Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Tottenham bevestigt komst van peperdure aanvaller; focus komt op Bergwijn

Laatste update:

Richarlison is officieel speler van Tottenham Hotspur, zo bevestigt de club via de officiële kanalen. De 25-jarige aanvaller tekent tot medio 2027 in Noord-Londen. Volgens Fabrizio Romano en diverse toonaangevende Engelse media zijn the Spurs akkoord met Everton over een transfersom van zo'n 70 miljoen euro (inclusief bonussen). Door de overstap van Richarlison komt de spotlight alsmaar meer op hoofdrolspeler nummer twee in de transferzomer van Everton te staan: Steven Bergwijn.

Richarlison, goed voor 53 goals in 153 wedstrijden sinds zijn komst naar Goodison Park in 2018, gold als key target voor Tottenham-manager Antonio Conte om de aanval van the Spurs meer diepgang te geven. De Braziliaan stond naar verluidt ook hoog op het lijstje bij Chelsea, maar dat heeft gekozen om landgenoot Raphinha voor zo'n 75 miljoen euro op te pikken bij Leeds United. De komst van Richarlison richt de spotlight alleen maar meer op Bergwijn. Dat de Nederlander weg wilde was al bekend; nu er bij het geïnteresseerde Everton een plekje vrijkomt in de aanval maakt dat de situatie alleen maar interessanter.

De Telegraaf: Everton doet Bergwijn beter aanbod dan Ajax

Mike Verweij schreef dinsdag dat Everton 'al weken concreet is' voor Bergwijn, buiten een eventuele ruildeal met Tottenham om.Lees artikel

De Telegraaf schreef dinsdag dat the Toffees 'al weken concreet zijn' voor Bergwijn. De club heeft volgens het dagblad een beter aanbod gedaan dan Ajax, dat tevens smacht naar de komst van de 24-jarige aanvaller. Daar Engelse media repten dat Bergwijn als ruilwaar werd aangeboden voor de transfer van Richarlison, verwees journalist Mike Verweij dat nieuws naar het rijk der fabelen. Tottenham zou Bergwijn plus twintig miljoen euro hebben geboden, wat door Everton werd afgeslagen.

Nog altijd lijkt Ajax echter de beste papieren te hebben om de 22-voudig Oranje-international binnen te halen. The Athletic maakte vorige week al melding van een akkoord op hoofdlijnen met Tottenham, betreffende een transfersom van om en nabij de 25 miljoen euro. Vermoedelijk gaat het om een vaste transfersom en komt daar bovenop een klein bedrag aan mogelijke bonussen. De international van het Nederlands elftal moet daarmee de duurste speler in de geschiedenis van de Eredivisie worden.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Yes dit kan goed nieuws betekenen voor Ajax.

30 juni 2022 om 09:57

Of heel slecht 🫢

30 juni 2022 om 10:25

Kan beide kanten op idd. Maar dit maakt wel korte metten met het verhaal dat Richarlison voor Bergwijn plus 20 miljoen zou overkomen. Of is Bergwijn ondertussen als banketten met net 400 minuten in de benen 50 miljoen waard geworden? Dat het spel nu echt op de wagen is, lijkt me wel ja.

1 juli 2022 om 11:00

Zou wel typerend zijn als Richarlison wederom een transferwindow van Ajax verpest

30 juni 2022 om 09:57

Totdat Everton een nieuw bod uitbrengt 🤣

30 juni 2022 om 10:12

@ajaxrkc30

Je hebt Bergwijn gesproken en hij heeft dit bevestigd aan jou?

De stap naar Everton zou helemaal niet zo raar zijn: hij blijft in de PL spelen, krijgt waarschijnlijk een veel hoger salaris dan bij Ajax, is min of meer verzekerd van een basisplek en hoeft daarnaast niet naar het kunstgras van Emmen en Excelsior.

Dat Ajax wellicht zijn voorkeur heeft is niet uit te sluiten nee. Maar Everton bij voorbaat al afschrijven lijkt me ook niet verstandig (om eventuele teleurstelling in Amsterdam te voorkomen).

30 juni 2022 om 10:18



En bij Ajax speelt hij Champions League en om het kampioenschap, in tegenstelling tot het "ambitieuze" project wat Everton een paar jaar geleden gestart is en hopeloos is gefaald. Ik snap het, de Premier League is zeker aantrekkelijker dan de Eredivisie, maar niet elke voetballer wilt naar elke willekeurige club in Engeland.

We wachten het gewoon af. Komt Bergwijn niet, dan komt er wel weer een andere. De afgelopen jaren heeft Ajax mij echt wel het idee gegeven altijd goede plannen klaar te hebben liggen.

30 juni 2022 om 10:20

Nee hij heeft dit niet tegen mij gezegd. Maar hij heeft dit wel door laten schermen in een interview naar een wedstrijd van Oranje. Geloof jij wel alle media berichten dan??

30 juni 2022 om 10:28

Ajax loopt aardig achter op de transfermarkt deze zomer. Alle andere clubs hebben allemaal aardige aankopen gedaan en ajax is 2 van z'n beste spelers transfervrij kwijt geraakt. Ik denk ook niet dat Bergwijn naar Ajax gaat als hij naar Everton kan

30 juni 2022 om 10:38

Valt wel mee hoor het komt allemaal goed. Hoop dat Ajax de selectie voor 17 juli op orde heeft dan gaan ze naar Oostenrijk en dan sluiten ook de internationals weer aan. 6 augustus begint de competitie pas

30 juni 2022 om 10:41

Genoeg geld voor Everton nu om Bergwijn te halen. Als Stevie ambitie heeft blijft hij gewoon in de Premier League. Meer salaris, spelen tegen de grootste clubs twee maal per week en hij kan echt de man gaan worden bij Everton.

30 juni 2022 om 10:55

Om het kampioenschap spelen in Nederland als Ajax zijnde is toch totaal niet ambitieus? Juist spelen in de beste competitie ter wereld is pas ambitieus. Doe je het goed? Dan kun je zo een stap zetten naar bijv Chelsea of een andere club. Voeg daarbij nog toe dat je meer geld krijgt en de stempel PL proven en je bent nog geschikter voor topclubs.

30 juni 2022 om 11:07



Hahaha, mooi om die Ajax afgunst hier te zien. De enige sportieve reden om voor Everton te kiezen zou de BPL zijn. Elke andere reden/ambitie spreekt in het voordeel van Ajax. Kampioenschap, Cl,een blijvende kans op het wk, ideale springplank voor een nieuwe transfer over twee jaar. Tot snel Stevie!

30 juni 2022 om 11:25

@nills, Heb je weer zo'n clown met zijn "afgunst richting Ajax".. Ajax, geloof het of niet, is niet het be-all and end-all van het mondiale voetbal.. Je haalt punten aan die zo makkelijk scoren zijn dat ik me afvraag of je voor de Telegraaf werkt..

Hoe is Nederlands kampioen worden met Ajax ambitie tonen? Dat is toch hetzelfde niveau van ambitie tonen als je naar PSG gaat om de Franse titel te winnen? Als hij 'm 1x gewonnen heeft dan is het wel leuk en kan hij er weer vandoor toch? Bij Everton zal hij ook gewoon in de basis starten dus hij zal ten alle tijden meegaan naar het Wk.

Bovendien is er niets van waar dat Ajax de ideale springplank is voor een transfer over 2 jaar. Dan moet hij naar Portugal gaan. Bij Ajax weet je dat er moeilijk gedaan gaat worden over de transfersom en dat het knap lastig zal worden om weg te komen.

30 juni 2022 om 11:25



@nills

Toch mooi om te zien dat de helft (!) van de argumenten die je aandraagt, ook voor Everton gelden: hij heeft daar namelijk vrijwel zeker een basisplek en als hij presteert, gaat hij automatisch mee naar het WK. Hetzelfde geldt voor de springplank naar een nieuwe transfer (naar de top van de Pl?): zie bijvoorbeeld Richarlison en Raphinha nu die voor mooie bedragen naar de top gaan.



30 juni 2022 om 11:32

Hij is al kampioen van Nederland geworden, lijkt me niet dat dat nog een ambitie van hem is.

30 juni 2022 om 11:36

Kan ie net zo goed naar fernecvaros gaan, die spelen ook om het kampioenschap en de CL, of rode ster Belgrado... snap niet waarom je naar Ajax zou gaan ipv die clubs...

30 juni 2022 om 12:31

ben ik niet zo zeker van. Bij Ajax kan ie zich mooi weer in de schijnwerpers spelen op CL nivo. Bij Everton speelt ie in de kelder van de PL tegen degradatie.

30 juni 2022 om 22:26

@JJR12 krijgt krijgt krijgt, je vraagt net aan iemand of die Bergwijn persoonlijk kent dat hij dit weet en nu kom je zelf met dat soort lulkoek van hij krijgt dit hij krijgt dat, waar haal je dat dan vandaan? Heb jij Everton gesproken?

1 juli 2022 om 11:01

Omdat je bij Ajax meer salaris krijgt dan bij die clubs.

1 juli 2022 om 11:14

"totdat Everton een nieuw bod uitbrengt".

Everton kan bieden wat het wil, als Bergwijn er niet naartoe wil, houdt het op. Everton is vorig seizoen met moeite ontsnapt aan degradatie en raakt met Richairlison haar beste speler kwijt en dan kan ik me heel goed voorstellen dat een speler als Bergwijn daar niet naar toe wil.

30 juni 2022 om 10:05

Nog 1 nachtje slapen toch? En dan komen volgens velen hier eindelijk de versterkingen. Ik hoop dat jullie gelijk hebben en we bergwijn en Brobbey kunnen verwelkomen. Heb persoonlijk Brobbey nog liever dan Bergwijn aangezien een goede spits cruciaal is.

Morgen zal de transfer rond komen en dan na het weekend definitief. Heeft met de boekhouding te maken tot 31-6 en een nieuwe op 1-7.

30 juni 2022 om 09:59

Juni heeft maar 30 dagen, dus ik ga er vanuit dat er morgen al veel nieuws komt.

30 juni 2022 om 10:00

Knap als juni maar 30 dagen telt, of is dat niet meer daar na de Brexit? :P

30 juni 2022 om 10:11

Bergwijn naar Ajax is nog helemaal niet rond. Het helpt allemaal ook niet mee dat Susan Lenderink afgelopen weken op vakantie was.

30 juni 2022 om 10:18

Ben je haar tegen gekomen op het strand? Denk dat de transfer in kannen en kruiken is zoals vorige week vermeld is door diverse media. 1 juli begint het nieuwe boekjaar, dan zal deze aangekondigd worden. Gaat Bergwijn als nog naar Everton, moeten ze bij Ajax achter de oren krabben en afvragen of de juiste mensen wel op de juiste plekken zitten.

30 juni 2022 om 10:22

@jwd81

Zolang er niets getekend is, kan elke deal nog klappen. Zie Malacia laatst: Lyon dacht er ook met hem vandoor te gaan en alles lijkt erop alsof hij tóch naar United gaat.

Daarnaast is 1 juli inderdaad de start van het nieuwe boekjaar, maar het is niet zo dat elke transfer maar uitgesteld gaat worden en dat er enkel een krabbel gezet hoeft te worden op 1 juli: als Everton vanavond 30 miljoen biedt dan gaat hij gewoon daar naartoe en niet naar Amsterdam.

30 juni 2022 om 10:39

Liep Ajax zo ook niet ooit Richarlison mis terwijl hij al op het vliegtuig naar Amsterdam zat?

30 juni 2022 om 11:06

Ik begrijp dat de wens vader is van de gedachte, maar dat een boekjaar 1 juli begint betekent niet automatisch dat er allemaal deals rond zijn. We spreken elkaar morgen wel weer.

30 juni 2022 om 12:33

@ JWD81. Die laatste zin snap ik nooit. Want het is uiteindelijk aan Bergwijn of hij naar Ajax wil of niet. Al doet Ajax alles goed, ald Bergwijn niet wil…

1 juli 2022 om 13:56

Nog weinig vuurwerk in het nieuwe boekjaar he?

30 juni 2022 om 16:40

Klopt. Exit van Haller tegenover entree van Bergwijn en Brobbey moet op hetzelfde moment boekhoudkundig. Zal me ook niet verbazen als meteen ook de entree wijndal en exit nico worden aangekondigd.

1 juli 2022 om 11:26

"exit van Haller tegenover entree van Bergwijn en Brobbey moet op hetzelfde moment boekhoudkundig".

Klopt niet. Dat geldt uitsluitend voor uitgaande transfers. Als de transfer van Haller net als die van Gravenberch voor 1 juli zou zijn afgerond, zouden de baten daarvan ten goede komen van het vorige boekjaar. Dan maakt de club dat boekjaar een mooie winst, maar kan dat geld niet gebruiken om het boekjaar daarop te investeren. Inkomende transfers worden boekhoudkundig over de looptijd van het eerste contract uitgesmeerd en daarom is die urgentie er voor aankopen veel minder. Wijndal gaat voor 5 jaar tekenen en kost 10 miljoen en dat betekent dus dat er de komende 5 jaar ieder jaar 2 miljoen op hem afgeschreven moet worden. Hij levert de komende 5 jaar boekhoudkundig dus ieder jaar 2 miljoen aan extra uitgaven op. Het voordeel daarbij is dat de investering van de belastingaanslag kan worden afgeschreven, waardoor de winst boekhoudkundig omlaag gaat. Aangezien een bedrijf over de winst belasting betaalt, kan die belastingaanslag daarmee flink omlaag gaan.

Als je Bergwijn verliest/laat lopen, dan is dat echt een brevet van onvermogen. Hoelang heb je nodig? Ik hoop maar dat na 1 juli ineens alles op zijn plaatst valt, maar het voelt niet als doorhakken.

30 juni 2022 om 10:00

Aan de andere kant betekend het mislopen van Bergwijn meer minuten voor Unuvar en Sontje.

Bergwijn staat er natuurlijk direct, maar voor de minuten van Unuvar, Sontje, van Axel Dongen en Daramy betekend dat een jaar op de bank of weer in de KKD met jong Ajax.

30 juni 2022 om 12:58

@burwatti - Sontje Hansen? Die heeft 3 goals en 2 assists in de KKD. Die is nog lang niet klaar voor het grote werk. Die moet je als Ajax zijnde gewoon verhuren en hopen dat hij loskomt. Toch begint het er steeds meer op te lijken dat Hansen weer zo'n jongen is die in z'n jeugdjaren voorloopt en waarbij de stap naar het volwassen voetbal toch wel groot is. Ik denk echt dat je heel wat verder moet zijn als 20-jarige, wil je kans maken om te slagen bij Ajax op een relatief korte termijn.

30 juni 2022 om 14:17

Toch heeft Sontje wel alles in mijn ogen, snelheid, goede dribbel en individuele actie, goede voorzet en een goed schot.

1 juli 2022 om 11:00

Ik vrees dat Sontje een gevalletje Nunnely wordt.

1 juli 2022 om 14:05


@burwatti
en is een teamspeler.
Sontje Hansen is slechts 1 jaar ouder dan Unuvar maar in zijn voetbal veel volwassener, veel verder.

30 juni 2022 om 10:03

Waarom een brevet van onvermogen, omdat Hamstelaar niet willen betalen wat Tottenham wil krijgen? In dat licht zou het vanuit ManU ook een brevet van onvermogen zijn als ze Anthony niet voor 80 mio kopen?

30 juni 2022 om 10:08

@kbv helemaal gelijk in,Ajax moet eens doorhakken.

@burwattti de minuten voor de talenten zijn goed en tof natuurlijk,maar kijk even naar er de concurrentie haalt. Je wilt wel kampioen worden,dat ga je niet redden msty deze selectie, er moet wel ingekocht worden.

30 juni 2022 om 10:15

De Bergwijn-transfersaga komt ook voor 90% uit de koker van de Televaag hè. Die roepen al sinds Bergwijn zijn handtekening onder een contract bij de Spurs heeft gezet dat hij naar Ajax wil en dat Ajax achter hem aan zit.

Volgens de laatste geruchten had Verweij zelfs een shirtje met Bergwijn op de rug voor vorig seizoen gehaald, en is hij daar nog altijd zo gepikeerd over dat het in huize Verweij niet echt gezellig is.

30 juni 2022 om 11:21

Voorlopig heeft Ajax natuurlijk op die plek ook Antony en Ihattaren nog.
Ik zie de reden voor die haast en noodzaak dan ook niet zo. ze kunnen beter achter een spits aan.
Voorlopig duurt het transfer window nog 2 maanden, Het zou mooi zijn als er voor augustus in ieder geval een spits bij komt (al is Haller meen ik formeel ook nog niet weg), en op 1 september moet de selectie compleet zijn.

Overmars word hier vaak voor zijn werk de hemel in geprezen, maar Klaassen kwam 2 jaar terug zelfs pas op 5 oktober.

30 juni 2022 om 12:35

En als Bergwijn geen zin in Ajax heeft? Weet dat dat voor jullie soms lastig is te geloven, maar het kan zomaar zijn dat hij ergens anders op wacht/hoopt.

Een flinke upgrade qua rendement op de vleugels voor Spurs. Met Son, Kane en Richarlison heb je drie spelers die er 20 of meer per seizoen in kunnen leggen.

Bergwijn moet zich niet af laten schepen met Everton. Ben nou slim en ga twee/drie jaar knallen in Amsterdam en keer met heftige statistieken later terug in de Premier League.

30 juni 2022 om 10:01

Met alle respect, het vooruitzicht van spelen in de Premier League, waarbij er heel veel wedstrijden interessant zijn, tegenover potjes in de eredivisie, aangevuld met een 6-8 wedstrijden CL.. Met daarnaast het gevoel met de staart tussen de benen weer naar Nederland te komen. Bergwijn is veel te goed voor de eredivisie..

30 juni 2022 om 10:12

Ik zou het wel weten.. Natuurlijk heb je interessante potjes in de Premier League, maar als je moet kiezen tussen degradatiekandidaat PL of om het kampioenschap spelen in Nederland, gegarandeerd de Champions League in en om andere prijzen spelen, dan zou ik het wel weten. Daarnaast voelt hij zich veel meer thuis in Amsterdam en kan hij weer bij zijn familie zijn.

30 juni 2022 om 10:19

@3kleinevogels

Degradatiekandidaat?

Het feit dat Everton één seizoen zwaar ondermaats heeft gepresteerd, maakt ze niet opeens een degradatiekandidaat. De 3 jaar daarvoor zijn ze bijvoorbeeld keurig in de middenmoot geëindigd en het zal me niets verbazen als ze daar volgend jaar weer eindigen.

Het constante downgraden van de PL en het constante hypen van (normaliter) 6 CL-wedstrijden komt me ondertussen ook wel een beetje de strot uit: het lijkt wel alsof (een aantal) Ajacieden hemel en aarde aan het bewegen zijn om maar argumenten te bedenken waarom 'het volstrekt onlogisch is dat Bergwijn naar Everton zou willen en hij gek zou zijn als hij niet naar Amsterdam zou komen'. Argumenten als "hij voelt zich veel meer thuis in Amsterdam" zijn compleet uit de duim gezogen en nergens op gebaseerd.

30 juni 2022 om 10:35

@jjr12

Ik snap het downgraden van de club Everton ook niet (misschien omdat ik biased ben).

In de PL speel je wekelijks wedstrijden op het scherpst van de snee. Oké niet alle wedstrijden zijn van champions league niveau, maar over een heel seizoen alleen speel je meer toppers dan Ajax normaliter CL-wedstrijden speelt.

Man city (2x), Liverpool (2x), Chelsea (2x), Man u (2x), Arsenal (2x), Tottenham (2x). Dit zijnal 12 toppers waar ik liever tegen zou spelen dan pakweg Sporting Lissabon of Besiktas bijvoorbeeld

30 juni 2022 om 10:42

Ja dat is allemaal wel leuk maar daaraan zitten ook nadelen. Als Everton zijnde ben je lang niet altijd de bovenliggende partij en als de trainer wil dat je gaat meeverdedigen... Bij Ajax weet je dat je elke wedstrijd kansen krijgt en aanvallend speelt.

30 juni 2022 om 10:48

@jjr12,

Waarom komt het je strot uit ? Champions-League is gewoon het hoogst haalbare podium.
En dat hij zich in Amsterdam beter thuis zou voelen is wel ergens op gebaseerd, namelijk het feit dat hij Amsterdammer is, daar in de opleiding gezeten, daar opgegroeid, daar zijn familie, daar zijn vrienden etc. etc.

Je hoort mij niet zeggen dat hij beter naar Ajax of beter naar Everton kan gaan, maar er word hier net gedaan of PL alles is, bij Ajax strijd je gewoon om prijzen, terwijl je bij Everton alles moet doen voor 10 topwedstrijden per jaar ( City, Chelsea, Liverpool, Arsenal & United). Deze verlies je vaker dan je ze wint. Dan is het volgende het geld, maar denk dat hij het daarvoor niet zozeer hoeft te doen.

30 juni 2022 om 11:05

@j3ro3ntj33__

Omdat voor beide clubs wat te zeggen is: een (veel) hoger salaris, wekelijks op een hoog niveau spelen en spelen in de PL vs groepsfase CL, aanvallend voetbal en strijden om de titel (op een lager niveau). Ook hebben allebei de clubs een aantal minpunten, maar een aantal leden hier doen net alsof hij moet kiezen tussen spelen voor 3 lolly's in de League 2 (everton) en spelen voor de beste en grootste club ter wereld (ajax).

Dát komt m'n strot uit.

30 juni 2022 om 12:37

Helemaal eens. Is toch veel leuker uit tegen QPR dan Emmen? Elke week is aanpoten, niet die 10 wedstrijden per jaar bij ajax. En dan die fans. Ik zou altijd PL kiezen boven top eredivisie.

30 juni 2022 om 10:08

@ofankle
Ik moet de eerste Premier League speler nog horen die liever voetballen in het Cambuurstadion, De Oude Meerdijk, Goffertstadion, Kras Stadion ten opzichte van Villa Park, elland Road, Craven Cottage of de diverse stadions in London.
Ajax is leuk, maar dan zou het puur zijn voor de CL-wedstrijden. De Eredivisiewedstrijden worden veelal niet op 100% gespeeld.

30 juni 2022 om 10:23

Touché. Mij hoor je zeker ook niet zeggen dat de Premier League als competitie gelijk is aan de Eredivisie. Maar als je bij Tottenham niet aan de bak komt, een club waar aanvallend best wat intenties zijn. En je gaat vervolgens lager in de PL aan de bak dan ga je het net zo goed zwaar hebben. Is het niet door gebrek aan wedstrijden (een garantie heb je immers niet) dan is het wel door het gebrek aan kansen.

Los daarvan worden heel veel keuzes door de generatie Bergwijn tegenwoordig gemaakt op basis van de centen. En ik denk dat hij op dat gebied in Amsterdam niet heel veel hoeft in te leveren. Ook de kans om naar het WK te gaan, nadat hij het EK misliep, is natuurlijk veel groter bij Ajax dan bij Spurs laat staan Everton.

30 juni 2022 om 10:52

@ofankle,

Ik moet ook de eerste PL speler nog horen die liever Europees niet speelt en niet graag om prijzen meespeelt.
Bovenliggende partij in meeste gevallen, dus je kan veel scoren, waardoor je opvalt (mensen kijken naar cijfers). Daardoor kan hij zich in de ED natuurlijk veel makkelijker in de kijker spelen van grote clubs. En dan is uitgerekend Ajax ook nog de ideale club in Nederland om je te onderscheiden in de CL (kijk Haller).

30 juni 2022 om 12:06

Ga eens horen bij elke club onder de subtop in de PL zou ik zeggen.

30 juni 2022 om 14:38

Haller kwam zwaar tekort bij West Ham, Bergwijn speelt fantastisch in het NL elftal, komt bij Spurs niet aan de bak, maar of dat enkel het niveau van Bergwijn is..? Naar de eredivisie teruggaan op die leeftijd is gewoon een flinke stap terug. Wat alle ajacieden ook denken, de club is niet zo groots als dat men denkt, je speelt in een competitie die weinigen interessant vinden. Als Bergwijn terug wil om weer aan de bak te mogen, is dat helemaal prima, maar we gaan niet doen alsof dat de betere optie is t.o.v. Everton, dat is altijd de betere optie in de breedste zin..

1 juli 2022 om 11:19

OFrankie, ik denk dat Bergwijn al zeker is van het WK . Tenzij hij een blessure krijgt. Dus enige wat in deze bepalend kan zijn is dat hij bij Ajax geen inspanning in driekwart van de wedstrijden hoeft te leveren, waardoor de kans op een blessure klein is.

30 juni 2022 om 10:12

Gaat toch 2e viool spelen achter Kulusevski die prima doet onder Conte. Vind dan 70 miljoen voor zo speler aardig veel.

30 juni 2022 om 10:32

Hij is redelijk multifunctioneel, dus hij is niet per se de tweede viool achter Kulusevski (die ongeveer 40 miljoen kost inclusief huurkosten). De laatste paar jaren heeft hij vaker vanaf de spits en als linksbuiten gespeeld, maar hij kan ook op rechts uitkomen. Redelijk identiek aan Lucas dus, maar Richarlison is wel meer een killer/ruthless ten opzichte van Lucas wanneer het erop aankomt met afmaken. 70 miljoen is echter wel veel, maar opzich wel redelijk begrijpelijk. Hij is Braziliaans international, is redelijk bepalend daar en is misschien wel de beste speler bij Everton. Hij heeft tevens nog een contract voor 2 jaar, dus Everton kon wel een redelijk som nog vragen. Ze hebben hem zelf voor 40 miljoen gehaald van Watford. Maar ik had max 60 miljoen uitgegeven.

30 juni 2022 om 11:22

@sander1410
Ik zie het ook wel gebeuren dat Kulu soms als rechterwingback opgesteld gaat worden, waardoor er ruimte komt voor Richarlison voorin.

30 juni 2022 om 11:39

Ik zou niet volledig uitsluiten dat Conte met 2 spitsen gaat spelen. Bij Inter speelde Conte met Martinez en Lukaku als koningskoppel in de spits bijvoorbeeld. Gaan ze dat niet doen, dan vind ik het wel vreemd. Richarlison is echt het beste gebleken in de spits of aan de linkerkant. Op links loopt met Son hun beste speler en Kane is mits fit een top spits (en volgens vele anderen hun beste speler) dus dan zou dat wel vreemd zijn. Richarlison kennende vind hij het Braziliaanse elftal het belangrijkste van alles dus hij zal Everton niet hebben verlaten voor het WK als met hem niks besproken zou zijn over de rol die hij moet gaan spelen onder Conte. 70 Miljoen is uiteraard absurd veel maargoed. Watford 12M Everton 40 Spurs 70M, transfers binnen de PL zijn meestal te duur, zeker wanneer de verkopende club niet hoeft te verkopen.

30 juni 2022 om 11:58

Mason38,
Denk je dat echt? Dacht ergens gelezen te hebben dat er veel intresse was voor Spence? Is dat nog steeds zo en als hij komt zit je op RWB wel dikjes met Doherty en Emerson nog?

30 juni 2022 om 12:20

@sander1410
Als back-up, waarom niet? Emerson wordt gelinkt aan Atletico Madrid dus een (tijdelijke) transfer is niet uitgesloten, terwijl Spence - mocht hij al komen - zich ook moet bewijzen in de Premier League. Dan zou je enkel Doherty hebben die een stabiele kracht is op die plek.

30 juni 2022 om 18:00

Daarom is Adama Traore ook de perfecte optie op rechter wingback.

30 juni 2022 om 10:53

@Ofrankle wel een hele dure upgrade voor de flank is druk bezet. Son, lucas, bergwijn, richarlison, die gast van juve.

Ik zie dit als koren op de molen van Ajax. Tottenham moet nu geld verdienen vanwege deze dure transfer en Bergwijn heeft een extra concurrent gekregen, dus hij staat nog meer op de nominatie om te vertrekken. Zelf zal hij zijn kansen ook wel inschatten en dus echt wel weg willen. Mooi zo!

30 juni 2022 om 10:07

Ja en Everton heeft 70 miljoen te spenderen en wil Bergwijn ook halen. Die bieden straks 28 miljoen oid en dan gaat Bergwijn daarheen. Toch?

30 juni 2022 om 10:47

Ik hoop dat Everton dat gaat doen maar vrees dat hij nu toch echt naar Amsterdam komt volgende week.

30 juni 2022 om 11:05

Jij bent geen fan begrijp ik? Ik zie het wel zitten hoor: Brobbey, Bergwijn, Tadic, Antony, genoeg smaken voorin. Of vind je hem te duur?

30 juni 2022 om 11:30

Ik vind de prijs kwaliteit voor Ajax begrippen niet goed.
Hij moet de duurste speler van Ajax ooit worden maar is tot nu toe volledig mislukt in de Pl.
Over Blind kun je twisten hoe hij het deed bij United, maar kwam daar toch tot 140 wedstrijden (en niet zoals Bergwijn steeds een paar minuten).
Tadic was een vaste waarde en een van de beste spelers van Southhampton, hadden een slecht laatste jaar, maar deden onder Koeman mee voor Europees voetbal.
En Haller deed het prima in Duistland, verdiende niet voor niets een transfer naar de PL waar west ham 50 miljoen betaalde, was daar niet top maar ook gewoon basis speler.

Om dan door dat plafond heen te gaan voor een speler die daar niets laat zien en die mogelijk, zeker als antony blijft, niet eens zeker is van een basis plaats vind ik best fors. Zeker omdat je als backup voor Antony ook Ihattaren, Bergwijn en eventueel Hansen nog hebt.

30 juni 2022 om 12:12

Nee, ik zie er een pure luxeoplossing in ipv speler die gaten in selectie op doet vullen. Tel erbij op dat hij vreselijk duur gaat zijn, je geen ongelimiteerd budget hebt en nog vroeg in transferzomer is en je hebt voor mij een transfer die niet past bij wat op dit moment moet gebeuren. Het argument dat hij CL verschil kan maken wat opties als Daramy/ünüvar/van Axel Dongen waarschijnlijk niet zullen doen snap ik wel maar gezien Bergwijn zijn gebrek aan doelpunten in Europese toernooien (welgeteld nul in groepsfase Europese toernooien, net als KO fase trouwens. Wel in voorrondes gescoord) is hem bombarderen tot garantie in CL wel stapje te ver voor mij. Heeft in 41 (!) potjes Europees voetbal 2 doelpunten gemaakt en was 7 keer aangever (3x in hoofdtoernooi, 4x in kwalificatie). Op korte termijn snap ik keuze voor Bergwijn wel met zijn multifunctionaliteit, leeftijd, niveau en ervaring maar is voor huidige selectie een luxeaankoop. Als hij echt 25 miljoen moet kosten met topsalaris moet hij binnen 24 maanden voor 30+ weg met gewenste sportieve resultaten (die imo ook haalbaar zijn zonder hem, maar dat is afweging) of je haalt simpelweg niet genoeg uit zo'n aankoop.

Voor we een linksbuiten erbij halen zou ik eerst naar spits (haller is morgen weg, hebben in Jong Ajax geen spits klaarstaan en Brobbey huur is voorbij) gaan zoeken, die hebben we namelijk niet. Tadic in de spits klinkt leuk maar Ten Hag was hier heel duidelijk over, prima tegen ploegen die hoog druk willen zetten maar zijn rendement ligt op links hoger tegen ploegen die meer inzakken. Ik denk dat Schreuder niet opeens heel anders zal gaan spelen dus blijft voor mij wel relevant.

Ten Hag zei het goed imo: “tegen ploegen die hoog druk tegen ons zetten, heeft Dusan de kwaliteit om als spits aanspeelbaar te zijn en de bal bij zich te houden. Vaak lukt het hem ook nog om vanuit de positie een aanval op te zetten,” vertelt Ten Hag waarom hij Tadic in de Champions League wel in de spits posteert.

“ajax komt in de eredivisie amper onder druk te staan en dan heeft Dusan juist meer rendement als linksbuiten. Hij geeft slimme passes en heeft ook vanaf de vleugel scorend vermogen,”.

Ajax heeft Tagliafico verlenging aangeboden maar betwijfel of dat nut gaat hebben, in dat geval zou ik nieuwe linksback halen (moet Wijndal worden als we media mogen geloven, prima optie maar voor 10 miljoen wel aan dure kant) en Salah-Eddine met Baas erachter, mochten die niet aan kunnen haken heb je altijd nog Rensch en Blind die op die positie kunnen spelen.

Op rechtsback zou ik niet met Rensch, Regeer en Klaiber seizoen ingaan, dat is echt een downgrade tov Mazraoui (gaat elke back worden, denk oprecht dat geen back beter bij Ajax heeft gepast laatste 20 jaar dan Mazraoui zijn invulling ervan). Afscheid nemen van Klaiber en een concurrent voor Rensch erbij halen, dan kan Rensch ook als LCV optie zijn voor diepte op die positie.

Bij vertrek Martinez is een nieuwe LCV nodig, erachter heb je dan Blind en Rensch die allebei op de backposities ook nog minuten zullen maken.

Middenveld is in diepte prima bezet maar zeker ruimte voor een upgrade, dat is al jaren geval. Maar hebben nog gaten die eerder opgevuld dienen te worden.

Dan komen we voorin. Links met Tadic, Daramy, Ünüvar en Van Axel Dongen heb je een goed balans tussen kwaliteit en output met Tadic, jonge talenten met vrij veel ervaring voor leeftijd als Daramy en Ünüvar en een potentiële supersub met Van Axel Dongen. Die invulling staat mij meer aan dan spitspositie waar we geen echte spits hebben, een variant met Tadic/daramy is prima noodoplossing en situationeel prima maar voor heel seizoen zie ik liever een echte spits erbij komen. Lijken ze ook mee bezig te zijn gezien geruchten rond Brobbey en Zirkzee. Op rechts hebben we Antony met erachter Ihattaren zou hier liever een optie bij zien komen. Ihattaren heeft amper minuten gemaakt laatste 12 maanden en zou ik echt niet direct heel seizoen als back-up op bouwen daarnaast zal je Antony moeten vervangen over 12 maanden. Nu voorsorteren lijkt mij geen gek idee zodoende.

Ik zie het momenteel zo:
Prioriteit 1: spits(en) halen
Prioriteit 2: verdediging op orde brengen en reageren op verkopen (mazraoui is weg, kans dat Tagliafico, Martinez en misschien ook Schuurs of Timber vertrekken)
Prioriteit 3: posities waar geen dubbel bezetting is zonder te hoeven schuiven versterken (6, CV, rechtsback en rechtsbuiten)
Prioriteit 4: luxeaankopen

30 juni 2022 om 16:01

Heb je al spelers/aanwinsten op het oog die Ajax zou kunnen halen, behalve Brobbey huren/definitief terughalen?

30 juni 2022 om 16:08

@ Wolter, tegen zo een goed onderbouwd bericht kan ik verder weinig inbrengen, behalve dat ik Bergwijn hoger inschat dan jij op basis van zijn prestaties in Oranje, wat mij zegt dat hij beter gaat spelen als hij meer vertrouwen krijgt en in een fijnere omgeving zit (wat ik verwacht bij Ajax). Dan weet ik nog steeds niet of hij echt nodig is zoals jij al schrijft, maar kan hij niet zowel links als rechts als in de spits spelen? Dan is hij wel fijn om erbij te hebben voor jou prioriteit 3 ook.

H2 mag haast gaan maken.. zal niet de 1e transfer zijn die Ajax misloopt. Daarentegen is het in Eindhoven allemaal wat slagvaardiger🤦‍♂️

30 juni 2022 om 10:02

Dat heeft er mee te maken dat Ajax, in tegenstelling tot PSV, een beursgenoteerd bedrijf is. Het boekjaar loopt tot en met 30 juni. Verwacht maar na vandaag wat meer concrete berichten. Er speelt op de achtergrond ongetwijfeld al vanalles.

30 juni 2022 om 11:39

Dat beursgenoteerde en het boekjaar verhaal is zo'n onzin. PSV heeft ook gewoon een boekjaar wat start en stopt op dezelde datum.

Op inkomende transfers is het boekjaar sowieso niet van toepassing. Spelers worden afgeschreven over de looptijd van hun contract. Als Ajax nu een speler koopt (of had gekocht) was de impact of de winst en verlies rekening van het seizoen 21/22 percies 0 geweest (of als de speler nog een week mee had gedaan misschien een ton zo).

Voor uitgaande transfers is het te begrijpen omdat die in een keer in het resultaat geboekt worden. Ajax heeft over het afgelopen jaar Traore, Neres en Gravenberch al verkocht, dus ik kan me voorstellen dat ze daarom Haller over dit financiele jaar heen willen tillen.

Voor inkomende transfers maakt dat echter niet uit. En ik heb niet het idee dat er iemand is, die zich druk maakt om het debt-equity ratio op de balans van Ajax.

1 juli 2022 om 11:03

Ajax is beursgenoteerd, dat is net even wat anders dan het boekjaar van Psv. Mensen maken zich bij Ajax wel druk om de balans.

1 juli 2022 om 12:26

@london Calling,

Grote verschil is dat Ajax beursgenoteerd is, dus liggen de financiën iets ingewikkelder. Wij kunnen niet lukraak uitgeven wat we willen.

Daarbij wat psv nu heeft zijn wat breedte-aankopen.

Alleen Benitez is degene die zeker basis gaat spelen.
Ajax heeft daarentegen Wijndal al vastliggen.

Het niveau waar psv op scout ligt op een ander niveau.
Klinkt arrogant, maar spelers als Hoever zijn gewoon niet Ajax waardig. Xavi Simons was de enige geweest die misschien intressant was, maar daarvan hebben wij al eenzelfde type rondlopen in de naam van Unuvar.

Wij hebben wat meer geld uit te geven, dus een hoger niveau spelers aan te trekken, en die zijn over het algemeen wat moeilijker te halen omdat ze al in grotere competities zitten, meer loon krijgen of niet te koop zijn.

30 juni 2022 om 10:02

De klappers moeten allemaal nog komen. Bergwijn is ook niet gek, die weegt z’n opties gewoon af. Nu komen er weer opties bij, dat is gunstig voor Bergwijn zelf uiteraard

Ajax dit Ajax dat, maar niemand die ervan opkijkt dat deze jongen 70mio gaat kosten?

30 juni 2022 om 10:08

Niet meer in de PL. Daar zijn de bedragen echt absurd mede dankzij sponsor/tv inkomsten. Maar je hebt gelijk, 70 miljoen voor Richarlison is heel veel vind ik.

30 juni 2022 om 10:13

De premier league clubs hebben de markt al lang en breed verziekt. 75 miljoen voor Raphina is ook gekkenwerk. Beide spelers waren trouwens hele goede aanwinsten voor Arsenal geweest.

30 juni 2022 om 10:51

Raphinha wel, Richarlison niet.

30 juni 2022 om 11:32

Als Gabriel Jesus niet was gekocht was Richarlison een hele goede geweest.
Maar Spurs is een mooie club voor Richarlison, net een stapje hoger dan Arsenal op het moment voor mijn gevoel (helaas). Bedragen gaan uiteraard nergens mee over.

30 juni 2022 om 11:42

Je hebt Pepe, Saka, Smith-Rowe en Martinelli voor de flanken, dan vind ik Richarlison beter dan minstens drie van die spelers en hij was ook een welkome aanvulling voor de spits positie geweest.

30 juni 2022 om 12:08

Mag jij vinden, ik vind Smith Rowe geen flankspeler en niet te vergelijken met Richarlison. Martinelli heeft bakken meer potentie en Saka is al veel beter. Pepe mag van mij zsm terug naar Frankrijk.

30 juni 2022 om 10:25

PL clubs onderling is natuurlijk een gigantisch verschil tegenover welke competitie dan ook. En het wordt alsmaar gekker.

30 juni 2022 om 10:31

Chelsea met Lukaku is toch ook een kansloos verhaal. Doe je hem weg, haal je hem terug voor 120 miljoen en een jaar later laat je hem weer gaan. Ik heb het idee dat sommige clubs van gekkigheid niet weten wat ze moeten doen met al dat geld. United en Arsenal zijn big spenders bijvoorbeeld maar kunnen niet eens de top 4 halen. Die competitie is verziekt, maar aan de andere kant heeft het ook zijn amusementwaarde.

30 juni 2022 om 10:31

Vind je dit bedrag zo gek? De beste speler van Everton de afgelopen seizoenen. Hij redde Everton (samen met Gordon) eigenhandig van de degradatie en is Braziliaans international. In de huidige markt, en al zeker in de Premier League lijkt mij dit een normaal bedrag

30 juni 2022 om 10:48

@thetoffees_98
Vergeet Pickford niet die de laatste wedstrijden subliem keepte! Verder het helemaal met jouw reactie eens.

30 juni 2022 om 10:50

Het is dus blijkbaar al zover dat we dit soort bedragen normaal gaan vinden.

edit: voor spelers van degradatiekandidaten.

30 juni 2022 om 12:13

@samcro

Het feit dat je Everton een degradatiekandidaat noemt op basis van 1 seizoen is nogal lachwekkend. Arsenal noemen we toch ook geen subtopper omdat ze al jaren niks presteren? Everton is altijd al een subtopper geweest met hier en daar enkele uitschieters (zowel naar boven als beneden).

Verder zeg ik dat dit normale bedragen zijn voor PL-clubs. Als je ziet dat Rapinha voor 75mio gaat, lijkt 70mio (incl. bonussen) een normaal bedrag ja.

30 juni 2022 om 12:21

Toffees, Everton was afgelopen seizoen een degradatiekandidaat. Ik zie nog niets waaruit blijkt dat ze dit seizoen beter zullen gaan presteren, maar uiteraard begint iedereen op 0.

Arsenal is al jaren een subtopper qua prestaties, dus mag je die wel gewoon zo noemen. Dat ze de derde grootste club van Engeland zijn doet daar niets aan af.

Het zijn normale bedragen geworden -zijn het niet- voor Engelse spelers binnen de PL maar toch niet voor een Raphinha of Richarlison? Dan blijkt dus dat we gewoon zijn gaan accepteren dat dit de nieuwe norm is als spelers van de nrs 17 en 16 voor zulke bedragen naar de top 4 gaan.

30 juni 2022 om 12:28

Samcro

We hebben het dan ook niet over eender welke spelers van de nrs 16 & 17. Het gaat hier wel om de beste spelers van beide clubs. Zijn ze dit bedrag waard? Nee absoluut niet, maar het is algemeen al geweten dat transfers binnen de PL nu eenmaal duurder zijn.

Voor homegrown spelers wordt er nog dieper in de buidel getast dus snap ik best waarom ze zoveel zouden betalen voor beide spelers. Ikzelf vind dit ook geen normaal bedrag hoor. Echter is het, gezien het huidig klimaat in de PL, wel een te verantwoorden bedrag en dus wel een normaal bedrag voor hen.

30 juni 2022 om 12:31

@Samcro Wat maakt het nou uit waar je speelt? Het gaat toch om de kwaliteit? Ze hebben heus Richarlison wel zien spelen tegen de top van Engeland en zijn overtuigd geraakt van hem. Vomgens jouw theorie zou een Engelse club dan ook nooit meer veel geld voor een Eredivisiespeler moeten aftikken omdat onze clubs niet mee zouden doen in de top van de PL en van een niveautje lager zijn

30 juni 2022 om 12:34

Toffees, ik denk dat we het tot op zekere hoogte eens zijn. Ik vind ook dat deze spelers meer mogen kosten dan hun collega's omdat ze idd (1 van) de beste spelers waren bij hun clubs, maar 60-70 is echt absurd.

Het is niet ons geld als fans, dus ik zou ook blij zijn als Arsenal een speler als Raphinha zou halen voor (te)veel geld, maar alsnog kan ik wel gek opkijken van hoeveel er voor betaald moet worden.

30 juni 2022 om 13:30

Japie, rare vergelijking want we hebben het hier over een transfer binnen de PL en niet tussen verschillende landen.
Dus als Ajax 20mio voor een speler van Heracles neer gaat leggen is dat normaal want het is de huidige markt en Ajax betaalt de laatste tijd vaker zulke transfersommen. Dat is dan een correcte vergelijking, niet een Engelse club die een speler uit de Eredivisie haalt.

30 juni 2022 om 17:17

Jij liet het lijken dat een speler van een degradatiekandidaat geen versterking kan zijn omdat de club een lager niveau heeft, maar dat heb ik dan verkeerd begrepen

1 juli 2022 om 11:31

Ik liet niets lijken, jij begreep het verkeerd.

30 juni 2022 om 11:11

Hij gaat geen 70 miljoen kosten, hij gaat 50 miljoen pond kosten (ongeveer 55 miljoen Euro) + bonussen. Het is gewoon typische sensatiezoekerij van VZ dat ze het opblazen tot 70 miljoen..

30 juni 2022 om 12:06

Yoeri, dat die bedragen altijd naar boven afgerond worden of dat bonussen (al dan niet realistisch) meegenomen worden is mij bekend. Echter vind ik het wel bizar dat er al boven de 50mio voor Richarlison betaald gaat worden, want zo bijzonder vind ik hem helemaal niet.

30 juni 2022 om 13:17

Ik ook niet, ik zie in ieder geval niet een speler die het verschil gaat maken voor Tottenham als het om de knikkers gaat

30 juni 2022 om 19:47

Richarlison is ook voor breedte

30 juni 2022 om 11:30

Voor Richarlison, Raphinha en Antony worden alledrie dit soort bedragen genoemd. Richarlison heeft van dit drietal duidelijk het meest laten zien. Dus nee, zo gek is dit niet.

30 juni 2022 om 12:07

Dus omdat er voor meerdere spelers eenzelfde soort bedrag genoemd wordt is het normaal. Omgekeerde wereld.

30 juni 2022 om 12:34

Nee, ook gewoon door zijn prestaties bij Everton. Onderschatte speler.

30 juni 2022 om 13:26

Maakt hem nog steeds niet waard wat er nu voor betaald moet worden.

30 juni 2022 om 11:33

Zolang mensen er van overtuigd zijn dat Antony 70 miljoen moet kosten terwijl hij er in 2 seizoenen Eredivisie er 17 heeft gemaakt… Richarlison had in zijn eerste 2 seizoenen bij Everton al 26 in liggen, toch een iets zwaardere competitie dan die van ons. Legde er zelfs dit seizoen meer in dan Antony terwijl ze net niet degradeerde. Dus als mensen echt denken dat Antony 70 miljoen waard is, dan is 70 miljoen voor Richarlison een schijntje toch

30 juni 2022 om 12:05

Haha, ja als je zo gaat redeneren wel idd, alleen is alles boven de 40mio voor Antony al teveel met wat die heeft laten zien.

30 juni 2022 om 12:33

Dat ben ik zeker met je eens. Ik vind Antony een fantastische voetballer, zo’n speler waarvoor je de hele wedstrijd wil zien met zijn acties. Maar hij heeft veel te weinig rendement, zelfs in de Eredivisie. Een buitenspeler van Ajax die een stap naar de top wil maken zou er in Nederland toch wel 20 in moeten schieten.

30 juni 2022 om 12:35

Misschien krijg je tegenwoordig meer waarde als je goed bent in simuleren/kaarten aannaaien

30 juni 2022 om 12:40

@-NEC-
Topvergelijking! 70 miljoen blijft natuurlijk erg veel geld, maar dat voor Antony ook zo'n bedrag genoemd wordt is natuurlijk absurd. We hebben het over een Eredivisiespeler met enkele CL-wedstrijden. In een zwaardere competitie moet Antony het eerst laten zien.

30 juni 2022 om 12:32

Zelfde voor 75m Raphina. Als Arsenal een van die twee spelers had gehaald dan was hier heel anders op gereageerd..

30 juni 2022 om 12:36

Beiden zouden goede aankopen zijn voor Arsenal. Maar zoals gewoonlijk grijpen ze er weer naast.

30 juni 2022 om 12:37

Dat er bij verschillende clubs anders op aankopen gereageerd wordt zijn we hier al wel gewend ondertussen, dat is niets nieuws.

Wat mij wel opvalt is dat Spurs geprezen wordt om de spelers die ze halen, terwijl als je die 1 voor 1 zou analyseren het helemaal niet zo bijzonder is en de basis niet per se sterker maakt. Richarlison gaat er Kane en Son niet uit spelen toch? Bissouma gaat er Hojbjerg niet uit spelen imo. Defensief is het allemaal nog niet zo bijzonder en Perisic is een pensionado die nog maar moet laten zien dat hij de inhoud heeft om wekelijks meerdere keren de hele flank te kunnen bestrijken 90 minuten lang.

30 juni 2022 om 12:39

Benzema, dan kijk je puur naar de naam en wil je graag iets negatiefs over Arsenal zeggen, want Richarlison is totaal niet nodig bij Arsenal.

30 juni 2022 om 13:37

Ik had het juist goed gevonden als Arsenal dat gewoon had afgetikt, want dan had je er tenminste wel een klasse speler bij gekregen, ook al is 75 te veel geld. Nogmaals, beter iets meer betalen voor een klasse speler dan twee gemiddelde spelers halen voor beiden 40 miljoen. Kan Raphinha nu wel afstrepen van mijn lijstje wat ik had gemaakt mbt transfertargets voor Arsenal.

30 juni 2022 om 13:42

Hahaha, schaamteloos Feno, jij hebt hem niet 1x genoemd voordat bekend werd dat wij met hem bezig waren. Jij noemt überhaupt nooit namen, maar enkel karakteristieken van spelers die je graag ziet komen. Helemaal prima als jij het zo wilt doen, maar kom dan achteraf niet wijs doen.

Ik vind dat je niet moet overbetalen voor een speler, als die speler eigenlijk liever naar een andere club wil gaan. Raphinha heeft zijn zinnen op Barca gezet zo lijkt het, dan moet je als Arsenal lekker doorschakelen naar je volgende target. Spelers die niet vol voor de club willen spelen hebben we genoeg gehad de laatste jaren.

30 juni 2022 om 13:43

Nee hoor, ik vind Spurs helemaal niks. Maar ik vind zowel Richarlison als Bissouma topaankopen die ik graag bij Arsenal had gezien.

30 juni 2022 om 15:31

Ik heb liever Jesus voor 45 dan Richarlison voor 70..

1 juli 2022 om 12:37

@El Fenomeno

Wel grappig hoe jouw brein soms werkt blijkbaar. Jij vindt Gabriel Jesus een slechte transfer voor Arsenal, maar Richarlison zou wel een top transfer zijn geweest volgens jou.. Laat ik voorop stellen dat ik Richarlison een goede speler vind en dat ik hem ook graag bij Arsenal had gezien, alleen niet voor dit bedrag.

Het gaat mij puur om de randomness van jouw argumentatie...

Dit zijn even de basis overeenkomsten/verschillen, buiten statistieken om:
- Zowel Gabriel Jesus als Richarlison zijn 25 jaar oud. Dus daar zit geen verschil in.
- Richarlison heeft 5 jaar PL ervaring, Gabriel Jesus heeft 6 jaar PL ervaring.
- De marktwaarde van Richarlison is 48 miljoen, die van Gabriel Jesus 50 miljoen. Als Arsenal dus Gabriel Jesus voor 45 miljoen haalt en Spurs Richarlison voor 55 + bonussen die kunnen oplopen tot 70, dan heeft Arsenal een betere deal toch?
- Beide spelers hebben bij hun clubs zowel op de flank als in de spits gespeeld, oftewel geen verschil

Als we nu de statistieken van de PL erbij halen over de afgelopen 5 jaar, dan krijg je dit:
Richarlison:
- 21/22: 30 wedstrijden, 10 goals en 5 assists = 15 betrokken (2.528 speelminuten)
- 20/21: 34 wedstrijden, 7 goals en 3 assists = 10 betrokken (2.872 speelminuten)
- 19/20: 36 wedstrijden, 13 goals en 3 assists = 16 betrokken (3.080 speelminuten)
- 18/19: 35 wedstrijden, 13 goals en 2 assists = 15 betrokken (2.679 speelminuten)
- 17/18: 38 wedstrijden, 5 goals en 5 assists = 10 betrokken (2.827 speelminuten)

Gabriel Jesus:
- 21/22: 28 wedstrijden, 8 goals en 9 assists = 17 betrokken (1.878 speelminuten)
- 20/21: 29 wedstrijden, 9 goals en 4 assists = 13 betrokken (2.059 speelminuten)
- 19/20: 34 wedstrijden, 14 goals en 8 assists = 22 betrokken (2.026 speelminuten)
- 18/19: 29 wedstrijden, 7 goals en 3 assists = 10 betrokken (1.019 speelminuten)
- 17/18: 29 wedstrijden, 13 goals en 4 assists = 17 betrokken (1.671 speelminuten)

Conclusie? Richarlison heeft alleen in het seizoen 18/19 een betere betrokkenheid bij goals dan Gabriel Jesus, maar had daar ook 1.679 speelminuten meer. De overige 4 seizoenen is het rendement van Gabriel Jesus beter, met flink minder speelminuten per seizoen (van minimaal 650 minuten minder tot maximaal 1.156 minuten minder).

Ja er zit verschil tussen City & Everton, zeker waar. Maar dat werkt beide kanten op. Je krijgt meer kansen per wedstrijd bij City, maar je hebt ook flink meer concurrentie (aguëro versus Calvert-Lewin/Rondon/Kean).

Als je dit alles bekijkt, dan is Gabriel Jesus kopen onder zijn marktwaarde toch een betere deal dan Richarlison kopen boven zijn marktwaarde? Ongeacht dat ik Richarlison een hele goede speler vind en ook absoluut een aanwinst voor Tottenham en hem ook graag bij ons had gezien.

30 juni 2022 om 14:23

Kijk er niet meer van op, iedereen weet dat dit veel te veel is (zelfs zonder die bonussen) net als dat Raphina en Jesus (met een 1jarig contract) te veel kosten. Gelukkig is het geld er om uit te geven aan versterkingen en is dit wel een positie die met kwaliteit aangevuld moest worden. Richarlison kan op alle posities spelen voorin en is target nr1 blijkbaar. Als Conte hem wilt dan moet je hem gewoon halen. Ben ik een grote fan van hem? Nee niet echt maar dat kan meer komen door zijn maniertjes op het veld.
Is het een versterking? Ja voor de breedte in kwaliteit zeker. Sone en Kane hebben gewoon rust nodig op momenten.

30 juni 2022 om 18:39

Mo is eeb topspeler.heeft snelheid goede schot en scorend vermogen. Moeten afwachten maar ik ben der wek fan van. Enige vervelende zijn maniertjes.

1 juli 2022 om 12:13

Is 60 miljoen

Ben jaloers op Spurs hoe slagvaardig die op de transfermarkt zijn. Met een trainer als Conte zie ik ze het een stuk beter dan Chelsea doen als Chelsea niet snel met goede versterkingen komt. Anders wordt het echt nog vechten voor die vierde plek.

30 juni 2022 om 11:11

Waarom? Raphinha is beter en minder theatraal. Beide trekken alles uit de kast als het slecht gaat, maar Richarlison heeft er meer inzitten dan Raphinha in negatieve zin.

Ik vind dat je niet jaloers hoeft te zijn, spurs is tot dusver altijd een glass cannon geweest en ik vind ze achterin nog niet beter dan in hun betere jaren.

30 juni 2022 om 14:27

Raphinga vind ik ook de net betere voetballer maar Richarlison past meer in ons plan gezien hij ook in de spits kan spelen en op beide flanken. Raphinha is echt meer op rechts.

Ik houd ook niet van zijn maniertjes maar daar heb je er tegenwoordig zo veel van dat ik het probeer te negeren. Conte kan dat er wel ff uithalen bij hem lol

30 juni 2022 om 14:29

Jullie halen Sterling en Raphinha he, een nog een waslijst aan verdedigers. Ik denk dat jullie je nergens zorgen over hoeven te maken.

1 juli 2022 om 17:49

Raphinha is niet zeker. Wilt alleen naar Barcelona.

Ten Hag is aan het slapen met Utd. Richarlison zou prima passen in Manchester, helemaal in combinatie met Anthony. Wel echt een prima aankoop van de Spurs!

30 juni 2022 om 10:30

Voor 70 miljoen zou ik Richarlison niet halen hoor.

Daarnaast als je (net als je suggereert) ook Antony wil halen ben nog eens 70 miljoen kwijt, en ze zijn nog volop bezig met de Jong.

Kortom dit was geen optie voor Utd aangezien ze ook nog verdedigende versterking nodig hebben en dan 70 mln teveel is voor een speler van kaliber Richarlison.

1 juli 2022 om 10:56

Richarlison is niet een top speler. Mist ontzettend veel kansen. Anthony Gordon was een betere optie. Veel groter talent. 70 miljoen is echt overprised. Stel je voor dat je daarvoor Frenkie haalt.... Het is niet voor niets dat Everton vorig seizoen voor degradatie speelde.
Richarlison is geschikt voor de subtop. Misschien ziet Tottenham zich ook als subtop. Dan is hij geschikt.

1 juli 2022 om 17:50

Tottenham ziet in Richarlison een belangrijke breedte versterking.

Richarlison voor 70 miljoen. Everton doet hier hele goede zaken. Blijkbaar heeft Arsenal ook een verbeterd bod geplaatst voor Martinez bij Ajax. Blijft even wachten op het artikel hiervan.

Pff dat tottenham is toch een lekker team aan het bouwen joh, en dat onder Levy. Conte krijgt zijn materiaal, dus volgend jaar echt wel een outsider voor de titel.

30 juni 2022 om 11:27

Blijf het middenveld en de verdediging niet super vinden eerlijk gezegd. Voorin wel ijzersterk met Kane en Son die gewoon wereldklasse zijn + nog eens Kuvulevski en Richardlison die het beide prima kunnen gaan doen.

30 juni 2022 om 12:33

@gooner4
Spurs heeft niet de toppers qua namen, maar de verdediging en middenveld zitten toch wel goed in elkaar. Davies-Dier-Romero blijkt een meer dan prima defensief blok te zijn, terwijl met aankopen Conte zijn gewenste wingers krijgt.
Het aantrekken van Bentancur in de winterstop zorgde voor een balans, nadat Skipp een blessure kreeg. Bentancur met Hojbjerg was al een prima combi, maar met Bissouma gaan we erop vooruit qua creativiteit.
De spelers doen wat Conte wil, namelijk compacte formatie met weinig ruimte tussen de linies.

30 juni 2022 om 14:39

Middenveld ziet er beter uit nu maar kan een ander type met creativiteit gebruiken maar gezien er vaak maar met twee word gespeeld is het wel oke nu. Verdediger en wingback komen er nog wel bij denk ik. Voorin zou het goed zitten als Richarlison zou komen.

30 juni 2022 om 15:35

@mothespur
Het kan ook nog zo zijn dat Conte een 3-5-2 gaat spelen of daar soms naar switcht dat Kane zich laat terugzakken als soort nummer 10. Dan kunnen Son/kulu/richarlison weggestuurd worden. Mourinho liet Kane dat ook vaak doen en was erg succesvol.

30 juni 2022 om 16:48

Dat is ook wel omdat wij juist geen creatieve middenvelder hadden. Conte heeft graag zijn spitsen voorin zodat ij er weer 30 in kan rammen. Zou ook wel zonde zijn om Kane elke keer alles te laten doen op creatief vlak. Koop gewoon een goede creatieve middenvelder. Ook werkte het prima met drie voorin, Kulu is de perfecte aanvulling.

1 juli 2022 om 08:09

Davies-Dier-Romero prima?? Romero is heel goed, maar die andere 2?
Dier doet het altijd een periode goed, maar is daarna weer drama. Dat is al zijn hele carrière. Davies is gewoon een matige cv, niets meer en niets minder. Ben daarom echt niet overtuigd van die verdediging. De wingbacks ben ik ook (nog) niet kapot van. Perisic kan een hele goede aankoop zijn, maar verder? Doherty, Sessegnon en Reguillon zijn ook niet het juiste niveau.

Middenveld mist vooral creativiteit. Nu is het de vraag hoe hard je dat nodig hebt met bv een Kane, die als spits ook echt veel creëert normaal gesproken. Maar goed, nu heb je alleen werkers en lopers. Denk echter dat dit niet het grootste probleem is. Dit kan prima werken, kijk bv naar Liverpool voordat ze Thiago hadden.

30 juni 2022 om 14:36

Hij moet wel nu met Conte. In 20 jaar hebben zij iets van 20miljoen van hun eigen geld erin gestopt he, tot nu. De tendens is veranderd na Nuno en je hoorde voor het eerst gigantische woede over de eigenaren in het stadion en nu met een wereldtrainer kunnen zij geen fouten permitteren.

Er moest een aanvaller bij. Overigens moeten wij nog steeds een rechter wingback, een goede LCB en het liefst een creatieve middenvelder erbij. Ik zie de eerste twee wel gebeuren maar hoop toch op een extra creatieveling.

Als dat er komt dat kan het een heel goed seizoen worden, zo veel wedstrijden en CL dan heb je echt die kwaliteit en breedte nodig.

Kan het niet zijn dat bergwijn allang akkoord is met Ajax maar men wacht tot 1 juli....

30 juni 2022 om 14:43

Ik denk ook dat Bergwijn gewoon naar Ajax wilt gaan.

Hoepel maar mooi op met zowel Bergwijn als de spurs. Tis graag of niet.

Bergwijn heeft ook nog niet echt door laten schemeren graag naar Ajax te willen zoals Antony bij ajax wel heeft aangegeven weg te willen. Lekker bij Everton voor geld bankhangen en tegen degradatie voetballen. Have fun!

Doorschakelen, Bergwijn is echt niet heilig. Kan overigens geen bal met links passen, laat staan schieten.

Als ihatarren overigens doorzet is Bergwijn minder nodig en zonde van het geld!

30 juni 2022 om 10:51

@shenkie
Is dat niet de omgekeerde wereld? Spurs hebben een vraagprijs en Ajax wil daaraan niet voldoen, dan is het het probleem van Ajax.
Of ga jij ook bij de bakker moeilijk doen als de vraagprijs van een brood € 2,- is en je maar € 1,75 wilt betalen?

Verder heeft Everton afgelopen jaar verder onder haar niveau gepresteerd en gelukkig zijn ze niet gedegradeerd. Everton blijft een club die Tussen plek 6 en 11 hoort te staan.

30 juni 2022 om 11:44

Wat een kansloze vergelijking. Een broodje heeft geen mening… bergwijn wel!

Antony heeft toch ook aangeven dat hij de eisen van Ajax buitenproportioneel vindt? Dat doet bergwijn niet…

Mbt je laatste alinea. Op basis daarvan zouden hsv, werder Bremen, Schalke volgend seizoen Europees voetbal moeten spelen.

Slaat dus ook nergens op naar mijn mening. Je bent zo goed als je laatste wedstrijd/seizoen.

30 juni 2022 om 12:27

25-30m voor Bergwijn is toch niet buitenproportioneel? En 80m voor Antony slaat natuurlijk helemaal nergens op, daar heeft hij volledig gelijk in.

30 juni 2022 om 15:34

Bergwijn z’n mening is niet heel relevant want hij heeft zelf een contract getekend met een dik salaris. 25 miljoen voor Bergwijn is gewoon een normale prijs..

30 juni 2022 om 10:56

Wie zie je graag komen dan in plaats van Bergwijn?

30 juni 2022 om 11:49

Karlsson of braganca (in dat laatste geval kan berghuis weer naar voren)

Tadic, Brobbey, Berghuis, Ihatarren, Antony (vooralsnog) anders een ruil met vd beek. Rasmussen en unuvar voor de leeuwen.

30 juni 2022 om 13:07

Karlsson lijkt me wel erg duur, denk je niet? AZ wil er de hoofdprijs voor vangen en gelijk hebben ze.
Braganca lijkt me een goede versterking alleen vind ik zelf Berghuis succesvoller op 10 dan op rechts.

30 juni 2022 om 14:46

Tottenham vraagt een heel normale prijs voor Bergwijn hoor dus je voldoet aan de vraagprijs of je hoepelt zelf op toch.

Wij praten hier alsof Bergwijn de enige optie is in het betaalde voetbal.
Als ze Bergwijn binnenhalen, lekker, is een goede voetballer en laat vooral bij Nederland wel zien dat hij nuttig is.
Als Everton hem wegkaapt, ook prima, door selecteren. Genoeg goede spelers op de wereld,

Je leest veel tegenstrijdigheden. Aan de ene kant biedt Everton een hogere transfersom en salaris aan aan de andere kant heeft Ajax betere papieren......

Raphina 75mil, Richarlison 70 mil. Engeland leeft verder in zijn eigen bubbel. Dat zijn ze nooit waard.

Waar Tottenham meer pit en lef binnen haalt, levert Everton in. Die moeten Bergwijn niet halen, ze moeten met echt wat meer pit er voor terughalen vind ik.

30 juni 2022 om 11:21

Antony naar Everton dan maar? Houd je nog een paar centen over als Everton zijnde.

30 juni 2022 om 14:48

Ik denk dat Bergwijn die constant in de basis kan staan bij Everton het heel erg goed kan doen. En het is ook niet veel geld wat je hoeft te betalen voor hem. Hij heeft eigenlijk alles om te slagen maar heeft vertrouwen nodig.

1 juli 2022 om 16:35

Individueel gezien misschien, maar Everton heeft dan wat? Gordon en Gray als spelers met pit en Townsend, Bergwijn, Iwobi vind ik allemaal wat te functioneel. Als je naar het geheel kijkt missen voor wat flair en pit voorin.

Gelukkig is het morgen 1 juli, nieuw financieel boekjaar en dan kan Ajax eindelijk spelers gaan vastleggen... Snel Bergwijn en Brobbey ff binnen hengelen.

Prima wat mij betreft. Ik denk dat als de scouting haar werk goed Ajax een goede en goedkopere optie kan vinden. Normaal gesproken koester ik weinig wrok maar ik vond het wel flauw van Bergwijn dat hij een tijd terug zei dat hij het zo fantastisch vond dat Spurs Ajax in de CL uitschakelde. Ok, je wilt een wit voetje bij de fans van Spurs halen maar dan is het ook niet zo gek als er weerstand komt bij de fans van Ajax komt als je later besluit dat je die club wel weer leuk vindt. Lekker verder kijken Ajax.

Lijkt me toch dat Bergwijn ook enige zeggenschap heeft over waar hij naartoe wil. Dan zou ik toch op dit moment voor Ajax kiezen. Ze spelen voor het kampioenschap en CL natuurlijk. En met het oog op het WK lijkt het me ook verstandig. Everton is al jaren een puinhoop en de kans op een basisplaats is daar altijd kleiner dan bij Ajax.

De pleuris breekt natuurlijk uit in Amsterdam als ze om boekhoudkundige redenen misgrijpen. We gaan het morgen zien.

Wat glijdt everton toch af de lastste jaren. Na lang omhoog te hebben gekeken en mee te hebben willen strijden om de bovenste plekjes hebben ze veel geld verloren en verliezen ze steeds meer kwaliteit. Zeventig miljoen is lekker bijschrijven. Benieuwd wat die aan vervanging kunnen regelen. Ook benieuwd hoe deze jongen bij de Spurs gaat presteren en of die wekelijks een basisplaats gaat hebben.

30 juni 2022 om 14:54

@rmossing
Zo erg glijdt Everton niet af de laatste jaren. Afgelopen jaar is natuurlijk niet vergeten, maar eindigde Everton 'gewoon' tussen plek 7 en 12. Everton kan natuurlijk niet concurreren met Arsenal, Spurs, United en Leicester dus valt simpelweg in de middenmoot waar een forse concurrentie is.

Hele goed speler. Is gewoon een speler die op alle posities voorin kan staan. En alles heeft.

Prima. Richarlison kost 70 mil, Raphinha 75 mil, Antony dan ook dat bedrag.

1 juli 2022 om 11:05

Ja want Antony heeft zich ook bewezen in de Premier League

1 juli 2022 om 15:38

Allebei Braziliaans en geen van de drie heeft laten zien beter te zijn dan de ander bij Selecaõ. En Antony is jonger. En het is niet dat Richa en Raphi nou 50 goals hebben gescoord. Gewoon goede spelers, maar Antony ook.

1 juli 2022 om 11:22

Richarlison en Raphinha zijn wel wat beter dan Antony, maar het geeft inderdaad wel aan dat 60+ miljoen euro voor Antony een realistische en marktconforme prijs is.

Zal financieel en fysiek uiteraard de veel betere stap zijn. Uiteindelijk sportief ook gezien het hele jaar. En dan zullen er vast wel een paar mensen zeggen ‘ja maar CL’, de PL is 38 wedstrijden strijden en aandacht.

Als Everton Bergwijn echt wil dan is er voor Bergwijn geen enkele reden om op 24 jarige leeftijd al terug naar Nederland te gaan

1 juli 2022 om 12:22

Hij wil geen degradatie voetbal spelen.

1 juli 2022 om 12:38

Everton heeft natuurlijk geld genoeg om datgene te doen zodat ze komend seizoen geen degradatievoetbal spelen. Hij hoeft bij Everton waarschijnlijk ook geen salaris in te leveren, bovendien heb je in de PL veel meer topwedstrijden dan in de eredivisie

Zo jammer dat Richarlison naar Tottenham vertrekt. Hij heeft in mijn optiek de kwaliteiten om voor een Europese topclub te spelen. Ik snap echt niet dat hij dit zelf wil, want bij Spurs kom je ook bijna niet weg.

1 juli 2022 om 12:21

Plus hij gaat gewoon niet spelen. Hij is gewoon de opvolger van Bergwijn

Dit bevestigt maar weer waarom Tottenham nooit mee gaat doen om het kampioenschap. 70 miljoen voor wederom B-garnituur. Kane en Son zijn de enige twee die er met kop en schouders bovenuit steken. De rest is allemaal heel erg duur betaald. En dan weer zoveel geld uitgeven terwijl je net perisic hebt binnengehaald voor de linkerflank en Bergwijn geen kans geven.
Hoop voor ze dat Kane blijft, anders vrees ik voor een lang seizoen.

1 juli 2022 om 18:01

Perisic is voor de wingback.

Heeft psv nog doorkoop op bergwijn?

Dis is een serieus goede speler die de PL al goed kent. Schiet er bij een ploeg als Spurs gewoon 15 in in een heel seizoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren