Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Duitsland houdt hoop op volgende ronde na heroïsche ontsnapping

Laatste update:

Duitsland heeft zaterdagavond op het WK in groep F op spectaculaire wijze afgerekend met Zweden. De wereldkampioen van 2014 leek in Sochi af te stevenen op een gelijkspel, maar een schitterende vrije trap van Toni Kroos bepaalde in de vijfde minuut van de blessuretijd toch nog anders: 2-1. Duitsland komt door de zege op drie punten, net zoveel als Zweden, en kan zich op de laatste speeldag tegen Zuid-Korea definitief verzekeren van een plekje bij de laatste zestien.

Na het debacle tegen Mexico (0-1 nederlaag) van vorige week zondag haalde bondscoach Joachim Löw flink de bezem door zijn basiself. Mesut Özil, Sami Khedira en Marvin Plattenhardt werden allen geslachtofferd ten faveure van Marco Reus, Sebastian Rudy en Jonas Hector, terwijl Antonio Rüdiger de geblesseerde Mats Hummels verving centraal achterin. Die wijzigingen leken aanvankelijk het gewenste effect te sorteren: Duitsland schoot sterk uit de startblokken, maar liet na zichzelf daarvoor te belonen. De grootste kans was al na drie minuten voetballen voor Julian Draxler, maar zijn intikker werd voor de doellijn gekeerd door Sebastian Larsson. Zweden kwam na een hachelijke openingsfase beter in de wedstrijd en leek na een klein kwartier recht te hebben op een strafschop.

Een overduidelijke duw van Jérôme Boateng jegens de doorgebroken Marcus Berg werd echter onbestraft gelaten door arbiter Szymon Marciniak. Manuel Neuer kon door de struikelpartij van Berg redding brengen, maar de doelman moest een kwartier voor rust alsnog vissen. Toni Kroos leed slordig balverlies op eigen helft, waarna Zweden razendsnel kon omschakelen. Viktor Claesson wist vervolgens Ola Toivonen te bereiken in het Duitse strafschopgebied, waarna de voormalig PSV’er de bal met veel gevoel over Neuer heen wist te tillen: 0-1. Extra domper op een teleurstellend verlopen eerste helft voor de Duitsers was het geblesseerd uitvallen van Rudy, slechts een minuut voordat Toivonen de ban brak. De middenvelder moest zich na een harde botsing laten vervangen door Ilkay Gündogan.

Na de openingstreffer kregen Gündogan en Berg nog goede kansen aan weerszijde, maar gescoord werd er in het eerste bedrijf niet meer. Zweden kon zo de kleedkamer halverwege met een tevreden gevoel opzoeken, maar het Scandinavische land zag zijn voorsprong na de onderbreking binnen drie minuten verdwijnen. Reus kwam na een voorzet vanaf de linkerflank van Timo Werner knap voor directe tegenstander Ludwig Augustinsson, waarna de spelmaker de bal vanaf een meter of zeven voorbij doelman Robin Olsen werkte. De in de rust voor Draxler ingebrachte Mario Gómez had met een zeer lichte beroering overigens ook een aandeel in het doelpunt.

De gelijkmaker bood de wereldkampioen het vertrouwen om alle remmen los te gooien. Zweden werd nadrukkelijk met de rug tegen de muur gezet en ontsnapte in het kwartier dat volgde tot tweemaal toe aan een achterstand: Olsen redde eerst op een afstandsschot van Hector en even later ging Reus maar ternauwernood voorbij aan een scherpe voorzet van Joshua Kimmich. Aan de overzijde dwong Emil Forsberg Neuer met een volley tot een redding. Duitsland slaagde er aanvankelijk niet in een echt slotoffensief op poten te zetten en moest acht minuten voor tijd zelfs met tien man verder, nadat Boateng zijn tweede gele kaart van de ontving voor een harde charge. Gómez en Julian Brandt kregen in de absolute slotfase beiden nog enorme kansen, voordat Kroos uiteindelijk de 2-1 produceerde uit een vrije trap.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heerlijk slot. Duitsland leek uitgeteld, maar wat een fenomenaal einde van de Match. Kroos met een prachtige trap. Ze hebben wel geluk gehad met de VAR zeg. Maar Duitsland verdiende te winnen. Genoten van deze wedstrijd en wat een emotie. Op de rand van uitschakeling tot alles in eigen hand weer hebben. Het zit echt op het randje.

23 juni 2018 om 21:58

Nu kan zelfs mexico 3e worden toch? Echt op zijn Duits gewonnen door de Duitsers. Pff

23 juni 2018 om 22:37

Als Mexico verliest en Duitsland wint, ligt Mexico er idd uit.

23 juni 2018 om 23:05

Dat licht aan het doelsaldo maar het is mogelijk

24 juni 2018 om 03:20

Maar voor Mexico en Zweden is een gelijkspel het beste toch? Waarom zouden ze dit niet doen?

24 juni 2018 om 03:23

Alleen voor Mexico goed, Zweden zou er dan uitliggen bij winst Duitsland

24 juni 2018 om 03:41

Ja klopt Haha dacht ff dat Zweden dan 5 punten zou hebben maar ze hebben idd verloren. Ja dan geef ik toch Duitsland meer kans denk ik Haha. Te veel kwaliteit om te verliezen/gelijkspelen tegen de Koreanen. Ik hoop iig op een spannend slot, verder vind ik t allemaal wel oke. Ik heb namelijk meer zin om te doen alsof ik op de F-side zit en Kluivert uit te schelden, beste hype van de eeuw :D

24 juni 2018 om 03:44

Er is trouwens 1 ding dat ik je wel kwalijk neem.... dat je op dit tijdstip nog zo scherp bent. Props haha

23 juni 2018 om 21:59

"football is a simple game. Twenty-two men chase a ball for 90 minutes and at the end, the Germans always win."

Gary Lineker

23 juni 2018 om 22:04

Behalve tegen Mexico

23 juni 2018 om 22:11

Als ze aan t einde van het toernooi met een beker in handen staan maakt het ze echt niet meer uit dat ze die hebben verloren.

23 juni 2018 om 22:44

Totdat Mexico verliest van Zweden en Duitsland wint de laatste ronde dan mag Mexico een keer van Duitsland gewonnen hebben maar dan liggen ze er toch mooi uit.

24 juni 2018 om 00:28

Ik vond het slechte gekeept van die Zweedse doelman ...of zag ik het verkeerd ?

24 juni 2018 om 02:07

Idd feye88, deze overwinning maakt de Duitsers sterk, en geloof mij, ze pakken die beker. Heel de wereld had Duitsland uitgeschakeld gezien vanavond, maar ze hebben de ballen getoond. They are back, they will become world champion 2018. RESPECT

23 juni 2018 om 22:00

Geweldige wedstrijd, verdiende uitslag uit eindelijk wat hebben die Duitsers gestreden zeg ongelofelijk!

23 juni 2018 om 22:00

Wat een Trieste ploeg Zweden, 10 man en nog vol verdedigen, lekker voor ze! Alle Madrid spelers spelen wel echt heel top hoor op dit moment, leuk om te zien

23 juni 2018 om 22:06

Inderdaad. Ik betrapte mezelf op een sympathie voor de Duitsers. Het moet niet gekker worden

23 juni 2018 om 22:19

Niks mis mee met Duitsers, behalve dat ze geen humor hebben :D al hoewel, iedereen mag de humor er niet van in zien, hun hebben lol dat het altijd de 94e minuut is :P

23 juni 2018 om 22:02

Verdiende te winnen my ass. Als je na een kwartier gewoon al met 1 misschien wel met 2 man minder hoorde te staan en 2 pingels tegen had moeten krijgen, verdien je naar mijn idee niet om te winnen.

23 juni 2018 om 22:09

Toch moet de VAR blijven. VAR kan nog verbetert worden door de videoref de verantwoordelijkheid te geven. Dat zou de VAR enorm verbeteren. Wat ook nog kan, is dat je beide teams twee opties geeft om gebruik te maken van VAR en iedere keer als het team juist heeft, dat het dan door kan blijven vragen tot dat het team ongelijk heeft en 1 optie vervalt. Net als bij tennis en hockey.

23 juni 2018 om 22:24

@Zermatt
Dit heeft niks met rechtvaardigheid te maken, noch met verbeterpunten vd VAR. Men wil de Duitsers onder geen beding uit hebben na 2 wedstrijden. Adidas sponsort heel het WK. Hebben de Duitsers gestreden? Ja. Maar hoe de scheids 4 jaar geleden onberispelijk Pepe tegen de Duitsers na 20 min met rood van het veld stuurde.. dit overkomt de Duitsers nooit. Wat ze ook fout doen, iedere twijfelgeval is altijd in hun voordeel. In de finale tegen Argentinie slaat Neuer bij het uitkomen Higuain bijna knock-out, net zoals Schumacher in 82 deed tegen de Fransen. Maar toen kregen ze geen rood en mochten ze naar de finale, in 2014 kreeg Neuer geen rood en mocht de WB tillen.. Duitsers worden nooit op cruciale momenten op een WK benadeeld. Behalve, in 1958 tegen de Engelsen. Maar de goal die toen werd geteld, die niet geteld had mogen worden, hebben de Engelsen op het WK in 2010 weer precies op dezelfde wijze afgetrokken gekregen. Zij scoorden bij een 2-1 achterstand tegen de Duitsers. Telde deze keer niet.

Ik haat het gewoon om steeds dezelfde ploegen bevoordeeld zien te worden. Nu met een VAR stempel.

23 juni 2018 om 22:29

Zermatt, ik ben zo blij met mensen als jij op deze site, netjes en goed meegedacht in je antwoord! Zo moet de VAR idd gebruikt worden. Maar de VAR slaat alleen nergens op als een overduidelijke penalty geen penalty wordt omdat het 'Zweden is en geen 'Duitsland'. In Belgie was het met Vormer zijn handsbal ook (anders kon Anderlecht dichterbij komen). Corrupt wil ik het niet noemen, maar het lijkt soms op een 'keuze'. In Tennis is het gewoon uit of in.

23 juni 2018 om 22:35

@voetbalseizoen, bij Vormer vond ik het nog een twijfelgeval. Vormer viel toen met z'n arm op de bal. Net als Koscienly overkwam tegen Nederland.

23 juni 2018 om 22:35

@DiegoPeladona Wat een complottheorieën zeg. Kunnen we dan ook concluderen dat jou clubje zo jaarlijks in de CL word gehouden om dezelfde (commerciële) redenen?

23 juni 2018 om 23:01

@Zermatt_Person Maar Vormer had er wel duidelijk voordeel mee gehad. Of ben jij het daar niet mee eens? Ben trouwens wel blij dat het doorging, want club moest gewoon kampioen worden.

23 juni 2018 om 23:06

Mooi verhaal, maar je bedoelt toch zeker '66 ipv '58?

23 juni 2018 om 23:10

@Zytto34 hij heeft wel gewoon gelijk. Dit gaat alleen nog maar aan het einde om geld geld en nog eens geld. Ik denk dat supporters van grote ploegen (Real Madrid, Barcelona etc) ook heus wel moeten denken: had de tegenstander hier wel een penalty of iets dergelijks voor gekregen? Real-Juve pingelmoment. Bij juve was het
Wss te licht bevonden omdat Real er dan uit lag. Meer tv geld Real. En dit alles gebeurd veel vaker.

23 juni 2018 om 23:16

@voetbalseizoen
En dat is echt heel erg mooi aan tennis. Discussie afgelopen. Misschien een dooddoener.. geen discussies meer mogelijk, en gaan we dan richting bioscooppubliek. Maar of we streven naar rechtvaardigheid en doen daarin geen concessies, of we doen het niet (voetbal is een volkssport met emotie pur sang) en laten we de manier van beoordeling zoals het was, zonder VAR. Maar om nu met VAR als land onterecht te verliezen, lijkt het alsof het recht is dat Zweden geen penalty krijgt (wat ze wel behoorden te krijgen), en dat voelt als 2x onrecht.

23 juni 2018 om 23:21

@diegopeladona, het zat Duitsland in de finale van 2014 anders echt niet mee met de scheids. Marscherano, Aguero en Rojo hadden allemaal een rode kaart kunnen krijgen. Vooral Aguero die niet eens een tweede geel kreeg voor die aanslag op Schweinsteiger. Zelfs nadat het bloed over de hele gezicht stroomde besloot de scheids niet een een kaart te trekken.

23 juni 2018 om 23:23

Wauw je kunt natuurlijk niet aankomen met het real-juve pingel moment, want dat is onder alle omstandigheden bij elke scheidsrechter en elke club een penalty. Waar je wel mee zou kunnen aankomen zijn bijvoorbeeld de acties van Ramos tegen Liverpool, want reken maar dat een lovren daar wel een gekleurd kaartje voor van dichtbij had mogen bekijken.

23 juni 2018 om 23:25

@diegopeladona
Boateng werd anders wel met rood weggestuurd in een fase wanneer Duitsland een doelpunt hard nodig had.

Selectieve waarneming door confirmation bias noemen ze dat wat jij aan het doen bent.

En ja, het was een penalty. Maar dat betekent niet dat de VAR corrupt is.

23 juni 2018 om 23:28

@Zytto
Uiteraard ben ik van mening dat Real meer dan eens gematst is op cruciale Cl momenten. Inclusief de dubieuze onbestrafte acties van Ramos in de finale. Zoek mijn reacties over Real maar op.

Ik heb de Duitsers nog gespaard. Finale 1990: dubieuze penalty en de hele wedstrijd tegen de Argentijnen gefloten. De woede vij de Arg gehaald en 2 rode kaarten aan ze uitgedeeld.

En ook wat betreft de loting.. de Duitsers zijn samen met de Brazilianen gezamenlijk de landen met de meeste WK matches (en wk bekers). Maar deze 2 landen hadden tot de finale van het WK van 2002 elkaar nog nooit eerder ontmoet. In 2014 in de halve finale voor de 2e keer. Statsitisch haast onmogelijk. Aangezien alle grote landen elkaar meer dan eens tegenkomen. Het is in strijd met de rede en iedere logica om te geloven dat dit op toeval is berust.

Maar een ieder mag zijn eigen waarheid geloven. Ik leg jou niet op wat jij moet gelvoen. Persoonlijk ben ik het zat dat nu het mogelijk is om recht te doen, dat de grote landen alsnog gematst worden. Ik had Duitsland met 10 man vanaf de 15 min en een 1-0 achterstand willen zien strijden. Dat was fair. Hadden ze dan in de laatste minuut gewonnen. Was ik de eerste die ze wilde felisicteren. En de prachtige goal en hun aanvalsdrift / harde werken lag het niet.

23 juni 2018 om 23:38

@bananenflanke
Boateng had al 2x rood moeten hebben. De scheids kon deze rood niet meer niet geven.

Ik weet niet of je het verschil ziet tussen een 1-1 stand met mog 10 minuten te gaan en een uitgeblust Zweden. Of na 10 minuten met 10 Duitsers en een penalty tegen? Zie je het verschil niet? Zo een beslissing zou andersom in 99 vd 100 gevallen altijd rood en penal zijn als het in het voordeel vd Duitsers (grotere land). De Duitsers hebben gewoon verrassend vaak deze beslissingen mee. Als de Duitsers uitgeschakeld worden, is dat nooit (behalve dus 1 incident 1966 (ben net gecorrigeerd) mede door een scheidsrechterlijke dwaling. Vind je dit niet bijzonder? Ik spreek over een land die op 1 na de meeste wedstrijden op het WK heeft gespeeld. Ik daag je uit om met meer cruciale momenten te komen die in het nadeel vd Duitsers zijn gefloten. En als je dit niet vindt.. dan vind ik het wel slap om he top toeval te gooien. Dit is toch van de zotte?

23 juni 2018 om 23:39

@FCGole
Je hebt uiteraard helemaal gelijk.

23 juni 2018 om 23:49

Vandaag was er ook bloed bij Rudy. Dit betekent niet dat het een overtreding was. Aguero was in geen geval tijdens die kopbal met Bastiaan bezig. Het was in de verste verte geen tweede geel. Kijk zijn blik tijdens het duel.

Ik herinner mij verder niet welke specifieke overtredingen jij van masherano en Rojo bedoelt waardoor die met rood eruit moesten. Maar hoe Neuer erin vloog sloeg alles. Hij kreeg geen eens een kaart.

24 juni 2018 om 03:26

Illuminatie, ga lekker slapen. Morgen weer een dag. Maak je niet zo druk om dingen die veel te ver van je vandaan liggen.

Dat de Madridistas het zo goed doen maakt me blij.. moet wel zeggen dat die Durmaz heel Zweden heeft genaaid met zijn invalbeurt.

23 juni 2018 om 22:15

De mooiste goals komen ook van Madrista’s
- vrije trap Ronaldo
- pegel van Nacho
- vrije trap Kroos
- King Modric

23 juni 2018 om 22:42

Granit xhaka

23 juni 2018 om 23:41

Kolarov 100 procent in de top 5. Die vrije trap die was buitenaards

23 juni 2018 om 22:40

Op het doelpunt na speelde Kroos daarintegen echt een slechte wedstrijd! Maakte echt grote fouten.

23 juni 2018 om 22:47

Klopt.

Toch staat hij er tijdens het beslissende moment, dat is wel een pluspunt. Maar zoals jij het al indirect aangeeft moet het beter.

23 juni 2018 om 22:45

Vergeet eikel guidetti ook niet, met zn soep schot waardoor de counter wordt ingeleid. De wissels waren geen succes

24 juni 2018 om 08:46

Kroos zorgde ook voor de 1-0 voor Zweden of vergeet je dat voor het gemak even?

WAT EEN Wedstrijd!!! Krooossssssssssss!!! Heerlijk Dit!
De Duitse verdedigers zijn beter in opbouwen dan in verdedigen, dat is wel duidelijk na deze wedstrijd. Beetje jammer dat verdedigen je hoofdtaak is… Boatang en Kimmich waren de spelers met veel key-passes deze wedstrijd, maar verdedigend uiterst matig. Die Rüdiger kan echt helemaal niks.
Zat de Duitsers ook wel tegen. Zoveel overmacht, zo’n hoog baltempo en dan wil die er nog niet in. Ergens is het wel leuk om te zien hoe een klein land stand houd tegen een grootmacht, maar dat anti-voetbal van de Zweden is ook bar saai. Ongelofelijk zeg. Doel van het voetbal is scoren, niet alleen tegenhouden.
Waarom die Rudy zo nodig moest spelen is me een raadsel, voegt niet veel toe aan het spel van de Duitsers. Wat ze nodig hadden was een middenvelder die steekballen kan geven door de strakke defensie (özil????!!!). Kroos en Reus deden hun best, maar dat ging niet van harde.
Beste speler van het veld vond ik Werner! Wat een goede spits is dat zeg. Snel, bewegelijk en hoog voetbalinzicht. Ga toch eens vaker wedstrijden van hem bekijken

23 juni 2018 om 22:00

Dat je Muller verkiest boven Ozil zegt al genoeg. Vooral die ene voorzet van Thomas was schrijnend. Ozil moet altijd basis op de tien. Hopelijk zal Duitsland volgend wedstrijd met Ozil op de tien en Reus, Brandt op de vleugels. Gundogan en Kroos op het middenveld.

24 juni 2018 om 00:02

Het is allemaal niet zo moeilijk. Stel Özil gewoon op, op nummer tien. Op de flanken snelle vleugelflitsers zoals Reus en Brandt, en in de spits Werner, en als pinchsitter Gomez.

24 juni 2018 om 00:58

Inderdaad, als ie Sané ook had meegenomen, kon hij nog rouleren tussen Reus, Brandt, Sané en Draxler. Ozil op de tien, want zelfs als speelt hij belabberd, kan hij met een flits (net zoals Kroos) een wedstrijd beslissen. Zoals je zegt Werner in de spits met als plan b Gomez.
Muller, Khedira, Hummels, Boateng kunnen echt niet meer. Wat dat betreft direct doorpakken na dit WK. Met Süle en Rüdiger heb je al twee talentvolle cv's. Neem je nog een Tah mee en voila je nieuwe verdediging is klaar.

23 juni 2018 om 22:08

Wat mij pas een raadsel is is waarom die Draxler zo nodig moet spelen. Brandt heeft met zijn invalbeurt meer laten zien dan Draxler in twee wedstrijden.

23 juni 2018 om 22:59

Hangover , het hele idee van Low is volgens mij dat er juist helemaal geen vaste 10 is.
Vandaar ook dat er geen buitenspelers werden opgesteld tegen Mexico.
Hij wilt de tegenstander gek rouleren zogenaamd (en de buitenspelers die later invielen die kunnen ook als 10 fungeren), constant rond de 16 blijven tikken tot er een gaatje valt. Los van het feit dat het tikken gewoon veel te langzaam ging , moet ie dit niet meer doen. Gewoon op voorzetten en afstandschoten spelen als de tegenstander zich ingraaft.
Je hebt niet zoveel aan Werner in de spits als de verdediging zo laag staat. Je zag meteen toen Gomez erin kwam dat de Zweden het een stuk lastiger kreeg.
En bijna elke voorzet en schot kwam gevaar uit.
Snap niet dat Low dat niet meteen inziet.

Blij dat Kroos alsnog heeft gescoord in de laatste seconde en bij deze de ass van Low (en heel Duitsland) heeft gered.

Edit : Zie inderdaad liever Draxler vast op 10. Alle spelers op de vaste positie gewoon.ophouden met dat rouleren constant in de wedstrijd.

24 juni 2018 om 00:02

Werner was de eerste helft echt slecht in de punt, vind hem eerlijk gezegd ook niet een echte 9, in een 2 spitsen systeem is ie echt geweldig daarentegen. Je zag dat Werner in de tweede helft meer vanaf de linkerflank kwam en op de juiste momenten naar binnen snee wanneer het nodig was, daar liggen vooral zijn sterke punten

Gadverdamme, weer die Duitsers in de laatste minuut. Bah.

23 juni 2018 om 22:00

Hoezo gadverdamme? Duitsland domineerde en was veel sterker.. ben juist blij dat het voetbal wint van het tegen houden.

23 juni 2018 om 22:03

Schei nou toch eens uit met dat "het voetbal" wint. Verdedigen is toch ook voetbal? Zo vermoeiend zeg. Die Zweden staan "voor" en gaan verdedigen. Wat verwacht je dan?

23 juni 2018 om 22:04

Als duitsland niet met 2 overtredingen, die toevallig niet door de scheids en de VAR als zodanig zijn beoordeeld, de Zweden had tegengehouden, stond het nu gewoon 3-2, en had duitsland nog 9 man op het veld.

Dus wie houd hier tegen.

23 juni 2018 om 22:05

Haha ieder zijn ding natuurlijk maar ik persoonlijk kijk 10x liever naar die Duitsers die blijven aanvallen dan naar Zweden wat in mijn inziens pijn aan de ogen doet.
Overigens maakte toivoinen wel een heerlijke goal, en speelde granqvist weer een fantastische pot.

23 juni 2018 om 22:07

Het gaat er niet om wat je ding is. Ik houd ook van aanvallend spel, maar waarom is verdedigen minder "voetbal" dan aanvallen? Waarom is verdedigend voetbal "anti-voetbal"? Zo onzinnig. Voetbal gaat om winnen, alles voor het resultaat. De Duitsers moesten scoren, de Zweden niet. Dus de één valt aan en de ander verdedigd. Zo logisch, maar voor vele Nederlanders compleet onbegrijpelijk zo blijkt keer op keer.

23 juni 2018 om 22:12

De Zweden moesten ook scoren.
Dan waren ze nu geplaatst geweest. Maar kiezen ervoor om tegen 10 man vol te verdedigen. Dan krijg je terecht het deksel op je neus.

23 juni 2018 om 22:17

Nee hoor. Die waren er bij gebaat één punt te halen. Dan kon je, zoals iemand hier zei, je huis er op inzetten dat er tegen Mexico een afgesproken gelijkspel kwam. Daarnaast verdedigden ze ook omdat de Duitsers ze onder druk aan het zetten waren. Het is niet alleen een keus, maar soms moet je wel. Achja, kijk naar de staat van ons voetbal en je snapt direct dat er hier weinig sprake is van mentaliteit en voornamelijk winnaarsmentaliteit.

23 juni 2018 om 22:24

complot theorie. Die Meixicanen zetten alles op alles 3 uit 9 te halen. Die willen voorbij de 8e finale, dan ga je geen akkoordje gooien met Zweden, verstoord hun vorm.

23 juni 2018 om 22:30

Of ze geven spelers rust, zoals Kroatië gaat doen komende ronde, en het kan ze niet zoveel meer interesseren. Wie weet. Wat ik wel weet is dat een punt vooraf al perfect was geweest voor de Zweden, en zeker naarmate de wedstrijd vorderde.

23 juni 2018 om 22:33

9 uit 3*

23 juni 2018 om 22:34

Nee voor Zweden was winst perfect geweest.
Tegen tien man zeker mogelijk.
Dan hadden ze tegen Mexico zelfs groepshoofd kunnen worden en zo Brazilië kunnen ontlopen.
Klinkt een stuk beter dan hopen op 2 gelijke spelen en dan Brazilië treffen, of niet?

23 juni 2018 om 22:36

klopt voetbalseizoen

Tim, waarom zouden ze dar in godsnaam gaan doen? Zie landen die dat in het verleden hebben gedaan, sparen, die lagen een ronde later er uit en jazelfs Mexico kent dat, die zouden dat echt niet doen in deze flow.

23 juni 2018 om 22:39

Bij sommigen ontbreekt het realisme compleet. Zweden had vooraf weinig hoop om de volgende ronde te halen. Een gebrekkige selectie. Ternauwernood wordt er gewonnen van de Koreanen. Met één punt tegen de Duitsers is de kans op de volgende ronde gigantisch. Bij een verlies wordt het ineens heel erg moeilijk. Het staat gelijk. Vervolgens zijn er ook nog serieus mensen die gaan zeggen dat ze tegen een veel beter team vol moeten gaan aanvallen in plaats van hun punt te verdedigen. Want, met 9/3 kun je Brazilië ontlopen. Denk je nou echt dat ze daar mee bezig zijn geweest? Serieus? Wat een compleet gebrek aan realisme zeg, echt te droevig voor woorden. Het wordt mij tijdens dit WK steeds duidelijker waarom we er niet bij zijn en landen als Zweden, IJsland, Servië, Zwitserland en Polen wel.

24 juni 2018 om 07:53

Mexico kan niemand sparen, want bij echt. verlies kunnen ze er ook uit liggen.

24 juni 2018 om 09:33

Hahaha, denk aan je hart joh. Dat jij het anders ziet wil niet zeggen dat dat de enige waarheid is. Je hebt het over realisme, maar realisme zou eerder zijn dat jij je realiseert dat er ook mensen met een andere mening zijn.

24 juni 2018 om 11:26

Mexico is al 6 wk's lang eruit gevlogen in de 8e finale. Die willen door naar de kwart of halve. Dan is het onlogisch dat ze zouden sparen tegen Zweden. Nederland heeft dat tijdens toernooien ook wel eens gedaan EK 2008 bijvoorbeeld, toen vlogen we een ronde later eruit. Speelde natuurlijk wat met Boularouz, maar ook de vorm was minder, na Frankrijk 4-1 Italië 3-0. Mexico heeft een hele mooie pot gespeeld tegen de Duitsers en ook de wedstrijd erna verdiend gewonnen, waarom zal je dat gevoel dan even de ijskast zetten en dan hopen dat de volgende ronde dan nog dat heerlijke gevoel hebt? En ga aub niemand aanspreken op realisme, want dat slaat werkelijk nergens op!

23 juni 2018 om 23:15

Je weet wel Tim dat er een onderzoek is geweest waaruit blijkt dat Nederland vaker in de laatste minuten scoort dan Duitsland. Al moet ik wel zeggen dat ik deze ook beetje gemeen vind.. heb niet t gevoel dat Duitsland ver gaat komen, ze spelen echt niet best, iets wat ze andere jaren wel deden.

Dit was de beste kans voor Zweden om Duitsland te verslaan en dat hebben ze laten liggen deels door zichzelf en deels door de VAR. De VAR mag ook in de vuilnis na deze wedstrijd!

2de helft was Duitsland wakker geschoten en met werner op de flanken was Duitsland gevaarlijker. Het zorgt er wel voor dat we leuke laatste wedstrijden gaan krijgen.

Wat waren boateng en muller slecht! Ik snap nu wel waarom bayern afwilt van boateng.

23 juni 2018 om 22:00

Als Duitsland vandaag niet had gewonnen, had het zichzelf verslagen. Dit Zweden kan alleen tegenhouden en hoopt maar dat de bal een keer gelukkig valt. Duitsland was vele malen beter.

23 juni 2018 om 22:02

Voetballend natuurlijk beter, maar zweden had gewoon kansen om te scoren.

23 juni 2018 om 22:19

Dat klopt, maar Duitsland ook. Qua voetbal waren de Duitsers sterker en gezien de uitslag effectiever. Een terechte uitslag dus. Verder ben ik het wel volledig met jouw betoog eens. Overigens vond ik Gundogan paniekerig spelen. Misschien toch te veel druk na de chaos rondom zijn persoon. Speelde elke bal terug en draaide zich niet een keer open. Speelde vandaag te 'veilig'.

Wat een prachtig doelpunt. Moet geweldig zijn om zo'n doelpunt op zo'n belangrijk moment te scoren. Ongelooflijk.

Echt heerlijk en dik verdiend, wat een geweldig slot van een zenuwslopende pot voetbal.

Low wat een baas. Schijt hebben aan het feit dat je met 10 man en 3 verdedigers staat met een uitgangspositie dat je bij een gelijkspel door kunt gaan en een aanvaller er in brengen voor een verdediger. Mooi dat ze de overwinning met een alles of niks binnen halen tegen Zweden met hun anti-voetbal. Hopelijk hebben ze de eerste stap naar nummer 5 gezet.

23 juni 2018 om 21:58

Nee, alleen winst telde!

23 juni 2018 om 21:59

Bij een gelijkspel door bent? Met een gelijkspel hadden ze het niet gehaald hoor. Salonremise Mexico Zweden kon je dan je huis op inzetten.

23 juni 2018 om 22:01

Ja in theorie kon het nog met een gelijkspel (al is jou scenario heel realistisch), maar wel heel gewaagd van Low om met 2 verdedigers te gaan spelen als je met een man minder staat. Bij verlies was je sowieso uitgeschakeld met een gelijkspel had je nog een kans(je).

23 juni 2018 om 22:03

Zou ik niet doen. Salonremises gebeuren zeker niet elke keer dat de stand het toelaat. Maar was idd wel een optie geweest.

24 juni 2018 om 09:04

Nee het gebeurt niet standaard, maar Mexico is niet achterlijk hoor. Als die een kans hebben om Duitsland eruit te knikkeren. Zelfde geldt trouwens voor die poule van Argentinië.

23 juni 2018 om 22:01

Ik snap echt niet hoe iedereen dit anti-voetbal noemt. Zweden natuurlijk minder goed dan duitsland en daardoor wat vaker aan het verdedigen, maar waren toch met flinke regelmaat voor de duiste goal te vinden.

23 juni 2018 om 22:21

Maar niet door kwaliteiten van zichzelf.. Elke keer dat ze voor de goal van Duitsland kwamen ging daar een grove fout van een Duitser aan vooraf. Kroos is nu de held, maar had ook zomaar de schlemiel kunnen zijn door niet 1 maar 2 tegengoals te veroorzaken door achteloze passing verticaal..

24 juni 2018 om 09:05

Haast elke tegenaanval wordt ingeleid door een fout van de ander. Dat is vrij normaal.

Ongelooflijk, Reus en met name Kroos, wat een helden!

Ongelofelijk man, ik zit te trillen op mn stoel.

Hartstikke verdiend dit, met tien man zelfs. Ook veel respect voor Zweden, maar wat spelen die een enorm betonvoetbal zeg. Het komt het toernooi niet ten goede als die ploeg zou doorgaan. Ergens houd dat geluk ook op. Je kunt wel altijd maar apathisch willen tegenhouden en hopen op een wonderbaarlijke counter, maar je moet ook nog zelf iets proberen.

23 juni 2018 om 22:14

Ja, maar als je dat doet wordt je onderuit geduwd/tackled in het strafschopgebied... blijkbaar mogen duitsers dat

Qua golazo. Toch op z’n Duits. Heerlijk elftal.

Heerlijk dit!
Duitsers en de laatste minuut blijft een magische combinatie!

Duitsland is Duitsland. En dit was dus een wedstrijd van Duitsland. Dat betekent dat ze winnen. En hoe, dat maakt niet uit.

Tsjonge jonge Duitsers. Wel verdiend, maar jeetje zeg. Hoe doen ze t weer

Prachtig Toni!!! Hij had het zo moeilijk maar oh zo een mooie goal scoor je dan wanneer het moet, typisch Madridista? Duitsland zal ook groeien in het toernooi nu!

23 juni 2018 om 21:59

Zeker waar, typisch dat zo iemand bij Real speelt. Er staan wanneer het moet. Dat is wel echt pure klasse, hoe slecht die ook speelde.

Een typische overwinning op zijn Duits, what else is new..

Het is en blijft Duitsers. Laatste seconde scoren ze weer.

Jimmy Durmaz, jesusmina :/
En daarom verloor je je basisplaats aan Glesson

Wauw wauw wauw Kroos. Dan heb je echt ballen als je vanuit die positie in de laatste minuut direct op doel schiet, prachtig!

23 juni 2018 om 22:23

Zeker wanneer je zo'n zaadpot speelt voor je eigen doen.. Typische Real mentaliteit van de laatste jaren in mijn ogen! En daarmee doel ik dus op het doorgaan tot het eind en ook de ballen hebben om ook dan zoiets te proberen.

23 juni 2018 om 22:16

Niets verkeerd? Volgens mij had het na 15 minuten penalty en 10 man moeten zijn.

23 juni 2018 om 22:24

Ik vond het persoonlijk geen penalty omdat er geen contact was.. Hij hindert de aanvaller van Zweden, maar zonder contact te maken. Dat zou toch gewoon moeten kunnen? Dat is juist zeer goed verdedigen in mijn ogen.

23 juni 2018 om 22:43

Dan moet je de herhaling nog maar eens goed terug kijken. Behalve de duw in de rug kwam ook de ingezette tackle tegen het been van de zweed zonder de bal te raken. Dat zijn 2 overtredingen en er was wel degelijk contact.

Duitsland zeer matig weer. het is dat die Durmaz een oerdomme overtreding maakt anders had je er gewoon uitgelegen. wel een geweldige vrije trap van Kroos

23 juni 2018 om 22:28

Duitsland speelde matig, maar was alsnog drie klassen beter dan Zweden. Dat dat land Nederland uitschakelde zegt alles over hoe diep Nederland is gevallen.

Nu, ik ken geen volk dat meer op de Duitsers gelijk dan de Nederlanders. Dus gewoon samen met die Duitsers de wereldtitel vieren, toch? Humpa, humpa, humpapa ✌️

23 juni 2018 om 23:13

Nederland won gewoon 2 0

Wat een fenomenale trap van Kroos, niet meer niet minder. Punt uit. Zweden speelde overigens heel laf naar de rode kaart. Deksel op de neus.

23 juni 2018 om 23:26

Precies. Zeer laf na de rode kaart. Blij dat ze verloren hebben! De laatste speelronde hierdoor gelukkig ook nog spannend

Kroos wat een speler wat een zelfbeheersing neemt hier duitsland bij de hand. Verdiend want hij bracht steeds dreiging. Duitsland verdient hier 3 punten wat een heerlijk slot.

23 juni 2018 om 21:59

Kroos speelde echt een matige wedstrijd hoor op die vrije trap na maar goed hij is wel beslissend dus uiteindelijk kan je inderdaad zeggen dat hij het goed heeft gedaan

23 juni 2018 om 22:45

Hij had 144 baltoetsen, een record! De laatste Duitser die dit had bereikt was op het WK in 1966!

Kroos wat een speler wat een zelfbeheersing neemt hier duitsland bij de hand. Verdiend want hij bracht steeds dreiging. Duitsland verdient hier 3 punten wat een heerlijk slot.

Geweldig, Super voor onze Über oosterburen.
Vechten tot het eind, ontzettend geraffineerd!

Ze komen hier goed weg zeg.

Op z'n Duits. Maar wel verdiend op basis van de 2e helft..

Kroos wat een speler wat een zelfbeheersing neemt hier duitsland bij de hand. Verdiend want hij bracht steeds dreiging. Duitsland verdient hier 3 punten wat een heerlijk slot.

Wat kwam die Duitsers sterk uit de kleedkamer na rust, niet normaal. Rode kaart voor Boateng was ook een meevaller!

Toch weer die Duitsers... prachtige vrije trap van Kroos. En uiteindelijk toch leuker voor het toernooi als grote ploegen door gaan die het spel maken dan teams die meer achteruit leunen.

Kroos wat een speler wat een zelfbeheersing neemt hier duitsland bij de hand. Verdiend want hij bracht steeds dreiging. Duitsland verdient hier 3 punten wat een heerlijk slot.

Heerlijk! Die Zweden moet je niet langer in het toernooi willen zien man. Wat spelen zij verdedigend en soms smerig zeg.

Heerlijke goal van Kroos en die gele kaart van Boateng komt hem nu dus goed uit. Verwacht niet dat ze hem nodig hebben tegen Zuid-Korea.

Wat een opluchting voor de Duitsers en een domper voor de Zweden en... Jan Boskamp : p

Wat ben ik blij dat Duitsland heeft gewonnen zeg! Ik moet er niet aan denken dat Sweden door gaat, en wat is Kroos een baas, maakt zijn mindere wedstrijd meer dan goed!

Haha het zijn Duitsers! Maar geniale vrije trap van Kroos heerlijk hoor maar de verdediging van Duitsland is zwak zeg.

Toch heel knap van de duitsers. Overigens wat me ook opvalt is dat de real madrid spelers tot nu toe belangrijke goals maken. Ronaldo 4x, modric 2x en kroos nu.

23 juni 2018 om 22:00

Doelpunt van Nacho ook niet heel onbelangrijk, maar op Nacho na zijn dit de beste spelers van hun land.

23 juni 2018 om 22:04

Ja klopt was nacho even vergeten.

23 juni 2018 om 22:15

Madrid heeft dan ook de sterkste selectie ter wereld.

En terecht en ook nog op z'n Duits. Het geluk van de Zweden moet natuurlijk een keer ophouden. Er zit totaal geen voetbal in die ploeg en Duitsland was gewoon veel beter.

23 juni 2018 om 22:00

Geluk????? Niet gegeven penalty????

23 juni 2018 om 22:05

Mee eens. Al hadden de zweden behalve die penalty ook nog wat vrij serieuze kansen zeg!

23 juni 2018 om 22:06

Dat heeft met kwaliteit te maken niet met geluk, dan had Zweden 4-1 voor moeten staan met rust.
Nee Zweden is als enige benadeeld

23 juni 2018 om 22:12

De kansen en het overwicht waren duidelijk voor Duitsland. Dit Zweden verdedigt met man en macht en hoopt maar dat die bal een keer goed valt. Geen greintje creativiteit of aantrekkelijkheid. Natuurlijk hun goed recht, maar het is niet om aan te zien. Je moet er niet aan denken om twee van dat soort ploegen in een halve finale te zien.

23 juni 2018 om 22:13

Ja of Ruediger had er ook gewoon vanaf gekunt met rood, en dat al in de 15e minuut dan had Duitsland geen twee dozijn kansen gehad, al helemaal niet met 9 man.

Het is overigens dat de scheids uiteindelijk Boateng er nog af had gestuurd, maar als dat niet gebeurde (het duurde namelijk behoorlijk lang) dan had ik als ik Janne Andersson was mijn team van het veld gehaald.

23 juni 2018 om 22:13

Nee , als Duitsers kansen niet afmaken is dat gebrek aan kwaliteit, niets met geluk te maken.
Dat de scheids Zweden een loepzuivere penal onthoud is gewoon benadeling voor Zweden, dat kan toch niemand anders zien??

23 juni 2018 om 22:15

De kansen ja??? Volgens mij had Zweden makkelijk met 4-1 voor kunnen staan voor rust?
Kansen evenredig verdeelt denk ik met 1e en 2e helft opgeteld.

23 juni 2018 om 22:16

Tja, Nederland werd een doelpunt en de winst door de neus geboord door Bas Dost onterecht af te fluiten. In dat opzicht hebben die Zweden niets te klagen. Gezien het spelbeeld is de uitslag terecht.

23 juni 2018 om 22:25

Inmiddels is er een videoref die gehakt zou moeten maken van dat soort situaties. Het is echt een groot raadsel waarom dat niet is gebeurd.

23 juni 2018 om 23:22

Al hebben ze een miljard keer tegen het houtwerk geschoten, dan zijn je schoten niet goed genoeg geweest en verdien je geen doelpunt. Een doelpunt is het wanneer je het net aan de binnenkant raakt. Dat had Zweden 2 keer kunnen doen alleen 1 keer is dat ontnomen en zal je de kwaliteit van dat schot nooit meer kunnen beoordelen.

Lol, een beter voorbeeld van Duitse timing is er niet. Wat een ongelooflijk mooi schot zeg, goeienavond.

Typisch Duitsland laatste seconde winnen. Maar zeer domme overtreding van die Zweed.

Off
Wie is er door als Mex met 1-0 verliest en Duitsland met 1-0 wint ?

23 juni 2018 om 22:45

Dan zal er geloot worden wie eraf valt en wie 1 of 2 wordt. Net als in 1990 toen Oranje en Ierland alles gelijk hadden werd er geloot wie 2e of 3e werd.

23 juni 2018 om 23:22

Raar zeg laat ze dan een penalty serie nemen ofzo zodat ze het zelf nog in de hand hebben, een loting vind ik zo raar.

Dit zal hard aankomen bij Zweden. Ongelooflijk zonde dit.
Dit is denk einde wedstrijd voor Zweden. Duitsland wint wel van Korea en Zweden zie ik niet zo snel van Mexico winnen.

Dus, de VAR, niet gegeven penalty, nekt Zweden, ongelooflijk.

23 juni 2018 om 22:03

Als Zweden wat meer lef had getoond, nadat ze tegen 10 kwamen te staan hadden ze vandaag niet verloren.

23 juni 2018 om 22:14

Tja, en een gebrek aan de VAR en een onterecht afgekeurde goal van Dost nekt uiteindelijk Nederland al is dat wel achteraf-gepraat. Boontje komt op z'n loontje naar mijn mening.

Altijd weer die Duitsers!
Wel terecht gezien de 2e helft en met 10 man

Maar jee, wat heb ik genot en de tweede helft van die Duitsers. Volle druk, goede veldbezetting en zo risicovol gespeeld en ook gewisseld, ook met man minder. Doen veel coaches niet. Complimenten.

Rode kaart, niet gegeven pingel en uiteindelijk winnen de Duitsers.

23 juni 2018 om 22:01

Is wel rode kaart gegeven

23 juni 2018 om 22:10

ik geef aan wat de wedstrijd had.

Nu kan Duitsland "gewoon" Korea gaan slachten en met een goed doelsaldo verzekerd zijn van de volgende ronde

Als Duitsland hier verloren had zou ik de Bayern spelers Boateng en Muller hiervan de schuld geven. Wat een waardeloze speler is die Muller geworden. Medalofhonor zei het al Kroos zou scoren! Duitsland mist Schweinsteiger en Lahm, onzin wat Boateng deed zou met hen erbij nooit gebeuren. Neuer weer op zijn Neuer heeft Duitsland hier gered met 2 100% reddingen.

24 juni 2018 om 01:24

Ik ben nooit kritisch geweest op Boateng en vooral Muller niet maar dit WK en dit seizoen bij Bayern was het echt niks. Hij heeft vandaag werkelijk niks gedaan, alles kwam van iedereen behalve Muller. Ik heb liever Werner op links/rechts Reus links/rechts/10 en aan de andere rechterkant Brandt.

24 juni 2018 om 01:44

Müller is goed wanneer je als team druk zet tegen een voetballende ploeg, in de omschakeling en qua positie kiezen levensgevaarlijk. Speel je tegen Zweden die ingraaft heb je spelers nodig die de bal snel laten rond gaan. Als ik dit al weet snap ik niet waarom Löw telkens blijft kiezen voor Müller in de basis

23 juni 2018 om 22:47

Haha klopt, die gevoel had ik. Was de enige die het lef had om iets met een bal te doen. Overigens speelde Kroos zwak maar heeft toch een record op zijn naam, namelijk : 144 baltoetsen de laatste Duitser die dit had bereikt op een WK was in 1966.

Overwinning is meer dan verdiend. Zweden heeft in het tweede helft helemaal niks laten zien.

Terecht ook.. er zijn genoeg teams die alleen verdedigen en counteren.. laat de aanvallende ploegen maar lekker winnen!!

Zelfs houdini zou verbaasd staan te kijken van deze ontsnapping. Let maar op, nu worden ze nog wereldkampioen ook

Godzijdank dat Duitsland heeft gewonnen. Moet er niet aan denken om Zweden in de volgende ronde te zien met hun anti-voetbal. Ze moeten wel eens beter met de kansen omgaan, het was totaal niet nodig om het zo spannend te houden tot de laatste minuut.

Haha eindelijk zit het de Zweden een keer tegen! Die was voor Nederland en Italie van Tony! Hoop nu wel hard dat Mexico Zweden naar huis stuurt en gewoon eerste wordt in de groep.

92ste minuut schieten ze op de paal. Dan denk je dat het echt over is. Fout, het blijven Duitsers...Hoe flikken ze het keer op keer. Met alle respect voor Zweden ben ik blij want het voetbal heeft gewonnen. Hugo Borst heeft gewoon gelijk. Het voetbal heeft gewonnen.

Duitsland en Mexico moeten nu maar doorgaan. Antivoetbal van Zweden.

Diezelfde reageerders die Rusland van dopinggebruik betichten moeten nu eigenlijk nog harder gaan roepen. Alweer rennen die Duitsers na de negentigste minuut alsof het de eerste minuut was. Blijf dan in het vervolg gewoon stil over de Russen....

23 juni 2018 om 22:25

Die anti-Rusland propaganda zie je overal. Amerikaanse en Britse media schilderen ze al jaren af als een moordzuchtig beest, maar als je er zelf ooit bent geweest, weet je dat dat pure onzin is. Mensen worden tegenwoordig gewoon gebrainwasht door de media.

Real... Haal alsjeblieft die Brandt. Die gozer speelt echt heerlijk elke keer als ik hem zie. In deze 7 min die hij heeft gespeeld veruit het gevaarlijkst. Löw had hem veel eerder moeten brengen of gewoon met hem starten i.p.v. Draxler.

23 juni 2018 om 22:05

Werner Links, Guendo naast Kroos.

Possession 70 /30! Voetbal heeft gewonnen.
Met Guendogan heft Duitsland veel meer voetballend vermogen en Werner is veel gevaarlijker van links dan in de punt. We missen Sané, die had verdedigingen dol kunnen spelen.

23 juni 2018 om 22:28

Nou, buiten die goal was Kroos ook gewoon echt slecht.. Zwaar onnauwkeurige passing en belachelijk balverlies op domme plekken. Daarnaast vaak de verkeerde optie kiezend. Nee, dan vond ik Gundogan nog beter eigenlijk. Niemand spreek echter nog over Kroos zijn slechte wedstrijd, want hij beslist de pot op een geweldige manier!

23 juni 2018 om 22:51

Ja en nee, Kroos speelde een zwak wedstrijd voor zijn kunnen maar hij was niet zwakker dan Gundogan, Kroos verbrak zelf een record namelijk had hij 144 baltoetsen een record sinds 1966. Oké hij had vaak verkeerde en ongelukkige passes maar hij was nog steeds goed en belangrijk.

24 juni 2018 om 08:55

Komt door ritme, voetballend is Duitsland veel beter met hem. Khedira en Rudy Iig nooit meer laten beginnen. Dan speel ik liever met Goretzka naast Kroos op middenveld.

23 juni 2018 om 22:08

Idd Werner speelde heel sterk de tweede helft vanaf links. Zou hem daar lekker laten staan!

Anti voetbal van Zweden dan verdien je niks .
Duitsland moest wel maar iedere bal traag in de opbouw en persoonlijk brengen het was niet best.
Vrije trap gaat er dan in - onnodige overtreding en keeper draait naar z'n rechterarm waardoor hij te laat is.
Spannend hoor maar wel slecht voetbal

Ben blij dat ze gewonnen hebben. Iedereen heeft het over het arrogante Duitsland, maar wat is er dan zo arrogant aan een elftal dat altijd super presteert? Kan iemand me dat eens uitleggen? Ze hebben het nu ff moeilijk, en je ziet dat ze zich niet gek laten maken. Het was op het nippertje, maar dit zal ze een boost geven!

Ik kan er niets anders dan respect voor hebben

Alweer een Madridista die het doet voor zijn land. Maakt me blij. OT: Tja Zweden heel de tijd zitten te verdedigen maar uiteindelijk winnen de Duitsers altijd.

Alle 4 teams kunnen nog gewoon doorgaan. Ben benieuwd wie het gaan worden. Waar een enkele goal al niet voor kan zorgen.

23 juni 2018 om 22:28

Duitsland gaat gehakt maken van Zuid-Korea om het doelsaldo wat op te krikken. De Duitsers zijn sowieso verzekerd van de 2de ronde, maar ik hoop echt op een Mexicaanse zege/gelijkspel tegen Zweden. Zo krijgen we Brazilie-Duitsland in de achtse finales.

23 juni 2018 om 23:18

Braziilie speelt na de groep van duitsland, dus die kunnen er voor kiezen om gelijk te spelen tegen servie om 2e te worden en duitslamd zo te ontlopen.

23 juni 2018 om 23:25

Druk bij de Brazilianen is veel te groot om zo iets te kunnen flikken. Gelijkspel tegen Servië en Zwitserland wordt daar gewoon gezien als een verliespartij, het is goed voor het toernooi om elkaar te ontlopen maar slecht voor de mentale toestand van de Brazilianen.

Maar Zweden had gewoon een penalty moeten krijgen! Interesseert me niet wie er beter en mooier voetbal heeft gespeeld, er is een penalty ontnomen en dus is Zweden zwaar benadeeld.

23 juni 2018 om 22:16

Exact, zo is het en niet anders.

23 juni 2018 om 22:28

Uiteindelijk komen ze evengoed op 1-0 dus is dat niet bepalend. Ze geven het gewoon weg met domme overtredingen en hun spelopvatting is ook dramatisch. Vergeet niet dat Zweden hier nooit had mogen staan; wij wonnen daar eigenlijk met 1-2.

23 juni 2018 om 22:56

Dan was die 1-0 een 2-0 geworden. Ja, ze geven het zelf dom weg, het spel is dramatisch omdat ze nou eenmaal niet tegen Panama spelen, dus moet je goed verdedigen. En ja wij hadden 1-2 gewonnen, alleen hadden wij geen VAR maar alleen een scheids. Oftewel een verkeerde beslissing van iemand zonder hulpmiddelen. Wij hadden op het wk 2014 ook geen penal mogen krijgen door de Schwalbe van Robben (geen VAR maar wel een scheids zonder hulpmiddelen). Dus beslissingen uit het verleden wat jij (en ik) opnoemen kan je niet afstrepen tegen beslissingen van nu. (Toen geen VAR, nu wel VAR)

23 juni 2018 om 23:33

@saudade Hoezo terecht? Verdedigen is ook voetbal zoals iemand het hier zei. Niemand op de wereld buiten het voetbal om heeft recht van spreken over hoe voetbal gespeeld moet worden. Sommige mensen doen een som met een rekenmachine en sommige uit hun hoofd. Zolang het antwoord maar hetzelfde is. Het gaat om feiten, en dat is dat het 2-2 KON zijn (die kans is dus nooit geweest door een niet gegeven strafschop)

Respect echt alles hangt af van het laatste schot en je doet het nog ook. Dan ben je van hele hele grote klasse. Eigenlijk voelt het een beetje als gerechtigheid voor de Zweden.

23 juni 2018 om 22:52

En vergeet niet, hij zat niet lekker in de wedstrijd maar had toch het vertrouwen om in de laatste seconde op zo een moment zelf op doel te schieten ipv voor te geven terwijl iedereen in de box was. Ervaring + kwaliteit.

Zweden heeft gekregen wat het wilde. Wat een gemiste kans voor ze want nu moeten ze van Mexico winnen. Duitsland gaat hier een ontzettende boost van krijgen en toch weer om de titel meedoen.

De VAR is er alleen voor de grote landen Fifa=maffia ze benadelen Zweden zwaar duidelijke strafschop niet gegeven. Een paar dagen geleden werd Marokko ook zwaar benadeeld die VAR is een lachertje.

23 juni 2018 om 23:16

Ja daarom kreeg engeland geen penalty mee tegen tunesie, of werd de penalty van brazilie teruggedraaid... in welk opzicht werd Marokko genaaid dan?

23 juni 2018 om 23:52

Handsbal Pepe

24 juni 2018 om 00:04

Zeg dan overtreding van Fonte. Die hands van Pepe kan je nooit geven.

Wie kan mij vertellen wat er gebeurt wanneer Zweden en Duitsland de volgende wedstrijd beide met 1-0 winnen? Zweden, Duitsland en Mexico hebben dan namelijk allemaal 6 punten, zelfde doelsaldo en zelfde aantal doelpunten voor en tegen. Je kan dan ook niet meer naar het onderling resultaat kijken, aangezien ze allemaal van elkaar hebben gewonnen/verloren. Ben erg benieuwd!

23 juni 2018 om 22:37

Volgens mij wordt er dan geloot maar weet het niet 100% zeker.

23 juni 2018 om 22:51

Ik denk Duitsland 1 hebben met 2-1 gewonnen van Zweden. En dan een loting tussen Mexico en Zweden.

23 juni 2018 om 22:52

Mexico ook met 2-1 gewonnen van zuid Korea. Dus mexico en duitsland

23 juni 2018 om 22:51

Dan lijkt me dat mexico eerste is vanwege meer doelpunten gemaakt. 1-0 en 2-1. Tweede is Duitsland omdat zij onderling resultaat hebben gewonnen van Zweden.

23 juni 2018 om 22:59

Dan kun je zeggen onderling Duitsland 2-1 en 0-1 =2-2
Zweden 1-0 En 1-2=2-2
Mexico 1-0 En 0-1 =1-1
Dus 1duitsland 2 Zweden en 3 Mexico.

23 juni 2018 om 23:32

Mexico heeft 1-0, 2-1 en dan 0-1= 3-2
Duitsland heeft 0-1, 2-1 en 1-0= 3-2
Zweden heeft 1-0, 0-1 en 1-0= 2-1

Zweden eruit. Duitsland en mexico gelijk en dan telt onderling resultaat. Dus mexico 1 en Duitsland 2

24 juni 2018 om 09:13

Zweden heeft 1-0, 1-2 en 1-0 = 3-2 dus alledrie gelijk en dan komt onderling. En nu jij weer

This is why i love this game. Herrlich.

Wat een gezeur over de VAR. Als hij niet ingrijpt is er de situatie door hem net zo beoordeeld als de scheidsrechter op het veld. Iedere wedstrijd is er discussie. Accepteer welke beslissing er genomen wordt of schaf het hele systeem af.

Rasechte 'nederlander/hollander'...hoe je het ook wil noemen. Opgevoegd met het '74 trauma van m'n ouders en vaak genoeg gezeurd over het feit dat Duitsland 'op zijn Duits' weet te winnen. Maar och wat was het nu terecht. Wat wil ik ze graag door zien gaan. Zo veel voetbal in die selectie, ook al googelt Löwe zo met zijn opstelling. Dít Zweden, als je ze in de kwalificatie, play-offs en tegen Zuid-Korea hebt zien spelen, mag toch van geen enkele liefhebber zegenvieren. Afgrijselijk. Stel je voor dat die goal van Toivonen, die dit seizoen geen enkele keer wist te scoren in Frankrijk en menig Eredivisiekijker een paar jaar geleden nog enorm op de zenuwen wist te werken, ervoor zorgde dat híj wel doorging en iemand als Reus of Kroos niet. Moet er niet aan denken, maar het kan nog steeds...

Plattenhardt speelde alleen omdat Hector ziek was en werd dus eigenlijk niet geslachtofferd aangezien hij überhaupt niet zou spelen als Hector fit zou zijn geweest.

Verder komt Duitsland goed weg al is de overwinning wel verdiend. Het oogde een stik frisser en beter georganiseerd dan tegen Mexico. Al is Zweden wel van lager niveau.

Toch kan je hier echt van genieten! Die vechtlust tot laat in blessure tijd van de Duitsers!!! Je hebt pas van de Duitsers gewonnen als je in de bus van de parkeerplaats rijdt..

Duitsland volledig terecht gewonnen! Gelukkig, want het voetbal moet zegenvieren!!! Wir schaffen das!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren