Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Valentijn Driessen ziet ‘thuisfluiter’ bij Ajax - AZ: ‘Zelfs Ziyech vond dat’

Laatste update:

Nicolás Tagliafico kwam zondag in de slotfase van het thuisduel van Ajax met AZ (0-2) op de achterlijn in een duel terecht met Jonas Svensson. De linksback sprong over zijn tegenstander heen, maar landde daarna vol op het bovenbeen van Svensson. Arne Slot vond dat scheidsrechter Serdar Gözübüyük een rode kaart had kunnen trekken voor Tagliafico en Valentijn Driessen is het roerend eens met de trainer van AZ.

In de optiek van de chef voetbal van De Telegraaf had de VAR Gözübüyük beter moeten adviseren. "Dan geeft Clay Ruperti (de VAR bij Ajax - AZ, red.) niet thuis", luidt het duidelijke oordeel van de voetbaljournalist. "Dan blijkt dat hij niet het gewicht en de autoriteit heeft om Gözübüyük voor de tweede keer naar de kant te roepen en te zeggen: ‘Hier moeten we paal en perk aan stellen, want het lijkt nergens op’. Tagliafico deelde eerder al een elleboogstoot uit."

Arne Slot ziet superieur AZ: 'Waren perfect voorbereid op het spel van Ajax'

In de optiek van Driessen waren de frustraties bij Ajax duidelijk zichtbaar tegen AZ. "Dat resulteerde in dit soort gedrag. Dat is niet goed te praten en daar hoor je gewoon een rode kaart voor te krijgen. Het is een vorm van rechtsongelijkheid." Driessen richt zijn pijlen vervolgens op Gözübüyük. "Hij floot nadrukkelijk in het voordeel van Ajax. Ze mochten meer dan AZ, laat ik het zo zeggen. Hij gaf wel heel snel gele kaarten aan mensen van AZ. Zelfs Hakim Ziyech vond dat Arne Slot onterecht een gele kaart kreeg." Slot ontving de kaart na zijn kritiek op de arbritage omtrent het afgekeurde doelpunt van Oussama Idrissi. In de aanloop naar de treffer maakte Myron Boadu hands, waardoor Gözübüyük op aanraden van de VAR ingreep.

Slot sprak kort na het duel met Ajax al zijn verbazing uit over het uitblijven van een rode kaart voor Tagliafico. "Ik zag de beelden net in de kleedkamer, daar was ik wel verbaasd over", liet de winnende oefenmeester weten tegenover FOX Sports. De overwinning van AZ in de Johan Cruijff ArenA deed niets af aan de mening van Slot over de vermeende overtreding van Tagliafico. "In De Kuip maakte Steven Berghuis een overtreding die hem drie duels schorsing op kan leveren. Een week later maakte hij de winnende tegen voor Feyenoord tegen FC Twente."

Nicolás Tagliafico had inderdaad een rode kaart moeten krijgen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Inderdaad een wanprestatie van de scheidsrechter. (en de Var) Ik vind het een geweldenaar, maar ik vind dat een scheidsrechter ook naar het verleden van een speler mag kijken. Bij veel spelers zou er geen opzet in het spel zijn, maar bij Tagliaficio twijfel ik er geen seconde aan.: Die ging met honderd procent opzet op de speler staan.

2 maart 2020 om 14:31

En waarom twijfel je er bij Tagliafico niet aan. Die staat nou niet bekend om het expres uitdelen van trappen. Pakt wel ve kaarten, maar dat is meer vanwege zij inzet, waar hij soms iets teveel vuur in zijn spe heeft. Maar iemand die expres zijn tegenstander wil raken? Nee, dat vind ik niet bij Nico passen

2 maart 2020 om 14:37

Dan moet je toch echt beter kijken. Had vorige week ook al rood moeten hebben toen hij met 2 benen naar voren een tackle inzette. Gisteren was ook overduidelijk opzettelijk. Als hij als topsporter al niet eens meer over een been kan springen is het echt schrijnend.

2 maart 2020 om 14:38

Tagliafico speelt alsof ie stijf van de drugs staat. Komt enorm opgefokt over en gaat er met enige regelmaat veel te onbesuisd/hard in. Of dit bewust is weet ik niet, maar ik ben geneigd te zeggen van wel.

2 maart 2020 om 15:06

Daar staat die juist wel bekend om. Elleboogje, naar achteren trappen, op iemand gaan staan etc. etc.

2 maart 2020 om 15:08

Inderdaad Flamengo, vooral dat naar achteren trappen wanneer hij valt heeft ie een handje van. Ik kan er wel van genieten (omdat het een speler is van mijn clubje), maar je kan wel stellen dat er ergens een steekje los zit bij Nico.

2 maart 2020 om 15:22

Ow en hand in het gezicht bij Tagliafico door Leewin. Was niets zeker, zeker geen opzet en al helemaal geen overtreding en pingel. Horen we niemand over. Die gele kaart voor Arne Slot was volledig terecht. Die ging namelijk al helemaal uit zijn panty bij de vermeende overtreding van Martinez op Stengs, waar in de herhaling duidelijk te zien was dat Stengs gewoon op Martinez stapt en dat er geen sprake is van een harde overtreding. Maar dat noemen we niet als smerige overtreding Stengs, of Theater Stengs. Nee dat is ongelukkig neerkomen.

2 maart 2020 om 16:06

Dat was toch ook geen theater van Stengs? Je ziet toch dat hij zijn enkel verzwikt na die sliding van Martinez. Later in de catacomben zie je hem ook nog mank lopen. Wat nou Theater Stengs. Hij kwam gewoon verkeerd neer.

2 maart 2020 om 16:16

@nlmodric: en als Berghuis het doet tegen Ajax? Ga je er dan ook van genieten? Of ga je dan jengelen dat hij gestoord is?

2 maart 2020 om 16:33

Ik maak me daar niet zo druk om Ronnie. Ik kan zelf enorm genieten van Berghuis, goede voetballer.

2 maart 2020 om 17:42

Azrsenal, de blessure van Stengs was geen theater, het vragen om een kaart voor Martinez was dat wel. Je kon dat gebaar van zowel Stengs als Slot meerdere malen zien. Neemt niet weg dat het natuurlijk nergens op sloeg dat Slot daar ene kaart voor kreeg.

2 maart 2020 om 18:18

Dat geldt ook voor van de Beek.

2 maart 2020 om 14:34

De VAR was sowieso niet in beste doen dit weekend. Zwolle die een penalty kreeg na een handsbal van de verdediger van Vitesse, was het ultieme falen van de VAR dit weekend. Maar ook Tagliafico had ook 100 procent rood moeten hebben. Zo waren er nog meer voorbeelden.

2 maart 2020 om 14:57

Het was zeker een rode kaart voor Nico. Hij had er volgens mij overheen kunnen stappen. Daarnaast moet ik ook zeggen dat Nico een penalty had moeten krijgen. Leeuwin houdt vast en trekt hem terug. Onbegrijpelijk dat de VAR daar ook niet in aktie komt en een penalty toekent. Hetgeen niet wegneemt dat het een wanprestatie van Ajax was en dat AZ terecht heeft gewonnen.

2 maart 2020 om 16:18

@petterson: volgens mij slaat leeuwin gewoon zijn arm opzij waarbij hij hem in het gezicht raakt. Maar hij pakt hem niet vast en trekt hem niet terug. Penalty? Tegenwoordig krijg je bijna overal een pingel voor en had deze ook op de stip gekund.

2 maart 2020 om 16:27

@ajaxprofessor Doel je op de vermeende handsbal? Wat daar vond ik op basis van de beelden geen bewijs voor.

2 maart 2020 om 16:36

Ja, Leeuwin wilde afslaan en gaf dat even met een armgebaar aan. Dat geloof je zelf? Was gewoon 100% pingel, maar het is maar net wat je clubvoorkeur is. Slot hoor ik ook niet over veelpleger Idrissi, en bij Feyenoord heet de recidivist Berghuis. Dus zo heeft iedere club zijn duiveltje;-))

2 maart 2020 om 14:35

Je kunt niet voor eenzelfde overtreding de ene speler rood geven en de ander niet omdat de speler in het verleden iets wel of niet heeft gedaan. Een rode kaart is een rode kaart ongeacht het verleden van de speler. Bij de strafmaat kun je er vervolgens wel rekening mee houden.

Ik snap niet dat zon gozer nog een platform krijgt binnen diverse kanalen. Het is toch te lachwekkend voor woorden dat Valentijntje al 2 jaar overal zijn mening mag verkondigen waar wij als medemens aan meebetalen. Dat je mensen die enigszins een rol hebben gespeeld in de voetbalwereld een podium geeft ben ik een groot voorstander van. Maar niet zon nietszeggende spreekpop als Valentijntje die echt geen ene bal verstand van voetbal heeft. Een gemiddelde VZ lid kan je beter elke week aan tafel zetten bij Veronica Inside.

2 maart 2020 om 14:36

Vind ik ook. Inhoudelijk over voetbal heeft hij nog nooit iets zinnigs gezegd. Alleen maar feitjes van wazige bronnen opdreunen om de boel op te stoken. Vreselijke vent.

2 maart 2020 om 14:45

Er komt altijd veel reactie op Valentijn en dat genereert meer clicks, waaronder jouw reactie. Slechte publiciteit is ook publiciteit en dus geld.

2 maart 2020 om 14:50

Ik snap het ook niet, maar hier heeft hij wel degelijk een punt. Wat Tagliafico deed was smerig en opzettelijk. Donkerrood wat mij betreft.

2 maart 2020 om 15:00

Het enige punt wat ik er op kan maken is dat hij een obsessie op Ajax heeft en vooral op Ten Hag. Kom op get af life!

2 maart 2020 om 15:34

Je kan toch inhoudelijk reageren op wat hij te zeggen heeft? Als je dan toch reageer op mij, zeg dan op zn minst wat over mijn reactie.

2 maart 2020 om 15:42

AzArsenal we hadden gisterenavond een dolletje, en ik moet jou feliciteren want Az was veel beter dan ons en won terecht. Tagliafico doet wel vaker van die smerige overtredingen dat klopt, maar mij irriteer ik er aan dat die Svensson buiten schot blijft terwijl hij zich ook misdroeg gisteren.

2 maart 2020 om 17:00

Bedankt Sulejmanii, AZ was inderdaad veel beter dan Ajax. Zelf had ik dat niet verwacht, al zit Ajax inderdaad ook niet in een sterkte periode. AZ heeft de kwaliteiten van de spelers goed ingeschat en ingezet, daar waar Ajax een beetje zonder idee voetbalde. Ik houd van Tagliafico om zijn felheid, net als ik van Wijndal kan genieten. Maar het moet wel sportief blijven. Ik ben benieuwd waar jij op doelt bij Svensson, ik heb gister niet gemerkt dat hij zich heeft misdragen. Wellicht komt dat door mijn AZ-bril, dus ik zou graag horen waar je op doelt.

Hoop dat die Argentijnse linksback alsnog geschorst wordt, en die Gozbuyuk een wedstrijdje niet ingepland wordt. Als dat geen rood is, dan kunnen we beter het kaartensysteem afschaffen!

2 maart 2020 om 14:36

Dat hij Tagliafico geen rood geeft kan je beter op het conto van de VAR toewijzen. Die roepen Guzubuyuk ook niet naar voren. Had hij hem dan rood moeten geven puur om het feit dat Svensson op de grond lag te kermen? Dan had Martinez ook rood gekregen door het theater van Stengs in de eerste helft. De Var had moeten ingrijpen en dan Guzubuyuk ongetwijfeld rood getrokken.

2 maart 2020 om 15:11

Vandaag stootte ik mijn kleine teen, ondanks dat het geen overtreding was deed het wel pijn. Stengs maakte geen theater, hij vervelend terecht.

Valentijntje is volledig in zijn Sas en laat geen moment onbenut om Ajax aan te pakken

2 maart 2020 om 14:33

Er is ook alle reden om Ajax aan te pakken want gisteren was er een wanprestatie geleverd en was het open huis achterin en heeft Ten Hag verkeerd gereageerd op de aanval van Az. De restverdediging stond helemaal verkeerd waardoor Az wel 5 of 6 enorme kansen had. Zelf had ik ook verwacht dat Ajax in eigen huis wel even van Az zou winnen en als je dan zo slecht speelt en grote fouten maakt in tactisch opzicht dan heeft Valentijn alle recht tot spreken.

2 maart 2020 om 14:48

Kritiek lijkt me logisch in de huidige situatie. Ajax lijkt alle prijzen te verspelen en de onvrede straalt van de spelers af. Ajax krijgt altijd veel pluimen als het goed gaat, maar nu het crisis is mag dat ook worden gemeod in de media.

2 maart 2020 om 15:21

Van Driessen heeft Ajax de laatste twee jaar weinig goed kunnen doen. Deze man is al heel lang bezig met een heksenjacht. Zelfde geldt eigenlijk ook voor Johan Derksen. De beide heren hebben Ten Hag eigenlijk nooit de respect gegeven die hij verdient dus ja, dan is het nu helemaal feest...

2 maart 2020 om 15:55

Dat kan goed zijn maar hier heeft hij gewoon gelijk want van gisteren was schandalig hoe Ajax is bevoordeeld.

En Driessen is wel een walgelijke kerel in mijn ogen maar ben niet de enige die dat denkt.

Blijft opmerkelijk dat iets wat is ingevoerd om de sport eerlijker te maken alleen maar meer vragen oproept...

2 maart 2020 om 14:32

Is juist volkomen logisch. Zaken worden nu veel meer uitgelicht. Juist doordat het transparanter is, zijn er meer vragen en meer discussie.

2 maart 2020 om 20:59

Maar meer discussie en onduidelijkheden...

Ik vind niet dat Slot onterecht geel kreeg, stond gewoon als een waanzinnige te bleren bij de 4e man. Het begon allemaal bij die verzwikte enkel van Stengs, waar heel AZ een vrije trap claimde terwijl Stengs zelf struikelt over de voet van Martinez. Tagliafico had zeker rood moeten hebben, ik heb het gevoel dat deze actie eigenlijk voor Diverson bedoelt was.

Sinds de VAR er is wordt Ajax altijd bevoordeeld. Alle twijfelgevallen worden in het voordeel van hun gefloten en duidelijke rode kaarten zoals gisteren worden niet gegeven.

2 maart 2020 om 14:33

Dat meldt jij iedere keer als het over de VAR gaat. Echt totaal niet onderbouwd en pertinent niet waar. Maar misschien overtuig je jezelf als je het blijft roepen. Feit is dat Ajax dit seizoen zeker 2x de VAR niet mee heeft gehad waarbij achteraf werd aangegeven dat de VAR hier fout zat.

2 maart 2020 om 14:41

Dat is natuurlijk helemaal niet waar. Er zijn zat momenten waar een dubieus VAR moment in het nadeel van Ajax uitpakte, zoals het penaltymoment van Dest in de wedstrijd tegen Psv. Soms zit het mee, soms zit het tegen, net zoals bij alle andere clubs.

2 maart 2020 om 14:41

Ironisch dat jij hier weer als haantje de voorste dit staat te verkondigen. Terwijl Feyenoord (vooral in de Kuip) regelmatig de Var mee heeft. Berghuis die geen rood krijgt na die benenbreker bij Koopmeiners, een ongelofelijk goedkope strafschop tegen PSV die niet teruggetrokken werd, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Daarnaast wordt Ajax een 100% strafschop ontnomen tegen PSV en Willem II (waar in het laatste duel de tegenstander aan de overkant er wel 1 krijgt). Maar goed, blijf vooral puur op sentiment reageren hier en probeer vooral niet je populistische uitspraken ook maar een beetje te onderbouwen

2 maart 2020 om 14:53

@El Fenomeno.....dat is gewoon complete Bullsh*t. Ik snap dat mensen die anti Ajax zijn dat graag willen zeggen maar die var heeft ook bij Ajax heel vaak niks gezegd terwijl Ajax gewoon recht op een penalty had. Elke club wordt bevoordeeld en benadeeld. Accepteer dat gewoon en laat je afkeer van een bepaalde club niet meewegen. Elke club heeft hier last van....ook Ajax.

2 maart 2020 om 14:54

Wat een sneue reactie. Kun je het onderbouwen? Het is stuivertje wisselen, de ene keer valt de VAR voordelig uit en de andere keer nadelig

2 maart 2020 om 14:57

De grote clubs hebben nu eenmaal grotere kans op een scheidsrechter die supporter is geweest van hun club. Ik ga er vanuit dat hun ook gewoon een eerlijke en neutrale wedstrijd willen fluiten. Maar een scheidsrechter moet altijd snel reageren, en dan zullen die 50-50 momenten vaak ten goede komen van zijn favoriete club.

2 maart 2020 om 15:13

Inderdaad, zoals in de eerste helft de strafschop die Ajax kreeg nadat Leeuwin zijn armzwaai bij Tagliafico op de keel belandde. Oh wacht..

2 maart 2020 om 15:50

Elleboogje van nico zeker wel gemist? Is gewoon een naar ventje die regelmatig over de schreef gaat. Heerlijk om in je team te hebben maar door de var en scheidsrechters vaak niet bestraft...bijzonder is dat

2 maart 2020 om 16:22

Onzin El Fenomeno met je feyenoord bril is het lastig om objectief te blijven. Tagliafico had rood moeten hebben maar kan mij ook genoeg momenten herrineren dit seizoen en andere seizoenen dat je word benadeeld. You win some you lose some

2 maart 2020 om 21:04

De grote clubs worden over het algemeen altijd bevoordeeld. Dat was voor de VAR ook al zo.

Het was niet verstandig van Tagliafico maar het is emotie. Az was aan het tijdrekken en Nico wilde nog een aansluitingstreffer forceren en dan kan ik me de frustratie wel begrijpen als je thuis voor eigen publiek met 0-2 word weggetikt. Maar het is wel onsportief gedrag van Nico al kan ik ook wel begrijpen dat er geen rood werd gegeven want het gebeurde is snel tempo en het kwam ongelukkig uit.

2 maart 2020 om 14:33

Hij trapt gewoon expres na en het was een 100% rode kaart. Waar heb je het over?

2 maart 2020 om 15:15

Ik vraag me oprecht af of hij daadwerkelijk expres natrapt. Svensson rolt en Tagliafico heeft nooit gekeken waar Svensson was, kijk de beelden maar terug. Of Tagliafico moet een perfect gevoel hebben waar Svensson is en hoe hij dan moet springen, maar dat lijkt me niet.

2 maart 2020 om 15:31

Hij stapt op een plek wat anatomisch totaal onlogisch is om te gaan staan. Als ik over iemand heen spring hou ik me been hoog totdat ik over die persoon heen ben. Tagliafico laat z'n been veel te vroeg zakken om zo expres op de schaamstreek van Svensson te staan. Geen enkele twijfel mogelijk.

2 maart 2020 om 15:32

Nou, dit lijkt me overduidelijk. Heb het speciaal nog voor je opgezocht; Svensson ligt op dat moment gewoon recht voor Tagliafico (die zelfs nog een blik vlug naar beneden werpt) en stapt echt tekort over 'm heen Bovendien 'rolt' Svensson daar niet eens. Hij gaat gewoon op 'm staan. Las gister nog iets treffends; Nico wint wel een kopduel van iemand van pak 'm beet twee meter, maar een klein sprongetje maken zou teveel zijn? Denk dat je zelf even terug moet kijken.. Of Clay Ruperti moet actief zijn onder Quancios.. :

2 maart 2020 om 14:34

Onsportief gedrag? Onsportief gedrag is een balletje wegtrappen, of bij een ingooi de bal niet teruggeven aan het team van de tegenpartij. Hier gaat een speler vol op de speler van de tegenpartij staan, dat is de overtreffende trap van onpsortief.

2 maart 2020 om 14:55

Aah, oke. Als je haast heb en het is emotie mag je blijkbaar met je voet bovenop je tegenstander springen die op de grond ligt. Om te bal te pakken terwijl er overal ballenjongens staan die net zoveel haast hebben als jij. Dit was gewoon bewust een smerige en gefrustreerde overtreding die donkerrood is. Wat mij betreft schaffen we die var af. Dit kan zo niet langer.

Eens dat Tagliafico rood had moeten krijgen, maar om nu te doen alsof de scheidsrechter duidelijk in het voordeel van Ajax floot vind ik overdreven. Als hij dat echt zou doen dat had de bal rond de 10e minuut op de stip gegaan. Als Leeuwin op de middenlijn Tagliafico zo tegen houdt is het een overtreding waar voor gefloten was. Begrijp me niet verkeerd, ik vind hier niet dat Ajax een penalty is onthouden. Maar nu doen alsof continu in het voordeel van Ajax is gefloten vind ik zwaar overdreven. Wel in lijn met wat je van Driessen mag verwachten trouwens.....

2 maart 2020 om 14:44

Van Driessen hoef je inderdaad geen goed onderbouwde of relativerende stukken te verwachten. De beste man moet verkopen en dat doe je alleen maar door hevige (niet onderbouwde) uitspraken en meningen als feiten te brengen. Helaas krijgt deze clown zo veel aandacht dat we zijn artikelen voorlopig nog wel minimaal 3x per dag voorbij zien komen

2 maart 2020 om 14:56

Als jij zegt dat het geen penalty was snap ik niet waarom je het aanhaalt. Geen penalty is geen penalty. Maar dit was gewoon rood en werd niet gegeven. Dat is een andere situatie.

2 maart 2020 om 15:57

Ik ben van mening dat het geen penalty was. Als hij echter wel gegeven was, was er niet eens heel veel commentaar op gekomen verwacht ik. Ik bedoel er mee te zeggen dat als het een thuisfluiter was geweest die bal op de stip was gegaan. Logisch dus dat ik het aanhaal..

2 maart 2020 om 14:57

die tweede goal van Boadu werd natuurlijk ook volledig onterecht afgekeurd want een nieuwe situatie was al begonnen

2 maart 2020 om 15:12

Maar als de scheidsrechter volgens de regels fluit, dan vind die hele nieuwe situatie niet plaats omdat er wel gewoon hands wordt gemaakt waarbij de aanvaller enorm veel voordeel heeft. Ik snap dat sowieso niet zo goed met die nieuwe situatie, de bal wordy 1x naar achter gepasst en ineens is het niet meer dezelfde aanval? In mijn optiek komt die goal wel voort uit een counter die ingeleid wordt door een aanname met de hand, anders vind heel die counter niet plaats

2 maart 2020 om 15:14

Ik vond het meer de aanloop naar het doelpunt dus terecht afgekeurd in dat opzicht. Ik vond het zelfs overigens onterecht. Wanneer die hand/arm daar niet had gezeten, was de uitkomst hetzelfde geweest.

2 maart 2020 om 15:17

Dat valt niet te voorspellen Modric, feit is wel dat Boadu een lastige bal meteen kan controleren omdat ie zowel de arm als het been gebruikt. Zonder arm was de bal misschien wel weggesprongen en had een Ajacied hem opgepikt, wie zal het zeggen. Boadu heeft qua aanname duidelijk voordeel bij de arm.

2 maart 2020 om 15:27

Wanneer is het eigenlijk aanvallend hands? Is dat als de bal daarna voorwaarts gaat? Want als ik een corner tegen krijg, en krijg de bal tegen m'n arm (keurig naast het lichaam) en roei daarna de bal naar voren, counter - doelpunt. Word het doelpunt dan afgekeurd en alsnog een penalty tegen vanwege aanvallend hands?

2 maart 2020 om 17:03

Aanvallend hands vind ik sowieso een rare term. Boadu schermde in dit geval toch ook gewoon de bal af, of te wel hij verdedigt het balbezit van zijn team. Dat lukt, er komt een aanval uit en dan is het aanvallend hands. Maar als je als verdediger hands maakt en je schiet de bal naar voren en er komt vervolgens een aanval + goal uit, was het dan aanvallend of verdedigend hands?

Berghuis maakte de winnende tegen FC Twente? Huh? Feyenoord won met 5-1 tegen FC Twente waarvan Berghuis slechts een doelpunt scoorde. Verder wel eens met Slot hoor, daar niet van.

Ik snap niet dat er hier nog mensen zijn die dit geen rood vinden. Club liefde is mooi, maar je kunt toch niet ontkennen dat hij bewust op een tegenstander gaat staan. Hiervoor is maar 1 straf.

Jammer dat Slot Berghuis als voorbeeld aanhaalt en niet zijn eigen speler El Idrissi.
Trapte na uit bij Heerenveen, scoorde een week later 2x tegen RKC. Vervolgens weer misdragen tegen Fc Twente uit en gisteren kunnen scoren...

Natuurlijk was dit rood en hoort in elk geval de VAR in te grijpen. Maar is dat dan ook een thuisfluiter dat ie niet ingrijpt? Tagliafico had voor rust een penalty kunnen krijgen voor dat duel met Leeuwin. Is dat dan ook thuisfluiten? Ik vond dat de scheidsrechter vooral Nijhuisje wilde spelen. Zogenaamd mannelijk voetbal wilde promoten en vooral met kaarten ging strooien voor praten. Er heeft 1 Az'er op het veld geel gehad voor een overtreding (wijndal), de rest stond niet in het veld en Leeuwin kreeg hem voor praten. Als het zo'n thuisfluiter was, had ie Bizot wel geel gegeven voor tijdrekken in plaats van 5 waarschuwingen.

Zeg ik iets geks dat er 5 VAR scheidsrechters moeten beoordelen? De meerderheid bepaald de uitkomst van een situatie. Nu zie je dat 1 nog steeds loopt te rommelen. Daarbij vraag ik mij ook af of de meeste zelf hebben gespeeld ze snappen de helft niet. Ander probleem is dat de VAR vaak de scheidsrechter niet af wil vallen. Dus te vaak niet ingrijpt.

2 maart 2020 om 15:39

Dan heb je op een gemiddelde zondag dus zo'n 20 VAR's nodig. Waar ga je die vandaan halen?

2 maart 2020 om 16:01

Ze kunnen toch 2-3 wedstrijden doen? Ze hoeven alleen het moment terug te halen. De hele wedstrijd live meekijken is niet perse nodig.

Driessen heeft al maanden geleden z'n kruit verspeeld. Hij zou bij ieder normaal denkende fan buitenspel moeten staan. Hij is al geen eeuwen objectief richting Ajax en dat gedrag zien we nu ook. Als Ajacied had ik ook geen goed gevoel over de actie van Tagliafico. Dat was rood, maar heeft Ziyech dan voor de camera's gereageerd dat hij die gele kaart voor Slot overdreven vond? Of is dit weer een verzinsel van de journalist die al een hele lange tijd de pik heeft op Ten Hag?

Aha het loopt niet bij Ajax, sterker nog ze zitten in een crises. Dus wie is er als de kippen bij; Valentijn Driessen. Die man is ook geen neutrale journalist, die man probeert met name Ten Hag kosten wat kost kapot te maken. Hij overziet hier "toevallig" dat deze thuisfluiter ook een strafschop van Ajax heeft gemist? Scheidsrechter en mensen van de Var maken fouten, daar moeten we al jaren mee leven en is onderdeel van de sport. Deze en andere scheidsrechters proberen echt niet doelbewust een partij te bevoordelen, dat sommige scheidsrechter je club niet liggen kan altijd, maar dit gaat echt niet bewust. Wat Dhr. Driessen doet gaat wel bewust. Mag hopen dat hij snel een andere functie krijgt of met pensioen gaat.

De var is in iedere competitie werkelijk een drama , er kan natuurlijk een keer een foutje worden gemaakt , maar als je zo vaak als je wilt de beelden kan bekijken mogen er geen fouten worden gemaakt ..

Ben het vaak niet eens met Driessen. Maar hier heeft hij gewoon gelijk. Is niet de eerste keer met deze scheidsrechter in de arena. Verder waar is de var als je die echt nodig hebt. Dit was een duidelijke rode kaart.

De scheids en VAR waren zeker niet de beste op het veld. Aan beide kanten gingen wel dingen mis, waarbij ik het gevoel had (maar dat kan door mijn voorkeur komen) dat Ajax er meer voordeel bij had dan AZ. Maar goed, het is wat het is, de var moet nog wat kinderziektes overkomen. Ik vind overigens wel dat de actie van Tagliafico achteraf nog door de aanklager beoordeeld zou moeten kunnen worden, omdat de VAR alleen maar mag ingrijpen bij 100% zekere fouten en in dit geval misschien op 90% zat. Dan zou de aanklager hier alsnog werk van moeten kunnen maken.vorig seizoen, toen de VAR ook op twijfelgevallen mocht reageren, zou je kunnen beargumenteren dat het geheel beoordeeld is en dat de aanklager niet de dag erna zou moeten kunnen ingrijpen, maar sinds de regelwijziging van begin dit seizoen zou dat wel moeten kunnen. Overigens vind ik dat die regel van vorig seizoen beter was.

Driessen heeft gelijk, insiders vertellen waarom Guzuybuk bevooroordeeld fluit..z’n vriendin komt uit de grachtengordel en bekleedt een marketing functie binnen Ajax.

2 maart 2020 om 16:06

Is dat echt zowat word er dan geblunderd zeg......verantwoordelijkheid ligt uiteraard bij de scheids zelf, maar die moet gewoon zeggen dat hij té bevooroordeeld is om deze pot te fluiten.

2 maart 2020 om 16:31

Bevooroordeeld?
Waarom kreeg ajax geen penalty dan?
Schei is uit met die onzin joh.
Die scheids gaat toch niet zn naam op het spel zetten ,omdat zijn vriendin toevallig een functie binnen ajax zou hebben.

Iedereen kan er wel van alles bijhalen om ajax af te zeiken.

Tagliafico had gister zeker donker rood verdiend.

2 maart 2020 om 16:35

Ik denk ook dat het onzin is, vandaar mijn verontwaardigde smilie.je laatste zin volkomen mee eens, maar jij als weldenkend mens kan daar uiteraard ook niet van afwijken.

2 maart 2020 om 16:45

Zijn vriendin komt
Idd uit Amsterdam maar nog niet bewezen is dat ze een functie binnen Ajax heeft.

Die hele VAR moet gewoon op de schop.na een kleine twee jaar kunnen we toch wel concluderen dat het huidige systeem niet werkt.de twee niet gegeven rode kaarten zoals hierboven aangegeven zijn bij uitstek de twee treurigste zwakheden te noemen van het systeem.ook het besluit om gisteren wél na een minuut doorspelen naar Boadu te kijken die de bal heel licht en onbedoeld beroerd met zijn onderarm na een duwtje in de rug maar niet naar het scherm om het natrappen van Tagliafico te bekijken.of de regelgeving is te onduidelijk voor de mensen die de VAR bekleden of ze zijn te onbekwaam om de juiste beslissingen te nemen.al met al irriteerde dit mateloos (zowel voor als tegen) en komt het het voetbal niet echt tegemoet waarvoor het juist wel bedoeld is.

Ben het boek 'bas Nijhuis; niet zeiken, voetballen!' aan het lezen (aanrader!), maar daarin geeft Bas aan dat hij als Tukker nooit een wedstrijd van Twente fluit (oké, ivm ziekte op het laatste moment één keer als uitzondering). Waarom mag Gözübüyük (geboren Haarlem en zoals ik begrijp een voorliefde voor ajax) dan wel ajax fluiten?? Nu snap ik dat een donkerrode kaart 'niet wordt gezien' of een elleboog.....

Toch ook lachen dat 26 % van de stemmen zegt dat het eigenlijk geen rode kaart was. Kijken die door de welbekende bril, of hebben er geen kijk op. Er werd hier ook gezegd hij is voor Ajax. Dan had hij wel een penalty gegeven aan Ajax. Tuurlijk worden er fouten gemaakt. De grootste was het niet geven van de Rode kaart aan Tagliafico. Gaat vaker over het randje en dat heeft hij niet nodig.

De overtreding van Nico was gewoon rood, laat daar geen misverstand over bestaan. Erg zwak van de Var.

Dat heeft meneertje Driessen allemaal goed gezien zeg. En de rest van Nederland ook. De VAR beoordeeld wedstrijdmomenten zeker niet altijd goed maar de gene die Valentijn Driessen moet beoordelen doet het ook niet zo goed. Voegt als journalist nooit een nieuwe dimensie toe. Lees hier tientallen berichten van jongens die nuttigere dingen zeggen en die krijgen er niets voor betaald. Laten we ons voor positief richten op het prachtige spel van AZ dat de scheids niet mee had zitten en desondanks met sportief, slim voetbal won in de Arena. Ik kon als Ajacied zelfs van genieten.

Het was overduidelijk opzettelijk en in dat opzicht begrijp ik dan ook echt de teneur van dit artikel op VZ niet."de linksback sprong over zijn tegenstander heen, maar landde daarna vol op het bovenbeen van Svensson." Hij "sprong" er over heen ja? Is dat echt wat je wilt beweren? Misschien ben ik geen Neerlandicus van huis uit en kan ik het begrip springen niet zo goed duiden als de redacteur van dit epistel maar de enige sprong die Tagliafico maakte was op het been van de speler van AZ en verder niks! Ik mag hopen dat dit gevalletje nader onderzocht gaat worden door de aanklager maar het is op zich natuurlijk al te zot voor woorden dat de Var, bij deze overduidelijke rode kaart, niet heeft ingegrepen. Daar is de VAR toch voor?

Des te beter de overwinning is! De scheids en VAR waren deze wedstrijd wel zeer partijdig leek het

Ik weet zeker dat andersom Svensson wel rood had gekregen. En als het bij bijvoorbeeld sparta emmen was gebeurt had de betreffende speler ook rood gekregen

Hahahahahah schaf die hele VAR af lost niks helemaal niks op verpest het spel alleen maar.. en dit soort selectieve verontwaardiging word ik al helemaal moe van, Nico had ook gewoon een pingel moeten krijgen, word het 1-1 in een ontplofde arena dan en een nico die minder gefrustreerd was hahahah maar daar hoor ik weinigen over, de eerste fout die de wedstrijd echt beïnvloede was toch echt tegen Ajax..

Als Leeuwin wordt bestraft en het een pingel wordt krijg je die overtreding van Nico later ook niet.
In mijn ogen een pingel maar ook rood, dus zal wel tegen elkaar zijn weggestreept.
AZ was terechte winnaar iig en moeten het hierbij laten denk ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren