Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gehavend Oranje komt weer niet tot winst tegen Belgen

Laatste update:

Het Nederlands elftal heeft de 126ste editie van de Derby der Lage Landen niet naar zich toe kunnen trekken. In de Amsterdam ArenA gaf de ploeg van Danny Blind een voorsprong uit handen in een oefenduel met België: 1-1. De laatste overwinning op de rivaal dateert van 1997. Met het oog op de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Luxemburg van zondag was er nog meer slecht nieuws, want Stijn Schaars, Vincent Janssen en Jeremain Lens vielen geblesseerd uit.

/

Schaars was de eerste die de kleedkamer gedwongen opzocht. De middenvelder van sc Heerenveen maakte na tweeënhalfjaar zijn rentree in Oranje, maar moest de strijd na een kwartier staken vanwege een kuitblessure. Jordy Clasie was zijn vervanger. De toch al volle ziekenboeg van Oranje werd even later ook aangevuld met Vincent Janssen, die geblesseerd plaatsmaakte voor Bas Dost. Qua kansen was er verder weinig gebeurd: het tempo lag laag en Oranje slaagde er zelden in om gevaarlijk te worden. Janssen leek in de openingsfase nog te profiteren van een communicatiefout bij de Belgen, maar dat lukte net niet. Een strafschop bood acht minuten voor rust uitkomst, nadat het via veldspel onmogelijk bleek om de ban te breken.

Jan Vertonghen trok in het strafschopgebied aan het shirt van Jeremain Lens, die na een jaar absentie was teruggekeerd in het basiselftal. Strafschopspecialist Janssen was uitgevallen en dus moest Davy Klaaassen zich ontfermen over de buitenkans. De middenvelder stuurde Simon Mignolet de hoek in en schoot hoog door het midden raak. Het was zijn derde interlandgoal en bovendien een van de spaarzame hoogtepunten van de eerste helft, die gekenmerkt werd door veel balverlies aan beide zijden. Hoewel België uiteindelijk 62 procent balbezit had in het eerste bedrijf, hoefde Maarten Stekelenburg amper in actie te komen. Hij zag wel een kopbal van Dries Mertens en een vrije trap van Kevin De Bruyne over het doel zeilen.

/

Doelpuntmaker Klaassen bleef achter in de kleedkamer, ten faveure van debutant Joshua Brenet. De PSV'er werd de 161ste speler die zijn Oranje-vuurdoop beleeft tegen België. België probeerde na rust wat aan de tussenstand te doen. Axel Witsel haalde vanaf een meter of twintig uit; Stekelenburg had geen problemen met de poging. Na een uur kwam Oranje goed weg, toen een Joël Veltman in het strafschopgebied een overtreding op Yannick Ferreira Carrasco beging. In plaats van een strafschop kende arbiter Szymon Marciniak een vrije trap toe. De inzet van De Bruyne in de korte hoek werd vervolgens gekeerd door Stekelenburg.

De bezoekers kenden lange perioden van balbezit, maar speelden bepaald niet overweldigend. Desondanks kreeg Romelu Lukaku dertien minuten voor tijd een gigantische kans, toen hij op aangeven van Thorgan Hazard voor open doel over werkte. Even daarvoor was Lens uitgevallen met een blessure; Blind bracht Memphis Depay in zijn plek. Na de misser van Lukaku was het alsnog raak voor België, toen een poging van Carrasco via Veltman ongelukkig achter Stekelenburg vloog. De keeper moest vervolgens een knappe redding brengen op een schot van Eden Hazard, die vrij op hem af mocht stormen na een combinatie met Lukaku. Tot slot mocht ook Bart Ramselaar zijn debuut maken.

Verdiende een van beide ploegen meer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een enorme draak van een wedstrijd. Ik weet niet wie ik eigenlijk matiger vond: Nederland die de bal geen 3 seconden in de ploeg konden houden en geen pass konden afleveren over 5 meter, of Belgie die met dat materiaal hier niet van kan winnen.

Ik heb ook denk ik nog nooit iemand zo slecht zien invallen in Oranje als Clasie, wat speelde die als een dweil. Hopelijk zal de komende maanden het blessureleed afnemen zodat er snel wat vastigheid kan worden ingebracht in dit Oranje. Want met deze plakband oplossingen ga je het WK natuurlijk nooit halen.

9 november 2016 om 22:44

Wk . Maar je hebt wel gelijk dat het veel beter moet. Ik vond Schaars in die 15 minuten al beter dan Clasie wat viel die tegen.

9 november 2016 om 22:45

Clasie is ook geen Oranje materiaal. Maar door gebrek aan beter en fitte spelers heb je weinig keus.

9 november 2016 om 22:49

Inderdaad, Clasie erg veel onnodig balverlies maar herpakte zich als stofzuigertje. Wat ik voorlopig niet meer zou doen is die Memphis speelminuten gunnen en Ramselaar juist wat meer tijd.

9 november 2016 om 22:52

Ik snap het niet zo met Clasie. Bij Feyenoord domineerde hij echt het middenveld en was behendig en goed in de kleine ruimte. Daar lijkt echt niks van over te zijn.

9 november 2016 om 22:53

Clasie heeft vertrouwen en minuten nodig. Lijkt niet op de speler die messi uit de wedstrijd hield op t wk

9 november 2016 om 22:53

Ik vond Dost niet slecht gezien zijn kwaliteiten. Je kan van hem niet verwachten dat ie een actie maakt met de bal zijn voeten. Als aanspeelpunt deed hij het prima. Alleen die laatste bal was wat zuur waar Carrasco dan uit scoort.

9 november 2016 om 22:55

Op die paar potjes die hij goed speelt moet je niet vertrouwen. Speelt amper goede wedstrijden sinds hij weg is bij Feyenoord.

9 november 2016 om 22:56

Ben ik niet mee eens. Toen op het wk was iedereen lyrisch over clasie hoe goed hij speelde en nu is hij oranje materiaal. Okey hij speelde niet goed maar ik denk dat je dit eerdsr de coaches aan kan rekenen die er tijdens de training niet fel op zit zoals v. Gaal

9 november 2016 om 22:57

Van Dost hoef je niks meer te verwachten dan doorkoppen/-passen en de 16 in stormen om te scoren. Hij won zijn duels 90% van de tijd maar daarna kwam er nooit een goed gevolg...

9 november 2016 om 23:00

Ik was niet een van die lyrische personen. En lijkt me sterk dat mensen lyrisch over iemand zijn op basis van 150 minuten..

9 november 2016 om 23:12

Niet alleen over 150 minuten. Was een van de sterspelers van feyenoord die seizoenen voor het wk. Grappig dat je niet lyrisch over m was want qua speltype is het een kruising tussen scholes en xavi. Zou je toch moeten liggen zon speler

9 november 2016 om 23:14

Heeft onder koeman trouwens ook klasse wedstrijden.bij southampton gespeeld. Vooral in topwedstrijden bewees hij zn waarde. Kan elke southampton fan bevestigen. Is alleen dit seizoen niet op zn normale niveau

9 november 2016 om 23:23

In welk opzicht is het een kruising tussen Scholes en Xavi? Ze zijn even groot, maar daar stopt het ook wel.

9 november 2016 om 23:34

@xavi
Hij is een balafpakker en heeft een goede lange pass als Scholes. Hij is ook goed in de combinatie als Xavi. Hij komt absoluut niet in de buurt van hun niveau, maar qua speltype klopt het wel. Als je dat niet weet heb je Clasie waarschijnlijk nooit zien spelen.

9 november 2016 om 23:44

@sandy_d
Door period te zeggen heb je niet automatisch gelijk. Vorig jaar waren ze zeker tevreden. Heeft in toppers ijzersterk gespeeld. Is nu uit vorm.

9 november 2016 om 23:53

Ik heb Clasie net nog zien spelen. Vreemd argument. Het is je goedrecht om dat te vinden. Maar heel weinig mensen zijn het met je eens.

9 november 2016 om 23:59

Wat voor type vind jij hem dan? Daar zeg je namelijk niks over...
Overigens wat het een retorische opmerking. Niet een argument.

10 november 2016 om 01:20

Clasie was idd niet best vanavond, maar geen oranjemateriaal is zo'n onzin..geef die jongen wat langer het vertrouwen en dat zal zeker uitbetalen. Zijn passing en handelingssnelheid zijn top daarnaast is hij positioneel ook geweldig dus probeer iemand na 1 mindere wedstrijd is een keer niet gelijk af te schrijven

10 november 2016 om 07:12

Uhm, Clasie speelt inmiddels gewoon goed bij Soton hoor. Mensen die hierboven beginnen over dat ie speelminuten moet krijgen of geen Oranje materiaal is roepen maar dom wat.

10 november 2016 om 07:13

@soccervision haha, wen er maar aan. Er bevinden zich hier echte Nederlanders. Nederlanders zijn gek of afschrijven en afkraken.

10 november 2016 om 08:33

kom op zeg, viel wel slecht in, maar werkte wel ervoor.

10 november 2016 om 09:30

Zo heel goed speelt hij daar helemaal niet man. Is toch vrij wisselvallig en zeker niet altijd zeker van een basisstek. Kwam ik meen gisteren een leuke statistiek voorbij die aangaf dat Clasie amper duels wint, weinig kansen creëert en ook weinig onderscheppigen heeft wat imo toch een must is op zijn positie.

9 november 2016 om 22:46

Dit is behoudend voetbal in een notendop. 0 bravoure, alle ballen wegshoppen, na 75 minuten doodop van al het lopen. En uiteindelijk sta je er met 1-1 zonder enig kijkplezier. Lekker hoor die moderne denkwijze. De hele Nederlandse erfenis in 10 jaar naar de klote

9 november 2016 om 23:04

Wat moeten we dan, met dit kwalitatief matige elftal vol op de aanval spelen. Dan verliezen we met 8-2, koop je ook niets voor. De Nederlandse school is nooit iets winnen, maar wel leuk voetballen. Koop je vrij weinig voor.

9 november 2016 om 23:10

Beter dan met 3-0 verliezen.

9 november 2016 om 23:13

Alleen Robben is op zijn positie beter dan die vd Belgen. Maar voor de overige posities hebben we overal een mindere speler lopen. We moeten accepteren dat de rollen nu even omgedraaid zijn. Wij zitten nu in de positie waar Belgiã« jaren lang in heeft gezeten en zij nu in onze oude positie.

9 november 2016 om 23:25

De erfenis is naar de klote gegaan omdat we niet zijn mee ontwikkeld. Fysiek, tactisch en technisch heeft onze opleiding stilgestaan omdat die.zich jarenlang alleen maar focuste op de bal in de ploeg houden. Nu weten we dat dat niks oplevert en hebben we een verloren generatie. Nederland moet eens in t buitenland gaan kijken want we lopen hopeloos achter. Die erfenis van ons stelt niks meer.voor omdat we er mee verliezen. Nu spelen we gelijk tegen een team met veel en veel meer kwaliteit

10 november 2016 om 09:56

@mentalist : onzin, in 2010 en 2014 stond je ook gewoon te juichen en dat valt ook binnen die tien jaar.

9 november 2016 om 22:48

Ja en wat maakt het materiaal uit dan als er een ploeg zich zo ingraaft dan kom je er gewoon amper langs. En België had redelijke kansen om de wedstrijd te beslissen

9 november 2016 om 22:57

@kosso17 als je elkaar goed inspeelt kun je Oranje wegspelen. Zeker met snelle spelers als Hazard. Het is gewoon verdiend gewonnen van Nederland. Aan de kansen die Belgie nog kreeg met Lukaku zie je gewoon dat Nederland niet langer uithoudt na 70 minuten vol strijdt. Maar er zaten bij ons veel blessures tussen.

10 november 2016 om 09:32

Het is een gelijkspel geworden , waar haal jij winst voor Oranje vandaan?

9 november 2016 om 22:48

Als Blind ook maar een wedstrijd had gekeken van Southampton had hij kunnen zien dat Clasie daar ook al weken als een dweil staat te spelen.
Of het aan zijn blessure ligt of niet, op dit moment kwam het Nederlands elftal veel te vroeg voor hem. En zeker in mijn ogen onverdiend ook ten opzichte van andere spelers.

9 november 2016 om 22:54

Clasie was niet best maar op een gegeven moment had hij zich aardig herpakt. Toen stond ie best ok te spelen

9 november 2016 om 23:15

Pijnlijk dat een middenvelder die in de PL dit seizoen 21% van zijn duels heeft gewonnen bij Oranje zit. Op dit moment echt niet waardig voor Oranje.

9 november 2016 om 23:40

Ik heb Clasie zich niet zien herpakken, het was aldoor slecht. Vanavond en bij Southampton dit seizoen.

10 november 2016 om 07:16

@Sammerens haha, ga je Clasie nu serieus beoordelen op z'n fysieke duels?

@Daarboven, hoe kom je daarbij? Hij heeft zich juist net weer in de basis gespeeld. Zeker omdat ie zo slecht speelt, of niet? Sjeuzes.

10 november 2016 om 07:17

@Daarboven was bedoeld voor Baloog.

10 november 2016 om 08:00

Hij staat verdedigende middenvelder. Waar moet je due dan op beoordelen....zijn scorend vermogen?

10 november 2016 om 09:35

Ik zie jou wel vaker ongefundeerde uitspraken doen die kant noch wal raken. Kijk jij überhaupt wel eens wedstrijden, in dit geval van Soton, dat je Clasie zo loopt te verdedigen? Het is niet dat omdat hij daar wat minuten maakt dat hij ook meteen zijn stempel op het spel drukt zoals in het verleden bij oa Feyenoord.

9 november 2016 om 22:53

De verdediging van Nederland stond goed, daar had dat 'materiaal' genoeg moeite mee en mag best op het conto van v. Dijk, Bruma en Stekelenburg bijgeschreven worden. Creativiteit is alleen ver te zoeken bij Nederland, met wat meer Robben in het team zou die houthakkersverdediging van de Belgen weggespeeld worden (lens liet al meermaals zien dat slim lopen vaak genoeg een onderschepping mogelijk maakte)...

10 november 2016 om 07:20

Dit België, enigszins gehavend maar vergeleken met ons stelde dag weinig voor, is lang niet zo goed als velen zeggen. Ben bang voor onze zuiderburen dat zij met deze generatie ook geen prijs gaan pakken of zelfs maar een finale halen. Tactisch is het veel te onbenullig. Daarnaast vind ik het persoonlijk jammer dat er niet 1 geschikte Belg was voor het bondscoachschap.

9 november 2016 om 22:56

Veltman vond ik anders het absolute dieptepunt vandaag.

9 november 2016 om 23:03

Veltman is keer op keer het dieptepunt. Die man hoort als RB niet in Oranje en centraal al zeker niet.

9 november 2016 om 23:04

Hij eindigde ongelofelijk zwak, dat leidde eigenlijk het Belgische offensief in. Als die normaal was blijven doen, was er niks aan de hand geweest

10 november 2016 om 08:32

buitenspel, veltman was echt niet de slechtste van het veld, ging vaak genoeg fel de tackle in, waar vaak genoeg belachelijk gefloten werd, duidelijk vond ik de scheids meer aan Belgische kant staan. Maar goed, de slechtste vond ik toch echt Memphis en dost stond vaak genoeg niet daar waar hij moest zijn, dus viel die ook niet goed in. Gelukkig 1-1, jammer voor Janssen en Lens en Vlaar die geblesseerd uitvielen en juist dat het nu niet goed uitkomt

9 november 2016 om 22:58

Die Depay heeft ook niks geraakt, enorm veel acties mislukte bij hem. Kan hem ook niet kwalijk nemen, we hebben op dit moment geen enkele buitenspeler in vorm.

10 november 2016 om 08:47

Wat te denken van Klaassen? Ik heb hem eens in de gaten gehouden en na 14 minuten
en 53 seconden had hij zijn eerste balcontact.
Verder heeft hij niets gedaan dan wijzen van jij moet daar staan.
Het was maar goed dat de pingel er wel in ging.
Over goede voetballers gesproken.

9 november 2016 om 23:11

Wat een ongelofelijk slechte match. Bij de Belgen was het de eerste helft dramatisch. Wat een opstelling ook. Mertens in de spits ... (zucht). Die liep volledig verloren. Met Lukaku erbij was er al wat meer gevaar, maar dat Martinez geen enkele spits op het veld zet het eerste uur laat toch te denken over. Verder waren Kabasele en Vertongen in de verdediging aan een veredelde zondagswandeling bezig en was de mentaliteit bij de rest van de Belgen ondermaats. Geen creativiteit, geen diepgang, geen beleving. Het oude verhaal...
Gelukkig was het bij Nederland niet veel beter. Een samenraapsel van jongens met een Nederlands paspoort die ergens bij een voetbalclub onder contract staan. Geen ploeg, geen automatismen, ... De ziekenboeg zal daar wel voor iets tussen zitten.
Deze match verdiende geen winnaar.

9 november 2016 om 23:14

Dat heet experimenteren. Heel leuk dat hij dit eens probeert.

Twee maanden terug was de kritiek op Wilmots nog dat hij dit nooit deed (en terecht!) en nu kraken we Martinez dan af omdat een experiment mislukt? Zuur volkje zijn we.

9 november 2016 om 23:33

Batshuayi centraal achteraan opstellen zou ook een experiment kunnen zijn. Van iemand met de status van Martinez zou je toch mogen verwachten dat hij van te voren inziet dat Mertens in de spits niet gaat werken. Niets duelkracht en geen lengte. Het was niet om aan te zien en eigenlijk ook oneerbiedig naar Mertens toe. In dergelijke wedstrijden kan je zeker experimenteren, maar er zijn in mijn ogen toch experimenten die meer kans op slagen bieden ...

9 november 2016 om 23:33

Daar zijn vriendschappelijke wedstrijden voor he. De Belgen waren zeker niet gemotiveerd. Probeerde te winnen op 75% en dat is mislukt.

9 november 2016 om 23:39

Messi heeft ook geen duelkracht en lengte.

Ja, Messi is Messi, dat weet ik, maar het was het proberen waard om de tegenstander uit verband te spelen met veel diepgang en positiewissels, zoals Arsenal nu ook speelt met Alexis Sanchez als spits.

Dat ze niet ech gemotiveerd waren, neem het ze eens kwalijk. Angst voor blessures, kijk naar Sanchez, Janssen, Schaars...

10 november 2016 om 00:08

Dat systeem werkte overigens wel in de beginfase. De Nederlandse defensie liep tureluurs.

Achteraf gezien was het wellicht beter geweest om van de start met een spits te spelen, Lukaku kreeg bij zijn invalbeurt al een pak kansen. Die jongen deed het overigens vrij goed vanavond buiten het missen van 100 kansen.

10 november 2016 om 00:54

Mertens speelde de afgelopen wedstrijden bij Napoli ook als spits vanwege Milik zijn blessure.

10 november 2016 om 05:50

Dat kan best zijn dat hij bij Napoli bij gebrek aan beter in de spits moet. Maar bij de Belgen zaten er gisteren drie goede spitsen op de bank. Allemaal goed en wel dat experimenteren, maar je doet er Mertens geen plezier mee en die drie andere spitsen al helemaal niet.

10 november 2016 om 09:37

Tuurlijk wel, als het werkt, heb je een plan B achter de hand om de tegenstander eens mee te verrassen als plan A niet loopt.

9 november 2016 om 23:33

Iedereen heeft gewoon te hoge verwachtingen van het Nederlands elftal. En ja, dan is de wedstrijd al snel saai, lelijk, traag en niet om aan te zien. Pas gewoon je verwachtingen aan, we hebben nu eenmaal niet meer de generatie die we vroeger hadden.

9 november 2016 om 23:53

Clasie was idd dramatisch.ook blind en veltman vond ik niet goed. Maar ze hebben weer 90 minuten geknokt tegen een team dat op 80% nog een klasse beter is. Voetballend kunnen we met deze jongens niet meer verwachten ...we moeten het gewoon van strijdlust hebben.

Vragen aan Blind:
Is Fer niet fit?
Als je depay selecteerd, kan Tete dan ook in de selectie opgenomen worden?
Ben je objectief naar je eigen zoon?

10 november 2016 om 00:03

Selectie van Blind jr is toch niets geks aan? Hoe geloofwaardig zou bijvoorbeeld Fred Rutten nu zijn, mocht hij de bondscoach zijn, als hij Blind jr niet had opgeroepen...? Blind speelt bij Manchester united.. Club-technisch na Robben de speler die dagelijks op het hoogste niveau traint en speelt...

Dit was gewoon niet om aan te zien, Totaal geen idee in het spel, geen snelheid, niemand die zich aanbiedt. Ik denk echt dat men er meer uit kon halen.. En dan nog de blessures. Oranje fan zijn is geen pretje..

9 november 2016 om 23:41

Troost je Belgiã« fan zijn helemaal niet... zeker als je de kwaliteiten van deze ploeg vergelijkt met de resultaten die deze ploeg neerzet....

10 november 2016 om 07:42

@muillie wat praat jij nou? Er was degelijk wel goed spel. We bouwden vaak vanuit een sterke verdediging een aanval op. Daar waren een paar gevaarlijke kansen, maar in de 2e helft was daar pas niks meer van over. Toch kun je stellen dat door het sterke verdedigen Nederland op de been bleef. Alhoewel Belgie niet op zijn aller sterkst speelden. Toch deed Nederland het niet slecht.

Saaie wedstrijd vond ik het. Niemand kwam echt in zijn spel. Terechte uitslag!

9 november 2016 om 22:58

Vooral die Veltman, wat speelde hij een verschrikkelijke wedstrijd. Daarnaast vond ik Brenet en Stekelenburg wel een goede wedstrijd spelen. Je ziet in deze wedstrijd duidelijk het klasse verschil, Belgie ligt mijlen ver voor.

Komen we goed weg dat Bruma en van Dijk prima stonden. En dat Lukaku zeer genadig was. Met een gelijkspel mogen wij heeel blij zijn.

9 november 2016 om 22:48

Mwa brenet had die bal er ook wel in mogen schieten.

9 november 2016 om 22:52

Als we moeten gaan hopen op een goal van Brenet na een kans die hij nota bene helemaal zelf vanaf eigen helft heeft gecreeerd, dan is er goed iets mis gegaan.

9 november 2016 om 22:53

Brenet had een geweldige actie maar moest toen met links schieten. Dan neem ik het hem zeker niet kwalijk dat hij hem er net langs schuift. Juist mijn complimenten voor zijn actie!

10 november 2016 om 06:11

Brenet heeft tenminste wel iets laten zien. Veltman heeft tot nu toe niets laten zien.

9 november 2016 om 22:49

Die twee waren idd de enige die echt goed speelden vanavond, voor vdijk.

9 november 2016 om 22:52

1-1 inderdaad wel een gestolen punt zeker op basis van de tweede helft als Lukaku een beetje scherp was. Veltman, echt geen schim meer van de potentieel goede verdediger die hij toch leek te worden. Weer blij dat Lens erbih is, hij voegt wat toe. Strijd was er vandaag wel maar de kwaliteit is overall toch te matig.

9 november 2016 om 22:57

Lens speelde zeer ongelukkig. Een goede actie waaruit de penal komt. Daarnaast is de klik er met Wijnaldum totaal niet. Denk overigens dat hij de komende wedstrijd er niet bij is.

9 november 2016 om 23:02

Lens is gewoon wel snel, komt een paar keer voorbij Vertonghen, maakt een actie, is wat doelgerichter en heeft een aardige voorzet. Dat is allemaal veel beter in orde dan bij Depay, of bij een Berghuis zo je wilt. Je ziet ook bij Fenerbahce dat hij gewoon een nuttige speler is. Wijnaldum ging ook een beetje ten onder op het niet gebalanceerde middenveld vond ik, met een zeer zwakke Clasie.

9 november 2016 om 23:03

Goh...hamstringblessure. denk t ook niet...

9 november 2016 om 23:10

In goede doen is Lens zeker een meerwaarde. Depay is totaal niet in vorm en heeft geen wedstrijdritme. Dat zie je aan alles, komt nog geen lantaarnpaal voorbij. Wijnaldum was iets te druk bezig met Carrasco, maar in de omschakeling liep alles steeds fout. Als Lens diep ging, passte Wijnaldum in de voeten en vice versa. Ze begrijpen elkaar niet.

9 november 2016 om 23:39

Klaassen en Wijnaldum zijn zelfde soort spelers. Kracht ligt als ze 16 in kunnen lopen. Sneijder en Clasie kunnen een pass geven, maar hebben niet de kwaliteit of de medespelers om onder de druk uit te voetballen. Zowel Sneijder als Clasie zijn in dit systeem geen toegevoegde waardes.

9 november 2016 om 23:43

Het is ontzettend jammer, maar buiten dat Depay geen ritme heeft, lijkt het voor mij nu ook dat hij mentaal geknakt is. Er zit zoveel angst in zijn spel, totaal het tegenovergestelde wat hem zo ver heeft gebracht.

9 november 2016 om 23:58

Tuurlijk, een aanvaller heeft zelfvertrouwen nodig. Je ziet de twijfel bij zijn acties. Kom ik er wel langs, ben ik wel snel genoeg etc. Hij moet asap naar een andere club waar hij aan spelen toe komt.

10 november 2016 om 01:01

Je vergeet Afellay toch niet he?

10 november 2016 om 08:05

En Propper

Dit krijg je van behoudend spel. Je kijkt naar een wedstrijd van niks, de spelers zijn in minuut 70 kapotgespeeld en 0.0 positiespel. Nou daar sta je dan met je moderne spelopvatting. Gefeliciteerd ermee.

In mijn optiek waren Sneijder, Blind, Veltman, en Clasie de zwakste vanavond. Ik vond persoonlijk Witsel, en de Bruyne aan de Belgische kant niet zo geweldig.

Jammer van de blessures. Overigens 'n beetje beschamend dat je bij een 1-0 voorsprong overschakelt op een 532 en de 2e helft bijna 45 minuten lang aan het tegenhouden bent.

Van Dijk of de Steek motm, denk ik zo. Beide foutloos, en kan me zo geen speler bedenken die een betere 90 minuten speelde.

9 november 2016 om 22:48

Veltman was inderdaad niet zo goed hé

Met van Dijk hebben jullie wel een topper in wording, al werd de verdediging van Nederland pas echt getest toen er een echte spits in kwam. Het experiment van Belgiã« zonder spits is niet zo goed geslaagd.

Tegenhouden is geen schande, Belgie dwong Nederland achteruit en dan zou het dom zijn om blind aan te vallen en Hazard en Carrasco ruimte te geven. Het was niet zozeer de intentie van Nederland denk ik, maar meer de druk van Belgiã«.

9 november 2016 om 22:54

Dit Nederland is gewoon niet bij machte om het jullie moeilijk te maken, tegenhouden is normaal gesproken indd geen schande maar dit is een oefenwedstrijd, wat hebben we aan een ''puntje'' (!?) Kom op een beetje druk zetten mag toch wel in eigen huis? alsof Ciman en Kabasele zo geweldig waren in de opbouw.

Los daarvan moet ik terugkomen op dat ''zwemmen'', Mertens vulde de spitspositie toch niet zo goed in als dat ik had gedacht.

9 november 2016 om 23:11

Matchen zoals dit zijn de reden waarom ik Mertens liever op de bank zie: hij was weer meer bezig met hakjes en spielerei dan met zijn taak serieus te nemen. Dat speelse van hem is een kwaliteit maar hij gaat echt eens moeten leren dat je dat bij een 0-0 gewoon niet moet doen.

9 november 2016 om 23:21

Dat klopt, Driesje zal dan ook tegen wil en dank invaller blijven. Dan zorgt hij wel altijd voor een meerwaarde.

9 november 2016 om 22:55

Wie wordt dan de rechtsback tegen Luxemburg? Brenet? Hoop het wel eigenlijk, want hij brengt aanvallend meer dan Veltman.

9 november 2016 om 23:45

Eerlijk gezegd vind ik Brenet juist verdedigend opvallen, vooral tegen goede tegenstanders. Tegen Bayern afgelopen week was hij ook weer ongenaakbaar, zeker vergeleken met Willems die hij verving.

9 november 2016 om 23:01

Ik mag sowieso hopen dat Veltman in deze vorm niet meer op wordt gesteld....

Wat een losers op de belgische tv. Nu zeggen dat Belgiã« niet hoefde en niet alles gaf.
Bah Bah. Belgiã« overschat zichzelf heel erg. Het stelt echt niet zo veel voor hoor.

9 november 2016 om 22:46

Ach ja maar ondertussen hadden ze wel heel graag willen winnen van de ollanders.. was overigens wel verdiend geweest als België gewonnen had.

9 november 2016 om 22:57

Echt he? Ik zit ook voor de fun te luisteren naar ex-b-speler Sonck die poep praat en ipv 'tackle' 'takkel' zegt en het prachtig vindt hoe ruk NL, een of andere chick die wel erg veel aan t woord is en bovendien een bijzonder irritante stem heeft en jan mulder die weer goedkoop loopt te scoren. De grootste kneus is echter de presentator die eindigt met 'proficiat nederland dat jullie niet hebben verloren'. Waar halen die lui de misplaatste arrogantie vandaan zeg?

9 november 2016 om 22:59

Haha.. Dat is ongeveer hetzelfde als wij zeggen dat wij niet hoeven tegen Duitsland. Dit soort wedstrijden wil je altijd winnen. Overigens wil ik niet zeggen dat Belgiã« niet zo veel voorstelt, misschien vanavond niet, maar ze hebben uitstekende voetballers.

Nederlands elftal voetballes gekregen vandaag. Vooral de tweede helft Echt n mega groot verschil in niveau tussen België en Nederland. Heel goed weg gekomen met n gelijkspel.

9 november 2016 om 22:47

Wat een onzin. Balbezit is geen niveauverschil. We hebben vaak tegen Italiã« gespeeld met overwicht en dachten dat Nederland beter was. Uiteindelijk win je daar niet. Dat was nu ook het geval. Belgiã« verdiende echt niet om te winnen.

9 november 2016 om 22:50

Als die mazzelbal er niet in valt had Nederland misschien wel gewonnen na de 1-1 kwamen er veel kansen, maar tot de 1-0 was er maar 1 grote kans als dat al voetballes is gelijkspelen door een mazzelbal?

9 november 2016 om 22:50

Tuurlijk wel, een gelijkspel is ook wel bilijk maar je kon een overwinning moeilijk onverdiend noemen, op het eind sneed Belgiã« door Nederland als een mes door de boter.

9 november 2016 om 22:51

Jij hebt zeker de 100% kansen gemist van België. Analisten op tv delen overigens ook mijn mening maar je mag uiteraard jouw mening hebben.

9 november 2016 om 22:52

Ga jij nu echt beweren dat er geen niveauverschil was? Komaan zeg.

9 november 2016 om 22:55

Dat is ook wel chauvinistisch van je Maar Belgie was wel sterker daar moet ik je gelijk in geven.

10 november 2016 om 08:32

Belgiã« deed het alleraardigst tegen Holland B, die Belgen hebben gerust wel leuke spelers, wie weet kunnen ze op een WK weer eens boven Nederland eindigen?

Een ontzettend slechte wedstrijd. Belgie leek er geen zin in te hebben en Nederland gaf de bal elke keer weer weg. Het was nog een gevecht tussen Clasie en Veltman wie het het slechtste was bij Nederland, het liefst zou ik beide zeggen maar als ik er een moest kiezen dan Veltman maar.

Brenet was een lichtpuntje, die bewees maar weer eens zijn niveau aan te passen aan de tegenstander. Zie hem graag tegen Luxemburg, maar Brenet kennende kan het zijn dat ie zich dan ook weer aanpast aan het niveau haha.

9 november 2016 om 22:47

Ik vond Ramselaar wel goed invallen erg weinig minuten maar wel veel beweging en snelle balbehandeling met hem creã«er je wat meer afspeelmogelijkheden, want dat ontbrak vandaag echt niemand kon de bal kwijt en dus waren ze hem binnen een paar tellen kwijt.

9 november 2016 om 22:48

Veltman deed sporadisch nog iets goed. Bij Clasie ging echt werkelijk waar alles mis.

Zeer saaie wedstrijd met zeer weinig kansen, maar 1-1 is prima resultaat. Moment van de wedstrijd vond ik de solo van brenet.

9 november 2016 om 23:09

Wat ging er precies goed bij Veltman dan? Ook bij de goal van Belgiã« staat ie echt als een wijf te verdedigen. Springt met zijn reet er voor in plaats van de bal af te blokken.

Goed resultaat tegen België. Maar oranje konden winnen met dit matig verdediging.
Wat is depay echt afgezakt, hij kon niet langs de watford tribunespeler en ciman. dit is de reden waarom hij een tribunekandidaat is.

9 november 2016 om 23:00

Die Watford tribunespeler is best een goede speler. Vorig jaar de beste in België en nu een te snelle clubkeuze en een trainer (Mazzari) die niet achter hem staat.

9 november 2016 om 23:07

Bjorn Engels speelde Brugge bij wijze van spreken op zijn eentje naar de titel, is wel nog wat anders dan Kabasele.

En waar is Lombaerts? Die lacht zich dood als ie Ciman ziet.

9 november 2016 om 23:19

Ik vond Ciman wisselvallig. Die kopbal terug was een typisch Cimanmoment net als dat dicht bij Vertonghen lopen waar de penalty uit kwam. Maar ik vond hem nadien wel heel scherp in de tackles en strooide regelmatig met goede ballen naar voor. Zegt ook wel veel als Ciman op bepaalde momenten het spel moest verdelen van achteruit.

9 november 2016 om 23:25

Blieke, ook bij die rush van Brenet ging het licht even uit. Dat zijn toch te veel momenten in 1 wedstrijd, momenten die je doen verliezen tegen een deftig team.

Hij heeft zeker zijn waarde, maar ja...

9 november 2016 om 23:33

Oh juist, al vergeten. Was idd een derde faalmoment. Nu ik er aan denk,we hadden even goed drie goals tegen gekregen door toedoen van Ciman In de ideale wereld staat hij natuurlijk nooit basis bij de Duivels.

9 november 2016 om 23:39

Engels was van hetzelfde niveau maar is jonger dus meer potentie. Nu eens proberen fit te blijven...

9 november 2016 om 23:41

Jim, ik respecteer je mening maar dat zie ik -samen met zo ongeveer elke analist in België- wel anders.

9 november 2016 om 23:15

Ik vond Kabasele net de beste Belg eigenlijk.

10 november 2016 om 02:26

Verdedigend deed hij het ok één-tegen-één, maar aanvallend was het altijd op veilig balletje naar Ciman. Het is misschien jammer om te zeggen maar ik betwijfel of Depay een echte test voor hem was. Wat is er met hem gebeurd jo.

10 november 2016 om 05:55

Kabasele de beste Belg? Dan hebben we toch een andere wedstrijd gezien. De eerste tien ballen gingen allemaal richting Oranje-spelers. Daarna speelde hij op veilig en ging alles breed over vijf meter richting Ciman. Als hij dan toch eens vooruit probeerde spelen ging het bijna altijd mis. Ver van basismateriaal die jongen.

Wat een belabberde tweede helft zeg... Van Dijk een wereldpot, Bruma goed, Stekelenburg goed (dankzij deze mensen het gelijkspel bewaard). Brenet een aardig debuut en Blind in al zijn matigheid nuttig. Maar wat is die Memphis slecht geworden zeg. Met z'n handschoentjes en maniertjes totaal geen man meer voorbij komen, niet aanspeelbaar zijn en totaal geen idee hebben wat hij doet. Wegwezen, per direct.

Zaadpot en al helemaal dramatisch met al die blessures. Belgiã£â« was zoals verwacht dominanter, maar ik moet toch zeggen dat ik niet bijzonder onder de indruk ben van de Belgen. Als ik weer dit soort wedstrijden zie, voelt het weer logischer aan dat ze verloren van Wales en Italiã£â« op het EK (met name die pot tegen Wales). Als je ziet hoe ze worstelen om kansen af te maken en vervolgens met een gelukje nog scoren. Dit Belgiã£â« is nog steeds geen hecht team. Het WK zullen ze wel halen, want ze hebben een vrij makkelijke poule.

Hoogtepunten bij Nederland waren Van Dijk, Bruma en Brenet.

Dit is toch geen Nederlands elftal waardig voetbal meer? In eigen huis weggespeeld worden door België en totaal niet de intentie om zelf te voetballen.

9 november 2016 om 22:54

Het is nou ook niet het nl elftal wat ik graag zie en we hebben inderdaad betere generaties gehad. Echter, beweren dat Nederland weggespeeld is, is wel erg overdreven. Beide teams erg matig waarbij België ver onder het potentiële niveau heeft gespeeld. Als ik aan weggespeeld worden dek, dan denk ik eerder aan de wedstrijden van psv tegen Bayern.

Genoten van van Dijk en Bruma. Voor de rest was het niet zoveel. Wel een mooie actie nog van Brenet jammer dat die er niet in ging.

Een oefenpot die nergens over ging en die we snel moeten vergeten.

Goh wat schaam ik me wel even wanneer de Belgen de tweede topschutter van de Premier League even van de bank sturen en wij komen aanpappen met een Depay die net 10 minuutjes gespeeld heeft dit seizoen. Toch had ik meer verwacht van de Belgen, ja leuk dominantie op het middenveld maar tot die missers van Lukaku heb ik geen serieuze kansen van ze gezien. En dat was denk ik al rond de 60e/70e minuut. Ze hebben de kwaliteiten om het ver te schoppen, maar hebben een lange weg te gaan om het Duitsland, Frankrijk en Argentiniã« lastig te maken. Dat ze verder gaan komen dan wij staat wel vast, het enige wat bij ons wat trots optrommelt is wanneer we Robben op de bank zien zitten.

9 november 2016 om 23:54

Een Nederlands elftal met tete, de vrij, bazoer, van ginkel, el ghazi en depay (mits weer oude vorm), affelay, strootman, Locadia (als reserve bewegelijke spits) riedewald, Willems, van aanholt, van de beek, karsdorp zal over 1,5 jaar er echt veel beter uitzien.

De rol van Sneijder op links is er eentje om hem maar te laten spelen.
Diepgaande middenvelders maken het verschil

Ik val een beetje in herhaling maar dit Nederlands elftal is toch wel een beetje zwakjes. ( zacht uitgedrukt )
Ik was van te voren al bang voor Veltman en hij heeft me gelukkig niet teleurgesteld, dat hij in Oranje mag spelen zegt alles over het NL elftal anno 2016. Te triest voor woorden, zelfs Brenet was beter dan Veltman. En dan als klap op de vuurpijl komt Clasie erin en speelt de eerste 5(!) ballen verkeerd, en dan Fer lekker in Engeland laten, lekker man.

Proficiat Knvb. Weer een resultaat geboekt en nog wel tegen onze veel sterkere buren. Ik heb alleen de tweede helft gezien, maar dit was werkelijk waar beschamend. Thuis spelen en dan tegen de Belgen alleen maar kunnen verdedigen. Ik weet dat we geen bijzonder sterke selectie hebben, maar met een beetje tactische coach kan je echt wel een leuk team neerzetten. Dan moet je wel af van het huidige systeem (en Blind).
Van Gaal of een buitenlandse coach zouden mijn voorkeur hebben. Maar goed ze zullen nu wel weer achter Blind blijven staan.

10 november 2016 om 00:14

T.alavez, je weet dat dit het systeem van Van Gaal is hã¨...? Spelers zijn niet goed genoeg, zelfs al zou iedereen fit zijn. Zonder Sneijder is er niemand geniaal op het middenveld. Strootman ook niet. Overschat. In de aanval staat Robben op eenzame hoogte. Verdedigend is het gewoon zoals oranje is, namelijk ok. Dat is het. Het is ok. En daarmee zie je eens in de 15 wedstrijden een top pot, zeer veel gelijke spelen en kleine overwinningen, en zonder tegenslag kwalificeer je je dan. 50/50. Het is even niet anders.

Was niet echt een interessante wedstrijd, om naar te kijken. Ik heb toch genoten, van Veltman hij speelde sterk vandaag, in de deel van de wedstrijd die ik keek.
Nu op naar Luxemburg, en zien wat er dan Nederlands Elftal van bakt. Ik verwacht, dat nu de Roon ook wel opgeroepen wordt, als ik de blessures tegenvallen.

Wel sneu voor Schaars, die al weer snel de kleedkamer moest opzoeken, dat is hem niet gegund. Maar 1-1 is tegen een topploeg Belgiã« toch wel mooi resultaat. Al heeft Belgiã« veel kwaliteit als individuele spelers, het moet echt nog meer een team worden.

Saaie match.
We waren een pak beter dan Nederland, hadden altijd moeten winnen, maar goed het is een oefenmatch.

Schrik wel van het Nederlands elftal, zo inspiratieloos en zoveel spelers die ik niet eens ken, dat WK halen wordt nog een hele klus als Robben te veel belangrijke wedstrijden moet missen.

Man wat een saaie wedstrijd was dit, gelukkig heb ik amper opgelet. Nu maar hopen dat Oranje tegen Luxemburg beter gaat spelen, anders kunnen we het WK wel vergeten.

Lichtpuntje is wel dat de verdediging redelijk goed stond.

hahaha die Belgen hilarisch, Sluiten ze af met: proficiat Oranje jullie hebben niet van ons verloren,
Precies waarom Belgiã« nooit een toernooi gaat winnen. Pure zelfoverschatting. Net zoals je wedstrijden zoals vandaag niet wint omdat je op papier beter bent win je ook zo geen grote toernooien.
En daarom kwam van Gaal met een matig Oranje juist wel heel ver.

Belgie is dus een klasse beter, en het Nederlands elftal is afstraffing bespaard.

Verder een realistische spelopvatting met een matige selectie en een ongelukkig spelverloop.

Vond Belgiã£â£ã¢â£ã£â¢ã¢â« arrogant spelen. Is dan wel een oefenpot maar een experiment met Mertens op de 9. Waarom Defour en geen Dembele, Naingolan, Tielemans? Waar is Lombaerts? Waarom vliegenvanger Mignolet? En laat Kompany nu eens minuten maken.

Wat me noch meer verbaasde was het Nederlandse elftal. Vond ons al enorm lui en traag spelen maar wat een gebrek aan talent bij de Nederlanders. Ik zag NL zo graag bezig een 10tal jaar geleden. Te triest voor woorden.

9 november 2016 om 23:05

Kompany was ook de bedoeling bij de Belgen, alleen haakte af in de warming-up

10 november 2016 om 02:15

Dembele,fellaini,vermaelen en uiteindelijk kompany geblesseerd. Naingolan & Lombaerts niet geselecteerd door Martinez, wat ik ook niet begrijp. Martinez wou gewoon dingen uitproberen en Mignolet kreeg wrs minuten omdat hij het nu ook wat moeilijker heeft bij zijn club. Had eerder het gevoel dat Martinez niet zo goed begreep dat de derby der lage landen toch iets meer dan een oefenpot is. Naingolan was er alvast niet blij mee dat hij niet kon meedoen.

2e helft is Nederland totaal overklast door de Belgen. Had met gemak 1-4 kunnen zijn. Dany Blind moet zich ook kapot schamen dat ie zn zoon niet wisselt voor Zeegelaar alsof zijn zoon sterkhouder is en er niet uit mag. Andere 2 laat je debuteren maar Zegelaar niet.

Hahah hoeveel krediet heeft die Blind wel niet? Er zit totaal geen lijn in het spel, hij maakt geen spelers beter, maar slechter. Nederland heeft dan wel niet een hele denderende generatie, maar de coach is er om het beste uit wat beschikbaar is te halen en dat doet Blind overduidelijk niet. Damnn heeft Nederland echt geen betere coach dan Blind? Zware tijden voor het Nederlands voetbal zeg.

10 november 2016 om 00:22

Een bondscoach maakt spelers niet beter... blind is een prima coach. We hebben gewoon niet beter qua spelers. Iedereen is vergeten hoeveel kritiek het team van Van Gaal kreeg. Toen de halve finale werd gehaald was alles vergeven. Blind was daar assistent. Hoezo krijgt hij daar geen credits voor en wel voor het falen onder Hiddink...? Hij heeft enorme pech met elke wedstrijd een waslijst aan blessures. Robben heeft alleen 24 minuten tegen Ijsland gespeeld... Verder kwamen bijna alle tegengoals door fouten van spelers die iedereen zou hebben opgesteld. Strootman, steek, bruma, de vrij, Wijnaldum, Veltman, blind jr, vd wiel, van dijk en martins indi.

Prima resultaat. Belgiã« heeft op haast iedere positie een betere positie. Tot de 60e a 65e min was Belgie ook niet beter dan NL en hadden wij juiste de beste kansen. Daarna was Belgie beter en was de 1-1 ook meer dan terecht.

Wat had ik graag Zeegelaar gezien vanavond.. Blind pff wat is die sloom die komt gwn te kort als Back.. Technisch goed maar op snelheid elke x voorbij gelopen... Die andere "back" Veltman hoeft ook echt niet meer opgeroepen te worden pff.. Clasie aub ook nietttt! En wij hebben gwn geen enkel creativiteit op het middenveld echt niet normaal.. Sneijder is ook geen winger.. Moet gwn op het midden spelen Klaassen gwn eruit.
Is dit mits iedereen fit ons STERKSTE opstelling????: Stekelenburg Karsdorp DeVrij VanDijk Zeegelaar Strootman Wijnaldum Sneijder Robben Jansen Promes

9 november 2016 om 23:06

Hoe goed is die Zeegelaar eigenlijk? Verder is Van Dijk ook echt niet in vorm. Is Janmaat niet meer beschikbaar?

9 november 2016 om 23:16

Geloof me beter dan Blind op de Back. Ik heb een vriend uit Portugal. Ik kijk bij hem wel eens naar Sporting enzo. Vind hem gwn echt sterk zet je niet zo even opzij! Heeft snelheid en heeft een paseer actie! Dingen die je in een Back van deze tijd wilt zien.

9 november 2016 om 23:17

En even over wat je over Van Dijk zegt!! die vind ik toch echt een verademing achterin hoor dat word een Topper!!

Ongelofelijk balen dat je zo vroeg al 3 keer moet wisselen. Janssen en Lens hadden het dat centrale duo van België echt nog wel lastig kunnen maken

Over de invallers:

Brenet: positief verast, mooi dat hij toch bij die solo Carrasco eruit liep.

Clasie: Niet het type dat invalt en gelijk het verschil maakt.

Vilhena: Kan veel beter, alleen zijn situatie is nu een beetje klote.

Ramselaar: Kwam dreigend over, zou hem misschien wel laten starten tegen Luxemburg of hem genoeg tijd gunnen.

Dost: Prima aanspeelpunt vandaag.

Depay: Heb een beetje medelijden, wat is deze man afgegleden. Vroeger zag je echt de vreugde ervan af spatten en nu is het een nikstoevoegende speler geworden. Hij hoefde meestal de bal alleen Maarten klein chippen te geven en hij was 1 op 1. Manu heeft hem kapot gemaakt en had hem moeten brengen, hij zou naar een Monaco, Sevilla moeten gaan want ik weet zeker dat deze jongen het inzich heeft nog ver te komen.

9 november 2016 om 23:31

hij heeft zelf de danken dat hij zichzelf heeft overschat. depay heeft genoeg kansen gekregen en kan niet passeren tegen een rb van een laagvlieger of zelfs uitblinken met goals en assisten. hij kan beter naar turkije, marseille of terug naar nederland gaan.

10 november 2016 om 08:50

Dost prima aanspeelpunt? Heb je de wedstrijd wel echt bekeken? Hij heeft volgens mij 0 ballen vastgehouden en elk kopduel verloren. Janssen heeft in 20 minuten meer laten zien dan Dost in 70.

En meteen piepen over de blessures, man .. je komt gewoon te kort dan loop je sneller blessures op waarom heeft belgie geen blessures. de media doet weer een poging om goed te praten wat krom is..

Niks van gezien, maar 1-1 is prima in een oefenpotje die nergens over gaat met een verzwakt matig team.

overbodig trainingswedstrijdje. 2 ploegen die er totaal geen zin in hadden met dramatische gevolgen voor 3 Nederlandse spelers.

Die jongens spelen zoveel (top)wedstrijden dat ze helemaal geen moer meer geven om vriendschappelijke wedstrijden, zelfs niet om de derby van de lage landen. Eigenlijk heel jammer, vroeger was dat een jaarlijkse traditie waar er gevochten werd om de eer en zouden ze bij wijze van spreken een wedstrijd in de competitie laten schieten om te kunnen schitteren in de derby.

Modern voetbal...

Die Van Dijk is wel een topper trouwens.

Lekker dan, volgende week de derby der derbys in Istanbul maar Lens haakt geblesseerd af. Die zou gehakt maken van Galatasaray..!

Zitten trouwens paar bij Oranje die helemaal niets kunnen. Daarmee doel ik op Veltman, Clasie en Depay.

Vind Danny en Daley Blind ook niks maar goed. Zolang de een er is, blijft de ander er ook bij.

9 november 2016 om 23:38

Precies dat ene waar ik bang voor was, is gebeurd.. onze held Lens raakt geblesseerd. Waar zijn die kut-interlands ook goed voor?! In dit geval voor Galatasaray. Hopen dat ie snel herstelt en kan meedoen in die wedstrijd, maar ik ga van het ergste uit.

Clasie vond ik vandaag het minst van het veld. Veltman ook niet heel best. Bij de 2e kans van Lukaku verliest hij de bal, waar die de bal gewoon genadeloos moet hebben. Nu komen er 2 man voorbij en als verdediger mag je dat gewoon niet gebeuren. Depay is geen schim meer van wat die bij PSV was, maar had toen veel voordeel met zijn snelheid en bouw. Je ziet dat wanneer die zijn snelheid niet kan gebruiken, hij weinig ideeën heeft.. Daarnaast heeft die nu tegenstanders tegenover zich die ook body hebben en komt die gewoon helemaal niks meer voorbij. Erg jammer, maar ben bang dat hij er niet gaat komen. Om positief te eindigen vond ik Brenet goed invallen, vind ik ook bij PSV een goede back en meestal stabiel. Ook Ramselaar (ondanks zijn korte invalbeurt) is een speler die een extra kwaliteit in de ploeg brengt. Hij is bewegelijk en probeert tenminste wat dingen. Van Dijk is echt een hele grote verderiger aan het worden, speelde een zeer goede pot en is een speler waarbij het een keer niet bille knijpen is. Tot slot mis ik bij de spelers de trots om voor het nederlands elftal te spelen.. ik hoor ze allemaal zeggen ja het is een droom die uitkomt, maar hoor ze nooit zeggen dat ze ontzettend trots zijn om voor ons land uit te komen. Dat zou je gewoon moeten uitstralen tijdens zo'n interview. Maar het zou kunnen zijn dat ik dat persoonlijk zo zie. Al met al waren de belgen wel een klasse beter en mogen we blij zijn dat we niet verloren hebben. Nu op naar Luxemburg en hopen dat Nederland een puike pot neerzet met een overwinning wanneer de scheidrechter de wedstrijd afluit.

9 november 2016 om 23:26

Haha, je schrijft 'om positief te eindigen' en daarna typ je nog eens een zoveel erbij.

9 november 2016 om 23:44

Haha kwam meer bij dan geplant

Belachelijk van Martinez om zonder echte spits te starten. En dan zelfs na 45 min arrogante saaie minuten niet wisselen. Echt een grap, daar zit je dan met 4 spitsen op de bank. Na de inbreng van een spits werden er enkele kansen gecreeerd maar 1-1 is gewoon te weinig tegen dit gehavend oranje. Nu tegen Estland even de job doen en jullie tegen Luxemburg.

Kan iemand mij nou eens vertellen waarom die Veltman er altijd in staat? Bij zowel Ajax en NL. Zonder dollen dit kan toch gewoon niet....

België had gewoon met dubbele cijfers kunnen winnen maarja...wat wil je met Roberto fucking Martinez als bondscoach...

9 november 2016 om 23:26

Dubbele cijfers niet hoor, ze hadden makkelijk met 4-1 kunnen winnen, maar dubbele cijfers gaat wat ver

Matige wedstrijd.
Belgie leek eerste helft geen zin te hebben waar nederland goed stond en kon prikken.
2e helft beter met 100% kansen van hazard en 2x lukaku.
Nu ja bij elke tempo versnelling kwam oranje in de problemen.
Waarom dit niet heel de wedstrijd doen ?
Akkoord is maar vriendschappelijk maar toch...
En die hakballetjes laat dat zo zeker niet doen bij 0-0.
Nederland zeker niet op zijn sterkst met veel blessures.
Belgie ook niet voltallig zeker vanachter...kompany,alderweireld vermaelen deze hebben enorme voetballende kwaliteiten.
Dat mis je...al deed ciman het naar behoren maar tegen sterkere tegenstanders word moeilijk.
Belgie moest dit winnen , hebben te lang gewacht met voetballen.
Verschil in uitvoering is wel groot .
Belgie is paar klassen beter op dit moment.
Hopelijk voor oranje dat zij zich plaatsen voor wk.
Ik gun het jullie van harte.
Blijft altijd leuk ned en bel samen

Wie van saaie oefenpotjes houdt heeft vandaag genoten, was echt niet om aan te zien. Nederland dat amper lijkt te kunnen voetballen en Belgiã« dat nog steeds moeite heeft met de laatste pass. Lijkt wel alsof we vier jaar zonder systeem hebben gevoetbald, alsof er een muppet of clown zei wat de ploeg moest doen ipv een bondscoach.

Daar lijkt weinig beterschap in te komen als Martinez op het idee komt om dwerg Mertens in de spits te zetten en vier spitsen te laten banken. En als er dan toch iemand inkomt toch niet Lukaku, die kan gewoon niet voetballen. Hij kan geen bal controleren en tikte de bal 2x huizenhoog over net als tegen Bosniã«. Kun je evengoed Gill Swerts in de spits zetten.

De Bruyne doet nu wat Hazard ook doet in oefeninterlands, lekker chillen en beetje wandelen. Daarom dat het verfrissend was om de hardwerkende Thorgan Hazard te zien invallen, net als Ramselaar viel die positief op. Die hadden er tenminste zin in.

Nederland kan op dit moment niet aanvallend en dwingend in een 433 systeem spelen. Daar is het materiaal nu gewoon te dun voor. Prima! accepteren en inzien dat we ons op een andere manier moeten gaan kwalificeren voor het Wk.

Dit zou mijn opstelling zijn:
Behoudend spelen en gebruik maken van de snelheid van Depay en Robben. Dus vooral verdedigend denken en zo nu en dan snel eruit komen en gebruik maken van opkomende backs. Klaassen of Wijnaldum die dan in de 16 kunnen komen met hun diepgang. Weet ook wel dat Willems en Depay niet echt in vorm steken, maar beter is er gewoon niet op het moment.

Volgende week hebben we de wedstrijd van het jaar tegen Galatasaray en toevallig is onze beste speler, Lens, vandaag geblesseerd geraakt. Pffff. Wat kan ik hier boos om worden zeg.

Toch wel pijnlijk om te constateren dat de Belgen een klasse beter zijn dan wij. Dat hoort gewoon niet voor mijn gevoel. Ik hoop dat we de rollen op termijn weer om kunnen draaien, gewoon zoals het hoort. Maar goed. Veltman, Clasie, en Blind vond ik vooral erg matig. Depay komt geen zandkorrel meer voorbij. Alleen van Dijk sprong er weer bovenuit, net als tegen Frankrijk overigens. Ik hoop dat hij zich blijft ontwikkelen en de stap naar de top kan maken. Liverpool zou ik een hele mooie club voor Virgil vinden.

Schaars en Janssen had ik niet opgesteld dus die zal ik niet missen tegen luxemburg.
Benieuwd of er vervangers worden opgeroepen. Misschien Dennis Kaars. Die schijnt veel te scoren in de derde divisie.

Ik heb alleen de eerste helft gezien toen was ik er wel klaar mee. Mijn hemel wat waren beide backs onthutsend slecht vooral het zoontje van. Verkeerd instappen pasjes over 3 meter die niet aankomen.
Luxemburg moet lukken zou je zeggen maar hopen dat Robben een goede dag heeft.

Tegenvallers Clasie, Veltman, Blind, Depay.
Ik zou spelen met:
Stekelenburg
Brenet, Bruma, Van Dijk, Zeegelaar
Wijnaldum , Schaars, Ramselaar
Robben, Dost, Sneijder

Ik heb al een paar keer gedacht de slechtste wedstrijd van Oranje te hebben gezien maar wat er gisteravond te zien was in de Arena is by far het slechtste Oranje ever. Wat een niveauverschil met de Belgen. We mogen ze dankbaar zijn dat onze zuiderburen zich hebben ingehouden want dit had een behoorlijke uitslag kunnen worden.

Veltman kan echt niet meer op de rechtsback positie.. tegen az kwam al het gevaar aan de linkerkant.. ook tegen België werd hij constant overlopen!

Hoelang kijken blind en bosz de andere kant op aangaande Tete.. in oranje verliest Veltman het natuurlijk van karsdorp maar bij Ajax zal hij logischerwijs van tete moeten verliezen

Blijkbar was Blind zondag niet in Alkmaar Veltman was kansloos tegen Garcia, Haps en zelfs Dos Santos (die zijn vorm al weken kwijt is).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren