. De onrust die je veroorzaakt is ook "duur", want daardoor functioneren spelers misschien minder of forceren ze een vertrek zoals nu. Eigenlijk zie je hier gebeuren dat Ajax qua budget mee kan gaan doen met de grote jongens, maar daarop wellicht nog niet helemaal voorbereid was qua beleid en management. Groeipijnen.

31 augustus 2022 om 14:29

Ajax kan niet meedoen met de grote jongens, die hebben allemaal omzetten van 500-700 miljoen minimaal. De enige reden dat we mee kunnen doen is omdat we een visie hebben en profiteren van het zijn van een opleidingsclub in een land waar alles goed geregeld is. Als je daar van afwijkt en mee gaat doen met de absolute top en hetzelfde beleid voert met de helft van het geld weet je 1 ding zeker; je hebt de helft van de kwaliteit.
Niet perse erg, maar dan zit je vrij snel rond plek 20-30 ipv richting de top 10 van Europa.
Ik geloof in de visie van Ajax, maar de transferstrategie staat daar nu best wel haaks op en dat vind ik echt jammer. Durf te verliezen om te winnen, nu worden alle risico's afgekocht met dikke transfers maar het geeft geen zekerheid en ik vrees dat het best wel eens tegen kan vallen.
We doen het niet slecht, maar zeker niet goed.

31 augustus 2022 om 14:37

Klaassen kan er geen reet van, kudus doet maar wat en berghuis is veeeel te langzaam als rechtsbuiten. Als jij genoegen neemt met een derde plek in de cl zijn dat prima spelers, maar wil jij echter door op het hoogste podium heb je spelers nodig die op cl niveau her verschil kunnen maken.

Vind berghuis overigens vanaf het middenveld wel een goede speler voor ajax.

31 augustus 2022 om 14:13

Ihataren is geen concurrent. Klaassen mag wat mij betreft eerder vertrekken maar ik snap dat ze hem er zit seizoen bij houden. Berghuis is voor op rechts. Tadic moet je gewoon zeggen dat ie af en toe niet speelt (vanaf de start). Kudus is een groot talent die echt nog niet alles heeft laten zien. Maar die kans moet ie wel krijgen. Hij vertegenwoordig kapitaal. Als ze hem verkopen dan alleen met een groot percentage doorverkoop. Of verhuur hem een seizoen als het niet te houden is. Maar Ajax zal wel meerekenen aangezien ze die Oostenrijker halen. Voor wie gaat die spelen dan? Totaal onnodig. Genoeg is genoeg, zowel verkoop als aankoop. Off: Geen idee waarom You Ri z’n reactie onder die van mij geplakt staat.

31 augustus 2022 om 14:26

Ergens valt zijn keuze wel te begrijpen.
Hij lijkt onder Schreude ver verwijderd van een eerlijke kans en dat is zonde. Ongeacht hoe sterk hij invalt kan hij de eerstvolgende wedstrijd weer plaats nemen op de bank.

Mits fit is hij natuurlijk één van de betere spelers van dit Ajax.

31 augustus 2022 om 14:54

Hij gebruikt de Antony tactiek, maar heeft die te laat ingezet. Niet op komen dagen bij trainingen vind ik sowieso wel een verkeerde tactiek die ze als club hard moeten aanpakken. Ze hadden Antony ook de maximale boete moeten geven ze konden, nu hebben ze een precedent geschapen voor andere spelers.

31 augustus 2022 om 15:37

Als voorbode dat Grillisch aangetrokken wordt zal Kudus wel gaan. win win

Och och antony virus slaat over...

31 augustus 2022 om 13:46

Geleerd van Suarez :-)

31 augustus 2022 om 13:53

Ben eerder bang dat het aan schreuder ligt. Die man heeft zo weinig vuur in z'n lichaam.. volgens mij was eth gerespecteerd omdat hij keihard werkt en een echte liefhebber is in woord en daad.

Schreuder lijkt me een slap figuur die ook veel minder visie heeft op wat voetbal moet zijn.

Vergeet niet dat Ajax in 2022 haar technische hart (overmars en vd sar) en trainer heeft verloren.

Er begint langzaamaan wat onrust te komen her en der. En een slap figuur helpt wat dat betreft niet. Ik vind schreuder, behalve dat ie kaal is, echt niet passen bij een club die zo verliefd is op mooi voetbal als Ajax.

31 augustus 2022 om 13:56

Ook mee eens.. Hoe Schreuder het beleid afvalt is ook niet te prijzen. Hou je feedback lekker binnenskamers... Of deel je (Schreuder) alles wat er in je gezin gebeurt ook buiten de deur...? (Lijkt het wel op)

31 augustus 2022 om 13:54

Ja dat was te verwachten, goed voorbeeld doet goed volgen zeggen ze weleens.
Dit zal niet de eerste en ook niet de laatste zijn ben ik bang.

31 augustus 2022 om 16:44

@meaz die situaties zijn toch niet te vergelijken. Kudus kreeg nooit kansen -- ik snap heel goed dat hij boos is. Antony werd geblokt door Ajax in een prachtige transfer -- ik snap ook heel goed dat hij boos is. Beide spelers hebben wat mij betreft goede redenen om boos te zijn. Ajax heeft uiteindelijk goed onderhandeld bij Antony, maar Antony mocht ook aan zijn eigen belangen denken. Ajax moet nu ook goed omgaan met de Kudus situatie, dat die zo weinig speel is echt achterlijk, dus Ajax heeft al gefaald (schreuder en in mindere mate Ten Hag). Ik houd Kudus er graag bij!

De speelminuten die hij dit seizoen kreeg zagen er goed uit. Zie hem liever blijven en dan Berghuis naar rechts toe verhuizen.

31 augustus 2022 om 13:45

Die 30 minuten die hij heeft mogen spelen?

31 augustus 2022 om 13:48

Nou Bert, het zijn in ieder geval vele minuten te weinig! Ik hoop niet dat hij vertrekt in ieder geval, voor mij is echt een basisklant.

31 augustus 2022 om 13:48

En daarin was hij echt wel goed! Ik zou als ajax zijnde proberen hem te behouden en speeltijd geven. Is echt wel een jongen met potentie

31 augustus 2022 om 13:49

Nee Bertje, een stuk meer. Tijdens de JC schaal al meer dan 30 minuten, plus alle eredivisie wedstrijden als invaller. En daarnaast nog de voorbereiding.

31 augustus 2022 om 13:57

"Bertje" hier 56 min in 5 wedstrijden ik geef hem groot gelijk

31 augustus 2022 om 14:02

Het is een jongen met potentie, maar ik vind hem niet zo goed als de rest hier doet voorkomen. Een leuke speler, maar loopt zichzelf echt gruwelijk vaak vast. Taylor doet het op 8 gewoon naar behoren en mag wat mij betreft het vertrouwen houden. Je hebt ontzettend veel opties op 10 dus snap best dat hij geen basisspeler is. Je kunt hem er goed bij hebben, maar zo niet, dan niet.

Ik vind dat niet meetrainen trouwens een vreselijk hinderlijke trend. Als iets niet gaat zoals je wil, gelijk werk weigeren en de sfeer voor de rest verzieken.

Logisch, heeft bij Antony gezien dat het werkt.

31 augustus 2022 om 14:03

Als er 95 miljoen op tafel komt, heeft hij een punt

31 augustus 2022 om 14:09

Klopt, maar ik kan mij niet heugen dat er een niet te weigeren bod vanuit Everton is gekomen? Wellicht bij 30+ miljoen dat het een optie zou zijn, maar ik over de hoogte van een eventueel bod heb ik niets gehoord?

Ajax moet een streep trekken en op hun strepen gaan staan!

31 augustus 2022 om 14:52

Moeten ze ook op die streep die ze trekken gaan staan, of zijn dat weer andere strepen?

31 augustus 2022 om 15:23

Nou zet er maar een streep doorheen, dit gaat niet gebeuren.

31 augustus 2022 om 16:33

Nee we hebben het hier over twee onafhankelijke strepen!

31 augustus 2022 om 16:50

Tenzij er op de streepjescode een bedrag van 50m+ tevoorschijn komt.

Groot gelijk heeft hij. Mag zich alleen maar laten invallen. Terwijl de meeste hem toch graag basis zien.

31 augustus 2022 om 13:46

En dus stop je met trainen...je bent een prof man. Vechten voor je plek.

31 augustus 2022 om 13:56

Feit dat er een club is die hem wil inlijven en Ajax daar ook niet aan meewerkt speelt natuurlijk ook mee, hè? Kan me best inbeelden dat hij denkt, jullie willen me niet laten spelen, en ook niet naar een andere club laten gaan waar ik dat wel zou kunnen. Dan krijg je dit. Zeker gezien het bij Antony ook werkte. Toen Ole onze Donny niet gebruikte maar ook niet liet vertrekken was het hek van de dam. Nu gaat het om een Ghanees, en dan moet die gewoon vechten voor z'n plek.

31 augustus 2022 om 13:57

Sorry maar Kudus heeft het in elke invalbeurt laten zien. En de volledige voorbereiding. Is gewoon inconsequent gedrag van trainer Schreuder. Een allemansvriend.

31 augustus 2022 om 13:59

Dat is niet slim. Maar Anthony deed het ook op deze manier en zou hij denken. Ik kan het op deze manier ook wel proberen.

31 augustus 2022 om 14:39

Kudus laat bijna elke invalbeurt zien dat postNL hem beter kan inlijven en dat hij zonder x knopje speelt. Zonder twijfel een leuke dribbel maar overzicht is ver te zoeken, en dat is toch erg belangrijk op zijn positie

31 augustus 2022 om 15:04

Vechten heeft geen zin, beste nr10 die toch niet speelt

31 augustus 2022 om 14:12

Totaal niet terecht sterker nog vind het belachelijk. Sinds hij bij Ajax speelt is hij nog nooit langere periode fit geweest. Iedereen erkent zijn talent, maar zijn ook heel voorzichtig met hem. Ajax heeft in hem geïnvesteerd en hij heeft nog niet geleverd. Hij moet zich schamen.. Als Everton met een niet te weigeren bod komt voor alle partijen moet je het overwegen, maar ik heb nergens iets gelezen over de hoogte van een Engels bod.

Gwn keihard zijn boete geven en houden

31 augustus 2022 om 13:49

Dan hadden ze dit ook bij Anthony moeten doen

31 augustus 2022 om 13:54

Tja, maar dat hebben ze bij Antony niet gedaan. Dan kun je nu consequent zijn en vanaf nu elke speler die niet komt zijn transfer gunnen, of toch maar nu wel die boete geven. Ik zou dat laatste doen, boete, niet laten gaan en na de transferwindow in gesprek gaan en kijken of/hoe je dit op kunt lossen.

31 augustus 2022 om 13:50

Maar dan krijg je het verhaal wat antony had: hij wil weg. Dan zit je met een zeer ontevreden speler. Ik zou hem ook behouden en stellen dat hij zich aan zijn contract houdt overigens, maar zo simpel als jij het stelt is het niet denk ik

Ze weigeren wel allemaal als het niet hun zin gaat hè. Hij niet, Antony niet, in het verleden ook zat geweest.

Wat een gekloot weer. Zie je nou wat er van komt als je niet optreed bij Antony. Antony krijgt zijn transfer en heeft nergens last van want hij mag gewoon in de sportschool voor zichzelf trainen. Kudus denkt hè Ajax doet helemaal niks, dus ik kan dit ook makkelijk doen en morgen zit ik in Engeland. Nu zal iedereen ook weer denken, rot maar op en krijgt hij precies wat hij wil. Ik begrijp hem volledig, Ajax werkt toch wel mee.

31 augustus 2022 om 14:12

Veel te makkelijk gedacht. Uiteindelijk zitten er ook spelers die gewoon willen spelen en het maximale uit hun carrière willen halen. Je gaat dit vroeg of laag krijgen dat is gewoon de consequentie van zoveel spelers hebben. De meeste die bij Ajax zitten, zitten er niet om het geld maar om een overstap te maken naar een betere club zeker de jongere gasten. Als Kudus niet zit te piepen dan piept iemand anders wel. De selectie is naar mijn mening gewoon te breed en op sommige posities wordt het als wisselspeler of talent moeilijk door te breken.

31 augustus 2022 om 14:19

Daar gaat het niet om. Je laat nu spelers de baas zijn en dat is niet goed bij een club. Nu weet je dat als je ontevreden bent, gooi je kont tegen de krib en je krijgt wat je wil. Dat gaat nog veel en veel meer gebeuren. Of het in dit specifieke geval nou terecht is of niet maakt niet eens uit. Het gaat erom wie er bepaald wat er gebeurd en als dat de spelers zijn dan kan je hoog of laag springen maar dat is slecht.

Gelijk flinke boete geven, voor elke dag dat ie niet komt, je hebt een contract, anders wordt het van kwaad tot erger als een voetballer zijn zin niet krijgt.

Snap wel dat hij weg wil. Je ziet dat je beter bent dan alle andere middenvelders inclusief tadic. Maar je mag het doen met paar invalbeurten.

Ajax zou zo een speler moeten willen verkopen als je hem zelf niet opstelt.

Was te verwachten dat nu meer dit gaan doen om een transfer te forceren...

Een van mijn favoriete spelers, en groot gelijk heeft hij. Types als Blind en Tadic mogen de ene na de andere zaadpartij spelen. Spelers als Berghuis en Klaassen zijn gegarandeerd van speeltijd iedere wedstrijd. En Kudus, die echt niet minder is dan die twee, mag lekker op de bank zitten. Groot gelijk dat hij er klaar mee is.

31 augustus 2022 om 13:56

Lees toch eerst een gewoon het bericht. Hij was al begin van de maand rond met Everton. Hij wild etoen al weg. Dat is dus voordat de competitie begon.

31 augustus 2022 om 14:03

Wat ik benoem speelt dan ook niet slechts de afgelopen vier wedstrijden, maar al veel en veel langer...

31 augustus 2022 om 14:08

Veel en veel langer? Wanneer dan?

Niet in 21/22 want toen was hij 145 dagen geblesseerd met gebroken ribben en een enkel blessure

Niet in 20/21 want toen lag hij er ook al 112 dagen uit.

31 augustus 2022 om 14:59

Hij mistte met name de eerste seizoenshelft. De hele tweede seizoenshelft bestond zijn speeltijd uit invalbeurtjes in de 86ste minuut...

31 augustus 2022 om 15:28

Dat is het probleem dat spelers krijgen na een lange blessure. Overigens kwam Kudus verleden jaar pas in februari terug van zijn blessure, hij lag er drie maanden uit met gebroken ribben. Hij had toen een enorme achterstand om wedstrijdfit te worden. Daarvoor had hij ook al in de zomer de hele voorbereiding gemist.

Hij speelde toen in februari nog twee wedstrijden in jong Ajax. Daarna heeft hij nog een paar honderd minuten in Ajax 1 gemaakt totdat het seizoen halverwege mei afgelopen was.

Ik snap best dat het frustrerend is maar een trainer die een goedlopend elftal heeft gaat ook niet zo eventjes plek in ruimen voor een niet fitte speler. voor Kudus is het zaak om een jaar gewoon fit te blijven.

Dat niet trainen moet geen mode worden. Slaat nergens op.

31 augustus 2022 om 16:47

Dat niet opstellen van duidelijk gemotiveerde en geschikte spelers moet geen mode worden. Slaat nergens op. Waarom speelt Kudus altijd maar 2 minuten per wedstrijd? Mismanagement! Waarom haalt Ajax 300 spelers voor 3 posities? Mismanagement! Ik snap Kudus heel goed, ook al irriteert het me dat spelers weg willen die nog een contract hebben, alle begrip voor de boosheid bij deze jongen.

Ik vind persoonlijk echt dat Ajax slecht omgaat met Kudus. Hij heeft echt veel talent en verdient het om te spelen. Ik zie hem ook liever op 10 dan Tadic bijvoorbeeld em geef hem zeker de voorkeur boven Klaassen.

Heerlijk, laat dat wanbeleid maar afgestraft worden. Kudus nooit laten spelen ook, nu heb je geld en heb je een deal met ocampos trekt je rvc zich weer terug en willen ze een huurdeal. Kloppen ze aan bij ziyech weer voor huur, totaal wanbeleid. Wanbeleid is compleet, als je justin Kluivert dalijk weer terug brengt. Belachelijk.

31 augustus 2022 om 13:58

Wanbeleid, wanbeleid, Vind het nog meevallen. Qua transfers doen ze de juiste dingen (los van wat je van Ocampos vindt). Verkopen voor ruim meer dan de marktwaarde, kopen op zich goed in. Dat Kudus niet speelt, kan Huntelaar & co. weinig aan doen, dat ligt bij de trainer (ja oke, die zij hebben aangesteld). Dat de RVC zich inmengt, kan technische staff ook weinig aan doen en dat Zyjech te duur is en dat je hem (tevergeefs) wil huren is een poging waard. Wanbeleid zie je bijvoorbeeld in Eindhoven, waar geen verdediger gehaald wordt, geen back-up spits van niveau (of ze verhuren hem) of wat ervaring op de vleugels veel te laat komt. Ajax doet het zo slecht nog niet, en de winnende trainer heeft dan ook nog gelijk.

31 augustus 2022 om 14:23

Psv heeft ook zeker wanbeleid! Die hebben zeker verdedigers nodig, die zijn echt heel slecht bezig daarmee inderdaad.

Met je volle verstand een meerjarig contract tekenen, maar als het tegen zit als een klein kind gaan stampvoeten om een transfer te forceren. Welkom in 2022!

Goed gedaan Ajax! In Amsterdam zijn ze zo koopziek dat de ene na de andere middelmatige speler de revue passeren en men zich niet meer realiseert dat er genoeg pareltjes in de selectie rondlopen, waarvan Kudus er een van is. Dit soort acties van spelers zijn vaak het resultaat van slecht en onnavolgbaar beleid, en dat is precies wat er op dit moment gebeurt. Lachwekkend!

31 augustus 2022 om 13:49

Jaloerse reactie pik!

Aaah joh....
Gewoon 50.000 laten betalen en morgen een dagje vrijaf geven om uit te huilen en daarna weer lekker ballen

Tja begrijpelijk als je Tadic ziet schutteren en Klaassen/berghuis boven je staan in de pikorde en amper kansen krijgt. Kudus verdient beter.

31 augustus 2022 om 13:49

Omdat Kudus 2 goede invalbeurten heeft gehad? De laatste jaren is die jongen alleen maar geblesseerd en als hij in de basis stond was het niet van top niveau anders had hij bij Ten Hag al basis gestaan.

31 augustus 2022 om 13:54

Alleen maar geblesseerd is zwaar overdreven, hij heeft genoeg minuten gemaakt. Bovendien speelde hij een goede voorbereiding. Als je dan iedere wedstrijd voor 10 minuten mag komen opdraven vind ik het begrijpelijk als je je kansen elders gaat zoeken. De manier waarop is alleen niet heel netjes.

Ongelooflijk! Hier moet Ajax heel snel korte metten mee maken.

Gewoon goed verkopen, meer dan 15 miljoen, en door. Dit is echt een speler die niet vervangen hoeft te worden. Voor het geld koop je een goede keeper of een goede back up voor Alvarez.

31 augustus 2022 om 13:49

en dan hiermee een vrijbrief geven aan elke speler die weg wil. Zal Alvarez de volgende zijn ?

31 augustus 2022 om 13:56

Je moet ook een beetje begrip hebben voor een situatie. Hij zit in dezelfde situatie als bijvoorbeeld Schuurs. Hij is niet eens 12e of 13e man. Het is alleen vervelend dat het de laatste transferdag is.

31 augustus 2022 om 14:25

Ik heb weinig begrip voor mensen die iets op deze wijze willen forceren. Schuurs had op dat gebied natuurlijk veel meer krediet.

Ongelooflijk dat ze de beste speler van ajax geen kans geven. Een nobody als Tailor die niks speciaals brengt krijgt voorrang. Of rechtsbuiten een Berghuis die amper voor gevaar zorgt mag elke keer beginnen. Een Tadic die al 4 wedstrijden geen bal raakt staat als 1e op het wedstrijdformulier. Kudus denkt ook als al deze koekebakkers voorrang hebben, dan bekijk het maar. Heel zonde.

31 augustus 2022 om 13:58

Nogmaals, al begin deze maand kwam Kudus rond met Everton en gaf hij aan weg te willen. Ruim voordat de competitie begon.

Het gaat dus niet om voorrang hebben of niet, hij kan gewoon meer verdienen bij Everton die 15de staan in de PL en degradatie voetbal spelen.

Welkom in het moderne voetbal, het gaat allemaal om geld en om niks anders.

Niet laten gaan, zo denken dadelijk alles spelers een vertrek te kunnen forceren. Alleen bij de absolute hoofdprijs (rond de 40 miljoen) mag die gaan. Dat zal wel niet geboden worden, dus lekker in Amsterdam houden. Bovendien verwacht ik veel van hem dit seizoen.

Stoere jongen hoor. Zou er contractueel iets vastgelegd kunnen worden dat je, wanneer je zoiets forceert of niet op komt dagen, maar jevervolgens wel bij een andere club tekent, er een boete clausule in werking treedt of iets dergelijks.

Spelers worden ook steeds gekker (gemaakt door hun zaakwaarnemers). Hij gaat geheid meer spelen dit seizoen door het speelschema.Las net dat Martinez ook al neus aan neus heeft gestaan met Hamstra en hem een ‘nobody’ vond toen hij aangaf dat Martinez niet weg mocht!?Al die voetballers tekenen toch ook mooie contracten?! Hopelijk houdt Ajax elke speler wel een plan voor die zich goed ontwikkeld en worden beloftes nagekomen net als Overmars deed. Hopelijk die Klaasjan en Hamstra dit ook. Elke keer die onrust wordt hem natuurlijk niet.

31 augustus 2022 om 16:22

Waar heb je dat gehoord/gelezen. Dit verhaal van Martinez heb ik nog niet voorbij zien komen. Zou een erg kwalijke zaak zijn als de spelers zo over de TH denken. Daar moet je wat aan doen als Ajax zijnde. Is voor Martinez nu te laat, maar voor de toekomst wel.

Misschien had hij hier eerder mee moeten beginnen. Als Ajax zijnde kun je hier eigenlijk niet in mee gaan. Als je hem nu ook verkoopt, ga je wel heel veel macht aan de spelers geven. Het beste is nu terug zetten naar jong Ajax.

Weg ermee. En boete geven.

31 augustus 2022 om 13:51

Haha, je kunt niet allebei doen Weerd.

Tja kan hem geen ongelijk geven. Als je amper minuten mag maken terwijl je goed speelt, lekker ouwehoeren dan en weg blijven bij de club. Vind wel dat het inmiddels echt langzaam een lichte puinhoop wordt bij mijn club zeg. Ongelooflijk.

Teleurgesteld in Ajax en vooral de mensen bovenin. Lekker al onze talenten verkopen. En dan spelers halen waar je letterlijk niks aan hebt zoals een ocampos. Kudus zou 1 van de volgende worden. Hoort te spelen. Maar ja we kijken naar krediet van spelers. Tadic hoort niet te spelen op dit moment en dat doet pijn om te zeggen als Tadic Fan. Dat Kudus sinds het begin van het seizoen maar het moet doen met invalbeurten van 10 minuten vind ik belachelijk. En dan begrijp ik dat hij weigert te trainen. Vorige week krijgt hij te horen dat hij meer speelminuten gaat krijgen en dat Ajax hem wilt houden. En dan uiteindelijk 10 minuutjes krijgt tegen Utrecht. Hopelijk kunnen we Kudus nog houden want dit gaat pijnlijk worden deze dag.

Bijzonder wel voor iemand die vrijwel altijd geblesseerd of half fit is.

Volledig aan schreuder te wijten dit. In welk universum zijn klaassen en berghuis beter. Volledige kapitaalvernietiging om 2 oudjes boven hem te verkiezen.

Wat een onzin reacties hierboven allemaal. Antony-effect? Alsjeblieft zeg. Kudus is nu al twee seizoenen vaste wissel, ja ook ondanks zijn blessureleed. Is het dan raar dat hij nu gaat tegenstribbelen? Volgens mij niet! En dat terwijl die gozer behoorlijk kan voetballen.

Wat een prachtige deadline day moest worden begint langzamerhand op een fiasco uit te lopen. Ik vind dat je Kudus voor geen enkel bedrag mag laten gaan, maar ik geef hem geen ongelijk in het feit dat hij iets anders zoekt. Als invaller is hij structureel de beste middenvelder die we hebben en dat terwijl Tadic en Berghuis eigenlijk nog niet echt toe geven dit seizoen. Wel is het een beetje kinderachtig, net als een klein kind dat op de grond gaat liggen huilen totdat het wel een snoepje mag.

31 augustus 2022 om 13:54

Je zou Kudus voor geen enkel bedrag laten gaan???

Gaat iedereen nou in ene weigeren om te gaan trainen. Ik zou zeggen een boete geven en laat hem lekker met het vierde trainen. Pubers !

Weiger maar een dagje. Morgen kan je toch nergens meer heen.
Hij heeft er enkel zichzelf ermee.
Antony is de max en nu is het klaar.
Met deze selectie gaan we het doen.
Ik snap dat hij wellicht ontevreden over zijn speeltijd is, maar door zijn blessures is hij eigenlijk nog nooit echt doorgebroken.
Eerst maar eens 90 minuten maken voor Ajax, voordat de man van glas naar de Premier league wilt.

31 augustus 2022 om 13:53

En Martinez en Antony hebben dus wel gelijk (gekregen)?

31 augustus 2022 om 13:59

55 mio en 95/100 mio zijn bedragen die je niet kan weigeren. Komt Everton met een bod van 50 mio of hoger voor Kudus, dan mag hij echt gewoon vertrekken.

Denk alleen niet dat dat bod komt.

31 augustus 2022 om 14:25

Oftewel, die twee mochten wel staken, maar Kudus nu niet? Terwijl Kudus intrinsiek en in de voorbereiding een van je beste spelers is. Jammer genoeg met de laffe Alfred als coach, dus Tadic gaat te alle tijde voor....

Tja dit is wel te verwachten. Ajax heeft zoveel kwaliteit ingekocht, en al die spelers ga je niet tevreden houden. Dat is het neveneffect van dit beleid. Je kwaliteit omhoog willen brengen, maar het zijn ook allemaal spelers die eigenlijk speeltijd eisen. Ben benieuwd hoe dat straks gaat met Tadic als die nog een paar wedstrijden zo slecht speelt. Gaat Klaassen nog een jaar tevreden op de bank zitten, of gaat die in de winterstop ook piepen?

Wat een gezeik met dit soort broodvoetballers toch. Antony die dankzij Ajax een podium kreeg om de Selecao te bereiken en intussen met veel gebaar veinst een enorme clubman te zijn, draait diezelfde club een loer door te gaan muiten op het moment dat-ie weg wil en dan ineens in een interview beweert dat hij al een halfjaar weg wil uit Amsterdam.

En dan nu dit. Kudus, die totaal niets heeft laten zien in een Ajax-shirt, slechts heeft lopen revalideren in Amsterdam. Aan dat laatste kan hij natuurlijk niets doen, maar wat een fatsoen zeg om je club gewoon in de steek te laten op het moment dat je je zin niet krijgt en het eigenlijk heel redelijk is dat Ajax verwacht dat je je gewoon professioneel opstelt.

Bij PSV hebben we hetzelfde gezien met Bergwijn natuurlijk, die na jaren opleiding zich gewoon ziekmeldde toen Tottenham Hotspur hem over wilde nemen. Wat dat betreft vind ik Cody Gakpo een verademing; die is er vanavond ook gewoon bij en zal niet onwaarschijnlijk zelfs gewoon beginnen tegen Volendam.

31 augustus 2022 om 14:36

Daar staat tegenover dat als Cody vandaag nog vertrekt je je af kunt vragen of je nog een vervanger kunt halen. Het zou helemaal mooi zijn als een speler zou zeggen tot dan zodat mijn club nog iets kan doen en daarna pas weer de volgende ronde. Cody kan PSV een groot probleem bezorgen.

31 augustus 2022 om 15:06

Dat hij geen werk weigert vind ik al een plus. Het zou chique zijn als Gakpo ermee instemt dat hij na vandaag niet meer weggaat, zodat PSV niet in de problemen komt. Maar ten eerste kan hij er niets aan doen dat de KNVB de Nederlandse clubs dwarszit door de transferdeadline voor Nederland een dag vroeger te zetten. En daarnaast had PSV zelf wel proactief kunnen handelen. Ook wanneer Gakpo wel zou blijven, was het logischer om tweede linksbuiten te halen. Voor een dubbele bezetting én voor de toekomst, regeren is vooruitzien.

Overigens lees ik op Voetbalprimeur dat PSV bezig is met Viktor Tsygankov van Dinamo Kiev, 24-jarige vleugelsspeler met een marktwaarde van €25M en een contract tot medio volgend jaar. Een dag vóór het sluiten van de internationale transfermarkt zal die jongen zonder meer graag wegwillen bij Kiev gezien de situatie in Oekraine en PSV wellicht net zo'n buitenkans zien als andersom. Wat beelden van deze speler bekeken en het lijkt me nauwelijks een verzwakking ten opzichte van Gakpo.

Twee spelers die muiten en besluiten om gewoon niet meer te trainen, je beste speler 1 dag voor het sluiten van de markt verkopen, het aantrekken van zijn vervanger tot 2 keer toe geblokkeerd zien worden door de RVC. Als Schreuder voor het einde van de dag nog zijn spullen pakt geef ik hem geen ongelijk. Wat een ongelofelijke teringzooi maken ze er bij Ajax weer van.

31 augustus 2022 om 14:43

Graag zelfs, Buiten de resultaten allerminst gecharmeerd van Schreuder, buiten dat is dit ook gewoon Schreuder zijn eigen strontschuld. Kudus heeft in de voorbereiding laten tot de basis te behoren. Ook als hij invalt komt er dreiging van hem af. Maar wat doet Schreuder, de oudjes en vriendjes van hem continue opstellen en laten staan ook al spelen ze een waardeloze wedstrijd. Ik geef Kudus groot gelijk dat hij dan denkt laat mij maar ergens anders naar toe gaan.

En ik begrijp kudus 100%. Het hoort natuurlijk niet maar ja hij gaf vorige week al aan dat hij weg wou. Toen gaf ajax aan dat ze hem willen houden en hem wilt gebruiken. En de volgende wedstrijd krijgt hij 10 minuten. En in al die kleine invalbeurten heeft hij al veel betere dingen laten zien dan een Tadic.

Niet verkopen tenzij je er echt een wereldbedrag voor krijgt. Eventueel een jaartje verhuren, maar nooit definitief verkopen. Dat niet trainen houdt hij nooit lang vol, want dat betekent een boete en net als met Antony niet spelen. Dat kost hem het WK dus dat houdt hij nooit lang vol. Daarna wel kansen gaan geven want dat is uiteraard wel de hoofdreden waarom je nu in deze situatie zit. Zet hem maar op 10 en Berghuis op de plek van Antony.

Nou, Alfred, nu je zin? Gewoon doorgaan met Blind en Tadic! De boel stort in Amsterdam dit seizoen in elkaar. Zowel sportief als bestuurlijk....

31 augustus 2022 om 14:55

Heb je al een sollicitatiebrief naar de Telegraaf gestuurd? Dit soort paniekzaaierij past daar wel goed. Omdat een wisselspeler weg wilt, stort alles in, natuurlijk..

31 augustus 2022 om 15:21

Ik werk daar al heel lang....;-)))

Het is wel echt een rommeltje bij Ajax. Ik begrijp Kudus volledig. Zet hem eens 5 wedstrijden op rij in de basis, dan laat die 10 keer meer zien dan Berghuis. Verkoop die aub of Klaassen maar niet Kudus.

Heel jammer maar ik begrijp Mo gewoon goed. Het is idioot dat ETH en Schreuder hem nooit echte en degelijke kansen geven. Laat die jongen spelen en wat toevoegen man. En nu weer die Grillitsch halen. Ondertussen mogen bepaalde spelers 15x op rij slecht spelen, maar er komt geen verandering in.

31 augustus 2022 om 14:51

Onder Ten Hag is hij meer geblesseerd geweest dan fit, dan is het ook lastig iemand een kans te geven.

HIer word ik zo ziek van hè. Dat die rare Alfred nooit Kudus opstelt, terwijl hij de beste voorbereiding had gespeeld. En jongens als Klaassen, Berghuis krijgen veel meer minuten. En Tadic en Blind hebben oneindig krediet. Kudus is typisch een ajax-speler, met fluwelen techniek. Lang geblesseerd geweest. Kapitaalvernieiting, dit.

Geef hem absoluut gelijk. Misschien niet de manier om het netjes te doen, maar goed. Kudus is in mijn ogen 100% een basisklant. Eventueel zelfs naast Alvarez ipv Taylor. En anders op de 10 en Berghuis naar rechts. DAn hoeft Ocampos ook niet te komen en kan men geld investeren in een fatsoenlijke keeper.

Overigens bijzonder de interesse van Everton. Willen momenteel al Garner en Gueye kopen/huren...
En ze hebben al Onana gehaald en hadden al een André Gomes, een Allan, Tom Davies, Docouré en een Iwobi die tegenwoordig ook als middenvelder speelt...

Hoeveel willen ze er hebben?

Kunnen we niet gewoon die dickpic sturende viezerik uit Antwerpen terug krijgen? Hij stuurde af en toe een vies plaatje maar er was wel wat meer rust in de tent....

Maargoed, ik zeg het al weken: gooi die Kudus er eens in man. Zet die jongen gewoon eens basis. Dan is hij ook blij en alsof je met hem niet wint van de tegenstanders van afgelopen weken.
Overigens viel Kudus geweldig in telkens ( het waren dan maar ook 10 minuten...)

Dat kubus veel meer speeltijd moet krijgen staat als een paar boven water en is falen van de technische staf.
Je kunt je als club echter niet laten chanteren door spelers, ze krijgen zat betaald en hebben een contract getekend.
Als je dit nu na Anthony laat gebeuren ga je alle grip op selectie kwijtraken

Ik snap niet zo goed waarom sommigen hem zelfs één van de beste spelers van Ajax noemen. Ik zie het eigenlijk totaal niet in deze jongen zitten. Hij heeft een paar leuke kwaliteiten, maar hij heeft ook genoeg gebreken waardoor het lastig is om op hem te bouwen als basisspeler.

Die jongen maakte een prima eerste indruk in zijn eerste weken bij Ajax. Hij was toen al een half jaar langer in training en speelde tegen tegenstanders die eigenlijk nog niet fit waren. Tobias Sana kon op die manier ook uitblinken in zijn eerste weken bij Ajax, maar later bleek het ook vies tegen te vallen. Kudus heeft een betere techniek, niet goed genoeg om ooit een bal te kunnen kaatsen, maar hij had datzelfde voordeel.

Wel even zaak dat Ajax nu voor zowel Kudus als iedere andere speler even heel hard de grens trekt dat dit soort spelletjes niet geaccepteerd worden. Flikker Kudus maar even 2 weken uit de selectie, geef hem de maximale boete en dan zullen we eens kijken of hij over 2 weken weer kan aansluiten als ie zijn volledige verstandelijke vermogens weer terug heeft. Tot hier en niet verder met dat chanteren door je eigen spelers.

31 augustus 2022 om 14:11

Inderdaad en ondertussen Hlynsson klaar stomen en kansen geven, die doet het erg goed in Jong Ajax.

WK komt eraan voor Kudus, Maargoed, als hij niet fit is en speelt houdt het op. Want niet trainen dan ook geen faciliteiten van Ajax gebruiken inclusief Auto.

31 augustus 2022 om 14:27

Hoefde dat dan niet bij Martinez en Antony? Oftewel, keur en willekeur zou dan bestaan. Kudus heeft heel veel recht om nu te staken. Als die laffe coach hem niet wil gebruiken, laat hem dan gaan.

Gewoon een flinke boete geven. Niet verkopen. Salaris inhouden tot hij weer gaat werken.

Ja als er een schaap over de dam is , volgen er meer .
Ze mogen tegen dit soort spelers keihard optreden .

Goede voetballer met geweldige dribbels, het word een gemis voor de eredivisie als hij vertrekt. Alhoewel hij erg weinig minuten kreeg..

Ja dat krijg je dan hè als je spelers hun zin geeft. Ze zien allemaal dat dwarsliggen loont want Antony kreeg z’n zin ook. Sta het maar lekker toe en dan gaat straks iedereen het doen

31 augustus 2022 om 14:10

Was toch achterlijk geweest als Ajax bod van 100 miljoen zou afwijzen al helemaal als beurgenoteerde club.

31 augustus 2022 om 14:33

Ajax blijft toch ook vooral een voetbalclub !!

31 augustus 2022 om 14:30

Maar twee mochten wel in staking, en nu Kudus niet? Of niemand, of allemaal! Dus Kudus mag best staken. Ik zie hem liever absoluut niet vertrekken, maar ik snap die jongen wel. Als je een laffe coach hebt die je niet wil gebruiken, mag je hem toch ook een transfer gunnen? Wat mij betreft zou ik Schreuder trouwens direct op straat knikkeren. Geen lijn in het spel te ontdekken en maar vasthouden aan zijn 2 beschermoudjes....



Zou ik bij mijn werkgever moeten doen! We snappen allemaal zijn frustratie wel. Ajax wordt langzaam de GTST van het voetbal.

Boete geven, geen begeleiding geven en terugzetten naar Jong Ajax, goede speler maar heeft door blessures en die koppige Ten Hag nog maar weinig laten zien. Eens kijken of hij dat zo leuk vindt vlak voor een WK. Ondertussen Hlynsson wel de kans geven, speelt erg goed in Jong Ajax.

Alles goed en wel, maar Kudus mag niet weg

Oei ajax moet nu heel snel duidelijk maken. Wie hier de baas is. Eerst had je martinez, die even tegen hamstra zegt, dat hij nobody is. Daarna antony de werkweigeraar. En nu kudus hetzelfde. En wie zal er volgen: Berghuis? Die ook zal denken, hallo alfred im ben er ook nog, je hebt geen vervanger nodig voor antony.

31 augustus 2022 om 14:14

Prima toch? Van mij mag Kudus weg want dan ben je kwaliteit kwijt, of hij blijft en hij gaat stennis trappen intern. Win win situatie wat mij betreft.

Zonde als Kudus zou gaan.
Helaas hebben we veel te weinig van hem kunnen zien mede door blessures en doordat hij gewoon te weinig speeltijd kreeg.

Maar als hij speelde maakte hij een erg goede indruk. Hij is balvast, hij is sterk, en heeft scorend vermogen. Een heel groot talent van pas 22 jaar!! Ik zou hem altijd opstellen (in plaats van Tadic)! Maar helaas denkt de trainer daar anders over..........

Als er spelers voor hem in de pikorde staan die wekelijks geen bal raken dan snap ik wel dat je weg wil. En goed voorbeeld doet volgen.

Jammer, zeker nu Tadic minder goed presteert. Sluit niet uit dat Kudus een vaste plek kan veroveren. Geef Kudus dan maar lekker vrijaf tot 2 sept, maar alles beter dan laten gaan wat mij betreft.

Als het klopt heeft hij nog een contract tot 2025. Niet trainen of weigeren wedstrijden te spelen geen salaris. Maakt niet uit of het Ajax is of FC Volendam.

Ben bang dat als Kudus nu ook gaat vertrekken doordat hij weigert te trainen, meerdere spelers dit zullen overnemen. Nu boeit het me niet omdat het om Ajax gaat, maar spelers van andere clubs kunnen dit gedrag makkelijk overnemen. Dit is gewoon werkweigering en moet hard aangepakt worden.

Er zal toch een keer met ijzeren hand moeten worden opgetreden, want anders krijg je de naweeën van het Antony effect. En creëer je grote problemen. Past niet bij Ajax.

Dit is allemaal weer op conto van Schreuder te schrijven. Kudus is met afstand de beste '10' op dit moment in de selectie. Maar krijgt hij een kans?. Nee hoor, de vriendjes van Schreuder moeten hoe dan ook speeltijd krijgen. Tadic is slecht begonnen, heel slecht. Ondanks dat hij aanvoerder is en ook in het verleden veel heeft betekent moet hij er gewoon af als het niet loopt. Zelfde voor Klaassen die continue speeltijd krijgt en ook meer dan Kudus.
Kudus heeft zoveel potentie en kan in de toekomst echt voor aardig bedrag verkocht gaan worden. Maar nee, geef maar lekker de kans aan de spelers die minder zijn en vrijwel geen waarde meer hebben.
Het is gewoon weer minpunt aan de kant van Schreuder en zo stapelt het zo allemaal maar op.

Wie de fuck denkt Kudus wel niet dat ie is. Is tot nu toe meer geblesseerd geweest dan fit. De enige echte optie voor m imo is op rechts als vervanger van Antony. In de as komt ie handelingssnelheid te kort. Dit soort muiters gewoon weekje of 4 op de tribune flikkeren en flinke boete geven

Ja eigen schuld dikke bult.je liet het toe bij Anthony ,die verteld het door hoe anderen het moeten doen.
En Ajax doet er niets tegen,dan krijg je dit dus.nou laten we ook eerlijk zijn ,een echte kans heeft hij ook niet gekregen.

Wat ik mis in dit verhaal is of en met welk bod Everton dan richting Ajax is gekomen? Schijnbaar is Kudus al wel overeengekomen met Everton, maar ik lees niks over een bod of dat ze hem willen huren.

Daarnaast heb ik het idee dat sommige mensen hier Kudus wel een beetje aan het overschatten zijn. Talent heeft hij zeker, maar ik ben nog niet overtuigd voor nu dat hij in de basis zou moeten staan. Hij mag wel wat meer kansen krijgen dan steeds maar de laatste 10 minuten. Overigens vind ik deze houding van Kudus niet netjes, valt me van hem tegen.

31 augustus 2022 om 15:06

In de eerste geruchten een paar weken geleden ging het over huren met optie tot koop, daarbij zijn geen bedragen bekend geworden.

31 augustus 2022 om 16:22

Hmm, lijkt me voor Ajax nou ook geen goede constructie.

Kudus zal gedacht hebben.. andere presteren niet en staan basis.. laat ik ook een keer niet presteren wie weet krijg ik dan een kans 🤣

Ga dan als je zo graag weg wil!

Normaal heb ik een hekel aan dit soort acties , maar ik kan me in zijn geval de frustraties voorstellen. Heeft een goede voorbereiding gespeeld en er worden nu spelers opgesteld en ingebracht die duidelijk minder zijn. Hij krijgt gewoon echt geen kans.

Kubus zo rustig moeten afwachten, eindelijk blessure vrij.zijn kans komt nog zeker omdat het steeds duidelijker wordt dat Dusan het niet meer volhoud om alles te kunnen spelen.

Direct weg ermee. Werkweigeraars moet je niet in je team willen hebben. Hij kan best voetballen maar echt geweldig is hij niet. Doei en bedankt Kudus!

Lekker laten gaan. Voetballers die niet gemotiveerd zijn om bij de mooiste club te willen voetballen heb je niks aan.

Ik begrijp wel dat hij weg wil, er is simpelweg teveel concurrentie en Schreuder gaat Tadic niet laten banken zelfs als hij als een drol speelt, dan heb je altijd Klaassen ook nog die als eerste invalt en Berghuis die op 10 ook het beste is. Zie liever dat we Klaassen verkopen want hij is op elke positie 3e keus nu.

Ergens kan ik dit wel begrijpen. Kudus zijn carrière wordt jammer genoeg kapot gemaakt op deze manier. Iedere keer wordt hij genegeerd en mag een ander spelen in zijn plaats en wordt hij zoet gehouden met korte invalbeurten.

En over 2-3 jaar wordt hem de deur gewezen om vervolgens te communiceren dat hij nooit heeft kunnen doorbreken. En dat terwijl hij eigenlijk geen echte kans heeft gehad.

Moet niet gekker worden,je tekent n contract met je volle verstand voor n sloot met geld en als het dan even niet gaat zoals de mannetjes willen dan weigeren ze gewoon hun goedbetaalde werk ,dat kan Jan met de pet ook niet , werken voor je geld verdomme! Als je hieraan toe gaat geven is het hek van de dam ,je moet als club n keer je tanden laten zien en dit niet tolereren en beboeten

Het gaat lekker met die Mohammed's!

Wordt tijd dat scouting zich eens gaat bewijzen. Als het goed is staan de alternatieven op een rijtje. Als daar iets met potentie tussen zit (Neres/Antony) dan gewoon prijs verdubbelen richting Everton en kijken wat er gebeurt. Doorselecteren.
Maar heb niet zo heel veel vertrouwen in scouting om eerlijk te zijn…

Het wordt gewoon tijd dat Schreuder met meer respect omgaat jegens Kudus. Hoe belachelijk zijn die aantal minuten qua invalbeurten niet geweest dan? En hem dan ook nog als aanvaller willen gebruiken. Deze gozer is vanaf de voorbereiding de beste speler bij Ajax geweest (samen met Ihatarran). Taylor is goed en heeft potentie, maar Kudus is gewoon beter. Simple as that.

Ik begrijp die jongen wel . Heeft een fantastische voorbereiding gedraaid en staat daarna nooit meer in de basis. Een berghuis die er weinig van bakt speelt wel altijd. Erg krom Schreudertje. Zelfs Jan Klaassen krijgt nog eerder de voorkeur. Ik als Ajacied vind dit stuitend. Een super talent wat je nooit laat spelen

Dit krijg je nou als je spelers beloond met toptransfers wanneer ze zeuren en staken.
Helaas werkt ajax dit echt zelf in de hand door zowel Martinez die wat krachttermen richting Hamstra eruit gooide als Antony die even weigerde te trainen en vervelende interviews begon af te geven vervolgens beloond met gewilde transfer.
Kudus is ook veel te goed voor op de bank en wil spelen dus ik begrijp zijn onvrede wel.
Ook het feit dat Tadic iedere keer de voorkeur krijgt en Schroder niet durft om hem te passeren dat steekt natuurlijk ook.
Ik ben voor Ajax maar vind deze transferperiode eentje met hele rare losse eindjes en ben benieuwd hoe dit allemaal afloopt .......

Goed voorbeeld (antony) doet volgen

Duidelijk dat voetballers teveel macht hebben, ze weten toch dat ze er mee wegkomen. De normale man of vrouw kan ook niet even zeggen ja ik wil weg, laat me gaan of ik kom niet meer opdagen.

Mensen mina, wat een onzin. Natuurlijk moet Mo uiteindelijk wat meer kansen krijgen dan nu gebeurt, maar de beste kerel heeft nog geen moment laten zien daadwerkelijk van waarde te zijn geweest voor Ajax. Is meer geblesseerd geweest dan fit, al kun je daar weinig aan doen. Maar hij komt er vaak in tegen al vermoeide tegenstanders, dan is het makkelijker spelen.

Ik vind dit muiterij gedrag onacceptabel. Stel je professioneel op zeg, vecht voor je plek en dan komen die kansen vanzelf. Nu het een paar weken even niet naar z'n zin gaat, gaat meneer muiten. Erg jammer

Ik snap wel dat hij weg wilt. vind dit een goede voetballer. zie hem wel slagen bij everton!

Kudus Berghuis. Vanaf nu, Kudus erin. Berghuis was wel goed vorige wedstrijd. Allebei 45 min wellicht.

Wat heeft Everton geboden? Weet iemand dat?

Iedereen kan zien dat Kudus in potentie de beste middenvelder is die er bij Ajax rondloopt. Waarom ziet Schreuder dat dan niet? Ajax heeft nog tot morgenavond 12 uur de tijd om Kudus naar Everton te laten gaan. Daar worden zijn kwaliteiten waarschijnlijk wel gewaardeerd. Als Ajax hem in Amsterdam houdt zal hij waarschijnlijk voor meer onrust in de selectie zorgen. Voor alle partijen is een vertrek al dan niet tijdelijk de beste oplossing

Dit is toch gewoon werkweigering? Hoe zou dat gaan in de "normale" wereld? Gewoon houden en elke maand een boete ter hoogte van het maandsalaris totdat die weer gewoon zijn werk gaat doen, nl trainen en inzet tonen. Of hij wel of niet speelt is niet relevant, wellicht is hij later erg nodig, dan moet hij er staan. Alle ander empathische reacties t.a.v. Kudus slaan dan mi ook nergens op.

Hoe kan het toch steeds, dat spelers al persoonlijk rond zijn met clubs, terwijl in dit geval Ajax Kudus helemaal niet kwijt wil en dus ook geen toestemming heeft gegeven hiervoor. Hierdoor worden spelers toch ook helemaal gek gemaakt. Het moet toch zeker zo zijn, dat Everton eerst bij Ajax aan moet kloppen.

Ajax moet uitkijken dat ze niet bekend komen te staan als een club dat talentvolle spelers op de bank laat zitten en ook niet een stap verder wil gunnen. Voor je het weet denken spelers 2 keer na voor ze naar ajax gaan.

Vanuit Kudus gezien begrijp ik wel dat hok weg wilt. Deze jongen heeft echt de pech gehad dat hij in het champions leage wedstrijd tegen Liverpool geblesseerd raakte terwijl hij heel erg goed begon bij Ajax. Hij is een heel seizoen geblesseerd geweest. Daarna kon hij maar moeilijk aanhaken. Ook zijn gebrek aan tactisch inzicht brak hem op. Hij heeft potentie maar met zo,n druk bezet middenveld kan hij beter vertrekken.

Vanuit Kudus gezien heel begrijpelijk. Speeltijd is bij Ajax helaas veel te weinig.
Ik wil hem wel eens 5 wedstrijden op rij in de basis zien starten.

Maar er is natuurlijk ook al een nieuwe middenvelder aangetrokken (wel met het oog op Berghuis naar rechtsbuiten). Ik weet niet hoeveel Everton kan uitgeven aan een transfer? Maar die Engelse clubs bieden wel vaak echt absurd veel. Dus wellicht kan het voor Ajax nog een heel lucratief verhaal worden. En dan een jeugdspeler doorschuiven, die kan ook wel 10/ 15 minuten invallen bij een 2-0 voorstand.

Kudus wil gewoon spelen. Voor de toekomst heb je meer aan Kudus dan aan Tadic. Ajax begaat een fout als ze hem laten gaan, hij was echt veelbelovend voordat hij geblesseerd raakte.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren