Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax loopt zich stuk op Getafe en is klaar in Europa

Laatste update:

Het Europese seizoen van Ajax zit erop. De koploper van de Eredivisie had in de zestiende finales van de Europa League een ruime zege op Getafe nodig, na de 2-0 nederlaag van vorige week. Het werd echter 'slechts' 2-1 in Amsterdam en dat was niet voldoende om door te stoten. Namens Ajax kwamen basisdebutant Danilo Pereira en Carel Eiting tot scoren. Omdat AZ eerder op de avond werd uitgeschakeld door LASK Linz, zijn er dit seizoen geen Nederlandse clubs meer vertegenwoordigd in Europa.

De wedstrijd had voor Ajax niet slechter kunnen beginnen. Het was van groot belang om de nul te houden, daar de ploeg van Erik ten Hag viermaal zou moeten scoren bij een doelpunt van Getafe, maar toch kwamen de bezoekers in de vijfde minuut op voorsprong. Na een ingooi vanaf de linkerflank verlengde Deyverson de bal richting doel. In het strafschopgebied liet Lisandro Martínez zich aftroeven door Jaime Mata, die de bal in de draai wat gelukkig voor de voet kreeg en van dichtbij afrondde. Het was een horrorscenario voor Ajax, maar de thuisploeg antwoordde rap.

Uitgerekend basisdebutant Danilo trok de score recht. De vervanger van Quincy Promes, die op de bank begon, was bij de tweede paal het eindstation van een goed lopende Amsterdamse aanval. Dusan Tadic vond Daley Blind, wiens voorzet belandde bij de vrijstaande Danilo: 1-1. Ajax mocht zich gelukkig prijzen dat 1-1 ook de ruststand zou worden, want Mata en Deyverson troffen binnen twee minuten van elkaar het aluminium: de maker van de 0-1 kopte tegen de lat en de Braziliaan trof de paal.. Er gebeurde ook voldoende buiten de lijnen, waar de gemoederen net als vorige week hoog opliepen. Zo kregen de trainers van beide ploegen geel na een opstootje.

Verder werden in de openingsfase in de Johan Cruijff ArenA ook voorwerpen op het veld gegooid toen een geblesseerde speler van Getafe zich richting de middenlijn haastte. Een ander opvallend moment deed zich voor toen een ballenjongen de bal klaarlegde voor keeper David Soria om uit te trappen, als statement tegen het tijdrekken van Getafe. Daar was Sidiropoulos niet van gediend: de scheidsrechter gaf de ballenjongen een preek. Het leidde er allemaal toe dat er voor rust maar 24 minuten en 20 seconden aan zuivere speeltijd waren, waarin doelkansen schaars waren.

In de tweede helft, met Promes binnen de lijnen als vervanger van Danilo, blies een vrije trap van Eiting de hoop van Ajax nieuw leven in. Hij krulde een vrije trap richting het vijandelijke doel; verdediger Mathías Olivera van Getafe kopte de bal achterwaarts zijn eigen doel in. Ajax had nog twee doelpunten nodig om door te stoten, maar kwam goed weg toen Nemanja Maksimovic de bal tegen de binnenkant van de paal gleed. Van een slotoffensief van Ajax was, ondanks dat de blessuretijd acht minuten doorliep, nauwelijks sprake. Getafe bleef het spel van de Amsterdammers onschadelijk maken, zoals het een groot gedeelte van de 180 minuten deed. Zo komt voor Ajax al vroeg een einde aan het seizoen in Europa, waar het vorig seizoen nog reikte tot de halve finale van de Champions League.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gewoon een dikverdiende uitschakeling, hoe vreselijk een ploeg dat Getafe ook is (wat overigens wel gewoon aanvallend bleef spelen). De scheids zat zeker niet tegen, echter was Ajax gewoon voetballend verschrikkelijk pover. De pijnlijke conclusie is dat Ajax niet eens meer mee doet op EL niveau in het geval van een paar blessures. Ajax structureel Europese top maken is dus niet gelukt, ondanks de uitgesproken aspiraties van Van der Sar. Deze uitschakeling haalt toch een beetje van die verworven glans van vorig seizoen bij Ajax weg. Ben benieuwd in hoeverre de jeugdspelers kunnen worden aangevuld met nieuwe aankopen komende zomer, want het loopt bepaald niet over van kwaliteit als Ziyech er niet bij is.

27 februari 2020 om 22:58

Kunnen gewoon eerlijk zijn. Meer zat er gewoon niet in. Te weinig kwaliteit op het veld. Tadic en Huntelaar kunnen volgend jaar echt niet meer. Gravenberg, schuurs en eiting daar ga je de oorlog ook niet mee winnen. En Babel die mag weer terug naar waar hij vandaan kwam. Gewoon te weinig kwaliteit.

27 februari 2020 om 22:59

Ik heb het ik dacht vanmiddag al onder een artikel vermeld, het Spaanse theater was de hele avond weer geopend en het was verschrikkelijk om te zien. Bijna cruciale fout van Schuurs rond de 86e minuut, het duel niet aangaan en dan gokken op de 2e bal wat de hele verdediging blootlegde. Ajax is helemaal niet het Ajax wat we eerder dit jaar in de Champions League hebben mogen zien, het zal me niet verbazen als Feyenoord aan het eind van het jaar met de schaal in handen staat.

27 februari 2020 om 22:59

Met jullie allebei eens. Ajax gewogen en te licht bevonden. Ten Hag trouwens ook vrijwel alles fout gedaan.

27 februari 2020 om 23:02

Ten Hag inderdaad ook niet sterk, maar wel lastig puzzelen al heel het seizoen. Nu 4 veredelde jong spelers. Wel blij dat Promes terug is. Tadic ging ineens ook weer redelijk ballen.

27 februari 2020 om 23:07

Huh, maar Ten Hag is toch een tactisch meesterbrein met zijn Blind op back en Martinez op CV, (wat geen CV is, dus laat Blind dan gwn CV staan...) en Babel dat over de datum is? *sarcasme uit* Kan het niet beter verwoorden inderdaad. Ajax is gewogen en te licht bevonden. Mensen kunnen wel roepen:"maar,maar,maar Getafe speelt anti voetbal"! En alsog hebben met 1 goal en 4x paal, meer grote kansen gehad dan Ajax überhaupt in 2 wedstrijden. Schiet mij maar lek... voetballen kan Getafe wel. En dan kon iedereen zien die tussen de regels door kan lezen

27 februari 2020 om 23:10

Haha doe toch eens gewoon joh. Wat wil je dan in plaats van Babel? Ajax speelt al met een Jong Ajax speler in de basis die zondag voor het eerst heeft mogen invallen in het eerste. Wie wil je er neer zetten? Unuvar? Ga lekker bashen op Ten Hag terwijl je van niks weet.

27 februari 2020 om 23:15

Maurootje, ooit gevoetbald? Verdedigen en counteren is makkelijker dan aanvallen. En Ajax moest vanaf de 30ste minuut in de vorige wedstrijd en sindsdien heeft Getafe alleen maar met 11 man rond de eigen 16 gestaan. Schiet mij maar lek....

27 februari 2020 om 23:16

@quancios al startte je met promes op halve kracht of Tadic op plek van Ryan en Huntelaar die ook niet goed genoeg is maar alles beter dan een Babel die trouwens geen enkel duel won. maar goed, daar is Ten Hag trainer voor. 2x falen tegen een ploeg die haar 2e wedstrijd Excact het zelfde in ging. hoezo dan met zo'n opstelling komen aan kakken, manmanman

27 februari 2020 om 23:19

@formus zet je ajaxbril af; sinds de 30e minuut vorige wedstrijd op eigen helft gestaan? alsnog 2x gescoord en 3x paal, zie maar lekker wat je wilt zien... ze voetbalde zeker, alleen als het moest en op de counter, maar er zijn veel verdedigender ploegen

27 februari 2020 om 23:19

Ajax is het Ajax van vorig jaar niet? Dat klopt. De Ligt zit bij Juve, Frenkie bij Barça. Neres geblesseerd, Ziyech ook geblesseerd. Vervanger Promes ook verre van fit. En dan de vorige wedstrijd zonder Onana en deze zonder Tagliafico. Mijn god, wat is het geheugen van voetbal toch kut. Dit is hetzelfde Ajax dat heel veel pech had tegen Chelsea, dat minstens gelijkwaardig was aan Valencia en gewoon beter dan Lille. Daarnaast staat het gewoon bovenaan en heeft het erg veel doelpunten gemaakt, terwijl het weinig tegen krijgt. Ajax is favoriet voor de dubbel en dat met (over het algemeen) goed voetbal. Daar tekent iedereen aan het begin van het seizoen voor.

27 februari 2020 om 23:29

Almogaver. Helemaal met je eens. Vandaag hebben we terecht verloren, maar zoals je terecht aangeeft hebben we veel pech met blessures. Waan van de dag regeert helaas al weer bij velen!

27 februari 2020 om 23:31

Babel geen duel won? Heb jij de eerste helft wel gezien? Ik ben zeker geen fan van Babel want hij speelt al een lange tijd kut. In de eerste helft vandaag ben ik echter geschrokken van zijn inzicht(expres lichaam voor de man gooien zodat de bal door de benen gaat) en van zijn acties die blijkbaar ook kunnen lukken.

28 februari 2020 om 00:32

Echt maurootje, lekker makkelijk. Zet jij dan je anti-Ajax bril eens af. Getafe stond constant af te wachten en op eigen helft. Dat ze twee keer scoren en op lat en paal schieten zijn counters en hotseknotsbegonia ballen. Heeft niks met het spel willen maken (imo waar voetbal om draait) te maken. En zodra t wat spannender werd, gingen ze weer constant liggen. Ik zeg niet dat Ajax onverdiend eruit ligt, maar kom op man, het spel maken hebben ze geen 10 minuten geprobeerd de afgelopen 180 minuten. En dat mag (en ook dat tijdrekken etc als de scheids het toelaat) maar dat is allemaal makkelijker voetballen dan het spel maken. Maar jij ziet dat anders klaarblijkelijk. Maar ooit zelf gevoetbald? En daarom ben ik fan van NL voetbal en jij van Italiaans.

28 februari 2020 om 00:37

Oh, en even gecheckt: 65% balbezit t.o. 35%. Maar ze speelden totaal niet afwachtend hoor. En nogmaals: het mag en is niet onverdiend. Maar het is een stuk makkelijker dan proberen het spel te maken tegen een handbal verdediging.

28 februari 2020 om 02:15

@PsvMadness Helaas zou me dat zeer verbazen .. Maar als het uitkomt koop ik zeker een biertje voor je :D

28 februari 2020 om 05:32

Als dat makkelijker is en resultaat oplevert waarom doet Ajax dat dan niet? D!t is dan toch dom?

28 februari 2020 om 06:51

Je kunt gewoon niet zeggen dat Getafe heel afwachtend of met een handbalverdediging speelde. Dat is gewoon een heel slechte smoes om te verbloemen dat Ajax er voetballend simpelweg niet doorkwam. Getafe heeft eigenlijk heel de wedstrijd druk gezet op de opbouw van Ajax, met name Mata en de 2 buitenste middenvelders. Ze zijn gewoon nauwelijks naar achteren gedrukt door Ajax. Door al die maniertjes en spelbederf leggen mensen volgens mij automatisch de link met defensief voetbal. Reactief was het misschien, defensief absoluut niet.

27 februari 2020 om 23:02

Mag ik wel even de lans breken voor Onana. Wat een op en top professional

27 februari 2020 om 23:10

Eens, maar wat te denken van Dest. Ik vind hem echt geweldig! Die moeten ze echt nog een paar jaar erbij zien te houden!

27 februari 2020 om 23:13

De enige Ajacied met de juiste mindset, hoe hij meerdere spelers weghoudt bij de scheids om extra tijdverspilling te voorkomen is prijzenswaardig!

27 februari 2020 om 23:14

Huh, Dest is enkel voor zichzelf bezig.

27 februari 2020 om 23:16

@Lunny Dest was de beste verdediger van Ajax. Nu zegt dat zeker niet alles, haha, maar hij speelde bijzonder goed. Had niet verwacht dat hij zich zo zou ontwikkelen

27 februari 2020 om 23:04

Allereerst: de uitschakeling haalt absoluut niet de glans van vorig seizoen weg. Dan ben je vergeten dat Ajax ook dit seizoen voor de winterstop grote ploegen van de mat heeft getikt bij vlagen. Dat het nu niet goed genoeg was staat buiten kijf. Ik vind het vooral zo triest dat die spelers van Getafe bereid zijn zich zo te gedragen. Dat komt echt niet in mijn hoofd op dat je je zo schaamteloos kun aanstellen. Zeker als je beseft dat de tactiek van Getafe verder niet supervervelend is. Ze wisselen enorme druk af met compact verdedigen. Maar ze maken het zichzelf zo onmogelijk door zich als achterlijken te gedragen. Ik denk eerder dat de glans van hun seizoen en Europese campagne daardoor verloren gaat, want ze hebben prima spelers.

27 februari 2020 om 23:08

Plus het feit dat normaal gesproken volgens de uefa zelfs bevestigt ajax notmaal gesproken nog in de champions league had gespeeld. Verder heb ik nog nooit zon ploeg gezien als Getafe. Meer dan 50 keer zijn ze naar de grond gegaan. Wei ig effectieve speeltijd. Wat moet je daar dan ook tegen doen. Ik vond ajax er echt voor ging vandaag en respect voor ajax hoe ze er voor gingen.

28 februari 2020 om 02:11

Martijnr12, totale bullshit natuurlijk. Puur op spelersmateriaal gezien, individuele kwaliteiten, kan deze ploeg eigenlijk niet in de top van La Liga meedraaien en verder komen in Europa. Juist puur door het vervelende gedrag als tijdrekken, aanstellen, overtredingen maken, kan deze ploeg daadwerkelijk zo ver komen. Deze club speelde notabene twee seizoenen geleden nog op het tweede niveau en was daarvoor niets meer dan een grijze muis dat zomaar eens kon degraderen in een slecht jaar. Getafe mag enorm trots zijn op wat zij hier neerzetten. Je kan best de moraalridder uithangen dat zij zich zo ‘schaamteloos aanstellen’ en zich ‘als achterlijken te gedragen’. Feit blijft dar dit clubje gewoon even doorbekerd in Europa en misschien wel CL halen in de competitie...

28 februari 2020 om 11:52

-NEC- over twee wedstrijden had Getafe betere kansen, zette het Ajax goed onder druk en verdedigde het uitstekend. In de korte tijd die er gespeeld is kon ajax daar weinig tegenover stellen. Als Getafe niet zo bloedirritant had gespeeld, denk ik dat ze nog steeds van Ajax hadden gewonnen, maar dat de glans op hun overwinning veel groter was geweest. Dat bedoel ik er meer mee te zeggen. Ik denk dat dat irritante gedrag niet per se de hoofdreden is dat ze zo goed presteren. Ik denk dat ze gewoon een hele goede voetbaltactiek hanteren

27 februari 2020 om 23:05

Ik hoop dat de trend zich voordoet en dat Ajax volgend jaar weer piekt haha! Finale EC, jaar niets, Halve Finale CL, jaar niets, volgend jaar Winst EC? Misschien vallen de puzzelstukjes volgend jaar beter. Ajax mist vertrouwen, bravoure en kwaliteit op dit moment helaas.

28 februari 2020 om 05:44

Ik denk dat er volgend jaar een paar stukjes missen in de puzzel.

27 februari 2020 om 23:06

Inderdaad dik verdiend. Wat een armoede dit team. Schuurs en Dest een voldoentje. Aan Promes zie je dat hij van een ander niveau is maar die speelt maar een helft met alleen maar armoedige kwaliteit om zich heen. Wat kun je doen dan. Tadic, Babel jonge jonge. Gravenberch kan je niks kwalijk nemen die is pas 17 jaar. Maar dat we jongens als Eiting opleiden voor het eerste zegt genoeg. Nul komma nul internationaal niveau. De toekomst ziet er echt zorgelijk uit.

27 februari 2020 om 23:09

Geen commentaar op Van de Beek? Is dat een veredeld compliment dat ie eigenlijk een hele goede wedstrijd speelde? Oke ik zal eerlijk zijn: hele goede eerste helft. Tweede helft stond ie soms te veel naast de spits weer. Ik vond Schuurs trouwens echt niet goed spelen. Veel te slordig en verdedigend soms ook onzeker. Vond dan eerder Tadic juist weer iets van niveau terugkrijgen in de spits. Prima balvast.

27 februari 2020 om 23:14

@Holland8 overdrijf niet zo man. Snap dst je teleurgesteld bent maar staat straks gewoon weer goed elftal volgend seizoen. Op de flanken kan je kiezen uit Neres, Anthony, Promes, Danilo, Labyad en Lang. Prima kwaliteit gewoon. Middenveld Eifting die erg goed speelde, Gravenberch ook voldoende. Al 2 talenten die serieuze selectiespelers zullen zijn. Tadic gewoon als spits met achter hem Traore. Voor de CV Schuurs Alvarez, Blind, Botman en Piere. Genoeg keuzes. Gaan we hiermee CL winnen? Nee maar volgende ronde wel als jd goed loot of iets verder in de EL.

27 februari 2020 om 23:42

Dit val me vaker ook op. Er is bijna geen commentaar op Donny. Het lijkt alsof hij het altijd goed doet en andere niet. De eerste 20 minuten deed die Het prima daarna was het weer de echte Donny die we allemaal kennen.

27 februari 2020 om 23:47

Gravenberch kun je niks kwalijk nemen, maar Eiting is helemaal niks? De laatste speelde duidelijk beter, dus snap het niet helemaal. Alleen wat potentie betreft is gravenberch beter, maar die moet echt nog stappen maken.

28 februari 2020 om 00:04

@100meijer Gravenberch is 17 jaar en Eiting is 22 jaar... Als je 22 bent moet je er staan. Dit is toch niet het niveau dat Ajax moet nastreven. Als je ziet hoe kinderlijk die jongen (eiting) steeds voorbij wordt gelopen en NUL dynamiek dan ben je niet geschikt voor modern topvoetbal. En zeker niet op internationaal niveau. Overigens was Gravenberch ook abominabel.

28 februari 2020 om 00:27

Eiting en gravenberch speelde helemaal niet goed. Gravenberch is nog jong dus die schrijf ik niet af. Eiting is gewwon gewogen en te licht bevonden.

28 februari 2020 om 00:30

Precies wat een verschrikking die gast. Slechte man van het veld

28 februari 2020 om 05:46

@mrkrillin Klinkt mij meer als een elftal dat lijkt op de mindere jaren van Ajax.

27 februari 2020 om 23:06

De score is nog niet wat de wedstrijd eigenlijk was. Getefe 3 x aluminium en diverse andere 100% kansen. Vele kansen meer als Ajax heeft gehad. Als ze vandaag hadden verloren hadden ze ook niet mogen klagen. Een beetje theater hoort er tegenwoordig ook bij. Alleen mooi voetbal zal nooit het toernooi winnen. Helaas maar waar.

27 februari 2020 om 23:09

Een beetje theater vind ik dan nog een enorm understatement. Ik snap je punt maar dit is wel extreem

27 februari 2020 om 23:16

Ajax zit met een vrij matige lichting in de jeugd. Dat betekend dus of een tussenjaar accepteren voor de jeugd of allemaal vage Brazilianen gaan kopen.

27 februari 2020 om 23:20

Ook vrij opportunistisch hoor. Volgens mij komt die Unuvar er sowieso wel.

27 februari 2020 om 23:29

Ja wellicht, maar unuvar gaat Ajax niet door cl-poule loodsen. Ajax wil ieder jaar cl overwinteren, dus zal er gekocht gaan worden.

28 februari 2020 om 00:09

Ajax heeft helemaal geen matige lichting in de jeugd, alleen zijn ze nog erg jong dus moeten ze er wat langer op wachten.....

28 februari 2020 om 00:10

Ja tuurlijk gaat er gekocht worden. Moet ook wel als je op een bepaald niveau wil blijven.

27 februari 2020 om 23:20

Aha, Blindevogel. Dus jij mag bepalen wanneer die conclusie getrokken mag worden. Zoals we vorig jaar blijkbaar niet mochten zeggen dat Ajax Europese top is, kan je nu niet zeggen dat ze alweer zijn afgehaakt. Ajax is niet op kwaliteit verslagen. Ajax is verslagen in die frustrerende uitpot. Feit is dat Ajax niet op tijd weer fit en in vorm is geraakt na de winterstop. De manier waarop Chelsea en Valencia werden aangepakt, was toch echt wel klasse dus zo somber als jij zie ik het niet in. Al bekruipt me het gevoel wel dat je het ook een beetje lekker vindt om na 2 seizoenen na het debacle weer even te kunnen sneren. Ondertussen heeft Ajax in 2 van de 4 laatste seizoenen een halve finale Champions League en een finale Europa League gespeeld. Ajax is ten opzichte van een 10 jaar geleden veel verder.

27 februari 2020 om 23:27

Myvision; Echte Europese top ben je als je over een langere periode meedoet om de prijzen met de grote jongens. De uitschakeling van Ajax in de Champions League, ondanks de relatief matige tegenstanders in de poule, gaf al blijk van het feit dat Ajax dit seizoen geen Europese top meer is. Dat was het vorig jaar. Dat heeft niks met die frustrerende uitpartij in Madrid te maken vorige week. Ook in de Arena waren de beste kansen voor Getafe, en steelt Ajax gewoon de winst vandaag. Waar baseer je op dat we vorig seizoen Ajax geen Europese top mochten noemen? Dat was het wel degelijk, en heb ik het zelf ook genoemd vorig seizoen. Genieten was dat. Ik heb het hier over een trend, een basis voor een structurele plek bij de elite van Europa, zoals de doelstelling van Ajax ook luidt. Dat zit er dus, blijkt uit deze snelle uitschakeling, gewoon niet in. Incidenteel bij de Europese top zitten, zo hebben de laatste 3 jaar uitgewezen, wel.

27 februari 2020 om 23:45

Een balletje tegen de paal en lat is evenzo mis als een bal naast hoor. Dat is ook kwaliteit. Het is zeker weten incidenteel en ik had al bij het loten van Getafe het idee dat Ajax er een hele zware kluif aan zou hebben. Ajax is doorgaans veel beter tegen grote clubs. Ik vind dan ook dat we in de CL echt pech hebben gehad en eigenlijk door externe factoren zijn uitgeschakeld. Overall vind ik deze toelichting wel duidelijker van je. We hebben een half jaartje om een elftal te bouwen voor weer (hopelijk) een nieuwe CL campagne. Geld zat in de kas, hopelijk wat meer revelaties als Danilo en Unuvar en dan komt de nieuwe lichting ook wel weer een keer ver in Europa.

27 februari 2020 om 23:55

Ik ben benieuwd! Heb als Feyenoord-supporter enorm genoten vorig seizoen van Ajax in Europa. Hopelijk volgend seizoen weer, maar wel met dezelfde filosofie; jong talent centraal. Hopelijk wordt er niet doorgeslagen met het aantal aankopen, maar gewoon een paar gerichte goede. Ik heb een gevoel dat die Anthony weleens een schot in de roos kan zijn.

28 februari 2020 om 00:37

En hopelijk kan Feyenoord dan ook weer eens potten breken in welke Europese competitie dan ook. Helemaal eens dat het op onze filosofie hoort, zoals dat een klassieke topclub betaamt. Van mij mag Dickie trouwens nog een seizoen blijven. Oldskool Europacup avondjes in de Kuip!

27 februari 2020 om 23:22

Zonder mazzel verlies je gewoon met 1-4. Au.

27 februari 2020 om 23:51

Haha dus als een club 1 jaar uitgeschakeld is in europa, is structureel Europese top halen (een lange termijndoelstelling) ineens niet meer mogelijk? Wat een onzin. In 3j tijd finale EL en halve finale CL en 1x uitgeschakeld na de winter, volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen, nog genoeg jaren om die doelstelling wél te halen. Laat dit soort wedstrijden een goeie les zijn.

28 februari 2020 om 00:09

In 4 seizoenen tijd, was nog een jaartje met totaal geen Europees voetbal , geen voorrondes meegerekend

28 februari 2020 om 00:04

Mensen overschatten Ziyech ook wel een beetje of onderschatten hoe belangrijk Mazraoui, Veltman, Tagliafico, Neres en Promes vandaag hadden kunnen zijn. Ajax is echt niet alleen Ziyech. Ajax mist op dit moment gewoon 6 basisspelers en ook nog Onana in Spanje. Het is gewoon te veel. Ziyech is belangrijk, maar je ziet vandaag ook meteen het verschil tussen Promes en een Babel. Alles gaat dan gewoon net even wat sneller, nauwkeuriger en beter. Je levert niet alleen in op Ziyech, maar ook op 5 andere posities. Dat is gewoon te veel voor Ajax, maar dat is op Europees niveau voor bijna elke club te veel.

28 februari 2020 om 00:12

We missen inderdaad simpelweg te veel spelers. Het is vrij extreem dit seizoen. Dat zal mede komen door het feit dat veel spelers de afgelopen twee jaar debiel veel wedstrijden hebben gespeeld. Van WK 2018, tot de vroegere voorbereiding voor de kwalificatie in de championsleague met als gevolg een seizoen met extreem veel wedstrijden, om vervolgens weer vroeg aan de voorbereiding te moeten beginnen en weer een heel lang seizoen te moeten spelen.

28 februari 2020 om 01:50

Roepen dat Ajax EL onwaardig is na deze uitschakeling is de grootst mogelijke onzin. Waren ze compleet geweest en hadden ze uit en thuis Getafe weggespeeld dan waren ze ineens weer alles. Ze hebben het zichzelf gewoon zo moeilijk gemaakt door zo'n belabberde wedstrijd te spelen uit, waarna je ook nog eens je halve elftal mist waaronder sleutelspelers als ziyech, tagliafico, neres en je moet ook nog spelen tegen een ploeg als getafe die dit wel heerlijk vindt zo'n wedstrijd. Ajax kan zowel EL als CL winnen. Kijk wat ze doen bij Chelsea uit. Kijk wat ze doen bij Valencia uit en ga zo maar door. Dit was gewoon een afgang maar om dan te stellen dat ze EL onwaardig zijn... Als Liverpool straks afgaat tegen Atleti die alles klaarverdedigt, is Liverpool dan ook CL onwaardig? Ajax had hier ook gewoon 45 minuten blessuretijd moeten krijgen want zolang lagen die spelers van getafe op de grond, misschien nog wel langer in totaal, maar die scheidsrechters komen met een grap als 6 min erbij. Belachelijk. Nee dit Ajax is zeker tot meer in staat dan dit, dat weet je zelf ook.

Is het erg als ik zeg dat ik zo hoop dat Getafe eruit vliegt. Wat een team, wat een slechte acteurs aangevoerd door een clown van een trainer.jammer maar begrijpelijk dat Ajax zich laat leiden.wat een schande voor het voetbal is Getafe.

27 februari 2020 om 23:01

Dit komt omdat jij Fabian voetballiefhebber bent, of je nou voor Ajax bent of niet. Het anti voetbal heeft gewonnen en dat is jammer.

27 februari 2020 om 23:03

Getafe is niet om aan te zien inderdaad. Maar Ajax was ook wel heel erg slecht en heeft hier nog onverdiend gewonnen ook. Getafe had hier met 2-4 kunnen winnen, 3 keer het houtwerk geraakt. Sevilla won afgelopen weekend nog met 3-0 van dit Getafe. Ajax heeft tactisch gefaald, Ten Hag wist vantevoren dat Getafe zou zal spelen en Ten Hag is er 2 keer met ogen open ingetrapt. Nederland is klaar voor dit jaar in Europa, best triest eigenlijk...

27 februari 2020 om 23:21

Ajax tactisch gefaald? Misschien Blind en Martinez verkeerd neergezet, maar die eerste goal was ook een lucky. Voor de rest mis je echt veel spelers hè? Ziyech, Neres, Veltman, Promes. Allemaal internationals en 3 van je 4 beste spelers. Btw: nette reactie van EtH zie ik nu. Wat een idioot is die andere coach zeg. Hopelijk snel eruit die gasten.

28 februari 2020 om 10:21

Als Neres had gespeeld zat op Promes op de bank en andersom, dus feitelijk mis je alleen Ziyech en Promes/neres. Voor Veltman 10 anderen.

27 februari 2020 om 23:04

Je bedoeld het Getafe dat vandaag beter was, welgeteld drie keer het aluminium raakte? Ja wat een vreselijk team zeg. Ajax heeft amper wat gecreerd. Zo win je geen wedstrijd.

27 februari 2020 om 23:07

Getafe was beter, maar dat maakt ze niet minder verschrikkelijk. Constant acteren en tijdrekken. Hopelijk komt er snel zuivere speeltijd want zoiets kan echt niet. Los daarvan heeft ajax gewoon te weinig afgedwongen

27 februari 2020 om 23:14

Met zuivere speeltijd kun je nog altijd het tempo uit het spel halen, genoeg blessuretijd erbij getrokken vandaag. Tot de 98e minuut

27 februari 2020 om 23:23

Als er een team niet mag klagen over tijdrekken, is het Ajax wel. Onana was nota bene geschorst vanwege drie gele kaarten voor tijdrekken.. Maar als die het doet, vinden die Ajacieden het fantastisch. Getafe leverde meer strijd, was voetballend gewoon beter ondanks dat ze de bal niet super veel hadden en waren wel bereid alles eraan te doen om door te gaan, in tegenstelling tot Ajax. Calimero gehalte is hier weer enorm..

27 februari 2020 om 23:36

Dan mag je dus wel klagen. Want zou Getafe er niet voor gestraft worden dat is t inconsequent.

We missen gewoon te veel belangrijke spelers en een aantal niet fit/in vorm. Dan hebben we in Nederland traditiegetrouw al-tijd moeite met dit soort luizenploegen. Altijd moeite met daar onderuit spelen. Het is niet anders helaas.

Misschien dat wat minder wedstrijden de blessures helpt tegen te gaan. Nu vol voor kampioenschap.

27 februari 2020 om 23:54

Oke dus als je 2x paal raakt en 1x lat, ben je beter dan de tegenstander? Beetje kortzichtig.

28 februari 2020 om 00:12

Ja, op die manier was Ajax afgelopen zondag ook beter dan Heracles....

28 februari 2020 om 00:29

Calimero gehalte of niet, je kan niet ontkennen dat getafe wel een stuk erger is dan ajax. Onana rekt idd tijd (vind ik ook verschrikkelijk als voetbalfan, maar dat is niks vergeleken met dit getafe. 42 minuten speeltijd in de vorige pot zegt al genoeg. Neemt niet weg dat getafe beter was en dat maakt het al helemaal onnodig

27 februari 2020 om 23:08

Een beetje serieuze ploeg speelt dit wel kapot. Helaas is de EL nou niet erg sterk vertegenwoordigd waardoor deze ploeg met een beetje pech nog meer dan 2 wedstrijden te 'bewonderen' is

27 februari 2020 om 23:10

Heb ik ook! Verliezen hoort erbij en beetje tijd rekken is ok... maar dit... je kan toch nirt trots zijn op zo'n acteerploegje?

27 februari 2020 om 23:10

Helemaal mee eens. Ik vind het écht verschrikkelijk om naar te kijken. Ze boeken en resultaat mee, dus dat zal ze tevreden stellen, maar dat continue aanstellen en tijdrekken maakt dat je bijna hoopt dat er een keer een echte doodschop wordt uitgedeeld 😅
Dat gezegd hebbende, Ajax was wel extreem pover en dit tweeluik. Ze verdienden het niet om door te gaan. Er zit geen creativiteit in het spel, weinig verticaal spel richting de goal en er is simpelweg ook geen afmaker nu Tadic hopeloos uit vorm is. En wat Babel doet... ik begrijp er niets van. Bij het Nederlands elftal had hij daadwerkelijk nog goede wedstrijden niet zo lang geleden, wat is er met die Babel gebeurd?! Het hele team lijkt een beetje de weg kwijt en dan helpt het ook niet als je tegen een zuigteam speelt dat je nog meer uit het ritme haalt.


Tja dat ajax uitgeschakeld zou worden had ik natuurlijk wel verwacht maar die snelle tegengoal was gewoon fataal. Getafe is gewoon een vervelende ploeg om tegen te spelen maar ajax hoort eigenlijk ook niet thuis in de europa league als je ziet hoe slecht het spel is. Dit ajax stelt europees niks meer voor. De titel gaat ook nog uit handen gegeven worden en de beker word het ook niet dit seizoen. Zondag word een nederlaag tegen az, dat zie ik ook wel gebeuren. Dit ajax kan niet beter dan ze nu zijn.

27 februari 2020 om 23:02

Zonder die tegengoal had je gewoon verlenging gespeeld, maar als als als, uiteindelijk heb je gewoon van jezelf verloren. Dit getafe heeft gewoon het maximale eruit gehaald

27 februari 2020 om 23:09

Van jezelf verloren? Getafe is gewoon de betere ploeg geweest in beide wedstrijden. Is dat zo lastig om toe te geven?

27 februari 2020 om 23:11

Met 3x aluminium hebben ze zeker niet het maximale eruit gehaald. Ajax heeft geluk dat ze niet helemaal afgeklopt van het veld afstapten.

27 februari 2020 om 23:20

Getafe was gewoon beter hoor, ajax heeft gewoon veel te weinig kunnen brengen over 2 wedstrijden..

27 februari 2020 om 23:26

Dan had je verlenging gespeeld? Waar haal je dat vandaan? 2-1 minus 1 zeker.. Man, man, man, dan snap je er de ballen toch niet van.. Maar goed, hou lekker de schijn hoog dat Ajax vooral van zichzelf verloren heeft. Zijn tweemaal op alle flanken afgetroefd en dat ze vandaag 2-1 wonnen, was meer een wonder dan een terechte uitslag.

27 februari 2020 om 23:03

Nou nou. Ajax heeft genoeg kwaliteit en voorsprong om de titel binnen te halen. Deze slechte flow moet alleen niet te lang duren.

27 februari 2020 om 23:03

En toch speelde Ajax voetbal en Getafe theater, hoop dat Getafe slecht loot en totaal van de mat geveegd wordt

27 februari 2020 om 23:28

Ik vond het spel van Ajax ook niet op voetbal lijken, sorry.

27 februari 2020 om 23:12

Dit Ajax kan juist wel veel beter dan dat ze nu zijn. Vandaag miste je 5 basisspelers en Mazraoui/Labyad. Zie het seizoensverloop niet per se negatief in. Ziyech en Promes, de 2 belangrijkste, lijken weer snel fit te zijn en Veltman, Neres, Mazraoui en Labyad zullen richting eind maart weer fit zijn gok ik. Het is nu gewoon even overleven en pech dat Getafe op het verkeerde moment kwam.

Prima scheids. Verder jammer.

27 februari 2020 om 23:01

Prima scheids ja, keurde nog een zuiver doelpunt van Getafe af, dus snap niet wat Ten Hag nog gaat klagen bij die scheidsrechter. Het lag enkel en alleen aan het gebrek aan kwaliteit bij Ajax. En eerlijk is eerlijk, bij Getafe zitten er ook gewoon goede voetballers bij.

27 februari 2020 om 23:11

Vond het wel terecht hoor. Een schouderduw is heel wat anders.

27 februari 2020 om 23:18

Ik vond het een echte thuisfluiter. Mata krijgt geel voor praten terwijl Donny mocht blijven praten net zoals blind en martinez mag cynisch klappen. Daarnaast kan Promes rood krijgen voor een zwaaiende arm.

27 februari 2020 om 23:29

Gewoon een stevige schoudersduw. Geldig doelpunt

27 februari 2020 om 23:09

Vond hem wel wat gemakkelijk de eerste gele kaarten geven, maar als het 'spannend' werd en er een rode kaart (tweede geel) gegeven moest worden werd ie inconsequent. Plus die extra tijd.. tel je écht alles op dan speel je natuurlijk een stuk langer.

27 februari 2020 om 23:24

Ja, als je alles optelt wel, helaas wordt dat niet gedaan. Ik vond 6 minuten niet veel voor deze wedstrijd, maar ik was wel positief verbaasd dat de scheids zo veel extra tijd gaf. Want dat zie je niet zo vaak.

27 februari 2020 om 23:26

Als er iemand op de mat ligt, wat moet je dan als scheids? Daarom zuivere speeltijd. Na de 2-1 lagen ze weer constant op het veld te rollen.

27 februari 2020 om 23:53

Je mag als scheidsrechter best het spel een beetje kunnen lezen. Getafe was (wederom) vooral uit op vertragen en doodmaken. In de 1e helft kun je dan 2 minuten niet verkopen. Die 6 minuten waren redelijk ruim.. maar stond niet in verhouding met de 'gewonnen' tijd.

Getafe volledig terecht door. Ik had gehoopt op een vroege goal van Ajax zodat het nog een magisch avondje kon worden maar helaas zat er niet in. Getafe heeft 5! 100% kansen gehad en Ajax komt ook nog eens heel erg goed weg dat die goal van Getafe afgekeurd werd om die schouderduw op Gravenberch, waar echt niets aan de hand was. Ajax daarentegen heeft naast de kopbal van Tadic en de vrije trap waaruit de goal valt niks gecreëerd Getafe heeft over twee wedstrijden niet alleen meer inzet getoond maar waren ook voetballend beter dan dit Ajax. Dat Getafe van plan was om te gaan zuigen en Ajax tot het uiterste te drijven wisten we natuurlijk op voorhand al. Toch lieten veel spelers zich uit de tent lokken, en gingen vrolijk mee doen met onsportief spel. Tot slot zeer opmerkelijk dat Danilo in de rust op het veld zijn shirt al wisselt. Doe dat dan op zijn minst in de spelerstunnel. Zuur dat alle clubs er nu al uit zijn. Hopelijk gaan Ajax en de overige Nederlandse clubs volgend jaar weer knallen!

27 februari 2020 om 23:02

Daar valt geen speld tussen te krijgen.

Donny die gek deed,onana die als laaste man speelde,promes weer terug,een “nieuwe speler”(danielo) zien spelen, ruziënde trainers,carel die laat zien wat die kan, en een hoop vermaak.. Ach ja ik wist dat we er uit gingen ,dan maar in een vermakelijke wedstrijd.

27 februari 2020 om 23:04

Als er iemand gek deed was dat Koert Westerman wel. Wat is dat een gekke commentator.

27 februari 2020 om 23:08

Die man weet net dat een bal rond is, net een supporter met de microfoon, heel irritant. Laat hem maar lekker bij het pijltjes gooien blijven.

27 februari 2020 om 23:18

Daarom heb ik meteen gezapt naar Fox.

28 februari 2020 om 01:38

Ja he keek eerste helft ergeens anders dan tweede, die hadden Koert aan staan. Rillingen over mijn lijf.

Wat ben ik blij met de terugkeer van Promes, dat deed toch heel wel wat met elftal had ik het idee. Die jongen gaan we keihard nodig hebben tegen Az, en de wedstrijden die daarop volgen natuurlijk!

Gadverdamme zeg, dit Getafe is met afstand de smerigste en onsportiefste ploeg die ik ooit heb zien spelen.🤮

Jammer dat we het niet gered hebben, maar het spel van vandaag biedt in ieder geval weer enigzins wat perspectief en geloof ondanks we weer niet super goed speelden. Wel teleurstellend dat we niet geleerd hebben van die poppenkast van Valencia, vandaag lieten we ons weer uit de tent lokken maar gelukkig floot de scheids prima.

Maar wat was het huilen met de pet op de afgelopen weken............. 😑

27 februari 2020 om 23:08

Ten Hag mag er echt uit. We hadden Danilo en Promes op de flanken kunnen hebben. Maar tactics Ten Hag wisselt Danilo voor Promes en Babel mag blijven staan. Wat mij betreft neemt Ajax afscheid van sterspeler Ziyech, maar ook Ten Hag wat mij betreft. Siem de Jong brengen. Babel laten staan, terwijl een jeugdspeler veel dreigender en beter is. Dan ben je ongeschikt als Ajax coach. Jeugd gaat toch echt boven een huurling, zeker als die huurling al zes wedstrijden niets laat zien.

27 februari 2020 om 23:22

Ninjakai meen je dat serieus? Dat is toch veel te opportunistisch, helemaal niet mee eens! We hebben nou eenmaal veel blessures, en iedere coach is zo goed als hun spelers materiaal ook Mourinho en Guardiola. Wat betreft Siem ben ik het wel helemaal met je eens, daar begreep ik ook helemaal niets van.

27 februari 2020 om 23:30

Hi Sule, helaas idd dit. Maar ben niet zo teleurgesteld als uitschakeling CL dit jaar en zeker vorig jaar. Is maar EL hè 😉. Hoop echt dat de sterkhouders weer terugkomen, Ziyech verwacht ik zondag weer, maar Neres? Die is al echt lang weg. Jij enig idee?

27 februari 2020 om 23:31

Danilo heeft 1 bal goed geraakt en dat was een intikkertje. Ja kan toch direct zien dat hij voor nu veelste licht is.

28 februari 2020 om 00:06

Hey Formus, dat gedoe tegen Valencia deed inderdaad veel meer pijn. Ziyech is er zondag hoogstwaarschijnlijk bij, maar Neres heeft een terugslag gekregen in zijn herstel echt balen man!

Het is al heel wat dat ajax deze wedstrijd heeft gewonnen. Het zat ze zeker niet tegen met de 2 ballen op de paal en nog een keer op de lat van Getafe. Getafe terrecht door naar de volgende ronde

Niet goed genoeg, genekt door blessures en slecht spel. Getafe is anti voetbal maar goed dat is niet mijn smaak.

27 februari 2020 om 23:03

Anti voetbal is wel overdreven, aangezien ze veel meer kansen creëren dan Ajax deed. Het is niet het spelletje wat wij graag zien, maar het is niet enkel tegen houden.

27 februari 2020 om 23:14

Het gaat ook niet om het wel of niet aanvallend spelen of kansen creëren, het gaat om het buitenproportioneel schwalbes maken en tijd rekken: dát is anti-voetbal. Ik snap niet dat Getafe dat zo extreem veel doet want ze kunnen al met al vrij aardig voetballen namelijk. Ajax maakte absoluut geen aanspraak op de volgende ronde, gewoon te pover over 2 duels gezien, veel te weinig gecreëerd en veel te veel weggegeven. Maar buiten dat is dit Getafe echt de meest smerige ploeg die ik in m'n leven heb zien voetballen, het is gewoon echt over de top theater, het spijt me zeer.

27 februari 2020 om 23:22

Anti voetbal is overdreven als je continu op de grond ligt en bijna geen effectieve speeltijd hebt door dat gedrag? Wanneer dan wel eigenlijk?

27 februari 2020 om 23:23

Zegt dat wel, Ajax heeft problemen gekend met al die blessures. Geen Ziyech, al een tijdje geen Neres en geen Promes. Tsja dan blijft er weinig over. De brede selectie is daar niet tegen bestand om zulke spelers gelijkwaardig op te vangen. Helaas maar wel jammer want er had zeker meer in gezeten. Wat slimmer spelen, de focus behouden en niet op alles reageren maar juist zelf sneaky spelen. Onana vond ik daarin slim alleen ja, hij speelt op de keepers positie. Bijv. die rechtsback had vroeg geel gekregen, ik zou hem een 2e aan proberen te smeren, heb ik niet gezien. En dan op elk irritante handeling van Getafe zeuren, dan verlies je je focus mee ipv. heb keihard terug te pakken zoals zij dat doen. Door de scheids mee te krijgen en noem maar op. En op het eind, al die lange ballen, sloeg ook nergens op. Kwam niks uit. Blijf voetballen, hou het veld breed en val aan vanaf de zijkanten. Erg jammer. Zo'n schijtploeg als Getafe verdiende het wat mij betreft totaal niet.

27 februari 2020 om 23:29

Vergis je niet, zelfs als je je geen enkele keer uit de tent laat lokken stelen ze een half uur speeltijd van je. Eerste helft 24 minuten effectieve speeltijd en twee minuten blessuretijd, schiet mij maar lek. Iedere inworp keken ze met zijn allen naar elkaar wie er dit keer dat hele eind naar de zijlijn moest sjokken om vervolgens 20 seconden te doen over een ingooi de hoek in. De meest walgelijke ploeg die ik ooit in de Arena heb zien spelen die overigens wel volledig terecht naar de volgende ronde gaan. Die enkele keren dat ze willen voetballen ging ze dat prima af.

Beetje tijdrekken hoort erbij. Maar na het zien van deze wedstrijd zal pure speeltijd in de voetballerij geen overbodige luxe zijn. Dit had van Spaanse kant echt helemaal niks met voetbal te maken.

27 februari 2020 om 23:43

Het erge is dat ik het na de vorige wedstrijd enorm vond meevallen. Getafe is in mijn aanzien zelfs gestegen. Dat zegt vooral veel over de vorige wedstrijd en mijn mening over Getafe.

Het is heel irritant hoe Getafe heeft gespeeld, helaas spelen veel Spaanse teams op deze manier het spelletje. Ik merk ook dat veel analisten op televisie en ook mensen op bijvoorbeeld voetbalzone niet veel buitenlands voetbal kijken, anders zou je hier ondanks dat het irritant blijft niet eens verbaasd om zijn. Het Spaanse voetbal staat mede door het tiki taka voetbal van Barcelona van jaren terug in Nederland bekend als een competitie waar mooi voetbal wordt gespeeld, maar dat is op een paar uitzonderingen na natuurlijk niet zo. Veel teams spelen dan ook behoudend 4-4-2 en zodra er een team op voorsprong komt begint het tijdrekken en het aanstellen. De meeste scheidsrechters gaan hier ook vrolijk in mee en fluiten de wedstrijd kapot. Het is ook niet voor niets dat er relatief weinig goals vallen in Spanje. Wat dat betreft zijn de Duitse, Engelse en Nederlandse competities een verademing waar wel gewoon nog normaal voetbal wordt gespeeld met normale scheidsrechters. In Italië zijn er ook steeds meer aanvallende teams met een positieve spelopvatting. Maar als je een liefhebber van het spelletje bent is Spanje op een paar uitzonderingen na niks.

27 februari 2020 om 23:12

Gesproken. Wat een verademing was het om bijvoorbeeld Bayern te zien spelen dinsdag. La Liga is wat dat betreft verschrikkelijk

Over 2 wedstrijden terecht uitgeschakeld. Als je naar alle kansen kijkt getafe terecht verder.

Loopt zich stuk??

Getafe schande voor het voetbal, Ajax te zwak om het af te straffen. Helaas!

27 februari 2020 om 23:03

Ajax kon eigenlijk niets creëren. Hoe vreselijk en irritant Getafe ook was, ze hielden makkelijk stand. Ajax is zonder een paar creatieve spelers eigenlijk helemaal niets, al geldt dat voor iedere ploeg wel maar dit is wel extreem.

27 februari 2020 om 23:04

Positioneel stond Getafe gewoon sterk te spelen. Aanvallend waren ze ook velen malen beter dan Ajax. En dan nog te bedenken dat ze 3 keer(!) De paal hadden geraakt. Jammer dat Getafe een koning is in het tijdrekken, maar ze verdienen het om door te gaan.

27 februari 2020 om 23:13

‘Loopt zich stuk zonder gevaarlijk te worden’ was misschien een betere titel ja. Getafe heeft een prima wedstrijd gespeeld. Jammer van die maniertjes, want dat hebben ze helemaal niet nodig.

27 februari 2020 om 23:22

@vak104 En Getafe had ajax nog wel 4x kunnen afstraffen, dus had ze alsnog doorgegaan

Ook met een goede scheidsrechter bleek Getafe een maatje te groot voor dit Ajax. Zonder blessures had ik het nog wel zien, maar op basis van deze 2 wedstrijden kan je niks anders concluderen dan dat Getafe terecht door is. Hoe lelijk het ook was

27 februari 2020 om 23:08

Met een goede scheids heeft Ajax gewoon gewonnen?

28 februari 2020 om 03:00

Getafe 2x op de paal en 1x op EE lat, daarbij een doelpunt heel discutabel afgekeurd. Nee hoor, ook vandaag was Getafe een maatje te groot als je er eerlijk naar kijkt.

Bah wat een verschrikkelijke ploeg om naar te kijken. Ik zou er geen supporter van kunnen zijn, al doen ze het gewoon heel slim en kunnen ze wel voetballen. Los daarvan heeft ajax gewoon te weinig afgedwongen en terecht eruit. Eerste wedstrijd niks gepresteerd en vandaag alleen de eerste helft goed gespeeld. Voetballend gewoon tekort geschoten

Ik mag toch hopen dat Babel nooit meer het Ajax shirt hoeft aan te trekken! Die gast heeft nog letterlijk geen minuut goed gespeeld sinds zijn komst!

27 februari 2020 om 23:03

Te hopen dat hij ook nooit meer het oranjeshirt mag dragen. Ik zou met dood schamen als Nederlander om zo'n speler. Ik word verdrietig van Babel.

Och och och. Babel jongen. Pure armoede, slechter bestaan ze niet. Heeft niks goeds gedaan en zorgt voor man minder situatie. Hoe haal je het in je hoofd als Ajax zijnde om zo'n mislukkeling te halen.

27 februari 2020 om 23:33

Gezien de blessures van Neres en Promes was het echt een prima zet. Bij het NL elftal heeft ie het laatste jaar genoeg laten zien om in de ED het verschil te kunnen maken. Wat ie nu laat zien had niemand kunnen voorspellen.

28 februari 2020 om 00:18

Dit had iedereen kunnen voorspellen. Bij Oranje was het niet beter dan dit. Ik vond het direct al een hele rare aankoop

Dikverdiende overwinning voor Getafe. Vervelende ploeg om tegen te spelen maar zwaar en zwaar verdiend. Wat laat Van de Beek zich kennen toch. Gelukkig is er een Onana, die de boel probeerde te sussen.

27 februari 2020 om 23:01

Ajax heeft gewonnen vandaag . Maar verdient door naar de volgende ronde.

getafe heeft dit over 2 wedstrijden gewoon enorm slim gespeeld! Je kan zeggen wat je wilt over die ploeg, maar ze hebben wel 3 goals gemaakt , de thuiswedstrijd niks weggegeven , en uiteindelijk toch best knap deze wedstrijd doorgestaan.

Helaas vorige week al weggegeven. Ajax speelde wel beter dan vorige week, maar kwam ook zeer goed weg met die ballen op de paal en lat.

Getafe volwassener gespeeld qua voetbal, qua gedrag is echt te sneu voor woorden.. dat volwassen mannen zich zo gedragen komt er bij mij niet in.

Ajax van zichzelf verloren. Helaas...

27 februari 2020 om 23:16

Hou toch op, ze zijn er gewoon nauwelijks aan te pas gekomen in beide wedstrijden. Getafe was beide wedstrijden gewoon beter, die verdienen de credits.

28 februari 2020 om 00:20

Door minder goed te zijn? Het veldspel van Getafe is ook gewoon beter dan dat van Ajax. Gewoon een terechte uitschakeling

Wat een team dit Getafe haha.. ongekend .

27 februari 2020 om 23:14

Haha je lacht erom, maar laten we eerlijk zijn .... terecht verloren. Niks gebracht, veel geluk gehad, arrogantie afgestraft.

Wat is het spel hard achteruit gegaan bij Ajax sinds die mooie champions league wedstrijden aan het begin van het seizoen. Er is ook sinds die wedstrijden geen vast basiselftal meer geweest. Het is niet meer om aan te zien. Sowieso ben ik blij dat ik geen Getafe fan ben en iedere week dit voetbal moet kijken :'

27 februari 2020 om 23:36

Die vaste basiself was er wel, maar kan nu niet meer spelen omdat er constant mensen geblesseerd (of geschorst) zijn. Ook nu was het meteen weer schuiven.

Babel 96 minuten voetbal , 8 geslaagde passes waarvan 4 achteruit , 3 breed en 1 naar voren.... man man man .

27 februari 2020 om 23:19

@baradona nooit verwacht dat ik dit zou zeggen, maar hoe meer ik babel zie, hoe meer ik terug verlang naar jouw Noa Lang..... Snap ten hag niet...Babel boven Danilo. Had gehoopt 2e helft met wissel dat die roze kapje gewisseld zou worden en tadic rechts..

27 februari 2020 om 23:33

Hahaha sympathiek ...

27 februari 2020 om 23:51

Je kent de deal met Babel niet, wellicht is hem een basisplaats beloofd?

27 februari 2020 om 23:21

En zijn aannames ... zeer matig.

28 februari 2020 om 00:14

98 minuten hoor. De scheidsrechter gaf Ajax plus 2min cadeau. Wat is die Babel slecht zeg, ik schaamde me dood voor en om hem.

Vijf conclusies: 1) aan de scheids en geluk heeft het vandaag absoluut niet gelegen. 2) Gravenberch en Schuurs zijn grote talenten, maar absoluut nog niet klaar voor dit niveau. 3) Tadic in de spits werkt het beste, Babel op de bank ook. 4) Sjaak Swart hoopt dat Getafe degradeert en ik kan hem geen ongelijk geven. 5) De verdediging is zo lek als een mandje, is zelden zo van toepassing geweest.

27 februari 2020 om 23:01

6) die Koert Westerman is echt een grap als commentator. Zit die wel te kijken als die verslag doet?

27 februari 2020 om 23:06

Chapeau heren. Beste 6 punts analyse die ik in lange tijd gelezen heb.

27 februari 2020 om 23:04

Scheids verdient mijns insziens inderdaad terecht een compliment. Hele lastige wedstrijd om te fluiten en zat er toch zeker kort genoeg op.

27 februari 2020 om 23:12

Tweede helft vond ik hem iets minder. Zuiver doelpunt Getafe afgekeurd. Aan het einde toch een beetje mee in het theater. Maar verder was dit precies wat je wilde: hij liet het een wedstrijd worden zonder echt in het voordeel van Ajax te fluiten.

27 februari 2020 om 23:32

Ja, eens. En aan het eind kan je het hem imo uiteindelijk ook amper kwalijk nemen dat hij hier en daar erin meegaat. Maar overall zeker een compliment voor 'm. En voor jullie (en Nederland), zonde dat het toch niet is gelukt.

27 februari 2020 om 23:14

7) Onana held. Ondanks het theatraal gedrag toch nog ze eigen team in bedwang proberen te houden

Prima wedstrijd van Getafe. Dit zag je aankomen dat ze voor de Oscar uitreikingen gingen. Ajax heeft het aan zichzelf te danken. Schuurs en Martinez waren daar debet aan evenals Babel. Volgend jaar weer!

De draaiende voetballende machine van vorig jaar is gewoon weg. Ziyech en Blind balen hun niveau nog wel, maar er is gewoon geen creatief middenveld meer zonder Frenkie en Schone die voetballend zo makkelijk combineerden. Tel daarbovenop een Tadic die hopeloos uit vorm is en alle blessures die je hebt. Na Chelsea uit is motor afgeslagen en nog steeds niet opgestart. En dan blijft er weinig van Ajax over. Vanavond stond er een veredeld Jong Ajax in combinatie met veteranen uit vorm.

Getae terecht door. Zeer matig Ajax gezien, tandeloos. Babel deed alles fout, wat een slapjanus is dat waarom hebben ze die überhaupt gehaald en Koert Westerman moeten ze per direct daar wegtrappen.

Uiteindelijk toch een teleurstellende Europese campagne geworden. Zó jammer en onnodig. De commentator zei het goed: die 2-0 in Getafe in de blessuretijd was eigenlijk al de genadeklap. Het heeft er vandaag helaas nooit ingezeten. Volgend jaar weer een kans met een half nieuw elftal.

Als je van voetbal houdt moet je dit Getafe gewoon haten, dat kan niet anders. Hoop dat ze volgende keer een scheidsrechter tegenkomen die wel doorpakt op schwalbes en tijdrekken met rode kaarten.

Verder gewoon uit het laten liggen door niet te scoren, dan ben je thuis na 5 minuten al klaar.

27 februari 2020 om 23:25

Ik haat ze niet hoor en ik durf mezelf toch zeker wel een liefhebber te noemen. De scheidsrechter floot prima vandaag, die heeft opgetreden waar hij kon. Verder heeft Ajax uit niet eens kansen gehad om te scoren, dus dat ze het daar hebben laten liggen slaat als een tang op een varken.

Na die 0-1 wist je natuurlijk precies hoe het zou gaan en wist je (ik in elk geval) dat het er niet meer in zou zitten. Hetgene waar ze op zouden azen viel al veel te vroeg. Eigenlijk zonde dat ze al het theater en tijdrekken zo erg nodig hebben, want voetballen kunnen ze echt wel.

Je moet goals maken.... en wat denk je? Het lukt het grote Ajax de hele 2e helft niet om een schotje tussen de palen te realiseren. Meer dan verdiend uitgeschakeld. Wat een armoe.

Blind, ten hag en tadic deden alles behave aan voetbal denken. Alleen maar irritant laten blijken hoe getafe tijdrekt. Ga lekker voetballen grootverdieners! Neem een voorbeeld aan Eiting, die voetbalde gewoon.

Getafe heeft het verdiend hadden 2 of 3 keer vaker moeten scoren Als je met matige KKD spelers als schuurs, eiting, gravenbergh en danilo aankomt houdt het vrij snel op. Misschien dat ze nog best goed kunnen worden in de toekomst maar op dit moment komen ze zwaar te kort. Ook tadic heeft het al het hele seizoen niet en babel valt gewoon tegen.

Terechte uitschakeling, denk dat iedereen dat wel kan beamen. Kan iemand Koert misschien uitleggen hoe t werkt met uitdoelpunten in Europa. Die isbtoch ook niet meer serieus te nemen.

Sinds Babel bij Ajax speelt is het wel erg slecht gegaan.. wat een speler is dat zeg. Heel veel arbeid hoor! Daar niet van en zal best een toffe peer zijn maar een goede speler is het echt niet.. en Tadic? Hallo waar is Tadic? Hele wedstrijd onzichtbaar.. de rest nja.. deed z'n best maar de voorhoede was echt ongelofelijk slecht vandaag en de afgelopen maanden ook.

Jammer, maar wel terecht. Het is een klein wonder dat het niet allang beslist was met die ballen op paal en lat. Ajax is gewoon uit vorm en zonder Ziyech missen ze echt het vermogen iets te creeren. Ze de halve wedstrijd op goed geluk hoge ballen zien geven is een vreemde gewaarwording. Kan iemand Huntelaar trouwens vertellen dat ie met pensioen moet??

Gek genoeg berust ik mij in deze uitschakeling van Ajax. Je zag over beide wedstrijden dat het er in zat dat dit een taaie loting was. Vooral gezien de vorm waarin Ajax verkeerd. Erg jammer. Gewonnen, dat wel. Maar ja, weer zo’n cruciale tegendoelpunt in de openingsfase. Oprichten en kop omhoog. Vol voor de landstitel gaan en verzekeren van CL-voetbal!

Terecht eruit Getafe misselijke ploeg maar Ajax was ook zwaar teleurstellend

Babel en Tadic waren weer heel slecht. Van de Beek begon goed, maar daarna veel te veel bezig met de tegenstander en vooral mekkeren tegen de scheidsrechter. Vreselijk irritante ploeg natuurlijk, maar van dat klagen ga je zelf alleen maar minder voetballen. Vond de rest van Ajax er overigens een stuk beter mee omgaan dan vorige week. Koert Westerman was dan weer wel een verschrikking als commentator, net als vorige week.

Man, man, man. De spelers van Getafe kunnen na de voetballerij een carrièreswitch naar de acteerwereld wel maken. Wat een zooitje acteurs zeg.

Wat betreft puur voetbal ben ik eerlijk. Getafe is gewoon beter. Ook vandaag. Mijn probleem is puur met het onsportieve gedrag van een trainer en z'n spelers. Kijk al lang voetbal, maar dit heb ik zelden in Europa gezien. Hoop dat de volgende ploeg wel is opgewassen tegen deze onsportieve ploeg. Die echt goed kan voetballen...

28 februari 2020 om 07:04

Eerlijke en in mijn ogen dus goede analyse. Het grote verschil lijkt hem toch echt in het gemis van Schone en De Jong te zitten, opbouw ging heel moeizaam vandaag. Wat Getafe betreft, hele rare ploeg. Je kunt je toch nauwelijks voorstellen dat ze met zulke opdrachten het veld in worden gestuurd? Ze hebben het trouwens niet eens nodig, want ik vond dat ze het ‘voetbaltactisch’ uitstekend voor elkaar hadden.

28 februari 2020 om 07:55

Ik blijf het gewoon niet snappen. Waarom een tegenstander zo uit de tent lokken met irritant gedrag als je voetballend gewoon beter bent? Ze hadden dit nare gedoe gewoon niet nodig. We hebben gisteren dan wel met 2-1 gewonnen, maar in principe vond ik dat zelfs onverdiend. Hoeveel keer hebben ze de paal en lat geraakt? Ik snap Getafe niet.

Wat heb ik een flitsend Ajax gezien zeg...ten Hag is echt een top coach. Graag een contract voor het leven! Wat een spektakel, 95 was er niks bij. Al maanden is het smullen. Verdedigend staat het als een huis. Ten Hag is echt een wonder dokter!het voetbal is echt hoge school...echt enorme pech over 2 potten...🤣🤣😂😂zo, nu even serieus...helemaal verwacht. Mogen nog enorm blij zijn met een zeer gelukkige overwinning!ajax had niets te vertellen. Sinds het vertrek van Schreuder als assistent zie je dat ten Hag maar een matige coach is, die zo extreem eigenwijs is, waar je niet goed van wordt. Ik ga er gewoon niet teveel woorden meer aan wijten.ik hoop enkel dat de directie ook ziet waar dit naartoe gaat, veruit het meeste geld, maar je verliest alle uitwedstrijden...en tegen Az moet ik het ook maar zien. Wat mij betreft buiten met Erik, en redden wat er te redden valt, anders geef ik je op een briefje dat we aan het eind van het seizoen buiten alle prijzen vallen en PSV of Feyenoord nog kampioen worden.het is gewoon een zooitje ongeregeld op het veld. Tadic is maandenlang extreem uit vorm, maar is onomstreden. Vandaag doet ie ook maar weer wat. Lijkt net of iedereen maar steeds minder wordt onder hem. Jammer het is niet anders!

Ajax heeft met kunst en vliegwerk een punt gestolen deze wedstrijd. Nou ja wedstrijd..... worstelpartij. We moeten gewoon eerlijk zijn.... Ajax heeft zich laten intimideren want technisch en qua veldspel zijn ze simpelweg beter dan Getafe.desondanks hebben ze zich laten ontregelen en heeft Getafe de meeste kansen bijeen gevoetbald. Het zou me niet verbazen als in deze wedstrijd de xG van Getafe hoger was dan die van Ajax.

Om een ban te voorkomen...mag het dus alleen positief zijn!

He wat jammer...uit geschakeld

Terecht uitgeschakeld.

Getafe gewoon maatje te groot en laat zien dat ze mannenvoetbal spelen met passie en inzet.

Wat zijn ze weggekomen ook Ajax want 3x op de paal en dan een eigen doelpunt die ze de wint geeft.

Snap ook niet dat van de Beek geen gee heeft gekregen en opgefokte Blind geen rood.

Ajax gevochten voor wat het waard was en het was niet groots, maar het was ook niet heel slecht. Achterin mag het nog meedogenlozer, 1e goal veel te slap van Martinez. Voorin creeert Ajax toch echt te weinig. Ik denk dat de uitschakeling terecht is (vooral na het zien van de uitwedstrijd) maar kan Ajax na vandaag wel met opgegeven hoofd naar zondag uitkijken. Ook met Promes zag je wel iets van dreiging in de ploeg komen. Babel redelijke 1e helft, viel 2e helft wel ver terug.

Nou, er kan weer een nieuw hoofdstuk bij qua Europese blamages. In 190 minuten een handje vol kansen kunnen creeren tegen Getafe. En bij vlagen gewoon weggespeeld worden. Ik denk oprecht dat een fit Ajax (in de vorm van rond oktober/november) deze ploeg vol acteurs en werkpaarden zeker had uitgeschakeld, maar goed het doet er niet toe. Nu vol de focus op de competitie en hopen dat er nou eens eindelijk wat spelers fit blijven en de geblesseerden zullen terugkeren.

Ik vond blind echt weer grote fouten maken hoor. Die is echt nog niet de oude. En schuurs? Sorry maar te licht bevonden. Schuift continu zo de bal in de voeten van de tegenstander. Vd beek die zich wederom laat opjutten. Wat is er gebeurd met het mooie voetbal van Ajax. Ze worden continu overlopen en de tegenstander heeft altijd meerdere pionnetjes vogelvrij lopen. Ten hag moet echt de boel op de rit krijgen want dit slaat echt nergens op. Dan kan de commentator roepen dat deze uitschakeling niet had gehoeven. Ajax speelde gewoon weer slecht. Fatsoenlijk de bal overspelen lijkt nogal moeilijk te zijn.

Hier heeft Ten Hag wel een steek laten vallen. Hij had ook met 3 verdedigers kunnen spelen. ETH gewoon niet goed genoeg.

In ieder geval gewonnen. Extra vertrouwen voor zondag. AZ verloor best kansloos en moeten nu terugreis. Promes terug, Schuurs met vertrouwen, Eifting goede pot, Gravenberch en Danilo ook. Wat doet babel op het veld????!!!!!! Voegt helemaal niets toe. Moet nu echt wel over zijn met roze kapje

27 februari 2020 om 23:08

Schuurs met vertrouwen ? Die speelde echt als een natte krant. Daar naast denk ik dat de winst echt geen extra vertrouwen geeft na een uitschakeling

27 februari 2020 om 23:16

Sorry hoor maar Schuurs en vooral Gravenberch waren ver ondermaats. Eiting was oke, net als Danilo. Maar om daar nou vertrouwen uit te halen?

27 februari 2020 om 23:25

Getafe drie keer paal of lat geraakt. Met minder geluk verliest Ajax deze wedstrijd. Als je uit geluk vertrouwen moet halen dan is dit het moment.

Verwar het volgende niet met haat richting Ajax. Ik vind het echt een mooie club als neutrale toeschouwer. Geniet van hun historie en speelwijze. Alleen was dit ook wel echt een heerlijke wedstrijd voor een neutrale kijker als mijzelf. Totale gekte van Getafe natuurlijk, dat zie je niet meer zo vaak tegenwoordig en het is vrij vermakelijk. Die coach van Getafe is zo gek als een deur en zeer vermakelijk. Het doet mij echt denken aan Mourinho mindgames, maar een stapje irritanter. Wist niet eens dat zoiets kon. Het tijdrekken was van een ander niveau. Getafe heeft ook wel groot gelijk. Voetballend technisch gezien is het minder dan Ajax. Dan moet je wel andere manieren vinden om een wedstrijd te winnen. Is het eerlijk? Het grenst aan het randje en het gaat er overheen wanneer blessures genept worden. Alles daarnaast is echter in een grijs gebied dat nog wel door de beugel kan. Het is gewoon een enorm slimme manier om je tegenstander mentaal te ontregelen. Ajax irriteerde zich al mateloos aan Getafe in de eerste minuten van de wedstrijd. Onana was 1 van de weinigen die zijn hoofd erbij hield, al ging het bijna mis met te ver uit zijn doel komen, maar dat was geen mentale fout, meer een inschattingsfout. Wat mij ook wel enorm opviel is hoe uitgeblust Tadic is. Hij lijkt weer op de Tadic die ik in zijn laatste seizoen van Southampton zag spelen. Het beste is daar wel vanaf. Babel is ook niet echt van toegevoegde waarde. Van de Beek zag er geblesseerd uit of half fit. Als hij kern gezond is dan heeft hij een enorm slechte motoriek, want het zag er allemaal zo traag uit. Wat een gekte, wat een wedstrijd.

Jammer, maar het was helaas niet goed genoeg. Nu koppie omhoog en richting AZ. Mogen binnen de selectie toch wel een paar spelers zijn die zichzelf streng mogen aankijken. Vooral Babel heeft sinds zijn komst nog echt helemaal niks gebracht..

Begin eigenlijk de verhalen over Schreuder serieus te nemen. Zou hij werkelijk het brein achter het Ajax van afgelopen jaren zitten ?

Een paar punten over deze wedstrijd :

- Als ik eerlijk ben.. Getafe is een verschrikking om naar te kijken, maar op de momenten dát ze eruit komen, lieten ze meer zien dan Ajax over de hele wedstrijd. Het had zomaar 5-1 kunnen staan tegen een ploeg die alleen maar op de grond ligt en tijdrekt..

Donny van de Beek. Kom op zeg. Waar ben je mee bezig als je je zo laat kennen en zo als een dolle tekeer gaat tegen een ploeg waarvan je wéét dat ze het zo gaan spelen.

- Wat is Onana mentaal sterk. Sportman pur sang. Fair play cup van de avond.

- Wat was die kerel met die blonde haren vreselijk irritant.

- Net als de keeper.

- Scheids floot prima. Gewoon erg slim van Getafe om niet dezelfde speler 2 keer geel te laten krijgen. Beheersen deze ellende wel tot in de puntjes.

- Ajax is niet in staat om te leren van het verleden. Ook Valencia ging voor deze tactiek en Ajax ligt erdoor zowel uit de cl en de el. Wat zegt dat over ETH? Waarschijnlijk zegt zijn gele kaart alles.


Man man man ben ik de enige die zich kapotergerde aan de commentator van RTL7?

27 februari 2020 om 23:26

Nee. Deze man kent de regels niet eens.

Gelukkig Ajax is uit haar lijden verlost en dat vooral mede door Ten Hag. Hoe haal je het in je hoofd om Babel en Huntelaar in je selectie op te nemen en te laten spelen. Natuurlijk hebben die twee prima verdienste gehad in het verleden voor Ajax. Maargoed nu hopelijk op naar het kampioenschap.

Iedereen maar klagen om hoe vervelend Getafe is, wat misschien waar is, maar als Getafe ging voetballen waren ze veel beter en veel gevaarlijker dan Ajax was. Getafe heeft misschien maar 10 minuten in totaal geprobeerd te voetballen vandaag, maar in die 10 minuten waren ze dan ook meteen veel gevaarlijker dan Ajax, al had deze wedstrijd nog 100 minuten langer geduurd. Ajax geen éã©n fatsoenlijke kans gecreeã«rd, Getafe daarentegen meerdere. Ajax terecht uitgeschakeld, voetballend was het over beide wedstrijden niks, terwijl voetballend de enige kans was om Getafe af te troefen.

Helaas. Jammer dat het uitgerekend tegen deze ploeg moet, maargoed, ajax heeft dit aan zichzelf te danken. Ajax niet goed genoeg, veel te weinig gecreerd en veel te veel meegegaan in het spel van Getafe. Moet zeggen dat ik wel weer heb genoten van Tadic in de spits. Is niet beslissend geweest maar ik vond wel dat hij die bal weer lekker vasthield. Babel was weer erg slecht en ook Promes liet niet veel zien. Eiting vond ik matig. Ik snap echt niet wat mensen in hem zien. Ook Gravenberch was niks bijzonders. Dest was goed, op zijn voorzetten na. Onana is echt een held en schuurs was ook matig. Blind goed, Martinez ook goed. Nu lekker het team herbouwen voor volgend jaar en dan volgend jaar weer ertegen aan.

Terecht eruit. Er zat vanavond in ieder geval wat strijd in, maar eerlijk is eerlijk het heeft er geen moment ingezeten. Komen nog zeer goed weg met een 2-1 winst. Nu maar hopen dat iedereen snel weer fit is en dan volle bak voor het kampioenschap en de beker. En dan mag Overmars serieus aan de bak, want allemachtig wat hebben de defensie en het middenveld een ongelofelijke downgrade ondergaan zeg. Niet normaal.

Misschien zullen mensen dit raar vinden, maar ben ik de enige die Veltman vandaag ook miste? Je kan zeggen wat je wil, maar is gewoon een stabiele factor die ontbreekt..

Danilo wisselde zijn shirt omdat hij wist dat hij gewisseld zou worden.. wie kan me uitleggen waarom ten hag in godesnaam babel laat staan.... die heeft echt geen knikker geraakt.... Vreselijk!! Zet dan unuvar erin of hansen...

27 februari 2020 om 23:34

Omdat Ten Hag er totaal geen kijk op heeft. Ook ik vond dat onbegrijpelijk. Er zijn nog steeds supporters die een hoge pet van Ten Hag ophebben. En ook dat vind ik onbegrijpelijk...

Als je zoveel geld op de bank hebt staan en je koopt zo slecht in dan is dit het resultaat. Menig Ajax supporter riep meteen na de uitschakeling in een van de gemakkelijkste CL poules dat ze wel even de EL zouden winnen. Hoe arrogant kun je zijn! Getafe was beide wedstrijden de betere van Ajax en dat is een trieste constatering.

27 februari 2020 om 23:30

Helemaal mee eens. Hoogmoed komt voor de val

Hoe smerig dat Getafe ook is, het heeft er wel mede voor gezorgd dat ik als niet-Ajax supporter meer met deze wedstrijd meeleefde dan normaal. Echt een team waarvoor je geen motivatie nodig hebt om er goed in te kletsen. Jammer voor Ajax dat er zoveel belangrijke spelers gemist worden en dat de eerste wedstrijd enorm slecht was, want dat heeft je uiteindelijk toch de nek omgedraaid. Ook nog een compliment voor de scheidsrechter! Zag het de eerste paar minuten even aan en zat er daarna meteen kort op.

Ajax is gewoon volledig verdiend uitgeschakeld. Het heeft er geen moment in gezeten dat ze de volgende ronde zouden halen en ze hadden puur geluk dat Getafe niet nog een paar doelpunten meer maakte. Kennelijk is de selectie toch niet zo sterk dat ze een paar blessures kunnen opvangen. Ik zie ze tegen AZ ook nog punten verspelen, al heb ik van AZ ook niet zo'n hoge pet meer op. Als Feyenoord van PSV wint kan de titelstrijd dus ook nog heel spannend gaan worden. Je zou bijna kunnen gaan spreken van wanbeleid bij Ajax, want nog niet zo heel lang geleden waren een hoop mensen ervan overtuigd dat Ajax het Bayern van Nederland was geworden. Kijk waar ze nu staan. Het zou zomaar kunnen dat ze aan het eind van het seizoen geen enkele prijs hebben gewonnen.

Hoe is het mogelijk dat Babel Promes uit de basis houdt bij het Nederlands elftal... Het ontbreken van 5 basisspelers blijkt voor een Nederlandse club niet op te vangen, wat niet zo gek is met de relatief beperkte begrotingen waarmee gewerkt wordt, t.o.v. de CL ploegen.

Helaas ligt Ajax eruit. De wedstrijd van vorige heeft vooral de doorslag gegeven, ze hebben hun best gedaan ondanks de hele vroege tegengoal van Getafe. De grote vorm en chemie is er niet maar die is er al ruim 3maanden niet, herinner me Valencia(0-1) thuis nog. Ondanks de vele Onbenutte kansen van Getafe moet Ajax moed halen uit deze wedstrijd AZ en Utrecht(beker) staan voor de deur.en alle emotionele en opportunistische reacties hier doen niet terzake, alle spelers hebben vanavond hun best gedaan al ontbreekt bij n aantal helaas de grote vorm.

27 februari 2020 om 23:34

Precies wat je zegt. Iedereen is meteen zo negatief hier, maar had iedereen dan ff verwacht dat Ajax hier zomaar ff het niveau van vorig jaar zou halen? Ik zag in ieder geval strijd bij Ajax en het was echt helemaal niet zo slecht alleen wordt er te weinig gecreeerd en moet het achterin meedogenlozer. De topvorm is er nu niet en dat heeft Ajax nodig om te presteren in Europa. Daarnaast hebben Nederlandse ploegen over het algemeen moeite met ploegen die zo voetballen, puur op het resultaat, zuigen, tijdrekken en direct.

Helaas. Met een elftal als Gravenberch, eiting, danilo, babel en een hopemiis uit vorm zijnde Tadic en Dest ga je het helaas niet redden

Getafe op basis van kansen en spelers dik verdiend door. Niet op basis van gedrag, maar dit soort zie je veel meer bij vooral zuidelijke teams. Doen alles om resultaat te halen. Dat veel mensen de speelwijze van Getafe afkeuren, begrijp ik wel, maar wordt zwaar overtrokken. Daarnaast staat deze ploeg gewoon derde in de Spaanse competitie, en nu ik ze twee wedstrijden heb gezien, zeer begrijpelijk. Bij Ajax moeten de schellen wel snel van de ogen en moet worden geconstateerd dat er zwaar op kwaliteit is ingeleverd, even los van de blessures. Ook wordt meer en meer duidelijk dat de coach door velen zwaar is overschat, want tijdens cruciale momenten en nu met de vele blessures - waar hij deels voor verantwoordelijk is - blijkt hij maar niet in staat om met het beschikbare materiaal het beste resultaat te behalen. Ook Overmars verdient een flinke draai om de oren vanwege het kwalitatief weer niet op peil hebben van de selectie. Voor Ajax is het beter dat na dit seizoen zowel de TD en coach worden vervangen. Vergezeld van een echte kwaliteitsinjectie. Want wie denkt dat je met b.v. Schuurs, Eiting en Gravenberch verder kunt, is niet goed bij het hoofd....

Vandaag een zeer terechte uitschakeling gezien. Alle kansen opgeteld had het zomaar 2-6 kunnen zijn. Duidelijk als door een adder gebeten reageerden de Ajacieden op het spel van een beter Getafe

Meer dan verdiende overwinning over twee wedstrijden van Getafe. Ajax wist van tevoren dat dit ging gebeuren en was duidelijk niet bij machte zich tegen de tactiek van Getafe te wapenen. Mooi voetbal was het niet, maar het is wel mooi om te zien hoe een team zich een bepaalde speelwijze heeft toegeëigend en deze dan ook nog eens tot in de puntjes beheerst. Niet getreurd Ajax, volgend jaar weer een kans!

Toch bizar om te zien dat Onana een veel betere inspeelpass heeft dan Schuurs, moet zeggen dat Schuurs zich in de tweede helft herstelde met een paar goede verdedigende acties en de passing meer aan anderen over liet. Verder gewoon verdiende overwinning van Getafe, geen leuke ploeg om te zien maar uiteindelijk ook veel meer uitgepseelde kansen waardoor het niet onverdiend is.

Wat is Babel zijn bijdrage tegengevallen sinds zn terugkeer zeg. Hoop dat ie nog v waarde kan zijn bij Oranje maar betwijfel het..

Kan iemand me eig uitleggen waarom ze bij t veldvoetbal niet gwn de tijd kunnen stilzetten bij een discussie met de scheids of blessure(behandelingen)? Want op deze manier is t natuurlijk belachelijk

Overmars heeft gefaald. Voorin te weinig kwaliteit. Totaal geen snelheid. Babel had nooit gehaald mogen worden. Wie heeft hrm gescout????? Selectie van Ajax is niet op orde. Met onze begroting had je al 10 punten voor moeten staan

28 februari 2020 om 00:23

Neen. Met deze selectie hadden we moeten winnen. Deels kunnen we wijzen naar de instelling van Ajax in de eerste wedstrijd (waarom laat je je zo opwinden) deels kun je wijzen naar de scheids van de eerste pot, die de veters niet mag strikken van de scheids vanavond. Dit heeft niks met overmars te maken. Ik durf zelfs te zeggen, ga je schamen om dit op hem af te schuiven.

De uitschakelijking is pijnlijk omdat het weer eens zo onnodig is geweest, maar is het volledig terecht. Ajax moet echt proberen om over een kwalitatieve sterkere en bredere bank te beschikken, de selectie is gewoon te dun als je serieus op drie fronten wilt spelen. Er moet te vaak met spelers geschoven worden waardoor je elders dan weer problemen creã«ert, waardoor het in het begin van een seizoen ook moeilijker is om een in een vaste formatie te spelen. Vanavond lagen er kansen, maar dan geef je weer zo snel en dom op zijn Nederlands de 0-1 weg geeft (en dat hadden er meer kunnen zijn). Het is echt te hopen dat Schuurs de fouten die hij dit seizoen maakt volgend seizoen niet meer maakt. Hij is te vaak te laat, staat slecht gepositioneerd, slechte passing en ik heb ook het idee dat het hem aan "situational awareness" ontbreekt met name wanneer hij naar gaat. Wat toch ook een probleem blijft is het ontbreken van spelers met body waardoor de tegenstander te vaak gewoon kan opstomen. Ook al proberen de spelers zich wel te verzetten zie je gewoon het power verschil. Wellicht zie ik het verkeerd maar ik heb ook altijd het idee dat qua leeftijd gelijke talenten van buitenlandse clubs vaak ook een volwassenere lichaam hebben. Overigens vind ik de speelwijze van Getaffe geen enkel excuus (hoe irritant ze ook kunnen zijn), op zich is de manier van spelen niets nieuws. Fysiek spel en zuigen is een standaard recept om Ajax te bestrijden, het is een van de al tijden bekende voetbal kwaaltjes. Iets wat ze ook al jaren in Den-Haag, Groningen en Utrecht weten. Hoe moeilijk het ook is, er moet nog beter ingekocht worden en dan met name in de breedte. Babel was eigenlijk het type transfer wat Feyenoord vaak verweten werd. Een oude bekende die nooit echt een meerwaarde is geweest maar relatief voordelig (tijdelijk) te halen is. Ook vind ik dat er te vaak verkeerd tegen ervaring word aangekeken, een speler kan qua minuten wel ervaring hebben, maar dit betekend niet dat deze speler ook in staat zijn om hun ervaring over te kunnen brengen op jongere spelers.

Minder dan tien maanden geleden geloofden veel Ajax-supporters er heilig in dat hun club weer tot de absolute top van Europa behoorde. Nu lig je in februari alweer uit de Europa League. En ik verwacht dat er komende zomer een stevige leegloop plaats zal gaan vinden in Amsterdam. Dan ben je waarschijnlijk gewoon weer terug bij af. Jammer voor het Nederlandse voetbal, maar op clubniveau horen we er echt niet meer bij.

28 februari 2020 om 00:47

Ze zijn al terug bij af ben ik bang. Dit lijkt wel heel sterk op voorgaande keren toen Ajax tegen zowat elke club in de eerste knockout wedstrijden eruit lag. Ik kan het inmiddels niet meer onthouden, Steaua Boekarest, Red Boys Salzburg. Werder Bremen, Dnipropretovsk, Auxerre... en nu Getafe weer. Misschien schrale troost dat Chelsea en Valencia er zo (waarschijnlijk) ook uitliggen en Portugal niet nog verder kan uitlopen. Mijn Portugeze beste vriend die fan is van Benfica vind dat zeer spijtig, die had nog gehoopt op Benfica Ajax in de finale.

28 februari 2020 om 07:50

Schrale troost om de uitschakeling van nu en in de CL wat te compenseren, ja. Aan de andere kant zegt het ook iets over hoe relatief zwak de groep van Ajax eigenlijk was. Vorig jaar was mooi en zeker verdiend, maar bij de top blijven is echt nog een ander verhaal dan de top een keertje halen.

Erg jammer dat Ten hag zo lang door bleef gaan met Gravenberg. Met een stabielere speler naast zich had Eitng het nog beter gedaan. Ryan kon geen bal bij zich houden, hij kon geen ballen veroveren, hij kon het spel niet verplaatsen. Nee, hij heeft vast een hele hoop talent maar voor nu is het nog te vroeg.

Als neutrale ajacied vind ik deze wedstrijd een goed weerspiegeling van Waterreus, Je hebt dus links, recht en kaas! Wje dacht vorig jaar dat de oven naar India ging? Daarom moeten we met zn allen even stilstaan bij het feit dat de aarde niet plat maar rond is.

Getafe verdiend door. Maar laten we aub starten met invoeren van actieve speeltijd. Dode spelmomenten, tijd stop. Tijdrekken voor eens en altijd uitbannen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren