Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Wie niet zag dat hier een latere wereldspeler rondloopt, zwijg’

Laatste update:

Ajax heeft dinsdagavond een historische prestatie geleverd, zo concluderen de kranten eensgezind. De ploeg van Erik ten Hag elimineerde Real Madrid in de Champions League, door met 1-4 te winnen in het Santiago Bernabéu. De Nederlandse pers is het erover eens dat Real Madrid voor eigen publiek werd gedeclasseerd door een fris en gretig Ajax, met enkele absolute uitblinkers.

"Het mirakel van Madrid", kopt De Telegraaf, om eraan toe te voegen dat Ajax 'weer met hoofdletters op de voetbalwereldkaart' staat na het elimineren van de winnaar van de laatste drie edities van de Champions League. In een aparte analyse stelt de krant dat Ajax 'alle lof' verdient. "Het hooghouden van Mühren in 1973 en de masterclass van Kluivert en Litmanen in 1995 staan sinds 5 maart 2019 in de schaduw van de grootste sensatie ooit in de Champions League."

'De geniale Dusan Tadic en strateeg Frenkie de Jong' worden uitgelicht. Laatstgenoemde vertrekt in de zomer naar Barcelona en veel supporters van Ajax vrezen ook voor het vertrek van andere bepalende krachten. "Het nieuwe beleid bij Ajax betaalt zich sportief en financieel uit, maar gaat ongetwijfeld ook wat kosten. Na zo'n vertoning als in Madrid zullen de kapitaalkrachtigen in Europa Ajax massaal willen leegroven komende zomer. Vooralsnog een zorg voor later."

Het Algemeen Dagblad bestempelt het optreden van Ajax met een kwinkslag als 'koninklijk'. "Een prestatie van wereldformaat. Eén voor de eeuwigheid", vindt men. "Alsof de kijker vijfentwintig jaar terug in de tijd werd geslingerd. Een tijd waarin Ajax de baas van Europa was en niet Real Madrid." De bravoure waarmee Ajax speelde, wordt bewierookt. "Zag David Neres zijn tegenstander Dani Carvajal uitspelen op de achterlijn alsof hij op een pleintje in Sao Paulo speelde."

"Pffff", is de veelzeggende reactie van De Volkskrant na de 'hallucinerend mooie avond'. Real Madrid werd overrompeld door het 'totaalvoetbal 3.0' van Ajax, concludeert het dagblad. "Als de voetbalhemel bestaat, was Real Madrid - Ajax een toneelstuk op de zondagmiddag. Enerverend. Meeslepend. Ongelooflijk. Humoristisch soms zelfs, om de speelsheid van die jongens van Ajax met hun trucs."

Dusan Tadic, die twee doelpunten voorbereidde en ook zelf scoorde, wordt steevast tot de grote sterren van de avond gerekend. Maar ook Frenkie de Jong krijgt de complimenten. "Kijk die Frenkie, wegdraaiend van Modric, passerend, tiktak, met links en rechts, bliksemsnel. Beter dan de wereldvoetballer van het jaar dinsdag. Onwaarschijnlijk zoals hij heerste, tackelde, passte. Vrij in hoofd en leden. Wie nog niet heeft gezien dat hier een aanstaande wereldvoetballer rondloopt, laat hem zwijgen."

Het Parool schrijft tot slot dat Ajax door 'vechtlust, een sterk collectief en individuele klasse' overeind bleef in Madrid. Hoewel het misschien 'niet kies' is om één individu uit te lichten, zoals de 'weergaloze Tadic', wordt ook door de Amsterdamse krant gewezen naar De Jong. "Hij gaf op Spaanse bodem alvast een voorproefje van zijn ongekende mogelijkheden. Hij stak Modric, 33 jaar, middenvelder van Real, naar de kroon, op een iets te lankmoedige slotfase na. Bij Barcelona zullen ze handenwrijvend voor de buis hebben gezeten."

Wat voor cijfer verdient Frenkie de Jong voor zijn optreden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niets dan lof voor deze waanzinnige prestatie. Hulde voor de selextie, maar zeker ook hulde voor Ten Hag en zijn staf. Wat doen ze het geweldig.

6 maart 2019 om 08:06

Ten Hag verdient ontzettend veel lof, maar die kan als de sneeuw weer verdwijnen als Ajax in de nationale competitie het laat liggen. De voetbalwereld is extreem opportunistisch. Iemand als Valentijn Driessen en Johan Derksen hebben niet veel nodig om de Ajax trainer weer belachelijk te maken.

6 maart 2019 om 08:13

Die titel en de beker moeten inderdaad komen, maar deze prestatie is eentje van formaat. Het was weergaloos en goed uitgedacht door ten Hag. Alle critici kunnen weer terug in hun hok. Valentijn zit er al sinds de 0-2. 90 minuten lang.. .

6 maart 2019 om 08:16

De titel hebben we nog lang niet. PSV is er ook nog. Ja, Ajax heeft nogmaals laten zien in wat ze in staat zijn, maar kunnen ze het mentaal ook in Nederland aan? Zo ja, dan komt de dubbel echt in zicht, maar zo ver zijn we nog echt niet.

6 maart 2019 om 08:50

Het zou zo mooi zijn als dit prachtseizoen ook daadwerkelijk bekroont wordt met prijzen.

6 maart 2019 om 09:08

Ach, iedereen heeft het altijd maar over de prijzen. Maar als supporter ben ik trotser op dit Ajax zonder prijzen dan op het Ajax van Frank de Boer toen we vier keer op rij kampioen werden. Een prijs is een paar uur juichen bij de Arena omdat je dat jaar vaker van PEC en VVV hebt gewonnen dan PSV of Feyenoord. Dit is andere koek, dit is de absolute top van de wereld vernederen met fris en prachtig spel. Geef mij dat laatste maar.

6 maart 2019 om 09:25

Gaalmeister, dit is er zeker weer een voor in de eeuwigheid. Hier ben je inderdaad Ajax-supporter voor geworden. Met Amsterdamse bluf en mentaliteit/durf de grootste club van de wereld en CL-houder inpakken. Maar ik moet zeggen dat die ontlading bij de 30ste titel ook heel groot was na die wedstrijd tegen Twente op de laatste speeldag 😉

6 maart 2019 om 09:26

@gaalmeister:
Wat een onzin kampioen is een paar uur juichen. Juist dat is voor eeuwig dat blijft bij en dat blijft staan.
Tuurlijk is dit prachtig en is het geweldig de CL. Daar doe je het voor ook dit niveau.
Maar zelfs ik hoop wel dat dit Ajax weet af te sluiten met een kampioenschap. Anders gaat het jaar toch nog uit als een nachtkaars. En dat verdienen veel van deze jongens die in hun laatste jaar zitten bij Ajax niet.

Het is top sport en dit is top niveau. Maar uiteindelijk tellen wel de prijzen

6 maart 2019 om 09:31

@fomus, kampioen worden op de laatste speeldag is inderdaad best mooi

Gefeliciteerd Ajax supporters, dit was een mooie! Ik heb genoten van De Jong, die speelt zic als hij dit constant gaat doen moeiteloos in de basis bij Barca! Die zullen tevreden gekeken hebben!

6 maart 2019 om 09:38

Eens Gaalmeister!!!!

6 maart 2019 om 09:43

Psv de landstitel, jullie de champions league! Goede deal toch?

6 maart 2019 om 10:06

Haha psvdaclub, touché. Op de laatste speeldag de titel verliezen voel je ook nog wel wat jaren 😉

6 maart 2019 om 10:08

Mwaaa Ten Hag heeft zijn eerste beetje krediet nu echt verdiend. Hij flikt iets wat velen hoopten, maar eigenlijk voor onmogelijk hielden. Bosz heeft ook ontzettend veel krediet, zonder echt iets gewonnen te hebben met alleen al het bereiken van de finale EL en tot de laatste dag meedoen om het kampioenschap. Ten Hag is momenteel op 3 fronten volop actief (waar Bosz de beker toch echt vroegtijdig moest verlaten). Heeft een hele slechte periode gehad na de winterstop, maar lijkt het op tijd weer op de rit te hebben.

Deze prestatie moet hem toch echt krediet opleveren. Heeft hij bij mij in iedergeval verdiend. Hij is aangenomen om zijn tactisch inzicht, en tegen de grote tegenstanders laat hij keer op keer zien wel met slimme oplossingen te komen in plaats van de standaard opstelling van het hele jaar. Sterker nog, hij heeft nu Veltman terug is er hele andere opties bij en kan misschien wel nog verrassender uit de hoek komen.

6 maart 2019 om 10:13

@gaalmeister:
Ik ben helemaal met je eens dat wedstrijden als deze, prestaties zoals een kwartfinale CL of de EL finale halen, me veel meer zeggen dan dat je aan het einde van het seizoen het meeste puntjes heb binnen gehaald tegen de kleintjes in de vaderlandse competitie. Alleen juist dat laatste wordt langer herinnerd door de meerderheid.

Mensen roepen alweer een tijdje over de "amsterdamse droogte" van de afgelopen jaren. Jij en ik geven er meer om dat Ajax twee jaar terug de EL finale haalde, dan dat we net naast de titel grepen. Net zoals we dit seizoen nu al niet meer over een gefaald seizoen kunnen spreken, ook als we de titel aan PSV zouden moeten laten (wat wel erg zonde zou zijn, zeker nu wil je jezelf ook daar belonen). Maar we zijn wel een minderheid ten opzichte van de scorebordsupporters die eigenlijk alleen geven om prijzen en het niet uit maakt hoe die tot stand zijn gekomen.

6 maart 2019 om 10:15

@bramthijs: als we zo'n deal kunnen maken, teken ik er direct voor. Maar zolang die CL winst niet gegarandeerd is, vind ik het wel fijn als Ajax zichzelf voor dit Europese succes ook beloond met de titel.

6 maart 2019 om 10:18

Ach, maar de Europese avonturen zijn toch veel belangrijker dan de Eredivisie? Ik denk dat Ajax er in de afgelopen 3 jaar (net als in de jaren 90) er landelijk een hele hoop jeugdige fans bij heeft gekregen. En dat is niet zo gek

6 maart 2019 om 10:22

Wat een onzin? Ik ervaar dat ook zo. Dan maar geen prijs voor mij tien keer liever zulke wedstrijden als gisteren of een finale Europa League. Ja ik weet het prijzen tellen maar ik ben dus net zo gelukkig op dit moment als dat we kampioen zouden zijn. Maja dat snappen mensen blijkbaar niet.

6 maart 2019 om 10:26

@ninjakai: mee eens. Hij verdient een pluim. Toch heb ik nog steeds niet het idee dat het ten hag is die dit team leidt. Ik denk dat de credits toch vooral naar het team gaan. Als je de ligt hoort praten dan hoor ik daar meer een coach in dan ten hag. Ik ben er nog steeds geen fan van en heb vooral het idee dat de kwaliteit van de spelers het verschil maken met een paar goeie karakters in het team. Volgens mij had keizer het niet minder gedaan.

Ik vind dit ook totaal niet vergelijkbaar met 94/95. Toen heerste ajax in alles. Er werd gewoon al vanuit gegaan dat ze zouden winnen omdat ze destijds zo oppermachtig waren week in week uit. Met een coach die in alles de baas en leiding had. Dit team is grillig met enorm veel talent, wat er gisteren eindelijk een X uit kwam, ik heb enorm genoten, maar als kranten dan totaal voetbal 3.0 gaan schrijven neem ik ze niet meer serieus en wordt ik een tikkeltje misselijk. Zeker als je gerust de komende tegen Fortuna weer punten morst. Mensen die deze groter vonden als de wedstrijd destijds die 'maar' in 2 - 0 eindigde hebben die wedstrijd niet gezien of zijn m vergeten. Toen was ajax echt wel groter. Ze heerste het hele spel. Real kwam er niet aan te pas. Gisteren speelde ze gewoon prachtig counter voetbal waarbij real zeeã«n van ruimte gaf en duidelijk niet in beste doen was en ajax eindelijk eens direct kansen benutte. Maar neemt niet weg dat het gisteren eindelijk weer 's een prachtavond was en dat het beleid van ajax zich uitbetaald.

6 maart 2019 om 10:46

@passionforpink kijk jij dan voetbal om wat anderen ervan vinden? Als Feyenoord supporter leer je snel dat de publieke opinie niet belangrijk is met 4 titels in 40 jaar en drama seizoen na drama seizoen.... Maar Who cares. We hebben een fantastische achterban, het mooiste stadion, een prachtig shirt en een fantastische historie.
Dat is wat Feyenoord mooi maakt voor mij. Maakt niet uit wat iemand anders er van vindt.

Wat voetbal mooi maakt is een avond als gisteravond. Ik vond De Jong goed, bijna net zo goed als Modric. En Tadic was onaards, zo verschrikkelijk goed! Die tweede goal, met die pirouette, dat is net zo mooi als die omhaal van Ronaldo vorig seizoen in Turijn.

Uiteraard geweldig. Maar Madrid was natuurlijk niet de topfavoriet dit seizoen. City, psg en mogelijk Bayern... Mogelijk Barcelona ook... Denk dat dat niveau echt wel hoger is dan van Madrid en ook iets hoger dan van Ajax. Al maken ze wel lans als ze zo spelen als gisteren. Ik ben alleen bang dat ze straks tegen een As Roma tegen een tactisch sterke tegenstander ten onder gaan.... Dat zou zo zonde zijn. Maar gisteravond was fenomenaal. Dank daarvoor..

6 maart 2019 om 11:39

Haha, maar dan heb je iig wel directe plaatsing voor de CL. Dat kan de kampioen niet zeggen...

6 maart 2019 om 11:43

Maar als dit keer op keer zoveel lekkerder lekker draait, waarom speel je dan niet elke week met Tadic in de spits vraag ik me af.

6 maart 2019 om 15:56

Kan dit jaar weer, en jawel...weer in het oh zo mooie Doetinchem

7 maart 2019 om 06:11

PEC moet de punten niet bij Ajax vandaan halen. Als ze daar een punt pakken, is dat een bonuspunt. Ze hadden beter de wedstrijd tegen De Graafschap kunnen winnen in plaats van zich zo druk te maken om Ajax.

6 maart 2019 om 08:25

Sergio Ramos took 1-4 the team! :

6 maart 2019 om 12:15

That's too much hate 4-1!

Beetje jammer dat Ajax Frenkie al verkocht heeft, anders had er zomaar 10 a 15 mil erbij gekund na vandaag. Voor mij was hij de man of the match.
Verder vielen mij Neres en Blind heeeeeel positief op!

6 maart 2019 om 08:04

Ben ik met je eens Conti, maar als beursgenoteerd bedrijf kan je een astronomisch bod van dit formaat niet afslaan, leg dat maar uit aan je aandeelhouders.

6 maart 2019 om 08:16

Hij is hierdoor nu vrij in het hoofdje en speelt naar zijn kunnen. Als die transfersoap nu nog speelde had hij zeker niet het niveau van gisteren aan kunnen tikken. Door naar de kwartfinale te gaan schrijft Ajax ook 10 miljoen bij. Zo kan je het ook zien.

6 maart 2019 om 08:31

Het merendeel van de aandelen is in handen van de vereniging Ajax, die kan je dat prima uitleggen hoe

6 maart 2019 om 08:51

Bedoelde t meer gekscherend. De markt is dusdanig gek dat bij elke goede wedstijd er zo 5 mil bij kan en bij een slechte wedstrijd zo 4 mil eraf kan.
Dit is t een bedrag die Ajax niet kan laten lopen, daar ben ik t volledig mee eens!

Hoop overigens wel, ben tevens Madrileen, dat Madrid deze zomer vol voor de Ligt gaat. Tegen elke prijs. Je ziet gewoon dat Varane een leider nodig heeft naast zich en wanneer Ramos er niet is, krijgt hij t nog lastiger dan hij al heeft.

6 maart 2019 om 08:10

Dat is ook zo makkelijk. Na de afgelopen weken las ik overal dat barca een miskoop had begaan en dat er veel te veel betaald was en nu zou die opeens weer voor te weinig verkocht zijn. Dit is gewoon een prachtig bedrag en het maximale eruit gehaald. 100 miljoen voor een eredivisie-speler is ook gewoon nog niet realistisch.

6 maart 2019 om 08:48

@ Azchelsea,

Het is ook een beetje gekscherend van mijn kant.
Doel meer op de krankzinnigheid op de markt vandaag de dag, daar wou ik ff grap over maken. Helaas dus niet bij jou gevallen

6 maart 2019 om 10:26

Die 10/15 mil pakken ze dan maar op een andere speler.

6 maart 2019 om 11:42

Precies. Tadić niet noemen. Man, man, man, wat speelde hij per-fect! 100% zeker man of the match met z'n acties, passjes en z'n geweldig doelpunt recht in de kruising. Wat een belevenis! Sta zelf voor Vitesse, maar moet eerlijk zeggen dat Tadić me gisterenavond echt vlinders in de buik gaf. Fe-no-me-naal!

6 maart 2019 om 11:58

Jongen doe ff normaal man. Man of the match, ben je gek. Zijn 1e helft was gewoon niet goed. Paar belabberde passes, vaak afgetroefd in duels. Hij maakte veel goed in de tweede helft, ondanks die blunder en in de weglopen bij een schot van Ziyech, maar zeker geen man of the match. Dusan Tadic verdient die titel.

6 maart 2019 om 08:06

Nou, Valentijn Driessen is misschien nog niet wakker he.. Misschien weet hij nog deze geweldige prestatie te bagatelliseren..

6 maart 2019 om 08:18

Ik zit inderdaad al te wachten op Driessen: 'Real speelde op 20% en Ajax won niet dankzij, maar ondanks Ten Hag. Kleedkamerpact blablabla'. Wat een zure vent is dat.

6 maart 2019 om 09:11

Echt hè? En de enige reden dat ze ten Hag niet mogen is dat hij een beetje ongewoon praat. Het is zo oppervlakkig allemaal, een dat noemt zich dan Journalist.

6 maart 2019 om 10:11

Onze Valentijn heeft de aandacht al weer opzich gevestigd. Jaap Stam is 100% rond met Feyenoord! Aldus de Telegraaf...

6 maart 2019 om 10:18

Nee hoor gaalmeister, vooral door wat hij zegt. Kan me nog een incident herinneren dat hij loog over de lengte van een gesprek met tadic. Verschrikkelijke man, daar doen de goede prestaties niets aan af.

6 maart 2019 om 11:24

@ tubby

Dan is iedereen wel een verschrikkelijke man/vrouw, of heb jij nog nooit in je leven een leugen verteld? Maakt dat je gelijk verschrikkelijk?

Al heb ik geen idee over welk gesprek je het hebt. Ik heb wel iets van een gesprek met Tadic kunnen terugvinden in Munchen, die 3 uur duurde, waar Tadic en Ten Hag over tactieken etc. hebben gepraat waar Tadic uiteindelijk het volgende over heeft gezegd: ik ben blij dat Ten Hag openstaat voor feedback van zijn spelers. "

Iets wat vele 'grootheden' nog kunnen leren van ten Hag. Men noemt een van Bommel en zegt dat hij laat zien wie de baas is blabla. Maar de echte baas zorgt ervoor dat iedereen met de neuzen dezelfde kant op staat. Als je dit bereitk door af en toe met je spelers te evalueren ipv alleen met je staf of met je staf wil gaan zwaaien..

Ach, al zou ten Hag de triple winnen.. Het zou niet genoeg zijn.

6 maart 2019 om 08:18

Die van PSV is nog hetzelfde denk ik. Namelijk dat de KNVB niet te vertrouwen is. Want waar maak je anders afspraken voor?

6 maart 2019 om 10:09

Je maakt afspraken om ze af en toe aan te passen. Zit je in de politiek toevallig?

6 maart 2019 om 10:51

Nee, de afspraak was waardeloos, maar daar moet je je wel aan houden natuurlijk. Ondanks gisteravond blijft dat besluit belachelijk...

7 maart 2019 om 19:47

Er waren ook duidelijke afspraken, die psv helaas wat anders geïnterpreteerd heeft.

7 maart 2019 om 19:58

Ja want een wedstrijd uit de speelronde schrappen was ook echt afgesproken.....

6 maart 2019 om 08:29

Laat toch gaan. Je vond het zelf ook vervelend dat er naar Ajax gewezen werd. Wees blij met het resultaat. Ik ben eerder benieuwd naar Ramos z’n reactie haha

6 maart 2019 om 09:30

Hier heb je de reactie van een Pec'er. Ik had nooit het idee dat veel Zwollenaren het jullie misgunnen, maar de commotie kwam vooral rond het feit dat er niet werd gecommuniceerd richting PEC over het verschuiven van de wedstrijd. Het voelt dan alsof de kleine clubjes in Nederland schaamteloos worden weggeschoven ten faveure van de grote drie en dat valt gewoonweg niet goed te praten. Ik ben blij voor Ajax en het Nederlands voetbal, maar ik sta er nog steeds achter dat de Knvb hierin foutief heeft gehandeld en wij nog steeds opgezadeld zitten met 3 wedstrijden in 8 dagen.

6 maart 2019 om 09:33

Er is al vaker gezegd dat psv zijn kritiek niet op ajax uitte, maar op de knvb omdat die de afspraken niet nakwam en een aantal jaar geleden bij psv een vergelijkbaar verzoek niet honoreerde.
On: genoten van de Jong, die kan zo ongelooflijk goed voetballen. Beste man van het veld imo

Toch jammer, zou zo mooi zijn als je verder zou kunnen bouwen op een team als dit en gewoon elk jaar serieus mee kan doen om de champions league. Ik snap dat dat niet kan aangezien de eredivisie niet bekent staat als a grote competitie. Maar toch jammer

6 maart 2019 om 08:26

Overmars moet gewoon een leegloop voorkomen door maximaal drie basisspelers te verkopen: Frenkie, Ziyech en De Ligt/Tagliafico/Onana. Deze spelers adequaat vervangen door Vertonghen en Odegaard of Doan. De rest van de selectie behouden.

6 maart 2019 om 09:15

Je kunt ze niet tegenhouden... En dat moet je ook niet willen. Ziyech, de Jong, de Ligt en Onana zijn toe aan een stap hoger. Heel misschien kun je Tagliafico behouden maar dat zal heel lastig worden als de grote clubs langs komen. Gelukkig staan er ook nieuwe talenten klaar met de Wit, Gravenberch, etc. Maar ik verwacht volgend jaar toch een heel minder Ajax...

6 maart 2019 om 09:40

De Wit mag absoluut niet in Ajax 1 beginnen, dit is zo een speler die onder de Boer wellicht had gespeeld. Dit Ajax barst van het voetballend vermogen over alle 1 spelers. Dat is een sleutel. De Wit en Ekkelenkamp hebben dat totaal niet. Liever spelers zoals Gravenberch, Labyad, Noa Lang, gozer van Bayern of een andere topaankoop dan een de Wit. Haal Fosu Mensah, misschien een Redan. Of zet Mazraoui op het middenveld en zet Veltman op RB. Er zijn wel opties.

6 maart 2019 om 08:52

Dit team kan denk ik niet ieder jaar mee doen om de CL. Ondanks dat het echt bijzonder knap is, denk ik dat dit meer een uitzondering is dan regel. Zie het een beetje als het kampioenschap van Leicester City. Ze doen het goed, maar op beslissende momenten zit het ook gewoon mee.

6 maart 2019 om 09:42

Valt ook wel weer mee als je bedenkt dat ze twee jaar geleden in de finale van de EL stonden. Het is echt wel mogelijk om altijd mee te doen, maar je kan het team helaas niet bij elkaar houden.

6 maart 2019 om 09:55

Dat is zeker waar, dat zijn gewoon twee knappe prestaties in een kort tijdsbestek. Echter heeft het bij Ajax in de CL in mijn ogen ook zeker niet tegen gezeten. In de poule was het bij iedere tegenstander van ze gewoon een mini crisis. Bayern heeft een stap terug gedaan, Benfica stond ook ergens in de subtop in de Portugese competitie en die Griekse club verkeerde ook in een totale crisis. Al hadden ze daar sowieso wel van gewonnen, crisis of niet.

Daarbij hebben ze wat goals gescoord die met het nodige fortuin erin zijn gegaan. Bizarre van richting verandere schoten. Echter is het alsnog natuurlijk bijzonder knap, want ze spelen nu al 8 wedstrijden gewoon top in de CL. Dat kan niet alleen door her en der wat mazzel. Ze halen gewoon een bijzonder hoog niveau.

In deze ronde hebben ze Real geloot. Dat was in mijn ogen de ideale tegenstander om een ronde verder te komen. Het grote Real, ik weet zeker dat zij Ajax onderschat hebben. En dat is ze duur komen te staan. Echter is ook Real niet het Real wat het ooit geweest is. Desalniettemin goed van Ajax dat ze door zijn gekomen. En dan ook nog eens door ze in eigen huis te vernederen.

Gezien het feit dat het allemaal mee zit, hoop ik dat Ajax nu Porto/roma loot. Ik ben geen fan van Ajax, maar tegen deze tegenstanders hebben ze gewoon een grote kans om nog een ronde verder te geraken. En dat zou echt fantastisch zijn.

6 maart 2019 om 10:57

Juist geen Roma. Die bouwen een Romeinse muur, maar maken de klus wel af als ze in Amsterdam 1 doelpunt maken. Gewoon een voetballende ploeg die ruimte laat achter de verdediging.... Tottenham of zo

6 maart 2019 om 12:10

Ajax heeft zeker geluk gehad, maar volgens mij kloppen de stukken over de mindere fases van tegenstanders niet helemaal. Als ik het me goed herinner was Benfica juist heel goed bezig tot aan het 1-0 verlies tegen Ajax en was Bayern bij de laatste wedstrijd weer gewoon in vorm. Daarnaast mag real madrid dan in een slechtere fase zijn, maar het blijft wel gewoon een ploeg die eerste is geworden in de groepsfase en een ploeg die de afgelopen jaren wel vaker een slecht seizoen had op de championsleague na.

Verder zat het vaak mee. Bijvoorbeeld dat gelukkige doelpunt in een van de laatste minuten tegen Benfica. Maar dat moet je wel afdwingen. Ajax is in geen wedstrijd weggespeeld en was eigenlijk in alle 8 wedstrijden tot nu toe minimaal gelijkwaardig aan hun tegenstander en meestal zelfs net iets beter. Dat alleen is al een geweldige prestatie en het is mooi dat het daarna de goede kant op valt.

6 maart 2019 om 08:10

Er wordt meer op hem gelet omdat hij voor 80 miljoen naar Barca gaat, lijkt me logisch. En buiten die ene foute dribbel in de 80' gisteren speelde hij werkelijk fenomenaal, hij en Tadic waren wel echt van uitzonderlijke klasse hoor.

6 maart 2019 om 08:15

En terecht.. tadic speelde een wereld match, maar frenkie de Jong is de reden dat ajax doorgaat naar mijn mening. Real Madrid probeerde druk te zetten, maar in de opbouw ging elke bal naar frenkie en die gast draaide overal weg, speelde zich onder de druk uit en zette dan een rush of pass naar voren in. Afgezien van zijn blunder rond de 80e minuut die bijna een tegengoal betekende, heeft hij waanzinnig gespeeld voor zo'n jonge gast. Ongelooflijk hoe vooral hij ajax in staat heeft gesteld om zo te voetballen.. maar natuurlijk verdient het hele team lof, ze hebben als collectief Madrid onder druk gezet en ze bij die arrogante strot gegrepen.

6 maart 2019 om 08:39

Juist door die dribbel maakt hij zich geliefd bij Barca, de wil om een rondje om Benzema te dribbelen vond ik geniaal.

6 maart 2019 om 11:46

Precies. Vooral toen het fout ging op het einde! Mooi man, hier! Nog 10 miljoen erbij. Frenkie speelde een supergoeie pot, maar op welke manier vind jij dat dribbeltje geniaal? Ging volledig de mist in..

Ik had vooraf gehoopt dat hij zou opstaan en het talent zou laten zien, maar wat gisteravond liet zien had ik niet zien aankomen. Wat een speler! Ik kan er nog steeds niet helemaal bij dat we Real Madrid hebben vernederd. In eigen huis al veel sterker, maar toch verloren en dan op zo een manier toeslaan. Gerechtigheid. Wat gaven veel mensen Ajax geen enkele kans. Sterker nog, fans en journalisten die een beetje optimistisch waren werden als arrogant neergezet (Sociofan?). Eindelijk valt het dan onze kant op. Hier gaan we nog wel even een tijdje van nagenieten.

Ik wil eigenlijk onze Valentijn wel horen. Het schijnt dat hij vermist is sinds dinsdag 23:00.

6 maart 2019 om 08:08

Hij is zijn zaag kwijt denk ik.

6 maart 2019 om 08:21

Gaat zei gewoon dat hij er bij had kunnen zijn, maar niet ging omdat hij er niet in geloofde. Wat een knal heeft hij gister gekregen zeg.

6 maart 2019 om 09:10

Die man is de rivaal van ajax, schrijft ze de hemel en de afgrond in op precies de foute momenten. Ajax heeft niks aan die vent. hij heeft een bv'tje en er moet natuurlijk iets in de krant staan he,

6 maart 2019 om 09:46

Hij was net op de radio. Reageerde beste leuk op het feit dat Giel Beelen hem ermee voor lul zetten. Snap die afkeer jegens hem sowieso niet. Een journalist hoort kritisch te zijn, als je jubelpraatjes wil moet je Ajax magazine lezen.

Daarnaast was het vrij logisch dat die er geen vertrouwen in had. De kranten spreken niet van een ongekende en historische overwinning, omdat het zo ontzettend in de lijn der verwachting lag.

6 maart 2019 om 11:07

Kritisch zijn betekent niet dat je altijd negatief hoort te zijn. En om in te haken op hetgeen waar je aangeeft dat het niet in de lijn der verwachting lag ben ik het met je gedeeltelijk oneens. Het klopt dat vrijwel niemand dit had verwacht, een Ajax dat Real Madrid op alle fronten aftroefde. Maar aan de vorm waar Real dit seizoen in verkeerd was al genoeg duidelijk dat er weldegelijk wat te halen viel in Madrid. Vooral na de 2 nederlagen tegen Barcelona in eigen huis en niet zo lang geleden van girona in eigen huis verloren.

Even off-topic: Weet iemand toevallig hoe lang het geleden is dat Real 4 wedstrijden achter elkaar thuis verloor? Moet een lange tijd geleden geweest zijn lijkt me.

On-topic:Zowel Frenkie als Tadic speelden natuurlijk geweldig. Tadic was natuurlijk beslissender, maar wat een rust geeft die de jong je team zeg

Frenkie is gewoon de beste middenvelder in de ed. Overschat ? Ga fietsen aub. Die jongen heeft een absurd hoge bovengrens. Het enige wat ontbreekt is doelgerichtheid, echter maakt dat niet uit op zijn positie. Ik ben benieuwd hoe hij gaat presteren bij barca, want dan heeft hij nog betere spelers om hem. Inderdaad een wereldspeler in wording.

6 maart 2019 om 08:12

Hij is eenzelfde type als Modric. Als Frenkie 3 tot 6 doelpunten maakt per seizoen en net zo veel assists is dat productief, hij moet het daar namelijk niet van hebben. Ik weet zeker dat Frenkie nog heel veel gaat leren van Busi bij Barca. En dat werkt alleen maar in zijn voordeel.

6 maart 2019 om 09:55

Klopt en aangezien hij dat doet is hij ook wat betreft productie goed bezig.

6 maart 2019 om 08:13

Het mooie is dat hij op iedere positie op het middemveld uit de voeten kan, ik ben benieuwd maar wat voor soort speler hij wordt. Hij kan qua type een Fernandinho, Busquets, of zelfs een Modric worden. Dat is toch gek.

6 maart 2019 om 08:44

Hij slentert net als Pirlo, die was alleen echt fenomenaal in de lange trap, dat heeft Frenkie (nog) niet.

6 maart 2019 om 08:54

@ajaxcunian

Denk jij dat hij op iedere positie uit de voeten kan? Ondanks dat hij natuurlijk erg goed is (en alleen nog maar beter wordt), denk ik niet dat je veel aan hem hebt als 8 of 10. Is mijns inziens toch echt gewoon een 6. Een iets speelsere versie van Busquets.

6 maart 2019 om 09:30

Hij speelt pas de laatste jaren als 6, daarvoor altijd een 8 of 10. Hij kan zeker net als Busi spelen, maar hij kan net zo vanuit een iets aanvallendere positie geweldige rushes maken, steekballen geven, ballen over de defensie geven etc. Hij is van origine zelfs een aanvallende middenvelder.

Als je een speler hebt die het op 6 kan beschermen, is het zonde om Frenkie zoveel verdedigende werk te laten doen. Dat kan hij zeker ook, maar in balbezit is hij nog unieker. Er zijn weinig spelers die zovaak de juiste keuze maken.

6 maart 2019 om 09:56

Ikzelf vind hem echt een controlerende passing player. Iemand als Madrid dus. Wat een talent. Ongelofelijk.

6 maart 2019 om 08:21

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de jong zelf overschat vond. Vond die 80 mil echt veel te veel. Maar lee12... waar zat ik nou gister naar te kijken.. die jongen draaide modric dol. Frenkie speelde geweldig. Heb nu al zin om hem met arthur te zien voetballen

6 maart 2019 om 09:58

Altijd mooi als iemand achteraf gewoon toegeeft. Want inderdaad modric werd zo vaak dolgedraaid. Kroos ook. Abnormaal.

6 maart 2019 om 08:43

Het punt is nu dat Frenkie maar ook de Ligt een nog beter team nodig hebben om tot te wereldtop te kunnen komen. De laatste stap dient gezet te worden en beide lijken daar klaar voor.

6 maart 2019 om 10:02

True true. Ben benieuwd waar de ligt eindigt. Ikzelf hoop in de BPL

Heerlijk wakker worden dit. Ik heb nog steeds geen idee wat er nou precies gebeurt is. Na vier jaar geen prijs kunnen pakken voelt de 1-4 in Madrid toch wat onwerkelijk. Fantastische prestatie gisteren. Ongekend voor de huidige staat van het Nederlandse voetbal.

6 maart 2019 om 10:03

Gefeliciteerd Mario. Lekker geslapen of wat? Dit jaar verloopt geweldig. Wat een verschil met de periode na 6-2 vs Feyenoord

Al de hele tijd in mijn hoofd: Ramos a la playa, oh ohohoho. Daar heeft ie nu zeeën van tijd voor

Niet te omschrijven dit... in dit geval is de ‘woordkeuze’ van De Volkskrant (‘pffff’) nog de meest treffende 😂. Beste verjaardagscadeau ooit was dit!!

6 maart 2019 om 12:23

Gefeliciteerd maat!

Ik moet toegeven dat ik het noet echt begreep waarom Barca zoveel betaalde voor Frenkie. Ja, hij speelde goed in de CL groepsfase, niet elke wedstrijd maar een paar ervan. Tot ik vorige week in de Kuip aanschouwde wat voor type hij is. Zit werkelijk waar, overal tussen, onderschept alles, blijft kalm, af en toe nog een foutje maar dat mag nog op die leeftijd. Maar toen kwam gister. Wat een speler is het zeg. Madrid slaat zich voor hun h oofd dat ze hem niet hebben opgehaald als vervanger voor Modric, hij gaf laatsgenoemde namelijk voetballes. Wat een avond zeg, nog maals, gefeliciteerd alle Ajaxcieden! Heel de site liep vast gister dus kon niet reageren op het originele artikel.

6 maart 2019 om 09:20

Ik ben maanden geleden op hem gaan letten toen de hype begon. En het viel mij op dat hij nooit de bal verliest. Hij verliest gewoon echt nooit de bal. Bijna de perfecte voetballer. Die rush die hij laatst maakte bij ado uit was ook mooi. Hij is een type speler dat deel uit kan maken van een wereld team, natuurlijk staat hij niet bekend als goede afmaker of sterke verdedigende kwaliteiten maar dat hoeft ook niet want daar zijn andere spelers voor, hij is gewoon de perfecte schakel

Hahaha meneer Driessen gaf niks meer voor Ajax, sterker nog hij kon heen maar is niet heengegaan naar Madrid.

Wat is de ochtend heerlijk na zo'n fantastische memorabele avond voor het Nederlands voetbal. Genieten.

Rest de vraag waar dit eindigt.
Louis van Gaal die opperde dat dit Ajax de CL kan winnen. Zou die beste man gelijk krijgen? Dromen mag. Voorlopig nagenieten

En hopelijk gaat bij de overige Nederlandse clubs nu eindelijk de ogen open en gaan ze het beleid van Ajax overnemen.

6 maart 2019 om 09:26

Als de loting mee zit kunnen ze zo maar nog een ronde verder komen. Ze kunnen geloof ik Spurs of Porto/roma loten. Als dat gebeurt hebben ze gewoon een prima kans om verder te komen. Die zijn wel te pakken.

6 maart 2019 om 10:17

De minste tegenstander is niet altijd de makkelijkste tegenstander.
Ik heb het idee dat dit Ajax op zijn best is tegen de sterkst mogelijke tegenstander, het is veelzeggend dat Ajax zijn beste wedstrijden speelde tegen Bayern en Real.
Ajax - Barcelona... Zou een geweldig affiche zijn.

6 maart 2019 om 11:41

Kunnen ze geen atletico of Liverpooll/bayern loten?

6 maart 2019 om 12:17

Atletico lijkt me nou precies een ploeg die we willen vermijden. Dat ligt Ajax totaal niet.

Mensen die hier zeggen dat Frenkie de Jong overschat is of overhypet ,die kunnen snel een afspraak maken voor een scan. Wat heeft die man Modric overklast gisteren, koopje voor Barcelona

Weet je ik lees HE LE MAAL NIETS van meneer Driessen. Hoezo nu niet dan. Hij zou toch niet reuzen naar Madrid omdat Ajax kansloos was?

6 maart 2019 om 10:33

Valentijn heeft wel wat teweeg gebracht, je bent al de 10e. Eerlijk gezegd was ik het helemaal met hem eens (behalve over het niet naar de wedstrijd gaan), niemand gaf toch een stuiver voor ajax.

6 maart 2019 om 10:47

@tubby
Niemand? Behalve al die overenthousiaste, "arrogante" Ajacieden natuurlijk. En niet te vergeten Kiki Musampa.

6 maart 2019 om 10:56

tubby,

Sorry, maar heb je de pot in Amsterdam niet gezien dan? Daar was Ajax zeker niet de mindere hoor!

Kijk dat ze zo gingen winnen had niemand denk ik echt verwacht, ik gaf ze desondanks wel kans, misschien geen 50%, maar 20% als ze goed speelde...nou dat is meer dan gebeurt!

Dus ondanks dat het misschien zeker met die uitslag wat onverwacht is, komt het niet helemaal onverwacht, Ajax heeft gewoon een geweldig elftal op de meeste positie's.

Frenkie de Jong was gisteren fenomenaal, maar werd laat in de wedstrijd bijna helemaal op z'n plek gezet toen hij compleet onnodig de bal verloor. Die foutjes zullen in Barcelona wellicht verdwijnen. Daar heb ik wel vertrouwen in aangezien deze jongen heel bescheiden en jong is. Z'n fantastische rushes gingen nu echt de hele wereld over. Maar ook de Ligt was echt heel goed. Misschien loopt Ajax wat miljoenen mis op Frenkie, maar niet op Matthijs. Zou me niet verbazen als Real ineens achter deze klasbak gaat zitten. Trouwens, Tadic heeft zich ook laten zien. Die gaat in de zomer ook aanbiedingen krijgen.

Heb in Nederland geen voorkeur voor een bepaald team, maar stond gisteren toch als een klein kind te juichen in de woonkamer tijdens de wedstrijd. Dat kwam echt door de prestatie van Ajax. Wat een wereldpartij. Diepe, diepe buiging. Voor alle spelers, maar echt met name ook Frenkie de Jong. Hoe hij Modric compleet onder controle had kan alleen maar bewierookt worden.
Ach en dat foutje op het eind.... Wat geeft het.

6 maart 2019 om 08:18

Nou ja, dat foutje moet er wel uit. Maar zoals ik al schreef komt dat wel goed. Frenkie heeft z'n visitekaartje nu echt afgegeven.

Heeft iemand medal al gezien ? We moeten hem denk ik als vermist opgeven... "barca kan wel zware tik krijgen straks zijn ze uitgeschakeld voor 3 prijzen" karma vriend. Maar ajax oeef wat hebben ze real weg gespeeld echt genoten. Heb niks met de club ajax maar gister kreeg ik toch wel kippenvel. Hoe frenkie ook zat te ballen heb hem toch echt onderschat. Tadic voor mij man of the match. Gefeliciteerd ajax fans geniet hier van

Laten ze Willem II - Ajax en Ajax - Excelsior maar alvast verplaatsen.

6 maart 2019 om 08:29

En dat zou helemaal terecht zijn! Dit is zo belangrijk voor het Nederlandse voetbal.

6 maart 2019 om 08:31

Heee Rustaaaghh, daar is dus echt geen ruimte voor in de schema lijkt me.

Een prestatie van wereld formaat. En niet alleen van Tadic en De Jong. Ik heb een ijzersterke Blind gezien (krijgt toch altijd veel kritiek), een sterke VD Beek, Neres etc.
En ik hoop echt dat dit navolging krijgt bij de andere Nederlandse clubs om volgend jaar beter te gaan presteren in Europa. Want met alle respect, verliezen van Trencin moet in de toekomst niet meer mogen.

De arrogantie van de Madrilenen weergaloos afgestraft,prachtig!
Ramos wedstrijdje schorsing pakken,in Amsterdam "zakelijk" een overwinning meegenomen en dan zo van het kastje naar de muur gestuurd worden voor de ogen van de hele wereld.
De belangstelling voor spelers van Ajax zal snel toenemen,maar de transfersommen zullen de pan gaan uitrijzen,top!
En natuurlijk goed voor het Nederlandse voetbal in zijn algemeenheid.

ik had al een goed gevoel bij ajax zelfs toen ze 1-2 verloren in de arena heb daarna 2 euro op ze gezet voor finale plek met odds van 125 :P die qout is nu naar 23 euro haha.

Nou Barça niet meer wachten aub en gewoon De Ligt met De Jong meesturen aankomende zomer en de toekomst is rooskleurig. Als we toch bezig zijn doe dan ook maar Tadic erbij.

6 maart 2019 om 09:06

Tadic voor suarez? Dembele van 105mil? Of messi?. De ligt zal niet spelen bij barca dus die zou beter naar een club met speeltijd kunnen ( bayern, liverpool, city of zelfs real) maar ach laat barca nog maar 100 milj neerleggen. Kunnen ze straks op elke positie iemand van zo'n bedrag neerzetten wat was ook alweer t motto? Iets met .... dan een club

6 maart 2019 om 10:19

Je hebt het over speeltijd en dan noem je die clubs lol. De Ligt kan mooi Pique opvolgen en een wereldblok gaan vormen met Umiti.

6 maart 2019 om 11:08

City kan den voetballende verdediger met lef goed gebruiken, psg wil jong talent lang aan zich binden en met TS kunnen ze niet al te lang door dus marquinhos en de ligt zou een ideaal duo zijn. Van dijk en de ligt spreekt voor zich dus ook liverpool lijkt een prima optie. Bij bayern hebbrn ze door dat ze voor de jonge garde moeten gaan ( sule en de ligt een heel goed sterk koppel voor de komende 5 jaar). En real madrid heeft laten zien waarom de ligt wel speeltijd krijgt daar. Barca daarentegen heeft net nieuwe verdedigers gehaald. Pique bankt niet en umtiti en langlet zullen de voorkeur boven de ligt krijgen, valverde is conservatief aan zijn opvatting. Dus je kan ook gewoon je stukje onderbouwen want op basis waarvan zie jij pique volgend jaar banken? Zijn beste tijd voorbij maar zeker niet afgeschreven ( zolang ze prijzen pakkenz zal valverde niks veranderen) en prijzen zullen ze pakken

Ja, zou mooi zijn om de meeste spelers te behouden voor Ajax........ spelers een flinke salaris verhoging geven als ze nog 1 of 2 jaar blijven...... betaald zich terug... en jongere spelers leveren daarna nog meer op.

Gefeliciteerd ajacieden. Wat een geweldige avond gister!!

Voor mij de sliding van Mazraoui op de zij lijn, en daarna doelpunt het hoogtepunt van de wedstrijd. In die sliding zat alle velheid, vechtlust en wil om te winnen.

En volgende ronde Frenkie en co tegen Barcelona....

Vooraf: Ik ben Feyenoorder. Vooraf ook: Ik heb gejuicht voor Ajax gisteren. Ik baalde na de 1-3, maar ik werd ook gelukkig van de goal van Schöne. En voorafgaand aan de wedstrijd, zag ik niet dat Ajax een kans had, maar die hebben ze dus wel uiteindelijk gepakt en met verve!

Maar dit succes van nu is zo ontzettend vergankelijk. Ajax wordt nu bewierookt (en terecht) op basis van deze wedstrijd. En sinds de wedstrijd tegen NAC en daarna tegen mijn club, hebben ze laten zien dat ze ook in de competitie en beker de boel weer 'op de rit' hebben, hoewel die bekeroverwinning er heel anders uit had kunnen zien (feyenoord was de eerste helft toch wel de bovenliggende partij). Maar nog niet zo lang geleden werd Ten Hag verguisd door de fans, waren Ziyech, Tadic en De Jong toch niet zo goed als eerst werd vermoed en kwam men gelukkig weg tegen Heerenveen en vielen ze glashard door de mand tegen Heracles en Feyenoord. Nu ineens is Ajax 'de beste' en van veel mensen waar ik de afgelopen maanden niets van hoorde, krijg ik nu weer appjes (zelf doe ik daar niet aan mee).

De grap is ook dat Ajax natuurlijk ook goed speelde, maar er nu niet gezegd mag worden dat Real Madrid totaal niet goed was. Dat ze de wedstrijd zwaar hebben onderschat (ramos?). En dat ze een totale off-day hadden. Terwijl na de wedstrijd tegen Feyenoord (die 6-2, die ook hoger had kunnen uitvallen), het niet lag aan het feit dat Feyenoord zo goed speelde, maar Ajax vooral zo slecht. M.a.w., het ligt altijd aan Ajax. Niet aan de tegenstander die of niet goed speelde of juist ontzettend goed voor de dag kwam. En dat is precies de reden waarom heel veel mensen een hekel hebben aan Ajax. Geloof in eigen kunnen is goed. Maar je moet er wel voor waken dat het geen misplaatste arrogantie wordt en daar heeft het nu wel weer alle schijn van.

Maar goed, einde van de rant. Ik ben, als Feyenoorder, trots op wat Ajax gisteren heeft laten zien. Het Nederlandse voetbal telt ook internationaal nog enigszins mee. Dit seizoen, althans. Want ik vermoed dat er een flinke leegloop aan zit te komen. Toch altijd maar weer afwachten wat je daarvoor terug gaat krijgen. Voor nu: blij met het resultaat!

6 maart 2019 om 11:04

Frizzz,

Ik snap niet waarom je over de 6-2 begint. Ook die pot begon Ajax erg goed, en na 15 minuten werden jullie helemaal uitgefloten. daarna valt die 1-1 en ging het mis in het hoofd bij Ajax.

Je kan toch niet ontkennen dat Ajax minstens een klasse beter is dan Feyenoord dit seizoen?
Ajax heeft geweldige spelers, noem alleen Ziyech, Tadic, Frenkie of de Ligt?

En dan hebben we nog een paar toppers. Nee, Ajax zakte wel eens onder de ondergrens. Denk je nu werkelijk dat het puntenverlies met de tegenstanders had te maken in de competitie?

Real kon gewoon niet beter, en dat lag aan Ajax vooral dat gedurfd voetbalde. Jammer dat je de prestatie toch weer naar beneden moet praten.

Ja in de beker was Feyenoord de eerste helft misschien iets beter, maar Ajax zit mentaal niet altijd op 1 lijn lijkt het, want je weet gewoon dat Ajax beter is. Dat is misschien vervelend als Feyenoord fan, maar zo is het gewoon.

Jammer dat je een heel verhaal moet teksten waar een hele hoop afgunst uit straalt!

6 maart 2019 om 11:26

Beetje flauw dat je Frizzz' reactie nu toeschrijft aan afgunst, terwijl hij juist benadrukt blij te zijn voor en met Ajax. Ik ben het niet eens met zijn afzwakking dat Real erg slecht was, want daar zorgt vooral de tegenstander voor en dat verdient hulde. Het valt niet te ontkennen dat op Mazraoui na bijna iedereen een wereldpot speelde. En ook met zijn nuance dat de bekerwedstrijd tegen Feyenoord anders had kunnen aflopen vind ik eentje uit de categorie 'als mijn moeder een piemeltje had was het mijn vader.' Terwijl veel Feyenoorders gemakshalve graag vergeten hoeveel arbitrair voordeel hun club heeft gehad in thuiswedstrijden tijdens hun kampioensjaar, wordt er volop geklaagd wanneer de beslissing eens in het nadeel uitvalt. Verontrustend vind ik daarbij dat vooral over de onterechte corner wordt geklaagd, maar geen fan, speler of trainer spreekt er openlijk schande van hoe De Ligt geen strobreed in de weg werd gelegd om vrij in te koppen daarna.

Ongewild illustreert dat echter ook zijn gelijk: ook dit succes is vergankelijk, de waan van de dag regeert. Lees berichten en reacties na Feyenoord-uit in de competitie eens terug en de tendens is heel anders, niet in de laatste plaats door de steeds irritanter wordende media die totaal geen balans meer vinden. Dan is Ziyech ineens lui, worden Tadic en Blind verweten niet op te staan als leiders en moet het hoofd van Ten Hag op een spies door de binnenstad worden gedragen. Je denkt toch niet werkelijk dat de tendens nog steeds is zoals nu, wanneer Ajax zondag per ongeluk tegen een zeperd thuis aanloopt tegen Fortuna, in de Arena met 0-4 klop krijgt van PSV eind deze maand of op een andere manier al vroegtijdig de titel uit zijn hoofd moet zetten? En ondanks de roze wolk is dat nog steeds een mogelijkheid hoor, want het is wel duidelijk dat Ajax zich niet voor elke wedstrijd even sterk kan opladen.

En voordat je dat ook als afgunst afdoet, vooral even het eerste topic na de zege van Ajax op Real Madrid wiens reactie de meest gewaardeerde is in dat onderwerp...

6 maart 2019 om 11:36

Dit bedoel ik dus. Nee het is totaal geen afgunst aan mijn kant. Nogmaals, ik ben trots op wat Ajax gisteren heeft laten zien en weet donders goed dat dit een positieve weerslag heeft op het Nederlandse voetbal. Ik praat de uitslag niet naar beneden, want dit is een unicum in het moderne voetbal. De dwerg die de reus verslaat. David en Goliath. Ik ben me er ook terdege van bewust dat Feyenoord en PSV dit jaar geen deuk in een pakje boter hebben geslagen op Europees niveau, dus de hand gaat volledig in eigen boezem.

Ik zeg daarnaast ook niet dat Ajax kwalitatief niet beter is dan Feyenoord. Helemaal niet. Iedereen en z'n moeder weer dat Ajax over een extreem talentvolle groep spelers beschikt dit jaar.

Maar exact wat jij zegt over de wedstrijd van gisteravond, Real Madrid kon niet beter en dat lag aan Ajax met haar gedurfde voetbal, dat is precies wat niet gezegd mocht worden over die 6-2. Want dat Feyenoord zo dik won, dat lag niet aan het feit dat Feyenoord Ajax goed bestreed met gedurfd voetbal en dat Ajax daardoor niet beter kón, maar alleen maar dat Ajax zo onthutsend zwak was, een off-day had, de trainer een onbenul was, de spelers slecht, etc. etc.

Met andere woorden, het ligt dus altijd aan Ajax. Als Ajax wint van Real, dan is dat de verdienste van Ajax. Als Ajax verliest van *een club*, dan is dat omdat Ajax zo slecht speelde en niet omdat de tegenstander zo goed was. En dat bedoel ik met misplaatste arrogantie.

Ik ben, als Feyenoorder, zo eerlijk om te zeggen dat die 6-2 een unicum was, wat de komende jaren niet herhaald gaat worden. Maar het was wel degelijk de verdienste van Feyenoord. Net zoals het gisteravond de verdienste was van Ajax dat Real niet aan spelen toe kwam. Maar wees realist genoeg om te zeggen dat een Real in goede doen op alle vlakken Ajax zou aftroeven. Want hoewel Ajax veel talenten heeft die ontzettend goed kunnen spelen, heeft Real veel meer kwaliteit in huis dan wat Ajax heeft rondlopen. Gisteren is de Madrileense arrogantie en onderschatting van de tegenstander afgestraft. Het is een geluk dat voetbal niet op papier wordt gespeeld.

6 maart 2019 om 11:43

@ myajaxforever,

Bevestig je nu niet indirect t punt dat gemaakt wordt? Als Ajac verliest ligt t nooit aan Ajax en als Ajax wint alleen maar. Opzich prima, maar als Feyenoord verliest bijvoorbeeld ligt t volgens onze vrienden uit Amsterdam altijd aan de tegenstander die goed speelt. We kunnen ook gewoon altijd erkennen dat het bij wedstrijden als deze een wisselwerking is? De ene ploeg heeft duidelijk zijn dag niet en wordt daardoor overhoop gespeeld door een andere die bloed ruikt en zo het geluk in zijn voordeel afdwingt? Misschien dat het de onderlinge gesprekken en discussies dan eindelijk ook eens wat leuker worden om te lezen zonder dat er altijd maar gezocht moet worden naar redenen om een ander af te kraken.

@ Gomes, nu zal ik als Feyenoorder niet ontkennen dat we de scheids nooit mee hebben gehad, maar ik ben nu heel benieuwd welke vele voordelen dat zijn geweest. Gewoon puur uit nieuwsgierigheid hoor want ik heb al zoveel onzin voorbij horen komen hierover dat ik wel heel benieuwd ben wat jij bedoeld.

6 maart 2019 om 11:55

@gomes1psv: Wij in Drenthe zeggen 'as? As? As? As is verbrande turf' (waarbij As een verbastering is van Als). Ik ben me er terdege van bewust dat 'als dit, dan dat' niet telt in het voetbal. Zo hoorde ik ook de wereld aan Ajacieden benoemen dat 'als Ajax haar kansen had benut bij de 6-2, dat het dan over Feyenoord heen was gewalst'. Ben wel zo realistisch dat dit zo kan zijn geweest, maar dat is nu eenmaal niet gebeurd.

Verder: bij het vrijlopen van De Ligt is juist iedereen aan Feyenoord-zijde los gegaan op Larsson, die in een zone-verdediging gewoon niet meeliep met zijn man. Kansloos op dit niveau. Maar dat neemt niet weg dat de beslissing onjuist was en waar hem de pijn vooral zit is het feit dat de VAR in dát soort situaties niet mag ingrijpen, terwijl het wel bij een vermeende over het hoofd geziene overtreding voorafgaand aan een doelpunt wél mag worden ingegrepen. Dat is gewoon raar. Daarom opteer ik al jaren voor een soort challenge-systeem waarbij je 2 kansen krijgt als team om de videoarbiter er bij te halen. Heb je het de eerste keer fout, dan verlies je als team je recht om de videoarbiter verder in te zetten. Maar goed, what's done is done en eerlijk is eerlijk: Ajax troefde Feyenoord verder gewoon af.

@frdirk: Ik denk dat gomes1psv vooral doelt op de kwijtgescholden rode kaarten (wat volgens mij meer goed werk is van de huisadvocaat) en op het Zoet-incident in De Kuip. Je zou ook kunnen zeggen dat je geluk afdwingt. PSV heeft ook meermaals gezwijmd diep in de extra tijd. En ook daar zijn er wel eens wat beslissingen in het voordeel van PSV gevallen. Maar zo werkt dat bij álle clubs. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

Maar goed, dit is een Ajax-topic en daarom nogmaals: Geweldige prestatie van Ajax. De Madrileense arrogantie is afgetroefd! Goed voor het Nederlandse voetbal!

6 maart 2019 om 12:09

Frizzz, bedankt voor je berichtje. Prima analyse, het is alleen jammer dat vaak iedere Ajacieden op een stapel worden gegooid. Die 6-2 was volledige de verdienste van Fey en dat ik uitgelicht, die uitslag van gisteren volledig van Ajax in mijn ogen.

6 maart 2019 om 12:19

@sulejmanii: Dat is voor de bühne. Ik ken ook wel realistische Ajacieden die het inderdaad de verdienste van Feyenoord vonden. Maar Feyenoorders worden ook vrijwel altijd over één kam geschoren. Generaliseren was niet mijn bedoeling en de intentie was ook niet om mensen expres tegen het zere been te schoppen. Maar bij sommige mensen is realiteitszin ver te zoeken. Ik ben blij dat er uitzonderingen zijn.

6 maart 2019 om 14:35

Frdirk en anderen,

Ik bevestig niets daarvan! Ajax is dit seizoen gewoon een stuk beter, en het lag aan Ajax. Dat kan je toch niet ontkennen? Waarmee ik niet zeg dat het altijd aan Ajax ligt, want we hebben voldoende minderen jaren gehad met een veel minder team.

Onder F de Boer speelde we gewoon een stuk minder mooi voetbal en hadden we ook een aantal toppers, maar dit Ajax bevestigd al het hele seizoen dat ze zich kunnen meten met de top.

Het enige wat ik dan zie, ik dat Bayern en Real en alle andere clubs allemaal in een mindere fase zitten. Jullie doen precies hetzelfde maar dan andersom waarvan je mij beschuldigd.

Ik het het al zo vaak gezegd hier op VZ, dat Frenkie zo een goede voetballer is, niet normaal en hij het gaat maken bij Barca, en het enige wat ik vaak zie is onzinnige reactie's. Of mensen begrijpen het gewoon niet goed, of doen het voor te stoken.

Dit Ajax is gewoon een klasse beter dan PSV en Feyenoord dit seizoen, en de potten die we verliezen ligt vooral aan Ajax zelf.

Zelfs met de 6-2 had die pot heel anders kunnen lopen, en natuurlijk kunnen Feyenoord en PSV Ajax verslaan. Ajax kan aanstaande zondag zomaar punten verliezen, dat zou Ajax typeren, maar dat neemt niet weg dat op de piek Ajax gewoon veruit geweldig is momenteel.

Dan is het jammer om commentaar te zien welke weinig hout snijdt, en gelijk begint met woorden als: ja maar...

Ben nooit echt de grootste Frenkie fan geweest, vond dat hij in de grote wedstrijden te onzichtbaar was, maar wat een beestenpot heb die gisteren gespeeld.. Niet notmaal!

Blijft bizar dat dit gemankeerde Real Madrid geen enkele interesse toonde en toont in Frenkie de Jong en Mathijs de Ligt.

Wat een God van een voetballer is / wordt Frenkie. Geen woorden voor zoals hij het spel verdeelt met zijn strakke passing, er overal tussen zit en opstoomt alsof het niets is. Die gaat Ajax nog de CL bezorgen en straks ons de EK.
En ik zat er met Mn voorspelling helemaal naast gister, maar zei wel eerder dat ik 86 miljoen echt een prikkie voor Frenkie vind en dat wordt nu wel bevestigd. Dat had straks wel 186 miljoen kunnen zijn

De eerste keer dat ik echt het idee heb gehad dat hij dat enorme bedrag waard is geweest. Vond hem daarvoor veel te wisselvallig waarbij hij in zijn relatief korte carrière nog vaak zat te onopvallend of ronduit slecht gespeeld heeft. Deze opmerking vind ik dan persoonlijk nogal ongepast. De kritiek was niet zozeer dat men de potentie niet zag, maar dat men vond dat hij het te weinig liet zien voor de hype die gaande is. Hij zal sowieso nog een hoop moeten leren want nog meer ploegen zullen zich op hem gaan aanpassen en dan gaan we zien wat hij ermee gaat doen. De potentie is er, nu de daadwerkelijke stap nog.

Heeft iemand iets vernomen van Valentijn Driessen die niet naar Madrid ging omdat het een uitgemaakte zaak was? Zijn persoonlijke oorlogje tegen Ajax begon toch al een zielige vertoning te worden door te verklaren dat dit Ajax los zand was en niet voor elkaar wilde knokken. Nou meneer Driessen, het tegendeel is ruimschoots bewezen.

Wat heb ik genoten van dit voetbal van ajax, alles was top, collectief, individueel, techniek, snelheid, goede goals, samenspel, wauw! Ik ben een verstokte psv-er, maar heb gisteren voor het eerst genoten van dit ajax. Top!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren