Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De onderhandelingen tussen Ajax, Ziyech en Chelsea zitten ‘muurvast’

Laatste update:

De onderhandelingen tussen Ajax en Chelsea over Hakim Ziyech zitten vast. Dat schrijven Voetbal International en De Telegraaf. Zij weten dat Ziyech en Chelsea niets voelen voor een verhuur van één seizoen. Dat is de constructie waar Ajax momenteel op inzet. De zware onderhandelingen zijn ook slecht nieuws voor Antony, die daardoor waarschijnlijk niet naar Manchester United zal mogen verkassen.

Ajax is bereid ver te gaan voor Ziyech en had goede hoop na de gesprekken die de Marokkaanse stilist voerde met Klaas-Jan Huntelaar. Hij gaf daarin te kennen dat een terugkeer naar Ajax voor hem zeker tot de mogelijkheden behoorde en dus poogden de Amsterdammers een huurdeal te realiseren. Daarin zouden zij de helft van het salaris van Ziyech voor hun rekening nemen en zou er ook nog een huursom betaald worden. Chelsea en de spelmaker zelf zien een dergelijke constructie echter niet zitten.

The Blues willen Ziyech alleen verkopen en hopen een transfersom op te strijken die in de buurt komt van de 44 miljoen euro die in de zomer van 2020 nog aan Ajax werd overgemaakt. Ziyech is daarnaast bang voor het scenario dat hij na één seizoen bij Ajax weer terug moet naar Stamford Bridge en daar wederom op een zijspoor belandt. De Marokkaans international gaat liever voor zekerheid en heeft Ajax dus gevraagd om hem definitief over te nemen.

De beleidsbepalers in de Johan Cruijff ArenA doen dat liever niet. Zij vinden een transfersom van rond de veertig miljoen euro veel te veel en vrezen ook dat, gezien het huidige salaris van Ziyech bij Chelsea, er nooit een persoonlijk akkoord met de spelmaker kan worden bereikt. Er wordt nu overlegd of er gezocht gaat worden naar een goedkoper alternatief, of er toch moet worden nagedacht over het halen van Ziyech of dat Antony in Amsterdam gehouden moet worden.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"de zware onderhandelingen zijn ook slecht nieuws voor Antony, die daardoor waarschijnlijk niet naar Manchester United zal mogen verkassen."

Ik kan dat maar moeilijk geloven. Er ligt nu een bod tussen de 90 en 100 miljoen en ik kan me echt niet voorstellen dat Ajax dat weigert. Die gaat weg.

25 augustus 2022 om 13:22

Lijkt me ook niet dat Ajax dat weigert en verder logisch dat Chelsea Ziyech niet verhuurd. Het is geen liefdadigheidsinstelling. Die willen logischerwijs gewoon geld zien want ze hebben volgens mij 35 miljoen voor hem betaald

25 augustus 2022 om 13:38

40 tot 44 miljoen (als de bonussen gehaald zijn), staat in de tekst (40 miljoen) vermeld Japie..😉

25 augustus 2022 om 13:38

Eens. Alleen vragen ze nu 44 miljoen, dat is een slordige 9 miljoen meer voor een speler die ouder is geworden en waar dus minder restwaarde op zit en anders dan toen Ajax hem verkocht is Ziyech voor Chelsea vervangbaar. Sterker nog, ze vinden zelf dat ze betere basisspelers hebben. Dat is niet een ultieme onderhandelingspositie. Ik vind wel dat Ajax minstens 30 miljoen moet kunnen aftikken voor hem.

25 augustus 2022 om 13:40

Ze hebben inderdaad 40 miljoen voor hem betaald. Maar wat dan wel weer apart is, is dat Chelsea 53 miljoen betaalde voor Werner, en die is nu voor 20 miljoen terug verkocht aan Leipzig. Zijn eigenlijk beide identieke gevallen. Beide niet geslaagd, en club waar ze vandaan komen wil de speler weer terughalen. Opvallend als Chelsea dan nu vast zou willen houden aan 40 miljoen.

25 augustus 2022 om 13:42

Ok, dat bedrag miste ik even. Ik vind 30 miljoen een goede transfersom voor Ziyech maar wie ben ik

25 augustus 2022 om 13:44

Komt nog bij dat wanneer Chelsea nu lastig gaat doen, ze zichzelf in de vingers snijden voor eventuele toekomstige talenten van Ajax die de omgekeerde weg bewandelen. Spurs zit ook altijd voor het dubbeltje op de eerste rang, nu ze best lastig deden bij Bergwijn zou het me niet verbazen dat ook zo hoofdprijzen moeten gaan betalen in de toekomst.

25 augustus 2022 om 13:46

@japie_krekel: Jij bent iemand waarmee ik het op dit punt helemaal eens ben haha! 30 miljoen in transferwaarde is prima voor een speler die van onbetaalbare waarde is op het veld bij Ajax.

25 augustus 2022 om 13:49

Volgens mij heb je een vertekend beeld hoe belangrijk Spurs en Chelsea ajax vinden myvision... Alsof toekomstige talenten hier over na gaan denken, kom op.

25 augustus 2022 om 13:51

Chelsea wil Zyech kwijt. Werder kostte hen 50M ging weg voor 20M. Zyech kostte 49M en mocht naar Milan voor 10M. Nu komt Ajax met de Antony miljoenen en nu moet hij plots 30M kosten. Een kind ziet dat dit niet klopt.
Ajax gaat echt geen 30M neer leggen voor een speler zonder restwaarde en een hoog salaris. Antony verkopen en verder kijken.

Overigens is exWillem2 Isaac op weg van Sociedad naar Newcastle voor 71M. Dat zet de 80M van Antony weer wat meer in perspectief.

25 augustus 2022 om 13:54

Ik denk dat wel Japie, Ajax heeft een ander belang en zit v.w.b. Antony in the driver seat.

25 augustus 2022 om 13:56

@ikweetalles11: Spurs speelde met vier oud-Ajacieden tegen ons in die halve finale CL en koopt vrijwel ieder seizoen wel wat uit de Eredivisie. Chelsea iets minder inderdaad, maar ik denk dat de hele Europese top Ajax vrij serieus neemt als kweekvijver voor hun clubs. Bij Bayern, Chelsea, Barcelona en Juventus hebben vrij recent nog grote transfers van de onze naar hun club plaatsgevonden. Dan moet je bij een omgekeerde transfer ook slim zijn.

25 augustus 2022 om 13:59

Myvision eens, wat mij betreft betaalt Tottenham voor de rest van hun bestaan. Voor iedere speler de hoofdprijs. 😏

25 augustus 2022 om 14:01

@jaakke Normaal zou ik je gelijk geven hoor maar 94 miljoen is echt een onverantwoord bedrag om te weigeren imo. Ook ik vind Antony een geweldige speler maar hoe vaak krijg je dat voor een Eredivisiespeler? Frenkie kwam het dichtst in de buurt maar dat kwam ook deels door die halve finale CL

25 augustus 2022 om 14:03

Denk dat ze in elk geval open kaart moeten spelen met Ziyech, weet niet in hoeverre ze dat wel of niet doen natuurlijk. Maar hem moet duidelijk worden dat bij koop zijn salaris door de helft gaat, als hij er dan nog oren naar heeft moet Ajax wel ver voor hem gaan cq 35 miljoen moet kunnen als je Antony goed verkoopt.

25 augustus 2022 om 14:04

@myvision Ziyech is een geweldige speler inderdaad. Ook in de CL vaak belangrijk geweest voor Ajax dus die 30 miljoen verdien je wel terug

25 augustus 2022 om 14:05

Niet Antony verkopen en verder kijken. Eerst verder kijken, bij een waardige vervanger te hebben gestrikt, dan pas wegdoen.
Kwaliteit op het veld is zo van belang.

25 augustus 2022 om 14:27

Als je 30-35 biedt dan krijg je Ziyech echt wel denk ik.

25 augustus 2022 om 14:54

Snap het even niet ,als Ajax moet kopen dan mogen zo voor 30 miljoen en als een andere club bij Ajax wil shoppen dan verwachten de neppe supporters meer .ik vind het maar triest

25 augustus 2022 om 14:57

Volgens Sky is Werner verkocht voor 30M + bonussen maar dat was al aan het begin vd transferperiode. Als Chelsea nu een vervanger moet halen voor Ziyech dan zal dat ook extra kosten zo kort voor het sluiten vd transfermarkt.

25 augustus 2022 om 14:59

Maar is een bijna 30-jarige Ziyech die niet speelt meer dan 30m waard dan volgens jou @Hossaini? Hij ging voor 40 naar Chelsea toen hij op z’n hoogst zat in z’n carrière. 30 is gewoon meer dan marktconform zeker gezien Werner voor 20 weg mocht terwijl die meer heeft gespeeld bij Chelsea en stuk jonger is..

25 augustus 2022 om 14:59

Volgens mij zit Tottenham op het vinkentouw om Zyech binnen te hengelen. Dat zou toch een no-brainer zijn om in zo'n mooi stadion te spelen. Beter dan excelsior of go-ahead uit.. Zou ook voor Zyech gezichtverlies betekenen om nu al uit engeland te vertrekken.

25 augustus 2022 om 15:21

Want Ziyech gaat spelen bij Spurs? Het spel van Conte past hem totaal niet, en daarnaast staat een opgeleefde en 8 jaar jongere Kulusevski op zijn positie. Die heeft het daar helemaal te pakken. Richarlison moet het ook voorlopig doen met een plek op de bank…

25 augustus 2022 om 15:39

Tilburg , als je 95 miljoen voor Antony verwacht dan vind ik dat Ziyech ook wat meer waard is dan 30 miljoen.

25 augustus 2022 om 15:50

Frenky ze deal was in de winter al rond. Paar maanden voor het überhaupt bereiken van de de halve finale...

25 augustus 2022 om 16:13

Ja maar zo werkt het natuurlijk niet. Ajax wil Antony houden en Chelsea wil van Ziyech af.. zo kunnen we elke transfer wel tegen elkaar afleggen maar dat slaat nergens op. United betaalde 90 voor Maguire dan zou van Dijk 500 waard zijn maar die ging voor minder etc etc..

25 augustus 2022 om 16:40

Frenkie werd al in de winter verkocht. Ver voor de achtste finale. Dus dat is onzin Japie

25 augustus 2022 om 16:53

Anthony niet verkopen, dan krijg je echt narigheid, hij wil weg omdat hij bij Man. U heel veel
meer kan verdienen dan bij Ajax en als dat niet doorgaat hij dwars gaat liggen.

25 augustus 2022 om 13:23



Stel Ajax kan geen vervanger halen, en ze worden geen kampioen dan verliest Ajax volgend jaar wellicht 50 miljoen aan champions league inkomsten. 60 miljoen vang je ook nog wel voor Antony en als hij een goed WK speelt wellicht ook 90. Daarbij komt dat ajax het geld niet nodig heeft, maar kampioen worden wel.

25 augustus 2022 om 13:36

Enkel als Ten Hag nog bij United zit, komt er weer een bod van rond de 90. Tenzij ook daar het licht is gaan branden. Verder zal een bedrag van 50-60 realistischer zijn, of hij moet daadwerkelijk topscorer WK worden van de kampioen.

25 augustus 2022 om 13:39

Je snapt toch wel dat Ajax hem dan gewoon aan het contract houdt? De veranderde positie van Ajax in Europa en op de transfermarkt zorgen ervoor dat ze sterspelers van onder de 25 gewoon voor de hoofdprijs alleen kunnen ophalen. En dat is 50-60 miljoen voor een aanvaller dus niet meer.

25 augustus 2022 om 14:08

Niet alleen de CL inkomsten die je misloopt als je geen CL haalt, maar als je ver komt in de CL, wordt iedere speler het dubbele waard, plus je naam wordt sterker en je trekt meer kijkers. Dus in ieder opzicht is het beter voor Ajax als kwaliteit op het veld loopt. Zeker als ze nu niet hoeven.

25 augustus 2022 om 14:14

Als je gisteren PSV hebt zien spelen is je stelling dat ajax geen CL haalt wel heel onwaarschijnlijk. Die verliezen Gakpo ook nog nu ze geen CL spelen. Met of zonder Antony, ajax wordt gewoon met 2 vingers in de neus kampioen dit seizoen. En zelfs als 2e heeft ajax een hele goede kans de voorronde te overleven.

Daarnaast als je met stelling toch al van een extreem negatief geval uit gaat, stel Antony wordt er op het WK of na het wk uitgeschopt en moet 9 maanden revalideren, geen idee of hij daarna nog 90 miljoen waard is, misschien dan niet eens meer 50 miljoen.

25 augustus 2022 om 14:14

Die Anthony maakt echt het verschil niet tussen wel of geen kampioen. Die paar doelpunten en assists kan je prima missen

25 augustus 2022 om 14:34

"als je gisteren PSV hebt zien spelen is je stelling dat ajax geen CL haalt wel heel onwaarschijnlijk. Die verliezen Gakpo ook nog nu ze geen CL spelen. Met of zonder Antony, ajax wordt gewoon met 2 vingers in de neus kampioen dit seizoen."

Hoe PSV gisteren speelde?
Nou, dan boft PSV toch maar dat Rangers niet en Ajax wél in de competitie spelen he? Van Ajax wint PSV wél, zoals jij ook wel weet. Dus waar jou stelling van die '2 vingers in de neus' dan op gebaseerd is behalve op lucht, dat wordt nergens duidelijk.

25 augustus 2022 om 14:44

Wie gaat Gakpo kopen dan na gisteren?

25 augustus 2022 om 17:54

Als je denkt dat Antony alleen aantal assists of goals is, dan begrijp je het echt niet hoor!
Hij houdt bij iedere wedstrijd 2-3 verdedigers bezig. En dat is vaak nog zachtjes uitgedrukt.
Dankzij hem creëer je een vrije man voorin. Dat is gewoon goud waard.
Waarom denk je dat Manchester 94 Miljoen heeft aangeboden? Door zijn eredivisie statistieken?

25 augustus 2022 om 18:05

"waarom denk je dat Manchester 94 Miljoen heeft aangeboden? Door zijn eredivisie statistieken?"

Ik denk omdat ene Erik ten Hag daar nu zit. Geen enkele andere trainer van die club zou ooit een dergelijk bedrag voor deze speler laten betalen.

25 augustus 2022 om 13:23

Deze arrogantie dat Ajax verplicht is om het bod te accepteren moet afgestraft worden. Ajax heeft geen enkele noodzaak om Antony te verkopen. Wie weet wordt hij wel 150 miljoen waard na het WK. En als Ajax geen Ziyech kan halen dan hebben ze er geen belang bij om hem te verkopen.

25 augustus 2022 om 13:25

Welke straf stel je voor?

25 augustus 2022 om 13:25

De verkoop van Antony speelde al lang voordat Ziyech weer in beeld was, dus dat argument kan in de prullenbak. Dat Ajax het geld niet nodig heeft en niet hoeft te verkopen is waar, maar het is ook niet zo dat deze transfer ieder jaar gebeurt. Dit is een buitenkans en dat weet het bestuur ook wel.

25 augustus 2022 om 13:28

Antony is alleen 90 miljoen waard voor Ten Hag. Geen enkele andere club gaat dat neer leggen hoor. Gewoon verkopen en Ziyech terughalen voor 35 miljoen. Waarom wel voor Bergwijn en niet voor Ziyech? Restwaarde? Ziyech bewijst 100% zijn waarde op het veld. Ik verwacht/hoop dat Ajax gewoon 35 miljoen aftikt als ze 95 voor Antony vangen.

25 augustus 2022 om 13:29

2 minuten op de gang. Ff serieus. 30 miljoen is teveel, zeker als je salaris erbij optelt. Werner werd voor 53m gehaald en voor 20 verkocht door Chelsea. Ziyech werd voor 40 gehaald en is bijna 30 jaar.

25 augustus 2022 om 13:30

Antony niet verkopen, dankzij hem Ajax in de CL laten overwinteren en hem zien schitteren in Qatar. Daarna verkopen voor minstens 120 miljoen. Dat zou een mooie straf zijn voor de houding van Manchester United. Supporters zaten ook al Timber op Twitter lastig te vallen omdat hij niet naar die doffe ellende in Manchester wilde verhuizen.

25 augustus 2022 om 13:34

Wat snuif jij? Antony 120 miljoen? Voor realistische clubs is hij hooguit 50 waard, alleen Ten Hag bij United ziet in hem 90+ miljoen.

25 augustus 2022 om 13:34

Geen enkele andere trainer gaat iemand op basis van Eredivisie ervaring voor deze prijs halen, dus tenzij Ajax dit jaar de CL wint en Antony een hattrick maakt in de finale (of met Brazilie op het WK) wordt ie nooit 150 miljoen waard. Antony niet verkopen voor 100 miljoen is echt gekkenwerk. Zonder hem is Ajax ook de gedoodverfde favoriet voor de titel en de CL winnen ze met hem ook heus niet.

25 augustus 2022 om 13:41

Gedoodverfde favoriet, wat een lulkoek. Ajax heeft een hoop ingeleverd en heeft absoluut geen brede selectie. Uiteraard doen ze mee voor de titel maar gedoodverfde favoriet is sterk overdreven.

Betreft Antony, dit is denk ik een once in à lifetime kans.. zoveel neerleggen is puur vanwege ten hag. En wie weet krijgt hij het wel op de rit bij utd dat Antony helemaal niet meer nodig is (wellicht voor de breedte). Dan gaan ze echt niet meer zoveel neertellen.

25 augustus 2022 om 13:41



Net zoals jullie Dolberg niet hoefden te verkopen voor 50 mil en Nerez hoefden jullie ook niet te verkopen voor 50. Die zouden daarna ook nog wel meer of net zoveel waard zijn.
Hoe is dat afgelopen? @a123

Bovendien leeft ajax van zulke transfers. Daar zijn ze groot mee geworden. Verkopen voor een mega bedrag en een nieuw talent door laten stromen. Wat is er mis met Berghuis en Sontje hansen op rechts?
Met die spelers moet ajax ook gewoon kampioen kunnen worden.

25 augustus 2022 om 13:41

Ik heb een zak geld nog nooit een doelpunt zien maken, zei een wijs man ooit...

25 augustus 2022 om 13:42

@migi: Portugese club die niets beter presteren in Europa kunnen toch ook 100+ miljoen vangen voor hun spelers. Ik denk dat Ajax spelers gewoon aan het contract gaat houden als er een te laag bod komt van topclubs.

25 augustus 2022 om 13:43

Minstens 120 miljien voor Anthony hahahahaha. Wat hoop ik dat die faalt en max 20 a 30 mil nog waard is. Geen enkele speler in de eredivisie is 120miljoen waard en al helemaal geen Anthony. Dat ManU nu rond de 90 miljoen bied is al veel en veel te veel.

25 augustus 2022 om 13:47

A123
Die wijze man zei nog veel meer dingen. Allemaal dingen die nu in Amsterdam als 'lulkoek' worden weggezet. Zoals dat de jeugd altijd centraal moet staan. Dat je altijd jeugd de voorkeur geeft, tenzij die positie niet voor handen is in de jeugd. En dan koop je een speler die er direct staat. En deze wijze raad van diezelfde wijze man wordt tegenwoordig volledig in de wind geslagen.

Laat staan dat die wijze man ooit doceerde dat je altijd 4-3-3 moet spelen, met de punt naar achteren. Zodat je veldbezetting altijd klopt. OOk die wijsheid is al best lang dood en begraven in Amsterdam. Maar goed, je gaat dit soort dingen ook pas zien als je het door hebt he.

25 augustus 2022 om 13:52

Je hebt geen drol aan het geld als je door het gebrak aan vervanging geen CL speelt en dus niet door kunt bouwen met goede aankopen. Ga dan op z'n minst ook in op de rest van de dingen die hij zegt.

25 augustus 2022 om 13:53

@Kappie93 Ajax is gewoon favoriet voor de titel dit jaar. Ik weet niet in welke wereld jij leeft. PSV komt er niet heel ver achter maar als ik ze gisteren heb zien voetballen (en overigens alle wedstrijden dit seizoen, inclusief JC schaal) dan zie ik hen al helemaal niet als de favoriet.

25 augustus 2022 om 13:57

@reddevilgaz, jij bent erbij gewweest? Ik snap Ajax volkomen.
Geen goede vervanger in de persoon van Ziyech, geen transfer Antoni.

25 augustus 2022 om 13:57

"psv komt er niet heel ver achter maar als ik ze gisteren heb zien voetballen dan zie ik hen al helemaal niet als de favoriet."

Dat is dan boffen voor PSV, dat Rangers niet in de eredivisie speelt toch?
En Ajax wél. Daar wint PSV namelijk wél van.

25 augustus 2022 om 13:58

Helaas voor psv alleen de kleine prijsjes. De hoofdprijs niet. Succes dit seizoen.

25 augustus 2022 om 13:58

Chelsea beslist, Ajax kan hoog of laag springen . Die laten zich echt niet intimideren door Ajax.

25 augustus 2022 om 13:59

@constant kante Lekker teren op de winst in de JC schaal. Die hoor ik al een paar jaar nu haha. Feit blijft dat ook in de JC schaal PSV voetballend niet de betere ploeg was. We spreken elkaar aan het eind van het seizoen weer 😉

25 augustus 2022 om 14:01

Dat is makkelijk Bergwijn is relatief jong en heeft restwaarde die kan meer waard worden ziyech is 29 en zal alleen nog maar minder waard worden. Daardoor is het meer verantwoord om een relatief hoog bedrag te investeren in Bergwijn dan Ziyech, omdat je dit bedrag voor Bergwijn terug kan krijgen.

25 augustus 2022 om 14:02

'voetballend de betere ploeg'?? Welke jury bepaalt dat eigenlijk? En welke prijs wordt elk seizoen uitgeloofd voor 'de voetballend betere/beste ploeg'?
Weet niet waar dat 'teren op JC schaal' op slaat en waar dat over gaat, maar dat het om de punten gaat en niet zozeer het voetbal, dat weet je zelf ook wel neem ik aan. En dat PSV dit seizoen gewoon kampioen kan worden, dat weet jij ook wel.
En als dat met voetbal gebeurd dat jij 'voetballend minder' vind, dan vind ik dat hele dikke prima.

25 augustus 2022 om 14:05

Keepertoob ongelooflijk gisteren nog eentje, het zogenaamde wereldbod op Neres was 40 miljoen. Ten eerste wilde Neres niet naar China ieder speler heeft de eind stem, ten tweede was diezelfde Neres mede verantwoordelijk dat we tot de halve finale waren gekomen! Wat ons meer dan het dubbele heeft opgeleverd, ken je feiten grote maat. 😜

25 augustus 2022 om 14:08

@kante; Ook Plato heeft uitspraken gedaan die, met de wijsheid van nu, minder van toepassing zijn.

25 augustus 2022 om 14:11

Dat komt omdat Tan Hag hem veel beter kent als ieder andere trainer.
Je hebt het hier over de aanstormende nieuwe Neymar he

25 augustus 2022 om 14:14

Maar Plato is dan ook geen oud speler van Panathinaikos, is daar niet aangesteld als adviseur en commissaris en Plato leidde ook geen fluwelen revolutie, ondersteund door het volk, waarmee hij afdwong dat zijn filosofie weer in ere werd hersteld, tot groot genoegen van dat volk. (terwijl dat volk dus nu, getuige A123, de wijsheden weer het raam uit gooit). En de wijze man waar A123 op doelde, die was dat allemaal wel.
Plato was sowieso veel te druk met het opschrijven van datgene wat Socrates allemaal doceerde. En oh ja, wijsheden uit de 4e eeuw voor Christus zijn doorgaans sneller minder van toepassing dan de wijsheden van de grootste voetballer ooit die pas zes jaar geleden is overleden.

25 augustus 2022 om 14:16

Haha wat een frustratie zeg in deze reactie. Noem 1 plek waar een aankoop staat, waar een basis waardige jeugdspeler zou kunnen staan dan? O wacht die ziin er niet. Als je goed genoeg bent vanuit de jeugd speel je gewoon hoor. Zie timber,taylor en rensch.

En ajax speelt trouwens met de punt naar achteren dit jaar 😂. Of vindt jij dat edson rechtshalf staat.

25 augustus 2022 om 14:17

Antony zelf lijkt daar nu toch wel anders over te denken. 90 miljoen is toch een heel net bod, ik ben benieuwd of Antony zich nog kan opladen voor wedstrijdjes ED mocht deze transfer niet doorgaan. Of dat hij gefrustreerd rond loopt en aantal rode kaarten binnen haalt.

25 augustus 2022 om 14:29

Maar als het echt moet choken ze weer. Ze hebben in de arena wel gewonnen maar met het nodige geluk.

25 augustus 2022 om 14:32

"haha wat een frustratie zeg in deze reactie."

Je gaat nu echt iets teveel van je eigen karakter uit. En ook voor jou, kritiek op Ajax mag gewoon en Ajax staat niet boven de kritiek.

"noem 1 plek waar een aankoop staat, waar een basis waardige jeugdspeler zou kunnen staan dan? "

CV, LB, Spits, Doelman, RH, om maar wat te noemen.

"o wacht die ziin er niet."
O wacht, bleken er toch te zijn...

"en ajax speelt trouwens met de punt naar achteren dit jaar 😂. Of vindt jij dat edson rechtshalf staat."

Ajax speelt 4-3-3 met punt naar voren. Tadic staat daar. Of staat die dan linkshalf volgens jou?? Maar als jij al niet weet hoe Ajax eigenlijk speelt, hoezo ga jij mij dan hier afkatten eigenlijk? Alleen maar omdat je geen kritiek op Ajax kunt accepteren? Kom joh, ...

25 augustus 2022 om 14:38

Haha PSV heeft al 4 jaar geen Eredivisie wedstrijd gewonnen van Ajax, wel even bij je feiten blijven Constant kante.

25 augustus 2022 om 15:24

Welnee joh ,daar krijgt psv veel te veel doelpunten voor tegen om kampioen te worden . Iedere wedstrijd is het wel raak . Als je dan ziet dat de kampioen ook gewoon altijd de minste tegen doelpunten heeft .

25 augustus 2022 om 15:34

PSV zonder luuk is als een kip zonder kop.. De man hoeft maar geblesseerd te zijn tegen Excelsior weekend en PSV zal punten verspelen. Daarnaast kan PSV het spel niet maken dus wanneer ze weer tegen teams komen die de kont in de 16 parkeren zullen ze het ontzettend lastig krijgen. Nee, geen enkele twijfel over het kampioenschap van Ajax dit seizoen, met of zonder Antony.

25 augustus 2022 om 16:27

Noem 1 basis waardige cv uit de jeugd dan? Er loopt op dit moment niemand. Of wou jij kik pierie pierie de kans geven boven een beest als bassey. En aertsen is gewoon te jong nog. Baas als linksback is ook nog lang niet goed genoeg. Ajax js een ploeg die minimaal 8e finale cl halen. Dan kan je niet zomaar een random jeugdspeler erin zetten.

En tsja, wat boeit een opstelling eigenlijk. Gaat om veldbezetting. Ajax speelt met een enkele 6, dan taylor iets daarvoor op 8 en tadic wat vrijer als 10. Maar er loopt echt wel een 6 die met de punt naar achter speelt hoor.

Als we op de plekken die jij oppert jeugdspelers gaan zetten, wordt je derde in de eredivisie en kansloos laatste in de cl.

Jou afkatten is overigens niet het doel van mijn reactie hoor. Je mag best kritiiek hebben, maar vind het gek dat er zo raar wordt opgekeken van het feit dat ajax nu ff zoveel spelers haalt. De nieuwe de ligt loopt helaas niet jaarlijks in de jeugd rond.

25 augustus 2022 om 16:28

Wie komt er qua selectie in de buurt van Ajax dan? PSV? Denk dat gisteren pijnlijk duidelijk is geworden dat dat wel meevalt. Ook Feyenoord kan met een vrijwel totaal nieuw elftal niet op tegen het geweld van Ajax voorin (en op het middenveld). Iedere plek behalve de bovenste is voor Ajax gewoon een mislukt seizoen.

25 augustus 2022 om 16:47

@Migi Waarom niet? Ze hebben in de laatste 10/11 eredivisie wedstrijden hooguit 1 of max 2 overtuigend gewonnen. Laatste 2 jaar op het nippertje kampioen geworden. Je zou denken dat op basis van transfer bedragen dat ze het Bayern van Nederland zijn, maar ik zie het zelden terug behalve dan in de CL waar ze boven zichzelf uitstijgen. Moet het nog maar zien dat ze de titel pakken en al helemaal als ze Antony ook nog verliezen.

25 augustus 2022 om 16:52

Het probleem is dat Feyenoord en PSV ook wel van de meeste clubs winnen in de eredivisie. Dus met een beetje pech kunnen zij ook kampioen worden.

25 augustus 2022 om 17:13

Waarom Ziyech terug halen voor 35 miljoen terwijl je Berghuis al hebt voor die positie, En wat denk je wat je kwijt bent aan salaris voor Ziyech ? Past dat wel in het salarishuishouding van Ajax, we hebben het notabene over een mislukte Chelsea speler, die ook nog eens vaak geblesseerd was.
Of speelt hij gewoon een spelletje, door clubs tegen elkaar uit te spelen?

25 augustus 2022 om 17:28

@ Red

Dat argument gaat helemaal niet de prullenbak in, aangezien Ajax in eerste instantie al niet wilde verkopen omdat er al zoveel basiswaardiger spelers vertrokken zijn. En aangezien wij geen back-up for Antony hebben die er direct staat is het volstrekt logisch dat Ajax een eventuele verkoop van Antony laat afhangen of zij in staat zijn om een fatsoenlijke vervanger binnen te halen. Waarvan jij ook wel weet dat het voor de Nederlandse topclubs in deze fase van de transfer window het verdomd moeilijk (zo niet onmogelijk) is het om het vertrek van sterktehouders op te vangen.

25 augustus 2022 om 18:06

Erbij geweest? De transfer van Antony speelt al 1,5 maand. Ziyech is pas 2-3 weken in beeld.

25 augustus 2022 om 18:10

"haha PSV heeft al 4 jaar geen Eredivisie wedstrijd gewonnen van Ajax, wel even bij je feiten blijven Constant kante."

Silver, oh Silver, okay, heel flauw van mij om dan die 'feiten' maar even boven tafel te halen, maar 23 september 2018 is minder dan vier jaar geleden. PSV - AJax 3-0. Je weet wel dat was die pot dat Frenkie de Jong CV stond tegen Luuk de Jong.

Dus het beste lijkt me als jij vooral zelf bij de 'feiten' blijft.
Anyway, Bekerfinales en wedstrijden in de JC Schaal zijn dus geen officiele wedstrijden, of wat is exact jouw stelling?? Ook vorig seizoen won PSV in Amsterdam van Ajax namelijk. Met 0-4. Detail.

25 augustus 2022 om 18:19

"als we op de plekken die jij oppert jeugdspelers gaan zetten, wordt je derde in de eredivisie en kansloos laatste in de cl.

Jou afkatten is overigens niet het doel van mijn reactie hoor. Je mag best kritiiek hebben, maar vind het gek dat er zo raar wordt opgekeken van het feit dat ajax nu ff zoveel spelers haalt. De nieuwe de ligt loopt helaas niet jaarlijks in de jeugd rond."

In je eerste deel bevestig je in feite exact de stelling die je zegt aan te vallen. Namelijk dat Ajax dus helemaal niet zoveel kansen meer biedt aan jeugdspelers dan voorheen altijd gebruikelijk was. Alleen geef je een verklaring daarvoor. En verklaring of geen verklaring, feit blijft toch dat je het dus gewoon eens bent met wat ik stel, of niet soms? Waarom dan steeds zo emotioneel en heftig doen, je bent het toch eens met me?

En wat je zegt over De Ligt dat snijdt enerzijds echt wel hout. Als die speler uit de jeugd niet voldoet, en je op die plek geen jeugd hebt, dan pas koop je iemand. Dat is hoe Cruijff Ajax groot gemaakt heeft. En dus koop je dan een CV.
Daarnaast ben ik het ook oneens met je dat dit 'nu ff' zo zou zijn. Dit is eigenlijk al ingezet in 2019. Er is toen gegokt op bereiken groepsfase CL. Salarissen gingen drastisch omhoog van max 1,5 miljoen naar 4 miljoen (anders wilde Tadic niet komen) en er werden forse transfersommen neergelegd. Dat is inmiddels niet meer ff omdat het niveau van de jeugd onvoldoende was, het is gewoon beleid geworden. Je ziet het zelfs bij de supporters. Gaat er eentje weg, dan moet daar een nieuwe gehaald worden. NIet of nauweijks nog van: geef die Taylor, Unuvar en Fitz - Jim eens een kans. Nope, het is we moeten presteren en de CL groep overleven en dat doen we niet met jonkies. Okay, is een visie. Maar wanneer gaan die jeugdspelers dan wel (weer) kansen krijgen om naar een hoger niveau toe te groeien? Met zoveel geld in kas zal er toch gewoon gekocht en gekocht worden?

Of moeten ze dan echt de Brobbey route gaan volgen? Of de Bergwijn route? Vertrekken, elders dan mislukken of via een andere topclub in Nederland furore maken en dan triomfantelkijk als aankoop terugkeren? Want dan wordt je namelijk wél opgesteld ineens! Ik had ook al voorgesteld trouwens dat Ajax Destterugkoopt voor 20 miljoen. Rensch is het niet, dus dan is Dest een logische opvolger toch? Ik bedoel, als je nu al Ziyech en dadelijk in de winter Donny terug gaat kopen, mijn hemel, .....???

25 augustus 2022 om 21:12

@constante kante
Waarom wil jij in elk Ajax topic zo graag aangeven dat Ajax de jeugd minder kansen geeft dan voorheen? Ik heb al zo bizar vaak bij je voorbij zien komen? Wat is je doel om dat elke x weer te verkondigen? Oh en nog even wat anders. Een tijdje geleden was er een discussie dat met de verkoop van Haller veel doelpunten wegvallen. Iemand zei toen dat bergwijn er vast ook wel een hoop zou scoren. En hierbij quote ik je even over Bergwijn. Jij zei als je verwacht dat Bergwijn veel gaat scoren dan ben je debiel. Hij heeft nooit veel doelpunten gemaakt en zal dat ook nooit gaan doen. Hoe denk je daar nu over?

25 augustus 2022 om 13:56

Antony speelt geen minuut meer voor Ajax, ook al wordt ie niet verkocht, gaat ie zeker muiten. Kan ook niet geloven Ajax gaat 90-95M weggooien

25 augustus 2022 om 13:59

Ah, nog een insider...... Laat je niet alles wijs maken. Het is Telegraaf info namelijk.

25 augustus 2022 om 14:04

Denk dat hij wel naar het wk wilt.

25 augustus 2022 om 14:07

Wat een onzin. Als hij niet verkocht wordt en hij gaat muiten, is de interesse in Antony binnen no time verdwenen. Bovendien kan hij dan het WK op zijn buik schrijven en zullen er ook financiële consequenties zijn. Dat zijn drie redenen die voor Antony heel zwaar wegen en daarom zal hij gewoon met frisse tegenzin weer op het veld verschijnen.

25 augustus 2022 om 14:12

Wie zegt dat Ajax geld weggooit? En mocht hij niet verkocht worden, hoe weet jij of dat Antony geen minuut meer gaat spelen?
Wat een onzin zeg

25 augustus 2022 om 15:28

Ook prima toch ,met het oog op het WK. Als Anthony denkt daar zonder wedstrijd ritme naar toe te gaan . .

25 augustus 2022 om 17:15

ik denk ook dat Antony gaat muiten als het niet door gaat, het is voor hem een absolute positie verbetering en waarschijnlijk een verdubbeling van zijn salaris.

En ik denk dat als hij zijn zin niet krijgt het een vervelende jongen is,

25 augustus 2022 om 17:19

Hij is al aan het huIzen zoeken in Manchester, kan 4 tot 5x zoveel verdienen , weigert te trainen en dan denk jij dat als Ajax hem niet verkoopt het allemaal wel goedkomt. Ook zal elke braziliaan zich 4x bedenken om naar Ajax te komen, wnat dit soort nieuws gaat als een lopend vuurtje. Als Ajax slim is pakken ze het geld en kopen ze iemand anders.

25 augustus 2022 om 17:36



@ Man City_1970

Het is allemaal leuk en aardig dat hij alvast op huizenjacht is maar zolang zijn contract niet is afgekocht, is het zijn eigen domme schuld als hij op de muziek vooruit gaat lopen om elders rechtsverplichtingen aan te gaan. Ook dat gezwets dat dit negatief zal uitpakken voor de aantrekkings van Ajax in Zuid-Amerka is klinklare onzin, die reputatie gaat niet kapot door een transfer casus. Daarnaast zijn voetballers ook te egoistisch en niet solidair genoeg naar elkaar toe dat dit meteen schadelijk voor Ajax zal zijn.

Nu wordt Antony nog niet eens slecht behandeld, maar we hebben in het voetbal zo vaak mee gemaakt dat spelers echt "schofterig" behandeld werden, en de club gewoon vervangers aantrok. En die nieuwe spelers totaal geen boodschap hadden aan de problemen die een mede collega met de club had. Daar is Barca deze zomer het meeste recente voorbeeld van. Met het WK in aantocht geloof ik er geen moer van dat Antony de kantjes ervan af gaat lopen, en moedwilig het risico neemt om geen speelminuten te maken op het WK. Als hij deze zomer niet weg kan is het ook in zijn belang dat hij een goed seizoen draait als hij volgend jaar dan een mooie transfer wilt maken.

Daarnaast vergeet jij gemakshalve ook even dat zijn directe vervanger er nog niet klaar voor is, en Berghuis beduidend minder is. En het voor Ajax altijd in deze fase van de transferwindow het ontiegenlijk moeilijk is om het vertrekt van een sterktehouder te kunnen opvangen. Wat dit seizoen zelfs nog zwaarder weet omdat we al zoveel sterktehouders kwijt zijn geraakt. Als supporter wil ik het seizoen in gaan met een zo'n sterk mogelijke selectie, want ook volgend jaar kunnen we Antony nog met dikke winst verkopen. Dus als Ajax geen directe vervanger voor Antony kan halen, dan vind ik dat de club hem niet moet laten gaan.

25 augustus 2022 om 14:10

Als ze 90 miljoen of 100 miljoen weigeren dan zijn ze echt gek.
Voor 15 tot 30 miljoen kun je een prima vervanger halen lijkt mij.

Al zitten ze al ruim in de aanvallers, dus misschien heb je een vervanger niet eens nodig

25 augustus 2022 om 14:14

Noem eens een vervanger voor dat geld dan?

25 augustus 2022 om 16:23

Icardi?

25 augustus 2022 om 16:27

Ik ben geen scout.

Bij ajax hebben ze in elk werelddeel wel scouts actief. Dat laat ik wel aan hun over.

We moeten niet doen alsof Antony onvervangbaar is. Want als je kijkt naar het aantal doelpunten en assist Antony had, dan viel dat nog wat tegen.

25 augustus 2022 om 18:06

@ Mrblueeyes

Natuurlijk is hij niet onvervangbaar, maar zovel voor Ajax als PSV het 99% van de tijd onmogelijk om zo diep in een transferwindow een waardige vervanger te kunnen aantrekken. In een seizoen waarin je al zoveel basiswaardige spelers bent verloren brengt dat alleen nog maar meer risico's met zich mee. Wat betreft zijn velen erg kortzichtig door enkel en alleen naar dat bedrag te kijken, en doen alsof dat alles vergoed.

26 augustus 2022 om 10:45

De luxe die Ajax nu heeft is dat ze Antony niet hoeven te vervangen, aangezien Berghuis heel goed op die positie kan spelen met Conceicao als vervanger.

Dat is wel erg krap 2 spelers, dus een vervanger zou zeker wel wenselijk zijn, maar ik vind gewoon dat je een bedrag van 90 miljoen niet mag laten schieten want volgend jaar krijg je dat bedrag er niet meer voor. Net zoals bij Neres. Daar had een chinese club 50 miljoen voor geboden, uiteindelijk werd hij voor 12 miljoen slechts verkocht.

25 augustus 2022 om 14:16

Zou er geen beter alternatief voor Ziyech te vinden zijn in Brazilië.
Voor 25 mil zou ajax toch wel een nieuw type Antony kunnen halen? heb je ook nog de verkoopwaarde

25 augustus 2022 om 14:31

Denk het wel rekoebie maar is vrij gebruikelijk dat die jongens een aanpassing termijn nodig hebben. Antony stond er meteen maar dat is niet heel gebruikelijk. Als ze er een vinden zullen ze die proberen te halen met oog op de toekomst. Maar Ziyech zou wel mooi zijn toch? Wel een held voor Ajax supporters, heeft een hoog niveau gehaald in Amsterdam en is nog niet over the Hill. Ik zou het wel leuk vinden hoor als het rond komt.

25 augustus 2022 om 14:43

Denk het wel rekoebie maar is vrij gebruikelijk dat die jongens een aanpassing termijn nodig hebben. Antony stond er meteen maar dat is niet heel gebruikelijk. Als ze er een vinden zullen ze die proberen te halen met oog op de toekomst. Maar Ziyech zou wel mooi zijn toch? Wel een held voor Ajax supporters, heeft een hoog niveau gehaald in Amsterdam en is nog niet over the Hill. Ik zou het wel leuk vinden hoor als het rond komt.

25 augustus 2022 om 15:25

Dit lijkt me niet zo'n probleem, je schakelt gewoon door naar de volgende op het lijstje

25 augustus 2022 om 16:21

Ajax weet ook wel dat Antony geen 90/100 miljoen waard is. Die pakken die centen echt wel. Maar wat wel grappig is, is dat iedereen weet dat Ziyech de betere voetballer van de 2 is en dat ‘de beleidsbepalers’ dan 40 miljoen teveel vinden. Terwijl ze zelf 100 miljoen voor Antony willen vangen. Chelsea is ook niet van gisteren.

Bergwijn op rechts, tadic op links. Klaassen of Berghuis middenveld.

Klaar

25 augustus 2022 om 13:20

Kudus vind ik echt 2 klasse beter dan Berghuis en Klaassen. Als je Tadic en Bergwijn op de flanken zet hoort Kudus gewoon op 10.

25 augustus 2022 om 13:27

Zeker geen Klaassen op 10, dan liever Kudus of Berghuis. Tadic mag ook best een keer banken.

25 augustus 2022 om 13:55

Tadic is je leider in het veld, die laat je pas banken als hij echt niet meer kan lopen.

25 augustus 2022 om 13:21

Precies, er is gewoon ruimte om Antony te laten gaan. Pik van de winter 1 of 2 nieuwe talenten op in Brazilie, Colombia, Argentinie of Mexico en let's go voor dit seizoen!

25 augustus 2022 om 13:42

En die Braziliaanse talenten zien ook dat Antony dus geen stap mag maken voor een monster bedrag. Ze zien Ajax gewoon als tussenstap he. Door zulke praktijken kunnen ze ook denken, we gaan naar een andere club dan Ajax. 94 miljoen gewoon accepteren, is een super mooi bedrag!!!!

25 augustus 2022 om 14:04

Dat is toch letterlijk wat magikhetwete zegt? Lekker laten gaan, dan zien ze toch ook dat ze gewoon verkocht worden??

25 augustus 2022 om 14:19

Benfica wijst dit soort bedragen ook af, en daar gaan ook nog altijd toptalenten heen.

25 augustus 2022 om 15:57

Dank voor het goede lezen Mesnaldinho

25 augustus 2022 om 13:22

Waarom Bergwijn naar rechts...geen Ziyech betekend dat Anthony niet mag vertrekken.

25 augustus 2022 om 14:29

Dat geloof ik absoluut niet. Als United 94 miljoen biedt kan je hem niet houden. Antony (niet Anthony) wil zelf gewoon weg. Ook als Ziyech niet komt, gaat Antony gewoon lijkt mij. Anders zou het wel heel dom beleid zijn. Berghuis moet op rechts kunnen en Conceicao en Hansen ook.

25 augustus 2022 om 13:22

Ik zie Ziyech heel graag komen maar wel als de voorwaarden goed zijn. Ergens vind ik het ook hak op de tak beleid als je eerst Conceicao haalt om Antony volgend jaar te vervangen om vervolgens Ziyech te kopen die 3 jaar basis speelt op de plek van hem. Toegegeven, Ziyech zou volgend jaar misschien ook op 10 kunnen spelen maar ik snap het idee van Ajax dan ook wel om te huren.

25 augustus 2022 om 13:23

Met die voorhoede ga je geen planken door midden slaan in de CL, helemaal niet met Klaassen op 10.

25 augustus 2022 om 15:32

Dat werd vorig seizoen ook gezegd ,haller dat kon absoluut niet op CL . Wacht nou eerst maar eens rustig af

25 augustus 2022 om 13:24

Zonde. Bergwijn scoort juist makkelijk vanaf links. Binnenkomen en schieten. Al een paar keer gezien en dat valt volledig weg vanaf rechts.

25 augustus 2022 om 13:24

Bergwijn op rechts moet je nooit doen, dat werkt voor geen meter. Dat heeft Schreuder in de voorbereiding geprobeerd en dat was niets. Bergwijn zelf gaf ook aan dat hij op rechts niet goed uit de verf komt.

25 augustus 2022 om 13:28

En Taylor dus weer terug naar de bank? Die jongen is net bezig om dat kansje dat hij krijgt te pakken en jij wil hem alweer uit de basis hebben...???

25 augustus 2022 om 13:29

Dat zegt hij niet. Klaassen of Berghuis dan op 10. Kan Taylor prima blijven staan 😉

25 augustus 2022 om 13:33

Taylor is echt super erge middelmaat. Verdedigend veel zwak voor op 6 of 8 en aanvallend te matig voor 10. Aardige jonge dat wel.

25 augustus 2022 om 13:42

Oh Messibazoer, ik hoor net uit betrouwbare bronnen dat Taylor dikke middelmaat is. Zeg maar: van het niveau Ajaxjeugd dat tegenwoordig niet meer genoeg is om kansen te krijgen in het eerste!

Maar jij vindt hem toch wel goed genoeg?

25 augustus 2022 om 13:47

Met jou ga ik geen discussie meer aan. Jij blijft toch net zo lang enorm lange inhoudloze reacties aan het typen om je eigen standpunt te verdedigen, en je denkt toch dat je altijd gelijk hebt. Daar ben ik inmiddels wel redelijk klaar mee

25 augustus 2022 om 13:55

Ik vraag niet om een discussie, ik vraag je heel direct een ja of een nee. Vind jij Taylor goed genoeg of ben je het eens met rayvg? Zo moeilijk is dat niet.
Je antwoord geeft aan dat je geen antwoord wil geven op mijn vraag. Zég dát dan gewoon. Want dat ik god doortimmerde, onderbouwde en uitgebreide reacties hier geef, dat weet ik zelf ook wel. Als jij liever debatteert met kort door de bocht kreten, kromme zinnen, dooddoeners en oneliners, of alleen met mede supporters en je geen kritiek op Ajax accepteert, is dat natuurlijk ook prima. Maar waarom reageer jij dan überhaupt nog op mij, als je dat zó enorm vervelend vindt??

Ik zal het er maar op houden dat jij het niet eens bent met rayvg. En dat jij Taylor wel voldoende niveau vindt hebben. Thanks!

25 augustus 2022 om 14:12

Jij geeft niet altijd go(e)d onderbouwde reacties. Jij laat vaak je antipathie jegens Ajax overheersen. Laatst nog is een reactie van jou om die reden verwijderd. Zelfs je status van moderator kon je daarbij niet helpen. Het valt mij in elk geval op dat je zelden bij topics over Feyenoord reageert maar wel bij Ajax. En nooit positief...

On topic: ik begrijp dat Ajax hem liever huurt. Volgend jaar staat er waarschijnlijk een vervanger klaar. Maar ik begrijp Ziyech ook dat hij niet verhuurd wil worden. Dat zou betekenen dat hij volgend jaar terug moet naar Chelsea.

25 augustus 2022 om 14:25

"jij geeft niet altijd go(e)d onderbouwde reacties. Jij laat vaak je antipathie jegens Ajax overheersen."

Dat laatste is jouw subjectieve mening. Vaak aangetroffen bij mensen die zelf erg subjectief zijn en daarin ook zelf vaak doorslaan. Dat mijn 'antipathie overheerst' zegt daarnaast evenveel over jou als over mij.

Er worden wel vaker bijdragen van mij verwijderd. Dat je het maar weet. Maar dat had niets te maken met jouw suggestie.

Dat eerste is al helemaal apart. 'niet altijd'. Meestal wel dan? Doorgaans wel? Betrekkelijk wel? Verder trap ook jij in je eigen stront hiermee, net als Messibazoer. Want dat je het niet met de argumenten die ik opnoem eens bent, dat mag, maar dat maakt mijn bijdragen niet opeens 'inhoudsloos'. Daarnaast, met dat soort losse kretologie ben je eigenlijk vooral zelf totaal inhoudloos. Want geef dan maar concrete voorbeelden. Waar was ik dan precies 'inhoudsloos'? En ook jij hebt enorm veel last van mega lange teentjes. Elke kritiek op Ajax sta jij op je achterste poten. Waarom eigenlijk? Groei wat eelt! Kritiek op Ajax mag gewoon! En als je het niet eens bent met die kritiek, is die kritiek echt niet daardoor 'inhoudsloos'.

Daarnaast ga ik eens zien waar jij dan overal zo 'positief' bent over andere clubs. Daargelaten nog dat dit kennelijk een vereiste is van jou. Want moet dat? Positief zijn? Toen ik nog journalist was, hoorde ik trouwens exact hetzelfde. Vonden ze ook al dat ik 'nou eindelijk eens een keer positief moest schrijven'. Terwijl hun club afgrijslijk speelde, de spelers slecht waren en de wedstrijden niet om aan te gluren. Maar nee, ik was naar omdat ik nooit positief schreef. Wat een onzin joh. Als er reden is voor positivisme, dan schrijf ik dat. En als er reden voor kritiek is, geef ik die. Of jij dat nou leuk vindt of niet. En ja, ook op Ajax. Want die staan niet boven de kritiek omdat ze nu wat titels hebben gewonnen.

25 augustus 2022 om 15:35

Niet zo heel vreemd toch als het niveautje in zijn geheel is opgekrikt de laatste jaren . Toen Ajax het nog met alleen jeugd spelers probeerde. Kwamen we net als psv de voorronden niet eens door .

25 augustus 2022 om 18:02

Niet zo heel vreemd toch als het niveautje in zijn geheel is opgekrikt de laatste jaren .

Dat is op zich inderdaad wel een punt! En ook dat is linksom of rechtsom een gegeven. Daarom zeg ik dat ook steeds: enerzijds is er voldoende kritiek in te brengen op het beleid van Ajax, maar anderzijds is ontegenzeggelijk het resultaat sinds 2019 navenant! Nationaal bijna alles gewonnen, en een halve finale CL is een unieke prestatie. Benieuwd of Ajax dat niveau binnenkort nog eens zal gaan evenaren trouwens, want voor Ajax was het PSV in 2005 dat een vergelijkbaar niveau haalde.

Maar inderdaad, Wat PSV presteert in Europa sinds 2016 is echt dramatisch. Gisteren was in dat verband exemplarisch.

25 augustus 2022 om 13:30

Hansi, Bergwijn moet je op links laten. Zijn sterke punt is naar binnenkomen en met rechts uithalen.

25 augustus 2022 om 13:30

k denk dan eerder tadic op rechts die speelt daar ook gewoon goed en bergwijn is vaak op rechts een stuk minder. Eigenlijk wel jammer dat je Neres niet hebt als je hem zo ziet bij benfica zie je gewoon hoe belangrijk vertrouwen is.

25 augustus 2022 om 13:30

Waarom Klaassen of Berghuis? Doe mij maar lekker Kudus op het middenveld. Heeft de dynamiek en snelheid om box-to-box te spelen.

25 augustus 2022 om 14:52

Kudus kan ook. Keuze genoeg in elk geval ook zonder Ziyech

Definitief overnemen zou niet slim zijn. Aangezien je dan zeker 25-30 miljoen moet betalen en hij over 3/4 jaar absoluut geen restwaarde meer heeft. Dat is opzich niet erg maar omdat Ajax meer van zulke gevallen heeft: Berghuis, Blind, Klaassen, Pasveer, Tadic etc. is het eerder aan te raden om bijvoorbeeld Diallo voor 15-20 miljoen bij United op te halen, omdat je die over 2 jaar altijd nog met winst kunt doorverkopen

25 augustus 2022 om 13:22

30 miljoen is niet veel als je er 3/4 jaar een geweldige speler aan hebt en 95 miljoen ontvangt voor Antony.

25 augustus 2022 om 13:26

30 is bijna een recordtransfer voor iemand die dit seizoen 30 wordt. Gaat Ajax niet doen. Daarnaast heeft Ziyech een heel hoog salaris voor Ajax-standaarden

25 augustus 2022 om 13:49

Ajax moet al ongeveer 15 mln afstaan aan São Paulo, die hebben een 20% doorverkoop percentage (op de transferwaarde boven de aankoopprijs).

25 augustus 2022 om 13:24

Er staan bij Ajax genoeg spelers met restwaarde op het veld. Ziyech de nieuwe Tadic, dan betaal je maar wat meer dan je wil. Je pakt dik 100 miljoen winst deze window en gaat er niet op achteruit. Antony laten gaan en er niks voor terughalen is sportief een blamage.

25 augustus 2022 om 13:45

@messibazoer. Ziyech de nieuwe tadic kan op het moment dat Tadic daadwerkelijk vertrokken is. En eigenlijk moet blind of berghuis ook al weg zijn. Ben wel klaar met al dir ervaren spelers zonder enige restwaarde. Met een beetje pech banken er straks 4. Helemaal als Schreuder ballen krijgt. Staan Kudus en Wijndal basis en zitten Blind, Berghuis, Klaassen en Tadic op de bank. Hoe verwacht jij dan dat vervolgens contract ondrhandelingen gaat verlopen met jeugdspelers die tegen het eerste elftal aanzitten......

25 augustus 2022 om 13:49

Je bedoelt net als Timber en Taylor die recent hun contract hebben verlengd? Met Rensch (eventueel), Timber, Bassey, Wijndal, Alvarez, Taylor, Brobbey en Bergwijn heb je toch genoeg restwaarde?

25 augustus 2022 om 13:58

25-30 mil boor Ziyech moet je direct doen! Het probleem is echter dat chelsea 44 miljoen eist?! Dat terwijl ac milan een paar maanden geleden 17 miljoen moest betalen! Het is een bankspeler bij chelsea die 0 uitzicht heeft op speeltijd en dus is 44 miljoen natuurlijk een onrealistisch bedrag!

Ik zie het gebeuren hoor; Ziyech naar United en Anthony bij Ajax blijvend.

Vind dit toch wel een beetje komisch aangezien alle Ajacieden zo enorm overtuigd waren dat Ziyech wel eventjes naar Amsterdam terug zou komen.

25 augustus 2022 om 13:21

Is toch ook niet gek na 2 positieve gesprekken met Ziyech. Het is alleen jammer dat de clubs er niet uit komen

25 augustus 2022 om 14:07

Mensen hier dachten Ziyech voor een speldenprikje even over te kunnen nemen. ‘Antony weg doen voor 90 en dan Ziyech even rustig oppikken voor 20.’ Chelsea ziet Ajax ook wel de ene na de andere vetpot pakken voor spelers die minder waard zijn, er werd hier ontzettend naief gedacht over de houding van Chelsea. Het kan zeker alsnog rondkomen maar minimaal voor Bergwijn bedragen, want Ziyech is niet minder.

25 augustus 2022 om 14:12

Dat heb ik ook veel gelezen, des te vreemder dat mijn cluppie hem niet ophaalde. Overal las ik dat die gast 10-20 mil slechts kostte. Blijkbaar die 40 mil minimaal. Tja. Dan snap ik dat Milan niet doorpakte. Dat zit niet meer in het budget.Maar moet ook zeggen dat Ajax überhaupt dichterbij is dan ik voor mogelijk hield. Want ik dacht echt dat Ziyech wel klaar was met de eredivisie. Wie geeft het topvoetbal nou op na slechts 2 jaartjes? Die wilt sws in een topcompetitie blijven, dacht ik. blijkbaar niet.. maar geen man overboord. Ajax kan hem gewoon kopen alleen kost wel wat

25 augustus 2022 om 14:31

10 tot 20 heb je niet gelezen. Wel 20 tot 30. 44 miljoen voor Ziyech is gewoon teveel gezien zijn perspectief en prestaties de afgelopen jaren. Maar als Ajax Antony voor 94 verkoopt (en daar zelf 60 van overhoudt of wat is het?) dan kan je best 30 voor Ziyech bieden. Meer zou ik niet doen eerlijk gezegd.

25 augustus 2022 om 14:46

Dat ligt dan toch echt meer aan jezelf als je naar die mensen luistert😂 Ik zei al gelijk Ziyech gaat meer als Bergwijn kosten waar hij ook niet minder is als Stevie..

25 augustus 2022 om 13:26

Ook zo komisch dat iedereen altijd hier roept dat spelers niet naar Ajax willen/gaan. Vervolgens gaan al die transfers tot dusver door. Bij Tadic, Blind, Haller en Bergwijn was het hetzelfde verhaal. Verwacht dat dit alsnog rond komt hoor

25 augustus 2022 om 13:28

Hoezo komisch als Ziyech zelf al openstond voor verkassen naar A'dam? Dan wordt toch de hoop gekweekt dat hij daadwerkelijk komt en ga je er als Ajax supporter vanuit dat hij ook al heeft gesproken over in welke constructie dat dan moet zijn.

25 augustus 2022 om 13:37

Ja, klopt, maar ook dit voorbeeld geeft wel aan dat spelers zelf ook een beetje buiten de realiteit leven. Ziyech verdient een godsvermogen bij Chelsea, maar die krijgen niet echt waar voor hun geld. Dan speelt Ziyech niet en dat vindt hij natuurlijk en begrijpelijkerwijs vervelend. Maar dan denkt hij zomaar dat iedereen even de portemonee trekt zodat hij kan voetballen, maar niet hoeft in te leveren...

25 augustus 2022 om 13:31

Heb jij geen andere zaken om je druk over te maken?

En Ziyech wil ook graag terug naar Ajax toch? Dus alle Ajacieden hadden dus gelijk. Alleen wil hij niet verhuurd worden, maar definitief vertrekken bij Chelsea.

25 augustus 2022 om 13:33

Het is toch Chelsea die eigenlijk nee zegt door 44 te vragen en niet Ziyech. Maar ik hoop dat je er veel duimpjes mee scoort, misschien troost het je na gisteravond.

25 augustus 2022 om 14:09

Psvchelsea

Dromen mag altijd toch? Net als Psv'ers die er zo enorm van overtuigd waren dat Wijnaldum wel eventjes naar Eindhoven terug zou komen.

25 augustus 2022 om 14:11

Echt, zelfs op een dag als vandaag een grote mond over hoogmoed van een ander? Wel dapper

25 augustus 2022 om 14:29

Dit ligt toch echt aan chelsea en niet aan ziyech, en daarbij is de houding van chelsea toch enigszins frappant te noemen? Natuurlijk ziet chelsea wat ajax binnen kan krijgen voor antony en betaald heeft voor bergwijn. Maar als ziyech schijnbaar voor 10-20mln naar milan kon en werner in een identieke situatie, waar hij zelfs nog meer gekost heeft en qua leeftijd zelfs nog meer restwaarde zou hebben, weer voor 20mln mocht terugkeren naar Leipzig is het toch minstens frappant te noemen dat chelsea bij ziyech op een bedrag rond de 40mln uitkomt in dit geval.

25 augustus 2022 om 14:40

@psvchelseaboy: "alle" Ajacieden? Volgens mij genoeg mensen die af vroegen of het wel haalbaar is. En ja, er was al gesproken met hem en stond daar positief in. Iedereen wist ook dat Chelsea dan ook maar moet meewerken en begrijp heel goed dat zij niet zomaar aan een deal willen meewerken die zwaar verlieslatend is voor ze.

25 augustus 2022 om 15:43

@Psvchelseaboy Als er bij je eigen club weinig te lachen is zoek je het ergens anders😜

Nu zonder dollen. Sommige Ajacieden lopen nou eenmaal graag op de feiten vooruit. Dit zal net als de transfer van Bergwijn gewoon een hele lastige zijn om te realiseren en dat snappen de TD’s van Ajax wel alleen de supporters lopen soms op de zaken vooruit zoals ik al zei.

25 augustus 2022 om 17:09

Jajoh

Er spelen natuurlijk 2 aspecten bij elke transfer.

1: speler moet naar de club willen.
2: clubs moeten er met elkaar uitkomen.

Over 1 waren het overgrote deel van de Ajacieden overtuigd dat hij dit wilde.

Over 2 weten we natuurlijk dat dit niet eenvoudig ging worden wat ook blijkt.

Psvchelsea wilt imo gewoon even goedkoop duimpjes scoren.

Ajax is gek als ze Antony niet laten gaan. Dit soort bedragen ga je niet meer voor hem ontvangen. Los van de kans dat Antony de rest van het seizoen ongemotiveerd rond loopt.

25 augustus 2022 om 13:27

Heeft Ajax het geld nodig dan? 225 miljoen eigen vermogen en 60 vang je in de winterstop ook nog wel. Daarbij kan Ajax met Bergwijn en Antony best eens hoge ogen kunnen gooien in de Champions league. Ook gaat Antonygewoon spelen want hij wil naar het wk.

25 augustus 2022 om 13:44

60 miljoen, dat is 35 miljoen minder, dan zeker laten gaan man. 35 miljoen is geen kleingeld. Ook heeft Antony zijn oude club een behoorlijke doorverkoop he.

25 augustus 2022 om 14:34

Plus waarom dan wel in de winter verkopen? Als je Antony houdt lijkt me dat alleen met het oog op CL knock out resultaten waar veel geld en prestige is te verdienen, en de beslissende fase van de ED. Dan moet je hem ook het hele seizoen houden. Maar zoals al is gezegd, 94 miljoen moet Ajax niet laten lopen, ook voor Antony is dit een mooie kans en een fair bedrag (te hoog zelfs, maar daar klagen we niet over hehe). Kortom, ongeacht Ziyech moet je Antony toch gewoon verkopen vind ik.

Jammer overschakelen naar iemand anders Depay of Gakpo of Antony behouden.

25 augustus 2022 om 13:23

Gakpo, dat is een linksvoor he...Depay een spits of linksvoor.

2 belachelijke suggesties dus aangezien Bergwijn het liefst vanaf links speelt

25 augustus 2022 om 13:29

Dat is idd ook weer waar. Ziyech is eigenlijk ook geen rechtsbuiten

25 augustus 2022 om 13:30

Tadic speelt daar ook het liefst en dat heeft Ajax eerder ook al niet tegengehouden.

25 augustus 2022 om 13:24

Bij verkoop van Antony gaat iedere club waarbij Ajax aanklopt hoog in de boom zitten.

Spelers als Ziyech zijn ook voor de clubs duur en lastig te behouden, wanneer Ajax geduld heeft maken ze een kans hem redelijk te kunnen kopen, maar hier zit wel een risico in.

25 augustus 2022 om 13:27

PSV gaat Gakpo niet aan Ajax verkopen of het moet een belachelijk hoog bedrag zijn. Daarnaast is hij ook een linksbuiten en daar heb je al een recordaankoop staan. Depay is ook geen rechtsbuiten dus daar heb je ook niet zoveel aan...

Ziyech heeft natuurlijk niet zijn waarde van toen vastgehouden, lullig voor chelsea maar er is geen club die 44 miljoen voor hem gaat neertellen.

25 augustus 2022 om 13:29

Tja hetzelfde geldt natuurlijk in de hele Antony situatie. Chelsea weet dat Ajax gaat cashen en ze maken daar nu dankbaar gebruik van.

25 augustus 2022 om 14:12

Wat heeft het voor nut voor chelsea om een speler vast te houden die zakt in waarde en miljoenen per jaar opstrijkt?

25 augustus 2022 om 14:15

Maar als Ajax Antony niet aan MU verkoopt zakt zijn waarde misschien nog wel harder dan dat de waarde van Ziyech ooit zal dalen.

25 augustus 2022 om 14:34

Is voor Chelsea gewoon een extra optie in de aanval. Daarnaast hebben zij het geld toch niet nodig. Is misschien ook wel het spel van de onderhandeling, zij weten dat Ajax nog iets wil doen op die positie.

25 augustus 2022 om 13:45

Chelsea weet ook wat ze krijgen voor Antony en daarbij komt Ziyech wil weg, maar hoeft niet weg.

Waarom dan niet huren met een verplichte optie tot koop?

25 augustus 2022 om 13:20

omdat Ajax geen 40 miljoen wil betalen..

25 augustus 2022 om 13:30

@hendrik123

dan maar een verplichte optie tot koop aanbieden bij chelsea van 30 miljoen. Aangezien Ziyech dan nog een 2 jarig contract heeft, is dat een mooi bedrag voor hem

25 augustus 2022 om 14:36

Eens met Henny. Dat zou ik ook doen. En dan betaalt Chelsea dit jaar nog een deel van zijn vorstelijke salaris.

Vind ik helemaal geen probleem. Antony is welkom, maar niet voor dat prijs. Dan heb ik liever dat ze jeugd gebruiken.

Verkoop Anthony nou maar gewoon. De rest zien we later wel. Hoeft echt niet afhankelijk te zijn van Ziyech.

Beetje een Bergwijn verhaal in t begin. Ik zou hem gewoon kopen voor 35 miljoen, dan maar geen restwaarde. Je pakt 120 miljoen winst deze window.

25 augustus 2022 om 14:16

Het is daarbij wel de vraag of Ziyech heel veel salaris in wil leveren. Ik neem toch aan dat zelfs Ajax het een keer genoeg vindt.

Heb dit stukje ook net in een ander artikel gepost, zo'n kleine 5 minuten geleden. Maar komt eigenlijk op hetzelfde neer. Dus plaats ik 'm hier maar .

Om heel eerlijk te zijn: ik zou er van balen als Ziyech niet terugkeert, maar ergens zou ik het ook geen probleem vinden als hij niet terugkeert. Als Antony vertrekt, heb je nog steeds genoeg opties om mee te schuiven voor de vleugels en de 10-positie. Voor de vleugels heb je dan Berghuis, Ihattaren, Bergwijn, Tadic, Ünüvar en Conceição die daar kunnen spelen en dan heb je in Jong Ajax ook van Axel Dongen en Hansen rondlopen die ook wel potentie in zich hebben om door te breken in Ajax 1. Voor de 10-positie heb je dan nog de beschikking over Kudus, Klaassen, Berghuis, Ihattaren en Ünüvar en dan heb je in Jong Ajax Misehouy die naar mijn mening ook potentie heeft.

Dan heb je voor de nummer 9-positie de keus uit Brobbey, Lucca, Tadic en Bergwijn. Dus bij een vertrek van Antony kan je het eigenlijk prima intern opvangen, want ook in de breedte heb je dan nog genoeg keus. Ziyech terug bij Ajax zou wel geweldig zijn, maar een linie voorin bestaande uit Tadic op rechts, Kudus of Berghuis op 10, Bergwijn op links en Brobbey in de spits vind ik ook gewoon een voorhoede om van te watertanden en zeker voor de Eredivisie is het een topaanval. En ook Europees kan je hiermee prima voor de dag komen.

Op dit moment zou ik op de 10-positie dan wel de voorkeur geven aan Kudus. Heeft een sterke en goede voorbereiding achter de rug en in de minuten die hij krijgt in de competitie, vind ik hem iedere keer zeer gedreven spelen. En Ihattaren reken ik eigenlijk niet meer mee. Alles wat goed gaat bij hem, is mooi meegenomen maar ik reken eigenlijk niet meer op hem.

Pasveer
Rensch
Timber
Bassey
Wijndal
Álvarez
Taylor
Tadic
Kudus
Bergwijn
Brobbey

Tja, Chelsea is ook niet gek.

M.i. kan Ajax het bod op Antony beter maar accepteren, los van het traject met Ziyech.

25 augustus 2022 om 14:37

Qua onderhandelingen kan je beter tegenover Chelsea laten overkomen dat de twee deals van elkaar afhangen. Maar eens, Ajax moet Antony voor zo'n bedrag laten gaan.

Logisch dat Ziyech en Chelsea allebei liever praten over kopen ipv huren.

Hoe ver zou ajax moeten gaan qua transfersom zijn die ajax voor Ziyech? 35 miljoen?

Ben ook wel benieuwd hoeveel ziyech qua salaris wil inleveren...

25 augustus 2022 om 13:36

wat ik kan vinden op internet verdien Ziyech nu 5.2 miljoen pond per jaar. geen idee of het betrouwbaar is, en of dit bruto of netto is. Hij zal bij Ajax vast en zeker meteen grootverdiener zijn. maar daar zijn zijn kwaliteiten dan ook naar.

Als HZ graag wil kan hij toch zelf wat bijleggen lijkt mij? Heb volste vertrouwen in H2 dus ook dit gaat goed komen. Mocht HZ niet komen en Antony blijft daardoor is toch een kleine domper

Het mag inderdaad een keer klaar zijn met die eindeloze verhuurperiodes voor oudere spelers die nog een behoorlijke transferwaarde dragen. Dan komt de speler weer terug na een jaar, wil die vrijwel nooit terugkeren in het elftal en heeft hij weer een jaar minder op zijn contract. Prima om dat nu dus hard te spelen, zeker aangezien Ajax het makkelijk kan veroorloven om 30-35 miljoen meer te leggen als Anthony daadwerkelijk voor bijna 100 miljoen wordt verkocht. Overigens zou ik als ik Ajax was Anthony hoe dan ook voor dat bedrag verkopen, ongeacht of Ziyech haalbaar is.

25 augustus 2022 om 13:50

30-35 is nog steeds een flink verschil met de 44 die Chelsea nu schijnt te vragen. Ook wel beetje apart gezien het feit dat ze Werner voor 20 miljoen terug verkochten aan Leipzig, en die had ze maar liefst 53m gekost.

Biedt Chelsea gewoon 30 miljoen, Ziyech 5 miljoen per jaar. Graag of niet. Denk dat ze daar beiden wel akkoord mee gaan. Anders kan je met de huidige selectie minus Anthony prima uit de voeren.

Waarom kopen ze hem niet gewoon? Als ze dan Antony voor 100 miljoen miljard verkopen is dat toch wel te verantwoorden? Had ik maar beter opgelet bij Economie, ik snap dit soort dingen nooit.

25 augustus 2022 om 14:40

Ajax krijgt niet het hele bedrag voor Antony. Plus, dat je veel geld hebt, betekent niet dat je teveel moet betalen toch? Dat schept ook een verkeerd precedent naar toekomstige transfers: Ajax betaalt toch wel. Plus, met Berghuis heb je al een linkspoot a la Ziyech die ook op die positie kan spelen. Ik vermoed dat Ajax uiteindelijk Ziyech wel wil kopen, maar 44 miljoen of in die buurt is wat mij betreft toch echt te veel. Ik heb trouwens geen economie gehad dus neem ook vooral niks van mij aan. Ik zeg ook maar wat.

25 augustus 2022 om 14:58

Ah 44 miljoen is wel wat veel voor iemand van die leeftijd ja. Wist niet dat ze zoveel voor hem willen hebben. Vrij vreemd ook, hebben ze hem niet gekocht voor 45 miljoen?

25 augustus 2022 om 17:19

Ja klopt. Ik las in het stuk hierboven dat Chelsea ongeveer een bedrag als het aankoopbedrag wil zien, daardoor kwam ik op dat getal. Maar dat gaat Ajax niet (kunnen en willen) betalen lijkt me. Chelsea moet lijkt mij gewoon haar verlies nemen. Anders hadden ze Ziyech op moeten stellen ipv twee jaar laten banken.

Betaal gewoon die 44 miljoen en dat betaald zich weer van zelf terug. We need ziyech the wizard back in Amsterdam 🧙‍♂️💪🏻

25 augustus 2022 om 13:30

Nee 44m is zonde en moet ajax niet doen

25 augustus 2022 om 13:34

verkoopwaarde wordt steeds minder. En ik denk dat meneer Ziyech met een hoop ster-allures terug zal komen. niet doen dus!

Ajax heeft geluk dat het in een gigantische luxepositie zit. €94 miljoen kan momenteel geweigerd worden. Daarnaast komt Antony niet met motivatieproblemen bij Ajax te zitten, omdat hij vol aan de bak moet om mee naar het WK te gaan. Het wordt voor Ajax dus of Antony houden of Ziyech halen. Goed bezig H2!!!

90 ontvangen voor Antony, 40 overmaken aan Chelsea heb je nog 50 miljoen winst. Plus qua rendement ga je er nog op vooruit ook nog

25 augustus 2022 om 13:27

Er gaat 20% van de winst af, dus ze zullen niet de volle mep ontvangen. En er gaat ook nog een percentage naar zijn zaakwaarnemer. Denk dat er zo'n 60-65 over zou blijven. Dan gaat het al hard.

25 augustus 2022 om 13:36

Nog steeds gigantisch veel voor een speler die in de Eredivisie niet eens 1 seizoen 10 goals of 10 assists heeft behaald.

25 augustus 2022 om 13:37

Zoiets stond geloof ik ook in een eerder artikel hier op VZ. Er gaat naast de zaakwaarnemerkosten ook afschrijvingskosten, doorverkoopclausules etc af. kom je rond de 60 netto uit. Als je dan 44 voor Ziyech neerlegt zit in die som ook weer diverse items. Maar dan hou je onderaan de streep dus 16 miljoen over. Dan is de vraag, is het waard om Antony te ruilen met Ziyech+16mil?

25 augustus 2022 om 13:51

totaal geen geld als je zijn CL prestatie bijpakt en die tellen zeer zeker. Een sporting en dortmund zijn niets minder dan een Rangers en monaco. 40 mln voor Gakpo wordt niet als gigantisch veel gezien en die had geen enkele impact op dat niveau.

25 augustus 2022 om 13:52

Als ze Antony verkopen voor 94m houden ze echt wel meer over dan 60m.
20% doorverkoop percentage is enkel over de winst. dat zou dus 74 x 0,2 = 15m zijn. Dan nog paar miljoen aan andere zaken. Blijft er minimaal 70/75 over.

25 augustus 2022 om 13:41

Er blijft veel te veel aan de strijkstok hangen joh. Ajax houdt er maar iets van 60 aan over en om dan 40 te betalen is niet verantwoord.

De transfers van Ziyech en Antony zijn natuurlijk niet aan elkaar gekoppeld. Andersom wel. Als Antony weggaat heeft het meer te besteden om Ziyech te betalen.

Wel een apart vacuum overigens. ManU is de enige die vol voor Antony gaat en Ajax is de enige die vol voor Ziyech gaat (geruchten Tottenham even weggelaten).

Als ManU de stekker eruit trekt gaat Ziyech ook niet naar Ajax. Dus dat er gezegd wordt dat eerst Ziyech moet komen voordat Antony weg kan, is natuurlijk lariekoek.

25 augustus 2022 om 17:22

Ik denk dat ze bedoelen, wij verkopen Antony pas als we weten dat Ziyech komt, anders hebben we geen vervanger. Maar ook dat lijkt me dom, want zelfs zonder Ziyech zou je wat mij betreft Antony voor dit geld moeten verkopen. Ik gun het Antony ook wel trouwens, die heeft bij Ajax keihard gewerkt voor zo een stap naar een topcompetitie, dan moeten we het hem ook niet te moeilijk maken voor zo een fair bedrag.

44 miljoen mensen! 44 miljoen voor een 29 jarige speler die niet speelt bij zijn club. Chelsea is compleet gek geworden. Jammer overigens dat Ziyech niet wilde instemmen met een verhuur voor een jaar. Hij is een absolute held voor mij, maar 44 miljoen terugkopen is complete waanzin. Mijn inziens wil je echt potten breken in de CL, is het behouden van Antony. Geen idee wie het alternatief is. Geen Kluivert of Stengs in ieder geval.

25 augustus 2022 om 13:42

Absurd, Chelsea schemert natuurlijk met transfersom Anthony en zogenoemde interesse van Tottenham. Maar is het mensen weleens opgevallen dat iedere keer als iemand uit de PL interesse krijgt vanuit het 'buitenland', er dan ineens PL clubs interesse tonen? Lijkt wel afgesproken werk om de som zo hoog mogelijk te maken. Wat moet Tottenham nou met Ziyech?

Als Chelsea slim is nemen ze 25 mil vaste som + bonussen van 10 mil aan. Doe er 10% op de doorverkoopsom (niet de winst) bij en je hebt een prima deal, mocht Ziyech over 2 jaar naar een andere topclub verkassen.

Op deze manier is Chelsea simpelweg zijn eigen vingers aan het snijden. Een ontevreden Ziyech, wij weten er in Nederland maar al te goed van wat er dan gebeurd.

25 augustus 2022 om 14:11

Besef even dat Werner voor 20 miljoen is teruggegaan naar Leipzig. Echt waanzin.

25 augustus 2022 om 16:06

Dat kon makkelijk met de miljoenen dat Ajax gratis aan Leipzig gaf, voor Brobbey.

ik mag hopen dat het scoutingslijstje iets langer is, dan alleen Ziyech!! Karlson miss?

44 miljoen is absurd voor een bankzitter met zijn leeftijd, Ajax niet doen. Verkoop Antony maar wel voor 95 M, nu vol voor Ziyech gaan is waanzin, je hebt genoeg andere opties lopen en daarbij geef je (nogmaals) ook geen goed signaal af naar je eigen jeugd.

United kan beter voor Zyiech gaan.. goedkoper, prem ervaring, andere soort rechtsbuiten dan United al heeft

Het gaat hier niet alleen om de transfersom. Bij koop zal Ajax er ook met Ziyech uit moeten zien te komen over zijn salaris, daar lijkt het ook op stuk te lopen.

Hoezo slecht nieuws voor Antony?
Even serieus, waarom zou Chelsea in godsnaam akkoord gaan met dit huurvoorstel? Even de helft van het loon blijven betalen. Tuurlijk gaan ze daar niet mee akkoord. De transfersom van € 44 miljoen is ook vrij logisch vind ik. Gewoon niet terughalen, klaar. 44 miljoen moet je als Ajax zijnde niet willen uitgeven aan 1 speler.





Tsja dit gebeurt er als je spelers laat in de transferwindow wil aantrekken. Als Antony vertrekt (wat mij vrij zeker lijkt nu) dan begint voor Ajax nu ook de tijd te dringen als ze een vervanger willen halen en in deze wanhopige situaties kunnen clubs dit soort absurde bedragen gaan vragen. Chelsea wil hier natuurlijk even quitte spelen op Ziyech maar 44 miljoen moet Ajax echt never nooit doen. Timo Werner heeft bij Chelsea meer gespeeld dan Ziyech en die heeft Leipzig voor iets van 25 miljoen kunnen terughalen (chelsea had daarvoor iets van 50 miljoen voor hem betaald). Dan liever intern oplossen met de spelers die je nu hebt, eventueel Conceicao wat eerder brengen.





25 augustus 2022 om 13:55

Voor wat betreft Antony is Ajax zelf ook bij de onderhandelingen. Plus gewoon een af te kopen contract. Dus het is niet zo dat Ajax moet verkopen. Volgend jaar is ook geen probleem. Wel is het logisch dat als Man. Utd. de juiste prijs biedt, hij wordt verkocht. Dat is niet tegen te houden.

Ja dit krijg je dan he, als je 1 van je belangrijkste spelers zo laat in de transferwindow nog laat vertrekken. En zie nu maar eens een fatsoenlijke vervanger te halen zonder dat je het risico loop om veel te veel te betalen uit paniek.

Chelsea wil dus winst maken op een speler die ze niet goed genoeg vinden. Die prijs gaat nog wel omlaag en dan zie ik Ziyech alsnog terugkomen naar Ajax.

Jeugdspelers Ajax, Jeugdspelers.
Voor de Rechtsbuiten positie zijn; Berghuis, Conceicao, sontje hansen, axel dongen genoeg opties

25 augustus 2022 om 17:23

Zeker als Ziyech 40 miljoen moet kosten. Voor 25 of 30 zou ik het nog wel doen denk ik, en dan kan eigenlijk Klaassen nog weg anders heb je wel erg veel aanvallende middenvelders.

Prima, doorschakelen. Maar ga AUB niet voor Kluivert, die voegt helemaal niets toe aan Ajax.

Je hebt toch een scouting? Is er in Zuid-Amerika niet een alternatief vinden? Ziyech is relatief oud en wordt door Chelsea amper gebruikt. Dus lijkt mij een directe transfersom tussen 25 en 30 miljoen redelijk. Zo niet, overslaan en verder kijken. Er zijn vast en zeker prima, jongere rechtsbuitens te vinden die je voor dat bedrag kan vinden.

Waarom zou Zyech überhaupt voor ajax kiezen als je ook in de sterkste competitie van de wereld kunt blijven spelen?

25 augustus 2022 om 14:02

Omdat die daar dus niet speelt. Ik snap nooit waarom mensen zoveel moeite hebben om zelf redenen te bedenken. Of je het er mee eens bent is een tweede.

25 augustus 2022 om 14:19

Maar verwacht je dan dat hij ook bij de andere clubs niet aan het spelen komt ?

25 augustus 2022 om 18:22

Ik bedoel waarom zou je naar ajax gaan als je ook in de PL kan blijven bij Tottenham?

25 augustus 2022 om 14:16

Ziyech staat onder contract in de sterkste competitie ter wereld maar veel speelt hij daar niet. Hij moet het vooral doen als invaller en wordt door Tuchel gewoon misbruikt op allerlei posities waar die niet echt goed uit de voeten kan.

Tja , ik vind Ziyech een fantastische voetballer en als Ajax 94 krijgt en 44 kwijt is dan doen ze een werelddeal denk ik.

Het maakt toch feitelijk niks uit hoeveel je voor Ziyech moet betalen om hem definitief over te nemen? Zelfs met het percentage dat naar de oude club van Antony gaat hou je miljoenen over én heb je een speler die zeker niet minder is.

Maar waarom een huurconstructie?
Als Ziyech wil terugkeren zet je toch niet in op huur maar dan leg je toch 30/35 miljoen op tafel om hem definitief binnen te halen.

Bij Bergwijn waren ze ook zo makkelijk maar bij Ziyech, die een klasse beter is dan Bergwijn, gaan ze dan zo’n idiote huurconstructie willen toepassen.

Bergwijn zou bij Ajax zo’n 4 miljoen verdienen.
Bied Ziyech hetzelfde en je heb hem.

Als je een kans heb om Ziyech definitief terug te halen moet je die niet onbenut laten.

Muurvast vind ik nog een groot woord. Ik lees uit dit bericht dat Ziyech graag naar Ajax wil, maar dan wel in vaste dienst. En Chelsea wil dat liever ook op die manier.

Dan gaat het er meer om dat je tot een aankoopprijs komt waar je als clubs beiden mee kunt leven. 40 miljoen is idd wel erg veel, maar de prijs zal vast wat naar beneden kunnen.

Dat wordt een lastig verhaal dus. Kopen is geen optie, huren graag als Antony vertrekt. Eerst afwachten wat er met Antony gebeurt. Wordt hij alsnog verkocht, dan zal er elders een rechtsbuiten gehuurd moeten worden, die een jaartje overbrugd. In de hoop dat daarna Conceiçao, Ihattaren en/of Hansen er klaar voor zijn!

Hoe dichter bij de deadline, hoe gunstiger het wordt.
United wil kopen
Chelsea wil verkopen.

Ajax moet niks...

Gewoon beide wat uitspelen.
30 miljoen als max aanhouden.
96 miljoen voor Antony

Alles wat Chelsea meer wil, moet United bijleggen.

En als het daadwerkelijk klopt dat Chelsea en utd ook nog met elkaar in onderhandeling zijn over diverse spelers, waaronder Ronaldo dan kun je dat allemaal meenemen in de onderhandelingen.

Ajax moet gewoon zorgen dat ze rond de 60 mil pure winst pakken

Even los van de onderhandelingen tussen Ajax en Chelsea ben ik nogal benieuwd naar het salaris van Ziyech en hoe dat in te passen is bij Ajax. Gaat Ajax voor Ziyech haar huidige salarisplafond weer ophogen of gaat Ziuyech water bij de wijn doen ? Ik weet ook niet eens hoeveel hij nu verdient, maar dat zal best meer zijn dan de best verdienende Ajacieden.

25 augustus 2022 om 18:30

Haller zat al rond de vijf miljoen EURO per seizoen. Ziyech verdient ruim vijf miljoen pond. Dus dat 'plafond' is geen enkel probleem. Ziyech hoeft dus maar een beetje in te leveren (het verschil tussen netto in het VK en netto hier is wel een dingetje) wat door tekenbonussen makkelijk kan worden rechtgetrokken.

Voor de mensen die het over zijn leeftijd hebben. Het gaat om kwaliteit, om de speler zelf. Ik weet nog dat Tadic eind 20 was toen hij bij Ajax tekende de rest is geschiedenis. En dan komen er een paar die denken dat restwaarde het belangrijkste is. Willen jullie dat Ajax een verkoop of opleiding club is voor Europese top/subtop?

Ik maak me eerlijk gezegd niet zo druk. Geloof wel dat het rond komt. Ziyech is helaas voor ons wel een superprof, die gaat niet muiten denk ik. Antony heeft een zware boeteregeling nodig momenteel. Maar wat mij betreft zitten de deals vast aan elkaar, zonder Ziyech geen vertrek van Antony. Werner verkoop je voor 20 miljoen, en dan vraag je 40 voor Ziyech.. het is hun goed recht, maar ergens gaat iets fout.

Ajax gewoon slim zijn: Anthony verkopen en Sontje door naar 1!
40 miljoen en dat jaarsalaris zijn gewoon niet te verantwoorden in ons kleine nederlandje met wedstrijdjes tegen met alle respect:emmen,cambuur,rkc en noem al die clubjes maar op.

Als Ajax hoge ogen wil gooien in internationale competities doe dat maar met huidige spelers en zelfopgeleide voetballers dat is al jaren de succesformule geweest en zal het nog jaren blijven europees succes is incidenteel en mag niet leidend zijn.

Denk eerder even na over hoe je minder statisch op het veld komt te staan en spreek die schroder aan op zijn opstelling afgelopen week tegen sparta Blind op back en Rensch Waar is dan je diepgang en verassing op de flank van achteruit? en Tadic op 10 en niet Kudus.... met Weindal en Kudus beginnen daar kan in nederland niemand zomaar tegenop.... Wees zuinig op je centen identiteit en opleiding.

25 augustus 2022 om 16:14

Ja joh lekker met Sontje de CL in. Natuurlijk niet :

Ik moet lachen om de mensen die denken dat Ajax er op vooruit gaat als Antony vertrekt en Ziyech komt. Ik dacht het niet. Ziyech is mislukt in de PL. Ik verwacht dat met name in de CL Ajax het gemis van Antony gaat voelen.

25 augustus 2022 om 16:17

Volgens mij met een fantastische Ziyech halve finale CL gehaald...... met Antony niet

Doorschakelen of binnen de selectie oplossen, zou het idioot vinden om weer een ervaren speler vast te leggen voor meerdere jaren terwijl je Conceicao met oog op volgend jaar hebt gehaald en wat echt geen slechte speler is. Bergwijn kan ook altijd nog op recht spelen en Tadic op links.

Zou ook raar zijn als Ziyech terug wil naar Ajax. Je bent naar Chelsea gegaan voor een nieuwe uitdaging een stap hogerop. Dan ga je toch niet terug want dan heb je gefaald namelijk en kun je blijkbaar het niveau niet aan.

Ik verwacht daarom ook dat hij kiest voor een andere club in de premier league. Terug naar Ajax kan over 2 a 3 jaar ook nog wel. Wie weet zit ik er naast maar ik zou het een rare stap vinden vanuit zijn oogpunt.

25 augustus 2022 om 16:14

Rare stap? Kijk hoeveel plezier Bergwijn weer heeft in voetballen. Niks raars aan.

25 augustus 2022 om 16:21

Ziyech was toch vele malen verder en vele malen beslissender/belangrijker dan Bergwijn was voor PSV, met alle respect voor hem overigens.

Dat is toch niet vergelijkbaar?

25 augustus 2022 om 16:37

Zeker een rare stap en een grote stap terug als je naar de kwaliteit van de competitie en de tegenstanders kijkt. Bergwijn is ook veel te goed voor de eredivisie en het getuigt van weinig ambitie dat hij niet (meer) in een topcompetitie speelt. Hetzelfde geldt voor Ziyech.

Om te beginnen zullen zijn persoonlijke eisen naar beneden moeten. Want die zijn nu naar de normen van een topclub. Genoegen nemen met de helft en dan zal Chelsea ook hun prijs moeten laten zakken tot 25 miljoen. Pas dan zal hij weg geraken.

Jammer dat Ajax beursgenoteerd is,wel ontvangen van grote bedargen,maar zelf betalen ho maar daar waar de middelen er zijn qua vermogen..ik bemoei niet🙄

Boven dit artikel zou ook de kop kunnen staan: "ziyech heeft Ajax gevraagd hem definitief over te nemen." Dat zou een veel positievere indruk geven van de onderhandelingen. Ga maar na: Chelsea is bereid tot verkoop, vraagt geen onredelijk bedrag (richting de oorspronkelijke prijs is ook: het hoeft niet de oorspronkelijke prijs te zijn, je mag gerust bieden), Ajax wil graag en het belangrijkste: Ziyech wil klaarblijkelijk graag! Dat laatste vind ik vooral goed nieuws, ik had gedacht dat hij liever naar Tottenham zou gaan. Wat natuurlijk nog steeds kan, maar als hij Ajax vraagt hem over te nemen, vind ik dat eigenlijk het grootste nieuws uit dit bericht.

De waarheid over de onderhandelingen zal in het midden liggen, maar "muurvast" lijken me de onderhandelingen niet te zitten. Er is bij iedereen bereidheid en zin. En bereidheid om water bij de wijn te doen.

Het spel is bijna gespeeld. Ajax koopt Zyech voor een veel lager bedrag dat Chelsea nu wil.
De tijd dringt voor Tuchel en men zal genoegen moeten nemen met een verlies

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren