Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Giovanni van Bronckhorst droomt van bondscoachschap Oranje

Laatste update:

Giovanni van Bronckhorst staat open voor het bondscoachschap bij Oranje. De 106-voudig international, aanvoerder van de ploeg die in 2010 de WK-finale haalde, is werkloos sinds zijn vertrek bij Guangzhou R&F in december 2020. In de studio van de NOS vertelt Van Bronckhorst zaterdagavond dat hij niet is benaderd door de KNVB, maar dat een functie als bondscoach van Oranje wel een langgekoesterde wens van hem is.

"Ik heb al vaker gezegd dat het voor mij een ambitie is om coach te zijn van Oranje", zegt de oud-verdediger, die als analist aanwezig is rondom de kwartfinale tussen Oekraïne en Engeland op het EK. "Ik heb daar van 1996 tot 2010 veertien jaar lang deel uit van kunnen maken. Dat was een hele eer. Het zou voor mij ook een eer zijn om het elftal te coachen. Of het nu, later of niet gebeurt, weet ik niet." Hij laat de mogelijkheid liggen om te vertellen wat hij anders zou doen als bondscoach, ten opzichte van de inmiddels vertrokken Frank de Boer.

"Als ik bondscoach zou worden, zou ik dat vertellen. Maar ik denk dat we genoeg analyses hebben gezien en gehoord in de laatste weken. Daar wil ik het bij laten", aldus de trainer, die Feyenoord in 2017 kampioen maakte. Hij vertrok in 2019 en ging vervolgens naar China. Hoewel hij nu clubloos is, is er geen club of land met concrete interesse. "Op dit moment niet. Er heeft wel iets gespeeld, maar de volgende stap moet iets zijn waar ik een goed gevoel bij heb. Dat vind ik het allerbelangrijkst. Tot nu toe is dat niet zo geweest."

In algemene termen vertelt Van Bronckhorst wel dat hij zich niet wil vastleggen aan een bepaald spelsysteem. Bij Oranje koos De Boer voor een 5-3-2-formatie, die hij zelf 3-5-2 noemde. "Ik houd van het dynamische: 4-3-3 en kunnen overschakelen. Het gaat om het winnen van de wedstrijd. Dat kan op heel veel manieren: met aanvallend voetbal, met een goed blok... Iedere tegenstander is anders. Het voorbereiden van een ploeg op een wedstrijd en de dynamiek in een wedstrijd zelf vind ik het mooie aan het trainerschap."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

K zie hem wel slagen. Heeft ook goed gedaan bij Feyenoord. Ik vind in ieder geval iedereen beter dan de Boer haha

3 juli 2021 om 20:35

De Boer slaagde ook bij Ajax.
Ik hoop op een coach die iets meer uitstraalt dan vvan Bronckhorst.

3 juli 2021 om 20:40

@yaniown Heerlijke voorbeeld wat je geeft, De Boer slaagde bij Ajax waarna zijn trainers carrière zwaar bergafwaarts ging. Gio heeft voor zijn kunnen super gedaan bij Feyenoord. Je hebt sowieso heel weinig keuze over wie Oranje gaat trainen, als ik moet kiezen tussen Ten Cate of Gio dan ga ik persoonlijk voor Gio.

3 juli 2021 om 20:46

Wat een leugen zeg..gewoon fake nieuws dit. Laagste aantal punten wat ze hadden was 71 punten. Hoogste 76. Feyenoord werd in het 2de seizoen van de boer 2de. Psv had Mertens, Strootman, de Jong etc. Dit is gewoon allemaal terug te vinden op internet

3 juli 2021 om 20:46

Precies iedere coach kan kampioen worden met grootheden als Ebecilio en Ozbiliz op de vleugels, Lodeiro in de spits, clubtopscorer Siem de Jong met 10 doelpunten, Serero op het middenveld en Nicolai Boilesen op linksback.

3 juli 2021 om 20:52

V bronckhorst heeft na 1 keer resultaat bij feyenoord ook niets gepresteerd en zit ergens in de zandbak te ploeteren ipv bij een degelijke club.
Dus als het iemand al niet lukt die 4 keer tegen alle odds in kampioen wordt van NL en Ajax weer op de kaart zet in Europa, dan lukt het v bronckhorst zeker niet. Laat hem eerst maar eens zien met een club echt te kunnen presteren.

3 juli 2021 om 20:52

De Boer werd ook 'gewoon' kampioen tegen een PSV met o.a. Strootman, Mertens en Wijnaldum in de gelederen en een seizoen met de teruggekeerde Van Bommel. Er werd toen zelfs enorm met geld gesmeten door PSV, o.a. door een parkeerplaats te verkopen, terwijl Ajax indertijd de hand op de knip hield. Ben geen fan van De Boer als coach, maar puur kijkende naar de omstandigheden en de resultaten was het weldegelijk knap wat De Boer destijds presteerde.

3 juli 2021 om 20:55

Met 63 punten kampioen worden is een beetje overdreven, daarvoor waren er respectievelijk 72, 71, 70 en 68 voor nodig.

3 juli 2021 om 20:58

Dit is dus ook een grote fout die iedereen maakt. Je moet kijken of de specifieke trainer goed matcht bij spelersgroep. Ja het moet een goede trainer zijn maar titels afstrepen heeft geen zin want met nederland win je toch nooit wat

3 juli 2021 om 21:40

Wat heeft die goed gedaan?

Het kampioenschap was een incident, de overige seizoenen eindigde hij op schandalig grote afstand van de koploper.

Verder was er geen stijgende lijn of denkwijze of tactiek te bekennen, alles was gebaseerd op wat bevliegingen van enkele spelers.

Wissels waren van bedenkelijk niveau en geen touw aan vast te knopen.

En zo kan ik wel doorgaan, van Bronckhorst is van het niveau De Boer/Cocu en dus geen vooruitgang.

3 juli 2021 om 21:55

Luis wat lieg je nou, die cijfers kloppen niet. En Ajax waren er ook problemen, bestuurlijk, trainer midden van het seizoen weg. En een matige selectie, Dijks, Sana, Boerrigter en dat soort gasten moesten we het mee doen. Doe maar eerst ff research voor je wat zit te blaten.

3 juli 2021 om 22:39

Inderdaad. Eersteklas non-argument. De Boer zat bij een idioot beroerd Ajax, en wist daar het maximale uit te knijpen.

3 juli 2021 om 22:56

laten we aub ophouden met die Gio - De Boer vergelijkingen. als er nu een Deense voetballer flopt in de Eredivisie moet er dus nooit meer door een club een Deen gehaald worden? Gio en De Boer zijn twee totaal verschillende coaches. dat je Gio niet goed genoeg vind is prima verder maar de vergelijking met FdB is nergens voor nodig want die gaat volledig mank

4 juli 2021 om 01:17

China een zandbak noemen dan ben hè wel af helaas..

4 juli 2021 om 10:59

Over de titel kunnen we het volgende zeggen: Gio droomt als coach van oranje, maar Oranje niet van Gio. Hoewel de vergelijkingen met de Boer scheef zijn ben ik van mening dat je wel weer een lichtgewicht binnen haalt. Ik blijf pleiten voor een oudere coach met een wat hardere aanpak. Ik denk dat dat is wat de Nederlandse spelers nodig hebben. Gio moeten we niet willen met z'n allen.

4 juli 2021 om 15:27

Sorry hier moet ik je corrigeren. Gio heeft op vlgm 1 seizoen na geen prijs gepakt met feyenoord. Hij is kampioen geworden, bekers gewonnen en gwn een degelijk team samengesteld. Zou gwn een prima bondscoach kunnen zijn.

5 juli 2021 om 09:53

Vind Gio helemaal geen verkeerde coach of iets dergelijks, maar ik vind het wel heel erg bijzonder dat Frank de Boer wordt afgeserveerd en met de grond gelijk wordt gemaakt en dat Gio, die aantoonbaar op geen enkel vlak een betere trackrecord heeft (noch voetbaltechnisch, noch als trainer/coach) dan Frank de Boer, nu opeens als een realistische oplossing naar voren geschoven wordt als bondscoach.
Kom op mensen, bottom line is dat Gio gewoon een lichtgewicht is. Waarom willen mensen toch zo vaak dit soort net-niet types op dit soort belangrijke functies zien? Dit gaat over oranje he, niet over een club. Had dan Cocu genomen. Is ook een nobody en een lichtgewicht, maar zelfs die heeft betere resultaten op alle fronten behaald dan Gio.

Frank de Boer wegschreeuwen en dan Gio benoemen zou echt helemaal nergens op slaan.

3 juli 2021 om 21:10

Waarom niet van marwijk met gio en daarna gio?

3 juli 2021 om 22:13

2012 onder van marwijk vergeten met grote namen?

4 juli 2021 om 01:54

Tegen Duitsland en Portugal terwijl er gezeik was in de selectie omdat KJH maar niet in wilde zien dat hij slechter was dan van Persie.

4 juli 2021 om 12:19

2010 vergeten?

3 juli 2021 om 21:21

De ene slappe hap voor de andere!Veel plezier ermee!

3 juli 2021 om 22:12

Ik zie Gio ook graag. Hij heeft uitstekende peoeples manager kwaliteiten en dat is imo toch wel een vereiste voor een bondscoach

4 juli 2021 om 00:21

Hij komt goed over. Of hij de man is voor deze groep betwijfel ik. Er staat een pittige klus te wachten en ben benieuwd of hij bestand is tegen die druk. Ik denk dat het ideaal is als hij voor anderhalf jaar de rechterhand word van een ouwe rot. Bij VI noemde ze Advocaat, je zou ook aan Wenger kunnen denken. Die kennen de klappen van de zweep, zet ze er anderhalf jaar voor en hij kan daarna jaren mee. Een andere optie is dat je naast hem een zeer ervaren assistent veldtrainer neerzet, bijvoorbeeld een Rutten.

Pffff zou armoede zijn. Man is niet geschikt en zal helemaal niet overwicht hebben op spelers als Depay. Doe maar niet. Next!

3 juli 2021 om 20:39

Dit wordt altijd gezegd alsof Depay zo'n ontzettend probleemjong is die altijd gedoe heeft met trainers. Totaal niet toch?

4 juli 2021 om 00:24

Depay is met alles bezig behalve topvoetbal lijkt het. Die heeft niet de beleving die een grand vedette hoort te hebben a la Mbappe, Messi en Ronaldo. Altijd bezig met bij zaakjes en als het niet loopt ligt het niet aan hem

3 juli 2021 om 20:40

Hoe kom je daarbij? Hij zette Kuyt als publiekslieveling regelmatig op de bank. Dat was extreem want als ie verloor kreeg hij niet alleen Kuyt over zich heen maar ook het Legioen. Makkelijkste was destijds om Kuyt gewoon op te stellen maar dat deed hij soms niet. Dat laat mij zien dat hij wel degelijk overwicht heeft op de spelersgroep en dat hij wel een leider is.

3 juli 2021 om 20:41

Waar baseer je dat op? Is alleen een schreeuwende Van Gaal geschikt om Depay op het juiste pad te krijgen? Bovendien heb ik liever een geschikte bondscoach dan Depay in het Nederlands Elftal, na zijn dramatische optredens dit EK.

3 juli 2021 om 20:43

Gio is volgens mij te lief. Ik zou liever van Gaal zien die het team echt durft aan te pakken

3 juli 2021 om 21:06

Waar baseer jij dat op?!

3 juli 2021 om 21:25

Denk niet dat dat helemaal waar is. Vind hem wel een soort natuurlijk respect hebben en is gewoon een man die je wel als bondscoach je land kan laten vertegenwoordigen. Natuurlijk ook bij Feyenoord een enorm knappe prestatie neergezet. Ik heb ook liever Van Gaal, maar als dat soort namen niet haalbaar zijn vind ik hem wel een prima keuze.

3 juli 2021 om 22:33

Ik heb juist gehoord dat Gio vaak enorm uit zijn plaat kan gaan in de kleedkamer tegen spelers. In de media is het wel een gentleman

3 juli 2021 om 22:39

Japie: Dat wil toch ook niets zeggen? De boer ging bij NEC uit ook uit zijn plaat.

3 juli 2021 om 22:53

Gio is geen De Boer. elke keer hoor ik die vergelijking maar het zijn twee mensen die totaal verschillend zijn

4 juli 2021 om 02:35

Is niks mis mee om spelers goed de waarheid te vertellen als dat nodig is. Maar hij lijkt mij een uitstekend uithangbord. Daarbij ook een intelligente man, dat kan mij wel bekoren. Ik vind Frank de Boer vaak roepen om het roepen, weinig inhoud. Heb dan meer vertrouwen in Van Bronkhorst. Die neem ik in het algemeen sowieso om wat van reden dan ook meer serieus dan de Boer.

5 juli 2021 om 09:56

Japie,
Daar ben ik het overigens wel mee eens. Het zijn hele verschillende mensen inderdaad, met hele verschillende persoonlijkheden. Waarbij van die twee Frank de Boer nog overduidelijk het meeste charisma, uitstraling en karakter heeft. Dus met Gio zou je nog een mindere versie van De Boer aanstellen. Gezien de grote kritiek nu op dit oranje en de spelers dus een totaal verkeerde benoeming die gedoemd is te mislukken.

3 juli 2021 om 23:56

Inderdaad. De vierde ja-knikker op rij naar Depay en Wijnaldum en hun kliekje. Bah. Bel Seedorf aub als je een personality en legendarisch uithangbord wil.

Liever niet.
Heeft als coach niet genoeg bereikt tot nu toe en is niet autoritair genoeg denk ik.
In de toekomst zou het misschien een optie zijn, maar daarvoor heeft hij meer ervaring nodig als coach of assistent coach.

3 juli 2021 om 20:43

Dat hij te weinig ervaring heeft, kan ik alleen maar met je eens zijn. Maar hoezo niet autoritair genoeg? Denk dat deze (over het paard getilde) groep spelers gevoeliger is voor een coach met veel inhoud / uitleg, dan een schreeuwerd. Hun tere zieltjes kunnen een harde hand al helemaal niet aan.

Alsjeblieft niet. Van hetzelfde laken een pak als de boer. Deed het aardig bij Feyenoord, maar komt op alle vlakken te kort als bondscoach. Laat Louis het maar doen. Die krijgt deze eigenwijze snuiters die net van alles en nog wat bezig zijn, behalve met voetbal wel focus bij gebracht.

3 juli 2021 om 20:48

Heeft inderdaad niet veel ervaring en zal vast niet onze nieuwe bondscoach worden, maar vind het nogal een belediging voor Van Bronckhorst om hem met De Boer te vergelijken. En dat meen ik serieus, in zijn hele communicatie (niet alleen de manier van praten, maar ook inhoudelijk) vind ik Van Bronckhorst zo gigantisch veel verder dan De Boer. Zijn teksten over voetbal bevatten ongeveer tachtig keer zoveel inhoud...

3 juli 2021 om 20:54

En nu even realistisch. De Boer heeft zoveel meer laten zien als trainer dan van Bronckhorst. De laatste praat wat mooier, dat klopt, maar heeft als trainer veel minder laten zien dan de Boer. Dus een belediging voor de Boer om hem te vergelijken met v brockhorst.

3 juli 2021 om 20:59

Als het al een belediging is is het juist een belediging voor De Boer om hem met Van Bronckhorst te vergelijken maar eigenlijk zijn ze juist goed te vergelijken. Beide een (zeer) succesvolle carrière als speler met als coach ervaring bij een Nederlandse topclub waarmee ze kampioen zijn geworden en beide internationaal weinig gepresteerd als coach. Frank de Boer heeft dan nog iets meer prijzen gewonnen en meer internationale ervaring (negatieve ervaringen zijn ook ervaringen). Een Frank de Boer light moeten we niet willen. Van Bronckhorst heeft nog minder uitstraling en moest als coach zelfs geholpen worden door Advocaat. Zullen we dat maar ff niet doen.

3 juli 2021 om 21:00

Gio won in 4 jaar tijd 2 JC-schalen, 2 bekers en een landstitel bij een totale underdog die het moest doen met huurlingen, lammen en blinden. Die heeft echt wel wat meer gepresteerd dan De Boer.
Het grappige is dat Ajacieden aan de ene kant continu stellen dat Ajax veel groter en verder is dan de rest van de ED, maar dat nu kampioen worden met Ajax opeens weer een veel grotere prestatie is dan bij Feyenoord.

3 juli 2021 om 21:01

Hahahaha... betere response verdiend deze post niet

3 juli 2021 om 21:11

@iseldiroed; als jij de trainersloopbanen van Gio en De Boer naast elkaar legt, vind je serieus dat De Boer meer heeft laten zien? Kijkend naar je profiel (met Litmanen als held) vermoed ik dat je voor Ajax bent en geen objectieve kijk hebt in deze. Iets anders kan ik niet verzinnen...

3 juli 2021 om 20:57

Wat voor vlakken komt Gio te kort?

3 juli 2021 om 22:42

@rbn, hij zal toch op wat vlakken tekort komen, want moesten ze niet Advocaat er naast zetten?

3 juli 2021 om 22:54

dat was in zijn eerste seizoen. daarna heeft hij bij Feyenoord uitstekend gepresteerd

Zet nou gewoon Van gaal voor de groep , de rest is gewoon veel minder of bezet

Tja, gun Gio het beste maar de drempel blijft erg laag op deze manier. Nederlandse coaches zijn natuurlijk het mooiste voor Oranje maar wanneer je momenteel geen geschikte kunt vinden die ervoor open staat, dan moet je verder schakelen. Wij doen hier alsof het een taboe is om een buitenlandse coach te vinden maar dat moet gewoon kunnen. Sommige mensen slaan dan wel weer erg door met namen zoals Guardiola, Conte en Löw.

Als je het hoog opgooit om een leider te willen dan kom je niet bij Gio uit, aardige,nette man met n goede loopbaan maar niet de man die in de rust even de vedettes zoals Depay op hun klote geeft dus snel door zoeken, Fraser ziet ik dat wel doen

3 juli 2021 om 22:14

Ik heb andere verhalen gehoord. Dat Gio juist iemand is die enorm uit zijn plaat kan gaan tegen zijn spelers. Alleen in deefia gedraagd hij zich als een gentleman en zo hoort het ook te zijn

Van de regen in de drup. Heeft in binnen- én buitenland minder gepresteerd dan Frank de Boer. Laten we eerst even voor de gevestigde orde gaan, niet weer zo'n gokje.

3 juli 2021 om 20:45

Hoe kun je in t buitenland minder presteren dan Frank de Boer? En zijn prestaties waren in Nederland een stuk indrukwekkender dan die van Frank.

3 juli 2021 om 20:57

In Nederland heeft v bronckhorst sws veel mínder gepresteerd dan de Boer. Wat de Boer bij Ajax heeft gepresteerd is ongeëvenaard. Heeft samen met Overmars Ajax weer op de kaart gezet en 4 keer de titel gewonnen met een slecht team. In het buitenland heeft de Boer degelijke teams gehad terwijl v bronckhorst niet verder komt dan ergens in China.

3 juli 2021 om 21:30

In de VS heeft De Boer gewoon prijzen gepakt Daemian550. Mensen zijn hier niet zo goed geïnformeerd.

3 juli 2021 om 22:15

FdB lag in de VS binnen een seizoen overhoop met heel zijn selectie en werd daarom ontslagen. Die spelers waren hem helemaal beu. Dat lijkt me ook niet de bedoeling

Gio is wel bondscoach materiaal maar absoluut niet om op dit moment in te stappen. Er loopt met Memphis voorop op dit moment te veel ijdelduiten die even goed op hun plek gezet dienen te worden. En dat kan alleen maar Louis van Gaal. Wat mij betreft kan Gio wel als assistent van Louis bij Oranje.

3 juli 2021 om 20:47

Waar op gebasseerd dan? De boer of gio is hetzelfde.

3 juli 2021 om 20:49

Wat maakt De Boer en Gio hetzelfde? Ik zie veel meer verschillen dan overeenkomsten, eerlijk gezegd. Met als belangrijkste verschil dat Gio wel zinnige dingen over voetbal zegt en De Boer niet.

3 juli 2021 om 21:41

@ryjuu Hoe kom jij erbij dat Memphis op ze plaats gezet moet worden ? Omdat hij slecht speelde wilt dat niet zeggen dat hij een probleem jongen in de selectie is .. als zelfs van Nistelrooij en meerdere trainers zeggen dat hij juist keihard werkt .. wie ben jij dan om te zeggen dat hij op ze geplaatst gezet moet worden. Alsof het elftal alleen om Memphis draait ..haast iedereen speelde onder zijn eigen niveau

Lijkt me beter dat hij de assistent wordt van Louis om het vervolgens na Qatar over te nemen richting het EK van 2024. Vind hem nog een beetje te zwak om het nu meteen over te nemen richting die cruciale wedstrijd tegen Noorwegen.

Ik zou het proberen. Denk ook zeker dat Gio het aan kan

Vind Van Bronckhorst een sympathieke jongen maar hij heeft nog minder gepresteerd dan De Boer. Lijkt me bovendien niet een type trainer die onze zelfbenoemde vedetten wel even op zijn plek zet.

3 juli 2021 om 21:38

FDB pakte vier kampioenschappen met een ontzettend matig Ajax en zette overigens net als Gio ook een van zijn belangrijkste spelers er naast (El Hamdaoui). Dus alleen die twee dingen zeggen niet zoveel

Kan het bij gebrek aan beter zo maar worden. Vrees wel een de Boer scenario qua saai voetbal. Past overigens totaal niet in het verhaal van Hoogma over het type persoon dat ze zoeken.

Zie Gino slagen. Die spelers hebben hem gewoon zien schitteren in oranje toen in 2008 en 2010. Toen waren ze nog gewoon jongetjes, dat blijft wel bij. Bij Feyenoord heeft hij "moeilijke" spelers zoals Elia en Berghuis gewoon optimaal laten functioneren. En hij kan ook strict zijn. Kan me nog herinneren dat hij Berghuis uit de basis had geschopt vlak voor de wedstrijd. Sterk in de communicatie ook. Staat er internationaal ook nog goed op. Had het in zijn eerste seizoen bij Feyenoord moeilijk maar dat was zijn eerste seizoen als coach

3 juli 2021 om 21:01

De meesten hebben de boer ook zien schitteren en die heeft meer gepresteerd als coach in Nederland. Zegt allemaal dus niks

3 juli 2021 om 21:21

Alleen de spelers boven de 30 hebben het bewust meegemaakt. Depay was 2 jaar in 1996, 4 in 1998 en 6 (dus) in 2000. Pas vanaf 8/9 jaar gaan de meeste echt enthousiast meekijken en blijf het je ook bij. Dus het EK 2004 is dan nog wel een mogelijkheid, toen was hij 10, toen zat Frank erbij en Gino (dacht ik) ook

4 juli 2021 om 08:49

Mooie rekensom, ik dacht ook eerst gelijk van ja maar ze hebben de boer ook zien spelen, maar daar zit inderdaad wel wat jaartjes tussen. Ik kan me ook pas het WK van 98 herinneren en ik kom uit 89.

Even iets anders... Er is vaak commentaar geweest op de vrouwelijke analisten bij de NOS, maar die mevr Courtois heeft er kijk op hoor! Goede teksten en ook inhoudelijk goed op e hoogte! Compliment mag ook gegeven worden!

Weet niet hoe goed de relatie tussen van gaal en Gio is. Maar anders zou dat misschien een goede combi zijn, waarbij Gio het op een gegeven moment overneemt van Louis

Wie weet ooit als hij gegroeid is. Maar op dit moment is hij niet de geschikte coach die de jongens nodig hebben.

Kans op een open sollicitatie maar kansje niet gegrepen. Hij kon de vraag verwachten of hij beschikbaar is. Hij zegt vervolgens ja maar als Marco van Basten vraagt of hij voor 4-3-3 is of 3-5-2 komt hij met een onsamenhangend verhaal over dynamisch aanpassen en het kan aanvallend maar ook verdedigend met een blok. Zorg dan even dat je een goed verhaal klaar hebt liggen. Je weet toch wel waar je heen wilt met dit Nederlands Elftal?!

3 juli 2021 om 22:35

Dat kan je beter niet doen. Als je nu zegt ik ga 4-3-3 spelen en je kiest een keer voor 5-3-2 wordt je weer achtervolgd met die uitspraken

Wanneer je de reactie van Van Bronckhorst aanhoort en je het als een sollicitatiegesprek bekijkt, zou ik na tijd afsluiten met een 'bedankt voor je komst, je hoort van ons' en dan de afwijzing nog eerder verstuurd hebben dan dat Giovanni weer thuis is. Wat een middle-of-the-road-verhaal weer zeg. Gevraagd naar zijn visie op het spel en het voetbal waar hij voor staat een afgezaagd antwoord over dynamiek en afstemmen op de tegenstander; je werd er als kijker niet veel wijzer van. Ik heb totaal geen zin in weer zo'n zachte heelmeester uit die generatie. Van Gaal of een buitenlandse coach met een behoorlijke staat van dienst.

3 juli 2021 om 21:00

Gelukkig voor Gio was het dan ook geen sollicitatiegesprek

3 juli 2021 om 21:34

Dat vondt ik nou ook, tenenkrommend stukje tv weer. Ook die vraag van Marco, welke formatie zou je spelen, antwoord gini, Ja ik ben voorstander van aanvallen voetbal en de tactiek moet je afstemmen op de tegenstander. joh...

3 juli 2021 om 22:20

Precies, inhoudelijk was het dezelfde gibberish als de teksten van Frank de Boer. Alleen waren ze nu iets verstaanbaarder.

Van gaal zou het beste zijn, maar mocht de knvb toch niet voor vangaal gaan. Dan vind ik gio een goed alternatief. Hij is communicatief sterk en is als trainer met feyenoord na 100 jaar, weer kampioen geworden. Dat is echt wel een top presentatie. Daarnaast hoorde ik hem zeggen bij npo1 dat hij 433 zou spelen.

Sorry hoor maar van Bronckhorst heeft net zo weinig gepresteerd waarom zou hij dan geschikt zijn? Na Feyenoord ging hij naar die toko van eigenaar City en is hij naar China gegaan. Waarom zou hij dan geschikt zijn? Omdat hij Feyenoord een keer kampioen heeft gemaakt? Nee deze jongen heeft nog veel minder gepresteerd dan de Boer en zou weer een ramp worden. Rustige uitstraling maar dat is niet wat de groep nodig heeft. Daarnaast past hij totaal niet in het profiel wat de Knvb zoekt dus zie het ook niet gebeuren.

Lees hier dat Gio te lief zou zijn voor de spelersgroep. Daar zou ik niet bang voor zijn ivm dat Gio bij Feyenoord harde keuzes durfde te maken tov Berghuis, Elia en Kuyt maar wellicht is het een optie om Gullit als assistent mee te nemen. Beetje in de rol van Cor Pot bij Feyenoord vorig seizoen. Goede peoplesmanager, altijd nuttig voor de spelersgroep. Veel spelers zouden denk ik tegen hem opkijken. Zou je als 2e assistent Fred Rutten mee kunnen nemen voor de trainingen. Ik denk dat Rutten daar best geinteresseerd in zou zijn omdat hij van zichzelf al weet dat hij nooit het Nederlands elftal zou coachen ivm zijn beperkte communicatieve vaardigheden. Zo kan hij toch van waarde zijn voor Nederland.

Rjjkaard en van Basten werden bondscoach zonder ervaring. Tenminste heeft Gio Feijenoord kampioen kunnen maken

Prachtige speler en iemand met een erg prettige uitstraling. Maar denk dat dit groepje telefoon verslaafden beter een klootzak voor de groep kunnen krijgen.

Wat toevallig dat van Bronckhorst juist in deze tijd opeens als anist mag aanschuiven en dan ook meteen een open sollicitatie kan doen.

Maar de spoeling wordt steeds dunner, ik hoop inmiddels op een grote naam uit het buitenland.

Lekker blijven dromen.
Helaas gaat het weer net als met de lobby voor F de Boer en Weghorst, mensen zijn er gevoelig voor dus de kansen van Gio stijgen.
Is toch lood om oud ijzer? De Boer, Cocu, Gio, allemaal veel te aardig en te weinig klootzak of harde manager. Hier lachen de internationals om, ik vind ze alle drie prima kerels, maar geen bondscoaches.
Henk Fraser is wel een harde gast die respect afdwingt. Nog een positieve voetbalopvatting ook.

Dit moet de KNVB zeker niet doen, is net zo'n lichtgewicht als Frank de Boer. Hij heeft buiten het kampioensschap met feyenoord ook niks gepresteerd en er staan nu ook geen grote clubs om hem te springen. Vondt het trouwens wel een vies inkoppertje tijdens de uitzending. Vragen over aanvallen voetbal en 433 etc.

Dit moet de KNVB zeker niet doen, is net zo'n lichtgewicht als Frank de Boer. Hij heeft buiten het kampioensschap met feyenoord ook niks gepresteerd en er staan nu ook geen grote clubs om hem te springen. Vondt het trouwens wel een vies inkoppertje tijdens de uitzending. Vragen over aanvallen voetbal en 433 etc.

Nou doe maar dan maar zet er in vredesnaam een tactisch genie naast want zo’n helder licht is Gio ook weer niet.
Beter dan vGaal iig.
Ik zou nog steeds iemand als Jonk er naast zetten en wellicht Meulensteen als veldtrainer.

Je zal toch echt met dit stel verwende profvoetballers van het Ned. elftal een zeer sterke en behoorlijke harde trainer voor de groep moeten hebben. Ook zal er een einde gemaakt moeten worden aan de kliekjesvorming die bij sommige spelers heerst. Van Bronckhorst lijkt mij de man daar niet voor. Het zal een moeilijke opgave worden om de juiste man te vinden die dit aan kan. Ik twijfel steeds meer en meer aan de kwaliteiten van de Knvb. Als een man als Hoogma dit moet realiseren dan zie ik het donker in.

Die Hoogma wordt ook wel terecht bekritiseerd, maar ik zou de beslissing wie de volgende bondscoach wordt echt niet willen nemen. Wat een trieste opties hebben we om uit te kiezen.
Gullit met een goede veldtrainer lijkt me nog de minst slechte optie.

Is net als de Boer en Cocu een lichtgewicht, je schiet er niets mee op.

Zou een goede zet zijn imo. De Boertjes en Blindjes hebben we nu wel gezien.. Geen suc6 gebleken. Nu eens een bondscoach die ook in Eindhoven en Rotterdam durft te komen kijken

4 juli 2021 om 00:11

Ach jochie toch, lekker makkelijk zo zonder onderbouwing. Wie zou jij dan weglaten en wie toevoegen t.o.v. de keuze van de De Boer. En kom niet aan met Bijlow, want zo goed was hij nou ook weer niet tegen Jong Duitsland. Wie maakt dan volgens jou het verschil?

4 juli 2021 om 18:23

Tuurlijk knulletje,lekker die bejaarde Stekelenburg laten staan👍 Echte puntenpakker. Als het aan jou ligt gewoon doorgaan met deze knurft van een trainer en zijn selectie beleid? Dan hoeven we volgend jaar ieg zeker niet naar Qatar.

Hebben die gasten nou helemaal geen eigenbeeld!!?? Hij komt zoveel te kort aan ervaring en persoonlijkheid!!! Die gasten walsen om hem heen!! En het feit dat jij al zo lang clubloos is, dat geen enkele club interesse heeft, zegt toch ook genoeg.

3 juli 2021 om 22:11

Een half geen club is erger dan falen bij je laatste 3 clubs? Gio heeft betere staat van dienst van Falende Frank. Kampioen met Ajax...boeiuh.

4 juli 2021 om 00:16

Nou is de staat van dienst in eens weer belangrijk; ik dacht juist dat dat niet telde en alleen het winnen van de eerste 'nederlandse' EC 1 belangrijk was Vier keer op rij een nationale titel halen is dus best oké.

4 juli 2021 om 13:14

Welke staat van dienst? Mislukt in China, kampioen met feyenoord wat wel een prestatie was, 2x jc schaal en 2/3x beker. Echter vergeten mensen voor het gemak daarbij even dat de beker nodig was om de mislukte seizoenen nog enigzins te redden. Nee gwn zelfde laken en pak, waardoor je straks weer in dezelfde situatie zit.

Waarom zou deze sympathieke man onze bondscoach moeten worden.?
Was een prima speler maar is zeker geen bondscoach.
Deze groep heeft een sterke leider nodig, die hopelijk flink gaat snijden in de selectie.

Van Bronckhorst is niet geschikt , ik gaf het in me vorige post ook al aan in ik blijf het aangeven denk ik. Maar deze ploeg heeft iemand nodig die de overhand houd die de baas is die boven de groep staat. We hebben een team vol spelers die zichzelf overschat en moeten leren in dienst van de ploeg te spelen. Enkel van gaal & advocaat kunnen dit overbrengen, jongens als Cocu en van Bronckhorst staan de de boer scenario te wachten.

Waarom word gio genoemd? Hij was ook degene die met Feyenoord 7x op rij verloor, en advocaat erbij moest worden gehaald om de boel weer wat op de rit te krijgen.....

3 juli 2021 om 22:15

Kreeg de boel daarna gewoon weer op de rit. Ik wil Gio niet super maken, maar hij werkt wel realistisch met wat hij heeft.

Wat heeft van Bronkhorst nu gepresteerd...Feyenoord kampioen gemaakt...prima...maar verwacht toch een trainer met een grotere bagage...over een.paar jaartjes als hij echt heeft bewezen iets in zijn mars te hebben...nu.op het moment is het 13 in het dozijn..

okee ik snap de hint. Van Bronkhorst wordt het. Mario Been moest ook eens trainer van Feyenoord worden. Been weghalen bij Nijmegen en alles zou weer op de rails gekregen worden, om hem na een anderhalf jaar weer bij het oud schroot te zetten.

Ik zou voor een 55-plusser kiezen, het liefst iemand die met harde hard regeert. Ik ben klaar met die beginners. Trainen is toch echt een ervaringsvak. Kennis hebben is 1, maar het overbrengen op een team en omgaan met individuele spelers is iets heel anders.

Ik zou voor een 55-plusser kiezen, het liefst iemand die met harde hard regeert. Ik ben klaar met die beginners. Trainen is toch echt een ervaringsvak. Kennis hebben is 1, maar het overbrengen op een team en omgaan met individuele spelers is iets heel anders.

Van alle suggesties die ik heb gezien ga ik persoonlijk voor pieter de jongh alias the champ samen met bas nijhuis!

Ik zie liever LvG. Iemand die de groep overschatte spelers weer op hun plek kan zetten. Ben Gio vrees ik dat die spelers de bass blijven en overal mee wegkomen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren