Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ihattaren over PSV en Schmidt: ‘Hier in Amsterdam kunnen ze meer hebben’

Laatste update:

Mohamed Ihattaren blikt in een interview met ESPN terug op zijn uiterst moeizame verstandhouding met Roger Schmidt. De twintigjarige aanvallende middenvelder van Ajax botste bij PSV met de Duitse trainer, die er volgens Ihattaren simpelweg compleet andere voetbalprincipes op nahoudt. "Hoe hij wilde dat we gingen spelen, dat stond me eerlijk gezegd niet aan. Maar ja, wie ben ik?", aldus Ihattaren tegenover ESPN.

Nu Ihattaren weer volledig fit is en met Ajax in de voorbereiding op het nieuwe seizoen zit, is de glimlach op het gezicht van het toptalent helemaal terug. "Ik ben altijd een vrolijke jongen geweest. Nou ja, een tijdje niet dan, maar ik ben altijd een vrolijk persoon. Mijn hobby is mijn werk geworden. Ik miste een tijdje de dankbaarheid dat dit mijn werk mag zijn."

Ihattaren wordt gevraagd hoe hij terugkijkt op zijn tijd bij PSV en de samenwerking met Schmidt. "Ik ben enorm dankbaar." Of hij Schmidt dankbaar is? "Ik ben PSV dankbaar", klinkt het duidelijk. "Ik heb veel geleerd. Je komt niet altijd trainers tegen die je goed liggen. Ik denk dat we een heel andere kijk op voetbal hebben. Hoe hij wilde dat we gingen spelen, dat stond me eerlijk gezegd niet aan. Maar ja, wie ben ik? Ik ben maar een speler zoals alle anderen." Maar wel eerlijk. "Dat is het. Ik ben gewoon eerlijk en ik zeg wat ik vind. Zo leef ik, ik ga niet..."

"Hier in Amsterdam is dat denk ik wat anders", vergelijkt Ihattaren, die door Ajax tot 1 januari gehuurd wordt van Juventus. "Ze kunnen hier wat meer hebben dan in Brabant, denk ik. Ik kom ook uit Utrecht. Utrecht-Amsterdam is een beetje hetzelfde. Mensen in Brabant zijn hartstikke lief en top, maar in Amsterdam is het gewoon: laat maar zien hoe goed je kunt voetballen, al ben je twaalf."

Of de technicus verschil merkt tussen Schmidt en Alfred Schreuder? "Ja", klinkt het volmondig. "Natuurlijk is dat anders. Er wordt gewoon gevoetbald. Laat gewoon zien hoe goed je kan voetballen, op welke positie je ook speelt. Laat gewoon zien waarom je bij Ajax speelt. Je hebt natuurlijk ook je taken, maar... Ik heb heel veel hulp gekregen, van de club sowieso. Ik denk dat het niet altijd daarvan afhangt. Mijn probleem was denk ik dat ik af en toe te eerlijk ben geweest. Ik ben ook jong geweest. Af en toe loop je de kantjes ervan af. Ik ben blij dat ik dat nu op mijn achttiende, negentiende al mee heb gemaakt, want ik weet nu hoe ik ermee moet omgaan de rest van mijn carrière."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
1 juli 2022 om 19:36

Een jongen met een volkomen gebrek aan zelfreflectie. Geen woord over zijn eigen gedrag en misdragingen. Prima dat je het niet met een trainer eens bent, dat gebeurt vaker. Maar je als klein kind gedragen is volgens mij niet hoe je die problemen oplost. Los van de prive problemen van Mo. Ik gunde Mo van alles hoor toen hij naar Ajax vertrok. Maar sinds dat moment is er nog geen speurtje van zelfreflectie te zien bij hem, nergens de hand in eigen boezem. Dan houdt het op. Ik ben volkomen klaar met die jongen eerljk gezegd.

1 juli 2022 om 19:38

Niet nodig. Maar wil je best een voorbeeld geven. De 'eikel' Schmidt wilde extra met Ihattaren aan de slag. Ze zouden dit in de ochtend doen. Schmidt reed vanuit Duitsland extra vroeg naar Eindhoven voor dit. Vervolgens kwam Mo een aantal keer niet opdagen.

1 juli 2022 om 19:40

'"hier in Amsterdam is dat denk ik wat anders", vergelijkt Ihattaren, die door Ajax tot 1 januari gehuurd wordt van Juventus. "ze kunnen hier wat meer hebben dan in Brabant, denk ik. Ik kom ook uit Utrecht. Utrecht-Amsterdam is een beetje hetzelfde. Mensen in Brabant zijn hartstikke lief en top, maar in Amsterdam is het gewoon: laat maar zien hoe goed je kunt voetballen, al ben je twaalf.'

Ook in Amsterdam pikt men het niet als Ihatarren 10-15 kilo te dik is een jaar lang. En dat was hij een jaar lang. Ook hier weer lees ik veel over Schmidt en een tegenstelling van visies. Ik zie alleen niet dat hij aangeeft dat alles is begonnen bij hem. Hij die niet ervoor zorgde dat hij wedstrijdfit was. Nee, zelfs daarin weet hij het zo te draaien 'dat hij geen spelvreugde meer had. Lees: dat is dus de schuld van Schmidt. Het is weer een slap verhaal zonder hand in eigen boezem.

En waarschijnlijk zullen de mensen in Genua en Turijn ook wel heel anders zijn dan die in Amsterdam. Die konden het ook niet zo goed hebben als hun speler totaal niet op kwam dagen op trainingen en niet zijn telefoon opnam. Gelukkig, is dat in Amsterdam wel even anders. Daar hebben ze daar geen problemen mee. Wat een professionals.

1 juli 2022 om 19:42

De trainer bepaald toch hoe er gespeeld gaat worden en niet een zekere Ihattaren…. Daar gaat het gelijk al mis…..

1 juli 2022 om 19:45

Haha de reacties waarvan je al lang wist dat ze zouden komen. Eerst eventjes doen alsof ze Mo alles gunnen om vervolgens na het lezen van een titel (hulde VZ) volledig om te slaan.

Hij is PSV enorm dankbaar, liep de kantjes er weleens vanaf en was veel "te eerlijk". Bovendien noemt hij de mensen in Eindhoven hartstikke lief en top.

Hoe ironisch dat die lieve mensen nu juist met de botte bijl komen. Hypocriet volk.

1 juli 2022 om 19:54

@Origineel: Ik gun die gast helemaal niks. Dat is al vanaf z’n idiote gedrag bij PSV. Ik ga dus ook niet voor de bühne lopen roepen dat ik hoop dat ie het zo goed gaat doen. En dan kan ie nu wel aardig lopen doen over PSV en Brabant, maar daar geloof ik dan weer erg weinig van….

1 juli 2022 om 19:55

@Origineel echt he. Zo genaamd gunnen ze hem alles.

@pijsnelventje in amsterdam zorgen ze er gewoon voor dat hij niet 10-15 kilo te zwaar is. Het is simpel wat hij zegt PSV is een fijne club en de mensen zijn lief, alleen liet iedereen zich hypnotiseren door een gekke duitser die het voetbal zou hebben uitgevonden. Maar voor die gekke duitser was PSV gewoon CV opvulling. Een tussenstap. En daar heeft iedereen zijn oren naar laten hangen en dat heeft PSV een toptalent gekost

1 juli 2022 om 19:58

@MancunianB en anderen weer doen opleven, waardoor die weer een transferwaarde vertegenwoordigen. Een Mo, met z’n fratsen, ben je liever kwijt dan rijk, hoeveel talent ie ook heeft.

1 juli 2022 om 19:59

@origineel, wat een gelul joh. Als hij achteraf het nodig vindt om met modder te gooien zonder naar zichzelf te kijken dan is het volkomen logisch dat er een ander sentiment ontstaat. Doet hij helemaal zelf.

1 juli 2022 om 20:00

We zullen het zien, maar ik denk dat PSV van een koude kermis thuiskomt. Al heb ik wel een goed gevoel bij Van The Man aan het roer.

1 juli 2022 om 20:00

Dan heb je het stuk niet helemaal gelezen of lees je wat je wil lezen. Hij geeft toch aan dat hij zelf fouten heeft gemaakt en komt op mij nederig over maar goed miss kijk ik teveel door een Ajax bril, zou kunnen.

1 juli 2022 om 20:02

@PSVchamps Toch wel fijn dat Schmidt spelers als Gakpo, Sangare, Madueke, Mauro, Boscagli, Teze en nog wel meer talenten beter heeft gemaakt. Spelers die wel alles willen geven voor de topsport. Daar gaat PSV heel veel profijt van hebben

1 juli 2022 om 20:04

@fossen.....geen woord??? Ik kan er heel slecht tegen als dat soort dingen geroepen worden terwijl er een filmpje is van dat hele interview waarin hij juist naar zichzelf kijkt in die situatie. Waarin hij heel open en eerlijk spreekt over alles en juist zichzelf ook de schuld geeft. Mensen die niet eens de moeite nemen om dat te gaan kijken en meteen al hun woorden eruit gooien kan ik niet serieus nemen....sorry. Vooral alleen op een paar zinnetjes af gaan die hierboven staan. Lekker makkelijk.

1 juli 2022 om 20:08

Machtig mooi Origineel. Een mens zo als ze zo simpel zijn, laat zich makkelijk kennen. Vermakelijk eerlijk gezegd en zeker met je eens. Total hypocriet, zo doorzichtig. Mo is gewoon eerlijk zo als hij is.

1 juli 2022 om 20:10

Het gaat al mis bij die denkwijze. De spelers bepalen, het is namelijk aan de trainer om het maximale uit de spelers te halen. Met dat dwingen van spelers in systemen ga je het niet redden. Dat had ten Hag heel snel begrepen. Spelprincipes en het maximale uit elke speler halen.

1 juli 2022 om 20:13

@Fossen in zijn vorige interview zat heel veel zelfreflectie. Dit interview klinkt - helaas - weer anders, maar ook hier zegt hij dat hij zelf de kantjes er vanaf liep. Volgens mij kan hij beter stoppen met interviews geven, tot hij zijn voeten weer heeft laten spreken.

1 juli 2022 om 20:20

+ @Origineel, ze gaan er ook vanuit dat dit alles is van zijn interview. De schrijver/interviewer vraagt ook specifiek naar de verhoudingen en daar geeft hij antwoord op.

Ook in een ander interview of gedeelte praat hij over zijn falen en breakdown momenten. Maar sommige willen hier alleen dit gedeelte van de interview eruit citeren.

Beetje zielig dit en hij gooit met modder naar 1 iemand en geloof me dat er velen bij PSV zijn die dat nu ook graag willen doen. Dat Schmidt met dwaze opstellingen kwam dat zagen wij in Amsterdam ook, maar blijkbaar mag je als speler bij PSV niets zeggen.

1 juli 2022 om 20:25

@Soccerfan, ik heb dat hele interview gezien maar vraag me af of jij dat wel hebt gedaan. Je trapt er namelijk wel met open ogen in. Want wat zegt Mo nou eigenlijk? "Ik was te eerlijk" en "dacht anders over voetbal dan Schmidt". Heh? Hij doet verdorie net alsof hij na een dag keihard trainen bij Schmidt op kantoor komt om over tacktiek te praten en dat Schmidt dan wegstuurt. Nee geen woord over zijn eigen misdragingen, behalve "ik liep de kantjes er vanaf". Man, dat is geen kantjes er vanaf lopen uberhaupt niet eens je sportschoenen aan doen. En daarmee legt hij dus de hele verantwoordelijkheid bij Schmidt neer want die wilde zogenaamd niet luisteten naar zijn tactische ingevingen. Wellicht een idee om als speler eerst het snot voor je ogen te werken en de trainer het idee geven dat je hem serieus neemt, voor je eisen gaat stellen aan de manier van spelen. Man man man. "Open en eerlijk en zichzelf de schuld geeft" hoe krijg je het getypt 😂

1 juli 2022 om 20:27

@fossen dat is jouw interpretatie, hij heeft niet uitgelegd wat hij bedoeld met de kantjes er af lopen. Hij geeft verder ook aan dat hij jong is, veel heeft mee gemaakt etc. Dat jij het hem niet gunt zegt meer over jouw reactie dan de zijne aangezien hij over voldoende zelfreflectie beschikt. Hoe kom jij aan alle andere informatie?

1 juli 2022 om 21:07

Hij heeft in een vorig interview gezegd dat hij ook genoeg fout heeft gedaan dus waarom zou hij dat nu nog een keer zeggen?

1 juli 2022 om 21:08

Bron?

1 juli 2022 om 22:59

Zoals ik in zijn psv tijd al aangaf. Hij is zijn vader verloren en kan heel veel met je doen. Heeft niets met zijn eigen normale instelling te maken.

1 juli 2022 om 23:01

Volgens mij is hij zeer positief over psv. Alleen niet over de trainer.

1 juli 2022 om 23:09

wanneer je er hier 11 van hebt heb je zeker geen team. Wel jammer dat hij dit zegt maar ja hij zegt dat hij eerlijk is. Wil niet zeggen dat hij gelijk heeft.

2 juli 2022 om 07:17

Ik vind dit echt een slecht interview. Er worden hem allemaal woorden in de mond gelegd door de interviewer met allemaal standaard vragen. Totaal geen diepgang met standaard antwoorden waar inhoudelijk eigenlijk weinig wordt gezegd!

2 juli 2022 om 08:20

Als ik heel eerlijk ben deel ik tot op zekere hoogte ook dit sentiment. Wat mij opvalt is dat Mo Ihattaren wel degelijk reflecteert op zichzelf en zijn eigen acties, maar ook niet volmondig zegt: "ik heb dat echt fout gedaan, dat is MIJN schuld geweest en van Niemand anders". Er zit wel altijd een oorzaak achter. Maar goed, dat hij helemaal geen hand in eigen boezem steekt, dat is volgens mij ook niet waar.

Wat mij echter het meeste opvalt, is dat er grofweg twee hele grote groepen zijn:
- Psv'ers die toch wel wat rancune of irritatie hebben dat Mo na ongelooflijk veel geduld en moeite van hun club toch weg gegaan is, het nu bij Ajax weer wel weet op te brengen en echt een uitstekende indruk maakt, terwijl Mo werkelijk bij het eerste of tweede tegenslagje in seizoen 2 onder Schmidt meteen naar Mino is gevlogen;
- Ajacieden die (eerlijk is eerlijk) altijd maar riepen dat Mo overrated is/probleemmaker/geen discipline/bij Ajax niet eens in de basis zou staan/etc, maar nu sinds een maand roepen 'god wat is het toch een leuke jongen, zo eerlijk, hij is ZOOO goed, zo talentvol, kijk wat is hij toch eerlijk en wat doet hij toch z'n best en ik gun hem het beste ohjaaa'.

Aangezien dit zijn 3e club is in een heel kort tijdsbestek (juve tel ik niet mee) ben ik benieuwd of het knopje helemaal definitief om is gegaan. Ik ga niet beetje quasi-hypocriet lopen roepen 'ik hOoP dAt hIj hEt GoEd Doet, eindelijk kOmt hEt eR uIt, iK gUn hEt hEm Zo, oW wAt leuk!', maar ik misgun die jongen (of wie dan ook) helemaal niks. En hij kan ook echt wel heel goed ballen, ook niet verkeerd als hij straks in de CL of met oranje gaat vlammen...

2 juli 2022 om 09:15

@fossen

Vandaag (weer) een interview met Mo, wat bol staat van de zelfreflectie. Over zijn somberheid, dat hij er nog steeds niet is, hulp nodig heeft, etc. Dat interview in dit topic is gewoon niet het enige verhaal.

2 juli 2022 om 11:12

@Mingvana goede observatie, zo komt het op mij ook over. Ik hoor bij die eerste groep van PSV fans. Maar ik snap de ajacieden ook dondersgoed, want zo was ik ook. Hoopvol en ontzettend onder indruk van Mo's voetbaltalent en gelijk een warm hart wanneer Mo met z'n medespelers aan het dollen is.

Echter zullen we pas conclusies kunnen trekken na een paar tegenslagen voor Mo bij Ajax. Ik heb zelf het hele interview (met espn) gekeken gisteren en er bleef bij mij een nare nasmaak hangen. Ik zal idd vast en zeker kritischer zijn als PSVer, maar misschien niet onterecht. Hij leek zijn eigen fouten te bagatelliseren: hij had gewoon tijd nodig, hij is jong dus tuurlijk loopt ie de kantjes er soms van af.

Een ding is duidelijk. Voordat Schmidt kwam wisten we al wat ons te wachten stond: hogere intensiteit, meer lopen in de voorwaartse pressing & achteruit meeverdedigen. De grote vraag was destijds hoe Mo dit zou oppakken, en als PSVers vulden we het eigenlijk al een beetje zelf in: Mo gaat zo ontzettend goed worden als hij dit ook nog weet te beheersen.. hij wordt wereldtopniveau. Hij heeft namelijk ook de lengte en fysieke kracht om goed in de pressie + meeverdediging te zijn. Maar uiteindelijk was de vraag wel of hij daar mentaal in mee kon.

Over het antwoord bestaat geen twijfel: nee, dat kan hij niet.

Ik sluit niet uit dat hij zoals Ziyech onder de juiste trainer niet alsnog stappen kan maken (te beginnen op de RB positie zoals Hakim). Maar uiteindelijk ligt daar wel de allergrootste teleurstelling: Mo faalde omdat die speelstijl van Schmidt hem niet aanstond. Dan kan je denken dat je faalde omdat jij als enige een "eerlijke jongen bent die nooit niet zal zeggen wat ie denkt" (Noa Lang vibes hier trouwens), maar dan heb je toch wel een bord voor je kop.

2 juli 2022 om 12:39

@MancunianB Ik denk dat ze gewoon niet het verschil tussen de Ajax school en PSV school durven toetegeven. Mo zit gewoon weer op zijn plek in Amsterdam en dat blijkt.

1 juli 2022 om 19:38

Gewoon een eerlijke reactie. Ihattaren geeft aan dat hij zelf de kantjes er vanaf liep deels, maar ook indirect dat hij Schmidt een flapdrol vond. Lijkt me weinig mis mee. Schmidt was af en toe ook wel overdreven kinderachtig bezig tegen hem en Ihattaren had zich in sommige situaties ook anders kunnen opstellen. Een goede samenvatting dus van Ihattaren

1 juli 2022 om 19:40

De kantjes ervanaf lopen is een keer je best niet doen bij een pass en trap vorm, of een keer minuten te laat komen op de training. De kantjes er vanaf lopen is niet werkweigering bij trainingen, 25 kilo te zwaar zijn, liegen over gebruik maken van een inspanningsfysioloog, niet op komen dagen als Schmidt speciaal voor je naar de Herdgang rijdt en een totaal gebrek aan interesse uitstralen. Complete onzin dus weer van je Japie.

1 juli 2022 om 19:46

Mo Ihatarren is mentaal ongeschikt voor topvoetbal. Die zien we over een paar jaar bij Olympia voetballen. Schmidt vond ik ook een professor die alles beter wist, maar Ihatarren bracht helemaal niets. Zat alleen maar in de kebabzaak.

1 juli 2022 om 19:49

Fossen dat zijn allemaal voorbeelden die je opnoemt die door PSV naar buiten zijn gebracht, wat ik een brevet van onvermogen voor de club PSV vind. Daarnaast zijn het voorbeelden van misdragingen van een jonge speler die zich niet serieus genomen voelt. Dit omdat Schmidt wil zelf de shine. Alle voorbeelden die noemt zijn een direct gevolg van het gedrag van Schmidt en PSV en niet andersom

1 juli 2022 om 19:53

Kom op zeg, eerst PSV en vervolgens bij Sampdoria.. tijd om in de spiegel te kijken. Hoe vaak hij zich bij PSV ziek heeft gemeld na een wedstrijd 90 minuten banken. Stuk of 6x in één seizoen, je hebt een contract en krijgt goed betaald. Als wij allemaal maar lekker thuis blijven bij elke keer als ons iets niet aan staat op de werkvloer..

1 juli 2022 om 19:54

@MancunianB "alle voorbeelden die je noemt zijn een direct gevolg van het gedrag van Schmidt en PSV en niet andersom". Moet toch niet gekker worden. De club heeft er alles aan gedaan om hem te helpen en dat zegt Ihatarren zelf ook. Maar goed, jij was er blijkbaar ook bij..

1 juli 2022 om 19:55

@Fossen Toen die jongen na de zomer topfit aankwam wilde Schmidt weer heel kinderachtig doen en hem niet laten invallen. Laten we Schmidt nou ook niet heilger maken dan dat hij is. Vanaf dag 1 lagen hij en Ihattaren elkaar niet en waren ze bezig elkaar dwars te liggen. Ihattaren heeft dus zeker fouten gemaakt, maar Schmidt had dingen ook anders kunnen aanpakken en had zich ook wel wat volwassener kunnen gedragen af en toe

1 juli 2022 om 19:56

Ga toch eens een keer fietsen met je lekker voorspelbare reactie Jaap. Ihattaren heeft er een puinhoop van gemaakt bij PSV terwijl zij er alles aan hebben gedaan om het die jongen naar zijn zin te maken. Compleet met extra mensen op het gebied van persoonlijke begeleiding voor zijn voetbal, dieet, media, financiën, etc. etc. Al jarenlang. En meneer maakt er een potje van en wandelt gratis naar Amsterdam. Wat een flapdrol is het. En dan ook nog 0,0 zelfreflectie.

1 juli 2022 om 19:57

@Andres13 Daar bedankt hij PSV toch ook voor? Alleen als de coach het niet l in je ziet zitten dan kan de club je helpen tot je een ons weegt maar dat haalt dan niks uit en dan zit er niks anders op dan een vertrek

1 juli 2022 om 19:57

De club heeft er helemaal niet zo veel aan gedaan. Alleen maar irriteren zul je bedoelen. Het is voor mij zo simpel als wat dat Schmidt hem de afgrond in heeft geholpen en PSV kan van Schmidt koos.

1 juli 2022 om 20:00

@war75 Jij hebt het over de inzet van PSV waar Ihattaren hier de club ook voor bedankt. Zijn probleem was Schmidt waarmee het niet boterde en aangezien die heilig was verklaard in Eindhoven zat er voor Ihattaren niks anders op dan een vertrek

1 juli 2022 om 20:06

@Japie, als Schmidt nou de enige in de hele organisatie van PSV was die klaar met hem was, had je misschien enigszins een punt. Maar bij PSV was letterlijk iedereen klaar met zijn gedrag. Van de spelers tot de trainer en van de staf tot de teammanager. Ga jij mij dan maar vertellen dat Schmidt zo kinderachtig is. Hou nou toch eens op man. Geef je ongelijk eens toe als dat overduidelijk zo is.

1 juli 2022 om 20:09

Hoezo is het overduidelijk? Hoezo heeft/had Ihattaren dan geen problemen met Van Bommel, Faber, Vanenburg, de trainer van Jong Ajax en Schreuder? Dat zijn vijf coaches/ex coaches die prima met die jongen overweg kunnen Vs Roger Schmidt

1 juli 2022 om 20:12

Japie wanneer ga je nou is snappen dat topfit aan komen op de eerste training geen prestatie is? Dat is de hele selectie namelijk. Hoe weten wij nou wat er in die trainigen gebeurd? Misschien trainde de andete wel? En dan nog als je niet invalt betekend dat je dan vervolgens ziek meld? Stel je eens voor dat elke topfitte speler zich afmeld nadat hij geen minuten krijgt na een wedstrijd.

1 juli 2022 om 20:13

Die Schmidt toch ook. Heeft zoveel talenten kapot gemaakt in zijn carriere. Wie weet hoe goed Mane, Kampl, Brandt, Madueke en Gakpo waren geworden als Schmidt ze niet had tegengewerkt. Altijd talenten kapot maken en nooit het beste eruit willen halen. Foei!

1 juli 2022 om 20:17

@Klaas, dat kan, maar het kan ook dat hij zijn mentale probleem overwonnen heeft en nu kan presteren. We zullen het moeten afwachten.

1 juli 2022 om 20:21

@Andres13 Dat is met zoveel coaches. Op het moment dat er dan een talent met een wat lastiger karakter tussen zit dan weten ze het niet meer en dan willen ze zo iemand weg hebben. Een zwaktebod van veel van de hedendaagse coaches imo

1 juli 2022 om 20:21

Japie, de trainers van Ajax opnoemen is een beetje te vroeg…. Geef hem een paar tegenslagen bij Schreuder en dan mag je dat als voorbeeld gaan aanhalen. Deze lijst met Ajax trainers vind ik momenteel veel te voorbarig en dientengevolge nietszeggend

1 juli 2022 om 20:25

De felheid waarmee psv fans , Schmidt verdedigen getuigt anders ook niet van veel zelfreflectie. Laat staan dat schmidt op enig moment zelf ooit aan zelfreflectie heeft gedaan.

1 juli 2022 om 20:27

@Rochus Schmidt heeft er inderdaad ook weinig van gebakken, maar die is vanaf dag 1 heilig verklaard in Eindhoven

1 juli 2022 om 20:28

@PSVChamps We gaan het zien. Het oprechte vertrouwen wat Schreuder hier aan Ihattaren geeft heb ik van Schmidt iig nooit gezien. Die praatte die jongen nog verder de put in door alleen het negatieve te belichten

1 juli 2022 om 20:29

Jij kon Mo wel zijn Manucian! Im iedere post die ik van jou lees m.b.t. Mo en PSV geef je Schmidt de schuld, en treft Mo geen blaam.

1 juli 2022 om 20:30

@andres dus jij denkt dat hij zomaar zo reageerde, zonder aanleiding? Clubs vertellen natuurlijk wel vaker wat zij zelf fout hebben gedaan toch? Als er een partij is zonder zelfreflectie dan zijn het voetbalclubs aangezien ze alles mogen flikken en supporters als jullie alles recht praten wat krom is. Je hoort een eenzijdig verhaal en dat is dan ook maar zo en wat is zijn verhaal dan? Heel makkelijk om op deze manier een mening te vormen..

1 juli 2022 om 20:30

@Japie, hahaha ja doei. Dit zeg je elke keer, in elk topic. We zijn een 100e kopie van deze discussie aan het voeren. En nu kan ik weer net als vorige keren reageren, maar dat heb ik al 100x gedaan. Een van de vorige keren zei je op deze reactie zelfs "oh dat wist ik niet dan zit dat toch anders" en nu kom je doodleuk weer met dit argument. Vermoeiend. Ik kap ermee. Je wilt het toch allemaal niet horen.

1 juli 2022 om 20:33

@Fossen Jij andersom ook niet. Jij bent team Schmidt, ik team Ihattaren en de waarheid van zijn falen onder deze coach zal ergens in het midden liggen. Ik snap dat Ihattaren veek fouten heeft gemaakt, maar je gaat me niet vertellen dat Schmidt een hoop dingen ook anders had kunnen aanpakken. Vomgens jou had Ihattaren met veel mensen binnen PSV problemen, maar over hun heb ik hem nooit horen klagen en hij bedankt hun zelfs. Dan moet die Schmidt hem wel heel erg hoog hebben gezeten als hij de hele tijd alleen hem noemt

1 juli 2022 om 20:42

Mooie reacties allemaal, maar hoe dan ook, aan de begeleiding bij psv schort(te?) wel een en ander. Bij talenten hoort soms ook buitensporig gedrag. Daar moet je als club ook de kunde en kennis hebben dat het hoofd te bieden. Dat lijkt(!) bij psv in onvoldoende mate aanwezig. Zie hoe is omgegaan met van Bommel en Mo.

1 juli 2022 om 20:51

@jaakke Gelukkig waren van Bommel en Mo na hun periode ook enorm succesvol bij Wolfsburg, Juventus en Sampdoria. Had PSV het helemaal verkeerd gezien

1 juli 2022 om 21:02

Gelukkig was Schmidt wel enorm succesvol bij PSV

1 juli 2022 om 21:10

Onzin, iedereen liep met hem door 1 deur behalve schmidt.

1 juli 2022 om 23:00

@fossen...het doet je pijn he, dat hij mu weer goed bezig is.

Waarom denk je dat Vanenburg er nu bij is? Vanenburg is daar om hem fysiek en mentaal te coachen en Mo heeft die kans met beide handen aangepakt.

Dit stukje interview gaat puur over de verhoudingen. Het kan dat een speler niet goed ligt bij de trainer en andersom ook. Dit gaat niet over zijn falende momenten. Ik heb ook wel eens x een vriend geholpen die door verlies, van baan en huwelijk, zichzelf verwaarloosde.

Mo gaf in zijn vorige gedeelte van het interview aan, dat hij het allemaal zelf heeft gedaan en hij het ook zelf weer met hulp van anderen terug op niveau moest komen. Daar kan je alleen maar respect voor hebben...

2 juli 2022 om 09:18

@japie

Het lijkt erop dat Ihattaren onder Schmidt last van mentale problemen begin te krijgen, gevolgd door een crash toen hij in Italie was. Dat kan een prima verklaring zijn waarom hij bij andere coaches geen problemen had. Verder kan het zijn dat de klik met die anderen gewoon beter was, dan heb je geen reden om te gaan muiten. Maar dat betekent niet dat je wel moet gaan muiten als de trainer tegenvalt.

Overigens ben ik het met je eens dat de waarheid ergens in het midden zal liggen. Beide hebben fouten gemaakt.

2 juli 2022 om 11:32

@Japie dat lag niet aan Schmidt. Want op zeker met een andere keeper waren zij in Eindhoven kampioen geworden haha. Las ik van de week nog tenminste hier.

2 juli 2022 om 11:37

@Fairplay. Sneu toch zo'n Fossen. Eerst lekker hypocriet mee brallen en wanneer het dan tegen zijn clubbie ingaat 180 graden omdraaien. PSV heeft gewoon obvious fouten gemaakt. Durven ze niet toe te geven, vooral dat Schmidt geen gevoelsmens is en totaal geen empathie heeft. Toch cruciaal om voor jonge talenten. Vandaar ook veel van mislukt in Eindhoven. Gelukkig heeft Mo met veerkracht zichzelf weten terug te knokken in Amsterdam.

1 juli 2022 om 19:49

Fascinerend om te zien hoe druk iedereen is met die jongen, een menneke van een jaar of 20 nog maar. En wat een gevoelige snaar dat raakt. 'Schat waarom zit je nog op je telefoon? Wil niet te laat film gaan kijken.' 'Wacht nog even een stuk over die ###Mo Ihataren typen'

1 juli 2022 om 19:59

Het erge is nog; het is een tiener, een kind, dat zijn vader kwijtgeraakt is en daarna duidelijk van het padje geraakt is. Enig begrip zou mensen sieren. Maar nee hoor.

1 juli 2022 om 19:59

Welkom op een voetbalforum…. Anders kun je beter op linda.nl gaan reageren….. 😁

1 juli 2022 om 20:53

Er komen ook veel te veel berichten over die jongen op VZ. Ik ben hem nu eigenlijk al helemaal zat.

1 juli 2022 om 23:10

Mensen begrijpen dit vaak niet als ze het zelf niet hebben meegemaakt. Misschien een slecht voorbeeld, maar iets wat ik de praktijk vaak heb gezien. Iemand zij hond sterft. Veel mensen die geen hond hebben of hebben gehad begrijpen noet dat je daar ontzettend veel verdriet van kunt hebben en in mo zijn situatie met zijn vader kan het zo zijn dat je even niks meer belangrijk vind.

2 juli 2022 om 09:20

Elke dag deze week 1 artikel. We klikken er ook graag op, blijkbaar.

1 juli 2022 om 20:29

Het hoofdstuk Ihattaren PSV is gesloten. Wat hij nu wel of niet zegt, het boeit me niet meer. Al ben ik wel benieuwd wat er gebeurd als mijnheer Ihattaren drie keer op de bank komt te zitten. Affijn, beide moeten verder. Ik krijg alweer zin in een nieuw seizoen. Nieuw begin, nieuwe kansen! We zijn tot nu in ieder geval goed bezig.

1 juli 2022 om 22:14

SneekPSV

Van Erik kreeg hij geen kans, al draaide hij goed. Veel fans riepen om wat minuten, maar kreeg - op treiter wedstrijd tegen psv na - geen kans.

Hield zich goed en bleef heerlijk vrolijk.

Bij PSV zat hij in depressie en was zichzelf niet meer. Dus ja dan reageer je raar.

Jammer dit, 0 zelfreflectie van Ihatarren.
Je was te dik, je was ongemotiveerd en je luisterde niet naar oplossingen.
Had gehoopt dat de periode met Vanenburg ook enige zelfreflectie bij zou brengen, maar dat is dus niet zo.

1 juli 2022 om 19:28

Hij was zijn vader jong verloren, moest een keuze tussen NL en Marokko maken, de hele pers viel over hem heen, Schmidt gaf hem geen vertrouwen en hij was pas 16-18 jaar oud. Ik denk dat hij simpelweg ook niet in staat was ermee om te gaan op zo'n leeftijd. Wat je zegt zit natuurlijk een kern van waarheid in yamiown, maar wel erg kort door de bocht en maar 1 kant van het verhaal.

1 juli 2022 om 19:38

Ik heb snap de keuzes die hij heeft gemaakt en ik hoop nog steeds dat hij slaagt, maar als je dit verhaal leest, kan je toch niets anders dan concluderen dat hij nul zelfreflectie heeft? PSV heeft alles gedaan hem te helpen, hij pakt die handvatten niet aan en komt nu met dit verhaal? Komop zeg.

1 juli 2022 om 19:49

DaN had je zijn interview ook moeten lezen. Dat hij door Vanenburg juist weer op de weg is geholpen, waarin hij aangeeft dat hij toen helemaal geen zin meer had om te voetballen. Dit alles zal zeker te maken hebben gehad met het verlies van zijn vader. Mo was toen 17 jaar, hij moest kiezen tussen Marokko en Nederland, hij was geweldig en werd heel erg omhoog geduwd maar vallen gaat altijd harder. Schijnbaar is er bij PSV op Mark van Bommel na niemand geweest die heeft gezien wat voor impact het overlijden van zijn vader op hem heeft gehad.

1 juli 2022 om 19:53

Komt eerlijk gezegd over als een domme betweterige jongen. Ik vind het moeilijk als iemand in 29 wedstrijden 5 g/a heeft denkt dat hij wat over de tactiek te zeggen heeft.

1 juli 2022 om 19:57

Misschien het hele interview kijken ipv een klein stukje nagetypte tekst uit het interview.

1 juli 2022 om 20:15

Misschien heb ik helemaal geen tijd om naar Mo zn interviews te kijken. Mensen reageren toch op basis van wat hier in het artiekel staat? Of moet ik na elk artiekel die hier word geplaatst van iedereen interviews en persconferenties terug kijken. Vz moet gewoon zorgen dat de teksten hier volledig zijn. Ga niet mensen aanvallen die reacties plaatsten op basis van de teksten hier.

1 juli 2022 om 20:21

@yamiown

Bekijk het filmpje aub. Eerste deel gaat volledig over zichzelf. Hij kijkt hier in de spiegel en zoekt het bij zichzelf.

Vervolgens komt er een directe vraag over zijn relatie met Roger Schmidt. Daarop antwoord Mo dat hij zich niet kon vinden in de manier van voetballen van Schmidt.
Over PSV zegt Mo juist dat hij de club dankbaar is en dat de club hem hulp aanbod. En als je goed luistert zegt hij; "doordat ik (te) eerlijk was over bepaalde zaken, werd ik als brutaal beschouwd". Veel onbegrip dus. En dan haalt hij cultuurverschillen aan tussen Brabant en grote steden (utrecht en Amsterdam).

Daarna gaat hij verder met zelfreflectie en zegt dat hij de kantjes ervan liep en nu achteraf blij is dat hij dit meegemaakt heeft op jonge leeftijd en niet bijv. op zijn 25ste.

Kortom; problemen voor hem begonnen met Roger Schmidt. Veel onbegrip, depressie na verliezen vader, etc. Een wijze man zei ooit; "daar waar ruzie is, hebben er twee schuld".

PS: bekijk anders ook het interview van afgelopen woensdag. Dat gaat volledig over zijn eigen falen, dacht aan stoppen en Vanenburg redde hem.

1 juli 2022 om 20:33

Met alle respect wat heeft PSV gedaan om hem te helpen? Schmidt heeft het hem aardig lastig gemaakt in een hele lastige periode, ook naar buiten toe heeft hij hem totaal niet beschermd. We hebben nu allemaal een eenzijdig verhaal gehoord van PSV en Mo reageerde uit zichzelf zo rebels zonder aanleiding natuurlijk… daarnaast zie ik hem een aantal dingen zeggen wat nogal lijkt op zelfreflectie… Maar mensen houden er van om negatief te zijn helemaal supports van de club waar ze fan van zijn. Clubs mogen alles doen en laten wat ze willen en spelers zitten altijd fout.

1 juli 2022 om 19:32

Sommige jonge voetballers en zelfs oudere hebben een gebruiksaanwijzing die Schmidt niet kon lezen in ieder geval. Dat Ajax en Vanenburg die moeite wel lijken te nemen en hij dat in een eerste kleine stap als in fit zijn voor het seizoen al iets lijkt terug te betalen is mooi. Ik denk dat hij bij Ajax veel mooie dingen gaat laten zien in zijn carriere en voor een groot bedrag weggaat. In het interview zie je ook gewoon een vrolijke gozer die genoeg zelfreflectie toont.

1 juli 2022 om 19:49

Moet je beter lezen want hij wijst veelal naar zichzelf. Oh wacht, er wordt wat negatiefs gezegd over psv natuurlijk

1 juli 2022 om 22:00

Dat gaat nog komen, in wezen vond ik de reactie van Ajax: “je hebt nu een half jaar om aansluiting bij het eerste te vinden of het is klaar” eigenlijk impliceren dat PSV gelijk had.

Ten Hag die zegt voor camera “als je niet eens kan lopen dan gaat het ophouden”. Dat is verre van de fluwelen handschoen aanpak die critici van PSV hebben gepropageerd.

Het enige verschil is … er was nu geen vangnet voor Ihatarren en hij pakt de gelegenheid nu wel. Ik denk dat PSV ook gewoon pech heeft gehad, het verhaal had ook omgekeerd geschreven kunnen worden. Details qua directheid en dat Schmidt zijn aanpak hem niet lag… het zal allemaal wel kloppen. Maar ik denk dat die jongen op dat moment niet in staat was te doen wat echt nodig was.

Schijnbaar was een alles of niets situatie nodig voor de gedragsverandering. Sommige mensen leren bepaalde zaken ervaren via een harde leerschool in plaats van alle goede adviezen, waardoor je zo’n vreselijke dal kan vermijden.

1 juli 2022 om 23:13

Ik denk dat het ook te maken heeft met ajax of psv, maar meer met de emotionele situatie waarin hij zich op dat moment begaf.

1 juli 2022 om 22:28

Ik snap hem ergens wel. Hij zat in een moeilijke periode privé vanwege het overlijden van zijn vader.
Als je dan niet zo klikt met een Duitser als Schmidt, snap ik dat er wrijving komt. Vooral omdat hij onder Van Bommel wel goed speelde met plezier. Daarna is hij zichzelf verloren. Dat verklaarde hij al in een ander interview.
Het is knap dat hij op deze leeftijd deze moeilijke periodes al achter de rug heeft en daarna weer de rug gerecht heeft.

Ik snap best dat de media op zoek is naar een lekkere sappige PSV vs Ajax als het om Mo Ihattaren gaat. Hij is nog jong dus ziet die poging wss nog niet echt maar hij doet er verstandig aan ver weg te blijven van dit soort vragen van zuigende journalisten, laat het verleden gewoon wat het is. Op naar een mooie toekomst voor hem bij Ajax en hopelijk ook voor Oranje.

1 juli 2022 om 19:32

Op zich niet erg om een keer antwoord te geven vind ik. Maar vanaf nu moet hij dat achter hem laten. Net als het verhaal over zijn fitheid; hoofdstuk afgesloten.

Misschien zou het handig zijn deze jongen eerst weer te laten voetballen. We weten allemaal dat die geweldig veel talent heeft. Vorig jaar was die ook topfit. Toen hij tegen Galatasaray zelfs geen invalbeurt kreeg leek er iets te knakken. Sprak hem na dat duel, en zei dat die gewoon weg moest gaan. Hoop voor hem dat het er nu wel uit gaat komen, maar laat hem eerst gewoon gaan presteren.

1 juli 2022 om 19:37

Als ik terugkijk leek dat wel een keerpunt te zijn inderdaad, maar ik heb Mo niet zelf gesproken. Ken je hem persoonlijk dan?

Ik hoop gewoon dat hij nu de kans krijgt en het gaat laten zien, wellicht kan hij zelfs nog mee naar het WK, je weet het niet.

1 juli 2022 om 19:47

Nee ken hem niet persoonlijk, maar je zag toen gewoon dat het klaar was tussen hem en Schmidt. Gaat ook niet omdat ik wat tegen hem zei want daar zal die echt niet naar geluisterd hebben. Maar ik kan genieten van zijn voetbal. Maar dan moet het bovenin ook weer op orde zijn. Daarom zou het goed zijn dat het rustig rond hem blijft want hij wordt nu weer zo opgehemeld, maar hij moet het op het veld laten zien. Voor mij jammer dat het bij Ajax is, maar hoop het echt weet te zien. En dan mag er weer over hem geschreven worden.

En nu lekker voetballen.

Overigens natuurlijk top dat gasten die leven als prof dit soort jongens kunnen helpen. Dan denk ik aan Tadic, Alvarez, Blind etc

Hier krijg ik wel een glimlach van haha. Doet me echt denken aan een jonge Ziyech. Hopelijk kan hij de arbeid leveren, hij heeft de trainer ervoor om het kwartje te laten vallen. Tadic en Blind zullen hem wel op het rechte pad houden hopelijk, kijk hoe Berghuis is veranderd.

1 juli 2022 om 19:38

Dit leest alsof Ajax een soort correctie-instituut is; lijkt me dat we het afgelopen jaar iets te veel verhalen rondom iets te veel personen hebben gehoord om daar in mee te gaan.

Wordt tijd dat Mo zijn voeten gaat laten spreken. Wat hij nu zegt is algemeen bekend want bij PSV is er onder schmidt een excuuscultuur gecreëerd.

1 juli 2022 om 19:30

Hij heeft duidelijk die excuuscultuur goed overgenomen van Schmidt dan.

Nou die heeft zijn lesje dus niet geleerd. PSV is toch lange tijd erg geduldig met hem geweest en gaf hem keer op keer een nieuwe kans. Het is wachten tot hij weer in de fout gaat. Er zit gewoon geen topsportmentaliteit in deze jongen.

1 juli 2022 om 19:33

@benzema En dat concludeer je allemaal uit dit interview? Ik denk dat hij meerdere fouten heeft gemaakt maar het zou me niks verbazen als het kwartje nu wel is gevallen bij hem. Hij is nu veel fitter dan afgelopen jaren, hij oogt volwassener dus waarom zou hij het weer verpesten? Voor mij is het glas half vol maar volgens jou dus helemaal leeg?

1 juli 2022 om 19:40

Tot de eerste tegenslagen zich aandoen en hij ‘gewoon weer lekker eerlijk zegt waar het op staat’ en nog een donut pakt om het ze betaald te zetten.. Slappe zak is het

Wat hoop ik dat Ihattaren gaat vlammen bij Ajax. Ik verwacht ook wel dat Ajax de optie tot koop van 1,9 miljoen op Ihattaren zal lichten. Zoals hij de afgelopen maanden sinds zijn binnenkomst bij Ajax heeft gewerkt en geknokt, is in ieder geval al een positief teken en al helemaal dat hij tijdens zijn vakantie ook van alles heeft gedaan om fit te blijven en nog fitter te worden.

Heb het interview van Ihattaren met ESPN net gezien en heb ook het interview met Ajax TV gezien en in beide interviews maakte hij op mij wel het idee dat het kwartje bij hem is gevallen. Vanenburg heeft voor mijn gevoel de juiste snaar bij hem geraakt en denk dat hij nu bij Ajax ook goed begeleid wordt. Bij PSV werd hij dat ook wel, maar denk dat rond de periode dat iedereen zo lovend over hem was, de periode dat zijn vader kwam te overlijden en natuurlijk de problemen die hij met Schmidt had hij toch ietwat in de steek werd gelaten.

Uiteraard heeft het ook aan Ihattaren zelf gelegen, het is niet zo dat PSV of iemand anders daar fout in zat en Ihattaren niks fout heeft gedaan. Maar in potentie is Ihattaren gewoon de beste speler die Ajax heeft rondlopen, want iedereen kan zien dat deze jongen barst van het talent. Ik ben nog niet overtuigd van Schreuder, maar ik geef hem zeker het voordeel van de twijfel maar ik denk wel dat Schreuder voor een speler als Ihattaren ook ideaal zal zijn.

In het verleden zijn er vaak best wel wat spelers geweest die het goed konden vinden met Schreuder, ook spelers die een beetje een handleiding hadden als Ihattaren. Ziyech (bij FC Twente en Ajax), Cabral, Promes (bij FC Twente) die hij heeft getraind maar ook bijvoorbeeld in zijn tijd als voetballer ook.

Wordt dan wel dringen bij Ajax, want Ihattaren kan natuurlijk in een vrije rol op rechts spelen maar ook op de 10-positie. En je hebt Ünüvar natuurlijk ook nog, die ook een heel groot talent is en het het afgelopen seizoen goed heeft gedaan bij Jong Ajax en tot nu toe in de voorbereiding ook prima speelt en vast en zeker ook kansen zal krijgen.

Op rechts heb je nu natuurlijk Antony nog rondlopen, al ligt die er voorlopig nog wel even uit en maakt hij misschien wel een transfer, en komt Bergwijn er misschien bij. Op de 10-positie heb je natuurlijk Berghuis en Klaassen die er (kunnen) spelen, maar als Ihattaren gewoon zo door blijft gaan dan is hij (met alle respect) 100x beter dan Klaassen en Berghuis is ook goed, maar voor hem geldt dan eigenlijk hetzelfde in vergelijking met Ihattaren.

Maar zowel Klaassen als Berghuis zullen niet meteen zonder pardon opzij geschoven worden en terecht, maar ik verwacht wel dat Ihattaren zijn kansen zal pakken.

Ongetwijfeld zal meneer op dit moment lekkerder in z’n vel zitten. Hij was toch echt zelf degene die niet fit was en de kantjes er vanaf liep. Kun je leuke one-liners gebruiken als dat Amsterdam er anders mee omgaat, maar het ‘gemoedelijke’ zuiden heeft je alle kansen willen geven, die heb je zelf om zeep geholpen. Succes in Amsterdam, met deze zelfreflectie zie ik een grootse toekomst voor je weggelegd ;-)

Hij moet wel de schuld bij zichzelf zoeken vindt ik.
Ik geloof best wel dat hij het zwaar heeft gehad na het op jonge leeftijd zijn vader te hebben verloren, dat heb ik n.l. ook, persoonlijk heb ik er beter zelf mee om weten te gaan.
Ik geloof echt wel dat de spelers en achterban van Psv hem echt hebben willen steunen en daar zal het vast niet aan hebben gelegen..
Zijn band met Schmidt was gewoon niet goed en ik denk zelf dat Schmidt ook niet 1 van de makkelijkste was maar uiteindelijk doe je het zelf.

1 juli 2022 om 20:01

Kijk dat interview eens voordat je iets zegt aub. Hij kijkt juist naar zichzelf.

1 juli 2022 om 21:13

@soccerfan_1 doe niet gelijk zo zuur, ik heb dat ook bekeken.
Ik benadruk alleen even wat ik er van vindt en heeft ook niet echt bijgedragen dat hij Schmidt als trainer had.
De schuld moet hij bij zichzelf zoeken, zie regel 1.

Best jammer dit. Welk werk je ook doet, soms vraagt het management een andere aanpak dan waar je je van nature comfortabel in voelt. Vooral in het voetbal geldt dat. De kunst is om de taken uit te voeren, terwijl je je eigen stempel erop drukt. En als je zo goed bent, dan zul je uiteindelijk ook de trainer overtuigen om z'n tactiek op jou aan te passen.

Houd gewoon op met die indirecte sneertjes. Met Schmidt was het geen match, ok. Als je wil voetballen en Ajax blijkbaar bij je past: laat het eens even een keertje zien.

1 juli 2022 om 19:52

Precies! Fijne comments van je Regulator, ik lees ze graag!
Ihattaren moet gewoon gaan voetballen en de rest even laten!

Ik vond Roger Schmidt ook een enorme wijsneus, maar deze jongen is mentaal niet sterk genoeg om topvoetbal te spelen. Als hij een keertje op de bank moest plaatsnemen, zat hij daar met een houding alsof hij het allemaal had uitgevonden. Je kunt er elke trainer opzetten, maar Mo Ihatarren gaat opnieuw voor problemen zorgen. Over een paar maanden zal hij minstens een keer van de training worden gestuurd. Laat hem maar lekker voor Marokko spelen. In ons Oranje hoort hij niet.

1 juli 2022 om 19:49

Tja, je kunt er inderdaad op wachten. Je ziet in alles dat hij de zelfreflectie niet machtig is en dat alles aan factoren in z’n omgeving ligt…. Dat gaat goed zolang ie geen commentaar te verwerken krijgt of eens gepasseerd wordt. In die gevallen wil ik het dan nog wel eens zien.

1 juli 2022 om 20:00

Zelfreflectie niet machtig is? Misschien zou jij eens moeten beginnen met dat hele interview eens te gaan kijken. Hij kijkt heel goed naar zichzelf en is bijv heel eerlijk in zijn aandeel in zn laatste periode bij PSV.

1 juli 2022 om 20:08

Laat hem eerst maar eens presteren en een professionele houding aan gaan nemen. Dan zal ik mn ongelijk zeker toegeven en hebben jullie een leuke speler. De kans dat dat gebeurd acht ik zelf nog steeds 40/60. Eerst zien, dan geloven. Een interview bij z’n nieuwe club doet daar niks aan af.

Eind vorig seizoen ging ten Hag bij ajax met een 2 spitsen systeem spelen. Dit was de doodsteek voor een speler als Haller. Dus ook in Amsterdam wordt er wel eens gevoetbald op een manier dat niet helemaal bij iedereen past. Als je dan ziet dat Haller zijn best probeert te doen heb je bij mo het gevoel dat hij zich belangrijker voelt dan het team belang .

1 juli 2022 om 19:51

Precies dat. Wanneer Mo het er niet mee eens is, moeten we gaan oppassen…. Dat zal wellicht ook wel de reden zijn dat ie zomaar uit Italië verdween…. Die wilde natuurlijk bij Juve basis staan….

Echt hoe elke keer een groepje volwassen mannen op een voetbalforum komen om vervolgens over een tiener die z’n vader verloren is te gaan klagen over een gebrek aan werkethos. Volgens mij zijn jullie echt fucked up opgevoed door ouders die ALLEEN maar hard werken tolereerden. Relax een beetje.

Dit is te makkelijk. werd aangesproken op zijn luiheid na een mislukte actie en dan wordt ie boos.

Gun hem alle goeds bij ajax en hoop dat zijn benen spreken. Het is nu of nooit (meer) Mo. Verwacht in Eindhoven geen applaus. Dat heb je niet verdiend.

Hij zegt toch ook dat ie de kantjes er van af liet? Laat die jongen lekker met rust. Bekijk het positief. Kijk waar hij vandaan komt. Of ie het nou wel gaat maken bij Ajax of niet. Hij gaatjes voor. Chapeau!

Ik vond het een mooi en eerlijk interview. Keek ook naar zichzelf in zn PSV tijd en waar het mis was gegaan. Mensen die nu zomaar wat roepen moeten dat hele interview eens gaan kijken. Heel volwassen en ik ben blij dat hij weer happy is.

2 juli 2022 om 07:30

Het was juist een slap interview. De woorden werden hem in de mond gelegd en er kwam toch geen nieuw antwoord uit. Alle antwoorden konden we zelf ook wel invullen.

Natuurlijk ligt de mentaliteit in Utrecht dichter bij dat van Amsterdam. Klinkt vrij logisch. Die hingen heeft gewoon heel diep gezeten na het overlijden van zijn vader. En Schmidt (PSV) konden hem daar blijkbaar niet mee helpen. Als hij al hulp accepteerde. Het is voor Ajaxieden nu extra lekker om dat het nu lijkt te lukken en nog even extra veel vertrouwen te geven vanuit de supporters en de club. Altijd lekker om het aan alle kanten nog even in te wrijven. Feit is dat die jongen nog heel jong is. Moeite heeft met op gewicht te blijven. (Zoals Theo Jansen vroeger) ongelofelijk talentvol is. En zijn stinkende best moet doen om bij Ajax aan het spelen te komen. Hij zal zijn hele leven blijven vechten tegen gemakzucht en de kilo's.

Wat mo ook gaat zeggen de komende tijd in een interview, iedereen zal er een mening over hebben, tip aan hem, ga nu gewoon weer lekker voetballen zodat we je talent weer gaan zien. Want talent heeft ie zeker!

Dat Ihatarren zich nu beter voelt bij Ajax heeft denk ik weinig te maken met de clubs of de trainers. Hij is als voetballer op de weg terug, hij is alweer een paar stappen verder in z'n rouwproces, dan is het logisch dat je als mens lekkerder in je vel zit en je dus ook prettiger voelt als voetballer. Ik ben nooit een fan geweest van Roger Schmidt, maar ik denk dat hem weinig te verwijten valt in deze. Ihattaren heeft zich in zijn laatste periode bij PSV erg onprofessioneel en ongedisciplineerd opgesteld, soms de boel zelfs ronduit gesaboteerd, en daar kun je als trainer nou eenmaal geen eindeloos geduld mee hebben. Hij is immers geen sociaal werker.

Hij heeft antwoord op de vraag,zelfreflectie kan altijd nog komen, weet dat hij nog steeds jong is. Over 1 seizoen of halverwege dit seizoen de vraag nog een keer stellen hoe hij zijn rol zag bij mislukken bij PSV. Trouwens onder van Bommel deed hij het goed

Geen lelijke sneer naar Schmidt of PSV. Gewoon helder interview. Top

3 juli 2022 om 14:03

Maakt het niet minder waar toch? Jongen getuigt van geen enkele zelfkritiek; bij PSV hebben ze hem goedschiks en kwaadschiks geprobeerd te doen wat goed voor hem is en is ie te allen tijde gesteund. Maar als Roger Schmidt speciaal voor jou op vrije dagen vanuit Duitsland naar de Herdgang komt om tijd, energie en training in jouw persoontje te steken en je komt meerdere keren niet opdagen, moet je niet beweren 'dat men in Brabant te lief is.' Dan ben je zelf gewoon aan het zieken, de boel zelfs aan het saboteren en is het lachwekkend dat je het dan vreemd vind dat je op de bank beland en je voorkeurspositie verliest. Als iemand weinig kan hebben is het Ihattaren zelf wel.

Het is wel een wat tegenstrijdige reactie van Ihatarren. Zeggen dat ze in Amsterdam meer kunnen hebben terwijl hij in het interview met ajax tv aangaf dat als die een half jaar loopt te kutten ajax aangaf dat zijn carriere over was, precies was PSV heeft aangegeven. Ik hoop dat mo het red maar geen sterk interview.

Het is juist precies andersom.. heb veel familie uit Amsterdam en in de randstad zijn ze juist sneller op hun tenen getrapt waar we in Brabant juist wat gemoedelijker zijn. Maar goed, als hij dat zo ervaart dan kan daar natuurlijk wel een kern van waarheid inzitten. Dat: “laat het maar zien” is inderdaad wel wat meer Amsterdamse branie..

Herken ik wel, als geboren en getogen Utrechter die nu 10 jaar in amsterdam woont.
Zou echt voor geen goud buiten de randstad kunnen wonen/werken.

Als je het ergens niet mee ens bent kan je kei hard werken en laten zien waarom de ander geen gelijk heeft. Of met de staart tussen je benen weg rennen en alles en iedereen de schuld geven. Een trainer en de club bepalen dingen. Daar krijg je een vorstelijk salaris voor en dan heb je je daar naar en voor te gedragen. Alles is hem aangedragen maar hij vond zichzelf belangrijker. Dat zegt meer dan genoeg over de persoon.

Jammer,....nog steeds onvolwassen!. Geen reflectie naar zich zelf. Wij zullen het wel weer zien als hij enige tegenslag zal krijgen in zijn (voetbal) leven.

Al die verotte reacties hier. Lees eerst eens het hele artikel ipv alleen de titel. Bovendien is het zeker de schuld van Schmidt want als hoofdtrainer ben je manager. Dus je zult moeten omgaan met de tekortkomingen van jonge spelers. Die tekortkomingen die er dus zeker waren. Los van het feit dat die jongen in een zwart gat gedonderd is met het verlies van zn vader. Dit alles was onder v Bommel niet gebeurd, ben ik van overtuigd. Blij dat hij nu bij Ajax is

Hebben mensen die hier roepen dat hij geen zelfreflectie toont hier wel naar het interview gekeken of wel goed gelezen? Begrijpendlezen zo moeilijk? Of lezen wij een artikel en plakken wij onze eigennegatieve betekenis eraan omdat wij hem toch niks gunnen?

Mohammed veel succes en zorg ervoor dat je slaagt bij Ajax om all deze druiloren slapeloze nachten te bezorgen.

alle haters die hem niks gunnen wat zijn jullie rare vreemde vogels, gun deze jongen hij heeft al iets grootst meegemaakt en dan nog lopen haten hij is PSV en de supporters dankbaar. Hij is jong heeft nog een hele carrière voor zich let op dit seizoen gaat die met Ajax vlammen in Eindhoven hhhhhhhhh IHATTAREN BESTE VOETBALLER VAN DE EREDIVISIE!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren