Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Drugsverslaafde’ Sierd de Vos hevig onder vuur in Kroatië na belediging

Laatste update:

Sierd de Vos is onder vuur komen te liggen in Kroatie, nadat hij woensdagavond voorafgaand aan Besiktas - Ajax een misplaatste grap maakte over Domagoj Vida. Volgens de commentator van Ziggo Sport moest de Turkse club 'ontheffing aanvragen voor de verdediger omdat hij zo lelijk is'. Die woorden worden de sportcommentator niet in dank afgenomen in Kroatië, het geboorteland van Vida.

De Vos, bekend van zijn controversiële manier van wedstrijden verslaan, had niet lang nodig voor zijn belediging aan het adres van de 'knipoog-Kroaat', zoals Vida ook wel bekendstaat. "Besiktas heeft ontheffing aangevraagd voor het meespelen van Vida. Die is namelijk zo lelijk, die mag normaal gesproken niet spelen om dit tijdstip, omdat er kinderen kijken", waren de woorden waarmee De Vos de wedstrijd tussen Besiktas en Ajax begon. Het fragment werd in eerste instantie door Ziggo Sport gedeeld op Twitter, maar later weer van het web gehaald.

Het Kroatische sportmedium gol is het moment niet ontgaan en besteedt daags na de overwinning van de Amsterdammers op Besiktas (1-2) uitgebreid aandacht aan het voorval. "Waarom doet hij dit werk? Wat een schandalige verschijning van de commentator", kopt het sportplatform. "De zege van Ajax werd overschaduwd door een schandelijk optreden van Sierd de Vos. Hij heeft een kenmerkende manier van commentaar geven en weet hoe hij uit een normaal kader binnen zijn werk moet springen. Het is hem niet vreemd dat hij spelers beledigt. Het wordt interessant om te zien of Vida of zijn club Besiktas reageert op deze uitbarsting."

Op de Facebookpagina van het medium, waar ze het nieuwsbericht gedeeld hebben, wordt De Vos ook flink door het slijk gehaald. "Deze Nederlandse commentator zou de duivel zelf bang maken met zijn uiterlijk", luidt een reactie. "Het is niet zijn taak om iemand te beoordelen op zijn uiterlijk en hoe hij eruit ziet. Daar is geen enkele reden voor. Zelf is hij ook geen schoonheid." Een ander gaat nog een stap verder. "Hij ziet eruit als een wild zwijn. Een mooie dikke drugsverslaafde. Ze moeten hem voor straf het riool schoon laten maken."

Klik op 'Bekijken op YouTube' om de uitspraak van Sierd de Vos te horen (vanaf 00.20 min)

Ook het uiterlijk van David Neres moest het woensdag ontgelden bij de commentator. "Neres staat te slapen, zoals hij ook kijkt", waren de woorden van Sierd de Vos. Vida kreeg in Nederland vooral bekendheid met zijn optreden namens Dinamo Zagreb tegen Olympique Lyon in 2011. De Kroatische club ging met 7-1 onderuit, waarmee de weg van Ajax naar de knockout-fase van de Champions League werd gedwarsboomd op basis van doelsaldo. Beweerd werd dat het duel was verkocht door Zagreb. Op beelden was te zien hoe Vida een knipoog gaf aan Lyon-aanvaller Bafétimbi Gomis na het vijfde doelpunt van de Fransen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Weerspiegelt precies de maatschappij waarin we leven momenteel. Een grapje maken kan simpelweg niet meer. Iedereen is zo gevoelig tegenwoordig dat je gelijk in een hokje geplaatst wordt. Of je bent direct een racist, homofoob of wat dan ook. Echt geen fijne ontwikkeling

25 november 2021 om 11:15

Ben het grotendeels met je eens hoor, maar deze opmerking van Sierd slaat gewoon nergens op. Ik kan er werkelijks niks uithalen wat het het ook maar enigsinds grappig maakt. Dit is, naar mijn mening, gewoon beledigen om het beledigingen zonder enige aanleiding. Of hij moet doelen op het knipoog incident, maar wat heeft dat dan met zijn uiterlijk te maken?

25 november 2021 om 11:19

Het is toch gewoon een grap. Waar maken mensen zich druk om

25 november 2021 om 11:22

Maar wat is dan precies de grap?

25 november 2021 om 11:23

@ Ducktaildo:

Ik moest wel lachen eerlijk gezegd. Humor verschilt vaak per persoon. Dit is wel beetje voetbalkantinepraat.

DIt moet eerder onder cabaret vallen, dan mag het wel. Echter is er wel een bepaalde grens met beledigen. Het is niet echt gepast, en als het letterlijk wordt vertaald en men kent Sierd de Vos niet (niet allemaal serieus nemen) dan snap ik de ophef..

Moet wel toegeven dat Sierd heel vaak grappig probeert te zijn, soms werkt het maar merendeels slaat hij de plank mis, en kan het erg irritant zijn.

25 november 2021 om 11:31

@ Duck:

Ik kan dit ook tweedelig opvatten.

Of je denkt dat Sierd hier serieus is, wat je opmerking wel grappig maakt.

Of je ziet niet dat Sierd hier aan het chargeren is. Iets zwaar aandikken en overdrijven over een speler die in NL (door knippoog) niet geliefd is.

De slagingskans van grappen is een persoonlijk dingetje. Wat de een grappig vindt, kan de ander niet om lachen.

25 november 2021 om 11:33

De aanleiding was natuurlijk dat knipoog incident inderdaad. Denk dat veel ajacieden er smakelijk om kunnen lachen. En tja Sierd roept wel vaker rare dingen. Tijdje terug begon ie over dat er in Saudi Arabie alleen maar moordenaars wonen. Ik kan het wel hebben van Sierd. Vooral heel serieus nemen die man!

25 november 2021 om 12:02

De grap is dat Vida zo lelijk is dat hij normaal gesproken niet op tv nag omdat hij met zijn uiterlijk kinderen traumatiseert. Het is echt zoiets terloops. Het heeft nul impact op iemand als Vida. Storm in een glas water.

25 november 2021 om 12:06

Ah het 'jouw moeder is zo lelijk, dat zij....' niveau. Pijnlijk dat een volwassenman dat niveau nog niet ontstegen is.

25 november 2021 om 12:55

@duck:

Snap dat het niet jou humor is, dat kan en mag, maar om gelijk daar een label en niveau aan te plakken vind ik een beetje spijtig.
Dat je dit aan leeftijd koppelt klopt namelijk niet in mijn ogen.

Humor is niet gebonden aan leeftijd. Wel aan de tijdsgeest. Die verandert. Maar ook een ouder iemand kan mee evolueren.

Accepteer dat anderen hier om kunnen lachten, met name in de voetbalwereld waar kantinepraat (op alle leeftijden) niet veel anders is. Niet te serieus nemen.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

25 november 2021 om 15:44

Weet je wat het is, het heeft te maken met rol en verwachting. Voetbalinternational is bijvoorbeeld een satirisch programma, daar kan je dit soort teksten verwachten. Verslaan van een wedstrijd is in principe objectief omschrijven van de gebeurtenissen. Daar kan je zo'n grap niet verwachten. Je gaat ook niet lollig doen bij het nieuws 'bomaanslag Irak, dat ruimt lekker op'. Dat kan gewoon niet, want dat is niet het podium. Satirische wedstrijdverslagen lijken me iets voor een ander platform. Ik vind die Sierd daarom ook echt bloedirritant om naar te luisteren tijdens een wedstrijd.

25 november 2021 om 16:00

@ Westend

Ik begrijp je mening. Ben het ook wel met je eens dat een serieuzere toon bij RTL wel beter past.

Echter is een bomaanslag wat anders dan iemand lelijk noemen Snap dat het een overdreven voorbeeld is maar ik vind wel dat humor bij voetbal past. Mits de humor niet centraal staat in het commentaar, en daar heeft Siert wel last van.

Als ik weet dat hij commentaar geeft dan verwacht ik al (zoals je zelf beschrijft) overdreven grappen erin. Dus daarom erger ik me er minder aan (soms wel hoor).

Heb zelf vooral een irritatie aan Emilie Schelvis... Die zit vaak fout in beoordelingen en is nooit objectief.

25 november 2021 om 16:07

Haha, ja je moet soms een beetje chargeren om een punt te maken he. Theres a place and time for everything. Dat soort satire van Sierd hoort meer in een comedyclub of bij VI. Niet itjdens een wedstrijd. vind ik dan

25 november 2021 om 16:11

Een grap kan leuk of niet leuk worden gevonden. Al moet tegenwoordig ieder woordje op de goede moraal weegschaal worden gewogen. En het is al zo somber....;-)

25 november 2021 om 16:19

Was deze persoon donker geweest en hij had het daarom gezegd ipv zijn lelijkheid/knapheid dan was de wereld weer te klein geweest. Terwijl het beide om uiterlijke kenmerken gaan.

25 november 2021 om 16:23

Ach Pinko, het is een stukje tijdsgeest maar ook een stukje podium. Als je kijkt naar de ophef over grappen van Dave Chapelle (ik lag overigens onder de tafel van plezier), dan is de ophef wel erg overdreven. Maar dat had je vroeger met Hans Teeuwen (met de Islam meisjes?) ook. Neemt niet weg dat die grappen gewoon gemaakt kunnen worden. In principe vanuit de kijker minder ophef: want die zoeken het juist op.

Als je kijkt naar de wedstrijdverslagen enzo, dan is de kwaliteit van verslag doen wel enorm achteruit gegaan. Dat moet allemaal ook ineens heel lollig en aanstootgevend zijn. Daar is een wedstrijdverslag niet het podium voor. Daar zit de kijker meestal juist niet op te wachten

25 november 2021 om 16:29

Keepertoob, je ziet daarin geen verschil? Sorry: maar jij bent nu af.

25 november 2021 om 16:36

Oh sorry ik ben nu af, mag ik nu niet meer reageren van jou?

Wat is het verschil dan? Ik vind beide discriminerend maar jij ziet het dus anders?

25 november 2021 om 16:47

Gewoon die augurk uit je reet halen, ik vond het wel grappig, zeker omdat het precies om de ''knipoog'' kroaat gaat. of mag dat nu niet van jou? je kan ook op het andere kanaal kijken als je Sierd niks vindt. PS: hij is toch ook ontzettend lelijk?

25 november 2021 om 16:50

Iets van een collectief ten opzichte van een individu. Beledigen en discrimineren zijn trouwens wel 2 verschillende dingen. Maar laten we hier aub geen rasismediscussie van gaan maken. Heeft hier echt niks mee te maken

25 november 2021 om 16:55

Ik heb het ook niet over racisme dat haal jij er bij, ik zeg nog expliciet.

Ik vind beide discriminerend.
Maar goed jij snapt dat niet, dus jij bent duidelijk af!

25 november 2021 om 11:17

Precies als ik voor elke keer dat m'n collega's me lelijk noemen een euro kreeg was ik nu al multimiljonair geweest

25 november 2021 om 11:21

De vos is geen collega van Vida.

25 november 2021 om 12:08

Verschil is alleen dat de Vos niet om zijn mening wordt gevraagd over het uiterlijk van een speler maar over de kwaliteit van de wedstrijd. Als je na 90 minuten aangeeft dat Vida erg slecht was dan is het anders dan voor de wedstrijd is begonnen dit soort rare uitspraken te doen.

25 november 2021 om 11:17

Nergens anders op de wereld wordt dit opgevat als een grap. Dit is gewoon een sneue belediging niks meer of minder. In elk ander land was deze clown al 10 jaar geleden van tv gehaald maar hier vinden we dat blijkbaar normaal. Dat is pas een slechte ontwikkeling

25 november 2021 om 12:35

Ik zal je even corrigeren. ''nergens in deze tijd wordt dit meer opgevat als een grap.''
Jezus wat is het toch een sneue maatschappij tegenwoordig. Een productnaam waar het woordje zwart of wit in voorkomt is tegenwoordig een racistisch product, op de treinstations mag ''dames en heren'' niet meer omgeroepen worden, en ik las net ergens nog dat nu de dodenherdenking ook racistisch is volgens sommigen.
Ik ben pas 30 jaar maar deze hele nieuwe generatie is gedoemd om te mislukken als er ooit oorlog uitbreekt in de toekomst. Ja het is een slechte grap van Sierd, maar zoals hierboven genoemd gewoon wat kantine humor. Vida zal er zelf geen nacht slecht van slapen dat iemand hem lelijk noemt.

25 november 2021 om 15:33

Als je het eerst vertaalt en dan in geschreven vorm terugleest, blijft er idd weinig van over. Toen ik het gister hoorde moest ik er wel even om grinniken, ook wetende hoe Sierd de Vos is. Maar ik kan me voorstellen dat ze dat in Kroatië na het lezen ervan niet hebben. Prima, maar dat betekent niet dat je er nu een groot probleem of schandaal van moet maken.

25 november 2021 om 16:27

Ik kan me dus niet voorstellen dat die Kroaten dit in een live verslag hebben meegekregen, die luisterden naar de Kroatische variant van Sierd over de hondslelijke Klaassen. Dus dan heeft er dus iemand actief iets geluisterd, vertaald en doorgestuurd. Dat is toch wel next level naaien :D

25 november 2021 om 11:18

Ik vind dat dit niks te maken heeft met het feit dat iedereen gevoelig is tegenwoordig. Dit is gewoon respectloos en kinderachtig. Een grapje moet grappig zijn, en niet iemand helemaal belachelijk maken. Dat is eerder pestgedrag.

25 november 2021 om 11:18

nou ja, t is niet echt grappig en als commentator moet je natuurlijk niet zulke persoonlijke opmerkingen maken, dat siert (grapje) je niet.

Maar idd, dat je je er vervolgens zo druk om maakt, dat is wel heel vreemd.
Zonde van je tijd en energie

25 november 2021 om 11:27

Ik vind het wel grappig, dat is ook het lastige van grappen. Het moet maar net je type humor zijn. Al begrijp ik dat het in zijn rol niet zo gepast is.
Maar zijn rol vertolkt hij door grotendeels 'humor' in te brengen. Daardoor is hij wel in eerste instantie (icm eindeloze verhalen over achtergronden van spelers etc.) populair geworden. Begint nu alleen soms irritant te worden.

Ben het met je eens dat je je er niet zo druk om moet maken. Even in de media aangeven dat het een grap was en klaar.

25 november 2021 om 11:43

t probleem van grappen ten koste van iemand, is dat er altijd iemand is die het niet leuk vindt. En idd, zoals je zelf al zegt, in zijn rol moet je daar niet aan beginnen.

Maar om er nou ophef over te maken, das erg overdreven.

25 november 2021 om 11:53

Als het zo grappig is maak dit grapje dan tegen een Kroaat die op vida lijkt. Weet zeker dat jij het dan niet meer grappig vind omdat je kort en klein bent geslagen door die gast. Voor hem is dit waarschijnlijk beledigend.

25 november 2021 om 13:08

@thetruth dat zou dan ook weer de meest primitieve en sneue reactie zijn, nog erger dan de opmerking zelf.
Gelukkig hebben de meeste mensen hun emoties wat beter onder controle dan jij

25 november 2021 om 23:22

Ook aardig beledigend om die wedstrijd te verkopen en daarmee ajax een verdiende overwintering door de neus te boren…

25 november 2021 om 11:20

Vond je het een nodige opmerking? Ik weet dat je tegenwoordig voor sommigen een mietje, flikker of woke individu bent als je soms eens nadenkt wat acties doen met de personen die er het subject van zijn, maar toch vind ik dat je dat niet uit het oog mag verliezen.

25 november 2021 om 11:24

Klopt, als je tegenwoordig enig fatsoen toont en een ander daarop aanspreekt, dan word je als "deugmens" weggezet. Let wel: dan wordt aan "deugen" een negatieve connotatie gegeven. Alsof het goed is om vooral niet te deugen. Dát is pas een verontrustende ontwikkeling.

25 november 2021 om 11:24

Is er uberhaupt al bekend wat Vida hiervan vindt? Wat jij doet is nu al de conclusie trekken dat hij Vida hier enorm mee geraakt heeft. Triest opmerking verder hoor maar Vida heeft zich er volgens mij nog helemaal niets over gezegd. Wat hij nou als hij het grappig vindt, bijvoorbeeld, is het dan ineens wel een leuke opmerking?

25 november 2021 om 11:29

@DR.Mario, Jij snapt duidelijk de boodschap van mijn verhaal niet. Je moet vooraf een inschatting maken van je actie. Want stel Vida vindt het niet leuk dan verander je er niks meer aan. Voor mij is de persoonlijk afweging altijd “wat win ik met mijn opmerking en kan ik daar iemand mee kwetsen”. En dit soort opmerkingen zijn naar mijn idee niet eens grappig en ze kunnen iemand kwetsen. En ze hebben bovenal geen meerwaarde. En waarom zou je iets zonder enige meerwaarde doen als het negatieve gevolgen kan hebben?

25 november 2021 om 11:37

Een omkoopkroaat die nooit boete heeft moeten doen? Ja, dan mag je daar best lompe grappen over maken.

25 november 2021 om 11:37

Je kunt ook gewoon de boodschap beter overbrengen, het is altijd wat flauw om de ontvanger de schuld te geven. Maar goed, dat terzijde.

Ik vind de opmerking ook niet grappig. Maar we weten dus niet wat Vida ervan vindt. Dat weten we simpelweg niet zolang hij zich niet uitspreekt. Dat je rekening moet houden met anderen lijkt mij helder hoor, probeer ik ook, maar als iemand die grap nou zelf wel leuk vindt vind ik de selectieve verontwaardigheid altijd wat apart. Als je nou een homoseksuele vriend hebt en deze vindt het eigenlijk wel grappig en ook geen enkel probleem als je hem een anaalridder noemt, vind ik zelf overigens niet grappig, wie zijn anderen dan om er iets van te vinden?

25 november 2021 om 11:38

En als je buiten je boekje gaat met een opmerking, dan ben je een engnek. Feit is dat het allemaal zwaar overdreven wordt tegenwoordig. Het is een domme grap van Sierd, maar veel meer dan dat is het niet. Hij mag er zeker op aangesproken worden, maar dit is echt totaal niet nieuwswaardig. Het benoemen van reacties op Facebook is ook nutteloos, daar wordt zelden fatsoenlijk met elkaar gediscussieerd.

25 november 2021 om 11:41

Kwetsen? We zijn met zijn allen zo panisch om gekwetst te worden. Maar dat is in het beginsel een subjectief begrip. Je kan niet door het leven komen zonder daarbij gekwetst te worden, het is geen grondrecht per se.

Het is ongelukkig dat dit een commentator is, achter een betaalzender, dat wel. Maar meer ook niet. Sommige vinden dit grappig (moi incluis) en de keerzijde van een grap is dat er mensen zijn die het niet leuk vinden. En we gaan allemaal weer verder.

Je mag dan ook je vraagtekens zetten bij de reactie van Gol. Vuur met vuur bestrijden is niet echt de hoge grond kiezen. Persoonlijk vind ik mooie dikke drugsverslaafde wel goed verzonnen.

25 november 2021 om 11:42

De vos doet maar hoor. Hij maakt zich gewoon belachelijk ten opzichte van heel veel mensen maar dat interesseert hem niet echt. Ik vind het gewoon jammer dat je dat tegenwoordig steeds vaker ziet. Nutteloze discussies over dat er niets meer gezegd kan worden terwijl meer dan de helft niet eens gezegd zou moeten worden als je puur afgaat op het nut ervan.

25 november 2021 om 11:47

Als je alles van de buis wilt halen dat niet nuttig is, dan blijft er vrij weinig over in veel programma's. In veel programma's praat iedereen elkaar maar een beetje na, dus ook totaal geen toegevoegde waarde. Als ik jouw reacties lees heb je liever dat iedereen maar politiek correct praat op tv.

25 november 2021 om 11:50

Dat heb jij mij nog nooit en dat zul je mij ook niet horen zeggen. Je kunt genoeg zeggen zolang het goed onderbouwd is. Was en is deze opmerking van De Vos niet, maar laten we niet voor anderen invullen wat hij of zij van een opmerking vindt of moet vinden. Dat is aan de andere kant net zo ergerlijk.

25 november 2021 om 11:52

Wie bepaald nu uiteindelijk het nut van iets? Ik wil hier geen diepe filosofische discussie hier starten hoor... en ben het eens als je bedoeld dat we dood worden gegooid met jan en allemans mening over vanalles en iedereens mening daar weer over krijgen te horen. Het is mode om op de bres te springen om iemand terecht te wijzen of te kraken.

25 november 2021 om 13:33

@markovv: Het is tegenwoordig ook erg in de mode om alles en iedereen af te kraken of in de zeik te zetten. Oftewel: onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting' moet alles gezegd kunnen worden. Dat laatste is een grove misvatting, vrijheid van meningsuiting is juist zo waardevol als niet alles gezegd wordt wat er gezegd KAN worden.

25 november 2021 om 15:57

@dick. Eens hoor. Er zijn mensen die dat goed kunnen zoals Gijp of vRoosmalen of gordon. Die scoren daar goed mee en iedereen probeerd dat na te doen. Je merkt het ook op fora als deze waar je vaak over een comment al snel commentaar krijgt hoe "belachelijk" je bent.

Ben het niet zo eens met het opleggen van beperkingen op meningsuiting. Iedereen mag, binnen de perken van de wet, roeptoeteren wat diegene wil. Alleen denken er veel dat er ook het recht om gehoord of serieus genomen te worden bij zit. Dat is een misvatting die in de huidige tijd veel te veel naar voren komt.

25 november 2021 om 23:12

@markovv - ik heb dit draadje vanavond nog even terug zitten lezen en ik voel toch even de behoefte om te reageren. Je zegt dat iedere mag roeptoeteren wat diegene wil "binnen de perken van de wet", maar daar zit 'm nu juist de nuance die velen niet (willen) zien. Want de wet stelt belediging strafbaar. Aangezien er weinig aangifte wordt gedaan leiden de meeste beledigingen niet tot vervolging, maar de wet stelt dus wel degelijk een te respecteren grens, die jij niet helemaal lijkt te zien. Daarenboven: het is ook een kwestie van fatsoen om je vrijheden niet ten volle te benutten, als dat ten koste gaat van andermans belangen. Toegepast op dit geval: Sierd beledigt iemand tijdens zijn functie als commentator bij een voetbalwedstrijd, en niet als cabaretier op een podium, laat dat verschil duidelijk zijn. Nog los van eventuele strafbare belediging, moet Sierd het vooral gewoon niet willen dat hij hiermee 'scoort', want dat geeft te denken over zijn werkelijke kwaliteiten als voetbalcommentator. Zoals eerder gezegd: als je het hiervan moet hebben, dan heb je dus verder weinig zinnigs te melden.

25 november 2021 om 11:21

Die opmerking over Vida is geen "grapje", dat is een onomwonden belediging. Bovendien, het is totaal irrelevant of Vida een knappe vent of een lelijkerd is. Als je het als commentator hiervan moet hebben, dan geeft het wel aan dat je verder bijzonder weinig interessants te melden hebt. Maar goed, zo kennen we Sierd. Het gaat Sierd vooral om Sierd.

25 november 2021 om 11:35

Sierd is geweldig man. Of heb je liever teun de boer die als een gassie van 20 klinkt of Albert mantingh die een wedstrijd verslaat alsof het een begravenis toespraak is. Humor en gewaagde uitspraken maken het leven leuk man

25 november 2021 om 11:52

Maar humor en gewaagde uitspraken staan niet per definitie gelijk aan iemand beledigen om zijn uiterlijk. Als je daar wat van zegt ben je tegenwoordig soft en kan je niets meer hebben, vreemd is dat. Soms wordt het zelfs nog bonter gemaakt en wordt er gewezen naar vrijheid van meningsuiting.

25 november 2021 om 11:21

Tegenwoordig kun je ook al bijna niet meer zeggen dat je een grap niet leuk vind, omdat je dan meteen te horen krijgt 'dat je helemaal niks meer mag zeggen tegenwoordig'. Ook typerend dat je meteen racisme en homofobie erbij pakt, terwijl dat helemaal niks met dit artikel te maken heeft. Als het op dit soort dingen aankomt vervallen mensen telkens in dezelfde standaard uitspraken.

25 november 2021 om 11:22

Wel benieuwd wat de reacties waren als Johan Derksen dit bijvoorbeeld zou hebben gezegd. Sierd overschat z’n eigen humor wel vaker, en betaalt daar nu de prijs voor.

25 november 2021 om 12:13

Daar zit dan ook weer een verschil tussen. Bij veronica inside weet je dat je dat kan verwachten. Bij een commentator bij een voetbalwedstrijd verwacht je een objectieve, voetbalgerelateerd verhaal en niet iemand dat voor de wedstrijd begint punten wilt scoren door iemand van de tegenpartij te beledigen.

25 november 2021 om 11:23

Een grap over het uiterlijk van iemand is het laagste wat je kan doen en inderdaad er moet altijd ruimte zijn voor een grap maar wel een leuke grap!

25 november 2021 om 11:34

Precies, hij is gewoon aan het pesten op kleuterklas nivo in mijn ogen. Zou Sierd het grappig vinden als ik dezelfde soort grapjes over hem maak ?

25 november 2021 om 11:38

Fcvoetbal: "weerspiegelt precies de maatschappij waarin we leven momenteel. Een grapje maken kan simpelweg niet meer."

Dit is geen grapje meer, dit is domweg beledigen om het beledigen. En ja, dat weerspiegelt inderdaad precies de maatschappij waarin we leven. De vrijheid van meningsuiting is een groot goed en brengt heel veel verantwoordelijkheid met zich mee. Een verantwoordelijkheid die Sierd de Vos duidelijk niet zo goed kan dragen.

25 november 2021 om 11:50

Als we kinderen in de kleuterklas leren dat ze niet mogen pesten, dan houdt het geen steek om op volwassen leeftijd deze "grappen" te stimuleren. Een professionele voetballer is een publieke figuur en weet dat er kritiek of grappen kunnen gemaakt worden over zijn functioneren, maar iemand beledigen op basis van uiterlijk is een zeer laag niveau. Waar is de beschaving en het fatsoen dan gebleven? En wat zeg je tegen die kinderen in het kleuterklas als zij dit horen? Waarom worden zij gestraft voor het pesten/beledigen van andere kinderen op basis van uiterlijk als dit later op volwassen leeftijd toch volstrekt normaal zou zijn? Dat is een paradoxale boodschap als samenleving. Ik pleit voor alle duidelijkheid natuurlijk NIET voor een straf voor Sierd de Vos, maar het zou imo veel logischer zijn om dit collectief af te keuren i.p.v. het goed te spreken of aan te moedigen onder het mom van de vrije meningsuiting.

25 november 2021 om 12:06

Het is niet voor het eerst bij Sierd de Vos he? Elke wedstrijd is hij vervelend. Is het niet over een speler, dan is het wel over een staflid of arbitrage.

25 november 2021 om 12:07

Dus eigenlijk geef je nu een vrijbrief om jou tot het bot te beledigen en kwetsen? Ook maar zeggen tegen de jeugd: joh, je mag best pesten, achteraf maar zeggen dat het een grapje is. Ik ben het met je eens dat de maatschappij soft, maar dit slaat de andere kant op. Er is ook nog een tussenweg. Maak grapjes met/over je vrienden hun uiterlijk en behoudt het fatsoen richting een onbekende. Grapje mag, beledigen is onnodig.

25 november 2021 om 12:17

Weerspiegelt precies de maatschappij waarin jullie leven ja, jullie beledigen en kleineren anderen tot op het bot onder het mom van humor. Sierd de Vos is precies dat waar die maatschappij van jullie voor staat inderdaad. Hij doet zich voor als een sportverslaggever, maar is gewoon een domme idioot.

25 november 2021 om 13:17

Totdat Derksen zoiets zegt. Dan is het opeens wel een sneu figuur die alleen maar mensen beledigt maar als Sierd De Vos het zegt dan is het wel prima

25 november 2021 om 13:17

Ahjoh, een gevalletje van wie de bal kaatst... Niet zo snel op je pikkie getrapt zijn. Het gaat hier om een officieel medium (Sierd de Vos namens Ziggo) die teruggepakt wordt door supporters. Waar maak je je druk om jongen?

Over mensen die tegenwoordig zo gevoelig zijn gesproken...

25 november 2021 om 13:32

Het leuke aan grapjes is dat ze grappig moeten zijn. Wat Sierd de Vos hier doet is makkelijk scoren en eigenlijk gewoon gemeen zijn. Als hij nou iets slims of gevats zei dan was het leuk geweest maar dit kan een kleuter nog bedenken. Dat mag hij doen hoor maar andere mensen mogen daar dus ook een mening over hebben. Het rare van het "je mag tegenwoordig ook niks meer" argument is dat mensen die dat argument gebruiken dus eigenlijk vinden dat bepaalde meningen niet mogen.

25 november 2021 om 14:42

Een grap, zeker in negatieve zin, over iemands uiterlijk is en niet grappig en niet netjes. Dat heeft niets met tegenwoordig te maken. Grappen over iemands uiterlijk worden, zeker door de ontvangende partij, vrijwel nooit leuk gevonden en dat is nooit anders geweest.

25 november 2021 om 15:35

@fcvoetbal23:

Deels met je eens. Maar als je snoeiharde opmerkingen gaat maken over het uiterlijk van andere mensen terwijl je zelf ook niet bepaald George Clooney bent, dan vind ik dat wel een kwestie van "wie kaatst kan de bal verwachten".

Wat een overtrokken reactie zeg. Alsof Vida zich hier druk om maakt, en alsof dit nou nieuwswaardig is. Dat een Kroatische krant hierover publiceert is het meest tragische, dat er op facebook dat soort reacties komen kan je verwachten.

25 november 2021 om 11:38

Ja inderdaad. Alsof dit Vida boeit. Lijkt me ook niet dat Vida als profvoetballer vrouweljik contact te kort komt. JE kan namelijk bijna iedereen wel krijgen dan.

Sierd heeft geen drugs nodig, die is zonder al prettig gestoord.

De Nijhuis onder de commentatoren. One-manshow, zolang hij maar in de picture staat. De rest is niet belangrijk, narcisme is in elke toon van zijn stem te horen. Het beledigen van spelers moet ook maar normaal zijn, is niet aan hem. Vertel wat er gebeurd, hij is niet een hoofdrolspeler.

Het slaat ook gewoon helemaal nergens op wat deze man doet. Het is zo gemaakt en deze opmerking slaat ook gewoon helemaal nergens op. Zal ook nooit vergeten dat hij tijdens PSV-Atletico een liedje van Oblak ging zingen omdat hij een penalty van PSV had gestopt.

Foute uitspraken met foute uitspraken weerleggen. Klasse van de mensen die reageren. Pure klasse.

Dit kan je eigenlijk ook echt niet zeggen man.. Als je vrienden van elkaar bent, is het soms nog wel leuk om elkaar belachelijk te maken. Maar onbekende zo vuren op tv gaat wel wat ver mijn inziens

Heerlijk toch dit, of moeten we allemaal "leo Driessens" gaan neerzetten achter een microfoon.
Nog heerlijker is het als mensen erover struikelen en er serieus op in gaan.
Viva la Sierd👍

25 november 2021 om 11:41

Ik vond het commentaar van Teun de Boer gisteren op RTL7 prima in orde en ik kan Wietze van der Goot ook altijd erg waarderen. Die hebben dit soort sneue "grapjes" niet nodig. Ik vind Leo Driessen niet heel sterk, maar hij stoort me minder dan Sierd. Wat is er volgens jou mis met Leo Driessen?

25 november 2021 om 11:46

24-uurs observatie van een naaktslak is boeiender dan het commentaar van Driessen. Siert zit duidelijk aan de andere kant van dat spectrum. Daar zit een beetje een mening bij, een persoonlijke touch waar je tegen moet kunnen. Het levert wel uitspraken als "nu moet real er 100 maken" en "Auping nights by Neres"

Moet kunnen. Af en toe over de schreef dus ook.

25 november 2021 om 11:51

Wat is er mis met Leo...
Die weet zelfs de meest boeiende wedstrijd nog saai te praten.
Een verslaggever is gewoon heel belangrijk voor de wedstrijd beleving achter je tv, een beetje wat Jack van Gelder op de radio was.
Het is inderdaad een persoonlijke smaak, maar ik kan de humor van Sierd zeker wel waarderen, lekker cynisch en af en toe over het randje.

haha tjonge...t is natuurlijk geen niveau van De Vos en daar moet Ziggo ook wat aan gaan doen, maar daar ga je je in een ander land toch niet druk om maken.

Ik zeg altijd maar zo:
Domme mensen kunnen je niet beledigen, intelligente mensen doen het niet.

Beetje een kinderachtige opmerking ook als commentator, doe gewoon je werk zonder al dat popiejopie gedrag. Vind hem met afstand de meest tenenkrommende commentator van Nederland. Maargoed, smaken verschillen.

Wanneer het persoonlijk wordt om iemand te beledigen, vind ik sowieso een afknapper. Laat het los wat er jaren geleden is gebeurd.

Och, zo lang er geen racisme en discriminatie bij komt kijken kan ik er wel van genieten. Ik kan mij voorstellen dat mensen zijn stijl te ver vinden gaan, maar voor mij heeft het wat weg van een soort cabaret en ik kan er dan ook wel om lachen. Zo maakte hij de opmerking tijdens de wedstrijd Dortmund thuis van Ajax dat als je naar een Hazard telg kijkt, ze al geblesseerd raken. Hij spaart niemand, en men moet er niet te zwaar aan tillen.

25 november 2021 om 12:46

Een belediging als deze komt vaak gewoon net zo hard binnen als een racistische opmerking. Nu zal Vida vast niet wakker liggen wat Sierd van hem vind, maar hij wordt wel even voor miljoenen kijkers beledigt op basis van zijn uiterlijk. Dat een racistische opmerking niet kan, en een beledigende opmerking als deze wel, ben ik het dan ook totaal niet mee eens.

Als er zo'n overtrokken reactie uit voort komt zou je bijna denken dat het waar is wat Sierd zei. Verder mogen ze die corrupte Vida van mij zijn leven lang beledigen en dwarszitten, de man heeft samen met zijn team Ajax een van de grootste naaistreken geleverd in voetbalhistorie.

Wat een discussies lees ik hier! Man probeert grappig te zijn met de opmerking. De een kan er om lachen, de ander niet! Kom op zeg! Vida zal het een worst wezen! Ongeacht zijn uiterlijk staat er genoeg op zijn bankrekening en zal hij vast en zeker een leuk vrouwtje naast hem hebben! Die lacht hier misschien nog wel zelf het hardst om! Verder ook niet bepaald een nieuwswaardig item denk ik zo! Alle gevoelige snaren die hier schijnbaar geraakt worden, snap ik ook niet zo! Laat gaan!

Leukste voetbalcommentator die er is.

25 november 2021 om 11:39

Helemaal mee eens. Misschien hadden ze in Kroatie er ook ff bij kunnen schrijven dat dezelfe Vida zich een aantal jaar geleden liet omkopen ( of in ieder geval een wedstrijd gratis weggaf) waardoor Ajax niet doorging.

25 november 2021 om 11:39

Sierd is wat onvolwassen. En soms ook best irritant. Maar nog steeds vermakelijk. Hij is geen Emiel -mijn stem is te irritant om commentator te zijn- Schellevis.

25 november 2021 om 12:22

Vrijwillig naar Emile Schelvis luisteren is echt zelfkastijding.

Zucht. Niet dat de opmerking nodig is, of dat je het moet doen, maar kunnen we in deze maatschappij dan helemaal niks meer hebben...

Zal wel weer hetzelfde aflopen als die grap met die Grieken (Ajax-Paok?) Dat er veel Grieken zonder shirt stonden omdat ze er (Volgens Sierd) misschien wel te weinig geld voor hebben...

Geweldig en rustig maar, het is maar met een knipoog.

Wellicht is dat voorval uit 2011,toen Dinamo Zagreb die wedstrijd tegen Lyon op schandalige manier weggaf ook wel de onderliggende factor bij deze opmerkingen van de Vos. Ik kan er niet om lachen, maar ik kan eigenlijk nooit om hem lachen. Het is mijn humor niet, zoals hij zeker ook mijn verslaggever niet is. Naar mijn smaak maakt hij van een wedstrijd waar ik op TV dan informatie bij krijg via een verslaggever zijn eigen show. Het komt bij mij over dat het de praatshow van de Vos is en de wedstrijd bijzaak en richtsnoer voor de show van de Vos. Ik vind de opmerking over die knipoog Kroaat volstrekt onnodig. Dat die speler die bijnaam heeft beschouw ik gewoon als zijn eigen schuld, daar heeft hij zelf voor gezorgd. Maar zo expliciet iemand te kakken zetten zegt meer over de Vos dan over die speler.

Sierd is door anderen gaan geloven dat hij werkelijk grappig is. Een slechte ontwikkeling waarbij hij vindt dat hij dat steeds maar moet bewijzen en dan krijg je dit soort grappen.

Koekoek was leuk, maar bovenal vind ik dat een verslaggever geen komiek moet spelen. Als laatste vind ik dat iedereen een 'verkeerde' grap moet kunnen maken en dat beledigd zijn een keuze is.

Ik word echt niet goed van al die tere zieltjes tegenwoordig. Alles is racisme, seksisme, homofobie etc.. en over het uiterlijk van iemand mag je ook al geen grap maken. Trek het je niet aan en doe wat met je leven zou ik zeggen.

Hahahaha, eerst verbolgen zijn om wat iemand zegt en niet kan (waar ik me best ook in kan vinden) om vervolgens zelf net zo hard 'terug te slaan'. Dat degradeert dit medium direct tot jankende kleuter. Snap sowieso niet dat een Kroatisch medium bezig is met een Nederlandse commentator, lekker laten gaan.

25 november 2021 om 12:09

Dat dacht ik dus eerst ook, aan de titel te lezen, maar dat zijn mensen op facebook die hem voor drugsgebruiker uitmaken. Facebook is sws de plek waar het afvoerputje van de maatschappij geplaatst is, daar komt weinig zinnigs vandaan.

25 november 2021 om 12:11

Ah, ik lees het nu nog een keer en je hebt gelijk. Heb ik te snel overheen gelezen. Ik las het eerst dat het medium zelf een extra stuk had geschreven over Siert, maar dat zijn dus blijkbaar reageerders eronder. Dat maakt het nog minder nieuwswaardig. Als we hier van elk onderwerp gaan benoemen wat 'men' er allemaal van vindt en wat voor gore taal ervandaan komt, mogen ze nog 1000 extra redacteuren aannemen.

25 november 2021 om 12:15

Inderdaad....en gelijk een blik moderators extra erbij open trekken.

Die vent dient ook ontslag te krijgen en enkel een podium te krijgen waar mensen zelf naar toe wilt gaan. Je hebt helaas geen keus om hem aan of uit te zetten. Ik irriteer mij mateloos aan deze vent. Van het weekend al zo extreem vervelend bij Sociedad - Valencia en nu weer deze schandalige vertoning. Hij maakt zichzelf belangrijk terwijl hij niet meer dan de commentator is. Hij dient enigszins objectief te blijven maar vooral respectvol naar spelers waar de mensen voor kijken.

25 november 2021 om 12:14

Mee eens, ik mis de optie om te schakelen naar Engels commentaar bij wedstrijden uit de PL dan ook heel erg. Alleen Wytse is vermakelijk en prettig om naar te luisteren omdat hij objectief kan blijven, de rest heeft een nare toon of kan zijn voorkeur niet verbergen.

25 november 2021 om 12:30

Hoe heet die andere commentator? de Boer? Die is ook wel oke. Maar inderdaad, zou leuk zijn om andere talen te kunnen beluisteren. Voetbal zonder publiek is waardeloos maar voetbal zonder commentaar ook, maar met Sierd neig ik al snel naar zonder geluid.

25 november 2021 om 12:40

Nee de Boer is ook slecht hoor. Alleen Wytse is goed.

25 november 2021 om 13:12

In ieder geval een levendig commentator, de meeste anderen in NL val je bij in slaap. En die Kroaten moeten niet zo zeuren, hij is lelijk, niet alleen qua uiterlijk, ook qua gedrag. De man verdiend uitsluiting van Europees voetbal. Onana nam een verkeerd pilletje, deze man heeft wedstrijden beïnvloed, is een fraudeur en dus crimineel. Dat de UEFA nooit actie heeft ondernomen toentertijd kwam volgens mij meer omdat de bevoordeelde club Lyon was en de president van e UEFA toevallig toen ook uit Frankrijk kwam. Het is een blijft een van de grootste schandalen uit het mondiale voetbal, op uitzondering van Henk de Jonges Cambuur vorig jaar toen ze niet promoveerden..

Vida moeten wij hier niet met zijn smerige knipoogje. Iedereen heeft tegenwoordig zulke lange tenen, je mag best een grapje maken hij is zo lelijk als de nacht. Als iemand Antony vergelijkt met Shanice van de leeuwinnen janken we toch ook niet?

25 november 2021 om 12:31

Maar er zit nogal een verschil tussen of jij en ik dat doen op een mediakanaal of dat iemand dat doet, dat betaald krijgt voor het geven van commentaar over een wedstrijd?

25 november 2021 om 14:00

Nee hoor, een grapje moet altijd kunnen namelijk.

Ik verbaas me sowieso dat deze man nog commentaar mag blijven. Echt verschrikkelijk om naar te luisteren. Daarnaast pest en beledigt hij gewoon mensen, wat hij hiermee weer eens laat zien. Kan er niet veel anders van maken dan dat dit een ontzettend sneu figuur is.

Misschien kunnen we Vida eerst eens even vragen of hij hier wakker van ligt??
Wij kunnen er hier van alles van vinden, maar als het Vida zelf niet boeit dan kunnen al deze pak 'm beet 100 gefrustreerde of betweterige reacties ook de prullenbak in.

Je mag toch hopen dat een verslaggever professioneler is en zijn clubvoorkeuren buiten beschouwing laat. Dat is bij Sierd de Vos natuurlijk zelden het geval. Kan er kostelijk om lachen hoor, zo eerlijk moet ik zijn. Maar het is allemaal wat weinig professioneel. Het is kantinehumor. Die hoort thuis in een kantine...

Juist hierom vind ik Sierd de Vos de beste commentator. Zit je even een wedstrijdje te kijken en dan hoor je opeens van die gekkigheid. Ik ben er wel liefhebber van. Een beetje humor moet ook wel kunnen.

25 november 2021 om 14:33

Humor ja maar mensen beledigen is geen humor.

Als je ziet welke oersaaie droeftoeters ze bij RTL 7 hebben dan moet je wel naar Sierd luisteren. Maar ik wordt ook wel eens moe van zijn herhalingen....hij wil een nieuw been, hij wil een nieuwe rug...bla bla bla. Mensen op tv beledigen hoort niet als commentator dus Sierd.....foei, niet meer doen.

Ik zag de samenvatting van Ziggo en het viel me meteen op. Dit ging gewoon te ver. Vida zal voor mij altijd bekend staan als de "knipoog Kroaat", maar daar moet het ook bij ophouden. Je gaat niet iemand beledigen over z'n uiterlijk, ras of geloof. Nergens voor nodig.

'het is niet zijn taak om iemand te beoordelen op zijn uiterlijk en hoe hij eruit ziet.' De spijker op zijn kop, maar wiens taak is het dan wel!?

Sneu dat De Vos hierom door het slijk wordt gehaald. Dat de man zelf meent dat hij grappig is vind ik veel erger. En dat Vida bijzonder lelijk is, mag je bijna meer een feit dan een mening noemen. Potdomme wat een lellijkerd zeg!

25 november 2021 om 15:52

"theres a time and place for everything". Ga je naar een comedyclub, kijk je naar cabaret of volg je een satirisch programma (zoals VI), dan kan je zulke uitspraken wel verwachten. Daar is de kijker naar op zoek en die krijgt dan waar hij op is ingesteld. Een voetbalcommentator is er eigenlijk alleen voor het verslaan van de wedstrijd en de kijkers gaat het met name over het spel. Daar moet je niet zo zelfingenomen lollig in willen zijn: daar is het de plek niet voor. Je gaat tijdens het verslaan van het nieuws ook niet allemaal grappen maken. Gewoon objectief verslaan en niet de aandacht zo vol op jezelf trekken. Als hij zichzelf echt zo leuk vind, gaat hij met zn show de theaters maar in

Ach joh, houd toch op met dat kleinzerige gedoe. Zelf heb ik er goed om gelachen. De wedstrijd was nog niet begonnen, of Sierd was al van start. Zwaar overdreven dat allerlei buitenlandse media hier hun zegje over doen, laat toch lekker gaan.

Het is duidelijk bijna winter want de snowflakes vallen neer met hopen in het rond dit jaar!!!

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren