Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV pakt uit met Mario Götze: ‘Ajax ligt hier niet wakker van’

Laatste update:

PSV stuntte dinsdag vlak voor het verstrijken van de transferdeadline met het aantrekken van Mario Götze. De wereldkampioen van 2014 werd transfervrij vastgelegd door de Eindhovenaren en tekende voor twee seizoenen. De 28-jarige Götze treft met trainer Roger Schmidt een landgenoot en dat was een belangrijke factor. “Misschien onderschatten we hem een beetje in Nederland", vertelt Rik Elfrink, PSV-watcher van het Eindhovens Dagblad in gesprek met de NOS.

“In Duitsland is Schmidt een grote naam en dat wordt steeds duidelijker. Duitse spelers vinden het interessant om onder hem te spelen, omdat hij een bepaald soort voetbal speelt”, geeft Elfrink aan. NOS-verslaggever Joep Schreuder heeft met verbazing de handelingen van PSV gevolgd op de slotdag van de transfermarkt. “PSV legt zijn lot wel erg veel in handen van Schmidt. Maar dat moeten ze zelf weten, hij heeft zijn contacten. In alle opzichten wordt nu de Duitse kaart gespeeld. Alle ballen op Schmidt.”

Schreuder weet niet of ‘de Duitse wind’ een verkeerde keuze van PSV is. “Slagvaardigheid is altijd goed. Er staan gigantisch veel wedstrijden op het programma de komende drie weken. Het is goed als de concurrentiestrijd toeneemt. Bovendien toont dit ambitie.” PSV heeft sinds de komst van Schmidt al vijf spelers uit zijn vaderland of een Bundesliga-club gehaald: Philipp Max, Yvon Mvogo, Adrian Fein, Vincent Müller en nu dus Götze.

PSV stunt met aantrekken van Mario Götze: 'Stijl Schmidt past bij mij'

Elfrink was dinsdagavond een van de eerste journalisten die kon melden dat Götze tot medio 2022 bij PSV zou gaan tekenen. Hij omschrijft de Duitser als ‘een buitenkansje’ voor PSV. “Heel eerlijk: hij is natuurlijk wel een beetje op z'n retour, maar met 28 jaar nog niet aan het einde van zijn carrière. Misschien beleeft hij onder Schmidt wel een 'revival'. De Eredivisie is wel een competitie waarin hij kan excelleren.”

Schreuder vraagt zich af of hoe lang het zal duren voordat alles een team wordt. De commentator is van mening dat PSV na het Europa League-duel met Rosenborg BK (0-2) net een team leek te worden. Op de slotdag werden echter ook nog Marco van Ginkel (Chelsea) en Adrian Fein (Bayern München) gehuurd. “Nu moet alles weer in elkaar passen. Van Ginkel en Götze hebben weinig tot niets gespeeld. Ajax ligt hier niet wakker van. Die hebben Davy Klaassen gehaald en weten precies wat ze aan hem hebben."

Götze kwam in het afgelopen seizoen 21 keer in actie voor Borussia Dortmund. “Daarna heb ik mezelf fit gehouden, zodat ik in goede conditie aan een nieuw avontuur kan beginnen. Ik kijk er naar uit om weer in een groep te trainen en toe te werken naar de wedstrijden”, benadrukte de Duitser op de clubsite. "Er is deze zomer van alles op mijn pad gekomen, maar ik ben een gevoelsmens en ik kan de keuzes maken die ik wil. Ik ben toe aan een compleet andere uitdaging en die heb ik hier in Eindhoven gevonden."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wakker liggen niet nee, maar moet zeggen dat ik als Ajacied bijna jaloers ben op de transferzomer van psv. Ajax heeft ook weer een paar toppers maar als je dat lijstje van PSV ziet... maar alleen maar mooi, hopen op een mooie titelstrijd en europees succes voor allebei! Feyenoord en AZ hebben de meeste toppers gelukkig ook behouden, mooie zomer voor NL. Nou hopen dat het overal een beetje in elkaar gaat passen en dan lekker punten sprokkelen in Europa met 4 clubs

7 oktober 2020 om 07:02

Natuurlijk hoeft Ajax niet wakker te liggen. Het is gewoon lekker voor ons dat het verschil in kwaliteit tussen de selecties van Ajax en PSV kleiner is geworden. Dat verschil was vorig jaar enorm en gelukkig lijken we nu weer een titelkandidaat te zijn.

7 oktober 2020 om 09:31

Ik vind het vooral heel erg jammer dat zelfs bij zo'n transfer Ajax in de titel moet worden verwerkt om clicks te genereren. PSV heeft wat mij betreft hier misschien wel het ondenkbare gedaan door een speler met zo'n naam vast te leggen. Dan boeit het niet wat 'wij'/ajax hiervan vinden, want het is sowieso gewoon ontzettend knap. Lijkt me ook dat dit de naam van de Eredivisie weer een enorme boost kan geven, en dat dit een teken is voor meer spelers met naam om toch de stap te maken naar de Mickey Mouse-competitie.

7 oktober 2020 om 09:41

Wat een slecht verhaal dit, Gotze is 21 keer in actie gekomen dat klopt ja maar waren maar 500 minuten in de bundesliga... sorry hoor maar dat is dus helemaal niets Overigens wordt hier gesuggereerd dat het goed zou zijn dat meer spelers van naam de stap naar de eredivisie zouden nemen. In competities waar dit gedaan wordt zoals bijvoorbeeld China,turkije gaat het niveau er niet op vooruit zeker niet voor de Chinese en turkse voetballers zelf. dus dat moet je ook niet willen

7 oktober 2020 om 09:53

Hij is nog maar 28, dat vergeet je bij hem snel. Veel te vroeg om te gaan afbouwen. Dat hij bewust voor PSV kiest om weer aan voetballen toe te komen valt alleen maar te prijzen.

7 oktober 2020 om 11:22

tja, soms heb je geen keus en moet je op jonge leeftijd afbouwen. Vraag Van Basten maar

7 oktober 2020 om 07:31

Met Antony, Kudus en Klaassen zijn er toch drie directe versterkingen gekocht. Als ajacied hoef je op niemand jaloers te zijn.

7 oktober 2020 om 08:17

Natuurlijk niet. En andersom als Psver ook niet. Het lijkt mij nu wel dat Ajax niet de beste selectie meer heeft. Daar is het verlies van Zyjech ook te groot voor. Dit PSV kan Europees denk ik ook hele hoge ogen gooien. Wat een prachtige selectie. Zelfs met het B-team kunnen zij erg hoog eindigen in de Eredivisie op dit moment

7 oktober 2020 om 08:21

In die hossana-stemming ga ik niet mee. Het voetbal was tot nu toe slecht en Sangaré, Fein en Götze moeten we nog maar aan het werk zien. Als je de aankondiging van van Ginkel leest is het vooral een geste voor de revalidatie, is voorlopig nog geen versterking. Ajax heeft in mijn optiek nog de beste selectie, het potentie van PSV speelt nu in ieder geval wel veel meer tot de verbeelding dan vorig jaar.

7 oktober 2020 om 08:25

Het is geen Hosanna-stemming. Ik vond hiervoor al dat PSV de betere was qua selectie. Ik had hen al op kampioen staan. En dat is natuurlijk niet minder geworden met deze aankopen. Integendeel. Het lijkt mij dé te kloppen ploeg. Het lijken mooie tijden voor Psvers. En naast loon en tekengeld weinig uitgegeven. Als Götze, Gakpo, Malen, Dumfries, Max, Rosario, Sangaré, Ihattaren allen presteren, dan gaat de kassa nog rinkelen ook. Echt topwerk!

7 oktober 2020 om 08:38

Meen je nu serieus dat je PSV sterker vond dan Ajax? Met het middenveld dat ze tot voor kort hadden op staan? Even samenvattend; een zwakke verdediging, goeie backs, een onzekere keeper, een inspiratieloos middenveld dat amper goals maakt en een zeer talentvolle aanval. Daar komt een Götze bij die al twee jaar niet echt gespeeld heeft en al sinds einde competitie zonder club zit. Of hij ooit weer een acceptabel niveau haalt is maar de vraag. VGinkel schijnt te komen revalideren en Sangare kan ik niet beoordelen. Het kan wellicht wat worden, maar sterker dan Ajax en titelfavoriet? Heb je Kudus en Anthony niet zien spelen? Dat noem ik directe versterkingen.

7 oktober 2020 om 08:40

Maar wat je zegt slaat alleen nergens op. Als Tadic, Promes, Neres, Antony, Kudus, Klaassen allen presteren dan gaat de kassa nog rinkelen ook. Kan je ook voor Heracles zeggen. Als Bakis, vd Water, Cijntje, Burgzorg, Kiomortzoglou, Vloet, Bijleveld allen presteren kan de kassa nog gaan rinkelen ook

7 oktober 2020 om 08:45

@den Ham: Joh, dat geldt voor elke club. Maar de kans dat PSV op deze spelers gaat verdienen is groot. De Kans dat Ajax op deze spelers gaat verdienen eveneens inderdaad. Ik zeg ook niet dat PSV méér gaat verdienen, enkel dat beide teams ook veel kapitaal op het veld hebben staan

7 oktober 2020 om 08:47

@kalou2005:ja, Ajax mist mijn inziens echt creativiteit. Voor mijn gevoel heeft de fenomenale Zyjech altijd heel erg veel verbloemd. Ik ben van de rest helemaal niet zo wild namelijk. Kan natuurlijk zijn dat ik ernaast zit, maar ik ben er niet heel erg fan van. Kudus lijkt mij wel een hele fijne speler overigens.

7 oktober 2020 om 08:51

De aanval en het middenveld van PSV zien er prima uit. Ook hebben ze met Dumfries en Max de back posities uitstekend bezet. Mis eigenlijk nog een goed centrum achterin in Eindhoven. Met Viergever en Boscagli acht ik de kans om hoge ogen in Europa te gooien toch een stuk kleiner. Die Mvogo heeft mij ook nog niet weten te overtuigen.

7 oktober 2020 om 08:52

@borrelhond: Ik ben ook voor Teze en Rosario achterin. Mijn inziens heeft Rosario alles om te slagen als CV. En Teze verrast mij zeer positief

7 oktober 2020 om 09:03

Prima versterkingen voor Psv en daarmee zijn ze zeker titel favoriet en wat mij betreft ook de te kloppen ploeg. Ajax heeft nu ook een prima middenveld. Kudus is een geweldenaar en met Klaassen en Martinez op dat middenveld staat daar echt wel een stevig middenveld. Voorin mis ik echter de echte kopsterke spits. Iedereen heeft het al gezegd en hopelijk ziet Ten Hag het ook: Labyad in de spits kan echt niet. Traore overtuigt nog niet, Huntelaar is op zijn retour en kan alleen in de laatste 15 minuten nog invallen en dan blijft Tadic over die eigenlijk geen spits is. Dat is de gemiste kans van Overmars. Hij had Traore moeten verhuren en een jaartje een spits moeten huren zoals bijvoorbeeld een Mario Mandzukic.

7 oktober 2020 om 09:16

Voorin en op het middenveld is PSV nu ijzersterk. Ongekend hoeveel kracht en voetballend vermogen er nu rondloopt op het middenveld. Terwijl eigenlijk voor van Ginkel het middenveld al redelijk vol was. Nu zullen de aanvallende middenvelders, Gotze, Ihatarren, Mauro Junior en in mindere mate van Ginkel omgeturnd worden tot flankspelers die naar binnen trekken. Wanneer iedereen fit is zal dit misschien de basis opstelling worden. Zo heb je wel de sterkste spelers in de basis in ieder geval. Alleen de LCV blijft een vraagteken. Misschien dat Rosario daar kan spelen of Fein? Boscagli, Viergever, Baumgartl zou ook kunnen.

Mvogo
Dumfries
Teze
Fein?
Max
van Ginkel
Sangare
Ihatarren
Gotze
Gakpo
Malen
7 oktober 2020 om 09:55

Niemand hoeft jaloers te zijn op wie dan ook. Op dit moment maakt geen enkele ploeg bijster veel indruk daar bovenin en het niveau van de Eredivisie houdt nog niet over. Laten we hopen dat het er allemaal een beetje beter op wordt.

7 oktober 2020 om 11:06

@Lanjouwer, ik vind je toch te positief hoor. PSV heeft nu een degelijke selectie. Een goede doelman, goede backs, maar een matig centrum waar dan ook nog eens weinig opties voorhanden zijn (want Fein is gewoon geen cv). Het middenveld heeft een kwaliteitsimpuls gekregen, maar Van Ginkel mis je nog wel een maand of twee en Götze blijft toch een (duur) gokje. Als die naar een Galatasaray of iets dergelijks vertrekt dan zouden er weer geluiden klinken als “weeral een overbetaalde vedette die niets zal presteren”. De flanken zijn relatief goed bezet, maar dat zijn wel allemaal jonge en grillige spelers. En dan hebben ze twee goede spitsen, maar ze spelen in een twee spitsen systeem dus gewoon geen back-ups. En ja Madueke en Gakpo kunnen daar spelen, maar dan heb je weer niemand voor op de flanken. Het is een degelijke selectie, maar prachtig zou ik het echt niet noemen.

7 oktober 2020 om 12:59

Zou nog niet te vroeg juichen. Eerst moet het passen en hoe houden de jonge jongens het hierbij? Maar op papier heb je gelijk in elk geval. Ik hoop als Ajacied dat jullie europees nu eindelijk eens ook stappen gaan maken. Komt het Nederlands voetbal alleen ten goede.

7 oktober 2020 om 08:06

Ik lig vooral wakker van de capriolen van de trainer van Ajax. PSV heeft een gebalanceerde selectie met een realistische trainer. Max, Sangare, Zahavi en dan deze twee namen nog. Bij Ajax missen ze een 6, een 10 en een 9, maar Overmars ondernam geen actie. JdJ heeft toch wel een stuk beter gehandeld dan Overmars vind ik (met dank aan Schmidt). PSV was al mijn kampioenskandidaat nr1 en dat is alleen maar versterkt. Tenenkrommend moet ik constateren dat Ajax na 4 wedstrijden al op achterstand staat, slecht speelt, slechts 6 doelpunten gescoord heeft, een onsamenhanged geheel vormt en een trainer heeft die geen opstelling kan maken, niet kan wisselen en vindt dat het geweldig gaat. Nee de problemen van Ajax liggen niet in Eindhoven maar gewoon in Amsterdam zelf.

7 oktober 2020 om 08:18

PSV had dan wel weer een goede centrale verdediger kunnen gebruiken. Ajax blijft voor mij de belangrijkste titelkandidaat. Zij hebben nu eenmaal het meeste geld en daarmee de beste spelers. Met Antony, Neres, Blind, Tadic, Alvarez, Klaassen en Kudus hebben ze meteen de zeven duurste spelers van de eredivisie in hun ploeg denk ik en dat is niet voor niets. Feyenoord zie ik als outsider voor de titel. Bij Feyenoord staat het team en Berghuis zorgt bij hen voor iets extra's.

7 oktober 2020 om 08:19

Ik ben iets minder enthousiast. Er zijn op papier geweldige spelers gehaald, maar Van Ginkel moet eerst eens fit worden (en blijven) en Götze is ook een vraagteken qua fitheid. De het middenveld lijkt eindelijk goed versterkt, maar de verdediging had nog steeds iemand kunnen gebruiken. Je hebt nu Teze (ben ik tot nu toe erg gecharmeerd van) rn Boscagli (echt niet goed genoeg, zeker in de EL niet) met Viergever (degelijk) en Baumgartl (mocht eigenlijk weg) als back ups. Op de linksback is Viergever je enige back up en op rechtsback is Teze de enige back up (al loopt er in de jeugd wel een talentvolle jongen). Dus ik vind de verdediging nog steeds erg mager. En ik mag hopen dat Hendriks (niet goed genoeg als CV) en Rosario (te veel balverlies of alleen tikkie breed en staat te vaak lucht te dekken) niet als CV's worden gezien. Ook is het voetbal van PSV ook gewoon slecht tot nu toe. Heb die super pressing zoals Salzburg en Leverkusen deden nog niet gezien. Afgelopen zondag kon Fortuna zelfs gewoon lekker combineren tegen PSV

7 oktober 2020 om 08:19

Voor het werk moest ik voor de eerste ronde al een top 18 doorgeven en toentertijd had ik inderdaad PSV al op 1 gezet. Met deze aankopen is dit gevoel alleen maar versterkt en kan ik de poule alleen nog maar winnen! Sterk en gebalanceerde selectie inderdaad. Achterin lijkt het ook prima te zijn nu. Teze en Fein centraal misschien ietsjes minder, maar daarnaast wel de beste backs ook van de Eredivisie. Jammer voor mijn werkpoule dat ik sc Heerenveen op 10 had staan. Dat lijkt wel iets beter te worden

7 oktober 2020 om 09:03

Ajax is nog steeds kandidaat nummer 1. Al die mensen die nu zeggen dat ze PSV een betere selectie vinden hebben hoorde ik tot dit weekend niet.

7 oktober 2020 om 09:13

@orgullo: Mwoah, ik wel. Het was op het werk bijvoorbeeld al 50/50 over wie zij als kampioen hadden. PSV en Ajax en een sporadische Feyenoorder. En dan werk ik niet in Eindhoven of iets... Ajax was hiervoor al niet aantoonbaar beter (psv ook niet, het was dus 50/50 mijn inziens) en deze aankopen maken PSV in ieder geval niet zwakker!

7 oktober 2020 om 09:24

Lanjouwer,

Een typisch voorbeeld van iemand bij wie het te hoog naar z’n pan is gestegen. Gotze heeft al 2 jaar de conditie van een hoofdklasser en v. Ginkel komt revalideren. Reken je maar nog niet al te rijk, dan zal de teleurstelling alleen maar groter worden. Ook wat ik gezien heb van PSV tot nu toe is gewoon heel matig. Maar daar kom jij nog wel achter. Voor nu genietse in op die roze wolk!

7 oktober 2020 om 09:25

@amazingninja, ben het helemaal met je eens dat de verdediging nu het zwakke broertje is. In ieder geval de LCV positie. Teze of Baumgartl op de RCV is gewoon prima bezet. Voor de RB positie heb je Dumfries en Teze. Wanneer Teze dus basiskracht blijft op de RCV kom je een backup RB tekort. Voor de LCB zal PSV creatief moeten zijn, want daar kunnen ze nu gaan experimenteren met Rosario, Fein, Viergever of Boscagli. Op de LB heb je alleen Max en geen echte back-up. Misschien dat uit de jeugd Vos het een beetje kan opvullen. Qua keepers zit je goed. Na het ontstuimige begin van Mvogo heeft die zich goed herpakt. Understall is ook een zeer goede tweede keeper.

7 oktober 2020 om 09:26

Teleurstelling? Ik ben verre van een Psver. Ik heb er helemaal niet zoveel mee. Dus dit begrijp ik niet helemaal. Ik ben zelf fan van sc Heerenveen, woon ook in het hoge noorden. Dus teleurstelling? Dat zal wel meevallen. Ik ben pas teleurgesteld als we met sc Heerenveen niet in de top 15 eindigen

7 oktober 2020 om 09:40

Het is maar wat je wilt zien op die posities bij Ajax. Ik denk dat je Kudus op 10 en Klaassen op 6 een prima optie hebt. Over de 9 heb je gelijk maar ik denk dat een Tadic dat prima kan invullen omdat hij gewoon snelheid mist op de andere posities. Bij Ajax ben ik meer bang van de stugge en eigenwijze houding van de trainer dan van de selectie want die is gewoon erg breed en goed en in mijn ogen nog steeds beter dan PSV omdat de aankopen van Ajax al directe versterkingen bleken en bij PSV is het nog afwachten met een Gotze en van Ginkel wanneer die fit zijn.

7 oktober 2020 om 09:46

@lanjouwer. Toch opvallend dat Feyenoord zo underrated blijft. Hebben met Advocaat nog niets verloren in de Eredivisie al een jaar lang (toegegeven, met een corona break). Laat ons maar lekker in de underdog rol.

7 oktober 2020 om 09:56

@orgullofeyenoord heeft echt absoluut geen slechte selectie. Hebben de selectie van vorig jaar bij elkaar weten te houden plus Spajic en Teixera (en misschien dat Diemers en Linssen ook een seizoen goed kunnen presteren). Straks komt Sinisterra ook weer terug en dan heb je zeker een goed elftal staan. Bij Feyenoord heb ik in tegenstelling tot de andere ploegen het gevoel dat ze geen zwakke plekken hebben. Het gaat sowieso een gek jaar worden met al die Coronabesmettingen. De ploeg met de minste blessures en minste coronagevallen zal waarschijnlijk kampioen worden.

7 oktober 2020 om 11:21

Eens hoor, Oigatinha. Eigenlijk was ik nog blij dat PSV ook niet in balans bleek en zij moeite hadden om hun spitsen te bereiken, ook omdat Schmidt nog geen fan is van Ihattaren, maar met Gotze gaat dat wel, zorgt Sangare voor power en als Van Ginkel straks fit is, heb je ook intelligentie op het middenveld. Ajax heeft veel ingeleverd hoor, met het vertrek van Hakim en Donny. Kudus is jong maar vind ik wel een directe versterking. Klaassen moet je snel kunnen inpassen, maar de rest van het middenveld staat niet. Nu zou Martinez altijd spelen bij mij en moet Gravenberch echt gaan stoppen met huppelen. Maar zoals je zelf aan aangaf: spelers spelen niet op hun beste posities. En aangezien dit topic over aankopen gaat: Ene Arek Milik had je makkelijk een jaartje kunnen huren en in dat jaar dat je kunnen kijken of Traore, Brobby of Hansen echt klaar zouden zijn voor Ajax 1. Ik vind dat een gemiste kans. Daarnaast komt Ajax creativiteit tekort op het middenveld. Alleen Kudus kan wat forceren, maar Klaassen is te pragmatisch en meer de komende man en voor de rest zit daar niets achter.

7 oktober 2020 om 12:03

Maar de problemen in Amsterdam volledig reflecteren op de trainer gaat ook erg ver. Vergeet niet dat Ajax bijna al z'n beste spelers is kwijtgeraakt in de afgelopen twee jaar. Ze zijn De Ligt, Veltman, Van De Beek, De Jong, Schone en Ziyech kwijtgeraakt. Daar bovenop is het bijna onmogelijk geworden voor Blind om nog op 100 procent te spelen. Buiten Schone en Veltman vervang je die jongens niet zomaar. Van De Beek is dan nog goed gelukt met Klaassen, maar op de andere posities zijn ze er gewoon behoorlijk op achteruit gegaan.

7 oktober 2020 om 12:45

@ T Alavez Baumgartl is inderdaad de back up, maar die zou eigenlijk naar Fulham gaan. Je back up is dus een speler die je eigenlijk niet geschikt hebt bevonden. Als Dumfries geblesseerd raakt gaat Teze naar RB En komt Baumgartl centraal. Dan moet je dus al je vast centrale verdedigingsduo uit elkaar halen. Fein heeft in zijn carriere vooral als middenvelder gespeeld, dus dat moet nog blijken of die als CV tot zijn recht komt. De verdediging is gewoon een zorgenkindje, zeker in een seizoen waar de wedstrijden zich in rap tempo opvolgen. wat ik niet snap aan mijn club is dat het al zo vaak gebleken is dat een top aanval met een matige verdediging niet tot succes lijkt (denk bijv. aan de tijd met Advocaat als trainer waar we een top aanval hadden maar Derijck en Waterman achterin) en dat een top verdediging wel tot succes lijkt (halve finale CL in 2004) en dat er toch vooral in de aanval/ middenveld geinvesteerd wordt.

7 oktober 2020 om 12:55

En waarom is Ajax kandidaat nummer 1 ????omdat ze het meeste geld hebben ?Of bij meerdere personen de selectie ?laat me niet lachen. Als dat zo was dan hadden ze over FC Groningen moeten heen walsen. Je kon de kansen van Ajax onderhand op 1 hand tellen.ajax kan dan wel het meeste kapitaal op het veld hebben lopen, dat wil nog niet zeggen dat ze het beste team zijn.verder heeft ieder team opstart problemen. Bij PSV is meer als de helft weg en zijn wij heel anders gaan voetballen. En ja, je ziet het niet altijd, maar ik heb al meerdere wedstrijden gezien, waar ik zie wat Schmidt wil bereiken.

7 oktober 2020 om 15:36

@amazingninja, we zijn het met elkaar eens dat de verdediging de zwakke plek is als je kijkt naar de selectie. Aan de andere kant wanneer het team goed op elkaar is ingespeeld en ze dus een sterk middenveld en aanval hebben, ligt de druk al minder bij de verdediging. Tegen kleine tegenstanders is het nog steeds een meer dan prima achterhoede. Europees gezien en tegen de grotere tegenstanders vraag ik me wel af hoe ze dit probleem gaan oplossen. Ik snap ook niet dat er niet is geïnvesteerd in een sterke centrale verdediger. Het zou mooi geweest zijn als in ieder geval een Lyanco, Kim of Sarr was gekomen.

7 oktober 2020 om 08:22

Ach een gedeelte van dat lijstje van PSV moet t ook nog maar eens laten zien. Vind absoluut dat PSV op papier gewoon een sterke selectie heeft staan. Al helemaal als dat fit blijft. Maar ze hebben ook te maken met jongelingen die vaak dipjes gaan krijgen. Ginkel en Götze die maar eens fit moeten blijven. Succes in een team hangt van zoveel factoren af. Zo ook bij Ajax. Bovendien vind ik t wel mooi , Götze in Nederland. Geeft competitie met wat andere oud toppers toch meer glans.. Maar dan moeten ze wel spelen. Zou t niveau hier in de competitie wel omhoog krikken en daar wordt iedereen beter van.

7 oktober 2020 om 08:41

@yajax Waarom jaloers op PSV? Ajax heeft gewoon goed gekocht en verkocht. Ben blij voor PSV en hoop dat ze het in Europa zeer goed doen. Ze staan ergens 60e ofzo. Dat kan echt niet. Hopelijk lukt het ze om deze 2 seizoenen onder Schmidt te klimmen naar ergens in top 35. Als PSV in Europa succesvol is dan profiteren andere NL clubs ook hiervan.

7 oktober 2020 om 09:01

@MrKrillin; verbaas me ook over reacties dat Ajax een matige transferwindow heeft gehad. Ziyech is naar mijn idee onvervangbaar en je wist dat hij en Donny toch eens zouden vertrekken. Verder zijn een aantal spelers vertrokken die gewoonweg flink te kort kwamen, zoals Eiting, Marin, Lang (ook al had ie weinig kansen gehad). Daarnaast is Veltman weg, die in mijn optiek Europees wisselend was. Dest hebben we gedag gezegd, maar ik denk dat elke Nederlandse club een wisselspeler of hoe je hem ook wilt noemen weg doet voor min 21 mln. Wie zijn er teruggekomen? Steek als 2e keeper uitstekend, Klaiber beetje duur maar goede koop als back-up, Kudus wat een uitstekende koop lijkt te gaan worden en geldt eveneens voor Antony, Klaassen hele goede koop zeker voor stabilisatie. Mis ik iets? Wat had men dan verwacht? Een nieuwe tovenaar ala Ziyech?

7 oktober 2020 om 09:08

Ik had persoonlijk meer verwacht ervan als je zoveel basisspelers laat vertrekken. Veelal oud spelers (Klaassen en Stekelenburg), te dure middelmaat (Klaiber). Dat je dan voor die 27 miljoen een absolute topper binnen haalt voor Eredivisie begrippen dat mag ook wel.

7 oktober 2020 om 09:22

Ben altijd al fan van Gotze geweest. En zelfs als Ajax fan, hoop ik voor hem dat hij het goed gaat doen bij Psv. Maar eerlijk gezegd geloof ik er niet zo in. Die heeft na zijn 1e periode bij Dortmund en na zijn blessure nooit meer zijn oude niveau gehaald. En de afgelopen jaren ook weinig gespeeld. En als hij speelde was het meestal niet zo best. Maar ik gun hem het allerbeste!

7 oktober 2020 om 09:39

Hij heeft bij Bayern ook gewoon goede seizoenen gemaakt. Het is op een gegeven moment fout gegaan, zou zijn stofwisseling ziekte daar iets mee te maken hebben gehad? Als dat probleem nu opgelost is en zo n jongen heeft weer perspectief op speeltijd en misschien nog wel belangrijker voor om weer plezier te vinden dan kan het wellicht verrassen en dan is het zeker voor de eredivisie een hele goede speler. 28 is nog steeds niet oud als je hem fit krijgt kun je hier zeker de aankomende jaren plezier van krijgen. Ik heb het idee dat ze bij psv en dan vooral de fysieke trainers die er nu zijn wel raad weten.

7 oktober 2020 om 09:46

Help het je hopen. Maar ook bij Bayern heeft hij absoluut zijn oude BVB niveau niet meer gehaald. Misschien in een paar wedstrijden, maar zeker niet een heel seizoen.

7 oktober 2020 om 10:06

"nou hopen dat het overal een beetje in elkaar gaat passen en dan lekker punten sprokkelen in Europa met 4 clubs". Helaas hebben Ajax, AZ en Feyenoord wel erg slecht geloot. Wat dat betreft heeft PSV tot dusver dit seizoen de wind in de rug. Tegen Emmen scoren in de laatste aanval, geen pingel tegenkrijgen tegen Fortuna, goede loting Europa League. En dan de verrassende keuze van topspeler Gã¶tze voor PSV (het is ze gegunt hoor). Het gaat goed in Eindhoven. Zou mooi zijn voor het NL voetbal.

7 oktober 2020 om 10:44

Kan me wel voorstellen dat Ajax niet wakker ligt van de versterkingen van Psv. Waar ze in mijn ogen eerder van wakker zouden moeten liggen is de breedte van de selectie. Ik vind dat voor Ajax-standaarden erg mager. Als ik naar de bank van Ajax kijk zie ik alleen in Martínez en Neres spelers die je evenzeer blind enkele weken een basisplaats en 90 minuten toevertrouwd. De rest is aan de oude kant (huntelaar), erg jong en onbewezen (timber, Taylor, Traoré en Gravenberch) middelmatig (klaiber, net als overigens Álvarez en Labyad) of een combinatie daarvan (ekkelenkamp). Bedoel dit niet om te bashen, maar bij blessures of in wedstrijden waarin iets geforceerd moet worden zijn de spelers die direct kwaliteit moeten leveren of iets extra's moeten toevoegen in mijn ogen dun gezaaid. Een blik op de vernieuwde selectie van PSV laat in mijn optiek zien dat Schmidt meer smaken heeft om uit te kiezen.

7 oktober 2020 om 11:11

Ik ben dat met je eens. Gezien de bankrekening van Ajax vind ik de reservebank ook mager.

7 oktober 2020 om 11:32

Klopt, Gomes. Het probleem is dat Ten Hag vindt dat iedere speler wel op minimaal 3 posities inzetbaar is, in plaats van dat hij kijkt naar waar deze het beste tot hun recht komen. Promes is geen middenvelder, Tadic is geen buitenspeler en Labyad is geen diepe spits. Dus dan lijkt een positie dubbel bezet, maar is dat alleen als je hierop kwaliteit inlevert. Ik zou Ekkelenkamp nog aandurven, want die jongen heeft wel voetbalintelligentie, maar de meeste anderen zijn te jong. Martinez zou bij mij altijd spelen, maar Gravenberch heeft bewezen het middenveld nog niet te kunnen dragen (en zou dat met zijn leeftijd ook niet moeten hoeven). Daarnaast mist Ajax echt een 9, een diepe spits, eentje die er minimaal 20 in een seizoen in knalt. Brobby, Traore en Hansen zijn te jong, Labyad is geen spits en eigenlijk zou ik dan starten met de oude Huntelaar of Tadic.

7 oktober 2020 om 12:08

Daar ben ik het wel mee eens. Bovendien heeft Ajax net als PSV centraal achterin wel een verbeterpunt. Nu moet ik overigens zeggen dat PSV op papier een uitstekende transferperiode gehad heeft, maar we moeten eigenlijk bij alle ploegen nog maar zien hoe het allemaal uit gaat pakken. Uiteindelijk verwacht ik toch dat Ajax en PSV weer uit zullen maken wie er landskampioen wordt. Als Feyenoord zich daar eventueel bij kan voegen, zou dat voor de neutrale toeschouwer een aantrekkelijk seizoen worden. Het rechter rijtje ligt er dicht bij elkaar, dus dat zal ongetwijfeld ook best spannend worden.

7 oktober 2020 om 12:40

Zonder meer wordt het spannend! Grappig hoe Van Ginkel en Gotze van alle tranfsers vooral de aandacht naar zich toezuigen. Zahavi en Max bewijzen al dat ze meerwaarde toevoegen, maar van de rest ben ik eigenlijk veel benieuwder naar Sangaré en Fein. Vooral laatstgenoemde is interessant. Beelden laten zien dat het een heel functionele speler is, niet bang om naar voren te durven spelen. Hij heeft een prima trap en is tweebenig en als het klopt dat hij naast verdedigende middenvelder ook centraal in de verdediging een succes is zie ik het achterin ook wel zitten. Teze is een openbaring tot dusver. Een koppel tussen deze twee, Sangaré en Van Ginkel ervóór en Max en Dumfries op de flanken? Daar kun je Europa wel mee in, laat staan de Eredivisie.

7 oktober 2020 om 13:12

De keeper van PSV wordt door die twee blunders ook al de grond ingetrapt, terwijl je in mijn ogen een keeper niet mag afrekenen na twee wedstrijden. Toen Onana bij jong Ajax begon, maakte hij ook veel blunders. Ik ben benieuwd. Ik verwacht veel van PSV dit seizoen! Goede trainer, op het oog goede aankopen. Ik vermoed dat de PSV-fans erg gelukkig zijn met de recente ontwikkelingen in Eindhoven.

7 oktober 2020 om 11:54

Vind in ieder geval dat PSV een hoger ambitie niveau uitstraalt dan Ajax bij deze start van het seizoen. Natuurlijk moet alles dan goed uitpakken maar dat zou je ook kunnen zeggen van bv een Klaassen. Daarnaast zijn de pijnpunten bij Ajax wederom niet aangepakt. Bij PSV op centraal achter na zeker wel. Dus het zou van een behoorlijke arrogantie getuigen om als Ajax hier niet wakker van te liggen. Ik vind de titel voor Ajax hierdoor iig een heel stuk onwaarschijnlijker terwijl ik de CL eigenlijk al niet zie zitten met de huidige ongebalanceerde selectie. Gewoon prima gedaan dus van PSV.

7 oktober 2020 om 12:44

Het klinkt allemaal heel mooi, maar hij heeft afgelopen seizoen weinig gespeeld, last gehad van een stofwisselingsziekte en had buiten bij Herta blijven iet zo veel aanbiedingen. Daarmee wil ik de vreugde niet temperen want het is goed als meer spelers met een beetje naam naar Nederland komen, maar het is wel afwachten of ze presteren. Zag een reactie van een Duitse fan die zei Götze naar Psv, volgend jaar Messi naar Ajax en Ronaldo naar Feyenoord...lol. Daarnaast de Hosanna over de heer Schmidt, word in Duitsland gezien als een redelijke trainer die iig aanvallend is ingesteld, maar ook geen kampioenenmaker. Ben benieuwd wat deze Duitse invloeden PSV gaan brengen. Op papier is het team erg veel verbeterd,dus de competitie wordt spannender, zelfs Feyenoord zit er dit jaar weer wat dichter bij voor mijn gevoel.

7 oktober 2020 om 13:10

PSV is zeker slagvaardiger geweest met aankopen, maar die moesten ook heh? Voor corona stonden ze vierde vorig seizoen. PSV kan zich echt niet veel van dit soort seizoenen permitteren. En nee, wakker lig ik uberhaupt zelden van voetbal (uitzonderingen als Ajax-Tottenham daargelaten) maar ik heb wel even hard gevloekt toen ik dit las.van Ginkel ben ik niet zo bang voor, die bankzitter van Bayern moet het ook nog maar laten zien, evenals die Fransman en Israeliet, maar Gotze is nmm echt een megastunt.

Wat wil VZ nu. Wat wil Schreuder nu. 98 % van voetbalminnend Nederland vindt het geweldig dat zo'n speler in de eredivisie komt spelen. Keb van Ajax supporters topreacties gezien, moet er weer een discussie op gang gebracht worden wie er de langste heeft. Gotze, Klaassen, Ginkel tis toch potdikke geweldig voor de competitie. Een imo sterk Feyenoord erbij die zeker niet onderschat mogen worden. Gefeliciteerd voetbalfans!!

7 oktober 2020 om 07:27

Tja geen idee wat die oude Schreuder wil. Een Götze is wel een paar beter dan Klaassen.

Laten we allemaal blij zijn dat de selecties dichterbij elkaar liggen.

7 oktober 2020 om 07:30

Een fitte Gotze wel ja. Ik hoop dat Gotze, maar ook een Robben, fit worden/blijven. Mooi om echte toppers met een WK-finale op hun CV in onze Eredivisie in actie te zien.

7 oktober 2020 om 07:33

@Makallelele, Van der Wiel en Stekelenburg ook nog.

7 oktober 2020 om 07:39

Elia ook nog

7 oktober 2020 om 08:19

Het moet ook niet gekker worden. Nog even en Van Persie trekt zijn schoenen ook weer aan.

7 oktober 2020 om 09:03

In potentie beter, maar is hij nog fit genoeg om alles bij te benen? Dat is de vraag. En ik ben huiverig dat dit wel eens een Afellay-story kan worden.

7 oktober 2020 om 09:10

Paar klasses beter met blessure heb je niets aan. En da's natuurlijk voorbarig gezegd. Evenals dat Götze wel zn stempel gaat drukken.

7 oktober 2020 om 07:45

Het is geweldig voor de ED maar ik vraag me bi die drie spelers wel af wat ze daadwerkelijk gaan brengen. Götze kan echt twee extreme kanten opgaan, of helemaal top of helemaal flop. In het eerste geval helpt hij je aan heel veel punten in het tweede gevel wordt hij met zijn salaris een blok aan je been. Ik weet niet wat hij gaat verdienen maar ik kan me nooit voorstellen dat hij voor 4-5 ton komt en een prestatiecontract heeft. Van Ginkel moet eerst nog herstellen, en na 1,5 jaar geen voetbal heb je ook geen garantie. Klaasen biedt imo meer zekerheid, maar de kans dat hij een enorme uitschieter naar boven maakt is dan ook wel uitgesloten. Het verleden heeft bij Feyenoord en Ajax wel bewezen dat je ex grote spelers voor veel salaris binnenhalen bijna nooit leidt tot succes, dus als PSV zijnde zou me dat gegeven wel zorgen maken. Neemt niet weg dat ik de komende weken zeker een wedstrijd van PSV ga meepakken, want ook ik ben nieuwsgierig wat onze vrienden in Eindhoven gaan presteren.

7 oktober 2020 om 07:48

2,5 jaar geen voetbal zelfs.

7 oktober 2020 om 07:51

PSV heeft Van Ginkel 2x eerder gehuurd en werd 2x kampioen. De basiself mits fit is nu wel gelijkwaardig aan die van Ajax in hun sterkste opstelling m.u.v. de keeperspositie.

7 oktober 2020 om 08:48

@4fredondo hoe kan je zeggen dat basis elftal -mits fit - gelijkwaardig is? Onana is idd beter maar ook koppel Schuurs en Blind is gewoon stukken beter. Echt veel beter. De backs Mazz/Nico vs Dumf/Max kan gelijkwaardig zijn. Afhankelijk van smaak/voorkeur kan je de ene beter vinden. Middenveld Ajax is gewoon paar klassen beter, zowel basis als bank waar een Martinez bijv op de bank zit. Sangare kan best aanwinst zijn maar Gotze en v Ginkel zijn vraagtekens om hun fitheid. Komende weken staat Rosario gewoon basis en die zou in geen 100 jaar basis staan bij Ajax. Aanval heeft Ajax ook meer kwaliteit met Promes die oa Rusland topscoorder was, Tadic en Anthony. Een Neres zit op de bank. Bij PSV heb je voornamelijk Malen als kwaliteitsspeler die bij Europese top kan komen.

7 oktober 2020 om 09:35

@mrkrillin, het is net zo goed voor jou koffiedik kijken als dat voor andere. Het maakt het helemaal moeilijk dat ze beide een heel andere stijl spelen. PSV is bezig met een nieuw systeem te implementeren plus een nieuwe coach en enorm veel nieuwe spelers. Jij doet net alsof het middenveld van Ajax zoveel sterker is, maar dat moet ik nog maar zien. Wat ik de afgelopen wedstrijden heb gezien ontbreekt het Ajax aan creativiteit, dat probleem hebben ze niet opgelost met de huidige transfers. Op het middenveld vind ik wel dat PSV zich enorm heeft versterkt. Daar waar de pijnpunten lagen met een zwak blok (rosario/thomas) hebben ze in de toekomst sterkhouders als van Ginkel/sangare/gotze/ihatarren rondlopen. Plus op de bank hebben ze Mauro Junior, Gutierrez, Hendrix, Fein. Allemaal basiswaardige spelers die iets kunnen toevoegen. Kortom IMO heeft PSV nu wel een sterker middenveld.

7 oktober 2020 om 10:20

@krillin,ik ben niet voor Ajax of Psv, het is mij om het even. Onana is heel veel beter. Schuurs is gewoon afwachten, al lijkt hij wel stappen te hebben gemaakt. Blind is nog niet op het niveau toen hij voor de 1e keer in elkaar zakte. Maar zelfs topfit vind ik Blind geen topverdediger. Opbouwend en bal onderscheppen behoort hij wel tot de betere voetballers die op topniveau actief zijn. Backs ben ik het met je eens. Middenveld vind ik Kudus tot op heden echt een topper en ik verwacht dat op den duur Martinez naast hem komt te spelen met daarvoor Klaassen. Psv heeft een middenveld met Sangaré, op den duur Van Ginkel, Götze en Ihattarin of Fein. Verwacht dat Psv 4-4-2 gaat spelen. De spitsen van Psv vind ik beter dan die van Ajax. Promes werd topscoorder in Rusland in een 4-4-2 systeem. Nu staat hij op 10 of linksbuiten tegen ploegen die vaak de bus parkeren. Tadic (gozer is beresterk aan de bal, goeie techniek, maar geen snelheid of diepgang) zou in de spits moeten. Op dat gebied heeft Ajax gewoon een waardeloze coach, maar dat is mijn mening. Anthony gaat wel een mooie toekomst tegemoet, net als Nerez, maar je ziet ze soms hele wedstrijden niet op wat leuke nietszeggende schaartjes na. Maar uit het niets kunnen ze wel scoren. Vooral bij Nerez heb ik dat. Speelt Ajax tegen Rkc, dan denk je echt waarom wissel je die gast niet. Speelt Ajax tegen een Bayern, dan snap je waarom Ajax 40 tot 50 miljoen voor hem vraagt. Maar nogmaals, het is gevoelsmatig. Als ik begin vorig seizoen had gezegd dat AZ Ajax wel eens zou kunnen aftroeven in de strijd om het kampioenschap, had 95% mij keihard uitgelachen. Ik zie Psv met al hun versterkingen nu echt wel een serieuze kandidaat, vooral omdat Roger een half jaar de tijd heeft om er een geoliede machine van te maken (na de winterstop staan pas de toppers op de agenda). Tot die tijd mag je zelfs met de wisselspelers vrijwel geen puntverlies lijden. Dat geldt voor beiden.

7 oktober 2020 om 12:36

Bij PSV heb je wel ontzettend veel aanvallend talent hoor. Ihattaren, Malen, Gakpo, Madueke zijn alle vier gewoon toptalenten. Vind Ajax zelf ook wel wat sterker maar bij PSV loopt er echt ontzettend veel potentie rond. Backposities zijn erg sterk bezet en met een fitte van Ginkel, Sangare en Gotze heb je ook een geweldig middenveld. Moet alleen nog maar zien hoe PSV gaat spelen aangezien die 442 niet geweldig is voor de spelers die ze nu hebben..

7 oktober 2020 om 12:53

mits ze fit zijn en van Ginkel en Götze zijn niet fit, Ihattaren lijkt onder Schmidt niet tot zijn recht te komen en dat kan een groot stuk aan het cultuurverschil liggen.in Duitsland doe je wat de chef zegt, punt. en dat kan voor spelers in de pubertijd wel eens lastig zijn, dus een conflict ligt zomaar op de loer.daarnaast heeft van het genoemde PSV middenveld alleen Götze het al bewezen.we zullen het zien , maar ik ga ervan uit dat het weer tussen Ajax en PSV zal gaan al schat ik Feyenoord dit jaar ook weer wat hoger in.

7 oktober 2020 om 08:11

Mag deze man een groen randje krijgen? Heerlijke comment. Ben het er helemaal mee eens. We willen een competitie met meer uitstraling? Hier heb je hem.
PSV met een aantal grote spelers, Ajax de bewezen topper en Feyenoord met een team vol underdogs en een gewiekste coach.
Als dit geen spectaculair seizoen wordt weet ik het ook niet meer.

7 oktober 2020 om 08:18

Inderdaad. Deze titel is een beetje in de categorie "niets toevoegend/gebrek aan onderbouwing"

7 oktober 2020 om 08:54

Sir Paul toffe reactie kerel, heel leuk om te lezen zo vroeg in de ochtend. Jammer dat Ajax er weer bij gehaald moet worden, noem dan ook Az en Feyenoord. Want ik denk dat we allemaal aan elkaar gewaagd zijn, AZ gaat de dop wel weer verslaan. En Feyenoord heeft 2 spelers, waar ik de naam even niet van ken. Die hen echt een stuk sterker maken, zowel creatief en defensief. Wat een geweldige reclame voor de eredivisie inderdaad, ik heb er helemaal zin na de interland break. ⚽⚽⚽

7 oktober 2020 om 09:02

Teixeira en Spajic wellicht ?

7 oktober 2020 om 09:11

NJfromVOL haha, juist ik doelde op die heren. Thanks man.

7 oktober 2020 om 13:15

Teixeira viel mij tegen Willem 2 ook zeer positief op. Door zijn kapsel dacht ik eerst dat het Berghuis was. Mooi om te zien, straks waarschijnlijk 4 clubs die het elkaar lastig kunnen maken. Onderling resultaat en blessures zouden zomaar eens het verschil kunnen maken.

7 oktober 2020 om 09:07

Hear Hear Sir Paul! Ben zelf Ajacied maar vindt het prachtig om al die voetballers in de eredivisie te zien. Gotze ook nog 28 pas, wanneer die weer fit is is het een ge-wel-di-ge aanwinst voor de competitie. Media zanikt alleen maar om te zaniken, die hebben ook alleen maar een mening over voetbal en niet zo zeer verstand.

7 oktober 2020 om 09:52

Maar goed, wie staat er nou te wachten op de mening van Joep Schreuder? Die man heeft nog nooit iets relevants toegevoegd aan een voetbalbericht. Je slaat eigenlijk ook de spijker op z'n kop: Bijna iedereen vind dit ongetwijfeld mooi.

7 oktober 2020 om 10:29

Amen sir Paul je haalt de woorden uit me mond , word een ontzettend spannend en vooral leuk seizoen zo !

Hij is dus gwn fit itt v ginkel? Moet ook zeggen dat die er veel slanker uitzag op de foto's en beelden, zover je daarover iets kan zeggen

7 oktober 2020 om 07:30

Kan over een paar weken weer mee trainen. Maar van iemand die 2,5 jaar lang niet heeft gespeeld, kan je imo niet zeggen dat hij fit is, laat staan wedstrijd fit.

7 oktober 2020 om 07:39

Ik vermoed dat Ginkel fit gemaakt wordt en pas in februari maart instroomt. Juni loopt z'n contract af bij Chelsea en zal ie na mijn opinie bij wederzijds bevallen een contract bij PSV gaat tekenen. Denk dat erachter zit. Anders snap ik PSV totaal niet.

7 oktober 2020 om 09:37

Neem aan dat dit ook de insteek is van Psv. Van Ginkel is toch wel een kind van de club geworden, ondanks het huren. Enorm belangrijk geweest voor de opbouw en kampioensjaren van Psv. Daarnaast altijd een top mentaliteit gehad en leiderschapskwaliteiten.

7 oktober 2020 om 13:29

@ Sir Paul. Dit vermoed ik ook ja. Zou het eerlijk gezegd ook niet van Van Ginkel snappen als die weer terug gaat naar Chelsea om daar te banken als je lekker volgend jaar kan gaan voetballen bij Psv. Voor hem zelf ook beter om terug te gaan naar Nederland. Ik snap deze verhuur periode anders ook niet. Denk dat de kans groot is dat die volgend jaar in Eindhoven blijft😁

Als deze boys fit zijn en wedstrijden in de benen hebben, liggen we daar als Ajax zeker wakker van. Mooie aankopen van Psv met wat risico maar wie niet waagt die niet wint.

7 oktober 2020 om 07:31

Zeker mooi. Maakt onze competitie weer aantrekkelijker. In dat kader: weet iemand overigens of Zirkzee nog een transfer gemaakt heeft? Het laatste wat ik hierover las waren geruchten dat ie naar de Eredivisie zou komen

Ik snap niet waarom die Amsterdamse club hierin benoemd moet worden? Ik bedoel, wat moet iemand van de Eindhovenaren erom geven wie er wakker van zou liggen, of juist niet!? 't is toch alleen maar mooi voor de Eredivisie dat zo iemand komt. Althans, de reacties van gisteren zeiden iig dat menig Amsterdammer toch wel aan beetje jaloers is op de naam welke ze vast hebben gelegd.

7 oktober 2020 om 07:41

Ik heb louter positieve Ajaxsupporters gisteren gezien. Als PSVer zelfs een beetje geërgerd aan een enkele provocerende medefan. Laten we dit koesteren. Goed voor de competitie.

7 oktober 2020 om 07:46

Precies dat dus! Respect voor de Amsterdamse fans, alleen jammer dat de redactie van deze site weer zo idioot moet proberen om sensatie en drama te creëeren...

7 oktober 2020 om 08:00

Zieltjes winnen

7 oktober 2020 om 09:15

Maar doe je er zelf niet een klein beetje aan mee door “die Amsterdamse club” te zeggen ipv Ajax. Luister als Ajacied ben ik blij met het aantrekken van Kudus, Antony en Klaassen (wat minder blij met Klaiber en Bande ipv Lang) maar die namen die PSV - of moet ik als Ajacied “die Eindhovense club zeggen” ;-) - aantrekt met Max (had ik graag bij Ajax gezien), van Ginkel en Gotze mogen er zijn en ben ik idd een beetje jaloers op! Maar gek genoeg vooral jaloers op Max, van Ginkel en Gotze zijn toch gokjes mbt de fitheid. Hoop dat het werkt, goed voor het voetbal in NL!

7 oktober 2020 om 09:26

Danny nee joh, we zijn toch ook een Amsterdamse club? Daar is toch niks verkeerds aan! Dat kinderachtige 010, 020 en 040 dat trek ik niet.

7 oktober 2020 om 09:36

Okay misschien zie ik er te veel achter @Sulejmanii maar toch, “Ajax” typen is een stuk sneller als “die Amsterdamse club” :-D

7 oktober 2020 om 13:33

@ D@nny. De fitheid van Gotze valt volgens mij nog wel mee hoor. Is zelf actief gebleven en heeft vorig seizoen tenminste nog wat gevoetbald. Verwacht zelf eerlijk gezegd dat die met maximaal een maand weer wedstrijden kan spelen, hoop zelfs eerder. Van Ginkel denk ik pas na de winterstop ergens. Maar ik verwacht bij Van Ginkel dat die na dit seizoen gewoon overstapt naar Psv. Anders snap ik deze verhuurperiode niet zo als er niet een groter idee achter zit. Hij is wel transfervrij na dit seizoen.

7 oktober 2020 om 13:52

Hij heeft voor een jaar bijgetekend las ik ergens

Wat een trieste titel zeg.Wat boeit het nog of Ajax hier wakker van ligt..We weten dat Ajax het geweldig gedaan heeft laatste tijd.Maar met deze uitspraak is er toch geen enkele winnaar.Haal je zo een grote speler gaat VZ nog even proberen te steken.Zieltjes winnen omdat Ajax het grootsteeds legioen heeft momenteel!

Ik vraag me altijd af als clubs als PSV, Groningen Az Heerenveen hetzelfde geld zouden hebben als Ajax wat ze dan allemaal zouden halen...

Scouting van Ajax is dramatisch, zolang ik al naar Ajax kijk...

7 oktober 2020 om 08:03

Hoezo is de scouting van Ajax dramatisch? Of had jij al gehoord van Onana, Tagliafico, Neres en Antony? Elke club heeft missers. Maar tot nu toe wordt elke misser voor een klein verlies verkocht. En halen we de laatste jaren gemiddeld iets van 60 miljoen per jaar op

7 oktober 2020 om 08:22

Nog los van de scouting van jeugdspelers. Die worden niet in de Arena geboren en komen ook niet automatisch aanwaaien.

7 oktober 2020 om 08:23

Sinds die scout van Groningen naar Ajax is gehaald vind ik de scouting van Ajax juist goed. Natuurlijk is niet iedere transfer een voltreffer maar dat is bij iedere club zo. Vroeger stond PSV bekend om de goede scouting, de laatste jaren lijkt de scouting van Ajax juist beter.

7 oktober 2020 om 09:50

Tagliafico had ik een jaar of 5 geleden al als linksback in football manager...

7 oktober 2020 om 08:56

@devisser hou toch op man. Een AZ haalt bijv ook spelers als Leeuwin terwijl ze genoeg geld hebben. Hebben ook genoeg miskopen. Geldt ook voor de andere clubs met PSV vooraan. Bijja ieder aankoop van vorig seizoen was een miskoop. V Ginkel staat al lang stil. Ajax heeft dit seizoen goede zaken gedaan. Schuurs en Gravenberch krijgen hun kans in de basis. Miskopen als Magallan, Marin zijn verhuurd met optie. Twee talenten uit eigen jeugd verkocht aan topclubs. De aankopen zijn prima met Kudus, Klaassen en Anthony als aanwinsten. Er blijft ruimte om talent kansen te geven zoals Traore, Ekkelenkamp, Timber en Rensch. Paar talenten verhuurd zodat ze stappen kunnen zetten zoals Danilo en Pierre. Haken ze aan, heb je volgend seizoen 2 aanwinsten erbij. Haken ze niet aan, dan hopelijk Botman-traject. Dus voor miljoenen verkocht worden na jaar verhuurd. Enige wat jammer is, is dat Lang weg is. Hij was zeker nog bruikbaar geweest.

Van Ginkel speelde voor het laatst 90 min in 2018gotze 73 duels in 5 jaar waarvan de meeste als invaller.noem me maar zuur maar ik vind het niet echt top aankopen te noemen.max is een prima verdediger net als Sangare en Zahavi zal er ook wel 15 minimaal inleggen dit seizoen

7 oktober 2020 om 08:25

Qua prestaties misschien niet maar geloof me een Gotze daar gaan al die jonkies tegenop kijken. Daarnaast is Ginkel mits fit natuurlijk een directe aanwinst. Ik denk dat hun aanwezigheid alleen maar goed is. Of het wat wordt is nog afwachten, maar Psv heeft een jonge selectie dus de komst van ervaren jongens was ook wel nodig. Had echter liever nog een ervaren CV gezien.

7 oktober 2020 om 08:26

Gotze speelde natuurlijk wel bij absolute topclubs, maar het is inderdaad nog afwachten. Ik had zelf ook liever Zirkzee gezien. Denk dat die zich toch wat gemakkelijker zou schikken in een rol als derde spits en eerste vervanger van Zahavi en Malen.

7 oktober 2020 om 09:49

En in het seizoen 2018-19 was Gotze nog goed voor 7 doelpunten en 7 assists in 1.675 minuten in de Bundesliga. Dat is gewoon een uitstekend moyenne. In de Eredivisie ben je dan minimaal goed voor minstens 20 doelpunten per seizoen in goals en assists. Vorig jaar heeft hij dan nauwelijks nog gespeeld, maar we hebben het wel over Dortmund. Dan is 3 doelpunten in iets meer dan 500 minuten niet eens zo slecht. Over Van Ginkel: Tja, hij is zonder twijfel een aanwinst voor de Eredivisie, maar het is afwachten of hij blessurevrij weet te blijven. Hij ligt er al ruim twee jaar uit en het duurt in het beste scenario nog wel twee maanden voor hij enigszins wedstrijdfit is.

7 oktober 2020 om 13:41

Bij Van Ginkel verwacht ik ook dat die na dit seizoen wordt overgenomen transfervrij. Moet een groter idee achter zitten anders snap ik niet dat je hem weer fit maakt voor een andere club. Hij is transfervrij volgend seizoen en voor hem ook het beste nu om gewoon naar Psv te komen en weer lekker te gaan ballen. Heeft het altijd fijn gehad in Eindhoven dus ik acht die kans wel groot. Gotze is het voetbal in 1 keer echt niet verleerd, is nog maar 28 en heeft een brok ervaring. Ja hij heeft niet veel gespeeld laatste jaren, maar is gewoon op een flink niveau blijven trainen en verwacht dat die gewoon snel zijn wedstrijden kan spelen. Bij Dortmund zag de trainer niks in hem blijkbaar, maar in de eredivisie en bij Psv hoort die direct 1 van de beste spelers te zijn natuurlijk. Maar denk echt niet dat Gotze totaal niet fit is nu en gewoon snel zijn westrijden kan spelen na een aantal weken wennen en fitter worden.

Ajax hoeft er niet wakker van te liggen, maar het is toch mooi om te zien dat zo'n grote naam de Eredivisie gaat versterken. Ik ben zelf niet direct fan van het Nederlands voetbal, maar dit geeft voor mij de aanleiding om het weer eens te bekijken.psv is weer zeker een titelkandidaat en dat komt de Eredivisie alleen maar ten goede. Wat ik mij verder nog wel afvraag wat vinden de fans van PSV over hun centrale verdediging? Zijn jullie daar tevreden over of hadden jullie graag nog een speler erbij gezien?

Ik ben ook wel benieuwd naar de financiële situatie van PSV. Mochten ze volgend jaar geen CL spelen, of snel worden uitgeschakeld in de EL , wat voor gevolgen heeft dat.
Vaak is het toch dat een nieuwe trainer spelers haalt uit zijn land of waar hij een geschiedenis mee heeft.

7 oktober 2020 om 08:31

Qua uitgaven lijkt het mee te vallen en er is afgelopen jaren ook prima verkocht. Veel spelers nu ook verhuurt of weg.

7 oktober 2020 om 08:40

En qua salarishuishouding ?

7 oktober 2020 om 09:12

Er is toch vorig jaar ook best veel uitgegeven met de paar flinke misperen van Jan de Jong?

7 oktober 2020 om 10:20

PSV begroot op Europa league. CL is dus alleen extra

Leuk hoor voor die Eindhovenaren.. Maar inderdaad bij Ajax ligt men echt niet wakker van Mario Götze in een PSV shirt. Ik vind het eerder sneu hoe men bij PSV omgaat met Ihattaren.. Ik had eigenlijk gehoopt gisteren om nog een bericht te lezen dat hij het zat zou zijn en naar Ajax zou gaan.. Maar helaas.

7 oktober 2020 om 08:29

AFCA_Babel jij komt in de kleedkamer van PSV voor elke wedstrijd? Of jij gelooft alles wat je leest in de media. Dat je gisteren geen bericht hebt gelezen dat hij naar Ajax gaat zegt misschien genoeg he Hij heeft een wat moeilijkere periode maar mensen doen net als alsof hij al 4 jaar loopt te sukkelen. Sensatiezoekers zeg.

7 oktober 2020 om 08:29

Maak me ook niet druk om die Ihattaren. we kunnen niet alleen maar jong grut op t middenveld hebben. Laat die maar lekker daar. Gaat genoeg spelen want ze spelen op 3 fronten en Ginkel/Götze moet maar fit blijven.
Wij hebben body, veel voetbal, talent en ervaring op middenveld. Hag nou eens de poppetjes anders opstellen. Alvarez bank, Labyad ook. Wat ik graag had gezien was een spits die nog nodig is. Maar goed. Labyad uit de spits is al beter

7 oktober 2020 om 08:39

@afca_babel: Waarom zou je je druk maken om Ihattaren? Die jongen is 18 en een mega talent. Iedereen op die leeftijd kent een terugval, dat is heel normaal. Die komt dit seizoen echt wel weer in de basis.

7 oktober 2020 om 09:40

Ihattaren komt weer helemaal terug in z'n oude vorm, daar heb ik onwijs veel vertrouwen in. Concurrentie maakt het sterker, naar Ajax zal hij sowieso niet gaan. PSV verkoopt hem echt niet aan jullie. Overigens maken jullie je bij ajax toch ook geen zorgen om een Neres, nu Antony is aangetrokken? Om maar iets te noemen. Concurrentie is goed en hoort bij het voetbal. Ihattaren moet gewoon met rust gelaten worden, die jongen is nog steeds maar 18!

7 oktober 2020 om 09:41

Alsof ze 'm bij PSV naar Ajax laten vertrekken... Verder liggen clubs echt niet wakker van wat de concurrent aankoopt. Echt ongelooflijk ook: Deze Joep Schreuder probeert even ergens tegenaan te schoppen en er zijn nog serieus mensen die gelijk ja knikken. Dat vind ik pas sneu. Dit is gewoon mooi voor de Eredivisie als merk en voor Psv.

7 oktober 2020 om 12:48

Niet alleen Schreuder. Het lijkt wel of het hele Nederlandse sportjournaille Schmidt met argusogen volgt. Scepsis over de speelstijl die nog niet tot uiting komt (welke ploeg speelt wel goed en bovendien: kijk eens waar die man mee moet werken), kritiek op gewoon een heel professionele behandeling van Ihattaren (niet goed trainen is niet voetballen) en nu grijpt ie in Eindhoven teveel macht naar zich toe met de technische keuzes? Riddle me this: op welke grond zou je het volste vertrouwen hebben in John de Jong en de huidige scouting van PSV om níet ten volle van Schmidts expertise en netwerk gebruik te maken? Maar daar kijken de Joep Schreudertjes en Arno Vermeulentjes niet naar. Die zien alleen opstellinkjes, VAR-momentjes en wie er aan het eind van het weekend wel en niet bovenaan staat. Maar verder kijken ze niet. Bij Veronica evenmin, voor dat programma is het - na de veeg uit de pan die John de Jong en Gerbrands toch kregen - helemaal vreemd dat ze het afkeuren dat Schmidt op de transfermarkt aan de knoppen mag komen. Schmidt gaat mooie dingen brengen naar de Eredivisie. Hij heeft de competitie nu al versierd met spelers die anders nooit naar Nederland waren gekomen, het enige dat hij nu nog nodig heeft is een beetje tijd.

7 oktober 2020 om 14:58

Even los van de kwaliteiten van Schmidt als trainer waar ik nog geen oordeel over wil vellen, heeft PSV in ieder geval een aantal uitstekende spelers binnengehaald door deze meneer. Het kon niet veel slechter dan de voorgaande twee periodes van John de Jong, al zal De Jong nu ook flink wat lof krijgen. Zo werkt het nou eenmaal. Wat ik wel erg risicovol vind is dat ze de verdediging niet hebben versterkt daar centraal achterin. Daar is PSV toch wel kwetsbaar.

Waar ik normaal niet zo kijk naar wat andere clubs halen moest ik gisteren toch wel even 2x kijken wat PSV deze zomer allemaal binnenhaalt. Met Max, Gotze, Zahavi, Van Ginkel en nog een elftal voor mij onbekende spelers haalt PSV toch echt wel wat binnen.

Wat een gekke titel. Ik vind het juist mega mooi dat PSV Gotze heeft aangetrokken (ben zelfs een beetje jaloers). Dit is alleen maar goed voor onze competitie!

Het verschil in selectie tussen PSV en Ajax leek voor dit seizoen enorm, nu is het toch aardig genivelleerd. Malen en Zahavi voorin, v Ginkel en Gotze erachter, Dumfries en Max achterin en nog een bak grote talenten achter de hand. Centraal achterin en de keeper zijn nog een puntje, maar verder heeft PSV zich nu wel tot titelkandidaat omgezet.

7 oktober 2020 om 09:13

En hoe bezie je Feyenoord in dit licht?

7 oktober 2020 om 10:21

Mvogo? Gewoon vertrouwen geven. Heeft wat weg van Obama en doet het keepers werk uitstekend. Heeft alleen rare fratsen.

7 oktober 2020 om 11:02

Obama? De ex president die nooit op voetbal heeft gezeten en daar lijkt Mvogo op? Zeer zorgelijk dan

Natuurlijk, puur de naam Mario Gotze doet iedereen al verbazen. Schoot zes jaar geleden zijn land naar de wereldtitel. Heeft daarnaast goede tijden gekend in zijn eerste periode in Dortmund. Kijk je naar zijn kwaliteiten vandaag de dag, dan trek ik mijn enorme twijfels. Hij is toch wel flink afgezakt als hij in Eindhoven terecht is gekomen. Eerlijk is eerlijk.

Waarom stemming maken? Ajax heeft zijn handen vol aan hun eigen selectie, en PSV heeft dat dus ook, net zoals Feyenoord en AZ dat ook hebben. Tot nu toe is alleen Feyenoord echt klaar voor de competitie, die anderen zijn nog zoekende. Ik hoop dat ze het m.n. Europees goed gaan doen, en wie er kampioen wordt? dat zullen we in mei wel gaan meemaken. Maar persoonlijk vind ik het een goede zaak dat spelers van naam en faam naar Nederland komen.zelfs RKC en ADO halen hele goede spelers.die laatste spelen leuk en fris voetbal als je dat vergelijkt met de afgelopen jaren. Competitie wordt daar alleen maar aantrekkelijker door.

7 oktober 2020 om 11:21

Ajax heeft zn handen vol aan zn eigen trainer*. Lijkt op elkaar, maar wezenlijk verschil..

7 oktober 2020 om 15:06

Ik vind dat wel erg gemakkelijk. Ajax is in twee jaar tijd De Ligt, Veltman, De Jong, Schone, Van De Beek en Ziyech kwijtgeraakt, de kans is groot dat Blind mentaal niet meer 100 procent zal zijn (al is dat ook wat speculeren) en je hebt bijna een compleet nieuwe ploeg. Dat loopt overigens ook niet over van ontzettend veel kwaliteit. Ga er dan maar aan staan als trainer. Ik heb het idee dat sommige Ajacieden (net als vorig jaar) schromelijk onderschatten hoeveel impact het vertrek van zoveel sterkhouders (buiten Veltman en Schone) heeft op een ploeg. Dan is het lekker makkelijk om te roepen dat Ajax Kudus, Promes, Klaassen, Antony e.d. heeft gekocht, maar geen van hen komt vooralsnog in de buurt van hun voorgangers. Achterin is het ook allemaal niet indrukwekkend. Als je de selectie van Ajax nu naast die van PSV legt, is het verschil gewoon niet zo groot. Twee weken geleden was dat nog totaal anders.

Damm..goed gedaan PSV... hoop dat hij weer opbloeit.. niet te veel natuurlijk..mijn clubbie met wel kampioen worden

Gefeliciteerd Psvers, erg goede zaken gedaan deze transferperiode. Ik ben er zelf erg blij mee, omdat het de Eredivisie versterkt en alle verhalen over Ajax als "bayern van Nederland" weer even de koelkast in kunnen. Maar alsjeblieft Psv, gebruik jullie kwaliteiten niet alleen tegen ons in de Eredivisie, maar ook in Europa!

Wat heeft Ajax hiermee te maken?laten we eerlijk zijn, hier liggen wij in Emmen ook niet wakker van hoor!wij hebben Anco Janssen nee maar mocht hij zijn niveau niet halen, dan heeft PSV hier zeker wel winst van.deze man gaat qua merchandising geld opleverenpsv heeft goed ingekocht op goedkopere wijzen dan Ajax..let the game begin!

7 oktober 2020 om 09:39

Maar Gotze hoeft zijn niveau niet te halen om iets toe te kunnen voegen aan Psv. Als Gotze alleen al het niveau van anderhalf jaar geleden haalt, is hij zeer waarschijnlijk minimaal direct of indirect bij zo'n 20 doelpunten betrokken dit seizoen.

7 oktober 2020 om 09:56

Zo is dat!uiteraard snap ik jaloerse reacties wel...maar laten we als eredivisie ook blij zijn dat niet alleen Ajax grote namen haalt...maar dat PSV ook een Gotze binnen haalt Een Groningen een Robben...maar ook kleinere clubs voor hun doen grote namen halen.rkc 3 oud internationalsemmen met van Rhijn, Araujo, Pena

7 oktober 2020 om 15:11

Nou ja, zolang die grote namen werkelijk iets toevoegen natuurlijk. Die jongens van Emmen en RKC spelen natuurlijk niet voor niets daar. Van Rhijn kon het niet eens meer bolwerken bij Heerenveen, terwijl Van Der Wiel geeneens meer een basisplaats wist te bemachtigen bij Toronto en daarna anderhalf jaar geen club heeft gehad. Niets ten nadele natuurlijk van RKC of Emmen hoor; ik had net zo makkelijk Brama bij FC Twente of Polter bij Fortuna kunnen noemen.

Ik denk dat dit een giga impact kan gaan hebben voor de Eredivisie. Niet alleen het jonge grut wat nog niets gepresteerd heeft zijn nu te zien op de Nederlandse velden maar ook spelers als Robben, Klaassen, Martens Indi, Zahavi en Götze. Natuurlijk zal Robben niet veel spelen maar dat deze spelers in Nederland spelen momenteel is gewoon super. Voor Ihatarran is het alleen maar goed denk ik om een routinier voor zich te hebben, die jongen is nog jong maar wordt op deze manier even een klein beetje terug gezet om er vervolgens weer sterker uit te komen. Ik denk dat dit voor PSV heel erg goed is waardoor ze Europees (el) ook hoge ogen kunnen gaan gooien. Het is nu aan Schmidt om het elftal als een geoliede trein te laten lopen. Wanneer deze eenmaal rolt ben ik benieuwd waar het stopt.

Wij Zijn Ajax Wij Liggen Nergens Wakker Van... Haha, denk dat het andersom ook niet het geval is en waarom zou dat ook? Mooi staaltje van stoken Joep... Dit is toch vet! Wellicht vergane glorie, maar mooie namen die (weer) op de Nl'se velden te zien zijn; Robben, Götze, Van Ginkel, Elia, Martins Indi, Klaassen, Steek... Enne, voor de Wag's van PSV is mevrouw Götze ook n aanwinst...

"ajax ligt hier niet wakker van. Die hebben Davy Klaassen gehaald en weten precies wat ze aan hem hebben." - Wat is dat dan voor dom argument? Joep Schreuder doet weer een Joep Schreuder... Alsof dergelijke clubs uberhaupt echt bezig zijn met een ander in die context. Dit is gewoon een uitstekende transfer en Gotze is absoluut een aanwinst voor de Eredivisie. Het is niet zo dat hij werkelijk niets heeft laten zien natuurlijk. Hij is nog steeds maar 28 jaar. Hij heeft vorig seizoen dan wel weinig gespeeld, maar het seizoen daarvoor was hij nog goed voor 7 doelpunten en 7 assists 1.675 speelminuten in de Bundesliga. Dat is zeker geen slecht moyenne.

Er wordt 1 keer Ajax genoemd in een tekst van 474 woorden dat niet eens over Ajax gaat en toch staat het weer in de Sensatie makende titel. Ja, dat is VZ aka Ajaxshowtime waar ook af en toe wat over andere clubs op staat. Ajax wint al niet van Groningen, die hangen echt niet rustig achterover nu meneer Schreuder. Overal lees je onbegrip over Thg, en dat gaat alleen een Klaassen niet oplossen. De houdbaarheid lijkt al weer bijna verlopen van Thg. On:complimenten aan PSV dat ze toch op de laatste dagen nog een paar leuke spelers hebben gehaald. Weliswaar met wat krasjes misschien, maar denk dat het hoe dan ook een aanwinst is voor de eredivisie. Die Duitse trainer is nog wel beetje zoekende maar zet PSV toch goed naar zijn hand.

7 oktober 2020 om 15:14

Tja, Ten Hag is een makkelijk slachtoffer als je niet kunt toegeven dat 6 basisspelers verliezen in twee jaar tijd waarvan drie absolute sterkhouders gewoon een zware impact heeft op een ploeg. Ajax is bijna weer leeggekocht en moet opnieuw gaan bouwen. Echter zitten sommigen op zo'n enorme roze wolk dat ze zich niet kunnen voorstellen dat de selectie gewoon niet heel erg indrukwekkend is. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Ten Hag geen fouten maakt, maar Ajax heeft gewoon een aantal zwakke plekken die weinig tot niets met tactiek te maken hebben en bijna alles met kwaliteit.

Fantastisch. De eredivisie wordt steeds leuker. Ik hoop echt dat we een ouderwets Ajax-Psv gevecht krijgen met AZ daar ook nog eens bij. 100 x leuker dan alleen Ajax aan de top. Ook als je Europees wil gaan presteren is een sterke eigen competitie essentieel. Well done, Eindhoven!

7 oktober 2020 om 10:24

Alleen Ajax aan kop is echt nooit gebeurd.

7 oktober 2020 om 11:41

en dan ook lekker express niet Feyenoord noemen, want dan gaan we bijten. nou vooruit, ik hap.

7 oktober 2020 om 19:36

Ik zou willen dat feyenoord weer echt goed wordt, maar zie ze momenteel geenszins als echte concurrent voor de landstitel. Daarom noem ik Feyenoord niet, niet vanwege enig bullshit sentiment. Daar ben ik niet van

Top aankoop voor Psv! Ben heel benieuwd ze straks gaan spelen. Gakpo-Sangare-vGinkel-Gotze of Gakpo-Sangare-Gotze-Ihattaren (wanneer v.ginkel niet fit is) lijkt me echt een heerlijk middenveld. En die Fein? Ik ken 'm eerlijk gezegd niet. Zou die een basisplek weten te veroveren? Misschien in de verdediging?

7 oktober 2020 om 13:51

Heb wat beelden gezien van hem, maar dat zijn natuurlijk alleen maar highlights. Op het eerste gezicht een balvaste speler, lang en kan goed koppen. Ook af en toe wel een goede steekpass geven. Kan ook centraal achterin en heeft goede steekpass. Denk dat die zeker kan verrassen. Misschien komt die wel naast Teze. Anders gaat het denk ik tussen Fein en Sangare voor de Cvm.

Joep schreuder en Elfrink twee zielige belachelijke figuren. Van alles roepen maar het maar zelden bij rechte eind hebben

PSV proviteert van het opkrabbelende imago van de eredivisie. Ajax bewijst ze een goede dienst ! Door het internationale topniveau van Ajax word ook PSV weer interessant. We moeten blij zijn dat zo'n speler voor de eredivisie kiest !

Daarnaast is er voor Ajax natuurlijk geen vuiltje aan de lucht zo lang mvogo bij psv in de goal staat.

7 oktober 2020 om 10:25

Ik ben zelf voor geen club, maar Ajax is mijn minst favoriet doordat alles door Ajax komt. Zelfs als de jong iets goed doet komt het door Ajax. Verder is mvogo een prima keeper. Rare fratsen zoals onana

7 oktober 2020 om 12:38

Spelers komen niet naar PSV door de prestaties van Ajax. Ik hoor de spelers juist lovend zijn over PSV en dat met name Roger Schmidt doorslaggevend is om naar PSV te komen. En het was juist PSV die Schmidt zover kreeg om trainer te worden van PSV. Dit alles is de verdienste van PSV zelf en waar ze voor staan. Ajax is een prachtige grote club maar PSV heeft ook een grote naam. Vlak PSV niet uit maar wees blij met beide grote clubs.

Is toch gewoon leuk voor de competitie als Psv ajax feyenoord en az sterke selecties hebben . Op het eind zien we het wel mits de competitie kan worden uitgespeeld

7 oktober 2020 om 10:20

Feyenoord heeft toch geen sterke selectie? Die staan toch gewoon per ongeluk bovenaan. 2 potjes Kuip waar de scheids ze helpt en 1 redelijke pot tegen Willem 2. Maar de andere 3 die jij opnoemt zullen toch niet bang zijn voor Feyenoord. Die gaan echt niet boven die 3 eindigen.

7 oktober 2020 om 12:38

Feyenoord heeft al bijna een jaar niet verloren in de Eredivisie. Sinds het begin van seizoen 19/20 maar twee keer. Maar ze hebben geen sterke selectie hoor.

PSV heeft gewoon goede zaken gedaan, dat mag best gezegd worden. Die Zahavi heft zijn waarde al min of meer bewezen, Van Ginkel is gewoon een goede voetballer, zeker voor de Eredivisie en met Gotze halen ze gewoon een hele goede speler binnen, die nog steeds maar 28 jaar is. Als Schmidt hem weer aan het voetballen krijgt, kunnen ze op papier een gelijkwaardig elftal neerzetten als Ajax. Goed voor iedereen natuurlijk, al reken (en hoop natuurlijk) ik nog steeds op Ajax als kampioen.

Joep schreuder....haalt Ajax er weer bij hoor, alsof Ajax dit jaar al de pannen vh dak speelt. Pas maar op dat Feyenoord of psv dit jaar er niet boven eindigt, lijkt niet geheel onmogelijk. Vorig jaar redde Corona het voor ze.

PSV slaat toe waar Ajax faalt dit jaar

7 oktober 2020 om 11:09

Faal? Waarin? Psv haalt spelers die niet fit zijn en blessuregevoelig. Ajax haalt spelers die wel fit zijn. Hoezo zijn Kudus en Antony en Klaassen faal transfers dan?

7 oktober 2020 om 13:18

Dat is echt onzin. PSV trekt meer spelers aan maar moest dat ook omdat ze vorig seizoen voor corona op een 4e plek stonden. Als je een inhaalslag moet maken moet je nieuwe spelers aantrekken. Ik ben tevreden met de Ajax selectie en denk nog steeds dat die kwalitatief sterker is dan de rest van NL, al besef ik me uiteraard dat dat geen garanties biedt op de titel.

Deze comments van Schreuder vind ik stuitend maar die bij Voetbalpraat op Fox waren helemaal de limit! Perez die zei dat Gotze niks beters kon krijgen en dan die Martijn Krabbendam...ik begrijp niet dat je als blad of programma zo'n enorme (Feyenoord-) supporter iedere week zijn zegje laat doen. Stuitend, werkelijk stuitend. Het was alleen maar negatief. Ik vind het prachtig om te lezen dat zoveel supporters van allerlei clubs de complimenten uitdelen aan PSV en dat er bewondering is voor het feit dat een dergelijke speler naar de ED komt. Retour...? Die jongen is 28! Tuurlijk hij speelde de afgelopen periode niet top-top maar als je zo'n speler kunt halen, altijd doen natuurlijk! Wij hebben hier geen Chinese competitie of zo he?! Wat zou dat over Klaassen moeten zeggen? Geen topper in het buitenland dus dan maar op hangende pootjes terug? Het is toch juist geweldig dat dit soort spelers in onze competitie willen voetballen? Een stelletje azijnzeikers zijn het!

7 oktober 2020 om 12:35

Krabbendam is Spartaan.. Carry on.

Nou als Ajacied lig ik hier wel wakker van hoor, wat een ongelooflijk zieke transfer dit. Nog nooit zo jaloers geweest. Dit geeft PSV echt een boost!

Tis qua naam natuurlijk wel leuk maar ik heb 10 keer liever een fitte Klaassen waar je weet wat je er aan hebt dan een Götze waarbij je weet dat hij vaak gewoon niet fit is

PSV doet dit goed. Hun selectie is op het eerste gezicht minder dan die van Ajax maar ze zien kansen met Götze en Van Ginkel. Als die twee fit en in vorm raken dan doet de selectie van PSV niet zo veel onder aan die van Ajax. Zo ontstaat een route naar het kampioenschap en die hoop, zal PSV motiveren.

"Ajax ligt hier niet wakker van". Ik ben niet Ajax, en wakker liggen is een groot woord. Maar ik vind het geweldig dat het PSV is gelukt om deze speler binnen te halen. Psv heeft deze transfer periode gewoon zeer goede zaken gedaan

Voegt weer lekker veel toe dit artikel en de woorden van Schreuder, ongelofelijk zielig en kinderachtig van de beste man. Denk dat ze bij PSV ook niet wakker liggen van het idee dat Ajax hiervan niet wakker ligt. Leuke aanwinst voor de eredivisie is het zeker, het maakt onze competitie weer een stukje aantrekkelijker met zulke namen. Hopelijk kan hij het op voetbalgebied ook waar maken want dan krijgt de eredivisie nog een grotere boost.

Sowieso goed voor de eredivisie, PSV zal er niet zwakker van worden. Het zal wel lastig worden voor de vele talenten die PSV rijk is maar de geschiedenis heeft al uitgewezen dat talenten alleen groeien onder de vleugels van ervaren spelers. Met Goetze is het een beetje een gok gezien zijn laatste jaren maar met een trainer die in hem gelooft, de meer ruimte op de Nederlandse velden en zijn ervaring zou het maar zomaar een hele belangrijke aanwinst kunnen blijken. Hopelijk wordt het aan spannende competitie met de 4 teams nek aan nek, en Vitesse kan wel eens gaan verassen.

Ajax, Ajax... Ze hoeven er ook niet wakker van te liggen. Ik hoop dat als PSV gaat draaien ze gewoon een goede concurrent zijn voor Ajax (en AZ en de rest). Ik ben benieuwd naar hetgeen PSV nu gaat brengen, want door al die wisselingen kan ik de kracht niet meer goed inschatten.

Psv krijgt eindelijk weer een beetje een gezicht met spelers als Van Ginkel en Götze. Hoop voor het Nederlands voetbal dat ze met dit materiaal weer een rol van betekenis kunnen spelen Europees gezien.
Wat blijft het trouwens ontzetten jammer dat we Nouri nooit meer kunnen zien. Zou nu hoogstwaarschijnlijk nu 1 van de beste middenvelders zijn geweest van de Eredivisie zoniet de beste.
Van harte gefeliciteerd Psv supporters met deze geslaagde transferperiode.

Ik moet het allemaal nog maar zien. Als je alles over het laatste jaar bekijkt is er maar een favoriet en dat is Feyenoord. Die verliezen bijna nooit. Iets wat de andere topclubs wel regelmatig overkomt. Ik ben vooral blij dat de Eredivisie sterker geworden is. Dat kan alleen maar goed zijn.

PSV is hot item met het aantrekken van Mario Götze en er zijn altijd weer mensen die het moeten hebben over Ajax. Totaal niet relevant want het gaat om PSV en Götze. Laat een man als Joep Schreuder het lekker over Ajax hebben.

Als PSV supporters kunnen we nog dagen lang praten over de goede zaken die gedaan zijn. Wij mogen met veel vertrouwen uitkijken naar dit seizoen. Wanneer alles op zijn plaats valt, kunnen wij genieten van PSV.

Een Duitse coach die veel Duitsers of spelers uit de Duitse competitie haalt.. Net zoals Nederlandse coaches dat doen.. Allemaal geen probleem mee zolang het kwaliteit is en daar wringt het schoentje dan meestal..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren