Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gehavend PSV verliest voor het eerst in 8652 dagen bij Vitesse

Laatste update:

Vitesse heeft voor het eerst in ruim 23 jaar een thuiswedstrijd tegen PSV in de Eredivisie gewonnen. Het team van Thomas Letsch was zondag met 2-1 te sterk voor de bezoekers, waar zes spelers door coronabesmettingen afwezig waren en ook Mario Götze niet okselfris was. Vitesse was tot zondag op 16 februari 1997 (1-0) voor het laatst thuis succesvol geweest tegen PSV. De Eindhovenaren lijden zodoende de eerste competitienederlaag onder Roger Schmidt, nadat het Europa League-duel met Granada afgelopen donderdag ook al verloren was gegaan: 1-2.

Na vijftig seconden was het eerste schot al van Mohamed Ihattaren. De inzet ging recht in de handen van Remko Pasveer. Het was echter niet tekenend voor de eerste helft van PSV, dat vervolgens amper meer in de buurt van het Arnhemse doel kwam. Vitesse nam na negen minuten spelen de leiding. Jacob Rasmussen zette zijn hoofd tegen de bal na een hoekschop van Maximilian Wittek en knikte het leer diagonaal achter Yvon Mvogo.

Vitesse en PSV hielden elkaar in het restant van de eerste helft in evenwicht, al oogde het team van Letsch gevaarlijker. Na een fraaie aanval eindigde een schot van de vallende Sondre Tronstad recht in de handen van Mvogo, terwijl Riechedly Bazoer van grote afstand probeerde om voor de 2-0 te zorgen. PSV kon daar slechts een redelijke poging tegenoverstellen: vlak voor de pauze schoot Ihattaren een meter naast.

PSV startte sterk aan de tweede helft. Pasveer moest tot het uiterste gaan om een vrije trap van Philipp Max richting de rechterkruising te keren, maar het was uiteindelijk een voorbode van de gelijkmaker. Olivier Boscagli stond helemaal vrij bij een hoekschop en knikte de bal in de linkerhoek. De Eindhovense vreugde was van korte duur: de vrijstaande Loïs Openda stond helemaal vrij en tikte op aangeven van opnieuw Wittek binnen. De VAR keek of er sprake was van buitenspel, maar de aanvaller stond nipt in een rechtmatige positie.

Met Donyell Malen in de ploeg voor Ryan Thomas probeerde Schmidt nieuw elan te brengen, maar PSV slaagde er niet in om een gelijkmaker op het scorebord te zetten. Verder dan een goede poging van Max in de hoek, gevolgd door een dito redding van Pasveer, kwamen de bezoekers niet. Vitesse beperkte zich voornamelijk tot verdedigen, maar kwam er af en toe nog uit met een counter. In de vier minuten extra tijd kon PSV evenmin een nederlaag vermijden, daar de VAR en uiteindelijk ook Bas Nijhuis geen strafschop zagen in een valpartij van Jorrit Hendrix na een duel met Eli Dasa.

Ajax leidt de dans in de Eredivisie met vijftien punten en blijft Vitesse op doelsaldo voor. PSV heeft als nummer drie twee punten minder en kan nog gepasseerd worden door Feyenoord, dat zondag bij RKC Waalwijk speelt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Psv erg slecht vandaag. Heel weinig beleving en inzet, wat je toch mag verwachten ondanks alle personele problemen. Vitesse een leuke ploeg die speelden naar hun mogelijkheden. Die 2-1 is voor mij echt tekenend hoe de selectie van PSV in mekaar steekt, je bent aanvallend goed en op weg naar misschien wel de voorsprong en dan is het achterin zo’n enorme gatenkaas. Wordt wel heel erg moe in het live topic van sommige PSV supporters. Teksten als we zijn absoluut geen kampioens kandidaat slaan nergens op. Als je zoveel investeert, je betere spelers houdt en met Ajax gewoon de beste selectie hebt. Moet je gewoon kampioen worden. Zal een spannende strijd worden, maar op gister na heeft Ajax ook nog niet overtuigd. Zie alleen nog niks van wat Schmidt nou precies wil met PSV. Sangaré verdedigend goed maar raakt werkelijk elke bal die hij vooruit speelt kwijt. Niet verwacht dat Nijhuis dit zou terug draaien, je kan hem geven.

25 oktober 2020 om 16:25

Ik denk niet dat je dit een trainer kan kwalijk nemen, je speelt tegen een erg sterk Vitesse en je mist 6 spelers door Corona waaronder je aanvoerder, topscorer en een man in vorm. Het is nou eenmaal gewoon klote met de besmettingen, hopelijk nemen we de competitie dit jaar niet te serieus.

25 oktober 2020 om 16:27

@BME12, Ik zeg ook niet dat hij verantwoordelijk is, alleen dat ik niet precies zie wat hij wil. Dat vol-gas voetbal zie je nog niks van terug.

25 oktober 2020 om 16:28

Sangare kan totaal niet voetballen. Je hebt 70 procent balbezit in de 2e helft en je wisselt madueke bij 2-1 achter voor een voetballende middenvelder. Donderdag was z’n wissel ook vreemd...

25 oktober 2020 om 16:29

Hoeveel spelers miste Vitesse, daar hoor je niemand over. Hele middenveld deed niet mee

25 oktober 2020 om 16:43

Bme12 dat vind ik echt te makkelijk. Zijn wissels waren wat dat betreft onbegrijpelijk en hij kan de ploeg ook niet motiveren schijnt. Wat een dramatische eerste helft, je zou verwachten dat mensen proberen hun basisplek zeker te spelen maar ik zag geen inzet, geen passie en veel balverlies. Als je de tweede helft dan goed begint zie je nog eens duidelijk hoe slap die eerste helft was. Overigens was bij Vitesse ook niet iedereen aanwezig, ook de beste speler en de as van het veld.

25 oktober 2020 om 16:44

Precies Bero, Tannane, voorin darfalou. Maar alleen psv miste spelers 😂😂

25 oktober 2020 om 16:53

Dan moet Tannane niet zo dom doen, eigen schuld.

25 oktober 2020 om 17:03

Vitesse doet het goed, maar erg sterk? Vergeet niet dat Ajax met 10 man die wedstrijd wel "gewoon" over de streep trekt. Eerste helft was PSV gewoon veel te afwachtend en slecht, tweede helft kun je er dan eventueel nog een resultaat uitslepen, maar dat was ook niet per se verdiend geweest.

25 oktober 2020 om 17:11

Grappig, hoe Ajacieden praten over dat er niet genoeg werd benoemd dat Vitesse ook spelers miste. Daar ging het niet om deze wedstrijd. Maar meer over de Var, maar ik begrijp dat mensen niet graag over foute beslissingen praten

25 oktober 2020 om 17:20

Grappig, hoe PSV supporters praten over de penalty. Maar totaal niet hand in eigen boezem steken over het dramatische spel.

25 oktober 2020 om 17:30

Grappig dat jij niet kunt lezen dat het ontbreken van spelers als excuus wordt gebruik door Psv'ers maar die enkelzijdig belichten en daar dus reacties op volgen.

25 oktober 2020 om 17:35

PSV mistte Gotze, Gakpo, Malen (niet fit genoeg voor een hele wedstrijd) Dumfries, Rosario, Baumgartl, Obispo, Gutierrez, Van Ginkel, Romero, Piroe, Delanghe, Sambo. 13 spelers dus.
Met al die spelers spelen ze waarschijnlijk voor de tweede tot en met vierde plaats. De selectie van Ajax is gewoon beter en duurder.

25 oktober 2020 om 21:33

@bazoer Wil jij een hele verslag van de wedstrijd voordat iemand iets mag zeggen over de fout van de de vitesse verdediger over hoe hij in de rug springt van Hendrikx?
Lijkt me niet zo raar dat er een ding uit wordt gepikt.

25 oktober 2020 om 16:25

Het is raar dat de var deze beslissing terug draait. Zo overduidelijk was het namelijk niet

25 oktober 2020 om 16:29

Kennelijk wel goed want de scheids was het er mee eens. Ik vond het eerlijk gezegd ook niet veel en dat zou ik ook vinden als het om een speler van mijn eigen ploeg zou gaan. Is natuurlijk als supporter wel balen, dat begrijp ik wel.

25 oktober 2020 om 16:31

Maar het is toch ook weer niet zo weinig dat het teruggedraaid moet worden?

25 oktober 2020 om 16:33

Het was een absurde beslissing de penalty te geven, de Vitesse verdediger staat stil, springt richting de bal en heeft zijn handen naast zijn lichaam, Hendrix loopt er zelf tegen aan.

25 oktober 2020 om 16:37

Volgens mij leer je in de jeugd al dat je daar je handen niet moet houden tijdens een duel. Komt ook nog bij dat de VAR alleen mag ingrijpen bij een foutieve beslissing. Deze was echt twijfelachtig anders laten ze Nijhuis zelf ook niet nog eens kijken. Ik zou me als PSV-er ook flink genaaid voelen

25 oktober 2020 om 16:38


PSVchamps wat een ongelooflijk Calimero gedrag om Huntelaar aan te halen bij een niet gegeven strafschop voor PSV. Wees eens niet zo met Ajax bezig, daar is PSV te groot voor

25 oktober 2020 om 16:38

@psvchamps, ik vind dat Hendrix tegen de verdediger springt met zijn kont. Dus ze springen tegen elkaar. Dan kan je eigenlijk echt geen penalty geven. Maar vond de VAR toch gedurfd om dit een overduidelijke fout te noemen, omdat er wel contact was. Uiteindelijk wel tot volgens mij de beste beslissing gekomen zo, daar is de VAR goed voor vandaag.

25 oktober 2020 om 16:38

Slechte verliezer ik noem het eerder calimero gedrag. Als PSV zijnde hoor je alsnog een betere prestatie af te leggen dan dat je vandaag heb laten zien.

25 oktober 2020 om 16:38

Klaas jan huntelaar kreeg wel een penalty uit tegen vvv. erg raar.

25 oktober 2020 om 16:39

@MessiBazoer ligt het aan PSVchamps dat we hebben verloren? Tweede helft werd er toch degelijk voetbal gespeeld aan de kant van PSV. Vitesse creeërde vrij weinig. Je reactie geeft ook weinig blijk van volwassenheid bij jezelf. Dat je het niet om aan te zien vind ik prima dat je dat vind, maar met zon gehavend team ben ik nog redelijk tevreden.

25 oktober 2020 om 16:41

Leidsehood je zegt het zelf al man, ze lopen tegen elkaar op. Dat was echt geen penalty, en hoe Hendrix vervolgens naar de grond ging was heel slecht acteer werk.

25 oktober 2020 om 16:44

@jorritbenz De var draaide de beslissing niet terug, dat deed de scheids zelf na het zien van de beelden... waarop overduidelijk te zien was dat het geen overtreding was.

25 oktober 2020 om 16:44

Handen naast zn lichaam? Moet niet gekker worden

25 oktober 2020 om 16:46

Sulejmanii wat iedereen vergeet en Teze zojuist ook zegt: achter het duel tussen de vitessenaar en Hendrik liep phillip max die anders de bal had gekregen om in te schieten als er niet afgefloten was. Als het dan niets was dan is psv dus alsnog benadeeld. Snap de woede vd psvers wel.

25 oktober 2020 om 16:52

De var draaide de beslissing niet terug hè, ze lieten Nijhuis alleen zelf nog een keer kijken en zelf de uiteindelijke beslissing maken.

25 oktober 2020 om 16:58

Als je hier penalties voor gaat geven dan moet je bij elke corner 3 penalties geven.

25 oktober 2020 om 17:02

Twenteov een reactie moet ik je schuldig blijven, het moment moet ik terugkijken bij de Noa samenvattingen vanavond.

25 oktober 2020 om 17:03

Ik kan Psvchamps wel begrijpen. Je bent het er mee oneens. Anderen zijn er mee eens. Je zoekt dan naar soortgelijke gevallen. Toevallig kreeg Ajax wel bij een soortgelijk geval een penalty mee.

25 oktober 2020 om 17:08

Hou op hoor. Ik had me als voetballiefhebber flink genaaid gevoeld als hier inderdaad een penalty was gegeven.

25 oktober 2020 om 16:27

Sangare speelde echt vreselijk slecht. Het is te vroeg om te zeggen maar ik weet niet of hij een verbetering is tov Rosario, laat staan Hendrikx.

25 oktober 2020 om 16:30

Is een soort van enoh denk ik. Kan goed de bal veroveren, maar voetballend pover

25 oktober 2020 om 16:36

Ja en dan heb je niks te zoeken bij PSV.

25 oktober 2020 om 16:31

Dus jij vindt ziet dit PSV als kampioenskandidaat? Je kunt best veel geld investeren, maar als je daarbij de middelmaat gewoon laat spelen, dan hoef je je weinig illusies te maken. Daarbij is het wisselbeleid ook totaal onbegrijpelijk.... Schmidt had een Malen en Fein veel eerder moeten brengen, wil je nog iets om keren....

25 oktober 2020 om 16:35

Natuurlijk is PSV kampioenskandidaat. Vreemde uitspraak. PSV kan makkelijk kampioenswaardig elftal opstellen. Maar als je telkens met Mauro en Hendrix begint zul je geen kampioen worden nee.

25 oktober 2020 om 16:36

Ja PSV is gewoon een kampioens kandidaat in mijn ogen ja. Daar doet 1 nederlaag tegen een prima ploeg niks aan af.

25 oktober 2020 om 16:40

Ja man, sowieso kampioenskandidaat. Met spelers als Malen, Ihattaren, Gakpo, Gotze, Max, Dumfries, etc. heb je gewoon een heel mooi team. Die Sangaré dacht ik ook dat heel goed was, maar blijkt aan de bal matig. Die pakt echter wel veel ballen af hoor. Als Van Ginkel nog fit wordt, is dat ook een mooie extra. Zahavi weet ik nog niet hoe goed die is, en centraal achterin is het natuurlijk minder evenals je keeper. Maar toch een mooi team? En een grote naam als coach.

25 oktober 2020 om 16:51

Idd, kan, maar de keuzes met betrekking to de opstelling zijn dus zeker bepalend. Nu snap ik dat je vandaag spelers mist, maar dan nog wachten met Malen en Fein inbrengen. Zegt ook wel iets. Alsof die dan nog de wedstrijd kunnen kantelen.... Nee, dit PSV is nog ver weg om om de titel te strijden, zeker als Ajax je concurrentie is. Daar komen we echt nog lang niet bij in de buurt. En voordat dit elftal een beetje gaat lopen, zijn we nog wel meer punten kwijt denk ik zo.

25 oktober 2020 om 16:52

PSV is kampioenskandidaat. Natuurlijk is er vandaag niet goed gespeeld (zelfde geldt voor afgelopen donderdag), maar als je eens kijkt wie er missen. Dat zijn allemaal ontzettend belangrijke spelers die zorgen voor structuur in balbezit en balverlies en aanvallende impulsen. Vitesse uit is bovendien een lastige pot en daar kan je wel eens tegen puntverlies aanlopen. Volgende week zijn de meesten er weer bij (rosario en Gakpo in elk geval), dan denk ik dat het beter gaat lopen. Dat we nu een week slecht spelen is natuurlijk vervelend, maar wel te verklaren aan de hand van de omstandigheden. Vergeleken met vorige week stond er namelijk een half nieuw elftal, dat kan nooit goed zijn voor je team.

25 oktober 2020 om 16:34

Precies dat. Je kan hem geven. Dan mag je (volgens de huidige regels) als VAR zijnde niet ingrijpen. Apart dat dat dan wel wordt gedaan. Overigens ben ik het niet eens dat PSV gewoon kampioen moet worden met dit elftal. Daar is de verdediging en centraal middenveld te zwak voor. Het valt namelijk reuze mee hoe veel PSV qua geld heeft geinvesteerd.

25 oktober 2020 om 16:41

9 miljoen Sangare, 8 miljoen Max, transfervrij spelers met een hoog salaris gehaald als Gotze, Zahavi en Van Ginkel.

25 oktober 2020 om 16:37

Je hebt 6 Corona gevallen en 3 geblesseerde spelers. Daarnaast is de achterhoede van PSV totaal niet kampioenswaardig. Baumgartl en Viergever zijn zeer slecht, Boscagli is heel matig. Teze doet het aardig, en ook Dumfries is geen geweldenaar. Dus daarom geen kampioenskandidaat. Elftal wederom niet in balans.

25 oktober 2020 om 16:46

Je zegt zelf. "je kan de penalty geven". De Var mag alleen ingrijpen bij een 100% fout. Dus je zegt dat PSV is benadeeld? of toch niet?

25 oktober 2020 om 19:10

@straight; als het onterecht was, was psv niet benadeeld.

Als psv onterecht een penalty had gekregen omdat de var slechts 90% zeker was en niet ingreep, dan is dat toch juist benadelen van vitesse?
Dus door geen penalty te geven is geen team benadeeld en geen team bevoordeeld.

25 oktober 2020 om 21:37

Hendrikx werd gewoon in de rug gelopen. Of ik moet zelf zeggen, de verdediger maakt nog een sprong in zijn rug. Hoe kan je zeggen dat het 100% geen fout is? Precies, dat kan niet.

Ik heb weer naar een inspiratieloos PSV zitten te kijken. Er zat totaal geen dreiging en creativiteit in het spel van PSV. Het is ook onvoorstelbaar hoe gemakkelijk PSV goals tegen krijgt. De 1e goal dek je en geen palen en je laat die speler van Vitesse vrij in koppen. Wat sta je dan precies te doen? De 2e goal was voor mij niet helemaal duidelijk of dit nu wel of geen buitenspel was en dan kan ik er wel mee leven dat ze de aanvallende partij de voorkeur geven, maar dan moeten ze hier als KNVB zijnde ook een lijn in trekken en dit altijd toepassen. 2e goal is ook weer geheel aan PSV zelf te wijten als je ziet hoe vrij hij de bal in het doel kan schieten.

Er is nog veel werk aan de winkel en als ik PSV was zou ik toch minimaal 1 nieuwe CV halen in de winterstop.

Moet echt eens klaar zijn met die VAR, belachelijk bah bah bah! Een camera die totaal niet op de lijn staat waarop je het buitenspel moment moet keuren. Hendrix word in z’n rug gelopen en krijgt geen penalty en geef je vervolgens de bal aan Pasveer... het is één grote grap! Hou aub op.

25 oktober 2020 om 16:33

PSV krijgt wel een 1-1 mee die nooit mag tellen. Dat was twee keer op rij geen corner.

25 oktober 2020 om 16:47

Dat heeft helemaal niks met de VAR te maken...

25 oktober 2020 om 17:37

Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar als het 2x keer geen corner was, dan had de var dit dus moeten aangeven.

25 oktober 2020 om 19:39

Heb het net nogeens teruggezien maar Zahavi schiet op doel en gaat via Vitesse speler over de achterlijn toch?

25 oktober 2020 om 16:34

Ik vond die actie van Hendrix wel logisch. Maar hij wordt net zo goed in zijn rug gelopen als dat hij zelf tegen de speler oploopt. Beiden gaan ze naar de bal, beiden lopen tegen elkaar aan. Alleen dat stomme sprongetje voordat ie valt is gewoon idioot. Hij wordt niet om geduwd ofzo.

25 oktober 2020 om 16:55

Heb je ramos gisteren niet zien vliegen? Die vloog de andere kant op ennkreeg m mee.

25 oktober 2020 om 17:36

En wat is je punt Mike? Totaal andere situaties

25 oktober 2020 om 17:39

Nee, maar dat maakt me weinig uit. Ik beoordeel elk geval op zich, want geen enkel geval is exact hetzelfde.

25 oktober 2020 om 16:35

Op sommige momenten is het beter om even 10minuten na te denken en te realiseren dat PSV gewoon veel te weinig gedaan heeft om hier te winnen. Buiten dat waren de beslissingen van de VAR gewoon uitstekend, je zou maar bij de benadeelde partij horen mocht die penalty worden gegeven, dat zou pas lachwekkend zijn.

25 oktober 2020 om 16:49

Die speler van Vitesse ging helemaal niet voor de bal. Sprong bewust tegen Hendrix aan en miste de bal ook volledig. Gewoon een enorm domme actie van die rechtsback. Je kunt beter zeggen dat die back hier wel heel goed weg komt. Als je hem wel geeft zou niemand klagen naderhand.

25 oktober 2020 om 17:05

Op het middenveld zou hiervoor niet eens gefloten zijn. Nu het binnen de 16 gebeurt is er commotie. De reactie van Hendrix na afloop zei wat dat betreft voldoende. Slechte teamprestatie van Psv, niets meer niets minder !

25 oktober 2020 om 16:35

Het gaat er ook niet om dat de camera op een lijn staat maar dat de lijnen haaks op de zijlijnen wordt getrokken en dat was wel het geval. Keurig voorbeeld van hoe de VAR juist wel ingezet dient te worden.

25 oktober 2020 om 16:36

Vond de beslissingen van de VAR beide discutabel. Kan toch het verschil zijn tussen winnen of verliezen. Desalniettemin is de nederlaag ook grotendeels aan Psv zelf te wijten. Psv maakte totaal geen indruk en niemand kon echt imponeren. Blijkbaar is Psv dus niks opgeschoten tov vorig seizoen, ze zijn nog steeds afhankelijk van sleutelspelers als Gakpo en Götze, zonder hen stelt het weinig voor voorin.

25 oktober 2020 om 16:46

Wat? Dit was juist eindelijk een voorbeeld van hoe de VAR wel (!) gebruikt moet worden. Zeer onterechte penalty en dat zag Nijhuis ook in tweede instantie. Hendrix springt met zijn kont naar achteren, dus beiden springen tegen elkaar op. Dan die bal aan Pasveer, wat heeft dat met de VAR te maken? Dat is ook een logische beslissing vind ik zelf, want het kopduel werd verloren door Hendrix, maar misschien mis ik een corner? Geen idee waarom je daar zo ontstemd over bent. Snap wel dat het als PSV supporter wat lullig is, maar kom op, het was een faire beslissing.

25 oktober 2020 om 16:53

Dat vind ik wel stellig hoor. Hendrix liep achteruit maar Daza sprong meer naar voren dan omhoog. Je zag Nijhuis direct na het fluiten voor de pingel wel aangeven dat hij duwen met 2 handen zag en daarvoor floot, maar dat bleek uit de beelden niet zo te zijn. Wellicht dat hij het daarom terugdraaide. Ik vond het, zeker met Nijhuis als scheidsrechter, te licht voor een pingel maar vooral heel risicovol van die verdediger.

26 oktober 2020 om 08:52

@lionelgap, het moet ook echt eens klaar zijn met reacties als deze. Ik weet niet of jij het voetbal volgt, maar de buitenspel camera heeft helemaal niets te maken met buitenspel of niet, er is tegenwoordig gewoon technologie (die gisteren zichtbaar werd gebruikt) waardoor er op 2 cm nauwkeurig te zien is of iets buitenspel is of niet. Daarbij is het de verdediger die naar de bal gaat, waar Hendrix hem juist onderuit loopt. Je ziet Hendrix gewoon achteruit lopen om contact te kunnen maken. Ik vind het overduidelijk geen penalty, zo dacht de VAR ook. Dus voor de VAR is het 100% onterecht dat de scheids hem geeft, dus mogen ze gewoon ingrijpen.

Ja je mist Gotze, Gakpo, Dumfries en Rosario dankzij blessures en corona, maar er zat vandaag totaal geen voetbal in de ploeg, Hendrix speelt Alles naar achter.. En Ihatarren speelde wederom een belachelijk slechte wedstrijd..

Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over de ontwikkeling van Teze die het gewoon heel goed doet, sober maar goed. Sangare verdedigend ijzersterk maar hij kan het voetballen voorlopig maar aan iemand anders over laten.
En Fein brengen in de 88e minuut? Waar is Schmidt in hemelsnaam mee bezig??

Overigens de complimenten voor Vitesse die gewoon heel goed speelden, die Toure is een prima speler!

Gelukkig is het seizoen nog lang want er is nog genoeg om aan gewerkt te worden..

25 oktober 2020 om 16:29

Sangare is aan de bal voorlopig net zo slecht als Rosario en zelfs minder dan Hendrikx. Dat Hendrikx bashen is ook een hype gaan worden.

25 oktober 2020 om 16:51

Valt me ook op,Hendrikx kan in sommige ogen nooit wat goeds doen

25 oktober 2020 om 17:08

Misschien omdat hij alles terug of breed speelt? Hendrix teert nog steeds op een goeie champions league reeks van bijna 5 jaar terug. Speelt af en toe best aardig maar vertraagt het spel gewoon te veel. 0 creativiteit en is geen speler die bij psv hoort te spelen. Puur door gebrek aan beter mag hij blijven aantreden.

25 oktober 2020 om 17:18

Maar Rosario is aan de bal nog (veel) minder en Sangare was vandaag ook dramatisch. Van de CVMs die PSV heeft vind ik hem degene met de beste techniek. Maak een middenveld met Hendrikx - Gotze/Fein/Van Ginkel - Ihattaren en Hendrikx kan de bal simpel kwijt en kan mee.

25 oktober 2020 om 16:36

Ik vond teze zoals in de voorbereiding tegen Vitesse juist niet eens zo goed. Openda was hem regelmatig makkelijk de baas. Teze verloor nogal makkelijk de fysieke duels.

Vond Max in verdedigend opzicht ook niet al te best. Is vrij duidelijk dat aanvallen/voorzetten meer zijn ding is

25 oktober 2020 om 16:37

En toure is juist totaal niet zo goed. Vaak zo dom bal verlies. Die mag voortaan gewoon lekker banken als bero tronstad en tannane weer alle 3 fit zijn.

25 oktober 2020 om 16:57

Ik vind je argumenten kant nog wal slaan. Je benoemt even de topscorer, de aanvoerder, degene die balans verzorgt in het middenveld, en de (potentieel) beste speler van de eredivisie die mist. En je gevaarlijkste man voorin zit op de bank omdat die niet fit is. Alsof je bij Liverpool Henderson, Mane, Trent en Firmino weghaalt. Elke ploeg gaat daarmee achteruit, om nog maar niet te spreken over de geringe wisselmogelijkheden. Vergeleken met vorige week staat er gewoon een half nieuw elftal, daarvan kan je niet verwachten dat het zo maar even ingespeeld is op elkaar. Er stond uiteraard een goed elftal in het veld qua namen, een elftal dat ook in staat zou moeten zijn om van Vitesse te winnen, maar het was gewoon niet goed en er zijn gewoon goede redenen te benoemen waardoor dat komt. De hele structuur is uit het elftal als je bepaalde spelers mist. Er werd niet goed gespeeld, maar dat is dus logisch te verklaren, en bovendien is Vitesse uit een lastige wedstrijd maar je wel eens tegen een nederlaag aan kan lopen.

Nou, we hoeven ons in elk geval geen illusies te maken. Dit PSV gaat van z’n levensdagen niet in de buurt komen van een kampioenschap. Wat een enorm armoedig elftal blijft dit toch ook zeg en die Schmidt met z’n keuzes gaat ook nergens over. PSV mag zich gewoon gaan richten op een plek bij de eerste 4 en hoeft zich echt niet op Ajax te richten. Wat slecht is dit allemaal zeg.

25 oktober 2020 om 16:36

Houd toch op man! Ik snap dat je teleurgesteld bent, maar jullie speelden vandaag met een B-elftal. Ik maak me geen illusies, wij zijn ook kwetsbaar en het seizoen is lang.

25 oktober 2020 om 16:49

Precies. Als het hele seizoen zo doorgaat als dit weekend, ja dan is Ajax voor de kerst kampioen, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Juist in een seizoen als dit waar alles in het teken zal staan van onzekerheid lijkt me de handdoek in de ring gooien na 6 ronden wel het allerdomste wat je kan doen.

25 oktober 2020 om 17:00

Eens, we missen nu veel spelers en daarmee heb je gewoon een logische verklaring waarom het niet loopt zoals t zou moeten lopen (zie bijvoorbeeld vorige week toen het wel enorm goed liep in de eerste helft). Ik verwacht dat de meesten in de loop van komende week terugkomen en dan staat er gewoon een heel ander elftal met de vaste namen en de vaste patronen. Tegen Vitesse kan je een keer verliezen, er werd niet goed gespeeld, maar dit gaat echt niet het hele jaar door. Het zijn niet de minste namen die missen bij Psv, dus logisch dat het minder goed loopt. Kop omhoog, borst vooruit, donderdag nieuwe kans, en strijden voor elkaar, is het enige wat je kan doen op dit moment.

25 oktober 2020 om 17:40

Goed punt, maar aan de andere kant, vitesse miste toch ook spelers of heb ik dat mis?

25 oktober 2020 om 16:47

Jemig, wat een dramtisch gedoe, zal wel emotie en boosheid zijn na de wedstrijd.

Psv is gewoon kampioenskandidaat en gaat meedoen tot de laatste ronde voor het kampioensschap.

Jullie hebben echt spelers om je vingers bij af te likken, waar ik met name fan ben van Cody Gakpo. Het zit jullie niet mee wat betreft dit hele Corona gebeuren.

Maar dit kan gebeuren toch? Psv kan toch ook weleens verliezen? Over 2 weken gaan wij naar Utrecht, sta je weer een punt voor.

Wat is er eigenlijk met Mario aan de hand?

Logisch kan gebeuren ik had het zien aankomen. Als je zonder je drie beste spelers begint (Malen, Gakpo en Götze) uit tegen Vitesse terwijl je een vrij zware pot tegen Granada in de benen hebt. Je mist ook nog eens Dumfries. Al deed Malen de laatste twintig minuten mee. Het is trouwens na vandaag wel duidelijk dat Madueke en Ihattaren nog niet klaar zijn voor de basis. Met name Mo heeft nog veel te leren, oogt ook iets te zwaar in mijn ogen. Jammer de verloren drie punten al is Vitesse natuurlijk ook gewoon een goede ploeg. Dus het niet de einde van de wereld.

25 oktober 2020 om 16:31

Die Ihattaren heeft gewoon vertrouwen nodig en dat heeft Schmidt bij hem om zeep geholpen.

25 oktober 2020 om 16:33

Aan vertrouwen heb je weinig als je kleiner dan 1.80 bent en ruim 6 kg te zwaar bent.

25 oktober 2020 om 16:39

Heb je hier nog een fatsoenlijke bron voor? Ik betwijfel het namelijk. Tot nu toe heeft Schmidt gewoon hoogstpersoonlijk Ihattaren om zeep geholpen. Als Gotze/Ihattaren je (op Malen na) beste spelers zijn, moet je ook 433 gaan spelen met een nummer 10. Zet hier Ten Hag neer en hij haalt slapend de volgende ronde EL.

25 oktober 2020 om 16:41

Ihattaren is niet na Malen je beste speler. Gakpo, Götze, Max zijn op dit moment beter allen belangrijker voor PSV dan Mootje.

25 oktober 2020 om 16:50

Op dit moment ja, omdat Schmidt hem verkracht. Als je goed met die jongen omgaat is hij minstens gelijkwaardig aan Malen en Max (Gotze lijkt me wel by far de beste). Als je die 4 aan het voetballen krijgt, speelt PSV iedereen weg. Voorlopig krijgt hij Malen en Ihatarren totaal niet aan de praat.

25 oktober 2020 om 16:59

Welke bron heb jij dan als je zo stellig zegt dat hij kappt gemaakt wordt?? Jongen is te zwaar en uit vorm, eerst bij jezelf kijken voor je de schuld bij een trainer oid gaat leggen. Is geen fc bal op het dak, hoewel het daar de laatste weken erg op lijkt...

25 oktober 2020 om 17:05

Omdat hij de helft vd keren niet speelt en ze in een opstelling spelen waar geen plek voor hem is (nummer 10). Dat zijn feiten. "Jongen is te zwaar" is subjectief en ik heb genoeg bronnen gezien dat het niet zo is. Die zijn net zo betrouwbaar als jullie bronnen. Het is geen kip en ei verhaal. Een goeie trainer bouwt zijn team rond zijn beste spelers en geeft hun grootste talenten vertouwen. Iets waar Ten Hag in uitblinkt. De enigen die Schmidt aan de praat krijgt zijn Max en Gotze. De ene is een linksback nota bene en de andere was ooit het grootste talent ter wereld.

Wat een historische overwinning! De eerste winst voor Vitesse in het Gelredome tegen PSV en Nijhuis die een gegeven strafschop terugdraait. Het had van mij gelijk mogen worden, maar als het dan weer op die manier moest was het wel weer typisch geweest.

25 oktober 2020 om 17:19

Ik snap dat een Vitesse supporter ontzettend blij is met de overwinning, maar toch die van '97 was mooier. Als je kijkt naar wat voor spelers beide ploegen toen hadden.

Wat is die trainer van psv een vreemde vogel! Een verdedigende middenvelder voor madueke bij 2-1 achter. Donderdag viergever voor Götze... hij haalt mvogo die 3 klasse minder is dan unnerstal. Sangare is voetballend zo ontzettend slecht en het geld voor een fatsoenlijke centrale verdediger is op. Maar goed COVID zal de schuld wel krijgen zodat al het andere niet aan het daglicht komen.

25 oktober 2020 om 16:28

Die Schmidt weet niet wat ie aan het doen is... En die late wissels slaan ook nergens op. Alsof je daarmee nog een wedstrijd veranderd....

25 oktober 2020 om 16:28

Mvogo keept gewoon uitstekend, verder wel met je eens.

25 oktober 2020 om 16:33

Mvogo is beter dan Unnerstall, maar is gewoon ongelukkig begonnen.

25 oktober 2020 om 16:59

Sangare is verdedigend ijzersterk maar als je ziet hoe makkelijk hij soms de bal verprutst, had je net zo goed voor dat bedrag een cv kunnen halen. Rosario is echt niet minder op die positie.

25 oktober 2020 om 17:44

Hoezo is Mvogo 3 klassen slechter dan Unnerstall, vind hem juist goed spelen, pakt goede ballen.

Wat wordt Psv wéér benadeeld. Tegen Heracles ook met hands van Viergever. twee keer puntverlies, twee keer fouten van de Var.

25 oktober 2020 om 16:30

Wanneer zijn ze benadeeld in deze wedstrijd? Ik heb alleen 2 var momenten gezien waarbij absoluut de juiste beslissing is genomen, maar misschien zijn er momenten geweest die de neutrale toeschouwer niet heeft meegekregen?

25 oktober 2020 om 16:37

Ik denk dat er overal op het veld gefloten wordt als je zo het duel aangaat. Dus kun je hem hier ook fluiten. Het is licht, maar je kunt fluiten. Het is geen duidelijke fout, dus mag de var helemaal niet ingrijpen.

25 oktober 2020 om 17:01

De penalty was discutabel. Zeker aangezien het in de slotfase is en de belangen in dit duel groot zijn. Zoals Hendrix aangeeft kan je hem geven.

25 oktober 2020 om 16:31

Had de penalty vandaag voor 2 geteld dan?

25 oktober 2020 om 16:32

PSV word benadeeld door de realiteit. De realiteit dat het buitenspel niet te constateren was en de realiteit dat er op Hendrix geen overtreding gemaakt werd.

25 oktober 2020 om 16:34

De 1-1 mag toch niet tellen? Dat was nooit een corner.

25 oktober 2020 om 16:37

Dat was absoluut een corner.

25 oktober 2020 om 16:40

Ik vind het echt heel moedig van je om te zeggen dat het puntverlies door fouten van de VAR komen.

Ja, tegen Heracles vond ik het ook geen penalty maar datzelfde kan je zeggen van de penalty die Psv mee kreeg.

Psv speelde (met name in het eerste bedrijf) waanzinnig slecht. Buitenspel was niet te constateren dus naar mijn mening een zuivere goal. De 'overtreding' op Hendrix vond ik veel te makkelijk gegeven, ik heb het idee dat beide spelers tegen elkaar aanlopen waarbij Hendrix een dramatische duik maakte.

Over de gehele wedstrijd was Vitesse beter en die miste ook een aantal spelers.

25 oktober 2020 om 16:54

Het excuus voor het verlies is gevonden de Var... gefeliciteerd.
Hendrix gaf na afloop aan, dat hij niet zeker wist of het een duidelijke penalty was. Nou spelers weten het altijd wel zeker hoor, dus dat zegt voldoende. En Hendrix zou na dat interview naar zijn nek laten kijken... Pfff, kan iemand al een update geven hierover ?

25 oktober 2020 om 16:54

Als je vond dat PSV geen penalty moest krijgen in de wedstrijd van Heracles waarbij een overtreding werd gemaakt op noni madueke, zou ik mezelf toch echt achter de oren krabben. Kijk de beelden maar eens terug.
Jij hebt duidelijk nooit gevoetbald. Die speler van vitesse doet zijn armen nog voor zijn borst en loopt naar voren. Hendrikx loopt naar achter. De verdediger heeft 100% zicht en Hendrikx niet. Domme fout van de verdediger. Maarja, Makkelie vindt het een 100% fout.

25 oktober 2020 om 16:56

Inderdaad dat hij niet teveel reageert. Anders krijg je een schorsing van de Knvb.

25 oktober 2020 om 17:01

Doet elke fan die zojuist verloren heeft, ook jou cluppie wordt volgens vele supporters vaak benadeeld door de var, geen enkele club uitgezonderd. Boter op je hoofd hebben noemt men dat

25 oktober 2020 om 17:19

Prima, dan heb ik nooit gevoetbald. Maar ik zie dat voor die pass Dumfries zijn directe tegenstander naar de grond trekt waarna een strafschop ontstaat.

We dwalen af, ik vond Hendrix zwaar theatraal naar de grond gaan en ook hij gaf aan niet zeker te weten of het een penalty is. Bij twijfel maar een penalty geven is een hele zware straf voor in dit geval Vitesse die met deze 3 punten toch hetzelfde punten aantal heeft als de koploper.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat het geval Klaiber gisteren ook erg zwaar gestraft werd.

25 oktober 2020 om 17:10

Misschien kan psv beginnen met zelf wat meer te scoren? Scheelt een hoop onzin

Gefeliciteerd Vitesse fans eindelijk gelukt om te winnen, weliswaar tegen een gehavend Psv. Maar daar zal de Vitessenaar niet om malen. Dapper van Nijhuis, Makkelie heeft zijn beste dagen achter de rug. Gisteren vond ik het goed dat hij geen blessure tijd toevoegde, en Hendrix ging extreem gewillig naar de grond. Ik vond het geen penalty.

25 oktober 2020 om 16:28

En de Ajacied ook niet

25 oktober 2020 om 16:32

FManager dat klopt, wij hadden het geluk dat Psv extreem verzwakt was door die Corona gevallen.

25 oktober 2020 om 16:34

Wij waren ook gehavend, darfalou, Tannane en Bero waren er niet

25 oktober 2020 om 16:38

Maarten Touché, ik dacht dat alleen Tannane niet van de partij was. Van harte gefeliciteerd, des te knapper resultaat. Ik denk wel dat Psv in volle oorlogssterkte 'gewoon' had gewonnen.

Tja, PSV had een slechte dag, een beetje pech met de beslissingen van Nijhuis en de VAR, maar Vitesse heeft wel gewoon een goede wedstrijd gespeeld. Uiteindelijk had PSV ook met deze selectie een betere wedstrijd moeten spelen dus de schuld vooral bij zichzelf zoeken.

25 oktober 2020 om 16:48

Crisis in Eindhoven? Denk het wel

25 oktober 2020 om 17:04

Het spel is niet om aan te zien, echter denk ik dat met de terugkeer van Gakpo en Götze er weer een beter elftal staat. Neemt niet weg dat Psv allesbehalve overtuigend speelt. Een crisis zou ik het echter nog niet noemen, maar zolang het spel niet verandert gaat het daar wel meer op lijken.

25 oktober 2020 om 17:09

Lijkt me niet. Het spel is niet goed genoeg maar ze hebben een nieuwe trainer, veel nieuwe spelers en een compleet andere speelwijze. Hoop niet dat ze verwacht hadden dat ze zonder horten en stoten kampioen zouden worden.

25 oktober 2020 om 17:31

@fmanager

Dat vind ik een frotargument. Het spel is al sinds de eerste competitiewedstrijd niet om aan te zien. En telkens hoor je mensen zeggen dat het tijd nodig heeft. Echter zie je amper progressie in het spel. Je merkt dat Psv teveel leunt op ingevingen van Gakpo, Malen of een Götze. Maar als die er niet bij zijn dan blijft er weinig over voorin.

Zure nederlaag. Vitesse is een sterk elftal en verdiende de overwinning. Ben nog niet overtuigd over die buitenspel goal. Penaltymoment was niks aan de hand. Er is nog een hoop werk aan de winkel bij PSV hoewel we niet mogen vergeten hoeveel afwezigen we hadden.

25 oktober 2020 om 17:07

Vond Vitesse niet zo overtuigend. Psv was gewoon matig.

Wat een dramatisch PSV vandaag en terecht geen strafschop, niets aan de hand. Wel opvallend dat de VAR het normaal altijd aan de scheids laat en nu niet. Al met al terecht verlies. Wat een slecht elftal stond er vandaag. Kwalitatief komen we dik te kort.

25 oktober 2020 om 16:36

De VAR liet het aan de scheids, Nijhuis moest namelijk komen en het eindoordeel vellen. Dit is zoals de VAR juist goed werkt.

25 oktober 2020 om 16:39

Nee de VAR greep in en liet de scheids naar t scherm komen. Dat bedoelt hij. Normaal doen ze dat alleen bij 100% fout zitten. Dit is niet 100% fout dus had de VAR niet mogen ingrijpen volgens de huidige regels.

25 oktober 2020 om 16:44

Ah zo, dan kan je toch concluderen dat de VAR vond dat Nijhuis verkeerd zat? En dat concludeerde Nijhuis daarna ook.

25 oktober 2020 om 16:46

Wat NouryAlmis zegt. Ik vind het geen penalty, maar normaal zegt de VAR: je kan hem wel of niet geven, dus laten we het lekker aan de scheids. Nu is er blijkbaar ineens een andere regel.

25 oktober 2020 om 16:48

Het is toch vreemd dat het nu ineens anders is? Normaal grijpt de VAR nooit in bij dit soort situaties en als ik ongelijk heb, hoor ik dat graag met onderbouwing en voorbeeld.

25 oktober 2020 om 17:09

Vraag me af of Nijhuis dan ook naar het scherm was geroepen als dit Tadic overkwam.

25 oktober 2020 om 17:41

Wat heeft Ajax er nou mee te maken? Niet alles draait om Ajax.

25 oktober 2020 om 18:37

Serieus? Je denkt dat hij bij Ajax niet gecorrigeerd zou zijn? Hoe kom je hierbij of is het de frustratie die spreekt?

Tja. Valt niet veel over te zeggen. Vitesse verdiend gewonnen. Twijfelachtig besluit over de offside en penalty omdat het vaker de andere kant is opgevallen. Psv daarentegen zwaargehandhaafd met een opstelling die niet hun eigen was, geen opties om tactische veranderingen in te brengen en relatief nieuw team.

Wel heerlijk kunnen dutten. Dus bedankt daar voor.

PSV is echt triest, zit echt nul voetbalgogme in. Ihattaren speelt met 0 vertrouwen. Mauro, Boscagli, noem er nog een paar op, zijn niveau Heracles, niet Psv. Sangare speelde ook als een kletsnatte krant. Malen komt er in en gaat linkshalf voetballen... Laten we maar hopen dat Gotze hoogstpersoonlijk wat punten gaat pakken, anders wordt het uit bij Ajax 13-0.

Wat een waardeloze wedstrijd van PSV. Er zit gewoon geen tactiek in. Verdedigend is het huilen en in de aanval is het hopen op een bevlieging. De befaamde 89ste minuut wissel van de coach was ook weer beschamend. Btw die mauro was ook een verschikking. Natuurlijk ben je geen verdediger maar 0 drang naar voren.

Goede beslissing om geen penalty te geven. Heel weinig aan de hand, en alhoewel sommige scheidsen hiervoor de bal op de stip leggen, is dit een terechte beslissing van de VAR om in te grijpen en van Nijhuis om niet de penalty te geven.

25 oktober 2020 om 16:41

Hij springt hem in de rug terwijl de bal niet eens in de buurt is. Hij kopt pas op het moment dat hij weer op de grond stond. Overal op het veld is dit gewoon een vrije trap. Ik ben het ermee eens dat er scheidsrechters zijn die het niet zwaar genoeg vinden. Echter is dit geen duidelijke fout, en mag de var niet ingrijpen.

25 oktober 2020 om 16:43

De bal niet in de buurt is? Je moet springen voordat de bal er is, snap je toch? Hendriks loopt tegen hem aan waardoor hij niet echt de lucht in kan komen, daarom kopt hij pas toen hij op de grond stond.

Weet iemand waar Malen nou zo boos over was. Kon zelf niet bedenken of het was vanwege het duel ingaan als een meisje of dat het kwam door z’n domme overtreding.

25 oktober 2020 om 16:30

Snapte hem wel, maar was gewoon slim. In het 1e duel verloor malen het schouderduel waarop hij alles moest inzetten voor het 2e schouderduel waarop de speler van vitesse zich makkelijk liet vallen. Beetje teleurgesteld dus, maar slim gespeeld van de speler van Vitesse!

25 oktober 2020 om 16:35

Ja zo kan ik het ook wel ja, zonder Groningen zijn we ongeslagen!

Petje af voor de trainer van Vitesse, zijn resultaten tot nu toe en een prima spelopvatting voor zijn selectie. PSV mag hier eigenlijk niet verliezen. Misschien kunnen ze onderling van trainer wisselen, Schmidt heeft het nog niet op orde. Maar laten we hem nog wat tijd gunnen.

Psv zeer droevig, verdiende niet veel! Maar Nijhuis wat bepaal jij toch veel je wedstrijden, als je fluit dan moet je hem geven!! Fluit je niet dan ook goed, maar dit kan gewoon niet!!

Vitesse bedacht zich plots dat de rode loper steeds uitrollen voor PSV niet nodig is?Heb gelijk een staatslot gekocht dit is vrij uniek.Kan me voorstellen dat het voor PSV fans zuur is. Het zit dan net niet mee, ook met die penalty bv. Zelfs met zoveel afwezigen heeft PSV een top team. Er is dus geen man overboord.

Het was toch weer matig. Je mist echt een type Gotze die je op sleeptouw neemt. Malen had gelijk moeten beginnen ipv Thomas.
Liever Malen, Zahavi en Madueke om mee te beginnen.
Je mist de strijdlust van Dumfries ook.
Als het zo doorgaat met corona wordt het nog een moeilijk seizoen voor ons. We zitten nog ver weg van Ajax.

25 oktober 2020 om 16:30

Malen is ook hopeloos uit vorm

25 oktober 2020 om 16:32

Ik zie nog liever altijd een Malen in een team dan Thomas. Die is het net niet. Of ze hadden met Fein mogen beginnen.

25 oktober 2020 om 16:31

Als of Ajax nou zo geweldig is, verloren ook gewoon uit bij Groningen. Valt allemaal reuze mee.

25 oktober 2020 om 16:56

En zijn vervolgens gelijkwaardig aan Liverpool en winnen uit bij VVV met 0-13. Nee, geweldiger wordt het niet in de Eredivisie.

25 oktober 2020 om 16:59

Of we geweldig zijn wil ik mijn vingers niet aan branden, maar in de laatste 2 wedstrijden maken we 18 goals, dus op dit moment gaat het in de ED prima.

Verder speelden we tegen Groningen zonder Kudus en Klaassen, en met Alvarez en Labyad. nu Klaassen er is maakt het (tot nu toe) al heel erg veel verschil.

En ja, ik begrijp dat Psv ook spelers miste vandaag, Vitesse ook overigens.

Zal nog een spannend seizoen worden.

25 oktober 2020 om 17:17

Die 13-0 zegt niet veel imo, zo won PSV ook ooit thuis van 10-0 en werd 3e volgens mij.

25 oktober 2020 om 17:34

Madueke kwam zijn directe tegenstander niet eens voorbij en Zahavi was ook onopvallend, ondanks het feit dat hij toch wel een paar mogelijkheden kreeg.

PSV waanzinnig slecht, maar die VAR brengt ook niets goeds he. Sjongejonge, klote weekend.

goed gespeeld van Vitesse. PSV heeft het aan zichzelf te danken en niet aan Nijhuis. Als je moet janken om een penalty in blessuretijd dat geen penalty is, moet je echt in de spiegel kijken. Gewoon zelf drie punten laten liggen.

Wat speelt vitesse sterk dit seizoen! Utrecht heeft de grootste ambities om de top 3 aan te vallen maar ik denk dat outsider Vitesse momenteel de echte ware angstgegner is voor de top van Nederland. Wederom een erg matig PSV gezien, ik zie de plannen van Schmidt met name in het druk zetten nog echt niet naar voren komen. Hopelijk keren ze het tij in Europa

25 oktober 2020 om 16:40

Idd Vitesse is de verrassing van het seizoen. En eens van het zogenaamde fullgassfussball zie je niets terug. Voorin amper wat gecreeerd, dan wordt het een lastig verhaal.

Een zwak psv. Maar weer een cruciale rol van de VAR. Buitenspel lijntjes blijken moeilijk te trekken zijn. Penalty terug draaien lachwekkend, het is geen 100% strafschop, maar ook niet per se niet. Daarnaast komt de bal achterin vrij bij Max, Nijhuis haalt dus in feite de laatste aanval PSV eruit. Bij een bepaalde andere club in NL zie je deze geintjes niet. PSV terecht verloren verder.

25 oktober 2020 om 16:32

Jawel hoor...dit was absoluut geen penalty. Geen enkele twijfel

25 oktober 2020 om 16:40

Grens niet vlagt, geen duidelijke lijn kunnen trekken door de var is het geen buitenspel. Stervende zwaan moment was niets. Vitess was vandaag de betere hadden alleen eerder de wedstrijd moeten beslissen

Wanneer vervangen ze de commentatoren van Fox eens. Ik word ziek van de gekleurde comentaren.

Het was allemaal niet super slecht maar ook niet goed genoeg. PSV begon na rust goed maar dan valt de 2-1 net te snel en net te makkelijk. Wat vandaag ook onhandig was dat was het missen van 3 basisspelers. Normaal kun je zo'n wedstrijd nog winnen door wat nieuwe spelers in te brengen zodat er wat meer variatie is. Nu was dat bijna niet mogelijk en was er weinig te corrigeren. Het was het allemaal net niet en dat levert helaas net geen punt op.

Alle mensen die nu doen alsof PSV hier verliest vanwege dat penalty moment moet zich beseffen dat dit in de allerlaatste minuut gebeurde en PSV op 4 minuten na bijna de gehele wedstrijd achter staat. Dat moet je gewoon op eigen kracht winnen en niet omdat Hendrix een duwtje in zijn rug krijgt.

Vitesse terecht gewonnen op basis van getoonde spel maar de VAR(Makkelie) moet zich schamen bij de 2-1!!!1000% buitenspel maar mister VAR zit er nooit naast dus 🤷🏻‍♂️

Wat een kansloos elftal is dit PSV zeg. Zahavi, Hendrix, Sangare en Ihattaren zo slecht vandaag. Zo traag spel, na de rust begonnen ze goed, tot de 2-1, daarna weer kansloos.

Schmidt brengt Malen en zet hem op het middenveld, Schmidt brengt Fein 2 minuten voor tijd en haalt een aanvaller naar de kant. Onbegrijpelijk.

Overigens, 4 minuten extra terwijl buitenspel checken al 3 minuten duurde en er 5/6 wissels zijn geweest is natuurlijk belachelijk. Hadden er zeker 5/6? Moeten zijn.

Gelijkspel was hier terechter geweest. Beide teams creëerde vrij weinig kansen, meeste kwam uit standaardsituaties.

Nijhuis is trouwens wel een kwal van een scheidsrechter. Moet altijd in de spotlights staan, is overigens niet per se gericht op de wedstrijd van vandaag maar in het algemeen. Buitenspel situatie leek buitenspel, maar laten we de VAR daar maar t voordeel van de twijfel geven. Penalty was vrij makkelijk gegeven, maar als je hem geeft mag je als VAR zijnde niet ingrijpen. Alleen als het 100% fout is, en dat is het niet. Of de regels wat betreft ingrijpen moeten veranderen, maar volgens die regels mag je niet ingrijpen.

25 oktober 2020 om 16:35

Zahavi moet gewoon aanvoer krijgen.

25 oktober 2020 om 17:38

Zahavi kreeg genoeg mogelijkheden. Schot met links dat ruim naast ging of de doelpoging in de 16 met rechts waar hij meer tijd en ruimte had en die ook naast ging. Als je hem puur daarop beoordeeld, heeft hij gefaald want verder was hij ook onopvallend.

Slecht PSV, matig Vitesse. VAR niet in het voordeel van psv op zijn zachts gezegd. En zo verlies je. Deze wedstrijd snel vergeten en hopen dat je de ergste corona golf nu gehad hebt, op een ongelukkig moment. Belangrijk om komende europese duel, met hopelijk Gakpo, Rosario en Gotze weer erbij in winst omzet zodat je niet je seizoen te grabbelen gooit in deze periode.

25 oktober 2020 om 16:39

Je verliest omdat je zelf slecht speelt niet meer scoort.

PSV dramatisch. Niets meer zichtbaar van het zogenaamde Gegenpressing-voetbal. Geen passie, geen energie. Straalt werkelijk niets uit. Teveel matige spelers of spelers die het niveau niet halen. De keuzes van Schmidt vallen ook te betwisten. Dat was afgelopen donderdag al zichtbaar en nu weer. Offtopic:Niet omdat ik PSV-fan ben of calimero-gedrag wil vertonen. Maar de KNVB kan de competitie zo niet voortzetten. Elke week een ploeg die 5 of 6 spelers kwijt zijn lijkt me competitievervalsing. Dit geldt voor elke ploeg. Ook onverantwoord om spelers die met besmette spelers in aanraking zijn geweest nu te laten voetballen. Je zult zien dat er nog meer besmetting uitkomen deze week. In het begin werden potten afgelast, nu gaat t ineens weer door. Ik begrijp het niet meer.

Na de wedstrijd van donderdag gezien te hebben en de wedstrijd van vandaag kan ik maar 1 conclusie trekken: Donderdag word een fiasco. Geen plezier en geen vechtlust en dan ook nog alle afwezigen. Ik heb er een hard hoofd in.

Ik zie op Twitter allemaal weer reacties richting de knvb gaan over dat ze ajax kampioen willen hebben.
Wanneer gaan dat nou eens over zijn. Alsof de scheidsrechters instructies krijgen om alles te doen om ajax te helpen. Wat een onzin.
Ik heb een inspiratieloos PSv gezien vanmiddag. Wat een drama. En dan nog roepen dat ze benadeeld zijn. Die penalty is terecht afgewezen. Als we daar al penalty's voor geven. Als je als PSV zijnde niet normaal kan winnen van Vitesse dan ligt dat niet aan de scheids of de knvb maar aan niemand anders dan PSV zelf. Zo simpel is het.

Ik heb tot nu toe weinig van PSV gezien dus misschien had ie vandaag een hele slechte dag maar ben ik de enigste die echt kapot geschrokken is van Sangare? Wat heeft PSV daar voor betaald 8/9 miljoen?
Niet normaal wat is die slecht aan de bal, hij doet mij heel veel denken aan Sanogo maar dan op het middenveld.

25 oktober 2020 om 16:37

Ja, echt he. Ongelofelijk dat Psv zoveel geld gehaald heeft voor zo'n speler, die aan de bal allesbehalve comfortabel is. Hij ziet er imposant uit, maar dan houdt het meteen ook op. Maar op zich verklaart het ook wel waarom hij op het 2e Franse niveau voetbalde.

25 oktober 2020 om 16:38

Niet kapot geschrokken. Vrij overdreven reactie. Is gewoon een stofzuiger die niet het spel moet maken, maar als je daar dan nog een balkunstenaar als Hendrix naast zet, dan wil je niet voetballen. Leuke vergelijking naar Sanogo, die alleen nergens op slaat.

25 oktober 2020 om 16:53

Ik snap dat je zuur bent hoor maar is 8/9 miljoen niet een beetje heel erg veel voor wat ik tot nu toe van Sangare gezien heb? Ik snap best dat hij geen spelmaker is maar wat hij vandaag aan de bal deed dat kan toch niet? Voor het geld wat PSV voor hem betaald heeft mag je toch verwachten dat hij op zijn minst de bal kan spelen naar iemand van dezelfde kleur?

25 oktober 2020 om 17:02

Zeker, over 5-10 meter moeten die passes goed zijn, alleen die waren bij niemand goed. Heb me meer geërgerd aan een volgevreten Ihattaren, waarvan iedereen zegt dat die absoluut moet spelen. Ik zie het niet.

25 oktober 2020 om 16:39

Sangaré valt mij ook tegen inderdaad. Maar hij moet ook gewoon even de tijd krijgen en zich aanpassen aan het spel van Psv. Met zijn fysiek kan hij best wel wat toevoegen, zoals bij de corner waar de 1-1 uit viel.

Terechte overwinning van Vitesse, loon naar werken. Niets van het zogenaamde vollgassfussball van Psv gezien. Vitesse doet onverwachts mee in de top van de Eredivisie !

25 oktober 2020 om 16:42

'niets van het zogenaamde vollgassfussball van Psv gezien'

Joh, met al die blessures. Ben trouwens ook wel benieuwd wie met die rare term 'vollgassfussball'is aan komen zetten.

25 oktober 2020 om 16:49

En dan stond er nog steeds een behoorlijk elftal. Afgelopen zomer zijn Max, Sangare, Zehavi voor tientallen miljoenen gehaald en die stonden er gewoon in het elftal. Vitesse heeft 0 euro aan spelers uitgegeven afgelopen zomer. En die moesten het ook doen zonder een aantal vaste basisspelers. Daarom is de prestatie van Vitesse des te knapper !

25 oktober 2020 om 17:43

Ik dacht dat het gegenpressung was, maar daar merk je ook weinig van. Viel me verder ook op dat Max verdedigend zijn mannetje wel is laat lopen. Hij komt vaak mee op maar in de tegenaanval is die rechterkant vaak vrij, waardoor de tegenstander gevaarlijk kan worden.

Psv gehavend wat dacht je van Vitesse die speelden met een compleet ander middenveld. Psv gewoon slecht creerden niets, vond het zelf wel nipt buitenspel en vlgs mij had die ook op de stip gekund. Dasa moet gewoon niet in rug lopen hoe minimaaal ook je brengt een speler uit balans zeg ik als vitesse volger.

Tja, als je kansen om te kunnen scoren in de 2e helft moeten afhangen van een discutabele penalty in de laatste minuut en niet van zelfgecreëerde mogelijkheden dan kan je als psv zijnde het misschien beter bij je zelf zoeken. Na de 1-1 alleen een schot van de linksback gezien en voor de rest weinig dreiging. Hoop niet dat psv dit spel meeneemt naar de volgende wedstrijden 😅

De rol van de VAR was toch ingrijpen bij grote fouten van de scheidsrechter ? Of veranderd dat ook wekelijks ?

25 oktober 2020 om 17:02

Volgens mij zijn er heeel veel mensen die vinden dat het een grote fout was om daarvoor een penalty te geven. Lijkt me terecht dat er in is gegrepen, en ook goed dat Nijhuis zelf heeft kunnen kijken en heeft kunnen beslissen. Het is niet dat de VAR totaal op eigen initiatief besloot m niet te geven.

Was geen strafschop. Beide spelers bewogen naar de bal toe en geen van tweeën had de intentie om of een overtreding uit te lokken of er een te maken. Het was gewoon een botsing . Dus in mijn ogen dus geen strafschop.

Gaan we het nu over een var moment hebben terwijl je zelf 90 min loopt te klootviolen, nee toch ?!

25 oktober 2020 om 16:47

Dat heet zoeken naar excuses... Slecht gespeeld en dan hopen op een penalty. hendrix gaf zelf ook al aan, dat hij niet wist of het een penalty was. Nou spelers weten dat vaak maar al te goed, dus dan weet je in dit geval voldoende !

25 oktober 2020 om 17:07

Hendrix protesteerde ook helemaal niet dus weet donders goed dat het er geen één was

Terecht verloren. 11 slapjanus op het veld. Tactisch weer afgetroefd. Dat die penalty op het eind teruggedraaid wordt, kan er ook nog wel is bij. Blijf het veldspel erg matig vinden. Verdediging blijft ook enorm kwetsbaar. Mauro JR op rechtsback kan gewoon niet. Het gemis van Gakpo is ook enorm groot. Het helpt ook niet als je iedere keer belangrijke spelers moet missen door Corona. Maar goed, we zijn niet de enige die daar last van hebben. Helaas, terecht verloren.

nou, Schmidt werd met veel bombarie binnen gehaald en mocht in tegenstelling tot zijn voorgangers flink wat versterkingen halen want PSV zou weer geweldig voetbal gaan spelen onder hem. vooralsnog vind ik het qua spel en resultaten echter nog niet beter als onder Van Bommel en Faber

25 oktober 2020 om 16:58

Het is vaak zelfs nog slechter... En spelen met een verschrikkelijke opstelling, wat ik helemaal een ramp in als je zelf het spel kan/moet maken 95% vd wedstrijden.

Goed weekend voor Vitesse, de 12-1 uit de boeken en zelf gewonnen. Naar mijn mening terecht maar ze komen goed weg met de afgekeurde penalty

Vitesse natuurlijk gewoon terecht gewonnen. Eerste helft controleerde Vitesse, begin tweede helft 10 minuten een mindere fase. Maar overal de betere. Veel aandacht gaat uit naar de beslissingen van de scheidsrechter, maar die penalty had hij niet voor hoeven fluiten was er ook geen discussie geweest. Vitesse beter vandaag.

Verschrikkelijke pot van Psv en van Nijhuis. PSV heeft nul diepgang, nul creativiteit en wat hebben we nu gezien van dat pressing dat Schmidt in de afgelopen 3 maanden? Nijhuis heeft voor mij gewoon de situatie goed gezien, hij had de goede lijn en afstand. Hij ziet een duw. Dan komt de var en ziet hij toch op het scherm wat hij al dacht? De Vitesse speler springt tegen Hendrickx om hem te belemmeren, niet om de bal te spelen want daarvoor was de timing beroerd. Geen reden voor Nijhuis om terug te komen op zijn eerdere waarneming. Vitesse speelde een goede pot.

Zeuren over penalty en buitenspel. Was geen buitenspel en als het dat al was dan was dat niet te zien. Ik blijf erbij, als het zolang duurt, twijfel dus...voordeel aanvallende partij. We vergeten dat dat altijd zo was, bij twijfel voordeel aan de aanvallende partij. Helaas weten te weinig mensen dat...

Als PSV dit puntverlies wijdt aan de VAR, dan snijden ze zichzelf behoorlijk in de vingers want het was middelmaat bij PSV en daar zijn ze volgens mij zelf schuldig aan.

25 oktober 2020 om 17:15

Het was van alle kanten een matige pot voetbal met een gelukkige winnaar.

Uit tegen Vitesse kan verloren worden, zeker met de Corona problemen. In het algemeen gebeurt er vandaag weinig. PSV zal gewoon voor de titel gaan, en hoe. Ajax verloor ook in Groningen en toen konden wij er ook niks van. Feyenoord was na Willem ll uit ineens de club te kloppen. Kom op mensen, niet zo opportunistisch doen. De weg is nog lang, erg lang!

25 oktober 2020 om 17:11

Alleen PSV heeft nog geen een wedstrijd overtuigd dit seizoen. Feyenoord en Ajax wel.

25 oktober 2020 om 17:11

Idd. We hebben allemaal van dit soort dagen. Maar nee altijd moet er dan wat verzonnen worden om de schuld maar ergens anders neer te leggen. PSV speelt vandaag dramatisch en nog wordt alles en iedereen de schuld gegeven behalve het team zelf.

25 oktober 2020 om 17:13

Wie? Wie geeft PSV hier zelf niet de schuld van? Het is trouwens toch ook gewoon een feit dat er 4 basisspelers missen? Dan verzwakt ieder team gewoon.

25 oktober 2020 om 17:14

Zeker uit kan van Vitesse verloren worden; onverwachts een goede ploeg. Maar om nu corona erbij te noemen vind ik te ver gaan. Psv miste zeker een aantal belangrijke spelers, maar dat gold voor Vitesse ook. Kijk dan eens naar het voetbal. Vitesse speelt (ondanks 5-3-2) aanvallend en met flair, Psv daarentegen was onsamenhangend. Vitesse heeft afgelopen zomer 0 Euro gespendeerd voor aankopen, Psv heeft voor veel geld oa Sangare, Max en Zehavi gekocht. Alle 3 stonden die in de basis, des te knapper is de prestatie van Vitesse te noemen. Maar goed, de competitie is net pas onderweg en de topclubs gaan nog tegen genoeg klapjes aanlopen.

25 oktober 2020 om 17:17

Zahavi is gewoon transfervrij overgekomen..

25 oktober 2020 om 17:22

Zou kunnen dat je gelijk hebt FCBogarde. Ik las pas net dat buiten Tannane ook bijvoorbeeld Bero mistte. Tijd zal zeggen of deze middag gewoon een moment opname was of niet. Als Ajacied las ik te veel reacties van PSV'ers die nu al de handdoek in de ring gooien. Dat slaat nergens op.

Kan misschien aan mij liggen maar ik zie de hand van Schmidt totaal nog niet of ben ik hierin de enige ?

25 oktober 2020 om 17:18

Voetballend schiet het inderdaad nog niet echt op. Hoog druk zetten met opkomende backs heb ik bij psv (nog) niet gezien. Maar een nieuw systeem inslijpen kost wel een 10 tot 15 wedstrijden. Even nog wat tijd gunnen dus.

Slechte verliezer die Schmidt, heeft het alleen over buitenspel én de penalty. Buitenspel is gecontroleerd én de goal is terecht goedgekeurd. Om er dan over te blijven doorgaan... gelet op het eigen spel is de overwinning verdiend. Misschien moet Schmidt het gewoon meer bij zichzelf zoeken.

Die Nijhuis moet er ook mee stoppen. Achterlijke kwal. Schmidt zegt na afloop rustig tegen hem dat de penalty geen 100% fout is, waarom de VAR dan ingrijpt. Geen rare vraag want dat is precies wat de scheidsrechters aangeven dat de regels zijn mbt de var. Echter grijpt hij wel in. Wat zegt Nijhuis daarop? “Wil je een gele of een rode kaart?” Wat een kwal is dat zeg.

26 oktober 2020 om 08:56

Dat heb jij inderdaad gehoord en gelezen ja. Maar zoals je ziet staat die Schmidt, (die zelf een achterlijke is, omdat hij zegt dat ze hebben verloren door de arbitrage, maar ze hebben verloren door eigen onkunde) langer dan 2 minuten bij de scheids. Dat gesprek wat jij hier boven zet zou ongeveer 15 seconden duren, dan blijven er nog ongeveer 105 seconden over. Ga er maar rustig vanuit (zoals je ook kon zien) dat Nijhuis het gezeur en gezever genoeg was en daardoor die opmerking plaatste. Terecht !

Het is toch van de zotte dat er 6 besmettingen zijn en het wel doorgaat terwijl het gehele amateur gebeuren stil ligt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren